نظر منتشر شده
۵۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 214577
پژو شرایط ایران را پذیرفت؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۹
گویا رابطه خودروسازی ایران و پژوی فرانسه با پذیرفتن شرایط ایران از سوی این شرکت وارد مرحله تازه‌ای شده است هر چند که عدم حضور مقامات پژو در همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه ابهاماتی را در اين زمینه به‌وجود آورده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بر این اساس روز گذشته مدیرعامل ایران خودرو از پذیرفتن شرایط ایران از سوی پژو خبر داد حال آنکه عدم حضور پژو در همایش مذکور شبهاتی را در این زمینه به‌وجود آورده است؛ به‌طوری‌که برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند که ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها روابط دو شرکت حسنه شود، به نحوی که نه طرف ایرانی حاضر به بخشش خطای پژو در دوران تحریم است و نه طرف فرانسوی برای حضور دوباره‌اش در ایران، رغبت زیادی نشان می‌دهد.

نمونه بارز این «بی‌رغبتی» و آن «نبخشیدن» را باید «همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه» دانست، همایشی که دیروز در تهران برگزار شد، اما پژو در آن حضور نیافت و وزیر «صنعت، معدن و تجارت» نیز برای بازگشت این شرکت فرانسوی بار دیگر شرط گذاشت.

دو روز پیش بود که هیات تجاری فرانسه، شامل نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت از صنایع مختلف، از جمله انرژی و خودروسازی، وارد ایران شد، هیاتی که گفته می‌شد نمایندگانی از قطعه سازان فرانسه و دو شركت پژو و رنو (دو خودروساز بزرگ اروپا) نیز در جمع آنها حضور دارند، اما در این بین ظاهرا خبری از نماینده پژو نیست.

حضور این هیات فرانسوی را در ایران، خیلی‌ها نویدبخش آغاز عصر تازه‌ای از روابط تجاری دو کشور به‌خصوص در حوزه خودروسازی می‌دانند، روابطی که از سال ۱۳۸۴ به این سو، روند نزولی خود را آغاز کرد و این «نزول» در یکی دو سال گذشته میلادی و با تشدید تحریم‌ها، دامان روابط خودرویی ایران و فرانسه را نیز گرفت.

پس از خرید بخشی از سهام پژو توسط جنرال موتورز آمریکا در اویل سال ۲۰۱۳ میلادی، پژویی‌ها ناگهان با «جاده مخصوص» وداع و صنعت و بازار خودرو را با چالشی قابل‌توجه روبه‌رو کردند. پژو که رفت، تولید ایران خودرو رفته‌رفته کاهش یافت و از آن سو مزیدی شد بر علت گرانی خودرو در کشور.

پس از پژو، شرکت رنو نیز نتوانست دوام بیاورد و وقتی پای تحریم‌های مستقیم آمریکا به میان آمد، تقریبا راهی را رفت که پژو طی کرده بود. رنو البته به‌دلیل سرمایه‌گذاری در «جاده مخصوص» و آینده‌ای که برای خود در بازار ایران و منطقه متصور بود، همواره نسبت به ازسرگیری فعالیت‌هایش ابراز امیدواری می‌کرد و در نهایت نیز پس از لغو تحریم‌ها، روند تدریجی بازگشتش به «جاده مخصوص» آغاز شد.

حال در شرایطی که خبر سفر هیات تجاری فرانسه به ایران منتشر می‌شد، خیلی‌ها از رنو و پژو به عنوان دو میهمان ویژه یاد کرده و این سفر را آغازی دوباره برای روابط خودروسازی ایران و فرانسه می‌خواندند، اما حالا خبر می‌رسد نماينده پژو مانند همایش قبل، در همایش دیروز (همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه) شرکت نکرده است.

این موضوع به نوعی شاید نشان‌دهنده کم‌رغبتی پژویی‌ها برای ازسرگیری روابط خود با خودروسازی ایران باشد و شاید هم ایرانی‌ها شرط و شروطی برای بازگشت پژو گذاشته‌اند که این خودروساز فرانسوی زیر بار آن نرفته است.

