نظر منتشر شده
۴۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 261584
انگیزه ی خرید خودروهای هیبریدی
بخش تعاملی الف - مزبان حبیبی، 7 اسفند 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
خودروهای هیبریدی حدود ۱۰ سالی است که در کشورهای اروپایی وارد بازار شده‌اند البته در ابتدا چنین استقبالی از آن نشده بود، اما هم اینک با توجه به آشنایی مردم با چنین تکنولوژی و اقبال عمومی برای خرید، رقابت شرکت‌های تولید کننده‌ی خودرو برای تولید چنین خودروهایی با ویژگی‌های برتر آغاز شده و دریافته‌اند که بازار آینده‌ی اروپا و امریکا در اختیار این خودروها قرار خواهد داشت.

در اروپا و امریکا و برخی کشورهای دیگر، هم اینک خودروهای هیبریدی و برقی چنان جای خود را در بازار به ویژه بین مصرف کنندگان اقتصادی خودرو، که بیش از نود درصد مصرف کنندگان هستند، باز کرده که پیش بینی کارشناسان خودرو این است که در آینده ای نه چندان دور، تولیدکنندگان خودرو مجبور خواهند بود برای راضی نمودن مصرف کنندگان و خریداران خودرو به خریدن خودروهای با سوخت فسیلی، هم مصرف سوخت این خودروها را به کمتر از ۵ لیتر تقلیل دهند و هم قیمت‌های خود را جهت رقابت با این خودروها پایین بیاورند، که این خود مستلزم هزینه‌های بسیار در بخش تحقیقات خواهد بود.

این نسل از خودروها، با بهره گیری از تکنولوژی‌های پیچیده و پیشرفته، تلفیقی از سوخت فسیلی و سوخت‌های سبز را به کار می‌گیرند و باعث کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شده‌اند.

در اغلب کشورها بخاطر همین الایندگی کمتر خودروهای هیبریدی، برای تولید و یا واردات آن تسهیلات جالبی را در نظر گرفته‌اند، مانند تخفیف‌های مالیاتی که گاهی به ۱۰۰ درصد می‌رسد، تخفیف در هزینه‌های بیمه ای و بسیاری از هزینه‌های دیگر ککه گاهی چنان است که خریدن خودروهای هیبریدی نوعی سرمایه گذاری تلقی خواهد شد.

در ضمن هزینه‌های نگهداری و مصرفی چنین خودروهایی نسبت به خودروهای بنزین سوز و یا گازوئیل سوز، به مراتب پایین تر است، به عنوان مثال در یک دوره ۲۰۰۰۰ کیلومتری(در شهر و جاده در سال) مصرف خودروهای هیبریدی نسبت به خودروهای عادی در اروپا که حدود ۶ درصد در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارند، تقریباً ۷۰۰ لیتر بنزین کمتر مصرف می‌کنند، که این از نظر زیست محیطی یعنی حدود ۶۰ درصد آلودگی کمتر. و البته از نظر اقتصادی یعنی حدود ۱۴۰۰ یورو هزینه‌ی کمتر در سال.

اما هزینه تولید چنین خودروهایی نسبت به سایر خودروها تقریباً دوبرابر است، اما با تمهیداتی که دولتمردان کشورهای اروپایی اندیشیده‌اند، این خودروها تقریباً ۲۰ درصد گران‌تر از نوع مشابه عادی خود به مشتری تحویل داده می‌شوند که با توجه ۵۰ درصد هزینه‌ی کمتر سوخت این خودروها در یک دوره‌ی یک ساله، این مقدار پرداخت بیشتر، جبران خواهد شد. و از سال دوم به بعد بازدهی آن آشکار خواهد شد. به عبارت دیگر با خرید یک خودروی هیبریدی یا برقی، در هر سال ۱۴۰۰ یورو صرفه جویی خواهید نمود.

اما در کشور ما، یکی از خودروهایی که قیمت عادی آن ۴۲ میلیون تومان است را باید حدود ۱۲۰ میلیون تومان خریداری کنید یعنی حدود سه برابر!

