نظر منتشر شده
۱۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 296766
مراسم افتتاح نيمه شمالي خط ۳ متروی تهران:
روحانی: مترو عادلانه‌ترین گزینه حمل‌ونقل‌ شهری‌است/ قاليباف: مشکلات دولت در تأمین اعتبارات را درک می‌کنیم
بخش اجتماعی الف، 31 شهریور 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
نیمه شمالی خط ۳ مترو پایتخت در آیینی با حضور رییس جمهوری، شهردار تهران و جمعی از مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

این مسیر از خط ۳ مترو شامل ایستگاه های قائم (عج)، نوبنیاد، شهید زین الدین و شهید بهشتی به طول ۱۸ کیلومتر است. پروژه ۱۸کیلومتری بخش شمالی خط ۳ متروی تهران از نظر حجم عملیات فنی، اجرایی و مالی بزرگ ترین پروژه سال مدیریت مترو شهری است.

با اتصال نیمه شمالی این خط به بخش جنوبی درحال بهره برداری آن، طولانی ترین خط مترو خاورمیانه به طول ۳۷کیلومتر، ظرفیت جابه جایی مسافر در ناوگان متروی تهران را یک میلیون نفر افزایش خواهد داد. خط ۳ مترو تهران ۲۶ ایستگاه دارد که تاکنون ۱۶ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده است.

ست گرم این مسیر نیز شنبه هفته جاری با حضور مدیرعامل شرکت مترو تهران و خبرنگاران انجام شد.

بنا به اظهار مدیرعامل شرکت مترو تهران پرونده مترو پایتخت تا پایان سال ۹۵ بسته خواهد شد و با کامل شدن پروژه مترو روزانه ۹ میلیون مسافر بوسیله مترو جا به جا خواهند شد. درآیین بهره برداری از این بخش از خط سه مترو پورمحمدی وزیردادگستری ،نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، هاشمی استاندار تهران،فرماندار و جمعی از مسوولان مترو و نیز اعضای شورای اسلامی شهر تهران حضور داشتند.














******************

روحانی در مراسم افتتاح خط ۳ متروی تهران گفت: بهترین، سریعترین، با صرفه ترین و عادلانه ترین راه برای حمل و نقل شهری در کلان شهرها و شهرهای پرجمعیت مترو است؛ چرا که در قطارهای مترو همه اقشار کنار یکدیگر می نشینند و مسیر را با سرعت و با صرفه ترین هزینه و زمان طی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه نیمه شمالی خط ۳ متروی تهران در ابتدای سخن‌های خود نیز با تشکر از شهردار و اعضای شورای شهر تهران و مدیر عامل و همچنین مهندسان و کارگران مترو، به روند ایجاد مترو در تهران اشاره و خاطر نشان کرد: طرح ایجاد مترو در زمان حضور بنده در مجلس دوم در این مجلس مطرح شد و پس از بررسی‌های فراوان به لطف خدا کار آغاز و پیگیری شد و امروز نیز شاهدیم که گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

روحانی با بیان اینکه امروز احساس می‌کنیم که در کلان شهرها نمی‌توان مشکلات حمل و نقل را بر روی زمین حل کرد ، گفت: بهترین، سریعترین، با صرفه ترین و عادلانه ترین راه برای حمل و نقل شهری در کلان شهرها و شهرهای پرجمعیت مترو است؛ چرا که در قطارهای مترو همه اقشار کنار یکدیگر می‌نشینند و مسیر را با سرعت و با صرفه‌ترین هزینه و زمان طی می‌کنند.

مترو؛ بهترين وسيله براي حمل و نقل پايدار
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بهترین وسیله برای حمل و نقل پایدار مسافر مترو است ، به فواید زیست محیطی مترو و قطارهای شهری اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از معضلات بسیار خطرناک امروز موضوع آلودگی است . در همین راستا همه باید به زبان و عمل ، نهی از منکر را انجام دهیم و آلودگی ها را از بین ببریم؛ همچنین یکی از معروف ها نیز سالم سازی هوا است که یکی از راه های آن مترو است.

