نظر منتشر شده
۷۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 180312
نعمت احمدی در گفت و گو با الف:
کمیته انضباطی دانشگاه نمی تواند مستقل از قوه قضائیه حکم صادر کند
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۱
کمیته انضباطی دانشگاه ها اوایل انقلاب و با توجه به مقتضیات آن زمان تشکیل شد. طبق مصوبه تشکیل این کمیته ها، از حدود اختیارات آنها می توان رسیدگی و صدور حکم جرائمی مانند تهديد، تطميع‌، توهين‌، ضرب‌ و جرح‌، جعل‌، سرقت‌، رسيدگي‌ به‌ تخلفات‌ آموزشي‌، تخلفات‌ اخلاقي (عدم‌ رعايت‌ عفت نگاه‌، داشتن‌ رابطه‌ نامشروع‌) اشاره کرد.

کمیته انضباطی که در زمان التهابات اوایل انقلاب دانشگاه ها کار خود را شروع کرد، متشکل از معاون دانشجویی، مسوول دفتر نمایندگی نهاد رهبری، معاون پژوهشی، یک نفر عضو هیات علمی دانشگاه و یک دانشجو است.

کارکرد این کمیته ها و احکام صادره توسط آنها همواره مورد انتقاد برخی دانشجویان بوده است. یکی از انتقادات دانشجویان این است که جرائمی که این کمیته ها در مورد آنها حکم صادر می کنند در حیطه وظایف قوه قضائیه هستند. ثانیاً این کمیته ها مستقل نیستند، تاثیر آرای این کمیته ها بر آینده کاری دانشجویان نیز همواره دغدغه ای برای دانشجویان بوده است که چه بسا به دلیل اعمال سلیقه های افراد، آینده کاری شخصی مخدوش شود. این احکام تاثیر بسیاری بر آینده دانشجویان گذاشته و می گذارد که قابل تامل است. در گفتگوی زیر با یک حقوقدان ماهیت کمیته انضباطی دانشگاه بررسی شده است.

نعمت احمدی با بررسی جایگاه حقوقی کمیته انضباطی دانشگاهها و آرای آنها گفت: هیچ مجموعه، نهاد و یا کمیته ای اعم از کمیته انضباطی دانشگاهها نمی تواند مستقل از قوه قضائیه حکمی صادر و فردی را از حقوق اجتماعی خود محروم کند.

احمدی در گفت‌وگو با الف در مورد ماهیت کمیته های انضباطی ولزوم اصلاح ساختار آنها تصریح کرد: ما برابر قانون یک فعل و یک ترک فعل مجرمانه داریم، یعنی قانون گذار از قبل تعیین می کند که انجام دادن یا ندادن یک عمل جرم است. بر اساس این قانون مردم رفتار و حرکات خود را تنظیم می کنند تا قانونگذار یک عمل را جرم تعیین نکند انجام آن عمل صحیح است و اصل بر برائت افراد است.

وی ادامه داد: اگر فردی فعل یا ترک فعلی را انجام دهد که بر مبنای قانون جرم باشد، تنها قوه قضائیه است که این خلاف قانون و عمل مجرمامه را می تواند تشخیص بدهد و در مورد آن حکم صادر کند. ما سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه داریم. اعمال هر یک از این قوا را خود آن قوا باید انجام دهند اما هیچ مرجعی به غیر از قوه قضائیه و محاکم وابسته به آن نمی توانند یک عملی را جرم، تخلف و تخطی از قانون بدانند.

این حقوقدان بیان کرد: هر نوع کمیته، نهاد و سازمان، اگر زیر مجموعه دادگستری نباشد بخواهد موضوعی را با قانون تطبیق دهد خلاف است و هیچ مجموعه ای اعم از کمیته انضباطی دانشگاهها نمی تواند مستقل از قوه قضائیه حکمی صادر و فردی را از حقوق اجتماعی خود محروم کند. مثلا ما اکنون شاهد آن هستیم که این کمیته در مورد جرائمی مانند سرقت، ضرب و جرح، روابط نامشروع و ... مستقل از قوه قضائیه و بدون بررسی این قوه حکم محرومیت صادر می کنند که این احکام صحیح نیست. اثبات این جرائم خود نیاز به یک کار تخصصی انتظامی و قضایی دارد که از حیطه آن کمیته خارج است.

وی در مورد تاثیری که این حکم های صادره از طرف کمیته انضباطی بر آینده شغلی افراد می گذارد نیز گفت: به این نکته توجه داشته باشید که باید قانوگذار تعیین کند که چه چیزی جرم است و چه چیزی جرم نیست. تخطی افراد از قانون را مرجع قضایی تعیین می کند. تصمیمات مراجع و سازمانها زمانی موثر و قابل اعتنا است که مطابق قانون باید از طرف یک مرجع قانون مند صادر شده باشد.

این کارشناس حقوقی افزود: هر فرد و سازمانی به غیر از قوه قضائیه که تصمیمات قضائی می گیرند خلاف قانون است. مثلا کمیته انضباطی دانشگاه، دانشجویی را محروم از تحصیل می کند در صورتی که قانون اساسی تحصیل را حق هر فردی میداند. اگر هم بخواهیم کسی را از حق قانونی خود محروم بکنیم این کار باید توسط دادگاه صورت بگیرد. مرجعی که افراد را از حقوق اجتماعی خود مانند تحصیل محروم می کند باید جایگاه حقوقی و قانونی قانونی داشته باشند.

این وکیل دادگستری گفت: کمیته انضباطی شاید بتواند در مورد جرائم کوچکی مانند تقلب در امتحان حکم صادر کنند اما در مورد جرائم قضایی نمی تواند مستقل از مرجع قضایی حکمی صادر کند. این کمیته می تواند حداکثر در مقام شاکی وارد شود نه تصمیم گیرنده. خصوصاً در مورد تصمیمی که منجر به محرومیت اجتماعی می شود این کمیته ها صلاحیت ندارند. قانونگذار بیان می کند هر نوع تصمیم و حکمی که منجر به محرومیت افراد از حقوق اجتماعی شود باید از طریق قوه قضائیه صورت بگیرد.