نوع دیگری که هم هیبریدی آن در بازار ایران وجود دارد، از ۱۳۰ میلیون تومان در خودروی عادی تا ۲۰۰ میلیون تومان برای هیبریدی آن متغیر است.

با یک حساب سرانگشتی، یک ایرانی در یک سال حداکثر ۴۰ هزار کیلومتر استفاده از خودرو دارد که با حساب حدود ۸ درصد مصرف در خودروهای عادی و ۳ درصد در خودروهای هیبریدی، به عددی حدود ۲۰۰۰ لیتر سوخت صرفه خواهیم رسید که با قیمت هر لیتر ۱۰۰۰ تومان، یعنی سالانه حدود دو میلیون تومان صرفه جویی مالی خواهیم داشت، اگر قرار باشد کسی از خودروی هیبریدی استفاده نماید که حدود ۸۰ میلیون تومان پول اضافه پرداخت نموده است، باید ۴۰ سال از این خودرو استفاده کند تا هزینه اضافه خود را برگرداند!

با این تفاسیر به هیچ عنوان منطقی نیست که از خودروهایی هیبریدی استفاده کنیم، مگر اینکه حداکثر ۲۰ درصد اختلاف قیمت را برای خریداری پرداخت کنیم.اگر دولت واقعاً قصد حمایت از مصرف کننده برای استفاده از چنین خودروهایی را دارد باید بتواند با در نظر گرفتن تسهیلاتی مناسب قیمت خودروهای هیبریدی را به خودروهای عادی نزدیک کند.

در شرایط فعلی و در صورتی که دیدگاه‌های دولت در نگاه به چنین خودروهایی، تغییر نکند به این زودی‌ها نباید اننظار حضور چنین خودروهایی را جهت کاهش هزینه‌های زندگی هم وطنان، در کشور داشت.
 
کلمات کلیدی : مزبان حبیبی
 
1360
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۰:۰۵:۴۸
با اين دلار و اين ارزش پول نميشه هيچ ماشيني خريد قبلا عراق براي پول ايران سر ميشكستن ولي الان ديگه ارزش نداره ماشينهاي هيبريدي مزيتشون به كم مصرف بودنه كه با قيمت 30 درصد بالاتر صرف نميكنه (2707496) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۰:۱۸:۴۱
دوست عزیز، از این خودروسازی و سیاستهای دولتی برای حمایت از انحصار خود، چه انتظار‌های دارید، می‌خواهید راه رفتن پرید را هم از یاد ببرند.... صنعت خودرو سازی کشور به تمام معنی‌ ورشکسته است و هیچ توجیهی‌ برای ادامه حیاط آن نیست، ولی‌ با احترام تمام، سیاستهای دولتی از این صنعت هم وضعیت بد تری دارد و قادر به کوچکترین تغییر اساسی‌ در وضعیت نیست....بگزرید همینجور ادامه یابد، همین حالا هم نسبت با ۱۰ سال پیش فاصله ما به مراتب حتی با کشورهای منتقه و آسیا بیشتر هوده، چه برسد به اروپا و آمریکا!!!!! (2707521) (alef-13)
 
