نظر منتشر شده
۷۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 499275
به بهانه رودررویی ۲ ملی‌پوش فوتبال مقابل نماینده رژیم صهیونیستی
شکستن یک قبح تلخ‌تر از یک بازی
بخش خبری الف،‌ ۱۵ مرداد ۹۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸
تخلف ۲ ملی‌پوش فوتبال موج جدیدی از یک تصمیم پرابهام را در محافل ورزشی و غیرورزشی ایجاد کرده است که بررسی تخلف از الزامات دیپلماسی ورزشی به حساب می‌آید.

وارد شدن به مبحث بازی کردن احسان حاج صفی و مسعود شجاعی مقابل تیمی به نمایندگی رژیم اشغالگر قدس ابزارهایی را برای بحث می طلبد که اکنون که 48 ساعت از زمان برگزاری این مسابقه گذشته فرصت مناسب تری برای ورود به آن است. 

شرایط برای ورود به این مسئله می طلبد که دور از جانبداری و البته با رعایت این نکته که خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی چیست و چرا باید رعایت شود قلم را به نگارش واداریم. بی شک از بازی کردن این دو بازیکن مقابل نماینده رژیم صهیونیستی نمی توان به راحتی گذشت به خصوص که شکل پرداختن رسانه های اسرائیلی، فرانسوی و یونانی به این مطلب گواه این است که این موضوع فقط برای ایران مهم نبوده و همین نشان می دهد که ورزشکاران ایران در حوزه های مختلف تا چه اندازه باید مراقبت ویژه ای از خط قرمزها کنند. ابراز ناراحتی طیف های مختلف سیاسی و همچنین بخش زیادی از مردم در قبال حضور این دو بازیکن مقابل نماینده اسرائیل خود نشاندهنده این است که نباید به راحتی از آن گذشت و البته زنگ خطری است که خواسته و ناخواسته توسط این دو بازیکن به صدا در آمده است. 

زنگ خطر به صدا در آمده تا نهادهای مختلف ورزش حواس‌شان به این باشد که چطور ورزشکاران را راهنمایی کنند و اجازه ندهند این چنین پشتوانه ای که با زحمت به دست آورند را با یک تصمیم اشتباه خراب کنند.

مسعود شجاعی و احسان حاج صفی بازیکنان امروز و دیروز فوتبال ملی ما نیستند و تخلف به این بزرگی و در عین حال عجیب از سوی این دو ملی پوش موجی از ناراحتی و حتی عصبانیت را نه بین فقط اهالی ورزش و فوتبال بلکه غیر ورزشی موجب شده است. 

تبعات بازی کردن مقابل تیمی که نماینده طیف صهیونیست اشغالگر قدس است فقط یک مسابقه دادن نبوده و نخواهد بود. در سرزمینی که ورزشکاران به نام تر و صاحب موقعیت برای کسب مدال های جهانی و المپیک برای نشان دادن سیاست های کلان و اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران حاضر نشدند مقابل این اسرائیلی های صهیونیست به مبارزه بپردازند گواه این موضوع است که دو ملی پوش فوتبالی ما باید خیلی عمیق تر به این مسئله نگاه می کردند و به همین راحتی از کنار این قرعه نمی گذشتند. 

البته برای روشن شدن اذهان آن دسته از طیفی که با ورزش و قواعد بین المللی آن آشنایی کمتری دارند ذکر این نکته ضروری است که به دلیل حساسیت هایی که بر برخی مسائل وجود دارد عدم رویارویی با تیم های مختلف و نمایندگان از هر کشور و طیفی محرومیت های بین المللی وجود دارد و تنها دلیل تحت فشار قرار گرفتن دو ملی پوش فوتبال ایران برای حضور در میدان مقابل مکابی از رژیم اشغالگر قدس همین نکته بوده است که البته برای فرار از این وضعیت راهکارهای مناسبی پیش رو بوده که متاسفانه شجاعی و حاج صفی به این راهکارها توجهی نکرده اند.

