نظر منتشر شده
۱۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 265507
درباره استقبال از ظریف و شادی خیابانی
امیر محبیان
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
تحلیل را بگذاریم بعد از شفاف تر شدن اطلاعات. ولی این گردهمایی استقبال از ظریف به جهات عدیده کار خام و غلطی بود.

١. جمع کردن حدود چهل پنجاه نفر در یک شهر ده دوازده میلیونی برای استقبال نه تنها احترام نیست بلکه معنای خوبی ندارد.

٢. در زحمات آقای ظریف تردیدی نیست ولی کار تیمی را شخصی کردن با شناختی که ازدکتر ظریف دارم مطلوب او هم نیست. به عبارتی زیادی جهان سومی است.

٣. مقایسه آقای ظریف با دکتر مصدق در امر هسته ای ضمن احترام به دکتر ظریف قیاس مع الفارق است.

٤. مهمتر از همه برگزاری استقبالی اینچنین علامتی کاملا غلط به غرب می دهد. آن سیاست ندانی که این برنامه را به هر دلیلی برپا کرده شاید نداند که معنای این جشن و پایکوبی آنست که ایران به نتایجی فراتر از انتظارش دست یافته و غربی ها را به این نتیجه می رساند که پس ظرفیت اعمال فشار بسیار بیش از این بوده که انجام شده است. عقل حکم می کند که در این شرایط به گونه ای رفتار کنیم که ظریف در ادامه مذاکرات طلبکار باشد نه بدهکار لذا بگوید مردم من بیشتر انتظار دارند نه آن که از خوشحالی به خیابان ریختند. گمان می کنم اگر از ظریف نظرخواسته می شد حتما مخالفت می کرد. به ورود وزرای خارجه سایر مذاکره کنندگان بویژه آمریکا به کشورشان نگاه کنید. به استقبال کدامین اینچنین رفتند؟این علامت قدردانی نیست. ملت قدردان فرزندان خویش هست این علامت دادن غلط به دشمن است. کار هنوز تمام نشده است.مثالی می زنم ؛ گمان کنید به خرید خانه ای رفته اید. پس از چانه زنی های فراوان و پس از فشارها و نامردمی های فروشنده بخیل و فرصت طلب قیمتی گفته شد. قبل از آن که قراردادی امضا شود شما اظهار شادی کرده و شیرینی پخش کنید. آیا جز آنست که فروشنده فرصت طلب این را علامت آن می داند که هنوز جای افزایش قیمت و دبه کردن هست. مگر نگفته اند با نگاه استغنا به معامله برو چه رسد که در این معامله فعلی کمتر ضرر خواهیم کرد والا سودی نیست.
 
کلمات کلیدی : بیانیه لوزان
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۰۸:۳۰
با اینکه از دید سیاسی به آقای محبیان نزدیک نیستم
اما این مورد رو راست میگه
دیگه این غربیا انقد الان پرو می شن که ظریف نمی تونه چونه بزنه دیگه
تا میاد حرف بزنه کری بهش می گه مردمتونو ندیدی مگه انقد خوشحالن اگر کوتاه نیای هیچی از تحریم هالغو نمیشه
دست بالا نگاه کنید (2786961) (alef-13)
 
وهاب
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۲۹:۰۹
اگه این برداشت جنابعالی درست باشه که با ان همه راهپیماییهای میلیونی و زنجیره های انسانی امریکا باید فعالیت هسته ایشو تعطیل میکرد (2789162) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۰:۵۱:۰۷
خوب اوباما و کری هم خوشحالی کردند

آیا ظریف می تواند در ادامه مذاکرات طلبکار باشد ??? (2789874) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۰۸:۰۲
دوست عزیز اگر فکر کردی که آمریکاییها اینجوری مسائل را تحلیل میکنند و با این تحلیلهای آبکی مثل شما شدند ابرقدرت جهان سخت در اشتباه هستید.
رفتار شناسی و روانشانسی اجتماعی و برنامه ریزیهای آنها بسیار دقیق تر و هشمندانه تر از اینهاست که شما فکر میکنید.
هنوز خود شما با اینکه در کشور هستید دلایل خوشحالی مردم را نمیتوانید آنالیز کنید و این فهم اندک خود را لطفا به آمریکا هم تعمیم ندهید. انها میدانند مردم برای چه خوشحالی کردند و یکی از کوچکترین اهداف تحرمیها این بوده که مردم به ستوه آیند و از شرایط خسته شوند و دولت و نظام ناگزیر شود و برای آنها این عادی است که الان نتیجه آنچه را سالها پیش برنامه ریزی کرده بودند را ببیند.
و البته بیشتر از آمریکا این خوشحالی مردم شاید برای مسئولین نظام خودمان و امثال شریعتمداریهایی که خوابند یا خودشان را به خواب زدنده اند پیام دارد تا امریکا که خود طراح این برنامه هاست.
اما نکتته ای دیگر، مردمی که تنها مجرای تخلیه اجتماعی و نشان دادن شادیهایشان، ریختن در خیابان در این مورد یا موارد مشابه است، اشکالی وارد نیست، اشکال به نظامی وارد است که راه قانونی برای خوشحالی مردم و ایجاد همبستگی برای آنها نگذاشته است، و همیشه و همه جا انها را سرکوب رده است. مثلا آیا شما میتوانید عید نوروز را در مقایسهای بزرگ شهری و همه مردم در کنار هم در فضای باز جشن بگیرند!؟؟ خیر
مثلا چرا باید برای مراسمهای عزا و گریه و زاری و دنبال مردگان راه افتادنها تشیع جنازه ها سراسری اعلام شود و در خیابان بریزند و... ولی هیچ برنامه ای برای ابزار همگانی شادی مردم وجود ندارد و با همه آنها مبازره میشود. اینها مسائلی است که در ان به جای درست اندیشی و ایجاد راهکار کردن، همواره کج اندیشی و سرکوب پنداری و ساده ترین راه برای آنها انتخاب شده.
مثلا همه شهرهای ما مصلا و گورستان و .... دارند، ولی هیچ شهری یک فضای بزرگ شهری برای بگزاری مراسم شادی مردم ندارد!!!
اگر هم بوده خودم مردم کاری خودجوش کرده اند، و دولت و برنامه ریزی برای آن نبود. و البته مردم شکرگذار بودند که حداقل نظام مانعی ایجاد نکرده. (2790258) (alef-13)
 
دانیال دانا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۱۱:۵۳
اون جمعیت چهل پنجاه نفر نبودند وکسی هم جمعشون نکرده بود. مردم خودشون اومده بودند. (2790270) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۹:۴۸:۴۷
هر چی بوده اشتباه بوده (2790971) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۹:۵۷:۱۱
واقع__________اً (2790992) (alef-3)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۷:۰۵:۵۷
با عرض پوزش اینقدر ساده لوحانه فکر نکنید غرب با یک شادی نظرش عوض نمیشود همانطور که در آن هشت سال که هر روز به عناوین مختلف مردم رادر حمایت از انرژی هسته ای به خیابانها می آوردید نظرش عوض نشد (2792775) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۰۹:۵۹
بدون هماهنگی 200 نفر اومده اگه میشه مجوز بدین واسه تشکر از ظریف 5 میلیون بیان امتحان کن (2786970) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۳۳:۵۱
دفاع شما از این حرکت به همان سستی تخمین 5 میلیون نفر است . واقعا نمی دانم در جواب شما چه باید نوشت . از حرف این نویسنده با حساب و کتاب تر ؟ باز هم مخالفت می کنید امثال شما ؟ (2789178) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۳۸:۵۵
خدایی اصلا "فهمیدی" چی گفت که این نظر ...... رو دادی (2789195) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۸:۰۶:۳۴
مثلا اینایی رو که مجوز نداشتن با باتوم زدن؟ (2789300) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۸:۳۵:۲۲
خوبه از این انتقادها برای تجمعات خودجوشی بنویسین که دایما باعث بدنام شدن و تحریم ایران می شن نه در مورد قدردانی به حق مردم از مردی که شایسته دریافت جایزه صلح نوبل برای نجات نسل فعلی و آینده ایرانی ها و جلوگی از یک جنگ خونین بوده.

دکتر ظریف همیشه در قلب ما جا خواهی داشت. (2789420) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۲۹:۰۲
دفعه اول بیست درصد پر شد و دفعه دوم 5 درصد پر شد و حالا در توافق نهایی بر سر جزییات 5/3 درصد هم پر خواهد شد . اورانیوم که پر نداره باباش خبر نداره (2790137) (alef-13)
 
بی نام
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۳۵:۲۲
آقا مجوز نمیخواد استقبال که. هر کی خواسته رفته. چه حرفیه میزنی؟! (2790150) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۴۳:۴۷
یعنی واقعا عجب روئی شما دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اصلا شما کاری به کار مجوز دارید؟؟؟

همه اونهائیکه می خواستند شادی کنند؛ همین چند نفر بودند.