احمدی گفت: این کمیته ها می توانند گزارش کننده جرائم به یک نهاد قضایی باشند نه اینکه خود، افراد را از حقوق اولیه محروم کند و یا این تصمیمات را قوه قضائیه باید تایید کند. ما نهادهای قضائیی، نهادهای وابسته به قوه قضائیه و نهادهای مستقل از قوه قضائیه که تصمیمات قضائی می گیرند داریم. برابر با ماده ۶۲ مکرر قانون مجازات اسلامی، قوه قضائیه می تواند افراد را از حقوق اجتماعی محروم کند نه هیچ نهاد دیگری.

وی در مورد روش ابطال احکام صادره از طرف این کمیته ها گفت: خود این کمیته ها را به دلیل اینکه در چارت دانشگاهها هستند نمی توان منحل کرد اما ماهیت آنها را می توان تغییر داد و به ماهیت واقعی آنها رساند. حکم این کمیته ها هم می تواند در دیوان عدالت اداری باطل شود. اساتید و دانشجویان می توانند نسبت به آرا و تصمیمات این کمیته ها در دیوان عدالت اداری شکایت کند.
 
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۱:۳۶:۵۴
من نمی دونم واقعا بعضی کارهای مسئولین و قوانین ما خیلی متناقض هست مگه افراد حاضر در کمیته شرط قضاوت را دارند که اینگونه حکم ها را صادر می کنند اگر اینطوریه قوه قضائیه بعضی پرونده ها رو بده این آقایون بررسی کنند . البته در این کمیته به شدت تبعیض اعمال می شه . یه دوستی داشتم که جرائمی که برای نوشته بودند این بود : ارتباط نامشروع قطعی با نامحرم ، توهین به مقامات دانشگاه ، سرقت : آخر هم به سه ترم تعلیق محرومش کرده بودند جالب اینجاست که نیروی انتظامی کتبا این سه مورد را رد کرده و فرد مذکور را فردی سالم معرفی کرده است . حالا چرا این رو محروم کرده بودند چون براداران مسئول دانشگاه از این بابا خوششون نمی اومد (1169695) (alef-7)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۴۰:۴۹
با سلام و احترام
بنده کارشناس ارشد حقوق عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه هستم . خدمت دوستان عزیز عرض کنم مطابق با آئین نامه انضباطی وزارت علوم،تحقیقات و فناوی،در بدو امر تخلفات دانشجویان به شورای حل اختلاف و ارشاد دانشجویی تا بند سه تخلفات(احضار،تذکر و توبیخ بدون درج در پرونده دانشجو) سپس در سایر موارد شورای انضباطی بدوی دانشجویی هر استان تا بند 9 یعنی منع موقت بدون احتساب سنوات صادر می نمایند و در صورت اعتراض دانشجو حکم اجرا نمی گردد و به شورای تجدیدنظر انضباطی مستقر در ستاد مرکزی دانشگاه در تهران ارسال می گردد و در صورت اعتراض به شورای مرکزی انضباطی وزارت علوم و باز هم پس از تائید هم و اعتراض دانشجو این احکام قابل رسیدگی در دیوان عدالت اداری می باشند.
شوراهای انضباطی همانند مراجع قضایی با ارائه مستندات و ادله،دعوت از دانشجو و... حکم صادر می نمایند و احکامشان قابل تجدیدنظر و حتی پس از پایان دوران تحصیل با درخواست دانشجو قابل امحاء می باشد.
اگر بخواهیم شوراهای انضباطی رو زیر سوال ببریم پس بایستی فعالیت کمیسیو ماده 100 شهرداریها،هیات رسیدگی به تخلفات اداری،شورای حل اختلاف کارگری و کارفرمایی،هیات تشخیص کارگری و کارفرمایی و سایر شوراهای موجود در ادارات و سازمانها رو هم غیر فعال نماییم.
پذیرش دانشجو که بدون کنکور انجام می پذیرد،دانشگاهها که همه جوره با دانشجو همراهی می نمایند و حتی بعضی از اساتید 10 تا نمونه سوال به دانشجو ها میدهند و از آن 10 سوال 5 مورد در امتحان طرح می گردد.وضعیت امتحان هم که می فرمائید سخت گیری نکنند؛پس بفرمائید فقط مدرک صادر کنند!!
بنده با سختگیری بیش از حد مخالف هستم ولی این وضعیت رو هم نمی پسندم که دانشجو سر جلسه امتحان آزاد تقلب بفرماید یا دیگری به جای ایشان سر جلسه حاضر بشود و با معدل 20 فارغ التحصیل گردد و در ادارات و سازمانها هم بخاطر معدل 20 استخدام گردد. (1170071) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۲:۲۴:۲۳
اگر گیر دادنتان همین چیزها بود هیچکس مشکل نداشت ولی مشکل انجاست که به تنها چیزی که گیر اساسی نمیدهید همین چیزهاست (1171187) (alef-7)
 
رامين
۱۳۹۲-۰۱-۰۹ ۱۹:۵۶:۵۰
واقعا حرف دل دانشجويان دوستدار علم رو زديد دستت درد نكنه (1208694) (alef-7)
 
رامين
۱۳۹۲-۰۱-۰۹ ۲۰:۰۴:۴۲
اي كاش حتي حرف هاي رهبر كمي اجرا مي شد (1208699) (alef-7)
 
میعاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۲:۴۹:۱۷
دروغ نگو (2791676) (alef-11)
 
نويد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۱:۴۳:۲۸
كجاي كاريد كه حراست دانشگاه ها براي خودشان حكومت مستقل تشكيل داده اند!
به اين نمونه توجه كنيد:
حدود 4 سال پيش عوامل حراست دانشگاه كارت دانشجويي همسر بنده را كه در يك دانشگاه مشغول به تحصيل بوديم (دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوين)، بعلت اينكه بهمراه هم مشغول قدم زدن در جلوي پياده رو خوابگاه دانشجويي بوديم گرفتند، وقتي براي باز پس گرفتن آن به دفتر حراست مراجعه كرديم و مدارك لازم ارائه شد و كارت دانشجويي همسرم را دريافت كرديم، خطاب به مسئول آنها گفتم كه مگر طبق اسلام اصل بر برائت افراد نيست و وقتي زن و مردي با هم در حال راه رفتن هستند نبايد حمل بر زن و شوهر بودن آنها شود؟
كه ايشان فرمودند:
اين صحبت ها براي كتاب هاست!