چه بسا بوده اند لژیونرهایی در فوتبال ایران که با دانستن این موضوع که ممکن است در بازیهای لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا با نماینده اسرائیل روبرو شوند در همان زمان عقد قرارداد بندی را به قرارداد خود اضافه کرده اند مبنی بر اینکه مقابل چنین تیم هایی به میدان نمی روند. نمونه بارز و دم دستی این موضوع علیرضا جهانبخش است. مدیربرنامه های این بازیکن در یک تصمیم و اقدام هوشمندانه وقتی تیم آلکمار در اروپا با مکابی همگروه شد با مدیر این باشگاه هلندی جلسه ای را برگزار کرد و با توافق دو طرف جهانبخش در دو بازی رفت و برگشت مقابل تیم رژیم اشغالگر بازی نکرد. اکنون سوال این است که نقش مدیربرنامه های این دو بازیکن در این اتفاق چه بود؟

البته یادمان باشد که شجاعی و حاج صفی با همه تصمیم اشتباهی که برای بازی برگشت گرفتند برای بازی رفت که در سرزمین اشغالی قدس برگزار شد به این سفر نرفتند و باشگاه یونانی را مجاب کردند که حاضر نیستند به سرزمینی پا بگذارند که سیاست های کثیف و غلطی را در پیش گرفته است اما نقش مدیربرنامه های این دو بازیکن برای بازی برگشت کجا بود؟ 

درست سه روز قبل از برگزاری بازی باشگاه پانیونیوس یونان در بیانیه ای تاکید کرد که حاج صفی و شجاعی باید در بازی برگشت به میدان بروند. سوال این است بر فرض که این دو بازیکن تیم ملی ایران در تصمیم گیری خود دچار اشتباه شدند اما نقش فدراسیون فوتبال و روابط بین الملل فدراسیون چه می شود؟ آقایان؛ شما سه روز فرصت برای رایزنی با باشگاه یونانی داشتید تا دو ملی پوش خود را از این دوراهی نجات دهید. آیا ملی پوشان ایران در کشورهای اروپایی نیاز به مراقبت و کاور شدن ندارند؟ 

و اما مسئله مهمی که باعث شده تا فشارها از دوش کاپیتان تیم ملی و دیگر هم بازی ملی پوشش کم نشود این است که موجی از نگرانی بابت ریختن قبح بازی مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی به وجود آمده است که نمی تواند چندان هم جای نگرانی نداشته باشد اما جلوی ضرر را از هر جا که می شود گرفت باید گرفت. این اتفاق شاید یک درس بزرگ برای دیپلماسی ورزشی و حتی سیاسی ما باشد تا اجازه ندهیم ورزشکاران ما بدون مشاوره و هدایت شدن درست اقدام به رفتاری کنند که هم برای خودشان هزینه باشد هم برای مملکت‌شان. 

در این بین خطای شجاعی و حاج صفی  اهمیت بسیار دارد ومسئولان باید با این موضوع برخورد کنند.

همچنین شجاعی و حاج صفی باید ابراز پشیمانی کرده و با دلجویی از ورزشکاران ما که می توانستند در آوردگاه‌های مهم و بزرگ کسب مدال کنند اما برای خط قرمزهای نظام اهمیت قائل شدند هرچه زودتر عذرخواهی کنند تا بیش از این ورزش و فوتبال ملی ایران دچار خدشه نشود.
 