با اون همه تبلیغات وحشتناک در فضای مجازی ، اونهائیکه عشق رفع تحریم رو به

هر قیمتی داشتند ، همین ها بودند

حتی کسانیکه راضی به این توافق بودند ، هم به خیابون نیومدند ، چون آدم های

منطقی و با فکری بودند که می فهمن الان زمان خوشحالی نیست

من که متوجه نشدم آخه دادن این همه امتیاز به دشمن هم شادی داره (2790173) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۴۴:۱۳
همه به خیابون نیومدن چون هنوز از سیزده بدر برنگشته بودن . (2803343) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۴۶:۱۸
می تونم خواهش کنم یه روزی شما دوستان از کل کل دست بردارید و عاقل باشید
فازتون چیه نمی دونم (2790185) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۰:۰۱:۵۲
برو باباب دلت خوشه... یه چن واحد جمعیت شناسی بخون اقلا بلوفی بزنی که بگنجه...
بعدشم اگه موتور واسه لایک کامنتت میذاری یه اندازه ای بزار که از بازدید کل صفحه بالاتر نره (2790385) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۱:۲۷:۳۵
اگه میشه مجوز بدید واسه مخالفت با امتیازهای داده شده، اون 70 میلیون باقیمونده میان! (2791327) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۱:۲۸:۳۱
از اردوکشی خیابانی همه متضرر خواهند شد. بهتره همین جا توی نِت تشکر و اعتراض هامون رو مطرح کنیم. (2791329) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۶:۲۲
کاملا با نظر شما موافقم حق ملت ایران بیشتر از اینهاست (2786996) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۷:۴۰
واقعا فکر کردید دانش مردم چقدر است؟؟؟ وقایع را سطحی مگاه می کنند (2787002) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۹:۱۳:۳۹
رای دهنده گان به اقای احمدی نزاد در صدر گروه سطحی نگرها هستند .کسانی که به این مرد اعتماد کردند . (2789555) (alef-13)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۵۲:۱۲
داندش مردم بسیار بالاست و اگر کشورها حاضر به مذاکره شدند بخاطر حمایت مردم بود اما حرکت ناشیانه چند نفر خیره سر را نباید به حساب مردم گذاشت
آسیب شناسی جناب محبیان ستودنی است (2790363) (alef-13)
 
شروین
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۰:۱۴
ملت بزرگ ایران به زحمات ارج می نهد و این عمل در راستای فرامین مقام معظم رهبری در همدلی ملت و دولت بوده است. همانگونه که حتی پس از شکست تیم فوتبال کشورمان از آرژانتین ملت فهیم قدر دان تلاش ورزشکاران بودند (2787015) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۴:۰۳
درست به نظر می رسد. (2787028) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۴:۴۷
تحلیل بسیار جالب و خوبی بود.
متاسفانه برخی از افراد با انگیزه ها وا نیتهای جناحی دنبال این موضوع هستند که با القای شادی کاذبدر جامعه از این مساله کسب محبوبیت و بهره برداری حزبی نمایند.
آیا واقعا امید واهی دادن به مردم و حریص تر کردن دشمن مطابق تدبیر و عقل و سیاست است؟ (2787033) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۸:۳۳
دیروز یه خبر منتسب به ظریف منتشر شد، چه ترافیکی شده بود.. (2787052) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۱:۳۹
اقای محبیان دوستان شما در 8سال 6قطع نامه برای کشور به ارمغان اوردند کاری که در طول جنگ هم سابقه نداشت در هفتاد سال گذشته یازده کشور مشمول بند 7منشور ملل شده اند که به جز ایران .انهم با ظرافت ظریف مابقی منجر به مداخله نظامی شده است ...پس باید هم شادی کنیم وبه خیابان ها بریزیم ...ای کاش دکتر ظریف رسما از مردم درخواست میکرد تا جشن ملی واقعی شکل میگرفت فراموش نکرده ایم که ریس جمهور محبوبتان با هر بار بازگشت از سفرکه هر کدامش منجر به ایجاد هزینه های متعددی برای کشور بود ...از برکت استقبال عده ای برخوردار میشد وشما ککتان هم نمی گزید ... (2787062) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۲:۳۴
خودت گفتی 50 نفره یعنی غرب به این 50 نفر نگاه میکنه؟ جناب کارشناس من میگم حتی اگه همه تاسیسات هسته ای رو هم میدادیم باز عده ای بودند خوشحال باشند چرا ازین زاویه نگاه نمیکنی که ملت خسته شده از ادمایی که از پول نفت ملت حقوق میگیرن و حق اونایی که با دستشون کار میکنن از پول نفت چیزی بهشون نمیرسه رو رعایت نمیکنن اره جناب کارشناس منه پذیرش گرفته از کانادا که بخاطر پدر و مادرم نرفتم از تویی که ااصلا زندگی امثال من برات مهم نیست خسته شدم خسته (2787066) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۴:۴۷
مشکل شماها چیست؟ مردم احساس می کنند از زیر فشارهای چندین ساله ای که سیاستهای غلط و اشتباه دوستان شما برسرانها اورده دارند رها می شوند و این باعث شادمانی انها شده است. این چند روزه هر کس را که دیدم از بقال و رفتگر و دکتر و مهندس و ... همه راضی و خوشحال هستند. شماها هم می توانید ناراحت باشید. اشکالی ندارد اما برمردم تحمیل نکنید که چه کنند و چه نکنند . انها بهتر از من و شما می فهمند. (2787081) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۵:۲۶
اينكه وانمودميكنيدكسي اين افرادراجمع كرده بي انصافي است ولي اينكه ميفرماييد چنين اعمالي بدورازخردوتعقل است وباعث ترغيب حريف به امتيازگيري درمذاكرات آينده ميشودكاملادرست است (2787084) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۱:۱۱
غربی ها شرایط داخلی ایران را بهتر از مسئولین خودمان میدانند.آنها از تحریمهای فلج کننده صحبت میکردند وما بجای چاره اندیشی وبرنامه ریزی تحریمها را کاغذ پاره می نامیدیم. سقوط پی در پی ارزش پول ملی در همه جای دنیا یک فاجعه است . تحریمهای اقتصادی غرب بما آموخت بعضی ازمسئولین مافقط دنبال هزینه کردن پول نفت برای کسب شهرت وایجاد رانت برای باند های خودی هستند. (2787106) (alef-1)
 
اسداللهی فرد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۵:۲۲
با سلام،
این استقبال از دو دیدگاه شایسته نبود:
1- بخاطر اینکه طبق فرموده ی مذاکره کنندگان هنوز اول راه هستیم و تا دهم تیرماه باید صبر کرد و بعد از بالا و پایین شدنهای بندهای توافقنامه دید این توافقنامه به صلاح مملکت بوده یا نه؟ اگر بوده باید به استقبال مذاکره کنندگان عزیز رفت وگوشه ای از ابراز احساسات را نشان داد و با این وسیله از آنها هم تشکر کرد و صرف اینکه آنها تلاش هایی کرده اند لازمه اش این نیست که به استفبالشان رفت و اگر برای صرف تلاش بخواهیم به استقبال برویم باید در هر دور از مذاکرات به استقبال آنها می رفتیم.
2- این استقبال ممکن است گروه 5 + 1 را به توهم وادارد که مردم ایران که استقبال کنندگاه نمایندگان آنها می باشند تشنه ی چنین بیانیه ای بوده اند و کار را تمام شده می دانند و رهبری نظام و مجلس شورای اسلامی دیگر نمی توانند از تفاهم بد جلوگیری کنند و مردم را از رهبری و مجلس جدا تلقی کنند.
پس عزیزان مذاکره کننده قبل از حصوص نهایی مذاکره از چنین اقداماتی ممانعت کنند. (2787134) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۶:۴۹
غربی ها خودشون دقیق میدونن تو ایران چه خبره (2787141) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۷:۲۳
حرفهای شما درست بود اگر، شبکه های اجتماعی وجود نداشتند. لازم نیست غربی ها از یک تجمع درباره رفتار خود در مذاکرات تصمیم بگیرند. نظر مردم ایران به راحتی با بررسی شبکه های اجتماعی قابل اکتشاف است. (2787188) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۷:۵۲
وقتی بخشی از مردم برای باخت مقایل آرژانتین در خیابون شادی میکنند انتظار دارید برای تواقفل شادی نکنند؟ اگر مردم 20 درصد مثل مردم زمان جنگ بودند این چنین خفتی شامل کشور نمیشد ولی چه میشه گفت خفت خواسته مردم بود. (2787191) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۴:۴۵
شما هنوز متوجه نیستید که کسی کسی رو جمع نمیکنه ... ، واسایل ارتباطی فقط صدا و سیمای شما نیست .... مکه برای مرتضی پاشایی کسی درخواست داد
در ضمن افراد که فرود گاه امدن 40 50 نفر نبود (2787225) (alef-1)
 
omid
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۶:۳۳
عالی بود ... (2787233) (alef-3)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۱۶:۰۱
محبیان جان، آن نارضایتی از مذاکرات را که به قول شما برای بالا بردن توان چانه زنی ظریف و همکاران مفید است، برادر شریعتمداری و شما و همکاران دلواپس دیگر فراهم می کنید. حالا بگذارید مای عوام نیز اندکی ابراز شادی کنیم. شمای خواص که همیشه برای دولت ما مجلس عزا برپا می کنید، حالا چه اشکالی دارد که ما هم کمی شادی کنیم. به قول خودتان، تعدادمان هم که زیاد نیست، پس جای هیچ نگرانی نیست و الکی خودتان را ناراحت نکنید. عمو کیهان تلافی اش را با یک سرمقاله در می آورد. (2787840) (alef-1)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۱۳:۱۷
درود بر ظریف و همکارانش و تمام مسئولانی که حمایت کردند (2788542) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۱۵:۲۱
اقا حمایت کردن که عیبی نداره دشمن تراشی خوب نیست ما باید دشمنانمان را با سیاسیت به زانو در بیاوریم (2788557) (alef-13)
 
