نظر منتشر شده
۲۷۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 283814
مقایسه تحصیلات تیم مذاکره کننده دو دولت روحانی و احمدی نژاد در فضای مجازی/ عکس
به تازگی عکسی از مقایسه تحصیلی اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت کنونی و دولت پیشین در فضای مجازی منتشر شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
در این عکس در حالی تحصیلات ظریف، عراقچی و تخت روانچی با تحصیلات جلیلی، باقری و زاهدی وفا مقایسه شده که عراقچی در تیم دولت محمود احمدی نژاد نیز حضور داشت ولی نقش پررنگ تری در تیم دولت روحانی به او سپرده شد.

مقایسه دو تیم هسته ای
 
تافردا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۰۶:۰۲
بسمه تعالي
نتيجه آن هم قابل مقايسه است گروه اول 8 سال مذاکره ي بدون نتيجه ولي افزايش تحريم ها، اما گروه دوم 2سال مذاکره و ختم بحران هسته اي ايران وجهان (3054595) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۴:۰۷
نه عزیزم گروه اول هشت سال مذاکره وپیشرفت ودرپایان پرکردن دست گروه دوم برای چانه زنی والبته پشتوانه هردوگروه واصلی ترین عامل، ایستادگی مردم ورهبری (3056811) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۱۶:۵۷
خیلی خوش خیالی
این رو اضافه کن 1 عبور از امنیت ملی (تحریم کامل تسلیحات متعارف علیه ایران)
2 جلوگیری ازبر برنامه موشکی ایران 3
قطعنامه فصل هفتمی اخیر (3056923) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۴۸:۲۱
مقایسه تحصیلات منطقی نیست تسلط به موضوع واشراف به دیپلماسی ملاک وهمچنین حمایت های همه جانبه رهبری وارشادایشان مهم بود تراخدااینقدرنشینید مقایسه کنید مشکلی بوددرست کردند وهمه اش مگفتندکاغذپاره بالاخره تمام شد (3057029) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۲۶:۱۸
خیلی از اقایون هستند توانایی قبولی در دانشگاه های تهران و شرف را ندارند ولی بجاش با پول بابا می روند امریکا و انگلیس درس می خوانند (3057414) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۵۸:۳۰
ولی آدمهای خیلی خاصی میرن دانشگاه امام صادق (3057498) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۰:۰۶:۵۰
شما چرا نرفتی ؟؟؟؟؟؟؟؟ (3057622) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۲۷:۳۵
منصف باشیم، اگر گروه اول مقاومت نمی کرد و اینهمه دستاورد نداشتیم سر چی معامله می کردند؟ چند سال پیش به روحانی چی دادند؟ همه زحمت کشیدند، یکی در مقاومت و یکی در مذاکره. یاد شهدایی که دستاوردهای آنها معامله می شود به خیر. ان شاء الله که زیر قرارشان نزنند. (3057420) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۳:۳۰:۵۸
اندکی صبر!
جوجه را اخر پاییز می شمارن (3057558) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۵-۰۲ ۲۳:۱۲:۱۲
موافقمصد درصد (3066374) (alef-3)
 
ويسي
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۱۰:۴۷
بنظر بنده نبايد محل اخذ مدرك خيلي مهم باشد بلكه مهم منش و درك سياسي ملاك است .اگر اخذ مدرك از دانشگاههاي اروپا ارزش است پس چرا در همان دانشگاهها آدمكشي و ترور و تجاوز به همجنس و جنس مخالف وجود دارد. (3054603) (alef-13)
 
رویا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۳۰:۲۰
محل اخذ مدرک بسیار مهم است .چرا که درک و منش رو هم از طریق برنامه های پنهان یاد میگیرند (3056438) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۰۵:۴۶
عقل کل، در ایران وجود ندارد؟ (3056616) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۰۹:۱۷
متاسفانه نظر شما نشانه آن است که از علم جدید اطلاع درخوری ندارید (3056636) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۱۳:۴۲
البته که محل اخذ مدرک خیلی مهمه (3056910) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۱۷:۲۰
یه مرجع اعلام کن ببینیم توی کدوم داشنگاه اروپا تجاوز به همجنس و جنس مخالف هست (3056924) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۲۷:۰۳
اين حرف از كجا در اوردي؟ (3057130) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۰۷:۵۶
در دانشگاه های خارجی آدمکشی و تجاوز وجود دارد!!!!
کدام دانشگاه!!!؟ (3057227) (alef-13)
 
شهروند 2
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۲۳:۴۷
ویسی عزیز بحث سر محل اخذ مدرک نیست ، بحث سر روابط بین الملل و علوم سیاسی و اقتصادو معارف هست (3057254) (alef-3)
 
محمّد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۳۱:۴۱
اتفاقاً به جهت آشنایی با دوستان مذاکره کننده قبلی دارم، درک سیاسی اون‌ها از نظام سیاسی آمریکا خیلی سطحیه، در حد همین که ساختاری بشناسند و دیگر هیچ. حداقل لازمه شناخت، دونستن زبان اون‌هاست که هیچ‌کدوم نداشتن. (3057274) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۱۵:۰۸
عزیز من بحث سر این جمله هستش که هر کسی را بهر کاری ساخته اند (3057387) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۲۶:۴۰
محل اخذ مدرک مورد بحث نیست. نا مربوط بودن آن با موضوع و کم تجربی مذاکره کنندگان مذاکرات را نا موفق می کرد. (3057417) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۱۳:۴۴
این کجا و آن کجا!
رئیس جمهور محترم و محبوب ایران جناب آقای دکتر روحانی عزیز دوست دار یم برای نجات کشور عزیزمان ایران اسلامی از دانایان ، باسوادان ، عالمان ، دانشمندانی که غیرت و شرفشان هم بی نظیر است انتخاب فرموده اید. درود بر دلسوزان واقعی نظام.
مرگ بر اسرائیل و طرفدارانش . (3054611) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۵:۲۱
هر زمان که لفظ مرگ بر ها از زبانمان حذف شد آنوقت هست که پیشرفت کرده ایم. (3056815) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۱۵:۴۱
در دیوار تمام مدارس خصوصی و کالج‌ها و دانشگاه‌های خارجی‌ حتی سطح اول آنها، پر است از عکس دانشجویان خارجی‌ و تبلیغ برای آنها.... چون این دانش جوها و شهریه که می‌پردازند، یا دولتشان میپردازد، بزرگترین منبع درآمد و سود آنهاست و برای اینکه بیشتر بتوانند جذب کنند ، انواع تقدیر و مجیز گویی را نثار آنها میکنند تا در بٔر گشت، تبلیغ آن دانشگاه را در میان خواهر و برادر و دوستان و سایر آقا زده‌های کنند که دانشجوی جدید آن مدرسهٔ یا کالج یا دانشگاه شود....هم اکنون شما در دانشگاه‌های غرب رقابتی در جذب دانشجویان چینی‌ می‌بینید که حتی قادر نیستند یک صفه انگلیسی‌ را به خوبی‌ بخوانند یا بنویسند، ولی‌ با درجه بالا از رشته هایی مانند حقوق از آن دانشگاه با درجه عالی‌ فارغ التحصیل می‌شند... در اواخر زمان شاه و قبل از انقلاب، نیز این داستان در مورد ایران به دلیل درآمد نفتی‌ بالا اتفاق افتاد... هوش و ذکاوت را این دانشگاه‌های غربی دارند که کبوتر را به جای توتی‌ یا گنجشک را به جای قناری قالب کنند، مگر نه همه آنها که اینجا زندگی‌ میکنند می‌دانند که رشته یی مانند حقوق یا علوم سیاسی ، حتی برای کسانی‌ که زبان مادری آنها انگلیسی‌ است بسیار دشوار است چون انگلیسی‌ که نیاز دارد حتی بسیاری از بومیان آمریکا و کشورهای انگلیسی‌ زبان قادر به تسلط به آن نیستند!!!!!! (3054615) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۰۷:۵۸
بعضی اوقات ،آنقدر متوهم میشویم که واقعا خودمان هم فکر میکنیم صحبت های بیهوده ای که میکنیم درست است،دوست عزبز شما ظاهرا سر اغ دانشگاه های اشتباهی رفته بودی،از خواب غفلت بلند شو،آنطور که شما تصور میکنید نیست (3056626) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۱۸:۳۶
حتما این دانشجویان پایان نامه هاشون را هم از میدان انقلاب میخرند. (3057115) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۲۷:۱۰
یعنی جنابعالی که بومی ایرانی هستی و به زبان فارسی صحبت میکنی الان بدون داشتن تحصیلات لازم براحتی متون ادبی مشاهیر ادبیات ایران مثلا فلسفه ملا صدرا ، شفا ی بو علی سینا ، اشعار مولانا ، گلستان سعدی و..... و،... رامثل بلبل روان هستی و تفسیر هم میکنی؟ بعد هم این اطلاعات ذیقیمت؟!! را شما در باره دانشگاه های خوب خارجی از کجا کسب کردی؟ اصلا میشود بگویی میزان تحصیلات خودت چیست و چه مدرکی از کجا داری؟ (3057132) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۳۵:۴۰
ای خدا باز هم اظهار نظر عجیب احتملا کسی که که پاشو از مرز بیرون نزاشته !!!!

عزیز من دکتر ظریف تو یکی از دانشگاههای ایالتی آمریکا درس خونده ! اون یکی تو برن ! این دانشگاهها جزو QS500 هستن ؟ می دونی یعنی چی ؟؟


حق هم داری واسه اینکه ملاکت فارغ تحصیل دکترای مرحوم دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاوایی و ایناست !!!!! (3057153) (alef-13)
 
سیاوش
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۱۲:۰۳
خودت رفتی دیگه اره (3057378) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۱۷:۳۴
ما که نفهمیدیم چی گفتی (3057392) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۱۹:۰۱
زنده باد تدبیر و امید (3054621) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۰:۱۱
اولا اقای عراقچی در تیم اقای جلیلی هم بودند.
دوما تحصیلات برای کسی شان و مقام نمی اره.
سوما خیلی از با سواد های غربی نتونستند حکومت پهلوی که همه جوره تحت حمایت امریکا بود را ساقط کنند. اما امام خمینی که تحصیلات حوزوی داشت این کار کرد.
چهارما این همه مسئول که مدرکشون از انگلیس اسکاتلند و ... شما فکر می کنید اگر دکتر جلیلی می خواست نمی تونست مثل بعضی اقایون مدرک از اونجا بگیره.
و در اخر

تن ادمی شریف است به جان ادمیت
نه همین مدرک! زیباست نشان ادمیت (3054625) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۳۳:۰۱
اگر تحصیلات و دانش برای کسی شان و مقام نمی آورد ، چرا قران می فرماید : هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون ....... (3057434) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۱:۱۸
تیم هسته ای آقای روحانی مذاکره می کرد و
تیه هسته ای آقای احمدی نژاد درس فلسفه و ... می داد. (3054628) (alef-13)
 
محمّد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۳۲:۴۲
آقا به فلسفه توهین نکنید! درس لجبازی شاید. (3057279) (alef-3)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۳:۱۳
زمان ثابت میکنه کدوم تیم با کدوم تحصیلات و اعتقاد دنبال منافع وسربلندی ایران بودند (3054633) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۴۱:۵۸
احسنت (3057010) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۳:۲۶
یعنی جلیلی بود الان مذاکرات برای اتش بس باید میکردیم نه رفع تحریم (3054634) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۶:۴۶
صبر کنید! (3054642) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۷:۰۳
فکر کنم باید زیرش تیتر می زدید:
«بدون شرح»! (3054643) (alef-13)
 
موسوی - اصفهان
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۷:۳۸
در طول تاریخ ایران هر آنچه از ایران تکه تکه شد و جدا شد متاسفانه توسط همین تحصیلکرده های فرنگ برگشته بود و به قول دکتر شریعتی زیر هیچ معاهده بین المللی که به ضرر اسلام و مسلمین باشد را در طول تاریخ هیچ آخوند و تحصیلکرده حوضوی امضا نکرده است (3054646) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۴۲:۱۸
بسیار عالی (3056494) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۵۹:۳۵
الان باید بگیم ماشالله به این همه فهم? (3056588) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۲۸:۱۳
دوست عزیز زیر هیچ معاهده ای را اخوندهاامضا نکردند چون قدرت سیاسی ن اشتند.
ضمنا اتش جنگهای ایران و روس را چه کسانی روشن کردند؟ (3056957) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۵۶:۴۶
نیس که به اسلام و مسلمین با بی تفاوتی هایشان اسیب نزدن!!!!!
آقا یه پر کاه میگیرن کوه میکنن،اونوقت واسه مسائل مهم کشور که میرسه و سر دادنها هیچ اثری ندارن.
مگه این همه بدبختی توی این 36 سال و عقب موندگی کل جامعه کم ضربه ای بوده که میگید امضا نکردن؟؟؟
خاک بر سر ما که فرق خوب و بد نمیفهمیم. (3057210) (alef-13)
 