مرجع : فارس
 
کلمات کلیدی : حاج صفی + مسعود شجاعی
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۰۲:۰۶
كار اين دو فوتباليست قابل قياس با قانون گزاراني كه ديروز ان افتضاح سلفي را به بار اوردند نبود. (4507063) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۰۳:۲۳
برای پول مجبورند
بدبختی اینه که بازیکنان درجه 2هستند (4507068) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۱:۰۲
این بازیکنان باید حساسیت این قضیه رو درک می کردند و از انجام بازی خودداری می کردند
مطمئن باشید که اگر خسارتی هم به آنها به این دلیل وارد می شد مسئولین ورزش آنرا جبران می کردند و حتی همانند قهرمانان ملی با آنها برخورد می شد مثل آرش میراسماعیلی
به نظرم باید از تیم ملی کنار گذاشته شوند (4507084) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۱:۰۴
ملاک و معیار قانون است و این افراد هم کاری خلاف قانون نکرده اند. (4507085) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۹:۰۹
باشید تا معذرت بخوان! (4507101) (alef-3)
 
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۹:۱۷
وقتی نماینده های مجلس جایگاه خودشان رو متوجه نیستند و برای عکس گرفتن با یک مسئول خارجی آبروی یک ملت را به بازی می گیرند از دو تا بازیکن فوتبال چه انتظاری دارید؟ (4507102) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۰۶:۰۷:۵۶
نمایندگان ملت در واقع نماینده و نمونه ای از ملت هستند. اگر انتقادی داریم به نمایندگان نکنیم به خودمان بکنیم که ایشان را بر کرسی نمایندگی خود نهاده ایم! (4508199) (alef-13)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۰:۵۴
کاش به جز پول و منافع شخصی چیزهای دیگه هم برامون مهم بود. (4507107) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۱:۵۳
این افراد بازیکن های تیم های غیر ایرانی هستند و باید مطیع قوانین و مقررات باشگاهی خود باشند.
چرا جوسازی می کنید! (4507109) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۳:۵۷
جوسازی نکنید!
بگذارید مردم به زندگیشان برسند! (4507115) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۶:۲۴
آقا بی خیال شین ، ورزش رو سیاسی نکنین!!!! (4507119) (alef-3)
 
کامران
Italy
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۳۰:۳۶
هر ایرانی آزاده تو تلویزیون جنایات صهیونیست ها رو که میبینه میگه ای کاش میتونستم کاری انجام بدم و جلوی این جنایتکارا بایستم ..سوال من اینه این دو نفر وقتی این تصاویر رو میبینن با خودشون چی میگن؟..میتونستیم و انجام ندادیم ؟ (4507132) (alef-3)
 
سینا
United States
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۳۴:۲۷
مرز بینه قهرمانی و پهلوانی خیلی نازکه (4507136) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۳۵:۰۳
" البته یادمان باشد که شجاعی و حاج صفی با همه تصمیم اشتباهی که برای بازی برگشت گرفتند برای بازی رفت که در سرزمین اشغالی قدس برگزار شد به این سفر نرفتند و باشگاه یونانی را مجاب کردند که حاضر نیستند به سرزمینی پا بگذارند که سیاست های کثیف و غلطی را در پیش گرفته است اما نقش مدیربرنامه های این دو بازیکن برای بازی برگشت کجا بود؟ "


این حرف چرت محضه!!!! کسی که کوچکترین سواد دیپلماتیک داشته باشه می دونه که اونا رو با پاسپورت ایرانی به اسراییل راه نمی دادن که نرفتن!!!! (4507139) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۹:۲۴:۰۸
اين حرف شما بدون تحقيق بازيكن فوتبال رو بهشون ويزا ميدن اگه ندند كه فيفا جريمه ميكنه... اينها اونجا تونستند بگن نميريم چون جرم در قوانين ايران ولي در يونان نميتونستند بهانه قانوني بيارند... (4507503) (alef-3)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۹:۲۹:۱۵
مشخصه که شما کوچکترین سواد سیاسی نداری.
چون برای مسافرت به سرزمینهای اشغالی داشتن پاسپورت ایرانی لزوما مشکل ساز نیست و میشه باهاش رفت اونجا. (4507508) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۳۷:۳۶
وقتي ورزشکاري از رويارويي انصراف ميده و رسانه ها ميگن به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطين اين کار رو کرده، اين حس رو به ما القا ميکنه که ايشون مختار بوده بازي بکنه يا نکنه و ايشون آزادنه، بازي نکردن رو انتخاب کرده. ولي وقتي اين دو نفر به خاطر تعهد به باشگاهشون و حساسيت بازي، در قالب دو عضو از يک تيم بازي کردند رو اينطوري باهاشون برخورد ميکنيد و ميگن که بايد محروم بشه، معلوم ميشه که اون موردها هم اختياري توشون نبوده.