شروطی که پذیرفته شد
اما روز گذشته هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه همایش نشست مشترک هیات تجاری و اقتصادی ایران و فرانسه موضع محکمی در برابر اقدامات شرکت پژو داشت؛ به‌طوری‌که وی در رابطه با عدم حضور شرکت پژو در این همایش اظهار کرد: همکاری مجدد خودروسازان ایرانی با شرکت پژو مطابق با قراردادهای برد-برد است؛ البته بنده تا جایی که اطلاع دارم شرکت پژو قرار بود در این همایش شرکت کند اما دلایل عدم حضور آن را نمی‌دانم.

یکه زارع همچنین با اشاره به اینکه در قراردادهای جدید ایران خودرو تنها به ارسال قطعات و تولید خودرو در ایران بسنده نمی‌کنیم تاکید کرد که پیش از این قراردادهای شرکت پژو با ایران در قالب قطعات سی‌کی دی بود که هم‌اکنون در قراردادهای جدید اولویت را بر تولید خودرو مشترک و استفاده از بازارهای صادراتی این شرکت خودروساز نیز قرار داده‌ایم.

مدیرعامل ایران خودرو، اما در ادامه سخنان خود تاکید کرد که پژو در مذاکرات اولیه، انعقاد قراردادهای جدید با شرایط مناسب با ایران را قبول کرده است. این در حالی است که وی بلافاصله عنوان کرد که این شرکت باید تاوان بی‌مهری خود را در طول سال‌های اخیر به خودروسازان داخلی پرداخت کند؛ چراکه در شرایط تحریم با رها‌سازی ایران خسارت زیادی را به کشور وارد کرده است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی‌بر اینکه با لغو تحریم‌های صنعت خودرو چرا تنها شرکت‌های فرانسوی اعلام آمادگی کرده‌اند و خبری از سایر شرکت‌های بزرگ خودروسازی نیست اظهار کرده که در بیان نتایج لغو تحریم‌های صنعت خودرو نباید عجولانه تصمیم‌گیری کرد به نحوی که در حال حاضر علاوه‌بر شرکت‌های خودروساز فرانسوی، آلمان نیز اعلام آمادگی کرده است. در حوزه کشورهای آسیایی نیز ژاپن و کره ادامه فعالیت خود را با ایران آغاز خواهند نمود. یکه‌زارع ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر مذاکرات خودروسازان داخلی با لغو تحریم‌های بین‌المللی با شرکت‌های بزرگ خودروساز خارجی شروع شده است تصریح کرد: تا دو سه ماه آینده نتایج این مذاکرات مشخص خواهد شد به نحوی که در فروردین ماه و اردیبهشت ماه شاهد نتایج مذاکرات اولیه خود با شرکت‌های بزرگ خودروساز خارجی خواهیم بود.

یکه‌زارع در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با تاثیر مذاکرات بین‌المللی بر کاهش قیمت خودرو نیز گفت: مذاکرات بین‌المللی تاثیری بر قیمت خودرو ندارد.

اما بشنويم از وزیر «صنعت، معدن و تجارت» که در جریان همایش دیروز، نسبت به حضور دوباره پژو در ایران واکنش نشان داد. محمدرضا نعمت‌زاده در عین حال که از احیای قراردادهای ایران و پژو خبر داد، تاکیدکرده که این شرکت فرانسوی باید در قراردادهای جدید خود تاوان گذشته را بپردازد. منظور نعمت‌زاده از «تاوان گذشته»، رفتن پژو از ایران به‌دلیل تحریم‌ها است؛ هرچند پژویی‌ها طی حدودا دو سالی که از رفتن شان می‌گذرد، اظهارنظر چندانی در این مورد نکرده‌اند.

وزیر صنعت اما در ادامه تاکید کرده که پژو هم‌اکنون ارتباطات مثبتی با ایران دارد و در حال مذاکره برای اجرای قراردادهای گذشته است، هرچند باید تاوان گذشته را پس بدهد. نعمت‌زاده صراحتا گفته که ایران حاضر نیست همین‌طوری چراغ سبز به پژو نشان دهد و این خودروساز فرانسوی باید به نحوی گذشته را جبران کند. به گفته وزیر صنعت، ایران تاکید دارد که بخش صادرات در همکاری با شرکت پژو فعال شود.