hamvatan
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۰:۲۴:۰۷
الف جان چرا عکس موتور ef7 را گذاشتی پس؟
تو کشور خودمان چندین نوع خودرو هیبریدی وارد شده که افرادی هم که با تکنولوژی هیبریدی آشنایی دارند و پتانسیلش را هم دارند اقدام به خرید کردند و طی صحبتی که با مالک یکی از این ماشین ها داشتم اظهار داشت که کلاً از این 6 ماهی که ماشینو خریده همش با برق رانندگی کرده و خلاصه خیلی راضی بود
دولت باید برای تولید یا واردات این ماشین ها تسهیلات قائل بشه میتونه مالیات و عوارض گمرکی را حذف کنه اگر این کارو بکنه قیمتش در حد 206 میشه و خوب میتونه کلی از آلودگی شهارها را کم کنه و تو مصرف بنزین صرفه جویی کنه. (2707530) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۴:۱۸
آقای نویسنده محترم، صنایع خودرویی وزنه بزرگ (مثلا) تولید داخل هستن. از طرف دیگه ادامه حیات بورس تهران بسته به گران شدن بی دلیل سهام خودرویی هاست. بهیچوجه انتظار نداشته باشید دولت کسب و کار خودش رو به نفع مصرف کننده کساد کنه. (2707579) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۴:۰۳:۴۳
بورس کسب و کار دولت نیست
بورس در دست عده ای دلال میچرخد که فارغ از نظارت بجای آنکه باری از دوش اقتصاد ملی بردارد وبال گردن دولت شده است (2708007) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۴:۳۸
بهترین خودروهای دنیا بدون گمرکی وارد ایران خواهد شد.
.
.
.
.
الکی مثلا من نعمت زاده ام.
هوای ۴ تا خانواده رو داره این آقا (2707581) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۹:۵۷
لفظ " هیبریدی" معمولا" با اشتباه بکار می رود . بهترین نوع آن انواعی است که موتور محرک الکتریکی است که انرژی خود را از یک باتری می گیرد که باتری هم می تواند توسط یک موتور جانبی شارژ شود هم توسط پریز برق مانند شورلت VOLT.
این مدلها در واقع فاز میانه بین ماشینهای معمولی و الکتریکی است و اگر امکانات شارژ آنها وجود نداشته باشد فایده ای نخواهد داشت .
با توجه به پیشرفتهای بوجود آمده در ساخت باتری بطور یقین در 10 سال آینده ماشینهای الکتریکی جایگزین ماشینهای فعلی خواهند شد . ( حتی شرکت اپل تصمیم دارد در سال 2017 اولین ماشین الکتریکی سخت خود را معرفی کند بنام ICAR)
با توجه به اینکه آلودگی این خودروها و هزینه تعمیر و نگهداری ماشینهای الکتریکی بسیار پایین است ( به غیر از بحث باتری) باید از حالا برنامه ریزی برای ساخت جایگاههای شارژ گردد . (2707593) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۲۰:۰۲:۰۹
ما همین الان همینطوری 300 سال عقب هستیم. فکر کنم ایرانخودرو همین موتورها شو بزنه با اسامی دیگر و پراید دوگانه را هم با همین وضعیت سایپا بزنه. حرص رو هم مردم می خورن که تو تلویزیون ماشین های ارزان قیمت را می بینن که تو ایران بالای 100 میلیون فروش می رن. به بهانه اشتغال این دوکارخانه شده منبع درامد اقایان به اصطلاح مدیر. به خدا هندوانه را بیرون این کارخانه بار این مدیرها نمی کنند. تو کارخانه ادعای مدیریت و مغزی انباشته از خلاقیت و علم دارند ولی توی کار امان ... . فقط مردم قانع باشند و ماشین های این کارخانه ها را نخرند. الان ایران خودرو برای 12 ماه و 24 ماه فروش طلایی گذاشته ، خواهشا مردم نرین ثبت نام کنید این ضرر به خودتان و پر پول شدن جیب اقایان است. این ها نمی دانند راندمان و کیفیت خودروها پایین است، این همه تصادف و مرگ و میر برای چه هست. ما مردم باید دوباره متحد شویم و نگذاریم این باندهای مافیایی خودرو ساز و قطعه ساز سر مردم را کلاه بگذارند. بیایید داخل این کارخانه ها صدای کارگر واقعی را بشنوید، تا ببینید چه به سرهاین مردم اورده اند.
عصری خیانت کردی اگر سانسور کنیو رسالتت را عدا کن عصری جون (2708492) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۷:۰۳:۴۳
كلا يكي يه چيزي به اشتباه گفته، همه هم دارن رو اون اشتباه نظر به اصطلاح كارشناسي و درست ميدن!
لفظ هيبريد (با تلفظ هايبريد در انگليسي آمريكايي) به معني محلوط و دو گانه است. و در مورد خودروهاي هيبريدي به معني تركيب تلكتريك و سوخت فسيله. من تويوتا آوالون هيبريد خريدم و نيازي به شارژ برق هم نداره چون حركت خود ماشين (انتقال حركت از ميل لنگ) شارژ ميشه. در سرعتهاي پايين از برق استفاده ميكنه و در سرعتهاي بالا از بنزين. خودروهاي هيبريد از قيمت خودروهاي معمولي گرونتر هم هستند ولي تخفيف مالياتي (در آمريكا تا پنج سال) هم شاملشون ميشه. اصولا هزينه اوليه بالا در مقايسه با صرفه جويي در هزينه سوخت در طي هفت سال (مدت زمان گارانتي خودرو) قابل توجيه نيست، اما با توجه به آلودگي كمتر در صورتي كه همه از اين خودروها استفاده كنند توجيه خواهد داشت. بماند كه هزينه تعميرات اينها خريد اينها رو با يه علامت سوال مواجه ميكنه! (2725404) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۱:۱۶:۵۷
هه,مگر مسولین ما میگذارند چیزی ارزان بدست مردم برسه؟!!!!! (2707654) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۱:۳۴:۳۸
ایران خودرو یا سایپا اجازه نمی دهند خودرو هیبرید و ارزان وارد کشور شود. منتظر باشید که کم کم لایحه در مجلس برای افزایش عوارض این خودروها مطرح شود! (2707694) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۱:۴۶:۰۵
میتونیم خودروهای هیبریدی رو بیاریم داخل ایران مونتاژ کنیم و یکم خلافیت به خرج بدیم, مثلا موتور پژو بذاریم رو بدنه هیبرید یا موتور هیبریدی بذاریم رو بدنه پژو که تولید داخلی هم حمایت بشه! (2707730) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۲۳:۱۴:۵۲
میتونیم جلوی پرایدو بچسبونیم به پرشیا ۲ تا فرمونم داره دیگه هم دنده عقب لازم نداره دو وری میره !!!! ایران خودرو ،، سایپا ،، بل بگیرین!!!!!!!! (2708782) (alef-3)
 