اجازه بديد وقتي از اين به بعد ورزشکاري انصراف داد، فکر کنيم خودش به ميل خودش انصراف داده. (4507145) (alef-3)
 
Ukraine
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۳۹:۰۲
اینها فقط وظیفه خود را مقابل باشگاه خود انجام دادند. (4507151) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۴۰:۵۶
هيچ خطايى نكرده اند، بيخود ورزشكاران را تحت فشار نگذاريد. (4507156) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۴۰:۵۸
من اگر جای این دو فوتبالیست بودم دیگر به ایران بر نمی گشتم. (4507157) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۴۰:۵۹
ایشان موظف به قرارداد هستند (4507158) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۴۳:۰۸
افكار عمومى از اين دو نفر پشتيبانى ميكند. دست از امنيتى كردن فضاى ورزش بكشيد (4507163) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۲۰:۰۹:۲۱
شما افکار عمومی هستی؟

بازیکنان غیر مسلمان غیور که از مظلومان حمایت کردند شرف دارند به این ها. (4507616) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۲۰:۳۴:۱۹
نه شما نماینده افکار عمومی هستی ! (4507675) (alef-3)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۲۲:۳۱:۳۳
اين اندازه دلتون براي مردم فلسطين ميسوزه يك ذره هم براي جوانان بيكار بي پارتي هم بسوزه كشتين مارا با شعار هاي غيرت ،غيرت (4507901) (alef-3)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۶:۵۱:۵۱
یه سوال؟
این قانون که نباید مقابل تیم های اسراییلی بازی کنیم کی تو مجلس تصویب شده؟ (4507183) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۰۰:۱۸
یک سوال: ایران اگر با ایرلند شمالی بازی کند به معنای به رسمیت شمردن کشوری به نام ایرلند شمالی و نقض حاکمیت بریتانیا است؟ (4507202) (alef-3)
 
