نظر منتشر شده
۱۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 291185
اظهارات نسنجیده در گرماگرم رایزنی؛
کار حزبی وظیفه ی مداحان نیست
علی قلهکی/ 5 شهریور 94
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۴
طی روزهای اخیر باز هم اظهار نظری سیاسی از سوی یک مداح نام آشنا در محافل خبری سر و صدا بپا کرد و علی رغم نیت خیر خواهانه سعید حدادیان، بازخورد آن در میان رسانه های غیر همسو با اصولگرایی بیشتر دیده شد.

یک سایت خبری به نقل از فردی دیگر، از سعید حدادیان نقل کرده که: "اصولگرایان به وحدت نرسند، مداحان لیست جدا خواهند داد" بیان همین یک جمله کافی بود تا روزنامه های اصلاح طلب با تیترهایی چون "مداحان لیست جدا خواهند داد"، "لیست انتخاباتی مداحان"، "مداحان لیست می دهند"، "فهرست مداحان برای ورود به پارلمان" صفحه یک خود را از تحلیل این مداح سرشناس، بی نصیب نگذارند. (۱)

سخنان نقل شده از سعید حدادیان کوتاه و مبهم بود و به درستی معین نکرده که بر فرض عدم اتحاد اصولگرایان، مداحان به سراغ افراد سیاسی نزدیک به خود برای حمایت از آنان در "لیست مداحان" می روند و یا اینکه قرار است از میان مداحان سرشناس فهرستی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مهیا نمایند، ولی آنچه که از این اظهار نظر حدادیان برداشت می شود، برنامه ریزی برخی از مداحان برای ورود جدی تر به عرصه سیاست است و چون تاکنون قول نقل شده از وی مورد تکذیب قرار نگرفته، ما نیز آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

ورود مصداقی به انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط ذاکرین اهل بیت که که قاعدتا باید در منظر عمومی افرادی غیر جناحی تلقی شوند، فاصله گرفتن از وظیفه اصلی تریبون معارف اهل بیت بودن است و باعث به وجود آمدن حواشی بسیار زیادی برای جریان اصولگرایی در وهله اول و در مرحله بعدی برای هیئات مذهبی می شود. تعیین مصادیق برای یک نگرانی سیاسی، آن هم به شیوه ی هشدار و یا حتی تهدید آمیز جدای از اینکه رسالت این محافل مذهبی را زیر سوال می برد، فردای خوبی را هم برای جریان اصولگرایی رقم نخواهد زد.

البته لازم به ذکر است که فضای سیاسی کشور پیش از این نیز در انتخابات سال ۹۰ شاهد دخالت مستقیم و مصداقی جامعه مداحان به مقوله سیاست بوده است. لیست ۲۰ نفره انتخابات مجلس شورای اسلامی معروف به فهرست "مسجد ارک" که از یک رسانه نزدیک به جریان مداحی کشور در روزهای نزدیک به انتخابات مجلس نهم منتشر گردید و نفرات مشترکی با "جبهه متحد اصولگرایی" و "جبهه پایداری" در لیست به چشم می خورد، نمونه ای از فعالیت سیاسی_حزبی مداحان مطرح و مشهور کشور بود. لیستی که در نهایت شگفتی، قبل از قطعی شدن جدایی لیست دو جبهه بزرگ اصولگرایی، بروز پیدا کرد! (۲)

از سعید حدادیان نقل شده که "یكی از اشتباهات ما این است كه در انتخابات سراغ آدم های غیر روحانی می رویم"، احتمالا منظور حدادیان در این بخش از مصاحبه اش رای آوری شیخ حسن روحانی و مقایسه مکانیزم انتخابات سال ۹۲ ریاست جمهوری با انتخابات سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی بوده و اینکه اقبال عمومی از کاندیداهای ملبس به لباس روحانیت بیشتر از کاندیداهای دیگر است. حال سوالی که اینجا مطرح می شود این است که معیار اصلح بودن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا ریاست جمهوری لباس روحانیت بوده و یا عامل بودن به اسلام؟!

خیل عاشقان اهل بیت که طی سال های بسیار طولانی پای منبر یک مداح گرد می آید و کم کم از جمع های چند نفره به جمعیت چند هزار نفره ارتقا می باید، از باب استفاده از مدح و معارف اهل بیت بوده و یک مداح هر چند نام آشنا، باید این ظرفیت را در خود ایجاد کرده که با دیدن خیل جمعیت دست به تحلیل و اظهار نظرهای سیاسی دون شان مجلس اهل بیت نزند، که هم در کوتاه مدت وجهه مداح را آسیب می زند و هم در بلند مدت شبهه بهره برداری سیاسی از جمع های بزرگ متدینین را در ذهن مدعوین و طیف های گسترده جامعه متبادر می کند.

بهره برداری سیاسی از مجلسی که پایه آن مذهبی بوده نسبت ناسوری را برای مستمع فراهم می آورد که در صورت جا افتادن این اقدام نسنجیده و دست به دست در هیئات دیگر، تسری پیدا کرده و می شود آنچه نباید بشود. از سویی مگر همه ی آن خیل عظیم مردمی که پای منبر یک مداح جمع می شوند، در عقاید سیاسی هم با او اشتراک نظر دارند؟

نسبت به اتفاقات سیاسی کشور بی تفاوت نبودن، نقطه مثبت یک مداح است و اینکه سیاست و دیانت ما عینیت یکدیگر است. ولی این حساس بودن نسبت به اتفاقات سیاسی اطراف نباید با اظهار نظر صریح آن هم با تعیین مصادیق در مسائل سیاسی به ویژه در حوزه گرایشات حزبی تداخل کند.

خواص در حوزه مورد تخصص خود شناخته می شوند و با توجه به مزیت نسبی شان، مورد توجه قرار می گیرند. قطعا مداحان مشهوری چون سعید حدادیان خواص به حساب می آیند و در این شکی نیست؛ ولی خواص در حوزه مدح و معارف اهل بیت و نه در انتشار لیست انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی که نیازمند اظهار نظر یک متخصص سیاسی می باشد. برای درک بهتر ماجرا باید دید جامعه ی مداحان کشور تا چقدر برای اهالی سیاست حق مداخله در شیوه های مداحی و اداره ی مجالس اهلبیت علیهم السلام را قائل هستند.

کاش مداحان عزیز، کار حزبی را به اهل سیاست بسپارند و همت خود را مشغول ارتقای سطح مجالس اهلبیت علیهم السلام نمایند، که به صواب و ثواب نزدیک تر خواهد بود.

۱- http://jahannews.com/vdccmxq۰x۲bq۰x۸.ala۲.html
۲- http://www.seratnews.ir/fa/news/۶۰۶۷۴
 
کلمات کلیدی : سعید حدادیان، انتخابات
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۰۰:۳۶
فقط یک سوال:

اگر آمیخته شدن دین و سیاست با هم منافاتی ندارد، پس به طریق آولی، آمیخته شدن مداحان با کاری سیاسی و حزبی نیز نباید منافاتی با هم داشته باشند...

می‌بینید دوستان... اگر مردان دین با سیاست آمیختند، نمیتوانید مداحان را با استاندارد دو گانه منع کنید... مشکل اینجاست (3144516) (alef-13)
 
یک طلبه
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۵۲:۱۵
جواب شما واضح است:
مداحان دین نیستند، سیاست هم منحصر در کار حزبی و باندی نیست.
تعریف سیاست دینی، تنظیم امور سیاسی بر مبنای دین مبین اسلام است که طبیعتا وظیفۀ علمای دین و علمای سیاست است. مداحان کجای این مساله قرار دارند؟
رای دادن، کنش های تبعی سیاسی، حضور و آگاهی سیاسی و ... وظیفۀ همگانی از جمله مداحان است، اما لیست دادن، الگو و روش ارائه دادن و امثال این کارها نه. (3144789) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۲۱:۳۳:۴۷
خوب این دقیقا همان نگاه دو گانه است.... یک سال بسیار ساده:

آیا وقتی‌ یک طلبه به مقام اجرائی می‌رسه، و هنگام فشار به کشور مجبور است ادعای نادرست کند مثلأ وضع اقتصادی کشور خوب است و هیچ مشکلی‌ ندارد، به نظر شما مشکلی‌ در دینداری آن جوانی که به این سخنان گوش میدهد و بعدا معلوم می‌شه درست نبوده ، وارد نمی‌شود؟!! (3145599) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۰۱:۰۸:۰۱
آقا چه بحثی است میکنید؟؟!!!
به این لیست رای ندهید تا بفهمن چقدر محبوب هستند!!!! (3151303) (alef-13)
 