رضا محسنیان
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۸:۱۲
آقای تحلیلگر اگر تعطیلات نبود چه استقبالی از ایشان میشد. مرد مومن مسابقه فوتبال بین امید ایران و امید افغانستان 300 تماشاچی ایرانی داشت چرا؟ اگر تهرانی ها مسافرت نبودند معنی استقبال را میفهمیدی. (2787239) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۹:۳۴
زورتون اومده ظریف و روحانی بسیار محبوب و کاملا قابل احترام هستند (2787248) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۲۸:۴۶
بفهم درست تحلیل شده نباید بهانه داد (2787312) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۱۹:۰۶
نه خیر شما بفهم !!

اگر فقط چهل- پنجاه نفر بودند اساسا تحلیل و ... اقای محبیان لازم نبود و اگر بیش از این حرف هاست که هست تحلیل از ابتدایش غلط است. (2787862) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۰۸:۴۴
نه دوست عزیز شما بفهم !!

اگر 40-50 نفر بودند اساسا نوشتن ووقت اقای محبیان را لازم نداشت. مشکل اینجاست که خود ایشان هم میدانند چه خبر است و چه اتفاقی افتاده و قرار است بیفتد ! (2790078) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۴۸:۳۸
حرف بی ربط می زنی دلیل هر توافقی که به دست بیاد خوب و محترم باشه (2787413) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۵:۵۶
عزیزم اتفاقاً این کارها لطمه به محبوبیت آنهاست و باید هوشمندانه عمل کرد. (2787519) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۵۵:۴۴
بفهم اگر حتی با جمعیت ۱۰ هزار نفری فقط در یک شهر این جشن انجام میشد باز به ضرر ظریف و روحانی بود زیرا جشن باید در مرحله اجرا ان هم با جمعیت میلیونی چند میلیونی در کشور انجام شود وکار این عده محدود را به جز خیانت در این برهه زمانی نمی توان تفسیر کرد (2788775) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۰۳:۱۰
بااینکه بنده از طرفداران دولت ودوستداران آقای ظریف عزیز هستم ولی با حرف آقای محبیان کاملا موافقم وامیدوارم این حرکت واقعا خودجوش بوده باشد...اما دوستان هیچ آدم سلیم النفسی از محبوبیت یک مدیر دولتی (اگر واقعی باشد)ناراحت نمیشود.البته ناگفته نماند ازاین دست حرکتهای سازمان دهی شده (وبعضا با استخدام عوامل)دردولت قبل بهوفور دیده شد .(تقریبا در تمام سفرهای استانی)وعزیزان منتقد برای درامان ماندن از تیغ تیز اتهامات دولتمردان و وکیل الدوله ها حرفی نزدند والبته این افتخاری برای این دولت است که منتقدان بتوانند حرفشان را آزادانه بزنند ومورد بازخواست وحتی طعنه ؟؟؟احتمالی قرارنگیرند. (2788815) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۱:۴۵:۱۷
بابا اي فيلسوف. متفکر. تنهايي فکر ميکني!!!خدا اين دولت قبلي را از شما فلاسفه نگيره (2790559) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۱۹:۰۶
عکس های استقبال "باشکوه" رو دیدی؟ (2788875) (alef-13)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۰:۰۰:۰۴
آفتاب آمد دلیل آفتاب ! امثال این بنده خدا رفتن استقبال !!؟

آورده اند فرد بی مقداری از دانشمندی تعریف کرد وقتی وی از موضو ع مطلع شد گریست و همی گفت : خدایا مرتکب چه گناهی شده ام که چنین آدمی از من تمجید نموده ؟
گرچه مذاکرات کاری تیمی بود و انصافا همه عزیزان قابل تقدیرند (2790378) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۹:۳۰:۳۶
تا کی متعصبانه و بصورت فوتبالی می خواهید به مسائل پیرامون خود نگاه کنید ؟ (2790928) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۱۵:۵۰
آقای محبیان . کاملا مشخص است که این نوشته شما کاملا سیاسی و از روی حسادت است. آن عده را کسی نیاورده بود چه اینکه دولت روحانی مانند دولت احمدی نژاد نیست که افراد را از جاهای مختلف فراخوان دهد و جمع کند و اتوبوسی بیاورد. تمام آن افراد خودجوش آمده بودند. البته مساله خیلی مهمتر این است که اکثریت مردم ایران از توافقنامه لوزان کاملا راضی و خرسندند. (2787263) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۱۵:۵۳
استقبال از آقای ظریف بخاطر زحمت و تلاشی بوده که یک تنه با 6 ابرقدرت جهان مذاکره و چانه زنی کرده نه برای نتیجه ای که بدست آورده . برادر محترم ممکن است یک تیم ورزشی از مسابقات جهانی نتیجه ی بردی نداشته باشد ولی مردم بخاطر سپاسگذاری به استقبال آن تیم ورزشی هم بروند.
من تعجب می کنم از سایت الف که اینقدر نظارت کم استدلال را درج می نماید. (2787264) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۱۸:۱۷
بعضیا تاب دیدن تجمع خودجوش واقعی رو ندارن انگار :))))) (2787267) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۵۰:۰۹
تجمع خود جوش با حضور دوربین ها (2788052) (alef-1)
 
حسام
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۳۹:۱۴
من نمیدونم ما مردم مستقل چه گناهی کردیم که مرتب باید از شما و جناح مقابل شما به کشورمون ضرر برسه.............. (2788340) (alef-13)
 
کامران
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۴۰:۲۱
شما مثل اینکه تا حالا تجمع واقعی نیومدی که بدونی واقعی یعنی چی!!! (2788344) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۰۰:۵۴
این 70 نفر همون محبوبیت 0.07 درصد را به ذهن متبادر میکنه. (2788805) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۰:۱۷:۱۲
دقیقا گل گفتی (2789781) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۲۶:۰۸
آقای محترم شما انصافتان کجا رفته لااقل پیش از آنکه مقاله بنویسید وبگوئید چهل پنجاه نفر یه نگاهی به تصاویر سایت الف در استقبال از ظریف می انداختید
جمع شدن این تعداد که خودتان هم می دانید از روی عشق وغلاقه بوده در روز بعد ازسیزده بدر و...انهم ساعت پنج وشش صبح فقط نشانه پشتیبانی مردم از تیم مذاکره کننده است وموافقت مردم با توافق
وازطرفی واقعا این جمعیت چهل تا پنجاه نفر است . !!!!!!! (2787301) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۲۷:۲۴
تا کور شود هر آنکه نتواند دید. (2787306) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۴۱:۳۶
این جماعت بنفش هم که همش می زنن جاده خاکی ، یاد دوران ابتدایی فعالیت اصلاح طلبا می افتم که هرکی ولو با منطق هم صحبت می کرد نسبت های آنچنانی نصیبش می کردن! (2788350) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۸:۰۹:۱۶
70 نفر دیگه این حرفا رو نداره (2789307) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۲۸:۱۴
میشه بفرمایید همین شور و شعف و شادی ناچیز مردم چگونه ابراز که شما راضی باشی؟ (2787309) (alef-3)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۳۳:۵۸
قابل توجه جناب نویسنده :

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در پیامی که بر روی صفحه فیس بوک خود قرار داده است هرگونه دعوت از مردم برای حمایت از تیم مذاکره کننده یا خدای ناکرده مقابله با گروه خاصی از هموطنان را رد کرد.

ظریف اعلام کرده است که شما می دانید ما چنین روشی نداشته و نداریم. امسال سال همدلی و همزبانی است و همه حق دارند شاد باشند به ویژه در ایام ولادت بانوی دو جهان حضرت زهرا سلام الله علیها. همزمان همه حق دارند نظرات خود را بیان کنند و نقد سازنده موجب رشد و بالندگی است.