در همین حین قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت ایران نیز در همایش مذکور از کاهش سهم خودروسازان فرانسوی از ۴۰ به ۲۵ درصد خبر داد. مهدی میرابوطالبی عنوان کرد که در سال‌های گذشته تحریم‌های ناعادلانه کشورهای غربی علیه ایران، فضا را برای کار شرکت‌های ایرانی با همتایان خود در این کشورها نامساعد کرده بود، اما مسلم آن است که غربی‌ها با تحریم ایران، خود را از بازار کشورمان محروم کرده‌اند.

قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت ایران افزود: نمونه تاثیر منفی تحریم‌ها بر شرکت‌های غربی، خودروسازی است؛ چراکه در گذشته بیش از ۴۰ درصد بازار خودروی ایران، ساخت فرانسه بود؛ درحالی‌که بعد از تحریم‌ها، این میزان به کمتر از ۲۵ درصد کاهش یافته است.
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۸:۳۱:۰۳
آقا 206 بازم میشه 15 تومن؟ (1953447) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۹:۲۷:۲۸
هر وقت دلار شد 1200 تومن 206 هم میشه 15 تومن. (1953511) (alef-15)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۱:۱۸:۴۶
اگه دلار 100 تومان هم بشه 206 قیمتش پایین نمی آید چون خودرو سازها به مفت خوری عادت دارن (1953794) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۷:۲۰:۵۸
چرا همین قیمتی که هست نمیدن بیرون وفروش نقدی نمیذارن که بازار کنترل بشه؟؟؟؟ (1955214) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۰:۲۲:۲۸
شما فکر میکنی با این وضع خودرو سازها و طمع آنها به جیب مردم این اتفاق میفته؟ (1953627) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۰:۴۵:۲۴
ایران هیچ علاقه ای به پژو ندارد اما مسئولین ما سفر فرانسه روخیییییییییییلی دوست دارن (1953679) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۳:۴۹:۴۲
بشه نشه من که نمی تونم بخرم. من با همون پیکان خودم سرخوشم. (1954396) (alef-10)
 
سامی
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۵:۰۴:۱۷
من که بعید میدونم بشه ، بقول یکی از دوستان ، این خودروسازها از سیاره پلوتون قطعات وارد میکنند. (1954662) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۵:۰۵:۰۰
206 چندین سال است که از رده خارج شده و3 نسل بعد یکی پس از دیگری جایگزین ان شده اند.
تندر (لوگان) هم مدل جدیدش با شکل شکیل تر جایگزین مدل در حال مونتاژ شده که در ترکیه اکثر تاکسیها از مدل جدید هستند.
چرا در ایران از مدلهای جدید خودروها بجای مدلهای از رده خارج جهت مونیاژ نمی اورند ؟ چرا دست از ارتجآ در ارایه محصول به مشتری ایرانی بر نمیدارند؟ (1954666) (alef-10)
 
ساسان
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۸:۳۱:۱۹
خواهشمندم به جاي شركت هاي اروپايي پژو و رنو به سراغ شركت هاي ژاپني و كره اي برويد.اين كشورهاي آسيايي بسيار قابل اعتمادترند (1953448) (alef-15)
 
دست اندر کار
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۴:۳۲:۲۱
فکر می کنین هیوندای بازار آمریکا رو ول میکنه می آد انتقال تکنولوژی کنه به ایران؟ اگه 20 سال پیش بود امکان داشت همکاری گسترده بین هیوندای و خودروسازهای ما صورت بگیره ولی حالا اونا فقط دیگه به صادرات خودرو آماده به کشورهایی مانند ما فکر می کنند. بنابراین خوش خیال نباشیم! (1954528) (alef-10)
 
پویا
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۴:۴۶:۵۷
چرا این سهام پژو رو توی این وضعیت خراب نمی خرد (1954601) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۸:۳۳:۲۶
چرا نمی روید سراغ خودرو سازان المانی یا امریکایی (1953452) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۹:۴۲:۴۸
منفی (1953525) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۸:۴۶:۱۹
پس با کی قرارداد برد برد امضا کردند؟ این که امتیاز به پژو داده چه امتیازی گرفته؟ (1953463) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۸:۵۳:۳۵
بازار امريكا بعنوان بزرگترين بازار خودروى جهان شما نمى توانيد يك دستگاه سوارى پژو پيدا كنيد (1953470) (alef-15)
 
علی 12
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۹:۰۲:۱۳
چرا پیدا میشه خودم توی چند تا فیلم پژو دیدم (1955525) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۹:۲۷:۰۹
خودروسازان افغاني خيلي بهترن (1953510) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۸:۳۰:۳۹
من ایرانی ام، ولی این حرف شما بی احترامی است (1955421) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۹:۲۸:۴۱
جرا فقط باید چسبید به شرکت های فرانسوی

سود چه کسانی این وسط وجود دارد که اجازه نمیدهند ..