فرهنگ پرور
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۲:۲۱:۳۹
برخي وقتها كار مداحان با كار سياست بازان خيلي شبيه همه، سوار شدن بر موج هيجانات عمومي، حالا برخي با استفاده از پايه هاي دين برخي با سوار شدن بر پايه احساست ديگر، مداحان امروز اين رموز را خوب آموخته اند چگونه يك گروه را بدون نياز به تفكر به رفتاري وادار كنند، فرق منبري و پا منبري همين جاست كه معلوم ميشود، پامنبري هرچه مخاطبش كم سوادتر باشد، نفوذ كلامش بيشتر است، اما منبري طرفش بايد صاحب فكر باشد كه حرفش را بفهمد. حكايت سياست بازان هم همين است بيشتر دلشان ميخواهد طرفشان كمتر بفهمد تا بتواند با حرفهاي عوام فريبانه چيزي كه خودش ميخواهد حالا ميخواهد آگاهانه باشد يا نا آگاهانه به دست آورد، اگر ميبينيم مجالس برخي از اين آقايان خيلي شلوغ ميشود، فكر نكنيد مردم دين باورتر خدا ترس تر و آگاهتر شده اند، خيلي ها وقتي به تضاد در خودشان ميرسند به اين راه ها پناه مي آورند تا خودشان را خالي كنند، شايد نبايد تشبيه كرد اما برخي از اين خلصه هاي مداحي را ميتوان در جاهاي خالي از دين هم دين اما با ظواهري متفاوت، اكنون متاسفانه روز به روز اين از خود بيگانه شدن هاي فارق از فكر روز به روز توسعه ميابد، و ترسناك آنجاست كه دوباره پا را در عرصه سياست درازتر كنند، آنجاست كه احساس به راحتي بر عقل پيروز ميشود، با گوشه چشم يك مداح خطيبي توانا و دانشمند از كرسي به زير كشيده ميشود چون راه احساس راه آسانتر و در دسترس تري است.
جناب الف حرف بي حساب نگفتم اگر براي حساب ارزش قايلي منتشر كن (3145785) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۳:۲۶:۴۲
جواب شما :
درست میگید. اما باز هم منافاتی ندارد. داره؟ (3145795) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۶:۵۲:۴۹
با سلام خدمت حضرت عالی. از جهت طلبه بودن شما و پاسخ جالبتان سوالی داشتم:
متاسفانه در مواردی دیده می شود که در شرایط امروز به جای تنظیم امور سیاسی بر مبنای دین اسلام، از دین به عنوان ابزاری برای پیشبرد امور جاری استفاده می شود. مثلا "یارانه پول امام زمان است و برکت دارد" این رو فقط رئیس جمهور سابق عرض نکردند و این جمله توسط بعضی از معتمدین مردم نیز بیان شد.
یا اینکه سوء استفاده از مجالس مذهبی در جهت پیشبرد خواهش های نفسانی و حزبی در موارد قابل توجهی دیده می شود. مثلا در سالهای قبل یک عالمی که به نظرم می آید اکنون عضو پایداری مجلس است، در شب عاشورا شروع به ربط دادن مسائل آن موقع به مسائل امروز و تخریب ناجوانمردانه اشخاص غائب مجلس که از لحاظ سیاسی با ایشان همراستا نبودند، نمود. جالب بود که امروز فهمیدم که همان افراد محکوم شده راست می گفتند. این مورد و موارد مشاهده شده در عزاداری سالهای قبل تر این مسجد باعث شد که از آن موقع به بعد شخص اینجانب به آن مسجد برای عزاداری نروم.
متاسفانه دیده می شود که مداحان ما نیز از این تریبونها در جهت اغراض خودشان سوء استفاده می کنند. با توجه به عمومی بودن تریبون و شرکت کنندگانی که با نیت عزاداری و دعا به این مجالس می آیند، ایشان این حق را ندارند که هر جور میلشان است برای یک گروه سیاسی تبلیغ و دیگری را محکوم کنند. یادتان هست که مداح معروف تهران چگونه از شخص خاص حمایت می کرد و مخالفین ایشان را محکوم می کرد؟ اینجانب شرایط پیش آمده امروز را نه فقط از آن شخص خاص، بلکه از افراد به ظاهر اسلامی می بینم که برای یک نفر حمایت کور کورانه داشتند و ایشان را تا عرش بالا بردند و به اعتبار خودشان و دین اسلام ضربه زدند. البته این امور ذره ای از اعتقاد بنده به اسلام و کارایی آن کم نکرد زیرا الگو و حجت من از دین اسلام اینها نبودند. ولی نمی توان در شرایط پیجیده امروز فقط به کتب و منابع اسلامی اکتفا کرد. خوشبختانه افراد و علمای اسلامی که اینجانب به آنها اطمینان دارم، کم نیستند ولی این نگرانی در من وجود دارد که روزی نسبت به این افراد و درکل دین، اعتقادم را از دست بدهم. باور بفرمائید که افرادی بوده و هستند که کاستی های امور و اشخاص و مشکلات مملکت و... را به دین و علما ربط می دهند و نسبت به دین و نظام اسلامی بدبین شده اند. این واقعیتی تلخ است.
لطفا مرا راهنمایی فرمائید. (3145826) (alef-13)
 
تاریخ
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۸:۵۶:۴۶
طلبه با تقوا لطفا بفرمائید مذهبیون و سیاسیون ایرانی در طی 37 سال گذشته , سیاست را بر مبنای دین تنظیم کردند و یا اینکه ,,, دین و مذهب را بر مبنای سیاست تنظیم و تفسیر نمودند ,,, (3145870) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۳:۰۳:۱۷
وقتی دین با سیاست آمیخته شود، سیاست تقدس میابد؛ آنگاه انتقاد دشوار و پرهزینه و اصلاح روندهای اشتباه ناممکن میشود. (3146048) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۷:۵۰:۲۷
طلبه عزیز
تعریف سیاست دینی را به درستی گفتی،
لطفا جهت تنویر افکار ملت، تعریف دین سیاسی!! را هم بفرمایید!!!!! (3146293) (alef-8)
 
1364
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۵۶:۲۱
دوستان
جناح بازی بزرگترین ضربه را بر پیکر دین،سیاست،اقتصاد و ... وارد میکند.اگر کشور ما دچار بیماری جناح بندی و غیره نمی شد الان یکی از ابرقدرتهای جهان از هر لحاظ بودیم.

بذار تو حال خودم باشم اصلا نمی خوام پا شم. (3144903) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۲:۵۸:۱۲
فرد به تنهایی قدرتی ندارد
تجمع افراد هم فکر در اجتماعی به نام حزب به آنها قدرت اثرگذاری میدهد
آنچه در دموکراسی های پیشرو به حزب اعتبار و قدرت میدهد جمعیت مردمی است که حزب، ایده ها و تفکرات آنها را نمایندگی میکند
بدون وجود احزاب مردمسالاری معنا ندارد
مردم بدون وجود احزاب واقعی و مردمی نمیتوانند نظرات خود را در اداره کشور دخالت دهند
دموکراسی های توده ای - بدون وجود حزب - منجر میشود گاهی افرادی قدرت را به دست گیرند که حاضرند برای اینکه یک دوره بیشتر در قدرت بمانند؛ همه منابع کشور را هزینه کنند.
اما در دموکراسی های حزبی به این دلیل که حزب بقای خود در بلند مدت میبیند؛ منابع کشور را به گونه ای مدیریت میکند که کشور در بلند مدت اسیر بحران نشود. (3146036) (alef-8)
 
بی نام
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۳:۴۸:۰۰
این که در کشور حناح های مختلفی با دید ونظر متفاوتی باشند ودر رقابتی سالم بقدرت سیاسی برسند نه تنها بد نیست بلکه بسیار هم مثبته اما جناح بازی یعنی رسیدن بقدرت سیاسی بدون داشتن پشتوانه مردمی وعدم پذیرش وزن واعتبار مردمی وسوئ استفاده از نهاد های فراجناحی ومصادره قدرت انها بنفع یک جناح است که سمی مهلک برای اجتماع میشود (3149959) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۲:۴۳:۳۰
دوست عزیز،
هر وقت ما فرق بین دین سیاسی و سیاست دینی را فهمیدیم اون وقت تمام مشکلات ما بر طرف خواهد شد. (3144982) (alef-13)
 
عماد
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۲:۴۴:۰۵
فقط یک جواب:دین از سیاست جدا نیست اما نباید به قدرت آلوده بشه چون ممکنه گرفتار بازی سیاسیون بشه ..دین از سیاست جدا نیست اما از قدرت هرچه دورتر بهتر (3144985) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۰:۰۵:۴۸
چرا تو غرب جداست و نتیجه داده (3145714) (alef-8)
 
مظلومي
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۸:۱۰:۵۷
اين فرمايش شما يك تناقض در درونش داره. اگر دين آميخته به سياست شد چگونه ميتوان متوليان آنرا از قدرت سياسي دور نگه داشت؟؟
خرد جمعي إنسان بعد از حدود ٢٠٠٠ سال سياست ورزي حدود ٤٠٠ سال قبل اين پارادوكس را دريافت. (3145859) (alef-8)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۴۸:۴۸
آفرین بسیار ظریف بود (3149822) (alef-3)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۳:۰۲:۴۶
معصوم (ع) گفته اند / سخن راست بگوئید هرچند متضرر شوید و سخن دروغ نگوئید هر چند منفعت ببرید / و درود برشما که سخن راست گفته اید . (3145011) (alef-13)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۳:۳۲:۳۱
چطور برای همه شعبان است برای مداحان رمضان , خدا همه تان را خیر عطاء فرماید تا کی می خواهیم ابزار دست گروه های سیاسی قدرت طلب باشیم (3145040) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۱:۱۶:۵۷
ایشان می تواند کاندید شود ولی حق تبلیغ از تریبون ندارد مردم برای مدح و مرثیه اهل بیت میرن نه اجتماع سیاسی ایشان اگر میخواهد کار سیایس بکند باید یا حزبی تاسیس کند یا وارد حزبی شود و در صورت داشتن سمت سخنگو از جانب اون گرون با شناسنامه صحبت کند نه یه شبهه افکنی کنه و بره (3145761) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۳:۵۲:۱۶
انشاال حرف حق شما گوش شنوایی داشته باشه .مداح حق کارسیاسی دارد اما حق سوئ استفاده از مناسک برای تبلیغ نظرات سیاسی خود ندارد (3149974) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۰۴:۰۸
مغلطه نکنید دیگر . دیانت ما عین سیاست ماست . مداحان هم اگر از منشور ولایی تخطی نکنند چه اشکالی دارد که در سیاست باشند ؟ (3145079) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۸:۲۳:۲۳
من از فردا دکتر می شوم میخواهم عمل کنم .. مدرک دکترا هم ندارم مشکلی دارید ؟؟؟ (3145405) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۸:۲۴:۰۵
سیاست مثل اقتصاد یک علم باید افراد آموزش دیده وارد سیاست شوند (3145406) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۹:۱۲:۱۶
ورود مداحان به عرصه انتخابات حق قانونی واجتماعی آنان است و هیچکس نمیتوانداین حق را از آنان سلب نماید.اما یکی اینکه ورود این عزیزان به صحنه عمل سیاسی دو مشکل دارد یکی احتمال ایجاد شائبه استفاده یابهتربگویم سوئ استفاده از موقعیت مذهب یبرای کسب رای.دوم ایجاد بدبینی بین اهالی هیات های مذهبی نسبت به این عزیزان.بعد اینکه این عزیزان یادشان باشد رفتارشان درحمایت ازاحمدی نژاد را که بدنبال مشکلات پیش آمده از سوی رییس جمهور وبرخی رفتارهای ایشان با حاج منصور ارضی ونهایتا اینکه آیا آقایان آمادگی پذیرش پیامد های ناگواراحتمالی انتخاب کاندیداهایشان رادارند؟یامثل دولت احمدی نژاد ابتدا حمایت میکنند ولی وقتی مشکلات دولت مورد حمایتشان یکی یکی برملا شد آرام وچراغ خاموش خودرا کنارکشیدند وحاضربه پذیرش مسئولیت خود نشدند.مثل همه حامیان دولت. (3145449) (alef-13)
 
مهذی
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۱:۵۱:۱۹
ورود به عالم سیاست بعد از کنار گذاشتن تریبون مداحی هیچ اشکالی نخواهد داشت! آیا همه کسانی که می‌خواهند فعالیت سیاسی کنند از چنین تریبون‌هایی برخوردارند؟ آیا رواست که مداحان از اعتبار بدست آمده ار دین و گرایش عمیق مردم به اهل‌بیت و ارادت آنها به ایشان برای مقاصد حزبی خود استفاده کنند؟ آبا مصادره این سرمایه‌ مذهبی برای منافع یک حزب (هرچند خوب و خیرخواه) با اصل دین سازگار است؟ (3145966) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۷:۲۶:۰۶
بورد ولی قانون گذری که مداحی نیست علم و فن مخصوص به خود دارد (3146855) (alef-8)
 
