نظر منتشر شده
۱۴۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 199006
سپاه و تفاوت کلیدی روحانی با خاتمی و احمدی نژاد
کشکول الف، 26 شهریور 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
سخنان حمایت آمیز و شور انگیز حسن روحانی درباره سپاه حساسیت  خیلی ها را برانگیخت. اما سپاه و حسن روحانی چه نسبتی با هم دارند؟
 
ماجرا خیلی ساده است. روحانی نه سرهنگ است و نه حقوق دان. او حقیقتا یک دیپلمات است. حسن روحانی به درستی مناسبت قدرت در جمهوری اسلامی را می داند. نسبت به حضور و قدرت نهادهای موثر حاکمیتی و غیرحاکمیتی اشراف دارد. او می داند که توفیقش در تعامل سازنده با این نهادهای موثر است.
 
او نه مانند خاتمی تعامل با امثال سپاه را مانع دموکراسی می بیند و نه مانند احمدی نژاد حضور چنین نهادهائی را مانع استقلال حوزه حاکمیتی اش.
 
ممکن است حرف خاتمی و احمدی نژاد به ذائقه اش نزدیکتر باشد اما راه دیگر می رود و ترجیح می دهد با این نهادها درگیر نشود. پس یک روز به دیدن مراجع می رود و روز دیگر در وصف سپاه آنچنان می گوید که دوستانش نیز به اشتباه می افتند. خواهید دید که در آینده در جمع بسیجیان و هیئتی ها نیز خواهد درخشید.

نهادهای قدرت فقط سپاه و مراجع و غیره نیستند. نهاد موثر می تواند یک منتقد و یک کارشناس موثر باشد. همه نهادهای قدرت نمک گیر این تعامل روحانی خواهند شد. خواهید دید.  و این رمز ماندگاری مردان سنتی تکنوکرات جمهوری اسلامی است.
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۲۳:۵۳
همانطور که آقای مطهری گفته، آقای روحانی باید صریحتر صحبت می کرد.
سپاه نباید رقیب بخش خصوصی در پروژه های اقتصادی شود.
ضمنا" سپاه نیز باید نسبت به شفاف سازی در مورد شایعات اقدام کند. (1648611) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۷:۰۰:۲۱
هر چقدر هم شفاف سازی کنند باز هم عده ای جوسازی می کنند. (1649545) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۹:۳۶:۰۸
بهتره سپاه در پروژهای مختلف شرکت داشته باشه تا خارجیها یا بعضی از شرکت های داخلی که بعد از اتمام پروژه پول از کشور خارج میکنند و در بانک های سویس و غیره میخوابونند. سپاه جزئی از این مملکت است و در هر پروژه سپاه میتوانند تمام هموطنان از مهندس تا کارگر ساده اشتغال داشته باشند . (1649827) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۱:۳۴:۳۹
اجرای هر پروژه ایی سود دارد سود فعالیت های یک سیستم نظامی به جیب کی واریز می شود سیستم نظامی کل هزینه اش از خزانه کشور تامین می شود نظارت بر هزینه کرد و تعیین محل هزینه این سود های سر سام آور با کیست آیا شرکت های دولتی که اساسنامه مشخصی دارند و سود آنها مطابق قانون هزینه می شود نمی توانند جایگزین این سیستم ها شوند و شفافیت و نظارت داشته باشند؟ (1649990) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۱:۴۶:۳۰
دوست عزیز حضور سپاه به خودی خود ایرادی ندارد بلکه عوارض جانبی آن است که مشکل ایجاد می کند. حضور سپاه با پشتوانه مالی وسیع رقبای ضعیفتر را از دور خارج می کند و یک انحصار قوی در این عرصه ایجاد می کند. از سوی دیگر سپاه یک نهاد نظامی است. وارد شدن آن در پروژه های اقتصادی باعث فساد می شود. (1650011) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۱۶:۵۶:۱۲
"سپاه یک نهاد نظامی است. وارد شدن آن در پروژه های اقتصادی باعث فساد می شود."
به نظرم خیلی توضیح لازم داشت چون این دیگه اصلا قابل قبول نیس (1655582) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۲:۵۹:۵۵
البته به شرطی می تونید در سپاه کار کنید که در ابتدا
1. مسلمان باشید
2. شیعه باشید
3. شیعه اثنی عشری باشید
4. اعتقاد به مبانی اسلام داشته باشید
5. اعتقاد به ولایت فقیه داشته باشید
6. به مبانی اسلام التزام عملی داشته باشید
7. به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشید

خیلی مسخره است، که با پول مردم کسب و کار راه بندازی و بعد براشون شرط استخدام بذاری

پانوشت : شرط های استخدام در سایت خاتم الانبیا سپاه موجود است. (1650109) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۴:۳۳:۳۷
شما میتونی به چیزی عقیده نداشته باشی اما بایستی به عقاید و مقدسات دیگران احترام بزاری اما اینطوری که تو فکر میکنی سپاه که هیچی یک هموطن مسیحی هم تو رو استخدام نمیکنه . (1650398) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۵:۳۵:۰۳
سپاه اگر از امکانات دولت استفاده می کند، نباید به این صورت عمل کند. (1650402) (alef-13)
 
یک پاسدار قدیمی ومستعفی از سپاه
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۰:۵۰:۰۷
با نظر شما خیلی موافق نیستم چون در جمع پاسداران برادان اهل سنت هم بیشمارند اگر سری به استانهای غربی وسیستان وبلوچستان وخراسان جنوبی وشمالی وگرگان و....بزنید متوجه اشتباه خود خواهید شد (1650956) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۱:۲۹:۲۹
سلام
ظاهرا" شما تازه به ایران آمدی که شرایط استخدام را میخوانید و اینگونه بیاناتی دارید. شما به سخنان رهبر معظم و رئیس جمهور محترم ظاهرا" توجه نکردی و از سپاه هم شناختی نداری. امید است نطراتی که داده میشود از روی مطالعه باشد.موفق باشید. (1651055) (alef-13)
 
علی110
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۱:۴۷:۳۴
به نظر من این نظر مسخره است چون من که دارم میبینم در شهر های سنی نشنی برخی سنی ها هم جذب سپاه شدند وبعنوان نیروی رسمی دارند خدمت میکنند.شما که حرف میزنی بهتره اول تحقیق کنی ومطلع باشی بعد اظهار نظر کنی مسلمان
من سپاهی نیستم وکارمند دانشگاه علوم پزشکی ام وخانواده ام هم در سپاه خدمت نمیکنند اما به جهت ارتباط اداری این مساله را دیدم ومیدانم (1651106) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۴:۲۷
آقای علی خان محترم بنده هم خدارو شکر اگه خدا و پیغمبر و مولا علی قبولم کنن شیعه هستم و یا اینکه حداقل خودم رو شیعه میدونم، و کاملا حرف دوست عزیزمون رو تائید میکنم مگر سنی و مسیحی و کلیمی و زرتشتی و ... آدم نیستن که توی همه آگهی ها التزام به ولایت فقیه و اسلام و شیعه اثنی عشری شرط استخدام میشه، اون کردستانی هم که شما مثال میزنی علتش اینه که 90 درصد مردمش سنی مذهب هستن و مجبورن به خاطر بومی بودن از اونا استخدام کنن ولی مطمئن باشین که شرایطشونو مثل شرایط عادی برای شیعه در نظر نمیگیرن و محدودشون میکنن، اگه راس میگن بیان وسط پایتخت همچین کاری رو انجام بدن ولی مطمئنا این کارو نمیکنن، (1651851) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۲:۲۵:۲۷
البته بعضی از شرط هایی که دیگران می خواهند جهت کار:
1.مسلمان و ایرانی نباشی
2.مسیحی و کلیمی و یا کافر باشی
3.غربگرا باشی
4. فشن و اهل ریا و تیب باشی
5.اعتقاد به هیچ چیز نداشته باشی و پول بشناسی
6. غرب و شرق را مایه التزام عملی خود بدانید

