نظر منتشر شده
۲۲۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 187163
صبحانه انتخاباتی الف؛
همه آمدند/ در اتاق فکر ستادها چه می گذرد؟
بخش داخلی الف، 22 اردیبهشت 92
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۰
وزارت کشور روز پر استرس و پرالتهابی را پشت سر گذاشت. آمدن یا نیامدن هاشمی و اخبار ضد ونقیض از حضور همزمان احمدی نژاد و مشائی و بعد هم آمدن ناگهانی جلیلی و اخبار تجمعات و غیره، باعث شده بود هم سالن وزارت کشور پر هیاهو شود و هم اخبار مخابره شده به رسانه ها پرحرارت باشد.

دقیقه ۹۰ و لحظات آخر ثبت نام صحنه ساز اصلی انتخابات ۹۲ شد. یکی از درب شماره یک وارد شد و دیگری از درب شماره سه وزارت کشور. مشائی دستش در دست احمدی نژاد و همراه با نیکزاد و عزت الله انتظامی آمدند و  آیت الله هاشمی همراه با فاطمه و یاسر و محمد برادرش از درب دیگر. یکی از سمت راست و دیگری از سمت چپ شروع به ثبت نام کردند. پچ پچ خبرنگاران نیز روی خروجی رسانه ها قرار می گرفت. از تجمع مردم مقابل درب وزارت کشور تا اقدام ناجا برای پراکندن مردم و  زدوخورد خبرنگاران با حامیان مشائی و غیره متن و حاشیه اخبار دیروز بود.

آمدن یا نیامدن هاشمی به ستاد هم ماجراهایی داشت. لحظه به لحظه از سوی خبرنگاران رصد می شد. هاشمی وارد جلسه مجمع شد. هاشمی در حال گوش دادن اخبار ساعت ۱۴ است. هاشمی وارد اتاق استراحت خود شد. هاشمی از خواب بیدار شد و در حال چای خوردن است و دست آخر اینکه هاشمی در راه است. از طرفی دیگر یکی از همراهان مشائی به خبرنگاری گفته بود مشائی منتظر آمدن هاشمی است. به محض اینکه هاشمی راه بیافتد او نیز با احمدی نژاد وارد سالن می شوند.

برخی به همین دلیل حضور همزمان و برنامه ریزی شده و البته ناهماهنگ مشائی و هاشمی  را پیام دار دانستند. پیام این همزمانی القای دوقطبی هاشمی-دولت است؛ نه هیچ دو قطبی دیگری. دوقطبی که هر دو سر بر آن اتفاق نظر دارند.

احمدی نژاد سنگ تمام گذاشت. دست مشائی را بلند کرد و به خبرنگاران گفت من مشائی و مشائی من است. همه خوبی های دولت به خاطر حضور مشائی است. خبرنگارها که سوال کردند این کار شما غیرقانونی است، با خنده گفت: «نگران نباشید امروز را مرخصی گرفتم». هاشمی البته معلوم بود دقیقه نود آمده است. فاطمه هاشمی می گفت پدرم یک دفعه بلند شد و گفت: «بسم الله، برویم ». به همین دلیل آمادگی برای حرف زدن نداشت و پاسخ به سوال خبرنگارها را به آینده حواله می داد.

از سوی دیگر سعید جلیلی نیز وارد وزارت کشور شد و در سکوت کامل رسانه ای ثبت نام کرد و رفت.  اما بعد از رفتنش تا ساعت ها محور بحث خبرنگاران و اتاق فکر احزاب اصولگرا شد. بحث هائی که تا همین الان نیز ادامه دارد.

اما آرایش انتخابات چه تغییری می کند؟
سوالی که این ساعات و این روزها اتاق فکر ستادهای انتخاباتی را درگیر خود کرده است. حسب آخرین اخبار از ستادهای انتخاباتی می شود حدس هائی از تشکیل سه قطبی انتخاباتی  زد.

هاشمی قطب اصلی است. بدون خاک گرفتن از خان شورای نگهبان رد می شود. اصلاح طلب ها به خط می شوند تا استقبال کنند. حمایت هم می کنند. تبلیغ نیز. شب گذشته خاتمی همه را جمع کرد و فوری بیانیه ای داد که ستادهای اصلاحات در اختیار آیت الله قرار می گیرد. عارف گفته بود با حضور هاشمی و خاتمی کناره گیری می کنم. کواکبیان وعده داد خاتمی بیاید، نمی آید. هاشمی هم تفاوتی نمی کند؛ کواکبیان به قاعده آمدن خاتمی عمل می کند . حسن روحانی هم خبر داده بود که هاشمی را بر خود اصلح می داند. پزشکیان هم روز ثبت نام گفت هاشمی بیاید برمی گردد.

اما قطب دیگر قالیباف است. ائتلاف پیشرفت با حضور هاشمی زودتر به نتیجه می رسد. ولایتی شانس کمتری برای نهائی شدن دارد. اگر تا پیش از این، حمایت جامعتین را داشت اینبار جامعتین نیز از کاندیدایی حمایت می کند که در نظر سنجی ها مقابل هاشمی مقاوم تر باشد. شانس قالیباف بیشتر است. ولایتی می توانست رای های منفی قالیباف را داشته باشد که با آمدن جلیلی، وی در این کار موفق تر است. ولایتی بخشی از آرای نسل اول و دوم انقلاب را داشت که در این آرا با هاشمی هم سبد است. کسانی که به خاطر هاشمی بخواهند به ولایتی رای دهند طبیعتا با آمدن اصل سراغ بدل نمی روند.

ابوترابی نیز بعید است بماند. ابوترابی می توانست رای برخی پایداری ها را داشته باشد که با حضور جلیلی دیگر نمی شود به این نیز دل بست. سازمان رای ابوترابی در شرایطی بود که بتواند با دولت سر یک میز بنشینند. البته تا این لحظه چنین اتفاقی نیافتاده است.  برخی خبرها از ابوترابی به عنوان کاندیدای اضطراری احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت مشائی و رحیمی و بقیه دوستانش حکایت دارند. این خبر تائید نشده است.

اما این انتخابات قطب سوم هم دارد. جلیلی آمده است. بازی اصولگراها و ترک تازی برخی از آنها تحت شعاع این حضور ناگهانی قرار می گیرد. زاکانی گفته بود به نفع جلیلی کنار می کشد. البته آخرین اظهار نظر وی این است که ائتلاف گفتمانی با جلیلی تشکیل می دهد. زاکانی توضیح نداده است که منظورش از ائتلاف گفتمانی چیست. اما جلیلی بعید است با هزینه هایی که حضورش در سطح ملی و بین المللی ایجاد می کند، ثبت نام کند و بعد در ائتلاف کنار بکشد. به احتمال زیاد زاکانی کنار می رود. البته معلوم نیست چه وقت چنین تصمیمی بگیرد.

اما بازی پایداری نیز با آمدن جلیلی بهم ریخته است. پیش از این اعضای ارشد پایداری گفته بودند که جلیلی هم بیاید لنکرانی همچنان هست. اما این در شرایطی بود که هاشمی نیاید. در چنین صورتی باید به فتوای بزرگ شورای فقاهتی عمل کنند. چند ماه پیش آیت الله مصباح گفته بود که اگر خطر انتخاباتی اصولگرایان را تهدید کند باید همه گروه ها پشت سر صالح مقبول اجماع کنند. اما صالح مقبول کیست؟فعلا  قالیباف در نظر سنجی ها با اختلاف چشمگیری بالاتر از بقیه است. اما اگر جلیلی فعال شود معلوم نیست قالیباف همچنان پیشتاز باشد. به احتمال زیاد مجبورند سراغ جلیلی بروند. اما این فرمان چرخاندن بدون هزینه نیست. بارها اعلام کرده اند که اصلح را انتخاب کردیم و اهل ائتلاف و کناره گیری هم نیستیم. همچنین گفته بودند که لنکرانی از بین میرکاظمی و جلیلی و فتاح انتخاب شده است. و همینطور علنا گفتند که جلیلی هم بیاید دست از کاندیدای اصلح بر نخواهند داشت. به این ترتیب باید برای بدنه اجتماعی خود توجیح گفتمانی مناسبی داشته باشند. پیوند زدن سیاست بازاری با ایدئولوژی چنین دردسر هائی هم دارد. بالاخره تصمیم گیری در کف بازار سیاست که متناسب با اخبار و آرایش ها و رفتار کنش گرهای متقابل و رقبای سیاسی است را نمی شود به فتوا گره زد.

بنابراین سه قطبی هاشمی-جلیلی-قالیباف شکل خواهد گرفت. برای تحلیل دقیقتر باید منتظر ماند.
البته تحلیل آرایش کاندیداهای دولت نیز از قلم نیافتاده است. فرض گرفتیم شورای نگهبان به وظایف خود عمل کند.
 
داریوش پارسی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۳:۵۶:۱۱
کسی که توان مقابله با اصلاح طلبان را نداره ولی خدائیش حقش بود چند کلامی هم درمورد مرد همیشه کاندید انتخابات محسن رضائی می گفتید (1303781) (alef-7)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۴:۴۲
1- خیلی زود شکست سنگین لیست "یاران خاتمی" رو با وجود حمایت اسمی و رسمی خاتمی فراموش کردید (فکرشو بکنید: انصاری، دعایی، جهانگیری، نوربخش، حضرتی، اطاعت، جلودارزاده، راستگو، حبیبی، محجوب و ...!!!)
حقیقت اینه که جریان اصلاحات به اعتراف خودش جز توسل به نوستالژی خاتمی هیچ جایگاه قابل ملاحظه ای در بین مردم نداره.

2- از همون ابتدا بارها ولایتی تاکید کرده که ممکنه خروجی ائتلاف سه نفره، فردی خارج از ائتلاف باشه. حتی اخیرا حداد هم در مورد نامزدی جلیلی گفته در ائتلاف بازه.

پس مطمئن باش همه اصولگراهای صاحب رای، حتی قالیباف، به نفع جلیلی کنار میرن و همه برای جلیلی تبلیغ خواهند کرد. از ابتدا هم قرار بر همین بود! حتی ابوترابی هم صرفا برای جذب رای برخی قشرها به نفع جلیلی انتخاب شد. وگرنه چه مزیتی بر باهنر داشت؟

3- حالا تصور کن جلیلی کابینه اجرایی و اقتصادیشو شامل قالیباف و فتاح و توکلی و .... به مردم معرفی کنه. بعید میدونم مردم به سادگی از کنار چنین کابینه ای عبور کنن و به "یاران هاشمی و خاتمی" رای بدن. (1305891) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۳۰:۲۳
در مورد شما دو نکته است که جالبه:
1- چرا عقاید متعصبانه شما به اصولگرایان اینقدر به کرات در الف منتشر میشه در حالیکه بعید می دونم تعداد افرادی که اینجا نظر میدن و نظرشون پخش نمیشه قابل شمارش باشه!
2- عقاید شما به شدت حاکی از ساده انگاری شماست. زمان به هر دوی ما نشان خواهد داد که اصولگرایان در این عرصه به اجماع درستی نخواهند رسید. راضی کردن قالیباف برای به نفع جلیلی کنار رفتن کار ساده ای نیست. شما طوری از ابوترابی صحبت می کنید که انگار نشنیدید که کل آراء ائتلاف 5+1 کمتر از 5 درصد بود!
به هر حال اینها رو فراموش کنیم، ظاهرا الف و توکلی جور دیگه ای دوست دارن!!

