نظر منتشر شده
۱۰۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 380211
متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش/ ۱۲ دلیل برای استیضاح وزیر روحانی
بخش خبری الف، ۲۰ مرداد ۹۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۸
برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خواستار استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش شدند.

نامه استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از سوی برخی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شد. متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
و اعضای محترم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما اینجانبان امضا‌کنندگان ذیل، نمایندگان مردم در خانه ملت با استناد به اصل ۸۹ قانون اساسی، طرح استیضاح جناب آقای دکتر خانی وزیر محترم آموزش و پرورش را با شرح دلایلی که در متن اشاره شده تقدیم می‌‌نماییم. خواهشمند است در اولین فرصت اعلام وصول آن را اعلام فرمایید.

«هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ منافع حدود یک میلیون فرهنگی و ۱۲ میلیون دانش آموز و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی به نسل آینده و مبارزه با تهاجمات فرهنگی می‌باشد که دلایل آن به شرح ذیل می‌باشد.»

۱-آموزش و پرورش دارای کاهش راندمان آموزشی - پرورشی شده و فرهنگیان و دانش آموزان انگیزه کار نداشته و بعضا دچار بیماری افسردگی شده‌اند.

۲-عدم برنامه‌ریزی صحیح و جدید در بحث مسائل تربیتی - پرورشی - تربیت بدنی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی

۳-عدم توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» در بحث فرهنگ‌سازی در مدارس و جامعه

۴-عدم رضایت معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش

۵-عدم پویایی و شور و نشاط در بدنه وزارت و همکاران فرهنگی

۶-برنامه‌ریزی و مدیریت نامناسب در سازماندهی نیروهای انسانی

۷-بی‌توجهی به مدارس روستایی و غفلت از آنها و گسترش در رشد حاشیه‌نشینی در شهرها به دلیل مهاجرت خانواده‌ها برای ادامه تحصیل فرزندان

۸-اجرایی نشدن سند بنیاد تحول آموزش و پرورش

۹-عدم تحول و حرکت جدید در آموزش و پرورش و عدم برنامه و چشم‌اندازی کاربردی برای آینده

۱۰-عدم تکریم ارباب‌رجوع در بعضی از مدارس

۱۱-عدم اجرایی شدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق و عدم اجرای طرح‌بندی فرهنگیان

۱۲-نگاه سیاسی و جناحی و باندی در آموزش و پرورش و مدارس به صورت ویژه در عزل و نصب مدیریت‌ها از سطح کلان تا خرد بدنه وزارت آموزش و پرورش

۱۳-عدم مصوبات مجلس در اجرایی شدن معلمان حق‌التدریس و مربیان کودک
 
کلمات کلیدی : استیضاح، وزیر آموزش و پرورش
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۶:۰۷:۱۵
دقیقا همین موارد دراستان سمنان اززمان فانی مشهود میباشدانتصابات کاملا جناح بندی وشدیدا ضدانتقاد واصلا به نظرات اصلاحی توجه ای ندارندمدیریت های سطوح میانی دراین استان کاملا سیاسی وجناحی میباشد. (3878339) (alef-1)
 
مشکین نقاب
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۰۴:۵۵
خیلی دیر اقدام شد. (3878817) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۲:۳۳
خیلی دیر !! خیلی مصلحتی !!
پس تکلیف وزرایی که کارنامه و معدل بسیار تأسف بارتر از وی دارند چه شد ؟؟!!
آیا استیضاح ایشان با نیت خالصانه است ؟؟
آیا این نوعی تزریق آرام بخش به جامعه نیست ؟؟
آیا استیضاح دیر هنگام و مصلحتی ، توسط مجلسیان ، جدی است ؟؟ (3879434) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۲:۴۲:۴۴
پس کو اسامی امضا کنندگان ذیل؟!!!!!!!!!!!!!!! (3879897) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۶:۱۷:۲۶
دوست بزرگوار
آیا تعویض وزیر، دوای درد مشکلات فرهنگیان است؟
تا به‌حال چند تعویض وزیر داشته‌ایم؟
آیا مشکلی حل شده!؟
چرا سطح بینش ما اینقدر کوتاه باشد!؟
مشکل فراتر از وزیر است. نه مجلسی که کروبی رئیس آن بود، و خاتمی رئیس دولتش، نه احمدی‌نژاد و وزرایش و نه ... . هیچیک سودی نداشته‌اند. شما باید ابتدا خواسته‌هایت را منطبق با نیازهای جامعه‌ی بزرگ فرهنگیان کنی. این نیازها به خواسته و مطالبه تبدیل شوند. سپس با کمک و همفکری هم، هم دولت، هم مجلس و هم وزیر را به متقاعد به پیاده‌سازی و پاسخ به مطالبات کنید.
در همین کامنت‌های این متن، بسیار تفرق و حرف‌های اضافه‌ی بی‌ارزش هم یافت می‌شود. (3879599) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۰:۰۱:۴۷
با شما موافق نیستم از قدیم گفتند
ماهی ز سر بگندد نی ز دم
دوست عزیز من و شمای فرهنگی هر چه قدر بخواهیم اصلاح گر باشیم وقتی قدرتی در دستمان نیست نمی توانیم کاری از پیش ببریم اما وزیر که عالی ترین مقام اجرایی است اگر توانمند و مدیر باشد می تواند تحول بزرگی را در کل مجموعه ایجاد کند درست مثل وزیر بهداشت که رفت مجلس بودجه نظام سلامت را چند برابر کرد و به این ترتیب تکان محکمی به نظام سلامت کشور که در حال سقوط بود داد .ما یک وزیر مدیر و توانا نیاز داریم که بتواند از شان و حق مان دفاع کند . بزرگترین وزارت خانه کشور وزیر بزرگ می خواهد . (3880178) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۱:۵۰:۰۶
اگه مجلس واقعا میخواهد کاری برای مردم انجام دهد بجای فانی ، نعمت زاده را درلیست قرار دهد . (3879856) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۷:۱۹
باید ابتدا وزیر بهداشت استیضاح میشد. (3879295) (alef-11)
 
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۰:۳۲
یعنی باور کنیم این طرح ربطی به مقوله ثبت نام و اینکه خیلی از اقازاده ها نتونستن با نمرات درخشانشون تجربی و ریاضی برن نداره؟!!! (3879299) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۶:۰۸
حتما منظور شما همانهایی است که در دروان احمدی نژاد بی ضابطه استخدام شده بودند حالابر کنار میشوند؟ جناحی یعنی این؟ متاسفم (3879311) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۷:۳۱
باسلام. طرح استضیاح به جایی اینکه نگاه کلان مدیریتی داشته باشد، خودش بوی جناحی و دلواپسی می دهد.
نمایندگان مردم بهتر بود اگر واقعا مشکلی وجود داشت طرح را ملی و کاربردی تهیه میکردند. (3879312) (alef-11)
 