خیلی مسخره است که مسلمان باشی و اسم خودت بچه شیعه بگذاری و بعد هم بخواهی کار کنی و حق خود بدانی در این مملکت سهمی داری

پانوشت: در پاسخ شرط های دوستمان نسبت به استخدام (1651227) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۷:۰۱
اگه بخواهم مثال نقضی برای موارد 2 و 3 بیان کنم اینه که در خیلی از مناطق کشور بخصوص شهر های سنی نشین(بلوچستان، کردستان و ...) بسیاری از پرسنل سپاه اهل تسنن هستن.و این شریط جهت استخدام به هیچ وجه عادی و معمولیه. (1651267) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۳:۵۹:۴۳
چه ربطي داره هر جا بري شرايط خودش و داره گوگلم بخاي كار كني كلي شرايط داره الكي نيست جوون (1651461) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۸:۰۹:۴۰
در کردستان سپاهیان کرد هم داریم که سنی مذهب هستن
بند های بالا برای تهران شاید صادق باشه (1652031) (alef-6)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۱:۱۵:۵۹
نه می خوای گسی استخدام بشه که هیچ اعتقادی به خدا و پیغمبرو ولایت فقیه نداره و بیاد و کار نها رو خراب بکنه؟همین اصول و مبانی هس که سپاه رو یک نهاد قوی و محکم و استوار نگه داشته و خیانتی توش نیست. (1653598) (alef-13)
 
نفتي
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۶:۳۹:۲۵
دوست عزيز وقتي سپاه وارد كار اقتصادي ميشود كه شده است از اهرمهاي خارج از رقابتي استفاده ميكند كه إمكان نظرات و بازخواست براي انجام درست پروژه ها را هم ميگيرد ببينيد چه بر سر پروژه هاي ملي و بزرگ صنعت نفت أورده ببينيد چه بر سر شركت عمليات اكتشاف اورد ببينيد چه بر سر شركت صدرا اورد و قس علي هذا....... (1650418) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۰۶:۱۲:۰۳
سپاه نباید کار اقتصادی بکند (1654860) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۳۰ ۰۹:۴۶:۵۸
دوست عزیز ساه با رانت اطلاعاتی و امنیتی که داره باعث ورشکستگی بسیاری از مراکز خصوصی شده (1656584) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۳۰ ۱۱:۲۵:۱۵
100% موافقم. (1656863) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۲:۱۹:۵۴
همانگونه که دکتر روحانی گفته حضور سپاه و ارتش در پروژه های بزرگ و ملی لازم است ولی متاسفانه سپاه یک پروژه را قبول کرده و تقریباً تمام اجرای آن را به پیمانکاران خصوصی میدهد و فقط نقش یک دلال یا واسطه را بر عهده دارد که این باعث خدشه دار شدن وجهه مقدس سپاه در بین مردم خصوصاً کسانی که دست اندر کار امور عمرانی هستند شده (1650054) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۱:۲۵:۱۶
توروخدا واژه مقدس رو هرجايي استفاده نكنيد اين واژه با واژه‌هاي ديگر فرق دارد. كجاي دنيا ارتش، نظامي گري و ... تقدس داشته كه حالا شما بزور اينو مقدسش ميكنيد؟!!!!!!!!! (1651051) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۰۱:۰۴:۵۲
عزیزم ! هرچیزی که از شرافت آدم محافظت کنه مقدسه . معنی شرافت رو که میدونی ؟ (1653035) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۲:۵۹:۵۲
سپاه رقیب شرکت های خصوصی نیست
در حقیقت جلوی کارشکنی های شرکت های خصوصی ایستاده
من تا حالا نشنیده ام سپاه پروژه ای را بخاطر کمبود بودجه یا اعتبار تعطیل کرده باشه
حتی تا جاییکه من شنیدم با اینکه کلی طلب از دولت داره ولی پروژه ها رو جلو میبره و به نوعی با حرکت جهادی خودش عمران و آبادی را به مردم هدیه میده
خدا قوت برادران (1650108) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۱:۵۲:۵۶
می شه بفرمایید چند تا از پروژه هایی را که در دو دولت دهم و یازدهم بدون هیچ گونه تشریفاتی قرارداد نموده به پایان رسانده و الان این پروژه ها در حال کار می باشند!!! (1651125) (alef-13)
 
عبدالله مومن
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۸:۴۰:۵۳
اين مقاله به معناي اينست كه آقاي روحاني . از سر سياسي بازي چيزي گفته است تا مخالف او را خوش بيايد و اين يعني نفاق !!! (1650581) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۳:۱۹
متاسفانه کسانی که سپاه را مانع تحقق اهداف شومشان می دانند دایم سمپاشی می کنند . چه کسی است که خدمات سپاه را به انقلاب و مردم نداند . البته این به معنای این نیست که هیچ تخلفی صورت نمی گیرد سپاه هم مانند جاههای دیگر امکان دارد متخلفینی در درون خود داشته باشد ولی سپاه نشان داده این جور افراد را به سرعت از درون خود تصفیه می کند (1651252) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۲۲:۱۴:۰۱
اینها درسته اما برای پیشبرد اهداف باید تعامل داشت نه تقابل و این کار روحانی کاملا درسته (1652610) (alef-6)
 
قلیزاده
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۲۲:۵۰:۲۰
البته روی حرفهای مطهری نباید حساب باز کرد او هیچوقت که سرحال بوده سخن نگفته همیشه وقتی که عصبانیست نظر میده الان چند مدتی هست که مطهری که امید داشت کلید ارشاد را به او بدهند که نشد علیه روحانی که اون هم مثلا از روی دلسوزی انتقاد میکند اما سپاه و روحانی باید با هم همکاری کنند یکی از آثار خوب این دولت هست سپاه نقش فوق العاده موثری در حفاظت از انقلاب دارد و روحانی هم با توجه به اینکه نصف ارای رای دهندگان را بدست آورده بالاخره رییس جمهور است بعد از رهبر دوم شخصیت ایران است باید همه به او کمک کنند (1652698) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۶:۱۷
این مقاله چه ربطی به خاتمی داشت که اتفاقا با شجاعت عرصه را بر زیاده خواهان تنگ کرده بود. درود بر خاتمی قهرمان
هیچ کس هنوز مانند خاتمی نبوده است که از حقوق ملت شفاف دفاع کرده باشد و خود را هزینه!!! (1656837) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۳۱ ۰۰:۱۷:۴۰
ایکاش منتقدین به سپاه میگفتند که بزرگتر از سپاه در منطقه خاور میانه کیست ؟ ایکاش میدانستند که اکثر شرکتهای معظم پیمانکاری نفتی امریکایی با مشارکت نظامیان انکشور صورت میگیرد ایکاش میدانستیم که نیروهای نظامی میباید در زمان صلح به شکلی شایسته امادگی خود و تجهیزات خود را حفظ کنند و ایکاش میدانستیم که این به روز شدنها در یک زمان خاص نه در قدرت کسی است نه پولش در انزمان فراهم است. ایکاش میدانستیم که درامدهای حاصله از این پروژه ها بجیب اشخاص واریز نمیشود و در نهایت ایکاش میدانستیم که سپاهیان از فرزندان همین مرز و بومند و یادگیریها و بروز شدن تکنیکهای مهندسیشان جزئ سرمایه های این مملکت است (1658740) (alef-13)
 
