نظر منتشر شده
۱۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 257813
چه کسی مقابل مداخله ی این آلمانی خواهد ایستاد؟
غریب نوازی های دولت یازدهم
نعیمه موحد، 6 بهمن 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
نائب رئیس مجلس آلمان به ایران می‌آید و در دیدار با یکی از سیاستمداران ویکی از معاونان رئیس‌جمهور، از سیر تا پیاز مملکت بازجویی می‌کند و می‌رود.

خبر همین‌قدر ساده است و همین‌قدر خنده‌دار؛ اما آشناست چون ازاین‌دست ابتکارات دولت یازدهم زیاد به بار آورده است که قصد برشمردن هیچ‌کدام از آن‌ها را نداریم. بلکه می‌خواهیم در یک فضای منطقی ما هم چند سؤال از دولت بپرسیم و برویم!

در خبرها آمده است که خانم "کلودیا روت" ابتدا به دیدار معاون اول رئیس‌جمهور در امور زنان؛ خانم مولاوردی، رفته است و از میزان خشونت علیه زنان در ایران پرس‌وجو کرده است. خانم مولاوردی بدون توجه به اینکه ایشان نه به‌عنوان فعال حقوق بشر و نه عضو سازمانی از سازمان‌های خودساخته غربی که از حقوق زنان حمایت کنند و یا حتی چیزی شبیه به این‌ها، بلکه فقط به‌عنوان نائب رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان به ایران آمده، گزارش مبسوطی از وضعیت زنان با چاشنی اینکه ما هم مثل بقیه هستیم و حتماً علیه زنان خشونت داریم به خانم روت تحویل می‌دهند. اینکه اساساً معاون رئیس‌جمهور باید میزان خشونت را با چه چیزی بسنجد و به این نتیجه برسد که ایران هم مثل باقی کشورها و مثلاً کشورهای اروپایی ست بماند، اما اینکه آیا ایشان این حق را داشته است که راجع به این موضوع با مسئولی غربی که برای کار دیگری به کشور ما سفر کرده صحبت کند و در صورت درست بودن فرض ادعا و آمار آن‌ها را در اختیار طرف غربی ‌قرار دهد سؤال اول ما از دولت است.

خانم روت در ادامه سفرش به دیدار محمدرضا عارف که این روزها سخت در تلاش برای بازگرداندن اصلاح‌طلبان به قدرت از طریق کرسی‌های مجلس است رفته است و دست بر قضا یکی از سؤالاتی هم که پرسیده این بوده است که در دیدار بعدی، عارف در چه کسوتی وی را به ایران دعوت خواهد کرد (!)

اینجای ماجرا همه را یاد اظهارات اخیر ظریف می‌اندازد که در شورای سیاست خارجه آمریکا گفته بود: «اگر غربی‌ها قدر فرصت ایجادشده را ندانند و با دولت آقای روحانی توافق نکنند، مردم ۱۶ ماه بعد در انتخابات مجلس پاسخ آن‌ها را با رأی دادن به جریانات غرب‌ستیز خواهند داد»

اگرچه خود وزیر امور خارجه صراحتاً علت تمایل غرب به اصلاح‌طلبان را در این جمله با آوردن قید "غرب‌ستیز" توضیح داده است اما مانع از این نمی‌شود که به‌عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی از دولت روحانی و باقی اصلاح‌طلبان بپرسیم که با به قدرت رسیدنشان چه منافعی برای غرب رو خواهند کرد که این‌چنین غربی را مشتاق و بی‌قرار می‌کند؟

نائب رئیس مجلس آلمانی‌ها از جایی که فرصت را مناسب و عرصه را بیش ازآنچه باید باز دیده است در باب به ورزشگاه نیامدن زنان در ایران اظهارنظر کرده و گفته است: «به عقیده من انسان باید اصلاحات حقوق بشری را ابتدا در خانه خود درست کند و بعدازآن به گوانتانامو و ابوغریب انتقاد کند»

هرکس دیگری راهم جای یک مسئول غربی بگذارید که می‌بیند اجازه دارد همین‌طور پشت هم در ریزترین و بزرگ‌ترین مسائل داخلی یک کشور دخالت و اظهارنظر می‌کند و طرف مقابل هم احیاناً اگر سکوت نکند سری به علامت تأیید تکان می‌دهد، این جرات را پیدا می‌کند که پایش را از گلیمش فراتر بگذارد و درباره رد صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، محکومین فتنه ۸۸ و آزادی سران فتنه هم‌صحبت کند.

اگر قبول کنیم که هر مقامی به هر کشوری وارد شود، نماینده کشور خود است، پس "کلودیا روت" به‌عنوان نماینده کشور آلمان به ایران وارد شده و دخالت وی در امور داخلی کشور، دخالت آلمان در امور داخلی ماست.

پس شاید طبیعی باشد که این میان اعتراضی به خانم "روت" وارد نباشد، چراکه وی کارش را به‌درستی انجام داده است و شاید حتی درست‌تر از چیزی که انتظار داشت. روی سخن و سؤالات با دولت است و وزارت امور خارجه که وقتی به قدم زنی ظریف با کری در ژنو یا سفر وی به فرانسه در اوج ماجرای اهانت به پیامبر (ص) اعتراض می‌شود همه را نادیده می‌گیرند و انگار درستی کارشان همیشه از پیش اثبات شده است.

از دید مسئولان سیاسی دولت یازدهم، یک مقام دست چندم غربی این حق را دارد که از تمام زوایای این مملکت شامل اتفاقات سال ۸۸، جایگاه شورای نگهبان، حصر سران فتنه، حضور زنان در ورزشگاه‌ها، پیگیری وضعیت یک محکوم امنیتی و خشک شدن دریاچه ارومیه، انتقاد و اظهارنظر کند و لابد جواب هم این خواهد بود که انتقادپذیر و واقع‌بین باشیم اما در داخل هرکس علیه فعالیت‌های این دولت کوچک‌ترین سخنی بگوید «تندرو» «وابسته به دولت قبل»: تازه به دوران رسیده و هزار صفت جورواجور دیگر است و حریم امنیت ملی ما را نه خانم روت و دخالت‌هایش، بلکه تیتر یک روزنامه نه چندان پرتیراژ داخلی به خطر خواهد انداخت.

و سؤال آخر این نوشته از دولت آقای روحانی این است که: آیا وقتش نرسیده که همان‌گونه که مواظبید{درست یاغلط} منتقدین داخلی کوچک‌ترین ایرادی به سیاست‌ها و رفتار دولت وارد نکنند، همان اندازه حواستان به ایرادگیری‌ها و دخالت‌های بیگانه هم باشد؟
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۷:۲۹:۱۳
موضوع اینجاست که ما باید هر مقام یا فردی را در ظرف خودش ببینیم، آیا اگر ما به کشور آنها برویم (با همین شخصیت حقوقی) و با مسئولین احزاب آنها ملاقات و چنین سوالاتی مطرح کنیم، واکنش آنها چه خواهد بود؟ ما نباید خودمان را ضرورتا مقیاس و خط کش همه بدانیم، شاید در فرهنگ، در سیاست و در عرف سیاسی دیگران چنین موضوعی عادی باشد ولی اگر نه، اگر ما حق نداشته باشیم و آنها داشته باشند آن وقت است که چنین پرسیدن هایی قابل قبول نیست. مثلا ما این موارد را قبول نمی کنیم ولی در مورد بحرین یا در عربستان وقتی یکی از علمای برجسته زندانی می شود خیلی بیانیه می دهند و مخالفت می کنند، چرا این را ما دخالت در امور داخلی این کشورها نمی دانیم؟. برای همین یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به همسایه! (2634778) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۸:۲۷
عزيز من چرا جاده خاكي ميزني!!!
كي شده يك مقام ايراني كه به يك جايي دعوت شده بره و صاف صاف وايسته جلو طرف مقابلش و بگه فلان كار شما رو محكوم ميكنيم
اين كه بيانيه داديم(همونطور كه اونام خيلي ميدن)خيلي فرق داره كه مستقيم همچين حرفي رو بزنه(مثل اين ميمونه كه اقاي ظريف ميگفت چ خوب شد ملك عبدالله فوت كرد!) (2635269) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۲:۲۸:۵۸
هر وقت مملكت ما غير از نفت و ايدئولوژى محصول قابل رقابت ديگري به دنيا عرضه كرد، آن وقت سياستمداران ما هم مي توانند از بقيه حساب پس بكشند. (2636270) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۴۳:۴۴
نه مثل این میمونه که آقای ظریف بره و در عربستان و در مورد اعدام بروش قطع سر یا سایر قوانین قرون وسطاییشون سوال کنه. (2638335) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۰۹:۲۹
مگر احمدی نژاد در امریکا در جلسه ای که یکی از فرزندان قربانیان هولوکاست نشسته بود هولوکاست را دروغ ندانست؟ (2648800) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۲:۲۲:۰۶
لطفا اين سوال را از مسئوليني كه اينقدر ناراحتند بپرسيد
"اقايان از چه ميترسيد؟"
آنرا كه حساب پاك است....
البته انكه پاك است (2637235) (alef-13)
 
