نظر منتشر شده
۳۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 322018
عادل الجبیر: عربستان روابط دیپلماتیک با ايران را قطع کرد/ واکنش ایران
بخش خارجی الف، 14 دی 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۰
عربستان سعودی اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرده و از همه دیپلمات‌های ایرانی خواسته است تا عربستان را ترک کنند.

وزیر خارجه عربستان و رئیس اداره رسانه‌ای این کشور به طور مشترک در یک کنفرانس خبری در مورد حمله به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در ایران موضع گرفتند.

«عادل الجبیر» در این کنفرانس خبری مدعی شد که نیروهای ایرانی هیچ تلاشی برای جلوگیری از تجاوز به ساختمان سفارت و کنسولگری انجام ندادند.

«عادل الجبیر» ادامه داد: حمله به سفارت، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و این موضوع به شورای امنیت گزارش شده است.

وزیر خارجه عربستان در ادامه مدعی شد: حکومت ایران کارنامه طولانی در تجاوز به هیأت‌های دیپلماتیک دارد.

وی همچنین اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده و از هیأت دیپلماسی ایرانی خواسته است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند و این تصمیم در راستای منافع کشور اتخاذ شده است.

الجبیر با بیان اینکه آماده مقابله با ایران به هنگام تهدید امنیت خود هستیم؛ افزود: ریاض به سیستم قضایی دیگر کشورها احترام می‌گذارد و هیچ‌گونه دخالتی را نیز در سیستم قضایی خود نمی‌پذیرد.

وی همچنین مدعی شد که ایران از سران القاعده حفاظت و از تروریسم حمایت و اقدام به قاچاق اسلحه برای آنها می‌کند.

شبکه العربیه نيز گزارش داد که دیپلماتهای سعودی به دنبال حمله شنبه شب به سفارت، تهران را به مقصد دوبی ترک کرده‌اند و از دوبی به ریاض خواهند رفت.

امیرعبداللهیان: ریاض نمی‌تواند بر خطای بزرگ اعدام رجلی دینی سرپوش گذارد
معاون وزیر خارجه در واکنش به اقدام عربستان برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران گفت: ریاض با اعلام تصمیم به قطع رابطه با تهران نمی‌تواند بر خطای بزرگ اعدام رجلی دینی سرپوش گذارد.

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان درباره قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران، با اشاره به تجمع شنبه شب مقابل سفارت عربستان در تهران گفت: هیچ آسیبی به دیپلمات‌های سعودی در تهران و مشهد وارد نشده است.

وی افزود: عربستان سعودی پیش از این نیز با خطای راهبردی و اتخاذ رویکردهای شتابزده و نسنجیده ناامنی‌ها در منطقه را تشدید کرد، باعث رشد تروریسم و افراط گرایی شد و با توطئه کاهش قیمت نفت به مردم کشورش و کشورهای مسلمان منطقه اسیب رساند و در مذاکرات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و شش کشور تلاش کرد نقش مخرب و غیرسازنده ایفا کند.

امیرعبداللهیان گفت: اکنون نیز خطای راهبردی جدید مقامات سعودی اعدام آیت الله شهید شیخ نمر النمر رجل عالیقدر دینی است که به جهان اسلام تعلق دارد و نه یک کشور خاص.

معاون ظریف ادامه داد: ریاض با اعلام تصمیم به قطع رابطه با تهران نمی‌تواند بر خطای بزرگ إعدام رجلی دینی سرپوش گذارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و همه دیپلمات‌ها در امنیت کامل به وظایف خود ادامه می‌دهند.

به گزارش الف ، در پی اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان جمعی از معترضان مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع کرده و عده‌ای نیز وارد سفارتخانه شدند و خساراتی به این سفارتخانه وارد شد.
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۳۳:۰۲
حالا شما فکر می‌کنید چه کسی‌ بیشتر از همه خوشحال است؟!... غیر از نتانیاهو و پوتین.... آنها به دنبال دو قطبی کردن خاورمیانه هستند، تا به حال در سوریه موفق بودند و حالا میخوان کّل خاورمیانه را صحنه این نبرد استماری کنند، اسرائیل خوشحال از اینکه حالا کلا مسلمان به دنبال حذف یکدیگر هستند و روسیه از این خوشحال که ایران و عربستان را یک قدم دیگر به جنگ و به آتش کشاندن خلیج فارس نزدیک کردند ... جنگ در خلیج فارس یعنی‌ پیروزی روسیه و نفت خود را دوباره ۱۴۰ دلار بفروشد....جنگ در خلیج فارس یعنی‌ شکست آمریکا و اروپا چون اقتصاد آنها تحت فشار قیمت بالا نفت قرار خواهد گرفت و بیشتر به روسیه وابسته خواهند شد.... اگر این گروها‌ی خود سر ریشه یابی‌ شوند، متوجه می‌شویم که چرا در آستانه‌ی بررسی تحریم نفت ایران در اروپا و مخالفت برخی‌ کشورها، ناگهان به صورت خود جوش! وارد سفارت انگلیسه میشن و چه گونه در اوج ارزان شند نفت، وارد سفارت عربستان میشن وتا روابط ایران و عربستان را بیشتر به جنگ نزدیک کنند (3438314) (alef-13)
 
سه شنبه
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۲۱:۰۳
کی به کیه اتش سوزیا گردن داعش بندازیم بره پی کارش. (3442334) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۲۴:۲۰
من یک سوال از اقایون تندرو دارم : چرا در حادثه منی نه سفارتخانه ای اتیش گرفت نه روابطی قطع شد چرا؟؟؟؟؟؟ (3442347) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۴۲:۲۷
سال آینده وقتی حجاج بخواهند بروند مکه آقایون خودسر بفرمایند که مردم از کجا باید ویزا بگیرند مگه عربستان رفتن بدون ویزا میشه !!!!!! (3442420) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۲۹:۲۷
اینکه مسئله نفت روسیه را گفتین درست
اما فقط روسیه برنده نیست
بلکه آمریکا هم این خواسته را دارد که میان ایران و عربستان جنگ اتفاق افتد
در نظر بگیرین که بعد از جنگ ویتنام و عراق و .... که نیروهای آمریکایی کشته میشدند همه شهروندان آمریکا مدام تظاهرات میکردند و خواستار
بازگشت فرزندانشان و سربازان بودند
حال در نظر بگیرین که در سوریه (کشوری مسلمان )
قریب به 5 سال است جنگ شده اما یک مریکایی
نمرده و فقط مسلمان کشته شده اند
حال بعد از برجام هم عربستان میخواهد نقش ژاندارم و بزرگ
منطقه را بازی کند
نقش بزرگ و رییس دینی را برای خود از نظر حج و مراسمش قائل است
و بدنبال ایجاد اتحادیه نظامی عربی است (همانند ناتو)
برای همینه که از چندی قبل چند کشور را با دلارهایش خریده است
از طرف دیگر
شاهد بودیم که در دیگر کشورها شیعه ها را نسل کشی میکردند
(اخبار یکسال گذشته )
یعنی تنها گذاشتن ایران شیعی
از طرفی نابود کردن سیستم اتمی و نیروگاهها بعد از برجام
و از طرفی هم داشتن هزاران موشکی که مسئولین سپاه
مدام اعلام میکنند
برای همینه که این موشکها باید خرج و مصرف شوند
و این خواست اسراییل است که هم امن بماند و موشکی آنسمت نرود
پس بهتره که جهتشان بسمت عربستان و دیگر کشورهای عرب تغییر یابد
یعنی از طرف دیگر به خطر افتادن تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و حتی قشم و کیش و .....
از طرف دیگر داعش هم همانند سگی هار در اطراف کردستان فعلا در سکوت و استراحت برای زمان موعود است
حال در نشست آینده اتحادیه عرب کشور عربستان همه کشورها را مجبور به تحریم و قطع رابطه با ایران میکند
و پیامی بین المللی (به کمک آمریکا و اسراییل) به دنیا مخابره میکند که ایران را باید تحریم و له کرد چون غیر قابل اطمینان و ما امن کننده و ..... است
فقط هشدار میدهم به تجار ایرانی در دبی
که زود خودشان و پولهایشان را نحات دهند
امیدوارم الف درج نماید چون همه مردم الانه سیاسی هستند (3443871) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۳۴:۴۶
فقط منتظر بودند که دیپلماتهای عربستان و خانواده‌های آنها از ایران خارج شوند....اگر ما هم بودیم همین کار را میکردیم.... حالا آقای ظریف خواهند گفت ما که قطع رابطه نکردیم، آنها قطع رابطه کردند.... یعنی‌ اگر در ایران سفارت عربستان آتش گرفت، یا سفارت آمریکا توسط همکار آقای ظریف در کابینه اشگال شد، تقصیر آمریکا و عربستان است که قطع رابطه کردند..... به راستی‌ چه کسی‌ مسول این هزینه تراشی است... چرا هیچ کس شجاعت ندارد که مسئولیت قبول کند، چرا آقای روحانی این اراده را ندارد تا حداقل مانند ده هفتاد و آن کس که نمیتوانیم نام او را ببریم، عناصر خودسر در داخل سیستم را به مردم معرفی کند.....مطمین باشید که عربستان همین فردا به اندازه یی که ایران تولید نفت خود را اضافه کند، به تولید نفت خود خواهد افزود، و هر جای که ایران به دنبال مشتری نفتی‌ باشد، عربستان چند دلار زیر قیمت ایران خواهد داد.... (3438320) (alef-13)
 
Pooyan
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۳۸:۲۹
خوش آن باغی که شغالش کند آزاد...

بهتر که روابط قطع شد (3438336) (alef-13)
 
شاهد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۳۹:۱۸
خدایا شکرت! (3438340) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۳۱:۵۰
شکرت خدا سفیرامون در سودان و بحرین هم اخراج شدن خدایا شکرت ذوق کن ذوق کن برادر خودسر (3440868) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۱:۳۱:۲۴
اون خودسرکه کاراشتباهی کرده
ولی حرفهای توهم دست کمی ازاون خودسره نداره
الان بایدمصیبت بگیریم که بحرین وسودان وجیبوتی باماقطع ارتباط کردن ؟!!!! (3443132) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۹:۲۳:۰۸
مابیش ازسی ساله که بابزرگترین وشرورترین قدرتهای دنیا درافتاده ایم اینها که عددی نیستند.درضمن عربستان بسیاربیشترازمساله ای مثل حمله به سفارتش به ما"بدهکار"است .حمایت تمام عیارازصدام درجنگ 8ساله ...کشتارحجاج درسالهای66و94...فاجعه ی فرودگاه جده ....کمک به گروههای تروریستی وتجزیه طلب مثل ریگی و....که هرکدام ازاین فجایع می توانست حتی بهانه ی یک جنگ نظامی ازطرف ماباشد....حالادوستان نازک بین ونازک خیال چراهمه ی این جنایات رافراموش کرده وچسبیده اندبه قضیه ی سفارت عربستان؟!!!هرچندمن هم معتقدم این کارکاراشتباهی بود. (3443595) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۲۷:۴۶
🔴🔴 موضعی قاطع و انقلابی که سفرای 12کشور اروپایی را مجبور به برگشتن ذلیلانه کرد

رهبری نه تنها در موضع ضعف، که با رویکردی عزت مندانه در رابطه با سفیر آلمان از مسئولین دیپلماسی خواست وی را تا مدتی به کشور راه ندهند و در مورد سفرای بقیه کشورها، نیز به ترتیبی که اگر بازگشتشان معنای عذرخواهی دارد، به کشور بازگردند.

ایشان در اردیبهشت ماه سال 1376 فرمودند:
↙️ در مرحله اوّل، سفیر آلمان را فعلاً تا مدّتى نباید راه بدهد که به ایران بیاید. بقیه هم که مى‌خواهند به عنوان یک حرکت به اصطلاح آشتى‌جویانه برگردند، مانعى ندارد. خودشان رفته‌اند، خودشان هم برمى‌گردند. دیدند که رفتن‌شان هیچ اهمیتى ندارد. اینها مى‌خواهند برگردند، مانعى ندارد؛ اما در رفتن سفراى ایران به کشورهاى آن‌ها، هیچ عجله‌اى نباید بشود. باید سرِ صبر و فرصت ببینند چه چیزى مصلحت است؛ هر چه که عزّت اسلامى اقتضا مى‌کند - همان طور که همیشه گفته‌ایم - همان گونه عمل کنند. (3441182) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۵۰:۲۰
مگه اون موقع هم سفارتهای 12 کشور اروپایی را اتش زدیم؟؟ چه قیاس مع الفارقی (3442460) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۰:۴۷
حالا همه بجاي صحبت از إعدام شيخ نمر درباره حمله به سفارت صحبت مي كنند. اين افراد نادان و إحساساته گل به خودي مي زنند. در ضمن اين نشانه را به دنيا مي دهند كه سرمايه گذاري انها در كشور امنيت ندارد. پس ايجاد فرصت شغلي و بهبود اقتصاد و فقر زادي هم انجام نخواند شد. (3441630) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۳:۱۹
اگه قرار بود روابط قطع بشه بهتر بود ایران متمدنانه این کار رو میکرد نه اینکه اونها خودشون رو متمدن نشون بدن و ما رو بی فرهنگ.
بعد هم این کار عربستان کاملا حساب شده بود چون عربستان دنبال تنش در منطقه است تا جلوی اجرایی شدن توافق هسته ای ولغو تحریمها رو بگیره (3441884) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۴۱:۳۹
دولت تدبیر! عربستان برا چهارتا شیشه شکوندن به مجامع بین المللی گزارش داده و اقدام دیپلماتیک ایران برا تجاوز به دو نوجوان و کشته شدن این همه آدم در منا و شهادت یه روحانی شیعه چی بود؟! (3438348) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۱۴:۴۰
شما نمیدونی حمله به سفارت حمله به خاک اون کشور حساب میشه؟ ولی در مورد فاجعه منا چون هنوز مدرکی برای عمدی بودن آن وجود نداره (اگرچه ممکنه واقعا عمدی باشه) یک موضوع داخلی که سازمانهای بین المللی بهش توجه نمی کنن. البته به نظرم در مورد فاجعه منا ما باید بیشتر با سازمان ملل تعامل میکردیم و دلایل خودمون رو برای عمدی بودن اون اعلام می کردیم. (3442299) (alef-13)
 
مردم
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۴۱:۴۱
طبق معمول با رفتار نابخردانه مسئولين و مردم اجيره شده در روابط بين الملل به نوعي محكوم شديم! اما باز هم خدا را شكر كه عربستان روابطش با ما قطع كرد كاري كه ما بايد مي كرديم آنها انجام دادند. (3438349) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۴۲:۱۴
همه دنیا اشتباه می کنن الا ما! ما بهترینیم. ما حق داریم هر کاری بکنیم اما کسی نباید مقابله به مثل کنه! حالا اگه این رابطه باز وصل بشه اما این اسم خیابون عوض نشه اونا حق ندارن اسم یه خیابون رو محمد رضا پهلوی بزارن! (3438350) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۴۴:۵۱
حرفهای شما درست ولی آیا خطای ورود به سفارت و کنسولگری قابل قبول هست یا خیر؟ آیا ما می توانیم با موضوع شهادت شیخ نمر این قصور خود را پنهان کنیم؟
چرا هرگز نمی خواهیم اگر خطا کردیم بپذیریم، آیا حمله به سفارت خانه ها و کنسولگری ها در امن ترین کشور منطقه قابل پذیرش هست؟
در نهایت اگر روزی سارقان مجسمه های پایتخت پیدا شدند، آمران این گونه حرکات دور از انسانیت هم معرفی خواهند شد. (3438359) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۰:۳۵:۵۹
حمله به سفارت واقعا کار اشتباهاتی هست حالا در هر شرایطی. اما اینکه قطع روابط با عربستان؛ آمریکا و اسراییل یا هر کس دیگه ای رو خوشحال میکنه اصلا مهم نیست. عزت کشور و هموطنامون از همه چیز مهمتره. امام حسین علیه السلام فرمودند هرگز زیر بار ذلت نروید (3449323) (alef-13)
 
علی آقا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۴۶:۱۷
کاری که باید خیلی زودتر انجام می شد. و باعث جلو گیری از تعرض و قتل و حیف اموال ملت شریف ایران توسط دولت عربستان می شود. کاری که باید خیلی زودتر از طرف ایران انجام می شد. (3438364) (alef-13)
 
طاها
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۴۷:۵۸
اگه ما اونوقت که به دو نوجوان ایرانی تعرض شد این کارو کرده بودیم اینقدر ذلیل نمیشدیم.....اونموق به جای قطع رابطه با عربستان آقایون شعار دوستی با عربستان دادند.... (3438369) (alef-13)
 
سیم
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۹:۱۰:۳۲
دقیقا.....چرا ما تجاوز نوجوونامون رونادیده گرفتیم؟چرا 500نفر از هم وطنامون با اون طرز فجیع فوت کردن وکسی صداش درنیومد؟
مسوول اینهمه ذلیلی کیه؟؟؟؟؟؟ (3443539) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۴۹:۰۸
خدا رو شکر از دولت ما که آبی گرم نمیشد...خدایا یعنی از این به بعد قرار نیست تعرض و کشتن و انگشت نگاری و ....اتفاق بیفته برامون... (3438377) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۴۹:۲۵
یک ضرب المثل محلی هست که میگه خوش به حال باغی (تاک) که خرس ازش قهر کنه (3438379) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۴۹:۵۰
خدا لعنت كند باعث باني اين كار در سفارت رو دستور دهنده و عاملش رو كه خون شيخ نمر رو پايمال كردن. واقعا جاي تاسف داره و بهتر از اين حماقت به نفع سعودي نميشد كسي نيست جلوي اين ها را بگيره؟ سفارت انگليس. عربستان و ... (3438381) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۵۳:۳۷
مماشات در رابطه با برخورد با کشتار مظلومانه حجاج این است نتیجه اش؟ (3438390) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۵۳:۴۶
حرف حساب جواب نداره ! آقايان دلواپس بيان جواب بدن ! آنهايي كه بدون فكر به سفارت كشورهاي ديگر حمله مي كنند بيان جواب بدن ! ايران در سازمان ملل هم حرفي براي گفتن نخواهد داشت و محكوم مي شه !‌ (3438391) (alef-13)
 
واقع بين
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۵۷:۲۶
البته كار حمله كنندگان به سفارت عربستان كار درستي نبوده و هزينه‌هاي ديپلماتيك و جهاني داشته است.