حسام
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۲۶:۵۵
الف جان با نظرت مخالفم!!! یعنی چی این حرفا آخه؟؟ شما داری کار آقای روحانی رو تایید میکنی؟؟؟؟ خوب عزیز من به نظرت این استدلال شما که میقرمایید
"ممکن است حرف خاتمی و احمدی نژاد به ذائقه اش نزدیکتر باشد اما راه دیگر می رود و ترجیح می دهد با این نهادها درگیر نشود. پس یک روز به دیدن مراجع می رود و روز دیگر در وصف سپاه آنچنان می گوید که دوستانش نیز به اشتباه می افتند. خواهید دید که در آینده در جمع بسیجیان و هیئتی ها نیز خواهد درخشید."
به نظرتون یه نوع باج دادن برای حفظ مصونیت نیست؟؟ (1648624) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۲۹:۵۵
شما یک مورد مثال بیاورید که آقای خاتمی تعامل با سپاه رو مانع دمکراسی می دونستند. ..بس نیست اینهمه کلی گویی و دروغ؟ (1648630) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۵:۲۱:۳۷
کلا هرچی با 2 خرداد مشکل داشت ضد دموکراسی بودن از نظر ایشون - یک مشت مجله روزنامه زنجیری را انداختن از پول ملت و کارشون کلاً تمجید از آقای خاتمی بود من کاملا یادمه . (1649332) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۶:۵۸:۰۸
البته فکر نمی کنم الف این را منتشر کنه ولی این را بدونید که :در زمان اقای خاتمی بیشترین توهین توسط اطرافیان رییس جمهور به بسیج وسپاه و روحانیت شد و ایشون دم نزد و هر جا سخنرانی کرد یه کنایه ای به نیروهای انقلابی زد.خدا را شکر که در فتنه 88 دستش رو شد.
بد نیست یه سری به روزنامه های اون موقع بزنید.همه دچار الزایمر سیاسی شده اند!!!!!! (1649540) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۳:۴۰:۱۶
به نظر من يكي از دلايل مهمي كه سپاه چندان با دولت خاتمي سازگاري نداشت و رويكرد انتقادي به دولت خاتمي داشت نه مسائل فرهنگي و ديني و مطبوعات و ... بلكه عدم اختصاص امتيازات ويژه به سپاه بود امتيازات ويژه اي كه در 8 سال دولت احمدي نژاد به خوبي در اختيار سپاه قرار گرفت از تبديل موسسه قرض الحسنه بسيجيان به بانك تا ورود گسترده سپاه به فعاليتهاي اقتصادي كلان حتي صنعت نفت و گاز كه بي سابقه بود و حتي كابينه اي كه چند وزير نظامي داشت و فرمانداران و استانداران و بخشداران و ... مديريتهاي مياني دستگاهها كه از سپاهي ها گمارده شدند. حتي در ورزش نيز سرداران حضور چشمگيري داشتند. (1650195) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۳۱:۳۵
او نه مانند خاتمی تعامل با امثال سپاه را مانع دموکراسی می بیند و نه مانند احمدی نژاد حضور چنین نهادهائی را مانع استقلال حوزه حاکمیتی اش.
به عقیده من نظر هردو تا رئیس جمهور سابق که تفاوت های زیادی هم از لحاظ عقیده ها با هم داشتند لااقل برای من محترم تر از نظر دکتر روحانی هستش. (1648635) (alef-13)
 
دی
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۳۵:۰۶
روحانی در رشته حقوق تحصیل کرده درسپاه فعالیت وسمت داشته واکنون رییس جمهوریست با دیپلماسی قوی خدا حفظش کند (1648645) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۳۶:۳۶
از جناب روحانی از صمیم قلب خواهش میکنم که لااقل وقتی در جمع پرسنل نیروی انتظامی هم قرار گرفتند اینجوری تعریف و تمجید نکنند!
به شخصه فکر میکردم که آقای روحانی خیلی زود به این برخوردای شدید ماموران نیروی انتظامی واکنش نشون بدن. آخه تو سخنرانی های انتخاباتیشون بارها شنیدم که ایشون معتقدند باید با فرزندان این آب و خاک به مثابه فرزندان دلبند خود رفتار کنیم! اما من باز امیدوارم که ایشون در زمینه یه حرفی بزنند (1648650) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۴۱:۳۰
البته احمدی نژآد در اوایل دولت دهم قراردادهای گازی پارس جنوبی را به قرارگاه خاتم الانباء سپرد اما وقتی دید سپاه نمی تواند یا بنا به مصالحی نمی خواهد فازهای پارس جنوبی را در موعد مقرر(36 ماه) به اتمام برساند با سپاه بر سر لج افتاد و قصه اسکله های غیرقانونی سپاه که به طور خودسر صادرات و واردات انجام می دهند را مطرح کرد که این خود ضربه بزرگی به سپاه وارد کرد.
اما روحانی یک سیاستمدار کهنه کار است و مطمئنا مسیر احمدی نژاد را نخواهد رفت. تعریف و تمجید روحانی از سپاه به نوعی قدرشناسی از این نیروی وفادار به نظام است که همواره در کنار انقلاب اسلامی ایستاده است. هرچند نباید از نظر دور داشت که به هر حال سپاه قدرتمندترین نهاد اقتصادی و نظامی کشور است و می تواند کمک بسیار بزرگی برای دولت باشد. (1648664) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۴۴:۵۱
ولی من فکرکنم پیام رئیس جمهور به سپاه چیز دیگری بود خصوصا درمسائل اقتصادی. (1648681) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۵:۴۹:۲۰
منم با شما موافقم ..... منظورش این بود همه جا دخالت نداشته باشند بلکه چند کا ر اقتصادی اساسی انجام بدهند (1649403) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۴۶:۳۲
بياييد احمدي نژاد را فراموش كنيم تا حالمان خوب شود . اما روحاني درست تر از خاتمي عمل مي كند ، به همين دلايلي كه گفتيد (1648685) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۵:۰۳:۴۱
مگه میشه هشت سال بدبختی خرافه گویی دزدیهای کلان عوام فریبی و....را فراموش کرد نه برادر دعا کن خدا رسواترشان کند که با ابروی اسلام و ولایت و قانون و جمهوری اسلامی بازی کردند (1649291) (alef-13)
 
جعفر
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۵:۳۵:۴۷
شما خودتو فراموش کردی که حالت خوب نمیشه (1649362) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۷:۰۵:۳۶
خاتمی یک فرد بی اراده بود که دیگران او را اداره می کردند فقط حرفهایی که دیگران یادش می دادند را خوب سر هم می کرد . اقتصاد دولتش را کارگزاران اداره می کردند و سیاستش را لیبرالهای ضد انقلاب.هیچ چیزش درست نبود (1649554) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۳:۱۹:۰۳
فراموش کردن اشتباهات باعث تکرار مجدد میشه!
باید از گذشته درس گرفت (1650155) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۴:۱۲:۴۹
اونقدر حالمون بده که توانایی درس گرفتن هم نداریم. (1651493) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۵۴:۴۳
با اینکه طرفدارشون نیستم اما بهتر به ایشان تکنوکرات نگیم
زشته (1648706) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۳۲:۱۱
و این رمز ماندگاری مردان سنتی تکنوکرات جمهوری اسلامی است!!
رمز ماندگاری؟!!
ببخشید رییس جمهور گفتن که این حرف ها رو از عمق وجودم می زنم, حالا شما چرا حرف های رییس جمهور رو تفسیر به رای می کنین؟؟!! (1649167) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۴۵:۱۱
برادر من ، بالاخره كي خواهيد فهميد تکنوکرات فحش نيست .
تکنوکرات يعني كسي كه مدير است و نه سياستمدار (1649216) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۸:۲۲:۰۲
تکنوکرات یعنی کسی که از متخصصین علوم در مدیریت ها استفاده میکند (1649718) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۰:۱۵:۴۹
عزيزم شما برو يه كم مطالعه كن ، معناى تكنوكرات دنباله هم داره و اون اتفاقا بسيار هم سياسى است و علت اينكه فحش است همان دنباله است
به طور كلّ و خلاصه بايد گفت تكنوكرات‌ها كساني هستند كه فنّ و تكنولوژي را برتر از هر چيزي حتّي مذهب مي‌دانند و فنّ سالاري را برتر از هر اصولي مي‌شمارند و معتقدند صنعت و تكنولوژي بالاتر و مهمتر از هر اصلي است و فنّ سالاران مستحق حكومتند. (1650254) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۰:۳۸:۳۹
تکنوکرات یعنی کسی که مدیر است؟؟؟!!!!!
این تعریف رو از کجا آوردین؟؟!
تکنوکرات از ریشه ی تکنیک و تکنولوژی میاد و اصولا به کسانی اطلاق میشه که تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژیک غرب هستند و معتقد به تقلید از تکنولوژی غرب هستند و راه پیشرفت رو استفاده از این تکنولوژی می دونن.
کسی نگفت تکنولوژی فحشه، ولی تکنوکرات های ایران بیشتر از اون که در زمینه ی تکنولوژی از غرب تقلید کنند، در مسایل سیاسی و فرهنگی از غرب تقلید می کنند.
مشکل اینجاست (1650920) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۵۴:۵۱
دکتر روحانی تا الان که خیلی خوب عمل کرده ، در عزل و نصب ها، در تعاملات و نشستهای مختلف، ان شاء الله کار دیروزش هم بازتاب خوبی خواهد داشت. (1648707) (alef-6)
 