دیگر شرکت های رغیب وارد تجارت ایران شوند

بازار خودروی ایران برای شرکت های زیادی یک بازار مناسب است
برای شرکت های که خودروی با قیمت متوسط جهانی تولید میکنند...


ا (1953512) (alef-15)
 
فرید
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۰:۳۸:۳۸
والا به خدا ماشین ژاپنی و امریکایی و آلمانی هم برای آقایان سود داره . چنتاشو بخرید بشون هدیه بدید شر فرانسه رو هم از بازار ایران کم کنید. بازی برد برد با فرانسه با عملکردی ارایه داده مثل حلوای تلخه. (1953660) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۹:۴۱:۰۰
طرح‌های دوستان مانند توصیه‌ی "اگر نان ندارید کیک بخورید" است.
به نظر من پژو فکر می کند که هنوز نه چیزی به دار است و نه به بار. تا رفع تحریمها قطعی نشود هیچ کس نمی آید. (1953522) (alef-15)
 
بروید سراغ شرکتهای آلمانی یا کره ای
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۹:۵۰:۵۰
فرانسویها راراه ندهید (1953540) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۹:۵۲:۴۸
فقطآمريكاييها روي قراردادهايشان پاي بندند (1953544) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۹:۵۵:۴۵
اینقدر منت پژو را نکشید . بابا ژاپن کره چین برزیل ایتالیا آلمان سوئد آمریکا و . . . . مگر کشور نیستند همین مالزی و هند هم خودرو می سازند . (1953549) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۹:۵۸:۴۷
حالا این حلبی سازها دیگه بهونه نداشته باشند (1953555) (alef-10)
 
چشم به راه
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۰:۰۴:۱۸
سلام مسولین محترم بنده از تیرماه نود ویک تاکنون چشم به راه تحویا پزو206وی 9هستم هزینخ ضرر وزیان وارده چه کسی قبول میکند شرکت ایران خودرو با این مشتریان چطور برخورد میکند ما که تاکنون صدای نشنیدیم کس هست چیزی بگوید (1953562) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۰:۰۵:۳۸
خودرو سازهای المانی و ژاپنی و امریکایی نظارت شدیدی بر کیفیت محصولات حین تولیدشان دارند و امکان ندارد که اجازه بدهد در کارخانه های ایران هر آشغالی را به مارک آنها تولید کنند اما برای شرکتهای فرانسوی فقط پول مهم است و نظارت بر کیفیت اهمیت چندانی ندارد (1953566) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۰:۰۸:۰۷
باسلام لطفا پیش همه شرکتهای خودرو سازی بروید و قیمت خودروها رو کاهش دهید مگه میشه تو عرض 2سال پراید 6میلیونی به 15میلیون برسه تو رو خدا یه فکری بکنید مردم از کجا 16میلیون پول بیارن واسه یه پراید به خدا زوره همه مسئولین تو قیامت باید جوابگو باشن (1953571) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۰:۱۲:۲۱
باباجان خوده پژو از 405 خجالت میکشه میگه دیگه بسه ایران خودرو دست بردار نیست مرگ یک بار شیون یکبار یکبار هزینه کنن کل خط تولید عوض کنن ماشین استاندارد به روز حداقل 2012 یا 2013 بزنن به خدا هزینه اش از پولی که از بابت دیه فوتی هموطنای عزیز و خسارات مالی میدن خیلی کمتر میشه میتونن صادرات با عزت بکنن در ضمن رفع تحریم و مذاکرات سازنده قیمت و پاین نمیاره ولی اعمال تحریم قیمت و میبره بالا؟! حالا که شرایط سال 1389 داره مهیا میشه چرا قیمتا به قیمتای اون موقع بر نمیگرده؟؟ (1953595) (alef-10)
 
savari
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۰:۲۵:۵۱
به نظر مردم احترام بگذارید با زار خودرو انحصاری نباید باشد بلکه رقابتی باشد مگه نمیگید مخالف ویژه خواری هستید خوب قطع کنید این دست ها را وبگذارید رقابت آزاد بین تمام خودروها در بازار راه بیفتد ببینم کی پزو وسمند می خره (1953633) (alef-10)
 
