نظر منتشر شده
۱۱۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 201309
سربازان و مشمولان متاهل
بخش تعاملی الف - علی سعیدی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۰۵
در قانون نظام وظیفه عمومی کشور برای کسانی که با رفتن به سربازی دچار عسر و حرج شده و خانواده آنها در تنگنا قرار می‌گیرند، شرایطی تسهیل کننده در نظر گرفته شده است. بخش اول شامل معافیت‌ها است که انواع معافیت‌های کفالت برای کفیل پدر یا مادر یا خواهر یا جده مشمول وجود دارد که تناقض آشکار قانونی در این قسمت کفیل ندانستن پدر (مشمول یا سرباز) بر فرزند خود است.

در بخش دوم هم که از لحاظ مالی خانواده دچار عسر و حرج می‌شود، سرنوشت آن بر اساس گفته سردار حمید صدرالسادات، رئیس سازمان نظام وظیفه در گفتگو با نسیم در شهریور ماه ۱۳۹۲: (( ولی باید این واقعیت را بپذیریم که همه نیازهای افراد را سازمان های نیروهای مسلح نمی‌تواند تامین کند و این موضوع نیاز به بازنگری قانون دارد و با توجه به شرایط جدید باید بررسی شود.))

در همین راستا سردار موسی کمالی، جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در گفتگویی با نسیم می‌گویند:(( درقانون ماده‌ای پیش‌بینی شده است که دولت را موظف به تامین معیشت خانواده سربازانی می‌کند که با انجام خدمت سربازی دچار عسر و حرج شوند؛ به دلیل اینکه قانون جدید خدمت سربازی سال ۹۰ به تصویب رسید و سال ۹۱ اجرایی شد. لذا در این راستا پیش‌نویسی آماده ولی آئین‌نامه‌ای از آن تهیه نشده است؛ باید این آئین‌نامه تهیه و ان‌شاءالله با همکاری دولت به تصویب برسد و اجرایی شود.)) نکته حائز اهمیت در سخنان این دو بزرگوار عدم توانایی سازمان نیروهای مصلح بر تامین معیشت سربازان متاهل است و در عین حال بی توجهی به مشکلات عدیده و جدی که برای مشمول یا سرباز و خانواده او در تنگناهای اقتصادی بوجود می‌آید.

مطابق سياست‌هاي تشويقي براي افزايش جمعيت مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال ۱۳۹۱ کاهش مدت خدمت سربازي متناسب با سن ازدواج و تعداد فرزندان و افزايش حقوق و تسهيلات آنها با رعايت ضوابط و مقررات مورد عمل ستاد کل نيروهاي مسلح پیش بینی شده است. این سیاست‌ها که در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای اصلاح سیاست‌های جمعیتی بوده نیز تاکنون مورد توجه مسئولان امر نبوده و مغفول مانده است.

در حالی که مسئولان وظیفه عمومی همیشه مشکلات و بار مالی را عامل عدم اجرای قوانین می‌دانند، اما در مورد مشوق‌های جمعیتی و تعیین معافیت یا کسر خدمت برای سربازان متاهل که بار مالی نیز برای آن متصور نیست سکوت کرده‌اند و هیچ آیین نامه اجرایی تدوین ننموده‌اند.

اهمال و عدم تدوین آیین نامه در راستای مشوق‌های جمعیتی، عدم توجه به کفالت سربازان متاهل صاحب اولاد که بر اساس نص صریح شرع و قانون کفیل فرزندان خود هستند و عدم توجه به شرایط عسر و حرج به خانواده مشمولان متاهل با رفتن به خدمت وظیفه مغفول مانده‌های مسئولان نظام وظیفه در قبال جوانانی است که اعتقاد و التزام آنها به تمام اصول دینی و اخلاقی در تاهل و تعهدشان به خانواده‌ و تلاش بر گذران زندگی مشهود است.

بی توجهی نظام وظیفه به انجام وظیفه قانونی خود در تعیین شرایط صحیح و مناسب برای مشمولان و سربازان متاهل بر مبنای اسلام و قرآن و الزامات اجتماعی که همواره مقام معظم رهبری بر ازدواج جوانان و لزوم ایجاد شرایط آن و اصلاحات جمعیتی تاکید فرموده‌اند، باعث مشکلات و دغدغه‌های تهدید کننده برای این افراد و خانواده‌هایشان شده و در عین حال تهدیدی آشکار برای ازدواج جوانان است.

سربازان و مشمولان که با یک روز غیبت در خدمت مشمول کیفر ‌می‌شوند و داد تظلم آنها بر مشکلات ساخته شده توسط دیگران نه تنها فریاد رسی ندارد بلکه کیفرهای گوناگون برای آنها در نظر گرفته شده است.
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۰۸:۴۶:۳۴
دقیقا
من دانشجو بودم که ازدواج کردم الان هم فرزندم به مدرسه میرود
آیا با حقوق ناچیز سربازی میتوان گذران کرد؟؟؟؟؟؟
چرا هیچکس فکری نمیکند؟؟؟؟؟؟؟ (1706212) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۴:۲۸:۴۵
سربازى فقط بايد اموزش نظامى انهم بمدت ٢ ماه براى دفاع از كشور باشد براى پرسنل ارتش برويد نيرو استخدام بكنيد و پول بدهيد من ٢ سال از عمرم را با زن و بچه كه داشتم به سربازى رفتم و هرگز راضى نيستم و اين ٢ سال از عمرم را مسئولان به من مديون هستند . (1706949) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۸:۲۷:۵۳
اتفاقا نمایندگان مجلس بخاطر شما ها خواب و خوراک ندارند وبیست و چهار ساعته به فکر هستند از خورد و خوراک هم افتاده اند !!! تعجب نکنید (1708200) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۱۹:۳۳
چون دجار اينمشكلات نشدي نفست از جاي گرمي بلند ميشه (2060244) (alef-3)
 
ع-ح
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۰۹:۱۲:۲۹
,واقعا در حال حاضر نظام وظیفه سربازی در جامعه ایرانی تبدیل به یک معضل شده است وسربازان امروزی علاوه براینکه بار مالی اضافی برای دولت ایجادمیکنند خود نیز از آینده وپیشرفت های جا میمانند از جمله تشکیل خانواده وفراهم نمودن شغل مناسب به نظر بنده طرح سرباز حرفه ای طارح بسیار خوبی در این زمینه میباشد.باتشکر (1706264) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۰:۵۳:۲۲
نگران نباشید فروش سربازی نزدیک است (1706492) (alef-10)
 
شهاب
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۷:۲۳:۰۵
خبر دقیقی دارید؟ یا شوخی فرمودید؟ (1707316) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۹:۵۶:۲۵
اگه هم بیاد قیمتش مسلما کمتر از بیست میلیون نخواهد بود (1707580) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۲:۰۲:۴۶
اتفاقا خیلی هم بعید است (1708453) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۸:۵۳:۲۶
امیدواریم ولی از این حرفا این چند ساله زیاد شنیدیم (1709202) (alef-6)
 
امید(دارای دو فرزند)
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۱:۳۴:۲۲
سایت الف فراخانی جهت مشمولین غایب دارای فرزند اعلام نماید (1706578) (alef-10)
 
sajad
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۲:۱۰:۱۶
با سلام
من هم با وجود مشکلات مالی فراوان به خدمت اعزام شدم ولی پس از گذراندن دوره ی آموزشی خود با اینکه به خدمت علاقه مند شدم مجبور به ترک آن شدم.امیدوارم این قانون برای کسانی که متاهلند و مشکلات مالی دارند تصحیح شود. (1706656) (alef-10)
 
مهدي
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۲:۱۸:۲۵
سلام

دكتر لطفا تدبير ي كن . (1706673) (alef-10)
 
دوستدار وطن
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۲:۲۰:۰۹
کلا دوران خدمت سربازی به این شیوه به سر رسیده و باید هر چه سریعتر یک بازبینی کلی صورت بگیره و نظام وظیفه به این شکل برچیده و به جای آن سربازی حرفه ای قرار بدند. چون مزایای سرباز حرفه ای به مراتب بیشتر از این نوع سربازی بوده و هست چه برای خود نظام و چه برای مردم.چرا مسئولان کشور ما همیشه باید جزو آخرین مسولان کشورهایی باشند تا یک طرح مفید رو اجرا کنند.الان در اکثر کشورها مسئولان به این نتیجه رسیده اند که سرباز حرفه ایی بهترین نظام دفاعی است الا در ایران که هنوز قانون هفتاد سال پیش را اجرا می کنند.تمام دلیلشان هم برای تغییر ندادن نداشتن بودجه است.در صورتی که اگر بودجه سازمانی را که به عنوان سازمان نظام وظیفه با آن همه پرسنل و حقوق بگیر ایجاد کرده اند را صرف تربیت سرباز حرفه ای کنند تازه بودجه اضافه هم می آورند.من دوره خدمت را انجام داده ام .اما اگر الان خدای نکرده مشکلی برای کشور به وجود بیاید هیچ گونه کاری نمی توانم انجام دهم. چون ده سال پیش آموزش دیده ام و الان چیزی از آن آموزش ها به خاطر ندارم.اما اگر یک سرباز حرفه ای بودم همیشه آماده و با تمام نیرو در خدمت در هر لحظه ای بودم.اما شیوه کنونی تنها هدر رفت بیت المال و وقت مردم است. با تشکر (1706678) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۷:۲۷:۰۷
ممنون از شما که خدمت را انجام داده اید اما به فکر منافع کلان کشور هستید. متاسفانه برخی عزیزان (گرچه حق دارند ناراحت باشند) چون خود به خدمت رفته اند، طرفدار این هستند که این شیوه نظام وظیفه ادامه یابد تا همه به خدمت بروند!