وی همچنین بر لزوم ترویج کتابخوانی در قطارهای مترو اشاره کرد و گفت :یکی از اقدامات باید درقطارهای مترو انجام بگیرد آموزش سبک زندگی است. همچنین از جمله دیگر موضوعاتی که باید در مترو مورد توجه و تاکید قرار بگیرد این است که ایستگاه های مترو باید معرف معماری کشور باشند و باید تلاش کنیم که ایستگاه های مترو را به بهترین معماری ایرانی اسلامی تزئین کنیم.

روحانی همچنین با تاکید بر اینکه مترو علاوه بر رفع مشکل حمل و نقل، صنعت، تکنولوژی و اشتغال را نیز به همراه دارد بر لزوم توسعه مترو و مشارکت همه نهادها در این امر تاکید کرد .

در غرب رضايت مردم براي قدرت يافتن برخي است
رئیس جمهوردر بخشی از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که همواره در فعالیت‌های خود رضایت مردم را جلب کنیم خاطر نشان کرد: در غرب رضایت مردم برای قدرت یافتن برخی است آن‌ها می‌گویند مردم را راضی کنیم که در هنگام انتخابات به ما رای بدهند اما در اسلام گرچه اشکال ندارد و حرام نیست اما ما رضایت مردم را آن هم نه به خاطر جلب آرای آن‌ها می خواهیم چرا که رضایت مردم موجب رضایت خدا است و چنانچه آن‌ها را خوشحال کنیم خالق آن‌ها را خوشحال کرده ایم.وی ادامه داد: در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران اگر کار بزرگی انجام دهیم ، به انقلاب ادای دین کرده‌ایم.

رئیس جمهور همچنین در بخشی از صحبت‌های خود با انتقاد از تراکم فروشی توسط شهرداری تهران اظهار کرد: چنانچه مقداری این مسأله مراعات شود ، شهری تمیز و زیبا خواهیم داشت.روحانی همچنین امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: در زمینه مترو می‌توانیم به کشورهای همسایه خدمات فنی و مهندسی خود را صادر کنیم و اجرای مترو روی آن‌ها را بر عهده بگیریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ان شاء الله دولت هر کمکی در راستای مترو لازم باشد انجام خواهد داد، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نیز با بند" ق "راه خوبی در این زمینه برای دولت باز کرده اند.روحاني در ادامه به مذاكرات هسته‌اي اشاره كرد و گفت: در دنیا شوخی نیست که یک کشور در حال توسعه با شش قدرت پررنگ جهان بنشیند و حق خود را بگیرند.

















ما در اين مذاكرات حقمان رو گرفتيم

روحانی با تاکید بر اینکه مذاکرات اخیر حتما از مذاکرات افتخار آمیز ایران است اظهار کرد: ما در این مذاکرات حقمان را گرفتیم و مذاکره کنندگانمان برای کلمه کلمه و حتی نقطه و ویرگول آن جنگیدند.

وی با اشاره به لغو قطعنامه‌های گذشته سازمان ملل پس از توافق هسته‌ای اظهار کرد: امروز در دنیا یک کشور نیز پیدا نمی شود که بگوید که در توافق اخیر بر سر ایران کلاه رفته است؛ حتی آن‌ها که دشمنی بسیاری دارند مانند صهیونیست ها نیز بگویند که ایران همه چیز گرفته است. در دنیا کسی نیست که بگوید در مذاکرات اخیر ایران با قدرت ظاهر نشده است.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به رسیدن هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل خاطر نشان کرد: نخستین قطعنامه شورای امنیت ملی سازمان ملل درباره ایران و مربوط به جنگ جهانی دوم بود که طی آن نسبتا از ایران حمایت کرده است. گرچه در این طی این هفتاد سال قطعنامه‌های بد بسیاری درباره ایران از سوی شورای امنیت صادر شد اما یکی از آخرین قطع‌نامه‌های شورا قطع‌نامه ۲۲۳۱ است که قطعنامه نسبتا خوبی است.