عین میم
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۰۷:۰۲:۲۵
به نام سازنده حکیم

برادر یا خواهر گرامی
سلام

در عرف دیپلماتیک دخالت در امور داخلی هر کشور آنهم بصورتی که آن خانم آلمانی انجام داد، مذموم و محکوم است

اگر قرار بود ضرب المثل ایرانی در عرف دیپلماتیک عملی شود هر روز جنگ و دعوا بود

ضمن اینکه در عمل آمریکا و غربیها برای اینکه اقداماتی غیر انسانی شورهای خودشان رو نشود مجبورند که دست پیش بیندازند، و با فرار به جلو مرتب در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کنند

اما به محض اینکه کوچکترین انتقاد به خود آنها می شود فریاد می زنند که دخالت در امور داخلی کشور ما ممنوع است
مثل جریان اخیر که وزارت خارجه در خصوص عدم رعایت حقوق مدنی سیاه پوستان آمریکا به آنها تذکر داد که گفتند این دخالت در امور داخلی است ... (2637607) (alef-17)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۰۱:۱۰
با این حساب برای نیتانیاهو هم باید فرش قرمز پهن کنیم اره؟ :) (2648689) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۲۰:۴۲
اين نماينده مجلس المان و در حقيقت يكى از نمايندگان منتخب ملت المان است و ميتواند سوال و نظرش را بگويد .. بحمدالله كشور ما هم تمام كارها طبق قانون اساسى و مقررات كشور انجام ميشود و هيچ ظلم و تعدى به احدى روا نميگردد .. خوب جوابش را ميداديد و خيالش را راحت مينموديد . انراكه پاك است از سوال و جواب هم چه باك است . (2635271) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۷:۴۵:۳۷
ببنید مشکل از نگاه شماست در قاموس فکری شما غرب یک دشمن ایدئولوزیک هست و به جرات میگویم که شما برای اثبات و بقای خودتون به دشمنی با غرب احتیاج دارید دقبقا هماتگونه که جناح محافظه کار در آمریکا به دشمنی خارجی که درحال حاضر ایران است برای استمرار بقای خودشون احتیاج دارند خیلی جالب مخالفان توافق ایران و آمریکا جبهه پایداری از ایران و تندروهای اصولگرای ایرانی از یکسو و تندروهای آمریکا و اسراییل و عرب از سوی دیگر عجب مجموعه زیبا و همسانی هستند . در یک موضوع همه شما اشتراک منافع دارید . به مخالفتتون برای نزدیکی ایران با غرب ادامه بدید چون هم اهداف شما و هم محافظه کاران آمریکا و اسراییل تامین خواهد شد وافعا بهتون تبریک میگم (2634817) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۴۲:۳۴
اصلاح‌طلبان با به قدرت رسیدنشان چه منافعی برای غرب رو خواهند کرد؟! (2635295) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۳:۳۱:۴۲
عدم دشمنی بی مورد !!!! (2636388) (alef-17)
 
عین میم
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۸:۴۴:۲۹
دوست گرامی!

عدم دشمنی بی مورد با دشمن یا با دوست؟

اگر برعکس باشد پس نتیجه آن نیز عکس است؟

مثلا منتقدان (دوستان واقعی) را حواله به جهنم دادن و بی سواد خواندن و اوباما را (یکی از دشمنان حقیقی اصل اسلام و نظام مستقل) مودب خواندن؟ (2640060) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۰۳:۴۸:۰۰
همان منفعتی دارد که الان اگر عراق دست دولت معتدل باشد دارد تا اینکه دست داعش. (2637569) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۶:۵۸:۲۵
چه ربطی داشت؟ (2635693) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۷:۰۳:۰۷
از این خانم در مورد سلاحهای شیمیائی که به عراق دادند هم کمی سوال میکردید. (2635700) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۸:۲۷:۰۸
سلاح شیمیایی رو خود دولت آلمان نداده، یک شرکت داده. اما در ایران همه چیز از دولت سرچشمه می گیره. (2635801) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۰:۴۰:۳۳
مگه نقل و نباته که راحت یه شرکت بیاد بده!
ببینم الان اگه یه شرکت تسلیحاتی خصوصی بخواد به ایران سلاح بفروشه دولت آلمان اجازه میده؟ (2636030) (alef-3)
 
بهرام
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۲۶:۵۱
مگه الان تو بازار سیاه کم سلاح خرید و فروش میکنند.حتی بعضی از کشورها از این ترس دارند که سلاح اتمی رو هم بتوانند خرید و فروش کنند.این که فقط ماده ای بوده که کاربرد دوگانه داشته (2636135) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۲:۴۶:۰۳
سلاح شیمیایی نفروخته مواد لازمه را فروخته که غیر از تولیدات دیگه مکیشده باهاش سلاح شیمیایی هم ساخت خود عراق سلاح شیمیایی تولید میکرد (2636308) (alef-17)
 
امراله
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۴:۳۴:۱۸
شما می گی یک شرکت داد ولی مگه این شرکت ها می تونن به ایران راکتور یا فناوری خاص و یا حتی لوازم خودرو بدهند؟ به دلیل این که دولت شان نمی خواهد ولی آنجا دولت شان خواست و شرکت هم فروخت. بله آنجا سیستم خصوصی حاکم ولی همین شرکت های خصوصی تحت نظر ، موافقت و خواسته های دولت کارهای حساس را انجام می دهند (2636521) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۴۰:۱۶
بعضی از سیاستمدارهای ما تو این 70-80 ساله تغییر نکردن.هنوز هم منافع بعضی ها در سفارتخانه های کشورهای غربی است. (2636174) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۲:۵۱:۳۷
اون که شما شنیدی المان به صدام صلاح شیمیایی داده. زمانی بوده که المان دو قسمت بوده والمان شرقی که تحت کنترل شوروی بوده به صدام سلاح داده (2636315) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۰:۵۵:۱۴
شما سفیر المان نیستی؟؟؟ (2637099) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۰:۵۲:۲۹
چرا از دولت های نمیپرسید که از دولت آلمان ظرف این بیست سال پرسیدن یا نه؟ چرا هیچ شکایتی حتی دولت نهم و دهم هم نکرد! (2637990) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۱۲:۱۰
من متوجه نشدم این تئوری ناب که مخالفت هر کسی، در هر جایی و در مورد هر کسی، به دلیل اثبات و بقای خودشه! و اساسا استمرار بقای هر کسی در دشمنی با دیگریه از کجا اومده؟! البته یه نزدیکی هایی با تنازع برای بقا داره که مطمعن نیستم تئورسین های وطنی و حضرت عالی متاثر از اون به این نظریه پیشرو روی آوردید؟! اما در صورت صحت این فرض هم کاملا طبیعیه مردمی که سال ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت ظلم آمریکا و بقیه دول استعماری بودن و از ناحیه این جماعت بد دیدن؛ با اون ها دشمن باشن! کاملا طبیعیه که حفظ خودشون رو در مبارزه با قدرت هایی بدونن که به سمتشون نشونه گرفتن و منتظرن و تلاش می کنن که به روزهایی برگردن که به راحتی این ملت رو استعمار می کردن! این وسط هم کندرو و تندرو در آمریکا نداریم! حتی بر اساس شیوه تجربی هم بخواید حساب کنید، تا حالا هیچ دولتی در آمریکا خیرخواه مردم دیگه دنیا نبوده که بخواد خیرخواه مردم ایران باشه! اتفاقا همه دولت های آمریکایی چه تندروها و چه دوستان کندرو شما،در راستای منافع ملیشون و افزایش اقتدار و حیثیت آمریکا(البته از نگاه خودشون) عمل می کنند. اونها منافع ملیشون رو در غارت ملت های دیگه و ضعیف نگه داشتن مردم دیگه جستجو می کنن. کاش دولت ایران هم به اندازه دولت آمریکا حافظ منافع ملی خودش بود و از شان و اقتدار و حیثیت ایران دفاع می کرد! اگر حیثیت ایران برا این دولت مهم بود و رفتارش در راستای اقتدار ایران بود؛ یه آدم دست چندم به خودش اجازه نمی داد بیاد ایران و هر جایی سرک بکشه، هر چی می خواد بگه و بره! (2635873) (alef-17)
 