بعیده الف این مطلبو چاپ کنه! (1307055) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۱۵:۵۰
باز خوبه خاتمی یه جایگاه قابل قبولی بین مردم داره! (1307149) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۲۱:۴۴
شما انتخابات مجلس رو با ریاست جمهوری مقایسه نکنید
ببینید آقای جلیلی کاندید جبهه پایداریه و پدرمعنوی این جبهه علامه مصباح و همین آقای مصباح کسی است که آقای احمدی نژاد رو با حمایتش کرد رییس جمهور و اکنون داره سعید جلیلی رو که فرمانبرداریش هم از احمدی نژاد بیشتره با همون ترفندای قدیمی به عرصه میاره
با حضور ایشون باید آرزو کنیم دوباره کسی مثل احمدی نژاد بیاد و نجاتمون بده واعسفا (1307160) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۳:۰۱:۳۰
من به هاشمی رای می‌دم اما متاسفانه قالیباف (یا به احتمال کمتر جلیلی) با فاصله شدید همان دور اول پیروز میشه..... اصولگراهای رای دار اگه احساس خطر کنن مسلما کاملا متحد میشن..... غیر ممکنه اصولگراها جوری بازی کنن که احتمال باخت بدن چون تجربه نشون میده هم مدیریت استراتژی قدرتمند پشتشونه هم حتی تصور اینکه کشور دست هاشمی‌ها بیفته هم واسشون غیر قابل تحمله..... گرچه هاشمی اصلاح‌طلب نیس اما باید گفت متاسفانه شکست بدی برای جناح چپ در راهه که تاثیرات زیادی در آینده داره..... (1307275) (alef-13)
 
میثم
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۰:۱۰
دوست عزیز مطمئن باش پایگاه مردمی و اجتماعی اصلاح طلبان خیلی مستحکم تر از اصولگرایان است و اینکه میبینی اصلاح طلبان پشت سر آقای خاتمی ایستاده اند اولا" که به او اعتقاد و اعتماد کامل دارند و دوما" مثل شما اصولگرایان نیستند که باری به هر جهت باشن یک روز زیر علم احمدی نژاد سینه میزنید و او را به عرش میبرید روز دیگه پشتشو خالی میکنید و با سر زمینش میزنید و میرین زیر علم یکی دیگه و این دور باطل شما همچنان ادامه داره ، مردم هم دیگه به این سادگی گول شماها رو نمیخورن و ساده تر از اونی که فکرشو بکنی از کنار چنین کابینه ای عبور میکنن ، اینرا هم بدان که آقایون میدونن که اصلاح طلبان پایگاه مردمی قوی دارن به همین خاطر هم از قدرت گرفتن دوباره اصلاح طلبان میترسن چون میدونن اومدن اصلاح طلبان مساویست با اتمام اصولگرایی تا ابد.(الف لطفا" منتشر کن تا با نظرات مثبت بینندگان متوجه واقعیت شوید) (1307672) (alef-13)
 
سیدمحمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۵۵:۲۸
اصلاحات فرد نیست . اصلاحات اندیشه است و قائم به هیچ فردی نمی باشد.این جریان هر روز قدرتمندتر می شود چون بر مبنای حقوق مردم و آزادی و دموکراسی بنیان گذاری شده است.این که گفتید هیچ جایگاه قابل توجهی در بین مردم ندارد طبیعی است چون از دید شما ( که خود را مردم هم نامیده اید ) مردم یعنی فقط خودتان ! (1307798) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۰۰:۲۲:۲۲
آیا این احتمال وجود ندارد که جلیلی احمدی نژاد دوم باشد و پس از مدتی شخصیت واقعی او به مردم معرفی شود. مگر احمدی نژاد در ابتدای ریاست جمهوری از سوی طرفداران وی که الان اطراف جلیلی را گرفته اند به معجزه هزاره سوم ملقب نشد. تضمینی برای جلیلی نیست چون امتحانی پس نداده است و مومن نباید دوبار از یک سوراخ گزیده شود (1312279) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۰۰:۴۶
محسن رضایی هیچ گاه به پست ریاست جمهوری نخواهد رسید... (1305933) (alef-10)
 
امیر خرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۲:۲۴
شما طرفدار اصلح هستید یا از آن نان به نرخ روز خور ها که به کاندیدایی که احتمال رای آوردنش زیاد است رای میدهیدتا بویید دیدی همانی که من رای دادم انتخاب شد! اما آدم آزاده و مسلمان واقعی کسی است که به آنی که فکر می کند اصلح است اهل زد و بند نیست و در همه جا فقط حق و خون شهدا را در نظر دارد رای می دهد. (1306994) (alef-13)
 
روستازاده
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۲۷:۴۴
آسایش و آرامش کشور و دولت کارآمد فراجناحی می خواهید رضایی رضاییییییییییییییییییییییییییییی (1307252) (alef-13)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۳۲:۱۰
توی سالهای اخیر هرجایی اختلاف و تنش سیاسی بوده هاشمی و فرزندانش یکی از طرفهای اصلی بودن (کاری ندارم حق بودن یا ناحق) حالا در عجبم چرا یه عده مرتب کامنت میزارن و میگن هاشمی میتونه دولت وحدت ملی تشکیل بده!!!
اتفاقا انتخاب هاشمی باعث ایجاد هرج و مرج و تنش سیاسی و بروز اختلافات به مراتب شدیدتری خواهد شد. (1306099) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۳:۲۹:۱۳
برادر جان مردم به عملکردها نگاه میکنند همیشه هاشمی منادی وحدت بوده ودر کابینه اش از انتهای چپ مانند(محتشمی وعبداله نوری) تا انتهای راست مانند (علی لاریجانی ومیرسلیم و..) ومدیران کاردانی چون(نامدار زنگنه ونعمت زاده و دکتر فاضل وکرباسچی و علی نجفی و..) حضور داشتند وزیر بنای اقتصاد را ساختند وریل گزاری کردند آری عزیز جان انصاف خوب چیزی است. (1307290) (alef-13)
 
Army mahdi
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۰۰:۲۶:۲۷
نه اين كه تا به حال تو دولت اقاي احمدي نژاد و از اطرافيانش باعث بروز اختلاف نشدند (1312291) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۳۸:۰۶
میترسند از رضایی حرف بزنند ولی بدونید پدیده انتخابات کسی نیست جز رضایی (1306371) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۰۵:۱۷
اگر مردم ایران احساسات محور نبودند تنها کاندیدای با برنامه در این دوره و دوره قبل یعنی آقای رضایی انتخاب می شد و مشکلات امروز را نداشتیم (1306703) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۱۸:۴۱
اگر شورای نگهبان به وظایف خودش عمل بکنه که هاشمی بعنوان یکی از سران فتنه رد صلاحیت بشود. (1308648) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۲۶:۳۸
انشالله که آقای هاشمی پیروز انتخابات باشن
ولی اینکه به طور قطع بگیم آقای مشایی رد صلاحیت میشه، فرض درستی نیست، به هر حال این امکان هم وجود داره که رد صلاحیت نشه (1309806) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۰۰:۴۸
با احترامی که برای جانبازی آقای جلیلی میگذارم و این اعتقاد که ایشان سرباز مخلص وطن بوده ، ولی نمیتوانم به جز آن هیچ دستآ‌ورد مهمی‌ از ایشان در عرصه کار اجرائی یا در مقام یک دیپلپمات ارشد کشور به یاد آورم. رئیس جمهوری در زمان حاضر برای کشور عرضه به دست آوردن تجربه نیست، بلکه عرصه ارائه حرف جدید و واقع گرایانه است. (1303811) (alef-10)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۳۰:۳۴
رییس جمهور یک نفر نیست که نگران سابقه کار اجرایی و برنامه اقتصادیش باشید. بسیار خوبه که رییس جمهور ادعای درک اقتصادی و ... نداشته باشه و کار رو به کاردان متعهد و متخصص بسپاره. ماجرای "آمار تیاسن" و مدیریت هاشمی توسط اطرافیانش رو که شنیدید؟!

شما ابتدا به "گفتمان" رییس جمهور، و بعد به تیم اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی-اجتماعیش و ... دقت کنین. فرض کن تیم اقتصادی جلیلی اینطور چیده بشه: قالیباف، توکلی، فتاح و .... شما اشکالی میبینید؟

سلام بر جلیلی! متولد کوی طلاب مشهد. (1306095) (alef-10)
 
میثاق
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۵۰:۰۳
احمدی نژاد هم وقتی اومد با یک گفتمان اومد و کسی نگران سابقه ی اجراییش نبود، اما با گذشت زمان همه فهمیدند که چه اشتباه بزرگی کردند که به یک شخص ناشناس هرچند با گفتمانی آشنا و زیبا رای دادند. فعلا اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور خیلی حساس تر از آن است که بخواهیم به افراد بی تجربه رای بدیم. من به شخصه اگر شرایط کشور غیر از این بود به هیچ وحه حاضر نبودم به هاشمی رای بدم اما شرایط امروز کشور من رو به جایی رسوند که آرزوی اومدن هاشمی رو داشتم.
ضمنا تیم اقتصادی که از اون صحبت می کنید از چه لحاظ قدرتمند هستند که اینقدر آرزوی اومدنشون رو دارید؟ (1307105) (alef-13)
 
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۰۳:۴۲
جناب مردم جليلي مرد اين ميدان نيست (1307846) (alef-13)
 
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۱۶:۳۳
وقتی اینهمه انسان با تجربه و قوی مثل قالیباف داریم چرا بریم سراغ جلیلی که تجربه بسیار محدودی دارد؟
ضمنا نداشتن درک اقتصادی برای رئیس جمهور یک فاجعه است نه یک نقطه مثبت.
اگر رئیس جمهور درک اقتصادی داشته باشد حداقلش این است که همیشه از یک مدل استاندارد پیروی می کند و یاران اقتصادی او ثابت هستند و کشور را به بی ثباتی اقتصادی نمی کشاند.
کمی بیشتر فکر کنیم.
آیا به خاطر لجبازی با هاشمی باید کشور را به دست یک انسان کم تجربه بسپاریم؟!
غذای سر سفره ی 77 میلیون هم وطن به این تصمیم ما گره خورده است.
از خدا بترسیم.
از امام زمان حیا کنیم. (1308248) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۰۵:۰۳
حالا ايشون چون متولد كوي طلاب مشهده حتما همين كارايي رو كه شما گفتين انجام ميده يا با شما قرارداد امضا كرده اونوقت اگه اينطوري نشد مياين معذرت خواهي كنيد يا ميگين جريان انحرافي جديد همراه با ائتلاف انحرافي قديم و فتنه و منافقين ايشون رو با خودش برد وگرنه ما كه اشتباه نكرديم خودمون هم منتقدش هستيم . (1308918) (alef-13)
 
نظرآزاد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۲:۵۳:۳۲
اگراینطوره اون کاندید(بهروز وثوقی راد )هم میتونه رییس جمهوربشه چون نباید نگران سابقه اجراییش باشیم . بعدش کار رو به کاردان متعهدش میسپره تازه اصولگراها هم باهاش ضدیتی ندارن . بعدشم خیلی تیپش کلاس بالاست و حداقل کشورهای دوست و همسایه !!!!!!!عربی حوزه خلیج فارس ازش حساب میبرن . (1311931) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۰۴:۳۸
دوست عزیز الان مساله اصلی اقتصاده و قطعا اگر رئیس جمهور قراره در یک زمینه بیش از زمینه های دیگر بدونه اون زمینه قطعا اقتصاد خواهد بود (1307603) (alef-13)
 
Abulghasem
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۷:۴۰
جانبازی وصف احترام برانگیزیست ولی جزو شرائطی که نبود آن برای رئیس جمهور پوان منفی سببب شود. از جناب جلیلی کشور باید در محل مناسب ببهترین صورت
استفاده کند، ولی آن محل پست ریاست جمهوری که نیاز به میدیریت و تدبیر و تدبر دارد نیست. رئیس جمهوری دومین مقام کشور است، کشور هم کشور بزرگی
است با باصطلاح Complication های بیشمار و دشمنان هوشیار و قدرتمند. آیـــــا
آقای جلیلی مرد این میدان پرگردوخاک و غبار هست؟ جای شک بسیاراست. (1315751) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۰۱:۴۰
حیف است که آقای قالیباف و هاشمی‌ مجبورند حالا با هم رقابت کنند ، فقط امیدوارم که این دو در نهایت با هم به همکاری بپردازند چرا که بیش از اینکه با یکدیگر تقابل داشته باشند میتوانند مکمل یکدیگر باشد و همانطور که آقای هاشمی قول دادند ، امیدوارم که دولت آینده دولت آشتی‌ ملی‌ و وحدت ملی‌ باشد و همه خدمتگزاران واقعی‌ وطن که کارنامه قابل قبولی در عرصه کار اجرائی دارند مانند آقای قالیباف بتونند با هم به ملت ایران خدمت کنند. (1303815) (alef-10)
 