کشور آباد یعنی من مرد هم طرفدار حقوق خانم ها باشم. من طبقه متوسط نیز دغدغه طبقه فقیر را داشته باشم. یهنی شمای خدمت رفته نیز به فکر اصلاح این قانون نظام وظیفه باشید ...

بسیار از نظر شما لذت بردم ... (1707325) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۹:۴۹:۴۰
نرود ميخ آهنين در سنگ (1707570) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۳:۰۴:۱۹
ما که در حال فنا شدنیم. انشاء الله برای بعد از ما چاره ای بیندیشند...اگر بیندیشند... (1707847) (alef-15)
 
قادر
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۲:۳۱:۵۲
خیلی ممنون دوستدار وتن (2188763) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۳:۲۸:۰۳
برای تشویق جوانان به ازدواج (بدون طلاق)میتوانند انهایی را تا شش ماه اینده ازدواج گنند معف گنند (1706811) (alef-15)
 
جوال دوز
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۳:۳۰:۲۹
ببین دوست عزیز من کاملا با شما موافقم.

اما از این دست مقاله ها، دل نوشته ها، استدلالات و .... زیاد چه در سایت الف، چه در سایت تابناک، چه در حتی نظرات بینندگان سایت ها نوشته شده ولی کو گوش شنوا و چشم بینا.

اصلا شما فکر می کنی این سرداران عزیز زحمت خواندن یک دور کامل و تأمل در نوشته یک صفحه ای شما رو به خودشون میدن ؟

تنها وقتی خودشون لازم بدونن که چیزی رو توضیح بدن یک جلسه با فلان خبرگزاری تدارک می بینند تا حرف خودشون رو بزنند نه اینکه حرفی بشنوند.

شخصا حداقل در اطرافیانم با چندین مورد که همین مشکل رو دارن روبرو هستم.

یکی از این بندگان خدا با یک فرزند رفت سربازی الان آخراش هست. خدا رو شکر که خونه از خودش داشت و الا واویلا بود. میگفت با ماهی ۳۰۰ هزار تومن تو این ۲ سال زندگی رو گذروندم.

و برای اینکه هزینه سر بار نداشته باشه میگفت هر شب خونه یا مادر خانمم بودیم یا پدرم. که اون هم میگفت بعد از چند وقت دیگه آدم روش نمیشه بره اونجا و باید بر گرده خونه خودش.

خوب حالا اگر کس دیگری خونه نداشته باشه و مطمئنا با علم به اینکه کسی که سربازی نرفته باید تقریبا قاچاقی کار کنه و متأهل و فرزند دار باشه. اصلا چه طور می تونه بره سربازی ؟ واقعیت اقتصاد جامعه ما اینه که حتی کسی که سربازی رفته و کار ثابت داره باز آخر ماه هشتش گرو نهشه حالا اینی که سربازی نرفته باید چه کار کنه ؟
...
قانون برای کفالت جده دارن اما قانون کفالت پدر برای هر تعداد فرزند ندارن. فرض کنید طرف ۵ تا بچه داره آخه چه طور میشه کفالت بهش تعلق نگیره. یا اصلا فرض کنید طرف زنش گذاشته رفته و یا طلاق گرفته باید با بچه بره سربازی؟ اومدن گفتن تنها وقتی همسر شما فوت بشه می تونی کفالت برای فرزند بگیری اگر حتی طلاق هم بده خیر.

قانون گذاشتن هرکی ۳ تا برادرش رفته باشه سربازی چهارمی معاف !

این یعنی چی ؟ ۴۰۰ هزار نفر از این قانون استفاده کردن. تازه بعد از یک سال و اندی اجرا گفتن ملغا چون موالید ذکور کم شده !

آخه مگه موالید ذکور یک ساله کم میشه ؟

امروز میگن برنامه ای برای افزایش مدت خدمت نداریم فردا میگن ۳ ماه زیاد شد.

من نمی دونم این چه برنامه ای هست که روزانه و ساعتی عوض میشه.

اونقدر مورد تو ذهنم دارم که اگر بخوام بگم مثنوی ۷۰ من میشه. از قوانین مخصوص آقا زاده ها تا فروش سربازی و ...

الانم که می بینید هیچ معافیتی اضافه نمی کنن به خاطر این هست که تعداد کسانی که به سربازی میرن با این همه تبعیض و درد سر به شدت کم شده که باز بر میگرده به تصمیمات اشتباه ....
... (1706815) (alef-15)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۳:۳۰:۳۵
با سلام
خیلی عجیبه که واسه دوبرادری و سه برادری و....معافیت درنظر گرفتند اما واسه متاهلین دارای فرزند که هم هزینه منزل هم اجاره و... پرداخت می کنند هیچ معافیتی پیش بینی نشده ...اداره کردن خانواده و کسب روزی حلال ارزشش از سربازی کمتر نیست (1706816) (alef-15)
 
saeed
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۳:۴۰:۱۳
مسایل مالی و استرسی سربازی برای مشمولین متاهل واقعا قابل توصیف نیست. به علاوه مشکلات خانوادگی و اختلافاتی هم که بوجود میاره اجتناب ناپذیره. به خصوص که اگه سنت هم بالای 30 سال باشه. (1706837) (alef-15)
 
با افتخار سرباز وطن
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۳:۵۰:۵۴
تا وقتی وضعیت کشور درست نشه چه از نظر سیاسی بخصوص تنش با کشور های منطقه و تهدیدهای غرب و چه اقتصادی بخصوص زیر ساخت های مالی تامین معاش مناسب برای سرباز حرفه ای، درعمل امکان تغییر سیستم فعلی با وجود معایب بسیار وجود ندارد (1706864) (alef-15)
 
سرباز
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۳:۵۱:۳۱
من الان سربازم سنم 27 ساله 21 ماه خدمت هم دارم وقتی خدمتم تموم شه میشم 29 سال!!!!!!!! فک کنم دیگه ن شوق کار کردن برام میمونه ن شروع زندگی جدید.کاش هیچ وقت ادامه تحصیل نمیدادم لاقل 18 سالگی میرفتم سربازی و از جوانیم لذت میبردم. (1706868) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۴:۰۰:۱۵
زمان خدمت سربازي بعد از اتمام نحصيل مي باشد و كساني كه ازدواج كرده اند با علم به اينكه خدمت سربازي پيش روست اقدام به ازدواج كرده اند.در ضمن مسئولين نيز تمهيدات و تسهيلاتي براي سربازان متاهل در نظر گرفته اند. (1706882) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۳ ۱۶:۴۶:۵۸
چه تمهیداتی بردار من شما خودت خدمت رفتی یانه همینطوری رو هوا یه چیزی میگی آره کلی تمهیدات داره خونه میدن وام ماشبن میدن بعد از ظهر نگه نمیدارنت پست نمیدی بازم بگم یابسه (2286406) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۵:۴۵:۱۹
آقا این حرف ها چیه ؟؟ من ستوان وظیفه ارتشم.توی گروهان ما سرباز بدبختی هست که بخاطر خدمت نرفتن از سر کارش اخراجش کردن . دوتابچه داره و هیچ مزیتی نداره .بعد از ظهر ها می مونه و همونقدر پست میده حقوقش هم در حد کرایه رفت و آمدشه (2381881) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۴:۲۳:۳۳
این مشمولین متاهل فقط بخشی از ماجرا اند. شما تو دوران دانشجویی همین که یک تابستون تعطیل بودید رو نگاه کنید. بعدش مدت زیادی طول میکشه به حال و هوای درس و کار برگردید. حالا زمانی رو تصور کنید که یک متخصص مثلت IT تربیت کردید. بعد این بنده خدا رو میفرستید 2 سال سربازی (معادل دوره ی کارشناسی ارشد) بعد این انسان وقتی برمیگرده چقدر طول میکشه که باز با دانش روز کنار بیاد و آگاه شه؟ این هدررفت سرمایه عظیم رو کی میتونه جبران کنه؟ به همین خاطره که بسیاری از فارغ التحصیلانمون وقتی میرن سر کار (به عینه دارم میبینم) تا یک سال اول فقط باید بهشون آموزش داد! چون دانششون به درد خودشون میخوره دیگه بعد دو سال!
حالا بعد میگید چرا تولید ملی و فلان کمه! طرف خب کار بلد نیست دیگه. کل زمان حضورش به بطالت میگذره رسمن!
از این بدتر وضعیت متاهلین ه. از یه طرف به دانشجویان هی تبلیغ میشه که ازدواج کنید و ازدواج خوبه و اینا. بعدش که ازدواج کردن چماق میزنن تو سرشون که خیلی بیخود کردید ازدواج کردید. حالا باید برید اجباری!
بعد با این اوصاف عجیبه که سوال هم برای بعضی ها مطرحه که چرا انقدر پیشرفتمون کنده! (1706931) (alef-15)
 