سعید راد
United States
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۳:۰۲:۵۶
برادر عزیر این ماشین دولت هر ۴ چرخش پنچر است، این فانی، آن نعمت زاده، آن آخوندی، آن قاضی هاشمی، آن طیب نیا آن هم نوبخت، حالا با پنچرگیری ۱ چرخ که راه نمی رود باید همه این چرخ ها عوض شوند. (3879392) (alef-11)
 
حسين
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۵:۱۷:۴۹
اول بايد قاضي زاده استيضاح مي شد (3879545) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۵:۴۷:۲۱
البته انتخابات سال بعد را هم در نظر بگیرید وگرنه از استیضاح خبری نخواهد بود (3879576) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۸:۳۷:۳۳
خود روحانی باید استیضاح شود (3879712) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۶:۰۹:۰۳
انصافا همه موارد هیچ و پوچ اند. در مورد 7 گفته شده « .... گسترش در رشد حاشیه نشینی شهرها... » آخه خداییش این به وزیر آموزش و پرورش ربط داره؟
یا عدم رضایت معلمان! خداییش اگر اقیانوس اطلس رو هم تبدیل به پول کنند و به این جماعت(برخی از فرهنگیان) بدهند باز هم اونها سیر نخواهند شد.
ضمنا جمله بندی نماینده مجلس را داشته باشید:
«اعلام وصول آن را اعلام فرمایید» (3878341) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۱۶:۱۸
تو چرا می سوزی عزیز؟؟؟؟؟ (3878840) (alef-1)
 
معام فقیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۱۸:۵۸
شما که اطلاع داری واظهار نظر کردی پس آموزش وپرورشی هستی!!!
بعد معلمان هم باحقوق1ونیم میلیون سیری ناپذیرند!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما وزیر یا معاون وزیر نیستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3878844) (alef-1)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۴:۴۸:۴۱
کدوم خانواده با حقوق 1 تا 1.5 میلیون سیر میشه ؟
شما شان و مقام معلم رو میفهمی ؟
ضمنأ من معلم نیستم ولی میدونم این حقوقها برای گذران زندگی یک خانواده یک شوخی احمقانست (3879516) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۴۵:۰۵
جمله بندی شماره آخر را بببین: عدم مصوبات مجلس....!
یعنی به علت نبود مصوبه ای از سوی مجلس می خواهند وزیر را استیضاح کنند. (3878879) (alef-1)
 
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۰:۳۱:۴۱
دقیقا معلما 100 روز درسال رو کار میکنن و بقیه سال رو تعطیلن و به نسبت روزهای کاری بالا ترین حقوق رو در ایران دارند . (3878935) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۸:۴۹
برادر عزیز
فقط یک روز برو سر یک کلاس 40 نفره از بچه ها و فقط تا ساعت 2 اونها را ساکت بکن.
و اصلا لازم نیست اونها را تربیت کنی یا به معلوماتشون اضافه کنی و ...
فقط و فقط اونها را ساکت بکن!!!!
اون موقع بیا و اینجا نطرات خود را بفرما.
در ضمن من یک معلمم که در حال باز نشسته شدن هستم ، اما این نصیحت را به شما می کنم.
شمایی که میوه زندگی ات را می فرستی مدرسه، تا آینده اون ساخته بشه، انتظار داری چه رفتاری از طرف معلمان با فرزند شما بشه، و ....
آیا یک معلم که با فرزندان مردم سروکار داره باید با یک کارگر شرکتی یا نفتی مقایسه بشه!!!!و تازه ارزش کمتری به کار اون داده بشه !!!!