ش میم ر
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۱۳:۱۶
آمیخته شدن دین با سیاست مشکلی ندارد ولی ورود به کار حزبی و جناح بازی و به طور کلی بازی های سیاسی شایسته این قشر نیست (3145094) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۲۴:۵۶
پاسخ به نظر شماره ( 3144516) (alef-13 ) زیر خبر:/کار حزبی وظیفه ی مداحان نیست/ در پایگاه خبری الف/ پنجشنبه 05/06/1394
---
خطر فهم وارونه ی برخی مفاهیم؟؟؟!!!
---
اشتباه نشود!!! آمیختن سیاست بادین بشرط حاکمیت دین الهی بر سیاست و استفاده از این دین برای تصحیح مسیر سیاسی درست است و اگر این امر وارونه گردد کفر محض است و در پس خود عذاب عظیم الهی نهفته دارد. (3145103) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۳۴:۵۳
پس جواب این است که

الوده شدن دین با سیاست غلط است و ضربات جبران ناپذیری را بر اعتبار دین و اعتقادات پاک مذهبی مردم وارد میکند
ولی میشود حکومتی داشت که بر اساس اصول دینی باشد و ادیان مورد قبول مردم را محترم شمارد و اجرای فرائض دینی را برای همه مردم با هر دینی ازاد بگذارد (3145109) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۲:۵۹:۱۰
قسمت اول رو قبول دارم ولی قسمت دوم رو نمیشه قبول کرد چون اکثر دینها خودشون رو حق مطلق می پندارن و اگر به بقیه دینها اجازه حضور میدن در حقیقت دارن بهشون لطف می کنن!! فرض کنید یه گزاره دینی این باشه که مردم نباید دین دیگه ای غیر از دین رسمی و مورد قبول داشته باشن حکومت ناچارا باید بهش عمل کنه! پس حکومت بر اساس اصول دینی هم همون مشکلات رو داره!
یه سوال دیگه: تکلیف بی دینها چی میشه؟ (3146038) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۶:۱۳:۲۷
اشکال یکی دو تا نیست انگار هیچ تخصصی نیاز نیست جهت قانون گذاری همه خودشون رو متخصص سیاست میدونن کمتر کسی جرات میکنه بدون علم و مدرک لازم مثلا بره جراحی کنه ولی در عرصه سیاسی همه خودشون رو متخصص میدونن مجلس جایگاه قانون گذاری داره و من فکر میکنم افر اد آشنا و متخصص در این حوزه بهتره وارد عمل بشن نه کسانی که اصلا شناختی در اینمورد ندارن (3145259) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۶:۴۱:۲۴
حق قانونی مداحانه
پزشکا که واترد شدن
مهندسا که وارد شدن
ورزشکارا که وارد شدن
چه دلیلی داره که مداحان نباید وارد بشن؟ کسی که مدرک ارشد داره خب بیاد ثبت نام بکنه
همه چی دیگه قاطی شده نمیشه خطی کشید (3145293) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۲۳:۲۵:۰۳
یک پزشک یک نفر است
ورزشکار و مهندس و..
اما مداح هزاران نفر با خود نادانسته همراه می کند (3145689) (alef-8)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۷:۰۲:۲۸
دوست عزیز، ایراد شما اینه که برای اثبات جدایی دین از سیاست از مثالی استفاده کردید که نه بجا هست و نه کلیت داره و نه مقصود دین ما از سیاست جدا نیست رو شامل میشه
دین از سیاست جدا نیست، یعنی هر دو با هم هستن، دینداری با سیاست و سیاست با دینداری. این دو شاخص باید در فرد باشه، وگرنه یکی بود یکی نبود، اگر اثر بد گذاشت، شخص مقصر هست و نه اینکه این اصل زیر سوال بره. این آقا اگر اصول سیاست اسلامی رو بلد هست فبها، اگر نیست، و حرفهای نقل شده صحیح باشه، اشتباه کرده.
امام خمینی (ره) سالها بعد از حکومت اجداد طاهرش ثابت کرد دین از سیاست جدا نیست. استاندارش یکی هست! مشکل در فهمش هست! (3145308) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۲:۵۳:۰۲
خب می تونیم اینجوری هم بگیم:
دین و سیاست از هم جدان اگر اثر بد داشته بخاطر بدی این تفکر نیست به خاطر اشخاصی هست که درست بهش عمل نمی کنن (3146021) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۷:۱۶:۵۷
کسی با کاندیداتوری مداحان مشکلی نداره مگر کسانی که اونا رو رقیب خود میدونن .
بازهم میگیم که دیانت ما سیاست ماست . (3145336) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۰:۳۹:۱۹
مشکل ما این است که دیانت مان عین سیاست مان شده است اما سیاست مان عین دیانت نشده است. (3147186) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۳۰:۵۸
اگر هرچیزی سرجای درست خود قرار گیرد مداحان هم به مدح خود می پزدازند و نحبه ها هم به کارخود.این که این همه مصایب فرهنگی اجتماعی و اقتصادی داریم به همین خاطر است که مداح سیاسی است و سیاسی مداح. وایضا در همه اموردیگر (3148228) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۰ ۲۲:۴۰:۳۰
این مداح ها کار خودشونو درست انجام بدن کافیه لازم نیست با استفاده از شهرتی که از یکراه دیگه پیدا کردن بیان خرابی بیشتریو رقم بزنن (3156501) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۰۱:۱۳
این جماعت خودش را محق میدونه تو همه چیز دخالت کنه و نخود هر اشی میشوند وقتی پولش خوب باشد. (3144519) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۰۱:۵۶
حقشون دخالت کنه کی فتنه 88 را خاموش کرد یک موی این برادران ارزش داره به تمام شما ضد انقلاب (3144814) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۳:۲۹:۴۴
اولا شما به چه حقی به کسی که نمی شناسی انگ ضد انقلاب می چسبونی؟ مگه فقط خط فکری تو و امثال تو انقلاب کردند؟ انقلاب برای همه مردم با طیف های فکری مختلف بود.
حالا شما می خوای مصادره کنی بحث دیگه ایه.
این که یه تار موی کی به کی میارزه رو شما تعیین نمی کنی و مهم نظر خدا راجع به بنده هاشه.

گر می نخوری طعنه مزن مستان را!!!!! (3145796) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۴۰:۵۷
اگر اصولگرایان به این افراد تریبون بدهند و این مداحان از این اظهار نظرها بکنند قطعا شکست سختی خواهند خورد (3144873) (alef-13)
 
نظرسنجی
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۵:۳۷:۲۴
خوب است که مداحان محترم لیست انتخاباتی بدهند یا از آن بهتر، خودشان نامزد ورود به مجلس شوند تا وزن سیاسی‌شان مشخص شود و ‏تکلیف همه روشن شود که این بزرگواران نزد مردم دقیقاً چه جایگاهی دارند.‏
ضمناً، باعث می‌شود که مداحان عزیز در اعلام مواضع‌شان، از طرف همۀ مردم سخن نگویند، بلکه نماینده و سخن‌گوی همان عده‌ای باشند ‏که به ایشان رأی داده‌اند؛ چه صد در صد چه یک‌صدم درصد!‏

نظر دوستان چیست؟ (3145220) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۰۵:۲۹
ایشان این حرف ها را برای منافع خود میزند (3144523) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۰۹:۴۷
مگه دکتر روحانی صرفا به خاطر روحانی بودن رای اورده ؟!! هر روحانی که رای نمیاره مثلا افرادی مثل حشینیان و رسایی را کاندید کنید ببینید چند رای میاره (3144527) (alef-13)
 
شهروند.......
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۱۳:۳۹
با سلام و یاد او که عزیز است هرچند سایت محترم الف بنا بر اصل مخالفت با مداحان در سیاست دارد ولی کجا کار ایراد دارد؟مداحان در بطن جامعه متدین هستند درد دل و دغدغه آن را از نویسنده محترم بهتر میدانند آنان ذکر اهل بیت و مداحی امامان منور را سر میدهند حداقل زبان آنها طهارت دارد آنها میداند که مردم شرمنده شهدا هستند مردم قلب و ایمان خود را در تبعت از رهبری میدانند آنها از فرهنگ بد حجابی بی بند باری و اباحه گری ناراضی هستند مردم کداخدا نامرد را روزی رسان نمیدانند و مداح هم نمیداند بلکه روزی رسان را هوالرزق خداوند میدانند مردم از شیطاین که قرمان فسق فجور میدهند برات میگنند و حال مداح اهل بیت نیز چنین هست الف اگر مداحان لیست دهند آنگاه نوبسنده محترم دریافت میکنند مردم چگونه از افراد متدین که اهل بیت را قبول دارند عمل میکنند حمایت میکند چکار داریم فلان روزنامه اصلاح طلب چه نظری دارد نظر خدا و اهل بیت شرط است دمت گرم حدادیان دمت گرم سلحشور خدا قوت و التماس دعا داریم از مداحان اهل بیت هستیم تا آخر با اهل بیت امامان خود و رهبری عزیز و شهدا گرامی حزب الله پیروز است این وعده تحقق یافتنی خداوند عزیز و جبار است به مومنین دمت گرم حدادیان دمت گرم سلحشور دمت گرم خواننده مومن الف دمت گرم .......... (3144532) (alef-13)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۵۷:۰۰
همین متن شما تایید نویسنده بود!
متنی احساسی، عوامانه و سراسر تهمت! برادر عزیز! هیچ کس قائل نیست روزی رسان کدخداست(امریکا)! ما با کدخدای غربی ها مبارزه دیپلماتیک کردیم تا حقمان را از آنان پس بگیریم و به کوری چشم نادانان موفق شدیم.
دوم
کی گفته مداح یعنی اهل بیت علیهم السلام؟؟؟؟؟!!!!!! مداح فردی است خوش صدا که متبرک به ذکر اهل بیت است وگرنه هادیان اهل بیتی، علمای دین و مراجع می باشند نه هر کسی که صدای خوبی دارد و فن شعر خوانی می داند! (3144803) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۲:۱۶:۳۴
صرفا اظهار نظر یک مداح بعنوان یک شهروند منعی ندارد . ولی سوء استفاده از تریبونی که در اختیار هر شخصی از جمله مداح ٬ مجری تلوزیون و غیره قرار داده میشودصحیح نیست ...
ایشان اگر در انتخابات آتی بعنوان کاندیدا شرکت نمایند درواقع تبلیغات خود را از الان آغاز نموده اند و این یعنی نابرابری ... (3144945) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۰:۲۸:۵۶
ببخشید سوء استفاده رئیس جمهور از تریبونش برای تخطئه جایگاه شورای نگهبان و قانون اساسی به نظر شما صحیح است یا نه اینجا که میرسه همه چی آرومه .... (3147159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۲:۳۴:۲۶
موضوع همینه نویسنده فکر می کنه مداحان زیاد وجه خوبی ندارند بنابراین اگر لیست بدهند افراد مورد نظر آنها کلا از چشم مردم می افتند چون مداح نه تخصصی دارد نه علمی چه از نوع حوزوی چه از نوع دانشگاهی بنابراین چرا باید مردم به نظر آنها اهمیت بدهند همانطور که اگر خوانندگان لیست بدهند آدم عاقل به آنها اقتدا نمی کند صدای خوب که دلیل بر چیزی نمی شود در ضمن کی گفته کسانی که متدین هستند در مجالس مداحی شرکت می کنند. شهروند گرامی اول اندیشه وانگهی گفتار (3144970) (alef-13)
 