اميدوارم پاسخ مقاله منطقي خود را با اين يك جمله مذكور گرفته باشيد! (1169705) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۲:۴۸:۳۴
نمونش من خودمو مثال می زنم ، هفته پیش حراست دانشگاه منو از انجام کار دانشجویی منع کرد بعد از 2500 ساعت کار ! بماند که چه زحمتی من برای دانشگاه کشیدم ، هیچ دلیلی هم عنوان نکردن برای رد کردن من ! بماند که با این کار که بعد ازترم گذشته صورت گرفت رسما N ساعت کارم حقوقش پرید ! بعد از اینکه ترم تموم شد اعلام کردن که ... بماند که من خودم دیگه نمی خواستم دانشگاه کار کنم به خاطر چند پیشنهاد کار دیگه خارج از دانشگاه ، ولی می دونید همین از لحاظ روانی چه ضربه ای می زنه به منه دانشجو ؟ از تمام کسانی که مسول اون دانشگاه بودن پرسیدم من چه ایرادی دارم که باید رد بشم ؟ هیچ کس هچ دلیلی پیدا نکرد. شانس اوردم که همه به اندازه کافی منو می شناسن وگرنه حرف و حدیث هایی که پشت سر ادم راه میافته که دیگه جمع کردنی نیست. کاش حد اقل دلایلشون رو هم عنوان می کردند که من نوعی بدونم کجای کارم می لنگه خودم را اصلاح کنم ! (1169911) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۱۷:۳۴
عزیز غصه نخور بماند! (1169995) (alef-7)
 
دشتی
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۰۸:۳۲:۱۶
حراست کارش روانجام بده یکی مثل شما معترضید ، اگه انجام نده 100 تا شاکی دیگه پیدا میکنه . (1173899) (alef-7)
 
علی شیرازی
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۱:۴۵:۳۰
جالبه دانشگاه میگه ما حکم صادر نمیکنیم.قوه قضاییه هم که میگه ما کاری به ستاره دار شدن نداریم.دولت هم که پاکترین دولت هاست..
فکر کنم دانشجوها خودشون از سر چهارراه ستاره میخرند..
شده داستان پارازیتا که احتمالا از سیاره های دیگه میفرستن تو ایران !!!! (1169709) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۲۸:۰۵
چرا با آینده ج..نا اینطور بازی می شه ، کمیته انضباطی از کجا معلوم اونایی که حکم میدن خودش لایق حکم دادن هستن ؟ (1170026) (alef-7)
 
محمود
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۰:۵۱:۵۷
خدا رحمت کند مولانا را که چند صد سال پیش گفته است که...گر قرار است مست گیرند .در شهر هر آنست گیرند. (1171446) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۳۲:۳۱
حالا الف این رو هم مطرح کرد کی محل میذاره به این حرفها وجدانا یه نگاهی به آیین نامه بندازین و مصداق بد حجابی رو ببنید . جوراب قرمز نپوشید . عطر نزدید . از ده متری دختر رد نشین . این دخترا هم بدتر از صدتا بمب اتم شدن (1170047) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۸:۲۲:۵۸
کار کار بلورها( دشمن دشمن دشمن دشمن ) است (1171626) (alef-7)
 
لکلر
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۲:۱۰:۴۴
برداشت من اینه که حراست دانشگاه ها و ادارات مستقیما زیر نظر و تابع جای دیگه ای هستند. مخصوصاً در آموزش و پرورش حراست زیر نظر ریاست نیست (1169795) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۵۳:۰۲
جدیدا برای کاری در کتابخانه ملی بودم وقتی به یک کارمند معمولی اعتراض کردم و پیش مسئول بالاتر او رفتم مسئول بالاتر او مشکل من را تا حدودی حل کرد وقتی پیش کارمندبرگشتم بعد از مدتی حراست آمد و از من خواست تا با او بروم از کارمندان آنجا طلب عفو و بخشش کردم و خواستم که مرا ببخشند آنها هم لطف کرده و من را بخشیدند الآن هم جرات نمی کنم اعتراض کنم همیشه حق با مشتری ببخشید با کارمند است (1170108) (alef-7)
 