اميد
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۴:۳۰:۴۸
عاجزانه خواهشمنديم فكري به حال مشمولين غايب و متاهل متولد 1355 تا 1360 كه نزديك به سن چهل سالگي شده اند و همچنان و طي سالها از بسياري خدمات اجتماعي مانند گواهينامه، پاسپورت، استخدام، اخذ مدرك تحصيلي، تحصيل در مقطع بالاتر و ... محروم شده‌ اند بشود. حداقل در اين سن، اميدي تازه به آنها ببخشيد. (1706956) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۴:۴۳:۴۴
هیچ فکر کردند که سرباز حرفه ای چقدر اشتعال زاست. (1706990) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۵:۰۱:۱۰
متاسفانه در کشور ما تغییرات مثبت و به کلی اصلاح روند امور بسیار کند اتفاق می افتد و تا کار به جاهای خیلی خیلی باریک نکشد کسی کاری نخواهد کرد. بطور کلی مسئولان درصدد هستند روز را شب کنند و به دنبال ایده های جدید و راه گشا نیستند. مدیریت میانی هم به هیچ وجه خلاق نیست و اصولا خودش را به زحمت نمی اندازد. علاوه بر تمام این ها توجه به نظرات کارشناسان بیرونی با دیده شک نگریسته می شود و کارشناسان درونی هم آن گویند که مافوق را خوش آید. در رابطه با آنچه گفته شد مصادیق فراوان است موضوع سربازی به شیوه کنونی و تبعات ناخوشایند آن در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، روانی و ... هم فقط یکی از مصادیق آن است. ... (1707022) (alef-15)
 
محمودی
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۷:۱۹:۲۱
ممنونم از نویسنده. موضوع به جا و خوبی بود. من پیشنهاد می کنم به مناسبت سالگرد ازدواج مولا عی ع و حضرت زهرا س، عید قربان و عید غدیر، مشمولان متاهل بالای 30 سال سن یا هر قید دیگری که سازمان وظیفه عمومی مناسب بداند، معاف شوند. حالا که قرار از زندانیان امنیتی به مناسبت عید فطر عفو شوند، چرا مشمولان از این لطف نظام برخوردار نشوند. لطفا پیگیری فرمایید موافق رهبری عزیز با این پیشنهاد اخذ شود. من یقین دارم اگر این موضوع به اطلاع مقام عظمای ولایت برسد ایشان با الطاف کریمانه موافقت خواهند کرد. با تشکر (1707307) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۷:۴۱:۵۲
پسر من به دليل سربازي صبح تا شب ، ديگر رمق و امكاني براي تامين معاش نداشته و زندگي اش در شرف از هم پاشيدن و طلاق است... مسئولين ذيربط و تصميم ساز و تصميم گير كه معمولا فرزندان خودشان از معافيت هاي مختلف برخوردار بوده و لذا دغدغه اي در اين خصوص ندارند، فردا جواب خدا را چه خواهند داد ...تاكي مي توان به اين موضوع بي اهميت بود و تصميم گيري درست در اين رابطه را به تعويق انداخت؟!من سمع رجلا ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم (1707350) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۷:۵۰:۵۱
ما که 2 سال عمرم توی این شرایط گرانی هدر رفت (1707365) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۸:۰۶:۵۵
اصلا سربازی برای چیه ؟ قدیما می گفتن یارو بره سربازی مرد بشه.حالا یه سوال آیا کسی که تو این وضع فجیه اقتصادی ازدواج کرده با این اجاره خونه ها هزینه مسکنها و هزینه زندگی ،داره روزشو شب میکنه مرد نشده؟ (1707384) (alef-15)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۰:۱۷:۵۶
باسلام
من عازم خدمتم ولی متاهلم!!!!شده یک مشکل برای سربازان متاهل.اجاره خونه-خورد وخوراک و...کمکمان کنید مسئولین. (1707609) (alef-15)
 
مجد
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۰:۲۰:۴۷
یا یک سامانی به خدمت سربازی بدهید یا لااقل کلمه مقدس را از پیشوند آن بردارید تا یک چیز مقدس با یک چیز نامطلوب قاطی نشود. (1707614) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۰:۴۰:۰۶
خدمت سربازی به این شکل مشکلات ریادی دارد و تنها به ظاهر یک مزیت!

مزیت:
وجود نیروی کار ارزان قیمت برای ارگانهای نظامی

معایب:
1- بعد از چندین سال درس خواندن و در برخی موارد کسب مهارت فرد باید تقریبا 2 سال بره خدمت سربازی که متاسفانه با توجه به تخصصش به کار گرفته نمی شود و با توجه به فشارهای روحی و روانی که ایجاد شده با انجام دادن کار بی ربط باعث فراموش شدن خیلی از تخصص ها می شود

البته نگویید علمی که در 2 سال قراره فراموش شود همون بهتره که نباشد چون منظور به قول معروف ریزه کاری ها و ترفندهای ویژه حل مسائل است

همین هم باعث می شود تا بجای اینکه صنعت ما نیروهای متخصص را استخدام کند مجبور باشد تا افرادی را که از روی ناچاری استخدام کرده با کلی صرف هزینه و زمان دوباره آموزش دهد.

2- مشکلات امنیتی زیادی که به واسطه حضور نیروهای وظیفه که نیروهای کار موقت هستند پیش می آید

3- با این همه آمارهای بی کاری مختلفی که منتشر می شود و همه هم نشان از افزایش بی کاری دارد چرا نباید از تعداد نیروهای وظیفه کم نشود و به جای آن شروع به استخدام نیروهای دائم کنند؟

4- ایجاد مشکلات اجتماعی فراوان به واسطه دوری فرد از خانواده که در این شرایط خیلی ها به استعمال دخانیات رو می آورند.
یادمه در دوران خدمت خیلی از دوستان من که تا قبل از خدمت اصلا فکر مصرف دخانیات به ذهنشان خطور نمی کرد اونجا به خاطر مشکلات روحی زیاد حداقل سیگاری شدند

5- برای افراد متاهل هم که کابوسی است غیر قابل حل است علی الخصوص با این حقوق ناچیز که هزینه رفت و برگشت هم نمی شود

6- خدمت سربازی فقط تبدیل شده به هدر دادن عمر و سرمایه جوانان (1707640) (alef-15)
 
احمد ازجنوب ایران
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۰:۴۸:۳۰
من یک سرباز امریه شرکت ملی نفت ایران هستم وکار شناسی ارشد دارم وجزء دانشجویان ممتاز دانشگاه بودم با ضوابط بسیار سخت ومصاحبه وگزینش ومصاحبه زبان انگلیس وسایر شرایط دیگر بعد از گذران دوره اموزشی وارد خدمت در شرکت در مناطق جنوب ایران وناظر حفاریهای چاهای نفتی مرزی شده ام وگرمای بسیارطاقت فرسای جنوب را تحمل کرده ام ولی شرکت نفت دیناری به هزینه های ما نمی کند وفقط حقوق سربازی را که هزینه یک روز نمی شود به من پرداخت می کنند یعنی هزینه ای سربازی نیز به خانواده ها تحمیل شده است من از وزیر نفت اقای مهندس زنگنه خواهش می کنم یک پاداشی برای تامین هزینه این گونه سربازهای متخصص اعما ل نمایند حد اقل در پایان خدمت هزینه سفر برای خود داشته باشند وبتوانند سربلند از سربازی ترخیص شوند (1707653) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۱:۱۹:۲۶
همه باید سربازی بروند متاهل و مجرد ندارد بنده مخالفم با این مقاله (1707689) (alef-15)
 
sajad
۱۳۹۲-۱۲-۲۶ ۰۸:۵۱:۳۷
سلام
دوست عزیز برخی از متاهلین شاید در شرایط استثنائی باشند که خدمت کردن براشون واقعا سخت باشه
بله شما که سرتون درد نمی کنه کی چطوری و بسته به چه شرایطی متاهل شده .آقا یا خانم محترم دقت کنید من شخصا با دختر داییم ازدواج کردم و ایشون کسی بودن که من از بچگی می خواستم .پدرشون چند سال پیش عمرشون را به شما دادند و مادرشون هم پارسال -تمام خواهر و برادرهاش هم ازدواج کرده بودند.
اینجا من بایست چکار می کردم ها؟ بایست می زاشتم خدمتم تموم بشه و اونم آواره بشه بعد می رفتم جلو؟
پس خواهش میکنم حرف ها تون را کاملا با منطق بزنید (2029358) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۵:۵۲:۰۳
من سرباز هستم .بخدا هم قسم که روحیم داغونه و از معافیت های بی خودی که واقعا حق بعضی ها نیست دلخورم . خدمت هم خیلی بهم سخت می گذره اما خدا شاهده دوست دارم سربازی برداشته شه حتی بعد از من تا این سختی هایی که من و امثال من کشیدیم جوونای این مملکت نکشن .تا این مشکلاتی که خصوصا برای متاهل ها بوجود نیاد برای کسی بوجود نیاد (2381886) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۲:۰۲:۲۵
من نیز سرباز متاهل هستم خدا خیرشون بده تازه با قانون سال 91 مدت سربازی برای از 18 به 24 ماه افزایش پیدا کرد!!!!!!! (1707752) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۲:۰۵:۵۳
مسئله اصلی اینست که قانون به دلخواه سردار... چرا به متن زیر دقت کنید :
طبق قانون جدید خدمت سربازی : تبصره۲) دولت موظف است خانواده هایی را كه با اعزام مشمول به خدمت سربازی از نظر تأمین معیشت زندگی با مشكل مواجه می شوند و قادر به تمشیت امور خود نباشند بر اساس مفاد قانون نحوه كمك به خانواده های مشمولینی كه قدرت اداره معاش خود را از دست می دهند مصوب ۳/۶/۱۳۶۶ تا پایان خدمت تحت پوشش قرار دهد.
در آیین نامه اجرایی قانون مصوب 3/6/1366 این افراد به شرح ذیل هستند : که تمامی بندها شامل معافیت شده اند بجز کفالت همسر و فرزند چرا قانون را کامل اجرا نمیکنید؟
ماده2 -خانواده نيازمند مشمول قانون عبارتند از :

الف- پدريا مادر با اعزام يگانه فرزند ذكور بيش از 18 سال .