احد+
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۸:۴۲
رقابت نهایی بین هاشمی و قالیباف خواهد بود (1305916) (alef-10)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۱۵:۴۵
سالهای اخیر هاشمی یه ضلع اختلافات توی کشور بوده حالا چطور میتونه محور دولت وحدت ملی باشد؟
حرفهای قشنگ قشنگ واقعیت ها رو عوض نمیکنه اگه هاشمی انتخاب بشه باز باید چهار سال دعوا و کشمکش و بلوا رو توی کشور تحمل کنیم.
ضمنا قالیباف صد در صد ضد هاشمی هستش الکی سعی نکنید قالیباف رو زیرمجموعه ی هاشمی معرفی کنید چون با این کار رایش میریزه. (1306022) (alef-10)
 
هادی
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۲۵ ۲۰:۱۷:۲۴
رقابت نهایی بین جلیلی و هاشمی خواهد بود که البته رقابت هم نیست چون پیروزش معلوم است. مثل سوم تیر 84 .... (1320495) (alef-13)
 
امیران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۲:۰۴:۰۱
هر دو آونها به این مملکت ضربه زده اند
هاشمی باعث زیاد شدن بی حساب نقدینگی از طریق وارد کردن پولهای بی حساب و کتاب مناقصه های دولتی از طریق رانت به جامعه بود.
و قالیباف با ادامه سیاست فروش تراکم و بالطبع ایجاد جاذبه برای مهاجران ، تهران را از لحاظ مسکن به این روز درآورده است که می بینید. (1311780) (alef-13)
 
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۰۳:۲۵
اتاق فکر!!! اگر در این اتاقها فکر می کردند که حال و روزمان این نبود. همه بد بختی ها از بی فکری یا بد فکری است (1303824) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۴۶:۴۲
اگه گفته بودید اتاق جنگ بهتر نبود؟ (1305843) (alef-10)
 
بیچاره
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۱۰:۵۱
مشایی همون فقط بدرد انتطامی و امثالهم می خورد و به درد مردم نمی خورد . فقط به درد مرفهان بی درد کیش نشین و خارج نشین می خورد و به درد آماده سازی مناطق آزاد برای پولداران می خورد . از شاه چه به مردم رسید که از شاه وزیر برسد .!
ویترین های به ظاهز زیبا و رنگارنگ سینما و ورزش تنها محل شو های تصنعی مشایی است و تنها بعصی از عروسکان درون این ویترین ها ست که با آمدن او جیب های خودرا پر تر و ورانت ها را در اختیار خواهند گرفت !

گذشته از هنرمندان و ورزشکاران دردمند و عاشق مردم که هرگز اسیر این بازی ها نمی شوند و خود را به راختی به معرض فروش نمی گذارند ، عده ای همواره هستند که از مجبوبیت کاذب خود سود می برند!
در حقیقت برنده اصلی این بازی خطرناک آنانند نه مشایی و امثالهم !
اینان سایه نشینانی هستند که به دور از میدان سیاست و دردسرهایش همواره بهترین رانت ها را در اختیار می گیرند !
البته آقای " بازیگر" در این مجال مهره بسیار ناجیزی است . اما حیف از این محبوبیت کاذب که به این راحتی برای رانت هایی که مطمنا هرگز مجال بوجود آمدن آنها فراهم نحواهد شد ، مصرف می شود . (1303864) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۱۰:۵۴
آخ جون با اومدن هاشمی پول ملی قدرت میگیره.دوباره هزار تومانی ارزش پیدا میکنه.از هاشمی ممنونیم که فداکارانه به خاطر مردم وایران قدم به عرصه گذاشت. (1303865) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۲:۳۷
چقدر با اطمینان صحبت میکنید (1305880) (alef-10)
 
Navid
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۷:۳۹
عده ای به قصد تخریب دکتر جلیلی او را ادامه دکتر احمدی نژاد می نامند.
کار بسیار نا پسند و زشتی است . (1305909) (alef-10)
 
ایکس
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۲۶:۵۲
البته اقتصادی که هشت سال خرابش کنن توی 4-5 سال درست نمیشه. متاسفانه اون روزای خوب رو باید براش خیلی صبر کرد. تازه اگه همه با هم پبخوان که درست بشه. (1306547) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۱:۴۹:۴۷
دیگه نشد دیگه قرار شد بیاد این وضع و درست کنه/نه اینکه چهار سال بیاد اطرافیان شروع کنن به خوردن (1308833) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۱۸:۵۳
خوشحالی الان ؟این حرفت درسته و به نظرمن دلیلش اینه که علاوه بر تحریم و بی تدبیری دولت قطب سومی هم در جریان ارزمداخله داشت و ان هم به نظرمن کارگزارانی ها بودند (1306755) (alef-10)
 
ققنوس
Netherlands
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۱۵:۰۳
من هم با نظر شما موافقم که قطب سومی مداخله داشت.ولی به نظرمن قطب سوم همون هایی هستند که کسی جرات نمیکنه اسمشون رو بیاره نه کارگزاران.
به امید روزی که برای همه امکان اظهار نظر آزادانه وجود داشته باشه.
این گونه متاز که مقصد خاک است.... (1307148) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۳۰:۵۲
البته. شما تورم 60درصدي زمان ايشان را فراموش کردهايد (1306815) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۳۴:۳۱
چند سالتونه؟ (1307067) (alef-13)
 
Amir
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۴۳:۱۵
اولا ۶۰ درصد نبود و ۵۰ درصد بود اونم فقط واسه ۳ ماه در شرایطی که کشور ۸ سال جنگ رو پشت سر گذاشته بود دوما به نظرت تورم ۵۰ درصدی اون موقع بدتره یا تورم حداقل ۱۰۰ درصدی حال حاضر دولت خدمتگذار ؟؟؟؟؟؟ (1307094) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۲۳:۴۳
60 نه و 50 اونم 50 واقعی اونم زمان جنگ با نفت ارزون
به نظر شما الان تورم 30 هست حداقل100/ تورم داریم (1307164) (alef-13)
 
20
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۲۳:۰۵
دوست عزیز اگه دقت کنی الان تورم کالای اساسی 30 % تورم بقیه اقلام بالای 100% هست در ضمن شما آمار این ها را باور نکن (1308294) (alef-13)
 
Abulghasem
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۸:۵۱:۵۱
حتماً ارزش پول همینطور که گفتی با لا میرود، اما، اما، اما،

مشروط بر اینکه کسری مبلغ را ایشان خود یارانه رویش بگذارند. (1315761) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۱۶:۵۴
تحلیل جالبی بود. من به هاشمی رای می دهم. محسن رضایی هم یک قطب است چون 4 سال است دارد تبلیغات می کند. (1303896) (alef-10)
 
فرهاد علوی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۱۷:۰۱
شکی در گذشتن مشائی از سد شورای نگهبان نیست.صد در صد تائید شده است.چون فقط مشائی است که می تواند رای هاشمی را بشکند و باعث بالا آمدن قالیباف گردد.ولی عاقلانه ترین تصمیم برای مشائی انصراف به نفع هاشمی است.چون با این همه هجمه تبلیغاتی که علیه دولت دکتر احمدی نژاد شده و منبعد از این نیز بیشتر خواهد شد،در نبرد برابر با قالیباف، مشائی از شانس کمتری برخوردار است.لذا به احتمال زیاد نبرد نهایی بین قالیباف و هاشمی خواهد بود. (1303897) (alef-10)
 
هادی
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۲۵ ۲۰:۲۱:۳۴
نبرد نهایی بین هاشمی و قالیباف خواهد بود و پیروز این نبرد دکتر جلیلی خواهد بود. چون سبد رای قالیباف و هاشمی اشتراکات زیاد دارد که تقسیم میشود و دکتر جلیلی با خیال راحت مثل آب خوردن پیروز درو اول خواهد بود. رئیس جمهور محترم دکتر سعید جلیلی (1320508) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۱۹:۲۱
چرا حرفی از محسن رضایی نیست!!! (1303915) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۱۲:۴۶
خودتون چی فکر می کنید ؟ (1306011) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۶:۱۰:۳۷
از رضایی می ترسند (1310594) (alef-13)
 
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۲۲:۵۴
احسنت
تحلیل خوبی بود (1303933) (alef-10)
 
mohamad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۲۵:۵۸
آمدن آقای هاشمی باعث شد تا اردوگاه دولت احساس خطر کند.به همین دلیل ایشان سعی کردند تا با شائبه این که این دو با هم هماهنگ هستند(مشائی و آیت الله)
نظر ها نسبت به آقای هاشمی را خراب کنند.وگرنه تکلیف آقای مشائی که روشن است.حتی در صورت احراز صلاحیت از شورای نگهبان هم به هیچ عنوان رقیبی برای هیچ یک از کاندیداها نیست چه برسد به آقای هاشمی،قالیباف یا جلیلی.
به امید فردایی بهتر برای ایران عزیز (1303948) (alef-10)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۲۰:۵۹
فردای روز انتخابات باد همتون میخوابه چو خواهید دید که این موج هیجانی که توی فضای مجازی ایجاد شده همش مجازی بوده و هاشمی بیش از هشت میلیون رای نداره.
سال 84 همه ی اصلاح طلبان با تمام توان رفتن پشت هاشمی و رایش شد 11 میلیون!!! یادتون که نرفته؟
حالا با توجه به اینکه رای ارزشی هاشمی نسبت به اون موقع ریزش زیادی داشته بیش از 8 میلیون محاله بیاره.
قالیباف یا رضایی بنظر بنده بهترین گزینه ها هستن چون دشمنان کمتری دارن و مثل هاشمی همیشه یه ضلع دعوا نبودن و میتونن دولتی همدل و بدون تنش تشکیل بدن (1306052) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۳۸:۱۲
تو خارج چه خبر یکسری هم بیا تو کشور بچرخ (1307075) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۰۱:۲۹
الان تمام ایران با هاشمیه . (1307590) (alef-13)
 
ياور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۲۹:۱۵
خودتان را مثل سال 84 و 88 قول نزنيد مردم كم از هاشمي و خاتمي نكشيدند.

تورم امروزي و ديروزي حاصل چاق كردن سرمايه داران توسط هاشمي بود.

