نظر منتشر شده
۲۲۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 188784
آرامش قبل از طوفان !
حسن اختری، 9 خرداد 92
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
در هفته اول تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری علیرغم رقابت جدی هشت کاندیدای احراز صلاحیت شده، سکوت معناداری بر افکارعمومی حاکم است. برخی از تحلیل گران سیاسی سردی غیر مترقبه و دور از انتظار در این مقطع زمانی که تنها دو هفته به روز رای گیری باقیمانده است را غیر طبیعی و ناشی از شوکی می دانند که درنتیجه اعلام عدم احراز صلاحیت آیت ا... هاشمی رفسنجانی به جامعه وارد شده است.

همانطور که ثبت نام ایشان در دقایق پایانی روز شنبه موج بلندی را در بین آحاد ملت بویژه جوانان ایجاد کرد و آرایش سیاسی گروه ها و جناح بندی و ائتلاف ها را بهم ریخت تا جائیکه محمد باقر قالیباف -که قبل از حضور ایشان در صحنه سیاسی رتبه اول را در لیست نظرسنجی ها داشت به نفر دوم تنزل پیدا کرد -اعلام داشت کار از ائتلاف گذشته و اصول گرایان باید در مقابل حضور هاشمی، جبهه متحد تشکیل دهند . بعد از حذف شدنش از دایره رقابت ها مجدداً شهردار تهران به صدر لیست نظرسنجی ها برگشت.

آقای جلیلی که شاید بعد از اطمینان از عدم احراز صلاحیت لنکرانی و زاکانی در دقیقه نود ثبت نام کرده بود بلافاصله مورد استقبال بدنه جبهه پایداری و نسل جوان حزب الهی ها واقع شده و در ردیف دوم لیست قرار گرفت. آنچه که از ظواهر امر پیداست اوضاع سیاسی در حال حاضر به نفع اصول گرایان و خوش بحال آنهاست تا جائیکه هر سه عضو ائتلاف پیشرفت تصمیم گرفتند که تا آخر رقابت ها در صحنه باقی بمانند چرا که خطری از جانب رقیب نمی بینند.

بنابراین حضور باهم خود را فرصتی برای تنوع انتخاب مردم می دانند. اما آیا این آرایش در آراء تا روز آخر همچنان به نام آنان باقی خواهد ماند و یا در هفته و روزهای آخر دچار دگرگونی اساسی شده و به کام دیگری تمام می شود. تجربه دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری درایران نشان می دهد که اولاً این آرامش غیر طبیعی می تواند مقدمه ای بر طوفان و بارش تند و جاری شدن سیلی از آراء کسانی باشند که در نظرسنجی ها نشان داده اند که بیش از شصت درصد مردم هنوز در مورد کاندیداهای مورد علاقه خود تصمیم نگرفته اند. در ثانی انرژی متراکم از چهره بازسازی و اصلاح شده آیت ا... هاشمی رفسنجانی در افکار عمومی می توانددر صورت آزاد شدن آن به نفع یکی از کاندیداهایی که بیشترین شباهت را از نظر مشی ومرام و شعاری به او داشته بر گرداند.

روحانی در اولین گفتگوی خبری شبکه دو سیما نشان داد که می تواند متفاوت از بقیه کاندیداهای حاضردرصحنه باشد و نیز او پیشتر گفته بود که از بین من و آقای هاشمی یکی در صحنه انتخابات باقی خواهد ماند که اتفاقاً قضا و قدر روزگار این فرصت را در اختیار او گذاشت. با توجه به موقعیت وموثر بودن آقای هاشمی در این مقطع زمانی که به عنوان «قهرمان» در پندار مردم جایگاهی پیدا کرده است خیلی بعید به نظر می رسد که اوهمه چیز را به سکوت بگذرانددرحالی که گفته همچنان نگران است لذا در روزهای آینده باید شاهد حمایت همه جانبه ایشان از خلف صالح خود یعنی دکتر حسن روحانی بود.

با این وجود هنوز هم بر این باورم که هندسه سیاسی این دوره از انتخابات دارای چهار وجهی است .
وجهی شامل اصول گرایان حداقل با سه کاندیدا که بنا ندارند به هیچ وجه به نفع همدیگر کناره گیری کنند. وجه دیگر طرفدران دولت و جبهه پایداری که دکتر جلیلی کاندیدای خود خوانده نمایندگی آن را برعهده گرفته است. وجه سوم، کاندیداهای ولو به ظاهر مستقل که نماد آن در محسن رضایی و مهندس غرضی تجلی یافته است و بالاخره اصلاح طلبان که دکتر عارف و دکتر روحانی بناست در کاراکتر اصلاح طلبان معتدل که اتفاقاً مورد تائید نظام مبنی بر پذیرش گسترده آنان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز می باشند ایفای نقش نمایند.

معتقدم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز هیچ یک از کاندیداها -اگر اتفاق خاص دیگری رخ ندهد- قادر به اخذ نصف بعلاوه یک آراء را نداشته باشد لذا به احتمال خیلی زیاد انتخابات دو مرحله ای خواهد بود. پیش از این به این باور بودم که کاندیدای طرفداران دولت و جبهه پایداری با داشتن پایگاه اجتماعی مشترک و تقریباً غیر قابل تفکیک در جامعه یکی از دو کاندیدای خوش شانسی بودند که به مرحله نهایی رقابت ها راه می یافت. اما دو اشتباه بزرگ استراتژیک در تصمیم گیری لیدر های این جریان باعث شد که این باور از بین برود . یکی خبط بزرگ فرمانده میدان این جبهه بود که در آخرین روز و ساعت ثبت نام به توهم خود را در جای بزرگان دینی دید و در یک نمایش کاریکاتوریک و در عملی کاملاً غیر قانونی و خام خیالی در صدد معرفی و تعیین جانشین بعد از خود برآمد و در جلوی دوربین خبرنگاران داخلی و خارجی دستی را بالا برد که هیچ نسبتی با دستی که در صدر اسلام بالا رفته بود نداشت. لذا هرآنچه که در طول قریب به هشت سال رشته بود به یکباره پنبه کرد.

دیگری ترک اولی لیدر نظریه پرداز و پدر معنوی جبهه پایداری « حضرت استاد مصباح» بود که در تصمیمی عجولانه دکتر باقری لنکرانی را به عنوان تنها کاندیدای اصلح زیر سقف آسمان ایران دانست که از هفت سال پیش به این نتیجه رسیده و منتظر مانده بود تا با سیری دموکراتیک، شورای مرکزی و فقاهتی این جبهه به تصمیم واحدی برسند آنگاه ایشان اعلام نظر نمایند. وقتی که تنها کاندیدای اصلح این جبهه خود را ناامید از احراز صلاحیت دید به نفع سعید جلیلی انصراف داد تا استاد مصباح در حرکتی معنی دار و خلاف عرف و عادات همیشگی در ملاقاتها، برای جبران تاخیر و کم التفاتی خود، از کاندیدای (خویش خوانده) جبهه پایداری تا درب موسسه تحت مدیریت خود به استقبال بروند و صراحتاً اعلام دارند که هر کاری که قرار بود برای آقای لنکرانی انجام شود، در حال حاضر باید برای آقای جلیلی صورت گیرد.

آن تعجیل و این تاخیر دکتر جلیلی را در پارادوکسی گرفتار کرده است که از طرفی برای جلب رضایت و حمایت بیشتر طرفداران استادودولت ناگزیر است خود را به جای « احمدی نژاد» سال ۸۴ با گفتمان انقلاب اسلامی معرفی کند و از طرف دیگر با قرار گرفتن در چنین جایگاهی باید پاسخگوی وعده و وعید های به سرانجام نرسیده دولت فعلی و انبوه مطالبات مردم باشد . گرچه آراء او در روزهای آغازین تبلیغات از رشد قابل توجهی برخوردار گردید اما او راهی را می رود که قبلا « احمدی نژاد» رفته و در فرهنگ عمومی مردم آزموده را دوباره آزمودن خطاست.

در این شرایط با وجود اختلاف و تکثر کاندیداها در جبهه اصول گرایان و خودزنی جبهه پایداری، راه یابی کاندیدای واحد-که به احتمال زیاد با مدیریت هاشمی و خاتمی کاندیدای اصلاح طلبان یکی می شودـ اصلاح طلبان به مرحله دوم انتخابات به دور از انتظار نخواهد بود . پیروز نهایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بستگی به رقیب مقابل اصلاح طلبان خواهد داشت که باید منتظر بود!
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۵:۲۵
اقای جلیل یه اشتباه سوم هم داره که 5 ساله داره انجام میده، مذاکرات هسته ای همیشه نا موفق و اضافه شدن تحریم ها! (1380074) (alef-13)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۰۰:۳۵
جلیلی قول میده بعد از ریاست جمهوری، همه فعالیتهای هسته ای رو تعطیل کنه تا از این به بعد مذاکراتش موفق باشه. (1380723) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۲:۳۴:۰۶
والا کره شمالی که بمت ساخت این قدر تحریم نشد! (1382439) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۵۱:۳۹
برادر من یا خواهر محترم چرا فکر میکنید این تحریم ها بابت مسایل هسته ای هست مگه تو مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نماینده دمکرات اعا نکرد که مشکلات امریکا با ایران ارتباطی با مسایل هسته ای نداره و درباره اون از واژه چرت وپرت استفاده کرد. (1382710) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۴۵:۵۹
"مگه تو مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نماینده دمکرات اعا نکرد که مشکلات امریکا با ایران ارتباطی با مسایل هسته ای نداره و درباره اون از واژه چرت وپرت استفاده کرد"

اگر از 20 و 30 و صدا و سیما دیدی که باهات کاری ندارم تو خوبی ... اگر نه اینی که نوشتی لینکش کو؟ اگر پیدا نکردی چرت و پرت به اون چیزی می گن که تو میگی (1383133) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۴۶:۴۵
اي كاش الف متياز دهي منفي رو حذف نكرده بود تا ميتونستم به شما يك منفي بزرگ بدهم
آقاي محترم اگر امريكا حرفهايش قابل اعتناست چرا فقط برخي از حرفاش (كه ميتونيد ازش استفاده كنيد ) بزرگ ميكنيد
و اگر نيست چرا به عنوان سند عنوان ميكنيد

برادر من
ديگه ننه جون منم ميدونه گروني داره از كجا ناشي ميشه (1383138) (alef-13)
 
فلانی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۸:۳۲
بله. به خاطر تضاد منافعه؛ همه کشور ها با هم تضاد منافع دارن.

اما این تضاد ها رو با "دیپلماسی" حل می کنن. چیزی که آقای جلیلی(و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی) هیچ وقت نداشته و به جای اون از تهاجم و حمله به طرف مقابل استفاده کرده. (1383162) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۸:۴۰
10 سال قبل این مشکلات بیشتر بود وقتی که بوش جمهوری خواه رئیس جمهور بود
اما جامعه جهانی تحریم ایران رو قبول نمی کرد به این صورت! (1383163) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۵۴:۳۴
به نظر بنده اقای جلیلی یه مشکل بزرگ داره و اون اینه که به تظاهر تزویر میکند (1383460) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۰:۵۱
مسلماً ربطی به برنامه هسته ای نداره ولی به روند دموکراسی در ایران ربط داره. اگه دموکراسی و مردم سالاری قوی باشه تو این مملکت آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه و مجبوره در مقابل افکار عمومی خودش کوتاه بیاد. (1383644) (alef-13)
 
فرزاد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۲:۵۸
انتخاب و رای به جلیلی معادل فرستادن تیم ملی فوتبال امید به مسابقات جام جهانیه برای کسب تجربه . مگه پست ریاست جمهوری خاله بازیه که حالا بیاد ببینیم چی میشه ؟ جلیلی اگر ابتکاری داشت یه مقدار جلوی این تحریمها رو میگرفت. (1380789) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۰:۴۵
حاج محسن دیشب ترکوند ، اصلاً شک نکنید ترکوند !
من که بهش رای میدم ، یعنی واقعاً دیگه بی انصافی هستن بهش رای ندیم ، من آدم واقع بینی هستم
100 درصد با معیارهام جوره محسن رضایی
دیگه واقعاً تا خدا چی بخواد ، ای خدا (1383316) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۸:۱۰
هرچند مقایسه رو قبول ندارم
ولی اگر تیم امید رو میفرستادیم بهتر از این تیم ملی بود ما که در هر صورت افتضاح بازی کردیم حداقل یه کسب تجربه ای می کردیم :) (1383657) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۰:۰۴:۰۲
گل گفتي اقا فرزاد . جليلي نه تجربه لازم براي سكانداري مديريت اجرايي كشور را دارد نه خط فكري جليلي ايران را از اين وضعيت نابسامان اقتصادي و سياست خارجي رهايي خواهد بخشيد. (1391325) (alef-13)
 
بـه جلیلی رای نمیدم اما
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۲۰:۲۷
بنظر شما عقب نشینی ها طرف مقابل در مواضع و برسمیت شناختن حقوق ما موفقیت نیست .

