نظر منتشر شده
۲۶۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 249074
نامه‌‌ احمد توکلی به روحانی درباره وزیر پیشنهادی علوم؛
کاری نکنیم که گروهی رئیس جمهور و گروهی مجلس را لجباز تلقی کنند/ از اصلاح طلبان خوش سابقه انتخاب کنید
بخش خبری الف، 24 آبان 93
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
احمد توکلی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: ماجرای انتخاب وزیر علوم به شکلی پیش می‌­رود که برای پیشرفت علمی و اوضاع کشور خسارت بار است.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشت:
بسمه تعالی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی
رییس جمهور محترم
سلام علیکم
ماجرای انتخاب وزیر علوم به شکلی پیش می‌­رود که برای پیشرفت علمی و اوضاع کشور خسارت بار است.

۱- طبق اصل یکصد و سی و سوم قانون اساسی وزراء به پیشنهاد رییس جمهور و رای اعتماد مجلس انتخاب می­شوند. اصل یکصد و سی و هفتم نیز هر یک از وزیران را در برابر رییس جمهور و مجلس مسؤل می­شمارد. در واقع، وزیر منتخب، برآیند همکاری رییس جمهور و مجلس است، نه نتیجه تقابل آنها. جنابعالی در واکنش به عدم رای اعتماد به آقای دکتر میلی منفرد فرمودید که ملاک خود را، حتی اگر ده بار معرفی شدگان رای اعتماد کسب نکنند، تغییر نخواهید داد. برخی مجلسیان نیز متقابلا اعلام کردند که هر فردی که در فتنه سال ۸۸ فعال بوده باشد اعتماد ما را کسب نخواهد کرد.

۲- منطق مجلس روشن است و بر دو پایه استوار است: اول، حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ به درستی براساس ادبیات مستحکم اسلامی فتنه خوانده شده که به طور خلاصه دعوت به قانون از طرف نظام و گردن‌کشی در برابر قانون و ساختار شکنی برخی سیاستمداران و احزاب اصلاح طلب از طرف دیگر بود، با نتایجی بسیار تلخ. دوم: عقل و تجربه جهان شمول می­‌گوید پست سیاسی را به کسانی که در تقابل با ساختار قانونی فعال بوده‌­اند نمی­‌دهند. جنابعالی حقوقدان و سیاستمدار با تجربه‌­ای هستید. در اولی که علی‌القاعده با مجلسیان همراه هستید و دومی را هم حتما رد نمی­‌کنید.

۳- با این حساب چرا وضعیت چنین شده است؟ می­‌توان تصور کرد که جنابعالی دوستان معرفی شده را مصداق فرد فعال در هنجار شکنی نمی­‌دانید و مثلا مجلس با سختگیری بیشتری آنان را از فعالان تشخیص می­‌دهد. اگر انتخابتان در دایره اصلاح طلبان می‌گنجد با توجه به این که در میان برادران اصلاح­‌طلب، افراد با سابقه و مدیر و فهیمی که بدون شبهه در آن حوادث تلخ مشارکت نداشته‌­اند، کم نیستند، حل مشکل آسان است. سعه صدر و گسترده کردن دایره انتخابتان شما را به انتخاب مدیران موفق و خوش سابقه اصلاح­‌طلبی هدایت می­‌کند که بلا شک مجلس به آنها رای خواهد داد، چرا که اکثریت مجلس به اصلاح‌­طلب بودن یا نبودن آنقدر حساس نیستند که به صلاحیت و مقاومت بر خط امام رحمه الله علیه در دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی حساس است شاهد این مدعا، رای مجلس به کابینه­‌ای است که اکثریت آن با اصلاح‌­طلبان است و حتی برخی وزرای جنابعالی است که سابقه عضویت در شورای مرکزی حزب منحله و ساختارشکن مشارکت را داشته‌اند. البته بنده می‌­پذیرم که سلایق و تمایلات در درک آن کلی و تشخیص مصادیق موثر است و بین ما نیز تفاوت‌­هایی وجود دارد.

۴- جناب آقای روحانی اگر این راه حل اتخاذ نشود و اختلاف ادامه یابد، زیان‌های زیادی تشدید می‌­شود. از جمله چنین تلقی می­‌گردد که برخی در دولت با تکرار مشکل معرفی و عدم قبول می­‌خواهند به جوانان این پیام را بدهند که مجلس با دانشگاه و دانشگاهیان نظر مساعد ندارد و تحمیل فضای خاصی را تعقیب می‌­کند تا از این گل‌آ‌لود کردن بین مجلس اصولگرا و جوانان تحصیل­‌کرده، ماهی انتخاباتی بگیرند. این توهم یا تصور به نفع شما هم نیست. چرا که مردم در این میانه غایب‌­اند و دیده نمی­‌شوند، بلکه تصور دعوا بر سر لحاف ملا تقویت می­‌شود که پشتیبانی مردمی را از هر دو دسته کاهش می­‌دهد و البته بر خلاف خواسته جنابعالی است زیرا چنانکه خواهم گفت دود این وضعیت به چشم مردم گرفتار ولی هنوز امیدوار می­‌رود.

۵- اختلاف بین دولت و مجلس بر سر انتخاب وزیر علوم، موجب می‌­شود که زمینه‌­های تفاهم در مسایل اصلی­‌تر کشور و مردم سخت گردد. مانند علاج رکود تورمی کمرشکن برای توده­‌های ملت و پشتیبانی از مذاکرات سخت و تعیین­‌کننده برادران دیپلمات ما در استیفای حقوق هسته‌­ای ایران. در مطالعات اقتصاد سیاسی نشان داده می‌شود که کشمکش سیاسی چگونه ضد تولید و عدالت عمل می‌­کند و هر دو سوی کشمکش دچار آسیب می­‌شوند. اگر خدای ناخواسته این کشمکش ادامه یابد، دسته‌­ای از مردم رییس جمهور و دسته­‌ای دیگر مجلس را لجباز تلقی می‌­کنند و اجماع مرکبی حاصل می‌­شود که نه به سود دولت است و نه به سود ملت و نمایندگان ملت.

حتما به خاطر دارید که من تنها اصولگرایی بودم که ترجیح خود را بر اصلاح طلب بودن وزیر علوم اعلام کردم و در جریان رای اعتماد به آقای دکتر فرجی‌­دانا نیز با دوستانم کمک کار بوده‌­ام. پس می‌توانید این سخنان را از سر خیرخواهی بدانید و راه ­حل را بپذیرید.
برادر شما
احمد توکلی
نماینده مجلس شورای اسلامی
۱۳۹۳/۸/۲۴
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۷:۵۱:۱۳
انتخاب روحانی انتخاب مردم است منتظریم تا روز انتخابات مجلس آنرا نشان دهیم چند ماه صبر کنید (2489488) (alef-10)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۰:۰۰
انتخاب وزیر حق رئیس جمهور محترم است ولی ایشان فضای مجلس را بهتر از هر کس می داند و باید فردی را معرفی کند که از این مجلس رای بیاورد یقیناً وزیر فعلی هم رای نخواهد آورد مگر اینکه معاونین ایشان از جناح اصولگریان میانه رو ر ابه در کمیسیون ها معرفی نمایند. (2489820) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۴۸:۲۸
مگر فرجی دانا رای نیاورده بود چرا مجلس سیاسی کار بعد از 3 ماه از وزارت او برای استیضاحش برنامه ریزی کرد؟دولت نباید کوتاه بیاد (2489948) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۱:۲۹
مردم در بهت و حیرتند که همیشه باید از متن مذاکرات به دلیل محرمانه بودن محروم باشند ولی رژیم کودک‌کش و غاصب در جریان متن مذاکرات قرار می‌گیرد. در این گیر و دارها حضرات سعی دارند مشکلات و مسائل اقتصادی مردم را تا سوم آذر معطل نگه دارند آن وقت از حمایت اقتصاد مقاومتی سخن بگویند. بدتر از همه در این جار و جنجال‌ها معرفی گزینه وزارت علوم است که در لجبازی آشکار با مردم و مجلس افرادی معرفی می‌شوند که از خطوط قرمز نظام عبور کرده‌اند و سر عناد با حضور اساتید و دانشجویان ولایتمدار در دانشگاه دارند، و اسم این را هم اعتدال می‌گذارند! (2490097) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۱:۵۱
نظر مردم نظر رئیس جمهور است این مجلس با دفاع تمام قد از دولت قبل به اندازه کافی برای مردم مشکل سازی کرده است دیگر وقت آن رسیده به خود بیاید و عاقلانه برخورد کند وموجب تحریک احساسات مردم نشود ! (2490612) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۱۵:۲۷
اشتباه نکنید! روحانی رییس جمهور «همه» مردم است ولی فقط نظر 51 درصد مردم موافق نظر روحانی است. روحانی باید در این لجبازی ها به آن 49 درصد هم فکر کند. (2491079) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۲:۵۶:۲۴
لجبازی با مردم و مجلس؟ عجب طنزی !!
کدوم مردم و کدوم مجلس؟
مجلسی که با رد صلاحیت عده ی کثیری از اصلاح طلبان رسیده به این جا.
مجلسی که بی تفاوت نسبت به نظر اکثریت دانشگاهیان وزیر مظلوم آقای فرجی دانا رو استیضاح کرد.
شما برید دم در دانشگاه تهران یا شریف یا هر دانشگاهی خواستید بایستید و از هر کسی که عبور میکنه بپرسید در این مورد رویکرد دولت رو قبول دارن یا مجلس؟

وزیرایی که معرفی میشن از خط قرمز نظام رد نشدن. از خط قرمز منافع و رانت خواری بعضیا رد شدن.

فقط یه سلاح دارن بر ضد دولت اونم چماق فتنه.

ولی خب همیشه این طوری نمیمونه! اندکی صبر سحر نزدیک است ...
که البته این سحر انتخابات مجلس مسلماً نیست. چون در انتخابات پیش رو هم همین دوستان متعهد (!) به لطف شورای نگهبان دوباره در مجلس حضور به هم خواهند رساند. (2490691) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۰۹:۱۴
شما برید تو شهر های کوچک وغیراز تهران وچند کلانشهر دیگه.بپرسید احمدی نژادو قبول داردن یا روحانیو.
ملت که فقط چن تا غربزده نیستند (2491064) (alef-17)
 
امين بديعي
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۵:۱۰:۱۸
دوست عزيز ناشناس من حاضرم با بودجه خودم شما را به اينكار دعوت كنم و با هم باتفاق يك فيلم بردار الف از روستاهاي حاشيه خزر شروع كنيم و تا هر جا كه شما دلتان خواست برويم !
به شرط تعهد مسئولين الف در بازتاب روزانه اين نظر سنجي ،‌ آماده ايد بسم الله . (2491799) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۰:۲۱:۳۹
فعلا که همه از انتخاب روحانی پشیمونند.هر روز که میگذره روح پدر احمدی نژاد از خدا بیامرزی که بهش میدن شادتر میشه. (2493231) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۶:۲۹:۴۲
فتنه چماق نیست
خط قرمز بین وفاداران به نظام و دشمنان آن هست. هرکس دشمن نظام نیست و با آنها سر و سری ندارد خب اعلام برائت کند. چرا آقایان خط خودشان را از دشمنان جدا نمی کنند؟ نکنه آنهمه جنایت و آدمکشی و آشوب و درگیری و ناامنی را فقط یه دعوای خانگی می دانند؟ (2491963) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۸:۳۳
خجالت بکشید آقای کروبی و موسوی ادم کش نیستند اکٍثر مردم این اتهام را قبول نمیکنند. (2494206) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۱۱:۰۶
لطفا به اصلاح طلب ها توهین نکنید.
افراطی ها و بیماران روانی اصلاح طلب نیستند. (2492119) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۴۰:۱۸
فکر می کردیم فقط دولت قبل قانون گریز بود!!!!!!! (2490831) (alef-10)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۱:۴۳
چونکه فرجی دانا داشت به بیراهه میرفت ومجلس ترمزش رو کشید
واتفاقا همینکه مجلس ابتدا به وی رای اعتماد داد معلومه که مجلس بنایش بر همکاری با دولته تامگر اینکه دولتیها بخواهنداز جاده منحرف بشند که‌نمایندگان محترم مجلس هم براساس ضوابط وقوانین وحقوق مصرح درقانون موظفند ازهمه ظرفیتهای موجود جهت حل یا رفع مشکل بهره بگیرند
ضمنا اصلاحطلبان محترم باید قواعدبازی رو رعایت کنند چراکه نمیشه‌وقتیکه خودشون اکثریت مجلس رو داشته باشند مجلس درراس همه اموراست وهمه باید ازمجلس تبعیت‌کنند ووقتیکه ریاست جمهوری رو قبضه‌کردنددیگه نمایندگان فرمایشی هستند ودیگه نماینده مردم بحساب نییاند
بایدیکبار موضع خودشون رو برای همیشه در خصوص اهمیت وجودی مجلس روشن کنند تااینهمه برای دیگران مشکل فراهم نکنند (2490611) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۳۸:۴۰
دولت لج باز نیست؟
احمدی نژاد بود چی میگفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انصاف ها کجا رفته!! (2490828) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۶:۲۴:۳۵
چون اقای فرجی دانا به تعهداتش عمل نکرد
انتصاباتش نوعی دهن کجی به نظام و انقلاب بود (2491960) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۷:۰۵:۰۰
فرجی دانا فقط عروسک بود و ادم های بسیار سیاسی و افراطی به عنوان مدیران تحمیلی اش وزارت علوم را اداره می کردند اگر اهل تحقیق هستید
بقیه افرادی هم که که پیش از دکتر فرجی دانا و پس از آن معرفی شدند دقیقا از یک حلقه فکری و سیاسی خاص انتخاب شدند و اقای دانش اشتیانی هم عروسک خیمه شب بازی دوم است تا برخی به مطامع سیاسی خود برسند و پشتش قایم شوند