اصغری
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۰۷:۲۳
دوست عزیز که ازطهارت زبان مداحان سخن می گویید.همه اینطور نیستند.خود آقای حدادیان درمورد رابطه احمدی نژاد ومشاعی حرف هایی زده که انسان شرمش میاد تکرار کنه.یا این که برخی و نه همه مداحان درخلوت ازبدترین الفاظ استفاده می کنند.عباراتی مثل ما سگ اهل بیت هستیم به هیچ وجه با آموزه های دینی مطابقت ندارد.خیلی از مداحان خوب و محترمند اما به این معنی نیست که یک مداح می تواند سواد سیاسی بالایی هم داشته باشد.اگر هم اقبالی به انها باشد به حرمت ائمه معصومین است وبس .ونباید این توهم را برای آنها ایجاد کند که درهمه امور می توانند کارشناس باشند. (3145084) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۸:۳۰:۳۹
در خلوت چرا حرف ميزنند حتما براي مجلس هم راي بيارند ميخواهند در خلوت حرف بزنند نه اينطور بدرد نميخورد بايد براي دفاع از حق در انظار بلند فرياد زد (3146946) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۲۸:۵۵
وظیفه سایت الف روشنگری است لطفا درراستای این هدف والا نظر حقیر را منتشر کنید:
تبیین دین وظیفه عالم دینی است وظیفه آن طلبه ای است که سالها دود چراغ خورده و عمر عزیز را دراین راه خرج کرده است...مداح عالم دینی نیست..مداح صرفا مدح میکند بدون آنکه مدح او پشتوانه شناخت داشته باشد..کدامیک از این بزرگواران فلسفه نهضت های بزرگ اسلامی را با آن همه ظرایف و دقایق برمنابر اعطایی به آنها تبیین کرده است؟همه این برادران صرفا امور شکلی و ظاهری را با آب و تاب خاص خودشان بیان کرده و مجلس گرم کنی میکنند..آیا مداحی که دیانت داشته باشد روا می دارد برمنبر رسول الله رکیک ترین الفاظ را به دیگری نسبت دهد؟آیا مداحی که دیانت داشته باشد،شناخت داشته باشد،سیره خاندان عصمت و طهارت را بشناسد بخود جرات میدهد برروی انسان هایی بی دفاع در بزرگراه تیراندازی کند؟واقعا اگر تسامح را کنار بگذاریم این اقدام مصدان برهم زدن امنیت عمومی نیست؟
چطور اموری مانند نمایندگی مجلس که انجام وظیفه ذاتی آن محتاج علم و تخصص و تعهد است را باید به افرادی بسپاریم که تخصصشان بکنار دربرخی موارد به دیانتشان نیز خدشه وارد است؟ (3145107) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۴۸:۱۹
گیرم که مداحان خوب باشند و ذکر اهل بیت و مداحی امامان را میکنند اما برای کار خود خوبند خوب انجام میدهند نه در سیاست و مدیریت کلان. (3145124) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۶:۳۲:۵۳
هر کسی را بهر کاری ساختند. (3145275) (alef-13)
 
mohammad
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۱۵:۱۴
ایشان ابزار قدرت طلبان شده اند. (3144534) (alef-13)
 
ابراهیم
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۱۸:۲۹
این آقایان فکر می کنند ملت به آنها رای خواهند داد؟زهی خیال باطل (3144539) (alef-13)
 
میم
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۱۸:۳۴
گل گفتی این مداحان عزیز و محترم وقتی دور و بر خود را شلوغ می بینند واقعا فکر می کنند باید در هر مسئله ای ورود کرده و اظهار نظر کنند اما اینطور نیست باید به کار تخصصی خود بپردازند تا با این حرفها و کارها مردم را ازاهل بیت فراری ندهند البته همه مداحان اینگونه نیستند و تعداد معدودی از مداحانی که فکر می کنند خیلی معروف و مهم و همه قبولشان دارند این حرفهای ساده انگارانه را می زنند
به امید روزی که هرکسی سر جای خودش باشد (3144540) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۱۸:۴۴
شان اهل بیت چیه؟ بیان گریه کنن و برن؟ یه مداح هم فردی از حاد ملته و اتفاقا تو همین مجلس ها ما یاد گرفتیم که بی تفاوت نباشیم. روضه امام حسین اگر به درد این دنیامون نخوره و ما رو تربیت بکه به درد شب اول قبر هم نمی خوره. سیاسی بودن به معنای بی تفاوت نبودن رو ما از خود امام حسین یاد گرفتیم. البته ممکنه طرخ مواضعی در مواقعی به صلاح نباسه یا به تامل بیشتر احتیاج داشته باشه یا اینکه اون موضع اشتباه باشه مه جای اصلاح داره اما نه اینکه بگید کسی به دستگاه اما حسین نسبتی داره نباید سیاسی باشه و مواضع سیاسی بگیره. (3144541) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۵:۴۵:۵۷
شان اهل بیت چه ربطی به مداح و روضه خوان دارد؟

خداوکیلی « اگر مداح بودن برای اینها یک افنخار است » پس دریافت آن همه دستمزدهای گزاف برای چیست؟ (3145224) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۲۲:۳۲
سیاست و دیانت ما عینیت یکدیگر است. غلط است؛ بلکه فقط "سیاست ما عین دیانت ماست" (3144546) (alef-13)
 
امیراسد
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۲۵:۱۷
جالب است که بعضی ها برای تبلیغات در کار های مهمی مانند انتخابات و احزاب به سراغ دو گروه می روند و روی این دو گروه بسیار حساب باز می کنند، یکی مداحان و دیگری دلالان ملک و خودرو!!!

این نشانه حد صداقت خودشان در کار است!! (3144548) (alef-13)
 
HAK
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۲۶:۲۶
آفرین الف جان :
کاش مداحان عزیز، کار حزبی را به اهل سیاست بسپارند و همت خود را مشغول ارتقای سطح مجالس اهلبیت علیهم السلام نمایند، که به صواب و ثواب نزدیک تر خواهد بود.

چرا ما ایرانی ها در هر زمینه ای خود را صاحب حق و صاحب نظر میدانیم ؟

آقای استاد اکبر عبدی در برنامه ی وزین خندوانه گفت وقتی تو خیابان تصادفی رخ میده همه کارشناس راهنمایی و رانندگی می شوند ، اگه کسی بگه آخ زانوم همه متخصص ارتوپد و مفاصل میشوند ، اگه کسی بگه آخ معدم همه فوق تخصص دستگاه گوارش و داخلی می شوند !!!!!!!!!!!!1

بابا تورو خدا هرکی به هر شغلی مشغول هست سعی کنه در همون شغل و حرفه فوق تخصص و کارآزموده بشه .
چرا ما عادت کردیم در هر کاری فضولی کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3144549) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۵:۴۶:۰۷
پس با اين حساب آخوند هم نبايد سياستمدار بشه . فقط بايستى بره پاى درس و بحث بنشينه !! (3145225) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۷:۳۸:۳۶
روحانی هم نباید ریس جمهور میشد باید تو دادگاه کار میکرد . چون خودش گفت حقوقدانه. پزشکا رو به نمایندگی مجلس چه کار! باید برن طبابت (3145842) (alef-8)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۲۸:۲۷
تو این کشور که احزاب قوی وجود ندارد همه کار حزبی می کنند از احزاب قبیله ای گرفته تا کد خداها خان ها و دیگر افراد با نفوذ (3144551) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۳۰:۲۹
آقایان مداح نباید شان خود را پایین بیاورند وتا چند نفررادور وبر خود ودرمجالس خود دیدند خود را گم کنند وفکر کنند چه قدر طرفدار دارند یکی به اقایان بگوید این آدمها طرفدار اهل بیت هستند نه طرفدار شما بندگان خدا در پای مجلس شما دنبال مجالی برای گریه بر مصیبت اهل یبت اند وگرنه آنها را با شما کاری نیست به آقایان مداح بگویید شان مداحی را پایین نیاورند چند روز پیش یک کلیپ مداحی از یکی دیگر از اقایان دیدم در خصوص این که ایشان دوست دارد در انتخابات به فلان کاندید رای دهد رای دادن که مداحی نمی خواهد این طور پیش برود مجالس مداحی ارزش خود را از دست خواهد داد وکم کم به متینگ تبلیغاتی وانتخاباتی تبدیل خواهد شد البته مردم هم باید هوشیار باشند که اگر کسی صدای خوبی دارد ومداح خوبی است حتما این طور نیست که سیاست را هم خوب بداند وبتواند مصلحت مردم را بخوبی تشخیص دهد اگر این طور بود از خوش صدایان آن ور ابی هم مشاوره گرفته میشد (3144552) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۳۷:۲۰
کار مداح ؛ صرفا" مداحی است . (3144561) (alef-13)
 
...................
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۵۹:۵۴
پس ، فردا برم و از شغل دولتی ام استعفا دهم که تا بحال نمی دانستم کار مداح ،صرفا مداحی است"!!!! (3145149) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۳۷:۵۹
آخه این بابا با الفبای سیاست هم آشنا نیست / (3144564) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۱۲:۲۴
یک آدم پولدار ، همیشه سیاست هم داره . (3144716) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۳۸:۵۲
خدا آخر و عاقبت این مملکت رو به خیر بگذرونه . (3144565) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۳۹:۳۶
توی این مملکت ، هیچکس سر جای خودش نیست !!! (3144566) (alef-13)
 
هیئت علمی خواجه نصیر
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۴۱:۲۴
از کجا ، به کجا رسید ه اند ؟! (3144569) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۶:۳۵:۰۶
و به می خوان برسن.مسئله این لست. (3145278) (alef-13)
 
عباس صادقی نژاد
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۴۱:۵۲
با سلام و عرض ادب
زمانیکه سیاست وارد هنر و مداحی شود ، بایستی فاتحه این دو مقوله را خواند . ایکاش مواظب باشیم تا هنر و مداحی آلوده به سیاست نشود وگرنه لطافت و ظرافت خود را از دست خواهند داد . (3144571) (alef-13)
 