روحانی افزود: قطعنامه ۲۲۳۱ قطعنامه‌ای است که شش قطعنامه قبلی را لغو می‌کند و حقوق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت می شناسد.وی با بیان اینکه تا به حال نشده که سازمان ملل به کشوری بگوید که تو حق غنی سازی داری، گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ توافق هسته‌ای اخیر را تائید و شش قطعنامه ظالمانه قبل را لغو می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران توانستند در مذاکرات نظرات خود را به کرسی بنشانند و قطعنامه‌های ظالمانه را با زور و فشار منطق خود لغو نمایند ، خاطر نشان کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس در جنگ پیروز شدیم و این بار در مذاکرات بر جنگ پیروز شدیم؛ چرا که ادامه شرایط قبل منجر به جنگ می‌شد اما توانستیم در مذاکرات جلوی آن را بگیریم.

********************

شهردار تهران با اشاره به مشکلات ساخت مترو و عدم تامین اعتبارات از سوی دولت گفت: شهرداری تهران مشکلات دولت را در زمینه تامین اعتبارات حمل و نقل عمومی درک می‌کند.

محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح بخش شمالی خط ۳ مترو که با حضور رییس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: دست کارگران، مهندسان و طراحان مترو که ده‌ها متر زیر زمین و در هوای بسیار بد و شرایط سخت به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند را می‌بوسم.

عشق و غیرت زمینه‌ساز ساخت مترو است
وی با بیان اینکه پول، مترو و تونل نمی‌سازد، گفت: عشق و غیرت زمینه‌ساز ساخت مترو است؛ به گونه‌ای که درهنگام حفر تونل خط ۳ با سنگی برخورد کرده‌ایم که برداشتن آن عقب‌ماندگی از برنامه ایجاد کرد و به همین دلیل کارگران در یک هفته ۴۵۰ متر حفاری و لاینینگ کردند که رکورد بی‌سابقه‌ای است.

شهردار تهران با بیان اینکه ایجاد مترو و ایستگاه آن برای شهروندان از لحاظ آلودگی سروصدا و شلوغی، مشکلاتی را ایجاد می‌کند، گفت: با این حال چاره‌ای نداریم و از تمامی شهروندان پوزش می‌طلبیم.قالیباف با بیان اینکه امروزه موضوع حمل و نقل در کلانشهرها یک حق اجتماعی است گفت: مسئولان باید نسبت به اجابت این حق اجتماعی مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی مردم تنها ۳۰ درصد هزینه‌های حمل و نقل را پرداخت کرده و مابقی را دولت و شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند، ادامه داد: حمل و نقل عمومی تنها رفت و آمد نیست؛ بلکه موجب آسایش، حفظ محیط زیست و علاوه بر ایجاد آسایش روانی در زمان بحران، بهترین مکان برای پناه‌گیری است.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران توسعه حمل و نقل عمومی را در اولویت خود قرار داده است، گفت: حداکثر ۶۲ درصد از بودجه توسعه‌ای مترو متمرکز بر توسعه حمل و نقل است و ما قول می‌دهیم اگر یک همراهی خوبی باشد، بتوانیم حمل و نقل عمومی را بیش از گذشته توسعه دهیم هرچند عدم همکاری با دولت نداشتیم و با یک گفت‌وگوی ساده مشکلات مرتفع شد.

قالیباف با بیان اینکه در بودجه سال ۹۳، ۲۷۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران اعتبار در نظر گرفته شد که تنها ۱۰۹ میلیارد تومان آن پرداخت شد، گفت: این در حالی است که ساخت یک متر مترو ۱۵۰میلیارد تومان هزینه دارد، اما مشکلات دولت را درک می‌کنیم و نمی‌خواهیم دولت را تحت فشار قرار دهیم هرچند که به ما گفته‌اند که از دولت مطالبه‌گری کنید اما مطالبه نیز منطق دارد و ما نیز مشکلات دولت را درک می‌کنیم.