اینجا وزارت علوم است نه باشگاه زورازمایی سیاسی اقایان

درحقیقت مدیران ارشدش زمینه استیضاح او را فراهم کرده و به تذکرات مجلس به او پیش از استیضاح توجهی نکردند؛ حتی اعلام وصول استیضاح هم به خاطر حل مساله از سوی محلس مدتها به تاخیر افتاد. این مصداق کامل همکاری مجلس و لجبازی دولت است (2492016) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۲۲:۴۸:۱۷
فتنه 88 نابودی فتنه گران رابدنبال دارد (2492706) (alef-17)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۱۱:۲۴
البته نماینده ها هم نماینده ی مردم هستند 70 درصدون زیر 15درصد رای آوردند . ونماینده های تهران 90درصدشون با 300هزار رای از تهران 10میلیونی رای آوردند . (2489862) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۶:۳۲
حال رای زیر 51 درصد روحانی هم جای فخر ندارد
پایین رای بین روسای جمهور را دارد. بعد هم باید به قانون احترام بگذارید، قانون می گوید کسی می تواند وزیر باشد که مجلس او را تایید کند. والسلام (2489977) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۵:۱۹
شما اول برو تعداد ارا رییس جمهورها را ببین بعد نظر بده تا ضایع نشی (2490114) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۳:۳۸:۵۱
ضعیفترین آرا در تمام ادوار ریاست جمهوری متغلق به آقای روحانی و بعد هم آیت الله هاشمی است. خصوصا اگر درصد واجدان رای رو ملاک بگیریم. (2490448) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۳:۳۶
لابد احمدی نژاد خیلی رای داشت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2490615) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۴۱:۴۱
بله دقیقاً 63 درصد. (2491113) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۱۴:۲۹
نه! موسوی خیلی رای داشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2492125) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۳:۱۷:۵۰
شما انتظار بیشتر از این داشتین؟ بعد از اون افتضاح 88
که شما بهش میگین فتنه ولی برا خیلیا هنوز سؤاله نه فتنه.
چه تضمینی بود که آقای روحانی سرانجامش مثل آقای موسوی نشه؟ (2490697) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۱۶:۲۴
یعنی شما هنوز متوجه نشدی توی اون سوالات یه عده از پادگان اشرف و انگلیس و چند جای دیگه اومدن اتوبوس و بانک و ماشین و سطل آتیش زدن و برای تصرف وزارت کشور جمعیت رو هدایت کردن و بعدها هم برادر اوباما و نتانیاهو و خواهر کلینتون گفتن طراحی و حمایت ما بوده...!!؟؟
ظاهرا شما نه تلویزیون ما رو می بینی، نه حتی سی ان ان رو.. (2492131) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۵۳:۰۷
ظاهرا احمدي نژاد را فراموش كرديد تنها رييس جمهوري كه در دور اول راي نياورد (2490855) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۸:۱۱:۰۰
تنها ریس جمهور که در مرحله دوم رای آورد کی بود ؟ بگم بگم (2490877) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۷ ۱۴:۳۱:۳۰
مرحله اول آقای احمدی نژاد از 7 میلیون هم کمتر بود (2496345) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۵:۰۶
مگرغیرازاینه‌که‌آراء رییس جمهور محترم زیر ۵۱ درصده
اگر غیر ازاینه وشما آمارمعتبر دیگه‌ای دارید ارائه کنیدتا ماهم متوجه بشیم (2490619) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۱۴:۰۴
شما که ضایع نشدی، نسبت بین جمعیت و رای را در نظر بگیری به یه جایی می رسی.
به شرطی که لابی نکنن 15 ساله ها رو هم واجد رای کنن تا رایشون بالا یره(مثل اقای خاتمی) (2492123) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۲:۵۷
بله یک انتخاب سالم همین اندازه رای دارد نه رای های نجومی ! (2490614) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۷:۳۴:۴۲
یعنی انتخاب شدن خاتمی هم با رای 75 درصدی ناسالم بود!! ببخشیدا ولی حرفت تف سر بالا بود. (2492058) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۴۱:۲۷
حرف حساب. اگر توجه شود و لجبازی نشود. (2490834) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۰۴:۴۴
خب اصلاح طلبها که همین تعداد رو هم نداشتن وگرنه الان اکثریت بودند (2490188) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۰۴:۰۱
رای صادقانه وبی کلک همینه ! (2490616) (alef-10)
 
صادق
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۳:۳۳:۳۷
براي اين كه اصلاح طلب ها بعد از سال ٨٨ اعتمادشون به انتخابات كم شدم! وگرنه اگه شركت ميكردن.... نتيجه ي انتخابات پارسال كه فراموش نشده... حالا هرچقد هم كه بگن زير ٥١ درصد! تو انتخاباتي كه ٦ تا كانديد داشت و هيچكي اولش واسه روحاني شانسي قائل نبود يا نهايتن ميگفتن به دور دوم ميكشه تو ١ مرحله رئيس جمهور شد! ولي خب ديوار حاشا بلنده... (2490700) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۳:۵۸:۰۱
شركت مردم در انتخابات قبلي متاسفانه كمرنگ بود. اگر قاطبه مردم شركت كنند اكثريت از اصلاح طلب ها خواهند بود. انتخابات بعدي جبران ميكنيم. (2490702) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۶:۳۴
وقتی دعوت رییس جمهور برای زدودن کینه ها از دل ها, با تشدید کینه ورزی اقلیتی تمامیت خواه مواجه می شود; وقتی دعوت رییس جمهور برای همیاری وهمکاری, با سنگ اندازی و کارشکنی اقلیتی تمامیت خواه روبرو می شود; وقتی رییس جمهور از سوی رهبر معنوی جبهه ی پایداری "عمامه به سر و درس اسلام خوانده ی انگلیس" خوانده می شود; وقتی رییس جمهور از سوی عضو جبهه ی پایداری در مجلس به طور تلویحی "جاسوس انگلیس" نامیده می شود و... آیا نباید در رفتار و برخورد با این اقلیت تمامیت خواه, تجدید نظری اساسی صورت گیرد...؟! (2489906) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۱۱:۵۲
وقتی رییس جمهور محترم علیرغم گفتارش درعمل هیچگونه تدبیری بخرج نداده ودائمأ وزرای مسئله‌دار‌برای تصدی وزارتخانه مهم علوم معرفی میکنه!!!
وقتیکه رییس جمهور محترم عادت به‌لجبازی در مقابل نمایندگان مجلس میکنه!!!
وقتیکه رییس جمهور محترم حتی گوش بحرف عقلای قوم وبزرگان نمیکنه!!!
وقتیکه رییس جمهور محترم....... (2490622) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۴۰:۲۳
دقیقا همان کاری که با مرحوم احمدی نژاد! شماها کردید شما لج بازان ! (2490833) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۴۳:۳۱
شماها کم توهین کردید. نکند شماها هر چی بگویید اشکالی ندارد؟؟؟؟ (2490836) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۹:۲۲
مجلس شده فقط کل کل آخه فعال فتنه هم شد دلیل؟ اینجوری هر بدبختی که حرفی زده شده جنایتکار و فعال فتنه ،، هر کسی ام که حرفی نزده شده ساکت فتنه،، کلا شما خوبی فقط با پایداری ها (2490035) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۲۴:۰۷
شماها مثل این که یادتون رفته چی کار کردید
خیلی قشنگ هم کار خودتون و توجیه می کنید
فتنه خط قرمزه
هر کس در اون ذره ای فعالیت کرده مجرمه
و نمی تونه الان کاری رو در این نظام به عهده بگیره (2490809) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۲۳:۰۹
آقای توکلی عزیز یا شما ساده اید یا ما را ساده می دانید.

1- لطفا بگوئید این مجلسیان محترم آن موقع که چشم و گوش بسته در خدمت آقای احمدی نژاد و وزرای پیشنهادی ایشان بودند چه وظیفه ای را انجام دادند.
2- چرا تقریبا همه ی مجلسیان در زمان آقای احمدی نژاد ساکت بودند و حتی به آقای مطهری حمله می کردند.
3- چرا این مجلسیان محترم و دلواپس فقط زمانی که شخص رهبری در مقابل آقای احمدی نژاد واکنش نشان داد یک دفعه زبان در آوردند.
4- چرا آن موقع که محبوبان آقای احمدی نژاد در حال ساخت جریان انحرافی و اختلاس و تشویش اذهان جهانی و مردم ایران بودند مجلس دست به کار نشد.
5- چرا امروز که آقای احمدی نژاد و وزراء و تیمش دیگر نیستند این مجلس دنبال تفحص و ارائه مدارک و .... برای رئیس جمهور احمدی نژاد و مثلا آقای مشایی نیستند.
فقط همه به فکر وزیر علوم هستند.

براستی چه چیز در مدت 8 سال ریاست آقای احمدی نژاد بر وزارت علوم گذشت که حتما باید وزیری به تائید و مطیع همین مجلس معرفی شود. (2490039) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۲۸:۴۱
بابا تموم کنید این تکرار مکررات رو!!
تا کی میخواین از احمدی نژاد برای توجیه اشتباهات این دولت استفاده کنید؟؟

مگه تموم وزرای پیشنهادی احمدی نژاد رای آوردن؟؟
مگه هیچکدوم از وزرای احمدی نژاد استیضاح نشدن؟؟
مگه مجلس (مخصوصا خود آقای توکلی) کم به احمدی نژاد گیر میداد؟؟
مگه اولین باری که مجلس از رئیس جمهور سوال کرد، زمان احمدی نژاد نبود؟؟

یا خودتون رو میخواین گول بزنید یا مردم رو! (2490562) (alef-17)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۲:۰۱
یاخیلی بی انصافید یاخیلی ناآگاه والا اگر نگاهی اجمالی بسوابق برخوردنمایندگان مجالس هفتم یاهشتم ویاحتی نهم باکابینه‌های نهم ودهم احمدینژاد داشته‌باشید متوجه خواهیدشد مجالس مربوطه درحدتوانشون باکژیهای احمدیژاد باانواع سازوکارهای مناسب ازجمله رای ندادن اولیه به‌چهاروزیر پیشنهادی درکابینه اول وسپس سؤال واستیضاحهای بعدی مبارزه کرده‌اند
کمی حداقل مطالعاتتون رو حداقل درتاریخ سیاسی اخیر بالا ببرید بعدا شروع به‌افاضه نمایید (2490634) (alef-10)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۸:۱۸:۳۲
مزخرف ترین حرفی که مرتب مخالفان این مجلس میگویند همین است که این مجلس با احمدی نژاد خوب بود و با او مخالفتی نداشت ....
اساسا این جماعت برای کسانی که با آنها مخالفند با وجود دادن این همه شعار خوشگل حتی حق حیات هم قائل نیستند چه برسد به سایر حقوق ...!!!!
کابینه هیچ رییس جمهوری قبل از احمدی نژاد توسط هیچ مجلسی این همه استیضاح و مخالفت نشد... حتی وزیر کار احمدی نژاد را در پنج شش ماه مانده به پایان دولتش استیضاح و برکنار کردند... در هنگام رای اعتماد به کابینه اش حتی در دور اول برای وزارت آموزش و پرورش سومین یا چهارمین گزینه معرفی شده توسط ااحمدی نژاد رای آورد. رییس مجلس صراحتا از تریبون مجلس علیه احمدی نژآد شاخ و شانه میکشد و او را به گردنکشی متهم میکرد.... بررسی کنید چند وزیر احمدی نژاد در هنگام رای اعتماد یا بعد از آن استیضاح شدند و البته خود همین آقای توکلی یکی از لیدرهای مخالفت صریح و آشکار با دولت احمدی نژآد بود....(درست یا نادرستش بماند برای بعد...)
نکند نظر شما این است که باید گردن احمدی نژآد را میزدند تا دل شما انتقام جوهای کینه ای خنک شود...؟؟؟!!!