ناصر
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۰:۲۲
دوست عزیز و گرامی، چرا ادبیات شما و همفکرانتان همواره صحبت از جانب "مردم" است؟ خوب نظرانتان خودتان را بگویید و در حد نظر شخص شما محترم خواهد بود. (2636093) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۱۶:۲۵
حمید خان
با کمال شرمندگی تحلیل شما خیلی آبکی است! البته اینکه غرب دشمن ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران است شکی درش نیست ولی نتایجی که می گیرید اشکال جدی دارد! (2635879) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۸:۰۹:۴۰
از اینکه نظر من رو خوندید و پاسخ دادید کمال تشکر را دارم همچنین سایر دوستانی که نظر من رو به نقد کشیده بودن (2636873) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۴۲:۵۳
باز خدا روشکر اومدی حرفت رو زدی تو دلت نمونه حمید جان!!! اومدی زمین و زمان رو بهم دوختی و بدون اینکه بفهمی متن چی میگه برای خودت یه چیز دیگه میگی

اینکه یارو اومده در مسایل خصوصی کشور دخالت کرده و به جای اینکه غرامت سلاح های شیمیایی صدام رو پرداخت کنه و عذرخواهی کنه طلبکار هم هست این یعنی ما با دنیا مشکل داریم


ولی دقت کن هر جایی هر مطلب بی ربطی رو نگی. بنده خدا این مساله الان چه ربطی به این حرف داشت (2635925) (alef-17)
 
بهرام
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۶:۱۳
من چند تا سوال میپرسم اگه الف لطف کنه ومنتشر کنه و شما یا هم فکرانتان لطف کنید و جواب بدید ممنون میشم.
چرا وقتی ایران از حزب الله لبنان حمایت میکند و سلاح میدهد دخالت در امور لبنان محسوب نمیشه؟
چرا وقتی ایران از به حکم اعدام شیخ نمر اعتراض میکه و از شیعیان قطیف حمایت میکه دخالت محسوب نمیشه؟
چرا وقتی از مخالفان بحرین حمایت میکه و بعضی از انها رو در ایران سکونت میدهد دخالت محسوب نمیشود؟
چرا وقتی از انصار الله یمن حمایت میکند دخالت محسوب نمیشه؟
چرا وقتی از بشار اسد حمایت میکنه دخالت محسوب نمیشه؟
چرا وقتی در عراق از بعضی گروهها حمایت میکند دخالت محسوب نمیشه؟ (2636164) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۰۷:۳۸:۴۳
آقا بهرام
سلام
پاسخ شما:
الحق تفاوت از زمین تا آسمان است بخوانید:

اولا کمک ایران به کشورهایی مثل لبنان و سوریه مورد حمایت دولتهای آنها و عموم مردم برای دفاع از تمامیت ارضی آنها می باشد و نباید فراموش کرد که خاکریز دشمنان ناموس کشورمان، اگر از لبنان و سوریه عبور کنند به ایران می رسند پس در واقع ایران در حال دفاع از کشور خود نیز هست کاری که عقلاء آنرا ضروری می دانند.

ثانیا کشورهای غربی ثابت کرده اند دخالتهای آنها در امور داخلی صادقانه نیست و اهداف سیاسی را دنبال می کنند اینرا ما نمی گوییم بلکه کارشناسان خودشان نسبت به استانداردهای دوگانه آنها هشدار داده اند.

کافی است به اشک تمساح غربی ها از اعدام قاتلان (!) و قاچاقچیان (!) و زور گیران خطرناک (!) نگاهی شود و نیم نگاهی هم به وضعیت معلوم الحال احمد شهید در تهیه گزارش توسط منافقان و دشمنان نظام انداخته شود یا به دفاع تمام قد آنها، از اغلب کشورهای عربی مثل عربستان، که هیچ انتخاباتی در آنها برگزار نمی شود و در ملاء عام اقدام به گردن زدن مجرمان می کنند توجه شود.

اما به اقرار اسناد موجود، ایران اسلامی ثابت کرده تا ضرورت نشده است سخنی نگفته بلکه صادقانه هر جا امور انسانی و قوانین بی المللی زیر پا گذاشته شود عکس العمل نشان می دهد مثلا در جریان ظلم به سیاه پوستان آمریکا وقتی خانم افخم سخنگوی محترم وزرات خارجه و همچنین سازمان ملل به آمریکهائی ها تذکر دادند، آمریکائی ها صریحا، آنرا دخالت در امور داخلی خود قلمداد کردند (!!)

و حتی در خصوص اقدامات ظالمانه حاکم بحرین نسبت به اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین سازمان ملل نیز در کنار ایران به حکام بحرین هشدار داد.

بله صداقت شرط است که غربی ها ثابت کرده اند در موضع گیری های خود فاقد آن هستند و ایران به شهادت اسناد و وجدانهای صادق، ثابت کرده است بر اساس منطق و عقل و انصاف، اقدام صحیح را انجام می دهد (2637639) (alef-17)
 