درمورد تحریم ها هم مگه با رویه دولت اصلاحات مـحــور شــرارت نشدیم . با این استدلال که اصلاحات ... (1380825) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۲:۴۴:۲۲
بعضیا شدن ضبط صوت!
فقط یه چیز از یکی شنیدن، میان بازگو میکنن!
یک بار هم شده برین مطالعه کنین، همین سایت یه مطلب از ایشون گذاشت، برین بخونین
سخنرانی خود رهبری رو در سال 84 بخونین
سخنرانی های بوش و در کنارش بقیه کشور هارو بخونین
بوش محور شرارت نامید اما کسی بهش محل نکرد، حتی پیشنهاد حمله داد اما بازم هیچ کشوری گوش نکرد
باور کنین ما هم اون موقع حضور داشتیم!
هم خود روحانی و هم عارف تاکید کردن که اون موقع تعلیق نیاز بود و مورد تایید رهبری اما الان دیگه راه حل تعلیق نیست
نمیدونم چرا نمی خواهیم چشمامون باز بشه
یکم فکر کنین ببینین دولت کنونی که حداقل 6 سال تحت حمایت کامل حامیان همین اقای جلیلی هستن با 10 برابر درامد سالانه دولت خاتمی چیکار کرد؟
نفت 120 دلاری کجا رفته؟
یارانه ها رو اجرا کرد اما وقعا انصافا فقط 45 هزار تومن به خرج اضافه شد؟
بقیه چی شد؟
شرکت هایی مثل پارس خزر، چوکا،... چی شدن؟
خودکفایی گندم چی شد؟؟
تاحالا روستا ها رفتین ببینین کسی نمی تونه کشاورزی کنه چون همه چیز وارد میشه؟
من نمیگم تسلیم شه، اما مذاکره راه داره، نمیگم فقط روحانی میتونه درست کنه، یا فقط اصلاحات اما یه فرد عاقل تر نیازه حتی اقای ولایتی!
در مورد اموراداری هم به فرض اقای جلیلی رئیس جمهور شد، وزیراش کیا میشن؟؟ همون وزیرایی دولت اول احمدی نژادکه هر کدوم چند بار استیضاح شدن! همینایی که الان با ایشون می بینیم!
یکم تفکر بد نیست... با اصلاحات دشمنی دارین به یه اصول گرای معتدل رای بدین
(منظورم روحانی نیست( (1382451) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۲:۲۶
من طرفدار آقای جلیلی هستم ولی بهتره بگم بودم . این مرد کارش درسته . فقط رضایی . (1383322) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۳:۵۸
چندين بار پاسخ اين هياهوي عليه سياست خارجي دولت خاتمي و بحث "محور شرارت " را دادم اما گويا مخالفان دولت خاتمي . برايشان حرف مستدل و پاسخ منطقي اهميتي ندارد و فقط مي خواهند با تعصب كور خاتمي را به هر روشي بكوبند و تخريب كنند:
1- اولا در زمان دولت خاتمي دولتي كه به جنگ طلبي مشهور بود يعني دولت بوش پسر بر سر كار بود.
2- اگر در لفظ آمريكا به ما لقب "محور شرارت" داد اما بايد ديد در عمل چه اتفاقي افتاد؟! در مقام لفظ و حرف خيلي حرفها زده مي شود اما بايد ديد در عمل و در عالم واقعيات چه اتفاقي مي افتد؟! در عمل ديديم كه به دليل سياستهاي مدبرانه دولت خاتمي و گفتمان تنش زدايي و گفتگوي تمدنها ما به راحتي هزينه هاي كشور را كاهش داديم هزينه هاي اقتصاد و تجارت و توليد و ... را كاهش داديم ديديم كه عسلويه به چه رونق شگرفي رسيد و چون رقابت براي در دست گرفتن پروژه هاي كلان نفت و گاز شديد بود بين كشورهاي مختلف خارجي به ويژه شركتهاي معتبر غربي چون شل . الف . اني . توتال . رپسول و ... اصلا مجالي به شركتهاي چيني و روسي و هندي با سطح تكنولوژي بسيار پايين تر نمي رسيد و به دليل رقابت شديد. با قيمتهاي بسيار پايين . يك شركت غربي برنده مناقصه پروژه هاي گازي و پتروشيمي عسلويه مي شد اما امروز تنها ميدان دار پروژه هاي نفتي و گازي ايران . كشورهاي چين و هند و .... شده اند آن هم با تكنولوژي پايين تر و قيمتهايي نسبتا بالا به دليل نبود رقابت و البته كارها هم كند پيش مي رود... همان طور در صنعت خودروسازي هم ديديم كه قرارداد ال 90 و پژو 206 و پروتون و سمند و ... اتفاق افتاد كه تكان كوچكي بود در صنعت فشل و تنبل و بي بهره ور خودروسازي كه البته امروز همين خودروها نيز به دليل قطعات نامرغوب چيني و هندي و ... چندان كيفيتي ندارند و البته گران هم شده اند! همينطور بگيريد تا صنايع ديگر كه مشكل تامين مواد اوليه و ماشين آلات و ... دارند..
3- در عمل ديديم كه كشورهاي اروپايي به دليل گفتمان جذاب و سازنده دولت اصلاحات از آمريكا و دولت بوش پسر فاصله گرفته و به سوي ايران آمده اند و از تحريمها و ... پيروي نكردند و حتي سرمايه گذاري خارجي در ايران كردند و سرمايه گذاري خارجي كه حالت برد - برد داشت هم براي ايران هم كشورهاي غربي و اشتغالزايي داشت و كاهش بيكاري و... رشد كرد كه نمونه بارز آن را در عسلويه ديديم كه حدود 60 هزار نفر در عسلويه شاغل بودند و امروز به 10 هزار نفر نيز نمي رسد و البته در عرصه سياست خارجي با تاسف عميق شاهد اجماع و ائتلاف آمريكا و كشورهاي اروپايي و حتي كره و ژاپن بر ضد كشورمان هستيم و هزينه هاي اقتصاد و توليد و تجارت و هزينه هاي مالي كشور بر اثر تحريمها به شدت بالا رفته است ... حتي كشورهاي كوچك و نقطه اي همسايه هم براي ما شاخ و شانه مي كشند با تاسف عميق ديروز در افغانستان يك تجمعي ضدايران انجام شد و شعارهايي بر ضد ايران دادند...
آيا با اين اوصاف آيا انصاف و عدالت است كه دولت اصلاحات را با دلايل واهي و غيرمنطقي و تنها به خاطر اقتداگرايي عده اي قليل و حب قدرت و مقام و بر اساس تعصب كور ... تخريب كنيم و در ميان مردم ناآگاه يا كم آگاه از عالم سياست و مسائل پشت پرده آن ترويج دهيم در حاليكه افراد دولت اصلاحات از نظر رسانه اي و تبليغاتي . يك دهم آقايان مدعي دينداري و ارزشي بودن و ... امكانات ندارند.؟ (1383410) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۱:۳۰:۳۸
ميشه بگين كدوم عقب نشيني ؟اگه عقب نشستن چرا مزاكرات هميشه بدون نتيجه اس ؟ (1387362) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۴:۱۸:۰۲
با همون محور قرار دادنمون نتونستن اجماع جهانی وجنگ بهمون تحمیل کنند ولی تو این ۸ سال بدبختمون کردند فقرا سر چهار راه هارو ببین یه سر از خیابون انقلاب به پایین شهر مخصوصا ساعت ۸ شب به بعد بزن تا بدبختی را ببینی نه اینکه حس کنی / خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو / من یکی اون دنیا و اگه بتونم همین دنیا خرش رو می چسبم/ اقای هاشمی که می تونست یک ناجی باشه هم از خدا بی خبرا برای اینکه چند صباحی بیشتر حکم کنند رد صلاحیت کردند/ خدا لعنتشون کنه/ (1388272) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۴:۵۴:۰۲
من اصلاح طلب نیستم ولی حداقل در این دوره در مقابل دیوانه ای به اسم جرج بوش دولت تونست جلوی یک فاجعه رو بگیره ولی من معتقدم می شد غنی سازی رو راه انداخت ولی اینقدر اجماع علیه خودمون درست نمی شد کما اینکه ucf توی دولت اصلاحات راه اندازی شد ولی فقط یک بیانیه گرفت و بعد مسیر عادی شد (1388449) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۹:۳۵
خوبی کار جلیلی این بود که لااقل تعلیق یا تعطیل نکرد-اصلا شبیه احمدی نژاد نیست به چند دلیل
1:ولایت پذیریشون که بیشتره هر چی رهبر بگه انجام میده مثلا اگه بهش بگن فلان شخص رو تو فلان پست نذار مخالفت نمیکنه
2:برنامه جدید اقتصادی وقت گیره و خسته کننده ولی اجرای همین قوانین و برنامه ها به طور کامل بیشتره مشکلات حل میشه مثل یارانه ها اگه یارانه های تولید و... را بدن شرکتها فعال میشن
3:ایراد جلیلی اینه که تیم معرفی نکرده که آگه این کار رو بکنه شاید تصمیم گیری راحت بشه
4:رای من شاید متفاوت باشه ولی قضاوت عادلانه باشه که معمولا همه پیشگویی میکنند. هیچکدوم از اینا قبلا رییس جمهور نبودن پس معلوم نیست که در این پست موفق باشند (1380908) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۱:۳۸:۴۶
بهر حال رأی به فرد کم تجربه عاقلانه نیست. (1382802) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۱:۳۶:۰۰
احمدی نژاد هم اولش همینطوری مثل جلیلی ولایتمدار بود یادتون رفته (1383256) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۸:۲۲:۰۳
عزیر شما از کجا می دونی حرف رهبری رو گوش می ده؟؟ آقای احمدی نژادم قبل از ریاست جمهوری نقش یک فدایی ولایت رو بازی می کرد. آدمایی که خودشونو خیلی مخلص نشون می دن هدفی جز کسب قدرت ندارن و پس از رسیدن به قدرت ساز خودشونو می زنن.اما آدمایی که از اول دیدگاههای خودشونو اعلام می کنن حتی اگه خیلی در راستای ولایت نباشه ولی چون باصداقت همراه قابل احترامه. (1386376) (alef-13)
 
همت
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۲۲:۱۵:۴۴
ببخشید اولاً شما از کجا متوجه شدید ولایت پذیری آقای جلیلی از سایر نامزدها بیشتره ثانیاً چند دلیلی که آوردین فقط اولی می تونه دلیل برای ادعای شما باشه که اونهم ... (1390069) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۰۶:۱۸
من خیلی از بچه مسجدی ها و جوانان حزب الهی رامی شناسم که می خواهند به جلیلی رای دهند و برای جلیلی تبلیغ می کنند . فکر کنم در این دوره جلیلی و قالیبافبه دور دوم بروند . (1381316) (alef-13)
 