عليرضا
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۵۷:۱۵
از نشانه هاي تدبير تعامل است و نه تقابل
درود بر روحاني عزيزمان (1648720) (alef-6)
 
منوچهر
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۵۹:۵۲
بهتر است سپاه دست از فعالیت اقتصادی بکشد و به حفظ کشور فکر کند و نه فقط ... (1648730) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۶:۵۲:۱۷
چند تا از فعالیت های اقتصادی سپاه که بقیه می تونستند انجام بدهند را نام ببرید؟ (1649533) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۰:۴۵:۲۲
راه سازی -اداره مخابرات (1650298) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۴:۰۹:۲۳
بعلاوه خطوط لوله ، ساختمان سازي ، پروژه هاي نفتي و گازي ، سدسازي و... (1651484) (alef-13)
 
محمد رضا
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۹:۳۵:۱۴
آنموقع تکلیف اینهمه تجهیزات وسیله های ساخت وساز در سپاه که همیشه باید بروز بشود. چی میشه (1650752) (alef-6)
 
احسن
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۰۰:۱۸
گرچه صحبت کردن هم اثرات خودش رادرجامعه می گذارد آما اگر قصد آقای روحانی همین است که شما میگویید . باید صبرکنیم وببینیم درعمل چه پیش میآید امیدواریم که سیاست هم مثل انسانها که دراثر نوع رفتار حکومت دوشخصیتی شده نشود (1648731) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۰۰:۴۳
به هر حال باید از تمام ظرفیت های کشور استفاده کرد. باید تمام امکانات کشور در جهت منافع ملت ایران بسیج بشه و مانند سینرژی با قدرت چندین برابر ایران بزرگ را بسازیم . تا حالا که آقای روحانی نشان داده که برای بسیج این نیروها میتواند موفق عمل کنه بر همگان فرض است که به هر طریق ممکن به او یاری کنند. خداوند به خیرخواهان سلامت و عزت اعطا فرماید. (1648732) (alef-13)
 
a
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۰۶:۲۱
کسی که می خواهد در کشور به خوبی کار کند باید از همه نهادها کمک بگیرد و گرنه رئیس دولت به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.
سپاه یک نهاد موثر و قوی است که توانمندی های زیادی دارد و اگر دولت آن را نادیده بگیرد و یا بدتر، با آن مخالفت کند کارهای کشور دچار اختلال می شود.
همیشه اختلاف و لجبازی بین نهادهای مختلف کشور به ضرر مردم تمام شده است.
کار روحانی در دراز کردن دست یاری به سمت همه نهادهای موجود کاری هوشمندانه و درست است.
او می توانست با گفتن چند جمله دیگر (مثلا لزوم خروج سپاه از اقتصاد)، تا چند روزی بتواند هورا گفتن عده ای را به خودش جلب کند اما نتیجه اش برای مردم چه بود؟ هیچ. (1648752) (alef-6)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۳:۴۷:۰۰
مساله اين است كه در ابتداي پس از جنگ ما شركتهاي پيمانكاري خصوصي خيلي كمي داشتيم كه توانايي انجام پروژه ها را داشته باشند اما آيا با گذشت بيش از 20 سال از پايان جنگ و اين همه شركتهاي فراوان بخش خصوصي با توانمنديهاي بالا در حوزه هاي گوناگون آيا باز هم نيازي به حضور سپاه در عرصه آباداني و اقتصادي و عمراني است؟! بسيار بعيد است. به نظر من در سالهاي اخير سپاه در عرصه اقتصادي به انحصار دامن زده است و در كنار شركتهاي شبه دولتي ديگر و بنياد و آستان قدس و شستا و ... به شدت عرصه را براي بخش خصوصي واقعي و در واقع اقتصاد مردمي تنگ تر كرده است و بسياري از شركتهاي بخش خصوصي . منحل و ورشكسته شده اند. (1650215) (alef-13)
 
توحید
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۱۵:۳۶
من که نمی پسندم اینو
درسته ته همه این تعاملات به نفع مردم تموم بشه شاید ، شاید البته
اما بعضی جاها باید مرز بندی صورت بگیره. (1648772) (alef-6)
 
س
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۵:۱۲:۲۸
آقای روحانی مرزبندی اش را قبل از انتخابات مشخص کرد؛ همه نیروهای معتقد به نظام جمهوری اسلامی. (1649306) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۱۹:۲۶
مدتی کوتاه است که به این نتیجه رسیده ام که حسن روحانی حقیقتاً یک مرد سیاس و باران دیده است (1648780) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۲۳:۴۵
حرف های آقای روحانی در جمع سپاه تعجب بسیاری را بر انگیخت.
من که شوکه شدم. (1648792) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۲۴:۲۳
آفرین به دیپلمات بزرگ ایران.... دکتر روحانی (1648794) (alef-6)
 
روحانی مچکریم!
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۳۶:۲۴
مچکریم که دعوا نمیکنی و با سیاست کار میکنی

اگه تو بگی یارانه ام رو هم نمی‌گیرم (1648823) (alef-6)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۳۶:۳۴
وقتی صحبت میشه چرا صحبت از نوابغ و دانشگاهیان و متخصصین و ... نیست هر چه هست یا مصادره کنندگان قدرت های مردمی همچون هیات و مساجد و مجالس مذهبی و .... است و یا قدرت های نظامی که سراپای اقتصاد ما را فرا گرفتند و کشور بدون آنها قدم از قدم نمی تواند بردارد (1648825) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۶:۴۷:۲۳
این تعبیر رو از کجا اوردی عزیزم (( مصادره کنندگان قدرتهای مردمی)).

خوب شما هم برو در یکی از این مراکز قدرت فعالیت کن تا عضوی از مردم باشی. اینکه مردم به جای اقبال به تعداد انگشت شماری از به اصطلاح روشنفکر محصور در پیله خودبرتر بینی به نهادهای مردمی برامده از دل ملت اشتیاق نشون میدن شما رو اذیت میکنه؟؟؟ ثانیا شما از کجا کشف کردی در بین توده های مردم نوابغ و دانشگاهی و متخصص نیست دلبندم.......؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! (1649520) (alef-13)
 
جاسم
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۳۸:۰۷
حرفهای آقای روحانی در جمع پاسداران هم باعث بازسازی چهره سپاه در نزد مردم شد و هم به این نکته اشاره داشت که باید این واقعیت را پذیرفت که بدون همکاری و تعامل سازنده با سپاه چرخ این مملکت بد جوری لنگ میشه! درود بر دکتر روحانی که آرامش را از طریق تعامل سازنده و نه جناح گرایی محض به جامعه تزریق می کنه (1648831) (alef-6)
 
سينا
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۳۹:۱۷
اين نظر شما درست و متين. اما طرف ديگر تا كي قرار است بر رويه هاي مورد عمل خود اصرار ورزد؟ اگر فعاليت هاي اقتصادي نظاميان غلط است و اگر تصميم گيران اين نهاد ها دلسوز انقلاب و كشور هستند، خودشان بايد از منافع زود گذر بگذرند و مجموعه خود را اصلاح كنند چه اينكه آقاي روحاني بگويد يا نگويد. (1648835) (alef-6)
 
ایران
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۳۹:۲۶
این نظرو فقط برای نویسنده می نویسم...
بهتره در نوشتن مهارتونو کمی بیشتر کنید چون بشدت اعصبانیت شما از این حرکت دشمن کورکن دکتر روحانی در دفاع جانانه از سپاه و خط بطلان کشیدن بر تمام تهمت های مطرح درخصوص سپاه در لایه پنهانی متن بشدت عیان است...