محبی / قم
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۴۲:۱۰
نباید به بعضی اشخاص میدان داد . (3144572) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۴۳:۲۵
آخه اینها چقدر صلاحیت اظهار نظر در مورد مباحث مختلف دارند و چرا اینها اینقدر اعتمادبنفس دارند؟! (3144576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۳۸:۴۴
اتفاقا کار حزبی که خوبه بالاخره همه فعالیت سیاسی دارند حزب و جبهه باعث شفافیت و نظارت میشه.
نمیدونم چرا اصلاحطلبها نمیفهمن این را . (3144650) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۴۱:۵۸
هر صنفی میتونه فعالیت سیاسی داشته باشه و لیست بده. چه نخواهیم بخواهیم همه فعالیت سیاسی میکنند و سیاست با دیانت امیخته. پس بهتره استقبال بشه. هم مداحین پای صندوق رای تست میشن هم مردم رای دادن دیگه انتخابشونه . هم به جای فعالیت پشت پرده در جلوی انظار و با قابلیت نظارت و شفاف سازیه.
امر خوبیه و باید استقبال بشه و گرنه فعالیت زیرزمینی ادامه می یابد (3144656) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۴۴:۴۱
مسیح مهاجری: مگر ایران٬ جمهوری مداح‌هاست که آنها برای نظام تعیین تکلیف کنند؟ (3144663) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۴۵:۵۳
در تمام دنیا کسانی که تحصیلات سیاسی دارند اجازه دارند وارد سیاست شوند ولی در ایران هر کسی اجازه ورود به سیاست را دارد ! همه وارد سیاست شدن به غیر از کسانی که درسش رو خواندن !! کی می خواهید قبول کنید سیاست مثل اقتصاد یک علم !؟؟ هر کس می خواهد وارد سیاست شود حداقل باید 2 سال آموزش های لازم را ببیند

امیدوارم سانسور نشه ! (3144579) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۳۶:۴۶
کی چنین چیزی گفته؟ (3144762) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۶:۰۶:۱۸
شما مطمئنید که دوستان علم بودن اقتصاد رو باور دارن؟ چون از اظهارنظرهایی که میشه اینطور به نظر نمیاد! (3145257) (alef-13)
 
زاده سر - همدان
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۴۷:۳۱
بعضیا توی این مملکت چه راحت پول در میارن و به آیندگان خود نیز این راه و روش پول در آوردن را آموزش میدهند . (3144581) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۵۰:۲۱
به نظر من مداح فقط فردی است که از موهبت صدای گاها خوب برخوردار است و دلیل بر این نیست که فردی سیاسی باشد یا فردی مذهبی .و چه بسیار دیده شده خیلی از این افراد اصلا دین را نمیشناسند و اکثر این افراد به نظر من افرادی هستند که بیشتر از اینکه افرادی ولایت مدار و دین دار باشند به صورت طبیعی نیازمند و علاقمند به این هستند که خودشان را ولایی نشان دهند . (3144585) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۵۱:۲۶
مهترین فلسفه عاشورا امربه معروف ونهی از منکر است مداح باید ضمن خواندن روضه مصیبت امام حسین وگریاندن آنها اهداف قیام حسینی را تبیین نماید همانطوری میدانیم دی از سیاست جدا نیست نه فقط مداحان بلکه همه اقشار واصناف نباید نسبت به مسائل سیاسی واجتماعی جامعه بی تفاوت باشند. (3144589) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۵۲:۵۴
این جماعت به کجا پاسخگو ان ؟؟؟؟؟؟ (3144591) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۵۳:۲۵
ای کاش اون خدابیامرزی که گفت سیاست ما عین دیانت ماست و ....
مشخص می کرد که چقدر دین رو قاطی سیاست کنیم و برعکس .

الان که هی میگن میزان دین گریزی چرا اینقدر زیاده ، یک مقدار به این مسائل باید توجه کنند . (3144593) (alef-13)
 
چوپان زاگرس نشین
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۵۷:۲۸
حاج سعید درست زده به هدف ،امید است کوتاه نیاید ،خدمت ونوکری مردم شایسته نوکران اهل بیت است ،نه دنیا طلبان لجوج. (3144596) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۱۱:۴۷
خدا پدرتو بیامرزه .اخه یکی نیست به این اقایون بگه جناب به صرف اینکه شما صدای خوبی داری دلیل نمیشه که تو مسایل سیاسیم صاحب عقیده باشی که اینا همش به خاطر ضعف قانونه این مسایل که غیر کارشناسی عنوان میشه میتونه داخل جامعه ایجاد دودسته گی کنه (3144610) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۱۴:۳۴
سیاست که روزگاری در دانشگاههای این کشور به عنوان یک علم تدریس میشد ودارای دپارتمان بودبه مدد عوام زدگی آنچنان دچار فرومایگی شده که هر کس میکروفون یا تریبونی بدست می آورد خود را سیاست مدار قلمداد میکند و درباره مسائل مختلف جهان سیاست داد سخن میدهد وبا توجه به اینکه در کشور ما معمولا افراد مسئول بازخورد گفته های خود نیستند و هیچ مقام یا ارگانی درمورد آثار زیانبار این گفته ها کسی را بازخواست نمیکند بنابراین همه به راحتی آب خوردن سیاستمدار میشوند. (3144613) (alef-13)
 
مداحي
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۱۶:۰۸
در مملكت ما هيچ كس جاي خودش نيست از اينرو اگر مداحان به مجلس وارد شوند نيز جاي تعجبي ندارد. (3144615) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۲۲:۰۸
وای به روزی که این اقایان در در جایگاه قدرت قرار گیرند و کشور به دستشان سپرده شود. (3144623) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۲۶:۲۲
همین را کم داشتیم که سرنوشت مملکت بیفته تو دست مداح ها. (3144627) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۲۶:۳۴
وظیفه ی مداحان همانطور که از اسمشان مشخص است ، مدح و ثنای خاندان اهل بیت و سودجویی از منافع دنیوی آن است ولاغیر.

خود پیغمبران گفته اند که از آنها که مدح و ثنای اشخاص را می کنند باید حذر کرد. (3144628) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۲۷:۴۲
این موضوع تازه ای نیست متاسفانه مدتی هست که مداحان نام اشنا از مجالس احل بیت استفاده سیاسی می کنند ، یادش بخیر هیات های محلی با ان نوحه های ساده چه صفایی داشت (3144632) (alef-13)
 
ثریا دالغین
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۳۱:۳۲
به به! گل بد و به سبزه نیز آراسته شد ! :) (3144636) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۳۱:۴۷
نه بار اوله، نه آخر. مداحان از شوری که بین افراد توی مجالس به وجود میاد، سوئ استفاده می کنن. خود من تو خیلی از مجالس که شرکت می کنم، آخرای مجلس از بس حرف سیاسی می شنوم، می کشم یه کناری و به حال این مجلس معصوم غصه می خورم (3144637) (alef-13)
 
پیمان
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۳۱:۵۹
اخلاص!! (3144638) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۳۲:۲۹
همون مداحى خودشون رو انجام بدن ، ثواب داره (3144641) (alef-13)
 
ساروی ریکا
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۳۲:۳۱
آقای حدادیان باور کن تا قبل از سال 84 وقتی لب به مداحی باز می کردی دلم می شکست و گریه می افتادم. ولی با رفتارهای نسنجیده سیاسی و طرفداری از جناح خاص سیاسی و البته عدم موفقیت طرف مقابل و سوق دادن کشور توسط آن آقا به بی ثباتی اقتصادی دیگر آن احساس برافروخته شدن احساساتم توسط شما اتفاق نمی افتد اما با مرثیه خوانی توسط کسانی که در سیاست دخالت نکردن همچنان آن حالت اولیه را دارم سادات هستم و همیشه با اهل بیت بوده و هستم و خواهم بود. لطفا در رفتار خوتان تجدید نظر کنید. این چند نفری که دور شما هستن و ماشاالله ماشاالله می گویند توجه نکنید پشتتان به ملت باشد. یادتان هست آن آقا قبل از سال 84 مدام با شما بود اما حالا چی؟ (3144642) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۳۹:۳۷
اینها هم حق کاری رو که شرعا و قانونا غیر مجاز نیست رو دارن. مثل خواننده ای که توی شورای شهره. چرا اینقدر قضیه رو بزرگ می کنیم. (3144652) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۴۳:۵۷
بعضیا نان دین را تناول میکنند . (3144659) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۴۵:۲۷
عزیز دل برادر !!!
جنابعالی با توجه به عنوان شغلی که داری ، مردم را باید به سمت دین و مذهب سوق دهی نه آنکه مردم را از دین گریزان نمایی ! (3144665) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۲۵:۴۴
بعد از آن مطالبی که راجع به مشایی ، خطاب به احمدی نژاد گفت از این آقا و صدایش گریزانم (3144849) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۵۰:۴۲
البته اميدواريم جداگانه ليست بدهند تا (به شرط عدم دخالت در انتخابات) ببينيم وزن سياسي اين افراد چقدر است ،
اينكار را يكبار در سال 92 امتحان كرده و نتيجه اش را ديدند اما مي توانند دوباره امتحان كنند .
فقط به شرط اينكه در قالب يك سياستمدار واقعي و در محيط هاي سياسي اينكار را انجام دهند و محيط معنوي مساجد و حسينيه ها را به حال خود واگذارند .
والسلام (3144674) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۵۷:۳۹
حالا انگار همان کار مداحی شان را خوب انجام داده اند که فکر کار دیگری هم افتاده اند.
درهمان کار مداحی شان هزاران ایراد از طرف مراجع و مومنین مطرح است.بهتر است با گوش کردن به آن نصایح و اصلاح مداحی شان لااقل در همان زمینه کم ایراد و مفید باشند نمایندگی مجلس باشد برای دکتر لاریجانی ،دکتر حداد عادل وسایر تحصیل کرده های اصول گرا البته اگر مورد قبول مداحان واقع شوند. (3144685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۰۷:۰۶
سیاست تنها جایی است که همه باید دخالت کنند و پرفسور ممتاز تا یک روستایی در روستایی دورافتاده و سیاست تنها رشته ای است که تخصص نمی خواهد (3144707) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۰۸:۳۱
دیگه حالا نظامی ها کم بودند مداح ها نیز اضافه شدند (3144710) (alef-13)
 
اکسیر
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۲۳:۵۰
نباید اعتقادات مذهبی دستاویز نیل به مقاصد سیاسی شود.بدبختانه امروز آنه که باید,کار حزبی نمیکنند و اقشاری
که باید بدور از حزب بازی و سیاستبازی باشند کار سیا سی میکنند.
جان ما فدای غبار حرم اهل بیت.اگر آقایان میخواهند به مذهب خدمت کنند از سیاست بازی دور باشند (3144731) (alef-13)
 