ایران و ۱+۵ روز پنجشنبه توانستند به چارچوبی برای توافق جامع هسته ای دست یابند. تفاهم به دست آمده قرار است در نشست های بعدی کارشناسان دو طرف مکتوب شود. (2787341) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۳۵:۵۳
آقاي محبيان من بعنوان يك روستايي ساعت ورود ظزيف را نمي دانستم وگرما هم مي آمديم ان شاءاله خدا روزي تورا از جاي ديگر نصيبت كند به سلامت (2787349) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۳۸:۱۷
با بند سوم کاملا موافقم. (2787363) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۴۵:۴۱
خیلی خیلی واضح است که این آقا از روی خیرخواهی این مطالب را ننوشته و این مطالب سیاسی است....
اولا آقای ظریف روز آخر تعطیلات به ایران آمد و خیلی از تهرانیها در سفر بودند یا در اطراف تهران...
ثانیا همه می دانند که در راس گروه دکتر ظریف است و بقیه سرباز های دیپلمات او هستند اما ژنرال ظریف است...
ثالثا اگر توافق هسته ای لوزان در تیرماه به خواست خدا به امضا برسد مهمترین توافق قرن است و خیلی بالاتر از ملی شدن صنعت نفت... این یک حرکت دیپلماسی هوشمندانه و بسیار پیچیده و سخت با 6 قدرت جهانی است و کار همه کس نیست...
رابعا ادعای چهارم نویسنده در تناقض آشکار با ادعای اول است اگر در یک شهر 12 میلیونی فقط 40 50 نفر آمده اند به استقبال نباید نگران این باشیم که این علامت غلطی است به غرب....
این به قول نویسنده 50 نفر نماینده ی میلیون ها ایرانی در فضای مجازی هستند که دیروز عاشقانه دکتر ظریف را ستودند نماینده ی میلیون ها ایرانی که در فضای مجازی نیستند اما با شنیدن خبر توافق از خوشحالی بال درآوردند. (2787397) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۳:۱۸
کافیه فقط یک روز را دولت به این مناسبت اعلام کنه. اون وقت میتونید جمعیت واقعی را نظاره کنید و بعد از اون تحلیل بفرمایید. (2787435) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۴:۲۹
ما واقعا مردمی هستیم که تحمل خوندن یه متن یک پاراگرافی رو هم نداریم
من تا الان با تجمع دیروز موافق بودم ولی الان بعد خوندن این متن فهمیدم بله کار اشتباهی بوده
و صد افسوس از کسایی که نخونده نظر میدن (2787443) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۰:۰۶:۲۹
دمت گرم قربون آدم چیز فهم . (2790397) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۸:۴۴
تجمع چهل پنجاه نفر؟؟؟؟؟؟ نویسنده محترم معلومه که بدجوری دارین میسوزین که اینقد گستاخانه و نابخردانه نیش و کنایه میزنید.یا شما در جریان استقبال از دکتر ظریف نبودین که اینقد به شعور مردم توهین میکنید یا خودتونو زدین به خواب. (2787471) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۵:۵۴
دوسال دیگر نتیجه حیله و نیرنگ گروه 5+1که بدتراز.......درکشورمشخص میشودکه چراقدر مقاوت وگوشزد مردم راندانستیم وعمل نکردیم. (2787518) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۶:۰۹
شما از خوشحالی مردم ناراحتی؟ (2787521) (alef-1)
 
امین
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۷:۰۰
"به ورود وزرای خارجه سایر مذاکره کنندگان بویژه آمریکا به کشورشان نگاه کنید. به استقبال کدامین اینچنین رفتند؟"
جناب آقای محبیان می شود بفرمایید کدامیک از شهروندان کشورهای 5+1 اینچنین با اضطراب مذاکرات را دنبال می کردند که ملت ایران عید و تعطیلاتشان را پای پیگیری مذاکرات گذاشتند و کدامیک از آنها اینقدر آینده خود را وابسته به نتایج مذاکرات می دانستند که ملت ایران می دانند؟ البته وزیر با کیاست نیز انتساب درخواست تجمع به خود را مردود شمردند اما از جنابعالی انتظار می رود با مفهوم قیاس مع الفارق بیشتر آشنا باشید. (2787526) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۱۴:۵۸
مردم ما نیاز به شادی جمعی دارند و این کمبود شادی جمعی باعث میشود تنها منتظر یک اتفاق خوب باشند برای ابراز این شادی. بجای اینکه به شادی مردم گله کنیم بایید سعی کنید این کمبود شادی حمعی را در مردم جبران کرده نماییم (2787557) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۳۶:۵۹
تا دیروز که چشم دیدن مصدق را هم نداشتید به هر حال با توجه به سن و سال و تجربه کار ظریف کم از مصدق نداشت ولی اینکه الان مصدق از ظریف بزرگتر است بخاطر بهره برداری چندین ساله ما از دست آورد اوست (2787663) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۳۸:۴۰
اگه شادی کنندگان چهل پنجاه نفر بودن که دیگه علامتی به غرب نیست چرا می ترسین !!! (2787671) (alef-1)
 
ستایش
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۴۵:۲۵
با سلام اولا باید قدر دانی فراوانی از آقای ظریف وگروهشون بشه واقعا فهرمان ملی هستند دوما کسانی که به شور وشعف مردم اعتراض می کنید گوی ومیدان زمانی دست شما بود چیکار کردید فقط می رفتید عکس یادگاری مینداختید بر می گشتید حالا زورتون میاد یه تشکر خشک وخالی بکنید آقای ظریف نیازی به تشکر شما ندارن اونایی که باید قدرشون و بدونند ما ملت هستیم ما هم از جان ودل قدرشون ومی دونیم وبرای سلامتی وموفقیتشون دعا می کنیم چشم حسودان بترکه (2787699) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۴۵:۳۷
چطور وقتی گروهی دانشجو! خودجوش مثلا بدلیل تعصبات دینی و غیره به نماینده مجلس حمله میکنند یا از دیوار سفارتخانه خارجی بالا میروند و هزینه های فراوانی درست میکنند این اقای محبیان خواب تشریف دارند؟؟؟؟ (2787703) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۴۶:۱۱
اقای امیر محبیان یک تحلیل گر منطقی اصول گراست که بین اصول گرایان بسیار مظلوم است. نباید با ایشان اینگونه برخورد کرد (2787707) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۰۰:۴۹
اتفاقاً این موضوع نشان دهنده ی حمایت مردم از تیم مذاکره کننده بود و پشتوانه ای برای مذاکره کننده های ایرانی در آینده محسوب میشه. لازم نیست همه ی تجمعات سازمان دهی شده باشه، آمریکایی ها هم فرق بین تجمعات خودجوش و سازماندهی شده رو می فهمند (2787779) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۱۰:۵۸
من کاری به این تحلیل ندارم . ولی این نمونه شادی کردن برای یک بیانیه شاید درست نباشد. شادی واقعی باید بعد از توافق نامه باشد. (2787820) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۱۶:۴۶
جناب محبیان ! کسی این چهل پنجاه نفر (به زعم جنابعالی) را "جمع نکرد" .
آنها خود برای قدر شناسی از کار شبانه روزی تیم هسته ای که آقای ظریف نماد و رییسشان بود ، آمدند.
نه وسیله رفت و برگشت برایشان آماده بود نه ماموریت کاری برایشان نوشته شد نه ساندیس و ... به آنها داده شد نه ...
لطفا آنها را با گروهی که هر از چند گاهی توسط همفکران شما با شرایط ذکر شده گرد هم میاورند و مصونیت آهنین هم دارند مقایسه نکنید. (2787847) (alef-1)
 
بهرام شهرياري
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۱۹:۱۸
با نظر اقاي محبي كاملاً موافقم ، از مردم محترم هم انتظار ان است كه مشابه تيم مذاكره كننده با هوش باشند و از رفتارهاي پوپوليستي كه در خور شان اين دولت و ملت نيست پرهيز نمايند ، هم دلي و هم زباني در تمام شقوق بايد بين ملت و دولت وجود داشته باشد . به اميد انروز (2787865) (alef-1)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۲۹:۱۰
من جناب دکتر ظریف رو بخاطر سواد سیاسی بالاشون خیلی قبول دارم ، مطلب ذکر شده کاملا درسته و سیاست حکم میکرد این استقبال حقیرانه صورت نمیپذیرفت (2787926) (alef-1)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۳۵:۱۶
یک عده برای هر چیزی یک حرفی و مقاله ای درست می کنند. من موندم این همه کارشناس و تحلیلگر سیاسی وقتی شورای امنیت 4 قطعنامه بر علیه ایران تصویب کرد کجا بودند و کجا تحقیق و تحلیل می کردند که الان همشون دست به قلم شدند!!!. اهمیت کاری که گروه مذاکره کننده هسته ای انجام داد اگه بالاتر از کار مصدق نباشه کمتر از اون نیست. اینم فراموش نشه که تیم مذاکره کننده مورد تایید مقام معظم رهبری هستند. (2787960) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۳۶:۱۴
یعنی واقعا فکر میکنی این جماعت و یا هر کسی دیگر با شادی خود در تصمیم غرب تاثیر گذارن.
چقدر ساده به مسایل نگاه میکنید.
فکر نمیکنم شما یک تحلیل گر سیاسی با سابقه باشید.
غرب بسیار ریزبین تر از اینهاست که شما میگویید.
او کاملا از فضای داخلی ایران مطلع هست و خوب هم میداند مردم تحت فشار اقتصادی هستند.
اما واقعا هدف انها مردم نیستند و هدف واقعی آنها در این برنامه ها جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته ای هست. (2787966) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۴۰:۰۴
سلام