مارگزیده
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۳۴:۳۸
برادر ما مار گزیده ایم از ریسمان سیاه و سفید می ترسیم...منظورمو میدونی که.... (1382676) (alef-13)
 
صدرا
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۴۴:۳۸
من هم خیلی از بچه مسجدی ها و جوانان حزب الهی رامی شناسم که می خواهند به رضایی رای دهند فکر کنم جلیلی کسی هست که هیچکس نمی خواهد به اون رای بده. بعضی از نظر سنجی ها هم اینو نشون میده (1382698) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۴۹:۵۲
خداوند را فرا جناحی نگه دارید لطفا (1383149) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۱:۰۱:۲۴
دوست عزیز همه مردم ایران که مسجدی نیستن (1384455) (alef-13)
 
بچه مسجدی
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۱:۲۱:۱۲
من هم خیلی از بچه مسجدی ها و جوانان حزب الهی رامی شناسم که می خواهند به روحانی رای دهند تا شاید حداقل یک مقدار از وضع اسفباری که الان دچارش هستیم دور بشیم!! (1387300) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۴۸:۰۷
امام خمینی: رای خود را به شخصی که متعهد به اسلام و خدمتگزار به ملت و کشور و حامی مستضعفان و داری بصیرت در امر دین و دنیا و منزه از گرایش به شرق و غرب و مکتب های انحرافی و دارای دید سیاسی است، بدهید. (صحیفه نور ج ۱۵ ص ۱۶۴ ۲-/۷/۶۰)
در حال حاضر جليلي بهترين گزينه است زيرا:
1-تسلط كامل به مسائل ومشكلات دارد
2- داراي تيم و برنامه است
3-اراده و ايمان قوي و جديت براي حل مشكلات
انسان پاكيه دروغ و تهمت و تخريب و وعده الكي هم نميده (1381649) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۴:۳۹
واقعا مسلط و محکم و بر پایه حفط منافع ملی صحبت کردند.انشالله همینگونه بدون مصلحت ادامه بدهند این رضایی را مردم دوست دارند که سکوت نکند و همه واقعیت را بگوید (1383326) (alef-13)
 
ماهان
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۷:۲۲
کدوم تیم و برنامه
کدوم تسلط (1383420) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۱:۵۹
1- عجب تسلطی => تا حالا نشست های خبریشو کامل گوش دادی؟؟
2- عجب برنامه ای => کلی گو ترین کاندیدِ ... غرضی بهتر جزئیات رو میگه تا جلیلی
3- عجب جدیتی => ما که ندیدیم .. فقط جدیت تو با حجاب کردن اشتون داره (1383732) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۸:۵۹:۴۷
هشت سال پیش همین حرفا در مورد احمدی نژاد زده میشد. هاله نور، دولت یار. دعای امام زمان در مورد ایشان و ..... . جانم آزموده را آزمودن خطاست. در اداره کشور تجربه و درایت بالاتر از شعار هاست که معمولا زود فراموش میشود (1384060) (alef-13)
 
ماهان
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۹:۵۷:۳۴
شما که نمیخواهیدنظر رو بزارید و انتخابی برخورد میکنید الکی آدمو سر کار نذارید (1384159) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۳:۲۷:۱۷
آقای احمدی نژادهم از اول اینجوری نبود بعدا به دلایل مختلف راه را اشتباه رفت برادر.
آقای جلیلی کدام برنامه راارایه کرده که ما ندییدیم؟ ااتفاقا یکی از اسباب نگرانیها هم تیم ایشان است که مانند تیم آقای احمدی نزاد هندوانه سر بسته هستند.خاطرات هجوم تیم آقای احمدی نژاد پس ازییروزی ایشان به پستهای دولتی یادتان رفته؟هلال احمر سایپا تامین اجتماعی شصتا و...به جوانان بی تجربه ای سپرده شدکه هنوزهم تاوانش را میدهیم. آزموده را آزمودن خطاست برادرم.متاسفم (1385174) (alef-13)
 
عادل
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۰:۲۵:۱۱
برادر عزیز باسلام به شما
تسلط کامل؟چطوربه این نتیجه رسیدی باکدوم سابقه کاری اینکه مذاکرات که پس ازاینهمه مدت هنوز هیچ نتیجه ای نداده؟
دارای تیم؟کدوم تیم ایشون که هنوزحتا یه نفرروهم معرفی نکرده. نکنه با تیم مذاکره کننده که هیچکدام منتخب ایشون نیستن میخواد کشور رو اداره کنه.
ایمان وپاکی رو هم که با آنالیز مذاکرات نمیشه بدست آورد ایشون هم که تاکنون درمیدان اجرا نبوده تا امتحانش رو پس بده.پس اگه دوستش داری تلاش کن با محسنات دیگه ای اگه داره براش تبلیغ کنی. (1385553) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۸:۳۹:۱۴
تمام شرايط گفته شده در قاليباف هست نه در جليلي نژاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1386438) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۹:۰۲:۰۰
شما مثل اينكه خوابي ؟؟؟!!!!
بهتره دفاع از حزب و گروه ها جلوي اظهار نظر بعنوان يك ايراني وطن پرست رو نگيره (1386532) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۹:۰۳:۰۱
8سال بس نبود؟ دوباره آزمون و خطا

اگه اين آقا بياد ديگه اين بار از ايران چيزي نمي مونه (1386540) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۳:۱۸:۰۳
1-تسلط که هیچ، معنی کار اجرایی رو هم نمیدونه.
2-نه تیمی معرفی کرده و نه برنامه عملی ارائه کرده
3-اراده ایشون 5 ساله مذاکرات هسته ای رو به بن بست کشیده.
با پاک بودنش موافقم پس با رییس جمهور کردنش همون یه خصلت خوبم ازش نگیرید! (1394855) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۵۳:۰۷
الف زیاد زور نزن همون طور که این نویسنده هم نوشته شما نمیتونید رای اکثزیت مردم رم تغییر بدید چون اونا نمیان سایت شما رو بخونند و نظرشون در مورد این کاندیدایی که شما نمیخاید عوض بشه .... اون مثل ۸ سال پیش که بعضیا رسوا شدند و آبروشون رفت آبروی شما هم میره ............... (1381837) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۶:۵۶:۴۱
روشنگري و تحليل واقعيت آبرو ريزي نيست ناشناس محترم! (1386218) (alef-13)
 
اسماعیل
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۵۸:۱۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه.....گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
دوست عزیزی که سعی دارد جلیلی را به دولت نسبت دهد ایشان مستقل آمده واین دولت وجبهه پایداری ودیگران هستند که می خواهند در خدمت دکتر باشند. دوم اینکه رقیب برای اصلاحات می خواهی اصلاحات اگر بیش از 20 درصد رای داشت اونوقت بیا بشین باهم صحبت کنیم. سوم اینکه اگر میخواهید جایگاه مردمی خود را بدونید به کاندیداهای خود پیشنهاد بدید از تهران خارج بشن وبه شهرها سفر کنن اون موقع می فهمید که در بطن جامعه جه جایگاهی دارید . بهتر بود دیروز در قم و امروز در اراک بودی و جایگاه دکتر جلیلی را در بطن جامعه می دیدی. پس بهتر است حریف نطلبید و از هماکنون لنگ بندازید که حریفتون قدر و با این حرفهای صد من یه غاز شما وسایت الف از میدان به در نمیشه. به امید پیروزی و بدرقه دکتر جلیلی تا پاستور. مطمئن هستم سایت الف جرات قرار دادن مطالبم را ندارد چون چند شبه مطب می زنم وهیچکدامشون جرات نکرده جوابهامو بزاره . واینه تمام آزادی بیانی که از اون دم می زنید وصدای مخالف خودتونو خفه می کنید. (1382721) (alef-10)
 
مجتبي
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۵:۲۵:۵۹
دوست عزيز اولا اصلاحات تو اين انتخابات نماينده نداره كه بخواد كمتر يا بيشتر از 20 درصد راي داشته باشه دوما اصلاحات اصلا رقيبِ قدري نداره در طرف مقابل كه بخواد جلوش وايسه، واِلّا كاري نمي كردن كه خاتمي نياد و هاشمي هم كه اومد رد صلاحيت بشه تا در يك رقابت يك طرفه و خودساخته رقيب هاي تخيلي بسازن و از شكستش هورا بكشن. پس بيخود برا خودت آبغوره نگير. ضمنا جليلي اگه 1 ميليون راي داشت اونوقت بيا اولدورم بولدورم كن (1388598) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۱:۳۹:۲۵
محسن رضایی: ولایتی مردم را سر کار نگذارد، قالیباف برنامه مرا به نام خود ثبت نکند/ از سی انتخاب گذشته تنها در 2 انتخابات شرکت کردم (1383266) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۹:۱۷
اونهایی که می گفتن قالیباف با کلی برنامه امده آیا شما از سخنرانی ایشان در دو شب گذشته نشانی از برنامه دیدید!
دقیقا مثل جلیلی بی برنامه ... با این تفاوت که قالیباف عوامفریبانه و مردم پسندانه حرف میزنه تا رای جمع کنه
از پایین بودن قیمت گندم شروع کرد تا خرابی ماشینای داخلی که رای همه رو داشته باشه اما نگفت چجوری فقط گفت یه مدیر جدید باید بیاد
یکی نیست به ایشون بگه با بودجه ی خفنی که شهرداری داره کریم آق منگل هم شهردار بشه اونجا رو آباد می کنه و بهش حس مدیر بودن دست میده ! دقیقا همون حسی که به احمدی نژاد دست داده بود و الان به شما
120 تا نماینده هم باهاش بیعت کردن... مبارکه !
الف تایید کن اگه به آزادی بیان احترام میذاری (1380086) (alef-13)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۰۱:۵۳
بی برنامگی کاندیدا بسیار عالیه. تنها ویژگی مثبت هاشمی هم همین بود. (1380730) (alef-13)
 
f.a
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۴۴:۴۸
با سلام.
با این نظری که نوشتین معلوم شد که مطالعه ای راجع به برنامه های آقای قالیباف ندارین و صحبتاشو گوش نمیدین و صرفاً با ایشون مخالفین و به کارنامه کاری ایشون به جز شهرداری به قول شما پولدار توجهی ندارین بیا از قصد خود را به کوچه علیچپ زدین...من نمیگم ایشون از همه بهترن ولی برای ریز مشکلات تمام استان ها برنامه دارند و برای آن زحمت کشیدن......
به خدا این مملکت حیفه به عقب حرکت کنه.....آقای روحانی---رضایی---ولایتی و قالیباف جای قکر دارند.....البته این نظر شخصی منه
به امید رئیس جمهور اصلح (1380933) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۴:۰۶
نمي خوام از قاليباف حمايت كنم ولي صحبت شما فقط و فقط تخريبي بود.آقاي احمدي نژاد هم وقتي شهردار بود ديديم چي كار كرد. مرد مومن مگه چشماتو بستي ؟؟ بابا جان كار اجرايي سخته و آقاي قاليباف واقعا نشون داد مرد اجراست. يك دهم كارايي كه قاليباف كرد احمدي نژاد وقتي شهردار بود نكرد. هم بودجه شهرداري دستش بود هم بودجه يه مملكت الان دستشه. (1380986) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۶:۵۹
واقعا معرکه است. سطح رضایی بسیار بالاتر از بقیه کاندیداهاست. فقط امیدوارم این بار مردم خردمندانه و نه تحت تأثیر جوّ رآی بدهند و حاج محسن رئیس جمهور بشه، کسی که چند ماهه برنامه ریزی نکرده بلکه چندین سال روی برنامش وقت گذاشته (1383333) (alef-13)
 
sina
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۲۹:۳۹
نه روحانی برنامه داره؟
مثل حرفهای تو تلویزیون که 180 درجه با خاطرات خودش توی کتاباش تفاوت داره (1381406) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۳۱:۴۶
شما از جایی حقوق می گیری بیای قالیباف رو بزنی یا خودجوشه؟ اخوی یک نظر رو زیر ه همه پست ها نذار. حداقل یکم توش تغییر ایجاد کن (1381414) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۳۹:۵۵
برنامهء ایشان در سایت موجوده مراجعه کنید. کارنامهء اجرایی ایشان و تعامل با سلایق مختلف برای استفاده از ظرفیتها برای منصفین محرز شده, البته هیچکس بی نقص نیست. (1381441) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۴۹:۴۱
بودجه شهرداری برای روسای قبلی هم بود اما .... (1381467) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۵۲:۳۵
واقعا عوامفریبانه بودنش رو خوب اومدی
صداقت و راستگویی مهمترین ویژگی ایه که یک کاندیدای ریاست جمهوری باید داشته باشه. (1381485) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۴:۳۹
صداقت و راستگویی مهمترین ویژگی ایه که یک کاندیدای ریاست جمهوری نمی تونه داشته باشه (1383154) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۳۰:۵۹
همین بودجه در اختیار اقای احمدی نژاد هم بود با این تفاوت که کسی با ایشان لج بازی نمی کرد ( بلوکه کردن بودجه مترو) (1381606) (alef-13)
 