ب- جدوياجده فاقد فرزندذكور و يا نوه بيش از 18 سال با اعزام مشمول به خدمت .

ج- خواهر و برادر صغير با اعزام يگان برادر و سرپرست.

د- همسر و يا فرزند.

ه- برادر بيش از 18 سال از كار افتاده كه برادر بيش از 18 سال ديگري نداشته باشد.

و- خواهري كه فاقد شوهر و فرزند ذكور بيش از 18 سال بوده و برادر بيش از 18 سال ديگري نداشته باشد.


عجیب اینجاست که ..محترم و دقیق همه موارد را معاف کرده اند به جز سربازان متاهل آیا در متون قانون فوق تفاوتی میبینید که همسر یا فرزند را از باقی موارد استثنا کرده باشه ؟ امیدوارم یک خبرنگار واقعی پیدا شود و پاسخ این پرسش را از .... معمولا علاقه زیادی به .. طرفه دارند بگیرد (1707759) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۲:۱۴:۳۶
آخه آقایون تصمیم گیر تو این زمینه که درد ماها رو نمی دوند و حرف های رهبری عزیز رو همیشه به همین نحو گوشمی کنند! (1707782) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۲:۲۴:۳۳
من داره آبروم میره پیش نامزدم و خانواش، چرا؟ چون بعد دو سال به علت سربازی اجباری نمیتونم برم سر خونه زندگی. میگن طرح کسر خدمت بردار ، ولی وقتی رفتم سراغش، هنوز بعد هشت ماه در هیچ موسسه ای (5 موسسه و دانشگاه) پروپوزال منو تایید نکرده و همش میگن تو روال اداریه. در کل روال اداری اینقدر طولانیه که سربازی رفتن به صرفه تره . فقز کلی بازی خوردم و سربازی رفتنو انداختم عقب به امید انجام طرحهای کسر خدمت. (1707802) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۲۳:۲۱:۱۶
من دانشجوی دکترا و متاهل هستم و هرگز با این شرایط به سربازی نخواهم رفت! (1707871) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۴:۱۰:۱۵
باید دعا کرد تحریم ها زیاد تر بشه که دولت با مشکل بودجه دچار شه و برا رفعش مجبور بشه فروش خدمت را شروع کنه که هم مشکل خودش و هم مشکل هزاران نفر را که با رفتن به سربازی زندگی خودشون و خانواده شون با مشکل روبرو میشه حل بشه. (1708064) (alef-6)
 
مشمول غایب کارآفرین نخبه
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۷:۱۱:۴۳
سلام
من یک غایب خدمت متاهل هستم
زمان مشمولیت متاهل بودم و در عین حال یکی از برترین کارشناسان در حوزه تخصص خودم بودم به طوری که در سال دوم دانشگاهم برترین کارشناس علمی پژوهشی حوزه ی تحصیلم در یک شاخه خاص شناخته می شدم و از همون زمان برای فعالیت در سازمان های دولتی استانهای مختلف فراخوان می شدم و همه صابون امریه شدنم رو به شکمشون می زدن اما در نهایت در سال آخر تدریس در اصفهان در یک سازمان دولتی به عنوان کارشناس کل مشغول شدم. با اتمام تحصیل و گرفتن نمره 19.67 از پایان نامه 6 ماه وقت داشتم تا خودم رو معرفی کنم در یکی از پروژه های پژوهشی از دانشگاه مبلغ زیادی به خاطر قراردادم طلب داشتم به خاطر تدریس هم طلب داشتم از سازمان مربوطه هم طلب داشتم که هیچ کدام وصول نمیشد و به بهانه های کراحل اداری هر روز به تعویق می افتاد بدهکاری من به دانشگاه بابت وام های گرفته شده در دوران تحصیل مانند ودیعه هم موجب شد تا دانشگاه نامه خدمت رو نده و غیبت خوردم در عین حال همسرم هم دچار مشکل قلبی بود و تنهایی ما در شهر غریب هم مشکلات رو دو چندان می نمود درنهایت وقتی مشکلات مالی من حل شد دیگه یک مشمول غایب محسوب می شدم که امریه هم به من تعلق نمی گرفت . الان شش سال می گذره و فعلا به همین منوال سر میکنم البته الان یک کارگاه بزرگ دارم با کلی کارمند که خوب می دونم اگر کارو ول کنم و بخوام برم خدمت حداقل زحمت این چند ساله ام نابود مبشه و کلی آدم هم بیکار بنابراین صابون مشکلات نداشتن پایان خدمت رو به تنم میزنم اما زیر بار این قانون معیوب و ناقص نمیرم
کفالت همسر و فزرزند، که هیچ؛ سرتاپای این قانون با اون همه معافیت های مسخره و ناعادلانه ایراد داره. هر کی پول داشته باشه یا پارتی دکترها رو میخره تا معافیت بگیره شناسنامه ی پدرو عوض میکنه تابعیت خارجی میگیره به پادگان پول میده و جیم میزنه و هزاران راه دیگه. اونوقت از طرف دیگه یک روستایی با هزاران مشکل باید بره اون سر کشور با کلی هزینه های تحمیلی و هیچ درآمدی تا عدالت سراسری برقرار بشه. گل بگیرن در این قانون رو (1708126) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۷:۵۱:۳۱
فرزند من در دوران دانشجویی ازدواج کرد و دانشجوی دکترا نیز هست آیا شرعا و عرفا درست است که یک نخبه کشور که متاهل هم هست و بزودی بچه دار هم می شود به خدمت نظام برود و در طول سربازی هم از تخصص خود جدا شود و هم میلونها تومان هزینه ای را که صرف تحصیل در دانشگاه آزاد کرده در پادگان یسوزاند . چرا مسئولان نظام وظیفه هنوز افکار رضا شاهی سرباز بگیری را در قرن بیست ویکم از سر خارج نکرده اند؟ قربون مجلس برم که فقط فکر خودشان هستند حقوق مادم العمر ، آرم طرح ترافیک ،جواز حمل اسلحه و....
قدری هم به مردم و کشورتان بپردازید (1708162) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۷:۵۲:۳۳
مکر این سازمان رییس ندارد که همیشه جانشین وی مصاحبه می کند . حاج آقا از پشت پرده بیرون بیا (1708165) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۷:۵۶:۱۲
در جنگهای کنونی با تکنولوژی نظامی باید از کشور دفاع کرد نه با سرباز پیاده.
تازه استکبار می گوید من برای جنگ در کشور مورد تهاجم سرباز پیاده نمی کنم . همان زیر ساخت های اقتصادی و نظامی را بزنم کافیست . نیروهای مسلح ما با یک پنجم این تعداد سرباز چابک تر می شوند . سربازی را حرفه ای کنید (1708168) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۷:۵۸:۱۴
همین سربازی عامل اصلی رشد بیکاری در کشور است تحصیل کردگان دانشگاهی در طول سربازی هرچه می آموزند از یاد می برند و به فردی بی تخصص تبدیل می شوند و بعد به آنها کار نمی دهند و باید توی خیابانها قدم بزنند (1708171) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۷:۵۹:۳۶
اگرسربازی حرفه ای شود این سازمان باید بساطش را جمع کند لذا در این باره موضع می گیرد و مقاومت می کند . (1708172) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۸:۰۱:۴۸
اگر سربازی حرفه ای شود فساد از برخی پرسنل ذی نفوذ این سازمان که با دریافت میلیون تومان به افراد کارت پایان خدمت (جعلی ) می فروشند رخت خواهد بست (1708178) (alef-6)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۰۹:۱۸:۲۷
منهم دو فرزند دارم . همسرم هم کار میکند . با اینکه هر دو مشغول کار هستیم اما نمیتوانیم هزینه های زندگی را تامین کنیم . زمانیکه سربازی را میفروختند دانشجو بودم وقتی که درسمان تمام شد گفتند دیگر نمیفروشیم . ما ماندیم و هزاران مشکل ... اشتباهم این بود که زود ازدواج کردم و زود بچه دار شدم و اصلا درس خواندم !!! (1708246) (alef-6)
 
arash
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۰:۱۳:۰۴
با سلام و تشکر از مطلب خوبتون, از سایت الف و آقای توکلی تقاضا داریم این موضوع را پیگیری نمایند, بنده با 35سال و زن و بچه, (به هر دلیلی نتونستم برم سربازی و 15سال همه جور محرومیت رو تحمل کردم) چوری برم سربازی؟ حق زن و بچه من هست؟ دولت میتونه هزینه, قسط و .. رو بده؟ خواهش می کنم در مجلس مطرح کنند یا به گوش مقام معظم رهبری برسونن (1708292) (alef-6)
 