البته در آینده همه چیزهای دیگری هم خواهنددید دشنام های دشمنان نظام به روحانی ، عبور اصلاح طلبان از روحانی و الی آخر...
اما مثل این 35 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران به مدد وجود ولایت فقیه پابرجا خواهد ماند... (1648836) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۴۱:۰۷
آقای رییس جمهور یک سیاستمدار کارکشته اند (1648839) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۴۴:۰۸
تحلیل شما خیلی شورانگیز تر بود (1648846) (alef-6)
 
1360
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۵۳:۱۰
به نظر من سپاه با رانت اطلاعاتی که داره نباید وارد کارهای اقتصادی بشه سپاه باید از سرمایه های مردم دفاع کند نه خود رغیبی برای انها باشد سپاه نباید وارد سیاست شود و بیانیه بدهد سپاه کار به دیپلماسی نباید داشته باشد سپاه باید همچون سرباز در خدمت مردم باشد نباید وارد بازیهای این جناح وان جناح شود چیزی که برایش باید مهم باشد ایران و ایرانی ست نه کس نه گروه نه .....
سپاه قدرتش را از مردمی بودن میگیره نه از جای دیگر (1648865) (alef-6)
 
هومن
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۲:۵۳:۲۱
خوب فکر کنم این همون رنگ عوض کردنه دیگه. من خودم به روحانی رای دادم ولی حرفای قبل انتخابات کجا و الان کجا.
الف تو هم خوب به همه چی صورت شرعی میدی ها!!!!!!!!!!

توفیقش در تعامل با نهادهای قدرت است یا توفیق مردمش؟!! (1648867) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۲۵:۲۹
عزيزم!‌روحاني رو باور داشته باش!‌ يه مرد سياس بايد بدونه چي رو كجا بگه!‌و اين همون كاريه كه روحاني مي كنه (1649143) (alef-6)
 
lمحمد رضا
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۳:۰۶:۲۸
سپاه بدليل اخلاص شهدا وايثارگرانش همواره مورد تمجيد همه بوده ونه روحاني با دورويي با سپاه برخورد مي كند نه سپاه نياز به تعامل روحاني دارد سپاه هر آنچه به صلاح نظام باشد تحت فرمان ولي فقيه خواهد بود ويادتان نرود منظور روحاني از اينكه سرهنگ نيست سرهنگ هاي انتظامي است نه سرهنگ سپاه كه درجه سرهنگي بعد از تقوا وسياست وفرهنگ وغيره در رتبه هاي بعدي قراردارد . (1648891) (alef-6)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۷:۵۰:۳۰
بابا طرفدار سپاه . من نمی دانم چند سالت است ولی اگر عمری ازت گذشته یاشد که جبهه و جنگ را بیاد بیاوری حتما روحانی را در جبهه های جنگ همراه فرماندهان سپاه با لباس نظامی دیده اید . اگر منظور شما از دورویی روحانی بخاطر تمجید از سپاه است باید عرض کنم که سخت در اشتباهی . آنچنان در پیله باندی و جناحی رفته اید که یادتات رفته چه اشخاصی برای حفظ نظام و سربلندی آن تلاش کرده اند اما این را بدانید که خداوند شاهد و ناظر اعمال همه ما است و او همیشه یارصادقان و مخلصان بوده و هست بالاخره زمستان می رود و سیاهی آن به چهره افراد ی که و غل وغش دارند خواهد ماند . (1649655) (alef-6)
 
علی عسک
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۳:۱۰:۴۹
ولی تجربه ثابت نموده ورود در فعالیتهای اقتصادی هر چند هم که سالم باشند تعابیر خوبی در ذهن بیننده ایجاد نمیکند بلکه همیشه اوقات شائبه تخلف را برای مردم ایجاد مینماید (1648910) (alef-6)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۳:۱۷:۵۵
من به هوش و زیرکی آقای روحانی تبریک میگویم.
ایشان در هسته مرکزی سپاه ،هوشمندانه سخنانی را بر زبان آورد که حرف دل میلیونها ایرانی بود.
1- سپاه : جلوگیری از قاچاق کالا
2- سپاه : عدم دخالت در سیاست
3- سپاه : عدم دخالت در اقتصاد خرد
4- سپاه : تنها انجام دادن پروژه های خاص
5- سپاه : شفافیت مالی و نظارت نهادهای مسئول
6- سپاه : عدم دخالت نظامی در دیگر کشورها
7- سپاه : در کنار و نه در مقابل مردم بودن

هر چند الف عزیز این مطالب را پخش نخواهی کرد ، ولی پیام آقای روحانی کاملا واضح و روشن بود و امیدوارم مدیران سپاه و مسئولین نظام ، بیانات ایشان را کاملا جدی بگیرند، در غیر اینصورت ، سپاه ناحواسته از مسیر اصلی خود دور و دورتر خواهد شد و هزینه آن را در نهایت مردم خواهند پرداخت. امیدوارم که چنین مباشد. (1648933) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۳:۳۵:۱۲
الله اكبر
الله اكبر
اين ويژگي تكنوكرات كه گفتيد ربطي به صحبت هاي معقول بالا ندارد. هر انسان عاقلي مي بايست با در نظر گرفتن زمينه ها همين كار را بكند.همين طور چسباندن افراد مثل احمدي نژاد و خاتمي هم ربطي به حرف هاي معقول شما ندارد.از اين جهت كه جريان ها از افراد جدا هستند.
اين يادداشت بنظرم مغالطه داشت. (1648974) (alef-6)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۳:۳۶:۵۶
اما انصاف این است که دیدیم در مناظره معروف ایشان صراحتا فرمودند سرهنگ نیستند و حقوقدانندتا آنجا که طرف مقابل به سرهنگی خود افتخار کرد.حق بگوییم ولو بر علیه خودمان باشد.در مدبر بودن ایشان البته شک نیست.شاید جبران مافات کرده اند.خداوند همه را توفیق دهد که بر لغزشهایشان فایق آیند. (1648977) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۱۲:۲۶
مقاله ی شما کمی مغرضانه بود . آقای روحانی حرفی نزده که بهش اعتقاد نداشته باشه (1649085) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۱۶:۱۶
حواستان باشد به رییس جمهور محبوب مردم برچسب نزنید . مردم روحانی ر دوست دارند (1649099) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۴۱:۵۲
گفتار آقای روحانی بسیار واضح و روشن بود. ایشان اولاَ مخالف فعالیتهای اقتصادی سپاه است ثانیاَ فرمودند سپاه باید همه ملت را نمایندگی کند و نباید از جریان خاصی حمایت کند.ثالثاَ در کار نهادهای دیگر دخالت نکنند مثلاَ در موضوع روابط بین المللی بدون هماهنگی با خط مشی وزارت امور خارجه مصاحبه و سخنرانی نکنند. (1649200) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۳:۴۹:۵۶
باباجان ما که یکی داریم مدعی سپاه تو اداره کم مونده از سر دلسوزی به لباس زیر خانمها گیر بده از سرخاب سفید اب گرفته تا ....دستشوئی رفتن رو همه رو کار داره (1650223) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۴۲:۵۸
رهبر انقلاب:
سپاه بعنوان یک موجود زنده باید بداند از چه می‌خواهد پاسداری کند، لزومی ندارد سپاه در عرصه سیاسی پاسداری کند (1649205) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۸:۰۳:۰۲
یعنی برادران ما در سپاه وصیت نامه امام را نه تنها بخوانند بلکه عمل هم کنند. (1649679) (alef-6)
 
علیرضا قلیزاده
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۴:۵۹:۱۲
من که در تعبیر تکنوکرات (فن سالار)، بار معنایی منفی نمی بینم که بعضی دوستان به آن اعتراض داشتند.