بهی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۰۷:۱۱
قبل از اینکه ندونسته بخوای اظهار نظر کنی یخرده تحقیق کن. برو از بزرگترت بپرس برنامه های جبهه پیشرفت و عدالت چیه و کی نوشته شده. مثل این دوستان که حداکثر 3 ماه قبل احساس تکلیف کردن و یه برنامه من درآوردی بی سرو ته از خودشون بگن . برنامه جبهه پیشرفت و عدالت 7 ساله که تدوین شده و تو این 7 سال به روز شده. بعد هم عقل کل مدیر اجرایی اقتصادی یعنی همین که درآمد شهرداری رو از 1000 میلیارد زمان احمدینژاد رسونده به 10 هزار میلیارد بودجه عمرانی. تازه بدون دریافت پول نفت.
حالا افتاد؟؟؟؟؟؟ یاد بگیر قبل اینکه حرف بزنی فکر کنی. (1381705) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۱:۲۱:۲۳
اینقدر به تهرانتون ننازیدو اون شهردارش که اگر احمدی نژاد فقط یه کاری که گفته بود و عملیاتی می کرد و دفاتر مرکزی از تهران منتقل می کرد دیگه آقای قالیباف اینقدر منم منم نمی کرد .شما تهرانیها با بودجه ما شهرهای صنعتی دارید شهرتونو آباد می کنید و اورد ناشتا هم می دید. (1382776) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۲۳:۲۸
بودجه دولت بیشتر است یا شهرداری؟ دولت احمدی نژاد با بیشترین درآمد نفتی در تاریخ ایران مملکت را به این روز انداخت . رقم بودجه مهم نیست . مهم این است که بودجه دست چه کسی باشد (1381755) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۵۲:۴۳
این بودجه خفنی که شمامیگید تابه حال دست خیلیا بوده ولی نتونستن این همه ابادانی درتهران داشته باشند.لطفا ازروی احساسات نظر ندین.اگرفقط تعداد کمی از مسیولین ما مثل ایشان کار میکرد وضع مملکت بهترازاین بود (1381836) (alef-13)
 
شهروند تهرونی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۱:۰۵:۴۰
یعنی تو این هشت سال تموم مشکلات تهران حل شده ؟
راستی میدونید یکی از دلایل گرانی مسکن در تمام ایران همین رویه شهرداری تهران در اخذ عوارضات است؟
اگه یک زلزله 5 ریشتر تو تهران بیاد دیگر فاجعه انسانی رخ نمی دهد؟
دیگه تو شهرداری تهران برای صدور مجوزات ساخت زیر میزی نمی گیرند ؟
باغ های تهران و و فضا های سبز رو دیگه به برج تبدیل نمی کنند؟
مشکل ترافیک تهران حل شده ؟
بافت فرسوده جنوب شهر - کوچه های یک متری دیگه وجود ندارند ؟
دیگه شهرداری تهران محل کسب و کار مردمو تو این شرایط بد اقتصادی بخاطر عوارض پلمپ نمی کنه ؟ (1382741) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۴۷:۵۷
اگر ایشان برنامه نداشت در شهر تهران باید خفه می شدیم شهری که در زمان هاشمی بحث انتقال پایتخت بود بعد از 16 سال و افزایش تصاعدی ماشینها و مردمان زندگی در آن به مراتب ساده تر از 16 سال پیش است .
سوال: آیا بدون برنامه می شود به این هدف رسید؟ (1382002) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۱:۴۰:۲۸
کی گفته وضع آلودگی تهران الان بهتر از قبله ؟ (1382340) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۸:۱۷:۲۳
عزیزم بودجه دولت دو هزار میلیارده و دولت 500 هزار میلیارد. مشکل فقط پول نیست عرضه و توانایی هم هست. (1382974) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۱:۲۹:۲۹
هنر های قالیباف به ترتیب اهمیت:
1- تامین بودجه خفن برای شهرداری است این چنین بودجه ای در طول تاریخ ایران فقط یک نمونه کوچک تر دارد و آن هم دوران کرباسچی است - هیچ شهردار دیگری نتوانسته چنین بودجه ای برای شهرداری تامین کند - آن هم در شرایطی که دولت تعهدات قانونی خود را به شهرداری پرداخت نکرده است.
2- مدیریت کلان و فوق العاده بر فعالیت های عمرانی، فرهنگی و زیبا سازی شهر. به طوری که اقدامات این 8 سال قطعا بیش از چند دهه گذشته است.
3- همه کاندیدا ها حرف قشنگ می زنند. مهم این است که بتوانند آن را اجرایی کنند. قالیباف تنها کاندیدایی است که بجای اینکه به زبان بگوید می توانم در عمل نشان داده که می تواند.
--------------------------------------------
اشتباه اول شما این است که فکر می کنید این بودجه خفن را کسی دو دستی تقدیم شهرداری کرده و متوجه نیستید توانایی کسب این بودجه خود بزرگترین نشان توانمندب شهردار است
اشتباه دوم شما هم این است که فکر می کنید اگر بودجه باشد کریم آق منگل هم می تواند آباد کند. در حالیکه در همین زمان که خدمات عمرانی عظیم شهرداری در حال انجام بود، کریم آق منگل بیشترین بودجه نفتی تاریخ را به باد داد و نه تنها جایی را آباد نکرد بلکه آنچه گذشتگان ساخته بودند (از جمله صنایع کشور) را نیز به رکود و تعطیلی کشاند.
--------------------------------------------
وای بر مملکت ما اگر از تاریخ هشت سال گذشته درس نگیریم - وای برما اگر کسی انتخاب شود که جز چند مذاکره ناموفق هیچ تجربه دیگری ندارد - وای برما اگر مملکت دوبار در همان چاله بیفتد که هشت سال پیش افتاد
امیدوارم شعور سیاسی مردم آنقدر بالا باشد که به هندوانه باز نشده رای ندهند - زیرا معلوم نیست می تواند؟ یا نمی تواند؟
کسی که می خواهد در تیم ملی بازی کند حداقل باید در یک تیم دیگر توانمندی خود را نشان داده باشد - آیا اداره مملکت از یک تیم فوتبال ساده تر و کم اهمیت تر است؟ (1383243) (alef-13)
 
هدایت
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۷:۴۵:۲۵
هیچ کس بجز قالیباف برنامه مشخصی نداره

قالیباف نه تنها برنامه داره، بلکه ثابت کرده توان اجراش رو هم داره ... صرفا برنامه داشتن اهمیت چندانی نداره (1383926) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۹:۰۵:۳۲
بعضي حرفهايي كه اين نماينده ها مي زنن فقط و فقط براي جمع آوري راي است
مردم لطفا دقت كنيد و گول نخوريد. اگه اسم شهر و روستاتون رو شنيديد يا كارخانه و مشكل خودتون رو ببينيد طرف آيا راه حلي هم داره يا فقط عوام فريبي مي كنه. (1386549) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۹:۴۶
طبق کدوم نظر سنجی معتبر سردار قالیباف نفر اول است؟! (1380089) (alef-13)
 
مرتضی م
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۹:۲۳:۲۶
اکثر دوستانی که سایت الف رو به عنوان یه پایگاه خوب برای صحبتها و نظراتشون و منتقد ودرست و واقعی ایران میدونند رای شون معلومه به چه کشانی امکان داره بره .

اما حقیقت اینه که بخش زیادی از مردم ما نشون دادن به فریبکا ترین کاندیدا رای میدن.... (1382074) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۹:۳۴
اگه به این برنامه اقتصادی آقای رضایی رای ندم به خودم و آینده خودم ظلم کردم.تازه فهمیدیم تو سال 88 چرا آقای رضایی گفتن اگه این دولت ادامه پیدا کنه به سمت پرتگاه می ریم.نه تنها به سمت پرتگاه رفتیم بلکه در حال سقوط از اون پرتگاهیم.مگه اینکه کسی مثل آقای رضایی و برنامه ایشون نجاتمون بده. (1383341) (alef-13)
 
الیاس
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۶:۲۵:۴۸
ایشون معلوم نیست دکتر قالیبافه؟ سردار قالیبافه؟ کاپیتان قالیبافه؟ هر چی لقب بوده جمع کرده ماشالله! فقط پرزیدنت رو تو کلکسیونش کم داره که میخواد پرزیدنت قالیباف رو هم به القابش اضافه کنه! (1388889) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۱:۳۲
ما موجیم که آسودگی ما عدم ماست....
زنده باد به نماینده اعتلاف "روحانی" و "عارف" (1380094) (alef-10)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۸:۳۱
معنی شعری که نوشتی میدونی؟
خوشحال باش. چون در صورت پیروزی جلیلی و حتی قالیباف، انشالله اصلاحات به "عدم" میپیونده و به آرامش میرسه! (1380710) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۱:۴۶:۰۴
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد! (1382358) (alef-10)
 
ایرانی واقع بین
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۴۲:۵۰
دوست عزیز خودت از تعداد + فهمیدی دیگه !!!
هیچی ب این تفکرت خوش باش یا علی!
الف جان ببینم نظرمو میزاری یا اینم مثل 10تای قبلی نه!!!!! (1382694) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۲:۱۶:۴۳
باش تا صبح دولتت بدمد،به همین خیال باش (1384749) (alef-15)
 
به تو چه
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۰۰:۳۴:۰۱
بدتریت اخلاق شما تندروها همینه که اعصابمو خورد می کنه!!وقتی یکی نظری خلاف نظر شما داره می خواید محو بشه!!اصلاح طلبا محو بشن . اسرائیل محو بشه . آمریکا محو بشه . یه ذره اون مختونو راه بندازین اینقد نذارین آکبند بمونه . این خدا و قرآنی که شما ها سنگشو بیشتر از ما به سینه می زنید گفته در تمامی شرایط فکر کن.مهم نیس حرفی که می شنوی از موافقته با مخالفت.بدون تعصب فکر کن و تصمیم یگیر. (1390593) (alef-13)
 
mohamad
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۱:۵۷
با توجه به اینکه حضور اقای هاشمی تقریبا غیر ممکن شده است،در صورت حمایت آقای هاشمی یا خاتمی از آقای روحانی میتوان ایشان را منتخب مردم دانست و در غیر اینصورت امید واریم حداقل آقای قالیباف که مواضع ملایمتری دارد انتخاب شود تا فردی مثل آقای جلیلی که ظاهرا به زور میخواهند به مردم تحمیل کنند. (1380096) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۲۱:۲۳
اتفاقا حمایت آقایان هاشمی و خاتمی از آقای روحانی یک اشتباه استراتژیک برای محبوبیت آن دو میباشد....بر چه مبنایی این صحبت میشود ...اغلب کسانیکه قرار بود به هاشمی رای دهند به روحانی یا عارف رای نخواهند داد....این کاملا در جامعه مشهود است ....بلکه بیشتر به نظر میرسد عدم شرکت حاصل عدم حضور آقای هاشمی باشد (1380832) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۲۱:۰۹
وقتی 5 کاندیدا اصولگرا هستند و آقای محسن رضایی هم مانند اونها اعلام نظر میکنه تفاوتی وجو نداره. هر کی اومد اومد. انتخاب الان بین اون 5 نفر (یک تفکر) و عارف و روحانیه. پس اینکه تو خبر اومده که رقابت جدی، خیلی هم جدی نیست. (1381375) (alef-13)
 