ولي به نظرم قطع رابطه از جانب عربستان به عنوان همسايه‌اي كه از هيچگونه دشمني در حق ما بطور علني كوتاهي نمي كند و در شرايطي كه ما سياست قابل قبولي براي حمايت و دفاع از حقوق مردم خود در اين كشور را نداريم بايد به فال نيك گرفت. (3438410) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۳:۱۶
شما بجای اینکه شور قهرمان نبودن اونا رو بزنی به فکر از بین رفتن عزتی باش که انفعال دستگاه دبیچلماسی ایران باعثش شده
حتی این خشونت بی جا هم سببی جز بی عملی وزارت خارجه ایران نداره (3441556) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۵:۱۳
امروز کار ما در دنیا و افکار عمومی محکوم است ... اگه قراره هرکه احساساتی شد بره سفارتی رو آتش بزنه چه فرقی با داعشی ها داریم. ضمن اینکه همه ما آرزویمان نابودی آل سعود هستش ...
امروز دنیا مارو کشوری ناامن و تندرو می دانند در صورتی که ما خودمان را متمدن و بافرهنگ می دانیم - حالا باید مردم مستضعف جوابش رو بده... ما خواستار برخورد جدی با این افکار داعشی در کشور هستیم (3442237) (alef-13)
 
جهانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۵۹:۴۶
تجمع این افراد خود سر ازطرف یک نهاد نظامی در طول این جند سال هدایت می شود وتمام مسولین همه می دا نند ولی در مقابل این عمل واکنش خوب نشان نمی دهند .وهمیشه ملت با ید هزینه مادی ومعنوی اش را پرداخت کند.عربستات داشت در بحران جنگ دست پا می زد این آدمهای خود سر وقانون شکن با عملشان باعث پیروزی عربستان در صحنه سیاسی ودیپلماسی در حال حاضر شدند (3438427) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۷:۵۹:۵۰
اقدام به جایی بود . حالا نیجریه عبرت بگیرد و شیخ زکزاکی عزیز آزاد نماید تا سفارتش در امان باشد . (3438430) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۸:۲۲
این کوته نظر ترین جمله ای بود که تو زندگیم خونده بودم. اگه برداران خودسر عرضه کاری داشته باشن میتونن برن تو سوریه و یا عراق با دشمن بجنگن...نه اینکه از دیوار یه سفارت رو دزدانه و رذلانه بالا برن (3440726) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۲۹:۳۸
خیلی جالب بود الان سودان و بحرین هم سفرای ایران را اخراج کردن بهتون تبریک میگم چقدر هم عزادار و ناراحت بودید از شهادت ایت الله نمر فقط نمیدونم چرا داشتید میخندید در حمله به سفارت؟ (3440854) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۳۱:۰۳
بحرین و سودان عبرت گرفتن و سفیرتون رو اخراج کردن نترس نوبت نیجریه هم میرسه (3440863) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۸:۲۹
مثلا اگه سفارتش به خطر بیوفته چه اتفاق ناخوشایندی برای میوفته.ترسوندن 4 تا زن و بچه و دیپلمات بی دفاع در یک سفارت چه احساس موفقیت و پیروزی به شما میده؟اگه مردی پاشو برو سوریه بجنگ حکم جهادش هم خیلی وقته صادر شده.حمله به سفارت کار شرافتمندانه ای نیست. (3441407) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۴:۴۴
شما نسبتی با آل سعود نداری؟ (3441563) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۱۰:۵۲
از در و ديوار سفارت بالا رفتن و غارت كردن چه نتيجه اي را گرفته ايد كه با ان بقيه را تهديد مي كنيد. أيا سرمايه گذاران خارجي مي توانند از امنيت سرمايه خود در كشور مطمئن باشند و براي إيراني كار ايجاد كنند وقتي سفارت يك كشور كه جزئي از خاك انها محسوب مَي شوند در أمان نيستند! (3441594) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۱:۴۵
خوب اونها هم میتونن سفارت ما رو ناامن کنن. میتونن رابطه شون رو با ما قطع کنن. میتونن با این کار ایران رو ناامن جلوه بدن و باعث بشن دیپلماتهای کشورهای دیگه به کمتر به ایران سفر کنن و رابطه ایرن با دیگر کشورها ضعیف بشه. این کارها فقط یک جور خودزنیه و آسیب بسیار زیادی برای کشور داره و هیچ سودی هم نداره.

با حمله به سفارت یک کشور فقط باعث میشیم که در دنیا به عنوان مردمی بی تمدن و فرهنگ معرفی بشیم. چون رعایت حریم دیپلماتیک یکی از اولیه ترین اصول بین المللی و برای همه کشورها بسیار مهمه. مخصوصا که سیاستهای جهان تا حد زیادی در دست دیپلماتهاست و اونها طبیعتا روی امنیتشون بسیار حساس هستن.

تازه حمله به سفارت کشور جز نشان ضعف چی میتونه باشه؟ اینکه شما برید و به چند نفر دیپلمات بی دفاع در کشور خودتون حمله کنید فقط نشوندهنده ضعف شماست. حتی در جریان خیلی از جنگها هم طرفها اصول دیپلماتیک رو رعایت میکنن و کمتر کسی اون رو نقض میکنه چون رعایت اونها نشوندهنده قدرت طرفه.

آیا مثلا درسته اگر یک مقام ایرانی رفت عربستان، عربستان اون رو گروگان بگیره یا بهش حمله کنه؟ (3441997) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۰۰:۲۱
قابل توجه حامیان حمله به سفارت. (3438435) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۴:۱۸
حمله به سفارت نتیجه پاسخگو نبودن وازارت خارجه ایران به توهینهای بی حد به شرافت ایرانه (3441561) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۰۱:۲۱
حمله به سفارت عربستان و قطع روابط دیپلماتیک دقیقا چیزی بود که عربستان میخواست (3438437) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۵:۲۹
و ناشی از اهمال دستگاه دیپلماسی ایران (3441566) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۰۸:۱۷
چند نفر سنگی را در چاه می اندازند، حالا کمر یک ملت و دولت با بشکند تا سنگ را از چاه در بیارند. (3438466) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۲۹:۲۶
واقعا قطع رابطه عربستان با ایران، انداختن سنگ در چاه است؟ اگر چنین است، کاش هیچ گاه این سنگ بیرون نیاید.

مرگ بر آل سعود (3441193) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۱۷:۵۱
نخیر. اینکه ایرانیها در عرصه بین المللی بی فرهنگ نشون داده بشن سنگ در چاهه. (3442313) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۳۹:۲۴
دولت اگر می خواست نیروی انتظامی میفرستاد که این اتفاق نیافتد. (3441240) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۶:۱۵
یکی از این چند نفر آقای ظریفه که بجای اعتراض دیپلماتیک جلوی امر کویت زانو زد (3441571) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۴:۵۴
کدوم سنگ ؟ کدوم چاه؟ کمر ملت و دولت وقتی شکست که صدها حاجی ایرانی رو در حرم امن الهی به شهادت رساندند، وقتی که شیخ عالم شیعی رو اعدام کردند، وقتی که به دو نوجوان ایرانی تجاوز کردند، وقتی که این سعودی ها به ناموس ایرانی در مکه و مدینه توهین می کنند و وقتی که امارات از شهروندان ایرانی انگشت نگاری و چشم نگاری می کنن. حالا شما از قطع رابطه با این سوسمار خورهای حروم زاده (از نسل یزید و معاویه) که نوکری آمریکا و اسراییل رو می کنند و داعش رو علم میکنند ناراحتی؟؟!!! شاید سالی چند بار مکه رفتنتون عقب افتاده؟؟ (3441726) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۱:۵۴
کدوم چاه کدوم سنگ ...بگو ببینم فواید ارتباط با عربستان چیه ؟منطقی چند نمونه بیار (3441999) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۰۹:۴۳
بسیار اتفاق مبارکی است.
همان زمانی که حاجی هامون را کشتند باید روابط قطع می‌شد. (3438474) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۱۰:۴۶
وی خاطرنشان کرد:‌ ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و همه دیپلمات‌ها در امنیت کامل به وظایف خود ادامه می‌دهند.

فقط بعضی وقتا سفارت ها آتیش می گیرن. که اونم ربطی به امنیت نداره! (3438482) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۲۸:۲۹
البته آقای امیرعبدالهیان به نظر من انسان شریف و آگاهی هست ولی آنها که سفارت را آتش زدند فشار جهانی برای اعدام شیخ بر عربستان را به ایران منتقل و عربستان را نجات دادند، ایا این ممکن نیست کار نفوذی ها باشد و یا نفوذ فقط در اصلاحطلبآن وجود دارد و طرف مقابل همه معصوم هستند (3440516) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۵۷:۳۸
خجالت بکشید اون افرادی که در این قضیه آب به آسیاب دشمن سعودی میریزند. آدمهای حسابی، این سعودیها همونهایی هستند نکه سال 92 به سفارت ایران با بمب حمله کردند و چندین ایرانی را به شهادت رساندند، اون موقع شماها کجا بودید، آخه چرا این ملت اینطوری شدند . ماهواره و شبکه های اجتماعی چه بر سر ایرانیها دارد میاورد که جای دوست و دشمن را قاطی کرده اند !!!!!!!!!!!!!!!! (3440985) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۷:۰۳
شما نسبتت رو با آل سعود روشن کن؟!! (3441575) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۱۲:۴۶
"وزیر خارجه عربستان در ادامه مدعی شد: حکومت ایران کارنامه طولانی در تجاوز به هیأت‌های دیپلماتیک دارد."
مدعی شد؟ یعنی دروغ گفته؟
از طرف دیگه این چه کشور امنیه که یه گروه خاص هر کاری دلشون خواست می کنند و به هر کی و هر کجا اراده کردند حمله می کنند؟ (3438490) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۴۳:۴۱
این احمقا(حکام آل سعود)اگه توتمام عمرننگینشون یه کارخوب کرده باشن همین "قطع روابط دیپلماتیکه" اصلانبایدنگران بود...این کاررومابایدقبل ازاونااجام میدادیم زمانیکه حجاج بیگناه ماروبالب تشنه به شهادت رسوندن!! (3440930) (alef-13)
 
گنجی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۵:۲۰
فقط آدم ها مسخ شده غرب می توانند یک طرفه به ماجرا نگاه کنند


مقصر خود دستگاه دیپلماتیک ماست

چرا از زمان اعداد آیت الله در عربستان هر کدام جایی مخفی شده اند ؟

اگر واکنش مناسبی مردم می دیدند که این کارها را انجام نمی دادند؟

وقتی رئیس جمهور اطلاعیه داده و در آن 80 درصد خودی ها را محکوم کرده چه

انتظاری از مردم دارید ؟

قرار نیست بخاطر طرز فکر سخیف ظریف و همراهان که از ترس کدخدا از

مزذوران کدخدا هم حساب می برند 80 ملیون نفر تحقیر شوند

برید بشمارید ببینید تعداد حمله به سفارت های ایران در کل جهان بیشتر بوده یا

این چند مورد که دلیلش را هم خودتان می دانید

در همین انگلستان چند تا از دیپلمات های ما کشته شدند

در لبنان سفارت ما را همین عربستانی ها منفجر کردند و آب از آب تکان نخورد (3441026) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۵۱:۰۰
تو ساكت باش دلواپس اغتشاشگر بيجا كردى حمله كردى بيجا ميكنى گناه خودت گردن دستگاه ديپلماسى ميندازى آقاى روحانى تا كى انفعال در برابر اين چهار ميليون الف جان چاپ كن اگر بى طرفى (3442463) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۲۲:۳۸
این گروه خاص باید وجود داشته باشند چون کاربرد اصلی شان چیز دیگریست.حالا بعضی وقتا هم کارایی میکنن که به ضرر خود حکومت تموم میشه اما اگر اینا نباشن مردم ایران موقع انتقاد از حکومت و اعتراض برای حق و حقوقشون باید از کی بترسن؟ (3441424) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۸:۰۳
یک گروه خاص هم با عزت و شرف ایران در سطح دیپلماتیک هر معامله ذلیلانه ای می کنند (3441579) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۴:۴۴
نه که عربستان نداره!!!!!
حمله به سفارت ایران در لبنان در سال 92 توسط نیروهای امنیتی سعودی به فرماندهی ماحد الماحد شاهزاده عربستانی که موجب شهادت چندین دیپلمات ایرانی شد.

البته ایران قطعاً امن تر از عربستان است . کشوریکه در یک روز باعث کشته شدن هزاران حاجی شده و یا مسافران از دست پلیس فرودگاه هم امنیت ندارند چگونه می توتند ادعای امنیت کند؟!!!! (3441646) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۱۴:۰۲
حمله به سفارت عربستان اصلا قابل دفاع نیست. اما در یکسال اخیر جلوی سفارت ایران در لبنان توسط عربستان عملیات انتحاری انجام شد و تعدادی از هموطنان جانشان را از دست دادند. به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده بی حرمتی شد و نزدیک 800 زائر ایرانی به جهت بی کفایتی آل سعود کشته شدند اما متاسفانه دولتمردان ما نتوانستند یا نخواستند از حقوق و عزت ملی ما به نحو احسن دفاع کنند اما عربستان به بهانه تعرض به سفارتخانه اش در تهران سریعا اعلام قطع ارتباط با ایران می کند. به این می گویند تعامل یک جانبه با دنیا!!!!؟؟؟؟؟؟؟ (3438496) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۳:۳۷
در پاسخ به رضا؛ در افغانستان هم چندین بار جلوی سفارت خانه امریکا بمب منفجر شده، به نظرت باید روابط خودش رو قطع می کرد؟ شماها نمی دونید چیو با چی مقایسه کنید؟ (3441016) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۱۴:۰۳
متاسفم برای مسئولین کشور که دست عربستان رو نخوندند. فکر میکنید عربستان نمیدونست بعد از اعدام شیخ نمر چه اتفاقی میفته؟ اونها دنبال بهانه برای قطع رابطه بودن تا منطقه رو منتشنج تر کنن و به این بهانه مانع دیگری برای اجرای برجام درست کنن. اونها میخوان ایران رو عامل آشوب در منطقه نشون بدن و بگن که بهبود روابط ایران و غرب برای منطقه خطرناکه که متاسفانه یک عده در داخل دقیقا طبق خواسته اونها کار کردن (3438497) (alef-13)
 
سیف
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۱۴:۵۰
حمله به سفارت کشورها محکوم است. (3438504) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۸:۴۴
ذلت در مقابل آل سعود هم محکوم است (3441583) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۲۰:۳۴
حمله به سفارت به ضرر عربستانه یا به سودش؟ (3442329) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۱۸:۲۰
وزیر خارجه عربستان در ادامه مدعی شد: حکومت ایران کارنامه طولانی در تجاوز به هیأت‌های دیپلماتیک دارد.