مشائي مشائي رئيس جمهور مائي (1303978) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۵:۴۹
موفق باشی
4 تا مثل تو باشند باید در مملکت رو گل گرفت رفت (1305898) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۴۶:۵۰
حکومت پادشاهی نخواستیم که جانشین تعیین می کنند (1306400) (alef-10)
 
امیرعلی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۴۵:۴۷
شما اول برو صلاحیتش رو بگیر بعد بیا کری بخون. . . . (1306637) (alef-10)
 
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۵۵:۵۶
این کابرگرامی رو یکی از خواب بیدار کنه مشایی چند ساله این مملکتو به لجن کشیده تو هنوز نفهمیدی (1306676) (alef-10)
 
----
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۰۲:۱۷
اگرحرف شمادرست باشدو تورم امروز حاصل چاق کردن سرمایه داران توسط هاشمی یاخاتمی باشد پس چرا آقای احمدی نژاد که باشعار عدالت اومد نه تنها نتونست کاری بکنه بلکه با اجرای اشتباه در اجرای هدفمندی یارانه ها باعث متزلزل شدن بنیان اقتصادی مردم و کشور شد؟ پس چرا با سخنان نسنجیده خود کشور را دریک بن بست و تحریمهای شدیدتر قرار داد؟ پس این از2حالت خارج نیست یا شعار عدالتش راست نبوده یاتوانایی اداره مملکت را نداشته . زمان هاشمی یاخاتمی هم کم از اشکال نبود ولی حداقل اینقدر دیگر شعار مهر پروری و عدالت محوری نمیدادندو ازافکار عمومی بهره وری نمیکردند (1306694) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۲۰:۲۴
اولش خوب اومدی اما آخرش زدی خرابش کردی (1306761) (alef-10)
 
پیتر
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۱۷:۳۶
انشالله در قیامت با مشایی و احمدی نژاد محشور شوی (1309713) (alef-13)
 
مصطفی رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۲۵:۴۶
یک سخن از خمینی که مردان کاردانی را بر سر کار بگزارید متعادل پیش روند و کشور را در حالت تعادل قرار دهند گر چه منافق باشند درود بر رفسنجانی (1307166) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۵:۰۳:۵۷
گفته های این دوست نوعی فرار به جلو است - حیف که الف منفی را از کامنتها برداشته والا با دیدن منفیها به نظر این خواننده ، کیف می کرد (1310124) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۳۲:۱۶
هاشمی رقیب ندارد. (1303997) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۲۱:۲۹
کجا ؟بله من هم با شما موافقم در سیاست بازی و دغل کاری رقیب ندارد (1306763) (alef-10)
 
ققنوس
Netherlands
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۳:۱۱
اتفاقا تنها جایی که رقیب کارکشته داره همون مواردی هست که شما ذکرکردین.
توی کلاس شما داره درس پس میده. (1307193) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۰۲:۲۸
مملکت هم احتیاج به سیاست داره نه شعار . (1307593) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۳۵:۵۲
حزبی (جبهه پایداری) درون خودش اتحاد نداشته باشه و هرکدوم سازخودشون رو بزنن چطور به خودش اجازه میده در مورد مسایل حیاتی کشور نظر بده!!!! (1304022) (alef-10)
 
لبافي
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۳۷:۰۳
رضايي ، بايد به نفع هاشمي بره كنار . (1304034) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۱:۰۶
همه بايد به نفع هاشمي كنار برن . (1305509) (alef-10)
 
همایون
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۴:۵۷
خدا کند آقای رضایی به نفع آیت الله کنار بکشد تا بتواند در دولت آینده نقشی بگیرد (1305533) (alef-10)
 
یه ایرونی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۳۸:۲۲
با حمایت مردم قطعا اصلاح طلب ها پیروز میدانند.
درود بر هاشمی.... (1304040) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۴۳:۳۲
انتخاب جلیلی تکرار دوران احمدی نژاد است این خط این نشون (1304070) (alef-10)
 
----
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۲۰:۰۲
حرف شما کاملا درسته بشرطی که مردم هم در انتخابشون مثلا مثل سال 88 بی دقتی نکنند که اینطوری این چندسال چوبش رو بخورن (1306758) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۴۳:۳۵
مشايي نبايد رد صلاحيت شود . حق هر ايراني است كه در معرض راي ملت قرار گيرد . (1304072) (alef-10)
 
رای ما هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۶:۱۷
هر ایرانی ؟؟؟؟

پس اینجور باید 680 نفر را کاندیدای ریاست جمهوری دانست تا نکند به کسی بر بخورد.... این آدم تل برای کسی گذاشته؟؟؟ احمدی نژاد را مسخ کرده و ...... الان ایران شده این (1305546) (alef-10)
 
امیدوار به وعده الهی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۵۷:۱۸
امیدوارم مشایی تایید بشه و مردم دق دلی خودشون رو از دولت بخاطر 8 سال سوء مدیریت و بی اخلاقی و بی قانونی با رای به منجی ایران (هاشمی)در بیارن (1306680) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۴۵:۲۷
ما که نفهمیدیم این آقای دکتر جلیلی به جز کارمندی وزارت خارجه و استادی علوم سیاسی امام صادق در محضر آقای مهدوی کنی و برگزاری مذاکرات ناموفق هسته‌ای چه سابقه‌ای دارد که حتی بتوان گفت مدیر خوبی است؟ مگر مدیر بودن برای ریاست جمهور شدن شرط نیست؟ همینطوری چون آقایان دوستش دارند و رویش برنامه‌ریزی کرده‌اند حق دارد بیاید؟ قانون اساسی و اینها هم کشک؟!
چند بار حضرات باید از این سوراخ آرمانگرایی قدرت طلبانه گزیده شوند تا درس عبرت بگیرند؟ (1304076) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۲۵:۴۳
مذاکرات ناموفق ؟شما مذاکرات موفق رو در قبول شرایط اونها میدونی ؟خوبه یکم اطلاعاتتو بالا ببری و از اظهار نظرهای طرف های مذاکره کننده غربی در مورد خود مذاکرات و نه فشارهای واردبرآن ها یکم بیشتر بخونی که اینقدرساده لوحانه اظهار نظر نکنی (1306785) (alef-10)
 
میثاق
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۰۰:۵۹
اظهار نظر اونها هر چی می خواد باشه، مهم نتیجه است که ما چیزی ندیدیم توی این چند سال به جز بدتر شدن اوضاع (1307123) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۲۹:۰۴
دوست عزیز شرط ادبو رعایت کن
اتفاقا من به شما میگم شما اطلاعاتتو بیشتر کن و کتاب آقای روحانی رو بخون اگر قرار بر قهر وتخاصم باشه که من و شما هم میتونیم بشیم دیپلمات دیپلمات کسی است که بیشترین سود و کمترین ضرر را در نظر بگیرد برای ملت (1307174) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۴۸:۴۰
ما مذاکرات روحانی رو هم دیدیم وقتی شرایط اقتصادی زمان دو طرف رو مقایسه کنید مناظره موفق و نا موفق رو تشخیص میدید 8 سال کشور رو ساختیم تا شما نابود کنید. بدون هیچ هیچ هیچ دستاوردی (1307203) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۰۲:۵۲
هنر مذاکره در امتیاز از رقیب گرفتنه... دیپلماسی یعنی گرفتن بیشترین امتیاز در مقابل دادن امتیاز کمتر... تو خود بخوان حدیث از این مجمل (1307842) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۲۶:۲۰
آفرین بر ذهن بیدار شما (1307041) (alef-13)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۴۶:۲۱
کاش هاشمی اول از دروغ تقلب انتخاباتی در 4 سال قبل معذرت خواهی می کرد بعد وارد میدان میشد.
کاش اینقدر هم فیلم آمدن نیامدن نمیگذاشت. یعنی دقیقا همون لحظه آخر به این نتیجه رسید که بیاد؟
در مجموع جلیلی پتانسیل رای بسیار بالایی داره و از همین الآن باید منتظر تخریب این مرد آرام توسط رقبا بود. (1304079) (alef-10)
 
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۲۲:۴۰
اون دقیقه ی آخر آخر هم که نبود. یه 45 دقیقه قبلش بود (1306060) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۰۲:۲۳
اگه سنتون قد بده باید یادتون باشه که احمدی نژاد هم سال 84 خیلی آروم بود (1307126) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۰۴:۳۳
میشه یکم این آقارو معرفی کنی تا بشناسیمش !!!!!!!!!! (1307602) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۴۶:۲۸
ورود هاشمی آرای زیادی را از سبد رای قالیباف خواهد ربود.قالیباف شانسی نداری.دو قطبی جلیلی-هاشمی قطعی است.هاشمی 14 میلیون و جلیلی با حدود 20 میلیون در دور دوم رییس جمهور خواهد شد. (1304080) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۱:۱۲
آخه با بصیرت تا کی آزمون وخطا آقای جلیلی بسیار فرد محترمی است و من دوستش دارم ولی باور کنید در حد ریاست جمهوری نیست ریاست جمهوری کارکشته سیاست می خواهد تجربه می خواهد تعامل می خواهد و صبر ایوب که همه اینها در هاشمی دیده شده (1305874) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۱۶:۰۰
آقای جلیلی هر چقدر در مذاکرت موفق بود اینجا هم موافق خواهد بود ! تورم را مثل مذاکرات 8 سال ادامه می دهد ! چون ایشون اهل حل کردن نیستند اهل کش دادن اند ! (1306027) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۴۴:۰۸
فکر کنم اشباه نوشتی هاشمی 25 میلیون و قالیباف 7 میلیون و جلیلی هم 2 تا 3 میلیون (1306626) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۸:۴۳
شما که ماشالله تو کار پیشگویی هستی بهتر نیست زلزله و سیل و ...... رو هم پیش بینی می کردی مردم اینقدر تلف نشن ...هان (1306978) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۴۱:۰۵
اين جمله معركه بود:"حتی رفتار عده ای که به هاشمی طعنه می زنند که"یک بار دیگر بیا و طعم شکست را بچش" به کودکی شبیه است که عبور از دالان تاریک برایش وحشتناک است و برای غلبه بر ترسش، جیغ کشان می دود" (1307265) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۰۸:۲۳
بابا مملکت که آزمایشگاه نیست.. ملت باید تاوان این همه آزمون و خطا رو بدن...
به خدا مملکت داری تجربه می خواد... گیرم اقای جلیلی دیپلمات موفق.. آخه همین کافیه؟.. اگه امید داشتم تفکری که آقای جلیلی نمایندگیش رو می کنه اهل همفکری و استفاده از تمام ظرفیت های کشوره اینقدر نمی ترسیدم .. اصلا جبهه پایداری در مرامش همکاری با بقیه سلایق نیست..فردای ریاست جمهوری جلیلی تغییر اتوبوسی از بالاترین سطح تا فراش مدرسه و رفتگر خیابون شروع میشه.. هر کس هم انتقاد کنه میشه بی بصیرت و تفرقه افکن.. دوباره چهار سال می گذره آقاین یواش یواش می فهمن که اوضاع داره خراب میشه روز از نو روزی از نو .. آخه ادم مگه نباید از تاریخ درس بگیره... (1307870) (alef-13)
 
علی محمد زاده
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۴۶:۵۶
اگر بخواهیم بشناسیم که چه کسانی از کاندیداها وطن پرستند وعزت ملک وملت را میخواهند امتحان خوبی در اختیار است هر باسواد وبیسوادی میداند که در این برهه از زمان هیچکدام از کاندیدها به پای هاشمی نمیرسد وخود اقایانهم که احساس تکلیف کرده بودند حالا دیگر حجت بر همه انها تمام شد انهاییکه در فکر ملک وملت بودند وهستند که انشاالله بودند وهستند باید با امدن هاشمی کناری بروند ودر کنار هاشمی قرار گیرند نه در جهت مخالف او به نظر حقیر که نه سواد سیاسی انچنان دارم ونه کسی هستم در این ملک به غیر از یک شهروند عادی هر کس در هر لباسی در مقابل هاشمی قرار گیرد این را باید بداند وبدانیم که از بهره هوشی واز وطن پرستی واز عزت وطن بهره ای نبرده (1304086) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۴۷:۵۰
بعد از مدت ها یک تحلیل بی طرف و منطقی.
ممنون از الف (1304090) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۴۹:۱۹
باید بدانید انتخابات دو قطب بیشتر نخواهد داشت هاشمی و قالیباف (1304096) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۵۷:۵۷
حضور كانديداي دولت مهم نيست زيرا شما فرض را بر اين بگيريد كه 4 نفر هاشمي ، قاليباف ، جليلي و مشائي به راند آخر برسند ، تصور كنيد برگزاري مناظراتي را كه بين مشائي با هر يك از اين سه نفر برگزار مي شود ، اگر خود او در پايان سه مبارزه انصراف نداد بايد به وي جايزه دهيم .

يك نكته كليدي ديگر :

دور قبل احمدي نژاد توانست با حمله به هاشمي غايب راي بياورد اما اينبار نه رقبا جسارت احمدي نژاد را دارند و نه اينكه وي از صحنه به دور است ، غير ممكن است تصور اينكه همان حرفهاي 88 را بتوان دقتي با او چشم در چشم مي شوي زد !

