توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 365308
اپراتورها ۸.۸ میلیون پیامک تبلیغاتی را لغو کردند
بخش دانش و فناوری الف،2 تیر95
سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به راه‌اندازی سامانه متمرکز ۸۰۰ جهت انصراف مشترکان از دریافت انواع پیامک، عملکرد این سامانه را مثبت ارزیابی کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
 حسین فلاح جوشقانی با اشاره به آخرین اطلاعات دریافتی در این حوزه اظهار کرد: طبق آخرین آمار و پس از اطلاع‌رسانی صورت گرفته، از سوی اپراتور اول یک میلیون و 57 هزار سرویس و سه میلیون و 372 هزار و 776 پیامک تبلیغاتی لغو شده است.
 
وی عنوان کرد: در اپراتور دوم نیز تعداد سرویس‌های لغو شده 10 میلیون و 533 هزار و 455 مورد و پیامک‌های تبلیغاتی لغو شده 5 میلیون و 390 هزار و 613 مورد بوده است.
 
او افزود: در اپراتور سوم هم ارسال 38 هزار سرویس و 48 هزار پیامک  تبلیغاتی لغو شده است.
 
معاون رگولاتوری با موفق ارزیابی کردن عملکرد این سیستم گفت: تاکنون اپراتورها عملکرد رضایت بخشی داشته‌اند و با حساسیت این موضوع را دنبال و موارد اعلام شده را حذف کرده‌اند.
 
فلاح جوشقانی با بیان اینکه نباید انتظار داشت تمام موارد به صفر برسد، ابراز کرد: تاکنون اپراتورها بیش از 70 میلیون پیامک جهت اطلاع‌رسانی درباره این سامانه با نام رگولاتوری ارسال کرده‌اند.
 
او افزود: در جلسه‌ای هم که این اواخر با اپراتورها داشتیم، موارد جدیدی را اعلام کردیم تا بررسی و نتیجه را اعلام کنند.
 
وی با بیان روش‌های مختلف ارسال درخواست به این سامانه از طریق ارسال پیامک به سرشماره 800 یا شماره‌گیری کد دستوری #800* اظهار داشت: با ارسال درخواست، فهرستی با سه گزینه باز می‌شود که اولین گزینه سرویس‌های فعال و دو گزینه بعدی نوع پیامک‌های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوایی ( ارزش افزوده) را نشان می‌دهد.
 
فلاح از پیگیری امکان غیرفعال‌سازی تمامی سرویس‌های فعال مشترکان تنها با انتخاب یک گزینه، خبر داد و گفت: اپراتورها باید این امکان را فراهم آورند که این موضوع در دست پیگیری است تا اعمال شود.
 
اواخر فرودین ماه سال جاری معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری از آغاز ساماندهی خدمات ارزش افزوده پیامکی شامل پیامک‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی، بازی و سرگرمی خبر داده بود.
منبع: تسنیم
کلمات کلیدی : دانش و فناوری-پیامک تبلیغاتی
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.