متاسفانه این موضوع واقعیت داره و برای ایران در عرصه بین اللملی بسیار وجهه بدی داشته. عربستان میخواست از این سابقه سوء استفاده کنه و با تحریک مردم به حمله به سفارتش ایران رو کشوری ناامن و به دور از تمدن نشون بده و به خیال خودش ادعا کنه که غربی ها هم در ایران امنیت نخواهند داشت و با این کار سنگ دیگیری جلوی بهبود روابط ایران و غرب بندازه. (3438525) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۹:۳۷
در وهله اول مقصر دستگاه دیپلماسی منفعل
ایرانه (3441588) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۵۳:۴۲
در وهله اول و آخر مقصر تويى دلواپس فقط تو !!!!! چرا نميرى از اين كشور برو سوريه با سعودى ها بجنگ اغتشاشگر (3442478) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۱۴:۲۱
وقتي اسيبهاي حاصل از حمله به يك سفارت براي مردم در رسانه ملي شرح و تفسير داده نمي شود، كه هـيچ تشويق هم مي شود، اين عمل متاسفانه تكرار خواهد شد. (3441607) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۳۱:۱۰
امير عبدالهيان مگه تو ديپلمات نيستي ؟
چرا در صدد توجيهي ؟
اين چه وضعي است (3438587) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۱۹:۵۲
دولت برخورده متقابل نمایید
1-عدم عذر خواهی رسمی از دولت وملت ایران مبنی برکشتار بی دفاع مردم ایران درحج سال جاری
2-عدم عذر خواهی رسمی بابت برخورد مامورین فرودگاه سعودی با مسافرین ایرانی
3-تعطیلی عمره مفرده
4-تعطیلی حج واجب
5-شکایت درمجامع بین المللی از سعودی بابت حمایت مالی از ترویست و دخالت درسوریه وعراق ویمن (3439393) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۳۲:۳۱
از مسئولین میخواهیم در اولین اقدام عمره راتحریم کنند (3442854) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۲۰:۰۸
ای کاش سیاست خارجی ما نیز از حالت انفعالی خارج شود . کاری که ما باید در فاجعه منا و یا در موضوع فرودگاه جده انجام می دادیم عربستانیها انجام دادند.به نظر میرسد وزیر خارجه به ظاهر ناشی عربستان بهتر از اعتبار کشورش دفاع می کند تا دستگاه سیاست خاجی ما (3439395) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۲۱:۱۵
دیپلماسی فعال توسط وزارت خارجه برای بایکوت سعودی هادرمجامع بین المللی (3439400) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۱۵:۳۶
فعلا كه ما داريم بايكوت مي شويم (3441613) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۴۱:۲۳
از زمانی که بنده یاد دارم وزارت خارجه ما مشغول خواندن بیانه بوده که فقط دو تا دونه بحث هم کلا داشته:
1-فلان اقدام را محکوم می کنیم
2-مساله فلان کشور راه حل نظامی ندارد
تا خالا من ندیدم وزارت خارجه یک حرکت غیر منفعلانه ای بکند تا بوده همین بوده حالا دلیلش چیه؟
1-این افراد و کارمندان اصلا تخصص لازم رو ندارند افراد توانمند کشور به حاشیه رانده شده اند و چند نفری که تعهد دارند نه تخصص بر سر کار هستند
2-کشورهای مختلف از ما در مسائل مختلف آتو دارند و دوستان ترجیح میدهند که درگیر نشوند
3-اینقدر وضعیت ما در دنیا خراب شده که هر کشوری میرسد لگدی به ما میزند و دیگر امکان پاسخگ.یی و درگبیر شدن با همه وجود ندارد
در مورد این حادثه اشغال سفارت هم:
1-عربستان هر کاری از 66 و مخصوصا از 92 به خواست انجام داد و دولت سکوت کرد و اقدامات همه منفعلانه بود
2-در این جریان هم مشخصه اینا را چه کسانی و از کجا تحریک کردن و نیروهای انتظامی هم هماهنگ عمل کردن و این اتفاق رقم خورد
این قطع رابطه را بابید قبلا انجام میدادین اینقدر دست دست کردید تا این اتفاق افتاد و اونها قطع کردند. عمل واجبی که مایه این همه دردسر .و گرفتاری و ...بشود ایا باید هر ساله انجام بشود؟ حالا ببینید با این عربستان ما امسال چه برنامه ای داشته ایم چند صد کشته داده ایم و هر چه خواسته اند به ما توهین کرده اند الان هم طلبکارانه رابطه را قطع کرده اند. (3439518) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۲۲:۲۳
ظاهرا فراموش کرده اید تا قبل از این که تندروها از دیوار سفارت عربستان بالا بروند همه چیز داشت به نفع ما تمام می شدودیپلماسی ما در افکار جهانی منطقی صبور وعاقل عمل می کرد اما اگر امروز عربستان دست پیش گرفته فقط به خاطر رفتار این خودسرهای ندانم کار است که بعید می رسد با ماموریت خاص واهداف خاص دست به این حرکات نزده باشند ! (3440480) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۱:۳۵:۵۵
در مقابل کشوری که به طور آشکار هر ضربه ای که توانسته به کشور ما زده است دیپلماسی اقتدار نیاز داریم مانند برخورد روسیه با ترکیه نه دیپلماسی انفعالی این دولت که باعث ذلت ایران در دنیا شده است. و اگر اقتداری باقی مانده به خاطر رهبر و افرادی مانند حاج قاسم است (3443137) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۴۹:۴۸
آتش سوزی در سفارت کار کارمند های خودشون بوده

تو پازل دشمن بازی نکنید (3439570) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۳۷:۰۹
رفیق برو فیلم هاش هست. بیخود سرپوش نزار (3439824) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۰۶:۱۲
فیلمش موجوده داخل سفارت هم کارمندی نبود دوستان خودتون شروع کردند به انداختن مواد اتش زا از همه لحظاتش فیلم هست قابل انکار نیست. در مشهد هم همین وضع بوده چند سال پیش هم بر سر سفارات انگلیس همین برنامه رفت کلا انکار نداره برادر این دیگه برجای نیویرک نیست که بگیم توطئه امریکا بوده و قبلا ساختمون بمب گذاری شده بود و...
در واقع این شما هستید و بودید که در پازل دشمن بازی کردید ببم جان (3439992) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۲۸:۱۱
نه جانم اینها در پازل دشمن بازی نکرده اند بلکه حقوق بگیر همان دشمند اینها خائنند وجا دارد در موردشان تحقیق وتفحص شود چون چندین بار سر بزنگا کاری کرده اند که ورق را به نفع دشمن وبه ضرر کشور برگردانده اند مردم باید جدا پیگیر محاکمه وواکاوی ماهیت این افراد باشد ! (3440513) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۲۵:۰۸
اگر کار خودشان بود با پس زمینه سوختن سفارت عربستان سلفی خندان وذوق زده نمی گرفتیم ودر فضای مجازی منتشر نمی کردیم ! دیگر توجیه کردن جایی ندارد خراب کردیم رفت ! (3440500) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۲:۱۷
اصلا سفارت تخلیه شده بوده و کسی‌ آنجا نبوده که بخواد آتش سوزی راه بیندازه. برادرا خیلی‌ به خودشون فشار آوردن که چنین دروغ بزرگی‌ بگن (3440626) (alef-3)
 
علي شيرازي
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۵۲:۵۰
عربستان كاري رو كرد كه ما بعد از تمام بلاهايي كه عربستان سر ايران آورد عرضه انجامش رو نداشتيم!!!(قطع روابط)
تنها چيزي كه در دنيا بر اين حركت عربستان سرپوش گذاشت حمله وحشيانه مشتي بی فکر به سفارت عربستان بود !!!
اگر تيتر يك روزنامه هاي مطرح دنيا را بخوانيد همه در مورد حمله به سفارت نوشتند، در صورتيكه اگر اين اتفاق نيفتاده بود مسلما روزنامه ها خبر اعدام را براي سر تيتر ها انتخاب ميكردند.
منافع ملت ايران فداي احساسات عده اي نادان شده، دنيا حق داره فيلم 300 رو بسازه، ما تو قرت بيست و يك به حريم يك كشور خارجي حمله ميكنيم!!!
آقايون دلواپس اون زمان كه ملياردها دلار خرج حج ميشد و 400 نفر رو تو حج كشتند كجا بودن كه حالا واسه خون يه شهروند عربستان رگ گردنشون بيرون زده؟ (3439584) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۱:۵۹
بالاخره ، این سعودیهای از خدا بی خبر، ولی حرفه ای در دنیای رسانه ای امروز، آخرش هم بعد از ارتکاب یک سریال !!! چند ماهه وحشیانۀ ضد ایرانی که شروع اون با بیشرمی و وقاحت و حیوانیت در تجاوز به 2 نوجوان زائر ایرانی در حریم امن الهی کلید خورد و با کشتار حاجیان مظلوم ایرانی و... و و و شهادت شیخ نمیر ادامه یافت، آخرش هم دست پیش را گرفتند ، قطع روابط قیمابین رو اعلام کردند و بعد از اینکه دستور اخراج !!! همۀ دیپلمات های ایرانی رو طی یک مهلت 48 ساعته !!! از عربستان صادر کردند ، دیپلمات هاشون هم........ از ایران خارج !!! شدند، نه اخراج ؛ (3440315) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۳۶:۵۳
اشتباه نکنید این احساسات جمعی نادان نیست این دقیقا یک حرکت آگاهانه وبرنامه ریزی شده است آنهم نه برای مقابله با دشمن بلکه برای مقابله با دولت ودولتهای خودمان من از احمدی نژاد ودولتش اصلا دل خوشی ندارم اما در بازی حمله به سفارت انگلیس هم نه خشم نسبت به انگلیس بلکه درسی بود که باید به دولت دهم می دادند!! الان هم این گروه نفوذی دقیقا همین کار را با دولت روحانی می کنند چرا که اصولا قرار نیست کسی غیر از تفکر آنها راهی را بپیماید راه آنها هم به انزوا کشاندن ایران در مجامع بین المللی وتک صدایی است قطعا این افراد خائنند واز بیگانه خط می گیرند سکوت صهیونیستها هم در هردو حمله به سفارتها معنی دار است ! (3440554) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۴۲:۵۲
اون موقع هم همین دولت مردان ایران جلو سفارت خانه عربستان و پر مامور کردند (3441250) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۵۰:۴۰
اخه رابطه با عربستان برچ دردرایران میخوردروقتیردر تمام نقاط با هم درگیرن حتی جنگ نفتی.عربستان دیگه باید چیکاررمیکرد که اول ما باهاشون قطع رابطه کنیم؟یه خورده دولت مردهای منفعل ما از عربستان یاد بگیرن.دیگه کلافه شدیم از این سیاست خارجی تحقیر امیز (3439902) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۱:۰۰
بله رابطه با عربستان را نمی خواهیم اما قطع رابطه به این شکل که آن حاکم وحشی ایران را عامل فتنه در منطقه بنامد ودخیل در فرقه گرایی ودست پیش بگیرد تا پس نیفتد را هم نمی خواستیم ! حالا یعنی با کاری که خودسرها کردند اعتبارمان بالا رفت ؟یعنی این عمل غیر منفعلانه برایمان سود داشت بود ؟! (3440579) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۵۷:۵۶
یکی نیست به عبداللهیان بگه مگه قرار بود آسیبی هم به دیپلمات‌های سعودی در تهران و مشهد وارد بشه؟؟ مثلا باید خیلی عربستان خوسحال باشه که دیپلماتها در سفارت نبودن و مثل طالبان که دیپلماتهای ایرانی را اعدام کردند دیپلماتهای عربستان اعدام نشدند؟؟ (3439943) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۴:۴۵
به به عزیزان اصلاح طلب چه ذوقی کردند از اینکه بعد از مدت ها یه بهونه ای تونستند گیر بیارند تا به این وسیله بتونن یه گیری به جناح مقابل داده باشند!!!! خوب مبارکشون باشه!! هر چند شماها تلاش می کنید که اون مردمو به اصولگراها و دلواپس ها نستب بدید ولی خودتون هم خوب می دونید که اونایی که سفارت رو آتیش زدند ربطی به دلواپس ها نداره!
مطلب بعدی اینکه پوشش جهانی آتیش زدن سفارت عربستان یک نکته مثبت خیلی بزرگ داره!!!!! می دونید چی؟؟؟؟ نکته اش اینه که مردمان دیگر کشورهای جبهه بزرگ مقاومت که این همه مدت جز لبخند و ذلت و سازش در مقابل مستکبرین از دولت شیعه ندیده بودند حالا فهمیدند که هنوز هم غیرت حیدری در این مملکت موج می زنه و لبخند بعضی ها همه چیز نیست!!!
واقعا دستاورد بزرگیه!! (3440333) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۷:۲۰
پس خودت با این نظرت قبول داری که اقدام خودسرها کار همان دلواپسا بوده چون در آخر کلام کارشان را تایید کرده ای از طرفی نشان دادی نیت اصلیشان نه مقابله با آل سعود بلکه مقابله با سیاستهای دولت ولو به قیمت زیر سوال رفتن اعتبار ایران بوده وآن حیدر که از او دم میزنی شخص کمی نیست که تهمت همراهی با تفکر خودسرها را به او میزنی !!!جالبه غیرت حیدری !!! (3440609) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۲۴:۴۸
همین غیرتی که امتاسفانه اسم علی ع رو گذاشتی اول انقلاب باعث 8 سال جنگ وکشته شدن بهترین فرزندان ایران ونابودی سرزمینمون شد چند سال پیش هم که با همین غیرت آتش تحریم ونابودی تعداد زیادی خانواده از فقر وبیچارگی رقم زدید ببینیم با غیرت جدیدتون چند نفر شیعه علی رو دوباره از دم تیغ می گذرونید. واقعا شما به خدا، پیغمبر ، حق ناس و.. اعتقاد دارید؟ (3441159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۵:۴۱
واقعا باید هیکل شما رو طلا گرفت با این همه هوش و ذکاوت! عجب دستاوردی واقعا! (3441389) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۱۹:۳۲
به عقيده بنده در قضيه كشتار حجاج در دهه 60 و چند هفته گذشته و همينطور مسئله هتك حرمت دو شهروندمون غرور ملي خيلي از ماها جريجه دار شد (اگه نگيم همه) ولي واكنش دولتمردانمون فقط به جهت تنش زدايي از حد خاصي فراتر نرفت ولي چيزي كه غيرقابل باوره اينه كه عربستان در تشخيص جايگاه خودش از لحاظ نظامي و اقتصادي (توليد و شكوفايي، نه اقتصاد تك محصولي، داشتن پول زياد و خريد آدم ها براي رسيدن به انواع مقاصد) و غيره بي نهايت دچار اشتباه شده و واقعاً كنترل مسائل كاملاً از دستش دررفته. عربستاني كه حتي با ائتلاف كشورهاي مختلف هم از پس يك جنبش شيعي در يمن برنمي آد، فقط و فقط به حمايت ارباباش دل بسته، ولي اين رو هم تشخيص نمي ده كه پول تا حتي كارگشاست و نه هميشه و همه جا و بالاخره با اين هزينه 200 يا 300 ميليون دلار در روز كه بابت دخالتش در جنگ هاي منطقه پرداخت مي كنه، به تعبير رسانه خارجي ديرِ دير 5 سال ديگه ورشكست مي شه.
و اما قطع رابطه: با اين قطع رابطه، ما ديگه خوشبختانه بهونه اي براي خويشتنداري در مقابل فعاليت هاي خصمانه و خطرناك عربستان نداريم و بايد به شيوه اي كه از لحاظ حقوق بين الملل قابل اثبات و پيگيري نباشه تلافي تمام مشكلاتي رو كه عربستان در اين چند ساله ايجاد كرده برامون سرش دربياريم ... بله ما مي تونيم! (3440466) (alef-13)
 