قاف
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۱۳:۴۹:۱۳
احححححححححسنت!
میشه خودتون رو معرفی بفرمایید
شما رو میخوایم استخدام کنیم
"از طرف ایرانخودرو و سایپا" (2709356) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۲:۰۸:۵۲
باز اطلاعات غلط منتشر کردید. فکر کنم مشکل ترجمه کردن دارید.
هزینه خودروی هایبرید(نه هیبرید)، برای مثلا تویوتا کمری، اگه معمولیش ۲۰۰۰۰ دلار هست، هایبرید آن، ۲۵۰۰۰ دلار میباشد. یعنی ۲۵ درصد گرانتر نه دو برابر.
شما درسته رسانه دارید، ولی کمی تعهد بکارتون، ایجاب میکنه اطلاعات درست منتشر کنید. چاپ شود لطفا (2707784) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۳:۵۳:۴۹
عزیر من، اون قیمت بیست و پنج هزار دلار به خاطر کمک ها و تخفیف های دولته، و الا کمری هیبریدی باید حدود 40000 دلار باشه نه 25000 دلار (2707989) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۳:۵۴:۳۴
موتور هیبریدی حداقل قیمتش 15000 دلاره، پس اختلاف کمری در این دو نوع حداقل 15000 دلاره (2707995) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۳:۵۴:۵۲
کمری 13000 دلاره نه 20000 دلار (2707996) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۹:۰۰:۰۴
اين كمري ١٣٠٠٠ دلاري وو از كجا خريدي؟ آدرس بدهما هم بريم اونجا! رو سايت خود تويوتا هم زده ٢٠٠٠٠ و هيبريدش حدود ٢٨٠٠٠، حالا شما از كجا قيمت داري بگو ما هم بريم بخريم! (2728010) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۲:۴۰:۱۵
دولت توی ماهی 45 تومن دادن به مردم مونده چه برسه بخواد چند ده میلیون روی هر خودروی هیبریدی سوبسید بده.
نیت اصلی خودروهای هیبریدی حفاظت محیط زیست هست که ما برای رسیدن به اونجا خیلی کارهای مقدماتی تر میتونیم بکنیم مثل از رده خارج کردن خودروها و حذف ناوگان فوق فرسوده دیزلی و غیره.
ضمنا خدمات پس از فروش خودروی هیبریدی بسیار تخصصی هست و در کشور ما برای یک فشنگی اب 206 نمایندگی میگه نداریم وقتی هم اعتراض میکنیم میگه فکر کردی اینجا آلمانه؟! (2707839) (alef-13)
 