حسین 60
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۰۱:۰۸
طبق کدام قانون جمهوری اسلامی ایران و نه عرف، این دو ورزشکار محکوم هستند و قابل مجازات؟ (4507206) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۰۳:۲۷
خودتون تخلف حسابش کردیدن و یک طرفه رفتید به قاضی. از نظر خیلی از مردم اصلا تخلف نیست (4507209) (alef-3)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۱۳:۰۴:۵۹
جالب اینه که در مورد قانون نه نظر مردم مهمه نه نظر فدراسیون. نظر قانونگذار (مجلس) مهمه که اونم هیچ قانونی در این مورد تصویب نکرده (4508866) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۰۶:۴۹
باید ممتوع الورودشون کنند.
کسی که با دشمنان اسلام و مسلمین همکاری بکنه حق زندگی در ایران را ندارد. (4507221) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۲۳:۵۰:۵۰
الان تیم ملی ما که با امریکا بازی کرده، باهاش همکاری کرده؟! (4508037) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۱:۲۲
چی شده مگه؟!؟!؟ خ.د فلسطینی ها دارند با اسرائیلی ها بازی می کنند. من و شما چرا کاسه داغتر از آش بشویم؟ (4507245) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۱:۲۹
شما ها باید یاد بگیرید که عقاید و اعتقادت خودتون رو به دیگران تحمیل نکنید (4507246) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۲:۰۰
میناوند هم با تیم اطریشی بازی کرد جلوی نماینده اسراییل هیچ اتفاقی هم نیفتاد (4507249) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۲:۱۲
دو بار باختند. هم ورزش را و هم اخلاق را. (4507250) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۳:۵۲
حذف از تیم ملی کمترین اشاره به کار ناشایست این دو بازیکن هست که البته باید جریمه های دیگه هم شامل حالشون بشه چون شکستن تابوی سی و چند ساله و زیر ما گذاشتن حرف امام راحل تاوانی بس عظیم داره. (4507260) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۰۷:۰۰:۳۳
مردم باید تنبیهشون کنند (4508211) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۴:۲۹
شرمشان باد .چه جوری غیرتشون اجازه داد برای یک مشت دلار ! (4507263) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۵:۵۴
کاش یک مقدرا هم از زیر فشار بودن این دوبازیکن می نوشتید
به هر صورت با یک معادله ساده میشه فهمید ، اینهایی که در بازی رفت از بازی کردن سرباز زدند
در بازی برگشت باید تحت فشار بالایی بوده باشند که با علم به حواشی بعد از آن ، تن به این کار دادند
این توییت وزارت خارجه اسراییل هم مشخصه که برای آبروی نداشته خودش داری زور می زنه ، و گرنه اگر یک درصد هدف مثبت داشت با این توییت بیشتر این جریان رو داغ نمی کرد (4507268) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۶:۰۹
اون زمان که با بستن دستبند سبز از سردهندگاه نه غزه نه لبنان حمایت می کرد معلوم بود ته خط کجاست.فوتبال ما متاسفانه همینه.مسئولین مقصرن اینجور افراد میان بالا.اینو هم یادتون باشه کشور هیچ وقت هیچ وقت از این دست افراد خیر ندید. (4507269) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۶:۴۶
کجاست غیرت کریستین رونالدو پرتغالی (4507272) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۶:۵۵
والا فکر نکنم برا مردم عادی مساله مهمی باشه (4507273) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۷:۰۱
سلام به همگی؛ بازی کردن در مقابل تیم اسرائیلی بسیار زشت و قبیح است و این یعنی به رسمیت شناختن اسرائیل که بعد از انقلاب توسط این دو بازیکن ملی پوش به انجام رسید؛ اما خارج از مسائل سیاسی مشکل در عقد قرارداد بازیکنان است , من با یکی از بستگان درجه یک احسان صحبت می کردم گفتند که اگه بازی نمی کرد 3 برابر قراردادش را جریمه می کردند و چاره ای جز بازی کردن نداشت. به حرحال اروپا رفتن این مشکلات را هم داره و باید قوانین کشورمان در خروج ورزشکاران محکم و روشن باشه تا حواسشونو جمع کنن. (4507274) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۷:۱۶
