نظر منتشر شده
۴۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 247788
ارتباط برنامه ۹۰ و داعش از نظر حسن عباسی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
حسن عباسی در نشست نقد فیلمسازان جوان انقلاب با انتقاد از لمپنیزم موجود در ورزش کشور گفت: روی آنتن رفتن یک برنامه چندساعته در نیمه های شب و روی خط آمدن مسئولان و بیداری پنج میلیون نفر برای اینکه مشخص شود چه کسی پیراهن دیگری را کشیده، نشانه انحطاط اخلاقی است.

به گزارش فارس، بیستمین جلسه از دور جدید نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی به اکران و نقد مستند ژست اختصاص یافت. در این نشست علاوه بر علاقه مندان و فیلمسازان جوان، میثم مهدیار سردبیر سایت علوم اجتماعی اسلامی ایرانی، محمد سجاد نجفی کارگردان مستند و حسن عباسی رییس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز و از داوران چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار حضور داشتند و سخنرانی کردند. همزمان تعدادی از کابران اینترنتی نیز محتوای این نشست را از طریق وبسایت دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار به صورت زنده دریافت و مشاهده می کردند.

حسن عباسی میهمان ویژه این نشست با اشاره به اینکه فیلم ژست را سال گذشته در چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار دیده است گفت: همان زمان در جلسات داوری گفتم که صرف نظر از فرم و محتوا، دقت تولید کنندگان مستند در انتخاب سوژه مهم است و ما باید سعی کنیم اهمیت این سوژه ها را به دیگر فیلمسازان جوان یادآوری کنیم.

حسن عباسی سپس به بررسی واژه شناسی کلمه ژست پرداخت و افزود: «ژست» یکی از کلماتی است که از خارج وارد زبان فارسی شده است و قبل از انقلاب بیشتر مرسوم بود و کسانی که از روستا به شهرهای بزرگی مثل تهران، اصفهان یا مشهد می رفتند در کنار یکی از بناهای مشهور این شهرها مثل میدان شهریار در تهران یا حرم امام رضا (ع) در مشهد، ساعت های وستن واچ را به دست می بستند و با ژست خاصی که آن ساعت دیده شود عکس می گرفتند، قبل از انقلاب در ادبیات عامه به این کار ژست می‌گفتند.

* حاکمیت رسانه و تبلیغات بر پرستیژ

عباسی در ادامه فهم درست مفهوم ژست را منوط به درک مغهوم «پرستیژ» یا «اعتبار» دانست و گفت: در گذشته پرستیژ در داشتن یک خانه یا ماشین یا حتی عضویت در گروهِ دارای سرمایه اجتماعی بود، اما امروزه رسانه ها تعیین می کنند چه چیزی پرستیژ داسته باشد، به همین خاطر است که امروز در ایالات متحده دیالوگ معروفی وجود دارد که می گویند سیاستمداران امروز شبیه فوتبالیست ها شده اند چون بیشتر از سیاستمداری «شومن» هستند و سعی می کنند ضعف های خود را با هنر و رسانه بپوشانند.

وی خاطرنشان کرد: فیلمی که در انتخابات گذشته ریاست جمهوری ایالات متحده برای رقابت انتخاباتی جان مک کین و باراک اوباما ساخته بودند خیلی خوب فضای پشت پرده ستادهای تبلیغات انتخاباتی آنها را نشان می دهد که کارشناسان رسانه و روانشناسان و کارشناسان تبلیغات چقدر زحمت می کشند تا از شخصیت کاندیداها یک شومن بسازند.

عباسی در ادامه با بیان اینکه مبنای معرفت بشر را اعتباریات تشکیل می دهند گفت: اعتباریات معرفتی از سه گزاره کیفیت، کمیت و کلمه تشکیل می شوند، این اعتباریات قرارداد ذهنی بشر است و در عالم بیرون هیچکدام از این اعتباریات وجود ندارد، به عنوان مثال ما وقتی به دو لیوان آب اشاره می کنیم در عالم بیرون دو لیوان آب مفهوم ندارد بلکه این قراداد ذهنی ماست که اعداد را به آن نسبت می دهیم.

* مدارک دانشگاهی ما به ازای واقعی ندارند

وی پس از تشریح اعتباریات معرفتی، به تبیین اعتباریات اجتماعی پرداخت و افزود: در اعتبارات اجتماعی، عناوین و القاب تعیین کننده هستند، مثلاً قبل از انقلاب عنوان «تیمسار» ابهت زیادی داشت که البته امروز دیگر اینطور نیست، زمانی وجود داشت که ثقت الاسلام خیلی ارزش داشت اما امروز نه حجت الاسلام که حتی آیت اللهی هم دارد اعتبارش را از دست می دهد. زمانی در این کشور داشتن سوم راهنمایی خیلی بود اما امروز دهها هزار دانشجوی فوق لیسانس و دکتری داریم.

عباسی در ادامه افزود: عناوین و مدارک آموزش عالی در ایران در ده سال آتی از الان هم بی اعتبار تر می شود چون این عناوین ما به ازای واقعی ندارند، در سال ۲۰۱۲ وقتی غربیها نقشه ارباب علم را منتشر کردند مشخص شد که از سال ۱۶۰۰ تا ۲۰۱۰، یعنی طی ۴۱۰ سال، تنها ۴۰۰ نفر علم تولید کرده اند، یعنی به طور متوسط یک نفر در هر سال، یک سال انیشتین بود، یک سال نیوتن بود و یک سال بزرگان دیگر، یک تکه اش هم مال ایران چند صد سال گذشته بود، الان هفتاد هزار استاد دانشگاهی داریم که در بین این همه دکتر و فوق لیسانس شاید در گوشه ای یک نفر پیدا شود که یک کوچولو از خودش چیزی داشته باشد وگرنه اینها از خودشان چیزی ندارند و همه فقط حاصل کار آن چهارصد نفر را تدریس می کنند، یعنی فقط اسم دکتر مانده است و امروز حتی برای مقطع دکترا هم کلاس و کتاب کمک درسی و تست گذاشته اند، اما چون عنوان استاد دانشگاهی نزد عوام مطرح و با ارزش است این طور تصور می شود که عنوان دکتر به این معنی است که فرد از خودش چیزی دارد.