تحلیلی تلخ اما منطقی بود (2788004) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۴۴:۵۶
حسود هرگز نياسود .همه مردم ايران آقاي دكتر رو خيلي دوست دارند زنده باد آقاي دكتر ظريف (2788021) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۴۷:۵۲
تحلیل کاملا درستی بود .یه کاری نکنید طف فکر کنه ما داریم ذوق مرگ میشویم (2788041) (alef-1)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۵۲:۱۲
با بند چهارم کاملا موافقم . اما راجع به بند یک تا سه ؛ آیا فقط استقبال از ظریف چهان سومی است ؟ یا راجع به بقیه هم مصداق دارد ؟ (2788066) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۵۴:۳۵
اقای محبیان شما نگران چه می باشید شادی مردم یا کاهش محبوبیت خود ایا ان جماعت 50نفر بودند ان هم با این توضیح که در یک شهر 12میلیونی 50نفر را جمع کردند اولاٌ تعطیلات بود ،ثانیاٌ اطلاع رسانی نشدثالثاٌ از کسی دعوت نشد ما که در شهرستان بودیم ولی کسانی که در تهران بودند شادی افراد زیادی را در میدان ولی عصر دیدند ایا شمانگران انها هستید یا نگران خود از طرفی سری به سایت ها بزنید تا سیل جمعیت را که برای استقبال اقای ظریف رفته بودند ببینید (2788082) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۵۷:۳۵
روحانی مچچچچکریم!
ظریف عاشقتیم!
قهرمان ملیه این ظریف (2788108) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۰۵:۵۷
سخت نگیر آقای محبیان. معلومه که موقعی که آقای ظریف کار میکرد شما در خواب شیرین بودی و گرنه آن جمعیت 40-50 نفر نبودند بلکه صدها نفر بودند که آنهم خودجوش آمده بودند و نه اتوبوسی و دستوری. ضمنا ابراز احساسات و احساس تشکر و حس درآمدن از غار بود. آنرا را با محاسبات سرد سیاسی مخلوط نکنید. ضمنا آنگونه که شما میگویی کسی در دنیا به شادی و استقبال "40 - 50 نفر" توجهی نمیکند پس خودت را ناراحت نکن. (2788150) (alef-1)
 
هوشنگ
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۰۷:۵۳
ریشه اینکار قدردانی از شخص ظریف نیست. شاید دو دلیل بتوان برای این رفتارها آورد. نخست اینکه عده ای هستند که فقط منتظر یک اتفاقند تا به خیابان بریزند و به اصطلاح کارناوال راه بیاندازند. برای آنها فرقی نمیکند اتفاق چیست. فوتبال، مذاکرات و ... دوم اینکه چون فرصت تفریحات سالم، شادمانی های سالم و ... از ملت گرفته می شود لذا این تبعات را بدنبال خواهد داشت. لغو 5 کنسرت در 5 روز در حالی که تمام مراحل قانونی را پشت سر گذاشته اند، چه نتایجی را خواهد داشت؟ بنابر این اراده کنیم که در مورد تصمیمات درست، درست فکر کنیم و درست رفتار کنیم تا شاهد این شادیهای غلط نباشیم. (2788161) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۰۹:۱۴
چرا این مردم همیشه به جای شعور می خوان شور به خرج بدن؟ بابا بفهمین این بنده خدا چی میگه، ظریف بنده خدا برای مملکت خودش رو به آب و آتش زد شما نمیتونید چند صباحی به خاطر همین بنده خدا و تلاشش دندون رو جیگر بزارین. (2788171) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۱۰:۱۱
البته قسمت اخر صحبتهاي اقاي محبيان تا حدودي درست است اما ايشان بايد توجه داشته باشند كه در سنوات قبل چه دسته گلهايي توسط بعضيها به اب داده نشد كه الان به قول شما بايك بيانيه ملت به خيابان ميريزد الغرض اينكه ملت ما ملت فهميده و با شعوري هستند و اين استقبال هم در راستاي همين شعور سياسي بوده شما ريشه ها را دريابيد (2788178) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۱۲:۲۴
چفدر واضح ناراحتی خود را از پیروزی دستگاه دیپلماسی و شادی مردم بروز داده اید؟ (2788190) (alef-13)
 
آدرس غلط
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۲۱:۳۷
پرسش ساده اي از جنابعالي دارم ، در مورد حركت هاي پوپوليستي رئيس جمهور سابق ، در سالهاي پر رونق ايشان هم مطالبي مرقوم فرموده ايد ، زمانيكه مديريت جهاني داشتند و يا هاله اي از نور بر سر داشتند !
تمام خاموشان ديروز ، امروز تحليلگران ارزش ها شده اند و جالب است كه بر مرحوم بزرگمرد ايران زمين ، كه تا امروز هم بي مهري ميشود و از نام يك خيابان هم از او دريغ كرده اند ، حالا قياس مع الفارق شده است ! ( هر چند تنها بخش درست نوشته فوق ، همين قياس دكتر ظريف با رهبر نهضت ملي ايران است )
دوست دارم جنابعالي نگاهي به روزنامه خودتان و روزنامه هاي همسو در سالهاي قبل بيندازيد و كمي تامل نماييد و يك سوزن بخودتان و . . . ، كاش يكبار هم وقت ميكرديد و عملكرد خودتان را در هشت سال قبلش بررسي منصفانه اي مينموديد . (2788239) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۳۷:۳۷
فقط يك سوال :
چرا فكر مي كنيد مردم ابزار دست شما هستند كه بايد حتما" به فراخوان شما بيرون بيايند يا در خانه بنشينند ؟

مردم از اين پيروزي ديپلماتيك خوشحالند و شخص محمد جواد ظريف را هم دوست دارند و اين هيچ شرح و تفضيلي نمي خواهد .

ضمنا" آوردن و بردن اتوبوسي مردم در هر زماني زشت است و محدود به موضوعي خاص نمي شود (2788335) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۵۰:۰۰
اگه می بینی ازوزرا انها استقبال نکردند برای اینکه مردم انجا تحت فشار روحی وروانی واقتصادی نبودند این واکنش از مردم ما که چندسال منتظرچنین روزی بودند امری طبیعی است (2788408) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۵۱:۰۳
دشمن ابزار های دیگه ای برای سنجش افکار داره نه راهپیمایی های دولتی اونا رو می ترسونه نه شادی های خیابانی خو دجوش مردم که تنها دنبال بهانه ای برای شادی کردندن است موجب سهم خواهی بیشتر میشه (2788416) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۵۳:۱۷
شک دارم که متوجه باشید که تن به چه تفاهمی دادیم والا بجای شادی عزا میگرفتیم نتیجه ده سال زحمت گراانی تحریم وخون دانشمندان هسته ای را قهرمان وطن جناب ظریف دو دستی تقدیم امریکا نمود چه به دست آوردیم بعدأ معلوم می شود (2788426) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۰:۵۰:۴۷
جناب مسعود خان !! کدام ذلت؟ گیرم ما به سلاح انمی دست پیدامی کردیم سودش به حال مردم چه بود؟ ذلت را کسانی برای ملت آوردند که هویت آنهارا دردنیا از بین بردند .آنها که خزر را از ایران گرفتند.آنها که شان ومنزلت ایران را در سیاست خارجی به پایین ترین سطح رساندند.هشت سال با متر از ده کشور که چه عرض کنم با ده دهات ارتباط داشتیم (2791164) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۵۵:۰۱
این حرکت جهان سومی در دولت قبل نهادینه شد.
پاچه خواری از خصوصیات ماست (2788432) (alef-13)
 
کاوه ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۵۷:۲۰
نميدانم اگر توافق در زمان احمدی نژاد صورت گرفته بود احتمالا دو سه روز تعطیلی و 100 لیتر بنزین و 45000 تومان اضافه یارانه میدانند به مردم و بعید نبود هر سال تعطیل رسمی بشه!!
کار تیم قبلی چند تا قطعنامه خرد کننده بود و کار تیم فعلی توافق و تعامل با دنیا. (2788447) (alef-13)
 
Ahmad
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۵۸:۳۶
اگه نمی رفتن، باز یکی پیدا میشد کفش پرت میکرد
تلویزیونم نشون میداد
استقبال در پاسخ لنگه کفش بود! (2788456) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۰۴:۴۲
جناب محبیان شما که می گویید 50 نفر بودن پس چرا اینقد برای شما بزرگ جلوه داده شده که دست به قلم تحلیل برده ای!!؟ (2788480) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۳۴:۳۹
اینها همیشه مخالفانشان را کوچک و کم جلوه می دهند، اما از آنها هم وحشت دارند! (2789182) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۱۰:۵۹
40-50 نفر نبودن خیلی خیلی بیشتر بودند (2788524) (alef-13)
 