امیرعلی
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۴۳:۲۵
من از کسانی که علیه مداحان اهل البیت (ع) کامنت منفی داده اند متاسفم البته بعضی از راه دلسوزی مطلب نوشته اند وبرخی از راه شیطنت، کسانی که دشمن اهل البیت هستند ودر فتنه 88 پرچم امام حسین (ع) را پاره کردند وتوهین نمودند مسلما با اهل البیت ومداح اهل البیت سر ناسازگاری دارند وبه طور کلی از این طیف می ترسند. اما به نظر بنده که محب اهل البیت (ع) هستم ودوست دار مداحان عزیز می بشم بهتر است که دوست داران اهل البیت (ع) یک حزب به نام حزب الله تشکیل دهند ودر بین مردم فعالیت های خیرخواهانه نمایند ، تشکل های جهادی ودر کشور به مردم محروم کمک مالی ومعنوی نمایند . با تاسیس شرکت های کوچک ایجاد اشتغال نمایند ، کسانی که در جامعه نیازمند هستند را شناسایی واز آنان دستگیری نمایند ، بیمارانی را که نیازمند درمان هستند را کمک کنند تا از بیماری شفاء یابند وبه طور کلی در پی کمک به آسیب دیدگان به جامعه باشند واگر مداحان عزیز در چنین کارهای خداپسندانه پیشقدم شوند هم مرضی خداوند قرار می گیرند و هم خوشنودی ائمه (ع) را جلب می کنند وهم نظر مردم را به سمت اسلام و تشیع جلب می نمایند وبا این اقدامات یک مجلس 80 میلیونی تشکیل می دهند.دین از سیاست جدا نیست اما به نظر من سیاست بازی وسیاست زدگی مذموم است ، روحانیونی که به قصد خدمت وارد سیاست می شوند در پیشگاه خداوند اجر و قرب دارند اما روحانیونی که به حب جاه و مقام وارد سیاست می شوند در دل مردم جای ندارند. در پایان دورود می فرستم بر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای که مخلصانه برای اسلام واعتلای مکتب جهانی اسلام صحبت می کنند وهر چه می گویند فقط و فقط به خاطر رضای خداوند متعال و خشنودی رسول مکرم اسلام و ائمه اطهار (ع) می باشد. (3144774) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۴۹:۳۹
معمولا انسان هایی که دغدغه مالی ندارند مشغله های جدیدی برای خود دست و پا می کنند که یکی از انها ورود به عرصه های سیاسی است. مداحان عزیز غالبا درآمدهای غیر قابل باوری به ویژه در چند سال اخیر داشته اند. آیا نظام مالیاتی کشور از این دوستان هم مالیات می گیرد؟ آیا جایی هست که فعالیت انها را ارزیابی و رتبه بندی کند و یا احتمالا به واسطه آنچه می گویند مسئولانه پاسخگو باشند؟ اخیرا برخی از روحانیون هم معترض این عزیزان هستند (3144785) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۵۸:۱۶
مداحان هم آدم هستند مثل بقیه اقشار جامعه حق دارند وارد مجلس بشوند.

من خودم از نظر فکری کاملا در نقطه مقابل مداحان قرار دارم و لی معتقد هستم هرکسی حق دارد تا آنجا که قانون اجازه می دهد فعالیت های اجتماعی سیاسی انجام بدهد .
این روح دموکراسی است که در آن همه باهم برابرند و هرکه را مردم انتخاب کنند می تواند

اصلا چه کسی به شما مجوز داده که مشخص کنید که چه کسی وارد مجلس بشود و چه کسی نه.

دراصل شما خود را بالاتر از قانون می دانید و امر می کنید مثل مداحان نباید فعالیت سیاسی بکنند یا فلان قشر خوب نیست این کار را بکند.
کی می خواهید از این رفتار قیم مآبانه دست بردارید. (3144808) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۲۰:۱۵:۲۱
مداحان هم حق دارند وارد انتخابات شوند اما نمي توانند از تريبوني كه در دست دارند استفاده تبليغاتي كنند. (3145494) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۹:۱۶:۱۴
عزيزم اينها هرجا به نفعشان باشد دم از دموكراسى و … مى زنند و هرجا كم بيارن يا بترسند اين رفتار قيم مآبانه و نگاه از بالا به پايين را در پيش مى گيرند . اگر يك پزشك ، ورزشكار ، هنرمند ، خبرنگار يا هر صنف ديگرى ( و از همه بيشتر روحانيون ) مى تواند نماينده مجلس يا عضو شوراى شهر شود چرا يك مداح نتواند ؟! از اينهمه هوچى گرى سر در نمى آورم !!! (3145876) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۸:۳۰:۱۴
هوچی گری را وقتی دیدیم که نگذاشتند آیت ا.. رفسنجانی کاندیدای ریاست چمهوری شود (3149234) (alef-3)
 
م-ق
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۱۲:۰۲
سلام اگر میخواهید ارزش معنوی خود را از بین ببرید سیاهنمایی کنید اگر دور اندیش باشید گاهی فقط کلامی خدا پسندانه نه سیاست نمایی گاه فرمایشات مقام رهبری وکلام خداپسندانه رهبر فقید را اویزه گوش خود قرار دهید من پیر غلام انچه شرط بلاغست........گفتم ومن ال توفیق (3144827) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۱۲:۱۲
اگر آمیخته شدن دین و سیاست با هم منافاتی ندارد، پس به طریق آولی، آمیخته شدن مداحان با کاری سیاسی و حزبی نیز نباید منافاتی با هم داشته باشند...

می‌بینید دوستان... اگر مردان دین با سیاست آمیختند، نمیتوانید مداحان را با استاندارد دو گانه منع کنید... مشکل اینجاست (3144828) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۱۵:۲۱
مداحان هم مثل هر قشر دیگری از جامعه حق اظهار نظر در مورد مسائل سیاسی روز را دارند. چطور جامعه مهندسان، پزشکان، خانه کارگر و .... می توانند اظهار نظر کنند. حالا اگه از نفوذ حرف آنها می ترسید حرف دیگریست. هر ایرانی می تواند در مورد تمام مسائل کشور نظر دهد. (3144833) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۳۱:۰۶
علی رغم نیت خیر خواهانه سعید حدادیان
جناب قلهکی شما دستگاه نیت خوان دارین؟ (3144857) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۳۲:۱۱
با سلام
هرچند اکثر مداحان مومن وساده زیست هستند .اما بنظر من مردم باید دقت داشته باشند که نسبت به صحبتهای مداحان میلیونی ومیلیاردی باید دقت بیشتر نمود. (3144860) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۴۲:۵۵
مداحی اهل بیت حرمت زیادی دارد اگر تریبون مداحان تریبون تبلیغ فرد یا گروه خاصی شود و جلسات مداحی تبدیل به ستاد انتخاباتی فرد یا گروه خاصی شود دیگر ان قداست و حرمت ازبین میرود انشاالله خداوند به مداحان این بصیرت را بدهد تا حرمت تریبون و جلسات خود را حفظ کنند (3144874) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۵۱:۲۲
من معتقدم کار سیاست تخصص خاص خودش را می خواهد و بهتر است مداحان عزیز به عنوان جریان مومن با متخصصین سیاسی جریان مومن اصولگرایی همراه باشند
با علاقه ای که به آقای حدادیان دارم ، نباید حدادیان به این صورت انشقاق در وحدت اصولگرایان ایجاد کن (3144891) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۹:۱۷:۴۹
نه كه الانم كل مملكت و از جمله سياست دست متخصصين هست !! (3145878) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۵۵:۴۸
باسلام برخی دوستان باهر اظهار نظر ی که باب طبعشان نیست عقده گشایی می کنند از سایت الف انتظار می رود طوری اطلاع رسانی ومدیریت سایت انجام پذیرد که ارزشها توسط برخی ادمهای فرصت طلب وکینه ای نسبت به انقلاب اینگونه له نشود (3144901) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۲:۰۸:۲۹
دموکراسی خوب است ولی الفبای مخصوص به خود را دارد . وقتی چهره های اعم از سینمایی و ورزشی و این بار مذهبی از موقعیت خود سوء استفاده میکنند و رای مردم را جمع میکنند ، باید بحال مردم گریست . مردم به چهره رای میدهند و نه به برنامه !!!! و این جای تاسف است (3144927) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۹:۲۰:۴۲
مردم به چهره رأى ميدهند نه به برنامه . و به همين دليل است كه در اين ٣٧ سال همان مهره هاى هميشگى هستند كه بصورت چرخشى مى آيند و مى روند و حالا حالاها هم نميخواهند ميدان را براى افراد با فكر و تخصص نو خالى كنند . (3145879) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۲:۱۰:۱۵
شرط اولیه نمایندگی سواد فوق لیسانس و یا تحصیلات حوزویه . این آقایون فوق لیسانس مداحی دارند ؟؟ (3144934) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۲:۱۱:۳۹
سیاست باز شدن مداحان از بزرگترین مصیبتهای زمان ما است. (3144938) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۲:۳۱:۵۱
خوب چه اشکالی داره ما که همه جورشو دیدیم یه دوره هم بدید این بنده های خدا مملکتو اداره کنن شاید نتیجش خوب باشه .
البته بعدش صنف های دیگه هم میتونن لیست بدن . (3144967) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۲:۴۸:۰۷
انگار همان کار مداحی شان را خوب انجام داده اند که حالا به فکر نمایندگی مجلس هم افتاده اند.به توصیه های مراجع و علما عمل کنند و مداحی صحیح وشرعی انجام دهند تا لااقل همان مومنان راضی باشند.نمایندگی مجلس پیشکش. (3144990) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۳:۱۰:۳۳
چند در صد مدح مداحان مطابق ملاکهای دینی است؟؟؟!!!
---
عموم مداحان که با مدیریت کشوری آشنایی چندانی ندارند یقینا حمایت خود را بنام دین بنفع کسانی تنظیم می نمایند که بافته های جور واجور ذهن آنان وشاعران را هر چه باشند به دور از ملاکهای درست خداپسندانه ی دینی بعنوان مدح دینی و ارزشی می پذیرند و مردم را بنام دین با تقدس بخشیدن به اینگونه مدح به پذیرش آن تشویق می نمایند.
هر کس ادعای این نوشته را باور ندارد بیاید برای بررسی و ارزیابی این مدح پای انبوه شعرهایی که از ابتدا تا کنون بنام مدح ارزشی عرضه شده با ملاکهای سنجش خداپسندانه ی درست بنشینیم و ببینیم چند در صد این مدح در حقیقت مطابق این ملاکها بنفع دین الهی و ترویج و تبلیغ خردگرای آن بوده است؟؟؟!!! (3145015) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۳:۲۳:۲۱
سواد سیاسی اکثریت ندارند واین امرمردم نسبت به دین بی اعتماد می کنه خطرناکه تا الان هم مردم دل خوشب ازاینها ندارند ای کاش مراجع عظام کاری کنند (3145028) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۳:۳۵:۰۸
هر کسی که دارای شرایط لازم باشد می تواند نامزد نمایندگی مجلس شود. اگر محبوبیت لازم را داشته باشد مردم به او رای خواهند داد و او نماینده مجلس خواهد شد. چرا آن موقع که این مداحان محترم به جنابان آقایان هاشمی و خاتمی و روحانی انتقاد می کردند دارای شعور سیاسی بودند اما امروز نیستند؟ میزان شعور سیاسی که چه کسی می سنجد! چه شده که اصول گرایان این همه از دست پروده های خود هراس دارند.!!! (3145044) (alef-13)
 