دیپلماسی گفتی؟
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۳۷:۲۹
دیپلماس گفتی؟ دیروز همه میدانستند عربستان قطع رابطه کرده جز وزارت خارجه حتی پا فراتر گذاشت و تکذیب کرد (3440558) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۴۱:۲۰
نه فقط عراقچی و ظریف دیپلمات هستند و اصلا توجیه نمی کنند (3441243) (alef-13)
 
مححد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۳۶:۱۲
اگر واقع بین باشیم و بی طرف بخوایم قضاوت کنیم کاره درستی کردن که کارمندان سفارتشون رو خارج کردن و روابطشون رو قطع کردن واقعا کار زشتی بود حمله به سفارت و آتش زدن اون و مطمئنا نیروی انتظامی قدرت جلوگیری رو داشت ولی نخواسته این رویه زشت و ناپسند هم که فقط ضررش برای ملت ایران هست باید برچیده شه و مسولین باید از این کارهای بدور از انسانیت دست بکشند
بله مسولین! چه معنی میده که یک عده خودسر بتونن یک سفارت رو آتش بزنند مگر اینکه مسولینی حمایت کنند و پشتیبانشون باشند
هیچ کشوری حق نداره در امور قوه قضاییه کشوری دیگر دخالت کند (3438604) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۱۴:۱۷
بعنی عربستان کار زشتی نمیکنه که مکتبهای تکفیری تشکیل میده و پول میده تا عبدالمالک ریگی مردم ایران رو به رگبار ببنده؟ (3439371) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۵:۱۴
شمابرای هر تهمت به غیر باید مدرک محکمه پسند رو کنی برای اثبات همدستی ریگی با آل سعود مدرک مستند ارائه دهی .اما برای حمله به سفارت کشوری که حتی اگر دشمن باشدحکومت ما مسئول جان ومالشان است تا دلت بخواهد عکس سلفی وفیلم برای ارائه به شورای امنیت موجود می باشد !در ضمن او مکتب تکفیری تشکیل میده ما هم مکتب خودمان اما این که ما مکتبمان را به حق میدانیم دلیل نمیشود که دیگران مکتب خود را الحادی بدانند هرکس مکتب خودش را به حق ترین می داند وحق تبلیغش را دارد پس اعتراض ما قابل دفاع نیست ! (3440641) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۴۶:۱۸
این فقط در مورد ما صادقه پس انفجار سفارت ایران تو لبنان که ثابت شد کار عوامل بندر بن سلطان بوده چرا باعث قطع ارتباط ایران نشد به این میگن دیپلماسیه ذلیلانه (3439546) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۴۸:۰۱
کی ثابت کرد! کیهان .... (3439885) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۳۷:۲۵
پ ن پ بی بی سی!!!!!!!!!!!!!!!! (3443903) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۰۱:۴۲
لینک اثبات را لطفن بده من ببینم (3439963) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۱۶:۲۵
در پاسخ به جفتتون باید بگم که کشته شدن حجاج ایرانی رو چی میگید.اونجا هم نباید روابط قطع میشد؟ (3440445) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۸:۲۴
نه نباید قطع میشد تا وضعیت حجاج رسیدگی بشه چون حادثه منا عمدی نبود (3440768) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۷:۴۱
أيا كار زشت را با همان كار زشت بايد جواب داد. ما كه ادعايمان گوش فلك را كَر كرده بجاي غيرت و عقلانيت تنها حماقت و عصبيت جاهلي را به نمايش مي گذاريم و اذهان را از كار زشت عربستان در مورد حادثه منا و إعدام شيعيان منحرف مي كند. از اين حادثه خوشحال نبايد بود. (3441659) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۵۵:۱۰
چرا اینقدر با کوته فکری به مسایل نگاه میکنید.اتیش زدن سفارت کار زشت اما اغاز این دومینوی اشتباه به کجا وصله؟به سیاست خارجی تحقیر امیز ما که خون مردمو ب جوش اورد.همون اشتباهیکه در دئلت بازرگان شد و دانشجوها و مردم طعم تحقیر رو چشیدن.از الف خواهش میکنم منشا این اتفاقی رو بررسی کنه نه نتیجشو (3439927) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۲:۲۷
میلاد جان دروغ نگو این حرکت فقط برای جلوگیری از تفکر ضد تنش دولت صورت گرفت یعنی همان چیزی که مردم هم در پی آنند چون به اندازه کافی بعد از حمله به سفارت آمریکا وبعد انگلیس ضررش را دیده اند .این اندک خودسر کسانی هستند که فقط عقیده شان برافزایش تنش است وقصد دارند ایران را به انزوا ببرند ! (3440680) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۵:۲۳
شما واقع بین باش چرا وقتی مسئولین دولت متوجه عمدی بودن فاجعه منا شدند به جای برخورد قاطع فقط کاردار عربستان رو احضار کردند؟؟ چرا خون 500 نفر از هموطن های ما رو ندیده گرفتند چرا روابط رو قطع نکردند؟؟ چرا فقط محکوم کردن؟ آیا این حرکات شما رو آگاه و هشیار نمیکنه؟
در مورد این جمله شما: هیچ کشوری حق نداره در امور قوه قضاییه کشوری دیگر دخالت کند، پس چرا همین عربستان چند وقته پیش قطعنامه ای مبنی بر اینکه ایران ناقض حقوق بشر هست برد شورا؟؟؟ چرا آمریکا ایران رو ناقض حقوق بشر میدونه؟؟ این دخالت حساب نمیشه؟؟ (3440132) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۳۲:۰۲
چه رمانتیک
پس چرا دیگران به سنگسارو اعدام اعتراض میکنن و حقوق بشر مطرح میشه و هزارتا غلط دیگه؟؟
شما با این طبع لطیف قطعا جزء کسانی هستید که دخالت دیگران در سیستم قضایی ایران رو مجاز میدونید پس ژست روشنفکری نگیرید (3440531) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۳۷:۳۱
از ابتدا نیز از حج در زیر سیطره رژیم ضد اسلامی آل سعود مخالف بودم. ما رابطه با منافقین سعودی را نمی خواهیم. (3438613) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۵۱:۰۶
در یک عمل غیر قانونی و دور از تمدن با عنف وارد سفارتخانه یک کشور شدید، شیشه هاشو پایین آورید، ساختمانشو به آتش کشیدید اسنادشو به سرقت بردید دو قورت و نیمتون هم باقیه؟ روی که نیست لا اله الا الله (3439577) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۳۳:۴۱
ما از حجاز نميگذريم (3439801) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۴۹:۳۹
آقا مسعود شما کی هستید که اینقدر متفکر و خردمند هستید؟ (3439893) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۰۲:۵۶
باشه پسر شجاع برو عربستان رو ازاد بکن عواید حج هم همه مال تو حتی نفتش (3439970) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۰:۲۹
نتیجه قطع روابط و اقدام نادرست در حمله به سفارت و کنسولگری عربستان:
1- عدم اعزام حاجیان
2- قطع کامل ارتباطات با شیعیان عربستان
3- فشار بیشتر به شیعیان عربستان از سوی حکومت این کشور و متهم ساختن آنها به همکاری با ایران
4- متحد ساختن شاهزاده های عربستان که با یک دیگر اختلاف داشتند در مقابل دشمن - ایران
5- عدم مسافرت شیعیان عربستانی به ایران و در نتیجه از دست دادن یک ابزار فرهنگی
...... (3440575) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۴۵:۵۱
آخه من نمیدونم بعد از سه یا چهار بار حمله به سفارتخانه های مختلف که ایران را رکورد دار کرده است چطور ایشون میتونه بگه:" ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و همه دیپلمات‌ها در امنیت کامل به وظایف خود ادامه می‌دهند". (3438652) (alef-13)
 
بیگی29
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۴۵:۵۹
نمیدانم از کدام یک از بزرگان است؟
مومن دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشود.حالا هی سفارت تخریب کنید و هی تاوان بدهید.(البته تاوان را ملت میدهند نه کاسبان تحریم) (3438656) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۴:۱۳
اين براي اين است كه عواقب ان براي مردم گفته نمي شود و حتي برعكس از اين عمل زشت كه بر ضد منافع ملي است به عنوان حماسه و غيرت صحبت مي شود. طبيعتا مردم نا اگاه نيز مي خواهند احساساتي برخورد نموده و فكر مي كنند كه دلشان خنك مي شود و به عربستان پاسخ در شان مي دهند غافل از اينكه بر ضد منافع خود و به نفع عربستان كار مي كنند. (3441682) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۴۶:۴۰
اولا عربستان عددی نیست.
ثانیا
بابا بعه این خود سر ها حالی کنید که جریان سفارت آمریکا تموم شد، هر کاری بکنید، هر سفارت خانه ای رو آتیش بزنید نه شما میشید دانشجوی خط امام، نه قهرمان می شید، نه هیچی. چون خلوص نیت ندارید.
نیروی انتظامی هم پاسخ بده؟ چرا توانایی محافظت از سفارت خانه ها رو نداره. (3438659) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۴۱:۵۰
خیلی عدده برادر.قیمت نفت را ببین این کار عربستانه،کاری کرده که دولت ایران توانایی پرداخت حقوق کارمندان را نداره (3441248) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۱۷:۲۴
ای بابا هیچ کس تو این دنیا عددی نیست! مثل اینکه فقط ما یک عددی هستیم! ولی با توجه به جریانات کشور مثل اینکه ما عدد سه هستیم (3442986) (alef-13)
 
مانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۴۸:۱۵
با سلام
البته که هرچه بیشتر با کشورهای همسایه ارتباط داشته باشیم بهتر هستش و در این برهه از زمان که منطقه دچار تنش میباشد این ارتباطات مهم تر نیز هست ولی دوباره این عوامل خود سر (؟؟؟؟) کار خود را انجام میدهند!!!!!! ولی یک سوال از عوامل خود سر :
چرا وقتی حادثه منا اتفاق افتاد خونتون اینچنین به جوش نیومد؟ (3438673) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۰:۱۸
چون فکر میکردیم با خنده همه چی حل میشه. (3440620) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۰۰:۰۰:۴۶
نه با بالا رفتن از دیوار سفارتخونه حل میشه (3446197) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۴۹:۱۲
نوش جون آقایونی که دنبال دوستی با عربستان بودن!! میگم حاج اقا رفسنجانی برن عربستان مشکلات رو حل کنن! (3438678) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۴:۴۸
حالا به نظر شما مشكلات حل شد؟ (3441686) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۵۰:۱۲
فقط عربستان نیست! بهانه ای خیلی بزرگ به شورای خلیج فارس و بقیه کشورهای عربی دادید. حالا عربستان بقیه کشورها رو هم دنبال خودش میکشه. من نگران هستم که ماجرای میکونوس و قطع روابط با کل اتحادیه اروپا دوباره تکرار بشه! (3438682) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۵۰:۳۵
کم کم دارم به این نتیجه میرسم توی تمام مشکلاتی که بین ما و اعراب و غرب و آمریکا وجود داره چه در عراق چه در سوریه چه در یمن و چه در روابطمون با عربستان همه ناشی از رفتارهای غلط ماست نه اونها . این ماییم که دنبال آشوب طلبی و اغتشاش هستیم توی تمام دنیا . قطعنامه های سازمان ملل هم همشون به حق و درسته . این ما هستیم که دولت کشورمون در حد یه مترسک هم قدرت نداره و مثل دوران ملوک الطوایفی هر کسی برای خودش در هر استان حکومت میکنه . (3438683) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۵۱:۵۷
حيف از اين موقعيتي كه بدست امد ولي بعلت ناداني دوستان به بهانه اي براي تبليغ نا امني ديپلماتيك تبديل شد...حالا معني دوستي خاله خرسه در كتاب ابتدايي را خوب درك كردم...اين دوستان بايد چند تا گل به خودي بزنند تا به انها بگوييم رها كن و حيا كن... (3438689) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۵۵:۱۶
به نام شیخ نمر
به کام دشمن

دست دلواپسان درد نکنه که هر جند ماه یک مشکل بزرگ برای نظام اسلامی درست میکنند بعدم ادعای ولایتمداری شون تا کره مریخ میره.

اصلا به توصیه و تذکر رهبر جمهوری اسلامی در مساله سفارت بریتانیا توجه نکردند.

حالا اگه این کارو گروه های دیگه انجام داده بودند باز رییس قوه قضاییه و سخنگوی قوه قضاییه دیروز کلی تهدید میکردند و میگفتند بنده اخطار میکنم به آقایان...

میدونم سایت اصولگرای الف این پیام من رو منتشر نمیکنه. (3438707) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۸:۵۶:۳۶
تندروها و دلواپسان نفوذي بايد پاسخگوي پايمال شدن خون شهيد نمر باشند. دستگاه قضايي نبايد از اين موضوع به راحتي عبور كند. (3438713) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۰۷:۳۸
چه عجب یک خبر خوب شنیدیم ! (3438758) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۱۲:۱۰
آقایون حرفه ای سفارت بگیر حالا بیان جواب بدن.احتمالا بقیه کشورهای عربی عم همین کار رو میکنن.حج هم تا اطلاع ثانوی خدانگهدار. (3438790) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۱۸:۲۱
دنیا چهار شاخ مونده که 500 تا ایرانی تو منا کشته شدن ملت خودجوش نریختن توی سفارت عربستان ولی حالا یه نفر اونهم عربستانی کشته شده ایرانی های خودجوش قاطی کردن سفارت اتیش زدن..عجب غیرتی .....!!!! (3438820) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۱۹:۳۹
بر خلاف موضع گیری معاون وزارت خارجه کشورمان، حرف های وزیر خارجه عربستان کاملا منطقی و منطبق با اصول روابط بین الملل است هرچند که با مواضع کشور مطبوعشان مخالفم. (3438823) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۵:۵۸
موافقم حرفای سفیر عربستان کاملا منطقی ودر مجامع بین المللی پذیرفتنیست . (3440758) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۲۲:۲۰
سفارت رو به راحتی به آتش کشیدن بعد میگه دیپلمات ها در امنیت کامل به سر می برند.
به جای این حرافی ها که دیگر در هیچ کشوری خریدار ندارد و حتی مردم خودمان نیز باورش نمی کنند جلوی این خود سر ها را بگیرید که آبروی ایران را بردند.
با توجه به واقعه سفارت انگلیس ملت ها و کشور های منطقه به حرف های شما هیچ اعتمادی ندارند و بلکه آن را نشان دهنده دروغگویی آشکار می دانند.
تا کی ما باید از دست این دوستان نادان ضربه بخوریم. (این ها مردم نبودند و همه می دانند که بودند این ها!) از وقتی که کشور را به خودی و غیر خودی تقسیم کردند احترام به قانون هم فراموش شد.
به جای اینکه در زمان انجام جنایت سعودی‌ها آن ها محکوم بشوند ما محکوم شدیم!!! هیچکس هدیه ای بهتر به سعودی ها نمی توانست بدهد و آن ها به خوبی دارند از این هدیه استفاده می کنند! (3438830) (alef-13)
 
شاهد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۲۳:۱۹
خیلی بهتر شد خدایا شکرت! (3438837) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۷:۱۸
به نظر شما چي بهتر شد؟!!!! (3441694) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۲۴:۵۵
خسفارت یک کشور جزو خاک اون کشوره اخه کجای دنیا همچین کاری انجام میشه این چه کاری که باب شده والا ما دیگه به هیچی پایبند نیستیم کار عربستان که بشدت محکومه اما ما چرا باید افکار عمومی جهان رو از کار زشت عربستان منحرف کنیم وخودمون رو مقصر جلوه بدیم (3438840) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۷:۴۴
اونایی که سفارت رو آتش زدن ایرانی نبودن و شک نکنید عربستانی بودن. (3440398) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۱:۴۱
فیلم ها ش هست. (3441551) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۸:۴۱
بقيه سفارتها را كي ارتش زِد؟ انها هم إيراني نبودند؟ ما إيراني ها هستيم كه بدون فكر فقط از روي احساس كار مي كنيم. (3441701) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۲۶:۲۰
شما جای سازمان ملل باشید حرف کدامیک را قبول می کینید یکطرف کشوری دارای عناصر خودسر که به بهانه های مختلف سفارت اشغال و آتش می زنند و دیگری حتی به ظاهر هم که شده مقید به اصول دیپلماتیک تا کی این دوستی خاله خرسه بعضی ها باید این مملکت را متحمل خسارت کند ؟ (3438845) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۸:۳۱
آقا اینا که هی میگن سفارت جزء خاک کشور اوناس چرا مردم روسیه که زدن سفارت ترکیه رو پایین اوردن کسی اعتراض نکرد کسی دیپلمات های روس رو از کشورش اخراج نکرد؟ کسی محکوم نکرد؟کسی ابراز نگرانی نکرد؟ آن هم برای یک حلبی نه به خاطر چیز های بی ارزشی همچون فاجعه منا و تعرض به جوانان و کمک به داعش و کاهش قیمت نفت و سربریدن دسته جمعی. (3441110) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۲۹:۳۶
ملت متحد ویک پارچه از فرصت ها استفاده وتهدیدات حداقل کند امید سعودی ها تشدیداختلافات داخلی است در زمین دشمن بازی نکنیم (3438863) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۳۰:۰۶
بنظرم بجای این حرفها باید بدنبال جمع کردن موضوع باشید و فکری برای جلوگیری از این اتفاقات در آینده بکنید که چهره کشور در دنیا خشن و زشت دیده نشود.
آمار میانگین هر ۱۰ سال یک حمله به سفارت و اشغال آن آمار زشتی هست (3438865) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۳۴:۴۶
با سلام