* کرسی های نظریه پردازی بدون شریعتی ها و مطهری ها
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در ادامه نظام آموزش عالی کشور را به خاطر بی پاسخ گذاشتن فرمان مقام معظم رهبری درباره برگزاری کرسی های نظریه پردازی به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: دوازده سیزده سال است که رهبر مملکت دارد داد می زند و می گوید کرسی های نظریه پردازی برگزار کنید اما در تهران به این بزرگی شما یک نفر پیدا نمی کنید که مثل شریعتی در حسینیه ارشاد و شهید مطهری در مسجد هدایت و الجواد و حسینیه ارشاد بیایند کرسی های نظریه پردازی برگزار کنند.

عباسی در ادامه این بخش از سخنان خود گفت: اگر اعتبار اجتماعی را از عناوین و القاب حذف کنیم و آن وقت به کسی حجت الاسلام، دکتر، آیت الله یا ژنرال بگوییم این عناوین در خود افراد گم می شوند، حجتِ اسلام یعنی بهجت و حضرت روح الله، ژنرال یعنی حسن باقری که گویی مادرزادی دانش سرداری و ژنرالی می دانست، اینها کسانی بودند که خودشان چیزی داشتند نه اینکه فقط عناوینی به آنها نسبت داده شود.

عباسی ادامه داد: صیاد شیرازی شدن، حسن باقری شدن، حسن تهرانی مقدم شدن خیلی سخت است اما اما الان در جامعه ما کرورکرور آدمهایی با القاب دکتر و سردار وجود دارد.

* پدیده مسیحیان امت پیامبر

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه در ماه رمضان امسال گفت: رهبری در این دیدار برای نهمین بار به اساتید دانشگاه گفت مبنای علوم انسانی غرب غیرتوحیدی است. متأسفانه همانطور که پیامبر اکرم (ص) از یهودیان امت سخن گفت امروز نیز با پدیده مسیحیان امت پیامبر در جامعه دانشگاهی روبرو هستیم، چرا که شما چه اقتصاد بخوانید، چه روانشناسی، زیست شناسی، فلسفه یا جامعه شناسی، حقوق اساسی یا رشته های دیگر بخوانید، ما تمام اینها را بررسی کرده ایم و به این رسیده ایم که ریشه و اساس صد و ده پانزده تا از رشته های علوم انسانی تثلیث است، خود غربیها هم دارند می گویند که بزرگان علم آنها مذهبی بودند و به تثلیث اعتقاد داشتند، با این وجود چرا بعد از دیدار رهبری با اساتید حتی یکی از این هفتاد هزار استاد دانشگاه نیامد موضع گیری کند. چهار هزار نفر از پزشکان کشور درباره قلیان به رییس جمهور نامه نوشتند که کار ارزشمندی هم بود اما چرا اساتید درباره علوم انسانی هم به مسئولان نامه نمی نویسند.

* یکبار هم اساتید دانشگاه پاسخ بدهند

عباسی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم عید غدیر نیز اشاره کرد و گفت: آقا در این دیدار گفتند حضرت امیر (ع) در معرفت توحیدی بود، این یعنی مردم در معرفت باید توحیدی باشید، اما به رغم این بیانات هیچکس نمی گوید با محتوای تثلیثی آموزش عالی چه کنیم، همه دنبال این مدارج و تکنیک ها و حقه های رسیدن به آنها هستند و به شما حقه بازی یاد می دهند که چطور در کنکور تست بزنید و به دانشگاه بروید، بعد هم که این اطلاعیه های کف خیابانی «پایان نامه در سه روز» با شماره موبایل در اطراف دانشگاه تهران پر است، مبانی دکترا را در کلاسها و کتابهای کنکور خوانده اید، خود تز را هم در سه چهار روز پول می دهید از فضای سایبر برای شما جمع و جور می کنند.

عباسی ادامه داد: از دو حالت خارج نیست، یا علمی که در کشور هست غیرتوحیدی است و اساتید دانشگاه دارند همه را فاسد می کنند که اگر این طور باشد واویلاست، یا اینطور نیست که اگر اینطور نیست بیایند اعاده حیثیت کنند، چرا همیشه فقط دیگران باید به اساتید دانشگاه پاسخ بدهند؟

* تجربه‌های ناخوشایند ژست و مد در ایران

وی با بیان اینکه عنوان دکتر، یکی از ژست های رایج امروز است گفت: زمانی بود که در کشور از واژه تیمسار برای فرماندهان نظامی استفاده می شد تا اینکه رهبری پای یک متنی نوشتند که این کلمه را عوض کنید، بعداً فهمیدیم که این کلمه چه معنای بدی دارد و عوضش کردیم. در دهه شصت نیز بعد از اینکه بیماری ایدز در جهان شایع شد در برخی از کشورها گفتند هر کس ایدز دارد به صورت اجباری باید روی ماشینش یک لکه و طرحی را بزند که اگر ماشین تصادف کرد و بدنش خونی شد بقیه بدانند و به بدنش دست نزنند، اما همین لکه بعد از چند ماه در ایران مد شد و این لکه را شاید روی نود درصد ماشین ها می توانستید ببینید، یکبار که در سلمانی بودم مردی که روی ماشینش از این لکه ها داشت به سلمانی آمد، تا داخل شد به او گفتم خدا شفایت بدهد، ناراحت شد و گفت منظورت چیست، وقتی معنی این لکه را به او گفتم گفت خب همه رانندگان از این لکه ها استفاده می کنند. یک زمانی هم کفش های پاشنه بلندی که در اروپا زنان سردمدار فاحشه ها می پوشیدند در ایران مد شد و حتی بعضاً خانمهای چادری ناآگاهانه آن ها را می پوشیدند، چه بسا ده سال بعد این اتفاق درباره عنوان دکتر هم بیفتد و آن موقع تازه بفهمیم این کلمه چه معنایی دارد.