مصطفی انصاری
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۰:۲۴:۵۱
من سال 88 به خدمت رفتم.آن زمان که به خاطر قبول در دانشگاه آزاد خدمت ترخیص شدم با توجه به کسر خدمت و مدت خدمت ( 18 ماه ) 5 ماه از خدمتم باقی بود ولی الآن که از دوستان که از خدمت هستند میرسم ، متوجه میشم که باید 13 ماه خدمت کنم البته با یک محدودیت جدید و آن اینکه متاهل شداز یک حقوقدان پرسیدم گفت که به لحاظ حقوقی مشمول شراط سال 88 هستم ولی نسبت حق وحقوق با ستاد کل نیروهای مسلح را نميدانم چیست
واقعا نميدانم فریاد تظلم خواهی ام را پیش چه کسی ببرم (1708313) (alef-6)
 
مصطفی انصاری
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۵:۵۴
در پاسخ به کسانی که راه حل ارتش حرفه ای را پیشنهاد میکنند یا معتقدند دولت به زودی به دلیل کسر بودجه فروش خدمت را آغاز میکند عرض میکنم هیچ مقامی در ستاد کل سر سوزنی به این مسائل اعتقاد ندارد چون سرباز نیرویی خدماتی است که بدون دستمزد بیشترین حرف شنوی را دارد بطوریکه هیچ کارگر دستمزد بگیری این کارایی را نخواهد داشت در ضمن حذف آن بار مالی سنگینی را براى دولت ایجاد میکند.
به عنوان نمونه فرض کنید دولت بخواهد به جای همه جریمه بنویسهای پلیس راهور کارمند دارای تحصیلات کارشناسی به بالا استخدام کند.اون موقع ........ (1708341) (alef-6)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۲:۲۱:۲۲
واقعا برای این معضل باید سریعا راهکار عملی پیدا کرد. الان واقعا متاهلانی که بدلیل عقاید مذهبی خود ازدواج کرده اند و دارای فرزند هم هستند برای رفتن به سربازی مشکل دارند. هم زندگی خانواده به دردسر می افتد و هم فرزند و همسرشان دچار مشکل میشوند.
امیدوارم مقام معظم رهبری که فرماندهی کل قوا را بر عهده دارند به این مسئله به صورت ویژه تفضل فرمایند. (1708482) (alef-6)
 
مرتضی نیکوبذل
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۳:۰۳:۵۸
من 67سال دارم بازنشسته علوم پرشکی شهید بهشتی هستم فرزندم که متاهل است به سربازی رفته(بامدرک فوق لیسانس)حال حساب کنیدبا هفتاد هزارتومان حقوق وظیفه چگونه کرایه منزل وهزینه های زندگی راتامین کنیم انصاف کجارفته است خدایا توشاهدباش. (1708583) (alef-6)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۷-۲۰ ۱۳:۰۱:۲۷
منم با مدر ک فوق لیسانس رفتم سربازی . پسر شما هم بره چه عیبی داره (1712144) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۲۶:۱۶
رفتنش عيب نيست خانوادش آواره بشن يك زندگي داغون بشه عيبه !!!!!! (2060281) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۳:۲۲:۳۰
دولت باید اقدام به ساختن واحد های مفید در قسمت های فرسوده شهر و اجاره آن با قیمت متعادل به زوج های جوان به مدت 5 یا 10 سال باشد

البته خانه هایی مناسب تا جوانان را راضی به ازدواج نماید

بزرگ و دلباز!....

بسته به میزان ازدواج

البته در این زمینه می توان از صندوقی هم استفاده کرد تا هزینه ای تامین شود برای بازسازی این واحد ها بعد از فرسوده شدن



به این شکل همه مشکل مسکن تا حدود زیادی حل میشه و هم مشکل ازدواج (1708606) (alef-6)
 
نوید
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۴:۴۱:۳۴
سربازی اجباری برای افرادی که متأهل و به ویژه دارای فرزند هستند، جز ظلمی بزرگ، مفهوم و معنایی دیگر ندارد.
انسان که نمی تواند به خاطر سربازی همه کارها و برنامه هایش را کنار بگذارد.
به جز این، سربازی اجباری کلاً باید برچیده شود، زیرا مربوط به نظام های عقب مانده و جنگ ستیز است! (1708722) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۵:۰۳:۱۰
چگونه است که مشمول برای کفالت خواهر و مادر پیر و پدربزرگ و ... میتواند از تسهیلات معافیت استفاده نماید ولی همسر جوان خود و فرزندانش را در این وضعی که نمیتوان به برادر خود نیز اعتماد کرد، و در این گرانی به امید خدا رها کند و برود خدمت! (1708758) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۸:۵۵:۳۳
تبعیض دیگر در برخورد با مشمولان داخل و خارج می باشد.
"مشمولان ایرانی مقیم خارج ازکشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند می توانند به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال به کشور تردد کنند."
هیچ گونه تبعیضی نباید باشه، مشمولان داخل هم باید بتونن سالی 2 بار هر بار به مدت سه ماه از کشور بدون مشکل خارج شن
یا اینکه کلا سربازی حرفه ای شه و برای همه اختیاری باشه (1709207) (alef-6)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۷-۱۸ ۱۸:۵۷:۵۸
سلام
واقعا نمی دانم چه کنم .بیست سالگی ازدواج کردم والان 2بچه دارم هیج شرکت وارگانی استخدام نمیشوم بدون بیمه کارگری میکنم چطور بروم خدمت؟ (1709210) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۷-۱۹ ۰۱:۰۴:۵۹
سلام
من 36 سالمه و 3 تا فرزند دارم با مدرک مهندسی نرم افزار سرباز غایب حساب می شم من با این همه گرفتاری و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سایر محرومیت ها و مشکلاتی که به خاطر غیبت از سربازی متحمل شده ام. بعد از 15 سال محرومیت و تحمل این همه سختی نمی یام دیگه به سربازی برم چون تو زندگی تاثیر زیادی نداره
من فقط ماهی 600 هزار تومان اجاره خانه پرداخت می کنم. سایر هزینه های زندگی هم جدا.
حالا اقایان انتظار دارن یک سرباز غایب متاهل با هزار تا بدبختی بیاد بره سربازی؟ ان هم با همچین حقوقی؟
اگر مثلا ماهی لااقل 1 میلیون پرداخت کنند من حاضرم برم سربازی

یک ماه کار نکنم . اجاره پرداخت نکنم. کل زندگی صاحب خانه می ریزه بیرون (1709785) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۱۹ ۲۰:۱۳:۲۱
چطور یه خانم متاهل پزشک باید طرح بره ولی آقایون نرن سربازی؟ خوب اول تکلیف خدمت رو معلوم کنن بعد ازدواج کنن (1710878) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۶:۰۳:۳۱
چون با پول بیت المال که از جیب من و امثال من بوده رفتی شدی خانم دکتر...مردا چی ؟ چه گناهی کردن ؟ یا حق کیو خوردن ؟ یا مدیون کی هستن ؟ (2381917) (alef-3)
 
مرتضی
۱۳۹۲-۰۷-۱۹ ۲۱:۴۶:۱۳
همین سربازی عامل اصلی رشد بیکاری در کشور است تحصیل کردگان دانشگاهی در طول سربازی هرچه می آموزند از یاد می برند و به فردی بی تخصص تبدیل می شوند و بعد به آنها کار نمی دهند و باید توی خیابانها قدم بزنند (1711068) (alef-15)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۷-۲۰ ۱۳:۰۰:۱۶
عزیز جان میخواستی اول بری سربازی بعد ازدواج کنی . چطور ما بریم سربازی و شما نرید (1712142) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۱۲:۱۵:۳۴
کی این دیدگاه های بد خواهانه برای دیگران از جامعه ما رخت می بندد؟؟
این چه تفکریست که چون من زجر کشیدیم پس دیگران هم باید زجر بکشند؟؟ (1714201) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۱۸:۵۶:۰۱
شما که این صحبت رومطرح میکنی نظرت راجع به کسایی که سال 81 خدمت و خریدن چیه؟
کسایی که 82 معافی رهبری گرفتن چیه؟ اون همه ای که به خاطر عینک معاف شدن چیه؟
اونایی که چون خارج بودن تا همین 6 ماه پیش داشتن میخریدن چیه؟
اونایی که با سه برادری معاف شدن جی؟
فقط مشکلت با همین متاهل هاست؟
پس بدون دیگه حنا امثال شما رنگی نداره و معلومه این حرفا از کجا داره آب میخوره. (1715224) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۵۳:۴۰
کاملا موافقم. به موارد فوق، لاغری رو هم اضافه کنید که این یکی از اون خدمات به ظاهر ارزشمند!! اون دوران بود.
این در حالی است که الان مشمولین غایب متاهل که حداقل به مدت 10 الی 15 سال انواع محرومیت ها را کشیده اند نمی توانند به اندازه یک قانون لاغری سال 81 و 82 نظر سازمان وظیفه را جلب کنند. (1725439) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۰ ۲۱:۵۱:۳۶
من با 34 سال سن و زن و فرزند هیچگاه سربازی نخواهم رفت. (1713228) (alef-6)
 