دولت و مخصوصا وزارت خارجه باید جوابگوی این همه خفت و خواری ما

باشند اول که جرثقیل سقوط کرد و 100 نفر را کشت

وزارت امور خارجه فقط کمی نگران شد

بعدش حدود 500 ایرانی و جمعا حدود 7000 نفر را بخاطر ندانم کاری ها و

توطئه های سعودی از دست دادیم اتفاقی که در هر کشور دیگری رخ داده بود

حکومت را غربی ها تغییر می دادند و از وزارت امور خارجه ما حرکتی مشاهده

نشددائم می ترسیدند که مبادا به کدخدا بر بخورد که به یکی از نوکرانش

کمتر از گل گفته شده/ مسئله تجاوز به دو نوجوان ایرانی هم که هضم آن

برای مردم بسیار سنگین بود پشت گوش اندخته شد / و اعدام آیت الله نمر

کبریتی بود برا انبار باروت خشم مردم ایران از حکومت لوس و خود کامه

امریکایی سعودی که در دو سال گذشته هزار جور خفت را بر ما ارزانی داشته

بودند مسلما باید رئیس جمهور و وزیر امور خارجه از همان لحظه اول در صحنه

می بودند و برای آرامش مردم حرکتی دیپلماتیک انجام می شد

ولی وزیر امور خارجه که اصلا این دو روز رویت نشد بنده خدا شاید از ترس از

خانه اش هم بیرون نیومده و دائم براش آب قند درست می کنند !!!

رئیس جمهور هم بیشتر خودمان را محکوم کرد تا عربستانی ها را !!!

مسلم است که مردم تحمل این همه حقارت را ندارند


از همه بدتر الان هم که آنها با بی شرمی اعلان قطع روابط کرده اند طرف

ایرانی جرات مقابله به مثل ندارد!!!!! (3438896) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۲۶:۰۸
بابا از اون وقت تا حالا خوبه چند تا جرثقیل تو همین تهران سقوط کرده باشه ؟آخه سقوط جرثقیل دلیل بر جنایت عمدیه ؟! حتی درگذشت حجاج هم عمدی نبود اینها سوء مدیریت است نه جنایت .ما می توانیم از این سوء مدیریتها شکایت کنیم می توانیم انتقاد کنیم اما نمی توانیم به این دلایل به سفارت عربستان حمله کنیم مشکل اعدام این افراد هم یک مسئله داخلیه وهمون طور که اعدامها وزندانی های ما ربطی به سعودی نداره مال او هم ربطی به ما نداره ! (3440822) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۳۴:۴۶
ایجاد تشنج، فشار برای مردم، لذت و آسایش برای منسوبین به حکومت

همونطور که حمله کنندگان به سفارت امریکا لذت زندگی رو بردن اینها هم میبرن و فشارش برای من و امثال من میمونه (3438897) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۳۵:۰۲
الان ظریف کجاس؟؟؟؟؟؟
بگیم لاوروف بیاد یکمی درس وزارت به اینا بده (3438899) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۲۶:۵۴
شما اصن میفهمید چی شده ؟!!!!

ما اولین ماده ی حقوق بین الملل رو نقض کردیم! ظریف چیکار میتونه بکنه؟ ظریف مثل شما بی چشم و رو و پررو نیست دوست عزیز! (3439432) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۳۱:۵۰
این جماعت خودجوش وخودسر حقوق بین الملل رو این طور می نویسند ومی خوانند ""هغوغ بینی مملی "" اونوقت شما از آنها انتظار رعایتش رو دارید ؟! (3440867) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۰۷:۲۹
جدی ؟ اونوقت اون روز که همین اراذل سعودی ، سفارت ما رو در لبنان منفجر کردن ، کدوم ماده حقوق بین الملل رو نقض کرده بودن ؟ (3441343) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۲۸:۱۸
به ظریف چه ربطی داره ؟
ایشون وزیر اور حارجست نه مامور رفع و رجوع گندکاری دلواپسان.
آمرین و عاملین که هویتشون برای هر ایرانی مثل روز روشنه و حتی کوچکترین اشاره ای به نام یا مقامشون باعث سانسور هر نظر و صدا و انتقادی میشه باید پاسخگو باشند که متاسفانه مثل همیشه دست پیش و گرفتن که پس نیافتن . (3439439) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۳۰:۱۱
حمله به سفارت هم کار امثال شما که مدافع آمریکا هستید، بود تا مردم خون شیخ نمر رو ندیده بگیرن. (3440171) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۳۵:۲۲
عزیز من این چه حرفیه اخه طرفداران و دوستان خودتون بودن که از جناح مخالف دولت هم هستن دولت نه بیانیه داده لبود برای تجمع نه برای اتش سورزی چند بار هم تاکید کردن که نباید درگیری بشه
این کارای شما اینقدر تابلو هسیت که دیگه این کامنت شما باعث تعجب هر بنی بشری میشه دست بردارید (3440888) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۲:۳۱
رو که نیست ، سنگ پای قزوینه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3441066) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۶:۳۹
چقدر پرو هستين شما برادران دلواپس اغتشاشگر !!! پس چرا چاپ نميكنى الف بى طرف باش (3441099) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۲:۱۷
چرا تهمت ميزني. ميتواني ان دنيا جواب بدهي؟ (3441717) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۰۲:۲۵
آخرین مرحله بازی تئوری توطئه! شما احتمالا مقاله نویس کیهان نیستید (3441814) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۲۸:۳۱
شما که هرچی طریف می بافه رشته می کنید . والا خدا هم از پس شما وجهلتون بر نمیاد چه برسه به این بنده خدا ! (3440843) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۰:۵۹
اين نيروبي انتضامي بود كه بايد جلو اين فاجعه را مي گرفت. نه وزير خارجه. (3441708) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۴۰:۳۶
خدا رو شکر که قطع رابطه شد . به نظر من زمانی باید این عمل انجام میشد که صدها نفر از ایرانیها در منا کشته شدند نه الان (3438919) (alef-13)
 
پرتو
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۱۲:۵۵
قطع رابطه در نهایت به سود ما نیست. (3439681) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۰۸:۳۳
به غیر از اون 400 ایرانی 3000 نفر یا بیشتر از سایر کشورها کشته شدند ایا اونها سفارت اتش زدند یا روابط قطع کردند؟؟ در صورت قطع روابط تکلیف مفقودین چه میشد؟ تو عقل داری؟ (3440009) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۷:۵۸
دوست عزیز اگر اتباع یک کشور در کشور دیگری در خطر باشند مرسوم است که دولت آن کشور از اتباع خود می خواهد که به کشور پر خطر مسافرت نکنند نه اینکه به سفارتشان حمله کنند. اگر عربستان قادر نیست از شما حفاظت کند و یا عمدا برای شما ایجاد مخاطره می کند اجباری نیست شما به عربستان بروید. (3440349) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۴۰:۵۶
به جوان ما تو فرودگاه تعرض کردند ، جوک ساختیم.
فاجعه منا پیش آمد ، باز هم جوک ساختیم.
تفتیش بدنی از زنان ما تو فرودگاهشان به طرز زننده کردند، باز هم جوک ساختیم .
در عربستان بدلایل خاص خودشان، یکی از اتباع خودش را اعدام کرده ، سفارت آتش مینیم و بیانیه میدهیم و سفیر فرامیخوانیم و...
واقعا ما در کجای این جهان هستی قرار داریم؟ (3438920) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۴۹:۳۰
به جوان ما تو فرودگاه تعرض کردند ، گفتیم نا امنه باز هم رفتیم !
فاجعه منا پیش آمد ، گفتیم نا امنه باز هم رفتیم
تفتیش بدنی از زنان ما تو فرودگاهشان به طرز زننده کردند، غیرتی شدیم اما باز هم رفتیم.
در عربستان بدلایل خاص خودشان، یکی از اتباع خودش را را که ما میلیونها خرجش کرده بودیم اعدام کرده ، سفارت آتش مینیم و بیانیه میدهیم و سفیر فرامیخوانیم و...
تو نیجریه شیخ زکزاکی را که میلیون ها دلار هزینه کرده بودیم به راحتی پاکش کردند.
واقعا کشور ما دست چه کسانی است! حکومت واقعا دست چه کسانی است! آیا ماجراجویی های برخی افراد تندرو کافی نیست! (3438920) (alef-13) (3439568) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۳۳:۰۴
همه ی اینا در این دولت انجام شده پس اگه بخوایم با منطق شما مسئله رو بررسی کنیم تقصیر این دولته. پس شما تقصیر رو ننداز گردن حکومت.
مرگ بر ضد ولایت فقیه. (3440190) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۳۸:۲۱
قدرت دست دولته ؟ چه جوک بزرگی !!! اگه دست دولت بود که این شعبون بی مخا قدرتی نداشتن! دیگه هر بچه قنداقی هم میدونه این دولت هدفش تنش زدائیه همون رفتاری که به مزاق بعضی ها خوش نمیاد وقدرتشون به خطر میفته ! (3440905) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۰:۲۰
دمت گرم کاملا موافقم (3440242) (alef-13)
 
تئو
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۴۲:۲۶
قهرمانان دیپلماسی ایران خیلی متانت دارند.
دقیقا همان روزی که افسر اطلاعاتی عربستان در رابطه با انفجار سفارت ایران
در بیروت و شهید شدن چند ایرانی در ان دستگیر شد آقای ظریف در فرودگاه
بیروت فرمودند ما خواستار بالاترین سطح تعامل با عربستان هستیم .
درود بر سیاست لبخند. (3438927) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۰۹:۴۵
اسم اون افسر رو بگو ما هم بدونیم الان کجاست؟ (3440017) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۴۳:۱۱
تبریک به کسایی که همینو میخاستن (3438931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۴۵:۳۶
به درک که رابطه قطع شد (3438944) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۵۷:۳۶
من هم با شما موافق هستم اما اینکه این رابطه چطور وبا چه شرایطی باید قطع میشد جای بحث دارد
الان عربستان با این وظعیت پیش آمده در مجامع بین المللی خودرا محق جلوه میدهد واین به ضرر ماست
ای کاش... (3439601) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۱۳:۵۰
این قطع رابطه به ضرر ما است. (3439687) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۴۹:۵۰
مردم ایران خواهان برخورد قاطع مسولین نسبت به حمله کنندگان به سفارتخانه های مختلف در ایران هستند.
این عده اندک ولی سازمان یافته در طول تاریخ کشور خسارات زیادی به کشور و ملت زده اند. (3438959) (alef-13)
 
یکی از مردم
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۱۵:۲۴
ما خواهان برخورد.قاطع با وزیر خارجه منفعل ایران هستیم (3439376) (alef-3)
 
خودسر
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۶:۳۰
اره انصافا با ظریف باید برخورد بشه من زنگ زدم بهش گفتم چندتا کوکتل مولوتف بیاره به بچه ها در اتش زدن سفارت کمک کنه نیومد (3440140) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۳۵:۲۰
قطعه ای از خاک پاک وطنم که برای هر متر مربعش خون و جوون داده از لوث سعودی های نجس پاک شد.
خدایا شکرت که ما رو دشمن سعودی ها قرار دادی. (3440204) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۲:۴۳
شاید شما نمی دونی اما ایران هم چند قطعه خاک تو کشور عربستان، امارات، بحرین، قطر ..... داره که شهدا برای این قطعات هم خون دادند و بسیار بزرگتر و ارزشمندتر از این چند متر زمینی است که به زعم شده پاک شده است. (3440587) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۵۳:۳۷
ایران کارنامه طولانی در تجاوز به هیات های دیپلماتیک یا همان سفارتخانه ها دارد .
برادران به اصطلاح ارزشی دلسوز نظام تحویل بگیرید . حرکتهای بی مغز و تعقل شما کار را به جایی رساند که حالا این جوجه وزیر لقلقو از موضع قانونی ما را بشورد بگذار کنار حضرات هم مجورند گوش کنند و حرفی نزنند . (3438972) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۵۴:۳۵
الف جان تحلیل های تان آبکی و بچگانه است. رفتار ملت و دولت و نظام جمهوری اسلامی احساسی است. جرأت در ایرانیان نیست . ما می توانستیم بعد از هر کدام از جنایت های آل سعود روابط خود را با این رژیم قطع کنیم. ظاهرا جراتش را نداشتیم . (3438976) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۰۹:۵۸:۵۳
نیروی انتظامی فقط بلده سوشا مکانی و ... رو بگیره؟ فقط بلده هپی ها رو ظرف سه ساعت بگیره؟ فقط بلده اعتراضات سکوت مردم و کارگران رو متفرق کنه؟ دیگه توان و جرات برخورد با به اصطلاح "خودسر"هایی که همه می دانند به کجا و کی وصلند رو نداره؟ مسئله خیلی ساده هست. چطور میشه نیروی انتظامی که هر روز مانور اقتدار در خیابان های تهران برگزار میکنه اینجوری در مقابل سفارت کاری نمی کند؟ (3438988) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۳۸:۱۸
500 تا از مردم کشورت رو کشتن هیچ
تهدید نظامی کردن هیچ.
بر علیه ایران قطعنامه بردن شورا هیچ.
به دو نوجوون ایرانی تجاوز کردن هیچ.
آخرش هم با تحقیر روابط دیپلماتیک خودشون رو با ایران قطع کردن هیچ که هیچ (3440228) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۹:۵۱
عالی جناب خیالت راحت که من بیشتر از هر کسی از عربستان متنفرم. ولی الان دست پر دست ایشان هست و متاسفانه حق هم دارد. مطمئن باشید. شرط میبندم حمله کنندگان به سفارت ها سواد درست حسابی هم ندارند. (3440734) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۰:۱۱
اينها چه ربطي به حمله به سفارت دارد كه امنيتش با هر كشوري است. (3441872) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۴۶:۱۶
من که یه فرد عادیم همون موقع گفتم ایران باید مواظب باشه بازی نخوره باید مواظب باشه به سفارت سعودی حمله نشه در تعجبم چه طور مقامات بالای نظامی ما کوچکترین تذکر وآمادگی به افراد تحت فرمانش نمی دهد یعنی این قدر نا بلدند یا تعمد دارند ؟! (3440944) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۰۰:۱۳
چطور میشه نیروی انتظامی که هر روز مانور اقتدار در خیابان های تهران برگزار میکنه اینجوری در مقابل سفارت نمی تواند جلوی یه عده که همه می دانیم از کجا خط میگیرند را نمی تواند بگیرد؟ پاسخ واضح است. (3438991) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۱۲:۰۲
اقای منتظر المهدی که مسئول امنیت هستن امروز گفتند که نمیشد معترضین را بزنیم!!! (3440029) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۵:۲۲
آخه نیروهای انتظامی ما نازنازی ترین، مهربون ترین، با ادب ترین، خوش برخورد ترین... نیروهای انتظامی دنیا هستند. معترضین هم ناز هستند ... فقط معلمین که جلو مجلس جمع شدند، کارگرا که اخراج میشند اما نمی تونند اعتصاب کنند .. بدند. (3440599) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۵:۳۳
خودسرها فقط معترض هستند یا مردم همه میتونن معترض باشند؟ (3440701) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۲:۱۴
اگر بنا بر اینه که رابطه نباشه میشه خیلی راحت دیپلمات های خودی رو فراخوان و دیپلمات های طرف رو اخراج کرد. بدنام کردن مملکت توی دنیا که از سالها قبل پایه‌ش گذاشته شده چه سودی داره؟؟
خشت اول چو نهد معمار کج- تا ثریا میرود دیوار کج... (3440585) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۰۸:۳۵
با سلام
آل سعود جنایتکارانی هستند که در پشت اماکن مقدس و متبرک پنهان شده اند .این جنایتکاران نجس و پلید را می بایست از این سرزمین پاک بیرون کرد. (3439020) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۰۹:۰۴
بهتر (3439023) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۱۹:۳۶
هرچه در مورد آل سعود می گویید درست است ولی چرا به سفارت حمله شد؟ چرا بهانه به دست جامعه جهانی می دهید؟
روحانی راست گفت که حمله به سفارت بیشتر ضربه به نظام و آبروی ماست .چرا با حمله کنندگان به سفارت ها برخورد قضایی صورت نمی گیرد؟چرا مردم ما در جهان باید قانون گریز و کشور ما ناامن معرفی شود؟
نباید عده ای تندرو منافع مردم،کشور،آبروی نظام را به مسخره بگیرند.روحانی هم باید قبل از تجمع مقابل سفارت اقدامات جدی انجام می داد که متاسفانه انجام نداد. (3439061) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۲۰:۳۷
در اینکه «عادل الجبیر» وزیر یک کشور تروریست پرور و مداخله گر است کمتر شکی وجود دارد. اما آیا کسی میتواند بمن بگوید کجای گزاره هایی که او بکار برده است بجز مورد حمایت از القاعده و ارسال اسلحه نادرست است؟

یعنی رفتار گروههای مشخص به این سادگی امکان این را برای جنایتکاران و وزیر ضد ایرانی آنان ایجاد میکند تا با بیان سه گزاره صحیح و قابل تایید توسط هر ناظر بیطرف که دسترسی به فیلمهای پخش شده در اینترنت را دارد این شبهه را ایجاد کند که گزاره چهارم او هم درست است.