كريمي
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۳:۴۰:۱۶
دولت بايد حداقل ناوگان تاكسيراني را به اين اتوموبيل ها تجهيز نمايد وتعرفه گمركي اين خودروها را به صفر نزديك كند، با اين اوضاع الودگي هوا چاره اي جز اين كار ندارد (2768244) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۳:۱۲:۳۱
کدوم برنامه دولت های فعلی و قبلی، روی برنامه بوده که این یکی باشه
فعلا خودروهای هیبریدی فقط برای پز دادنه (2707882) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۳:۱۴:۰۲
اگر به جای خودروهای فرسوده ی فعلی دولت خودروهای برقی یا هیبربدی بصورت رایگان بده، بعد از 5 سال از کانال صرفه جویی از طریق یارانه ی بنزین، پولش برمیگرده (2707883) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۴:۴۰:۲۷
اگه هدف خوب بودن زندگی همه مردم باشه، درسته. اما هدف زندگی بهتر برای عده ایه. (2708066) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۷:۳۶
بعدا بزرگان وارد کننده بنزین از کجا نون و بوقلمون بخورن؟!!!! (2709327) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۳:۴۱:۳۴
پس کی از رانت استفاده کنه ؟
پس منفعت یه عده خاص چی میشه؟
نه نمیشه قیمت و پایین آورد . دلسوزانی هستند که نگران مصرف کننده ایرانی هستند !!! (2707957) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۴:۴۹:۰۷
دولت حتما باید حداقل 30 درصد قیمت این خودروها رو به عهده بگیره و 50 درصد قیمت آن را هم وام با بهره کم بدهد. (2708080) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۵:۵۵:۲۵
هیچکدوم از این تکنولوژی ها، جای تکنولوژی دودزای داخلی رو نمیگیره. حیف نیست مینیبوسهای دودزا، اتوبوسهای دودزا و کامیونهای دودزای خودمون که اگزوز آنها مستقیم به صورت راننده کناری نشانه رفته. (2708166) (alef-1)
 
ساسان
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۷:۳۸:۲۶
ایران بر خلاف دنیا که با اقتصاد سرمایه داری برنامه ریزی می کند، می توانست (می تواند) در راه انرژی سالم در تمامی دانش استفاده، کارخانه یا ماشین آلات و خودرو در دنیا پیش قدم باشد. چرا که ایران که خودرویی وارد نمی کرد، و یا اقتصادش تحریم است، می تواند برای خودش از خودروهایی استفاده کند که آلوده زا نیستند ولی در کشورهای دیگر شرکتها نفتی نمی گذارند تا آنها چنین تکنولوژی را ارائه دهند. خرج اضافی آن هم جای پول ریختن به جیب مردم، با دادن کمکهای دولتی برای پایین آوردن قیمت به صرفه کنند. برای این کار هم باید اجازه داد تا کارخانه های کوچکتر از بزرگتر کار بگیرند تا فساد که دولتی است، کمتر شود. نو آوری اقتصادی و تکنولوژی بومی که کارکرد بومی دارد می تواند در دراز مدت در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد وگرنه تقلید از آن چیزی که خارجیان بهتر می سازند ما را به جایی دور نمی برد. (2708277) (alef-1)
 