هر كاري بخواهند بكنند مجبورند شرط ادب را در حضور وي به جا بياورند ، كما اينكه مطمئنم در سال 88 هم اگر خود "آيت ا..." در مقابل احمدي نژاد نشسته بود او نمي توانست اينقدر پيش برود (1304143) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۲۹:۳۷
در خصوص رعایت ادب باهات موافقم اما در مورد اینکه بتونه جواب بده به شبهات به دودلیل اصلا باهات موافق نیستم اول اینکه ایشان یک دقیقه پشت سرهم سخته براشون صحبت کنن چه برسه در شرایط احساسی .ضمن اینکه در این مدت اینقدر فرزندان ایشان خراب کاری کردهاند که جایی برای دفاع نگذاشته اند (1306804) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۰۳:۱۵
چرا شما مثلث هاشمی جلیلی و قالیباف رو میذارید
با تمام احترام اقای جلیلی اصلا در اندازههای ریاست جمهوری نیستند به نظرم رای اقای قالیباف بیشتره تا جلیلی
ولی رقابت واقعی بین اقای رفسنجانی و مشایی هستش و بدون شک برنده واقعی هم اقای هاشمی هستش کافیه برید تو خیابون و یه نظر سنجی بگیرید
در مقام دوم هم به نظرم مشایی یا قالیباف هستش بقیه رای و شانسی ندارند همه زیر 500 هزار رای دارند یعنی به حد نصاب نخواهد رسید
والسلام (1304168) (alef-10)
 
اسفندقه
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۱۵:۲۸
....مشايي رد صلاحيت ميشود قاليباف به مانند سال 84 ريزش راي مرموز و عجيبي پيدا ميكند جبهه پايداري - دولت و قسمت اعظم اصولگراها برروي جليلي اتفاق نظر پيدا ميكنند تاريخ تكرار ميشود دو قطبي جليلي - هاشمي شكل ميگيرد فضاي سياسي راديكال ميشود اپوزو سيون و رسانه هاي خارجي در يك اشتباه تاريخي به حمايت از هاشمي بر مي خيزند جليلي پيروز انتخابات ميگردد - هاشمي مردانه و جسورانه و به درستي اخرين قمار زندگي سياسي خود را كرده است - برخي ايت الله را تحسين مي كنند هيچكس حتي منتقدين ايت الله او را سر زنش نميكند پرونده هاي دولت احمدي نژاد يك يك رو ميشود برخي تسويه حساب هاي سياسي اغاز ميشود نظام و رهبري سعي در ارام كردن فضا دارند فصل نويني از تاريخ جمهوري اسلامي اغاز ميشود و زندگي همچنان جريان دارد ..... (1304221) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۴۴:۲۲
دو قطبی هاشمی جلیلی قطعی ست گر چه نهایت شکاف ملی را بسیار عمیق تر خواهد کرد و انتخابات نتیجه خوبی برای کشور نخواهد داشت .قطعا اصولگرایان جلیلی را با تمام توان مقابل هاشمی قرار خواهند داد و به احتمال زیاد برنده بیرون خواهد امد ولی هیچ مشکل کلانی حل نمی شود. (1305828) (alef-10)
 
فيروز
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۸:۱۰
اصولگرايان هيچگاه به قاليباف اعتماد نكرده و نميكنند بدترين وضعيت براي قاليباف امدن همزمان جليلي و هاشمي بود بخشي از اراي قاليباف در سبد جليلي ( بخش اصولگراي راي قاليباف ) و بخشي از اراي قاليباف در سبد هاشمي ( بخش عملگراي راي قاليباف ) ريخته خواهد شد گويا اين سرنوشت محتوم سردار است شطرنج سياسي حكم به كناره گيري قاليباف ميكند شكست اينبار او وي را براي هميشه به يك مهره سوخته سياسي تبديل ميكند (1304291) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۳۱:۰۳
جلیلی احمدی نژاد دومه... (1304316) (alef-10)
 
سیدمحمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۱۳:۲۹
بی انصافی نکنید ! جلیلی حتی در حد و قواره یک وزیر احمدی نژاد هم نیست چه برسد به اینکه بخواهد با احمدی نژاد مقایسه شود ! باز اگر میگفتید مشایی یک حرفی ! (1307901) (alef-13)
 
محمود
Turkey
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۳۴:۲۱
خیلی تحلیل منطقی و زیبایی بود. البته من معتقدم آقای قالیباف شخص مناسب تری است ولی وقتی به شرایط سیاست خارجی کشور نگاهی می اندازم در رای دادن به هاشمی شک و تردیدم از بین می رود.
موفق باشید (1304348) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۴۳:۵۸
میترسم شورای نگهبان مشایی رو تایید کنه
خدا به خیر کنه (1304422) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۰:۴۰
اگر تایید کند که بسیار بعید است جیلی حذف خواهد شد. و هاشمی دور اول ییروز است.

اصولگرایان حتی با حذف دولتی ها ، اگر دو نفره( جلیلی -قالیباف) یا ( جلیلی - ولایتی ) بخواهند به رقابت هاشمی بروند قطعا شکست خواهند خورد. تنها یک راه برای ییروزی اصولگرایان است:

رد صلاحیت کاندیداهای دولت و داشتن فقط یک نامزد در مقابل هاشمی. (1305867) (alef-10)
 
همشیره
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۴۲:۳۷
ترس نداره برادر من .اقای مشائی که رجل سیاسی نیست وقاعدتا باید رد صلاحیت بشود. (1306619) (alef-10)
 
Canada
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۴:۵۷:۱۰
من شدیدا مخالف احمدی نژاد،مشای و عوامفریبی‌های عدالت طلبانه و جدیداً ملی‌ گرایانه اینها هستم،میدونم مملکت رو هم به قهقرا بردن ولی‌ یعنی‌ اگه الان شورای نگهبان مشای رو راد کنه ایرادی نداره که هیچ کار خوبی‌ کرده اما موقع یئ‌ که مثلا آقای خاتمی رو راد کنه اونوقت هزار انتقاد هم بهش رواست "مرگ خوب ولی‌ برای همسایه" (1307340) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۵۰:۲۹
بدون در نظر گرفتن تأیید یا رد صلاحیت، سه قطب اصلی انتخابات هاشمی، مشایی و یکی از سه نفر، قالیباف، رضایی و یا اعلمی اند. (1304468) (alef-10)
 
1899
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۵۷:۵۰
با امدن هاشمی انگار به یک روح تازه ای در جامعه دمیده شده است همه به هم تبریک میگن (1304514) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۱۱:۴۸
ما که ندیدیم مگر اقایون سرمایه دلار ظهر ارزون شده ربط میدن به کانداتوری بعداز ظهر اقای نسبتا محترم (1306485) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۰۹:۲۱
طرفداران احمدی نژاد و اصولگراها هم به یکدیگر تسلیت ! (1307614) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۵۷:۰۴
احتمالا شما الفی ها به هم تبریک می گید دوست من، والا توده مردم ایشون رو حتی اینقد حساب نمی کنند که به هم تسلیت بگن چه برسه به تبریک (1306679) (alef-10)
 
درد کشیده
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۶:۱۸:۱۲
دوست عزیز
احتمالا شما از توده، یک قشر خاصی رو در نظر دارید؛ وگرنه ما که با بدبختی داریم اول برج رو به آخرش می رسونیم و رفت و آمدمون هم با آدمهایی مثل خودمونه، همه شاهدیم که اومدن هاشمی، رنگی از امید به چهره های افسرده پاشید.
درود بر کسانی که آبروی خودشون رو خرج این ملت می کنند. (1315159) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۳۲:۳۰
ببخشیدشما کجا زندگی می کنی؟ (1306819) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۱۰:۳۸
شما کجا زندگی میکنی؟ احتمالا با اومدن هاشمی از رانت های زمان احمدی نژاد خبری نیست و باید بیای پایین! (1307616) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۰۹:۵۲
بنظر بنده ٤ قطب وجود دارد .
١-- افراد طبقه متوسط جامعه - اطبا مهندسين معلمين كارمندان و كارگران و كسبه =هاشمى
٢- برج سازها ،. پاساژ سازها و افراد دست اندر كار پروژه هاى شهرى و ميلياردرها = قاليباف
٣- اصولگراهاى خاص و ضد هاشمى و موتلفه و بسيج = جليلى
٤- بقیه = مشايى

هاشمى ٥٠ درصد
قاليباف. ٢٥ درصد
جليلى ٥ درصد
مشايى ٢٠. درصد جمع ١٠٠ درصد (1304579) (alef-10)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۱۳:۵۲
اگه این جوریه رضایی با هاشمی هم رای (1305622) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۱۸:۰۷
اگر همه چی عادلانه باشه این نتیجه شما واقعیست (1305659) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۳:۴۱
موافقم فقط رای مشایی حداقل 30 درصد است و قالیباف خیلی کمتر از جلیلی رای دارد .

ولی هاشمی حدود نیمی از ارا را دارد بدون شک. (1305888) (alef-10)
 
سلام /
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۰۶:۴۹
میلیاردرها طرفدار دولتند نه قالیباف. اشتباه نکن.
طرفداران قالیباف اصولگرایان و اصلاحطلبان میانه رو هستند.
که با آمدن هاشمی رایشان در صندوق ایشان است.
و اگر شورای نکهبان بر فرض ردصلاحیتش کند! آنوقت رای بی رای و کشور در شرایط بحرانی قرار میگیرد. (1306239) (alef-10)
 
زجر کشیده
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۴۵:۳۸
داداش توی این زمینه که گفتی قالیباف شاگرد هاشمیه
کیه اینو ندونه (1306636) (alef-10)
 
هموطن
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۱۷:۴۴
بزرگواران سلام
آیت الله هاشمی قبل از شروع به سازندگی در یکی از صحبتهایش گفته بود من آبروم را با خدا معامله کردم ( چون هرکس وارد کار مالی شد مورد اتهام است) و الحق با آن حجم خرابی های جنگ که میبایست به فوریت ترمیم میشد و باز سازی زیر بنا های اقتصادی و ایجاد شغل برای منِ رزمنده که حالا مطالبه(بحق) کار و رفاه نسبی را داشتم و دیگر مواردی که در این مجال نمی گنجد ؛کارنامه بسیار خوبی بجا گذاشتند ما نباید بی انصاف باشیم . روزی که پسر و دخترشون رو زندان کردن (اواسط سال قبل ) و ایشون تنها درخواستشون علنــــی برگذار شدن دادگاهشون بودند من پس از استغفار از تمام بدهایی که پشت سر ایشون گفتم ؛ مطمئن بودم که میخوان بیان و این شرایط اسفناکی که یه مشت دروغگوی بیسواد ایجاد کردن رو درست کنه . پس هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است ( امام روح الله) (1306749) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۱۰:۵۲
شاید با اغماض جلیلی را نماینده قطب سوم دانست. اما این قطب سوم هم در شرایط عادی و مساوی، رأی چندانی ندارد. (1304586) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۲۰:۳۱
هاشمیو جلیلیو نمی دونم چرا اینقد بزرگ کردید ... (1304637) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۵:۵۵
منم نمی دونم چرا کوچک می بینید ؟

اگر دو قطبی جیلی هاشمی شود رای انها بسیار نزدیک و شانه به شانه خواهد بود بشرطی که احمدی نژاد محکم از جلیلی حمایت کنه (1305901) (alef-10)
 
علی
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۲۴:۴۵
مشایی هم که هیچی!!!!!!! سه قطبی!!!!!!! عجب!!!! (1304666) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۲۵:۰۹
البته با تاييد مشايي بازي پيچيده تر مي شود. درصدي از آراي ايران مربوط به مناطقي است كه از اين جناح بنديها بي خبرند. مشايي روي طيفي كه به احمدي نژاد راي دادند كه حدود 4 تا 5 ميليون از آنها از اين دسته هستند حساب باز كرده است.
هاشمي هم در سال 84 بدون وضعيت نابسامان مملكت 4 تا 5 ميليون راي داشت ولي اكنون به اصلاح طلبان بسته است كه چه قدر راي به سبد هاشمي اضافه كنند. اين تلاش مي تواند آرا را به 15 ميليون هم برساند.
معتقدم راي قاليباف بدون اجماع رويش همان 2 ميليون سال 84 است. اجماع اصولگرايان هم مي تواند نهايتا به آرا را به 6 تا 7 ميليون برساند. كه البته روي جليلي نهايت رايش همين مي شود روي قاليباف مي تواند تا 9 ميليون راي بياورد. (1304670) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۵:۵۱
مشائی مرد بهاری است و فقط به درد بهار می خورد ایران در مقطع کنونی مردی برای تمام فصول می خواهدو به نظر م فقط در هاشمی این پتانسیل نهفته است (1305899) (alef-10)
 