حال در دید انظار عمومی دنیا (بجز بخش کوچکی که با مسائل منطقه آشنایی دارند) صورت مساله که تا دیروز رفتار جنایتکارانه عربستان در اعدام یک مخالف سیاسی بود تبدیل به برگشتن ورق و محکومیت رفتار "ایرانیان" گشت. حالا فشار افکار عمومی بر مدافعان منطقه ای و جهانی عربستان به مدافعان ایران و حرکت مسالمت آمیز شیخ نمر برگشت. (3439069) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۲۲:۰۹
ایران نباید در امور داخلی‌ عربستان دخالت میکرد، حمله به سفارت هم برای ضربه به دولت روحانی انجام گرفت (3439075) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۲۲:۴۷
اصلا شیخ نمر به ما چه مربوطه (3439079) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۱۲:۴۴
بخاطر اینکه شیخ نمر مهره ما بود . (3439365) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۰:۲۰
دو نوجوون که بهشون تجاوز شد چی؟
500 تا از هموطنات رو کشتن چی؟
تهدید نظامی کردن چی؟
شیعه و مدافع خون مظلوم نیستی لااقل ایرانی باش. (3440241) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۲۶:۱۵
شرتون کم
ما نیازی به رابطه با این جنایتکارا نداریم (3439094) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۲۷:۳۷
از امسال موسم حج تشریف می برید درب منزل این عزیزان خودسر. (3439102) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۸:۱۸
نخیر با لبخند میرید پیش کدخدا و وهابیون (3440658) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۲۹:۴۱
خطا و گناه ما بسیار بزرگتر از عربستانه... تاکی باید یک اشتباه تکرار شود... (3439108) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۱۹:۳۶
خودتو معرفی کن تا تحویل عربستان بدهیم تا بیخ تا بیخ سرتو ببرند (3440084) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۱:۱۹
سلاح های امریکا و عربستان توی سوریه کشف می شود هیچ مهم نیست و ایرادی هم ندارد ولی اتش زدن سفارت عربستان و شکستن شیشه دیگه قیامت شده حالا

راستی آقای ظریف در خصوص قرار گرفتن سیا در لیست گروه های تروریسم پیگیری هاتون به کجا رسید! امیدوارم که فقط در حد حرف نباشد. (3440099) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۱:۵۰
خوب جانم شما که میری سفارت یک کشوررا که کشورت مسئول حفاظت از اوست به آتش می کشی باید چه اسمی رویت گذاشت اعمال تو چه تفاوتی با تروریست دارد ؟! (3441008) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۴۶:۰۸
نظرت در خصوص بند 2 (قرار گرفتن سیا در لیست تروریسم ها چیست) (3443931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۲۹:۴۸
خبر خوش امروز قطع رابطه با عربستان بود (3439109) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۱۳:۴۱
منتظر قطع رابطه اعضا اتحادیه عرب با ایران باش (3440043) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۳:۲۸
نه فقط عربها بلکه کشورهای غیر عرب هم که منافعشان به عربستان گره خورده !انزوا وتحریم های جدید مبارک دلواپسان دلسوز اما خودسر ! (3441015) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۱:۴۴
اگه ما این روابط رو قطع میکردیم آره نه اونا که با این کارشون تحقیرمون کردن.!!! (3440251) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۹:۱۷
ما=دولت (3440664) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۹:۵۶
تحقير ، اونم به خاطره قطع ارتباط با عربستان ؟ (3440781) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۴۸:۰۳
البته اضافه کن مواضع امارات، قطر، کویت، سودان و احتمالاً دهها کشور دیگر و مجامع بین المللی (3441974) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۳۰:۱۴
ما که خودمون هرچی برامون کردن عرضه نداشتیم این رابطه ننگین رو قطع کنیم.از
آقای الجبیر تشکر میکنم (3439112) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۳۱:۵۴
ایکاش اول ما این کارو میکردیم اونم نه الان اون زمانی که عربستان اون کشتارو توی منا راه انداخت و سفیر ما رو مشکوکانه به شهادت رسوند (3439124) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۵۴:۲۵
کشتار منا تو رسانه های تندروی ایران اتفاق افتاد نه تو عربستان. متاسفانه در ازدحام که در نتیجه بی برنامگی سازمان دهندگان، حکومت عربستان، مدیران کاروانها پیش آمد چند صد نفر کشته شدند. اما رسانه های تندروی ایرانی برای حمل به دولت از این مسئله کشتار ساختند. یک گروهبان ارتش به دلایل امنیتی حق خارج رفتن نداره حتی بعد از بازنشستگی . این همه مقامات امنیتی ایران چرا به کشور دشمن سفر می کنند. (3439590) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۹:۲۶
شما احتمالا رسانه های اونوری رو دنبال میکنی...
از اونایی که رفتن حج بپرسی مطمئن میشی این فاجعه عمدی بوده(اونا که منتقد دولت نیستن) حجاج ایرانی رو به زور بردن تو یه خیابون اینقدر اونجا نگهشون داشتن تا مردن. این بی برنامگیه؟؟ ساعت 9 همه این 500 نفر شهید شدن ساعت 3 بعد از ظهر جنازه هاشون رو منتقل کردن!!
به جای اینکه مسئولین پزشکی رو بیارن، رفتگر های پاکستانی رو برای جمع کردن جنازه ها آوردن. سرباز های سعودی از رو جنازه ها رد شدن این بی تدبیری کاروان ایرانیست یا حرکت عمدی سعودی ها؟؟ باز هم بگم یا بهت ثابت شد فاجعه عمدی بوده... (3440304) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۲۷:۲۴
واقعا خندم گرفت از تحليل شما است شما مكه تشريف بردى كه ميكى عربستان حجاج ايرانى به زور برده خيابان ؟؟؟؟ (3440836) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۰:۲۵
نه جانم از عقلم پیروی می کنم یعنی عربستان 3500 نفر غیر ایرانی را به کشتن داد تا 500 ایرانی را بکشد ؟ موقع سقوط جرثقیل چگونه می توانست محاسبه کند که در آن کسر ثانیه چه تعداد ایرانی کشته خواهند شد آنهم در حرمی که هر لحظه افراد با ملیتهای مختلف در آن در حرکتند !! چرا حرفهایی می زنید که گاه یک بچه هم می تواند برای رد آن دلیل بیاورد! بله آل سعود بی لیاقت است ندانم کار است اما در حوادث پیش آمده عمدی در کار نبوده . (3441058) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۱۶:۵۲
کدوم سفیر؟منظور شما سفیر سابق در لبنان است؟ (3439708) (alef-3)
 
حامد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۳۳:۲۸
واقعا متأسفم که یک عده تند رو و بی فکر اینگونه منافع و حیثیت کشورمان را خدشه دار می نمایند. آیا وقت آن نرسیده که بزرگان کشور همچون رئیس جمهور این اعمال (حمله به سفارتخانه های دیگر کشورها) را یک بار ، برای همیشه تقبیح و به دنیا اعلام دارند که کشور متمدن ایران به دست عقلا اداره می شود نه یک عده آدم بی منطق و احساسی. (3439130) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۳۵:۲۷
دوست عزیز دنیا به اعلام ما اهمیت نمیده به رفتار ما نگاه میکنه و بر اساس اون قضاوت میکنه. رفتار ما هم که بر خلاف چیزیست که شما توقع دارید اعلام بشه. (3439487) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۳۶:۲۹
به جهنم کع عادل نمیدونم چی روابط خودشون را با ایران عزیز قطع کرند. فردا مجبور هستند با پاچه خواری و واسطه روابط رو برقرار کنند که برادران انصارالله شهرهایی که تصرف کردند رو پس بدهند. واقعاً که احمقها چی فکر می کنند؟ (3439158) (alef-13)
 
Hamvatan
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۲۹:۰۷
دید شما کاملا اشتباه هست و برای همینه که کامنت شما مورد توجه قرار نگرفته نسبت به مسائل با عمق بیشتری سعی کنید اظهار نظر کنید نه اینکه امیال و آرزوهاتونو تو اظهار نظرتون به میان بیاورید. (3439777) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۳۹:۲۹
جبیر به عنوان وزارت خارجه عربستان واقعا آدم عقب مانده ای است . با توجه به اینکه در اروپا بزرگ شده است نه خویی از اروپاییان به ارث برده است و نه عقلانیتی در اعمال او وجود دارد. بیشتر به درد چاله میدان های عربستان می خورد و بس!!!!
البته به لحاظ ظاهری، حتی در این شکل و غالب هم نم یتواند قرار بگیرد!!!! (3439173) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۳:۰۲
فعلا که این عقب مونده ما رو رو انگشتش بد جوری چرخوند ! (3441073) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۴۰:۳۴
اینجا و در جواب به سعودیها باید گفت به جهنم که روابط را قطع میکنید. ولی از سوی دیگر هم باید گفت اگر در نظام جمهوری اسلامی حمله به سفارتها و اماکن دیپلماتیک مردود و غیرقانونی است، اولا چرا مجازاتی برای حمله کنندگان وجود ندارد و ثانیا اینکه چرا بین سفارتها فرق گذاشته میشود؟ بنظر من حمله به سفارتها در هر زمان و مکانی حتی حمله به سفارت آم... در اوایل انقلاب هم محکوم و مردود است، هیچ توجیهی مثل لانه جاسوسی و لانه فتنه و لانه ... هم نمی تواند دلیلی برای حمله به سفارتها باشد. بالاخره یا قانون را قبول داریم یا نداریم، اگر قبول داریم نمی توانیم دلبخواه خودمان برابش ماده و تبصره و استثنا بیاوریم. محکوم نکردن حمله به سفارت و اشغال آن در اوایل انقلاب باعث همین وضعیت آشفته ای است که میبینید (3439177) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۲:۰۷
هر وقت اونا تکلیف خون 500 نفر از ایرانی ها رو مشخص کردن ما هم مقصرین رو مجازات میکنیم. تا کی میخوایم ذلت رو بپذیریم؟؟؟؟ (3440316) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۴:۵۸
اين نظر شما كاملا إحساسي است و اين كار بيشتر به ضرر ما است. (3441924) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۴۰:۴۰
حمله به سفارتخانه ها شبیه اینستکه کسی را به خانه دعوت کنیم، بعد نصف شب بهش تجاوز کنیم. از دید بین المللی محکوم هستیم. رابطه نمیخواهیم ازشان بخواهیم برای همیشه ایران را ترک کنند. اگر من جای دکتر حسن روحانی بودم الان استعفا میدادم. (3439178) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۵۷:۴۵
زودتر انشاء الله (3439940) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۶:۳۳
دقیقا مثل دو جوانی که مکه رفته بودن و عربستان حکم میزبان را داشت و به آنها تجاوز کرد.

چیزی که عوض داره گله نداره (3440142) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۸:۲۸
شاهزاده عربستان را با 2 تن مواد مخدر در لبنان گرفتند و عربستان به مقامات لبنانی هشدار داد که ظرف یک هفته آزادش کنند، اون وقت چهار تا جوان ایرانی را در عربستان به جرم مقداری مواد مخدر با شمشیر گردن زدن و ما واستادیم و در و دیوار را نگاه کردیم.

روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3440157) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۴:۰۷
الان چه ربطی به دکتر روحانی داره؟ (3440380) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۹:۴۰
پس به من ریط داره (3440777) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۰:۱۳
به نيروي انتظامي ربط دارد (3441987) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۳:۴۳:۳۵
یعنی به نظر شما ما نصف شب به ملک سلمان دست جمعی تجاوز کردیم؟ (3443240) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۳:۵۲:۲۷
من اطمینان دارم دستهایی در کاره تا منطقه با تشنجی جدی مواجه بشه. عربستان از این اقدام ناشیانه و احساسی عده ای معلوم الحال که منافع ملی براشون بی اهمیته حد اکثر استفاده رو برده و حالا زمانی هست که تدبیر و آینده نگری مسئولین و عدم برخورد احساسی میتونه تمام نخ های ریسیده دشمان ایران را به پنبه بدل کنه و داغ این اقدامات عربستان و بدخواهان ایران را به دلشون بذاره.ایران همواره از بحران ها سربلند بیرون آمده و ملت ایران با انسجام ملی خودشون به بدخواهان ایران و ایرانی اجازه مانور بیشتر در جهت لطمه زدن به منافع ملی شون را نخواهند داد (3443243) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۴۳:۳۲
خدا مرحوم بازرگان را بیامرزد که حمله به سفارت آمریکا را محکوم کرد، احتمالا میدانست که آن حمله اول و آخر نیست و تبدیل به یک رویه غیرقانونی و هنجار زشت خواهد شد. البته با ذکر نکته مرگ بر وهابیت جنایتکار سعودی (3439197) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۱۶:۲۷
هزار لایک (3439380) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۵۹:۵۴
درود (3439609) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۴۵:۰۰
انتظار داشتین گل براتون بفرستن!!!! (3439203) (alef-13)
 
حقیقت جو
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۴۹:۴۸
اقدام عده ای تندرو در حمله به سفارتخانه های خارجی در واقع گل به خودی است

تا قبل از ان ما میتوانستیم در مجامع جهانی مدعی باشیم که سعودی ها نقض حقوق بشر میکنند
حالا باید خودمان پاسخگو باشیم که چرا سفارتخانه های خارجی در ایران بر خلاف قوانین جهانی امنیت جانی ندارند (3439231) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۰۱:۵۸
چند وقت پیش توی الف یک مقاله بود در خصوص ادعای کارشناسان سعودی در فلج ساختن پدافند هوایی ایران و سلطه بر حریم هوایی ما ظرف 6 ساعت. عربستان در وقایع سفارت یک ساعته بر ایران پیروز شد! این 200 نفر فکر کنم از نیروهای ویژه و تعلیم دیده عربستان بودند. چون ایرانی با غیرت و منطقی به خودش اجازه نمی ده که به دلیل اقدامات احساساتی و غیر عقلایی او 80 میلیون جمعیت ضرر کنند. (3439618) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۲۸:۲۹
واقعا اینطور فکر میکنی که از عربستان امدن سفارت خودشون را اتش زدند!
یا خواستی مزاح کرده باشی (3442840) (alef-13)
 
محمد قاسمی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۴۹:۵۸
خب تبریک میگم به همه اونایی که میخواست حج تعطیل بشه (3439232) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۵۰:۱۳
حالا خودسرها و دلواپسها بیایند و جواب بدهند. چماغی که دست ما بود افتاد دست عربستان. برید سایتهای خارجی را رصد کنید ببینید آتش زدن سفارت خبر اول هست یا شیخ نمر (3439234) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۳۵:۵۱
كدوم چماغ ؟! هان ؟!
هر بلايي سر مون اوردن فقط خنديديم ، حرف از چي ميزني ؟! مام صدها وهابي عربستاني رو ميكشتيم ، به نوجووون ش تجاوز ميكرديم همين طور اونها لبخند به لب شون بود ! (3439815) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۸:۳۰
خوب شما از خنده دولت ناراحت بودی چون احساس شکست می کردی بنده خدا الان که با نشان دادن دندانها وچشم های غضبناکت بیشتر باعث شکست ایران شدی !!! (3441109) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۳۱:۵۳
برو نگاه کن ببین حمله تروریستی به لبنان خبر اول بود یا حمله تروریستی به فرانسه
!!!!!!!!!!!!