نکته دیگر : آمار شفاف و روشن ریاست جمهوری های ایران تاکنون کاملا نشان میدهد که آحمدینژآد در دور دوم بی سابقه ترین و خیره کننده ترین رای را در بین روسای جمهور آورد ...حالا شما خودتان را گول بزنید و بگویید رای بی کلک و صادقانه و .... اینکه رییس جمهور 50.7 درصد آرا را آورده است بپذیرید و خموش باشید و خودتان را مضحکه تاریخ نکنید...
البته طیف مقابل شما بسیار نجیب تر از طیف شما عمل میکند و حتی همان هفت دهم درصد برتری را هم میپذیرد (بماند که اکر بر سر این درصد جنجال هم میکردند جای خرده گیری نبود چون وقتی جماعتی مدعی جابجایی 11 میلیون رای میشوند...ادعای جابجایی 270 هزار رای کاملا منطقی است)
برای این طیف ؛ رییس جمهور به محض کسب نصف به علاوه حتی یک رای هم طبق قانون رییس جمهور است اما برای شما 24.5 میلیون رای هم نمیتواند قانع کننده باشد ....تاریخ قضاوت خواهد کرد....
حالا لطفا بدون یقه دراندن و فحش و توهین ومنطقی جواب بدهید ؛البته جواب منطقی این حرفها را ...نه اینکه دوباره همان حرفهای خودتان را تکرار کنید...
امیدوارم الف منتشر کند... (2490886) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۱۸:۳۲
یه جوری نوشتی انگار شما نماینده مجلسی و داخل مجلس، و آقای توکلی هم تا حالا مجلس نرفته و از هیچی خبر نداره.
و انگار شما هم جزو ساکتینی بودی که صداشون در نمیومده... (2492134) (alef-17)
 
مصطفي
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۲۴:۴۶
برادر يا خواهر گرامي! آقاي توكلي در زمان احمدي نژاد هم همين رويه را داشته و رنگ عوض نكرده است... (2492149) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۲۶:۱۷
آقای توکلی ...تقوا....تقوا...تقوا (2490052) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۷:۴۸:۵۹
سابقه تقواوسلامت توکلی ازخیلی خیلی کاسبان قدرت خیلی خیلی خیلی بیشتره....................................................................................... (2492083) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۰۵:۳۵
آيا سران فتنه 88 و عوامل ميداني آنها، به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين(ع) اهانت نكردند؟ وجود مبارك حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا له الفداء را انكار نكردند؟ روز قدس به نفع اسرائيل شعار ندادند؟ روز 31 آبان به حمايت از آمريكا عربده نكشيدند؟ به ساحت ملكوتي امام راحل(ره) اهانت نكردند؟ و تصوير مبارك ايشان را پاره پاره و لگدمال نكردند؟ آشكارا از فرمول ديكته شده مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران پيروي نكردند؟ آيا با منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، گروهك هاي كومله، دموكرات، پژاك، عبدالمالك ريگي دست به ائتلاف آشكار و بي پرده نزدند؟! فلان خانم چادري را به جرم اين كه چادر بر سر دارد و حامي اسلام و انقلاب است، با اسلحه سرد و گرم مورد حمله قرار ندادند و پيكرش را با قمه و قداره و در حالي كه شعار مرگ بر ... سر داده بودند، از هم ندريدند؟ فرياد مرگ بر بسيجي! سر ندادند؟ مسجد را به آتش نكشيدند؟ فلان بسيجي موتورسوار را با قمه تكه پاره نكردند؟ فلان مرد داراي محاسن را وادار به سردادن شعار مرگ بر ... نكردند؟ و هنگامي كه از اين شعار خودداري كرد، آيا او را در مقابل چشمان نگران و اشكبار همسر و فرزند خردسالش به قتل نرساندند؟ آيا نتانياهو با افتخار! و آشكارا از فتنه گران به عنوان «بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران» ياد نكرد؟ آيا اوباما، حمايت مالي و سياسي از آشوبگران را يك هدف استراتژيك براي مقابله با ايران اسلامي معرفي نكرد؟ جرج بوش آنها را پياده نظام آمريكا در ايران معرفي نمي كرد؟ آيا تمامي دشمنان اسلام و انقلاب و امام و ايران در حمايت آشكار از سران فتنه به ميدان نيآمدند؟ (2490192) (alef-17)
 
اشكان
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۴:۵۲
نخير اينكارها را انجام ندادند. (2490638) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۴:۴۴:۴۱
همه آنچه که گفتید کار مشتی عوامل نفوذی و آنوسی و البته ضد اسلام و انقلاب اسلامی بود که می خواستند از فرصت استفاده کنند اما معترضین واقعی و دل سوزان انقلاب و کشور در مقابل همه اینها ایستادند و البته در نهایت معلوم شد چه گروهی بشترین ضربه را چه در داخل وچه خارج از کشور با جو سازی،دروغ، اختلاس، و تفرقه در تمام ظول انقلاب به نظام و کشور زدند. (2490714) (alef-10)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۵:۵۸:۰۳
سطر اول و دوم و سوم و چهارم نوشته شما مصداق تهمته . البته اگر از نظر شما تهمت به مخالفان جایز باشه که دیگه بحثی نیست.
موسوی و کروبی در کدام بیانیه امام زمان را منکر شدند؟ شعارهای روز اول را یادتان رفته ؟ مگر طرفداران همان ها یا حسین میر حسین نمی گفتند . اینها به امام حسین جسارت کردند؟بله اشتباه کردند و اقداماتشان غلط بود . اما به هر مخالفی رنگ بی دینی نچسبانید.

همه این ها را برشمردید ، مخالفان شما هم می توانند کهریزک را بهانه کنند و بگویند اینها مگر جنایت کهریزک را نیافریدند و با این که خودشان به جنایت بودنش اعتراف دارند حاضر نشدند حتی یک نفر راتاالان مجازات کنند . (2490726) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۷:۲۹
انتخاب شماها عارف بود الکی خودتون و به ایت ا... هاشمی ودکتر روحانی نچسبونید...این وضع بخاطره شما اصلاح طلبای افراطی هست هرچی میکشیم از افراط اصولگرایی واصلاحات میکشیم (2490242) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۸:۲۴
رای مجلس هم رای مردم است (2490415) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۱۷:۵۰
هرگز این مجلس با اقلیت رای روی کار اومده ومورد تایید نیست هرچند تحملش می گکنیم وشمارش معکوس شروع شده ! (2490628) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۰:۱۴
آقای توکلی این که رئیس جمهور محترم چه کسی رو با چه سلیقه ای انتخاب و معرفی کنند جزو اختیارات شما نیست، ایشون رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و منتخب مردم هستن و در این مورد کسی که باید تصمیم بگیرن ایشون هستن. لطفا به حدود خود واقف باشید. (2490630) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۴:۴۲:۰۷
یادمه در گذشته نچندان دور این احمدی نژاد یکبار در مورد مجلس یه حرفی زد این به اصطلاح اصلاحاتچی ها اسمون و به زمین دوختند که اقا مجلس در راس امور است مگر نشنیدید امام چه گفت؟ اما حالا به همین مجلس در راس امور به خاطر رای ندادن به افراد مورد دار شروع به تهدید و گنده گویی میکنند...کلا همیشه حق با ایناست چه اقلیت باشند وچه اکثریت همیشه حق با این طیف از خود متشکره...عجب دوره و زمونه ایه... (2490713) (alef-10)
 
reza
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۳۷:۲۸
موج ها و نظر مناطق محروم و دور از پایتخت مجلس را انتخاب خواهد کرد نه تو! (2490827) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۲۲:۴۶:۲۵
خیلی مطمن نباش شمااعتدالیون گفتید مذاکرات هسته ای 3ماهه حله (2492703) (alef-17)
 
امیر حدادی
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۰:۳۹:۴۷
اتفاقا نظر آقای روحانی از معرفی افرادی که می داند رای اعتماد نمی گیرند همین است که گناه مشکلات کشور و به بن بست کشیده شدن امور را به گردن مجلس بیاندازد و مردم را تشویق کند که برای گره گشایی از نابسامانی ها به افراد هماهنگ با رئیس جمهور رای بدهند. (2493252) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۲۰:۱۵:۰۳
شما که این حرف با قاطعیت میزنید لابد یادتان نرفته آقای روحانی چقدر رای آورده !!!! (2494524) (alef-13)
 
مموتی
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۷:۵۵:۰۹
کاملا این مجلس با کسی که داشنجویان میخوان مخالفه (2489499) (alef-10)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۰:۴۲
چه اشکال دارد آقای روحانی از میان دانشگاهیان معتدل جناح اصولگرا وزیر معرفی کند (2489825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۴۴:۴۷
چون اصولگرایان دانشگاه رو درک نمیکنن. (2489943) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۵۴:۵۰
دوست عزیز با سلام
حرف شما با هیچ منطقی سازگار نیست که این چنین حکم کیلویی می دهی جوب وبد درهر حزب وتشکیلاتی وجود دارد آنچه مهم است منافع ملی این ملت شریف است. (2490146) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۲۲:۲۹
یعنب خدا "شعور" رو به اصلاح طلبها داده و به اصولگراها نمیده؟؟ یعنی خدا نعوذ بالله از اصلاح طلبها حساب می بره؟؟ چه چیزا، چه حرفا؛ آدم شاخ در میاره! (2490549) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۱۹:۳۴
اصولگرای معتدل ؟! مثلا کی ؟! (2490629) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۴۶:۲۴
نه اینکه اصلاح طلبها خیلی متعادلند. برای همینه سال 88 مملکت را به اشوب کشاندند؟؟؟؟؟؟ (2490844) (alef-10)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۸:۴۶
دانگاهیان معتدل اصولگرا پیشکششون
مگردر اصلاحطلبها آدم معتدل ومنطقی وجود نداره
هست لیکن آقای رییس جمهور محترم بنا رو برلجبازی وزهرچشم گرفتن از مجلس وهمه دلسوزان نظام گذاشته تابرخلاف منویات مقام معظم رهبری کسی رو به‌وزارتخانه علوم بیاره که‌فرصت مناسبی جهت بازگشت فتنه‌گران به صحنه فراهم کنه والا اگر غیر ازاین بود اینهمه لجبازی معنی نداشت (2490644) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۱۷:۰۲
اشکالی نداره. اما رئیس جمهوره و باید نظر خودش رو اعلام کنه نه نظر مجلسیان رو (2490990) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۷ ۱۴:۳۵:۰۱
مشکل سر اینه که جناح اصولگرا همه چیز را به چشم بازار نگاه می کنه (2496355) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۷:۵۷:۳۰
پیشنهاد متینی هست اگر دوستان دولتی لجبازی رو کنار بگذارند (2489504) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۵۹:۰۳
اصلاح طلب نیست کسی که این پیشنهاد رو قبول کنه (2489816) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۹:۳۳
دوست عزیز با سلام
سیاست شما با خط مشی ریاست محترم جمهور دکتر روحانی هم خوانی ندارد. (2489988) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۶:۰۳
روحانی کی ادعای اصلاح طلبی کرده که ما خبر نداریم؟

یادت بیاد سال 78 بعد از جریانات کوی چه نطقی کرد (2490001) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۲۳:۲۹
«من روحانی هستم» هم برای همین برای اصلاح طلبها زور داشت چون می گفت روحانی اصلاح طلب نیست و گولشون زده! (2490551) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۰:۲۴
میزان حال فعلی اقراد است ! (2490631) (alef-10)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۷:۲۵
توی حال فعلیش هم چنین ادعایی نکرده ، فقط قول یک وزارت خونه رو به اصلاحات چی ها داده ، چون به نفعش توی انتخابات کنا کشیدن و سهمشون را حالا میخوان بگیرن (2491040) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۳۲:۳۲
نکنه میخاهی بگویی باتوجه به اینهمه اصرار رییس جمهور دایر بر معرفی افراد مرتبط بافتنه 88 برای وزارتخانه علوم بازهم رییس جمهور اصولگراست
بابا ایول دستخوش (2490647) (alef-10)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۰:۴۴
واقعا شما نمیفهمید یا ادای نفهم ها رو در میارید؟

روحانی به علت انصراف عارف از ریاست جمهوری، در برابر این کار وزارت علوم را برای اصلاح طلب ها کنار گذاشته و همه وزرای پیشنهادی این وزارت خونه از اصلاح طلب ها تندرو هستند، چرا هیچ وزارت خونه دیگه ای چنین مشکلی نداره ؟ (2491028) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۰:۳۱
منفی (2489824) (alef-13)
 
وهاب
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۰:۵۸
خوب وزیرو هم خودشون معرفی کنن بعد رای اعتماد بهش بدن فقط مدرکش تقلبی نباشه لطفا (2489826) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۵:۰۷
مشکل روحانی اینه که قول این وزارت خونه رو به تیم اصلاحات داده ، وگرنه آدم معتدل کم نداریم توی دانشگاه (اصراری هم نیست که اصولگرا باشه، حتی اصلاح طلب معتدل هم کم نداریم توی همین دانشگاه های شریف و تهران)

فقط دوستان لجوج اصلاح طلب گیر داده اند از حلقه عناصر خودشون یکی بیاد برای این وزارت خونه ، چه وزیر پیشنهادی رای بیاره و چه نیاره خودشون رو برنده این جنگ میدونن (2489997) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۱:۱۶
نه قولشو به مردم ودانشجویان داده ! (2490632) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۳:۱۷
ما که دانشجوییم حالمون از محیط سیاسی دانشگاه به هم میخوره

مردیم از بس علم رو از پشت سیاست دیدیم (2491034) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۳:۲۲
خوب چه کنن که تو حلقه عناصرشون آدم با سواد زیاده این میره اون میاد این نشد یکی دیگه الا ماشا الله آدم دانشگاهی و فرهیخته ! (2490636) (alef-10)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۶:۱۶
نخیر ، توی هر حلقه ای آدم فرهیخته زیاده ، تا دلت بخواد مورد دارم برات مثال بزنم ، از دکتر سهراب پور و نایبی و چلداوی و صالحی و بگیر تا ....