123456
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۳۲:۲۰
فرنگ برگشته ها حداقلش اینه کاری رو که انجام میدن مهر و امضاء میکنن و برای همه ی ما هم مشخص هست که چکار میکنن و اگر به ضرر ملت هست مجلس می تونه جلوی این کارو بگیره . اما کاسبان تحریم خوردند و بردند و غارت کردند و هیچ چیزی رو هم امضاء نکردند و پاکترین دولت هم هستند . (3057277) (alef-13)
 
اردوان
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۰۴:۱۵
حوضوی؟! (3057364) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۰:۰۶:۱۹
خوب علتش آن بوده که اینان هیچ وقت در قدرت نبودند که چیزی را امضا کنن. دیکته نانوشته غلط ندارد. (3057620) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۷:۵۷
بدون شرح (3054648) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۹:۵۹
این تیم واسه مناظره های دینی مذهبی کاربرد داره نه هسته ای (3054655) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۳۴:۵۶
یعنی الان هرکی مدرکش از جای بهتری باشه باسواد تره ... خخخخخخخخ
داریم به سمت جنگ میریم من به صحبت های مقامات آمریکا رو قبول دارم تا داخلی ها ... با سواد ها پیش به سوی جنگ ...
در ضمن تنها فرق جلیلی با ظریف اینه که ، ایشون از جنگ برگشت و آقای ظریف از آمریکا ... (3054664) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۰۶:۵۹
مگه جنگ رفتن اینهمه منت داره؟ همه رفتند و قرار نیست بابت جبهه رفتن کسی از کشور طلبکار باشه! اگر من سرباز خوبی باشم دلیل نمیشه که قاضی خوبی هم باشم. (3056623) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۲۲:۴۳
دمت گرم... جمله آخرت عالی بود... (3057120) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۳۴:۵۸
آقای جلیلی باید نسبت به عملکردش در مذاکرات توضیح دهد !


همین طور ک تیم فعلی اقدام ب شفاف سازی و انتشار کامل مذاکرات کرده انتشار جزییات مذاکرات دردوره آقای جلیلی از ضروری ترین ارکان شفاف سازی است برای قضاوت آیندگان لازم است!!! (3054665) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۳:۴۸:۴۲
انتشار کامل مذاکرات؟ ما که از مذاکرات فقط "تهدید نکنید" را شنیدیم! نکنه منظور شما سند برجام است که چون یک سند رسمی است باید منتشر شود؟ (3057592) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۳۵:۲۰
برخی‌ از دوستان تصور میکنند که اگر کسانی‌ در دانشگاه‌های خارجی‌ حتی معتبر آنها درس خنده باشد، بسیار فرهیخته و ویژه هستند... ولی‌ دوستان اگر سالها در این محیطها زندگی‌ و تحصیل کرده باشید، متوجه میشوید که برای تمام مدرسه‌ها و کالج‌ها و دانشگاه‌های خارجی‌، دانشجوی خارجی‌ یعنی‌ پول و شهریه... بنابراین رقابت عجیبی‌ برای جذب آنها در بین این دانشگاه‌ها بٔر قرار است ولی‌ راندمان آنها حتی به اندازه ۱۰ درصد فرق التحصیل‌های بومی نیست... برای مثل، همه دانشگاه‌های آمریکا و کانادا و انگلیس، مانند ایران که گذراندن زبان و ادبیات فارسی برای همه رشته‌ها الزامی است، گذرند زبان و ادبیات انگلیسی‌ الزامی است، ولی‌ چون می‌دانند که هرگز دانشجو یان خارجی‌ نمیتونند این واحدها را پس کنند، برای آنها جداگانه ارائه میشود، برای دریافت تفاوت آن میتوان به تفاوت دست خط فارسی آلن ایر و یک دانشجوی دیپلم ردی ایرانی‌ اشاره کرد... البته هم باید چنین باشد... یا هر هفته جلساتی با حضور استادان بٔر گذار میشود، که در آنها به صورت موردی، به اهمیت توجه به دانشجویان بینلمللی و لزوم داشتن خاطره خوب و نمرات قبولی بالا، به اساتید گوشزد میشود....البته بسیاری از دوستانی که به این صورت در خارج درس خواندند، از بیان شفاف این حقائقٔ خودداری میکنند ولی راستی‌ همیشه بهتر از کتمان حقأئق است حتی اگر به اعتبار ما لطمه بزند. مگر نه این موارد برای کسانی‌ که آنجا درس میدهند، یا درس می‌خوانند، مبرهن است... شیاد باور نکنید ولی‌ اگر این دوستان می‌خواستند با رقابت با دانشجویان محلی وارد رشته‌های بالای دانشگاه‌های معتبر غرب بشوند تقریبا هرگز شانسی نداشتند، و شما اصولا کمتر ایرانی‌ می‌بینید که توانسته باشد در این دانشگاه به جز ویزای تهسلیل جذب شده باشد و پذیرش گرفته باشد...البته در مورد تیم‌ آقای جلیلی و تحصیلات در دانشگاه‌های داخلی‌ و بوریسیه خارجی‌ که دیگر نیاز به شفاف سازی نیست! (3054667) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۰۹:۱۹
الان يعني شما دانشگاه برن سوئيس را با كدوم دانشگاه ايران مقايسه كردي؟

دانشگاه‌هاي ايران حتي دكتري رو هم پولي كردن . كجاي كاري ...

ولي حالا بگذريم از اين مسايل

ولي شما زحمت بكش نتيجه كار رو بررسي كن ... (3056637) (alef-3)
 
مهدي
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۲۹:۴۱
برام خيلي جالبه بدونم منبع شما كه انقدر كامل و دقيق اطلاع داريد دقيقا كجاست! (3057141) (alef-13)
 
اهورا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۳۵:۵۹
ما تو ایران عادت کرده ایم که ببینیم کار به افراد غیرکارشناس سپرده میشود و هیچکس سر جای خودش نیست...برای همین است که نه وضعیت اقتصادی خوبی داریم نه وضعیت فرهنگی خوب است و نه وضعیت سیاسی و وای بر کشوری که فاقد نظم وبرعکس استاد شعاردادن باشد. (3054672) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۳۷:۲۲
کار را میبایست به کاردان سپرد (3054675) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۳۷:۴۲
واقعا که مایه خجالت است جناب جلیلی و همکاران خودتان که دیدید تخصص دیپلماسی ندارید اینکه قبول کردید و شش سال مصیبت بودید من به عنوان یک نفر مسلمان ایرانی از شما راضی نخواهم بود که انشاالله باشد برای قیامت.
مرد حسابی شاید به شما بگویند بروید پزشکی کنید باید بروید و انجام دهید وقتی تخصص ندارید؟؟؟؟ (3054677) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۳۷:۵۷
با امید به اینکه خداوند این دکترها را زیادشان نماید. (3054680) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۳۸:۴۷
خوب بخاطر تحصیل در غرب است که این توافقنامه پر از ضعف و ضرر، بسته شد دیگر. (3054684) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۴۱:۵۱
فقط ميشه چند لحظه سكوت كرد (3054692) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۴۹:۳۱
چندین سال قبل یکی از مقامات امریکائی گفته بود دولتی را در جهان پیدا نمی کنید که درکابینه ان چند تحصیل کرده ی امریکا نباشند و این مسئله حداقل برای ما امریکائی ها شناخت کامل از تمام زوایا و خصوصیات شخصی و.......نقاط ضعف و قوت انها و..... را بدنبال دارد (3054716) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۵۱:۴۰
تاثیر تیم مذاکره کننده قبلی روی لباس خانم اشتون کاملا محسوس بود ... در واقع تنها چیزی بود که تغییر می کرد (3054722) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۵۲:۴۵
تا جایی که من به یاد دارم دکتر هادی زاهدی وفا دکتری خود را از کانادا دریافت کردند... (3054725) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۹:۵۳:۱۴
انصافا" دولت روحانی با تدبیر عمل کرد (3054726) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۰۲:۳۴
خب همه چيزمون بايد بهم بياد اگر كليه كابينه را هم با هم مقايسه كني وبخصوص ساير امور بغير از تحصيلات خيلي بهتر خواهد بود (3054746) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۰۳:۳۲
خیلی جالب بود. گرچه با اینکه اینو نمیدونستم به صورت ناخوداگاه همچین انتظاری از تحصیلات اقایون قبلی میرفت!! (3054747) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۰۶:۳۶
خوب كه چي؟ (3054755) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۰۷:۲۸
برای همینه حرفی برای گفتن نداشتن (3054758) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۱۱:۱۶
دکتر عراقچی در زمان دکتر احمدی نژاد فقط 6 ماه سخنگوی وزارت خارجه بودن... از فرط شایسته سالاری (3054770) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۱۳:۱۰
دكتر زاهدي وفا مدرك دكتراي خودرا از كانادا اخذ كرده اند (3054775) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۱۳:۱۳
دوستان دارند به حاشیه ها می پردازند مهم نتیجه کار است که بعد ها معلوم خواهد شد تحصیلات چقدر نقش داشته است (3054776) (alef-13)
 
فرزند ایران
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۱۳:۴۹
چرا عکسی از عراقچی و صالحی نیست؟
همچنین تصاویر شهدایی که آبروی ایران شدند (3054778) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۱۴:۴۷
دقیقا بر اساس همین معارف دینی و سیاسی بود که حتی یک امتیاز هم ندادند واقعا آیا همین تیم نمی توانست این امتیازات رو بده و توافق کنه؟ (3054785) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۷:۴۹
از روی دانشگاه های مکان تحصیلشون پیشنهاد می کنم به جای فرستادن پسرها به سربازی و تلف کردن عمرشون همه مردم رو دو سال به طور اجباری بفرستن آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، آلمان، سوئد و ژاپن. باور کنید از نظر فرهنگی و سطح فکری در کمتر از ده سال جامعه متحول می شه و همه می شن دکتر ظریف. (3054817) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۳۱:۵۳
اونوقت شما تضمین میکنی برگردند؟ (3056773) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۰:۰۰
با سلام
قیاس مع الفارقی است (3054829) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۳:۰۵
میان ماه من تا ماه گردون/ تفاوت از زمین تا آسمان است (3054835) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۵:۰۵
بهترین دستاوردهای هسته ای هم درزمان مذاکره کنندگان دولت قبلی بدست آمد حالابعدهامیبینیم که این آقایون چه دسته گلی به آب دادند؟ (3054844) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۱۶:۰۴
4 تا از اون بهترین دستاوردها را اسم ببرید ! عجیب منتظرم,لطف کرده نام ببرید. (3056670) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۷:۰۵
فعلا که وا دادیم (3054848) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۱:۰۳
خیلی عجیبه. واقعا" اون افراد مناسب اینچنین مذاکرات سختی بودند؟ (3054860) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۳:۵۰:۵۹
این همه امتیاز دادن سخت هم بود! (3057596) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۱:۴۱
ماشاا... همه شان دکترا دارند ولی
میان ماه من تا ماه گردون
تفاوت از زمین تا آسمان است (3054862) (alef-13)
 
hadi
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۲:۵۷
خیلی جالبه تمام اعضای تیم مذاکره کننده دوت بل رو قلش یهمعارف اسلامی گذاشتید؟
بد نیست بدونید دانشگاه امام صادق (ع) از معتبرترین و کارآمدترین دانشگاه ها در بین کشورهای اسلامی و جهان بحساب میاد و دانش آموختگان ان دانشگاه از ممتاز ترین و باهوش ترین جوانان مملکت در رشته های علوم انسانی هستند
به عنوان کوچکترین مثال از آموزش های این دانشگاه باید خدمتتون عرض کنم که هیچ دانشگاهی نیست که دانشجوهاش حداقل به 3 زبان زنده دنیا (عربی، فارسی و انگلیسی) مسلط باشند بجز دانشگاه امام صادق (3054869) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۱۸:۲۲
فارسی!! عربی!! زبان زنده دنیا؟؟ (3056680) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۳۵:۵۰
عجب!!!! (3057286) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۳:۴۹:۴۳
پس چرا جلیلی انگلیسی بلد نبود؟ (3057594) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۳:۳۰
بیچاره ولایتی گفت بیانیه می خوانند حالا علت معلوم شد. (3054872) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۲:۳۹
بسیار مقایسه بی ربطی انجام شده است . ضمن انکه این مقایسه به نفع تیم قبلی است