* فوتبال و نود، نشانه انحطاط اخلاقی جامعه

عباسی در ادامه فوتبال را یکی از پرستیژهای جامعه ما و اعتنا و ضریب افراطی به آن را نشانه انحطاط اخلاقی ارزیابی کرد و افزود: در ورزش ما یک لُمپنیزمی ایجاد شده است که برنامه ای در نصف شب به مدت چند ساعت روی آنتن می رود، چندین نفر از مسئولان و رؤسای فدراسیون ها و دیگران پشت خط می آیند و پنج میلیون نفر هم بیدار می مانند که مشخص شود چه کسی در فلان مسابقه پیراهن نفر دیگر را کشیده است. متأسفانه شاخص ترین ورزشکاران ما در تلویزیون از مردم طلبکارند در حالی که ما درباره تواضع ورزشکارانی مثل مرحوم تختی شنیده بودیم، قهرمانان ورزشی امروز ما خانه های چند میلیاردی دارند و بعد رییس جمهورها و مسئولان به آنها نشان شجاعت می دهند، چون باور ندارند که اشجع الناس من غلب هواه.

وی افزود: وقتی که در کشور ۱۲ میلیارد به فلان مربی می دهیم که بیاید به جوانان ما پاسکاری و شوت زدن به توپ را یاد بدهد و داد هیچکس در نمی آید علتش این است که فوتبال اعتبار و پرستیژ بیشتری دارد، و این یعنی جامعه از این نظر دچار انحطاط اخلاقی شده است. جامعه ای که اینطور به انحطاط کشیده شود خداوند آن جامعه را امتحان می کند و داعش می فرستد تا به مردانش تیر خلاص بزند و زنانش را در موصل بفروشد.

* بت‌ها را بشکنیم

عباسی در ادامه بی اعتبار شدن اعتباریات اجتماعی را یکی از اولین اتفاقات قیامت معرفی کرد و افزود: اعتباریات فقط در این دنیا اعتبار دارند، چه اعتباریات نژادی و نسبی و چه عناوین و القابی مثل دکتر و مهندس همه در قیامت نیست می شود. یک عالِم اخلاق در دوران دفاع مقدس بود که سنگر به سنگر می رفت و چند دقیقه ای درس اخلاق می گفت، محور اصلی بحث این عالم اخلاق حدیث «موتوا قبل أن تموتوا» بود، یکی از مصادیق مردن قبل از میرانده شدن همین است که این اعتباریات در همین دنیا برای ما بی اعتبار شوند، جوانان ما بفهمند که همه به درد دانشجو شدن نمی خورند، دانشجویان ما فقط راه پاس کردن واحدها را یاد می گیرند نه اینکه دانشجو شوند، طلبه های ما بفهمند که وقتی سراغ طلبگی می روند اگر بهجت و خمینی نشوند اشکال دارد، هنرمندان ما بدانند باید آوینی شوند.

عباسی افزود: وقتی اعتباریات با واقعیت فاصله بگیرند نشانه آن است که جامعه انحطاط فرهنگی پیدا کرده است، در این شرایط باید بتها را شکست، اگر ابراهیم بت شکن بود بت دکتر و مهندس و ورزشکار و هنرمند و پزشک را می شکست، در کشور مهندسی فرهنگ نمی شود مگر اینکه جلوی این بتها گرفته شود و با ژست هایی که در جامعه وجود دارد مقابله شود، اینطور نباشد که حسن تهرانی مقدم وقتی شهید می شود تازه می فهمیم آدمی داشتیم که چیزهایی می ساخت که با دورریزش شما می توانید در جنگ سی و سه روزه و هشت روزه و پنجاه و یک روزه اسراییل را شکست دهید، اما تا قبل از شهادت این آدم حتی یک فیلم از او بیرون نمی آید.

* با متن و مقاله فیلم بسازید

در ادامه این نشست، حسن عباسی درباره مستند ژست گفت: همانطور که در جلسه داوری هم گفته بودم به نظر من موضوع این مستند قشنگ است اما در فیلمنامه نقص دارد، به کسانی که می خواهند مستندهایی از این دست، یعنی مستندی که می شود به آن مقاله تصویری گفت ـ بسازند پیشنهاد می کنم ابتدا یک مقاله علمی با در نظر گرفتن همه ساختارهای آن درباره موضوع مستند بنویسند تا پشتوانه و متن فکری و علمی کارشان باشد. بعد از این مرحله باید به این فکر کنید که آن متن را چگونه تبدیل به یک اثر داستانی یا مستند کنید که خودش خیلی مهم است.

عباسی به فیلمسازان جوان سینمای انقلاب پیشنهاد داد در تولید آثار داستانی و مستند به کلیدواژه های قرآنی مثل تبرج، ریا و نفاق توجه بیشتری داشته باشند، چرا که تولید اثر درباره این موضوعات یه منزله ورود به عرصه مهندسی فرهنگی است.

وی همچنین از فیلمسازان جوان خواست در کارها بیشتر از اینکه سراغ متفکران پست مدرن بروند از مفاهیم خودی و متنهایی که بزرگان خودی تولید کرده اند بیشتر استفاده ببرند.