نادر
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۷:۵۲:۲۹
گیریم که 1000 نفر بودند ولی اینگونه شادیهای بی حساب و کتا ب و شتاب زده برداشتها و تفسیر های دیگری برای اون طرف مذاکره دارد .و اونها اشتها و توقع بیشتری برای امتیاز گیری پیدا می کنند . (2794569) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۱۵:۴۳
تحلیلگر عزیز و دانشمند، مردم دنبال بهانه ای برای شادی هستند، حالا توافق هسته ای، فوتبال، والیبال... بهانه است (2788560) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۲۷:۰۹
آها .... یعنی شما واقعا نمی دونی که غرب تونسته بود مردم رو تحت فشار بذاره، حالا که چند نفر شادی کردن، تازه متوجه شدید؟؟ (2788623) (alef-13)
 
من
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۳۴:۲۴
کاربسیار خوبی شد ومطمعن باشید به نفع کشور است (2788664) (alef-13)
 
اسماعیل
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۳۵:۲۷
باید بعرض برسانم که ساستمداران با سیاست تر از این هستند که به این شادیها توجه کنند وقضایا بیش از اینکه شما تحلیل می کنید پیچیده است و تحت تاثیر این مسائل اصلا قرار نمی گیرد . (2788677) (alef-13)
 
شازده
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۳۸:۲۸
عوامل شکست خورده خرداد ماه می دانند شکستی دیگر در انتخابات مجلس دارند از حالا عقده گشایی می کنند و دستاورد های مذاکرات را به هیچ و باخت می گیرند (2788690) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۴۲:۳۵
همين كه از جنگ جلوگيري شود وتحريمها برداشته شود نياز به شادي دارد و5+1بفهمند كه نظر دولت ومردم يكي است (2788709) (alef-13)
 
انقلابی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۵۱:۱۲
بزرگترین پیام این تجمع خودجوش این بود که علی رغم ادعای یه عده ادم شکم سیر،مردم واقعا تو این سال ها تحت فشار بود و واقعا دیگه بیشتر از این تحمل فشار رو نداشتن
اما یه عده ای دایما القا می کردن همه چی آرومه . . . (2788748) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۵۸:۲۹
در نظر داشته باشیم که ایران به تنهایی در مقابل شش کشور داعیه دار جهانی به مذاکره پرداخت و حق هسته ای خود را رسما در جهان جاانداخت. این توفیقی برای ما بود پس دلیل شادی ایرانیان برای غرب مشخص است ضمن این که غرب به خوبی می داند عده ای هم در ایران از این توافق ناراحت اند. فرض کنیم اگر در امریکا عده ای از طرفداران حزب دموکرات برای موفقیت حزبشان در این توافق شادمان باشند ایران می بایست احساس غبن در مذاکره کند و آدرس غلط بگیرد؟!!! (2788791) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۰۸:۳۷
اینقدر بین حرفهای طرفین مذاکره اختلاف هست که انگار تفاهمی شکل نگرفته!!
آخه واسه چی دوست دارید جشن بگیرید!!!
هنوز چیزی مشخص نیست! هنوز توافقی مکتوب و امضا نشده, هنوز تحریمی برداشته نشده! در ظاهر اختلافات پابرجاست.. (2788832) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۰۸:۴۲
اولا 40 تا 50 نفر نبودند و 4000 تا 5000 نفر بودند
ثانیا اگر نمی توانید خواسته های ملت را ببینید از کشور بیرون بروید تا ملتن زندگی کنند (2788834) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۱۹:۰۴
شاید خوشحالی مردم به خاطر رابطه با امریکاست که اینقدر خوشحالند و به خیابان ها امدند چرا از این جهت تجزیه تحلیل نمیشه البته میدانم این سایت بیش از این هم قدرت مانور نداره ولی اگر از این جهت که منه ایرانی را به کنکاش بیشتر بیاندازید از شما و سایتتان ممنونم که انشالله هم همینطور هست با تشکر از سایت الف (2788874) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۱۹:۳۹
ما آخر موضع شما در مقابل بزرگوارترين سياست مدار تاريخ ايران، آقاى دكتر مصدق، را نفهميديم. (2788877) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۲۶:۱۷
جناب محبيان
اگر طبق گفته شما ٤٠،٥٠ نفر در اين مراسم جشن شركت كرده باشند،اين تعداد هيچ وزنى نخواهند داشت و غرب هم اونقدر ساده و سطحى نگر نيست كه از جشن و خوشحالى ٥٠ نفر آدم،بفهمه كه خيلى امتياز داده و بخواد سفت تر بگيره،،
مگر اينكه طبق معمول آمار اعلام شده بسيار دور از واقعيت باشه كه در اون صورت هم به تحليل آدم دروغگو نميشه اعتماد كرد، (2788908) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۵۳:۵۳
قبلاً هر وقت تیم ما برنده می شد جوانها به خیابان می آمدند و خوشحالی می کردند . موقعی که حتی ازآرژانتین باختیم تعدادی به خیابان آمدند و خوشحالی کردند به شدت مشکوک شدم که چرا؟ حالا اگه از باخت به آرژانتین ناراحت نمی شویم اشکال نداره چرا باید حتی برای باخت هم خوشحال باشیم . حالا فهمیدم بعضی بی غیرتها آنقدر خودشان را و کشورشان را ناچیز به حساب می آورند حتی اگر آمریکا (دشمن) همه ی آن چیز را که می خواسته دیکته کند باز هم خوشحال می شوند. چرا ؟ چون آمریکا با ما حرف زده .؟ آمریکای ابرقدرت !!! آمریکا ی بزرگ!! آمریکای ..... (2789019) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۵۵:۱۷
من فکر میکنم باید شاذیهامونو بذاریم برای تیر که قطعی میشه (2789032) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۳۴:۵۱
بااحترام کامل به نویسنده بزرگواربا تحلیل ایشان موافق نیستم این شادمانی تقدیر از تلاش های مسئولین در پیگیری مسائل خارجی وداخلی است یعنی کارشناسان طرف مقابل اینقدر ضعیف هستندکه معنی حرکت مردم را تشخیض ندهند که شادمانی بقول شما چند نفر گرادادن به آن ها باشد اینگونه سخن گفتن بیشتر منویات قلبی ودیدگاه نویسنده را نسبت به مسایل نشان می دهد. (2789185) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۴۲:۲۰
نویسنده خودش سیاست ندان است!!!
که حرکات خودجوش مردمی را به پای یک سیاست مدار می‌گذارد

وقتی تیم فوتبال می‌برد سیاست مداران به مردم می‌گویند به خیابان بیایید و شادی کنید؟ (2789207) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۴۲:۳۹
مردم ایران از جنگ و تحریم دور شدند حالا شما چشم نداری شادی مردم رو ببینی ؟ (2789210) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۸:۵۳:۳۲
خدا پدر این مردم را بیامرزد که رفتند استقبال والا یک عده منتظر بودند میدون را خالی ببینند بمثل دفعه قبل با لنگ کفش برند استفبال (2789475) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۹:۰۰:۱۰
تعجب می کنم از بعضی از افراد که مستقیم و غیر مستقیم می گن تیمهای قبلی بی عرضه و بی سواد بودند!چند نکته در این باره لازمه:
1- بسیاری از برگهای برنده تیم جدید حاصل زحمات ده سال اخیر است از جمله تعداد سانتروفیوژها
2- آقای ظریف چندین بار از تیمهای قبلی تشکر کرده اند.
3- اگر عدم تفاهم تیمهای قبلی به منزله بی عرضه و سواد بودن آنهاست باید بپذیریم که آقای روحانی هم بیسواد است زیرا در زمان ایشان هم توافق حاصل نشد. (2789500) (alef-13)
 
مسلم
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۹:۳۳:۰۳
این نظرات شخصی شما است آقای محبیان و قابل احترام. منتها اینکه چه کاری "اشتباه" هست رو شما تعیین نمیکنید؛ همچنین اینکه مردم چه حسی به خدمتگذار خودشون داشته باشن. از شما انتظار متن قوی تری داشتم. (2789614) (alef-13)
 