تحصیلات تیم قبلی متکی به معارف دین مبین است و تکالیف و دستورات دینی و قرانی مبنای رشد و علمی انان است

حال انکه تحصیلات تیم فعلی متکی به فرهنگ غربی است و از اندیشه علمی انان نشات گرفته و متاثر است

هر چند این مقایسه اعتبار تیم قبلی را نشانه میرود و ان را نعتبر به خواننده منتقل می کند و لکن اساسا در این برهه از زمان انجام این مقایسه را نامربوط می داند

هر چند غربزدگان و مشتاقان رابطه تنگاتنگ با غربیها این روزها دستشان باز است که هر چه می خواهند را حتی مقایسه نامربوط را به صخنه اورند

این مردم پیرو دین مبین , قران کریم و معرفت الهی بر گرفته از سنت رسولالله(ص) هستند و لذا اب و رنگ غربی و تاثیر پذیری از معرف علمی غربیون بر انمان حجتی نمی تواند به حساب اید (3055303) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۲۳:۱۲
بیچاره ولایتی گفت بیانیه می خوانند حالا علت معلوم شد.
ترش نکن حقیقت تلخه (3056939) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۳۶:۳۴
شعار شعار شعار (3057288) (alef-3)
 
ارتباط!
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۶:۳۷
سلام
من نفهمیدم بالاخره دوستان منظورشون اینه که تیم قبلی رشته هاشون مرتبط تر بوده یا تیم جدید؟ آخه قسمت اصلی توافق جدید بحث های تحریمه که مرتبط با اقتصاد کشور است؟ اما در تیم مذاکره کننده جدید من فرد اقتصادی ندیدم! بخش های اصلی ترش هم که حقوقی بود و در بحث های معارف اسلامی کمی از این مباحث است اما در علوم سیاسی ... بالاخره کدام گروه مرتبط تر بودند؟؟؟؟ (3055324) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۴۶:۵۷
بحث اقتصاد در مذاکرات برعهده ی جناب آقای نهاوندیان بود (3057316) (alef-3)
 
سیدجمال
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۰۹:۴۴
تفاوت چندانی وجود نداره بیخودی شلوغ کردید شمن اینکه به یاد بیارید شهید دکتر چمران پیش از اینکه یک نخبه فیزیک پلاسما باشد یک اسلام شناس و یک مبارز انقلابی بود (3055978) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۰۰:۵۱
چه ربطی داشت (3056350) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۱:۳۳
۱.این نشون میده عده ای که فکرشون غربیه اونجا درس خوندن،بیخود نیست که چوب حراج به صنعت هسته ای و موشکی کشور زدند،بیخود نیست که میزان واردات کشور در دوره آقای روحانی رکورد زده به هر حال اینا بیشتر دلشون اونجاست.
۲.این نشون میده کسیکه با رفتار ایمانی خود روی خانم اشتون اثر گذاشته بود تا حدیکه ایشون کم کم محجبه شده بودند در دانشگاهی درس خوانده که به نام امام ششم ایشان است.حالا معلوم میشه چرا آقای ظریف اینقدر با خانمها خوب و راحت هستند.
۳.این نشون میده آقای جلیلی در جوانی خود فرصت درس خواندن نداشته و در حال مبارزه و جهاد بوده ولی بعضی ها از این فرصت استفاده کردند از ایران رفتند آمریکا تا در امان بوده و راحت تحصیل کنند.کاس اونها هم در سختی برای وطن می جنگیدند.
۴.این نشون میده بیخود نیست در دوره آقای جلیلی غنی سازی برسمیت شناخته شد (طبق گفته آقای صالحی در شبکه یک) ایشون اهل دانشگاه امام صادق است.
۵.این نشون میده بعضی از تبلیغات چی ها چشمشون به غربه و فکر میکنن در حوزه علوم انسانی غرب از ایران جلوتره،آخه اینا نمیدونن در علوم دیگر نیز شهید شهریاری و احمدی روشنها تحصیلکرده داخلند.چرا بعضی ها مقابل غرب خود باخته هستند که فکر میکنن ظریف بهتره؟توقف صنعت موشکی هنر بزرگیه که عاشق ظریف شدید؟ (3056016) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۲۶:۰۱
کمر ما زیر تحریم بشکنه تا اشتون محجبه بشه!!!! طرز فکرو داری . (3056948) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۳۷:۲۷
تو یکی دیگه واقعا حالت خوب نیست! (3057294) (alef-3)
 
فریدون کدخدا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۲:۵۷
اگر تیم مذاکره کننده دولت دکتر احمدی نژاد می خواست اینجوری مذاکره کنه و اینهمه امتیاز بده و هیچی نگیره و فاتحه فناوری هسته ای را بخونه که همان سال اول امتیازات بهتری بدست می آورد و حداقل فناوری هسته ای را هم نگه می داشت نه مانند اینها که فاتحه این فناوری را خواندند و تهدیدات هم در این خصوص با این توافق و قطعنامه جدیدشورای امنیت علیه کشور بیشتر می شود. (3056256) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۱۳:۰۹
امتیاز اصلی را همان تیم داد! وقتی که شرایطی برای امریکا فراهم کرد که بتواند برای قلدری اش همه دنیا را بسیج کند! خود آمریکایی ها معترف هستند که تحریم هایشان بی سابقه بوده، ما می دانیم ظالمانه بوده، ولی واقعیت این است که چون در آن شرایط توانست موافقت اروپا را جلب کند، حتی روسیه و چین نیز تحت تاثیر قرار گرفتند، فکر می کنید روسیه بدش می آید سیستم دفاعیش را میلیارد ها به ما بفروشد، حتی وی نیز نمی تواند! آیا تقدیم چنین قدرتی امتیاز دهی نبود! فراموش نکنید بخش اعظم فعالیت این تیم درآوردن سنگ از چاه بود! (3056377) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۰۰:۱۵
امتیاز را خائنینی دادند که با فتنه گری زمینه به قول شما قلدری آمریکا را دادند! هر چه عقب بنشینی هرچه ذلیلانه برخورد کنی دشمن جری تر می شود این مسئله بدیهی را هر عاقلی می داند مگر کسی که خود را به خواب زده باشد! (3057352) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۴:۴۱
همه چیز در نتیجه موشخص می شود (3054877) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۳:۰۹
برای غربزده گان (3055308) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۴:۱۱
شما برو پیش روسیه و چین اقای شرق زده (3056812) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۳۸:۰۰
برای شعار زدگان (3057296) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۶:۳۴
خب معلومه اونها در مكتب خونه غرب درس گرفتن و عاشق خوش خدمتي ب اونها هستن (3054883) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۱۹:۳۹
سخنی از پیامبر

به دنبال علم بروید حتی اگر در چین باشد. (3056690) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۳۰:۳۰
با حساب شما , تیم قبلی به اسرائیل خدمت میکرد چون در آنزمان از اسرائیل هیچ صدایِ مخالفتی در نمیآمد! (3056767) (alef-13)
 
نقی معمولی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۰:۰۹
ببین تفاوت راه از کجاست تا به کجااااااااااااااااااااااااااااااااا (3054895) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۰:۲۰
آخه یک نگاه هم به نیمۀ پر لیوان !!! بندازید :
هیئت قبلی در هر نشستی باید یک تیم زبده و ورزیده از مترجمین شفاهی ، کتبی و همزمان رو همراه خودش می برد ،........ درحالیکه تیم فعلی مطلقا نیازی به مترجم نداشت ؛
خودتون بگید : بستربرای ایجاد اشتغال !!! در کدوم زمان مهیا تر بود ؟؟؟؟ (3054896) (alef-13)
 
dhnavi
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۲:۳۴
هركسي درجاي خودش باشد براي نظام بهتراست .افرادباخدامعمولاهرپستي را قبول نمي كنند.چون دركشورما افرادي كه عملكرد منفي دارند بازخواست نمي شوند خسارت به جيب مردم زياد مي شود وچون ازجيب مردم است مهم نيست (3054902) (alef-13)
 
Saeid t
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۲:۴۸
همین دو تیم را دو طرف میز مذاکره بگذاری، عمرا به نتیجه برسند!

تنوع و پراکنش تیم بالایی، در قیاس با تمرکز تیم پیایینی خیلی معنی دار است.

و این نشان می دهد شعار دادن کافی نیست! (3054905) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۳:۵۶
تفاوت بسیار بیشتر از تحصیلات تنهاست. (3054910) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۴:۵۰
چه نتیجه ای می گیرید؟ (3054914) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۲:۲۰
من نتیجه می گیرم واقعا دانشگاه هایمان باید یک فکری به حال کیفیت تحصیلات بکنند! رتبه اول تولید علم را نخواستیم! دیگر اینکه چون بدست آوردن کیفیت زمان می برد (مانند کمیت نیست تعداد پذیرش را بالا ببری، شهریه بگیری، صندلی بخری، مشکل حل شود!)، تا آن دوره با سایر دانشگاه ها در ارتباط باشند، امکان بورسیه و تحصیل نخبگان (نه نورچشمی ها) را فراهم کنند تا در 20 سال آینده مملکت قحطی مدیر نشود! فراموش نکنیم، آنها که امروز مدیریت کشور را انجام می دهند، دانش آموختگان در دوره ای دیگر هستند، همین نشان می دهد شاید بخشی از جهت گیری های سابق، مثلا در بخش تحصیلات، خیلی هم بد جواب نداده است! (3055853) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۰:۴۳
نتیجه می گیریم که کسی که درسش را غرب داده است .... بومی فکر نمی کند (3056013) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۰۴:۱۶
كسي كه غرب درس خوانده زبان انها را بهتر مي فهمد و مي تواند بهتر فكر انها را در جهت منافع ملي بخواند. تيّم قبلي نمي توانست درك درستي إز نحوه تفكر غربي ها داشته باشد. انها بيشتر به درد مذاكره با كشور هاي مسلمان مي خورند. هر كسي بايد در جاي خودش باشد و إز توانايى خود بوترين استفاده را كند. (3056883) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۷:۳۸
همین بوده پس مذاکره شده بوده کلاس اخلاق و بعد هر دور مذاکره یه قطعنامه می گرفتیم! البته دوستان فراموش نکنید تحریم ها کاغذپاره بودا!!!!! (3054922) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۸:۳۵
خوب نتیجه مذاکرات از روی تحصیلاتشون مشخص بود دیگه .
جلیلی میرفت براشون از معارف صحبت میکرد ظریف میرفت باهاشون مذاکره میکرد .
(3054925) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۹:۴۵
خیلی ممنون که این مقایسه را منتشر کردین تا مردم بدونن تحصیلات منطبق با رشته کاری چه تاثیری در روابط بین الملل دارد تازه ننوشتید که همین مدرک را با گرفتن امتیاز و مسائل دیگر گرفتند همیشه از قدیم گفتند کار را به کاردان بسپارین (3054930) (alef-3)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۶:۵۵
نه بعیده امتیازی بوده باشه! (3055139) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۹:۱۶
فعلا سعداباد هم اقایان با تحصیلاتشان وضع کردن و بعد تحریم شدیم رفت (3055204) (alef-3)
 
شب دراز است!
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۳:۰۳
سلام دوست عزیز
تحصیلات مرتبط منظورتون اینه که کسانی که در دانشگاه های آمریکا و اروپا تحصیل کردند زبان آنها را بهتر فهمیدند!؟ ولی نتایج مذاکرات ..... شب دراز است و قطعنامه در راه... (3055305) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۳:۲۶
nدانشگاههای غربی دانور , برن و انگلس در مقابل دانشگاه امام صادق(ع)

چه مقایسه مکتبی شایسته ای!!!