بهنام
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۲۶:۲۱
ببینید دوستان بیایید دوران ریاست احمدی نژاد را بررسی کنید با شرایط و ابزارهاش
توی دوران ایشون درآمد نفتی چقد بود ؟
نرخ تورمی که از محمد خاتمی گرفت چقد بود ؟
الأن چند هس ؟
واقعأ ساده لوحانه هست اگه بخوای دلت و به آمار مرکز آمار ایران یا بانک مرکزی خوش کنی
در دوره احمدی نژاد اوج بی قانونی را میبینیم
هدفمندی یارانه ها شکست خورد
کسری تجاری بدتر شد
و ...
دوره هاشمی بعد از جنگ بود
باید می ساخت
ایشون 1 دوره 3 ماهه تورم داشت
الأن میزان نقدینگی از 500 هزار میلیارد هم گذشته و این یعنی تورم
سیاست خارجی دوره هاشمی را ببینید با زمان حال
امیدوارم که بذارن هاشمی رأی بیاره (1304679) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۷:۱۲
بهنام جان این حرفها را به کسی باید زد که اهل فکر وتعقل باشد ولی انگار دربرخی افراد فکر کردن تعطیل است (1305908) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۹:۵۶
نطرتان درست است دوست عزیز اما:

انها که ( 30 درصد) به احمدی نژاد علاقه دارند به اقتصاد کلان بی علاقه اند یول سر ماه عشق است. و ثیاصت اونها عین ریاصتشان است. (1305930) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۳۰:۴۵
"فرض گرفتیم شورای نگهبان به وظایف خود عمل کند. " این جمله رو خوب اومدی من هم امیدوارم عمل کند (1304699) (alef-10)
 
ولایی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۳۷:۴۵
اگر فرض بگیریم شورای نگهبان به وظایف خود عمل کند باید هاشمی را هم......... (1304727) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۱۷:۲۵
رئیس جمهور سابق
رئیس مجلس سابق
رئیس خبرگان سابق
رئیس تشخیص مصلحت نظام
یکی از ارکان اصلی نظام
آخه بنده خدا با چه درایتی میگی که ایشان باید رد صلاحیت بشه
اصلا به حرفی که می زنی تامل هم می کنی؟ (1305654) (alef-10)
 
موجی
Italy
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۳۴:۳۹
دلایل رد صلاحیت :
1- تحت تعقیب دادگاهای بین المللی بودن
2- دونفر از اعضای خانواده ایشان زندان رفته و سابقه دار هستند که البته نسبت به مجرمین دیگر با آنها با ارفاق رفتار شد
3- ماهیت ضد ولایت فقیه بودن ایشان که از رفتار ایشان کاملا مشهود است که ولایت فقیه را به شرط مقبولیت آراء خویشتن قبول دارد و این مسئله با اصول و پایه های نظام منافات دارد. و پاهرا این نوع نگاه در خانواده ایشان حاکمیت دارد فراموش نکنیم نظرات فائزه، مهدی و همسر ایشان و حتی دلیل رد صلاحیت محسن در شورای شهر (بقول خودش)
4- رانت خواری و آقازاده پروری و انحصار طلبی از زمان ریاست جمهوری ایشان قانونی و رسمی شد
5- بگذریم از دروغهای ایشان در روزها و ماههای اخیر در خصوص ورود به انتخابات و به هر وسیلهای متوسل شدن برای آمدن در صحنه با بهانه های ساختگی زیرا از همان سالهای پیش ایشان خیز برداشته بود تا خود را تحمیل نموده و حقانیت خود بافته انگاشته و خانواده اش را ثابت کند

6- یک سئوال :
هاشمی با یک مجلس که حد اقل 150 مخالف قسم خورده دارد برای اداره مملکت چه معجزه ای میتواند بکند ؟ جز با رشوه دادن و خریدن آنه و وعده و وعید دادن به برخی افراد بی تقوا ؟ آیا واقعا فکرش را کرده است؟
موجی (1308366) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۰۱:۴۱
اره من فقط نمی دونم چرا وظیفه شون رو درست انجام نمی دن؟!!

شما نمی دونی چرا؟ (1305941) (alef-10)
 
كاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۰:۱۵
سلام

شما مديران سايت الف ، چرا عمداً داريد سعي ميكنيد جليلي رو اينقدر بزرگ و مهم كنيد ؟؟
چرا در تمام مطالب و تحليلاتون طوري از جليلي مي نويسيد كه گويا يك ابر مهره وارد بازي شده ؟ حال اونكه ايشون اصلاً قد و قواره ساير شاه مهره هاي حاضر در گود انتخابات رو نداره ..............

اين رفتارتون يه كم غير معقول به نظر ميرسه - حد اقل از نظر من كه اين طوره (1304740) (alef-10)
 
احسان موسوی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۴۳:۳۰
رای من هاشمی. در بیانیه امروزشون مشخص کردند که به دنبال دولت فراجناحی هستن. رفتار حزبی بقیه باز هم کشور رو به سمت حذف بقیه جناح ها میبره. به فکر رهایی از این وضع با حد اکثر اجماع نیرو ها با محوریت هاشمی باشیم. (1306879) (alef-10)
 
احسان موسوی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۵۴:۰۹
آقای هاشمی دو هفته قبل گفتن با هیچ دولتی من جمله اسرائیل سر جنگ نداریم. خوب این حرف خیلی مهمه. ما نیاز داریم روابطمون رو عادی کنیم. نامزد قبلی آقای مصباح یعنی احمدی نژاد با حرفهای غیر ضروری مثل نفی هولوکاست و ماجراجویی کشور رو به حاشیه برد. ما با ههچ کس سر جنگ نداریم. ما با شرایط بد اقتصادیمون سر جنگ داریم. پیش به سوی هاشمی. (1306920) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۴۹:۵۵
جانا سخن از زبان ما میگویی
شانتاژ خبری تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1307104) (alef-13)
 
farzan
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۴:۳۵
بالاخره تصمیم گیری در کف بازار سیاست که متناسب با اخبار و آرایش ها و رفتار کنش گرهای متقابل و رقبای سیاسی است را نمی شود به فتوا گره زد. (1304764) (alef-10)
 
حمیدرضا
China
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۶:۴۰
چه قدر مغرضانه است که از مشایی به عنوان یک قطب اصلی نام نبردید. شاید شما از ایشون خوشتون نیاد اما نمیتونید حضورشون رو نادیده بگیرید. (1304769) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۶:۵۰:۱۸
شما از ترس مشایی مدام به شورای نگهبان وظایفش را یادآوری نکنین اگر معتقد به برگزاری انتخاباتی با همه سلایق هستید دست از این بازی بردارید... وگرنه شما هم مانند سایر تشنگان قدرت اعتبار خود را نزد مردم از دست میدهید..حیف است... (1304781) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۰۲:۵۶
برای نقد وپیش بینی زاکانی وجلیلی ولنکرانی به خودتان زحمت ندهیدایشان جنسشان با شماوبقیه فرق می کند (1304820) (alef-10)
 
مصطفی بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۰۷:۳۷
سلام برادر عزیز

شما نظر سنجی را مبنای تحلیل خود قرار داده اید. به نظر می رسد نظز سنجی ها مبنای خوبی برای تحلیل نباشد.

تجربه نشان داده است که سلیقه مردم ایران قابل پیش بینی نیست و بیشتر بر موجی که راه می افتد سوار خواهند شد تا تفکر و تأمل. باید دید چه کسی در راه انداختن موج موفق تر است.....ومن اله توفیق (1304828) (alef-10)
 
سیدمحمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۲:۴۶
عجب توهینی است به ملت ایران این نظر شما آقای بابایی !! یعنی ملت ایران بدون حافظه تاریخی و دمدمی مزاج و هرهری مذهب و موجی هستند !! ای کاش قبل از اظهار نظر کمی فکر کنیم. (1307956) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۱۶:۵۵
درود بر هاشمی و خاتمی بزرگ مردانی که با وجود سالها تهمت و دروغ بستن به ایشان نشان دادند آنقدر بزرگ هستند و صبور هستند که به عرصه برگردند و مردم را امیدوار به برقراری نظام و حفظ آن کنند.
با رفتارهایی که احمدی نژاد کرد و ذلتی که برای معیشت و اقتصاد کشور بوجود آورده است نا امیدی و عصبیت در چهره همه مردم دیده می شود امنیت حداقل شده و جنایت بیداد میکند. قالیباف هم نشان داده انسان عملگرا و مدیر قوی ای هست. بقیه الکی به میدان می آیند. (1304865) (alef-10)
 
55
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۱۸:۱۳
مگه این دولت خوبی هم داشت که میگه تمام خوبی این دولت بخاطر مشایی هست (1304868) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۲۰:۵۸
سلام
"پیوند زدن سیاست بازاری با ایدئولوژی چنین دردسر هائی هم دارد. بالاخره تصمیم گیری در کف بازار سیاست که متناسب با اخبار و آرایش ها و رفتار کنش گرهای متقابل و رقبای سیاسی است را نمی شود به فتوا گره زد."
مبارک است ! جدایی دین از سیاست ! ! ! آن چه مورد تبلیغ در این نوشته قرار گرفته جدایی دین از سیاست است ! بله ! آقایان از جدایی دین از سیاست لذت هم می برند ! مطمئن باشید منطق شما محکوم یه زوال و نابودی است ! (1304880) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۲۳:۲۸
سه قطب رقیب هم اصلانه ح طلبان_اصولگرایان_دولتگرایان هستند (1304890) (alef-10)
 
..
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۲۷:۵۵
من فکر میکنم تو این شرایط که هاشمی هم اومده، قالیباف گزینه بهتری باشه. (1304920) (alef-10)
 
امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۴۰:۲۶
آقاي قاليباف مردم شما رو خيلي دوست دارن ولي خواهشا تو اين انتخابات بازيچه دست جناح راست نشو!!!!!!!!!!!!!
شما بايد با اصولگراهاي معتدل مثل آقاي هاشمي رفسنجاني كار كنيد. (1304989) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۳۹:۰۴
بعد اونوقت مردم که تونظرت اوردی همه جناح چپن؟؟؟ (1306858) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۷:۴۲:۵۸
انشاالله هاشمي رييس حمهور مي شود. (1305008) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۰۴:۵۳
اگر فرض گرفته شود شورای نگهبان به وظایف خود عمل کند جلیلی و قالیباف باید در صحنه باشند و مشائی و هاشمی رد صلاحیت شوند بویژه با عملکرد هاشمی در حوادث سال 88 که اگر شورای نگهبان مراعات جایگاه ایشان را نکند حتما باید رد شود . (1305109) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۶:۴۵:۳۱
وظایف شورای نگهبان رو شما تعیین میکنی؟!!... (1307405) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۰۸:۴۷
انلاین:هاشمی رفسنجانی: آبرو و اعتبارم را برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم »»
مردم زخم دیده ازاشرافیت: آبرو واعتبارشما درثروتهای اندوخته تان وملکهای بنام خودکرده ونیزدرعدالتی (!)که بین فرزندانتان وجوانان ایران برقرارکرده ای ،گذاشته ای، ای شیخ! ازانقلاب ومردم ومیهن حرف زدن شما ،مثل ازحقوق بشرحرف زدن استعمارانگلیس وامریکاست درموردانسانها.همین! (1305134) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۱۲:۳۳
شما اصلح معرفی کن به ما دعاگوییم. (1306009) (alef-10)
 
عمار
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۳۰:۰۹
عجب کینه ای داری شما از روحانیت! چه شیخ محکمی هم گفتی! به فرموده رهبری هاشمی هیج جا از انقلاب اندوخته ای نداشته توهین هم نکنید لطفا (1306807) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۱۰:۱۵
قالیباف مدیر لایقیه ولی اگه یه مقدار اصلاح طلب بود و شجاعت مطهری رو داشت حتما رای می آورد نیاز به خاتمی و رفسنجانی هم نبود اما با اومدن رفسنجانی اگه اتفاق خاصی نیفته حتما ایشون رییس جمهوره (1305144) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۱۳:۳۱
درود بر خاتمی که نشان داد مرد سیاست مدار و مرد روز های سخت است و آوردن هاشمی به میدان یعنی بلا اثر بودن تمام دروغ پردازی های چهار سال گذشته (1305162) (alef-10)
 