حکم
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۹:۵۰:۱۰
عقل!!! (2789677) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۹:۵۵:۰۹
اگر سیاستهای عقب مانده وماقبل تاریخ درهشت سال صدارت دولت فاسداقتصادی ومدعی بصیرت همچون دوسال گذشته برعقلانیت بود دچارتحریمهای کمرشکن وانزوای ایران درجهان نبودیم وهزینهای جبران ناپذیربرامت مظلوم ایران تحمیل نشده بود بایدکسانیکه مسبب وضعیت اسفناک فعلی کشورند بجرم خیانت به رای واعتمادامت به اشدمجازات برسند (2789696) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۰:۰۰:۲۵
با نظر اقای محبیان کاملا موافقم,.حالا نتایج این رفتار های احساسی را در دوره بعدی مذاکرات خواهیم دید. (2789718) (alef-13)
 
sam
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۰:۰۷:۳۲
با سلام

با تشکر از جناب امیر محبیان که به زیبایی هر چه تمام تر مطلب را تشریح فرمودند.واقعیت تلخ آن است که برخی از مردم ما چنان از لحاظ اخلاقی سقوط کرده اند که حاضرند برای رفاه چند روزه خویش، تمامی مملکت را به بیگانه بفروشند. این خودش به تنهایی درد بزرگی است و ناخودآگاه آدمی را به یاد مردم کوفه می اندازد! (2789745) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۰:۳۸:۵۵
خدایا کمک کن به " تعادل " برسیم (2789854) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۰:۵۰:۵۵
همینکه ظریف وتیم قوی همراه بادیپلماسی موفق باحمایت مردم رهبری وریس جمهوری تونستن دنیارومتقاعدکنن که حق غنی سازی روبه رسمیت بشناسن ویه قطعنامه نابودکننده برای مردم به ارمغان نیاوردن جای شکروقدردانی داره تاکورشودهرآنکه نتوانددید (2789873) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۰:۵۸:۳۱
با سلام، به نظرم شادمانی غیر منطقی دیروز متعاقب پیروزی های اولیه تیم مذاکره کننده کشورمان، پاسخ غیر منطقی است به شادمانی های توخالی و بی خاصیت و کاملا بی معنی عده ای قلیل از جناح خاص در مقابل نتایج پوچ تیم مذاکره کنندۀ قبلی هسته ای در دوران ریاست جمهوری سابق. اگر مسایل هسته ای واقعا ملی است باید ترتیبی داده شود تا عموم ملت در فرصت مناسب به شادمانی و قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور عزیزمان بپردازند.
مهدی – تهران (2789889) (alef-13)
 
و
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۰۵:۰۵
آخه کدام مردم کدام استقبال؟ آن دوازه پانزده نفر همیشه الکل خوش را میگید؟
اونا که خدا خیرشون بده که همیشه و برای هر چیزی به خیابان می افتند تا جنبشی به تن و بدن خود بدهند و تعدادی شون هم که به بلوغ اجتماعی نرسید و همیشه نبجای گریه خنده می کنند و بجای خنده گریه
ولی مردم ایران رشید و غیور و با هوش و حق طابند و منتظرند تا روز شروع این توافقات را ببینند تا یکبار دیگر راست ودروغ غربی هارا بسنجند که آیا حاضر به لغو تحریم ناجوانمردانه هستند یا نه
ومطلب دیگه اینه که این موضوع که شادی و تبریک نمی خواد که حق ما را سی و اندی سال خورده اند و حالا فقط یک یک مشت حرف تحویل گرفته ایم و حتی اگر توافقات درست انجام بگیرید تازه ما باید مدعی سالها خوردن حق ما را توشط غرب داشته باشیم نه اینکه خوشحال باشیم که غربی ها با ما مهربان شده اند (البته منظور مان نادیده گرفتن زحمات دیپلماتهای ما نیست ولی دشمن بسیار حیله گر و خیلی ناجوانمرد است وگمان نمی رود که بطور معجزه اسا یکبار بخواهد جوانمردی و خوش قولی نماید ) (2789903) (alef-13)
 
فرهنگ پرور
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۱۸:۵۳
من هم با وجودی که کاری به گرایش سیاسی آقای محبیان ندارم اما با نظر ایشان مخالفم ما هرگز چیزی فراتر از انرژی صلح آمیز نمیخواستهایم برخلاف آنچه آنها تبلبغ یغ می‌کنند حالا گرچه مجبوریم برای اثبات این صداقت شرایط خاصی را تا مدتی تحمل کنیم اما توانستیم به دنیا ثابت کنیم که به جز انرژی صلح آمیز چیزی نمی‌خواهیم و جهان آن را پذیرفت بنابراین این یک پیروزی است که نیاز به شادی دارد نه یک شکست که نیاز به شک و تردید داشته باشد.
با آرزوی پیروزی و سرافرازی همیشگی برای ملت ایران (2789931) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۳۲:۳۳
دلتان الکی خوش است .نتیجه تا چند روز دیگه مشخص میشود. (2789953) (alef-13)
 
A Teacher 4 All Season
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۳۶:۵۸
موافقم امیرجان خوب گفتی. این هیاهو برای چی بود. شاید چون ملت برای شادی دنبال بهانه اند این طوری شد. تمیدونم کی پشت این برنامه بود ولی شاید اگه از یکی از استقبال کنندگان درباره مفاد توافق سوال می کردی چریزی نمی تونست تحویل بده (2789966) (alef-13)
 
بهرام
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۴۷:۳۶
جناب محبيان توجه شما را به چند نكته كه دوستان نيز به ان اشاره نموده اند جلب مي كنم
اولا قياس ايران با پنج بعلاوه يك دوست نيست بحث بر سر پرونده هسته اي ايران و تحريمها عليه ايران بوده است و نه المان يا امريكا و اين ما هستيم كه به دليل بي خردي و تصميمات غلط ديگران تحت فشار بوده ايم و هزينه هاي دگر خواسته و نه خود خواسته را داده ايم
و امروز خوشحال از تسلط عقلانيت بر مذاكرات هستيم و نه نتيجه اي كه هنوز راه زيادي تا حصول ان است.
دوم اينكه بسيار ساده انگارانه است كه تحليل گران و تصميم گيران غربي را تا اين سطح پايين بياوريم انها بخوبي با مكانيزم قدرت در ب
ًايران اشنا هستند و بخوبي مي دانند در محاسبات خود چه فاكتورهايي را مد نظر داشته باشند
انها با علم به شرايط ايران پاي ميز مذاكرات نشسته اند و امتياز دادند و گرفتند
و در اخر اين سوال را از خود بپرسيد كه چرا ما در روزگاري زندگي مي كنيم كه بازگشت به گذشته تا اين حد مردم را به وجد مي اورد
در اخر گفته ايد كه ظريف را با مصدق نبايد مقايسه كرد
اگر مصدق در ات روزگار تنها با انگلستان طرف بود امروز ظريف در مقابل ديپلماسي غرب ايستاده است (2790003) (alef-13)
 
mo
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۴۸:۵۸
آفرین جناب ظریف و تیم مذاکره کننده فعلی (2790011) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۵۲:۳۹
«وقتی نابغه‌ای حقیقی در دنیا پیدا می‌شود می‌توانید او را از این نشانه بشناسید: تمام ابلهان علیهش متحد می‌شوند.»

جاناتان سوئیفت (نویسنده سفرهای گالیور)

حالا در کشور ما چند نابغه (دکتر روحانی و وزرایش) پیدا شده اند و به برای اقتصاد ایران می خواهند کار کنند عده ای دارند چوب لای چرخشان می زارن و تاب حمایت مردم از انها را نیز بر نمی تابند (2790029) (alef-13)
 
mohammad
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۵۴:۱۷
متاسفانه توی ایران خودمون هم خیلیا دلشون نمیخواد این توافق صورت بگیره فقط بخاطر منافع شخصی خودشون این عده شکمشون سیره و از موقعیت تحریمها سوء استفاده میکنند و اصلا به این فکر نمیکنند که 90% مردم ایران تحت فشار اقتصادی هستند
ایران سرشار از ذخایر خدادادی است ولی بعضیا هستن که فقط میدزدن میبرن ما و دولت بیشتر باید حواسمون به این افراد سودجو و دزد باشه (2790035) (alef-13)
 
مهدي جعفري
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۵۷:۴۵
بله 40، 50نفر اومدن اما با ترفندهاي رسانه اي چنان آب وتاب ميدهند كه گويي همه ملت شاد و خوشحال به استقبال آمده اند.
مهمترين بهانه هميشگي شون هم براي توجيه اقليت بودنشان عدم صدور مجوز مي باشد (2790224) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۰۵:۱۱
ای بابا چرا یک عده هنوز دنبال تعداد و نحوه ورود اقای ظریف و هیئت همراهند
حرف اقای محبیان اینه که خودمان را با این کار به دیگران نشان ندهیم واقعا محتاج مذاکره ایم بلکه استقبال نکردن و طبیعی جلوه دادن موضوع دشمن را سردر گم کنیم (2790252) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۲۴:۴۶
نوشته های امیر محبیان را دوست دارم اما این یکی بوی بغض و حسد می داد. صغرای بحث به کبرایش نمی خورد (2790308) (alef-11)
 