آنهم درحوزه علوم انسانی

رسانه را باش که چه اسان چنین قیاسهائی را هوادار است

البته وقتی هدف وسیله را توجیه کند آنوقت علوم انسانی غربی در دانور و برن و. لنده یکپارچه می توانند کار دانشگاه امام صادق(ع) را بسادگی پنبه کنند
یک تعدادی هم نظر بده پا به رکاب هستند که خود گوئی و خود خندی رسانه را خوش بحال کنند . (3055603) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۴۵:۳۰
احسنت برادر ایمانی. (3057177) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۳:۵۸
جالبه این کامنت ها تو یک نصف روز 500 تا مثبت می گیره ! کامنت هایی کپی پشت سر هم مبنی بر بد بودن تفاوفق تو 2 روز 20 تا مثبت می خوره !!! کاش الف منفی ها رو برگردونه ! (3055676) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۰:۱۳:۰۱
کامنتها درسته, شما توهم خود اکثریت پنداری داری! همه موافق توافقند غبر از اندک دلواپسان. آینه چون قامت تو بنمود راست. خود شکن آینه شکستن خطااست (3057634) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۷:۰۴
به کشور ها هم توجه کنید . امریکا انگلیس سویس (3055739) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۸:۰۵
برادر من اولا اینکه شما مطمئنی دانشگاه انگلیس یا سوئیس مدرک دکترای علوم سیاسی رو به واسطه شایستگی دانشجوی ایرانیش برای دفاع از متافع "ایران" صادر میکنه؟؟ واقعا اینقدر قربه الی الله کار می کنند؟؟
ثانیا اینکه بعد دو سال مذاکره و به اصطلاح خودشون معامله حقی از ما رو دادن تا حقی دیگر ازمون رو بگیرن اسمش هنر دیپلماسیه؟؟ و اونم در حالی که نقد دادیم و آنها نسیه و به صورت آنی و با دلبخواه خودشون آنچه از حق خودمون رو با منت دادند(و اگر بدند البته) رو می تونند پس بگیرند.
نمیخوام رفتار گذشتگان رو تایید کنم که بحث اصلا راجع به اون نیست. بهتره آدم مقداری فکر کنه و بعد حرف بزنه. مشکل ما اینه که به جای آینده نگری و اهمیت دادن به آب و خاک و مرام و نسل های بعد از خودمون بیشتر از سر احساس آنی تصمیم میگیریم و نظر میدیم. (3055786) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۱۰:۵۲
بله بله ، کاملا حق با شما لست، اصلا دانشگاه های معتبر خارج اول از دانشجویان ایرانی یه تعهد میگیرن که به مملکتشون خیانت کنند، این که شما برای اولین بار این را کشف کردید نشان از هوش و ذکاوت فطری شما است. دستور میدهیم از فردا کلیه فارغ التحصیلان ایرانی دانشگاه های خارج از کشور را شناسایی، دستگیر، محاکمه و اگر رضایت شما را جلب کند اعدام کنند.فرمايش ديگرى نداريد؟ (3057230) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۸:۴۱
میرزا آقا خان نوری هم خیلی خود را کاردان میدانست (3055871) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۳:۴۹
احساس تنگی نفس می کنم از این همه واپس گرایی و غرب شیفتگی بعضی از کامنت گذاران (3055888) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۳۲:۰۳
من هم مثل تو.... (3057147) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۳:۵۹
برای قضاوت خیلی زوده بهتره کمی صبر کنید تا بدونید کاردان کیه کسی که هیچ نمیده یا کسی که همه چیز میده و هیچ نمیگیره ؟ (3055890) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۰۱:۳۹
آقای/خانم
محترم تهمت نزن (3056145) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۹:۵۵
خسته نباشید !! (3054931) (alef-3)
 
اشکان احمدی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۰:۲۰
تفاوت را احساس کنید و نتیجه رای دادن به فرد اصلح را ببینید.
روحانی متشکریم (3054932) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۲:۱۴
الف از روشنگری شما متشکرم! (3054943) (alef-3)
 
دکتر یاری
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۳:۵۰
کار را باید به کاردان سپرد. والسلام! (3054974) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۹:۱۵
حق داشتند كه در مذاكرات از تاريخ اسلام و دين بگويند چون چيز ديگري بلد نبودند (3055005) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۰:۴۳
جوجه رو اخر پاییز میشمرن (3055457) (alef-3)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۹:۰۵
چن بار جوجه های آقای جلیلی و همکارانشو بشمریم؟... شمردیم دیگه؟!!بسه!!... ماشالا اینقد برکت توش بود و جوجه زیاد بودن خسته شدیم از شمردنشون!! (3055700) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۹:۲۸
شمردن تمام شد (3055704) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۱:۲۱
داریم میشماریم شماهاهم نگاه کنید .چون که سال 1400 هم ظریف را رو میکنیم رای را میبریم (3055709) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۲۵:۲۸
پاییز و زمستان 8 پیش گذشت عمو. الان بهار شده. (3056230) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۰:۲۵
با سلام
والا بخدا به جان خودم پاییز رو هم رد کردیم وسط زمستونیم
شما ظاهرا خوابی (3056249) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۲:۲۴
اگر از تاریخ اسلام چیزی ندونند که حسابی سرشون کلاه میره مثل توافق ژنو و وین که تاریخ درس عبرتی نشد برای آقایان دیپلماتها (3055854) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۴:۳۸
اگر اصل مدرک غربی داشتن ملاک باشه پس باید گفت مغر و افکار هم غربی میشه و منافع کشور با ادای روشنفکری به باد میره (3055860) (alef-3)
 
على
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۲۱:۴۵
عزيز جان. ملاك صرفا داشتن مدرك از دانشگاه هاى غربى نيست. همه كسانى هم كه در غرب تحصيل كرده باشند لزوما انسان هاى باهوش و لایقی نميتواند باشند. لكن تركيب تيم هسته اى فعلى نشان از لياقت آنها دارد و اينكه آنها در آن جوامع براى مدتی زندگى و در دانشگاه هاى معتبر تحصيل كرده باشند آشنايي آنها را با اجتماع آنجا ، نحوه تفكر مردمان و سياستمداران و راه های مقابله منطقی با آن ها را نشان میدهد و باید با اسلحه خودشان که همان دیپلماسی است با آنها جنگید. فقط ما در این بخش با مشکلاتی که داریم میتوانیم پیروزی هایی بدست آوریم. در ابعاد نظامی در مورد یک جنگ ناخواسته قطعا در مقابل کل دنیا بازنده خواهیم بود، پس شعار بیجا ندهیم. (3057252) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۹:۵۰
فعلا که این آقای ظریف که میره احیا برای کری دعا می کنه (3055947) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۲۰:۵۸
با کدوم سابقه حضور در صحنه های بین المللی برخی به این سمت ها رسیده بودند!!؟ (3055008) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۲۵:۲۵
واقعا اگه مقاومت هسته ای دوره قبل نبود یعنی 20 درصد و فردو و اراک و 19000 سانتریفیوژ نداشتیم. این اقایون الان در مذاکرت چی چیزی جز تعطیلی کامل همه چیز برای گفتن داشتند؟ پس لطفا منطقی باشید و حرکت هسته ای را حرکتی زنجیر وار بدانید که هر دولت قسمتی از آن انست نه همه آن و قطعا دولت و گروه مذاکره کننده قبلی مقاومتر (3055016) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۳۶:۳۸
کیه که بفهمه؟؟؟؟ (3057155) (alef-3)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۲۶:۳۵
ممنون از الف که در پشت انتشار این مطلب در ابتدا همه فکر میکنن که این یعنی انتقاد به تیم جلیلی و اینکه تحصیلاتشون مرتبط نبوده و ....
اما در اصل این یعنی اینکه تا وقتی که این افراد مذاکره کننده بودن، حواسشون به خطوط قرمز بود و ذره ای عدول نکردن هرچند که تحصیلاتشون مرتبط نبوده
اما تیم آقای ظریف که ماشاءالله همه تحصیلاتشون هم مرتبط بوده به بهای توافق به هر قیمت کلا خطوط قرمز رو به عنوان روبان قرمز مسابقه در نظر گرفتن و گذشتن از اون رو افتخار می دونن

ممنون
:-) (3055020) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۳۹:۴۳
آقا من به شما مثبت دادم تا حالشو ببری و الا با نظرت مخالفم اساسی. (3056793) (alef-3)
 
تلخک
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۱۴:۴۲
صبح شده اخوی، پاشو ... (3056912) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۲۶:۵۹
مطلب ارزشمندی رو قرار دادید. مقایسه مدرک و گرایش و البته محل تحصیل این افراد بخوبی نشان می دهد که محل تحصیل چه تاثیری بر اندیشه های سیاسی فرد و عملکرد آینده وی خواهد داشت. مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح علوم انسانی که در دانشگاه های داخلی تدریس می شود دغدغه دارند وای به روزی که فردی هم علوم انسانی غربی خوانده باشد و هم در دانشگاه یک کشور غربی تحصیل کرده باشد. (3055023) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۲۹:۳۴
هيچ انسان متعهدي نمي تونه كار يك متخصص رو انجام بده. انسان اگر متعهد باشه كاري كه در تخصصش نيست رو قبول نمي كنه (3055036) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۱:۱۵
بسیار زیبا و روشن نشان دلایل عدم توافق در دوره گذشته را نشان داد (3055041) (alef-3)
 
محمودی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۱:۲۸
متاسفانه هر دو بر اساس امتیازات خاص است تحصیل در دانشگاه امام صادق معمولا بر اساس شرایط و امتیازات خاص است و تحصیل در دانشگاه های خارجی برای مسئولین مختلف ما هم از طریق بورس ها و امتیازات خاص میسر می شود اونها هم پول می گیرند و دکترا می دهند اتفاقا کسانی که دکترای داخل قبول نمی شدند سراغ این گزینه می رفتند (3055043) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۴:۲۸
اصلا دانشگاه های خوب خارج به بچه هایی که تو امتحان دکترای داخل قبول نشدن بورس تحصیلی هم میدن. (3056813) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۴:۳۷
فرقش اینه که اینا ایران خوندن و اونا غرب درس خوندن
اونا هرچقدرم قوی باشن دیگه قوی تز ازغربی ها نیستن واسه همینه که گاف های تیم روحانی الان گندش دراومده
تیمی که در دانشگاه امام صادق درس خونده اتفاقا خیلی خوب غربی هارو شناخت... (3055055) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۷:۳۰
من به این نتیجه رسیدم که سیاست تیم مذاکره کننده قبلی بیشتر الهام گرفته از معارف اسلامی و آموخته های دینی بود که نتیجه اون ایستادگی در برابر استکبار و تن ندادن به خواسته های دشمن بود. (3055062) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۹:۲۰
کار راه باید به اهلش سپرد (3055065) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۹:۵۲
تيم احمدي نژاد بيشتر مناسب گفتگوي بين مذاهب است تا ديپلماسي بين المللي (3055066) (alef-3)
 
لبو فروش
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۵۲:۳۰
دوست عزیز همون کا را هم بلد نیستند . نگاهی به کشور های اسلامی دور و بر بیانداز و نگاهشون به ایران و نتیجه می گیری که 8 سال چه بلایی سر ما آوردن این نا متعهدان بی تخصص (3057329) (alef-13)
 
لبو فروش
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۵۳:۳۵
دوست عزیز همون کا را هم بلد نیستند . نگاهی به کشور های اسلامی دور و بر بیانداز و نگاهشون به ایران و نتیجه می گیری که 8 سال چه بلایی سر ما آوردن این نا متعهدان بی تخصص (3057334) (alef-13)
 
داریوش
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۰:۳۰
چه عجب سایت الف در موضوع هسته ای روشنگری به نفع تیم مذاکره کننده کرد (3055070) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۲:۵۶
البته آقاي عراقچي درتيم قبلي هم بودند (3055081) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۰:۱۱
اون موقع كاره اي نبودند (3055592) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۰:۴۸
ايشان به عنوان سخنگوي زارت خارجه حضور داشتند ،
مشابه نقش فعلي خانم افخم در مذاكرات (3056014) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۷:۵۷
این یک نمونه کوچک از نتایج شایسته سالاری است. ایکاش این تبدیل به یک سنت در جامعه بشه تا در همه جا برای هر شغل ومنسبی افراد شایسته انتخاب شوند تا تمام امور مملکت درست بشه . (3055103) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۳:۰۷
شایسته سالاری غش کردن در بغل بیگانه نیست!