عقل حكم ميكنه كه تمام ورزشكاران عزيز كشورمون كه به خارج ميرن تو قراردادشون اين موارد رو پيش بيني كنن و از اين هنجار شكني ها دوري كنن. بالاخره غيرت يه دنيا پشت اين قضيه هست و وظيفه انساني ما حكم ميكنه كه از مظلوم دفاع كنيم. (4507275) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۷:۲۹
قطعا کارشون اشتباه بوده اول باید از تیم ملی کنار گذاشته بشن، گفتن قرارداد داشتن و کارشون حرفه ای بوده، اگر جمهوری اسلامی هم بخواد حرفه ای برخورد کنه باید با این دو نفر برخورد سخت کنه
طبق قانون... (4507276) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۷:۵۷
اینقدر جلز و ولز نکنیم چون فدراسیون فوتبال هیچکاره است و همه کاره اقای کی روش هست که حتمٱ اینارو فیکس بازی میده به نظر من یه نقشه ای بوده که حتی میخواستن طارمی رو هم ببرن به اون تیم (4507278) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۸:۱۳
البته قانونی وجود ندارد که بازیکنان جهان با هم بازی نکنند ولیکن این یک رویه واخلاق ومرام ورزشی موردپسندی است درحمایت از مظلومین ومحکومیت ظالمین وکا این دو بازیکن سرزنش ونکوهیده است وتا حدودی مقصرند اما مقصر اصلی رئیس ودبیر ومسول بین الملل فدراسیونند که بازیکنان را به حال خود رها کردندقبل از همه باید شدیدا با فدراسیونیها برخورد شود تا حساب خود را بکنند ووظایفشان رادقیقابدانند چون وقتی اینها وظایف خودرا بدانندومواظب بازیکن ملی هستند وبرای قرارداد بستن انان را توجیه وبندی در قرارداد با باشگاه بکنجندیا توافق کنند به تبع ان ،همه وبازیکنان هم وظایفش را میداند وفدراسیون نیزمواظب زیر مجموعه شان هستند ومشکل اینچنینی پیش نمیاید. (4507280) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۸:۳۲
به عنوان یک مسلمان این حرکت وقیحانه رو به امام زمان تسلیت میگم.به خدا آدم ازین غصه دق کنه تعجب نداره (4507282) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۲۲:۳۷:۱۳
داداش مورد واسه دق کردن زیاده، شما اگه دق بکنی برای بچه های معصوم و پا برهنه وطنت که صبح تا شب پشت چراغ گدایی میکن دق کن.
بسه این همه تزویر (4507909) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۱۵:۰۳:۱۹
اگه خواستی دق کنی از پایین اومدن سن فحشا سن اعتیاد.از امار قتلها سرقتها اختلاسها دق کن.بیشتر ثواب داره (4509079) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۸:۴۵
موضوع بازي نكردن با تيمهاي رژيم غاصب صهيونيستي فقط به دولت جمهوري اسلامي ربط پيدا نميكنه. مردم ايران هم روي اين موضوع حساسيت بالايي دارند.
مردم ما به درستي از ورزشكارانشان انتظار دارند كه به خاطر ظلمهايي كه اين رژيم غاصب به مسلمانان منطقه روا ميدارد هيچوقت ورزشكاري از اين رژيم جعلي را به رسميت نشناسند.
اميدوارم فدراسيون فوتبال بدون هرگونه مصلحت انديشي برخوردي قاطع با اين موضوع داشته باشد. (4507283) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۹:۰۳
اینها پولی هستند نه ایرانی (4507284) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۹:۲۰
به اندازه غیر مسلمان هم غیرت ندارند و برای آنها پول و منفعت ملاک است نه مسائل دیگر . دیگران برای آنها امنیت بیاورندو آنها به همین راحتی بفروشند مرگ بر این بی غیرتی. (4507287) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۹:۴۵
اتفاقا من این حرفهای شما را قبول ندارم تمام ورزشکارانی که از دیدار با نمایندگان اسرائیل انصراف دادند یا گواهی دکتر بردند که ما مصدوم بودیم یا به حریف قبلی باختند تا به حریف اسرائیلی نخورند، (4507288) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۰:۰۲
ریشه یابی باید بشه که چه عاملی باعث شده دست به این اقدام بزنند ،این خیلی مهمه بنظرم