میلاد
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۲:۱۲:۴۸
با دانشجوها جوری برخورد می کنن انگار خودشون عقل کل هستند بابا ول کنید چرا همش فکر میکنید پسری و دختری که در یک محیط عمومی پیش هم ایستادند پس دارن در مورد چیزهای خلاف صحبت میکنند بابا یه ذره فکر کنید که در مورد درس و علم حرف می زنن . بخدا از دست این مسئولین حراست و برداران مهرورز خسته شدیم (1169799) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۱۸:۳۰
حالا در مورد درس و علم هم نه دیگه اما در مورد چیز خاصی حرف نمیزنن واقعا (1169996) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۲۰:۴۰
به نظر من این کمیته کاراش باید تصویب بشه. بطور مثال ارتباط نامشروع رو جدا بدون مدرک اثبات میکنن و مجبورت میکنن که زیر برگه رو امضا کنی.
البته آدم های خوب هم داخلشون هست اما وقتی مدرک مستددلی نیست نباید بیخود حکم داد (1170002) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۲۲:۵۸
این که چیزی نیس بعضی موقع ها بسیج محلتون برای شما حکم صادر و صد البته اجرا میکنه. افسر نیروی انتظامی امکان داره به شما سیلی بزنه فقط واسه اینکه میگی حق نداری بدون تفهیم من رو نگه داری. یا اینکه ماشین رو نمیتونن بدون دستور از مقام قضایی بازرسی کنن اما این کار رو میکنن و اگه اعتراض کنی دست بند هم بهت میزنن (1170009) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۴۹:۱۸
بابا من 14 سالم بود و چند تا لوح فشرده دستم بود یادمه مربوط به اجراهای حمید ماهی صفت بود هیچی داشتم از جلوی پایگاه بسیج رد میشدم کشوندنم تو! خدا شاهده راس میگم بماند که باهام بد رفتاری نشد اما آخه این چه کاریه که با یه بچه شد؟ هیچی فیلما رو بازبینی کردن و گفتن پسرم برو. (1170096) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۲۵:۲۴
تمام مدارک ما رو زمان امتحانات که کیفا بیرون جلسه بود بردن اما حراست هیچ کاره بود.
حراست شده کشف جرم.یا یهتر بگم لذت کشف جرم. اینکه دانشجو رو مث یک مجرم ببری توی اتاق دانشجویی و در رو ببندی و اندرزش کنی. (1170018) (alef-7)
 
زينب
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۲۳:۲۶:۱۹
آره باهات موافقم.
اينروزها همه چيز بيخاصيت و پوچ و بى ارزش شده ، حتى مرگ! حتى ازدواج! حتى دانشگاه و خيلى چيزا
كميته انضباطى همه جور سلاح داره بجز دستبند و اسلحه.
(1175777) (alef-7)
 
salar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۴۷:۵۱
با سلام خدمت الف گرامی و تشکر به خاطر مطلب فوق

در دانشگاه ارومیه . روز 16 ابان سال 89 یک تریبون آزاد برگذار شد و یکی از دوستان من در این تریبون آزاد به مدت دو دقیقه صحبت کرد . اما نتیجه این دو دقیقه صحبت 3 ترم تعلیق بود .

و تکته جالب تر و تاسف انگیز تر مسئله با تمام تلاشی که برای برگشتن رای کردیم به هیچ جایی نرسیدیم و بعد از سه ترم . به خاطر زیاد شدن سنوات دوست من از دانشگاه اخراج شد در واقع اخراج آموزشی.

کسی که شاگرد اول بود وحتی دانشگاه قبلا از او تقدیر کرده بود از دانشگاه اخراج شد. . این چنین جوانی به کلی از حقوق مدنی که هیچ از سایر حقوق هم محروم شد . جواب این همه عمر بر باد رفته را چه کسی می دهد؟؟

الف گرامی صدای من فقط تا اینج میرسد لطفا این کامنت را بگذارید.لطفا صدای شکسته در گلوی مرا به گوشی برسانید شاید فرجی شد

کافی است در گوگل دانشوجیی اخراجی دانشگاه ارومیه را جستجو کنید تا به صحت حرفایم پی ببرید (1170091) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۰:۰۹:۵۳
دوسته من!! دوست شما چگونه شاگرد اولی بود که با آنهمه فرجه سنوات که وزارت علوم داده بعد سه ترم مرخصی یا به قول شما تعلیقی اخراج شده؟! اطمینان داری زرنگ بود؟! من که گمان نمی کنم (1170866) (alef-7)
 
salar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۱:۴۶:۱۰
من که به شما گفتم در گوگل سرچ کنید . بله مطمئنم دوست عزیز ایشان ارشد بود و جالب تر اینکه فقط پایان نامه ایشان مانده بود . و در واقع هدف اخراج بود آن هم اخراج غیر سیاسی
امیدوارم متوجه داستان شده باشید

در ضمن من گفتم تعلیق و نه مرخصی . مرخصی عمر و یا حقوق مدنی کسی را به باد نمیدهد اما تعلیق آری (1171100) (alef-7)
 
Russian Federation
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۲:۲۷:۲۳
شما بسیار پر رو تشریف دارید (1171197) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۴:۲۲:۱۱
خیلی دیر به فکر دانشجویان افتادید خیلی ها آسیبی که دیده اند جبران نا شدنی است چرا ساز و کار قانون و قانون مداری در کشور ما رایج نیست ؟خودسرها چرا حمایت میشوند؟ (1170198) (alef-7)
 
Bulgaria
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۴:۲۴:۵۵
جالب اینکه همه کمیته ها منحل شد و این یکی نه !
ضمنا" در اولایل دهه 80 باید از این کمیته ها انتقاد می کردید و نه الان (1170203) (alef-7)
 