همیشه حق مظلوم واقع شده است و مهم این است که مردم چه می گویند نه خبرگزاری های سیاسی (3440184) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۶:۴۳
یه کم باهوش باشی متوجه میشی این حرکت از سوی عربستانی ها برای دیده نشدن خون شیخ نمر بود. نه تندروهای ایرانی و نه کندروهای(!) ایرانی هیچ وقت این کار رو نمیکنن. (3440339) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۵۳:۰۸
این عملکرد مردم یا عده ای که به سفارت حمله کردند نتیجه رفتار دولت ایران است.... وقتی در این دوسال عربستان هرکار دلش خواست کرد و دولت هیچ کاری نکرد نتیجش شد این....
وقتی سال 92 توسط یک شاهزاده سعودی به سفارت ایران در لبنان با ماشین انتحاری حمله شد و مسئول فرهنگی ایران به شهادت رسید، دولت چه واکنشی نشان داد؟
وقتی به دو نوجوان تجاوز شد چه واکنشی نشان داد؟
سقوط جرثقیل و حادثه تاسف بار منا؟
نیجریه؟
یمن؟سوریه و عراق؟
تجهیز کردن گروه های تروریستی در شرق کشور؟
حتی ایا عربستان حاضر به پرداخت غرامت شد؟
ولی با این حال عربستان برای قطع روابط دست پیش گرفت و کاملا هوشمندانه عمل کرد (3439248) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۳۶:۳۳
حرفت صد در صد قبول (3439820) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۵۳:۰۹
به جهنم (3439249) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۵۴:۳۳
ایران گفت ریاض با اعلام تصمیم... اخه مارو چه!! (3439254) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۵۴:۳۷
این نتیجه لبخند زدن به کشورهایی نظیر ترکیه و عربستان است که در این دوسال هر کار خواستند کردند و ادم کشتند. (3439256) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۵۷:۵۵
این ما هستیم که با اتخاذ رویکردهای شتابزده و نسنجیده و احساسی باعث آبرو ریزی در سطح بین المللی میشویم! (3439282) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۰:۵۹:۴۸
سال 88 باید دولت اقدام به قطع روابط با انگلیس میکرد اما نکرد تا مردم اونجوری به سفارت حمله کنن و بهانه بدن دست اون پدرسوخته ها . الان بعد از چند اقدام وحشانه عربها در این سال ، باید دولت منفعل ایران تصمیم جدی به کاهش یا قطع روابط با این حیوونهای بربر میگرفت اما اونقدر تعلل کرد که این اتفاقات افتاد . واقعا از لحاظ دیپلماتیک ، دولتهای ضعیفی داریم ! (3439292) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۰۹:۱۳
... تا مردم اونجوری به سفارت حمله کنن...مردم؟!!! (3439656) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۴:۰۳
په نه په وای میستیم و میخندیم (3440689) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۰:۴۳
منظورت رو از مردخ نمیفهمم. (3440092) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۰۰:۳۹
چیزی که در کشور ما معنی و مفهومی نداره منافع ملی هست. الان بجای شرمندگی عربستان از اعدام یک عده بدون دادگاه عادله ما باید شرمنده باشیم؟وقتی منافع ملی کشور بدست یک عده که از ابتدایی ترین حقوق دیپلماتیک اطلاع ندارن میفته در اونجاست که ضررش رو یک ملت میدن. آخه چطور باید گفت سفارت کشور میهمان خاک اون کشور بحساب میاد. ما ملت اینو هنوز هضم نکردیم که با این اقدامات باید خسارت های فراوانی در آینده پرداخت کرد هم حیثیت دولت و هم منافع ملی لطمه دیدن (3439295) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۰۱:۳۷
اول برید این نیروهای خودسر را جمع کنید بعد بگید ایران امن ترین کشور برای دیپلمات هاست (3439300) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۳۷:۰۵
احسنت به نيروهاي خودسر (3439823) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۱۹:۰۷
این دوستان همون نیروهای خودجوش و دلواپس هستند اگر کار خوبی بکنند میشوند خوجوش! اگر اعتراض کنند و به دولت لطمه بزنند دلواپس تامیده میشوند و اگر کاری بکنند که ما از عاقبتسش بترسم میشوند خودسر و ازشون اعلام برائت می کنیم.
اون ارگانی که دوستان رو تحریک کرد هم بهشون خسته نباشید میگیم واقعا وظیفه دشواری به دوش دارند خداوند حفظتون کنه که از اینکه ایران از تیتر روزنامه های جهان بیرون بیاید ممانعت می کنید و همیشه ما رو معروف و مشهور نگه میدارید. (3440079) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۲۳:۱۷
مرگ بر نیروی خودسر ! (3441145) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۴:۱۵
احسنت به چي؟ با إينكار چ گلي به سر ما زدند؟ (3442007) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۰۲:۱۹
کاش یه ذره عرضه و جربزه این عربا رو سران مملکت ما داشتن! یه ساختمون آتش گرفت اینجوری واکنش نشون دادن، بیش از 100 نفر از هموطنانمون رو تو منا کشتن ولی افسوس از یه واکنش قاطع! (3439304) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۵:۵۵
شما واقعا نفهمیدی قضیه رو؟ (3440386) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۰۴:۴۶
عربستان درست ترین کار را انجام میدهد.
این واقعا بی معنی است که با هر اتفاقی از دیوار سفارت یک کشور بالا برویم. (3439314) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۳۴:۴۸
هر اتفاقی!!!!!!!!!!!!!!!!! دیگه اتفاقی و بلایی مانده که این عربها در نیاورند؟؟؟؟؟؟؟؟ (3440200) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۵:۲۳
هر اتفاقي هم كه افتاده باشد كار نا درست ما را توجيه نمي كند. (3442011) (alef-13)
 
آروند
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۲۴:۴۹
متاسفانه پس از اعلام يكطرفه قطع رابطه عربستان با ايران ،خيلي واضح و روشن معلوم شده كه دستگا ديپلماتيك و سياست خارجي ما دچار سرگمي و استيصال و دستپاچگي شده است
و اين براي كشورمان اصلا خوب نيست
چيزي كه با اينهمه نشانه و علائم مشخص بود نبايد موجب سرخوردگي و بي برنامگي و عدم اقدام بموقع مي شد
زا مدتها پيش معلوم بود كه عربستان در حال جنگ تمام عيار با ما در همه موراد از امور سياسي و واقتصادي و نظامي و فرهنگي هست ولي مسئولين اجرائي كشور بجاي چاره انديشي بجا و شايسته خود و مردم را گول زده با توجيه تعامل با دنياي اطارف و همسايگان ، از پويائي و پيش بيني حركت بعدي دشمن و اقدام به موقع دفاعي غافل شده و هميشه سعي دربه فراموشي سپردن جنيايات و حوادث پيش آورده تعمدي دشمن داشته و دارند
مثل اينكه دوستان سياسي ما فراموش كرده اند كه اين بزهكاري و شيطنت و رذالت و فتنه گري دشمن در ذات و طينت و ماهيت او وجود دارد و به عقايد و حيات او بستگي دارد و اگراين دشمن اين خصوصيات را نداشته باشد همانا كه جهان اسلام امروزي نود درصد از مشكلات و مصائب حال حاضر را نداشت
مثل اينكه سياست خارجي ما فراموش كرده اند كه بزرگترين اتكا و كمك و وسيله دشمن خارجي اسلام و مردم و كشورهاي منطقه يعني جهان سرمايه داري و بخصوص آمريكا همين حكام جائر و امتحان پس داده و قرون وسطائي كشورهاي عرب بخصوص عربستان بودندو هستند و سر سپردگي و نوكري و حلقه بگوشي آل سعود آنقدر مسجل و محكم است كه آمريكا از يك دهه پيش تصميم قاطع گرفته كه همه مسائل نظامي و فرهنگي و سياسي خود با جهان اسلام را توسط عربستان به چالش بكشد و با اطمينان از موفقيت خود حاضر شده كه همه نوع امكانات سياسي و بين المللي را براي آل سعود فراهم بياورد وخود فقط به عنوان ناظر و گاهي به عنوان مدعي بزرگ منشي و ريش سفيدي خود را عقب نگه داشته و سود همه جانبه خودوفرزند ناخلف خود صهيونيست را از كنار اين سياست جديد خود ببرد
فعلا كاري به نوع سياست آمريكا و اقدامات نوكران تن لش او در منطقه نداريم ما بايد فعلا به خودمان و منافع خو د و مقدار استعدادها و توانائي هاي خود و وظيفه و نياز سياسي خودمان و راه هاي موفقيت خودمان و هم پيمانان و همراهان منطقه اي خو در وضعيت فعلي منطق بينديشيم و بلا فاصله جبران خلاء هايي را كه به اشتباه در اين چند سال باعثش شديم راكرده و آنچيزهايي را كه براي پويائي و به حداكثر رساندن قدرت و شان سياسي و منطقه اي مان ودفاع منطقي و مصلحانه ولي قدرتمند مان هست احيا و بكار بگيريم
آيا سياست خارجه ما فكر چنين روزهايي را نموده بود ؟
اگر نه كه متاسفيم و درخواست مي كنيم روند فعلي و قبلي مماشات بي مورد و روكود ديناميكي سياست را كه اسمش را تعامل با ديگران گذاشته اند را كنار بگذارد و با تمام قوا براي اعمال سياست اسلامي در خور شان و نياز وارد ميدان شوند
لزوما درگيري و گلاويزي لفظي و ديپلماتيك در نظر نيست چنانكه جمود و طفره رفتن و منت كشي و فراموشي حوادث و مسائل
ولي بايد اقدامات لازم در تثبيت سياست و خواسته هاي منطقي و لزوم ترجيح منافع ما دراولويت كار سياست خارجه آنهم به روش تعادل و نه روش تساهل بكار گرفته شود
بديهي است كه راه هاي مختلفي براي حصول چنين سياستي وجود دارد ولي آنچه معلوم است اين است كه وزارت خارجه و دولت حال حاضر ما تا اين لحظه برنامه معين و مشخصي براي روابط و برخورد با امثال عربستان نداشته و شايد ندارد
يك گزينه براي اين موضوع مي تواند برخورد مشابه همان برخوردي باشد كه آنها با مجامع بين المللي مي كنند و نتيجه مي گيرند وآنهم اين است كه با رفتار و روابط مشروط با ساير دول جهان بخصوص غربي ها و تعيل بعضي از درخواستها و برنامه هاي سياسي مان و به تعويق انداختن بعضي هاي ديگر از راهبردهاي سياسي و منطقا ي خودمان مي توانيم با جهان وارد معامله شده به نتايجي دست پيدا كنيم كه جلوي اين تركتازي هاي بي عرضه ترين نظام جهان را بگيريم
مگر ما چند راه براي پيش برد امور جهاني سياست خود داريم ؟مگر در مسائل مشابه شاهد پيمانهاي مشابه فرمانده صدر اسلام با جهان اطراف خود نبوديم ؟
مگر پيمانهاي مختلفي فصلي و شرايطي در زمانها ي مختلف شروع نهضت اسلام نبوديم ؟
بنابر اين مي توان اين راه را يكي از راه هاي نسبتا موفق سياست خارجي در نظر گرفت و مقدار و شان و حدودي رتا به آن اختصاص داد كه فقط نافع مقاصد مان باشد و نه نافي آن
البته راه هاي زيادي را در اين رابطه مي توان پيدا نمود اگر به آرا و پيشنهادات دلسوزان و دوست داران نظام مقدس جمهوري اسلامي توجه و التفات لازم شده و درخواست ارائه پيشنهاد به آنها داده شود (3439422) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۳۷:۲۹
هزینه بازسازی وتامین خسارت وارده به سفارت عربستان از جیب چه کسی پرداخت خواهد شد از جیب حمله کنندگان احساساتی وخشمگین افراطی یا از جیب ملت ؟واقعا نیروی انتظامی نمی توانست جلو اونهارا بگیره ؟ تا کی باید عده ای تندرو خسارت بزنند بعد از جیب ملت جبران خسارت بشود اینگونه حرکات کور توسط تمامی کشور های جهان محکوم میشود چرا نمی خواهیم به قوانین بین الملی احترام بزاریم کار زشت دولت عربستان در اعدام یک روحانی شیعه متاسفانه تحت الشاع اقدام تند محاجمین قرار گرفت وباز هم ما محکوم شدیم (3439495) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۳۱:۴۲
هزینه شکسته شدن غرور 80 میلیون ایرانی را که باید بدهد که آل سعود اینقدر جنایت در حق ما کرد و دولت تدبیر، چشم پوشید؟
برای هزینه خرابی سفارت هم شماره حساب بدید تا خودمان پولش را بدهیم. (3441202) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۴۶:۰۶
به درک (3439541) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۱:۵۱:۵۲
میشد از این قضیه نهایت استفاده را در نشان دادن چهره واقعی عربستان و هم پیمانان آنها در دنیا برد ولی عکس این شد آن هم بخاطر عده ای خودسر یا هرچیزی که اسمشون است. هدف هم ضربه زدن به دولت و دیپلماسی تعامل. فاتجه (3439582) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۰۲:۵۷
کار کار دول غربی هست و ایران الان تحت قیومت غرب و هر عملی زیر نظر اوناست (3439621) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۲:۲۷
کار کار افرادی است که می خواهند چوب لای چرخ اقای روحانی بگذارند. (3440373) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۰۴:۰۹
عربستان خیلی بی شرمه که با وجود اعلام برائت رئیس جمهور از این قضیه روابطش رو قطع می کنه. عربستان قبلاً خیلی غلطهای زیادی کرده بود که متاسفانه ما روابط خودمون رو باهاشون حفظ کردیم. (3439627) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۴۶:۴۴
به گفتار نیست رفیق به عمل است ..