امیرحسین
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۰۹:۵۰:۲۹
فقط چون تقاضا کردی کسی جواب بده جواب دادم.علی رغم وقت کمم،توضیحاتی مفصل را در زیر می آورم که به نظرم ماهیت حمایت غرب از بعضی جریانات داخلی مان را از حمایت های ایران از برخی جریانات در کشور های منطقه متفاوت می کند.
1- زیرا حزب الله آن سلاح ها را در مقابل مردم خودش استفاده نمی کند، بلکه در مقابل دشمن خونخوار همه مردم لبنان و منطقه استفاده می کند.و اتفاقا در لبنان و سایر کشور های منطقه هم به همین خاطر از مقبولیت نسبتا بالایی برخوردار است .پس دخالت در امور داخلیشون نیست.چنانکه در مسایل سیاسی لبنان که حزب الله قصد ورود به آن ها را دارد علی رغم علاقه ایران به حمایت از حزب الله می بینیم که در جریانات سیاسی هیچ گونه حمایتی نمی کند.
2- کی تا حالا ایران در گفت و گوهای رودررو با عربستان به آنها گفته باید شیخ نمر را آزاد کنید و هر نظری هم داشته به صورت"غیرمستقیم "و اون هم "نه در داخل خاک اون کشور "مطرح کرده ...
3-در مورد بحرین اوضاع کاملا فرق میکنه، یک اکثریت قاطعی(نزدیک 85 درصد) از مردم تحت ظلم هستند. طبق منابع رسمی بین المللی حکومتی فوق دیکتاتوری در بحرین حاکمه که اقلیتی هستند که هیچ گونه اجازه دخالت مردم در اداره امور کشور رو نمیدن و کمترین حقوق اجتماعی برای اونا قایل نیستن و اتفاقا این اقلیت با امکانات و سلاح های سنگین غرب و عربستان مردمش رو سرکوب میکنه و حمایت از اونا حمایت از یک جناح سیاسی و ... نیست.
4-یمن هم تا حدودی مانند بحرینه. ولی باز هم حمایت های ایران از یمن صرفا در قالب بیانیه و ... است و"البته نه در خاک همون کشور" و " رو در رو با مسولین ".
5-قضیه بشار اسد هم کاملا روشن است. ویران شدن سوریه در اثر حمایت های رذیلانه غرب از تروریست های داعش،النصره و ... حقیقت مساله سوریه را برای مردم غرب و اروپا نیزروشن کرده. عجیب است که حمایت از رژیم سوریه(که البته قطعا اشکالات و ... هم دارد) در برابرر تروریست های سفاک، برای شما قابل مقایسه با حمایت از یک جناح سیاسی و البته اون همم "در داخل خاک کشور" .
6-ایران هیچ گاه در عراق از یک گروه خاص حمایت نکرده.
بله بخاطر حفظ ثبات عراق از گروه های سیاسی حاکم حمایت میکنه.ولی این به معنای حمایت از یک گروه خاص نیست. چناچه پس از کنار گذاشتن نوری مالکی و آمدن حیدر العبادی از گزینه جدید هم حمایت کرد.هر چند نوری مالکی بیشتر طرفدار ایران بود ولی این ماجرا نشان داد که هدف ایران، ایجاد ثبات در عراق، در مقابل تلاشهای غرب برای تلاطم افکنی در عراق است. (2637853) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۲۲:۲۴:۳۶
برادر من به همون علتی که وقتی توی آپارتمان شما یه همسایه شلوغ کنه بهش تذکر میدی ولی دو تا خیابون اونطرف تر بهت مربوط نیست. هیچ از خودتون پرسدید آلمان از 3000 کیلومتری و امریکا از 12000 کیلومتری چه حقی دارند توی این موضوعات مداخله کنند ولی ایران نمیتونه؟ (2639628) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۵۹:۱۲
((مشکل از نگاه شماست.)) این جوابی است که ما در برابر دخالتهای یک کشور، در امور کشور دیگر میشنویم.
حالا من به تو میگویم مشکل از کجاست؟ وقتی تو درست اصول فکری ر ا در ذهن خودت تنظیم نکرده ای، این فاجعه اتفاق میافتد که به جای اینکه از دخالت دیگران ناراحت شوی، از این دخالت حمایت میکنی.
اگر در عالم خیال، ایران دوباره مستعمره انگلیس شود، من میتوانم این اصلاحطلبان خودباخته را تصور کنم که در برابر مبارزان استعمار میگویند:((مشکل از نگاه شماست.)) (2635955) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۲:۲۸:۲۴
مشکل شما و همفکرانتون اینه که فکر میکنید با اصولی که داریدتمام دنیا باید به شما احترام بذارند و نظراتتون را بدون چون چرا بپذیرند (2637244) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۲:۵۹:۲۱
با سلام دوست .من در صدد تایید یا تکذیب سوالات نیستم.اما همیشه یک سوال ذهن مرا به خود مشغول ساخنه»
چرا افرادی با تفکرات شما بجای اینکه به سوالات منطقی جواب دهد(حتی اگر سوالات غیر منطق باشد) و با جواب منطقی دیگران را محکوم کند سعی می کنید به دیگران توهین کنید....... (2637285) (alef-13)
 
آماده
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۴۴:۱۶
چه ربطی داره غرب خودش رو مشخص کرده در چندین دهه که فقط به فکر منافع خودش است و اینکه فقط با جنگ با کشورهای عرب مثل افغانستان .عراق.پاکستان با حمایت کردن تروریست ها همچون القاعده .طالبان .داعش و غیره می خواهد یک کشور را نابود کند یا در مصرباعث کودتاه می شود یا در ایران در انقاب ایران باث جهت دهی افراد به سمت خود می شود ما اگه با غرب و مخصوصا امریکا دشمن هستیم چون شناخت کامل از این کشور و سیاست های ان داریم (2636185) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۷:۵۹:۴۶
مشکل مملکت ما اینکه هر کی بخودش اجازه تحلیل میده یکیشم این نویسنده تخیلی (2634868) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۶:۵۸:۵۶
چرا؟ چون از دولت انتقاد کرده؟ (2635695) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۷:۲۸:۱۳
مشکل افرادی مثل تو هم اینه که هر کی مخالف شما و طیف سیاسی شما حرفی بزنه به جای اینکه جواب منطقی انتقادهای مودبانه اش را بدهی با صفاتی مثل آبکی، کم سواد، برو به جهنم و ... جواب انتقادها رو می دهید.

ما سال هاست که به این شیوه و روش شما و طیف های سیاسی مدعی زنده باد منتقد من عادت کرده ایم (2635725) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۵:۰۳
چند ماه پیش در جریان مشکلاتی آمریکا با سیاه پوستان، دولتهای آلمان و انگلیس به آمریکا برای رعایت حقوق بشر تذکر دادند.
هنوز بعضی ها از جمله نوسینده محترم معنی عصر جهانی شدن رو نمی دونن.
وقتی کشوری عضو سازمانهای جهانی میشه و قوانینشونو می پذیره باید قوانین رو رعایت بکنه (2636162) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۲:۳۰
الان میان میگن :
ای الف چرا درزمان دولت قبل هیچی نگفتی وسکوت کردی (2634879) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۲۹:۱۸
ای الف چرا درزمان دولت قبل هیچی نگفتی وسکوت کردی (2635899) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۳:۵۲
لطفا پاسخ منطقی بدهید. و اجازه دهید به دولت روحانی هم انتقاد شود (2634887) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۵:۱۱:۵۷
پاسخ منطقی آنستکه بررسی شود کدامیک از نقد ها درست است و در جهت اصلاح آن اقدام شود و در مورد مابقی هم قاطعانه پاسخ داده شود. (2636584) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۷:۵۸
این مطلب بی ارزش را از کدام وبلاگی گیر آورید! مگر شما به امر به معروف و نهی از منکر اعتقاد ندارید؟ خوب یک انسان حالا از هر ملت و کشوری که باشد از یک انسان دیگر سوالی پرسیده است و او هم جواب داده است. ما هم می توانیم چنین سوالی را در مورد اتباع آن کشور بپرسیم و حتی نسبت به وضعیت افراد مظلوم در دیگر کشورها نظر بدهیم که می دهیم. این چه اشکالی دارد؟ اینها بهانه برای کوبیدن افراد است. (2634898) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۷:۰۰:۱۲
اره اگه جرائت داری در مورد اسرائیل سوال کن ببین چیکارت میکنن. (2635697) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۸:۰۳:۲۱
دوست عزیز روابط دیپلماتیک با روابط شما و عمو جانت فرق می کند. وقتی در دنیای دیپلماتیک شکل میز مذاکره، اینکه دایره است یا بیضی فرق دارد... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

شما که کشته مرده غرب هستید، همان متفکران غربی می گویند اکثریت کم اهمیت و اقلیت مهم...

البته قرآن هم می فرماید : اکثرهم لایعقلون !!! (2635767) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۸:۳۱:۴۶
در یک دیدار دو جانبه نمیتوان دهان طرف مقابل را بست، لکن میتوان پاسخ داد

من پاسخ های آقای عارف را دیدم، خوب و محترمانه بود.

شما دلواپس نباش!!!!!!!!! (2634951) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۵:۵۵
خوب باباجان، این خانم طبق همون قانونی که ما درباره بحرین داریم رفتار کرده. مگه قانون بدیه؟!
الف احتمالا نمی خوای منتشر کنی؟!! (2635327) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۰:۵۷:۳۳
عزیزم فرقش اینه که ما نمیریم تو بحرین و انتقاد کنیم (2637105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۲۶:۴۴
دوست عزیز به نظر شما آقای ظریف جرات داره بره آمریکا و با سیاه پوستای مخالف دولت آمریکا مذاکره کنه و به دولت آمریکا به خاطر نقض حقوق سیاه ها انتقاد کنه؟ ایشون جرات داره از دین خودش و مسلمونا دفاع کنه و از همتای فرانسویش بخواد که به ادیان دیگه احترام بذارن و اجازه توهین به ادیان دیگه رو ندن؟! چطور در مقابل اروپایی و آمریکایی همه روشنفکر و اهل تساهل میشن و در داخل به سینشون میکوبن و سینه سپر می کنن که برید به جهنم! جرات دارید برا آمریکا شاخ و شونه بکشید! اگر هم کسی دلواپسه،دلواپسه همه اون چیزیه که براش خون داده شده و به پاش عرق ریخته شده، با لبخند و خیلی محترمانه دو دستی تقدیم آمریکا و متحدینش بشه! لااقل بگید که نفع این دیدارهای دو جانبه غیر از تحقیر یک ملت تا حالا چی بوده!؟ یک بیاد دو جانبه با هر کس دلش خواست دیدار کنه و هر چی می خواد بگه و طرف ایرانی هم محترمانه جواب بده! البته با بخشی از نظر شما موافقم. دم آقای عارف گرم که حداقل تا حدودی جور دستگاه دیپلماسی رو کشید! (2635894) (alef-17)
 
