نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 466479
فاصله بین اهداف و واقعیت‌های صنعت خودرو
تاریخ انتشار : جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
در حالی در سال گذشته تنها ۶۴۴۳ دستگاه خودرو صادر شد که طبق هدف‌گذاری صورت گرفته این میزان باید به یک میلیون دستگاه در سال افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، خودروسازان داخلی در کنار داشتن نقاط ضعف در کیفیت برخی خودروهای تولیدی دچار مشکل دیگری به نام صادرات هستند.

هم‌اکنون تیراژ خودروهای صادراتی از سوی خودروسازان داخلی بسیار پایین بوده و بازار خارجی این محصولات نیز محدود به چند کشور در حال توسعه با محوریت عراق است.

در این زمینه با وجود تمام هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در سال گذشته (۱۳۹۵) تنها ۶۴۴۳ دستگاه خودرو از سوی خودروسازان داخلی صادر شد.

این وضعیت در حالی است که طبق پیش‌بینی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ (حدود هشت سال آینده) صادرات خودروهای سواری باید به یک میلیون دستگاه در سال افزایش یابد.

در این زمینه در سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴" آمده است که در این سال تیراژ تولید انواع خودروی سبک (سواری و وانت) باید به سه میلیون دستگاه برسد که دو میلیون دستگاه آن در بازار داخلی عرضه شده و یک میلیون دستگاه نیز صادر شود.

هدف‌گذاری صادرات یک دستگاه از هر سه دستگاه خودروی تولیدی در سال ۱۴۰۴ در حالی است که هم‌اکنون میزان صادرات خودرو با هدف‌گذاری صورت گرفته فاصله بسیار زیادی دارد.

در این شرایط کارشناسان معتقدند خودروهای فعلی تولیدی از سوی خودروسازان داخلی به دلیل قدیمی بودن پلت‌فرم‌ها و پایین بودن کیفیت قابلیت صادرات نداشته و با ادامه تولید این خودروها نمی‌توان امیدی به رشد صادرات داشت.

با این حال با توجه به قراردادهای جدید منعقد شده بین خودروسازان داخلی با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو، سیتروئن و رنو می‌توان امید داشت که با جایگزینی خودروهای جدید و با کیفیت با خودروهای فعلی بتوان به تدریج صادرات خودرو را افزایش داده و به اهداف تعیین شده نزدیک شد.

در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در سیاست‌گذاری‌های خود در زمینه ورود خودروسازان خارجی به ایران در پسابرجام شرط صادرات ۳۰ درصد خودروهای تولیدی در ایران را به عنوان یکی از شروط اصلی همکاری با خودروسازان خارجی تعیین کرده است.
 
کلمات کلیدی : خودروسازی+صنعت
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۸ ۱۱:۲۹:۴۵
ما با این وضعیت که هنوز بانکهای خارجی پول ما را انتقال نمی دهند هیچوقت صادر کننده نمی شویم و شرکتهای خارجی هم کمال سوئ استفاده را می کنند .
تنها راهش این است که بگوییم در مقابل صادرات یک خودرو حق فروش یک خودرو در داخل را دارند تا تکلفشان معلوم شود . (4290690) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۸ ۱۲:۲۴:۲۵
واقعا سیاستگزار خودش چگونه باور کرده!؟!؟!؟؟!؟!
جل الخالق
در برابر غولهای خودروساز ما یک میلیون دستگاه خودرو صادر کنیم؟!؟!؟!؟ (4290834) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.