ازاد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۵۴:۵۸
كجاي مواضع اقاي قاليباف ملايمتره، اينكه ايشون با موتر هزار ميرن كف خيابون با چوب و چماق ميافتن به جون مردم؟؟؟؟؟ (1381670) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۱:۵۹:۵۳
تو دیگه واقعا" شوتی!!!!
خود bbc جووونت هم ادعایش را پس گرفت وبه دروغ بودن خبرش اعتراف کرد بدنیست یه سری به اینترنت بزنی و این خبر رو پی گیری کنی !!!!!!!!! (1383313) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۸:۳۵:۲۳
دقیقا (1384004) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۱۴:۳۸
لطفااصلاح طلبهه راباقالیباف مقایسه نکنید (1381726) (alef-13)
 
mohammad2
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۲۳:۰۰
روحانی که فاتحش با پرونده ی هسته ایش و اون عقب نشینیاش خوانده است
عارف هم که نمی تونه یک سخنرانی رو بدون نوشته بخونه
قالیباف هم مدیر خوبیه ولی جلیلی یک سرو گردن از بقیه بلندتره و انتخاب ایشون تنها یک پیام برای دنیا مخابره میکنه و اون اقتدار ایران و بس. (1381754) (alef-13)
 
ارشاد
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۰۴:۳۵
الحق اصلح بودن هر کدوم از این کاندیدا ها رو با نظرات طرفداراشون می شه تشخیص داد ... هرچی نظرات طرفداران آقای جلیلی رو می خونم چیزی جز افراط گری نمی بینم ... افراطیون گذشتشون به افراد نا معقولی مث خوارج می رسه ... دست بردارید از این همه افراط .... این پیامی که به دنیا مخابره می شه چیزی جز این هست که شما نوشتی (1382605) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۱۴:۴۳
(عارف هم که نمی تونه یک سخنرانی رو بدون نوشته بخونه)
اتفاقا کسی که عاقل باشه سخنرانیش رو از قبل آماده میکنه نکات مهمش رو مینویسه تا حتما به شنونده منتقل کنه. دقیقا این کارش یعنی با برنامه هست و روی هوا حرف نمیزنه (1383087) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۱:۳۸:۲۱
آفرین منطق شما بسیار جالبه. و برای انتخاب رئیس جمهور عالی. با همین منطق آقای احمدی نژاد را انتخاب کردین؟ که الان وضعیت مملکت به این روز افتاده؟ چطوری به این نتیجه رسیدی که جلیلی یک سر و گردن بالاتره؟ انتخاب جلیلی چه ربطی به اقتذار ایران داره؟ شما قصدت از اتخابات اینه که به دنیا پیام مخابره کنی؟ هنوز نمی دونی که رئیس جمهور باید اول از همه توان اداره کشور را داشته باشه؟ با این وضع اقتصادی شما برای همسایه کناری ات هم نمی تونی چیزی صادر کنی چه برسه به دنیا. فعلا کاندیداها باید بگویند برای داخل چکار می حواهند بکنند بعد پیام جنگ و قلدری به دنیا بدهند. در ضمن رهبر انقلاب در جریان کامل پرونده هسته ای ایران در زمان روحانی بوده اند و گفتند که توطئه آمریکا و اسرائیل ناکام ماند. دوست عزیز می تونی به صحبتهای روحانی در جواب مجری صدا و سیما توجه کنی و متوجه بشی خیلی از افتخارات دولت فعلی افتتاح پروژه های دولت قبلی بوده. از خواب گران خیز (1383263) (alef-13)
 
حمزه
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۱:۰۱:۳۲
فعلا که شما دارین الغا می کنن جلیلی ای
توی مناظره همه چیز معلوم می شه (1382732) (alef-10)
 
کامران
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۲:۳۶
ان شاءالله با اجماع اصلاح طلبان و کناره گیری عارف به نفع روحانی، روحانی با رای بالای مردم و اصلاح طلبان و اصول گرایان میانه رو به رییس جمهور خواهد شد. (1380098) (alef-10)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۰۳:۱۵
اصلاح طلبا در انتخاب معین و تمسخر کروبی، حمایت از هاشمی در دور دوم و ووو هم همین توهمات رو داشتن. (1380738) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۵:۳۲
من نمی دونم شما چرا اینقدر نظر چرت میدی! استخدام کدوم ارگان برای نظر گزاشتن هستی که پای هر کامنتی نظر نوشتی؟
اگر شما از همین اصلاح طلبا نمی ترسیدید که همش تهدید به رد صلاحیت خاتمی و هاشمی نمی کردید.
میزاشتید میومدن بعد هم به نظر شما رای نمی آوردن!
اصلا مشکل هاشمی برای عدم صلاحیت ایشون سن بالای ایشون هم نبود بلکه رای بالا بود وگذنه سن بالاتر هم تو مملکت و نظام خیلی زیادن (1383328) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۶:۴۲
اینکه در این دوره هیچیک از کاندیداها قادر به اخذ نصف + یک رای ها نخواهندشد, تنها بستگی به رای خاکستری ها و آنهایی دارد که با رد صلاحیت آقای هاشمی, سرخورده و تا حدود زیادی ناامید شده اند. از طرف دیگر انتخابات دو دوره قبل نشان داد که عملاً رای مردم کلانشهر ها خیلی هم در نتیجه انتخابات تاثیر گذار نیست و باید دید مردم روستاها و شهرهای کوچکتر به کدام سمت و سو گرایش داده میشوند. با بررسی هایی که من از شهرهای کوچک استان خوزستان به عمل آورده ام, بنظر میرسد که تمام تلاشها در جهت سوق دادن آرای مردم این شهرها و مناطق بسمت آقای جلیلی است و در این مناطق, حمایت دولت از ایشان اصلا به ضررش تمام نمیشود, چون در هر صورت بحث یارانه ها و افزایش آن از طرف کاندیدای مورد نظر دولت, دغدغه اصلی مردم شهرهای کوچک است. (1380123) (alef-10)
 
رحیم
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۹:۰۳
مشارکت بالای ملت در انتخابات یعنی پیروزی قطعی روحانی .یا عارف.در مرحله اول. ملت ایران به اصولگراها رای نخواهند داد؟؟!! (1380135) (alef-13)
 
آرمان
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۰:۱۳
اگر اصلاح طلبان به اجماع برسند و هاشمی و خاتمی از روحانی حمایت کنند شک نکنید در دور اول با رای 35 ملیونی روحانی پیروز انتخابات میشود (1380186) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۰۵:۲۶
منم از خدامه! ولی دیگه راس 35 میلیونی رو خوب نیومدیا. مسلما همچین رایی نداریم. گول کامنت ها و نظرسنجی های اینترنتی رو هم نخوریم. اما باید سعیمونرو بکنیم تا کشور دوباره به سمت تخریب نره. (1381876) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۵۹:۳۹
احسنت (1382026) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۷:۲۵
قهرمان دونستن آقای هاشمی در ذهن تمام مردم و ذهن خوانی شما جای تعجب داره ! (1380221) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۰۶:۱۲
دقیقا
بعضی از دوستان مرتب میگن که همه‌ی اطرافیان ما روی هاشمی نظر داشتند.
خب همه‌ی اطرافیان بنده هم میگن که قطعا به هرکس که حتی مورد حمایت هاشمی باشه رای نمیدن.
از الف و همه‌ی دوستان خواهش میکنم دید خودشون رو وسیع‌تر کنند (1380749) (alef-13)
 
برادر سهید
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۹:۳۵
محمد جان سلام
شما نیز اگر سن و سالی داشتی ، امام و انقلاب و دفاع مقدس را خوب لمس کرده بودی قطعا توان « ذهن خوانی » داشتی پس تعجب نکن چون « هاشمی چه بخواهد و چه نخواهد بزرگ خاندان جمهوری اسلامی است » و ما ایشان را چون امام(ره) عزیز میداریم . (1380909) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۸:۱۹:۰۶
همین دیدگاه کشور رو به انحطاط کشوند
دیدگاه صاحبان انقلاب پدر خوانده ی انقلاب اقازاده های انقلاب
امام میگفت انقلاب مال پا برهنه هاست نه کاخ نشین ها ‍
گفتی پدر خوانده یاد پدرخوانده های توی پزشک دهکده افتادم که از بچه هاشون عین ... کار می کشیدند در قبال تحقیر و دزدی کار اونها (1383979) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۴۶:۴۴
اتفاقا , قهرمان دانستن اقاي هاشمي نشان از واقع بيني ايشان داشته . بهمان دليلي كه نتوانستيد ايت ا... را طي مدت هشت سال تخريب و افترا از عرصه سياسي خارج نماييد , اين پير سياست به همين زوديها نتيجه اعتلاف را اعلام و همه اون 60% راي خاكستري ها را به ميدان اورده و انشاا... در دور اول با بيش از 30 ميليون راي كانديداي جبهه اعتدال و اصلاحات به خيابان پاستور خواهد رفت . انقلاب زنده است چون هاشمي زنده است . (1380947) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۴۴:۵۰
سایت الف به نکته خوبی اشاره کرده که قابل انکار نیست ، دوست عزیز لطفا چرخی در بین مردم بزنید و با گوش خودتون این مطلبی رو که سایت الف با صداقت عنوان کرده رو ببینید (1382231) (alef-13)
 
بـیــطـــرف
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۴۴:۱۱
من نمیدونم شما چطور جلیلی رو که بشدت از برخورد با انحراف حرف میزنه با احمدی نژاد که اونهم صراحتا حمایتش از جلیلی رو رد کرده در کنار هم قرار میدید ! (1380279) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۸:۲۵
چون در نداشتن توان مدیریت کشور در یک سطح هستن! (1380817) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۸:۳۹
جناب بیطرف

حساب و کتاب های دیگری هم دارد که جنابعالی یا به آنها فکر نکردی یا نمی خواهی فکر کنی. (1380818) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۰۵:۴۶
اخه اين دو نفر هميشه از افعال معكوس در سخنانشون استفاده ميكنن !!!! لذا شما زياد به حرفاشون توجه نكن يه خوذه دقت كني همه چي دستت مياد !!! (1381052) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۳۸:۱۶
از آنجا که هر وقت احمدی نژاد هر چیزی رو تکذیب میکنه باید مطمئن تر شد عزیزم. (1381627) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۲۰:۵۳
مشایی ستادش را به جلیلی داد (1381747) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۲۶:۵۴
رجوع کن به سایت های حامی احمدی نژاد مثل رایحه حضور
تا بفهمی جلیلی همون مشایی دوم است (1381764) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۵۶:۲۷
اینا همش رد گم کنی و زرنگ بازی جلیلی و احمدی نژاد هست .... این دوتا دستاشون توی یه کاسه هست (1381848) (alef-13)
 