فقط مشکل اینه که طبق قول جناب روحانی به اصلاح طلب ها باید این فرد حتما از گزینه های افراطی دوم خردادی باشد

توهم فرهیخته بودن هم بد دردیه (2491037) (alef-17)
 
ناظر
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۶:۵۴:۰۶
اگر مجلسیان به فکر منافع کشور هستند ، توان مدیریتی وزیر را بررسی کنند . (2490751) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۲:۳۱
با این استدلال شما ، نتانیاهو هم توان مدیریتی خوبی دارد پس می تواند در ایران مدیر شود (2491032) (alef-17)
 
سهند
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۱۷:۴۶
و لابد شما هم حاضر نيستيد هيچ وزارت خانه اي در دست جناح رقيب باشد و همه را مال خود ميدانيد؟ درسته؟ ما وقتي به اقليت حاكم ميگيم گروه تماميت خواه منظور همين است. (2490992) (alef-17)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۱۱:۳۹
آقا یوسف با سلام
آقای روحانی عاقل تر از آن است که دائم وزیر معرفی کند و مجلس هم بر اساس اصول خود وزیر پیشنهادی را رد کند و به جامعه اینچنین القاء شود که مجلس در مقابل ملت است که زمینه ساز انتخابات مجلس آینده باشد. (2489865) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۲:۳۷
روحانی اشتباه میکند (2490372) (alef-17)
 
رهگذر
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۵:۲۶:۰۸
چرا ،مگر قسم نخورد حافظ منافع ملی کشور باشد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2490722) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۰۲:۰۲
آقای توکلی دولت را تهدید به عدم همکاری مجلس در مورد توافق هسته ای و مسائل اقتصادی کرده اند. (2489515) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۰۴:۵۲
متاسفانه آقای روحانی با مشاورینی که دارد، فقط دنبال به کرسی نشاندن حرف خودش هست و فکر وضعیت مردم نیست. سراغ کارای حزبی و جناحی و بی خیال اوضوع کشور (2489522) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۴:۵۵
آره یه مشاور مثل مشایی و رحیمی داشت کارش درست بود ومجلس هم از نتیجه شور آنها راضی ! (2490639) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۴:۰۳
حالا پیشنهاد مشخص ایشان چیست؟ (2489545) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۵:۰۵
کجا اکثر کابینه اصلاح طلب است ؟جاهای حساس مثل وزارت کشور و اطلاعات و..دست شماست.وزارت های اقتصادی را هم به آن ها داده اید (2489547) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۶:۰۳
جناب اقای توکلی نیک مستحضرید که مردم بر اساس نگرش سیاسی اقای روحانی و با اشاره بزرگان جنبش مردمی اصلاحات به روحانی رای دادند حالا این مجلس سر لجاجت را با مردم باز کرده نه با رئیس جمهور! مردم خواهان احقاق حقوق مصرّح خود در قانون اساسی هستند چرا این خواستهای بحق بر عده ای گران امده؟ کلمه "فتنه "شاید در قاموس معنای دیگری یافته .حوادث سال 88فتنه نبود فریاد مردمی بود که بخوبی از فردای سیاه خود در" دولت پاک"حداقل باخبرتر از حضرتعالی بودند. امیدوارم منتشر فرماید (2489549) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۶:۲۲
این تکرار تاریخه که همیشه حاکمان دیر متوجه خواست مردم میشوند ! (2490640) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۸:۲۸
به نظر من سخنان آقای توکلی از سر خیر خواهی نیست و سیاسی اسست. دلیل آن هم همه مقالاتی است که دراین سایت بااجازه ایشان منتشر میشود.
ضمنا من نه دشمن هستم نه فتنه هستم نه نفوذی هستم نه ....
من یک شهروند ساده هستم که اقای روحانی را انتخاب کردم اما آلان میبینم همهمقابل او ایستادهاند. (2489557) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۱:۲۹
این کارهای روحانی برای آن است که جلوی سرخوردگی هوادارنش را بگیرد .چون مذاکرات یا تمدید می شود یا شکست می خورد و ایشان به قولش برای رفع تحریم عمل نکرده. (2489562) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۴:۰۷
مذاکرات در نهایت شکست میخورد (2490380) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۳:۳۳
چقدر این نمایندگان به فکر روز و شب مردم هستند، خدا خیرشان دهد. (2489569) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۴:۴۸
چطوره که شماها وزیر را به دولت پیشنهاد بدید و دولت رو ملزم به رای اعتماد به او نمایید! (2489572) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۳۴:۵۶
مظلوم نمایی بسه!
الحمدلله خود رییس جمهور خودش بلده چطور "ظلوم نمایی کنه شما دیگه زحمت نکش (2490650) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۵:۱۸
من با شما مخالفم آقاي توكلي. حق با آقاي روحانيه! (2489575) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۶:۲۸
جناب دکتر توکلی، با وجود اینکه بسیار جنابعالی و مواضع بخصوص ضد فساد و بهبود اقتصاد را ستایش می کنم، اما مجبورم این نکته را یادآور شوم.
چرا وزارت مهم اقتصاد و امور دارایی (بانکهای عامل، بورس، بیمه، بخش مالیاتی و ...) کماکان در دست دایره ی مدیران مردود سیستم احمدی نژاد قرار دارد ولی مجلس هیچ واکنشی به آن ندارد؟
در حالیکه نسبت به وزارت علوم اینهمه حساسیت دارند که بدست جناح مقابل نیافتد؟ (2489581) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۶:۴۶:۵۶
اين سوال را بايد از اون حقوقدان پرسيد! (2490742) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۳۱:۱۹
شماها یا مطالعه تون ضعیفه یا یه مشکل دیگه دارید
کی گفته اصلاح طلب نباشه
دارن می گن در فتنه حضور نداشته باشه
مفهومه؟
دوباره بگم؟ (2490817) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۷:۱۵
هر اصلاح طلبی رو رئیس جمهور معرفی کنه میگین فتنه گره...پس بیخود کشش ندین شما از اساس با اصلاح طلبان مشکل دارین نا با فرد خاصی... (2489584) (alef-13)
 
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۹:۰۰
خاطرات چند سال گذشته موید اینه که این مجلس دغدغه مردم را ندارد وگرنه چشم بر اختلاس ها و سومدیریت ها نمی بست تا جایی که از راس امور بودن هم خارج شد. اگه اون وزیری که به طرفداران یه کاندیدا برای تظاهرات سکوت مجوز نداد و به طرفداران کاندیدای دیگر برای جشن پیروزی مجوز داد استیضاح شده بود یا تذکر گرفته بود می گفتیم مجلس خط انقلاب را بر جناح بازی ترجیح می دهد. (2489586) (alef-13)
 
بابك
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۹:۴۱
جناب توكلي ، طبق معمول شما منطق و دلسوزي خود را اثبات كرديد . همانطور كه فرموديد كشمكش دودش به چشم مردم خواهد رفت ولاغير . بنظر من هم دو فرد اخير در اندازه وزارت نبودند . اما بردار عزيز ، استيضاح فردي مانند فرجي دانا - كه آغاز كشمكش حساب ميشود - هم در نوع خود بي سياستي و اوج لجبازي بود .
ما از لجبازي خاطره خوشي نداريم . ضمن استقبال از توصيه حضرتعالي به رييس محترم جمهور ، از شما هم خواهش مي كنم به نمايندگان مردم هم توصيه بفرماييد كه نماينده مردم بمانند و نمايندگي جناح ها و اشخاص را ترك كنند ، همانگونه كه سوگند خورده اند . درود بر شما (2489591) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۴۲:۳۹
لطفا یکی از مدیران اصلاح طلبی که مجلس می پذیرند را نام هم ببرید. ما هم بندانیم. تا جایی که من می دانم اکثر وزرای پیشنهادی افراد اصلاح طلب به معنای تشکیلاتی آن نبودند. به آن نشان که آقای فرجی دانا از مجلس اصلاح طلب رای نیاورد چون ارتباط تشکیلاتی با اصلاح طلبان نداشت. و یا آقای نیلی چه فعالیت سیاسی اصلاح طلبانه ای داشته. بغیر از این بوده که فقط یک فرد علمی موفق بوده است؟ واقعیت آن است که بحث این است که مجلس فقط به افراد بسیار خاصی رای می دهد که آن افراد نه با دیدگاه رئیس جمهور همخوانی دارند و نه با بدنه دانشگاه سازگاری.
نوشتار شما بیش از فرافکنی و شستن گناه بزرگتان که بدون هیچ دلیل منطقی و خدا پسندی، اعلام بر رای عدم اعتماد به آقای فرجی دانا کردید چیز دیگری نیست. به خدا مردم می فهمند. باور کنید. (2489622) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۴۸:۰۱
جناب توکلی کاش در حاشیه نامه نام وزیر دلخواهتان را توشیح می فرمودید! (2489638) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۴۸:۴۱
مجلس راه لجبازی پیش گرفته.فرجی دانا نیروی ارزشی ودلسوز ومورد قبول دانشگاهیان به دلیل واهی وتلاش تندروها برداشته شد.مگر مردم به سلیقه دکترروحانی رای ندادند،پس چرا مجلس این رالحاظ نمیکند وبه هرکس بخواهد انگ فتنه میزند.همه میدانیم که چقدر نیروهای مفید که مورد تایید اصولگرایان !!!!نبودند با انگ فتنه ازکاربیکارشدندونالایقانی که نفاق راخوب بلدند سوار کار شدند.مامردم ازاین روند بسیار خسته شده ایم. (2489642) (alef-13)
 
سیروس
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۴۹:۱۲
مجلس باید به نظر رییس جمهور احترام بذاره و ازش سلب اختیار نکنه. بالاخره مردم به رییس جمهوری روحانی رای دادن در حالی که اکثریت مجلس به کس دیگری تمایل داشتند. انتقام از رای مردم کار درستی نسیت. (2489643) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۵۰:۲۱
جناب اقاي توكلي عزيز در نامه اتان پيش فرضهايي را مطرح كرده ايد كه صحيح نيستند و بر اساس همان ها راي صادر نموده ايد.
١- چرا تصور ميكنيد نامزدهاي وزارت معرفي شده اهل فتنه هستند؟ اگر هستند چرا ازادانه در پست هاي مديريتي به كار گمارده ميشوند و يا چرا هنوز كارمند دولت هستند؟ وظيفه قوه قضاييه است كه انان را محاكمه و در صورت "فتنه گر" بودن حكم به انفصال از خدمت برايشان صادر كند.
٢- اين مرز فتنه كجاست؟ دوستان اصولگراي شما چقدر بين مرز فتنه و اصلاح طلبي تمايز قائل ميشوند يا متمايلند تمايز قايل شوند يا ميتوانند تمايز قايل شوند؟
٣- دانشگاه ها كه از وزارتخانه مستقل هستند و تجربه دولت اصولگراي دكتر احمدي نژاد نشان داد وزير داشتن يا نداشتن يك وزارتخانه باعث خسارت هنگفت نخواهد شد. انجه بيشتر خسارت ايجاد ميكند عدم اعتماد مردم در نتيجه فساد اداري، اقتصادي است كه خود نيز بدان معترفيد. (2489647) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۳۵:۵۵
1. دقت نمی کنی؟ کارمند دولتند!
2. مرز فتنه تا جایی است که فرد اعلام کنه من با این افراد نبودم (البته تقریباً هیچ کس چنین نکرد) یعنی حداقل بعد از عاشورا و اعلام پشتیبانی نتانیاهو می گفت من با این افراد نیستم نه که ادامه بده
3.. (2490825) (alef-10)
 
خیرخواه
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۸:۵۵:۳۱
آفرین به دکتر توکلی. مثل هميشه منطقی و با موضوع عالمانه برخورد کرده اند. خدا ایشان را حفظ کند. (2489663) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۰:۳۰
ببخشید اقای توکلی عزیز لطفا شما یه ادم خوب به اقای روحانی پیشنهاد بدی بهتره (2489682) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۴:۳۴
آشتیانی که نقشی در وقایع 88 نداشت لطفا بفرمایید دقیقا چه عمل مجرمانه ای مرتکب شده است ؟ معاون وزیر دولت هفتم بودن هم که به خودی خود جرم نیست . فرجی دانا را که خودتان تایید کرده بودید چرا در عرض ده ماه کنار زدید ؟ انصافا آیا جدی شدن برخورد با بورسیه های غیر قانونی باعث رفتار ناسازگارانه مجلس نشده است ؟ (2489697) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۳۷:۰۱
ایشون شخصا در روز عاشورای 88 در خیابان حضور داشتن تصاویرش هم موجوده (2490826) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۲۶:۳۸
رفته بود برای عزاداری! مگه شما روز عاشورا تو خونه ات خواب بودی؟!! (2492155) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۵:۴۶
سوال اینجا هست که چرا باید دولت از مواضع خودش عقب بره؟ چرا مجلس به خواسته مردم تن نمیده؟ (2489700) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۸:۳۹
چرا دولت به قانون تن نمی دهد؟! دولتی که احترام به قانون بلد نباشد به درد نمی خورد. خصوصا که دولت لب مرزی هم باشد! (2489983) (alef-17)
 
گردن شكسته
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۸:۵۷:۵۲
دوست عزيز!قانون اون چيزي نيست كه شما و دوستانتان دوست داريد!