offline
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۰:۳۱:۳۱
یه بزرگی میگفت : انقلابی خودش ر و فرش میکنه زیر پای جامعه ...
اونموقع میگفتم سخته ولی میشه جونم فدای ملت مسلمان ایران..
ولی خدایی خیلی سخته واسه ملتی که واسه از دست دادن استقلال شادی میکنن فدا شد...
من خودم بیکارم ... افتادم به کشاورزی ... شاگرد اول دانشگاه بودم ... با معدل 18 و نیم لیسانس گرفتم .. اونم علوم سیاسی..
میفهمم مشکل مالی داشان یعنی چی ... میفهمم دو ماه کفش پاره بپوشی یعنی چی ...
ولی مشکلات ایران داخلیه ... با لغو تحریم ها هم که خیلی بعیده لغو بشه ...
حداکثر 10 الی 20 درصد مشکلات حل بشه...
بازم نوکر همه ی مردمیم ...
نه اصلاح طلبم نه اصول گرا ...
شما هم نباشید. (2790433) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۰:۳۴:۰۴
جناب محبیان خیلی خوب ودرست نوشتید ، تلویزیون تصاویر را نشان دادند ، شعارشان هم انگار از قبل مشخص شده بود ، همه ما ایرانی هستیم و عزت و سربلندی کشورمان را میخواهیم ، البته عزت این نیست که در مقابل استکبار گردن خم کرده و با هموطن خود دعواکنیم ، من به عنوان یک ایرانی معتقدم برای چه چیزی باید جشن بگیریم ، چون همه چیز خودمان را داده ایم و وعده ی لغو تحریم گرفتیم ، واقعا مردم دنیا به ما نمی خندند ؟ (2790440) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۶:۱۴:۰۷
نمی شد بدون انگ زدن، بی طرفانه نظرت رو بگی؟!
جمع کردن چهل پنجاه نفر؟ از کجا خبر دار شدین که هماهنگ شده بوده؟متاسفم برای چنین نگاهی؟ (2790645) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۰:۰۶:۳۵
بند 1 با بند 4 در تناقض است. اگر تعداد آن قدر کم است که مایه آبروریزی است پس تاثیر منفی در مذاکرات هم ندارد. این متن رسما ضد آزادی بیان و در جهت گسترش اختناق است. اگر واقعا 50 نفر به وجد آمدند و خواستند از اقای ظریف استقبال کنند باید بیایند از اقای محبیان اجازه بگیرند؟ این همه در روزنامه ها و تریبونهای مختلف ضد منافع ملی و حیثیت کشور حرفهای گزاف گفته می شود هیچ کس معترضشان نمی شود خوب بگذارید این 50 نفر هم حرفشان را بزنند. چرا در موضوعی به این مهمی که روی سرنوشت همه ما تاثیر دارد فقط گروه اندگی حق اظهار نظر دارند و بقیه باید خاموش باشند؟ (2791012) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۰:۰۶:۴۲
آدم کار بلد هیج احتیاجی به تبلیغ وتشویق نداره دکتر ظریف کاری رو که درسته انجام میده بعضیا متاسفانه فقط میخوان جنگ وکشت وکشتار بشه وقتی با گفتگو یه مشکل حل میشه چرا متوسل به زور بشیم درود بر دکتر ظریف (2791013) (alef-13)
 
مراد
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۰:۱۴:۱۳
در این مذاکرات مابردیم مگرنه اینکه ما ازاول قصدساخت بمب هسته ایی نداشتیم تنهاتحریمها هستند که برداشته میشوند چرا خوشحال نباشیم (2791043) (alef-13)
 
diko
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۰:۲۰:۲۰
اولا جمعیتی که اومده بودن خود جوش بوده ثانیا مگر غیر از اینه که تحریمها فشار بزرگی را به روی دوش مردم تحمیل کرده
چرا عوامفریبی باید انجام بشه ایا این ملت حق خوشحالی نداره ؟؟؟؟؟؟کاری که دکتر ظریف انجام داد را نباید دست کم گرفت ، 8 سال مذاکره کردن و تحریمها را مسخره دونستند اما کدومشون از حال این ملت خبر داشت که چه فشاری را دارن تحمل میکنن . ما در عرض 8 سال به خاطر ندانم کاریها و بی سوادی و بیکفایتی مسئولین قبلی حداقل به اندازه 30 سال از دنیا عقب افتادیم. من به نوبه خودم دست دکتر ظریف را بخاطر این پیروزی بزرگ میبوسم . (2791063) (alef-13)
 
احمدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۰:۴۳:۳۹
تحلیل بسیار ناپخته ای کرده اید .مگر مردم آمریکا یا سایر کشورهای عضور 5+1 به مدت 12 سال درتحریم بوده اند که الان از برطرف شدن تحریم ها جشن بگیرند؟
مگر آنها مشکل خرید پراید دارند که با این توافق نامه احساس کنند توان خرید پرایدشان بالا رفته؟
مگر در این کشورها تورم دراثر عدم ارتباط با ایران دورقمی هست که احساس کنند بعداز توافق تورم پایین بیاید وتوان خریدشان بالابرود؟
مگر آنها به خصوص آمریکایی ها واروپایی ها سالها بوسیله دوکشور خون خوار چین وروسیه مورد سواستفاده قرارگرفته اند که اکنون جشن برپا کنند؟
مگردرکشور های آنها اکثر مردم در اثر عدم ارتباط زیر خط فقر به سر می برند که اکنون امیدوار باشند؟
جان برادر استقبال مردم نوعی اعتراض به نداشتن رابطه با دنیا وعدم رضایت از وضع موجو بوده است.مردم از تحریم ها جان به لب شده اند بزرگی وکرامت ووطن پرستی به آنها اجازه فریاد زدن نداده است.
کسانی که با توافق مخالف هستند ویا حرف های بی ربط وناامیدکننده میزنند نگران مردم ونظام نیستند بلکه نگران موقعیت خودشان هستند (2791131) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۷:۴۰:۰۴
ماباخودمون مشکل داریم اینطوری وبااین حرفامیخایم مملکتودرست کنیم/بعدشم الکی چراخوشحالیم مگه قراره چیزی ارزون بشه (2792930) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۷:۴۲:۵۳
کدوم 70میلیون جمعیت باافغانیهاحساب میکنیدبازی ایران وافغانستانوندیدیدآزادی فقط افغانی بودسه میلیون افغانی توایران داریمممممممممممممممم (2792940) (alef-13)
 
از شهر زیبای قیر
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۹:۱۵:۵۳
اینقدر در این مدت تحریم ها ملت ما سختی کشیده بودند که با این توافق خودجوش به خیابان ها ریختند (2793304) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۳:۰۵
این استقبال و پایکوبی من رو یاد بازی ایران و آرژانتین انداخت...........

بعضی وقتها حتی برای باخت هم می ریزن بیرون .....


90 دقیقه مقاومت کردیم، آخرش هم گل خوردیم (2795010) (alef-13)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۱:۵۲:۰۰
جناب اقای ظریف و تیم همراهشان به نمایندگی از ملت ایران وبا هماهنگی کامل با مقام معظم رهبری با 1+5 به توافقاتی دست یافته اند که انشاءالله منافع ملی ما را تضمین خواهد کرد.و نباید افرادی کاسه از آش داغتر با اظهارات نا آگاهانه و یا خدای نکرده مغرضانه زحمات اعضای محترم تیم هسته ای ایران و مسئولین دلسوز نظام را نادیده بگیثرند. (2795495) (alef-1)
 
فلاح
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۲۳:۵۲:۵۰
این هیجانات گذرا باید توسط مردم وNGO ها و دولت وسایر ارگان های مسئول مدیریت بشه تا تبدیل به سبکی و سرکاری و بی فکری هایی از این دست در آینده نشه به فرض موفقیت. در توافق و کسب تمام نظرات خود ما، سیاسی پایکوبی از هیمنه و اقتدار ما کم میکنه...به نظر من کشور ما از کمبود
سیاست مدار استراتژیست رنج میبره... همه دولت ها ما هم
در یه چیز مشترک هستند واین اینه که در یک چنین مسایل مهم و ملی از توانمندی همه افراد داخلی و خارجی استفاده نمی کنند تا به نام خودشون ثبت کنند موفقیت های احتمالی ررو در حالی که غربی ها با اون که اشتون رو برکنار کردند از مشاوره های اون در مذاکرات استفاده میکنند فقط جلو دوربین نیست.. اره اینجوریاست ماکه دوره گذار توسعه یافتگی ایران صد سال طول کشید و هنوز هم ادامه داره در حالی که دوره گذار چین،کره،ژاپن،مالزی ترکیه،دبی،اروپایی جنگ زده به کلی ویران بین 20تا30سال بیشتر طول نکشید و توسعه پیدا کردند.. (2797611) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۱:۴۴:۴۲
حالا که موضوع شفاف‌تر شده باید گفت که مس را بجای طلا به ملت انداختند! دادن بیش از ۲۵ تعهد که هرکدام از آنها بار سنگینی است بر دوش ملت و دولت و هزینه سنگینی را به منافع ملی وارد میکند مثلا کاهش ۸۰٪ ذخایر اورانیوم و یا از رده خارج کردن دو سوم سانتریفیوژهای پیشرفته و تنها بکارگیری ۵۰۰۰ عدد از آنها و آنهم نوع عقب افتاده آنها و بسیاری از تعهدات دیگر!! انیها که شادی نداشت و یا تشکر و استقبال!!! ولی باید به یاد داشته باشید که ملت تشنه شادی است و بدنبال بهانه میگردد و این بهانه میتواند باخت تیم فوتبال ایران به آرژانتین باشد!!!! (2798438) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.