آرش
United States
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۱:۱۵:۱۹
سلام
استاد عزيز با حرف شما مبني بر اينكه نبايد به دانشجو بها داد كاملا مخالفم آخه عزيز دل برادر اینجا اگه اعتراضی كني كه عاقبت شما كهريزكه ،حالا يكي اگه بخواد اعتراضي به حال موجود جامعه يا دانشگاه داشته باشه اون هم تو يه محيط بسته بازم ميگيد بايد سکوت کرد بابا خيلي ببخشيد واقعا شرمنده به يه حيون زور بگيد يا جفتتك ميندازه يا گازتون ميگره يا در ميره ،و... حالا ما آدما حق اعتراض نداريم هر چه سرمون ميارن بگيم دمتون گرم استاد دمت شما هم گرم اما اينا بدونيم كه اين گرما يه روزي ما را مي سوزونه بس يه مقدار تحمل مونو بالا ببريم و بذاريم ايرادامون را خودمون برطرف كنيم نه اينكه كار به جاي باريك كشيده بشه و بشينيم و افسوس بخوريم انسان اگه اعتراض نكنه خفه ميشه ميميره حالا دانشجو كه جاي خود داره ........
بس استاد عزيز ما ،بيا تا گل برافشانيم و ....... (1171913) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۴:۴۱:۵۶
اقتدار كميته انظباطي مي خواي بيا دانشگاه علامه رو ببين! (1170249) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۹:۵۲:۵۷
عزیز جون انضباطی نه انظباطی! (1171748) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۴:۵۱:۱۲
ای بابا اینجا رئیس جمهورش به قانون پایبند نیست چه برسه به دانشگاه. به قول معروف اینجا همه چی درهمه! (1170270) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۴:۵۱:۲۸
بنده مدرس دانشگاه هستم .بنظر من نبايد همه اش از ديد منافع دانشجويان به قضايا نگاه كرد. بلكه حيثيت اساتيد و دانشگاه رو هم در نظر گرفت . اينو قبول كنيد كسي كه راه راست ميره هيچ كس باهاش كاري نداره . امروزه متاسفانه بعضا" نسل جوان اكثر حريم ها رو شكسته اند. نسل فعلي احترام به پيشكسوت ، بزرگتر از خود ، برادر بزرگ ، پدر ، استاد ، معلم رو نگه نمي دارن . من مخالف شلوغي و يا شيطنت جوانها نيستم اما بشدت با بي تربيتي و بي ادبي جوان مخالف هستم و باهاش به شدت برخورد مي كنم. كلاس درس برا ي درسه نه جاي بي ادبي . بنده رشته ام حقوقه و با دوست بالايي مون موافقم همانطور كه ادارات دولتي كميته هاي بررسي و نظارتي دارن ، احكام كميته هاي دانشگاه ها هم كاملا" قانوني است. و در حال حاضر هم دانشگاه ها و هم نظام خيلي با ملاطفت با جوانها رفتار ميكنه. (1170272) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۰:۱۵:۵۲
سلام
احتمالأ شما بزرگوار از اون استادهاي سختگير و منظم هستيد كه دانشجو هر چقدر هم صادقانه مشكلشو به شما بگه ، شما ميگذاريد به حساب گدايي كردن نمره، بي انضباطي دانشجو و از زير بار درس در رفتن... شروع ميكنيد به تحقير دانشجو كه تنبل هستي و ... (1170877) (alef-7)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۳:۲۳:۲۴
با سلام و احترام؛بنده همون عضو هیات علمی هستم که بالا نظر دادم.اگر دانشجو واقعا شب امتحان مشکل داشته باشد؛اگر در جلسه امتحان باشم بهش کمک میکنم.همیشه نیمه خالی لیوان رو نبینید.م.فق باشید (1171326) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۳:۴۱:۴۵
اگه این کارو بکنه حق داره
پس چی؟؟؟ گونی گونی نمره و مدرک بده بعد بیای جلو من که تو شریف و امیرکبیر و ... پدرمون درومد پز بدی که معدلم فلانه و ...؟؟؟؟ مگه یادت میمونه خودتو کشتی ولی نتونستی این جور جاها قبول شی؟؟؟ متاسفانه ما بشدت نان به نرخ روز خوریم. (1171351) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۰:۲۲:۳۰
شمام مثل كميته انضباطى دانشگاه واسه خودت حكم صادر ميكنى ديگه ؟!... اگه بحث پز دادنه كه ادعا و پز بنده بايد بيشتر از شما باشه چون پولدار هستم و مثشماها به مغزم فشار نياوردم ، خودمو نكشتم، رفتم دانشگاه آزاد ويلسانس گناقابل رفتم. نوع مدرك و دانشگاه برام مهم نبود. (1171419) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۰:۳۷:۰۸
الان كه فارغ التحصيل ها سر گرفتن مدرك كارشناسى، كارشناسى ارشد ، دكترا و ... با هم مسابقه ميدن!
يه نگاه به اطرفيانت بكن! الان مدرك گرايى مد شده و اصلأ بحث سر نام دانشگاه نيست.
تموم شد اون دوران كه ظرفيت پذيرشها قليل بود و داوطلب كثير (1171428) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۰:۴۶:۳۲
لطفأ صادق باشيد ؛ خدا وكيلى تا به حالا اشك چند تن از دانشجوهاى بينوا را درآورده ايد و دلتان حسابى خنك شد ؟! . . .
استاد جان
ببينيد هر كس با يه انگيزه و يه هدفى و هوش واستعداد جور واجور پا به دانشگاه گذاشته همه دانشجوها رو با هم يكى حساب نكنيد. استاد هست با تعريفها و تشويقهاى ساختگى باعث كشف استعداد و شكوفايى دانشجو ميشه و استادى هم هست كه با خطاب الفاظ زشت و توهين دانشجو را افسرده و وى را از دانشگاه فرارى ميده .
در اين اوضاع بلبشوى اقتصادى غولى بنام "شهريه" را هم حساب بكنيد لطفأ ! (1173182) (alef-7)
 
یه نفر
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۶:۳۶:۱۴
با نظر شما کاملا موافقم. ادب و احترام کجا بود؟؟؟ دانش آموز و دانشجو طوری حرف می زنه و رفتار می کنه که انگار به زور سر کلاس نشوندیشون و معلم و استاد نوکر باباشونه!!!!!!
جالب اینجاست همین افراد اظهار نظر می کنند و ایراد از استاد می گیرند.مثلا طرف تو صفحه شخصیش تو سایت های اجتماعی یا وبلاگش نوشته :" این استاد درس فلانم که ..(بووووووووووق).........!!! امروز امتحان گرفت ، 2 هم نمی گیرم."
پشت سرش هم مینویسه شب قبل امتحان جاتون خالی،رفتیم با بروبچ بیرون،صفایی!!!!!! آخر شبم که بزور خودمون رسوندیم خونه یا خوابگاه یادم اومد فردا امتحان دارم و جزوه ندارم!!!!
ولی فلان استاد،خدا خیرش بده!خیلی مرده،مآآآآآآآآهه...حالا چرا؟ چون جزوه 10 صفحه ای داده گفته واسه امتحان 5 صفحه اولشو بخونید،میان ترم هم به همه 7 دادم!!!!!!