ناشناس55
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۳:۳۵:۲۵
لازم بذکر است مداحان چند سالیست بطور غیر مستقیم با چراغ خاموش وارد سیاست شده اند. اما اینکه رسما و تحت عنوان مداحان وارد کارهای اجرایی و سیاسی بشوند چنین نبوده علی ایحال این جماعت نیز میخواهد بخت خویش را بیازماید. ولی ایکاش منصرف شوند و از تجربه ها درس بگیرند. (3145045) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۳:۳۶:۳۸
هر کسی جز نظامیان حق حضور در سیاست را دارد ولی هیچ کس حق ندارد با دین و ایمان مردم برای رای آوری بازی کند. بگذارید قشر وسیعی که با اعتماد به امثال شما پشت احمدی نژاد قرار گرفتند و شاهد ویرانی کشور شدند و تا حد زیادی اعتقاد خود را به دین از دست دادند مجددا اعتقادات خود را بازسازی کنند.
مگر می شود به اسم هیات مذهبی (که قانونا مجوز نمی خواهد) میتینگ سیاسی (که مجوز می خواهد) برگزار کرد؟ آیا همه حق دارند چنین کاری بکنند؟
آیا این موضوع سوء استفاده از دین نیست؟ (3145047) (alef-13)
 
مداح
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۲۴:۴۲
اگر این مداحان شناخت کافی از اهل بیت (علیهم السلام) داشتند هیچوقت شآن و وقار ایشان را با این حرکت زیر سوال نمیبردن!!!!!! صلی الله علیک یا اهل بیت النبوه (3145102) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۲۵:۴۵
وقتی به یک مداح اجازه حمل و استفاده سلاح میدهند طبیعی هست که مداحان هم متوهم شوند که در عرصه سیاست میتوانند دخالت کنند. (3145105) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۴۲:۱۴
مداحان نباید وارد سیاست شوند.
شک نکنید اگر این گروه وارد مجلس شوند برای حزب کار میکنند نه مردم. پس در هر لایحه و نظر و رایی اولویت انان حزب است نه مردم (3145114) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۵۳:۳۹
اتفاقا خیلی خوبه لیست مداحان داشته باشیم چون مطمئن میشیم به کی رای ندیم!!! (3145136) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۵۷:۵۷
هر کسی را بهر کاری ساختند
ورود احمدی نژاد به سیاست برایمان کافی نبود...!؟ (3145141) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۵:۰۰:۵۲
سلام
عمرا نشر بشه...چون حرف ما رو یا میگن یکسان بوده یا توهین!!!...که توهین و تکرارش رو هیچ وقت نمی دونم...
اما به هر حال مینویسیم شاید خدا خواست و الف نشر داد...
اول اینکه این مطلب کامل غیر کارشناسی هست...
یک عده که در جامعه آزاد زندگی می کنند حق اظهارنظر و حمایت از هر شخصی دارند و مهم نیست که مداح باشد یا دکتر یا معلم یا راننده تاکسی...هر یک از این افراد که گفته شد برای خودشان اجماعی هم دارند...بر طبق منطق نویسنده مطلب پس معلم چه کارش به سیاست و یا دکتر چه کارش به سیاست...برن تدریس کنند و بیمار خوب کنن...رانندگان محترم هم فقط برن کار رانندگیشون رو بکن ....بقیه افراد هم به همین طریق...پس دیگه چه کسی رای بده؟؟؟
نفر اول نظرات هم از مطلب فوری گرفته که ببینید دین باید از سیایت جدا بشه و عده ای هم مثبت دادند...در جوابشون باید گفت اول دینی که سیاست نداشته باشه دین نیست...دین هست که جلوی فساد رو می تونه بگیره...و اگر فساد هست به دلیل بی دینی افراد هست...حالا با هر مطلبی که هر کس نوست نباید فورا دنبال جدا سازی دین از سیاست رفت...که مداح از دین میگه ببینید چی میشه بیاد در سیاست...
دین همراه با سیاست ایراد نداره....این ما هستیم که واسه فرار کردن از پاکی هر کاری می کنیم...
ان شالله نشر بشه (3145150) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۵:۱۲:۱۰
این دوستان از تریبونی که امام حسین در اختیار آنها قرار داده است به شهرت می رسند و از آن می خواهند برای دستیابی به قدرت هم استفاده کنند. (3145175) (alef-13)
 
نظرسنجی
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۵:۳۵:۵۵
خوب است که مداحان محترم لیست انتخاباتی بدهند یا از آن بهتر، خودشان نامزد ورود به مجلس شوند تا وزن سیاسی‌شان مشخص شود و ‏تکلیف همه روشن شود که این بزرگواران نزد مردم دقیقاً چه جایگاهی دارند.‏
ضمناً، باعث می‌شود که مداحان عزیز در اعلام مواضع‌شان، از طرف همۀ مردم سخن نگویند، بلکه نماینده و سخن‌گوی همان عده‌ای باشند ‏که به ایشان رأی داده‌اند؛ چه صد در صد چه یک‌صدم درصد!‏

دوستان، نظر شما چیست؟ (3145218) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۶:۳۹:۲۴
من فردا می خوام مطب باز کنم پس فردا هم میخوام قلب یک بیمار را عمل کنم.البته من پزشک نیستم ولی چون پول خوبی تو پزشکی هست میخوام یک شبه پزشک بشم.موافقی عایا؟؟؟؟؟؟؟بابا نماینده مجلس باید حد اقل معلومات سیاسی اجتماعی و اقتصادی و حقوقی رو داشته باشه. همین می شه که اکثر نماینده های ما بدون تخصص مرتبط ، و حتی نامرتبط وارد می شن و ....اقای حدادیان شما هم ثروت داری و هم قدرت .سیر نمی شوید عایا؟ اینقدر حب دنیا شما رو گرفته.البته یادم رفت قصد شما خدمت کردن هست. (3145288) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۶:۴۰:۲۸
چرا ورز شکار هنر پیشه وفوتبالیستبت بتواند به حوزه قانونگذاری ورود کند اما مداح نتواند (3145291) (alef-13)
 
اکبری
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۷:۲۹:۳۷
مداح هم مداحهای قدیم (3145347) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۷:۳۳:۴۸
کسایی که مدیریت و فهم و درک دارن باید کنج خونوه و دانشگاه بشین تدریس کنن ، کسایی که درک و علم مدیریت کلان ندارن باید بیان توو سیاست، آخه این چه وضع مملکت داریه ؟؟؟ مداح چی از اقتصاد می دونه ؟؟؟ گیرمم بدونه! آیا از این بهتر نبود دیگه؟؟؟ یعنی ما انقد ضعیفیم؟ پس چرا انقد دانشجویه مدیریت و سیاست و اقتصاد داریم؟؟؟ خواهشا آینده مملکت و از این بیشتر خرابتر نکنید. خواهشا ً !!!!!! (3145351) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۷:۳۴:۱۷
چه اشکالی داره واقعا؟ اگر به تعداد کافی از افراد فکر میکنن مشکل مملکت با فرستادن مداحان به مجلس حل میشه، خوب بذارید شرکت کنند. (3145353) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۷:۳۵:۳۸
مگر ائمه جمعه و جماعات غیر جناحی هستند و یا فلان نهاد مسول غیرجناحی است که مداحان باید غیرجناحی باشند؟؟؟؟ (3145354) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۷:۳۶:۲۴
سیاست شما حذفی است برادر اصول گرا؟ حدف اصلاح طلبان یا حذف مدحان چه فرقی می کند؟؟؟ (3145355) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۷:۵۰:۰۹
مداحان خادمان امام حسین( ع )باید باشند نه خادمان احزاب (3145369) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۸:۳۵:۲۲
چند پرسش؛
چرا مداحان به دادن فهرستی جداگانه علاقه مند شده اند و نفع آنان در چیست ؟
آیا اجازه دادن لیست جداگانه را دارند؟ چرا که از میکروفون مساجد و حسینیه ها بعنوان تبلیغ استفاده خواهند کرد. همانند این است که یک فرد مشهور از برنامه های صدا و سیما چنین استفاده نابجایی کند.
پرسش دیگر !
این گروه ، بخصوص امداحان مشهور که برای یک مداحی میلیونها تومان درخواست می کنند، آیا درآمد خود را به درستی به اداره مالیات اظهار می دارند ؟! (3145415) (alef-13)
 
mkh
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۸:۵۰:۱۶
دوستان گفته ایشان ( مداح) خود نقض غرض است .اگر اصولگرایان به لیست واحد نرسند , انوقت مداحان نیز لیست میدهند !!! چه مشکلی حل شد . (3145434) (alef-13)
 
به آفرید
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۹:۰۰:۵۲
منعی برای ورود مداح ،دکتر و بقال نمی بینم ، ولی امان از روزی که کار بیفته دست گروهی که فاقد علم و تیزبینی باشن. (3145442) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۹:۰۷:۵۹
من نمیدانم چه ایرادی دارد مداحان وارد سیاست شوند چه طور بازیگروخواننده میتوانند وارد سیاست شوند ولی مداحان حق ندارند وارد سیاست شوند من نظرات را خواندم متاسفانه بر خی نطرات حاوی تهمت به مداحان هست شماهایی که میگویید اقای حدادیان به دنبال قدرت وثروت است بروید تحقیق کنید ببینید اقای حدادیان تا حالا ازهیت خود مبلغی گرفته است ایا تا حالا هیتی رفته مبلغی در خواسته کرده باشد واقعابراتون متاسفم که بااین حرفهاعذاب اخرت را برای خودتون میخرید اینکه مداحان بخواهند لیستی برای انتخاب نمایندگان مجلس انتخاب کنند که فکر میکنند این افراد بشتر به فکرمنافع ملت هستند ایادستیابی به قدرت هست شما بروید خانه ی برخی مداحان ببینید ایا انها به دنبال قدرت وثروت هستند واقعا چرا انقدر راحت تهمت میزنیم انهم به مداحانی کل عمرشان صرف نوکری امام حسین ع کرده اند (3145446) (alef-8)
 