عباسی سخنان خود را در این نشست با یک تذکر پایان برد. وی خطاب به حاضران در نشست گفت: ریا و نفاق در جامعه نشانه های خوبی هستند، وقتی که باطل در جامعه ای غلبه داشته باشد معنی اش این است که حق به محاق رفته است و دیگر به کسی که کنار خیابان نماز می خواند و یا به سخنان امام جامعه تأسی می کند نمی گویند ریا می کند، منافق وقتی خودش را به رنگ حق در می آورد که حق غلبه داشته باشد و وقتی که حق در جامعه غلبه داشته باشد دو پدیده ریا و نفاق بروز می کند.
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۲۳:۰۲:۱۶
حرف و حرف و حرف و... و دیگر هیچ. (2467649) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۰:۱۲:۵۵
حيف از ان وقتي كه گذاشتم و اين مطالب را خواندم. (2467695) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۸:۱۴:۲۸
بعد از مدت ها یکی جرات پیدا کرد حرف دل ما جوان ها رو زد.
چرا باید از جیب من جوان و بیت المال روزی سه میلیون تومان به یک فوتبالیست بدهند که تمام هنرش این باشد که بین چهار تیم آخر شود و برگرد به کشور.

چرا باید من جوان معطل پنج میلیون تومان وام باشم ولی از جیب من سالیانه دو میلیارد تومان به فلان بازیکن داخلی پول دهند.

در کشورهای اروپایی با آن حقوق های کذایی از جیب مردم نیست از جیب افراد شخصی است که به فوتبال علاقه دارند (2467833) (alef-3)
 
بی سواد
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۳:۴۳:۵۱
اتفاقا مطالب بسیار درست و آموزنده بود حتی برای ما که در دانشگاه تدریس میکنیم.نمیدانم شما چطور نتوانستید برداشتی داشته باشیدوالبته این مطالب مخصوص جامعه هدف خاصی است نه عموم (2468082) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۰:۲۸:۵۴
شما عرضه داری بیا یک هزارم همین حرفها رو بزن . عملت رو هم نخواستیم !!! (2467713) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۰:۵۷:۰۹
عجب افکار مشعشی
در بی پایه بودن افکار مشوش چنین دکتری کافی است به یکی از بیانات گهر بار ایشان اشاره شود که خدای ایشان برای اینکه مردم ایران را جریمه کند داعش را می فرستد که به موصلی ها تیر خلاص می زند و زنان عراقی را کنیز می کند
آقا کسی که از معنویت و اخلاق سخن میگه باید حواسش باشه که کارهای غیراخلاقی رو حداقل به خدا نسبت نده!

این حرف درسته که ما ایرانی ها از معنویت و اخلاق فاصله گرفتیم اما ...! (2467924) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۰:۴۹:۰۴
آقای عباسی ممنونم , بعضیها سوادشون قد نمیده... (2467726) (alef-13)
 
فرزند ایران
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۱:۱۷:۵۴
مطمئنم نخوندی واقعا حرفهای خوبی زده و به مشکلات اساسی جامعه اشاره کرده
ضمن اینکه ایشون مسئولیتی نداره بخواد کاری کنه نهایت کار این اقا شناسایی نقاط ضعف جامعه و ارائه راهکاره (2467745) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۸:۱۴:۵۹
روحانی هم فقط حرف و حرف و حرف زد که از فروش پایان نامه های ارشد و دکترا در خیابان انقلاب نالید!؟ (2467835) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۳:۰۲:۴۰
با نظر شما مخالفم! (2468048) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۲۳:۲۵:۴۱
واقعا حرف ایشون که ریا و نفاق خوب هستن دیگه آخرش بود! بابا قرآن هم حتی میگه منافق از کافر خطرناکتره! ایشون فقط مونده ادعای پیغمبری بکنه! (2467662) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۰:۱۵:۵۴
منظور این نیست که نفاق خوبه. منظور اینه که نفاق نشانه اینه که حق تو جامعه رواج داره (2467699) (alef-13)
 
متعجب
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۲۳:۳۹:۴۶
تفکری دور از انصافه و خدا کند هیچگاه این تفکر افراطی بر جامعه و هیچ اجتماعی حاکم نشود (2467670) (alef-13)
 
اشكان
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۰:۱۰:۰۱
ايشون از نظريه پردازان توهم توطئه هستند و تخصصشون ربط دادن همه مسايل جهان جهان به فراماسونري و شيطان پرستيه، من چند تا از سخنرانيهاي ايشان را ديده ام كه سرشار از حرفهاي عجيب و غير علمي بود.
الف سانسور نكن خواهشاً (2467693) (alef-13)
 
مرتضي
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۰:۱۴:۰۶
از اين آقاى عباسى بخوايد، منابعش رو معرفى كنه. معلومه منابع خيلى خوبى داشته، شايد كسى بخواد رجوع كنه. (2467698) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۳:۴۵:۲۵
ایشان خود نظریه پرداز هستند (2468086) (alef-13)
 
جواد 9999
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۰:۲۵:۰۷
جناب عباسی :
اگر فوتبال نباشد اگر والیبال نباشد سیمای ضرغامی چه داره که جوانان را پای جعبه جادوی بنشاند. شما هم که به فوتبال و فوتبالیست ومربی گیر میدی چرا به مهم ترین بدبختی ورزش در ایران گیر نمیدی؟شاید نمی دانی بزرگترین بدبختی ورزش در ایران دولتی بودن ورزش است اگر ورزش وباشگاه داری در ایران خصوصی شود هیچ کس همانند کشورهای دیگر جرعت نمی کند به باشگاه بگه چرا به فلان کس فلان پول دادی.
یک برنامه که طرفدار میلیونی داره برنامه 90است غیر از این برنامه 90 شما برنامه ای سراغ دارید که طرفدار 100هزار نفری داشته باشد؟ (2467709) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۸:۱۵:۵۰
خب کل حرف این بنده خدا همینه که چرا وضع رو به اینجا کشوندیم که باید پنج میلیون جمعیت تا نصف شب بیدار باشن ببینن که یک توپ دوسانت از خط رد شده بود یا نشده بود!!!! (2467836) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۰:۲۵:۳۲
زنده باد اقای عباسی حرف دل منا زدی (2467710) (alef-13)
 