شایسته سالاری به تزئینات نیست

شایسته سالری را می خواهی بفهمی برو سند مذاکرات و پنج ضمیمه ان را که به دقت به لسان غربیهانوشته شده بخوان انوقت می فهمی که سالها همه رفتارت در زیر نگاه غربیهاست

به این مثلا می گن نئو ...... بقیه اش را اگر فهمت رفت بالا و سند مذاکرات را به دقت خواندی خودت پر خواهی کرد . البته انوقت معنی شایسته سالاری را هم متوجه خواهی شد (3055355) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۸:۱۴
مملکت را هشت سال تمام تخریب کردید حالا انتظار دارید با این امکانات کم بر روی ویرانه ها برایتان قصر بسازند. هرچند که شما قصر هایتان را با استفاده از تحریم ها ساخته اید. (3056827) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۲۹:۳۳
شایسته سالاری, سلیقه سالاری و تعهد سالاری نیست. یعنی کسی که در موردی خوانده، همان که خوانده را کار کند. به غرب و شرق هم کاری ندارد. شما اگر حسابداری و یا برنامه ریزی در هر کشوری خوانده اید، باید همان کار را کنید، نه اینکه یک نفر از معارف اسلامی را بیاورید که حسابداری انجام دهد. منظور را متوجه شدید؟ موضوع سر جنگ خوب و بد نیست، کار و کاردانی است. (3056964) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۳:۵۷
همانهالااقل مملكت رادست اجنبي ندادند اين باسوادها هسته اي به درك موشكها روهم به باددادند (3055809) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۷:۱۸
اگر این مدارک کشورهای غربی نشانه شایسته سالاری است پس 99 % فرزندان این مرز و بوم که در کشور خودمان مدرک میگیرند باید رفتگری کنند و شایسته هیچ پست و مقامی نیستند!!!!!!!!!!!1 (3055865) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۸:۳۷
افراد شایسته یعنی مدرک غرب داشتن ؟؟؟ (3055909) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۱:۱۳
کاردانی در مدرک از دانشگاه انگلستان و سوئیس و آمریکا نیست در ایستادگی در مقابل زورگویان است و باج ندادن به آنها (3055920) (alef-13)
 
علی میرزا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۲۱:۱۶
با عرض پوزش - منصب صحیح است. (3056696) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۱:۲۶
تفاوت مهم دیگه هم هست:
دسته اول همشون تحصیل کرده های غرب هستند و به تبع منافع غرب براشون مهمتر از منافع ایران هست! (3055120) (alef-3)
 
110
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۲:۴۷
جلیلی وطن پرست کجا اینا کجا (3055125) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۵:۴۲
وطن پرستی دلیل نمیشه که ناخواسته بزنم سر شما را بشکو نم ! (3056816) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۷:۰۰
در اينجا ظاهرا منظور منتشر كننده اين بوده كه آنهائي كه در آمريكا و انگليس و سوئسي درس خوانده اند موفق تر و باهوش تر بوده اند
اگر اينطور هست خب مردانگي كنيد و شجاعت بخرج بدهيد به دولت و مجلس پيشنهاد بدهيد كه درب دانشگاه هاي كشور راببندند و اينقدر هزينه بي مورد نكنند و وقت جوانان مردم را هدر ندهند و تعدادي را بورسيه از نوع از ما بهتران بكنند (يعني فرزندان وزرا و نمايندگان و تجار و فك و فاميلهاي آنها )را بفرستند خارج تا بروند تحصيل كنند و بيايند و بچه هاي ما بشن نوكر و راننده آنها و اونها بشن آقاي ما و وزارت و وكالت مجلس و پستهاي مهم مال اونها چون حق اونهاست بقيه كه پول ندارند تا مهم باشند
خوب نيست ؟ اينطوري بصرفه تره ها (3055141) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۸:۳۱
با سلام
هرچی میکشیم از این به اصطلاح روشنفکرهای غرب تحصیل کرده است
اگر آقای جلیلی هم زمان جنگ بجای اینکه در جبهه میرفت به آمریکا سفر می کرد و در دانشگاه های آنجا درس میخواند هم اکنون هم پایش سر جایش بود و هم مثلا دکترا از آمریکا داشت.
در ضمن خانم موگرینی موضوع پایان نامه اش سیاست در اسلام هست. (3055149) (alef-13)
 
يكي
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۱:۰۱
باسلام
هرچند بي سواد بدوند ولي كشوررا باخطرروبرو نكردند.ولي بيانيه ژنو ولوزارن وهمين اخري يعني وين كه با سواد ها نوشتند همه اش خطر است براي مملكت منصفانه متن رابخوانيد متن انگليسي را نه ترجمه وزارت خارجه را.فقط كساني به ان راضي مي شوند كه نميخواهند ايراني مستقل كه جلوي استكبار سر بلند كرده باقي بماند .ايراني مي خواهند دست به سينه جلوي كدخدا (3055162) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۳:۰۳
سالهاست به بهانه تعهد آدم های متخصص را کنار زدند و نتیجه اش اوضاع سیاسی اقتصادی و فرهنگی امروز است .تفاوت تحصیلات آکادمیک در دانشگاه های معتبر و استفاده از تخصص این جور آدم های متعهد نتیجه اش سرانجام توافق و رفع بحران می شود.انشاالله شاهد استفاده از متخصصان و دور کردن متملقان به ظاهر متعهد باشیم (3055170) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۳:۲۲
عين همين داستان تو همه سازمانها و زوراتخونه ها و ادرات کشور هم وجود دارد که اين شده وضعمون (3055171) (alef-3)
 
ق
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۴:۰۶
بر چه مسایلی توافق شده که دلمان را خوش کرده ایم توافق قرار بوده بر مسایل هسته ای باشه ولی مسایل موشکی به میان امده 19000 سانتریفیوژ را از دست میدهیم و 6000 هزار را نگه میداریم این هم با اما و اگر بهتر از این نمیشه دلمون رو به توافقی خوشه که امریکا برامون تععین تکلیف میکنه مرگ بر امریکا و اسراییل ، الکی خوش نباشیم فکر کنیم و متن توافق را بخوانیم ببینیم چه اتفاقی افتاده (3055179) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۷:۵۰
با این مقایسه مشخص شد که محصولات دانشگاه امام صادق علیه السلام ایستادگی ومقاومت در برابر زیاده خواهی قدرتهای جهانی را انتخاب کرده بودند ودست پرورده های غرب ،مذاکره راوچشم امید داشتن به شیاطینی که بارها به مردم وملت ایران خیانت کردند وغیر قابل اعتماد هستند. (3055197) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۶:۴۸
خیلی چیزها ربطی به مدرک ندارد چرچیل هم خیلی سواد نداشت. (3055243) (alef-3)
 
آرش
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۸:۱۵
البته این چیزایی که راجع به تحصیلات این افراد نوشتید صحیح
اما با یه نگاه به چهره این افراد هم می شد این رو تشخیص داد باید به روزی برسیم (3055252) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۹:۱۰
خوب نتیجه چیه الان این به معنی خوب بودن وبد بودنه جلیلی که رشتش مرتبط بوده حالا حتما باید مدرکش رو از کدخدا گرفته باشه
درثانی ی نتیجه مذاکرات چی شد اون سه نفری که رشتشون مرتبط بود همه رو‌وادادند فقط امتیاز دادند هسته ای رو تعطیل کردند در مقابل وعده و وعید وسند خیانتی امضاء کرد که مردم سالهای سال درود بفرستند به روح فتحعلیشاه
ولی نفران پایین با ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمن و با کمک دانشمندان هسته ای رسیدن به چرخه سوخت ۲۰٪ تا اون سه نفر بالایی با دست پر برند مذاکره بعد هم پز بدن که ما دنیا رو سر میز مذاکره کشوندیم و براشون منطق و استدلال کردیم یا بگن که مذاکره جای بده و بستان شما مگه چیزی داشتید اونی که رییس دولت شماست یه بار همه چیز رو تعطیل کردنخیر عزیزان من اون چیزی که دنیا رو پای میز مذاکره کشوند منطق و استدلال شما نبود کما اینکه اونها منطق و استدلال نمیفهمند مگر سال ۸۳ تا ۸۴ شما براشون منطق و استدلال نکردید مگر همین آقای ظریف عضو تیم مذاکره کننده نبود مگر همین آقای روحانی رییس تیم مذاکره نبود چی شد منطق و استدلال شما آخرش اونها به هیچ کدوم از تعهداتش عملنکردند و پرونده ایران رو بر خلاف وعده فرستادن شورای امنیت اون چیزی که اگنها رو پای میز مذاکره کشوند استقامت ملت و دست پر ما به خاطر غنی سازی بیست درصد بود
درآخر به شما عرض میکنم یا ما مسلمانیم یا نه یا ما قرآن را قبول داریم یا نه
قرآن می فرماید چه بسیار گروه اندکی که بر گروههای بسیار پیروز شدند به اذن خدا این وعده قرآن است
اگر به کدخدا بیشتر از خدا اعتقاد دچار نوعی شرک هستیم (3055255) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۰:۵۱
البته این مقایسه در فضای مجازی انجام شده صحت و سقم آن توسط سایت الف تایید نشده است (3055260) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۱:۰۲
دکتر جلیلی دوست دارم بخاطر ایرانی بودنت.بخاطر مذهبی بودنت.بخاطر مقاوم بودنت.بخاطر جانباز بودنت.بخاطر باج ندادنت.بخاطر مظلومیتت.بخاطر اینکه تحت تاثیر جو و منافع شخصی نبودی و نیستی.بخاطر موج سوار نبودنت.دوست دارم مجاهد. (3055261) (alef-13)
 
تلخک
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۱۸:۲۹
آره بابا دکتر ...

بی خیالِ مملکت ... تحریم .... بیکاری ... خطرِ جنگ و .... اینها که مهم نیستن ...

خودتو عشقِ دکتر ... دوسِت داریم (3056929) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۴:۳۰
آقایون و خانوم های محترم
عجله نکنید باید ببینیم چی دادند و چی گرفتند زیاد به مدارک توجه نکنید نخست وزیر مالزی پزشک بود (3055356) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۴:۴۶
شما عاقبت کار را ببینید که با این توافق استقلال ایران کاملاً نقض شده است و نقش ایران در منطقه تحت کنترل شورای امنیت است و اگر نقش ایران مورد رضایت شورای امنیت سازمان ملل نباشد دوباره همان آش و همان کاسه یعنی ایران باید با اجازه شورای امنیت سازمان ملل نقش آفرینی کند که کاملاً با بیانات مقام معظم رهبری در تناقض است که گفت چه تصویب بشود یا نشود دست از حمایت از دوستان منطقه ای برنخواهیم داشت . (3055358) (alef-13)
 
حبیب
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۹:۲۳
باعرض سلام وخسته نباشید. تیم مذاکره کننده قبلی میدانستند باچه روبا صفتانی روبرو هستند. (3055368) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۵۲:۲۲
اگر كسي دلش براي وطنش بتپد فرقي ندارد كه بي سواد باش يا دكتري .
اگر كسي وطن فروش باشد هم فرقي نميكند كه چه مدركي يا رشته اي خوانده باشد ! تيم قبلي ميدانم كه وطن فروش نبودند كه جان فدا نيز بودند . (3055375) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۵۳:۲۰
بعله!تيم هسته اى قبلى هر چى كه بود راجب قدرت دفاعى ما مذاكره نكرد (3055380) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۵۶:۴۳
این که خیلی بده که تیم فعلی علی رغم تخصص به ظاهر مرتبط چنین افتضاحی به بار آورده و تیم قبلی علی رغم عدم ارتباط ظاهری تخصصشان هیچ وقت منافع ملی را هزینه یک پیروزی ظاهری نکردند!
خیلی بده الف جان که چشمهات را به خاطر بغضی که نسبت به احمدی نژاد داری روی هر حقیقتی می بندی. هرچند تیم قبلی ربطی به احمدی نژاد نداشت.
برای احمد توکلی خیلی متأسفم. دشمنی با احمدی نژاد کور و کرتون کرده. توافق به این رسوایی مثلا خیلی دستاورد بزرگیه که توی بوق و کرنا هم می کنیدش؟

الف اگر مردی منتشر کن. معمولا کامنتها را منتشر نمیکنی. مرد باش. هرچند اگر مرد بودی چشمت را به روی این همه فضاحت نمی بستی. (3055388) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۴:۳۴
از ادبیات شما متاسفم. ای کاش مخالفان دولت ادبیات بهتری داشتند. (3055639) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۳:۰۳
البته شما راست ميگي، اما دم تكون دادن هم بلدي ميخواد، گرچه جليلي تمام سعي خودش رو كرد كه دمشو قائم كنه، اما حالا يواش يواش داره مشخص ميشه كه كجا دم تكون داده. (3055672) (alef-13)
 