قانون ميگه رئيس جمهور فردي رو كه ميدونن براي وزارت مناسبه رو بايد به مجلس معرفي كنه كه دكتر روحاني عزيز اين كار رو انجام دادن...مجلس هم سليقه خودشو داره و راي صلاحيت نميده و با اين افراد مخالفه

صحبت سر بي قانوني نيست،سر تعامل كردنه (2490952) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۵:۵۲
آقای توکلی شما لطفا حواستان را پرت نکنید - این دولت وزیر علوم براش مهم نیست شما مواظب وزیر صنعت خودرو! باشید. (2489703) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۶:۵۰
آقای توکلی فرموده اند گروهی از مردم ریس جمهور وگروهی مجلس را لجباز میپندارند . جناب توکلی اگر روزهای انتخابات ریاست چمهوری را بخاطر بیاورند گروهی که به روحانی رای دادند ایا با گروهی که طرفدار نمایندگان تند رو مجلس هستند را از حیث تعداد یکسان می بینند؟ (2489705) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۸:۲۴
حزب منحله و ساختارشکن مشارکت !!؟

شما قاضی هستی؟ خدایی؟ چی هستی؟ والله دادگاهی که رای به لغو ممنوعیت ایشان داد را رای ش رای ملغی کردند ... کدام دادگاه آنها را ممنوع کرد؟ چه کسی منحل کرد؟ (2489708) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۹:۳۳
چرا به همین راحتی دروغ می گویید؟!
کجا قوه قضاییه از رایش در مورد حزب مشارکت برگشت؟! (2489989) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۶:۳۳
چه کسی دروغ می گوید!!؟

جبهه مشارکت حکم کمیسیون ماده 10 را به دادگاه برد و دادگاه "حکم توقیف پروانه" را لغو کرد.

توجه کنید! کمیسیون ماده 10 نمی تواند حکم انحلال یا ... بدهد. تنها می تواند آن را به دادگاه ارجاع دهد (2490121) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۲۵:۱۰
عزیزم کمی روزنامه بخوانی بد نیست. قوه قضاییه به شکایت وزارت اطلاعات حزب مشارکت را منحل کرد و در مرتبه تجدید نظر هم حکم را مجددا تایید کرد! (2490553) (alef-17)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۹:۲۴
آقای توکلی ! برادر ارزشی ... طبق شرع و قانون حکم بر برائت است.
مملکت هم دارای قضاوت اسلامی است. تا وقتی کسی توسط دادگاه محکوم نشده باشد
شما و هیچ کس دیگری حق ندارد خودسر حکم بدهد. لطفا باخت سیاسی
پارسال را سر دانشگاهيان خالی نکنید (2489709) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۱۶:۱۸
آقای دکتر توکلی این چه راه حلی است اگر می خواهید میزان مقبولیت مجلس از طرف مردم را بدانید لطفا طرحی بدهید که فقط در این مورد خاص ملت ایران تصمیم بگیرد و پایگاه مردمی کشور مشخص گردد. (2489722) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۲:۵۶
شما به همین مجلسی که مردم انتخاب کردند و به قانون اساسی احترام بگذار، باقی اش بماند
تحمل یک نامه ی محترمانه را هم ندارید؟ کمی احترام به نظر بقیه و قایل شدن آزادی بیان هم خوب است (2489995) (alef-17)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۱۷:۵۴
کدام مردم ؟اگر انصاف دارید یک نگاه به آمار پیروز کاندیداهای مجلس ششم بیندازید خواهید دید که بیش از 10برابر افراطیون فعلی رای آوردن اگر وقت نداری به عقب برگردی منتظر باشید در انتخابات پیش رو ببینید که چطوری مردم از اصلاح طلبان حمایت خواهند کرد. (2490540) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۳:۳۲
از این اصلاح طلبان غیر فتنه گر که مجلس بهشون رأی می ده به قول آن کاندیدای ریاست جمهوری 2 تا شو بگو! (2489735) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۸:۱۹
دکتر محمدرضا عارف (2490008) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۷:۵۵
عارف کار داره قرار سال بعد بفرستیمش به عنوان رییس مجلس به بهارستان (2490128) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۶:۴۸:۱۱
پس ديديد دنبال بازي هستيد نه كار كردن! (2490745) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۳:۴۷
بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس همفکران مسبب فتنه ۸۸ وافراطی به قیمت نابودی کشور هستند وابی از این مجلس در جهت ارامش وپیشرفت کشور گرم نمی شود مرا به خیر تو امیدی نیست .... !!! (2489737) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۴:۲۰
16 آذر امسال جواب مجلس اصولگرا را خواهیم داد. (2489738) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۴۰:۲۰
شما مگه نمی گفتید این نظام دروغگوست و تقلب کرده
چی شده نظرتون عوض شده؟ (2490832) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۱:۰۴:۴۵
نه، کی گفت نظرمون عوض شده. (2491151) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۶:۵۳
مجلس كوتاه بيايد. (2489742) (alef-13)
 
مرتضي
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۷:۵۲
با سلام اميدواريم كه دقدقه نمايندگان اقتدار واستقلال كشور و و تصميمات براساس قانون ونه حدس وگمان و پيش بيني هاي كه شايد هيچكدام صحيح نباشد وبر اساس احساسات و باندبازي ها باشد (2489744) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۸:۰۷
به هرحال عده زیادی از دانشگاهی ها به امید بهبود شرایط علمی و دانشگاهی کشور و عدم تکرار وقایعی مانند بازنشستگی اجباری اساتید، ستاره دا شدن دانشجوها و بورسیه های غیر منصفانه به آقای روحانی رای دادند. اما متاسفانه مجلس میخواد چرخ زمان رو به عقب برگردونه. نتیجه لجبازی مجلس هم از الان مشخصه و فقط حمایت بخشی از مردم از دولت منتخب و نتیجتا نظام رو کاهش می ده. (2489745) (alef-13)
 
دانشجوی کویری
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۹:۴۵
جناب آقای توکلی شما حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ را «فتنه» خواندید و فتنه نامیدن آن اعتراضات را مستند به ادبیات فقهی، درست تلقی نمودید. می توان پرسید مبانی فقهی فتنه نامیدن ، با ملاحظه ی همه ی جوانب آن وقایع تلخ کدام است؟ بنابراین می بینید که اختلافات در اساس است نه در مصداق! ای کاش مجلسیان کمی سیاست به خرج دهند و پیام انتخابات 24 خرداد را دریابند. (2489749) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۵۳:۱۶
اینقد پیام انتخابات 92 نکنید!! اکثریت مردم به این دولت رای دادن چون فکر می کردند و میکنن که میتونه مشکلات اقتصادی را حل کند نه اینکه اقلیت لجباز مشکل درست کن برا مردم و نظام، زبون در بیارن و دنبال منافع و عقده گشایی های خودشون باشن. بس کنید این سیاسی کاریا را. (2490141) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۹:۴۹
نمایندگان مجلسمان چرا اینقدر دستپاچه و عجول هستند . خوب چند جلسه با آشتیانی صحبت کنید و صحبتهای رییس جمهور را هم بشنوید شاید انشاء الله قانع شدید . متوجه باشید که هرکس بیاید مجبور است بورسیه های غیر قانونی را پیگیری کند چون به مطالبه افکار عمومی تبدیل شده (2489750) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۳۱:۴۶
قطعا این مجلس با دانشگاه و دانشگاهیان نظر مساعد ندارد. این یک واقعیت است و نه توهم (2489752) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۳۵:۳۱
آن کس که در 88 فعال نبوده اساسا اصلاح طلب هم نبوده جناب توکلی! آون کسایی که شما می گید اصلاح طلب نما هستند و روحانی به. درستی این مساله رو تشخیص داده! مشکلات سال 88 مورد اعتراض تمام کسانی است که به راستی اصلاح طلب بوده اند! (2489759) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۰:۴۸
براستی اصلاح طلب ها برانداز هستند ؟ (2490015) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۴۹:۲۱
اصلاح طلبها به شدت معترضن برادر نه برانداز! (2492193) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۳۶:۵۹
تا كي بايد اين مجلس كه فقط مخالف منافع ملته رو تحمل كرد؟
كارشون شده فقط سنگ انداختن جلوي پاي ملت و دولت
معلوم نيست حضرات تو هشت سال گذشته چه ميكردند
آيا جوابي در پيشگاه عدل الهي داريد؟ (2489765) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۳۷:۴۰
مجلس نباید در کار دولتی که منتخب مردم است دخالت کند. (2489767) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۸:۴۲
مگه مجلس منتخب مردم افغانستانه که اینجور می گی؟؟!! (2490010) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۷:۱۹
این مجلس، نتیجه‌ی قهر مردم است. نه برآمده از رای مردم.

نمی‌دونی، بدون! (2490079) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۴۳:۴۹
با سلام حناب آقای توکلی هر کس را رئیس جمهور معرفی میکند مجلس میگوید اینها فتنه گر هستند اگر فتنه گرند چرا بر مسند هستند و اگر فتنه گر هستند چرا محاکمه نمیشوند ؟ اگر قرار است به کسی به کسی انگی زده شود و متهم شود باید این اتهام توسط محکمه عدالت تفهیم شود و محکوم و بعد .... (2489784) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۴۴:۴۴
جناب توکلی مشی و اعتدال شما قابل احترام است ولی انصاف دهید پست سیاسی را به کسانی هم نمی دهند که مردم در انتخابات صراحتا به آنها "نه" گفتند. جنابعالی نیز بر این نکته باور دارید که مجلس نیز منتخب ملت و بایستی همراه رای ملت باشد. (2489786) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۲:۰۰
کی گفت بدن به طرفدارای احمدی نژاد ؟

عارف کم آدمیه ؟ دکتر سهراب پور کمه ؟ کم آدم حسابی نداریم که شماها دست گذاشتین روی نخاله هاشون (2490020) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۴۶:۰۰
فتنه گر اصلی با رانت 160 میلیاردی دانشگاه تاسیس میکنه کاریش ندارید دنبال فتنه گر میگردید؟؟؟؟ (2489790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۹:۵۱
16 میلیارد نه 160 تا. مخالفت باعث نشه خلاف بگی. (2490014) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۳:۴۶:۵۹
شُما نگران نباش! به ریال حساب کرده!!! (2490464) (alef-10)
 
شاهین
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۴۷:۳۰
من که خودم منتقد دولت قبلی بودم ولی انصافا این آقایون معتدل اگر این مدل رفتار رو از احمدی نژاد میدیدن چی میگفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2489793) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۶:۵۰:۲۴
اصلاحطلبها در اين موارد پدرسوخته تر از اصولگرا ها هستند (2490748) (alef-10)
 
کامران
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۵۱:۵۰
خوب ایشان اگر میشه یک نامه سرگشاده هم به مجلسی ها و دلواپسان مجلسی بنویسد!
چرا شیپور را از سر گشادش می نوازیم؟ (2489800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۵۴:۱۳
با قانون گریزی نمی توان کشور را اداره کرد
---
جناب آقای دکتر احمد توکلی از شما که چند دوره در مجلس قانون گذاری کشور افتخار نمایندگی مردم را داشته اید بعید است که برای رئیس جمهور تکلیف غیر قانونی تعیین کنید و از ایشان بخواهید بخشی از خودیهای نظام را که نماینده ی بیش از نیمی از جمع رای دهندگان کشوراند با علم به شایستگی که برای اداره ی و زارتخانه ها دارند بخاطر شبهات حدسی و احتمالی بروز به اصطلاح هنجار شکنی در آینده که از جانب گروهی در مجلس مطرح می شود محروم سازد و مانع خدمت رسانی آنان به کل مردم ایران شود.
پا فشاری عده ای بنام اصولگرایی با انگیزه هایی که هیچ رگ و ریشه ای در دین و اخلاق و اصول گرایی از آنها دیده نمی شود آن هم با اصرار بر طرد نمایندگان بیش از نیمی از رای دهندگان جامعه ی نظام گرا حتی با بهای تعطیل کارهای اساسی کشور بجز خود محوری کینه توزانه ی بی منطق هیچ نام و ویژگی و توصیف دیگری ندارد و قانونا نمی توان با این طیف قانون گریز کنار آمد مگر با پاگذاری روی قانون و روی حق انتخاب 19 میلیون از مردمی که به آقای روحانی برای تصدی ریاست قوه مجریه رای دادند و از ایشان توقعهای معقول قانونی دارند.
دلسوزان وفادار به نظام باید برای حفظ حقوق اکثریت رای دهندگان ونمایندگان آنان که با روشهای خرد گریز برخی از نمایندگان کنونی قوه ی مقننه پایمال می شود بفکر طرح ریزی و تصویب قانون و مقرراتی باشند که این حقوق بطور خداپسندانه ای در آینده حفظ شوند و خلا قانونی در این زمینه بنفع اکثریت مردم پر شود.
از شعارهایی که این عده از نمایندگان با به کار گیری نامهای مقدسی همچون دین و نظام اسلامی و ولایت فقیه و انقلاب سر می دهند در دوران دولت پیشین که تخلفات و کارشکنیهای جبران ناپذیری در حق همه داشت هیچ رنگ و نمود و اثری در آن دوره دیده نمی شد و این خود نشانگر نبود حسن نیت در سر دادن این شعارها در دوره ی کنونی است و می باید توسط دلسوزان کشور و مردم به تجزیه و تحلیل و ریشه یابی گذاشته شوند تا از این گونه سوء دستفاده ها در آینده با قانون جلوگیری شود.
از تخلفات آشکار از قانون اساسی و قوانین کشوری می باید در همه ی دوره ها با قاطعیت عالمانه و قانون گرا و بی طرفانه جلوگیری شود تا وقت و دارایی کشور و مردم در بازیهای سیاسی هدر نروند و متخلفان هرکس که باشند با مجازاتهای مناسب به سزای اعمال خود برسند و آبروی نظام مبارک اسلامی با عدل و انصاف قانون گرا حفظ شود.
بخدا جناب آقای توکلی بعید است که شما این راه متضاد با قانون و عرف را بروید!!!
اگر خداوند کشور را از این قانون گریزیهایی که بظلم در پایگاه قوه مقننه بپای قانون گذاشته می شود و کارهای اساسی کشور را تعطیل می کند و اکثریت مردم را به رنج و ستوه در می آورد نخواهد نجات دهد معلوم نیست کشور چه فردای شومی خواهد داشت؟؟؟!!! والعاقبة للمتقین. (2489808) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۷:۱۷
درودبرنویسنده 19:54:13که تخلیلی منطقی ومنصفانه ارایه نموده اند (2490125) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۵۸:۴۳
بنده همچنان منتظرعذرخواهی آقای توکلی ازملت بابت حمایت ازدولت قبل هستم. (2489815) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۴۵:۱۲
دوست عزیز با سلام
دکتر توکلی تنها کسی با تلاش شبانه روزی درمقابل کج روی دولت قبل ایستاه بود پس شما ازایشان به علت عدم اطلاع عذرخواهی نمائید. (2489944) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۰:۵۵
بیخود منتظری. تنها منتقد جدی احمدی نژاد همین توکلی بود. (2490016) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۰:۴۷
منتقدی که با اجازه انتقاد می کنه منتقد نیست (2490095) (alef-13)
 