یک جامعه شناس
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۴۴:۳۱
تجربه نشان داده که برخلاف سایر کشورهای مترقی جهان در کشور ما به دلیل عدم رعایت اصول علمی در سنجش آراء افکار عمومی لذا نمی توان به نتایج به دست آمده در این نظرسنجی ها اکتفا نمود و آنها را قابل اتکا دانست. لذا همیشه کسانی که دست به این نظرسنجی ها می زنند به جای آنکه به علمی نبودن نظرسنجی های خود اشاره نمایند بر این باورند که مردم ایران قابل پیش بینی نیستند در صورتیکه بنا بر نظر اندیشمندان حوزه علوم اجتماعی در جامعه ی ما نیز اگر که از روش های علمی استفاده نمایند می توان نتایج حاصل از انتخابات را کاملاً پیش بینی نمود (1380280) (alef-10)
 
آرمان
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۴۹:۵۲
سلام الف گلم
خوشم امد ی خورده
.
دیروز توی پیامی که گذاشتم نوشتم چرا میترسی از اینکه بگی فضای انتخابات توی سکوت بی سابقه ای رفته و کمتر کسی پای صحبت های کاندیداها میشینه
اولی رو امروز منتشر کردی(البته نه ب خاطر نظر من)
دومی رو هم اگه بهش بپردازی نور الا نوره
.
الف عزیزم،هنوز نه هاشمی و نه دولت هیچکدوم موضع رسمی نسبت به کاندید خاصی نگرفتن
یعنی اینا هر کدوم هنوز امیدوارن که یکیشون حکم حکومتی بگیره؟؟؟
اگه نه پس چرا نمیان حداقل یه حمایت خشک و خالی کنن؟؟؟
شایدم میخوان اینجوری اعلام کنن که انتخابات تحریمه؟؟؟
میشه جوابمو بدید؟ (1380311) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۴:۳۵
به قول بزرگی که هنگام بررسی صلاحیت ها، مثال بازی استقلال و پرسپولیس را زد و هشدار داد که بازی یک طرفه جذابیتی نخواهد داشت و "حماسه ای" نخواهد آفرید.
حالا یک تیم از دو تیم ، قبل از بازی حذف شده و بازی اصول گرایان با خود بیشتر شبیه "دریبل تو گل" هست تا فوتبال که مسلماً جذابیتی برای مردم نخواهد داشت شما هم می توانید دل خود را برای یک هفته آخر خوش کنید (1380343) (alef-10)
 
شادی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۵:۲۰
جبهه پایداری همراه با پدر معنویش به تاریخ پیوست (1380350) (alef-10)
 
رافضی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۲۴:۳۰
جوجه را آخر پاییز می شمرن.
اگر به سیر تاریخی احزاب در انقلاب اسلامی نگاه کنید می فهمید که برایند احزاب و گروه های سیاسی دهه به دهه ، سال به سال و ماه به ماه به تفکر مبتنی بر مقاومت و مبارزه نزدیکتر می شود.
حتی اگر جبهه ی پایداری برود ، با توجه به سیر سیاسی جامعه گروه بعدی در این اصل محکم تر و راسخ تر خواهند ایستاد (1381582) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۳:۱۳:۳۲
چون مردم ما حافظه تاریخی شون دو هفته بیشتر نیست! (1382509) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۵۹:۴۰
نه متاسفانه (1381681) (alef-13)
 
دوقطبی ؟!
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۷:۳۹
یعنی شما فک کردی هاشمی و خاتمی میتونن از بین روحانی و عارف یکی رو در صحنه نگه دارن ، اونوقت 1+2 که از اول این قرار رو با هم داشتن و استاد مصباحی که با این فرض گفته باید به صالح مقبول رای داد ، نمیتونن یک نفر رو در مقابل طرف مقابل قرار بده ؟

تازه تو همین نظرسنجیایی که خودتون قبولش دارین رای اصول گراها دو برابر اصلاح طلبا نباشه 1.5 برابر هست ! (1380362) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۲:۳۵:۳۴
نظر سنجی خبرگزاری مهر رو میگی یا فارس رو؟ (1382868) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۰۱:۰۶
ماحامي اعتداليم ( خير الامور اوسطها) دكتر روحاني واقعاً چهره اي پر انرژي و كاريزماتيك نشون دادن اقبال عمومي به ايشون در حال بالا رفتن است. (1380385) (alef-10)
 
ولائی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۰۲:۲۷
آراء قالیباف ثابته و اگه کم نشه، زیاد هم نخواهد شد؛ اما آراء خاموش به سمت روحانی و جلیلی خواهد رفت؛ چنانکه در نظرسنجی‌ها شاهد رشد این دو هستیم. مرحله دوم قطعا با حضور روحانی و جلیلی (یا با احتمال بسیار ضعیف قالیباف) شکل خواهد گرفت. (1380393) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۰۵:۰۲
عجبم از الف

مگه آقای توکلی بر شما نظارت نداره

تقوای سیاسی کجا رفته

عین این می مونه که متن رو مثلا آقای زیباکلام نوشته (1380415) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۰۵:۳۱
هیچ طوفانی در کار نیست
همه چی آرومه من چقدر خوشبختم! (1380423) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۵:۴۷
جان مادرتون این شعر همه چی آرومه رو نخونید.... دیگه حالم داره از این شعر بد میشه!!!!!! (1383655) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۱۳:۴۸
مرسی ... تحلیل جالب و قانع کننده ای بود (1380467) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۱۴:۲۳
فقط جليلي (1380471) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۰۳:۱۱
ای کاش همه اون هایی که سایت توکلی رو نمبینند میومدند لااقا به این کامنت رای میدادند تا حال بعضیا گرفته بشه (1381871) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۳۲:۵۱
دقیقا .
ولی صد رحمت به احمدی نژاد . (1382209) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۱۶:۱۷
طوفانی در کار نیست مردم حتی حاضر نیستند............................................ (1380479) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۲۹:۰۴
osolgara ya eslah talbm fargi nemikone manzor abd kardane keshvar va mofagyat on dar donya bedone kamtarin zarari hast va mardom ham dar refah va amnyat zendegi konana kolan bayd be in fekr bashan (1380558) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۴:۴۹
نتایج انتخابات ما معمولا در روزهای اخر رقم میخوره. هنوز جو عمومی جامعه مشخص نیست. این گمانه زنیها دقیق نیست. (1380586) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۸:۲۷
افرين مقاله پخته اي بود ازموده را ازمودن خطاست. (1380609) (alef-13)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۴۳:۲۹
تحلیل یکطرفه شما، بنده رو یاد توهم اصلاح طلبان در حمایت از معین و لیست "یاران خاتمی" انداخت. بعید نیست این توهم و عدم حمایت اصلاح طلبان از قالیباف، باعث حضور جلیلی در دور دوم و ریاست جمهوریش بشه. (1380635) (alef-13)
 
سیما
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۳۱:۰۶
نوشته های جنابعالی هم منو یاد 2 شخصیت در پینوکیو میندازه !! (1381948) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۴۳:۴۷
الكي مي خواهيد داغش كنيد. قضيه برره و دشمن فرضي شده اين انتخاباتتون. (1380637) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۴۳:۵۴
هر کسی میخواد رای بیاره فقط جلیلی رای نیاره که دوباره تحمل احمدی نژاد رو نداریم. (1380640) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۹:۰۵:۱۲
محمود جليلي نژاد (1382037) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۴:۴۲
"آقای جلیلی که شاید بعد از اطمینان از عدم احراز صلاحیت لنکرانی و زاکانی در دقیقه نود ثبت نام کرده بود بلافاصله مورد استقبال بدنه جبهه پایداری و نسل جوان حزب الهی ها واقع شده"
!!!!
حزب اللهی!!!!!!!!!
بس دیگه (1380691) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۰:۴۵
چیه حاضرید به قیمت شلوغ شدن مملکت هم که شده مطرح بشید بعد بگید من مدونستم. (1380871) (alef-13)
 
علی1
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۷:۲۸
برای ادامه دولت جناب آقای احمدی نژاد رای ما فقط جلیلی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1380897) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۰:۰۰:۴۸
متاسم برات .آقای احمدی نژاد رو با جلیلی مقایسه میکنی تو مناظره دیشب جلیلی نتونست یه جمله بدرد بخور بگه هیچکی احمدی نژاد نمیشه. (1386794) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۴۷:۳۱
با سلام خداوند اخر و عاقبت ایران و مردم ایران را به خیر کند امین (1380951) (alef-13)
 
بهنام از شیراز
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۴:۵۰
خداوند به من و شما عقل داده که خودمون سرنوشت خودمون رو تعیین کنیم. همونطور که باقی مردم دنیا سرنوشت و شیوه زندگی و نحوه اداره کشورشون رو انتخاب کردن...
همونطور که خداوند در قرآن فرموده و یا امام علی (ع) که: هر امتی شایسته همان حکومتی است که بر آن حاکم است" ویا ضرب المثل شیرین فارسی:‌خلایق آنچه لایق! (1383525) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۷:۴۱
روحانی و جکاستراوو، چه خنده هایی با هم می کردند، ولایتی و . . . حداد عادل و. . جلیلی از جعبه ی جادویی. . . ،محسن رضایی ، و برادش برای مردم شهر خو دشان چه کردند که برای کشور بخواهد بکند قالیباف، . ای. . اما مردان مستقل ویا ملی نداریم? کدام از این ها به تغییر نام خلیج پارس موضع گرفت? همین بازی های اسیایی که عرب ها از مسولان ما خیالشان تخت تخت شده و دیگه خلیج هم نمی گویند یک ضرب کردند خلیج ع.ر. . . از مسولان بالا تا پایین ، چیزی گفتند? پور سینا، بیرونی، باد گیر های یزد، جزیره ها، اقایان، ببینید به دلیل اقدام نکردن شما ست که کشور در خطر است، مردم ، خیلی ها میگویند که شما با عرب ها و رییس شان که می دانید کیست،زد و بند کرد ه اید که مردم را عادت بدهید که دیگر به نام خلیج پارس حساسیت نشان ندهند و سر جزیره، بابا موسا هم سازش کردید، ما به کسی رای می دهیم که ایران و اب و خاکش برایش مهم باشد، و نمی بینیم کسی را. (1381008) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۰۵:۳۲
امیدوارم یکی از آقایان قالیباف، روحانی و یا عارف رئیس جمهور شود.
دکتر عارف نیز در شب گذشته نشان داد با کوهی از تجربه و برنامه هایی که در دو سال گذشته تدوین کرده است راهی میدان شده اند. (1381051) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۰۶:۲۳
فقط عارف و دیگر هیچ (1381055) (alef-13)
 
مصطفی حقیقت پناه
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۱۲:۲۸
آقا این شعارهای عوام فریبانه احمدی نژاد در سال 84 را باید در تابلوهای بزرگ در میادیدن اصلی شهر نصب کنند تا مردم حواسشان باشد تا تاریخ هست فریب این شعارهای به ظاهر ارزشی و مردمی را نخورند. (1381088) (alef-13)
 
عمار
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۲۹:۱۵
به نظرم حاج آقای روحانی گزینۀ مناسب تری هست آقای عارف شجاعت و اقتدار ایشون رو ندارن یه مقدار زیادی مظلومن، یه نفر رو میخواییم که وقتی جلوی این قلدر ها صداش در اومد همشون ماست های ترشیدشون رو کیسه کنن. (1381154) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۴:۰۰
یه نفر رو میخوایم که پروفسور باشه تجربه ی اجرایی داشته باشه و از همه مهمتر با برنامه باشه و اصلاح طلب
آقای روحانی نه تجربه داره نه اصلاح طلبه نه برنامه داره ، داره موج سواری میکنه.
آقای عارف خیلی محکم و مستدل حرف زدند گفتند اجازه ی توهین به روئسای جمهور و نخست وزیران پیشین رو نخواهم داد ،حتی آقای احمدی نژاد. این همان تفکر ناب اصلاح طلبی هست که آقای روحانی نشون دادند که ازش بی بهره اند.
رای من پروفسور عارف (1383044) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۳۱:۳۲
با توجه به موقعیت وموثر بودن آقای هاشمی در این مقطع زمانی که به عنوان «قهرمان» در پندار مردم جایگاهی پیدا کرده است!!!!