حالا منفی بزن ،شخصیت خودتو نشون بده!!!!!!!!!! (1176970) (alef-7)
 
آدم
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۶:۴۲:۴۵
اون دخترایی هم که بعد فارق تحصیلیشون با چشمای پر اشک و کلاه گشادی که سرشون رفته از همین رفتارها و قول و قرارهایی که به اصطلاح خودشون حقشون هست،و دانشگاه نباید دخالت کنه،بیان نظرشونو بگن!!!!!!

حالا هر کسی ندونه ، وجدان آدم که میدونه چرا بعضی ها که کم هم نیستن ، ناراحت کارای حراست دانشگاه هستن!!! بی زبونا دستشون بسته شده واسه حرف زدن در مورد درس و کتاب !!!!!!!!! (1176977) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۸ ۱۱:۳۱:۱۴
ربطى به دختر يا پسر بودن نداره.
شما مسؤل كميته يا از حراستى ها نيستى؟؟؟
اميدوارم يكبار خودت يا يكى از دوستانت گير حراست دانشگاه بيفته، كميته براش حكم محروميت و تعليق بزنه حالشو بگيره اساسى!...
بعد بيا از حراست دفاع شخصى بفرما (1177764) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۵:۱۸:۳۱
دانشجویان میتوانند شکایت کنند اما با تشکیل پرونده ای دیگر اشتغال را هم باید فراموش کنند. از کی به کی شکایت کنند؟ (1170339) (alef-7)
 
علی ازقم
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۵:۳۰:۴۴
عجب!!!! آیا این حقوق خوان!تجدیدنظرطلب این افاضات را زمان دولت خاتمی هم میگفتند؟! آقای احمدی! ملت مثل خودتان کم حافظه نیست ومواضع خصمانه شمارا در دوران سیاه اصلاحات همگام با شیرین عبادی ها بیاد دارد (1170368) (alef-7)
 
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۶:۵۸:۵۱
کجای کارید شما
حراست دانشگاه آزاد حکومت مستقل تشکیل داده و از وزارت اطلاعات پیچیده تر عمل می کنه. اگه می خواید بدونید برید ببینید می تونید یه وقت بگیرید با یکیشون صحبت کنید. هر وقت می خوان سلیقه ای عمل می کنن و پرونده یک مسئول یا استاد رو سیا می کنن. (1170560) (alef-7)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۸:۳۵:۱۸
مملکت وقتی هرکی هرکی شد هر ارگان خودش تصمیم میگیره (1170731) (alef-7)
 
بيكار
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۹:۰۳:۳۸
4 سال پيش پس از مراسم خواستگاري و بيان حرف ها و تعيين تاريخ عقد بنا به خواست خانواده صيغه محرميتي براي ما جاري شد و ما دو روز بعد در حالي كه در كنار استخر لاهيجان(جايي كه دانشجو بوديم) توسط گشت ارشاد دستگير!!!!!شديم ،بعد از بردن به كلانتري و ديدن كتك زدن جوون هاي مردم با چه وضعي به حال خودم تاسف خوردم ،شب براي گرفتن وثيقه به خانواده ها زنگ زدن و اعلام كردن كه اين دو نفر به اتهام رابطه نامشروع !!!!!!!!!!!!!!! بازداشت شدن،بيچاره خانواده ها با چه دلهره و اضطرابي از تهران و مازندران خودشان را رساندن بگذريم از اينكه حرمت دو انسان را با تهمت زير سوال مي برند سوزشي دارد كه هنوز احساسش مي كنم در كنار استخر بشيني اما بگويند رابطه نامشروع داري؟!!! فردا دادگاه و مراحل قانوني بماند كه چه بود و مارا در سلولي كنار معتاد ها انداختن كه سلول كمتر از 7 متر بود اما نزديك 25 چپانده شده بوديم در داخلش،بالاخره با نشان دادن مدارك تبرئه شديم اما دو روز بعد مارا به كميته انضباطي فراخواندند از تحقير و توهين ها بماند حرف حساب نمي شد با ايشان زد مي گفتم من طبق قانون مملكت توسط قاضي تبرئه شدم پس خلافي نكرده ام شما مگر قاضي هستيد يا فراتر از قانون هستيد؟ كاملا دلبخواهي رفتار مي كردند آخر حريف استدلال هايم نشدن بي خيال من شدن اما آقاي .... استاد دانشگاه ....... درس انقلاب اسلامي !!! در آخر به بنده گفت ((من توي بچه پرو رو سر جات مي نشونم)) اينه جواب استدلال و دفاع از خود
كساني كه مي گويند دروغ مي گويم شاهدي مي گيرم از دختر پاكي كه در ساختمان كميته انضباطي دانشگاه ........خودكشي كرد و از طبقه 4 خودش رو پايين انداخت (1170764) (alef-7)
 
ح م
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۲:۰۹:۱۱
با سلام
دوست عزیز بالاخره که حکمی علیه شما صادر نکردند .پس می شود با استدلال حق خود را گرفت (1172092) (alef-7)
 