فخرالدین
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۸:۱۴:۵۷
سلام خودرو هیبریدی وارد کشورشده اما با توجه به اینکه دولت اعلام کرده تعرفه
صفر ولی شرکت وارد کننده تویوتا مدل کمری ۲۰۱۵ هیبریدی را از نمونه معمولی گرانتر بفروش میرساند. فلسفه تعرفه صفر یعنی اینکه اقتصادی تر دست مصرف کننده برسد سازمان حمایت از مصرف کننده باید ورود کند وجلوی این گونه رانتها را
بگیرد وقتی در انحصار عده ای قرار میگیرد این چنین میشود.
آخر ما کجای دنیایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2708333) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۸:۲۲:۱۲
شما تعرفه واردات را صفر كنيد ، مردم خودشان تشخيص مي دهند چه كاري كنند .
ضمنا" حمايت از توليد داخلي يعني سواستفاده توليد كننده داخلي از انحصار و چند برابر كردن قيمت خودرو بي كيفيت داخلي به بهانه افزايش قيمت دلار (2708342) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۹:۳۱:۴۴
دولت فقط قصد حمایت از ایران خودرو و ساپیا را دارد!! مردم اصلا اهمیتی ندارند (2708438) (alef-3)
 
محمديان
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۳:۴۳:۵۳
اين دو كارخانه به ملت خيانت كرده اند ودولتي براي مردم كار ميكند كه جلوي توليدات افتضاح اين دو مجموعه را بگيرد... (2768250) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۲۱:۲۲:۱۵
تاج سر همه ی خودروها فقط پراید. هیبرید و هایبرید کیلویی چنده!!!! (2708612) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۲۱:۵۸:۲۷
خودروهای هیبریدی سالهاست داره توی دنیا استفاده میشه
تازه ها هم خودرو های برقی وارد بازار شدن (2708664) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۰۰:۵۴:۱۴
اینده از ان خودروهای هیدروزنیه
خودتون مقاله ای درموردش زدید
اخه کی میتونه 8 ساعت ماشینو بزنه به شارز روزانه
وهزینه برقش چقدرمیشه
ماعادت داریم خودمونو معطل تکنولوزیهای قدیمی کنیم
الان در یک ایالت امریکا پمپ سوخت هیدروزن وجود داره وبایک باک 460 کیلومتر میشه رفت حاصل احتراقشم اب هست
تویوتا ساخت اولین مدلشو شروع کرده وتکنولوزیشو به عموم عرضه کرده
این اینده است (2708908) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۱۲:۱۸:۴۱
هزینه تولید هیدروژن با تکنولوژی فعلی از بنزین بالاتر است . در ضمن هیدروژن برای نقل و انتقال نیاز به سرمای زیادی دارد تا مایع بماند .
در ضمن تکنولوژی تولید باتری بسیار پیشرفت کرده . هم اکنون شرکت تسلا که در کالیفرنیا پرفروشترین خودروهای الکتریکی را تولید می کند مدلی معرفی کرده که در عرض نیمساعت شارژ می شود ( که شارز آن هم فعلا" رایگان است ) . در ضمن در ایستگاههای شارژ مخصوصش مشتریان به جای شارژ می توانند کل باتری را بطور اتوماتیک عوض کنند که 30 ثانیه بیشتر زمان نمی برد . (2709220) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۹ ۰۲:۰۴:۱۴
من ميگم آينده مال ماشينهاي برقيه تكنولوژي باتري ارتقا پيدا مي‌كنه و مشكلات خودروهاي برقي هم حل ميشه حالا ببين (2710278) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۰۵:۴۱:۳۰
تمنا دارم یک چیزایی بگید که بر مبنای آمار و واقعیت جور در بیاد. هیچ دولتی روی قیمت خوردوهای هیبریدی سوبسید نمی ده و در همه جای دنیا خودروی هیبریدی گرونتر از نمونه سوخت فسیلی اونه. اما روی مالیات سوخت و خود خودرو تخفیف می گیرند.