خدا وکیلی انتشار بدید، من خودم همه چی را سانسور کردم (3879648) (alef-11)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۰:۰۰:۵۳
بنده ۲سال در سیستم آموزش و پرورش در محروم ترین مناطق به عنوان نیروی امریه در هنرستان کاردانش با بی انضباط ترین دانش آموزان سرو کله میزدم ۰استاد بازنشسته مشکل شما معلمان اینه که چون کار دیگه ای در زندگی انجام ندادید و خیلی از معلمان از ۱۸ سالگی تو همین سیستم بودند فکر میکنید کارتون سخت ترین کاره۰من کلاس ۳۵ نفره هنرستان داشته‌م اما برای منی که از اول عمرم کا رهای مختلفی انجام داده بودم مفرح ترین و بهترین کار زندگیم معلمی بود و هیچ سختی برام نداشت۰حقوقم هم دویست هزار تومن بود نه ۱۵۰۰۰۰۰! (3879762) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۱:۱۵:۳۹
من فرهنگی نیستم، ولی این آقایی که این مطلب رو نوشته معلومه برای تربیت فرزندان این مرز و بوم هیچ دغدغه ای نداره، در تمام دنیا تعطیلات مدارس تقریبا یکیه اما در تمام دنیا معلمان اونها حداقل سه برابر معلمان ما حقوق میگیرن و این راز یکی از دلایل عقب ماندگی فرزندان ماست. (3879822) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۱:۵۵:۴۳
برادر اینجوری که شما میگید نیست ، من معلم سراغ دارم که دانش اموز را بی تربیت با می اورد وقت ازش میپرسی که این کلمات زشت را از کی یاد گرفتی میگه از معلمم ، (3879861) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۰:۰۵:۱۷
بردادر بزرگوار !
من هم تدریس می کنم و تدریس شغل دوم منه . به خاطر علاقه ای که دارم درس میدم و نیازی به درآمدش ندارم . در واقع دارم کم کاری و ناتوانی معلمان رسمی را جبران می کنم . وقتی می بینم دانش آموز باهوشی را که در مدرسه فقط وقتش تلف میشه . معلم برای ساکت کردن بچه ها براشون لطیفه تعریف می کنه و بیشتر مبصر هست تا معلم . وقتی می بینم که معلم به جای تمرکز بر مفاهیم درسی و موضوع طرح درسش فکر اوضاع معیشتی نابسامانش هست ! پاک از سیستم آموزش و پروش مأیوس میشم .
من به شخصه معلمی که بتونه به بچه ام چیزی بیشتر از اونی که یادش دادم یاد بده ، روی سرم میگذارم و اگه نتونه به هشتاد درصد دانش آموزان کلاسش چیزی یاد یده ، حتی جارو هم دستش نمیدم که حیاط مدرسه را جارو کنه!
فکر می کنید اگه قرار بود بر اساس بازدهی معلمان بهشون حقوق بدهند ، چقدر می دادند ؟همون معلمانی شما تصور می کنید میوه زندگی ما قراره برای ساخته شدن آینده اش پیش اونها تعلیم ببینه خودشون صدمرتبه بیشتر نیاز به آموزش دارند .
اصلاح ساز کار آموزش و پرورش با تغییر یک وزیر انجام نمیشه . برنامه ریزی جامع لازم داره . نظارت پیوسته لازم داره . یک دگرگونی و دگردیسی نیاز داره. همه تار و پود اون آموزش و پرورش پوسیده باید مرمت بشه ، عوض بشه . تا زمانی که به جای اصلاح آموزشی و تربیتی ، دست به اصلاح و تسویه حساب سیاسی میزنید ، فقط جای آدمها را عوض می کنید.
جوانهای بیست - سی ساله امروز بی سواد ، معتاد ، از زیر کار در رو ، قانون گریز ، هنجار شکن و .... محصولات و خروجی های همین آموزش و پرورشی هستند که در حال بازنشتگی است ، یا بازنشسته شده .
من و شما و پدران ما و کسانی که این مملکت را ساختند و در جنگش شهید شدند . محصول آموزش و پرورشی هستیم که سالهاست در گور خودش پوسیده و ما همیشه نادیده گرفتیمش و به سیاست توجه داشتیم .
کشوری می تونه روی سرمایه انسانی اش تکیه کنه که ارزش نیروهای فرهنگی و فرهنگ سازش را بدونه نه کشوری که افرادی مثل ...و ... را از دایره خارج می کنه ...
اگر قدر بزرگتر تون را ندونید ، کوچکتر ها هم ارزش شما را نخواهند دونست . (3879986) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۳:۳۳:۱۸
از حق نگذریم تعداد ملمان باسواد و دلسوز کم نیست اما نوع دیگرشون غالب هستن . (3879947) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۰:۵۲:۵۰
معلما کار نمکینند؟؟
ارگانهای دیگه سر زدی؟
اگر سر زده بودی کار کردن واقعی را دیده بودی!!
پدر ومادر تحمل دوتا بچه که بچه خودشون هست را ندارند اونوقت ما سر کلاس باید تدریس کنیم وهر کلاس ۳۰ نفررا که بغضیاشون سراپا مشکلندتحمل کنیم و دم نزنیم تا شما .....
اکر یه هفته جای ما میرفتی....... (3880217) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۱:۵۱
اقیانوس اطلس لازم نیست بصورت عادلانه همچون وزارت نیرو، نفت و بانکها پرداخت بکنند چیز زیادی نمی خواهند
از تربیت دو بچه در خانواده عاجز هستید توقع دارد یک معلم با 1 میلیون دریافتی 30، 40 دانش آموز را تربیت کند
به اندازه پولت آش می خوری (3879289) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۶:۲۱:۵۳
ضمن قدردانی از معلمان نباید عرض که کارمعلم تربیت دانش اموزان نیست بلکه معلم مجری طرح درسی و برنامه کلان آموزشی کشور. (3880541) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۱:۳۳
يک نکته مهم که هيچگاه معلمين عزيز و نمايندگان محترم مجلس به آن توجه ندارند اين است که :
بسياري از مشکلات نظام آموزشي ناشي از کمبود بودجه در وزارت آموزش و پرورش است که قاعدتاً بايستي در زمان بررسي لايحه بودجه توسعه نمايندگان محترم مجلس مورد توجه، اعتراض و يا اصلاح قرار گيرد و نه در جاي ديگري.
تا جائيکه به خاطر دارم هيچگاه نمايندگان محترم مجلس در زمان تصويب قانون بودجه، اعتراضي به پايين بودن بودجه وزارت آموزش و پرورش نداشته اند؛ بنابراين به نظر مي رسد به جاي اينکه وزير آموزش و پرورش مسئول مشکلات فوق باشد، مجلس شوراي اسلامي بايد پاسخگوي عدم حمايت خود از نظام آموزشي کشور باشد.
پيشنهاد مي کنم آقاي فاني در جلسه استيضاح با استناد به ارقام مربوط به سهم بودجه وزارت آموزش و پرورش از بودجه کل کشور (و يا درآمدهاي نفتي) طي 40 سال گذشته، ناکارآمدي تمام دولت هاي گذشته و نمايندگان ادوار مختلف مجلس را به آنها يادآوري نمايد.
احمد حمزه لويي (3879490) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۰:۱۱:۵۹
معلم فداکار می دونی یعنی چی؟ یعنی با اینکه خودت هزار تا مشکل داری؟ کرایه خونه ات داره سر رسید میشه ، اقوامت خدای نکرده ناخوش اند ، ماشینت خراب شده و .... ، باز هم حواست به درس دادن باشه . عاشقانه درس بدی .
یعنی یه کاری کنی بچه ها به جای اینکه این پا و اون پا کنند تا زنگ بخوره و در برند ، اونقدر جذب تدریس و اخلاقت بشن که متوجه نشن کی زنگ خورده و باید کلاس و ترک کنن !
و الان فداکاری کیلویی چند ؟ (3879997) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۵:۰۵:۴۹
ای کاش ضعف جمله بندی فقط به همین مورد محدود می شد. موارد ذیل را توجه فرمایید:
" اجرایی نشدن سند بنیاد تحول آموزش وپرورش " احتمالا منظور نمایندگان محترم سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
" عدم مصوبات مجلس در اجرایی شدن معلمان حق التدریس " احتمالا منظور عدم اجرای مصوبات مجلس در استخدام معلمان حق التدریس و مربی کودک بوده است .
صرفنظر از محتوای متن استیضاح و بررسی دلایل آن جای تعجب است چطور هفتاد نماینده چنین متن پر اشتباهی را امضا کرده اند. وقتی نماینده محترم عنوان دقیق یک قانون مهم که عدم اجرای آن مستند استیضاح وزیر است را نمی داند، چگونه باور کنیم این استیضاح سیاسی یا حداقل شتابزده و غیر کارشناسی نیست؟ (3879531) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۲۳:۱۶:۲۹
من نه فرهنگیم نه خوانواده فرهنگی دارم اما نظر من این هست که معلم باید درامد بالا داشته باشه تا افراد نخبه جذب این رشته بشن و بتونن نخبه پرورش بدن بنده فوق لیسانس دارم از دانشگاه تهران و اگه روری خدا به من فرزند داد دوست ندارم معلم های بی سواد و بی حوصله و خسته آموزش فرزند منو به عهده بگیرن. (3880895) (alef-11)
 
رنجبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۹ ۱۲:۴۳:۴۵
هموطن عزیز از اظهار نظر شما این را دریافتم که شما فرهنگی نیستید و با دغدغه فرهنگیان آشنا نیستید نظام آموزش و پرورش اگر ضعیف شود مطمئنا افراد قوی برای آینده کشور تربیت نخواهد کرد اگر اولویت انتخاب افراد در انتخاب شغل مقدس معلمی از روی ناچاری باشد پس انتظار تعلیم و تعلم در سطح عالی نباید داشت و این بستگی به مولفه رضایت مندی از شغل دارد معلمی که مجبور به مسافر کشی باشد و شغل های دوم و سوم و هر روز دغدغه مسکن معیشت داشته باشد و آرامش روانی نداشته باشد چطور فرزندان این مرز و بوم را آموزش دهد که البته با تمام مشکلات تلاش خود را میکنند، از وظایف ذاتی آموزش و پرورش آموزش نیروهای تحت امر خود است وقتی بخشنامه صادر میشود که ادامه تحصیل فرهنگیان ممنوع است در صورتی که قبلا برای بروز کردن فرهنگیان به آنان ماموریت تحصیلی می دادند. وقتی مدیران مدارس را بخاطر سلایق سیاسی عزل میکنند، وقتی مدیر منطقه را بعد 9 ماه انتصاب بخاطر مسائل باندی عزل میکنند من فرهنگی که این موارد را میبینیم چه انگیزه ای برای ادامه داریم (3956370) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۶:۴۶:۵۷
من این متن را بسیار دلواپسانه می‌دانم و با استیضاح توسط یک چنین افرادی مخالف هستم. هر چند از مدت‌ها قبل به عزل وزیر راضی هستم. اما نه با چنین نمایندگانی. (3878393) (alef-1)
 