بهرام
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۴:۲۰
اقا جان مگه رییس جمهور قبلی ایران 8 سال نرفت امریکا و از امریکا و سیاستهایش انتقاد کرد مگر نرفت دانشگاه کلمبیا ودیگه چی میخواست بگه که نگفت از انکار هولوکاست گرفته تا ظلم! به سرخپوستان امریکا.ما تحقیری در این جور دیدارها نمیبینیم ولی شما و هم فکرانتان رو نمیدونم که از تحقیر چه برداشتی در ذهنتان دارید.یکی اومده دیدگاهش رو گفته و یکی دیگه هم جواب داده این میشه تحقیر.فکر کنم شما و همفکرانتان از دیالوگ میترسید فقط از چیزی که استقبال میکنید مونولوگ است.شما دوست دارید که کشورتان بسته باشه و کلا ارتباط با جهان خارج قطع بشه البته به غیر از روسیه و چین و صد البته ونزوئلا و بلاروس همانند کره شمالی (2636100) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۰۷:۴۷:۲۰
این شما و ما و اون ها و این ها رو از کجا اوردید؟! به نظرم زیادی درگیر جنگ سرد شدید و خودتون رو وکیل مدافع جبهه غرب آزاد می دونید در برابر شرق بسته و مسدود و محدود و ...! (2637658) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۲:۱۰:۲۰
رييس جمهور امريكا سياه پوست است عزيز دل برادر زياد به گزارش ها صدا و سيما كوش نكن (2636233) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۳:۳۶:۵۱
شما که منبع خبری موثق دارید! بفرمایید بر اساس منابع خبری خودتون الان حقوق سیاه ها و سایر رنگین پوست ها تو آمریکا نقض میشه یا نه؟! یا سیاهپوست بودن رئیس جمهور تاثیری تو کاهش درد و رنج و محرومیت های رنگین پوست ها گذاشته یا نه؟! ما صرفا گزارش های صدا وسیما رو گوش نمی کنیم اما چشممون به BBC و VOA هم نیست! (2636402) (alef-17)
 
شادونه
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۸:۵۲
اگر در امریکا به آقای ظریف یا نماینده هر کشور دیگری جازه انتقاد به حکومت را ندهند، کار غلط و نا درستی است اما این چه ربطی به موضوع داره؟شما غرب زده مضاعف هستید.چون معیار تون عملکرد آمریکاست نه عقل و اخلاق.باید قانون و قاعده را با ملاک عقل سنجید.شما خود ملاک ندارید بعد هم برای تثبیت نظر خود به امریک یا غرب ازجاع می دید.کارغلط، غلط است از سوی هردولت و هرکس باشه. (2636451) (alef-17)
 
سامان
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۸:۴۱:۱۱
بهانه هاي اصولگرايان براي حمله به دولت ... (2634982) (alef-17)
 
علي
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۰۱:۳۹
نه انتقادي به اين خانم وارد نيست، به اقاي عارف وارده كه اين خانم ازش يه همچين سوال وقيهانه اي رو پرسيده .چطور ؟چطوووور؟ احسنت به اين استدلال منطقي الف.احسنت و ....چطووووور؟ (2635029) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۴:۴۶
ما که میدونیم حرف این غربیهای زبان نفهم چیه پس دعوت کردن ازشون یا پذیرفتن درخواستشون برای اومدن به ایران عین بی تدبیریه چون به قول شما وقتی بیان این اراجیف را تحویل میدهند
هیچ عاقلی دشمن و توهین کننده به خودش را به خانه خودش راه نمیدهد (2636161) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۰۸:۱۷
بهانه هاي واهي نگيريد. اون چيزي كه مردم حس ميكنند اينه كه سياست هاي وزارت خارجه در حال بازسازي حيثيت ايران و ايرانيه. تا كي بايد مردم تاوان اين طرز تفكر شما رو بايد بدند؟؟؟؟؟؟؟؟ (2635038) (alef-17)
 
ستار
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۸:۱۵:۲۴
معلومه! مدت ها است که نماینده رییس جهور به سازمان ملل را راه نمی دن!
خجالت هم خوب چیزیه؟ (2635779) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۰:۰۳
حتماً برای همین هستش که هنوز نتونستن نماینده ایران را به سازمان ملل اعزام کنن!!!!!!!!!!!!!!! (2635855) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۴۵:۵۶
تا تعریف تو از حیثیت چی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟ اینکه طرفدار حامی صدام و تامین کننده سلاح های شیمیایی کشتار مردم ایران الان مدعی و طلبکار و دایه مهربان تر از مادر شده شاید برای تو بازسازی حیثیت باشه ولی برای این ملت و مردم و خانواده هایی که جوان هاشون رو به پای سلاح های این آدم کش های دروغگو و گرگ صفت دادن حیثیت نیست. (2635930) (alef-17)
 
م
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۲:۳۹:۳۰
اقای ابو طالبی ویزاشون اکی شد؟؟؟؟؟؟ (2636295) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۶:۱۷
به خداقسم ازسیاستهایوندانم کاریهاوانفعال این دولت دربرابرغرب واهانت به داخلیها کلافه شدیم. (2635050) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۲:۵۰:۳۴
مراقب باش برادر عزیز . اگر قدری بدون پیش داوری و تاثیر گیری فکر کنی و بین مردم بری(واقعا بین مردم تشریف ببرید نه پای حرف همفکراتون،به هر حال شماها به ظاهر هم که شده همیشه دم از مردم میزنید پس برا یه بار هم شده یک جامعه آماری اتفاقی برای خودتون تعریف کرده و به تحقیق میدانی بپردازید تا متوجه بشید مردم چه میخوان و چی میگن اونوقت اگر شما به فکر درد مردم باشید حتما نظرتون عوض خواهد شد)ا (2635661) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۷:۲۶
آیا به هر بهانه ای ، باید به دولت یازدهم هجمه برد؟ (2635051) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۴۹:۵۶
بهانه!!!!!!!!!!!!!
دیگه همه چیو میخوای بفروشن؟؟ (2635308) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۱:۲۴
دیگه اینهمه انفعال شک برانگیزهمجلس باید استیضاح کند ظریف رو (2635311) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۷:۰۱:۱۶
تشکر از این همه روحیه ی نقد پذیری. (2635699) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۱:۲۵
نه عزیزم به هر بهانه ای اجازه نقد نباید داد!!!!!!!!!!! (2635858) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۷:۴۵
کاملا" مشخص است که این مطلب برای درج در ستون خبرویژه کیهان نوشته شده (2635053) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۸:۳۱:۱۳
سفسطه اش اینجاست که شما در امور داخلی هر کشوری که بخواهید دخالت می کنید و حتی پول می دهید تا یک حزب سیاسی در کشور دیگر مسلح شود بعد یک کلمه حرف را تحمل نمی کنید. (2635809) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۴۱:۴۰
واقعا برای سیاست خارجه آقای حقوق دان متاسفم .... (2635092) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۴۲:۴۴
نویسنده محترم
پس باید این سوالات رو از چه کسی میپرسید ؟
اگر از شما میپرسید راضی میشدید ؟
احیانا پاسخ ها دروغ بوده یا از روی ناآگاهی جواب داده که مکدر شده اید ؟
نمایندگان مخالف دولت در سفر برزیل بسر میبرند که این وظیفه خطیر سوال از دولت به شما واگذار شده است ؟
کلا مسولین دولتی در مکانهای مختلف برای هماهنگی سوالاتی که از ایشان پرسیده میشود با کدام بخش از اداره محل کار شما بایستی هماهنگ شوند ؟ (2635096) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۵۱:۵۸
یخ سرد است و ذغال گداخته، داغ!
حال اگر یک آلمانی گفت: ذغال می‌سوزاند و یخ سرد است، استکباری سخن گفته‌است؟
این چه منطقی‌است! (2635111) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۸:۳۹
اگر قبول داری داری که یخ سرد و زغال گداخته داغه
پس قبول داری که اگر کسی را که میگوید یخ داغ است و زغال سرد را به عنوان دانشمند دعوت کنی کار احمقانه ای انجام داده ای (2636169) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۴:۴۹:۵۶
بله، دقیقا.
اما یستمعون‌القول و یتبعون احسنه این است که این خانم، آزادانه، بدون تهدید طرفین گفتگو و بدون بی‌ادبی و پرخاش سخن بگوید. مخاطب هم پاسخ دهد. شما هم خرد را به‌کار بگیری. و از درست‌ترین پیروی کنی.
امروزه، سخن رییس دولت امید که در حصر است، در باره‌ی پرونده‌سازی، در باره‌ی فساد، دروغ، تهمت، شعبه‌شعبه‌کردن مردم و ... را دوباره گوش کن. بعد داوری با خودت.
ببین، حق نداریم به خاطر حمایت از یک فرد یا یک جریان، حق را زیر پا بگذاریم واین، یعنی اصل اسلام. (2636541) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۵۳:۵۶
مچكريم ! تچكر!!! (2635117) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۹:۵۷:۳۸
ا.جانا سخن از زبان ما میگویی.ظاهرا فقط ما داخلی ها غریبه ایم! (2635126) (alef-17)
 