ح م
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۲:۱۵:۳۸
با سلام مجدد
چرا باید یک جوان دانشجو به خاطر یک تخلف کوچک که شاید بر اثر قرار گرفتن در شرایط خاصی (مثل محیط خوابگاه) دچار آن شده است کارش به دادگاه و حکم قضایی بکشد. خیلی از احکام کمیته های انضباطی شامل توبیخ و تذکر کتبی و یا گرفتن تعهد، اثرات به مراتب خفیف تر و ناچیز تری در زندگی فرد دارد تااحکام قضایی.
در ضمن عده ای از دوستان گویا تا به حال گذرشان به دادگاه نیفتاده است. چندبار که دادگاه بروید هزار بار آرزو می کنید در همان کمیته ی انضباطی محاکمه شوید تا دادگاه.
اشکالات موجود در کمیته های انضباطی و رفتارهای نادرست مشاهده شده دلیل کافی برای حذف کمیته های انضباطی نیست. (1172104) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۹:۴۴:۱۱
سایت محترم الف
کاش پیش از آنکه اظهارات بی پایه و اشتباه آقای نویسنده را مطرح بکنید و با اینکار باعث تشویش اذهان عمومی شوید با مسؤولین مربوطه یا افراد ذیصلاح مشورت می کردید.بااین استدلال های ارائه شده در تمامی موارد و تخلفات باید قوه قضاییه به میدان بیاید که نه لزومی دارد و نه امکانش است.فاین تذهبون؟
یا علی. (1170821) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۰:۴۸:۴۵
جالبشم اینه که خیلی اوقات بدون هیچ مدرکی و صرفا بر اساس گفته یا صحبت فلان دانشجو فلان کارمند حکم صادر میکنند احکامی مثل تعلیق اخراج و ... (1170950) (alef-7)
 
وكيلى
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۰:۵۳:۲۴
هه! بعضي از حراست هاي واحدهاي دانشگاهي هميشه درحالت آماده باش و بيسيم به دست و چهار چشمي مواظب دانشجوها هستند.
حراستي ها معمولأ بي جهت به حاشيه كشاندن دانشجو علاقه داره، از كاه كوه مي سازه و دوست داره دانشجو رو دچار مشكل و به قول دوستان جرم كشف و شايدم بمب تخيلي خنثي كنه!  (1170964) (alef-7)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۱:۰۳:۵۸
کمیته انظباطی حق دارد با هر فرد گستاخی که با گستاخی خود موجب بد نا مبی دانشجویان می شود برخورد کند .... (1170992) (alef-7)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۲۳:۳۸:۵۲
ای کاش الف نظر من را سانسور نمی کرد وکامل منتشر می کرد (1181141) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۲:۲۱:۰۵
مطمئنی؟
کمیته انضباطی که در زمان التهابات اوایل انقلاب دانشگاه ها کار خود را شروع کرد، متشکل از معاون دانشجویی، مسوول دفتر نمایندگی نهاد رهبری، معاون پژوهشی، یک نفر عضو هیات علمی دانشگاه و یک دانشجو است.!!!!!!!!!!!!! (1171176) (alef-7)
 
مسعود
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۲:۴۷:۵۳
سوال مهمي از آقاي آملي لاريجاني و دادستان كشور و آقاي شاهرودي رييس سابق قوه قضاييه دارم كه چرا قبل از حادثه تلخ قم . در برابر آقايان خودسر افراطي . برخورد قاطع نكردند تا كار به اينجا برسد؟ اگر قبلا با اين جماعت خودسر متعصب كج انديش برخورد مي كردند چه بسا حادثه تلخ سفارت انگلستان هم به وجود نمي آمد و بهانه تازه اي براي اجماع جهاني عليه كشورمان و در نهايت هم هزينه هاي سنگين آن را ملت مظلوم ايران پرداخت كرد. (1171260) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۲:۵۰:۱۵
از آقايان مجلسي و قوه قضاييه سوال مي كنم انصافا و خداييش اگر يك صدم اين خلاف قانونها و لجاجتها و بداخلاقيها و .. در دولت قبلي اتفاق مي افتاد آيا شما دولت را ساقط نمي كرديد؟! (1171270) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۲:۵۰:۵۸
چرا این کمیته منحل نمیشه ؟ (1171271) (alef-7)
 
دانشجو
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۳:۴۶:۱۸
اگه منحل بشه چه كسى مسئول درآوردن دمار از روزگار دانشجويان بشه؟... چه كسى به ناحق و كودكانه جوگير بشه و دانشجو رو تعليق، محروم و يا اخراج كنه؟؟ . . .بايد هميشه يك ترسى بالاى سر دانشجوها باشه . (1173543) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۲:۵۲:۳۴
برخيها . بعضي وقتها . دانشگاه را با پادگان اشتباه مي گيرند. (1171276) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۲۳:۳۳:۱۰
دانشگاه فردوسى هر 5 متر به 5 متر يك حراست وايستاده ، همشونم كامپيوتر سيار
روزي n بار دور دانشكده مي گردن ، وعده غذايشون شده خانم موهاتو بپوشون (1171340) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۰:۳۰:۰۱
حكم هايى كه اثرات منفى و خطرناكى روى روحيه دانشجوى خاطى يا قاطى خواهد گذاشت.
در آينده به مشكل بر ميخورن...
سر هيچ و پوچ .....
دانشجوهاى بينوا .....
كى جرأت داره انتقاد ، گله و شكايت كنه . . . . (1171425) (alef-7)
 
یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۱:۱۰:۱۲
دریکی از دانشکدهای دانشگاه ازاد اراک یک استاد (م) هست که اخرین روز کلاس به قیافه دانشجو ها نگاه میکند و نمره می دهد وامتحان پایان ترم فرمالیته می باشدو اگر تمام سوال ها را درست جواب دهی ولی استاد نمره بدی رد کرده باشد هر چه هم اعتراض کنی فایده ای ندارد . (1171473) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۸:۰۷:۲۸
برخي دانشجو ها هم دانشگاه رو با پارك هاي تفريح و تفرج اشتباه مي گيرند و اصلا براي تفريح اومدن دانشگاه . (1171616) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۲:۰۶:۰۸
دوست عزيز
فعلأ كه بحث سر حكم و رأى دادن عادلانه؟! كميته انضباطى دانشگاه ها و از دست دادن حقوق اجتماعى آينده اون دانشجوى بينوا و متخلفه نه نظر شما (1173348) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۲۲:۱۸:۰۳
احساس بد و غمگينيه وقتى يكى، جماعتى، كميته ايى مثل دوربين مدار بسته مدام در حال ضبط تصاوير شما و مواظب حركات تون باشه. آدم خفه ميشه. افسرده ميشه. بدتر اينكه همون آدمها بخاطر خودخواهى، نشانه اقتدار يا قدرت شون آينده آدمو ناعادلانه با دادن يك رأى و حكم و درج در پرونده نابود و خانواده طرفو بسوزونن  (1173375) (alef-7)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۸:۲۰:۲۰
با هزار ا اميد فرزند را تشويق به درس خواندن و قبولي در كنكور ميكني ولي موقعي كه وارد دانشگاه دولتي ( صنعتي اصفهان ) ميشه طوري سختگيري هاي درسي( آنهم فقط تئوري) و ...... ميكنند كه دانشجو از درس خواندن زده ميشود و بعد از اتمام تحصيل و شرايط معدل استخدام تقريبا" مساوي چه در مقايسه با ديگر دانشگاه هاي دولتي و آزاد وپيام نور و....در كليه نقاط شهرهاي كوچك وبزرگ در صورت وجود شغل از ديگران جا مي مانند. خدا وكيلي مسئولين كمي به فكر جوانها باشند از ماكه گذشت. (1171625) (alef-7)
 
ح .م
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۹:۳۱:۴۰
با سلام
به نظرم در خیلی موارد اگر حکم کمیته انضباطی شامل حال دانشجو شود بهتر از این است که به دادگاه برود و سوء پیشینه ی قضایی پیدا کند. (1171707) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۳:۰۵:۴۱
لاأقل دلمون خوش ميشه؛ دادگاه مثل كميته انضباطي دانشگاهى بعد از تحقيق و بررسي و شاهد رأي نهايى شو صادر ميكنه (1172246) (alef-7)
 
فارغ التحصيل
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۶:۳۱
حراست واقعى ميخواهى بروبه دانشگاه آزاد اسلامى واحد اسلامشهر . حتى اخبار بيست و سى تلويزيون هم نشان داد . (1172268) (alef-7)
 
احسان
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۰۲:۱۲:۴۱
بنده در دانشگاه ازاد مبارکه درس می خونم با یک استادی لفظی بحثم شد در محیط دانشگاه.کمیته انضباطی شدم یک ترم محروم از تحصیل وانتقال به واحد دیگر حکمم شد وقتی اعتراض کردم وپیگیر شدم به جرم اخلال در نظم دانشگاه ازم به دادگستری شکایت کرد وگفتند زیاد تند بری ساقط میشی به منطقه مراجعه کردم جواب ندادند حتی به سازمان بازرسی کشور نامه نوشتم محل نگذاشتند فقط برا اینکه برام پرونده سازی کنند وحرفشون را به کرسی بنشونند (1176006) (alef-7)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۴:۰۰:۰۹
شما می توانید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید (1176659) (alef-7)
 
س.ی.د
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۰۲:۲۲:۰۷
"موسوی" علم وصنعتو کی میشناسه ؟؟؟/ (1176009) (alef-7)
 
رسول
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۳۹:۴۶
سلام.خداوکیلی خودتونو بذارید جای من و منو راهنمایی کنید.قضیه از این قراره:
بنده دانشجوی پرستاری آزاد دهاقان هستم.من به دلیل ی سری مشکلات مالی که جدیدا واسم پیش اومده اگه از مسیر اصفهان به دانشگاه یا بالعکس مسافری از آقایون بهم بخوره میبرم و ازش کرایشو میگیرم.چند روز پیش از مسیر دهاقان به اصفهان ی خانم 40ساله رو سوار کردم.بعد از اینکه اون خانم رو پیاده کردم از حراست دانشگاه بهم زنگ زدند و گفتند اون خانم رو بیار دانشگاه.هرچی گفتم از دانشجو ها دانشگاه نبود حرف خودشونو زدند.الان که اومدم دانشگاه حراست ازم بهم میگه چرا مسافر میبری.ی خانم دیگه از هم کلاسی ها خودمم آوردند و میگند من اینو سوار کردم.هرچی ما میگیم اصلا تا حالا حتی ی سلام هم به هم نکردیم اینا باور نمیکنند.تازه مسؤول حراست واضح میگه بگو سوارش کردم تا کارت نداشته باشم.اخه چرااااااااااااااا؟؟کجاند این مسئولان بالا دست!!چرا رسیدگی نمیکنند؟؟؟؟اخه خارج از ساعت دانشگاه خارج از دانشگاه چه ارتباطی به مسئولین دانشگاه داره؟؟خداییش دارند ظلم رو به نهایت میرسونند. منم ی نفر راهنمایی کنه تا باهاشون برخورد قانونی کنم. (2474608) (alef-10)
 
الهام
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۱۶:۴۵:۲۳
با سلام
من هم از رفتار از روی حس فضولی حراست دانشگاه ضربه خوردم تو محوطه بیمارستان با شوهرم راه میرفتم که آقایان حراست با نهایت بی احترامی با ما برخورد کردند با اینکه به قول خودشون مشخص شد که پرسنل بیمارستان هستم ولی با این وجود شوهرمو بخاطر اعتراض به رفتارشان به باد کتک گرفتن ،والان با نهایت پر رویی برای من در شورای انضباطی پرونده ساختن ...
با اینکه که ظاهری کاملا موجه داشتیم ولی باز به خودشون اجازه دادن که همچین رفتار وقیحانه ای داشته باشن...
منم شکایت کردم تو دادگاه متاسفانه قاضی ما رو به صلح دعوت کردن با اینکه نامه پزشکی قانونی داریم و همه چیز علیه اونا ست...
واقعا دیگه نمیدونم کجا برم که حقمو بگیرم (3297124) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.