اتفاقاً از جسارت نویسنده در استفاده از این تعبیر به عنوان نوعی تعریف زیرپوستی، تحسین کردم. (1649274) (alef-13)
 
a
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۵:۳۷:۰۱
متاسفانه قبل از انتخابات خیلی از موافقیم و مخالفین ایشان فکر می کردند روحانی ضد انقلاب است.
به همین دلیل، برخی از مخالفینش تا تنوانستند او را تخریب کردند و برخی از موافقینش (آنهایی شان ضد نظام بودند نه مثل ماها) هم طوری از او حمایت می کردند که آدم شک می کرد که روحانی انقلابی است.
هر دو گروه اشتباه کردند.
روحانی انقلابی است ولی با خیلی از انقلابیون فرقش این است که در پیگیری اهداف انقلاب، به واقعیات و مشکلات توجه بیشتری دارد. (1649363) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۵:۵۳:۲۷
حسن روحاني، يك چيزي در وجود اين مرد هست كه حس اعتماد آدم رو جلب مي كنه و آدم رو اميدوار نگه مي داره. (1649412) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۶:۲۴:۲۴
برای دیپلماسی و سیاست همین دولت کافیه و کارشون رو خوب بلدن...سپاه به عنوان یک ارگان نظامی بهتره که به مواضع نظامی و منافع کشور پایبند باشه و از اونا دفاع کنه...البته مخارج سپاه هم باید براورده بشه که میتونه تو بعضی از فعالیت های اقتصادی مرتبط شرکت کنه ولی این فعالیت نباید به صورت مونوپولی باشه و اجازه رقابت هم به بخش خصوصی داده بشه...با نظر دادن سپاه در سیاست هم ارزش خودشو پایین میاره هم به بقیه اجازه میده در امور نظامی هم روی دخالت داشته باشن (1649472) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۶:۴۳:۳۸
به گفته اقتصاددانان بزرگ دنیا تشکل های شبه دولتی و انحصارگر مانع بزرگی در رسیدن کشور به اقتصاد آزاد و رشد اقتصادی پایدار هستند. (1649510) (alef-13)
 
منتظر
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۶:۵۰:۵۴
اقای روحانی خوب درک کرده که توی شرایط بد اقتصادی کسانی اقتصاد را می تونن نجات بدهند که بدون اینکه از کسی طلبکار باشند با جانفشانی کار کنند و کشور را نجات بدهند و این ویژگی توی سپاه خیلی وجود داره که با انگیزه معنوی بالا برای پیشبرد کشور تلاش میکنن .
البته دوستان توجه داشته باشند که بعضی از پروژه های اقتصادی به دلیل مسائل امنیتی باید توسط سپاه انجام بشه مخصوصا الان که در شرایط تحریم قرار داریم این مساله پررنگ تره و اقای روحانی هم این را خوب می فهمه .در واقع دولت در این شرایطی که داره برای نجات خودش از مشکلات اقتصادی نیاز به همکاری سپاه داره (1649526) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۷:۲۶:۳۰
سپاه، سپاه همه ی مردم باشد.
نکات زیادی تویه این جمله نهفتست. (1649592) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۷:۵۱:۰۷
سخن امروز رهبري كه سپاه را از دخالت در سياست نهي كردند مي تواند خيلي از مشكلات را حل كند (1649657) (alef-6)
 
ensan
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۸:۱۳:۵۸
از الف خواهشمندم از تصویر اقای احمدی نژاد کمتر استفاده کنند چون با فراموش کردن ایشان تحمل سختی ها و مصائب موجود در کشور اسان تر خواهد شد . (1649701) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۹:۵۱:۲۱
نکته خوبی گفتی ای "انسان"
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست (1649845) (alef-13)
 
کامران
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۸:۵۱:۲۵
رمز ماندگاری فقط و فقط مردم اند نه نهاد ها و سازمانها که همگی یک ریشه دارند. (1649765) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۰:۲۰:۲۴
من در باب سپاه و شایعاتی که در همه کشور هست هشدار میدهم.
در هر جای کشور که برجی دایر میشود و یا زمین های بسیار بزرگی ناگهان رشد میکنند و یا بخشی از جنگلها دگرگون میگردد ، انگشت اشاره مردم به سوی سپاه است . (1649887) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۱:۱۷:۲۰
به هر حال الان موقع در افتادن با نیروهای داخلی نیست.ما به اندزه کافی در خارج دشمن داریم.پس بهتره با بها دادن به سپاه ، مراجع ، مجلس، هنرمندان و ... فضای داخل کشور را ارام کرد.یک سیاستمدار خوب اگر هم بخواهد خنجر بزند از پشت می زند. (1649962) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۲:۲۸:۱۳
کسی که دم از ترمیم اقتصاد ایران میزنه نباید چشم به تعامل عاملان رکود اقتصاد ایران بزنه اولین خطای اقتصادی رئیس جمهور همین بود که یک نهاد امنیتی که خود رابه اقتصاد گره زده رابه دخالت بیشتردعوت نمود کاری که هیچ اقتصادبرتر دنیا دراین مسیر گام نگذاشته وتجربه ای در این زمینه وجود ندارد البته شاید به این خاطر باشد که روحانی هرکجا پا گذاشته کسی غیر از اینها را ندیده اما با این وضع امیدی به بهبود اقتصاد ایران نیست واحتمالا بعد از وعده صدروزه روحانی دوران یاس ملت آغاز میشود اقتصاد فرادولتی که احمدی نژاد نتوانست آنرا دولتی نماید چگونه با این کار روحانی میخواهد خصوصی شود (1650064) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۲۲:۳۰:۴۸
قدری انصاف داشته باشید آقایان، البته اگر سایه چاله باند بازی شما را بگذارد. خاتمی کی و کجا «تعامل با امثال سپاه را مانع دموکراسی می بیند»؟! از خودتان حرف در می آورید؟ فرق شما با شایعه سازان که خودتان هم در تیررس آنها هستید، در چیست؟ (1650069) (alef-13)
 
mahan
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۱:۰۲:۱۹
فعلا که این اقا کلیدش گم شده ومهلت صدروزش هم داره تموم میشه حالا دست به دامن این ارگان و اون گروه شده (1650320) (alef-6)
 
ماهرویان
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۱:۵۹:۲۱
مدیر مسئول محترم سایت الف شدیدا نسبت به حضور سپاه در اقتصاد انتقاد داشتند و خواستار قطع این روند هم بودند اتفاقا اقای روحانی بر اساس همین انتقادات میزان مشارکت سپاه در پروژه های ملی را مطرح نمودند و بصراحت میزان حضور سپاه را اعلام کردند حالا سایت محترم چه اصراری دارد که حتما باید روحانی این قضایا را مجادله ای حل کند در هشت سال گذشته باندازه کافی دعوا و درگیری داشتیم اقای روحانی لم کار را بهتر میداند برای ما هم نتیجه کار مهم است نه نوع ورود به ان در ضمن سپاه فرزند ناز پروره اما سخت کوش نظام است ما باید با احترام با ان بر خورد کنیم و در عین حال اشتباهات احتمالی را با نرمی به ان یاد اور باشیم چون همه دنیا با او سر عناد دارد پس دلیلی ندارد که ما هم از انان تاثیر بگیریم (1650357) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۲:۳۱:۵۲
سپاه کنار برود اغاز مرگ همه ,,,,,,و برادر کشی و ویرانی ایران است (1650370) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۷:۲۷:۳۲
متاسفانه سپاه تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده است که از قضیه فردگاه امام خمینی (رض) شروع و در این 8 سال به اوج و افسار گریختگی آن گردید. (1650440) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۷:۵۸:۱۵
هیچ گروه و ارگان نظامی به هیچ وجه نباید در سیاست و اقتصاد یک کشور دخالت داشته باشد.این امر در همه دنیا پذیرفته شده است. ورود نهادهای نظامی به عرصه اقتصادی با توجه به پشتوانه و روحیه نظامی آنها باعث از بین رفتن رقابت اقتصادی و انحصار گرایی در اقتصاد میگردد (1650482) (alef-13)
 