علوی
۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۱۶:۲۵:۳۱
احسنت . موضوع سربازی اقایان متاهل به خوبی از نظر حقوقی تبیین شده است .
از نمایندگان مجلس می خواهم . طرحی برای حل این مشکل اماده نمایند (1714957) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۲۳:۳۸:۱۴
شما را به خدا كساني كه ازدواج كنند را معاف كنيد،شايد أوضاع جامعه هم بهتر شد (1720246) (alef-6)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۶:۳۸:۳۱
با عرض سلام خدمت دوستان
بنده یکی از کسانی هستم که مدرک دکترا دارم و در سال 90 فارغ التحصیل شدم و بعدا برای معافی اقدام کردم و کمیسیون شهرستان معاف شدم ولی استان فقط به خاطر مدرک بالا و تیپ کت و شلواری معافیتم را لغو کرد و این ماجرا یک سال طول کشید بعد از اون برای طرح خدمت دانشگاه اقدام کردم که برج 8 سال 92 موافقت شد ولی بعدا یک قانونی اومده که شروع خدمت مشمولین هیات علمی از تاریخ آموزش نظامی می باشد ، که آموزش ما هم فط تابستون ها انجام می شود یعنی قانون جدیدی که به گذشته هم سرایت کرد و 10 ماه از خدمت من نادیده گرفته شد ، ضمنا مدت خدمت ما 48 ماه می باشد ، حالا تصور کنید که بنده با سی و سه سال سن تازه سه ماه از خدمت 48 ماهه ام انجام شده ، دادم را باید از چه کسی بستانم تا کی باید در مملکت ما قوانینی باشد که بوی کهنگی می دهد و افرادی دست اندرکار وضع آن باشند که هیچ زحمتی برای بررسی جوانب اجرای آن نمی دهند (1721454) (alef-15)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۸:۵۷:۱۶
الف از مسئولان نظام وظیفه سوال نمایید که آیا اینها را می خوانند و می دانند؟
هر کس در این اوضاع در زمان دانشجویی ازدواج کند و بتواند زندگی خود را اداره نماید معافیت خدمت که سهل باید نشان جوان موفق به او بدهند. (1721784) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۵ ۱۲:۲۹:۲۵
-------------------------
خواهشا این نظر رو بزاردید بار 100 هست نظر میدم و انگار هیچ
----------------------
یک چیز که بسیار جالبه
اینه که میگید زاد و ولد زیاد بشه اما...
امثال من که 29 سال سن دارم درم هم تازه تمام شده دو تا بچه هم دارم و در طول تحصیل کارآفرینی کرده و کاری برای خود ایجاد کرده ام
چطوری میتونم برم سربازی و زن و بچه و کارم رو ول کنم و تازه در سن 31 ساله گی تازه بیام از صفر شروع کنم
مگه خدمت به مملکت فقط با پا چسبوندن ایجاد کار برای چندین نفر خدمت نیست؟
اهل موازین اجتماعی بودن و ناهنجار نبودن خدمت نیست؟
فکر میکنید امثال من الان بخوان برن سربازی چه وضعی خواهند داشت
بریم که اونطور میشه
نریم هم که باید به ناچار دست به هزار دوز و کلک بزنیم که بتونیم حقوق ساده اجتماعی که هر فرد ساد باید داشته باشه رو داشته باشیم (1723336) (alef-15)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۸-۰۶ ۱۶:۳۲:۱۹
خودداری از خدمت سربازی به دلایل وجدانی
قطعنامه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل

تعریف بین‌المللی مخالفت با سربازی در ۸ مارس ۱۹۹۵ به بیان قطعنامه ۱۹۹۵/۸۳ کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد که «اشخاص گذراننده خدمت نظامی نباید از حق مخالفت با خدمت سربازی بازداشته شوند» گسترده‌تر شد.

در نوبت قبل یکی از قطعنامه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را منتشر کردیم و امروز قطعنامه دیگری از این کمیسیون را برای همراهان گرامی ترجمه کرده ایم. یکی از اهداف کمپین ترجمه متون و مقالات حقوقی و اقتصادی برای آگاهی بیشتر هموطنان عزیزمان از وضعیت خدمت سربازی در کشورهای دیگر است. همانطور که پیشتر نیز گفته ایم، کمپین از همه ایرانیان و اندیشمندان برای پرداختن به این موضوع دعوت می کند. همچنین کمپین از طرح مجلس در خصوص خدمت سربازی غیر اجباری حمایت کرده و خواهان پیگیری این طرح برای تصویب است.
بی شک تنها با همراهی هموطنان عزیزمان می توانیم صدای این مطالبه را به زودی به مسئولان برسانیم. از همراهی همه همراهان سپاسگزاریم.

خودداری از خدمت سربازی به دلایل وجدانی
قطعنامه 1989/59
کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد

با تاکید مجدد بر آن که کلیه ی کشورهای عضو تعهد دارند که حقوق بشر و آزادیهای اساسی را ترویج کرده و مورد حمایت قرار دهند و به تعهداتی که تحت اسناد مختلف بین المللی حقوق بشری، منشور سازمان ملل و حقوق بشردوستانه برعهده گرفته اند عمل کنند.

بدون ازنظر دورکردن بندهای 3 و 18 اعلامیه ی جهانی حقوق بشر که حق زیستن، آزادی و امنیت شخصی و حق آزادی تفکر، وجدان [آسوده] و مذهب را اعلام می دارند.

با درنظرداشتن آنکه در قرارداد بین المللی حقوق مدنی و سیاسی به رسمیت شناخته شده که هرکس حق آزادی تفکر، وجدان [آسوده] و مذهب را دارد.

همچنین با در نظر داشتن قطعنامه های مجمع عمومی که مجمع در آن سال 1985 را به عنوان «سال بین المللی جوانان: مشارکت، توسعه، صلح» نامگذاری کرد، که در آن مجمع اظهار کرد که افراد جوان بایستی با درک و روحیه ای [مملو] از آرامش، عدالت و احترام برای همه ی اشخاص تربیت شوند، و یادآوری قطعنامه مصوب 12 مارس 1981، که به نیاز به درکی بهتر از شرایطی که تحت آنها بتوان بر اساس وجدان، خدمت نظامی را مورد اعتراض قرار داد، اشاره داشت.

با توجه به نقش مهم جوانان در ترویج صلح بین الملل و همکاری و نیز حقوق بشر و آزادیهای اساسی،با یادآوری قطعنامه ی مجمع عمومی مصوب 20 دسامبر 1978 که در آن مجمع حق همه ی افراد برای امتناع از خدمت در ارتش یا نیروهای انتظامی برای به اجرا درآوردن تبعیض نژادی را به رسمیت شناخته است .

با ابراز اعتقاد [راسخ] که تلاشهای منسجم و صادقانه از سوی همه ی کشورها با هدف ازبین بردن قطعی تهدید به جنگ، حفظ صلح بین المللی، تحقق حق استقلال و توسعه ی همکاری بین المللی برطبق منشور ملل متحد نهایتا به ایجاد شرایطی منجر خواهد شد که تحت آنها خدمت سربازی غیرضروری خواهد شد.

با یادآوری قطعنامه ی مصوب 10 مارس 1987، که در آن از کشورها خواست تا بپذیرند که خودداری از خدمت سربازی به دلایل وجدانی را به عنوان اعمال مشروع حق آزادی تفکر، وجدان و دین تلقی کنند که توسط بیانیه ی حقوق بشر و پیمان بین المللی حقوق سیاسی و مدنی برسمیت شناخته شده و توصیه کرد که دولتها با اعمال این حق از زندانی کردن افراد بپرهیزند.

با یادآوری گزارش کمیته ی فرعی در مورد مسئله ی خودداری از خدمت سربازی به دلایل وجدانی که منعکس کننده ی استانداردها و هنجارهای بین المللی مربوطه گنجانده شده در اسناد مختلف حقوق بشر بوده و قانون کشور در رابطه با کارکرد اجباری یا داوطلبانه ی خدمت سربازی را شرح می دهند.

با درنظرگرفتن این امر که گرچه در قانون داخلی برخی کشورها در رابطه با برسمیت شناختن خودداری از خدمت سربازی به دلایل وجدانی هیچ ماده ای تصریح نشده، اما درعمل امکان خدمت غیررزمی درچارچوب ارتش و گاهی خدمات شهروندی آلترناتیو را فراهم می کنند.

