نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 422106
خطای کارکنان، نقص فنی و صعب‌العبور بودن منطقه علل حادثه قطار سمنان
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷
کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی در دومین اطلاعیه صادره حادثه ریلی در سمنان را در سه بخش «سانحه ریلی»، «حادثه آتش‌سوزی» و «امداد و مدیریت بحران» خطای کارکنان، نقص فنی و صعب‌العبور بودن منطقه را علل بروز و تشدید صدمات و مرگ هموطنان دانست.

به گزارش تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی، کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده‌های داغدار و آسیب دیدگان حادثه برخورد دو قطار مسافری در تاریخ پنجم آذرماه امسال و پیرو نخستین اطلاعیه این کمیسیون، بررسی‌های فنی حادثه ریلی سمنان با جمع‌آوری اطلاعات میدانی، اخذ نظرات کارشناسی و سایر مدارک گردآوری‌شده و با برگزاری جلسات متعدد ادامه داده و تصمیمات اخذشده را به‌منظور تنویر افکار عمومی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش حادثه اتفاق افتاده در سه بخش «سانحه ریلی»، «حادثه آتش‌سوزی» و «امداد و مدیری بحران» مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس گزارش کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی در بخش «سانحه ریلی» از کارکرد درست سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) اطمینان حاصل شد و وقوع سانحه ناشی از خطای انسانی تعدادی از کارکنان راه‌آهن شمال شرق یک که به‌طور مستقیم نقش داشته‌اند مشخص و نوع قصور آن‌ها تعیین شد که نظریه این کمیسیون برای ادامه رسیدگی مطابق رویه قانونی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

همچنین این کمیسیون در بخش «سانحه آتش‌سوزی» با احصاء نظرات کارشناسان سازمان آتش‌نشانی شهرداری شاهرود علت بروز آتش‌سوزی را اتصال کوتاه ناشی از برخورد شدید اولیه میان واگن‌ها و ایجاد شوک شدید مکانیکی به سیستم برق موجود در واگن‌ها اعلام کرد.

کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی در بخش «امداد و مدیریت بحران» نیز اعلام کرد: پس از سانحه ریلی، براثر صعب‌العبور بودن مسیر منتهی به محل حادثه و نیز سرمای شدید، عملیات امدادرسانی در حد انتظار مقدور نبوده است.

این کمیسیون در بخش دیگری از اطلاعیه خود خاطرنشان کرد که بر اساس تجربیات حاصل از بررسی و تحلیل حادثه اخیر، پیشنهاد‌هایی به‌منظور پیشگیری از وقوع سوانح ریلی مشابه تدوین‌شده و برای اجرا به مراجع مربوطه ارجاع و پیگیری‌های لازم برای تحقق این موارد انجام می‌شود.
 
کلمات کلیدی : برخورد قطار+ آتش گرفتن قطار مسافری+تصادف قطار
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۸ ۱۳:۳۹:۰۳
گزارش سانحه را چاپ کنید مردم بدانند که قطارهای ما چطور در سر بالایی و سر گردنه صدو سی کیلومتر در ساعت سرعت دارند ، تازه رئیس قطار هم خوابیده و قطار هم پزشک ندارد و لکوموتیو ران هم رفته گل بچینه ، مکانیزم کنترل هم در هر ماه چهار هزار اخطار بی مورد داشته که میشود روزی صد و بیست بار یعنی هر ساعت 5 بار ، کنترل چی هم قرار بوده به این سیستم اعتماد کنه و نکرده ، . تا مردم خاطرشان از پیشرفت صنایع ریلی راحت شه و بریم باقی کشور را آباد کنیم. (4057207) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۹-۱۸ ۱۴:۰۰:۴۰
چرا هیچ کس در مورد قابلیت اشتعال بیش از حد مصالح به کار رفته در واگن ها حرفی نمی زند؟ بدون شک آتش سوزی علت اصلی مرگ مسافران بوده و می توان مصالح بکار زفته در ساخت واگن ها را از مصالح با قابلیت اشتعال کمتر تعیین نمود . اگر شدت آتش سوزی کمتر از این بود به احتمال زیاد بیشتر مسافران نجات پیدا می کردند در حالیکه واگن در فیلم های منتشر شده مثل تانکر سوخت در حال اشتعال بود (4057230) (alef-11)
 
زارعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۸ ۱۴:۱۴:۴۸
صعب العبور بودن برای موقعی هست که قطار برای بار اول بخواد از یک مسیر عبور کند
چرا برای قطارهای قبلی مسیر صعب العبور نبوده (4057254) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۱ ۰۱:۵۶:۴۶
صعب العبور برای قطار !!!!!!!!!!!!!!! از هولشون نمیدونن کیو مقصر معرفی کنن (4060944) (alef-11)
 
saeed
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۸ ۱۶:۵۰:۵۴
و مدیران باز فراموش شدند!!!!!!! (4057529) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۸ ۱۹:۳۶:۰۱
جاده صعب العبور یعنی چه مگر بار اول بود که این قطار تردد داشت بارها رفت وامد داشته حالا صعب العبور شده (4057819) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.