امید
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۰:۰۱:۱۲
آدم یاد فیلم کیف انگلیسی می افته. این آقایون اصلاح طلب دلشون میخواد کشور به جایی برسه که سفیر انگلیسٰ آلمان و ... براشون تعیین تکلیف کنن. (2635134) (alef-17)
 
نقاد جهنمی
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۰۷:۱۳
مگه الان این اتفاق نمی افته! البته الان شاید با واسطه انجام میشه!
اگه اینطوری نبود اصلاح طلبان امید و آمال غرب در ایران قلمداد نمیشدند! (2636091) (alef-17)
 
majid
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۰:۱۴:۲۴
بابا اينا كه از خودشونند زياد سخت نگير نويسنده محترم 2 سال بشتر نمونده (2635149) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۰:۴۳:۳۷
یادداشتی ]میخته به حب و بغض نویسنده و جناح همفکر ش (2635200) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۰:۴۴:۴۷
ای کاش این نویسنده محترم کمی هم وضعیت معییشتی مردم را تحلیل میکرد (2635202) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۰:۵۷:۴۰
کم تحلیل میشه؟ همه بشینن ساکت یه گوشه که وضعیت معیشتی خرابه؟ یا باید به دول غربی گزارش روزانه بدیم که وضعیت معیشتیمون درست شه؟ آزادگی کجا میره؟ جالبه یکسری دوستان که اتفاقا مصدق رو 100 درصد قبول دارند و بهش افتخار میکنن در عمل 180 درجه باهاش زاویه دارن. جدا باید دوران مصدق امروز بازخونی بشه (2635220) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۲۹:۴۴
آخه موضوع مصدق چه ربطی داشت ؟.. ازکجا به کجا پریدی؟
اگه اینجوریه منم میگم شیخ فضل الله نوری قانون اساسی را ملعون نامه میگفت و سید حسن مدرس از دادن حق انتخاب به زنان 4ستون بدنش لرزید (2635901) (alef-17)
 
حامد
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۰:۳۰:۱۵
کی گفته مصدق کارش درست بوده.تو هم فکر کنم از تحریمها داری سود میبری یا مجردی و تو باغ نیستی و خرجتو یکی دیگه میده. (2637063) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۰۳:۴۰
چه ربطی داره ! حالا مثلا با دخالت این خانوم در امور مملکت ما وضع معشتی مردم بهتر شد! (2635236) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۰:۵۵:۴۴
مگه قرار بوده شما چیزی رو مخفی کنین ؟؟؟ راستگویی از افتخارات دین اسلام هست (2635217) (alef-17)
 
محمدمهدی
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۱۲:۱۹
در این که راستگویی از افتخارات اسلام هست شکی نیست! اما این دین آموزه هایی دیگه هم داره مثلا: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ .... . (2636094) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۴:۵۲:۱۲
شما رحما بینهم نشون بده، بعد باور کنیم جزیی از مومنین هستید. (2636545) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۵:۳۱:۵۶
درود بر شما ، عالی بود (2636626) (alef-3)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۰۴:۵۳
ما بايد باهوش باشيم و در مورد مسائل حقوق بشري بهانه دست غرب ندهيم.بهرحال آنها دنبال امتيازگيري از نقطه ضعف ما هستند. اينکه در حرم امام با حضور خيل کثيري از مهمانان خارجي، اقاي احمدي نژاد يا دوستانشان در وزارت کشور ، عليه نوه امام، حرکت خودش راه مياندازند؟. طبيعي است که دشمن از اين حرکت نادرست بهره برداري ميکند. (2635240) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۳:۲۱
الف جان لطفا مردانگی کن همه یادداشتا رو تایید کن
واقعا تعداد کامنتای تایید نشده همین صفره؟؟؟؟ (2635254) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۴:۴۲
از خانم ميپرسيدن اون سلاح هاي شيميايي كه به عراق دادن و روسر مردم بدبخت ريختن چي شد؟
اول خودتون رو اصلاح كنيد و بعد به حقوق زنان ايران كار داشته باشيد(دقيقا بر اساس استدلال خود ايشون كه صدالبته مغلطه بيش ني) (2635258) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۸:۳۵:۳۲
مغلطه شما این است که شما بخش خصوصی رو از بخش دولتی آلمان جدا نمی دانید. آلمان ایران نیست که دولت تصمیم بگیرد و بلافاصله عملی کند. آنجا بخش خصوصی مستقل است. قوه قضاییه مستقل است. قوه مجریه مستقل است. بانک مرکزی مستقل است. شاید درک اینهمه مرزبندی در داخل یک کشور برای شما مشکل باشد. (2635817) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۲۱:۵۰
یعنی فروش هواپیمای جنگی و بمب خوشه ای و مستشاری نظامی و کمکهای اطلاعاتی و .... . هم در غرب دست بخش خصوصیه!
به ما سیم خاردار نمیدادن (البته بخش خصوصی!) چون کاربردش دو گانه بود اما موادشیمیایی توسط چهارتا تاجر سودجو به عراق بدون هیچ کاربرد دوگانه ای داده شد دولتهای غربی هم خیلی شیک نظاره کردند و بعد تازه اون چهارتا رو دعواشون هم کردند! عراق به کویت حمله کرد بیچارش کردن چون منافعشون ایجاب میکرد!
(2636122) (alef-17)
 
نیما
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۲۴:۳۷
دوست عزیز شما که اینقدر محکم تاکید میکنید انجا ایران نیست و بخش خصوصی مستقل است ،چرا زمانی که همان بخش خصوصی به ظاهر مستقل می خواهد یک ماده برای تولید لعاب سرامیک به ایران بفروشد، دولت به بهانه کاربرد دوگانه جلوی ان را میگیرد ، اما وقتی صلاح شیمیای میفروشد ، به دلیل استقلال دولت با بخش خصوصی فرق دارد و ان دولت ان کشور نیست؟ تا کی می خواهید راه حل مشکلات کشور را غربی شدن بدانید ؟ (2636129) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۲:۲۹
خيلي جالبه!!!چندين بانك و شركت خارجي براي داشتن رابطه اقتصادي با ايران توسط دولت محكوم و جريمه شدن اونوقت ميگين بدون دخالت دولت ميتونن هركاري بكنن!!
خيلي خوبين والله (2636149) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۳:۲۰:۱۵
شما خیلی ساده ای یا ساده سازی میکنی که پیشفرض ذهنیت بهم نخوره. بخش خصوصی آلمان مواد مربوط به سلاح شیمیایی بفروشه به عراق بعد دولت آلمان و امریکا خبردار نشن؟ 20 30 سال از جنگ جهانی دوم گذشته تازه بلوک شرق فروپاشیده تسلط اطلاعاتی کامل دارن به منطقه بعد خبردار نمیشن که یک شرکت خصوصی مواد اولیه تسلیحات شیمیایی صادر میکنه از آلمان؟ بدون اطلاع دولت آلمان اصلا چیزی صادر میشه از اون کشور؟؟ حالا امریکا به کنار (2636365) (alef-17)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۰:۱۱:۲۷
مگر چند تاجر سودجوی غربی (که مواد اولییه شیمیائی که میتونست کاربرد دوگانه داشته باشه رو به عراقیها فروخته بودند)،محاکمه و زندانی نشدند؟ (2635983) (alef-17)
 