با اذعان به اینکه خودداری از خدمت سربازی به دلایل وجدانی ناشی از اصول و علل وجدانی ازجمله اعتقاد عمیق ناشی از انگیزه های دینی، یا نظایر آن است.

1. حق هرکس برای خودداری از خدمت سربازی به دلایل وجدانی به عنوان اعمال مشروع حق آزادی تفکر، وجدان و مذهب، آنطورکه در ماده ی 18 از بیانیه ی جهانی حقوق بشر و نیز ماده ی 18 از قرارداد بین المللی حقوق سیاسی و مدنی مطرح شده، را برسمیت می شناسد.

2. از دولتها می خواهد که قانونی را تصویب کرده و اقداماتی به هدف معاف کردن از خدمت سربازی براساس اعتقاد صادقانه به خودداری از خدمت سربازی به دلایل وجدانی را درپیش گیرند.

3. به دولتهای دارای نظام خدمت سربازی اجباری که درآنجا هنوز چنین ماده ای به تصویب نرسیده، این توصیه را خاطرنشان می کند که آنها با به خاطر داشتن تجربه ی برخی کشورها در این مورد، به خودداری کنندگان وجدانی اشکال مختلفی از خدمات آلترناتیو را ارائه کنند که با دلایل خودداری وجدانی سازگار باشند و اینکه از زندانی کردن چنین افرادی خودداری نمایند.

4. تاکید می کند که چنین اشکالی از خدمات آلترناتیو بایستی ماهیت غیررزمی یا مدنی داشته، در جهت مصالح عمومی بوده و بدون ماهیت تنبیهی باشند.

5. به کشورهای عضو سازمان ملل متحد توصیه می کند که اگر تابحال چنین نکرده اند، در چارچوب نظام قانونی داخلیشان، هیئتهای تصمیم گیرنده ی بیطرف و مستقلی که وظیفه ی تعیین معتبر بودن یا نبودن خودداری وجدانی از خدمت سربازی در یک پرونده ی خاص را برعهده دارند را دایر نمایند.

6. از دبیرکل می خواهد که متن قطعنامه ی فعلی را به کلیه ی کشورهای عضو سازمان ملل متحد ارسال نماید.

7. همچنین از دبیرکل می خواهد که در نشست چهل و هفتم، با درنظرگرفتن نظرات مطرح شده از سوی دولتها و اطلاعات بیشتری که دریافت می دارد، در رابطه با مسئله ی خودداری وجدانی از خدمت سربازی گزارشی را به کمیسیون ارائه نماید.


8. تصمیم دارد که این امر را بطورگسترده تر در نشست چهل و هفتم تحت عنوان دستور جلسه ی:«نقش جوانان در ترویج و حمایت از حقوق بشر، از جمله مسئله ی خودداری وجدانی از خدمت سربازی» بررسی نماید.

جلسه ی پنجاه و پنجم، 8 مارس 1989 (1745742) (alef-6)
 
میثم
۱۳۹۲-۰۸-۲۳ ۱۸:۴۲:۴۴
با سلام خدمت همه من 31 ساله و متاهل هستم برای یک خونه 70 متری دارم ماهی 700 هزار تومان اجاره میدم مخارج عادیه زندگی رو هم که بهتر از من میدونید... الان با این شرایط سخت چجوری برم خدمت ؟ تا الان 13 سال محدودیت کامل اجتماعی داشتم آیا کافی نیست؟ تنبیه نشده ام؟ حتما باید زندگیم متلاشی بشه تا مسئولین راحت بشن...؟ شما را به خدا فکری به حال متاهلان غایب بکنید. (1774568) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۱۲-۰۱ ۱۲:۴۹:۱۸
کو گوش شنوا فقط می گن بچه بیارید نه شرایط را فراهم می کنند نه امکانات در اختیار قرار می دهند بعد معضل طلاق و فساد هم روش انشاء الله باید چطور درست بشه احتمالا نیم دونیم (1984762) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۰ ۰۳:۵۱:۴۴
چقدر دردنکه که این همه جمعیت تو سایتای مختلف دارن التماس میکنن برای معافیت متاهلین فرزند دار ولی مثل اینکه همه گوش هاشونو گرفتن و هیچ عکس العملی از خود نشان نمیدهند..آخه اینا درده گوش شنوا کجاست تا دردارو از نزدیک بشنوه و کجاست اون قلبی که برای اون جوانی که نمیتونه زن و بچشو رها کنه و بره سربازی و داره زندگیش به همین دلیل و محرومیت از حقوق اجتماعی به هم میخوره به درد بیاد و هر چه زودتر به فکر چاره بیوفتن..خدا به همه سعادت خدمت به اشرف مخلوقات و بده که خدا هم از هممون راضی باشه.. (1834749) (alef-3)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۱۰-۱۰ ۰۰:۲۱:۵۰
بحران وحشتناک کاهش رشد جمعیت که امروز جامعه با آن دست به گریبان است، نیاز به یک شک ضربتی برای حل سریع آن دارد. پیشنهاد می دهم تا مدتی متأهلان فرزند دار یا دوفرزنددار را از خدمت سربازی معاف کنند. (1876637) (alef-3)
 
مجید
۱۳۹۲-۱۰-۲۱ ۱۵:۴۷:۱۸
سلام خسته نباشیدمن اعذامی 83هستم دارای دوفرزندهستم الان توی ابیک یاامادگاه خدمت می کنم باحقوق 40هزارتومن چگونه ازپس خانوادم بربیام ممنون راهنمایم کنید (1901212) (alef-3)
 
پوریا قدیری بورستان
۱۳۹۲-۱۰-۲۲ ۲۳:۳۶:۰۴
پوریا قدیری هستم 22سامل خدمت نرفتم متاهل هستم یک بچه دارم می خوام استخدام ناجا شوم دیپلم دارم سابقه بسج دارم واقعا باید بامتاهل جوری کنار بیان چون زن بچه ما که کناهی ندارن وکرن من دوست دارم به خاطر کشورم جونم بدم (1905344) (alef-3)
 
عارف
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۸:۱۵:۱۷
با سلام و تحیات الهی
من الان 28 ساله هستم که حدود 8 سال است که ازدواج کرده ام ولی الان یک فرزمند 6 ساله دارم و همسرم نیز از لجاظ بینایی مشکل دارد یعنی چشماش خیلی ضعیف است و بقران قسم پسرم و همسرم چشم به دستای من دوخته اند که نان امروز رو تامین کنم و اینجانب نیز چون در منطقه محرومی زندگی میکنیم یک شغل آزاد عکاسی دارم که به قران قسم درآمد مالی خیلی خیلی ضعیف است و به سختی امر و معاش زندگیم رو تامین میکنم. من تو سن 18 سالگی دفترچه سربازی برداشته بودم و به خاطر تصادف و شکستگی پا و مشکلات نتونستم به سربازی برم بعدش هم ازدواج کردم و نتونستم به سربازی برم و الان هم خودم و خانواده ام خیلی تو نگرانی هستیم که اگر دولت روزی من رو به سربازی ببرد من باید چکار کنم آخه من چطور امر و معاش خانوادم رو تامین کنم از مسئولین تقاضا دارم که به فکر ماها هم باشند بقران اگر یک روز مغازم بسته باشد به نان روزانه محتاج میشویم خواهشمندم کمکمان کنید.امیدوارم خداوند پشت و پناهتان باشد. (1910932) (alef-3)
 
مجید
۱۳۹۲-۱۰-۳۰ ۱۹:۵۱:۱۸
باسلام من هم متعهل ودارای دو فرزند هستم چگونه به31سال سن وبا این شرایط بروم سربازی شما رابه خدافکری به حال ما متعهلین بکنید لاقل انهایی راکه بچه دارن معاف کنید (1921758) (alef-3)
 
Ebrahim
۱۳۹۲-۱۱-۲۲ ۰۴:۰۸:۴۱
باسلام من متاهل هستم وداراى ليسانس اقايون نماينده و....
من پول دفترچه سربازى رو ندارم به كى بايد بگى اينجا
كسى وجدان داره ادم رو درك كنه (1968946) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۲-۱۱ ۱۴:۰۹:۵۷
با سلام
من الان با 36 سال سن و تاهل ،دارم میرم خدمت سربازی. راستش چون بعد از دانشگاه مشغول کار شدم گفتم اگه سربازی برم کارم رو از دست میدم این شد که سالهاست غیبت دارم .واقعا در همچنین شرایطی قانون و ومسئولین یه خورده رحم و انصاف داشته باشن بدک نیست!!!!!! راستش با این شرایط رحم هم نخواستیم !! فقط یه خورده انصاف بد نیست..... (2002163) (alef-3)
 
نوید
۱۳۹۲-۱۲-۱۶ ۱۴:۳۹:۴۲
پدر،مادر،برادر،خواهر،جد و جده معافیت کفالت؟؟؟برای فرزند کفالت در صورتی که همسر مرده باشه
در صورت اعزام همسر یا باید بره کار کنه که معلوم نیست آیا اون شخص امین هست یا نه در هر صورت شیطانه دیگه وسوسه میکنه.این در بهترین شرایط بدترین هم که ناکجاباد
قوانین اسلامیست آیا مسئولان هم؟ (2010660) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۲۳:۵۷:۳۱
متولدين ٥٤ يازده ساله كه معافن متولدين ٥٥ هنوز مشمولن عدالتشون منو كشته (2050748) (alef-3)
 