محمّد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۷:۰۷
منافع ملی رو با جوجه شمردن قاطی نمی‌کنیم برعکس شما. (3055692) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۳:۴۲
شما ها هم فقط به نون فکر کنید!!!! بس تون نشده هنوز؟؟؟؟!!!! (3055886) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۸:۵۲
چرا چرت و پرت جواب میدی بی ادب؟ اینکه هر کسی در جای خودش قرار گیرد شما مشکل داری؟ میخوای منبعد مریض شدی بری پیش مهندس راه و ساختمان یا خونه خواستی بسازی بری سراغ آشپز و ... . ظاهرا کلا مودب هستید همه شماها ، فیلم میسازند انتقاد دارید مثل آدم انتقاد کنید میگویید ملعون ، راه خیر مملکت را میروند دلواپس میشوید . فکر کردید دیگران نمیتوانند مثل خودتان لمپن باشند ؟ (3055911) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۶:۰۲
در حال حاضر حضرت اقا فرمودند اتحاد داخلي ازهمه جيز مهم تره
خدا كنه نتيجه كارشون هم مثل اسمشون بالا بلند باشه
خدا حفطشون كنه (3055481) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۳:۵۴
اقدامی بسیار پسندیده برای جامعه ای که حرف اول کوچه و بازار ان "متخصص کیلویی" است کاشکه این اقدام توسعه داده شود و سابقه تحصیلی و کار همه وزرا . نماینده گان مجلس . و البته از همه مهمتر تیم اقتصادی دولت اقای روحانی را برا ی اعتماد سازی مردم اعلام نمایید. (3055562) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۶:۰۷
فقط تحصیلات دکتر ظریف مرتبطه/ اصلا اینها رو ولش کنید.. حالا با این بند 12 قطعنامه شورای امنیت چه کار کنیم؟ (3055610) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۵:۰۷
باسلام
اولا این آقایان که رفتند مذاکرره کردند برسرموضوعتی مبادله کردند که تیم قبلی بدست آورده بودند غنی سازی بیست درصد وهزاران ساتر...وچیزهای دیگر وگرنه این آقایان همراه باریس جمهور دردوره خاتمی که خوداو بیشتر تمایل به نزدیکی باغرب داشت ومسؤل مذاکره بودند چراموفق نبودند پس لطفا اینقدر فراموشکار نباشید ما که تمام موفقیت این مذاکره کنندگان رامدیون تیم هستی دوره قبل میدانیم چون هیچوقت ظاهربین نبوده ایم
ثانیا چرا نباید ازتحصیل کنندگان داخلی استفاده کرد حقیقتا ناامید شدم مسؤلان فعلی همه ازتحصیل کنندگان غرب یادرحقیقت ازپولداران یااگرنه ازپارتی داران بوده اند که توانستند دردانشگاههای خارجی درس بخوانند من نمیدانم چرابعضی چشمهای خود رابسته اند ونظرمیدهند آیا قبول شدن دردانشگاههای ایرانی سخت تراست یادانشگاههای خارجی که یا پول بیشتری بایدداشت ویا ازپارتی استفاده کرد تازه اکثر این هاکه خارج درس خوانده اند درزمان جنگ کجا بودند یعنی یک عده فدایی شوند یک عده استفاده کنند اگر سنشان نمیخورد یک چیزی
واقعا که .... (3055640) (alef-13)
 
ازاد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۰:۵۳
از حر فهاي تفرقه افكن پرهيز كنيد خوب و بد ايراني هستند اون كسي كه اين حرفها را ميزنه يا مي نويسه به عاقبت چنين حر فهاي نمي انديشه حر فهاي بنويسيد كه به اتحاد منجر شود (3055663) (alef-13)
 
سیدمهدی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۲:۵۰
درود بر شما، بقول بزرگی کسیکه تخصص لازم را ندارد و پستی را قبول میکند، تعهد هم زیر سوال است چون شرع این کار جایز نمیداند...واقعا هزینه های هنگفت جانی مالی دوران تحریم را که بخاطر کاربرد نبودن حضرات بوجود امده چه کسی باید جبران کند؟؟!! (3055669) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۴:۱۲
تیم قبلی حداقل سر موشک و وضعیت دفاعی مذاکره نمیکرد
امتیازهای کلانی که ظریف و تیمش داده اندوتحریمها رو تعلیق 10 ساله کرده اند رو منم بلدم انجام بدم (3055681) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۳:۰۸
فراموش نکنید که آقای عراقچی توی هر دو دولت عضو تیم مذاکره بودن.
فک نکنم آقای دکتر زاهدی وفا جزء تیم بودن (3055720) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۷:۵۹
نون رو به نرخ روز میخوری الف (3055743) (alef-13)
 
کاربر
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۸:۵۷
آخه اقایون تیم دولت اخوان درس خوانده خارجن!!! اون موقع که اون خارج درس می خوندن تیم دولت قبل یا در جبهه ها بودن ویا دربین مردم زیر بمب ها و موشکهای همون کشورهایی بودن که اقایون تیم دولت اخوان!!!درس می خوندن به صدام سلاح می داد جهت شکست نظام ./. حالا به نظر شما کدوم یک دلسوزی بیشتری برای مردم و نظام دارن!!! (3055748) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۲:۲۱
نتیجه تحصیل وزندگی در غرب غیر از این نمیشه که به نفع غرب همه منافع ایران را واگذار کنند (3055761) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۴:۳۷
جالبه مدرك از دانشگاه هاى آمريكا و انگليس و سوييس!!! پيدا كنيد پرتقال فروش را.. (3055775) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۵:۱۸
انصافا دکتر جلیلی کم نیاورد اگر ابر قدرتها یکماه وبلکه جندین ماه وزیرانشان به جلسات فرستاند تنها بخاطر توان هسته ای ماست اگر اینو نداشتیم مثل جلسات در خصوص افغانستان معاون درجه 4 وزارت خارجه می فرستاندتو جلسات حبف که همه چیز از دست رفت همین مانده چهار تا کمربند هم به ما بزنند (3055778) (alef-13)
 
سيدرضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۷:۵۲
باعرض سلام
ضمن تشكر بابت اين نگاه ريز بين، خواهشمنديم در صورت امكان اين مقايسه (پست سازماني افراد با مدرك تحصيلي وتجربيات ) رابراي تمامي مسئولين منتشر فرماييد. "شايسته سالاري از دستورات ديني ماست به اميد آن روز"
باتشكر (3055785) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۹:۳۷
خب كي اينها رو انتخاب كرده بود؟ بالاخره اقاي جليلي كه سر خود نرفته مذاكره (3055840) (alef-13)
 
zaer
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۱:۴۴
زياد به نتيجه توافق خوشبين نباشيد .زماني كه ترجمه كامل و روشن توافق منتشر شد قضاوت كنيد . (3055850) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۰:۳۰
حالا هرچی موضوع سر تیم مذاکره کننده است (3056250) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۳:۱۶
تیم مذاکره کننده ی فعلی به دلیل زندگی در غرب و پذیرش قدرت غرب امتیاز دادن برای زسیدن به توافق براشون خیلی راحته به همین دلیل توافق صورت گرفت در هرصورت لخر عاقبت مملکت رو خدا به خیر کنه (3055857) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۲۱:۱۳
شما نگران خودت باشد، مملکت صاحب دارد. (3056218) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۲:۴۷
البته درایران مدرک تخصیلی درارتباط مستقیم باشغل افرادمی باشد (3055882) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۰:۴۱
اگه خوب فکر کنید هیچ تفاوتی ندارند. (3055916) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۴:۴۴
بی خاصیتی این مدارک موقعی مشخص میشه که متن توافق به فارسی ترجمه بشه و بفهمین آقایون کاردان چه گندی زدن و چه کلاه گشادی سرتون رفته.
هرچند من بیعد میدونم که مجلس این افتضاح رو تایید کنه.
( نه سازش ، نه تسلیم ، نبرد با آمریکا ) (3055934) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۶:۲۶
حالا این دانشگاه دنور و کنت دانشگاه های مطرحی هستند در سطح جهان؟ (3055997) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۹:۲۴
با سلام ، بله سطح تحصيلات در روابط و حل مسائل مرتبط بسيار مهم و اساسي است ، اما طرح سوال شما بسيار ميهني و بيگانه پرستانه بود ، شما با اين طرح سوالتون هم توهين بسيار بزرگي به دانشگاه امام صادق (ع) كرديد و دانشجويانشان و هم به دانشگاه هاي ايراني ، منظور شما اين بود كه تحصيلكردگان دانشگاه هاي اروپايي و آمريكايي خيلي از وطني هايمان بهترند ! باعث تاسف و تاسر بسيار زياد هست . شما ميدانيد كه در دوره هاي قبل برنامه نظام مسائلي ديگر بود و اهدافي ديگر ، اما برنامه نظام در اين دوره اينگونه بوده و اگر رهبر عظيم الشانمان امام خامنه اي نبودند كه تمام دستاوردهاي 35 ساله انقلاب را براي يك توافق ننگين دو دستي تقديم آمريكايي ها كرده بودند ، اين رو بدونيد اگر توافق خوبي باشد آن هم به لطف حضرت امام خامنه اي بوده است و بس ، شما چه ميدانيد از مسائل پشت پرده و پا فشاري بعضي ها براي توافق بد با تهديد به استعفا از قدرت ؟!!!! هميشه از خداوند علم و آگاهي و منطق طلب كنيم . (3056007) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۰:۰۰
حضور جليلي و باقري در انتخابات و تعطيل كردن پيگيري پرونده هسته اي از سوي اين دو نفر در آن ايام را هم اضافه بفرماييد . (3056008) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۳۲:۱۴
حالا قصد داريد چه نتيجه اي بگيريد،من فقط اينو ميدونم كه اين تيمتون ايران رو به 35سال پيش، نه نه كلا براي هميشه بيچاره كرد. دمشون گرم با اين تحصيلاتشون . (3056045) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۳۲:۲۲
نتیجه ده سال مذاکره جلیلی و همدستانش ارسال پرونده هسته ای به شورای امنیت ذیل منشور هفت یعنی خطر برای صلح جهانی تصویب شش قطعنامه محاصره اقتصادی و تحریمها و تحمیل صدها میلیارد زیان به تک تک مردم ایرا و هموار سازی راه برای سلطه جویان برای حمله به ایران بود.این آقایان باید به علت خیانت به ملت ایران و تحمیل میلیاردها دلار سخارت مورد تعقیب قضایی ق ار گیرند یا علنا از ملت ایران عذر خواهی کنند شایدموردبخشش کرم قرارگیرند. (3056046) (alef-13)
 
اسماعیل
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۳۲:۴۹
جوجــــــــــــــــــــــــــــــه را آخــــــــــــــــــــــــــــر پاییز می شمارنـــــــــــــــــــــــد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3056047) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۴۶:۵۴
زیاد عجله نکنید ،صبر پیشه کنید ،وبعد قضاوت کنید ، (3056083) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۵۶:۰۰
بخدا فاجعه بود با این تحصیلات نامرتبط،در اون سطح حضور داشتن (3056118) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۵۶:۳۸
یعنی الآن به نظرتون توافق به نفعمونه ؟خوندیدش یکبار؟ (3056119) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۵:۵۷:۳۴
این امکان هم وجود دارد که بدلیل اخذ مدارک از دانشگاه های خارجی و این نکته که تمام اقدامات دولتهای استعماری هدفمند بوده و هست از جمله ویرایش علوم انسانی همانگونه که مقاصد شوم آنها را تامین می کند خدای نا کرده فرزندان ملت در مواردی با اتکا به آموخته های غربی خود مقلوب حریف شوند کما اینکه در خصوص توانمندی نظامی کشورمان جناب دکتر ظریف آنگونه که نباید اظهار نظر فرمودند ولی خوشبختانه بالافاصله با اطلاع رسانی فرماندهان نظامی مواضعشان را اصلاح نمودند. (3056127) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۱۱:۱۵
هر کدام مزه خود دارند یادمون نره مقاومتهای تیم جلیلی راه را برای امروز باز کرده است گفتمانی که ریشه در اندیشه های رهبری دارد همانطور که رییس جمهور و وزیر به این مسئله اقرار نمودند جلیلی شهید زنده است (3056177) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۱۴:۴۲
خدا عاقبت خبرنگار جماعتو ختم به خیر بکنه! ان شاءالله!
جوابیه این مطلب شما هم خیلی وقت هست در سایت افسران درج شده، گرچه اصالت مطالب آنلاین خیلی محل اطمینان نداره، ولی تلاش شایان خبرنگاران برای پر کردن پرونده آخرتی خودشون با درج هر خبری تحت عنوان شنیده ها! فضای مجازی و ایجاد محلی برای تقابل خلق الله، قابل ملاحظه هست. (3056190) (alef-13)
 