نظرآزاد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۲۱:۴۰
حقیقتش مردم دنبال یک منجی میگردن تا اونهارو از لحاظ معیشتی و گرونی و تورم و فرسایش روحی روانی هر روزه نجات بده .حالا اسمش میخواد هاشمی باشه یا قالیباف باشه یا رضایی یا ...... ولی چون از این دولت ضربه سنگینی بهمردم وارد شده بعیده کاندید مورد حمایت دولت انتخاب بشه (1305226) (alef-10)
 
وحید فرزان مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۳۳:۳۳
برای علامه مصباح که در واقع نظر جبهه پايداري را تائید کردند نه دقیقا فرد را فرقی نمیکند باز هم میگویند جبهه گفته حالا جلیلی امد او اصلح است.
از اول هم پایداری نظرش جلیلی بود ولی او نمی امد و در حقیقت تازه اصل نظر پایداریها به میدان امده و آنها در حمایت او حق آب و گل دارند!
جلیلی قبلا خودش لنکرانی را تائید کرده بود و لنکرانی هم بارها برای امدنش تلاش کرد و جلیلی را بر خود مقدم میدانست
توجه کنید که جبهه پايداري یک حزب نیست یک استاندارد است و اصلح را هر کجا بیابد به مردم معرفی میکند! (1305304) (alef-10)
 
نادری فارسانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۳۴:۵۲
انتخابات یک قطب اصلی دارد وآن قطب هاشمی ومعاون اولی خاتمی که به یاری حق دوقطب دیگر که اول قالیباف ودیگری شاید مشایی باشد راازصحنه بدر خواهد کرد. (1305313) (alef-10)
 
آ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۵۰:۰۳
اين جليلي اصلا رجل سياسي هست اين آقا تا حالا كجا بوده كل سابقش چند تا مذاكره است كه بعد هر كدوم تحريمها بيشتر شده (1305425) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۲:۵۳
مرد خوبيه ، ولي اصلا" به درد رئيس جمهور شدن ، نميخوره . (1305520) (alef-10)
 
ب
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۸:۰۵
من نميدونم اينها جليلي رو چرا انقدر علمش كردن واقعا جليلي قابل مقايسه با اقاي هاشمي رفسنجاني هست (1305912) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۱۶:۳۶
کارنامه که داره .حداقل چهار قطعنامه تحریم دار سنگین یشت ایشان است در حقیقت یشتشان به کوه وصله (1306030) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۵۳:۰۸
واقعا گل گفتی
آقای جلیلی انگشت کوچیکه قالیباف تو کار اجرایی نیست
ایشون اگر آدم کار بلدی بود حداقل تو این چند دور مذاکرات یک امتیازی برای ایران میگرفت (1306422) (alef-10)
 
داود یوحنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۲۸:۰۵
بله خوب آقای قالیباف در ادامه سیاست های آقای کرباسچی، شهر من ،تهران رو تبدیل کرده به کوهی از آپارتمانها با قیمت های سرسام آور که یک جوان تهرانی حتی نمی تواند یک جای 40 متری برای ازدواج کردن اجاره کند. در ابتدای شهرداری ایشان قیمت آپارتمان در مناطق متوسط تهران 500 هزار تومان بود ، اما حالا به برکت حضور ایشان که از طرقبه تشریف آوردند ،شده است 5 میلیون تومان ناقابل. یک سری به آگهی های روزنامه همشهری بزنید با آب و تابی هم مینویسند "فلان آپارتمان در فلان جا با فلان مشخصات فقط 6 م !!!!شهرسازی با پول تورم زای تراکم فروشی و تشویق به مهاجرت بیشتر به شهرها و از قبل آن اتوبان و پارک ساختن هنر نیست، خیانت است! اگر از راه درآمدهای اصولی و اساسی و واقعی شهری ، آبادانی انجام دادند درست است. من که به عنوان خانواده شهید و جانباز جنگ به هیچ کدام از این دزدان بیت المال رای نمیدهم. (1307045) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۵:۵۶
به نظر من هاشمی، قالیبافِ بعد از 8 سال ریاست جمهوری است. قالیباف تکنوکرات است و کارگزاران نیز. بنا بر این اگر بخواهیم به دو قطبی برسیم اصلا هاشمی و قالیباف در مقابل هم به لحاظ فکری و عملکردی قرار نمیگیرند. اصولگرایان نمیتوانند دوقطبی هاشمی- قالیباف تشکیل بدهند. و جلیلی هم چون دیر به عرصه انتخابات پیوسته و شناختی از او لااقل در سیاست داخلی و اقتصاد وجود ندارد، توان رقابت با هاشمی را ندارد.
تنها کسی که قابلیت رقابت با هاشمی دارد و البته به لطف روش های کثیف سیاسی امکان اقبال هم دارد مشایی است که البته باید دید از زیر تیغ شورای نگهبان میگذرد یا نه. (1305543) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۱۱:۱۶
چرا فردی مانند جلیلی را در ردیف بزرگانی چون آیت الله رفسنجانی قرار می دهید؟ (1305597) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۲۴:۳۶
هاشمی و قالیباف مشایی و جلیلی کارنامه سیاسی مهمی ندارند (1305701) (alef-10)
 
آزاد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۳۶:۰۶
چرا یادمان نیست که هاشمی و دارو دسته عریض و طویلش و خانواده ی همیشه در صحنه اش چه کارهای عجیب و غریبی در این مملکت انجام دادند از من و شما گرفته تا این سیاست دانان و روزنامه نگاران و ... تا خود او که در بیانیه اش حرف های عجیب تر زده ؟؟؟
از تورم های آنچنانی تا خفقان اجتماعی و طبقه طبقه کردن مردم و دلال بازی هایی خاص برای افراد خاص تر برای به جیب زدن پول های بادآورده ی مملکت که به بهانه آوردن تکنولوژی به جیب افراد خاص تر رفت و ...
واقعا چرا ؟
چون احمدی نژاد خراب کرده باید ضعف های فاحش هاشمی را فراموش کنیم؟؟؟

از هر چی حزب و گروه و جریان .... حالم بهم می خوره! (1305771) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۳:۳۹
جلیلی و هاشمی فینالیست هستندسبد رای قالیباف و هاشمی و مشایی یکی هست و تقسیم می شه (1305887) (alef-10)
 
مانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۸:۴۶
اشتباه شما و بعضی از دوستان اینه که مشارکت را 100% حساب میکنین در حالیکه اولا بطور طبیعی 20% همیشه در انتخاباتها شرکت نمیکنند و 30 % بقیه که ارای خاموش هستند و به دلایل سیاسی اقتصادی رای نمیدن حداکثر بنظر من 10تا 15% بخاطر هاشمی شاید بیان که تازه اونها هم معلوم نیست همه به هاشمی رای بدن (1305917) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۰۱:۳۳
باید از هاشمی بخاطر حضورش و اینکه خود را در معرض رای مردم قرار داد تشکر کرد.من رجا واثق دارم که او پیروز است. و کشتی را به ساحل نجات خواهد رساند.بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. او طراوتی دارد که خیلی ها ندارند .دلم برای خطبه های نماز جمعه ی او و تحلیل هایش واقعا تنگ شده است. (1305939) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۱۳:۳۱
خیلی جالبه: "فرض گرفتیم شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کند"
شما دقیقا بابای شورای نگهبان هستید؟ وکیلشید؟ یا قیم شورای نگهبانید که وظیفه اش را میدانید و برایش تعیین میکنید و حتی عمل هم میکنید !!
واقعا که ... (1306016) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۲۹:۰۳
فقط دکتر جلیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی (1306086) (alef-10)
 
20
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۲۸:۲۶
جلیلی یعنی احمدی تژاد ، احمدی نژاد یعنی جلیلی (1308330) (alef-13)
 
مجيد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۲۲:۰۰
سلام بر هاشمي؛
زنده باد هاشمي؛
من خودم شخصا به اشتباهي كه 8سال قبل مرتكب شدم و به جاي هاشمي به احمدي نژاد به خاطر شعارهاي الكيش راي دادم اعتراف ميكنم و الان از همه ميخوام دوباره اشتباه نكنيم و همه با هم به
مرد سياست و آبروي بين المللي ايران
"هاشمي"
راي بديم.
با تشكر (1306303) (alef-10)
 
مهرگان
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۲۸:۱۷
شرایط بسیار اسف بار و بحرانی امروز نیاز به کسانی ندارد که پست ریاست جمهوری و اهرم اجرایی سیاستهای کوتاه و بلند مدت را به عرصه آزمون و خظای خود بدل کند ،به پیر مجرب و سرد و گرم چشیده ی کاربلدی همچو هاشمی رفسنجانی نیاز داره که بیشترین سوابق مدیریتی و اجرایی را در نهادهای نظام داشته است . او تنها کاندیدایی است که سابقه ی ریاست بر قوه ی اجرایی دارد . اکنون حل همه ی معضلات داخلی از قبل گشایش کلافهای سر در گم ما در حیطه ی سیاست خارجی میسر است ، هاشمی مرد تنش زدایی های دیپلماتیک در عرصه ی سیاست ورزی خارجی است . درود بر او . (1306326) (alef-10)
 
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۴۴:۵۳
ايکاش آقاي قاليباف به نفع آقاي هاشمي کنار بود . وي قطعا در دولت هاشمي معاون اول مي شود و پس از چهار سال کارآموزي در دولت هاشمي سکان دار رياست جمهوري دوازدهم خواهد شد (1306392) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۵۴:۴۶
سایت الف، کلیه تحلیل تان بر اساس یک فرض نادرست بنا نهاده شده، پس تحلیل اشتباهی است.
مجلس نتوانست در برابر دولت کاری انجام دهد، فکر می کنید شورای نگهبان می تواند؟
رد صلاحیت مشایی بسیار جنجال آفرین خواهد بود و در صورت تایید باید وی را به عنوان یک قطب در نظر گرفت.
(یادآوری می کنم بنده هم که از قشر متوسط و حقوق بگیر جامعه هستم، به خاطر تورم افسار گریخته دل خوشی از دولت فعلی ندارم) (1306426) (alef-10)
 
مهدی
United States
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۵۸:۳۲
واقعا شما خدا رو شاهد عملتون می‌گیرید و چنین قلم می‌زنید!!! پایداری که اولین گروهی بود که نام جلیلی رو مطرح کرده و بعد از اصرار‌های فراوان وقتی‌ ایشون قبول نکردند کاندید بشن لنکرانی رو معرفی‌ کرد و همون زمان هم گفتند که ما رقابت درون گفتمانی نداریم. کافی‌ این اخبارو رو تو اینترنت سرچ بکنید. با دروغ گویی و قلب حقیقت به هیچ جا نمی‌رسید. هرچند سایت شما هیچ وقت نظرات امثال منو انتشار نداده. (1306437) (alef-10)
 
یا ابالفضل
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۱۸:۵۳
سلام خواهید دید که رضایی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. مردم ما فراموش نکرده اند که کسانی که موج ایجاد می کنند و سوار موج می شوند در پس آن هزیه های زیادی را هم برای مملکت و نظام ایجاد می کنند. انشاالله مردم به دور از هیاهوهای ساختگی و موج سواری ها کسی که در واقع دلسوز نظام و مرد خطر ها است و از طرفی نسخه عملی برای این مشکلات ایجاد شده دارد و از طرفی وفاق ملی را هم ایجاد می کند را انتخاب خواهد کرد. یادمان نرود که این بسیاری از این مشکلات ناشی از بی برنامه گی های همین کاندیداهای موجود است. مشایی اگر همان اجمدی نژاد است که امتحانش را پس داده. آقای رفسنجانی هم علیرغم همه نکات مثبتش اشکالات عمده ای هم دارد. بعضی هم که از بیتالمال هزینه می کنند و صاحب تجربه، دیندار، ولایتمدارترین و با برنامه ترین و کم حاشیه ترین و معقول ترین، و اقتصاد دان ترین فرد رضایی ااست سعی نکنید به مردم القاء کنید که دیگران نیستند و فقط شما اهل تحلیل هستید. (1306514) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۴۴:۱۰
کلید بالا بردن برند ایران در میان بلوک شرق وغرب واعراب خلیج فارس به دست هاشمی است زنده باد هاشمی (1306627) (alef-10)
 