اردوان
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۶:۰۷:۴۹
اصلا گیریم دولت آلمان 30 سال پیش به عراق سلاح شیمیایی داده. الان هیچکدوم از تصمیم گیرا و مسببای اون قضیه سر کار نیستن که بخوان پاسخگو باشن. فکر کردی ایرانه که همه شیفته خدمت باشن و تا آخر عمر به مقام خودشون بچسبن؟ (2636704) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۶:۲۳
مگر نایب رئیس مجلس کشور المان کم مقامی است ؟ المان یک کشور صنعتی جهان اول است که در مقام مقایسه درجه ایشان از رئیس جمهور یک کشور جهان سوم هم بیشتر است دوستان . (2635267) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۴۰:۰۲
اینا که اصل مذاکرات نمیدونن مطمئن باشند پروفسور عارف که فخر مهندسی برق ایران هست و جزو صد دانشمند برتر برق جهان و بنیانگذار نانو در ایران و...
مذاکرات مهمی داشته و دهها تحریم را رفع خواهد کرد.لطفا سر و صدای الکی نکنید (2635286) (alef-17)
 
ali
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۴۰:۴۶
قابل توجه نویسنده دلواپس عزیز
خانم"روت"به دعوت مجلس به ایران اومده پس فرافکنی نکنید (2635291) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۱:۴۷:۲۵
این دسته ای که در مقابل این دخالت ها ساکتند مثل شاهان قاجارند و حاضران به خاطر غرب رفتن مملکت رو بفروشن! (2635299) (alef-17)
 
امیری
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۳:۱۶:۳۹
این نوع گفتگو و دیالوگ امروزه در جهان متداول و رایج است.توهین امیز و دخالت هم تلقی نمیشه.حقوق بشر جزو حقوق بنیادین تلقی میشه و همه موظف به پاسداشت ان میباشند.در ایران هم اگر موسسه مردم نهاد قوی داشته باشیم میتوانند درباره نقض حقوق بشر در سایر نقاط جهان فعالیت کنند.خصوصا در اروپا و امریکا که از گزارشات مردمی بسیار استقبال میشود. (2636360) (alef-17)
 
باغصفا
۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۲۳:۴۳:۵۳
سلام وقتتون بخیر با ازنتقاد از دولت حمایت کرده وخواهم کرد بعدشم مملکت ما قانون داره همچین هر کی نیست که هر بی سروته ای بخواد بیاد برای ما کری بخونه این موضوع داخلی هست حقیقت ماجرای حضور نداشتن زنان در ورزشگاهای ایران متاسفانه کاملا فرهنگیه و اصلا ربطی به حکومت نداره چندین باری که برا بازیا رفتم ورزشگاه ازادی شرایط خیلی تاسف بار دیدم اگر بازیکنی توپ رو خراب میکرد تماشاچیان فحشهای خیلی رکیکی به بازیکن توب خراب کن میدادند ومن با تمام وجودم این واقعیت زشت رو لمس کردم (2635517) (alef-10)
 
hamvatan
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۵:۳۶:۲۴
خشونت علیه زنان که تو اروپا خیلی شدید تر از ایران خودمان است اما بر اساس آماری اگر بخواهیم بحث کنیم حتماً خانم مولاوردی اطلاع دقیق تری دارند اما در رابطه با به منع ورود خانم ها به ورزشگاه هم دلایل متعددی وجود داره من جمله مسائل حل نشده فرهنگی اگر هم یکی روزی با این شرایط فرهنگی ورود بانوان به ورزشگاه ها آزاد بشود من به ناموسم اجازه نمیدم وارد چنین جاهایی بشه این خانمی که از آلمان آمدند باید با پاسخ کوبنده ای روبرو میشدند که دخالت در چنین مواردی را برای خود جایز نپندارند اگر واقعاً بی طرفانه قصد نقد حقوق بشر را دارند تشریف ببرند عربستان که کلاً ناقض حقوق بشر هست /آیا جرات همچین کاری را دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2635681) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۲:۳۰:۲۳
اصولا در اروپا شما نميتوني به ناموست اجازه بدي جايي بره يا نره.
درمورد خشونت عليه زنان در اروپا هم كه انقدر پرتي بهتره جوابي ندم.
ولي درباره عربستان باهات موافقم (2636274) (alef-17)
 
ايراني
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۸:۳۱:۰۵
اين خانم معاون مجلس آلمان است وقبل از اين مطالب نشست وخنده هاي آنچناني با معاون مجلس ماپخش شده بودكه نويسنده به دلايلي هيچ اشاره به آن نكرده است حتما مصلحت گروهي ايجاب نميكرد وعلي القاعده بايد به دعوت مجلس آمده باشد واينكه درآن نشست خيلي خودماني چه گذشته است هم ما محرم نيستيم؟ (2635808) (alef-17)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۸:۴۳:۴۳
جالبه طیف اصلاح طلب در ایران به هیچ وجه انتقاد پذیر نیست. چرا در اظهار نظر ها اکثرا جواب منطقی به این سوال ندادند وفقط سفسطه و هوچی گری کردند. (2635828) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۴:۵۷:۳۵
پاسخ: یخ سرد است و ذغال، داغ.
مومنین نیز کسانی هستن که از حق(حرف حق) روی نمی‌گردانند و گفتار را می‌شنوند و از بهترین شیوه پیروی می‌کنند، آنانی که اگر خلق نیکویشان نبود، مردم پراکنده می‌شدند!
مومنین بدی را به بهترین شیوه پاسخ می‌گویند.

------ الف، این نکته فاقد توهین و افتراست. پس می‌بینمش. ان‌شاءالله. (2636559) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۸:۵۲:۴۵
"اگر قبول کنیم که هر مقامی به هر کشوری وارد شود، نماینده کشور خود است"...این فرض شما اساسا غلطه!! (2635845) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۷:۴۸:۴۹
++++++++++++++++++++++++++++
چون مثال نقضش هم اين است که تو کشور خودمان هر کی که تو خانه ملت هست لزوما نماينده مردم نيست.
مثلا با شخصی که 250000 رای دارد می تواند نماينده 10000000 نفر باشد؟ (2639998) (alef-17)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۲۷:۲۶
وقتی شما اجازه میدین به خودتون تو کار کشور های دیگه دخالت کنین نباید توقع داشته باشین که دیگران تو کار کشور شما دخالت نکنن......چطور ما تو کار دولت های بحرین و یمن ......دخالت بکنیم اما کسی تو کار ما دخالت نکنه ..... مرگ خوبه واسه خونه همسایه ؟؟؟؟؟ خوب بزارین این شیخ نمر و ... بگیرن اعدام کنن دیگه چرا شما دخالت میکنین؟؟ (2635895) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۲۵:۰۲
میشه یه نمونه مثال بزنی ما تو مسائل آلمان دخالت کرده باشیم!
راست میگی اصلا به ما چه مربوط داعش تو عراق چیکار میکنه ما حق نداریم در مسائل اونا دخالت کنیم! بزار بیان لب مرز کردستان و خوزستان اونوقت یه کاری میکنیم!!!!!!!!!!!!! (2636130) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۳:۴۶:۰۶
کاش ظریف هم جرات این رو داشت که بره تو بحرین و با نماینده شیخ نمر دیدار کنه! یک بخشی از انتقادها به ضعف داخلیه! اینکه این دولت از موضع ضعف و با گردن کج کردن جلو اروپا و آمریکا چی رو می خواد درست کنه؟ مگه اونایی که گردن کج کردن وضع مملکتشون درست شده؟ (2636423) (alef-17)
 
123
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۹:۳۵:۲۷
فکر کنم شیخ نمر عربستانی باشه نه بحرینی (2636991) (alef-17)
 