کیا
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۰:۳۹:۰۱
من به بقیه سخنان ایشان کار ندارم ولی صحبت هایی که درباره اساتید دانشگاه و مدرک دکتری کرده را 100 درصد صحیح می دانم. (2467722) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۲:۰۰:۴۹
حرف وحرف بی محتوا عوامفریب .والله ایشون خودشون هم نمیدونن چی میخوان باکی هستند وبا کی نیستند . ضمنابرنامه نود بیش از ده ملیون طرفدار داره وآقای عباسی نصف آن را گفته . ازایشون سوال کنید واقعا میتونن یک صدم برنامه نود برای خودشان مخاطب جذب کنند همه امکانات هم در اختیارشون هست بهترین زمان برنامه تلویزیون هم در اختیار دارند.. چرا نسبت به برنامه نود اینقدر حرص میخورند.وازآن عصبانی هستند .ضمنا ایشان به همه مخاطبان نود توهین کرده اند که قابل تعقیب هست . (2467770) (alef-13)
 
lمحمد همتی
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۴:۳۸:۵۰
متن شما را جناب عباسی چند بار مطالعه کردم برای شما که در جایگاه یک استاد ونظریه پرداز نشسته اید متاسفم
شما با کلمات بسیار سخیف به زنان ایران زمین که کفش پاشنه بلند میپوشند تاخته اید که بنده شرم دارم انها را تکرار کنم
جناب عباسی همین کت وشلواری که شما بر تن دارید از غرب وارد این سرزمین شده و تن پوش ال کاپونها و .... دزدان و غارتگران جهانی و ادمکشان غربی بوده که در صد سال اخیر وارد این سرزمین و ساسر جهان گردیده
پس شما متهم هستید که از این پوشش نا اگاهانه استفاده میکنید .
در صورتی که اینطور نیست چرا که از لحاظ علمی این لباس یک پوشش طراحی شده مهندسی میباشد
زنان از کفش پاشنه بلند نه بعنوان یک پوشش عمومی بلکه بعنوان یک کفش
مجلسی استفاده می برند
بروید از درگاه خدا در این شب گران استخفار کنید که تهمت بس بزرگی را براین قشر زده اید
بنده به شما توصیه میکنم نگاهی به جا کفشهای منزل خود بیاندازید
جناب عباسی صدها سال عالمان دینی در حوزهای معرفتی در پی کسب علم و انتقال و ترویج ان بوده اند اما از میان این همه عالم یک خمینی بیرون میاید این دلیل بران نیست که دیگر عالمان ضعیف بوده اند بلکه این نشانه بزرگی کسی میباشد که میتواند وجود معنوی خود را حاکم کند اگر مطاله تاریخی داشته باشید از مبارزات ودانش انان بی پروا عبور نمی کردید

جناب عباسی شاید من وشما در کنار میدان شهیاد نه شهریار با ساعت وستندواچ عکسی نداشته باشیم اما بی شک تمام ایرانیان در کنار بناهای قدیمی و اثار باستانی عکسهای به یادگار انداخته کاش شما از ژستهای خود در کنار این اثار پرده برداری کنید و به قشر روستایی این مملکت که توان گردشهای انچنانی را ندارد نتازید
شما در سلمانی به کسی که نا اکاهانه تصویری را بر ماشین خود حک کرد بی اذبانه با یک شروع شرم اور که خدا شما شفا بده برخورد کرده اید به نظر شما در کجایی دین اسلام این نوع برخورد و نهی از منکر کردن را اموزش داده
جای تاسف دارد برای یک استاد دانشگاه و یک مربی و مروج اخلاق اسلامی
شما اعلام کرده اید که در 410 سال تنها 400نفر علم تولید کرده که به نظر من شما کاملا اشتباه میکنید اگر نگاهی به تاریخ صنعتی شدن جهان بیاندازید بی شک این امار در تمامی حوزهای علمی و علوم انسانی خیلی بیشتر از ان اماری میباشد حال فرض میکنیم که امار شما دقیق بوده پس بیاید در این سده شما دست به تولید علم بزنید تا نام شما بعنوان نفر 401 سر لوحه جهان قرار بگیرد