دیگه نباید در تیم ملی باشند (4507289) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۰:۱۶
حقش این بود که فورا و در اسرع وقت عکس خود در حال لگد کردن یا سوزاندن پرچم اسراییل را منتشر کنند تا قدری شادی و بهره برداری آنها را خنثی کنند... و شکست این تابو قدری لوث شود (4507290) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۰:۱۸
ورزش جاي سياست نيست
چرا همه چيز رو با هم قاطي مي كنيد (4507291) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۰:۴۴
این دو بازیکن در صورت عدم بازی جرایم سخت و محرومیت های شدیدی از طرف باشگاه و فیفا داشتند. قطعا" برخلاف میل شان بازی کردند پس لطفا" کمی منصف باشید و تخریب نکنید. اگر شما هم جای اونها بودید چاره ای جز بازی نداشتید. (4507294) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۰:۵۸
ریشه یابی باید بشه که چه عاملی باعث شده دست به این اقدام بزنند ،این خیلی مهمه بنظرم

دیگه نباید در تیم ملی باشند (4507295) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۱:۱۳
تلخ ترين گل به خودي تاريخ تيم ملي اين دو تا بود. (4507296) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۱:۴۵
ورزشکاره هاهم تحت تاثیر سیاست های دولت قرار گرفتن (4507299) (alef-3)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۴:۴۴
خواهشا برای کسانی که برای خودشان ارزش قائل نیستند تیر به خودی نزنید شجاعی و حاج صفی سرمایه های ورزشی ما هستند (4507305) (alef-3)
 
علي
Australia
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۵۴:۵۴
من با اين كارشون كاملا موافقم (4507331) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۸:۰۵:۳۲
آفرین بر شما ورزشکاران ..فلسطین به ما چه ربط داره وقتی خود فلسطینی ها با اسراییل یازی می کنند.. (4507353) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۸:۰۸:۰۸
مخالف متن فوق هستم (4507358) (alef-3)
 
Hosein
United States
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۸:۴۶:۳۴
هر موقع دولت محترم حاضر شد که به نشانه اعتراض به حضور اسرائیل در سازمان ملل، عضویتشو درون سازمان لغو کنه، اونوقت از این ۲ بازیکن انتظار داشته باشین که چنین کاری رو بکنن.

طبق قراردادی که متعهدش بودن عمل کردن، شما چرا شلوغش می‌کنید؟ (4507424) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۸:۵۸:۱۶
ایکاش اینقدر که قبح این چیزها براتون مهم هست، قبح کودکان خیابانی، زنان تن فروش، جوانان بیکار و معتادان، مفسدان اقتصادی هم براتون مهم بود... (4507441) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۹:۰۶:۲۲
12 میلیون مجرد داریم 6 میلیون بیکار اون وقت خبر اول مملکت شده بازی با اسراییل و سلفی نماینده ! (4507458) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۰۸:۲۸:۱۷
این رو به حسن روحانی بگید! نه به ما که فقط زورمون می‌رسه یه کامنت بگذاریم. کسی که به روحانی رای میده، فکر بیکاری و ... رو هم باید می‌کرد. (4508331) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۹:۲۹:۴۸
باید فدراسیون ها به تمام بازیکن هایی که به خارج میروند آموزش بدهد که این موارد را در قراردادشان قید شود که با هیچ تیمی که متعلق به اشغالگران قدس باشد بازی نخواهیم کرد (4507509) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۹:۴۰:۱۹
مثل اینکه همه چیز و همه کارهای این مملکت درست است و سرجایش قرار داردکه مانده همین نوع کارها که انشااله اینهم درت می شود و مملکتمان می شود گل وبلبل (4507533) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۹:۴۹:۵۵
هر چی فکر میکنم نمیتوانم این دو نفر را ببخشم . باید چنان مجازات سختی شوند که بفهمند اینجا کجاست (4507556) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۲۰:۱۰:۰۸
داداش شما استعداد داعشی شدن داری برو عراق ! (4507622) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۱۹:۰۸:۵۶
عالي😂😂😂😂 (4509452) (alef-3)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۲۲:۵۱:۱۵
فلسطینی ها خودشون اینقدر حساس نیستند شما چرا ناراحتی (4507932) (alef-3)
 
مهدی
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۲۳:۳۸:۰۶
به خدا خسته شدیم اینقدر باهامون برخورد کردید (4508008) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۶ ۰۷:۰۸:۳۸
در این گونه مسائل باید به قانون رجوع شود و ببینیم قانون چه میگوید البته چون این اتفاق در خاک یونان افتاده طبیعتا قانون یونان بر این مساله جاری است (4508215) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.