حسن
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۶:۵۶:۱۸
با سلام ...استیضاح فانی ،خبر بسیار خوشحال کننده برای معلمان است ..تقاضای اکثرا فرهنگیان برداشتن این وزیر ضعیف میباشد ...آقایان نماینده ،،شما در حوزه های انتخاباتی خود یک آمار کوچک بگیرید ببینید چن درصد معلمین از این وزیر دل خوش دارند،،با اطمینان شک نکنید که تا ۹۵ درصد از فرهنگیان از آقای فانی راضی نیستند .و بنظر بنده ناتوان ترین وزیر دولت روحانی ایشان است (3878414) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۹:۱۲:۰۱
فانی صد بار در تمام رسانه ها حقوق معلمین را با بوق و ساز اعلام کرد

که بله معلمین این مقدار حقوق میگیرند

در حالی که تمام کارمندان وزارت نفت ماهانه 20000000تا30000000 حقوق در ماه می گیرند

حتی یکبار هم وزیر نفت اسمی از حقوق نجومی کارمندان خود نیاورده (3878579) (alef-1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۰:۰۹:۲۶
شما معلمای عزیز نمیدونم چرا خودتونو با وزارت نفت مقایسه میکنید.نفت داخلش خودمونو کشته بیرونش بقیه رو بخصوص شما معلم عزیز.وقتی هیچ اطلاعی از سختی ها و شرایط طاقت فرسای نفت نداری تز نده دوست عزیز.یکشنبه باسد برم سر کار از الان که پنجشنبه هست دپرسم و استرس دارم.تازه حقوقمونم اقای زنگنه داغون کرده والا (3879176) (alef-11)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۴:۵۰:۳۷
شما از سختیهای شغل معلمی خبر داری ؟!؟ (3879517) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۰:۱۸:۰۷
اینا که یک سری کلی گویی است. (3878642) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۰:۴۳:۵۱
جون هر کی دوست دارین، این وزیر رو برکنار کنید. (3878656) (alef-1)
 
ماز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۹:۱۷
اگه فانی بره ،مشکل فرهنگیان حل میشه ؟!!!من تا یادم میاد ٫اموزش و پرورش مشکل داشته .... همین وزیر ،در شرایط سخت بودجه کشور ،طرح رتبه بندی را اجرا کرد ... واقع بین باش برادر من ...مشکل با تغییر وزیر درست نمیشه ....الف ،سانسور نکن (3880318) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۰:۴۶:۳۱
دست آوردهای فانی:

بی ارزش کردن معلمان با در بوق و کرنا کردن حقوق های چندغاز و در نهایت دادن مورچه حقوق به جای فیل حقوقی که تبلیغ می کردن.

گرفتن اختیارات معلمین از اونها و پررو کردن دانش آموزان و از بین بردن احترام معلمین در نظر والدین و دانش آموزان.

حذف خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی که مهم ترین خدمات هستن از بیمه تکمیلی فرهنگیان.

برنگردوندن پنجشنبه ها (حداقل در مقطع متوسطه اول) و در نتیجه باعث افت تحصیلی دانش آموزان و مازاد و سرگردان شدن تعداد زیادی معلم با کاهش بی برنامه و غیرقابل توجیه دروس مهمی همچون زبان انگلیسی و غیرممکن کردن گرفتن انتقالی برای تعداد زیادی از معلمین که الان سال هاست در مناطق دورافتاده خدمت می کنن.

گره زدن افزایش حقوق به طرح رتبه بندی که نتیجه اش افزایش ناچیز حقوقه که بعد از بازنشستگی حذف می شه! تو کدوم یکی از سازمان ها حقوقی که اضافه می شه بعد از بازنشستگی حذف می شه؟

حذف طرح گرفتن تشویقی و پایه در صورت داشتن پنج سال متوالی امتیاز بالای 85 و محروم کردن معلمان تازه استخدام از افزایش حقوق ناشی از این طرح.

حذف دوره های ضمن خدمت اینترنتی و عدم ارائه ساعات ضمن خدمت کافی که باز فقط به ضرر معلمین تازه استخدامه.

ارزش نگذاشتن به مدرک تحصیلی و سواد معلمین و بی انگیزه کردن اونها.

ندادن هزینه ایاب و ذهاب به معلمین در حالیکه همه ادارات می دن و ... (3878658) (alef-1)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۰:۱۴:۲۷
به نظرت اگه خودش می خواست معلم خوب و درست و حسابی استخدام کنه ، باز هم همینا را استخدام می کرد ؟ (3880003) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۰:۰۹:۴۷
حدا قل یک مورد را یادت رفت
جلوگیری از ادامه تحصیل معلمان با آوردن قانونی بی پایه در اموزش و پرورش که براساس آن پس از استخدام فقط یک مقطع می توانید افزایش مدرک داشته باشید (3880187) (alef-11)
 
خسرو گار س چی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۱:۰۷:۱۰
با سلام و احترام

با کسب اجازه و با عرض معذرت از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حایز اهمیت و قابل تامل است :

پیش فرض : استیضاح حق مسلم و از وظایف قانونی نمایندگان محترم مجلس شورای برای بهتر شدن امور می باشد ......

1- استیضاح مشکل وزارت اموزش و پرورش را حل نمی کند ....

2- استیضاح شاید رای نیاورد .......

3- ان شا الله اگر استیضاح رای اورد فرد دیگر بتواند مشکلات سیستمی این وزارتخانه بسیار حساس را حل نماید ....


نکته : شغل اینجانب اموزش و پرورشی نیستم..... مدرسه غیر انتفاعی ندارم ...... طرفدار ایشان نیز نیستم ...........و غیره ..............

با تشکر - گار س چی (3878673) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۲۳:۲۱
شما مثی که در مورد همه چیز کارشناسی
به قول خودت نه معلمی نه نماینده ای نه هیچ ارتباطی با اموزش پرورش داری پس لطف کن در مورد زجری که معلمان می کشند و تو نمیدانی نظر نده (3878852) (alef-1)
 
خسرو گار س چی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۱:۰۴:۱۲
با سلام و احترام

ابتدا سلام نکردی .چون اسلام می گوید .
دو: اشتباه و درست بودن صحبت و سخنان بنده با سردبیر .دبیران محترم الف می باشد .......
سوم : بنده توهین نمی کنم .......شما در جوابتان توهین کردید .....
چهارم : بنده شاگرد آقای توکلی از سال 1360 بوده ام ... و چند سالی است در خدمت آقای بیژن مقدم هستم ...
پنجم : بنده علاقه به پایگاه خبری تحلیلی الف دارم .....لطفا از این پایگاه بپرسید که چقدر نظر های اینجانب را بر روی خروجی نمی گذارد ... و بنده نیز ناراحت نمی شوم ........