جمال
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۲:۳۲:۱۱
سلام دوستان منم داراي دو فرزند هستم نميتونم خرجشون را بدم چه برسه برم حدمت تو را خدا به داد اين همه متاهلين برسين (2069399) (alef-11)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۲۰:۱۶:۵۷
من افتادم 04 بیرجند گروهان 3 گردان 6 میخاستم ببینم بعد از اموزشی کجا میافتم و ایا میتونم از پادگان خارج بشم
دانشجوی انصرافی فوق دیپلم هستم (2071431) (alef-11)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۰:۱۳:۳۱
تورو خدا پیگیر این موضوع بشین
کلی از زندگی عقب افتادیم (2072810) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۹:۱۷:۵۷
باسلام به اقایانی که برای ملت قانون میزارن من29 سالمه زن و یک فرزند دارم وابسته به نهادی نیستم بیمه تامین اجتماعی هم نیستم با توجه به شرایط اقتصادی موجود گرانی تورم بیکاری معیشت خانواده خود را به سختی تامین میکنم فکری برای ما بکنید من چگونه سربازی برم خرج زن فرزندم را کی بده؟بابا مگه تو این مملکت زندگی نمیکنید نمیدونید چه خبره حتمان باید زندگیم نابود بشه..... (2085609) (alef-3)
 
یاسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۵:۴۴:۴۲
با عرض سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم زیره 18 ساله ها هم میتوانند به خدمت سربازی بروند؟ (2086622) (alef-6)
 
مجتبی
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۰:۰۷:۴۲
با سلام.من 2ساله متاهل شدم عقد کردم ترم دوم کارشناسی هستم 1.5سال دیگه درس دارم 2سالم خدمت دارم میشه 6سال ینی این درسته من 6سال خانمم تو عقد باشه بعدشم بیکار باشم بخدا موندم چیکار کنم تو روخدا تو رو قرآن یه فکری به حال ما بد بختا بکنید خواهش میکنم (2114732) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۰۹:۱۹:۱۷
برای متاهلین باید معافیت در نظر بگیرید برای اینکه ازدواجم به سخره گرفته نشه ، برای کسانی که زیر 30 سالگی طلاق گرفتن کارت معافیت پس گرفته شه ودوباره به سربازی اعزام بشن اینجوری دیگه کسی سوری ازدواج نمیکنه (2120662) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۰۷ ۱۵:۰۲:۳۹
با عرض سلام و خسته نباشيد
يك سال ديگه هم گذشت خبري نشد مسئولين كجا هستن چرا فكري بحال متاهلين نميكنن (2170056) (alef-3)
 
امید
۱۳۹۳-۰۳-۰۸ ۱۴:۵۷:۵۴
سربازی باعث شد که من بعداز سه سال زندگی مشترکم باخانم ام طلاق بگیرم مسئولین شما به من بدهکار هستید (2171484) (alef-3)
 
مهدیه
۱۳۹۳-۰۶-۱۸ ۱۶:۵۶:۵۳
سلام...
سربازی برای من و همسر کابوس شده. با اینکه متاهل بود رفت زابل آموزشی...ساکن مشهد هستیم...بعد افتاد فریمان...3ماه ندیدمش...خیلی سخت بود.هیچ منبع درآمدی نداشتیم... فرار کرد. جالبه تو نیرو انتظامی راننده بود.مرخصی نداشت.فقط تو این سه ماه 12 ساعت اومد. بماند از اتفاقایی که تو کلانتری میفتاد... از سربازی بدش اومد..خیلی سختی کشیدیم.کسی نبود کمکمون کنه. خانوادم میخواستند طلاق مو بگیرن... آیا از نظر مسئولین درسته؟؟؟؟؟ زندگی دو نفر خراب بشه؟؟؟؟ از نظر قانونی کسی که کارت پایان خدمت نداره بدبخته... با این بد بختی و اجاره های بالا... واقعا سربازی جایزه؟؟؟ در برخی از کشورها سربازی یک شغله با کلی مزایا...اینجا چی؟؟؟ فقط معایب دار ه و بس... بدون کارت گواهی نامه تمدید میکنن؟؟؟؟؟ (2366832) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۰۰:۴۹:۱۴
سلام
من دانشجوی ترم آخرکارشناسیم و3 ساله متاهلم ودارای یک فرزند.مادرم هم فوت کرده وپدرم مسن وشکست خورده است ویک برادروخواهرصغیردارم.من باماشینی که دارم ازصبح تاشب مسافرکشی میکنم وبابدبختی خرج زندگیمودرمیارم به نظرمسئولین بارفتن من به خدمت خرج زندگیموازکجابایدتآمین کنم.اگه تونستیدراهنماییم کنید؟ (2402192) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۰۷:۱۱:۳۲
عالی (2419082) (alef-3)
 
مختاری
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۰۷:۲۰:۰۹
ایاتک فرزند که پدرش معتاد است وپول تو جیبی از مادرش میگیرد وهزینه دانشگاه ندارد ودر خانه اجارهای زندگی گی کند باید به سربازی برود این یک /لم بزرگ نیست پدرش کارمدند ن/زام بوده که بعد از ده سال او را اخراج کردند ما محرو میت زیادی کش ید هایم هیچ دادرسی نبود جهت احقاق نا حقی اخراجی پدرش در سن (2419089) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۰ ۲۲:۱۷:۴۰
باسلام من30سالمه دوتا بچه دارم یه پسر یه دختر الان 8ماهه که پسرم که8سالشه سرطان خون گرفته خودمم کارگر که 8ماهه باخانومم تو بیمارستانیم دیگه از زندگی سیر شدم10ساله که از خدمت بخاطر کار وتامین معاش خانه فرار کردم .شمارو به خدا کاری کنید. (2482291) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۱:۱۲:۳۳
من از طرف جمعي از مشمولان غايب

بالاي سي سال كه موجه
يا غير موجه نتوانسته اند
به خدمت مقدس سربازي بروند صحبت ميكنم تعداد
سه ميليون ازجوانان اين مملكت كه خيلياشون سواد
بالا دارن و ميتوانند كار افرينان بزرگي باشن بخاطر
سياستهاي غلط دولت از صحنه اجتماع كنار گذاشته شده اند
و در كارگاههاي غير قانوني وبا كمترين دست مزدها
و امكانات در فقر كامل تا به امروز كه سيزده سال گذشته است دوام اورده اند
از همه شما که این مطلب رو میخونید تقاضا دارم در صورت امکان
اگر میتوانید کاری کنید صدای درخواست این جوانان کوشا به گوش
مسئولین برسد تا شايد عنايتي شود
تا اين عزيزان از حقوق عادي و انساني برخوردار شوند
تا بتوانند باري از دوش اقتصاد ميهن اسلاميمان بردارند
با تشكر (2500639) (alef-3)
 
پيمان
۱۳۹۳-۱۰-۰۸ ۱۳:۰۷:۵۰
سلام من بايد چي بگم من فاقد پدر مادر،متاهم ،تحصيل كرده هم هستم كارم ازاده كي خرج زن زندگيمو بده ميگن برو سربازي (2570992) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۲:۱۵:۳۶
سلام من سال۸۹اعزام به خدمت شدم وهفت ماه از خدمت روگذروندم اونوقت مدت خدمت۱۸ماه بوده ودانشگاه قبول شدم وتصویه شدم اکنون که دانشگاهم تموم شده وفوق دیپلم گرفتم واعزامی یک دو نودوچهارهستم ایامدت خدمتم همون۱۸ماه است یابا اعزامی های جدیدبیستویک ماه باید خدمت کنم (2718193) (alef-10)
 
سمانه اسکویی
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۴۱:۲۵
سلام من نمی دونم سوالم رو از کی بپرسم
من همسرم 34 سالشه و و بعد لیسانس نرفت خدمت به علت مشکلات خانوادگی و بیماری پدرش دران سالها ؛ حالا من و ایشون در سال 1390 باهم عقد کردیم ؛امروز (13/02/1394) براش نامه مراجعه به خدمت اومده ،میخام بدون من که پدر و مادر ندارم و همچنین فرزندی در راه دارم راهی برای معافیت هست یا حداقل تخفیفی در جرایم ان در نظر گرفته می شود؟؟؟؟ (2866096) (alef-11)
 
محمد حسین
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۹:۵۸:۱۱
سرداران بزرگوار خواهشن فکری به حال ما سربازان متاهل دارای فرزند بکنید. من الان سه ماهه که با مدرک کارشناسی ارشد سربازم. واقعا نمیدونم برای خرج زندگی باید چیکار کنم؟ خیلی داره بهم فشار میاد. جلوی زن و بچم شرمنده شدم. با حقوق ماهی 300 هزار تومن من چیکار میتونم بکنم. (3165170) (alef-13)
 
محمد رضا
Romania
۱۳۹۴-۱۲-۲۰ ۲۳:۵۹:۱۲
مسئولان محترم و مقام والای رهبری ( مدظله العالی) به فکر مشمولان غایب دارای فرزند باشند تقدیر متشکر (3598336) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.