عبداله
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۴۴:۱۰
چرا این خانم نرفته با خانواده شهدا یا خانواده جانبازان شیمیایی مصاحبه کند؟
این خانم افرادی را برای گفتو گو انتخاب کرده که بتواند به بهانه حقوق بشر ایران را زیرسوال ببرد ! وحتما درآینده به این بهانه های واهی ایران را در سازمان مملل محکوم کنند ! چقدر مسوولین کشور ما قافلند یا قصدا این زمینه را فراهم می آورند تا دشمن ضالم بهانه به دست آورد . نمایندگان مردم نیز اگر در مقابل این رفتارها سکوت کنند درمقابل خون شهدا مسئول خاهند بود. (2635926) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۱:۲۰:۳۵
چون دلش خواسته! این خانم تابعیت ایران را ندارد که طبق میل شما رفتار کند مسایلی که برایش مهم بوده مطرح کرده و نظر خودش را گفته! (2636117) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۰:۳۰:۲۸
پس بیخود میکنه میاد تو مسایل خصوصی این مملکت دخالت میکنه. حامیان داعش و صهیونیست ها برای ما دم از حقوق بی بشر آمریکایی می زنه (2637065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۵۱:۱۰
این خانم چه کاره حقوق بشره ؟ فرض کنیم به عنوان یک شخص نگرانیهایی دارد آیا تاکنون علیه کودک کشیهای اسرائیل اظهار نظری کرده ساده اندیشی است اگر بگوییم او نگران حقوق انسانهاست او دوست دارد سر به تن یک یک ما نباشد بمبهای شیمیمیایی را فراموش کرده اید اما حیف که بعضی از خواص ما هم منافع جناحی برایشان از منافع ملی مهمتره (2635940) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۷:۳۸:۵۸
از کجا می دونی در مورد کودک کشی اسرائیل صحبت نکرده؟؟؟ بد نیست یه سرچ تو گوگل بزنی البته اگه آلمانی می دونی!!!! (2636829) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۰:۱۲:۰۶
هر کسی میتونه اظهار نظر کنه ولی در مورد مسایل مهم بهتره نویسنده نگرشش به موضوع رو عوض کنه و بهتر و منصفانه بنویسه (2635985) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۰:۵۲:۴۱
اولا سركار خانم خود شما مقصر هستيد چون در جريان بازديد حضور داشتيد چون ادعا مي
كنيد كه سير تا پياز را گفته اند در ضمن هنوز خود ما نمي دانيم سير و پياز چي هست ؟ (2636058) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۲:۱۳:۲۶
یه مثل معروف میگه : ندزد و نترس (2636238) (alef-17)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۵:۰۸:۰۷
هرکس مثل ما فکر نکند دشمن ماست این سیاست امروزه سیاست مداران ما به حساب میاد (2636575) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۰۱:۲۳:۱۲
سلام میشه لطف کنیدو بفرمایید شما در این مقاله به چه مقوله ای می پردازیداز این شاخه به ان شاخه پریدید که نتیجه گیری کنید اصلاح طلبان وابستگان به غرب هستند و هرکس هم که با غرب نشست و برخواستی دارد خاین و دوستان دلواپس شما تنها وطن پرستان این وادی می باشند (2637514) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۰۴:۱۴:۲۹
این نمابنده دولت المان اول برود داخل کشورش را درست کند انچه تبعیض نژادی و نژادپرستی است در آلمانها زبانزد خاص و عام است. روز روشن خارجی ها را میکشند و کسی هم صدایش در نمی آید اینجا حالا برای ما دم از حقوق بشر میزنند. (2637573) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۰۹:۳۸:۰۰
همانطوریکه ما سئوالاتی در مورد حقوق بشر در غرب میکنیم آنها هم میتوانند سئوالاتی از ما داشته باشند چه اشکالی دارد اینها دخالت در امور داخلی نیست طرح چند سئوال و گرفتن پاسخ های آن دخالت محسوب نمیشود دولت ما در سراسر دنیا خود را صاحب حق دخالت و پرسش می داند اما حاضر نیست به چند سئوال یک نماینده آلمانی پاسخ دهد روحیه خود بزرگ بینی و خود حق پنداری مانع از دیدن درست واقعیات است دنیای امروز دنیای بهم پیوسته ای است نمیتوانیم هر کاری دلمان خواست بکنیم و به اذهان مردم دنیا هم پاسخگو نباشیم (2637835) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۱۰:۱۹
شما توقع داريد هر كس به ديدارتون مياد تعريف و تمجيدتون كنه مطهري كه نماينده مردمه نميتونه حرف بزنه از بيرون هم كسي نبايد هيچ بگه پس بفرماييد شما معصوميد و كسي حق انتقاد ندارد (2638400) (alef-17)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۵:۵۴:۱۵
اگر کسی باور نداره که غربی ها دیکتاتورند باید براش تاسف خورد حقوق بشر غرب یعنی دیکتاتوری، ۲ میلیارد مسلمان در دنیاروجود دارند (چون آمار ۱/۵ میلیارد مال ۵۰ سال قبل است) اینها میخوان احکام قرآن اجرا بشه غربی ها میگن شما حق ندارید احکام قرآن را اجرا کنید میگیم آقا همون کسی که این بشر را خلق کرده این قرآن را فرستاده آفریننده بشر میدونه که حقوق بشر چیه فرموده این حقوق بشره غربی ها میگن نه ،شما حتی حق ندارین بگین این حقوق بشر ه . شما همان چیزی را که ما میگیم حقوق بشره باید حقوق بشر بدانید میگیم شما چه چیزی را حقوق بشر می دانید میگن آزادی همجنس بازی مشروب خواری فحشا و .... دوستانی که از غربی ها و آلمان دفاع می کنید از دیپلماسی و آزادی بیان حرف میزنید این خانم آلمانی و امثال او مگر فکر و اندیشه ای خارج از این چارچوبی که گفتم در ذهنشان هست ؟؟؟!!!! ما از این دیکتاتورهایی که دم از آزادی میزنند اگر آزادی خواه هستیم باید متنفر باشیم لذا تبری هم مانند نماز یکی از واجبات دینی ماست غرب تمام عیار در جبهه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در حال جنگ با ماست آقای عارف واقعا باید شرمنده باشند ایشان که تا این اندازه بصیرت ندارد و مشت خشن و فولادی غربی ها را زیر دستکش نرم مخملیشان نمی بیند چطور برای ریاست جمهوری ملت مسلمان و غیرتمند ایران داوطلب شدند. من به شما دوستان میگم دفاع و توجیهاتی که میکنید که کار غربی ها را موجه جلوه دهید اولین مخالف شما وجدان بیدار و دین شماست لذا از این توجیهات دست بردارید به وجدان بیدار و دین پاک خودتان مراجعه کنید دنیا و آخرتتان را فدای این و آن و این جناح و آن جناح نکنید (2638858) (alef-17)
 
منصور
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۲۱:۳۶:۱۰
خانم نعیمه موحد اگر بنا بر دخالت دردیگر کشورها باشد ایران رتبه اول را خواهد گرفت وبس ! (2639502) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۲۲:۰۹:۱۸
چطور مقعیکه مشابه این کارها را ایران در رابطه دیگر کشورها میکند عیبی ندارد (2639590) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۷:۴۰:۰۸
مطمئن باشید خانم کلودیا روت با برنامه و هدف مشخص قبلی و با دعوت جناب شان هم در تدارک فتنه جدیدی هستند به ایران تشریف فرما شده اند و حسب اطلاع ملت بایستی اقرار و اعتراف نمود که ماموریت ویژه - سری و بسیار حساس خودش را ظاهرا بدرستی با همدستی جناب شان به نحو احسن انجام داده و پیش زمینه های فتنه ای بزرگتر و پیچیده تر از فتنه 88 را با حمایت های کامل جناب شان مهیا نموده اند . اما این نکته بسیار با اهمیت را از خاطر برده اند زهی خیال باطل که این ملت با داشتن رهبری هوشیار آگاه و بیدار همچون مقام معظم رهبری با استعانت از خداوند قادر متعال و ثمره خون شهداء و ایثارگران دشت نینوا تا انقلاب اسلامی انشاالله تمامی نقشه های شوم دشمنان را یکی پس از دیگری در نطفه عقیم خواهیم نمود و برگی دیگر از حماسه و رشادت ایران و ایرانی در تاریخ ثبت خواهد گردید و برای جناب شان خواری و خفتی دیگر هر چه مصلحت باشد . آمین یا رب العالمین (2639984) (alef-17)
 
سلام
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۲:۵۲:۳۸
چرا مجلس يا اقاى لاريجانى ايشان را معرفى كرد؟! (2649626) (alef-17)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.