سلمان
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۴۹:۴۱
اینکه لزوما تحریمها بیشتر شده ملاک خوبی نیست
ما شیعه هستیم و پیرو امامانی که هیچ گاه زیر بار ظلم نمی رفتند ولو ضرر مادی کنند. (1306651) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۵۵:۰۷
ان شالله در 24 خرداد پرونده سیاسی هاشمی و امثال هم برای همیشه در فضای سیاسی ایران بسته خواهد شد. ان شالله یا اقای قالیباف یا جلیلی هم رئیس جمهور آتی خواهند بود. این حاج اقای 8 ساله 4 ملیون هم رای نخواهد اورد (1306671) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۰۲:۴۸
شعور هر کسی از حرف زدنش مشخص میشه

ادب مرد به ز دولت اوست (1307226) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۱۰:۰۱
هاشمی رو تو خیلی از مسائل از جمله طولانی شدن جنگ قتل های زنجیره ای و...مقصر میدونم.و لی یقین دارم هر کسی هم نمیتونه اوضاع مملکت رو درست کنه پس باز به یه آدم امتحان پس داده اعتماد میکنم و میدونم این بار حمایت خاتمی برگ برنده هاشمی میشه .ولی جای میر حسین خالیه (1307233) (alef-13)
 
21
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۰۸:۵۵
اراي خاموش بنفع محسن رضايي هست جليلي و مسوولين وزارت خارجه فعلي روشون ميشه اصلأ كانذيذ بشن؟؟؟؟؟؟ (1306718) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۹:۱۵
آرای خاموش همیشه خاموشه
تنها زمانی وارد عرصه میشه که خاتمی بیاد (1307988) (alef-13)
 
حميد رضا
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۳:۱۹:۵۰
در شرايط فعلي نجات كشور فقط به دست هاشمي امكان پذيره.البته قاليباف هم گزينه بعديه. (1306756) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۰:۲۱
با سلام،
شایسته است که برای کدورت زدایی، بر طرف کردن کینه ها و تنفری که در چند سال اخیر بین شهروندانی ایرانی بوجود آمده، فرصت را غنیمت شمرده و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، وحدتی، هر چند نسبی، بین مردم ایران بوجود بیاوریم.
از واژه های فتنه گران، منحرفان، بی بصیرتان، اصولگرایان، اصلاح طلبان، محافظه
کاران، دولتی ها، لباس شخصی ها، سپاهیان، چماق بدستان و.... واژه های اینگونه که سبب تفرقه بین مردم میشود پرهیز کنیم و فرهنگ نوع دوستی، روا داری و تحمل یکدیگر را ترویج کنیم و به یکدیگر و مسیولین آینده کشور کمک کنیم برای ساختن ایران و دور کردن ان از تهدیدات خارجی.
مسیولین سایت الف با اقدامی ابتکارانه میتواند بستر این همدلی و وحدت و روا دری را بوجود بیاورند. شما میتوانید مناظره اینترنتی بین نماینده گروه های مختلف بوجود بیاورید، منتهی با مشخص کردن موضوع مناظره.
مثلا موضوع مناظره را بنامید
_ " برنامه کوتاه مدت و دراز مدت برای اقتصاد ایران"
_ " برنامه کوتاه مدت و دراز مدت برای آموزش و پرورش"
_ " برنامه کوتاه مدت و دراز مدت برای از بین بردن اعتیاد "
_ " برنامه کوتاه مدت و دراز مدت برای اشتغال جوانان "
.
.
.
و دهها موضوع دیگر که مورد علاقه مردم است و نمایندگان گروهها میتوانند در باره این موضوعها صحبت کنند.
الان وقت اتحاد و وفاق و همدلی است و مردم ایران بایستی که بح یکدیگر نزدیک شوند، همدیگر را تحمل کنند و دست در دست هم ایران را بسازند

با تشکر
هادی (1306948) (alef-13)
 
احسان موسوی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۷:۱۵
آقای هاشمی!‏ من به عنوان یک شهروند مثل خیلی ها به شما انتقاد دارم. اما معتقدم حرفهای امروز شما در بیانیه تان بسیار هوشمندانه و منطقی بود. به یمن حرفهای امروزتان موقتا برای نجات کشور از انتقادهایم میگذرم تا به قول خودتان شاهد یک دولت فراجناحی و با حضور اکثر طیف ها با محوریت شما باشیم. ضمنا از انتقاد هایم در آینده از شما پاسخ خواهم خواست. (1306971) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۰۸:۵۷
محسن رضایی رو نباید دست کم گرفت بی شک با برنامه ترین کاندید هست (1306979) (alef-13)
 
خبرنگار
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۴:۵۲
آفرین. چه گزارش تمیز،خواندنی و مقبولی نوشته این خبرنگار. با این که سوگیری داره و با زاویه اش رابطه برقرار نمی کنم. الف به ندرت از این دست گزارش های تمیز منتشر می کنه. خسته نباشید (1307001) (alef-13)
 
شهروند ایرانی
Japan
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۵:۲۷
مدیر محترم سایت الف، سلام.
این دومین نظری است که با این مضمون برای شما می فرستم که چرا حال که در فضای انتخاباتی قرار گرفته ایم، سایت خبرگزاری شما، علامت های منفی در نظرات کاربران را حذف کرده است؟! آیا این اقدام سیاسی است؟ یا سیاست شماست؟! آیا یک نظریه، فقط میتواند مثبت باشد؟! اگر مثبت نباشد هیچ نیست؟! امیدوارم خبرگزاری نزدیک به نماینده قانون گرای مجلس، پاسخی برای این اقدام داشته باشد و یا اینکه به سیستم ارسال نظرات را به حال قبل تغییر وضعیت دهند. با سپاس (1307005) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۰:۴۲:۱۷
اینا رو ول کنید کدومشون قرار بود سربازی رو بکنه 2 ماه (1307090) (alef-13)
 
سید
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۱:۵۷:۴۰
تاریخ نشون داده که هاشمی کسی را در قدرت سهیم نمی کنه و قدرت رو قبضه خواهد کرد.در ضمن نمی دونم چرا اینقدر از رهبری مایه میذاره؟اگه گوش به حرف رهبری بود چرا توی فتنه88 این کارو نکرد؟
هاشمی از بردن نام رهبری دو هدف داره.تائید بشه میگه با نظر رهبری تائید شدم و تائید رهبری رو دارم.اگه تائید نشه میگه رهبری نذاشت.در هر صورت به نفعشه!
دکتر رضایی هم آدم کمی نیست.در آینده از جلیلی بیشتر خواهیم شنید. (1307219) (alef-13)
 
انقلابي اصيل
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۱۹:۱۹
اتاق فكر ؟؟؟؟! ها ها هااا:))) عجب توهمي ! مگه اينا اصلا فكر هم مي كنند كه اتاق هم داشته باشه فكرشون (1307244) (alef-13)
 
یا علی مدد
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۲۳:۰۱
سلام عزیزان
یادمون نره آن کس که در زمان خطر و برای من و شما در خط مقدم جنگ بود و جانش را کف دستش گذاشته بود در روز هایی که هر ثانیه اش احتمال شهادت داشت رضایی بود و اونی که امروز هم بی تکلف و برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا آمده رضایی هست، هم معقول هم منطقی هم فراجناحی، هم ولایتمدار در عمل و هم اقتصاد دان و هم کاردان و در انتخابات گذشته هم دیدیم مقول ترین هست وقت آن رسیده که از باند بازیها و احساساتی شدن و موج سواری فاصله بگیریم.
و درست انتخاب کنیم و فکر نکنیم من فقط 1 رای دارم من و تو می شویم ما همانطوری که شدیم ما زمان جنگ و دشمن را مایوس کردیم یک یا علی مدد دیگه
فقط رضاییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی (1307248) (alef-13)
 
الهام غلامحسینی
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۴:۵۵:۴۲
من موندم چرا باید گزینه ی اشخاصی جناب آقای دکتر جلیلی باشد. فرد خوب و محترمی هستند. اما ریاست جمهوری صبغه ی اجرایی می خواهد. مذاکره ای مفید است که پاسخ داشته باشد و با سیاست بحرانی را حل کند. متاسفانه ایشان نه سابقه ی اجرایی روشنی دارند و نه در مذاکره موفق بودند. (1307337) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۸:۳۴:۰۲
هاشمی ثابت کرده مرد بحران هاست و در شرایط بحرانی همواره کشور را نجات داده است (1307689) (alef-13)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۹:۴۱:۳۹
بابا ما رئیس جمهور احساسی انقلابی(با مفهموم احمدی نژادی) نمیخواهیم
88 هم گفتیم این ره به ترکستان است
کتک خوردیم،اما داد کشیدیم بابا نمیخواهیم
الانم داریم میگیم
ما جلیلی نمیخواهیم
ما یک مرد پخته و چشم و دل سیر میخواهیم که حرف حساب از دهنش بیرون بیاد
ما هاشمی میخواهیم
ما کارگزار میخواهیم
ما روابط بین اللملی قوی میخواهیم
ما از نزاع بین الملی بیزاریم
ما هم فکری و مشورت میخواهیم
ما کسی رو میخواهیم که شعارش گفتمان و اعتلاف و آشتی باشه
ما آدم عصبی و تند رو لجباز و بی سیاست نمیخواهیم
ما ظاهر سازی و دمب خروس و قسم حضرت عباس نمیخواهیم
ما از افکار کمونیستی متنفریم
ما با شعار برایری برادری بدمون میاد
ما اقتصاد آزاد و رقابت میخواهیم
ما ثبات اقتصادی میخواهیم
بابا چطوری بگن مردم ایران ؟به کی باید گفت؟
تو تاکسی؟تو شهرداری؟تو دادگستری؟تو بازار؟تو دانشگاه؟تو خونه؟
خوب دارن میگن،چرا کسی نمیشنوه؟
چرا دارین 2 باره تحمیل میکنین بهمون؟
بخدا این دفه آخر عاقبت خوبی پشتش نیستا؟
گفته باشیم (1308068) (alef-13)
 
ایرج
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۰:۲۱:۰۹
سلام . هاشمی مرد روزهای سخت سرما وگرما دیده است ایشان با مدیران دوران سازندگی واصلاحات قعطا"کشور را از این نابسامانی نجات خواهد داد (1308279) (alef-13)
 
امیر همایون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۰۶:۴۷
با سلام
من البته به کسی که وضعیت شهرم را به این شکل اسف بار درآورده که همشهری های جوانم در آرزوی اجاره یک لانه ی 30-40 متری برای ازدواج مانده اند ، حتما رای نمیدهم حتی اگر این آقای قالیباف شما همه ی شهر من را بزک هم بفر ماید دردی از فاجعه ای که با ادامه سیاست فروش تراکم و ایجاد تورم و بالطبع ادامه سیاست تشویق به مهاجرت به تهران ،که خود این باعث تقاضای بالای مسکن و بالا رفتن قیمت آن می شود، بوجود آورده است را حل نمی کند. (1309625) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۰۱:۵۸:۳۳
هاشمی مرد روزهای سخت خوش امدی وکور باد چشمی که نتواند دید (1312485) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۲۱:۱۳:۳۲
به نظر منم هرچند معجزه ام نمی تونه اوضاع اقتصادی و این بی برنامه گی را درست کنه از بین این افراد هاشمی اگه نگوییم خوب ولی لااقل سیاستمدار هست هرچند که تفکر همه این افراد عینک بدبینی به دنیای غرب است و دنیا سیاه است و ما سفید هستیم. (1316295) (alef-13)