از جناب عالی خواهش می کنم توهین نکنید چون سما ملمان هستید و بیشتر از بنده مومن هستید ........با تشکر - گار س چی (3879279) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۰:۲۷:۴۱
در اینکه معلمان زجر می شکند شکی نیست . اما کاش نتیجه ای هم داشته باشه . معلمان زجر می کشن . دانش آموزان زجر می کشن . مدیران زجر می کشن . والدین زجر می کشن . اما هیچ دانش آموزی درس یاد نمی گیره و بی سواد و بد اخلاق از مدرسه راهی اجتماع می شه . بهتر نیس معلمان ایثار کنند و زجر بکشند تا دانش آموزان علم و معرفت بیا موزند ، تا مدیران سربلند شوند، والدین به داشتن فرزندانی نیکو به خود ببالند ، تا جامعه ای سالم داشته باشیم . تا دیگر اثری از زندان و زندانی نبینیم ؟
اون بنده خدا ، آموزش و پرورشی نیست ، مدرسه غیر انتفاعی هم نداره ، طرفدار کسی نیست ، بچه که داره ، حق که داره درباره آینده فرزندش نگران باشه ، به کدوم نظام آموزشی دلخوش باشه ؟ وقتی می بینه ، به جای قلم ، سیگار دست بچه همسایه است ! وقتی می بینه ، برای تعلیم فرزندش باید اون را به آموزشگاه های خصوصی ببره تا درسی که در مدرسه بهش نتونستن یاد بدن ؛ اونجا یاد بگیره ، به کدوم نظام آموزشی امیدوار باشه ؟ به اون سیستمی که احتمالا فردی با نوع نگرش شما یکی از دست اندر کارانش هست؟ (3880013) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۱:۱۷:۰۹
من ارزیابی از عملکرد وزیر آموزش و پرورش ندارم و به ایشان ارادتی ندارم. اما وقتی متن این استیضاح نامه را می‌بینم، به حال خود برای داشتن چنین نمایندگانی در مجلس بسیار تأسف می‌خورم که نه جایگاه وزیر و نقش و توان آن را می‌شناسند و نه می‌دانند چه چیزی را از چه کسی باید بخواهند. نه می‌دانند تهاجم فرهنگی چیست نه می‌دانند ریشه‌ی مشکلات آموزش و پرورش کجاست؟ خدا به داد همه‌ی ما برسد که زمانی که فرزندان ما در تاریخ می‌خوانند که ما کسانی را با این سطح اندیشه و تفکر به نمایندگی برگزیدیم، چه‌ها در باره‌مان که نخواهند گفت!! (3878687) (alef-1)
 
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۱:۳۱:۰۸
و باز هم کلی گويي! (3878705) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۱:۴۰:۰۸
-(12نگاه سیاسی و جناحی و باندی در آموزش و پرورش و مدارس به صورت ویژه در عزل و نصب مدیریت‌ها از سطح کلان تا خرد بدنه وزارت آموزش و پرورش)
اسامی استیضاح کنندگان
در استانه بازگشایی مدارس
کمتر از یکسال به پایان مدت ددولت
بنظر میرسد واقعیت بند 12 است عدم اجابت و انتصاب دوستان و مبلغان نمایندگان جناحی
در شهر ما نماینده به 5 نفر وعده ریاست داده است حالا مانده چه کار کند. (3878719) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۱:۴۰:۲۸
عدم نشاط فرهنگیان!! بیاید ببینید وزارت کار استانها چه غمی حاکمه! (3878720) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۲:۰۱:۱۶
آب از سرچشمه گل آلود است. بروید کسی که این آقا را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرده یعنی شخص حسن روحانی بازخواست کنید. من که شخصا در انتخابات ریاست جمهوری ازهرکسی که در مقابل حسن روحانی قرار بگیرد حمایت می کنم .هر چند که اصلاح طلب هستم. فانی همه را فانی کرد و رفت . (3878742) (alef-1)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۲:۰۹:۱۷
و ایضا طرح "هدایت تحمیلی"!!! (3878755) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۲:۰۹:۳۹
فاني. ً بر كنار كنيد ودكتر نجفي رو وزير كنيد اين خواست ما معلم هااست (3878756) (alef-1)
 
اسدمظفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۲:۱۹:۴۳
عدم اجرایی شدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق و عدم اجرای طرح‌بندی فرهنگیان)) این بندکه اجرای آن همت خودمجلسیان رامی طلبد (3878766) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۱۴:۲۹
ببخشید مورد ۱۰ جای تامل بیشتری داره.... یعنی کمی خنده داره ... عدم تکریم ارباب رجوع در برخی مدارس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نمیگم که آموزش و پرورش به کل هیچ نقشی نداره ولی این.یک مشکل فرهنگی هست که عده ای رعایت نمیکنند به نظرم برای استیضاح یک وزیر باید دلایل محک تری از دلایل لیست فوق داشته باشند.... (3878836) (alef-1)
 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۱۴:۵۳
به عنوان یک معلم همه موارد اعلام شده را کاملا تایید می کنم.فانی جهت حفظ پست وزارت کمترین تلاش وجدیتی برای جذب بودجه ندارد.وهرروز صحبت نوبخت وجهانگیری را مبنی بر کمبود بودجه دولت تکرار می کند.درحالی که بودجه برای جاهای دیگر هست!!این مساله معلمان را زیرخط فقر برده است. فقط امیدوارم استیضاح به برکناری بیانجامدومثل پارسال نشود. (3878838) (alef-1)
 
مالک اشتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۱۸:۳۶
این که آقای فانی وزیر توانمندی نیست حرف درستی است این که معاونین
ضعیف و ناهماهنگی دارد آنهم صحیح است اما متن استیضاح حرفهای کلی
غیرکارشناسانه ای را مطرح کرده و بیم آن میرود که دوباره ایشان ابقا شود
برخی عقیده دارند دفعه قبل به همین نحو عمل شد تا ایشان بمانند و در مقابل
شایعه عزل که قویا مطرح بود به ا اصطلاح ایشان را واکسینه کنند!!!!!!!!!!!! (3878842) (alef-1)
 
اکبر شهبازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۲۱:۱۰
سلام علیرغم برخی نقایص جدّی در عملکرد وزیر محترم ولی درد فرهنگیان این موارد که در متن استیضاح آمده نیست خار به دل جامعه رفته و دست اندر کاران فرهنگی آن را در پا می جویند به نظرم جای هدف و وسیله اشتباه شده است. (3878850) (alef-1)
 
گلستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۲۷:۵۷
آقا کاری کنید برداشته بشه از وزارت
علاوه بر اینکه به وضعیت معیشت معلمان نمیرسه وزیر کاملا ناکارآمدیست. حرفهایش برای مدیران کل ارزشی ندارد.
از تلویزیون مصاحبه میکنه که انتخاب رشته دانش آموزان اجباری نیست ولی در استان گلستان حرف ایشان برای مدیرکل(وطن) ذره ای ارزش ندارد.هنوز در استان گلستان انتخاب رشته کاملا اجباری است.
البته احتمالا شاید نظر مدیرکل ایجاد نارضایتی در مردم است تا روحانی محبوبیتش را از دست بدهد (3878859) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۲۳:۵۶:۳۵
به معلم ها هر چی برسی باز هم میگن کم هست
بابا مگر جند روز می رید سر کار
موظفی شما دو روز در هفته هست
مثل قدیم هم که کسی دلسوز دانش آموز نیست
باز هم میگن کمه (3878890) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۳:۱۷
چیه نمی تونی تابستون بچه هات رونگهداری!!؟ (3878951) (alef-11)
 
کاوه دادخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۸:۰۰:۱۰
اقای یاخانوم محترم.شما تو خونه خودت با یکی دوتا بچه نمیتونی سرکنی اونوقت ی معلم باید هرروز با 100تا از این بچه های بی تربیت امروزی شب تا عصر سروکله بزنه.و اینکه گفتین هفته ای دو روز!؟شما نورم جهانی رو ببیتین تو کشورهای توسعه یافته ساعت کاری معلم کمتر از ایران می باشد (3879074) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۵:۳۵:۱۶
معلم!!!
شب تا عصر!!
اینطوری درس میدی؟؟؟ (3879567) (alef-11)
 
سعید
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۴:۲۲
خب تا حالا که نرسیدن عزیز...دوما از کی تا حالا موظفی شده 2 روز؟؟!
بعدم خودت میگی کسی دلسوز نیست چرا؟؟!! (3879197) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۹:۴۴
اولا دو روز نیست و چهار روزه.
ثانیا برخلاف مشاغل شما که روزی 15 دقیقه کار مفیده و بقیه اش به چای خوری می گذره ثانیه به ثانیه ساعاتی که معلم سر کلاسه کار مفید و با دانش اموزان امروزی جنگ اعصاب و روانه.
ثالثا محل کار شما مثل خیلی از معلم ها بالای کوه ها و ته دره ها و در ساختمان های مخروبه نیست.
رابعا اهمیت کاری که معلم انجام می ده از همه مشاغل بیشتره. اموزش و پرورش خشت اوله که چون در کشور ما کجه تا ثریا می رود دیوار کج.
خامسا شما از کجا به این نتیجه رسیدی که معلم ها دلسوز دانش اموزان نیستن؟ حتما شما که ارباب رجوعت رو ماه ها بابت یه کار ساده تو اداره می دوونی دلسوزی؟
ششم چطوریه که یه استاد دانشگاه با دو روز کار موظفی چند برابر یه معلم می گیره اون موقع اوکی هست ولی برای معلمی که با همون مدرک تحصیلی و موظفی دو برابر بیشتر چند برابر کمتر می گیره اوکی نیست؟
حرف برای گفتن زیاده. لطفا جو رو مشوش نکنید. (3879208) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۰:۵۴:۴۱
همه حرفت درسته غیر اون قسمت استاد دانشگاهش.
یک استاد دانشگاه اولا دارای مدرک بالاتر و سوابق علمی بیشتر نسبت به معلم است. و زمت بیشتری کشیده تا به اینجا رسیده. در ضمن حقوق یک استاد دانشگاه در دانشگاه دولتی با مدرم دکتری حدود 3 میلیون است. به نظرتا این حقوق مناسبی است؟! در ضمن موطفی استاد دانشگاه نیز چهار روز است دوست عزیز.
کلا وضعیت حقوق افزادی که برای آموزش تلاش می کنند پایین است.
هم معلمین عزیز و هم مدرسین دانشگاه. به نظر من باید یک تجدید نظر بشود (3879804) (alef-11)
 
يك معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۱:۳۱:۳۱
ديدگاه شما واقعا ..........
اي كاش آدمايي مثل شما بيسواد بمانند اونم براي هميشه.
من معلمم وبيست ساله در مناطق محروم بدون حق مسكن و رفت و آمد و خيلي چيزهاي ديگه زندگي مي كنم و بزگترين آرزوي من رفتن به مسافرت مشهد است !!!!! (3879317) (alef-11)
 
معلم،تربیت نسل آینده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۵:۰۳:۰۵
برادر،واقعی ترین کار رو در این مملکت معلم انجام میده،در ضمن من الان با مدرک کارشناسی ارشد،با دوازده سال سابقه کار،یک و نیم حقوق می گیریم،معادل من در حراست شرکت نفت(نه در بخش تخصصی و فنی)بالای پنج میلیون و کلی مزایا و بیمه درمان کامل و حق لباس و مسکت و ایاب و ذهاب و پاداش و بن کالا و استفاده از بهترین امکانات رفاهی،هستش،
مسوولین لطف کنن،به اندازه شش ماه حقوق و مزایای یک شرکت نفتی رو به معلمین بدن،شش ماه،هیچی ندن،هیچی،حتی بیمه هم خودمون واریز می کنیم... (3879528) (alef-11)
 
حامد
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۰:۱۷:۴۷
تنها فرق قدیم و جدید اینه که قدیم معلم ها(اکثرا) دانش آموزان رو کتک می زدند الان معلم ها (اکثرا) نه تنها کتک نمی زنن بلکه بعضا دانش اموزان یا اولیا معلمان رو کتک می زنن.
در ضمن ما هر روز هفته بجز جمعه و پنجشه مدرسه می ریم و تدریس می کنیم. اما فرق معلمی و با کارمندی در اینه که معلم از اولین لحظه تا آخرین لحظه ساعت کاری در حاله کاره. چون معمولا اگر لحظه ای غافل بشه دانش آموزی چشم دانش آموز دیگه رو کور می کنه. (3880005) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۶:۱۰
اولویت مهمتر از اقای فانی، اقای ظریفن که باید با دسته گل برجامیشون استیضاح شوند. (3878918) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۵:۵۵
از ظريف نازنين ممنونيم تاريخ از ايشون به نيكي ياد خواد كرد (3879645) (alef-11)
 
عضو هیات علمی
Denmark
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۱:۰۸:۳۴
ای کاش نمایندگان وزیر علوم را هم استیضاح کنند. وزیر آموزش پرورش حداقل هر لز گاهی قیافه اش جلو دوربین ها بود ولی وزیر علوم که حتی یک بارم در تلوزیون ندیدیمش و اصلا ایشون را نمیشناسیم. (3878964) (alef-11)
 
دانش پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۱:۱۵:۴۶
از این اقدام به جای نمایندگان مجلس سپاسگزارم. بعنوان یک دبیر عرض می کنم اقای فانی وزیر بسیا ناکارامدی است. در طی این چند سال اقدام قابل تاملی در این وزارتخانه انجام نداده است . قانون رتبه بندی معلمان در حق معلمان با سابقه کم باعث اجحاف شد .ایشان باید از این پست کنار گذاشته شود. (3878969) (alef-11)
 