حقیر
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۸:۱۸:۳۰
آقای روحانی انگار دارن همه رو گول می زنن تا به اهدافشون برسن (1650522) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۰:۵۸
قرارگاه خاتم در شهرما اتوبان زده صدرحمت به جاده های دهات! اسمشوهم گذاشتن اتوبان پاسداران.حالا در صنعت نفت وگاز چیکار می کنند الله اعلم. (1650641) (alef-6)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۸:۱۳
شما کاسه داغتر از اش شده ایدروحانی در مناظره باصراحت گفت من حقوقدان هستم نه سرهنگ حرف نویسنده وقتی درست است که خود اقای روحانی حرفش را پس بگیر ادم زنده وکیل وصی نمیخواهد (1651176) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۴:۴۶:۰۲
سپاه بهتره که کار پروژه هایی که بخش خصوصی توانش رو ندارند رو انجام بده بعدش واگذارش کنه به بخش خصوصی ولی متاسفانه تمام شرکت های بزرگ و تولیدی رو هم خریده و بخش خصوصی رو از دور خارج کرده (1651570) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۵:۱۸:۲۳
فلسفه تاسیس هرنهادبایدمدنظرهمگان باشد (1651644) (alef-6)
 
ارمان
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۱۸:۲۴:۴۶
در زمان خاتمی سپاه مشغول حراست از انقلاب بود زیرا سپاه الان را می دید زیرا در اون زمان کسانی جاهایی را در دست داشتند و الان اون ور اب هستند و برای براندازی بصورت شفاف کار می کنند منتها سپاه اونها را می پایید یادمون باشه در زمان خاتمی طرح هایی مرموز نظیر خارج کردن نیروی انتظامی از حیطه رهبری نظارت بر سازمانهای وابسته به رهبری انتقادات ناجوانمردانه مانند نظارت استصوابی و غیره را علم کردند که هدف اصلی انها زدن رهبری و ولایت بود که الحمدالله موفق نشدند و الان رسوا هستند (1652075) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۲۷ ۲۳:۵۸:۰۰
من از دکتر توکلی و مجلس خواهش دارم طبق گفته های قبلی خروج نظامیان از اقتصاد پیگیری کنند تا حصول نتیجه. با تشکر (1652901) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۰۸:۳۷:۴۱
دولت تدبیر و امید درایت دارد با خرد عمل میکند افرادی که با خرد عمل کنند با بی خرد تفاوت دارد خدا امینوند انها را در پناه خود نگهدارد (1653256) (alef-6)
 
paknejad
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۰:۲۰:۰۵
سلام
برخی از دوستان عزیز نظراتی داده اند که گویا توی این مملکت زندگی نمی کنند! دوست عزیز شما تشریف ببرید عسلویه و ببینید که سپاه به عنوان یک پیمانکار بزرگ چندصدتا پیمانکار ایرانی را زیر پر و بال خودش گرفته و به معنای واقعی کلام داره بزرگ می کنه.
سدهایی که توی این کشور ساخته شده، راه و پل و ... را ببینید و بی منطق و از سر احساسات صحبت نفرمایید.
ضمن سپاه و پاسدارها هم بچه های همین مملکتند . همانهایی هستند که وقتی بعضیها از ترس حملات هوایی صدام سرشونو زیر پتو میکردن، با جان عزیزشون از این اب و خاک دفاع کردند.
یک بخش از توان مهندسی و مدیریتی سپاه - و نه همه سپاه- امروز وارد سازندگی کشور شده.حالا اگه یک مافیای پول دار میگه سپاه رقیب مردم شده منظورش که مردم کوچه و خیابان نیست! منظورش خودشه! (1653483) (alef-13)
 
احمدی
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۰:۴۵:۵۹
رضا جان من به هوش و زیرکی آقای روحانی تبریک میگویم.
می دانید که سپاه عزیز ،امید وافتخار ایرانیان است.مشروط بر اینکه:
ا- از بسیج با مدیریت فعلی فاصله بگیرد .
2-سپاه مال همه مردم اعم از مسلمان ،مسیحی ،یهودی ...باشد
3-سپاه به همه مراجع توجه داشته باشد
4-سپاه سوء استفاده از جایگاهش در امور اقتصادی نکند.بانک،اسکله،کمرک،،،نداشته باشد
5- سپاه مراقب اعمال ورفتار بازنشسته هایش باشد. در زمین خواری دلالی ارز ، ترخیص ها ،قاچاق کلا ...درخیابان سپه تهران عمده توزیع کنندگان ازر بازنشسته های سپاه بودندومردم عوام ایتها را به حساب سپاه می گذارند
6-سپاه موضع گیری های سیاسی اش را با نظر اکثریت مراجع همخوان کند.
7- سپاه مال نظام باشد نه شخص رهبری وریاست جمهوری ها و ...
8- سپاه کمیته فرماندهی،فرهنگی ،سیاسی و...داشته باشد اجازه ندهد سلیقه های شخصی فرماندهان اعمال شود
9- سپاه قرار گاه ضد فساد مالی رانت ،اختلاس تشکیل دهد وبا تمام وجود وارد صحنه شود.
9-سپاه باید مدیریت زندانها را به دست بگیرد و از آنها در اجرای پروژه ها استفاده کند
فرهنگ کاری
10 عدم پزیرش پست های سیاسی مانند استاندار فرماندار وبخشدارو.... (1653532) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۱:۱۳:۲۳
باسلام . به هر حال امیدوارم که ورود سپاه به مسائل اقتصادی باعث نشود خلق وخوی کاسب کارانه پیدا کند و دفاع از نظام ودست آوردهای انقلاب را فراموش کند و با دید یک کاسب به انقلاب و ودشمنان آن بنگرد ومسئولین آن منافع شخصی در این موضوعات برایشان ایجاد شود و آن وقت است که منافع شخصی را حتما" و حتما" بر منافع انقلاب ترجیح خواهند داد که اگر چنین شود... (1653594) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۴:۲۶:۴۱
امیدوارم دکتر توکلی به نظرات نوشته شده نگاهی بندازند و اینکه نظر عموم بر اینه که سپاه باید از اقتصاد کشور خارج بشه و دستش اونها کوتاه بشه. (1653965) (alef-6)
 
صادق
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۴:۲۹:۱۸
چرا سپاه که یک ارگان انقلابیه بقول خودشون و به حرف بنیان گذار جمهوری اسلامی مبنی بر عدم حضمر سپاه در سیاست و اقتصاد توجهی ندارن و اجرا نمیشه. (1653971) (alef-6)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۴:۳۶:۰۰
اقای روحانی اگه خاطرشون باشه در مناظرات انتخاباتی فرمودند که باید دست نظامیان از اقتصاد کوتاه بشه و بخش خصوصی فعالتر بشه. تعجبم که صحبتهای اخیر اقای روحانی با شعارهای انتخاباتی ایشون نمیخونه. امیدورارم مجلس به خروج نظامیان از اقتصاد قانون وضع کنه. (1653989) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۴:۴۱:۱۳
باعث تاسف هستش ه دولت از این ارگان بترسه و به خاطر اینکه باهش درگیر نشه بهش باج میده . بابا بخدا این روند مشکل داره و اقتصاد کشور دچار ورشکستگی میشه و از رقابت منصفانه بدور میشه. (1653998) (alef-6)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۶-۲۸ ۱۴:۴۴:۱۶
اونقدام که فک میکنن نیست جرا که اینطوری نیست. اینقد پول حیف و میل میکنند که خدا میدونه. با هزینه های سرسام آور پروژه ها رو تموم میکنند و با زمان طولانی. (1654003) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۰۹:۲۵:۳۵
دوستان عزیز به این دونکته هم توجه کنید:1- 60% توانمندی نیروهای مسلح در زمان جنگ همان پشتیبانی و لجستیک در بحشهای مختلف است ، نیروهای مسلح در دنیا چنین می کنند، در زمان صلح ازسویی باید ورزیدگی ومانور آن جریان داشته باشد وازسوی دیگر باید ازسرمایه موجود بهره برداری کرد. دردنیا سودآنهم دربخشهای پیچیده نظامی مصرف می شود. 2-نگرانی ما همواره باید از همین دیپلماتهای حرفه ایی باشد که در معامله های پنهان پای هر قراردادی را ممکن است امضا کنند. ولی امیدواریم یک روحانی پای قرار داد خیانت را امضا نکند. (1654940) (alef-13)
 