حمله به سفارت کشور های مختلف که نظام ایران با آن ها تخاصم دارد به یک امر متداول و عادی تبدیل شده است گویا برای نیروهای ارزشی ایران افتخار است که در کشور خودشان به سفارت بی دفاع کشورهای دیگر هجوم ببرند. (3439881) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۵۴:۴۸
خب از فرصت استفاده کردن کاری که ما نکردیم و دست دست کردیم این نتیجه انفعال ما است از سال 66 هم شروع شد و شاید هم قبل اون
ولی به نظر من دیگه بهتره این رابطه که چز بدبختی و گرفتاری نداره برقرار نشه ما سفارتخانه تروریست در کشورمون نمیخایم. به عبارت دیگه حالا که دیگه بسته شد بهتره برای همیشه بسته بماند. (3439926) (alef-13)
 
اسد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۱۱:۱۴
حتي اگر دو كشور وارد جنگ تمام عيار هم بشن سفارتخانه هاي اونها از مصونيت برخورداره و رفتار درست، جوانمردانه و ديپلماتيك اينه كه حتي در اون صورت هم تعرضي به سفارتخانه ها صورت نگرفته و ديپلمات ها را تحت الحفظ اخراج مي كنند (3439668) (alef-13)
 
شنگول
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۱۳:۰۷
سلام بچه ها
هردم از اين باغ .......
يکي بگه ما تا چند سال ديگه در مقطع حساس کنوني هستيم؟!!!! (3439684) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۲۹:۲۰
کاش همانطور که دانشجو ها را کنترل میکردید، از سفارت مراقبت میکردید، دکتر روحانی باید همانند بازرگان استعفا دهد، وقتی کسانی به ابتدای ترین قوانین پایبند نیستند چه کاری میتوان انجام داد.... (3439779) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۲۹:۵۰
به فرضي كه كار خودشون باشه، ايران امنيت يه سفارت رو نتونسته نگه داره اونوقت ادعاي بي تدبيري واقعه منا ميكنه؟!!! (3439782) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۲:۵۷:۲۴
این عربستان اینقدر کرم ریخت تا کار به اینجا رسید . بهتر ، هر چی عربستانی هیچی ندار باید از خاک پاک ایران بیرون انداخته بشه . (3439936) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۱۳:۲۶
اینم واکنش برادر شیح نمر خواهشا دوستان بخوانند:

http://alef.ir/vdca6uney49nu61.k5k4.html?322114 (3440041) (alef-13)
 
Ali
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۳:۵۱
هی‌ سیاستمداران محترم اشتباه کنن، دشمنان قسم خرده ایران ازش بهترین استفاده را بکنند، دودش هم به چشم مردم برود. دیگر عادی شده. (3440115) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۲۸:۵۳
در مملکتی که هرکی خود را حاکم بداند از دولت کاری ساخته نیست ! (3441191) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۹:۵۸
خدا رو شکر داریم رکورد حمله به سفارتخانه ها را به نام خودمون ثبت می کنیم. تا الان 3 تا شده اگه درست فهمیده باشم: آمریکا، انگلیس و عربستان. (3440169) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۳۸:۰۸
به کارمندان وزارت خارجه:
قطع رابطه با یک کشور عرضه میخواهد که ما نداشتیم. امیدوارم حداقل یک نفرتون این رو بخونه به بقیه تون اطلاع رسانی کنه
منفعل ترین وزارت خارجه جهان هستید منفعل تر از تمام وزارت خارجه های افریقایی حتی (3440227) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۲۹:۳۸
حالا با حمله به سفارت لابد درستش کردید ! (3441194) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۰:۰۰
وای به روزی که بفهمیم چی شد.
منم دستور میدم کاردار عربستان از کشورم خارج شه تا جوش نیاوردم. (3440240) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۳:۱۹
من که یه ادم عادی ام بعد شهادت شیخ نمر حدس زدم که به سفارت عربستان حمله می شه چطور مسئولان که شغلشان سیاست و امنیت است نتوانستند پیش بینی لازم و تدابیری را انجام بدهند که اتفاقات جلوی سفارت عربستان نیافته و این سعودی ها انقدر پررو بشن را متوجه نمی شم... (3440323) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۲:۲۷
آنروز که در فاجعه منا هموطنان ما را کشتند چرا غیرتتان را نشان ندادید...... (3440372) (alef-13)
 
ghoreyshi1309
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۰:۰۶
تکلیف حج چی میشه ........
میاندیشید دیگه نتونیم بریم حج.....
اونموقع کجابریم حاجی بشیم....... (3440572) (alef-3)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۲:۴۷
پول اضافی داری بده به یه نفر که زیر خط فقره یه مشکلی از مشکلاتش حل کن خودت اتوماتیک حاجی می شی اونم حاجی واقعی نه مثل قدیم....... (3440747) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۳:۵۶
ببینید با اقدام گروههای فشار ال سعود مدعی هم شد به این میگن قربانی کردن منافع ملی به خاطر یک جناح (3440633) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۱:۲۵
ما نیازی به ارتباط با عربستان نداریم....اینها بدون مجوز به بحرین لشکرکشی میکنند و یمن را بمباران میکنند و به تمامی گروه های ترورریستی در جهان کمک مالی و تسلیحاتی میکنند هیچ کس چیزی نمیگه....حالا چند تا شیشه سفارت شکسته همه دادشون در اومده..کسی که کشته نشده!!!به سفارتهای ماا هم در خارج مثل پاکستان و افغانستان و لبنان حمله شد و دیپلماتهای ایرانی را هم شهید کردن چرا هیچ سازمانی این اقدام را محکوم نکرد؟

فعلا کشورهای غربی و امریکا از سعودیها دارن سوء استفاده میکنند و منابع نفتی عربستان را غارت...وقتی زنگ تفریح تمام بشه سرنوشت صدام در انتظار عربستان است و این سری بهانه لازم برای حمله به عربستان را هم دارند.....مسئله تروریست و جنایت جنگی در یمن (3440675) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۳:۰۲
بعد از قطع روابط عربستان نوبت اردن و بحرین است امید است این کار به امارات نکشد که اگر بکشد صدمه بزرگی است (3440684) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۴۶:۲۴
مماشات بیش ازحد مسئولین با رفتارهای خصمانه سعودی ها وبی خردی دلواپسان متحجر وبیخردکینه توز که نه اینکه برای خونخواهی شیخ نمربلکه برای ایجادفشار بردولت درداخل حمله به سفارتخانه هارادر دستورقرارمیدهند باعث ایجاد جوکنونی شده. لابد آقایان برای سفارت خانه بحرین وامارات هم نقشه کشیده اند تا دولت را کاملا تحت فشار قراردهند شاید برجام بی سرانجام شودچون بدجوری دارند بعضی ها بیکارمی شوند (3440945) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۱:۳۹
...... کسی جرات داره این حمله کنندگان و نیروهای پشت سر آنها را به نام صدا کند؟ متاسفانه نه! این ها همان هایی هستند که به لاریجانی سنگ پرتاب کردند.... قصد ترور مطهری را داشتند..... و........ میخواهید من از خارج اسمشان را بگویم...
شما که در آسمان به قول خودتان..... تروریست دستگیر میکنید....و.... با این همه فیلم و عکس ....

همه روزنامه ها در دنیا... ایرانی را همردیف داعش قرار دادند..... و حق هم دارند. باز هم یک گل دیگر به نفع عربستان...... (3441005) (alef-13)
 
سلمان
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۸:۵۰
جا داره يه سلامی هم بکنیم خدمت اون هم وطن های که 500 نفر از مردم شون کشتن صداشون در نيومد ولی با اعدام یک عرب توی خود عربستان سعودی


سفارت رو به خاک و خون کشیدند









سلام امت همیشه در صحنه (3441113) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۳۶:۴۷
اقا عربستان را بي خيال بعلت قطع رابطه با سودان اتش زدن سفارت سودان در اولويت است - قربان شما افراد خودسر (3441228) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۵۶:۳۹
خدارو شكر اين سفارت فاسد بسته شده به اميد بسته شدن تمامي سفارتهاي عربي (3441303) (alef-13)
 
قاسم
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۴:۰۰
واقعا یه خسته نباشید خدمت دوستانمون در وزارت امورخارجه باید بکم که چقدر زحمت میکشن . (3441560) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۶:۵۹
والله بالله ازدیوارسفارتخانه ها بالا رفتن هنرنیست!!! (3441692) (alef-13)
 
mmf
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۳۶:۳۵
من متعجبم از واکنشهای مردمی به خصوص کسانی که داعیه روشن بودن دارند. کشورهایی با ما قطع رابطه کرده اند که سالهاست آرزوی آنرا داشتیم تا همین جایش هم مسئولین مماشات کردند . درسته از شرکت در حج منافعی فرهنگی عقیدتی داشتیم ولی به این نمی ارزد که حیثیتمان را لگد مال کنیم. خدارا شکر که موجب قطع این رابطه به این گستاخان جانی شد. مگر نه اینست که آنها ارباب داعش و القاعده هستند ما کجا از وجود آنها ضرر ندیدیم که حالا تاسف بخوریم. بحرین کجا به ما توهین نکرد که حالا بخواهیم از این قطع رابطه با گماشتگان پایگاههای نظامی خارجی افسوس بخوریم. خود مسئولین می دانند در سودان ما چقدر هزین کردیم بگذیرم چقدر شهید به دست همین جانیهای سودانی در جنگ دادیم و اقای رفسنجانی برای خوش خدمتی همه اسیران آنرا با هواپیما با کت وشلوار پس فرستاد. ما جز کمتر شدن هزینه دلاریمان در سودان چیزی بیشتر از دست دادیم؟
مجددا می گویم داشتن رابطه البته خوب است ولی بهتر از آن داشتن ارزش های ملی مدنی ماست که متاسفانه بعد از انقلاب شدیدا به بهانه های مذهبی از آن کوتاه آمده ایم وگر نه ملخ خور اماراتی یا سوسمار خور عربستانی کجا که به ما توهین کند. پهلوانشون که صدام بود به گنداب پناه برد این سوسک ها جای خود دارند. هر چند هم اربابان جهانی از آنها حمایت کنند . و واقعا فکر می کنم آنها هم دریافته اند رابطه با آنها با هر چقدر پول و تعدد هم که باشد باز باید بیایند سراغ ما. پس از این قطع ارتباط جشن بگیریم و کاش اجازه می دادند جشن ملی بگیریم. (3442180) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۹:۱۰:۵۵
مطمئن باش اینهایی که امروز از قطع رابطه عربستان و ماجرای سفارت و ... ناراحتند، همان هایی هستند که تا دیروز می گفتند حج نروید و پولتان را به عرب ها ندهید و ...
تاریخ اسلام را بخوانی، پر است از این چرخش های فکری مردم
که البته، عامل اصلی اش نخبگان پدرسوخته و رسانه های نان به نرخ روز خور هستند. (3443540) (alef-13)
 
Panter
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۲۴:۵۹
سلام
زمانی که جرثقیل و هلاک شدن هزاران آدم تو منا و هزار تا کوفت و مرضه دیگه اتفاق افتاد چرا سازمان ملل لال شد؟ چرا اروپا و آمریکا خفه خون گرفتن؟ با وجود اینکه ما اینهمه اعتراض کردیم(هر چند تقصیر این حاجی ها هم هست که میرن تو لونه کافر)ولی اینا همه بی کفایتی دولت سعودی و نشون میده و خواهد داد، الانم اولن سفارت عربستان باید با خاک یکسان میشد دومن فاض انسان دوستیو حقوق بشر بازی به سر بعضیا نزنه فکر میکنید عربستان و بحرین و سودان کار درست و انجام دادن؟نه! اینا کارو برا خودشون سختر کردن هرچند الان هم بازنده اصلی با سقوط قیمت نفت اتلاف کشور های عربیه نه ما الانم اگه نیجریه میخوات که سفارتش بقول دوستمون دژ امون باشه شیخ زاکزاکی رو آزاد کنه چون ما تا همینجاشم آقایی کردیم چیزی نگفتیم همین که حداقل به حرمت اسم خدا پرچم عربستان و آتیش نزدیم خودش خیلیه بخدا اما اونا چی که با افتخار پرچم الله ایران و آتیش زدن اینا حتماً از اجداد همونایین که قرآن و به نیزه کشیدن! (3443000) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۸:۳۷:۱۰
عربها کلا ترسو هستند ترسیدن ایران حمله کنه زوتر شمشیررو از رو بستن کل دنیا برای اعدام این روحانی شورش کردند برای انحراف افکار عمومی جهان این اقدام کرد وهزاران نیرنگ دیگه که خودشون میدونن (3443449) (alef-13)
 
دلواپس باغیرت
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۳۴:۴۲
افراد بی شناسنامه و بی هویتی که دلشون لک زده برا رابطه با امریکا و عاشق امریکای جنایتکار شدن و مدام چهره زشت و کریه امریکا را در بین ملت بزک میکنن الان میتونید حقوق بشرشون !!!!!!!!! را ببینید تو ایران یه قاتل حرفه ای که چن نفر رو کشته صدها کیلو مواد مخدر حمل کرده تجاوزات زیادی هم داشته اعدام میکنن امریکا فورا موضع میگیره که تو ایران حقوق بشر رعایت نمشه اما ببینید تو عربستان تو یه روز 40 نفر از جمله روحانی برجسته شیعه رو فقط به جرم شیعه بودن گردن میزنن از هیچ سازمانی صدا در نمیاد تو نیجریه 150 نفر به جرم شیعه بودن میکشن همه ساکت هستن بعد یه عده داخل کشور میان چهره امریکا رو بزک میکنن لعنت خدا برشون باد (3443890) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۳:۴۴:۲۷
با سلام
درمورد روابط با این کشورهای عربی تا به حال چه منفعتی به ما رسیده آنها که آشکارا و پنهان با مردم و دولت این کشور دشمنی کرده و هر از چند گاهی خنجری از پشت زده اند از بی ارزش نمودن نفت تا پشتیبانی از تروریسم و کشتن حجاج و بی حرمتی به شان ایرانیان در مسافرت به آن کشورها، دولتمردان ما با تسامح و لبختد بی موقع آنان را جری تر کرده اند.مطمئنا در حمله به سفارت نیز عوامل سعودی و صهیونیست پشت صحنه بوده تا فشار را از روی خود بردارند وگرنه در حادثه منا باید مردم سفارت را با خاک یکسان می کردند و دولت باید روابط را قطع می کرد. (3444621) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۴:۴۴:۳۲
این عربستان دنیای احساسات شخصی پادشاه گونه اش را با سیاست منطقه قاطی کرده اصلا عقل ندارن خیلی احساسی تصمیم میگیرن وقتی کشورشون دست یک خانواده دیکتاتور منفعت طلب هست انتظاری بیشتر از این نیست اینا از حوثی ها ناراحتن عقده شده واسشون سر ما می خوان خالی کنن بقول نشریه المانی صادرات عربستان نفت خرما و تروریسم بین المللی است ! (3444805) (alef-13)
 
آل یاسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۸:۲۵:۱۳
بحمدالله کشور ما به برکت خون شهیدان مسیر توسعه را بسرعت درحال طی کردن است عربستان سعودی وکشورهای حاشیه عربی به لحاظ علمی حرفی برای گفتن ندارند کلیه مراکز استراتژیک آنها توسط کشورهای غربی اداره می شود دریغ از یک نخبه مطرح جهانی بنابراین یقینا قطع روابط هیچ ضرری برای ایران اسلامی نخواهد داشت خداباماست یاحق (3445487) (alef-13)
 
سید علی جعفری
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۱۵:۵۸
بعضی وقت ها خجالت میکشم که یک ایرانی هستم با این وحشی بازی هایی که اراذل و اوباش به اسم نیروهای خودسر انجام میدهند و....
بسیار متاسفم که تعصب کارما رابه کجا رسانده و در تعریف تروریسم داریم که :
کسی تروریسم است که به زور می خواهد عقیده خود را به دیگران تحمیل کند و همه را با خود به بهشت ببرد.
حال تروریست کیست .... ؟؟؟ (3449854) (alef-13)
 
سلیمان علیزاده
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۳:۳۵:۰۱
اعتقاد آل سعودفقط شیعه وسنی نیست اینها اصلا" مسلمان نیستند که در مذهب سنی یا شیعه باشند چون هیچ مسلمانی به مردم بی گناه و کودکان و زنان حمله نمیکند و پشتیبانی تررویستهای خون خوار همچون داعش نمیشود .آل سعود به ظاهر مسلمان است .میزبان زائرین خانه خدا شیطان است .هدف از بنای کعبه اتحاد وانسجام مسلمین بوده است ولی افسوس کلید دار این مکان مقدس شیاطین شده اند و برای نفع خودشان بدنهای نازنین و بی گناه کودکان را تکه و پاره میکنند وهدفشان تفرقه افکنی و خود نمایست در بین مسلمانان اما غافلند که خداوند پشتیبان صابرین است و ملت ایران و نیروهای نظامی وبسیجی ایران که قدرتمندترین نیرو هم از لحاظ نظامی،وهم از لحاظ قدرت ایمان و آزادگی در منطقه هستند به دستور رهبر خویش صبر پیشه کرده اند و عربستان خود به خوبی میداند قدرت مقابله با ایران را ندارد وایران نیز عربستان را در مقابل خود حریفی برای مقابله نمیبیند پس این پارس کردن ها و دندان نشان دادنها از روی قدرت آل سعود نیست بلکه از روی ترس و وحشت است (3450272) (alef-13)
 
محسننن
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۸:۱۷:۱۷
من همیشه با این همه خصومتی که عربستان به ما ابراز میداشت چه در حادثه نوجوانان ایرانی چه در فاجعه منا پیش خودم فکر میکردم چرا با این همه شرایط هنوز کنسولگری و سفارت دارن تو کشور ما میدونستم میخان کاری کنن که بسته بشن البته حرکت این نیروهای خودسر هم خیلی زشت بوده است (3450876) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.