سید مصطفی
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۵۹:۱۲
آقای روحانی " وشاورهم فی الامر "!! (2489817) (alef-13)
 
ميثم
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۹:۵۹:۵۶
نميدونم چرا فقط احمدي نژاد رو لجباز خطاب ميكرديد (2489819) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۴۸:۳۲
می خوای بهت بگم لجبازی چیه ؟ همونیه که رئیس جمهور قبلی وقتی وزیرش تایید نمی شد 90 روز تمام ( تا آخرین روزی که می شد ) فرد مورد نظرش رو میذاشت سرپرست شه بعدش هم یک وزیر از اون بدتر معرفی می کرد اگر رای آورد که به هدفش رسیده بود اگر هم مجلس بهش رای نمی داد باز به هدفش رسیده بود چون 90 روز دیگر فرد مورد نظرش تو راس کاربود . (2489949) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۱۱:۰۲
روحانی هم در حد همان احمدی نژاد است دیگر؛ چیزی فراتر نیست که. خودتونم می دونین، واسه همینم همش با احمدی نژاد قیاسش می کنین (2490530) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۴۵:۱۰
آقای روحانی هم که همین کارو می کنه عزیزم (2490842) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۰:۲۶
مسئله اینجاست که پیامبر (ص) عمروعاص و ابوسفیان و کلا همه را جز دو سه نفر انگشت شمار در فتح مکه بخشید، ایشان و امامان بزرگوار هرگز به دنبال مچ گیری یا دور کردن افراد نبوده و هر لحظه امید داشتند که کسی در هر موقعیتی که شده به سمت خدا و دین او برگردد، مثالهای از این دست بسیار بسیار زده شده از این که فلان کس بدون آن که بداند به امامی حرف زشت می زده و بعد تحت تاثیر اخلاق امام پی به اشتباه خود برده یا کسی که زباله روی سر پیامبر (ص) می ریخته و روزی که نمی ریزد پیامبر (ص) از او سراغ می گیرد و بعد فرد مسلمان می شود. اما موضوع 88انتخابات تبدیل به گناهی غیرقابل بخشش شده که برخی نمایندگان تلاش می کنند تا کوچکترین نمونه ای از آن دست پیدا کرده و گویی کشف بزرگی کرده باشند مانع از تصدی یک وزیر شوند.
اگر به فرض مجلس پس از انتخاب وزیر امکان نظارت نداشت، اگر امکان سوالات پی در پی و بردن در کمیسیون و صحن نداشت، شاید می شد گفت که برخی مجلسیان نگرانند طرف تاییدیه را که گرفت راه دیگری در پیش بگیرد ولی مگر دکتر فرجی دانا استیضاح و برکنار نشد؟
درست است که یک وزیر در تعامل بین دولت و مجلس انتخاب و انجام وظیفه می کند ولی خروج از حد اعتدال قابل پذیرش نیست. به هر حال وزارت اطلاعات یکی از وزارتخانه های دولت است و رئیس دولت هم خود سالهای طولانی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بوده و هم اکنون ریاست آن را برعهده دارد، نمی شود گفت مثلا آقای رسایی دغدغه بیشتری از رئیس جمهور در حفظ نظام دارد. زمانی که آقای روحانی پیش و پس از انقلاب و در جبهه ها و در سیاست گذاری ها بود، ایشان کدام سابقه درخشان علمی و عملی را از خود تولید می کرده اند؟ (2489823) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۲:۲۹
اونا قبل از فتح مکه کافر بودن و ادعای اسلام نداشتن. همون پیغمبر حکم بنی قریظه رو اعدام دونست. مرتد رو هم اعدام می کنند. نمی گم که موسوی باید اعدام بشه. ولی قیاست مع الفارقه. (2490022) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۱:۵۲
من میخوام بدونم از کجا معلوم هر گزینه اصلاح طلب دیگری که معرفی بشه، توسط مجلسیان محترم باز هم بر طبل "فتنه" و 88 نکوبند؟؟؟؟
مگر اینکه منظور شما از اصلاح طلب، اصولگرای میانه رو باشه!!!
چون من مطمئنم حتی اگر شخصیتی مثل عارف که نامزد ریاست جمهوری هم بوده الان کاندید وزارت علوم بشه، صد تا وصله بهش میچسبونن! (2489830) (alef-13)
 
عبادی
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۷:۱۶
بهتر بو آقای توکلی به همکاران خود در مجلس نامه می‌نوشت چون واضح است که لجبازی را آنها شروع کرده و ادامه می‌دهند و ای کاش می‌شد بورسیه های نا حق و خلاف قانون را رد یابی کرد تا روشن شود که چند نفرشان پسر و دختر و پسر عمو و خاله این و آن هستند (2489846) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۶:۵۱:۴۹
نخير قربون تا تكليف فتنه گران روشن نشه همين آش و همين كاسه است! (2490750) (alef-10)
 
عبدالله
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۱۰:۴۱
از جناب آقای توکلی متعجم که میگویند: "یک طرف دعوت به قانون کرد". بله دعوت به قانون کرد ولی بعد از اینکه خودش انواع و اقسام بی قانونی ها را انجام داده بود و سپس صرفا طرف مقابل را به رعایت قانون دعوت کرد!!! (2489859) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۳:۰۸:۵۹
به یک طرف میگفتن مجوز تجمع یک هفته زمان میخواد ولی آخرش نمی دادند طرف دیگه بدون مجوز میدون ولیعصر تجمع کردند! آقای توکلی با این نگرش عدالتش زیر سوال رفت (2490695) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۱۹:۰۱
اقای توکلی از اقای حداد عادل بپرسید سهم جامعه دانشگاهی از انتخابات ریاست جمهوری چی میشه؟ (2489882) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۱:۰۳
با قانون گریزی نمی توان کشور را اداره کرد
---
جناب آقای دکتر احمد توکلی از شما که چند دوره در مجلس قانون گذاری کشور افتخار نمایندگی مردم را داشته اید بعید است که برای رئیس جمهور تکلیف غیر قانونی تعیین کنید و از ایشان بخواهید بخشی از خودیهای نظام را که نماینده ی بیش از نیمی از جمع رای دهندگان کشوراند با علم به شایستگی که برای اداره ی و زارتخانه ها دارند بخاطر شبهات حدسی و احتمالی بروز به اصطلاح هنجار شکنی در آینده که از جانب گروهی در مجلس مطرح می شود محروم سازد و مانع خدمت رسانی آنان به کل مردم ایران شود.
پا فشاری عده ای بنام اصولگرایی با انگیزه هایی که هیچ رگ و ریشه ای در دین و اخلاق و اصول گرایی از آنها دیده نمی شود آن هم با اصرار بر طرد نمایندگان بیش از نیمی از رای دهندگان جامعه ی نظام گرا حتی با بهای تعطیل کارهای اساسی کشور بجز خود محوری کینه توزانه ی بی منطق هیچ نام و ویژگی و توصیف دیگری ندارد و قانونا نمی توان با این طیف قانون گریز کنار آمد مگر با پاگذاری روی قانون و روی حق انتخاب 19 میلیون از مردمی که به آقای روحانی برای تصدی ریاست قوه مجریه رای دادند و از ایشان توقعهای معقول قانونی دارند.
دلسوزان وفادار به نظام باید برای حفظ حقوق اکثریت رای دهندگان ونمایندگان آنان که با روشهای خرد گریز برخی از نمایندگان کنونی قوه ی مقننه پایمال می شود بفکر طرح ریزی و تصویب قانون و مقرراتی باشند که این حقوق بطور خداپسندانه ای در آینده حفظ شوند و خلا قانونی در این زمینه بنفع اکثریت مردم پر شود.
از شعارهایی که این عده از نمایندگان با به کار گیری نامهای مقدسی همچون دین و نظام اسلامی و ولایت فقیه و انقلاب سر می دهند در دوران دولت پیشین که تخلفات و کارشکنیهای جبران ناپذیری در حق همه داشت هیچ رنگ و نمود و اثری در آن دوره دیده نمی شد و این خود نشانگر نبود حسن نیت در سر دادن این شعارها در دوره ی کنونی است و می باید توسط دلسوزان کشور و مردم به تجزیه و تحلیل و ریشه یابی گذاشته شوند تا از این گونه سوء دستفاده ها در آینده با قانون جلوگیری شود.
از تخلفات آشکار از قانون اساسی و قوانین کشوری می باید در همه ی دوره ها با قاطعیت عالمانه و قانون گرا و بی طرفانه جلوگیری شود تا وقت و دارایی کشور و مردم در بازیهای سیاسی هدر نروند و متخلفان هرکس که باشند با مجازاتهای مناسب به سزای اعمال خود برسند و آبروی نظام مبارک اسلامی با عدل و انصاف قانون گرا حفظ شود.
بخدا جناب آقای توکلی بعید است که شما این راه متضاد با قانون و عرف را بروید!!!
اگر خداوند کشور را از این قانون گریزیهایی که بظلم در پایگاه قوه مقننه بپای قانون گذاشته می شود و کارهای اساسی کشور را تعطیل می کند و اکثریت مردم را به رنج و ستوه در می آورد نخواهد نجات دهد معلوم نیست کشور چه فردای شومی خواهد داشت؟؟؟!!! والعاقبة للمتقین. (2489888) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۲:۵۵
روحانی نباید کوتاه بیاد هرچی کوتاه بیاد کار
ش سخت تر میشه (2489895) (alef-13)
 
فتنه
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۳۴:۳۷
دقیقا...
باید دکتر نجفی در این 1.5 سال سرپرست وزارتخانه بمانند و هر3ماه یک اصلاح طلب اصیل معرفی گردد چون زیباکلام ها محمد رضا خاتمی ها ابتکارها توفیقی ها عارف ها و همین 5+1(آشتبانی) نفر میتواند 18 ماه به طول بکشد تا مجلس اصلاح طلب-اعتدالی 94. (2490292) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۳:۵۷
آقای توکلی در بند 4 می فرمایند جای مردم در این میان خالیست .!! واقعا آقای توکلی شما ودوستانتان حضور مردم د رانتخاب آقای روحانی را ندیدید؟خواست کسانی که آقای روحانی را انتخاب کردند را نشنیدید ؟؟ (2489898) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۳:۳۰
خواست اونایی که روحانی رو نخواستند چی میشه؟؟!! (2490025) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۴:۲۲:۰۹
مانند خواست کسانی که احمدی نژاد و مشایی و کامران دانشجو را نساختند...
چه کردند؟ 8 سال تحمل کردند...... (2490707) (alef-10)
 
یک اصفهانی
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۴:۳۲
آقا دکتر توکلی بدون رودربایسی بگید یا آقای دانشجو را معرفی کنید یا آقای زاهدی را. (2489900) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۳:۵۰
چه ربطی داشت. متن رو درست بخون. (2490026) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۴:۵۵
آیا مجلس نظریات دولت رو در طرح های کهکشانی نظیر "حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" لحاظ میکنه که انتظار داره در مورد وزیران و خط مشی اونها نظر مجلس لحاظ بشه؟ (2489901) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۴:۳۱
دولت در مجلس نماینده داره و اظهار نظر می کنه. وقتی نمی دونین چرا حرف می زنین؟؟! (2490027) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۱:۲۴
نماینده داره و حرف میزنه. لحاظ میشه یا نه؟ نماینده ها هم حرف میزنن ولی انتظار لحاظ کردن نباید داشته باشن!