شما به برنامه نود هجوم برده و تنها نیمه خالی لیوان را دیده ای
اگر چشم بصیرت داشته باشید و نقد منصفانه از همین برنامه در جلوگیری از رانت خواری و جیره خواری ورزشی تا قردادهای پشت پرده و رو کردن دست سیاست مدارانی که بر دور سفره ورزش جمع شده و پول بیت المال را به یغما میبرند صحبت میکردید
بله اوضاع ورزش فوتبال این مملکت خیلی خراب است از قراردادهای انچنانی
ومسایل لمپنی کاش شما قدم جلو بگذاری و ورزش فوتبال را از فساد رها سازی
جناب عباسی سالها ست که شما نظریه اریه می دهید که به نظر من هیچ کدام از انان جامع عمل بر تن نکرده به عبارتی شما مرد عمل نیستید وگرنه این گو این میدان بیایید برنامه تولید کنید بیایید فیلم بسازید و در سر تا سر جهان اکران کنید و میدان هنر سینما را از دست شیاطین هالیودی نجات بخشید
در پایان هرچند که نا گفته های بسیاری باقی مانده ........
جناب عباسی کار شما مانند عالم بدون عمل میباشد فقط حرف خرف حرف
به خود بیاید از این سطحی نگری دست بردارید (2467793) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۵:۳۳:۲۹
تفکر جناب عباسی اگر در جامعه رواج داشته باشد که البته هیچ وقت چنین نخواهد شد در انصورت است که خداوند دیگر نیازی به فرستادن داعش ندارد زیرا تفکرات و یا همان اعتباریات ویا پرستیژ مورد اشاره و اعتقادات اینچنین افراطی و به دور از منطقی فقط از خود داعشیان ناشی شده و بروز میابد
خدا میداند سخنان صد من یه غاز این بابا و امثال او که هیچ دردی را درمان نمیکند تا به حال چه خسارات و هزینه هایی را به جامعه تحمیل نموده است .
جناب عباسی خوب است پاسخ دهد زمانی که دوستان همفکر ایشان در راس امور اجرایی کشور مشغول گرفتن ژست های عجیب و غریب بودند چرا سخنی به اعتراض نگفتند . ایا بر باد دادن هفتصد میلیارد دلار سرمایه کشور به اندازه برنامه نود که امروز بزرگترین گ00رفتاری جامعه پنداشته میشود ارزش نداشت که سخنی نگفتند و سکوت کردند ؟
چناب اقای عباسی دکترین حضرتعالی و امثال شما که فقط به درد همان داعشیان میخورد را با خود بردارید و به ملت ایران منت گذاشته و نزد همان دوستان بروید زیرا شنیده ام سیگاری ها را شلاق میزنند و فوتبال تماشا کردن را جرم و حرام میدانند ! خدا سایه داعش شریر را از سر ملت بیچاره عراق بردارد و شما را با انها محشور سازد و با همفکری و قرابت اخلاقی که با هم دارید حتما لذت وافر خواهید برد ! با ارزوی توفیق برای شما و داعشیان در کشف توهم استکباری توصیه میکنم فکری هم برای برادران دشمن تثلیثی کنید تا ارام ارام تمام منطق و علوم زمینی را کشف و ظبط نکنند زیرا در انصورت دنیا برای شما جایی بسیار ناامن خواهد بود ! (2467796) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۶:۳۵:۰۵
جناب آقای عباسی
راجع به هزینه های چند میلیاردی که بعضی اشخاص از جیب خود پرداخت میکنند خوب داد سخن دادید اما اشاره ای به اختلاصهای چند هزار میلیارد تومانی که دودمان اقتصاد مملکت رو به باد داد نمیکنید!
شما که پایه علوم انسانی را تثلیث میدانید کل دستاورد بشریت را از ابتدای خلقت تا کنون زیر سئوال میبرید.غربیها تا سیصد سال پیش هیچ حرفی در هیچ زمینه ای برای گفتن نداشتند.آیا سیصد سال پیش ناگهان تثلیث را پیدا کردند؟ای کاش افرادی با تفکر عمیقتر مراکز استراتژیک کشور را در دست داشتند! (2467801) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۷:۳۳:۲۴
احسن چقدرجالب بودحيف كه ازاين عباسيها هم كم داريم (2467813) (alef-3)
 
ابراهیم حسن پور
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۷:۵۴:۱۱
جناب دکتر عباسی
اگر آمدن داعش نشانه انحطاط اخلاقی جامعه است چرا این کیفر برای غرب نازل نمی شود؟ (2467823) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۱:۲۵:۲۴
عاااالی. البته احتمالاً میگن این افراد دچار سنت الهی استدراج شدن و هر روز به هلاکت نزدیک تر میشن، بدون این که بفهمن یا فرصت توبه پیدا کنن، و در آخریت بدترین عذاب ها رو خواهند داشت!! (2467951) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۸:۰۲:۵۴
مطالب روبنايي بود . شريعتي و مطهري هيچگاه به اين مسائل پيش پا افتاده نمي پرداختند مشکلات اساسي هم که مطرح شودرسانه ها اجازه ندارندچاپ کنند يابه اشتباه آنرا توهين آميزتلقي ميکنند وچاپ نميکنند. بطورمثال اينجانب بارها نوشته ام علت اصلي فساد و اختلاس در جامعه عدم توانايي سران قوا به وظايفشان است. اينکه در يک سازمان دولتي وکيلي32ميليارد براي کارچاق کني بعنوان وکالت بگيرد ناکارآمدي وزير مربوطه است. اينکه يک نفر مملکت را بعد ازهشت سال به ويرانه تبدليل کند و آزادانه بچرخدوپاسخگو نباشد ايراد مملکت است آيا اين مطالب توهين است؟ياواقعيت!!پس چراچاپ نميشود؟تازمانيکه رسانه ها حق طلب و ظلم ستيز نباشند مشکل کشور حل نخواهد شد. (2467827) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۸:۱۲:۳۷
دوستان اقای عباسی برای ما حجت نیست ولی انصافا حرفاش درسته.من خودم کارشناس ارشد هستم و دیدم که همه پایان نامه از انقلاب جمع کردن. اساتید نیز رتبه علمی خودرا با مقالات دانشجوها بالا میبرن و هیچ حرف جدیدی برا گفتن ندارند. اونقدی که فوتبالیست میشناسیم یک صدمش نخبه های دنیا و ایران نمیشناسیم. نخبه هامون هم به فکر رفتن هستند و فرهنگ ایثار و جهاد و خدمت یادشون رفته. من استاد واقعی دانشگاه میشناسم که مونده تو ایران خدمت میکنه ولی همه شاگرداش رفتن غرب و شرق. (2467832) (alef-3)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۸:۳۹:۰۵
این بنده خدا وظیفش که حرف زدن و تیوری دادن است را به خوبی انجام میده و ما همش نق می زنیم. خدا انشاالله توفیقش دهد (2467844) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۹:۰۰:۳۳
جدا از خوب وبدی ، درمورد عناوین والقاب حق با ایشون هست... (2467858) (alef-3)
 