پرویز
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۱۴:۵۰
ازبند 11 و 12 پیش نویس قطعنامه سازمان ملل که در وین مورد قبول همه قرارگرفته مشخص است که تحصیلات درغرب چقدر برمنافع ملی وتوان موشکی ایران تاثیرگذار بوده است . (3056192) (alef-13)
 
ارسطو عامل
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۱۷:۵۳
ایا باج دادن به غربی ها و امریکای جهانخوار نیازمند تخصص است
یا باج ندادن؟؟؟
اساسا ایا باج دادن کار درستی ست؟ (3056205) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۲۴:۴۴
حالا معلوم شد چرا مستکبران در مقابل مکتب امام جعفر صادق (ع) کم آورده بودند. شایان ذکر است در ایمان- غیرت- تدین و انقلابی بودن که از شاخصه های بسیار مثبت و برجسته تیم مذاکره کننده فعلی بوده است تردیدی نیست لیکن بالاخره محل تحصیل می تواند گهگاهی امید مستکبران را افزایش دهد که البته با توجه به ارشادات رهبر عزیز و بصیر و وجود یک ملت شجاع و قهرمان چه مذاکره کننده های قبلی که کجبل الراسخ بودند و چه تیم مذاکره کننده فعلی و امید بستن به نقاط ضعف تخصصی در تیم فعلی مطابق مقایسه نشان داده شده توسط مستکبران عالم, برای آنها فایده ای در برنخواهد داشت چون همه این مذاکره کنندگان به شاگرد بودن مکتب امام جعفر صادق (ع) و نمادهای آن حضرت نظیر دانشگاه با این نام افتخار می کنند و قطعا درس آموزی در این دانشگاه صدها بار نسبت به دانشگاههای باصطلاح غربی_ تخصص بالاتری را برای مقابله با مستکبران بهمراه خواهد داشت البته این را همه در عمل هم آزموده اند!!! (3056228) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۲:۳۱
بقیه مقامات دولت سابق را هم مقایسه کنید نتیجه بدتر از این می شود. (3056254) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۵:۰۴
درتمام مراحل مذاکرات،مقام رهبری تاییدکننده وپشتیبان بودند.هیچ تصمیمی خودسرانه نبوده! (3056263) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۹:۵۵
این قطعنامه و این متن، ایران را تبدیل به یکی از ذلیل ترین کشورهای دنیا خواهد کرد و مسئول این ذلت تاریخی هم همین کسانی هستند که به مدارکشان می نازند.
شریعتی شهید درست می فرمود که در تاریخ، پای هیچ ننگ‌نامه ای را روحانیون امضا نکرده اند اما روشنفکران، چرا.
روشنفکران همانانی هستند که به مدارکشان می نازند. (3056284) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۴۰:۱۰
از تحصیل کرده های آمریکا و انگلیس چیز بیشتری نمی توان انتظار داشت ... (3056285) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۴۲:۰۲
این کجایش انصاف و بی طرفی است ؟

همکاران سابق را به سحره می گیرید و فدای مصلحت رسانه ای خویش در حمایت از هممسلکان خود می کنید

عده ای مسئولیت داشته اند از طرف همین نظام هم مسئولیت داشته اند کارشان را انجام داده و در یک مقطعی تعویض شده اند حالا همه ابعاد وجودی انها را به سخره گرفتهاید . ای بی انصافهای نامسلمان

مدارک خودتان را رو کنید ابروئی برایتان باقی نمیماند . همه اعتبارتان از رانت و سهمیه و از روی سر همه پریدن بوده است . یک نگاهی به خودتنان بیاندازید و کمی خجالت بکشید

هوادارانتان هم مشتی مرفه سرخاب بمال است که در فیلمهای شادی فی الفور بدون عقل به خیابانها برای رقاصی می ایند

حالا عده ای مسئول قثبلی را به این شکل هو می کنید .خوب است گفته شود ظریف نیویورکی دانس اموخته مکتب علوم انسانی مسیحیت و یهودیت و یا همکاران رانت خوار شیفته غرب ایشان

اسمتان را گذاشته اید رسانه . هر چا شمشیرتان برای کوبیدن کسی کند است نظرات باب میل را انعکاس می دهید و هرجا باب میلتات نیست هیچ نطر حتی معتدلی را هم انعکاس نمی دهید

این کسانی که در حوزه علوم انسانی غربیهای مسیحی و یهودی تبار مدرگرفته اند را امروز بعنوان شایسته و در مقابل دانش اموختگان مکتب امام صادق(ع) مدال می دهید و لحظه ای پروا در هتک حرمت علوم انسانی مکتب تسلام و دانش اموخته گانش به خود راه نمی دهید (3056291) (alef-13)
 
شیخی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۴۲:۴۹
این مقایسه مع الفارغ است هیچ ارتباطی ندارد
آقای جلیلی و دوستانش اون زمانی که اقای ظریف و دوستانش در دانشگاهای امریکایی و اوروپایی داشتن دکترا می خوندن،جبهه بودن و از جونشون مایه گذاشتن ،پا دادن،چشم دادن،دست دادن.... به هر حال بستگی به شرایط بایدازتوان وتجربه و تخصص هرکدام باید استفاده کرد. (3056294) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۴۷:۲۷
خوب ظریف و جلیلی خیلی با هم فرق می کنند. موقعی که جلیلی تو جنگ بود و مجروح می شد، ظریف در آمریکا بود. یکی از چشم جنگ و مبارزه دنیا رو می بینه و دیگری از چشم حرف و مذاکره، و مردم در انتخابات دومی رو انتخاب کردند. (3056314) (alef-13)
 
ارادتمند
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۵۴:۰۷
یکی دشمن رو می بینه، مردمش و مقاومت یکی دیگه ...

تفاوت از زمین تا آسمان است (3057202) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۴۹:۱۴
اينها نيز همانند رييس دولت و اعضاي كابينه دولت تحصيل در آمريكا و انگليس را بر كشور خود ترجيح دادند و با افتخار از آن ياد ميكنند و به دليل دلبستگي به آنجا در نهايت هم راهي وطن هاي دومشان ميشوند. (3056324) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۶:۵۹:۵۴
بعضیا فکر میکنن هرکی معارف خونده باشه و تیپ خاصی داشته باشه به تمام علوم هستی تسلط داره! در حالی که اینطور نیست، چنانکه یک استاد معارف نمیتونه یک خودرو را عیب یابی و تعمیر کنه ممکنه از پس خیلی کارهای دیگه ای هم بر نیاد. دیپلماسی و سیاست که خیلی از مکانیکی پیچیده تر است! کار رو باید سپرد به متخصص. تیم جدید که در نهایت قدم های خوبی برداشت متخصص بود. علاوه بر ان به دلیل زندگی و تحصیلات در غرب با شرایط فکری و فرهنگی طرف های مذاکره کاملا اشنا بود. قوانین بین الملل رو به خوبی میشناخت، به انگلیسی هم تسلط کامل داشتند. (3056348) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۱۳:۱۳
شهید چمران می فرماید: می گویند تقوی از تخصص لازم تر است. آنرا می پذیرم. اما من میگویم آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقوی است. (3056378) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۱۸:۰۷
همه به کنار اما اینکه مقام معظم رهبری از ابتدا ناظر و حامی تیم مذاکره کننده بودند برای ما حجت است و به آن تمکین میکنیم. (3056399) (alef-13)
 
بینا
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۷:۲۴:۴۰
به نظر بنده درگتمان سیاسی بیشتر علم واندیشه سیاسی به درد می خورد البته نباید هم از تاثیر علوم دینی واسلامی درپایداری در برابر زورگویان چشم پوشی کرد (3056423) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۰:۰۰
مدرک تحصیلی اکثر سیاستمداران دنیا در حوزه تاریخ و علوم انسانی و حقوق و علوم سیاسی و این جور چیزهاست و محل اخذ مدرک هم به خودی خود مهم نیست اگر سیستماتیک و ایدئولوژیک نباشه که البته در مورد دانشگاه امام صادق عکس این مسئله وجود داره اما یکی از پیش شرطهای مسوولیت دیپلماتیک تسلط به زبان انگلیسیه که تیم آقای ظریف دارن اما تیم آقای جلیلی فاقد این فاکتور بسیار مهم بود و یه نقص و اشکال جدی و اساسی برای این تیم به حساب می آمد (3056795) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۱:۱۹
اولا) قیاس بی ربطی بود ثانیا)جلیلی هم عقلش می رسیدکه کلی امتیازبدهدویک توافق آبکی امضاکندولی نکرد ثانیا)بادیدی به دورازتعصب به متن توافق وین متوجه خواهیدشدکه چه کلاه گشادی سرایران رفته ! ثالثا)آینده روشن خواهدکردوآیندگان نیزامروزمارابه قضاوت خواهندنشست. (3056799) (alef-3)
 
عبد الله
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۸:۵۹:۱۳
کسی که نون و نمک آمریکاییها و انگلیسها رو خورده خوب نیست اونا رو ناراحت کنه...!!!! (3056867) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۰۰:۰۱
همانطوریکه در ابتدای خبر اشاره شده این اخبار شبکه های مجازی می باشد که سایت الف هنوز اونو تایید نکرده و دیگر این که طبق اطلاعاتی که دارم دکتر جلیلی دوتا مدرک داره یکیش دکترای سیاسیه (3056868) (alef-13)
 
جوان
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۰۷:۳۴
مذاکره چیست؟؟ اول باید تعریف این کلمه رو بدونیم بعد حرف بزنیم تو مذاکره امتیاز میدن امتیاز میگیرن گرونگانگیری که نیست شرایط رو یه طرف معین کنه. در ضمن انرژی هسته ای یه صنعت هست مانند صنایع دیگه این همه بزرگش نکنید حالا که اون صنعت رو هم داریم تو کشور همه چی مهمه و لازم. درک مسایل کشور مهمه که دولت جدید با تیمش این مسایلو تا حدی درک میکنه. واقع متشکریم (3056892) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۹:۳۰:۳۳
خدا رو شکر رهبری واقعا اگاه داریم و هشدار واقعه رو قبل از وقوعش میدهند. طرح این مطلب نشد سوء استفاده جناحی از مذاکرات؟؟؟؟!!!!! مردم میفهمند چه کسانی چه چیزهایی را خرج میکنند برای انتخابات اینقدر مردم را عقب مانده فرض نکنیم!! دولت باید کارنامه کلی خودش را ارائه بدهد با این تبلیغات انتخاباتی کاری از پیش نمیبرند! (3056969) (alef-13)
 
مرتضي
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۲۸:۳۸
متاسفانه تو مملكت ما به هركي كه پولداره ميگن دزد، به هركي خارج تحصيل كرده ميگن دين فروش و غرب زده. يكي نيست بگه مرد حسابي، دكتراي الهيات رو چه به مذاكره سياسي. اونم در اين سطح بالا مقابل ٦ كشور بزرگ دنيا كه سياستمداراشون گرگ سياست و مذاكره هستند.متاسفانه اين عدم شايسته سالاري در همه مديران ما به چشم ميخوره و باعث اتلاف سرمايه هاي ملي ميشه!!! (3057136) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۲۹:۲۰
من واقعا از اقای دکتر جلیلی بخاطر نظرات برخی از کامنت گذاران طلب حلالیت و گذشت می کنم . سخت است انسان خالصانه کار کند ، هماهنگ با نظام هم باشد انوقت اینقدر بی انصافی ببیند . اینهایی که این حرف ها را میزنند از سر ضعف نفسانی و عد م شاراف به مسائل است . همانگونه که در تاریخ بشریت مثل دیگ از این دست رفتارها مشاهده شده و خواهد شد . (3057139) (alef-13)
 
نشر بده
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۰:۳۲:۴۹
متن و پاسخ شایعه
متن شایعه

"ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﻗﻀﺎﻭﺗﯽ ﺩﻭ "ﺗﯿﻢ" ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺨﺼﺺ ﻭ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﺪ.
ﺗﯿﻢ ﻗﺒﻠﯽ:
ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ: ﺳﻌﯿﺪ ﺟﻠﯿﻠﯽ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻣﯽ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ)
ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺭﺷﺪ: ﻋﻠﯽ ﺑﺎﻗﺮﯼ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ)
ﻣﻌﺎﻭﻥ : ﻣﺤﻤﺪ ﻫﺎﺩﯼ ﺯﺍﻫﺪﯼ ﻭﻓﺎ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻭ ﺭﺋﯿﺲ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ)
ﺗﯿﻢ ﻓﻌﻠﯽ:
ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ: ﻣﺤﻤﺪ ﺟﻮﺍﺩ ﻇﺮﯾﻒ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ/ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺩﻧﻮﺭ/ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ)
ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺭﺷﺪ: ﻋﺒﺎﺱ ﻋﺮﺍﻗﭽﯽ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺳﯿﺎﺳﯽ/ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﮐﻨﺖ/ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ )
ﻣﻌﺎﻭﻥ : ﻣﺠﯿﺪ ﺗﺨﺖ ﺭﻭﺍﻧﭽﯽ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻋﻠﻮﻡ ﺳﯿﺎﺳﯽ/ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮﻥ/ ﺳﻮﺋﯿﺲ )
ﺑﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﯼ ﺗﯿﻢ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ.
ﺿﻤﻨﺎً ﻇﺮﯾﻒ ﺩﻭ ﺗﺎ ﻋﻀﻮ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻭﺍﺭﺩ ﮔﺮﻭﻩ ﮐﺮﺩﻩ:
ﺟﻤﺸﯿﺪ ﻣﻤﺘﺎﺯ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﻯ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﻋﻤﻮﻣﻰ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﭘﺎﺭﯾﺲ)
ﻭ ﺍﻣﯿﺮﺣﺴﯿﻦ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻧﯿﺎ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺟﺰﺍﯾﯽ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻧﯿﻮﯾﻮﺭﮎ ). "

پاسخ شایعه

1. برخلاف ادعای متن ، دکتر سعید جلیلی دارای دکترای علوم سیاسی می باشند .
http://www.daynews.ir/vdchiwnx.23nxzdftt2.html

2. دکتر محمد هادی زاهدی وفا ، دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه اتاوای کانادا دریافت نموده و سابقه تدریس در دانشگاه تورنتو، کارلتون و اتاوای کانادا را نیز در کارنامه دارد.
http://vcs.isu.ac.ir/HE/Academic/Eco.htm

3. رشته و دانشگاه محل تحصیل آقایان علی باقری ، ظریف ، عراقچی و تخت روانچی که در متن قید شده صحیح می باشد .
"منابع معتبر اینترنتی"

4. این مقایسه شیطنت آمیز صرفا جهت تخریب تیم مذاکره کننده قبلی انجام شده است در حالی که سطح تحصیلات هر دو گروه یکی بوده و تحصیل در خارج از کشور نیز افتخاری محسوب نمی شود !

5. دانشگاه امام صادق (ع) از بهترین دانشگاه های ایران است که ضمن در نظر گرفتن نتایج کنکور ، بررسی نمرات دروس مرتبط ، مصاحبه و گزینش را نیز برای دانشجویان ورودی خود اعمال می نماید .

این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان در مقامی بالاتر از بسیاری از دانشگاه های مطرح ایران قرار گرفت .

http://www.aftabir.com/lifestyle/view/87423

6. آقایان جمشید ممتاز و امیر حسین زمانی نیا نیز تنها در برهه ای و آنهم به صورت مشاور ، نه عضو تیم مذاکره کننده همکاری نمودند و در مذاکرات لوزان نیز حضور نداشتند .
7. جای تعجب است که برخی سایتهای خبری و غیرخبری پر مخاطب نیز بدون کوچکترین تحقیقی ، این متن جعلی و شیطنت آمیز را منتشر نموده و به فکر اعتبار خود نیز نبوده اند ! (3057148) (alef-13)
 
حیدری
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۱:۵۸:۰۱
سیاست میدان هنر نمایی ومیدان مبارزه اذهان است علم وتخصص وایمان ناب وبرنامه ووحدت وتیزبینی وپشتکار همواره نتیجه بخش است کشور درهمه میدانها به افراد شایسته نیازدارد تصور نکنید در سیاست داخلی مدیران ما نمره خوبی دارند بلکه سیاست بازی نیرو سوز است نه نیرو ساز (3057346) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۱۴:۴۷
از سایت الف تقاضا داریم در صورت امکان جزئیات مذاکرات گروه قبلی را در سایت قرار دهید تا مردم قضاوت کنند. (3057384) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۱۹:۱۴
ای کاش در تمام پستهای مدیریتی کشور نیز همین گونه از افراد متخصص و مرتبط استفاده میشد (3057397) (alef-3)
 
هادی مشگان
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۲:۲۰:۴۴
ما عادت کرده ایم همه چیز را سیاه وسفید ببینیم بجز شخص اقای جلیلی مابقی تیم ایشان مصداق متعهدین بدون تخصص بودند و تیم اقای ظریف هم مصداق متخصصین با تعهد متوسط هیچ کدام کامل نبودند تیم اقای ظریف در پایان مذاکرات با اشتباه که در ورود به حث موشکی کردند باب دبه کردن طرف مقابل را باز کردند و امنیت ملی را به خطر انداختند و تیم اقای جلیلی هم با ناکارآمدی نتیجه نگرفتند البته شجاعت تیم اقای جلیلی در برخی موارد ستودنی است لیکن ای کاش این شجاعت با تدبیر همراه بود (3057402) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۳:۰۱:۲۳
نکته جالب اینه اعضای تیم دولت قبل همگی از یک دانشگاهن یعنی آقای جلیلی حتی به خودش زحمت نداده برای انتخاب تیمش به بیرون از دانشگاه محل کارش نگاه کنه. (3057506) (alef-13)
 
کریم
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۲۳:۲۷:۴۴
اونهایی که میگین مدرک و محل اخذ آن مهم نیست، شما بچه هایتان را در صورت توانایی علمی حاضرید بفرستید پیام نور یا آزاد بخونه؟ یا تمام تلاشتون رو میکنید که بره دانشگاههایی مثل شریف و تهران و.. میشه بگین چرا ؟ دوما یه سری به سایت دانشگاههای معتبر بزنید و ببینید غالب اساتید بنام کشور فارغ التحصیل دانشگاههای معتبر آمریکا و کانادا و ژاپن و اروپا هستند. و این استدلالهای شما دوستان در مورد اینکه محل اخذ مدرک مهم نیست و همه جا مثل هم هست مثل اینه که بگین بنز با پراید یکیه و این تفاوت آشکار رو در این دو تیم هم ملت دیدند. (3057552) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۰:۳۵:۳۲
دکتر جلیلی جانباز است وقابل احترام ولی ایشان توانایی کافی در مسایل سیاسی حتی در حد یک کاردار سفارت را ندارد ولی ایشان فردی مومن ومتعهد است ولیکن نسبت به سردار وفرمانده سپاه منصوب امام خمینی (ره) اهانت نمود وعدالت خود را زیر سئوال برد (3057677) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۱:۱۷:۱۵
در ارتباط با این مقایسه لازم است موارد ذیل را به جهت شناختی که از دانشگاه امام صادق ع دارم به استحضار برسانم ١- دانشگاه امام صادق ع خروجي هاي متفاوتي را در تاريخ ٣٠ ساله خود داشته است، از دكتر رمضان زاده سخنگوي دولت جناب آقاي خاتمي و عضو مؤسس حزب مشاركت ، دكتر آشنا مشاور جناب آقاي دكتر روحاني و رئيس مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري ، دكتركواكبيان رئيس حزب مردم سالاري ، دكترجلالي رئيس مركز پژوهشهاي فعلي مجلس شوراي اسلامي و معتمد جناب آقاي لاريجاني رئيس مجلس، سعيد جليلي دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي و كارمند وزارت امورخارجه از سال ٦٨، سيد محمد حسيني وزير سابق ارشاد، جبلي معاون فعلي صدا و سيما و دهها مورد ديگر، اين چنين نيست كه همه فارغ التحصيلان آن دانشگاه از جهات سياسي همسو و هم جهت باشند بلكه همانطوريكه عرض شد از عضو هيات مؤسس حزب مشاركت و زنداني براي وقايع تلخ سال ٨٨ تا دبير شوراي عالي امنيت ملي در مقابل اصلاح طلبان و اعتدال گرايان، در زمره فارغ التحصيلان اين دانشگاه قرار دارند،
٢-ذكر اين نكته نيز خالي از لطف نيست كه در دانشگاه مذكور هيچ وقت رئيس فقيد آن تشويقي براي قرارگرفتن در طيف سياسي خاصي نداشته بلكه كلاسهاي اخلاق ايشان نيز آكنده بود از ترغيب و تحريض براي تجهيز علمي و روزآمدي دانشجويان و البته اخلاق مداري مبتني بر آموزه هاي دين مبين اسلام و رهروي امير عدالت و آزادگي علي ع و اعتدال در همه امور و پرهيز از افراط و تفريط،
٣- دانشگاهي كه تمام اساتيد ممتاز رشته هاي مختلف علوم انساني در حوزه هاي علوم سياسي و اقتصاد و حقوق و مديريت و بعضا و شايد بسياري كاملا با رويكردهاي سياسي متفاوت از جريان موسوم به اصولگرايي نظير دكتر بشيريه، دكترسيف زاده،دكتر باوند، دكتر اكبر، دكتر سيد امامي(علوم سياسي) دكتر درخشان و دكتر فرشاد مومني ، دكتر رضائيان و ...( اقتصاد و مديريت ) در دهه ٦٠ و ٧٠ در ان به تدريس مشغول بودند. دانشجويان دانشگاه در دوره كارشناسي ارشد كليه رشته ها علاوه بر دروس تخصصي رشته خود مثلا مديريت يا علوم سياسي و يا اقتصاد و حقوق برخي از دروس معارف اسلامي را نيز در محضر اساتيد برجسته مي خوانند، ويك كارشناس ارشد اين دانشگاه بجاي ١٨٠ واحد دانشگاههاي ديگر بيش از ٢٤٠ واحد و تعدادي درس بدون واحد نيز مي گذرانند. تسلط به زبانهاي خارجي از جمله انگليسي، فرانسه و عربي نيز از ديگر ويژگيهاي فارغ التحصيلان اين دانشگاه مي باشد كه با تاكيد رئيس فقيد آن صورت پذيرفته است
٤- و اماسعيدجليلي داراي دكتري علوم سياسي ، و علي باقري نيز دكتري اقتصاد از دانشگاه امام صادق ع و زاهدي وفا نيز رئيس دانشكده اقتصاد دانشگاه مذكور فارغ التحصيل دكتري اقتصاد از دانشگاههاي كانادا مي باشند نه مواردي كه در مقايسه قيد فرموده ايد
٥-عليرغم اينكه بنده به رويكرد سياسي ايشان كاملا نقد دارم و با رويكرد حاكم بر تيم مذاكره كننده فعلي موافق و همسو هستم ليكن انتقال اطلاعات درست از همه را ضرورت اخلاقي رفرميسم سياسي كه بدان قائلم مي دانم،
٦- ضمن اينكه تحصيل درخارج از كشور براي بسياري از ديپلماتها يك امرعادي بوده كه همزمان با ماموريتهاي خود در خارج درس هم خوانده اند و نبايد به عنوان مزيت براي همه مطرح شود خارج از اين افراد عزيز تيم مذاكره كننده فعلي بسياري افراد را سراغ داريم داراي مدرك دكتري از انگليس و كانادا و فرانسه ليكن دريغ از ٥ دقيقه توان صحبت يا چند صفحه نگارش به زبانهاي انگليسي يا فرانسه هستند،
٧- فراموش نكنيم تفاوت اصلي دوگروه در رويكرد و باورهاي سياسي خود و البته هماهنگ با رئيس دولت و در بحث هسته اي مقامات عالي رتبه نظام در شرايط مختلف مي باشد، بياد داريم دكتر لاريجاني هم مقطعي بلافاصله بعد از سال ٨٤ مذاكره كننده اصلي جمهوري اسلامي بودند و نقدهاي گزنده و تندشان به مذاكرات قبل هنوز در ذهنمان مي باشد، تفاوت در نگرش و ديدگاههاي سياسي شايد بنياد اصلي تفاوت در مذاكرات و خروجي آن باشد.
٨- خدای را می‌خوانم که با حفظ ادب کلام، ادب علم و ادب حضورچیدمان اندیشه ما تغییر محسوسی کرده باشد. متشكرم (3058471) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.