اجحمد
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۱:۰۴:۰۷
اگر رقابت ایجاد شود خودروسازان ایران تو قوطی. (1953731) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۱:۱۱:۳۹
ویژه خواری در هیچ دولتی از بین نخواهد رفت همانطور که اختلاس ودزدی از بین نمیرود (1953766) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۲:۰۹:۱۴
مواضع پژو مانند آقای اولاند است که نزده برای صهیونیستها می رقصد.
پش پژو و فرانسه بدرد ایران نمی خورند.
آلمان و ایتالیا مناسبتر هستند.
البته آمریکا که هم ارزانتر است (30%) وهم کدخدا است!! (1954002) (alef-10)
 
سجاد
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۲:۱۸:۱۴
دوستان یاد یک جمله از آقای ایرج حسابی - فرزند پروفسور حسابی - افتادم که تقریبا ده سال پیش فرمودند : به خدا قسم اگر امکانات در اختیار جوانان نخبه خودمون باشه بهتر از بنز رو می تونن تولید کنن . (1954045) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۲:۳۵:۱۹
قید همکاری با فرانسه را بزنید و با غول های خودرو سازی امریکا و المان و ژاپن و کره وارد گفتگو بشید (1954107) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۲:۳۷:۳۶
مگه مردم نظرشون رو راجع به فرانسه در برنامه مناظره شبکه یک ندادند؟
چرا برخی از آقایون دارند راهشون رو از مردم جدا میکنند و برای عده ای قطعه ساز طماع خودشون رو بدنام میکنند؟
همین الان میتونید نتایج نظرسنجدی مردم در مورد خودروسازن فرانسوی رو از سایت مناظره شبکه یک ببینید. (1954121) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۳:۰۳:۲۲
علت داره داداش اگر بخشيده شوند مجبورند دوباره قيمت هاي آنها را رعايت كنند واين درست ضد چاپيدن مردم است پس مطمئنا ايران خودرو و...هيچ تمايلي براي بازگشت پژوندارد (1954214) (alef-10)
 