قاسم سعدونی
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۹:۲۱:۱۲
با تشکر از استاد و دانشمند گرامی جناب آقای دکتر عباسی بدلیل بیان واقعیتهایی که جامعه ما را مبتلا ساحته و سرانجام به کجا خواهد رسید . خداوند رحم کند. استاد عزیز این بی اخلاقی ها و این رفتارهای ناپسند اجتماعی ناشی از عدم مسئولیت پذیری دستگاههای متولی فرهنگی اقتصادی اجتماعی و.... می باشد وقتی بانکهای کشور ربا را حلال میکنند و ذانشگاه صدا وسیما ما اقدام به پخش آگهی های تبلیغاتی جهت درآمدزایی می نماید واز رسالت اصلی غافل میشود و وزارت خانه هایمان به جای آدم سازی دروغ و کلاهبرداری و کم کاری دزدی وارتشائ را ترویج می کنند وقتی حق الناس نادیده گرفته میشود و وزیری و وکیلی و مدیری وریئسی ومسئولی بدلیل کم توجهی و ضعف و ناکاآمدی خودش و مجموعه تحت نظرشان استعفائ و یا حتی حداقل از پیشگاه خداوند و ملت معذرت خواهی نمیکنند وهمیشه طلبکار مردم ونظام مقدس جمهوری اسلامی هستند . چگونه میخواهید بلایای خشکسالی و وجود آلایندها دیگر و دهها مشکل ومعضل بوجود نیآید. با تشکر و سپاس قاسم سعدونی از ابادان. (2467868) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۹:۲۷:۴۲
من عامی وقتی تخصصی در فقه ندارم، نمیتوانم از یک تریبون عمومی در مورد یک بحث به فقها تهمت بزنم و به آنها بگویم بیایید اعاده حیثیت کنید.
وقت عالم نباید صرف پاسخ به جاهلی شود که هیچ سررشته ای از علم ندارد.
چون باید از ابتدا شروع کند همه چیز را بگوید تا به آخر برسد.
در مورد دانشگاهیان هم همینطور است.
اساتید دانشگاه چگونه به کسی که هیچ سررشته ای از اقتصاد و سیاست و جامعه شناسی و ... ندارد و حتی یک مقاله معتبر هم در این زمینه ننوشته است پاسخ بدهند؟
در ضمن اگر دکتر بودن و مدرک دکترا اعتباری ندارد ایشان از خودشان شروع کنند و علنا از بقیه بخواهند که ایشان رادکتر خطاب نکنند.
و اما بعد
یادم هست وقتی سوم راهنمایی بودم در یکی از کانونهای مساجد فعال بودم.
در این کانون ورزش و فیلم و تفریحات دیگر هم محیا بود.
خبرنگار رادیو از من پرسید نظر شما در مورد کانونها چیست.
بنده بی سواد هم بر روی منبر رفتم و شروع کردم که بعله جوانان بجای اینکه وقتشان را در سینما و ورزش تلف کنند به کانونها بیایند و ال و بل.
بعد از من همین سئوال را از روحانی مسجد پرسید.
ایشان هم که سخنان بنده را شنیده بود گفت:
انسان جاهل یا افراط میکند یا تفریط! (2467873) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۰۹:۲۹:۴۸
"رییس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز"
خدا رحم کنه این دیگه چیه!!! هر کس بتونه این یک جمله رو برای من هم ترجمه کنه ممنون میشم. مخصوصا امنیت بدون مرز یا مرز بدون امنیت یا اون دکترینالش که منو کشته!!!!! (2467875) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۰:۱۶:۲۳
این اقا که همه اش به ظواهر پرداخته. (2467900) (alef-3)
 
حسن.م
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۰:۴۹:۲۳
این آقا چرا به ریشه ها نمی پردازد؟ میدانی چرا برنامه 90 چند میلیون بیننده دارد ؟برای انکه فوتبال (علاوه بر جذابیتهای ذاتی آن) تنها موضوعی است که در تلویزیون کشوری بوسعت ایران با اینهمه ادعا میشود آزادانه در موردش حرف زد و بحث کرد.

میدان را باز کنید،اجازه دهید نقدو گفتگو وتضارب آرا از سطح فوتبال و امثالهم بالاتر رود، خواهید دید همه چیز وزن طبیعی و منطقی خودرا خواهد یافت و مردم و جامعه ایی بمراتب سالمتر و متعادلتر و از نظر روانی آرامتر خواهیم داشت.دوران امر ونهی های یکطرفه از بالا به پایین خیلی وقت است سپری شده. (2467918) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۲:۱۳:۲۳
حالا این مرکز دکترینال امنیت بدون مرز کجا هست؟ کارمند نمی خواد؟ هر جا هست معلومه پول و حقوق خوبی باید بدن! (2468016) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۲:۱۹:۰۴
اینکه ادعا کنیم بین داعش و برنامه های ورزشی ارتباطی وجود دارد خیلی حرف بی پایه و اساسی است اما اینکه ما در ورزش دچار افراط و تفریط شده ایم بویژه برای فوتبال هزینه های سرسام آور و بیهوده ای انجام می دهیم واقعیت تلخ و غیر قابل انکاریست (2468023) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۳:۱۹:۵۳
داعش و بوکوحرام و طالبان.القاعده و غیره نشان از عوام فریبی و سواستفاده از عقاید قشری عوام و بردن ملتها بسوی افراط گری میباشد. آقای عباسی افراط گری به هر صورت اعم از مذهبی و یا غیر مذهبی در نهایت باعث توهم و درگیری های ملتها میشود. مانند ناسیونال فاشیست و کمونیستهای افراطی در اروپا و بلوک شرق شد و یا قبیله گرای و فرقه گرای که باعث کشتار میلیونها انسان در افرقا و شبه جزیره هندوستان و جنوب شرقی آسیا شد. یکی خودش نژاد برتر میدونه یکی دینش برتر و دیگری دیگری رو کافر و نجس آقاب عباسی ما خودمان خومان رو وارد این بازی و توطه جهانی کردیم.! یادمان باشد ملتها خودشان باید خودشان نجات دهند. ببینید مالزی و اندونزی که تا دویست سال پیش بالای درخت و توی جنگل زندگی میکردند کجا هستند! ببینیم کره جنوبی و کشورها هم سطح آنه کجا هستندو ما کجا هستیم. آقای عباسی جاده خاکی نزنید. بنده دیپلم سال 58 دارم و دانشگاه هم نرفتم اما بعضی جا رو درست میگید. کی مدیریت آبی و پولی و مراتع و جنگل رو به این وضع رسوند! این کارها که دست عوامل بیگانه نبود! همین دانشگاه های به قول معروف بی سوادبا تشکیل شرکت و رانت وبه به و چه چه بینجا رسیدیم و هنوز نمیخواهیم از تجارب دیگران استفاده کنیم! با تشکر (2468061) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۵:۰۳:۳۹
خوداین آقاهم همان چیزهایی را میگوید که به آنه انتقاد دارد وزمین وزمان را زیر سوال برده است. خوب خودش چه چیزی درچنته داردد.فقط حرف وحرف .خوب این را من بهتر ازایشانبلدم که همه چیر رازیر سوال ببرم (2468169) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۵:۳۵:۲۸
این قسمت آخر دیگه شاهکار بود :