فرهنگی یزد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۱:۴۴:۳۱
از آقای فانی که در سنین کهن سالی و پیری پست وزارت را قبول نمودند و استراحت خود را درسن بازنشستگی در دفتر وزارت انجام میدهند وبا تلاش خستگی ناپذیر خویش سطح معیشت معلمان کشور را در حد کشور مطرحی مانند سومالی رسانند،کمال تشکر را داریم.انشاا...وجدانشان هم راحت باشد. (3878987) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۱:۴۴:۴۷
بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان و ارزش قایل نشدن برای مردم و داوطلبان کنکور نسبت به تعیین تکلیف به موقع پذیرش یا عدم پذیرش دانشگاه تربیت معلم و فرهنگیان در کنکور 95 (3878988) (alef-11)
 
کاوه دادخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۷:۵۷:۱۳
فانی باید برود...خواسته برحق فرهنگیان!!! (3879073) (alef-11)
 
علیرضا احمدی
United States
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۹:۱۳:۵۸
متن استیضاح و دلایل ذکر شده کلی گویی و به شدت غیر کارشناسی است. واقعا محتوای این متن توی ذوقم زد. منظورم این نیست که فانی وزیر خوبی است، اتفاقا من هم با استیضاح موافقم، ولی نه با این دلایل ساده انگارانه و غیر کارشناسی. آیا کل محصول فکر و تدبیر نمایندگان در امر مهمی مثل آموزش و پرورش به همین ها خلاصه می شه؟ نمایندگان محترمی که این متن را تهیه یا امضا کرده اید، آیا انصافا در پیشگاه خداوند متعال از عملکرد خودتان سربلند هستید؟ قاعدتا این خروجی در سطح سایر کارهای تان است. امروز با خواندن این متن دلم از شما گرفت و نگران تصمیمات سه سال و اندی شما شدم.
لطفا، لطف، لطفا قدری بیاندیشید و برای مردم کار کنید (3879130) (alef-11)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۰۹:۴۸:۴۱
انصافا اقای حاج بابایی بهترین وزیر اموزش و پرورش در بعد از انقلاب بود و می توانست اموزش و پرروش را هدایت کند .
و اما اشکالات کلی در اموزش و پرورش کشور ما که علت اصلی فرار مغزهاست و البته علت خوشحالی همه دشمنان نیز هست بشرح زیر اعلام می گردد :
- تحصیل برای همه دانش اموزان باید رایگان باشد ( عملا اینطوری نیست )
اموزش و پرورش باید تابع قوانین وزارت علوم باشد .
- بیشتر بودجه کشور باید صرف فرزندان ایران عزیز به عنوان سرمایه های اصلی نیرو انسانی کشور باشد . هر هزینه در نظام اموزش یک نوع سرمایه گذاری است .
- عامل اصلی کاهش ویتامین دی و بی در دختران دانش اموز داشتن مقنه است ولذا ضرروی است که حجاب در مدارس دخترانه که هیچ مردی وجود ندارد برداشته شود .
- وزارت بهداشت باید حضور جدی تری در مدارس داشته باشد چون پیشگیری همیشه از درمان کم هزینه تر است .
- عزت و کرامت همه دانش اموزان و معلمان و والدین باید محترم شمرده شود .
- امنیت اردوهای دانش اموزی افزایش و یا کلا حذف گردد .
- مدارس استاندار با حیاط های بزرگ ساخته تا کودکان امکان دویدن داشته باشند . (3879157) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۳:۳۸
حاجی با بایی بهترین بود!میشه بفرمایید به خاطر کدام خدمتش بهترین شدو اینکه شما چه نسبتی با ایشان دارید؟ (3879494) (alef-11)
 
حامد
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۰:۱۲:۱۴
در زمان حاجی بابای با تلاش او طرح رتبه بندی معلمان مطرح و تصویب شد. اجرای آن به دولت تدبیر و امید رسید اما دولت تدبیر و امید سر و ته این طرح رو چنان زد که چیزی از آن نمایند. شیر بی یال و دم و دندان و ... (3879999) (alef-11)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۹:۰۴:۵۰
با سلام حاج بابایی احتمالا یه نسبت دور با من دارد چون با ایشان خیلی هم فکر هستم ولی اقدامات موثری که دیدم اجرا شده انهم با محدودیت بودجه ان زمان :
- فرزندان معلمین در مدارس غیر انتفاعی و یا دولتی از پرداخت شهریه معاف شدند.
- فوق العاده شغل معلمین را اجرا کرد و مبلغ مناسبی به احکام اضافه شد.
- ورزش را در مدارس بخصوص ابتدای جدی گرفت و برای هر مقطع یک ورزش مناسب بدون پرداخت هزینه در نظر گرفت مثلا برای کلاس سومی ها شناو...... خیلی از بچه همین طوری شنا یاد گرفتند .
- روز های پنج شنبه را حذف کرد که با این کار خدمت بزرگی به دانش اموزان و والدین و معلمها شد . که بتوانند کمی هم به استراحت بپردازند .
- همیشه از معلم ها دفاع کرد بدون انکه شاید خودشان بدانند .
شایسته این است که همیشه قدر دان انسانها نیک باشیم (3880145) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۹:۳۲
با احترام برای نمایندگان مجلس باید بگویم که شما ریشه اصلی مشکلات را ظاهرا متوجه نشده اید. شما گمان می کنید که مشکل از وزیر و وزارت است. در حالی که مشکلات به وجود آمده ریشه در موارد دیگری دارد. از جمله:
1- وضعیت بیکاری فاجعه برانگیز فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت ناخودآگاه بر دانش آموزان دوره های دبیرستان تاثیر گذاشته و آنها را در یک و (3879207) (alef-11)
 
يزد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۰:۴۷:۲۱
بي توجهي به استخدام شدگان مهر افرين وضايع شدن حق انها در طرح رتبه بندي نمونه بارز بي لياقتي فاني است که اموزش وپرورش را فنا کرد (3879237) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۰:۵۵:۱۵
مشکل معلمان در ایران این است که چرا دولت بین کارمندان خود فرق می گذارد

عده ای مثل معلمان-نظامیان و برخی از ادارات دولتی حقوق بسیار پایینی میگیرند

و برعکس بعضی از نهادها مثل بانکها و به خصوص وزارت نفت 10برابر سایر کارمندان دولت حقوق میگیرند (3879257) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۴:۲۲
از بس سياسي كاري شده الان من بي طرف نميدونم اين استيضاح فني هست يا سياسي؟؟ (3879291) (alef-11)
 
زارعی مرودشت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۲:۰۹:۰۴
این استیضاح مصداق نوشدارو پس از مرگ سهراب هست دیگه وقتی نمونده تا وزیر جدید کاری بکنه البته یک مقدار معلمها رو خوشحال می کنه ولی اثرز مثبتی شاید نداشته باشه (3879348) (alef-11)
 
معلم معلم زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۳:۵۹:۳۱
سلام بر نمایندگان محترم :


نمایندگان محترم مجلس .
لطفا دیگر با لابی گری ها نظرتان عوض نشود .

دست تان درد نکند .

لطفا ؛ این آقای پر توان را از وزارت آموزش و پرورش معاف کنید تا
کمی هم به خانواده و استراحتشان بپردازند !!!