استفاده از خودروهای هیبریدی مشکلات خود را هم دارد. ما هنوز در شهرها امکان سوخت گیری گاز رو به شکل درست و متعادلی نداریم. صف این جایگاهها به کیلومترها می کشد. حال در نظر بگیریم اگر قرار باشد یک نوع جایگاه دیگه برای سوخت در شهرهای بزرگ داشته باشیم٬ با توجه به قیمت زمین و ... نه به صرفه است و نه امکانش وجود دارد. در نتیجه این خودروها فقط یک موتور اضافه را حمل می کنند.
در کشورهایی که قیمت بنزین بالای یک دلار است٬ هنوز خرید خودروی هیبریدی به صرفه نیست. مگر خودروهای بزرگ در حمل و نقل عمومی که فرصت شارژ داشته باشد. یعنی با بنزین بالای یک دلار بازهم گرانی خودروهای هیبریدی برقی تلافی قیمت سوخت را نمی کند چه برسد به کشور ما.
اما قیمت عمومی خودرو٬ قیمت خودروهایی که دوستان معمولن چک می کنن و با خودروهای داخلی مقایسه می کنن٬ و همیشه در این چند سال یک نفر آنرا بررسی دقیق نکرده و حتی در سایت یک نماینده کارشناس ارشد اقتصادی مجلس هم چاپ می شود٬ این است: شما یک مزدا ۳ جدید رو در سایت مزدا می بیند٬ که قیمت خورده ۱۶ هزار دلار. و میاید و می گید همین ماشین در ایران بالای ۱۰۰ میلیون است! نکته ای که مغفول می ماند اینست که شما هیچ وقت این پروسه را تکمیل نمی کنید. یعنی چه؟
به نمایندگی اون خودرو در خارج از کشور مراجعه کنید٬ می گوید این ساده ترین مدل این خوردو است که ما نداریم. اگر مشخصات خوردو را بخوانید در حد پراید امکانات دارد. یک یا دو ایربگ٬ گیربکس دستی٬ تودوزی پارچه ای ساده٬ همه چیز پلاستیکی و ... . وقتی این خوردو را به مدل تیپ ۳ مزدا ۳ خودمان می رسانید٬ وقتی مالیات خرید را افزون می کنید٬ وقتی هزینه حمل خودرو ( بسته به نوع خودرو در حدود ۱۵۰۰ دلار) را اضافه می کنید٬ همون مزدا ۳ می شود بالای ۳۲۰۰۰ دلار!!!! اما یک فرق عمده وجود دارد. شما این خودرو را در بین ۰ تا ۵ درصد بهره٬ بدون پیش پرداخت! با اقساط ۲ تا ۸ ساله (بسته به کمپانی) می توانید بخرید! که این تکه به صنعت خودرو و واردات خودرو در ایران ربطی ندارد!
اینجانب از هیچ کس و هیچ صنعتی دفاع نمی کنم٬ اما تمنا دارم مشکل را درست بررسی کنید. وقتی با مفروضات غلط شروع کنیم٬ به کج راهه ای بدتر از مسیر فعلی می رویم.
موفق و پیروز باشید (2709003) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۹ ۱۹:۴۸:۴۹
عزییز من کشورهای زیر برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی سوبسید میدن
هلند - بلژیک - سوئد - دانمارک - نروژ - فنلاند
و خیلی های دیگه (2711953) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۰۶:۳۰:۱۹
شما اون جمله رو کامل خوندید؟ منظور من قیمت اولیه روی هیبریدها بود٬ نه الکتریکی ها و متانولی ها و ... در ادامه گفتم که روی مالیات و ... تخفیف می گیرند (2715325) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۶:۵۱:۳۹
مگه سوخت خودروخاي هيبريدي چه فرقي داره كه بايد جايگاه جدا براش بذارن؟ (2725396) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۱۳:۱۴:۳۲
تعرفه واردات خودروهای هیبرید و الکتریکی همین الانشم صفره ولی مردم اطلاع ندارند و شرکتهای وارد کننده هم از این بی اطلاعی نهایت سو استفاده رو میکنن . ولی میتونید برید دبی و یا کویت و یک خودرو هیبریدی وارد و پلا ک کنید . (2709297) (alef-1)
 