" منافق وقتی خودش را به رنگ حق در می آورد که حق غلبه داشته باشد و وقتی که حق در جامعه غلبه داشته باشد دو پدیده ریا و نفاق بروز می کند. "

یعنی اگر در جامعه ای ریا و نفاق نبود پس در آن جامعه حق غلبه ندارد ؟!!!

حالا فهمیدم چرا تو کشورهای توسعه یافته غربی چرا ریا و نفاق اینقدر کمه ....

جامعشون به حق نیست طفلکی ها خبر ندارند ....

ننویس برادر زورت که نکردند .... آبروی هر چی نظریه پرداز رو بردی . (2468209) (alef-13)
 
محمد از دزفول
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۶:۱۹:۰۸
با سلام مطالبی را که ایشون می فرماییند تمام را قبول دارم وبنده نظریات وسخنرانیها را دنبال میکنم چیز مهمی که وجود دارد در این مملکت در تمام زمینه ها چهار چوب مشخصی وجود ندارد که بفهمیم حدود اختیارات ووظایف هر کسی به چه میزان است همه در همه چیز دخالت میکنند بعنوان مثال ما هنوز برای مسایل اقتصادی و سیاسی واجتماغی وفرهنگی یک برنامه مدون ومنسجم وقابل لمس برای جامعه نداریم افراط وتفریط پدر این مملکت را دراورده مسولین ما خیلی حرف وشعار میدهند کمتر عمل میکنند خداوند انچه لازمه پیشرفت وسازندگی است به ما دادهاست منابع عظیم خدادادی که همه ما میدانیم ونیاز به تکرار ان نیست ومردم بسیا رخوب وکم توقع که البته خیلی از مسولین از این نعمت سو استفاده میکنند ولی ما چکار می کنیم همیشه سعی میکنیم ناتوانی وعدم مدیریت وبی برنامگی خودرا حواله کنیم به چند چیز که برای مر دم کریشه شده است وجالب اینجاست که همیشه مردم مقصر هستند ما میدانیم رهبری همیشه میایست چهارچوب اصلی حرکت کلی نظام را مشخص کند که اینکار بارها وبارها ا نجام شده ومیشود وسایر مسولین میبایست برای ان هدف گذاری وبرنامه ریزی کنند واین حلقه مفقوده ما میباشد واما بعضی ازاین اشکالات از نظر بنده ودر سطح فهم ودرکم. مابه دنبال ادمهای متعهد وباسواد ودلسوز وشجاع و صاحب فکر نیستیم بلکه به دنبال کسانی میگردمیم که مطیع وتابع محض باشند واجرا کنند فکر ما باشند.دراین مملکت قدرت سیاسی واقتصادی حرف اول واخر را میزند نه ارزش وسواد ومعرفت وحتی ارزشهای دینی ما .حدود ومرز وتفکرات گروههای سیاسی واجتماعی ما اصلا مشخص نیست . خیلی از مواقع که به بن بست وبی جوابی میرسیم فورا بحث را امنیتی میکنیم . خیلی از کمی وکاستیها وندانم کاریها وفرصت طلبیها ومصیبتهای وارده از جانب خودمان را به گردن دشمن میگذاریم انهم بخاطر فرار از واقعیتها .ما حد وسط نداریم یا همه چیز خوب هست یا بد خودمان از بدی غرب واروپا میگوییم اما مردم میبنند خودمان وفرزندانمان برای رفتن به انجا وتحصیل وگردش وسرمایه گذاری مسابقه میدهیم .نظامیان ما کار تجارت وسیاست انجام میدهند.وورزشکار ما در همه چیز دخالت میکند وخیلی مطالب دیگر که در اینجا مجال کفتن نیست اگر روز ی برسد که ماهر کس کار خودش را انجام بدهد وبا مردم وخودمان رو راست باشیم انشاالله خیلی از مشکلاتمان حل میشود وهمیشه همه چیز را گردن دشمن نمیگذاریم هر چند هم میبایست مواظب دشمن باشیم ما نبایست مردم را از دست بدهیم این نعمتی است که هر کشوری ندارد این مطلب را بارها وباره امام خمینی ره ورهبر انقلاب بیان داشته اند خداوند همه مرا عاقبت بخیر کند تنشاالله (2468277) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۶:۵۹:۲۶
خود ایشان مدعی اند که در دنیا 400 نفر بودند که طی 400 سال در پشرفت علمی بنقش داشتند و تک کوچکی هم به ایرانی ها نسبت دادند و بعد به نقدعلوم انسانی در دانشگاهها می پردازد .عزیز من حتما چیزی در چنته نبوده که به علوم غربی متوسل شدیم اگر هست شما بفرمایید بعنوان تئوریسین ارایه دهید؟ (2468331) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.