شما چرا وقتی نمیفهمی طرف چی گفته در موردش حرف میزنی؟ :) (2490063) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۲:۵۳:۱۷
نماینده داره ولی اون نماینده جالبه مواضعش با دولت اعتدال فرق داره!!!...و در اصل مواضعش یک چیزی بین مجلس اصولگرا و دولت اعتدال است!!...و همین جو اصولگرایی و ضد اصلاح طلبی مجلس را دوچندان میکند. (2490690) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۵:۳۴
خود مجلس یکی رو انتخاب کنه و رای اعتماد بده بهتره (2489902) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۳۲:۱۰
آقای توکلی در رد کردن وزیر پیشنهادی توسط مجلس چه کسی سود میکند و چه کسی ضرر؟ بله این مجلس است که ضرر عمده متوجه مجلس است (2489918) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۴۶:۳۱
پیشنهاد درستی نیست و بهتره هر کس به وظیفه خودش عمل کنه (2489946) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۱:۵۶
جناب توکلی
جان کلام را در عبارت:
"مجلس با دانشگاه و دانشگاهیان نظر مساعد ندارد و تحمیل فضای خاصی را تعقیب می‌­کند"
ذکر نموده ايد و واقعا مجلس چنين نظری دارد.البته اين واقعيت تلخ را هم بايد بپذيريد که اکثر دانشگاهيان بهارستان نشيان فعلی را نمايندگان مردم نمی دانند. (2489962) (alef-13)
 
خدایی
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۸:۱۲
تاانتخابات اینده ماصبر میکنیم این مجلس است که با ملت ودولت وخوداختلاف میاندازد (2490007) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۵۰:۰۱
جالب اینجاست که آقای توکلی به وضوح در بند 5 دولت رو تهدید به همکاری نکردن در مسائل حیاتی مملکت مثل مسائل اقتصادی و مذاکرات هسته ای می کنن. آقای توکلی اصلاح طلب مورد نظر شما یافت می نشود (2490133) (alef-17)
 
بازنشسته
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۵۵:۱۶
درسال88بسیاری ازافرادجامعه اعم ازاصلاح طلب واصو ل گرابه شرایط وقت معترض بودندتاکی می خواهیدازچماق فتنه استفاده کنیدامام(ره)پس ازپیروزی انقلاب ازبسیاری سیاستمداران ونظامیان رژیم سابق استفاده کردبااین فرمایش که ملاک وضعیت فعلی افراداست (2490149) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۰۲:۵۳
منطق مجلس روشن است و بر دو پایه استوار است: اول، حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ به درستی براساس ادبیات مستحکم اسلامی فتنه خوانده شده که به طور خلاصه دعوت به قانون از طرف نظام و گردن‌کشی در برابر قانون و ساختار شکنی برخی سیاستمداران و احزاب اصلاح طلب از طرف دیگر بود، با نتایجی بسیار تلخ. دوم: عقل و تجربه جهان شمول می­‌گوید پست سیاسی را به کسانی که در تقابل با ساختار قانونی فعال بوده‌­اند نمی­‌دهند. جنابعالی حقوقدان و سیاستمدار با تجربه‌­ای هستید. در اولی که علی‌القاعده با مجلسیان همراه هستید و دومی را هم حتما رد نمی­‌کنید. (2490179) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۱:۱۷
آفرین بر دکتر توکلی . حرف دل ما زده شد . ممنون (2490207) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۲:۲۸
انشالله حدود سه سال دیگه ملت از این دولت راحت میشن (2490215) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۴:۱۳
مجلس نباید جلوی فتنه گرها کوتاه بیاد
اگه اونا کوتاه بیان ملت دیگه کوتاه نمیاد
بسه دیگه ازاینهمه تحقیری که این دولت تو سیاست خارجی نصیبمون کرده (2490223) (alef-17)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۴:۴۷
برادران تواضع کنید مخصوصا شما اقای روحانی (2490226) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۴۳:۰۶
جناب توکلی. ظاهرا خود را به خواب زده اید. دوست نزدیک شما ۲هفته پیش گفت گزینه اصلی رئیس جمهور کس دیگریست. حالا از آن حرف برگشته اید و میگوئید لجبازی میکند. انصافا مصداقی بگوئید نیلی و دانش چه ربطی به حوادث سال ۸۸ داشته اند? چه کسی دارد لجبازی میکند? الحمدلله کار مردم و دانشجویان درحال انجام است و بالاخره یک نفر هم وزیر میشود . مهم هم نیست کی وزر میشود. مهم این است که رئیس جمهور به عهدش با مردم پایبند است و تکلیف شما اصولگرایان هم سال دیگر روشن میشود. والعاقبه للمتقین (2490314) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۳:۰۳:۵۰
روحانی باید تابع قانون باشه و از لجبازی دست برداره
روحانی نباید با نمایندگان ملت لجبازی کند (2490356) (alef-17)
 
نادر
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۰:۳۳
حضرتعالی اگه رفیق شفیقتان جناب قالیباف هم رئیس جمهور میشدن،اینجوری هی بیانیه میدادین؟! (2490395) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۰۸:۱۷
ما به وزير نيازي نداريم. لطفا به هيچ گزينه اي رأي ندهيد. چون هر وزيري بايد نظارت مجلس را داشته باشد، ولي سرپرست نياز به گير مجلس ندارد. سال ٨٨ هم فتنه اي در كار نبود. مردم معترض شم سياسي قوي داشتيد و مي دانستند كه احمدي نژاد كشور و نظام را به نابودي مي كشاند. حالا شما كه توان درك اين مسئله ساده را نداشتيد از واژه فتنه استفاده مي كنيد. (2490521) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۱۸:۰۱
آقای توکلی عزیز ...
نارحت نباشید و مثل همیشه به دنبال حق باشید ...
متاسفانه فضای سایبری در ایران در دست افراد غرب زده افتاده
ملت ایران در روز انتخابات، جوابهای دندان شکنی به آنها خواهند داد (2490542) (alef-17)
 
ت
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۳۰:۴۵
اقای توکلی شما با این مطلب اتش زیر خاکستر را شعله ور کردید و در ضمن تمام زحمات خودتون رو برای داشتن چهره ای موجه بین اکثریت اصلاح طلب به باد دادید. جای شما بودم فورا این مطلب رو بر می داشتم هرچند که کار از کار گذشته (2490569) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۳:۰۴:۵۶
به جایی که به رئیس جمهور نامه بدین به همکارانتون بگین که با مردم لجبازی نکنند (2490694) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۴:۱۴:۱۲
اقای دکتر توکلی با تمام احترامی که برایتان قائل هستم و یقین دارم که تندروی در مرام و مسلک شما نبوده و انشالله نخوهد بود، پیشنهاد می کنم ابتدا پاسخگوی افکار عمومی در بحث استیضاح دکتر فرجی دانا باشید، پس از آن برای رئیس جمهور محترم تعیین تکلیف نمایید.
حقیقت امر این است که بعد از استیضاح جامعه دانشگاهی به شدت از مجلس عصبانی است و نمایندگان آن را از خود نمی داند. (2490703) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۴:۲۰:۳۰
آقای دکتر توکلی حرفتان بسیار متین بود:
منتها نسبت مهم است که 95% جامعه مجلس را و 5% رئیس جمهور را لجباز خواهند پنداشت.
رئیس جمهوری که باید شعارهایش را محقق سازد و وظیفه انتخاب وزیر بر عهده اوست تا به دست او در جهت تحقق شعارهایش گام بردارد، وقتی مجلس یک بار، دو بار، سه بار و حالا چهار بار جواب منفی به انتخاب رئیس جمهور دهد، نشان از این دارد که مجلس مخالف تحقق وعهده های رئیس جمهور در 24 خرداد است و این معنایش از نظر ملت یعنی لجبازی..... (2490704) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۲۴:۱۰
آن روزی که کابینه روحانی با بالاترین رای اعتماد تاریخ تایید شد، مجلس لجباز نبود؟؟؟ (2492147) (alef-17)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۶:۳۳:۰۲
با سلام
به نظر من(که نظری شخصی است) این نامه هم از نظر محتوی غنی بود و هم از نظر نگارش ادیبانه، استدلال های قابل تاملی داشت که هم از لحاظ منطقی قابل برسی است هم پشتوانه ی عقل اجتماعی-سیاسی دارد. چیزی که ذر دانشکده های علوم سیاسی ما متاسفانه یافت نمیشود، بیشتر اساتید جامعه شناسی و علوم سیاسی حالت پرستش گونه نسبت به متون ترجمه ای دارند، البته در آن متون واقعا مطالب مفیدی قرار دارد اما برخی بدون توجه به زمان و مکان و شرایطی که آنها تولید شده اند با حالت روشنفکری کارکردی جز ضبط صوت ندارند. (2490736) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۶:۵۱:۱۹
از دید این مجلس ، مگر اصلاح طلب هم خوش سابقه میشود . (2490749) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۰۲:۳۷
سلام
این بازی ها برای آن است که اصلاح طلبان در انتخابات مجلس برنده شوند (2490757) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۱۰:۰۴
آقای دکتر توکلی
سلام
از توصیه خیرخواهانه شما به رییس جمهور متشکریم اما شما خود کاملا به این امر واقفید که علت اصلی مخالفت مجلس در نوع تلقی از حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 است که شما در این نوشته سعی کرده اید کمی آن را تخفیف داده و منطقی نشان دهید اما آقای دکتر مجلس در مورد دانشگاه با مخالفت با آقای نجفی و استیضاح آقای دانا کاملا غیر منطقی بودنش را نشان داد وبدانید که این مسله در نظر کسانی که عمیق تر به مسایل نگاه میکنند اینطور است .
بنده ار علاقه مندان شما هستم که نظراتتان را در مجلس تعقیب میکنم
خدا نگهدار (2490763) (alef-10)
 
با وجدان
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۳۲:۴۲
جناب توکلی از شما این حرفها بعید است . مردم شعور دارند و میبینند که چگونه برخی مجلسیانبرای رسیدن به اهداف باندی خود ، هر روز برای دولت بهانه تراشی میکنند (2490818) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۳۲:۴۷
اقا ایرانی باهوش هست اینقدر تو سر ایرانی نزنید ایرانی اگر هدایت شود می تواند تمام قله های دانش بشری را فتح ند بشرطی ککه بگذارند وزارت علوم اصلاح طلبان از لحاظ علمی تعطیل بود در دانشگاه های تهران چندین دانشگاه صنعتی ملاک نمره دادن شرکت در تجمعات اعتراضی بوده دانشگاه که باشگاه سیاسی شود درس و مشق تعطیل می شود نمایندگان دیگر ککشور را به امان خدا واگذار نکنند تعیین حریم زن و مرد در دانشگاه واجب دختر دانشجویی که در خیابان به چند پسر هملاسی دست می دهد همه گمراه می کنداکثر زنهایی که در خودروها حجاب را رعایت نمی کنند یا خودشان کارمند دولت هستند و یا شوهر و پدرشان باید برای بی حجابی اقدامات تنبیهی مالی در نظر گرفته شود انها به عمد اصول اسلام را زیر پا می گذارند تا جامعه به سمت پوچ گرایی پیش رود انهایی که از یارانه هم نمی گذرند اگر در ادارات دچار مشکل الی به خاطر بی حجابی شوند حجاب را رعایت خواهند کرد ما در توافق ژنو چنان ضرر کردیم که غرب حاضر است صدها سال با ان توافق جلو برود باید به انها نشان دهیم اگر تحریم تمدید شود ما هم پایبند نخواهیم بود اگر شل بگیری سفت می گیرند اگر سفت گرفتی شل می گیرند (2490819) (alef-10)
 
محرز
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۳۴:۴۲
باسلام
آقای توکلی و مابقی نمایندگا مجلس میخواهند آقای زاهدی و یا حداد عادل وزیر شود والسلام
هنوز انگار حواسشان نیست جلیلی ریئس جمهور نیست.احساس میکنند کاری که سال 88 توانستند انجام بدهند الان هم انجام داده اند.
زهی خیال باطل (2490822) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۸:۰۷:۱۶
دولت بد جوری به انتخابات مجلس دل بسته و تنها راه رسیدن به مجلس اصلاح طلب متشنج کردن فضای جامعه است چونکه در فضائ غبار الود تشخیص سره از ناسره مشکل و بعید می باشد و هچینین ترویج ارتباط نامشروع بین پسران و دختران و استفاده از افراد ناسالم در نهاد به فرمایش ایت الله مکارم باید نهاد ها هم ارگان نظارتی داشته باشند کسانی که کارشان فقط فحشائ و ترویج فساد است در .. هستند حیف است کسانی از پاکی نهادی برای رسیدن به امیال شیطانی استفاده کنند مطمئنا کسانی که نماز نمی خوانند و با دهها نفر روابط نامشروع دارند انها سربازان امام زمان نخواهند بود باید هر چند سال یک پالایشی صورت گیرد (2490871) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۱۷:۳۳
این یک ازمون جدی برای رییس جمهور محترم در برخورد با زیاده خواهی است. اگر ایشان زیر بار زیاده خواهان داخلی بروند پس باید دید در مذاکرات با 5+1 چه امتیازاتی ممکن است بدهند. (2490991) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۸:۰۴
آقای توکلی در زمان دولت قبل هم این قدر حساسیت و موشکافی انجام می گرفت . اگر جواب مثبت بود چرا در همه زمینه ها وضعمان اینگونه است . (2491010) (alef-17)
 
بهزاد
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۳۵:۴۷
دولت داره خودشو وارد حاشیه ها می کنه . کاری که پاشنه آشل اون می شه (2491019) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۹:۱۳
جناب آقای توکلی
به نظر می رسد در قضاوت جانب انصاف را گرفته اید و هر دو طرف را بر مواضع خود مصر می دانید. اگر این گونه است خب به جای نوشتن نامه به رئیس جمهور که تغییر رویه دهد تا چنین و چنان نشود به همکاران خود نامه بنویسید و بخواهید تغییر رویه دهند.
ضمنا با آن ادبیات که فرمودید هر چیزی را به هر چیزی میتوان تعبیر و هر کسی را به هر صفتی متهم کرد.
الله اعلم (2491042) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۰۳:۲۰
مجلس نمی تواند از خط قرمز فتنه بگذرد چون:

رهبر انقلاب اسلامی شهریور امسال در دیدار با هیات دولت فرمودند:
مسأله‌ی فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه‌ی رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند. (2491061) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۰۴:۰۷
واقعیت این هست که روحانی یک آدم حسابی دور و ورش نیست که معرفی ندارد؛ حالا کف دست که مو ندارد، شما بگو بکن! (2491062) (alef-17)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۱۱:۰۹
تعیین وزیر حق رییس جمهور است. چون اصلاح طلبان از جناب روحانی حمایت کردند. پس ایشون می خواهند وزرای اصلی اش از اصلاح طلبان باشد و نمی خواهد به اصولگرایان محتاج باشد. (2491068) (alef-17)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۲۴:۴۵
تعیین وزیر حق رئییس جمهور است البته با نظارت مجلس :)
بدون رای مجلس، هیچ وزیری، وزیر نمی شود
قانون را یاد بگیرید، برایتان خوب است (2491091) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۱:۲۹:۵۱
اصلاح طلب خوش سابقه این دیگه چه اصطلاحی که وارد ادبیات سیاسی کشور می شود؟ مثل اینکه تو باغ نیستی ها (2491205) (alef-10)
 
دانشجوی دانشگاه اصفهان
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۴:۵۹
دکتر توکلی از روی صداقت و بیطرفی این مطلب را بیان کرده چون همین سایت الف که متعلق به ایشان است هم یک روز قبل از معرفی دانش آشتیانی یک مطلب زده بود با عنوان "معرفی یک گزینه برای وزارت علوم" که در ان یک گزینه اصلاح طلب میانه رو را پیشنهاد داده بود که نشان از صداقت اقای توکلی داره.
این هم لینکش
http://www.alef.ir/vdcf0cd0ew6djta.igiw.html?248527 (2491261) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۲:۵۱:۴۰
خود این نظریات مردم بهترین نظرسنجی برای امثال آقای توکلی است تا بداند افکار عمومی چه میخواهد. اگر گوش شنوایی باشد. (2491378) (alef-10)
 
حسین نیک بین ونیک بیان
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۸:۵۷
با سلام واحترام به حضور جناب آقای توکلی عزیز
ضمن قدردانی از زحمات جنابعالی در ارائه اخبار روز در سایت الف و توجه خاص شما به مسائل اجتماع ؛ ضمن ارادت خاصی که به شما دارم به عنوان فردی از جامعه ایرانی در خصوص نظرات شما در این مقاله اعتقادی حدودا متفاوت با شما دارم بدین شرح :
1- بسیاری از تفاوتها و اختلاف سلیقه ها الزاما ؛ موجباتِ بروز ِ اختلافاتِ اجتماعی یا دامن زدن به آنها را فراهم نخواهد کرد؛ اگر خِرَدِ اجتماعی مان را رشد دهیم.
2- و این مهم به وقوع نخواهد پیوست مگر با ایجادِ بستر مناسب برایِ شکلگیری و ایجادِ نهادهایِ مردمی از قبیلِ احزاب.
3- شاید علت بسیاری از وقایع و اختلافاتِ گذشته نیز در همین امر باشد؛ در یک خانواده نیز همینطور است و تازمانیکه فرهنگِ کارِگروهی شکل نگیرد؛ اختلافات بین فرزندان جدی خواهد بود؛ تنها زمانیکه فرهنگِ کارِ گروهی در خانواده نهادینه شود و افراد خانواده بتوانند اختلافاتِ مابین خود را از طریق گفتگو حل و فصل کنند ؛ خانواده استحکام خواهد یافت. -
4- با اینکه نزدیک به 4 دهه از انقلاب میگذرد؛ هنوز هیچ یک از قوای سه گانه نظری یا طرحی برایِ تشکیل احزاب بطور جدی مطرح نکرده اند؛ عدمِ توجه به این امر بنظر غیرِ معمول و تاحدودی غیرِ طبیعی بنظر میرسد و اگر بیش از این ادامه یابد میتواند منجر به انفجارهای اجتماعیِ حاد شود.

با توجه به فوایدِ تاسیس احزاب ؛ توجه به این امر و تمرکزِ بر نهادینه سازیِ سازوکارهایِ مدنی توسط هر شخص یا گروه یا قو ه ای که به سرانجام برسد به عنوانِ یک برگِ تاریخی ثبت خواهد شد. (2491456) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۴:۵۷:۴۸
جناب آقای توکلی! نمایندگان مجلس هم نباید فراموش کنند که با رای مردم و نه نهادهای نظامی امنیتی ، به مجلس راه یافته اند و اگر نماینده مردمند به گفتمانی که مردم انتخاب کردند گردن بنهند . آقای رییس جمهور سعی کرده اند شخصی با این رویکرد انتخاب و معرفی کنند و حق هم همین است. (2491771) (alef-17)
 
امیرعلی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۵:۰۰:۴۰
جالب اینجاست که دوستان طرفدار اصلاحات دارن تو سایت اصولگرا هرچی می خوان میگن و همه نظراتشون هم منتشر میشه ....

ماکه تو چند تا سایت اصلاح طلب نظر مخالف دادیم هیچکدوم چاپ نشد ....

اصلا کلا همیشه ما بدهکاریم. یادتون رفته بیشترین در گیری همین مجلس با دولت دهم بود یکشنبه سیاه یادتون رفته! همین آقای دکتر توکلی اصلی ترین منتقد دولت دهم نبود! رییس جمهور قبلی بیشترین مشکل رو با آقای لاریجانی نداشت! همین مجلس به چندتا از وزرای همین دولت بیشترین رای در تاریخ 30 سال رو داد.


"چشمها را باید شست جور دیگر باید دید" (2491777) (alef-17)
 
محقق
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۵:۳۴:۴۴
کدام سایت برای اصلاح طلبها مونده؟ که تا حرف زده بسته نشده؟ الف مدیونی اگه منتشر نکنی؟ (2493938) (alef-17)
 
ali
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۵:۰۵:۴۹
احمدی نزاد در سالهای اخر روی لجبازی افتاد ولی بعضی ها از الان روی لجبازی هستند (2491786) (alef-17)
 
ببوگلابی
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۵:۳۴:۱۴
هر آدم منصفی با توجه به عملکرد و سابقه مجلس به آقای روحانی حق میدهد که هر توی معرفی وزیر کوتاه نیاد و وزیر دلخواه خودش رو معرفی کند چون همه به این باور رسیدند که مجلس داره باج گیری میکنه و میخواد نظر خودشو تحمیل کنه و این بهترین فرصت برای مردم هم بود که توی انتخابات تکلیف خودشون رو روشن کنند (2491846) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۶:۲۱:۵۲
برخلاف فرمایش جناب توکلی عدم رای اعتماد چندباره به وزیران پیشنهادی رییس جمهور شائبه لج بازی مجلس را دراذهان عمومی تشدید می نماید چون در هرباررای اعتماد جناب دکترروحانی رای عدم اعتماد مجلس را حق این نهاد ارزیابی می کند و برکارکردن بااین مجلس اشاره می کند.
منطق این برخورد یک چیز است احترام در برابر بی احترامی و از آن جایی که این احترام در جامعه ما دربرابر بی احترامی بخاطر تربیت مذهبی آحاد جامعه ما امری مقبول است.حماسه عاشورا و مظلومیت سید و سالار شهیدان آن چنان در ذهن و نهاد مردم این کشور جای گرفته که به قطع و یقین ظالم در هر صورتی دردید این مردم محکوم است

روی دیگر این ماجرا این است که بجز خواجه حافظ شیرازی همه می دانند که رییس جمهور فعلی در خط سیاسی اکثریت مجلس نمی باشد بطور طبیعی مظلومیت دولت در اذهان جامعه بیش از پیش القا می گردد .این مظلومیت طبیعتا فرد فرد جامعه را به شرکت در انتخابات آتی مجلس و رای دادن به نمایندگانی که هم سویی بیشتری با جناب روحانی دارند تشویق می کند.
آقای توکلی بهتر می دانند انگیزه گروه زیادی از مردم برای رای دادن بخصوص در شهرهای بزرگ بخاطر نبودن ساختار حزبی در ایران احساسات غلیان یافته است.

پس بازنده این آرای عدم اعتماد شاکله نمایندگان این دوره مجلس هستند. (2491952) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۶:۳۷:۲۲
وجه دیگراشتباه مجلس در این باب این است که با توجه به مشکلات اقتصادی پیش روی مردم که غیرقابل انکار است و طبعا اکثریت مردم این کشور دامنگیر آن هستند
انتظاری که از نمایندگان محترم مجلس می رود این است که به فکرارائه طرح های سودمند در این باره باشند و به نوعی حتی دولت را در این مورد هل بدهند ولی متاسفانه می بینیم چنین دغدغه ای ذر این مورد رویت نمی شود و وقت گرانبهای قوه قانون گزاری به موشکافی درباره گذشته وزیر و یا طرح های غیرلازمی مانند امر به معروف و نهی از منکر به هدر می رود.راستی فکرکرده اید رای دهنده به خود نمی گوید مایه نگرانی و دغدغه اصلی من چه محل اعرابی در انرژی نمایندگان مجلس دارد؟
اشتباه مرگ بار دیگری که مجلس در دوره کنونی انجام می دهد عدم ارائه طرح هایی است که به مبارزه با فساد مالی و اداری و رانتخواری دلالت دارد.این هم از دغدغه های اساسی مردم است و با توجه به تبلیغات رییس جمهور پیشین پیرامون کارت هدیه و.... فرصت خوبی بود برای پاک سازی اذهان نسبت به مجلس که شوربختانه باید عرض کنم مغفول می گردد.
نمایندگان مجلس اگر خود را تابع رهبری می دانند چرا در مورد این فرمایش ایشان در باب برخورد با فقرو فساد و تبعیض سکوت کرده اند؟ (2491975) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۷:۵۹:۳۳
اقای توکلی همکاران شما فتنه را بهانه مخالفت ومقابله با دولت را قراردادند این موضع مجلس هم دراستیضاحش وهم درمخالفت با وزرای پیشنهادی کاملا حزبی وجناحی ودر تقابل با دولت است (2492103) (alef-17)
 
محسن از مشهد
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۳۳:۵۳
درود بر احمدتوکلی وتوکلی های همسنگرشان که همیشه درعرصه های سرنوشت ساز این انقلاب از اهدف والای بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی امام راحل {ره} غافل نشده و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری این چراغ هدایت را با تدبیر کمک نمودند از خط ولایت و رهبری که همانا حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی که حاصل سالها مبارزه - تلاش و ایثارگری بوده و بخون شهیدان آبیاری گردیده است ایمن بماند انشاالله . والسلام (2492168) (alef-17)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۲۲:۰۴:۱۲
آقا یتوکلی چراایننامه رابه همان مجلسیان نمی نویسید؟ (2492604) (alef-17)
 
عیسی عابدینی ماسوله
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۰۸:۳۵:۵۱
من نمیدان بر چه اصولی بعضی ها اظهار نظر میکنند بند که از نزدیک با مشکلات وزارت علوم در دولت آقای روحانی مواجع هستم نظر آقای دکتر توکلی را قبول دارم وانشا ا... که آموفق باشند اگر کسی خواست می آیم مستنداتی هم ارایه میدهم (2493120) (alef-17)
 
سید مصطفی
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۰۹:۵۳:۰۰
آقای دکتر با خوش بینی به دولت چنین نامه ای نوشته است متاسفانه درک جریان های دینی از رویکرد رئالیستی جریان مقابل ضعیف است. با همین رویکرد طرف مقابل، امثال آقای دکتر در ورطة حملة افسارگسیخته و افراطی علیه دولت قبلی افتادند بدون آنکه توجه داشته باشند احمدی نژاد کسی نبودکه بتواند فرهنگ را از بین ببرد اما نگاه جریان حاکم به فرهنگ، توسعه، دانشگاه، دین و عدالت، نگاه ابزاری است که در سایة قدرت‌یابی بواسطة آن، فرهنگ اشرافیت و بی مقدارسازی بیت المال به تعبیر امیرالمومنین (ع) از نتایج آن خواهد بود. دولت حاکم از این جهت وقعی به توصیه های ناشی از خوش بینیِ کمر شکن نخواهد کرد و اصرار بر رویة فعلی را راهی برای دو قطب سازی جامعه به نفع خود ارزیابی می کند. البته اصرار بر آن هر چند در اوایل کار به ضرر پایگاه اجتماعی مجلس و به نفع دولت ارزیابی می شد اما استقامت مجلس منحنی را به نفع اصولگرایان تمام می کند چون دولت برای جلب توجه و کسب پایگاه اجتماعی بر نقطه ای انگشت گذاشته که دغدغه عمومی مردم نیست و اصرار بر آن این سوال را به وجود آورده که دولت چرا بر چهره های مشکوک سرمایه گذاری می کند لذا این فرایند، مشروعیت اخلاقی و سیاسی دولت بویژه شعار اعتدال را به زیر سوال خواهد برد مشروط بر اینکه مجلس، مقاومت کند و در نقطة بدی بازی را بخاطر خوش بینی یا بده و بستان های سیاسی از دست ندهد؛ چیزی که همواره رفتار اصولگرایان و خود محوری آنها را به سرنوشت شکست سیاسی می کشاند برغم پایگاه اصیل دینی که جامعه ایران از آن برخوردار است. (2493203) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۳:۳۲:۳۶
چرا نظرات منو تایید نکردید چون فقط نوشتم مجلس دیگه جای نماینده های تند رو منفعت طلب و حزبی نیست (2493606) (alef-17)
 
سید احمد
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۹:۳۵:۴۳
اگر یک نظرسنجی سالم انجام شود , اکثریت مردم می گویند این مجلس است که کارشکنی می کند. (2494419) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.