ما راضی نیستیم ایشان بیش
از این شرمنده اهل و عیالشان باشند .

خدمت دیگر بس است !!!! عزیزم !!!!!!!!!!!!!!!!

مرحمت فرموده ما را مس کنید . نازنین (3879473) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۱:۳۵
بر چه اساسی گفته میشود اقای حاج بابایی میتواند نتاج بخش حقوق معلمان و نجاتبخش اموزش و پرورش باشد.در زمان نمایندگی ایشان در دوره احمدی نژاد و تصویب قانون خدمات کشوری سال ۸۶ دقیقا ایشان با دفاع از این قانون حقوق تمام افرادی را که دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری در اموزش و پرورش بودندو از حق همترازی برخوردار بودند و قبل از تصویب این قانون بازنشسته شده بودند را پایمال کرد.حاضرم در یک برنامه تلویزیونی با اسناد وادله این تضییع حقوق را ثابت کنم (3879491) (alef-11)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۵:۱۴:۲۲
دوستان موافق استیضاح چنان صحبت می کنند که انگار دکتر فانی بهشتی را تحویل گرفته . هنوز آثار سو مدیریت حاج بابا بی گرفتار آموزش هست بابا دکتر فانی دستش خالی است کشور را مخروبه ای کرده اند وتحول این دولت دادند چه انتظاری داريد ? الف جان روحانی باز هم رییس جمهور است وسلام (3879537) (alef-11)
 
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۲:۵۲
خلایق هر چه لایق ... شما فقط قشر مظلوم معلم رو تحقیر کنید اگه اموزش تو کشور اولویت بود این حال مملکت نبود چرا باید یه معلم مسافرکشی کنه..... از ده وزیر این وزارتخانه شش تاش یا برکنار شدن یا استیضاح پس اراده ای هست که نمیخاد این وزارت اصلاح بنیادین بشه .... دود این وضعیت به چشم همه میره حالا فقط معلم که همه بهش مدیونن رو تحقیر کنید ببینیم فایده میبرید یا ضرر؟؟؟؟؟اگر چه میدونم نظرم رو چاپ نمیکنید. (3879642) (alef-11)
 
به آفرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۸:۴۴
دوست دارم این وزیر جاشو با یکی دیگه عوض کنه
اما مطمئنم طرح استیضا رای نمیاره چرا که تو این چند وقت از طرف مجلس برای این وزارتخانه ابی گرم نشده.

ارادتمند ، به افرید (3879647) (alef-11)
 
مهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۸:۴۵:۲۰
در حاليكه اكثر اقشار مردم به خصوص كارمندان و كاركنان دولت و شركته ها در اين چند سال با تحمل فشار و تنگ دستي زندگي خودشون و سپري كردند ولي تنها قشري كه از آغاز تاكنون هيچ فشاري متحمل نشده بلكه از حدكثر حقوق و پاداش و وام و امكانات رفاهي برخوردار بوده شركت نفته كاركنان شركت نفت چندين برابر كاركنان ديگر ادارات حقوق و پاداش هاي كلان دريافت مي كنند و از حداكثر امكانات رفاهي برخوردارند ، در صورتي كه يك معلم كه در روستاي دورافتاده در استان خوزستان كار ميكنه و يا يك كارمند اداره بهداشت كه در مناطق دورافتاده كارميكنه يا كاركنان شركت آب و فاضلاب و يا شهرداري و يا نيروي انتظامي كه جونشون در خطره و.....كه در گرما و در شرايط سخت كارمي كنند از حداقل حقوق برخوردارند ، اين چه تبعيض و بي عدالتيه كه در كشور وجود داره ؟؟؟ مگر نفت ارث پدر كاركنان شركت نفته ؟؟؟ تا كي بايد شاهد تبعيض و بي عدالتي در پرداخت حقوق بين كاركنان دولت باشيم ؟؟؟ (3879715) (alef-11)
 
سجادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۹:۱۰:۲۹
باید حقوق معلمین با حقوق کارمندان نفت ایران یکسان و هم اندازه بشه

چرا وزارت نفت ماهانه 15000000 تا 25000000میلیون در ماه حقوق می گیرند ولی معلم ماهانه 1500000تومان

باید به این بی عدالتی خاتمه دهیم (3879731) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۳:۰۰:۴۵
درست است که فانی و.تیم همراهش بسیار ضعیف هستند اما خرابکاریهای
دوره حاج بابایی و علی احمدی مثل 6 ساله شدن دوره ابتدایی و بازنشسته
کردن هزاران معلم پیش از موعد و استخدام افراد غیر متخصص کار را.سخت
کرد وباید نیرویی قوی تربه این امر مهم گمارده می شد (3879921) (alef-11)
 
حامد
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۰:۰۹:۱۰
برای مثال در مورد طرح رتبه بندی معلمان :
این طرح به صورت کاریکاتوری اجرا شد. از سر و ته آن زده شد. ظلم های بسیاری در آن رخ داد. برای مثال اومدن شرط تعیین کردن که این طرح برای معلمان با سابقه کمتر از 6 سال اجرا نمی شه! این باعث شد معلم دیپلمی که سابقه اش 7 ساله حقوقش خیلی بیشتر از معلم فوق لیسانس با سابقه 4 سال بشه .
یا آیا واقعا شرم آور نیست که در این مملکت بسیاری از معلمان با مدرک کارشناسی ارشد حقوقشان یک میلیون و دویست هزار تومنه؟ (3879993) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۳:۰۳:۴۹
فقط همان بند ١١براى استيضاح كافيه (3880066) (alef-11)
 
علی
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۰۳:۰۴:۵۰
عدم پرداخت کمک هرینه ازدواج رافراموش شده به موارد استیضاح اضافه کنید (3880067) (alef-11)
 
رسول
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۶:۳۶:۳۵
در دوران فانی هیچ اقدامی مثبتی نشد اگر شد یک نمونه ذکر کنید که نیست، دوم هدایت تحصبلی در اواخر تیرماه به مدارس ارسال شد مسولین آموزش و پرورش قبل از این تاریخ خواب بودند و نمیدونستند پایه نهم در خرداد هدایت تحصیلی میخواهن، اونهم افتضاح هدایت تحصیلی که دانش آموزان با معدل بالای نوزده اولویت ریاضی و تجربی رو نیاو دند، (3880553) (alef-11)
 
رضا
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۳ ۰۷:۵۲:۵۱
آقای فانی بالغ بر 25 سال در مسئولیتهای مهم در وزارت آموزش و پروش هستند ، منشا هیچ تحول و انگیزه ای نشدند ، الان هم بخاطر مسائل جناحی روی کار آمدند، حذف ایشان به صلاح آموزش و پرورش است. (3881121) (alef-11)
 
معلم راهنما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۷:۵۴:۱۱
از نمایندگان ارزشمند خراسان رضوی و بویزه مشهد دکتر رحیمی دکتر قاضی زاده و اقای کریمی تشکر میکنم گه واقعا ار حق معلمین دفاع کردند و کوتاه نیامدند (3979591) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.