وی خطاب به رییس جمهور با بیان اینکه مترو تهران را بدون کسر بودجه و اعتبار از پروژه‌ای دیگر پیش بردیم، گفت: برای حل مشکلات توسعه حمل و نقل تهران رایزنی‌هایی را با وزرا انجام داده‌ایم و انصافا وزیر نفت نیز کمک‌های خوبی به ما داشته‌اند اما در حال حاضر این اتفاق نیازمند تصمیم‌گیری شخص شما دارد و قول می‌دهم اگر این اعتبارات تزریق شود، ظرفیت مترو را در شش ماهه اول سال ۹۶ به ۱۰ میلیون نفر می‌رسانیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت مترو جابه‌جایی ۳ میلیون مسافر است، گفت: برای کار نکردن ده‌ها دلیل پذیرفته می‌توانیم بیان کنیم اما تنها برای خدمت به مردم و رضایت خدا کار را پیش می‌بریم.قالیباف بیان کرد: همانطور که دولت توانست در یک اقدام تحریم‌های ظالمانه آمریکا را بشکند، امیدواریم مدیریت شهری در مراکز استان‌ها و کلانشهرها که می‌تواند بار بزرگی از دولت بردارد، مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اگر دولت به هر دلیلی و خدای ناکرده موفق نشود، مردم، انقلاب و خود دولت آسیب می‌بیند، گفت: با همه وجود شهرداری تهران برای موفقیت دولت تلاش می‌کند و در کنار دولت است.
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
(تصاویر) روحانی و قالیباف در مترو
 
کلمات کلیدی : مترو خط 3 تهران
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۴:۵۰:۵۳
سلام. کاش به موازات توسعه خطوط مترو، مسئله تعمیر و نگهداری ایستگاهها و خود قطارها هم مورد توجه قرار گیرد و از امکانات تبلیغی و رسانه ای این سازمان نوپا در کشور، استفاده بهتری صورت گیرد. الآن بسیاری ازساعتهای دیجیتالی درون قطارها وقت صحیح را نشان نمی دهند و یا خاموش هستند و یا وقت غیر صحیحی را نشان می دهند و آدم تاسف می خورد که چرا موضوعی به این سادگی و در عین حال نمایانگر دقت و سلامت و توجه مسئولان مترو، به حال خود رها شده است. نمایشگر های درون قطارها نیز اغلب کار نمی کند یا سوژه های کهنه و تکراری پخش می کند و... (3205706) (alef-11)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۴:۵۳:۳۰
در این وانفسای بی پولی د.ولت، مترو نباید هم بودجه داشته باشد. آقای قالی باف چقدر پول بابت عوارض ملک و خودرو و مفاصا حساب ها و تراکم فروشی ها و مجوز های تجاری و اداری و .... از مردم می گیرید؟ این همه پولی که می گیرید ، باز هم کفاف نمیکند و خواهان بودجه برای مترو هستید؟ پس بفرمایید این پولها صرف کدام هزینه می شود؟ (3205710) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۱:۵۸:۱۰
رفتار خوبیه که دو رقیب انتخاباتی دوستانه و برای پیشبرد کار با هم همکاری می کنن. جامعه الان نیاز داره که از این صحنه ها زیاد ببینه که یه کم از فضای دو قطبی و سیاست زدگی فاصله بگیره... (3206535) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۷:۰۷:۱۷
ايشان مشكلات دولت را در تأمين اعتبارات ميداند براي همين جهت جبران آن فشارش را به مردم وارد ميكند بالاخره اينهم يك نوع مديريت است فقط در اين مديريت مردم بايد تحمل هر فشاري را داشته باشند حتي به قيمت بدبختيشان! (3206898) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۵:۲۱:۳۰
پیاده سازی الگوهای سرمایه داری افسار گسیخته و نامیدن اون بنام خصوصی سازی چنان بلایی سر تهران اورده که دیگه شهر قابل سکونتی نیست توسعه تاموزون ،دستاورد سرمایه داری مدرن ایرانیست همه چی در خدمت انباشت سرمایه شکاف طبقاتی در کنار الودگی هوا اب غذا. من میخوام از تهران فرار کنم اما نمییدونم کجا برم چون هم بیکارم هم بی پول هر جا برم پنجه های قوی سرمایه داری حلقوم منو فشار خواهد داد (3205768) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۲۱:۵۳
الحق که شایسته ریاست جمهوری ایران هستی اقای دکتر قالیباف (3205904) (alef-3)
 