قاسم
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۳:۲۲:۰۵
سلام.ماشینم 206 است بسیار هم ناراضیم .فکر میکردم فقط مشکل از ماشین من است اما انگار همه ماشینا این مشکل را دارن.دارم از ترمز ABS میگم ...چه ترمزی ، اعلا ، فقط مشکلش اینه که تو برف نمی گیره.همکارم پژو پارس داره اونم همین مشکل را داره....قربوش برم ایران خورو هم که همیشه پاسخگوست.....این همه ماشین بی ترمز داده دست مردم و اون وقت میگه مردم میمیرن تقصیر من نیست.....خدا لعنتتون کنه با این ماشیناتون. آخه نامردا از ترمز مهمترم داریم؟// از اینم دیگه میدزدید.... سر مردم کلاه میزارین یا راهنمایی رانندگی؟؟ جالبه که برای شرکت های بزرگ شرطم میزارن....برید رد کارتون حالا حالا ها باید شاگردی کنید دنبال شرط و شروطم نباشید...اول برای یک بارم شده یه ماشین درست درمون بدهید تو بازار بعد بتازونید.... البته بدون ماشینم شما میتازونید.... (1954272) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۳:۳۱:۰۹
ما که می خوایم وارد کنیم، چرا بهترینها رو وارد نکنیم؟
1- آمریکا
2- آلمان
3- ژاپن (1954303) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۳:۳۲:۱۵
آقايان مسئولين اگر واقعاً به فكر مردم و راحتي آنها هستيد كه نيستيد مي توانيد با كارخانه رنو و يا امثال آنها قرارداد ببنديد و ماشينهاي كوچكتر و ارزانتر وارد كنيد و گمرك بسيار كم از آنها بگيريد . در نتيجه هم ماشينهاي با كيفيت وارد مملكت مي شود و هم قيمت ماشين ارزان مي شود و هم مردم راحترند اما متاسفانه اين باند بازيها تمامي ندارد و سود بسيار از اين حضرات در آن مي باشد. براي مثال ماشين ام وي ام يك ماشين چيني بود كه خيلي ارزان بود وكيفيت زياد خوبي هم نداشت اما باتورم و گراني مسائل گمركي و ... امروز مدل شاسي بلند آن 60 ميليون شده در صورتي كه همين ماشين را به كارمندان نفت و مردم عادي 20 ميليون مي دادند.
در برحه اي از گذشته گفتند هر دانشجويي كه خارج درس مي خواند ميتواند يك ماشين بدون پرداخت حق گمركي با خود بياورد ،آنقدر ماشين وارد شد كه بنده به ياد دارم بنز مدل 230 سال 1980 كه 4 يا 5 ميليون بود به 800 هزار تومان رسيد .حالا هم ميتوان بگويند هر كس مي تواند يك ماشين براي خود بدون پرداخت عوارض گمركي وارد نمايد و يا يك كارخانه دار و يا يك سرمايه دار تحت نظر دولت مقداري ماشين بدون گمرك و يا با حداقل گمرك وارد نمايد شما ببينيد همين پژوي فرانسه التماس مي كند و ماشين هاي داخلي چقدر ارزان مي شود . (1954307) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۳:۳۳:۰۸
براي يك بار هم كه شده بنا را بر ايمني بالا بگذاريد و با هر كمپاني با هر شرايطي مذاكره نكنيد
از ارتباط تجاري با بزرگان اين عرصه مثل آلمان و ژاپن و ايتاليا و آمريكا ميتوانيم چيزهاي زيادي در صنعت توليد خودرو ياد بگيريم .
با سپاس (1954312) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۳:۳۵:۰۱
اگر سلامتی مردم برای شما نمایندگان مهم است عوارض گمرکی خودرو خارجی راکم کنید غیر مستقم سود بیشتری حاصل ملت میشود می دانید که هزینه نقص عضو و فوت خیلی سنگین است. برای دولت وخانوادها (1954322) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۴:۰۶:۱۰
جناب آقاي توكلي
با سلام
شما به عنوان نماينده ئي كه براي احقاق حقوق مردم تلاش مي كنيد شناخته شده هستيد بنده يك پيشنهاد براي درست شدن وضع اقتصادي و معيشت مردم دارم و از شما به عنوان يك شهروند ايراني درخواست دارم كه به اثرات چشمگير اين پيشنهاد توجه كنيد و با يك كار كارشناسي و جامع موضوع را در مجلس طرح و دولت را مجاب به آن كنيد.
1- عوارض گمركي و بسته بودن درب مملكت به روي بسياري از كارها نه تنها سودي عايد مملكت و مردم نميكند بلكه باعث وجود رانت براي يك عده معلوم الحال ميشود كه صاحب ثروتهاي باد آورده و هنگفتي خواهند شد. لذا بايستي قوانين و عوارض گمركي به صورتي تغيير و تقليل يابد كه فرصت استفاده از بهترينهاي دنيا براي مردم ايران با نرخ بين المللي فراهم شود.
2- در چنين شرايطي ضمن فراهم شدن زمينه سرمايه گذاري براي آن دسته از شركتهائي كه دنبال فضاي رقابت سالم هستند ميتوان كاهش قيمتها و افزايش كيفيت را در تمام زمينه ها از خودرو تا ساير زمينه هاي صنعتي و معيشتي شاهد بود.
3-بحث دوم جلوگيري از باج گيري دولت در ساخت و ساز هست يعني عوارض شهرداري و ساير عوارضها. در واقع دولت با فروش هوا ( تراكم ) به مردم باعث گراني شده چرا كه هرچه نرخ فروش تراكم رشد كند نرخ ملك نيز رشد بيشتري پيدا ميكند و البته در اين خصوص نيز رانتهاي خاص وجود دارد كه عايد افراد خاص و از ما بهتروون ميشود.
4-در صورتي كه تنها اين دو بخش حل شود ديگر نيازي به پول نفت براي تأمين مايحتايج مردم نبوده و دولت ميتواند اين بخش از درآمد را صرف مسائل زيربنائي كشور بكند چرا كه دست بخش خصوصي براي سرمايه گذاري بدون دغدغه خاطر از قوانين دست و پا گير و به قولي باج گيري دولتي ، باز گذاشته ميشود و اقتصاد داخلي نيز با چرخش پول باعث اشتغال زائي و نهايتاٌ حل مشكل جوانان و ... ميگردد.
از سايت الف درخواست دارم كه اين پيشنهاد را به دست آقاي توكلي برساند. (1954456) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۴:۱۲:۴۶
بابا چرا حالیتون نیست سود پزو بیشتره چندساله دارن سرمردم کلاه میزارن (1954471) (alef-10)
 