کاتب
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۹:۲۴:۳۰
اول باید به فهمیم که اصلا سیاست یعنی چه بعد در مورد مقاله تحلیل بکنیم.سیاست بطور خیلی خلاصه سیاست یعنی جلب منفعت و دفع ضرر. و سیاست مدار کسی هست که بتواند منافع خود را تشخیص داده و آن را جلب نماید. اینکه هرکس معروف و مشهور است هر کاری رو خواست انجام بده صحیح نیست. البته در هیچ کجا دنیا افرادی که وارد مدیریت های سیاسی و اجتماعی کلان میشوند دارایی مدرک تحصیلی علوم سیاسی نیستند؛بلکه اساسا درست هم نیست؛چون برای اداره جامعه به تخصص های مختلف نیاز هست. چیزی که قابل توجه است این هست که کسی که وارد این مقولات می‌شود نه تنها باید در رسته کاری خود داری دانش وتجربه کافی و مناسب برای رده فعالیت های خود داشته باشد بلکه فهم سیاسی کافی نیز باشد.بله اگر یک شخصی فقط یک تخصص داشته باشد نمیتواند عملکرد مناسبی داشته باشد؛مثلا یک کارشناس ثبت که به تمام ریزه کاری های ثبت املاک مسلط است ولی حتی برای خرید های خانه خود نیز مستأصل میشود.حالا کسی را در نظر بگیرید که دکترای حقوق دارد؛فوق لیسانس بازرگانی خارجی هم دارد.به چند زبان خارجی هم تسلط دارد.آیا همچو شخصی فقط باید در دادگستری فعالیت نماید یا میتواند مثلا در معاملات نفتی هم مداخله نماید حالا مثلا از مهندسی نفت هیچ اطلاعی ندارد.مسلما تایید مینمایید که ایشان حق مداخله در معاملات نفتی با مشورت مهندسین نفت را بطریق اولی دارد.حال اگر فهم و شم سیاسی داشته باشد برای وزارت نفت هم اولویت دارد چه برسد به نمایندگی مجلس.حال برگردیم به موضوع مقاله اگر یک مداحی تخصصی در یکی مسائل تخصصی مورد نیاز جامعه داشته باشد وشم و فهم سیاسی نیز داشته باشد چه اشکالی دارد کاندیدای نمایندگی بشود یا معرف کاندیدای نمایندگی بشود؛حتی عکس آن نیز صادق است یعنی یک کارشناس مسائل تخصصی که شم سیاسی نیز دارد مداح اهل بیت علیهم السلام هم باشد.اما در مورد صلاحیت اولیه این مسولین مربوطه هستند که باید تشخیص بدهند در مورد رای آوری هم مردم تصمیم گیرنده هستند.حالا مطرح کردن این موضوع این مطلب را به ذهن متبادر را میکند که عده ای از اقبال مردم به این قشر واهمه دارند مبادا با ورود این افراد جلوی هرج و مرج فرهنگی گرفته شود چون این قبیل افراد در صورت ورود به مجلس به احتمال زیاد در کمیسیون فرهنگی مجلس ورود خواهند داشت. (3145456) (alef-13)
 
از سار کاشان
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۲۱:۴۹:۱۴
دستی در کار است که همه چیز این کشور را خراب کند. مداحان را چه به سیاست! بخدا سیاست مرد خودش را میخواهد حتی به صرف داشتن یک مدرک هم انسان سیاسی نمی شود.
مداحان ظاهرا قرار است استفاده ابزاری عده ای شوند. و شان و جایگاهشان از بین برود. (3145617) (alef-8)
 
م الف
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۰:۲۴:۲۱
واقعا شما منعی برای ورود بقال و قصاب و مشابهین نمیبینید !!!؟ به افرید جان قسمت دوم سخنت خوب امدی ! یقین داشته باش که علم لازم که بدرد کشور و مسایل مبتلا به ان میخورد در بعض از افراد متخصص و تحصیل کرده پیدا میشه و اساسا چرا ارتقاء شاخص و شرایط نامزد های انتخابات را که میخواهیم ده سال دیگه انجام بدیم الان انجام ندیم !؟ (3145721) (alef-8)
 
طاهر
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۹:۱۱:۵۷
هر مداحی اگر دارای شرایط قانونی هست منعی ندارد که به عنوان یک فرد خودش را کاندید کند مانند بقیه مردم .اما اگر می خواهند لیست بدهند به نظر کار اشتباهی است و نه تنها رای نخواهند آورد بلکه به وجهه خودشان نیز ضربه وارد خواهد شد. قبول نمی کنید امتحان کنید.
ضمنا اینکه آقای حدادیان فرمودند روحانی به خاطر روحانی بودنش رای آورد حرف کاملا غیر کارشناسی و میزان عدم آگاهی ایشان را نشان می دهد. مردم نگاه به لباس افراد نمی کنند بلکه نگاه به افکار و برنامه آنها می کنند. (3145874) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۹:۳۶:۱۹
مداح ها بهترین گزینه مجلس و مجلس خبرگان و حتی ریاست جمهوری هستند چون خیلی خیلی خوب حرف میزنن و همین برای ما بس است (3145886) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۷:۵۰:۰۷
وقتی به وصایای بنیانگذارجمهوری اسلامی مبنی برعدم دخالت سپاهیان ونظامیان درامورسیاسی وهمچنین میزان رای ملت است مدعیان راه ایشان توجه نمیکنند وسپاهیان متولی انتخابات میشوند از مداحانی که براساس منافع شخصی وگروهی مداحی میکنندچه انتظاری دارید (3146292) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۱:۱۲:۳۲
شما بارها می نویسید بویژه از قول شهید مدرس که سیاست ما عین دیانت ماست ودیانت ما عین سیاست حالا چرا مداح هارا از سیاست بر حذر میدارید؟مگر مداح مبلغ دین نیستند؟چه اشکالی دارد سیاسی هم باشند؟ (3146702) (alef-8)
 
Majid Abdi
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۱:۵۱:۳۲
اینکه شخصی با گرایش مذهبی فعالیت سیاسی هم داشته باشه به خودی خود مشکلی نداره ، اما مشکل زمانی بوجود میاد که از تریبون مذهب برای تبلیغات جناحی یا سرکوب رقبای سیاسی استفاده بشه
متاسفانه این روش شدید ترین ضربه ها رو به باورهای مدهبی جامعه وارد میکنه ، کما اینکه اثرات همین رویکرد در نسل جدید کاملا قابل لمسه (3146741) (alef-8)
 
رضا علی‌
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۶:۳۸:۵۱
روحانیت و مداحان ۲ گروه مبلغان مذهبی‌ هستند که هر دو حق دارند در حکومت دینی در سیاست دخالت کنند تبعیض بر علیه مداحان قابل توجیه نیست (3146823) (alef-8)
 
ملکی
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۵:۰۹:۱۵
به عالم دینی می گویند روحانی و حداقل اگر دانشگاه هم نرفته باشند با مبانی اخلاق و سیاست آشنا هستند . آقای مداح در چه زمینه ای علم و تخصص دارد؟
این که با سوز بخواند و مثلا اشک مردم را در بیاورد یا صدایش کلفت باشد فکر نمی کنم در مجلس به چنین کسی نیاز داشته باشیم . اگر دو شخص با تحصیلات یکسان و توانایی یکسان در حل مشکلات باشند یکی مداح و دیگری غیر مداح شما مداح را انتخاب کنید ولی در بین اینهمه رجال توانمند شما بیایید یک شخص را به خاطر مداح بودن ببرید و زمام امور را به او بسپارید کار منطقی و عاقلانه ای نیست (3150208) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۸:۲۴:۵۹
با توجه به اينكه افرادي براي به قدرت رسيدن از مداحان استفاده ابزاري كردند و متاسفانه تبعات بذل و بخشش پست هاي مديريتي به برخي مداحان و بستگان ايشان بدون توجه به شايستگي ها ي افراد در برخي دستگاهها همچنان در حال به گل نشاندن سازمانهاست. باور نداريد يك فراخوان عمومي بدهيد و ليست تمامي مداحان و يا بستگان آنان را بخواهيد لازم نيست خيلي وقت بگذاريد چون كاركنان دستگاه ها بيو گرافي اينان را دارند. (3146929) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۹:۳۷:۵۲
اصلا مساله اين نيست كه چه قشر وگروهي مي توانند در انتخابات شركت كنند ويا ليست بدهند موضوع اصلي اينست كه براي هر كاري بايد از متخصص استفاده شود واين تخصص هم بايد علمي وتجربي باشد بحث اينكه چه فردي مي تواند مفيد تر باشد مطرح بايد باشد وبراي اينكار مجريان قانون بايد شرايطي را براي نمايندگي تعين كنند كه اصولا ورود افراد صفر كيلو متر حتي اگر بهترين فرد هم باشد براي نماينده شدن و يا وزير شدن ويا ريسش جمهور شدن ممنوع گردد وبراي كانديد شدن بايستي مثلا نماينده مجلس حد اقل در شورا شهر دو دوره عضو باشد وبراي وزير شدن حتما بايد بصورت استاندار ويا معاون وزير خدمت كرده باشد وبراي رياست جمهور حتما بايستي براي كانديد شدن بايستي رده پست استانداري ومعاونت ويا وزارت را طي كرده باشد هيج وقت نمشود مثلا بهترين معلم ويا بهنريت استاد دانشگاه ويا بهترين قاضي ويا امور ديگر را كه در امور كارهاي گروهي ومشاورهاي ونظارتي واجرايي در سطح تقريبا كلان شركت نكردهاند وتجربه اجرايي ونظازتي قابل قبولي ناشته اند براي اين امور كانديدا كرد هر جند كه اين افراد از هر نظر صالح باشند صلاحيت بايد علمي تخصصي وبا توجه به تدين وتجربه باشد (3147066) (alef-8)
 
یکی
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۹:۴۳:۱۵
مداح کیست؟ شغلش چیست؟
این سئوال فکر منو خیلی در گیر کرده چرا باید یک مداح به خودش اجازه بده راجع به مسئولین نظام صحبت کنه
جواب
چون یه عده ای با قدرت سیاسی وقتی مداح صحبت می کنه بجای اینکه یقه اش رو بگیرن ازش طرفداری هم میکنن حالا یه دکتر یه مهندس اگر این حرفها رو بزنه دهنش رو ..... میکنن (3147075) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۳۹:۲۸
این یارو فکر میکنه کیه؟ چه تخصصی داره .بی ادب ترین الفاظ را از تریبون این شنیدم. (3149800) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۷:۳۲:۵۴
بابا كي به اين جماعت راي ميده؟!
مردم اگه ميخواستن به اينا راي بدن كه راي ميليوني به خاتمي و موسوي و روحاني و كروبي نميدادن. (3150463) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۵:۱۸:۰۴
يكى از شرايط كانديدان شدن براى مجلس داشتن ليسانس ببالا هست چند نفر مداح داريم كه ليسانس هستند اگر دارند بسم الله كانديد شوند (3152793) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.