از اسلام شهر
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۴۸:۲۶
خواهشا هرچه زودتر مترو رو از آزادگان به جنوب غرب هم وصل کنید. اسلامشهری ها منتظرند (3205958) (alef-3)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۸:۴۸:۰۸
جا داشت بازدید از اون ایستگاههای بدون پله برقی هم ، تازه نه اون دهها پله ای ها ا!!! هم جزو برنامه بازدید قرار میگرفت ؛ (3206153) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۹:۲۵:۰۷
قالیباف در بین سخنانش در برنامه ویژه خبری شبکه دو سیما در مقایسه دولتها در کمک به مترو گفت دولتها با هم متفاوت بودند دولت احمدی نژاد پول و منابع داشت و کمک نکرد ولی قضیه دولت جدید فرق می کند می خواهد کمک کند ولی منابع کم دارد و مشکلاتی دارد.. آیا به نظر شما رفتار دولتهای نهم و دهم با حمل و نقل عمومی که جزو حقوق شهروندی شان به شمار می رود خیانت آمیز نبوده است؟ چرا دولت قبل مصوبه مجلس درباره کمک دو میلیارد دلاری به متروی تهران و کلانشهرها را اجرا نکرد؟ اگر آن مصوبه اجرا شده بود چه بسا اکنون دو سال بود خط سه تمام شده بود و خط 6 و 7 امروز افتتاح می شد. مطمئنا در متروی شهرستانها هم پیشرفت چشمگیری حاصل می شد. (3206219) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۸:۲۱:۱۳
نقشه مترو را که نگاه کنید می بینید که چندین خط موازی راه اندازی شده است ولی شمال غرب تهران عاری از حتی یک خط مترو است. این یعنی چی؟ (3206998) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۱:۳۳:۱۷
قالیباف انسان منصفی هست و به خاطر منافع سیاسی حقایق رو وارونه نمیکنه. (3207394) (alef-3)
 
بنده خدا
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۲:۴۷:۱۷
ببخشید یه سوالی برام پیش اومد :

درآمد شهرداری از مترو چقدره؟
درآمد بلیط فروشی و تبلیغات و اجاره فضا و .... ؟
چرا همش حرف از هزینه است؟

لطفا خبرنگاران یکبار این موضوع رو سوژه کنند (3207650) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۶:۲۲:۴۶
خواهشا حالا که تحریم ها داره برداشته میشه از پله برقی های اروپایی استفاده کنید .پله برقی های چینی همیشه خراب هستند . (3208121) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۱۶:۲۳:۵۶
تو را به خدا فکری هم به حال شلوغی و ازدحام بیش از اندازه آن بکنید مخصوصاً خط یک مترو که از شمال به جنوب تردد دارند (میرداماد به حرم مطهر) یا قطارها را بیشتر بکنند و فاصله بین آمدن قطارها را کم بکنند 3-2 دقیقه به 3 -2دقیقه یک قطار بیاد و اینکه اول خط پر نکنن برای تو راهی ها هم جای بگذارند و اینکه حتماً قطارها سالم و دارای دستگاه تهویه و فن باشند و سرعت حرکت خود را نیز بیشتر بکنند بعضیها آنقدر خوب و روان و با سرعت می روند بعضیها زورشون میاد راه برن تو ایستگاهها الکی وای می ایستن لفتش میدن - علی ایحال دستتون درد نکنه خیلی خوبه کاش ترافیک هم کم بود و ماشین های شرکت واحد نو را هم داشتیم که به تمام نقاط پایتخت خط داشت و تردد می کردند هر جا بودی گم نمی شدی و مسیرت را پیدا می کردی خیلی خوب بود یادش بخیر و.... (3798651) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.