توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 418265
با استفاده بیشتر از موبایل؛
رکورد خرید آنلاین در جمعه سیاه شکسته شد
بخش دانش و فناوری الف،7 آذر95
تعطیلات عید شکرگزاری و همین طور تخفیف های ویژه جمعه سیاه باعث ثبت رکورد تاریخی ۳.۳۴ میلیارد دلاری در حوزه خریدهای آنلاین شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
 خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، تحول مهمی که خریدهای آنلاین جمعه سیاه سال جاری را از سال گذشته متمایز کرده است، افزایش استفاده مردم از گوشی های همراه و تبلت ها برای انجام خریدهای اینترنتی است.

برآوردهای شرکت ادوبی نشان می دهد تنها در روز شکرگزاری خریدهایی به ارزش ۳.۳۴ میلیارد دلار به طور انلاین انجام شده و ۱.۲ میلیارد دلار از این رقم مربوط به خریدهای موبایلی بوده است. گزارش مستقل ChannelAdvisor هم نشان می دهد که ۶۸.۲ درصد از ترافیک خریدهای آنلاین در روز شکرگزاری مربوط به گوشی های هوشمند بوده است. با احتساب تبلت ها و دیگر ابزار الکترونیک قابل حمل این رقم به ۷۷.۸ درصد ارتقا می یابد.

نکته جالب دیگر پیشی گرفتن سفارش های آنلاین موبایلی از سفارش های ثبت شده با استفاده از رایانه های شخصی بوده است. ۵۳ درصد از سفارش های خرید با استفاده از گوشی ها و تبلت ها ثبت شده اند و لذا کاربران رایانه های شخصی از کاربران تلفن های همراه در حوزه خرید اینترنتی عقب افتاده اند.

ترافیک موبایلی سایت های برخی فروشگاه های زنجیره ای نیز در سال جاری رشد بی سابقه ای داشته و به عنوان مثال در مورد فروشگاه وال مارت به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

تحول قابل تامل دیگر در گزارش ادوبی به استقبال گسترده تر مردم از فروشگاه های آنلاین بزرگ باز می گردد، به گونه ای که خرید آنلاین از این سایت ها دو برابر سایت های خرده فروشی کوچک بوده است. ۵۵ درصد ترافیک سایت های خرده فروشی بزرگ هم موبایلی بوده است.

همچنین هر کاربر گوشی های اندرویدی به طور متوسط ۱۳۰ دلار و هر کاربر گوشی های iOS اپل به طور متوسط ۱۴۲ دلار خرید انجام داده است. البته اگر چه ترافیک موبایلی بازدید از سایت های تجارت الکترونیک بیش از ترافیک مربوط به رایانه های رومیزی بوده، اما سفارشات نهایی ثبت شده از این طریق ۳۷ درصد کل سفارشات را تشکیل می دهد.

 
 
کلمات کلیدی : دانش و فناوری+ بازار موبایل
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.