هموطن
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۴:۵۱:۰۹
تا این چندتا مفتخوری که سهام داراین دو کارخونه اند نمیذارن اتفاق خوبی بیافته مثل رییس ودبیرومشاورومعاون و....انجمن خودرو سازان باید این چندتا رو دست شون و قطع کرد تا فرجی بشه (1954617) (alef-10)
 
سیستانی
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۵:۱۷:۲۹
قیمت ها هیچ وقت پایین نمیان..اعصاب خودتونو ناراحت نکنید.کارخانه دارها فکر میکنند مردم خنگ هستند.
قیمت یک کالا رو 4 برابر میکنن،بعدش که می بینن مردم اعتراض دارن،سریع قیمت رو به میزان کمی پایین میارن.بعدش هم مردم خوشحال میشن که ارزون شد.مثلا قیمت کالایی که 2هزار تومنه رو میذارن7 تومن.بعدش میکنن 5تومن تا ملت راضی بشه.سیاست گول زدن مردم (1954716) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۵:۵۵:۱۱
خودروهاى هندى هم بد نيستندا !!!!!!! (1954862) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۷:۱۹:۰۳
اقایان مسول الان مزدا 6 تو امریکا با دلاری 3000 تومان حدود 60 میلیون تومان هستش اون موقعه چرا ما باید مزدا 3 رو 85 میلیون بخرریم.اخه یه ایرانی چه گناهی کرده (1955206) (alef-10)
 
ساده لوح
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۷:۳۵:۳۰
تا زمانی که واردات آزاد نشود و ماليات و گمرکی ماشينهای وارداتی کم نشود همچنان اين ره ادامه دارد
206 ده ميليون تومانی چهل ميليون
پرايد 5 ميليونی 20 ميليون
البته بزرگان وسياستمداران کاملا به اين امر واقف هستند اما بدشون نمياد کمی هم مردم را بازی بدهند و سرکار بذارند
همه ی مردم به شعور سياسی واقتصادی بالائی رسيده اند و ميدوند که اين رفت وآمدهای خارجيان بيشتر نمايش وکمدی هست
اما فعلا چاره ای نيست ريش با قيچی دست آقايون خودرو ساز و ايادی ايشان هست (1955260) (alef-10)
 
محمدحسین
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۹:۱۱:۱۲
حالا که مردم هم عادت به گرانی پژو کرده اند وهم عادت به قطعات ساخت چین نموده اند .نیازی نیست ناز فرانسویان راکشید. بهتره با کره وژاپن قراردادبست که قابل اطمینان ترند (1955551) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۹:۳۲:۳۴
علی الحساب هر کشوری که شرط میزاره این ما هستیم که می پذیریم! چون دولت راستگویان قصد تعامل بساز و بفروش با دنیا را داره!! (1955620) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۲۰:۲۴:۴۱
پراید از همه اینها بهتر است (1955790) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۲۰:۳۸:۳۴
فقط خواهش می کنم با مردم عزیز صادق باشید و دروغ نگویید
چرا که بعد از تحریم ها مردم واقعا فهمیدند که چقدر شرکت های خودرو ساز و بقیه به مردم دروغ گفته اند، خودکفایی، تولید داخل، 80% و 90% و .....
فقط صادق باشید
کلاه سر خودتان و مردم نذارید
مردم ما باهوش هستند (1955827) (alef-10)
 
عادل
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۲۰:۵۸:۲۰
من فکر میکنم اگر فرانسه به ایران خدمات بده و کل قطعات 206واقعا فرانسوی باشن 50میلیون برای 206قیمت مناسبیه (1955886) (alef-10)