آره قهرمانی با تورم 60 درصد در دوره ی ریاست جمهوری خودش!
این تحلیل های آبکی واقعا جایگاه الف رو متزلزل می کنه (1381164) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۳۱:۵۱
آقاي جليلي برنامه اي مشخصي ندارد درحالي كه ديگر نامزدها بخصوص دكتر روحاني برنامه مدوني دارد (1381167) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۴۲:۴۹
عارف رییس جمهور
روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی..
=دولت کارآمد (1381212) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۴۹:۰۷
مرگ بر سایت الف .اگه عدالت داریدنظر منو بگذارید .مشخصه از یه جریان خاص حمایت میکنید .چنین سایتی از درجه اعتبار ساقطه. (1381244) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۱۱:۴۵
اي بابا مرگ بر كه مال برادران خود جوش بود.اينجا هم مرگ بر؟! حرفتو بزن ببينيم چي ميگي؟ مرگ بر نشد حرف كه!! (1382620) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۵۱:۱۳
قالیباف برنامه داره فروان هم داره
HAVADAR.IR
آنجا هشت تا کتاب هست که می توانید مطالعه کنید (1381257) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۵۸:۰۹
چرا کسی از عارف نمیگه؟
صحبت هاشو بشنوین خودتون میفهمین که فقط حرف نمیزنه، برنامه داره.
روحانی زمان اصلاحات کجا بود؟حالا که میبینه به نفعشه شده اصلاح طلب.
فقط عارف (1381274) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۰۷:۱۸
هر چه می کشیم از دست این مردم تهران است. دور قبل احمدی نزاد را معرفی کردند حالا هم قالیباف! واقعا حوزه کاری شهرداری با کشور داری چقدر شباهت و چقدر تفاوت دارد؟ شهرداری یک بودجه است و یک شهر و تعدادی پیمانکار که می توان با آن هم پیاله هم شد.
تهرانیها اینقدر ساده نباشید و یک بار دیگر جامعه را بدبخت نکنید. سخنان عوامفریبانه قالیباف بسیار سطحی و فقط عوام فریبانه است. به خودروسازها انتقاد شدید کردن کار ساده ای است. چکار می خواهید با آنها بکنید؟ تعطیل کنید؟ با این مشکلات ارزی چند تا خودرو وارد می کنید؟ اشتغال را چه کار می کنید که دست کم 100 هزار نفر در قطعه سازها بیکار شده اند؟ (1381320) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۲۴:۲۲
کسانی از جمله من که نمیخایم رای بدیم هم تو آمار شما هستن یا مثل مصاحبه های صدا و سیما فکر میکنین همه بی برو برگرد تو رای گیری شرکت میکنن؟! (1381391) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۲۵:۰۶
انتخابات چهار وجه دارد ؟!
با کاندیداهایی که جملگی اصولگرا هستند !؟ کدام وجه ؟ کدام زاویه ؟ کدام رقابت ؟
بی خیال الف جان... (1381393) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۲۷:۱۸
قطعا پيروزي با تفكر اصلاح طلبي به نمايندگي آقاي دكتر روحاني و حمايت آقاي خاتمي و هاشمي خواهد بود . (1381398) (alef-13)
 
حقیقت طلب
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۳۵:۱۱
نویسنده محترم مقاله احتمالا خودش با بادبزن سعی دارد توفان درست کند!!!! ما که در متن جامعه چیزی نمی بینیم بزرگترین اشتباه را شورای نگهبان در رد صلاحیت هاشمی انجام داد و یخ زدگی فضای امروز جامعه به این دلیل است و دیگر کاری نمیشود کرد. (1381425) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۲:۵۱
من هم به شورای نگهبان انتقاد اساسی دارم ولی حقیقتا آقای هاشمی گزینه خیلی بدی بود. یاد دوران خفقان و تورم بالای دولت سازندگی هیچ وقت از ذهنم پاک نمیشه. من آقای عارف رای خواهم داد دیگر بعد از این همه مدت وقتشه یک نخبه ی تراز اول امور کشور رو بدست بگیره (1383056) (alef-10)
 
اعتدال و استقلال
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۴۹:۵۲
بهتر بجای دعواهای خسته کننده چپ و راست به یه فرد مستقل رای بدیم که دغدغه اش مردمه

من فقط به رضایی رای میدم (1381469) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۵۴:۱۰
آقای جلیلی را بیخود و بی جهت پررنگ نکنید هر مسلمان ولایتمداری میداند که جلیلی مرد ریاست جمهوری نیست ، رای من ولایتی است اما با آنکه اصلاح طلب نیستم اما فضا دادن به اصلاحات را امری جدی تلقی میکنم و به عقیده من میتوان در کابینه دکتر ولایتی از اصلاح طلبانی نظیر دکتر عارف و غیره بهره برد (1381489) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۴:۵۳
دقیقا برعکس ردای ریاست جمهوری این بار فقط و فقط به قامت آقای عارف برازنده هست (1383061) (alef-10)
 
عادل. عدالت. عدل محور
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۵۵:۵۶
تو این 8 سال دولت عدالت محور، عنان کشور بدست فرزانه ترین انسانهای ایران بود و ما افتخار میکنیم که کشور ما در این دوره کمترین نرخ تورم کمترین نرخ بیکاری بیشترین اشتغالزایی رو داشتیم. از نظر اقتصادی بهترین دوره جمهوری اسلامی بود. فساد اقتصادی به حداقل و تقریبا صفر رسید. دست دزدان از بیت المال کوتاه ماند. گرانی کلا تعطیل شد. ایران یازدهمین اقتصاد دنیا شد. انرژی هسته ای حق مسلم ما شد. سیاست خاجی به حد اعلی خود رسید (یعنی عالی شد). با همه کشورها دنیا دوست شدیم و پوز استکبار را به خاک مالیدیم.اینبار نیز با حمایت از دکتر جلیلی عزیز 8 سال دیگر عنان کشور را به فرزانه ترین انسان های ایران میسپاریم باشد که مثل هشت سال قبل کشورمان در راه پیشرفت توسعه عدالت و ارزانی و گام بردارد. جلیلی جلیلی ما ملت قهرمان حمایتت میکنیم. الف جان اگه راست میگی بچاپ ببینم تو هم عدالت محوری (1381495) (alef-13)
 
lمهرداد
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۰:۰۸
عالی بود.. (1383482) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۰۷:۵۵
واقعا اقاي هاشمي عاقبت به خير شد
فهم اين موضوع براي ذهن اصولگرايان ثقيل است (1381534) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۰۸:۵۸
به امید خدا شایسته ترین که همون دکتر رضایی هست رای میاره. تو مناظرات میبینید که از لحاظ دانش یه سر و گردن از همه بالاتره. (1381537) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۷:۲۷
جلوی آقای عارف قطعا کم خواهند آورد چون آقای عارف میدونند که منشا برنامه ی آقای رضایی مربوط به تجربه نا موفق کشور های بلوک غرب است (1383065) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۲۵:۰۳
با این تیتر خواستید سهم خودتون را از فتنه گری انجام بدیدو اذهان رو به اشوب های 88 ببرید زمستان تمام میشه روسیاهی به ذغال میمونه (1381584) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۵۷:۳۸
الف عزیز:
جناب مصباح شخصی فرهیخته و لیدر معنوی یک جریان در کشور است و قابل احترام اما آوردن پیشوند های چون ( حضرت استاد) به نظر تملق بیش از حد است در شان ایشان نیست.
در یکی از مقالات چند روز پیش هم فرموده بودید در قم بعضی محافل بعد نام ایشان صلوات می فرستند.صلوات به خودی خود بسیار پسندیده است.انشالله سایه مقام معظم رهبری همواره مستدام باد.فکر نمی کنید بیان تند روی بعضی محافل ، در سطح جامعه اشکال داشته باشد.
جناب مصباح هم انسان است و ممکن الخطا ! هنوز حمایت ها و جملات ایشان در حمایت از آقای احمدی نژاد را فراموش نکرده ایم.پس بیهوده از یک فاضل مومن بت نسازیم.مطمئنا شخصیت معنوی و فرهیخته ایشان هم از این وضعیت راضی نمی باشد. (1381678) (alef-13)
 
سما
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۰۶:۱۹
محسن رضایی رای افراد نخبه و کسانی که به فکر اصلاح مملکت هستند (1381701) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۰۲:۴۸
افراد نخبه فقط به آقای عارف رای میدن. چون ایشون یک نخبه ی تراز اول هستند.
کی گفته آقای رضایی نخبه هست؟ مطمئنا دکترای سهمیه ای قدر لیسانس هم ارزش نداره برادر (1383070) (alef-10)
 
امیر عباس
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۰۸:۵۶
سلام
از دوستان اصلاحات خواهشمندم پشت آقای دکتر عارف را خالی نگذارند.ایشان هم از لحاظ علمی و سابقه اجرایی و هم از لحاظ اخلاقی( که کمتر اصولگرای منصفی این را نفی میکند) توانایی ریاست جمهوری را دارا می باشند.امیدوارم گونه ای نشود که ایشان با این سابقه تعداد رایشان به یک میلیون نرسد ودر مقابل دکتر جلیلی به طور مثال بیش از ده میلیون رای داشته باشند. آیندگان در مورد ما چه خواهند گفت؟؟؟ یا علی (1381708) (alef-13)
 
خوشبخت برگزیده
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۱۳:۲۹
تحلیل جالبی بود.این چندوقت از حرکت هاشمی خوشم اومده بود.و مطمئنم هاشمی همتنطور که تا الان خاموش نبوده خاموش نخواهد ماند.فقط خداکند ک اگر حرکتی انجام میشود برای رفاه حال همه باشه.چون امید مردم به آینده کم شده. و در حد خودکشی-قتل -غارت-فساد....درجامه در حال بروز است. (1381719) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۲۱:۲۰
یک نکته ای میخوام بگم:
نطق میرحسین در برنامه با دوربین سال88،خیلی قوی بود[همانند سخنانی که حسن روحانی در گفتگوی ویژه خبری داشت].ولی در مناظرهها کم آورد و قافیه را به احمدینژاد باخت.حالا نگرانم نکند همین ماجرا برای روحانی تکرار شود. (1381750) (alef-13)
 
ر و ح الله
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۵۰:۵۲
بسم الله
با خواندن تحلیل‎های مغرضانه سایت بی تقوای الف هر روز عزمم واسه رأی دادن به جلیلی جزم‎تر میشه. بالأخره یکی از راه‎های تشخیص افراد اینه که ببینیم یه سری اشخاص -معلوم‎الحال- دارن کجا رو می‎زنن. الف زحمت منو واسه رسیدن به اصلح خیلی کمتر کرده.
ممنونم الف (1381832) (alef-13)
 
احمد آقا بابکی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۱:۴۰:۱۷
آقا روح الله جان نیاز به تشکر ندارد قبل از ثبت نام دکتر جلیلی هم شما یکصدا می گفتید اگر جلیلی بیاید چه می شود کامنت های خودتونو دوباره باز خوانی کن اون زمان که ما می گفتیم مشایی بهانه است هدف جلیلی است شما می گفتید جلیلی - بعدا هم زیاد مطمئن نباش چون الف هم طرفدار پرو پا قرص جلیلی است و با توجه از پند حضرت امام که دشمن از هرکس تعریف کرد بداند مشکلی دارد دشمن هم دقیقا به این وصیت امام توجه لازم را دارد و اگر بخواهد کسی رو از هستی ساقط کند از او حسابی تعریف و تمجید می کند الان دشمن هم آقای مصباح رو خیلی دوست دارد و هم آقای جلیلی رو (1382804) (alef-13)
 
اسد الله
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۲:۵۰:۵۱
تکلیف شما و امثال شما روشنه اسمون بیاد زمین زمین بیاد اسمون شما سر حرفت هستی چون منطقی در کار نیست و تمام وجودتون رو احساسات اونم از نوع ... گرفته کسی هم قصد تغییر نظر شما رو نداره . از الف هم به خاطر انتشار نظرات مخالف تشکر فراوان دارم . ای کاش بقیه سایتای خبری هم رویه شمارو پیش می گرفتن (1384925) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۵۶:۳۱
((بنابراین حضور باهم خود را فرصتی برای تنوع انتخاب مردم می دانند.))