شکری
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۱۰:۲۳:۳۳
چه اشکال داره که سپاه که از بطن مردم است و نقش مهم و سازنده ایی در بخشهای مختلف اعم از نظامی- سیاسی- اجتماعی- امنیتی و ... داره با توجه به ظرفیتی که داره کارهای بزرگ عمرانی انجام بده. بهتر است که این سود تو جیب یک عده سود جو برود (1654979) (alef-13)
 
س
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۱۶:۱۹:۱۹
چه اشكالي دارد نهادي پر قدرت كه داراي منابع انساني و مالي فراواني است و سالانه ميليارد هاتومان هزينه وبودجه مصرف ميكند در زمان سلح در اباداني كشور شركت كند در خود امريكا هم بسياري از پروزه هاي بزرگ رو گروه مهندسي ارتش انجام داده وقتي ما در تحريم هستيم و هيچ شركت خارجي قرار داد اجرايي با كشور امضائ نميكند چه اشكالي دارد سپاه با توانايي كه دارد در كار اجرايي باشد . تنها زماني ميتوان اشكال گرفت كه اين قرار داده بر اساس قانون اجرا نشود و شرايط مناقصات رعايت نشود والا اتفاقا دخالت سپاه خيلي هم مفيد است . يك جور بعضي ها سخن ميگويند انگار سپاه يك شركت خصوصي وابسته به خارج است كه ميخواهد ايران را تاراج كند فراموش نكند سپاه هم يكي از اركان مهم نظام و زير نظر رهبري و دارمد حاصل از فعاليت هاي اقتصادي هم در جيب اشخاص خاص نميرود (1655509) (alef-13)
 
گمنام
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۱۸:۴۷:۴۳
سپاه رکن رکین نظام ونور چشم حضرت اقاست ونیازی به تعریف وتمجید کسی را ندارد. (1655776) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۳۰ ۰۰:۴۱:۵۱
با سلام


به نظر من حضور سپاه در پروژ ه های عمرانی بزرگی که با عث حذف شرکتهای خارجی شود ایراد ندارد و لی حضور ایشان در پروژه هایی که شرکتهای داخلی توان اجرا ی آنها را دارد مثل ( راه آهن - راه سازی - سد سازی .. ) باعث ورشکستکی شرکتهای خصوصی می شود با ید توجه داشت که سپاه کلیه این کارهارا بدون مناقصه و با ترک تشریقات برنده شده و با کسر سود به پیمانکاران دسته دوم خصوصی تحویل میدهد . پیمانکاران خصوصی در مناقصات هیچ شانسی برای رقابت ندارند تمام دستگاههای شرکتهای خصوصی با پرداخت گمرکی وارد می شود و بیمه و مالیات قراردادهای را نیز پرداخت می کند ولی شرکتهای دولتی .... به داد شرکتهای خصوصی برسید تا نابود و حذف نشدن (1656226) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۳۰ ۰۰:۴۸:۲۵
روحانی یک دیپلمات عاقل و زیرکه (1656233) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۳۰ ۱۲:۳۸:۵۷
سلام من كاري به شرايط استخدام توي سپاه ندارم. چون بالاخره هر نهادي براي خودش ضوابطي داره
اما يك واقعيت وجود داره و اون اينه كه در اين سي سال به هركي پول دادن كار اقتصادي بكنه چيزي از توش در نيومد و پولها جاي ديگه اي رفت. حداقل حسن سپاه اينه كه اگه از پول مردم استفاده ميكنه كار تحويل ميده و پولهارو بالا نميكشه. (1657102) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۶-۳۰ ۱۶:۰۴:۵۳
یک اصلی مسلم وجود داره که آزمون تاریخی خود را نیز پس داده است و آن اینکه قدرت فساد می آورد و قدرت مطلق فساد مطلق. و در این اصل هم هیچ حزب و گروه و نهاد و جناحی استثنا نیست. نمونه فساد هم در رشد اقتصادی منفی در سال 91 و همچنین از بین رفتن محیط زیست (مثل خشک شدن دریچة ارومیه) و تورم و آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و بی بندوباری و ... بوضوح قابل مشاهده است. محض اطلاع دوستان: کشور سنگاپور با مساحتی با اندازه یک نقطه بر روی نقشه و با جمعیتی کمتر از 5 میلیون، بیست برابر ایران صادرات داره!!!!!!!! (1657678) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۶-۳۰ ۲۱:۳۸:۱۲
شما از اصلاح طلبان وبخصوص اقای خاتمی برای خودتان دشمنی ساخته وبرداخته کرده بودید که خیال می کردیداگر این طیف قدرت اجرایی کشور را بدست گیرند با همه سر جنگ وعناد ودشمنی خواهند گشود در حالیکه ما اصلاح طلبان اصلا بدنبال هیچ چیز جز آرامش وبیشرفت کشور نبوده و نیستیم . برایمان فرق ندارد که اقای خاتمی رییس جمهور باشد یا روحانی یا هر کس دیگر یقول اقای خاتمی ما اصرار نداریم که در حکومت باشیم بلکه ما می خواهیم صدای همه مردم شنیده شود وبعد بهترین ایده ها وافکار امکان اجرایی شدن داشته باشند . البته ما هم از قدرت بدمان نمی اید لیکن نه بهر قیمتی و هرکس بتواند آرامش سیاسی رفاه اجتماعی وامنیت عمومی را بیاورد قدمش روی چشم همه . هشت سال تند روترین بخش اصولگرایان بدترین فحش ها /تهمت ها / ظلم ها/ ومحدودیتها را در حق شخصیت بی بدیل آقایان هاشمی وخاتمی اعمال کردند . تا صدای انها شنیده نشود . هروقت اقای هاشمی از دولت وحدت ملی حرف زد /صدها تریبون علیه او بصدا در امدند .هروقت اقای خاتمی از ازادی بیان حرف زد .بلندگوهایی فعال شده واورا متهم کردند که می خواهد جایی در قدرت برای خودش باز کند . وحالا می بینید که تفکراصلاح طلبی با همه سر آشتی دارد وبا کسی جنگ وستیزه نمی کند .خوب این به نفع همه است وباید از ان استقبال کنیم و اجازه ندهیم تند روهای خرابکار فرصت میدان داری بیابند وکارهای مملکت با تدبیر وعقلانیت جلو برود . مهم اصل این روش وتفکر وسیاست است و اینکه عامل ان از کدام جناح باشد در اولویت بعدی باشد . (1658349) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۳۱ ۰۰:۰۶:۵۷
سید ما سلام از تو خواهش عاجزانه دارم از این حرکت (V)استفاده نکن به اندازه کافی از جانشین ناخلفت با این علامت کشیدیم (1658731) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۳۱ ۰۸:۲۶:۳۷
اصولا تجمع قدرت نظامی ، سیاسی و اقتصادی در هر نهاد ولو سالمترین نهاد وافراد را آلوده میکند ،این خصلت قدرت سیاسی ،قتصادی ونظامی است. (1658925) (alef-13)