حمید شریفی
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۱۷:۰۴:۰۴
برخی دوستان تفاوت خود رو هیبرید با تمام الکتریک را به درستی متوجه نشده اند خودروی الکتریکی با نیروی باطری حرکت میکند وتوسعه آن درگرو توسعه باطری میباشد شرکت های آمریکایی درااين زمینه پیشرو هستند شرکت تسلا توانسته است نوعی راباقيمت حدود هفتادهزاريورو به بزار عرضه کند که باطری آن پس از طی چهارصد کیلومتر نیاز به شارژ دارد.امادرمورد خود رو هیبرید منظور وجود دو موتور برقی و بگزینی یا دیزلی دریک ماشین میباشد وانچه تاکنون بزار را دراین حوضه تسخیر کرده است تویوتا میباشد .هیچ کشور اروپایی جز آلمان تولید موفق هیبرید نداشته است.و معلوم نیست همین هم که مرسدس ساخته نمونه موفقی باشد به قول آلمانها والبته با حسرت صنایع خودرو آنها خواب مانده است .ژاپونی ها (نوع پلاگ این) هیبرید را نیز به بازار آورده اند که بر خلاف نوع اولی آن باطری این ماشین فقط ازطریق کارکردن موتوربنزيني شارژ نمیشود بلکه میتوان انرا از اتصال به پریز برق هم شارژ کرد.اینکه ایده هیبرید چیست را میتوانید با یک دوچرخه مقایسه کرد وقتیکه میخواهیم بدون استفاده از باطری چراغ آنرا روشن نگهداریم واينکار از طریق اتصال یک دینام مولد برق که توسط چرخ دوچرخه میگردد ودر نتیجه برق تولید میکند.صورت میپذیرد.خوب ازاین مکانیسم برای شارژ کردن یک باطری که مورد نیاز خودروی هيبريدي میباشد نیز میتوان استفاده کردو این امر اصلی در تولید چنین خودرویی است.دو نکته دیگر متوسط مصرف دراین خودروها هنوز کمتر ازچهارونيم لیتر بنزین نیست .دوم اینکه اسامی خارجی در کشورهای مختلف عینا شبیه زبان انگلیسی نیست واشکالي هم ندارد درالمان هيبريدودر آمریکا(والبته نه امریکا) هايبريد (2709636) (alef-1)
 
چوب پیاز خور
۱۳۹۳-۱۲-۲۳ ۲۲:۲۸:۰۲
ایرانی سالهاست که دارد هم چوب را می خورد و هم پیاز را؛ هم باید پول بیشتری برای گازcng و خودروهای هیبریدی بدهد و هم حافظ محیط زیست باشد.عجب شعبده بازی هستند دولتمردان ایران! (2744903) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۲:۱۹:۲۵
حالا با حساب شما فرض کنیم سالانه چند میلیون لیتر کمتر مصرف کردیم نتیجه ؟ برای چی ما را با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنید مگر سرانه درآمد مملکت با وضع اقتصادی مردم همخوانی دارد ؟ یا برای پیشرفت مانده که صرفجویی کنیم البته به این معنی نیست که درست مصرف نکنیم ولی باید بدانیم شرایط برای تنویر افکار عمومی در جهت درست مصرف کردن مطلوب نیست . (2753024) (alef-10)
 
زیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۴ ۱۹:۵۹:۴۹
سلام من یه خودرو هیبرید پریوس خریدم در کمال نا باوری بهم گفتن باید ۱۳میلیون تومن برای پلاک بدی ومن تازه فهمیدم که این دولت فقط به فکر جیب ومنافعشه واقعا متاسفم اسم خودشون رو گذاشته دولت اسلامی کاش یه یکم برای مردم ارزش قاعل بودن خدا نیامرزدشون (4001333) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.