ببخشید کدوم تنوع ؟! (1381849) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۰۰:۴۰
من مدتیه که تعجب نمیکنم چون ظاهرا آقای توکلی از اعتقادات عدالت طلبانش دست برداشته و چسبیده به هاشمی که یه زمانی ازش انتقاد میکرد ....
این کامنت منو مطمنا منتشر نمیکنید مثل بقیه کامنت ها منتشر نشده که کاملا با مواضع جدید آقای توکلی هم خوانی نداره (1381861) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۰۰:۴۵
هاشمی کاندید اکثریت ملت بود که با رد صلاحیتش مردم را جریحه دار کردید.و این بی توجهی به حق ملت روزی دیر و یا زود گریبان کسانیکه برای رد جلیلی دلیل داشتند و رد نکردند اما برای هاشمی بهانه گرفتند و به حقوق ملت پشت کردند را خواهد گرفت. سکوت مردم را تمکین از نظر ناعادلانه تلقی نفرماید.مردم یاد گرفتهاند چگونه برنده شوند. (1381862) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۰۰:۴۷
بسیار جالب! "آقای هاشمی در این مقطع زمانی که به عنوان «قهرمان» در پندار مردم جایگاهی پیدا کرده است" این با حرف های دیگه در سایتتون نمی خونه.اگر خودتون این حرف رو قبول دارید، لطفا دیگه این قدر از اصولگرایی حمایت نکنید. (1381863) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۲۲:۴۸
همشون دارن زور بیخود میزنن. آخرشم قالیباف رائ میاره. پس خودتونو اذیت نکنید. (1381923) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۲۳:۵۷
بین عارف و روحانی شک دارم. فکر کنم یکی از بدترین گزینه ها ریسک کردن و رای دادن به کسی است که همانند احمدی نژاد 84 بی تجربه و تندرو است! با توجاه به اینکه فرصت خطا و آزمون نداریم (1381926) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۸:۵۴:۵۵
عارف و روحانی بدترین گزینه اند
عرف که فرق دره و معدن رو نمیدونه روحانی که فقط یه کلید داره گم بشه هیچی نداره (1386499) (alef-13)
 
فول بروفسور
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۳۶:۱۱
به نظر من مجددا ریسک کردن و رای دان به یک فرد بی تجربه و تندرو موجب وارد کردن بزرگترین ضربه به کشور است. در واقع تکرار اشتباهی است که مردم در طی 8 سال گذشته تابان آنرا تا کنون داده اند. به هر کدام از کاندیدها غیر از جلیلی را توصیه می کنم . "آزمودن آزموده خطاست!" (1381965) (alef-13)
 
پرسون
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۴۵:۴۵
میگن آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه. این ضرب المثل غلطه چون که من دارم میبینم که نظر خیلی از افراد جامعه داره میره سمت جلیلی. نمیدونم جایگاه ریاست جمهوری با این همه دردسرش چه خبره که اینهمه براش دست و پا میزنن! (1381993) (alef-13)
 
يكي
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۹:۲۹:۵۳
اگه حتي يكبار سرسري هم كتاب دكتر روحاني رو ميخوندين قطعا نظر ديگه اي داشتيد مردم ما از هوچي گري خسته اندر ضمن ميدونيد يكي از مشكلات كشور ما ادامه ندادن برنامه دولت قبلي است منصفانه بينديشيم دوستان! (1382089) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۹:۳۷:۳۷
هیچکدوم از این هشت تا لایق ریاست جمهوری نیستند در کشوری که عدالت در آن در حال غروب است سایه ی این مردان است که بزرگ است وگرنه اینها نمی توانند رییس جمهور باشند (1382115) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۱۶:۴۳
اتفاقا مردم ایران نشون دادن که بارها و بارها قابلیت نیش خوردن از یه سوراخ رو دارن!!!! (1382187) (alef-13)
 
سیدرضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۴۲:۰۴
اون حضرت گفتن شما به مصباح و لفظ عجولانه باهم منافات دارد. (1382227) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۵۲:۰۵
کاندیدای مورد علاقه که چه عرض کنم بفرمائید کاندیدای تحمیلی (1382248) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۳:۰۰:۳۴
ما اصلاح طلبان چاره ای جز حمایت از دکتر قالیباف نداریم. روحانی و عارف و قادر به خیزش مردم رو دارن و نه اصلاح طلبن . من خودم یک اصلاح طلب دوستان لطفا واقع بین باشید (1382485) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۱:۰۸:۳۱
تو اگه اصلاح طلب بودی اسم قالیباف رو نمی اوردی!!
اصلاح طلبی که یادش نیست همین قالیباف نماه تهدید آمیز به خاتمی نوشته بود، اصلاح طلب نیست (1383192) (alef-13)
 
ا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۳:۱۹:۳۴
شما فکرمیکنید شهرداری تهران برابر با کل کشور ایرانه. و اقای قالبیاف بااجرای دو تا اتوبان میتونه کشوره رو ادراه کنه.عزیزان برنامه جامع کاندیدا بچسبید.شعارگرا نباشید. (1382525) (alef-10)
 
کویر لوت
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۳:۵۴:۰۶
آرامش قبل از طوفان ؟ با توجه به عدم صلاحیت بعضی از کاندیداها خود بخود یک دیواره بلند در مقابل این طوفان بوجود آمد (1382587) (alef-10)
 
پدر
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۱:۰۰:۵۳
سلام.به نظر من اگر جناب آقای دکتر روحانی بیاید بهتر است. (1382729) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۰:۱۸
اصلاح طلب واقعی محسن رضایی است ولی وابسته به هیچ حزب وگروهی نیست به خودتون یه زحمت بدید برید به سایت ویکی رضایی ببینید چطور برای تمام شهرها بررسی کاملی از امکانات وکمبودها انجام داده وراه حل رفع تمام مشکلات رو ارایه کرده تورو خدا این دفعه احساسی عمل نکنید کشور در استانه نابودیه با انتخاب نادرست ایران هم به سرنوشت سوریه وعراق مبتلا میشه (1383054) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۱:۱۲:۱۲
رضایی کجاش اصلاح طلبه آخه!
چیزی از دانشگاه ها گفت؟
چیزی از فرهنگ گفت؟
چیزی از ازادی تفکر ها گفت؟ (1383199) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۱:۳۵:۲۴
من نمی فهمم این چه حزب باد بازی که تا جنگ بود همه سردار بودن حالا که آرامش همه سیاست مدار معتدل (1384592) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۱:۰۰
به نظر من ما چاره ایی جز حمایت از روحانی نداریم. روحانی در تبلیغات خود ثابت کرده که محکم است و به همراه عارف نماینده گفتمان اعتدال است. حقیقتا در این دوره انتخاب نشدن جلیلی هدف اصلی من است. با توجه به روزهای آینده تصمیم خواهم گرفت که به روحانی رای بدهم یا عارف و یا این که اصلا رای ندهم. (1383317) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۱:۱۶
1) اشتباه نویسنده مقاله اینه که نمیخواد بفهمه جبهه پایداری یک گفتمانه نه حزب و معرفی کاندیدا هم بر اساس قرابت گفتمانیه نه حزب بازی، جلیلی هم بر اساس همین معرفی شده.

2) اتفاقا شما در شوک رشد آراء جلیلی هستید و بخاطر همین تلاش زیادی برای تخریب چهره ایشون میکنید جبهه پایداری از اول هم جلیلی رو یکی از گزینه هاش میدونست.

3) شما خودتون میدونید جلیلی تفاوتهای زیادی به احمدی نژاد داره اما از اعتراف به این میترسید. (1383320) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۳:۲۹
واقعا فوق العاده بود یاشاسین رضایی واقعا از کسی که تنش به تن شهدا خورده و عطر انان را استشمام کرده جز این انتظار نداشتیم توجه به جزئیات و برنامه کلان برای همه شهرها و طرح های گوناگون کوثر و اسمانی و... همگی خیلی زیباست و انشالله اعتلای ایران را در بر خواهد داشت. مخصوصا اینکه خود دکتر رضایی اقتصاد دان هستش و مشکلات را لمس کرده و میشناسه و وابسته و وامدار کسی نیست و مستقله و اگر نتونه به وظایفش عمل کنه شجاعت کنار کشیدنش را داره. فقط حاج محسن داداش کشور ما با 15 کشور همسایه نیست بلکه 7 تا کشوره داداش یاشاسین رضایی اذربایجان پشت رصاییست به امید احیای دریاچه زیبای اورمیه (1383325) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۸:۳۴
يكي از اصول مديريت اينه كه براي كارات برنامه شفاف داشته باشي و دقيقا بدوني به چي ميخواي برسي طوري كه بتوني روي كاغذ بنويسيش و براش برنامه ريزي كني

اين كار آقاي رضايي عين برنامه مداري و مديريته.... احسن بر نيت خيرت مرد (1383336) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۲:۲۸
واقعا مشخصه که آقای رضایی با برنامه اومدند و حداقل در این 8 سال روی برنامه هاشون کار کردن.
من از نظر تفکر سیاسی با ایشون هم نظر نیستم ولی اعتراف میکنم با برنامه اومدن.
اگر هدفتان احساس خطر و دلسوزی است انشالله خدا خیرتان بدهد. (1383346) (alef-13)
 
خلیج فارس
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۲۵:۰۶
زنده باد کاندیدای منتخب جبهه متحد اصولگرایان (1383384) (alef-13)
 
fatema
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۷:۳۵
سلام.
چرا آقای حدادعادل راحت در شور انتخاباتی شماها حذف می شود.متاسفانه همه می گوییم عمل ولی فقط هوای کسی داریم که خوب حرف بزنه به قول معرف شیرین باشد.
به احتمال زیاد آقای حداد عادل نه خوب وچرب ونرم حرف می زند نه تبلیغات هیجانی دارد همین است زورتون این وسط به اورسیده.
اما ایشون مثل یک معلم خوب منطقی وآرام حرف می زند وباید بماند.
کسی باید رئیس جمهور شود که هم در مسائل سیاسی هم اقتصادی هم فرهنگی وهم اجتماعی طبق قوانین خدا ومعصومین (ع) رفتار کند رفاه اقتصادی تنها، ارزشی ندارد .ما نباید سایر مسائل را ندید بگیریم.پس منصفانه قضاوت کنید.
آقای جلیلی یا حداد عادل یا قالیباف یا ولایتی وسایرین را از همه نظر مورد سنجش قرار دهید وبدون آگاهی وتحقیق کافی هرگز کسی را زیر سوال نبرید.
متاسفانه در اکثر خبرگزاری ها ونظرات می بینم ضعیف ترین وغریب ترین فرد بین این 8 نفر آقای حداد عادل است.مثل اینکه بدجور حرفش به مذاق خیلی ها خوش نمیاد.خوشم میاد که اصولش وعقایدش را می گوید بدون اینکه بترسد خیلی ها به خاطر این چیزها به او رای ندهند.دنبال خوش اومدن آدمها به قیمت از دست دادن رضایت خدا نیست.
تقوا اولین ومهمترین کلید حل همه مسائل هست.
یک انسان با ایمان به کسی رای می دهد که روشش به روش مورد پسند خدا ومعصومین (علیهم السلام)) نزدیکتر باشد. (1383501) (alef-13)
 
نقشه بردار
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۸:۱۰
من اول قصدم عدم شرکت بود ولی به نظرم عدم شرکت راه را برای تندرو ها باز خواهد گذاشت .تا اینجا فقط دکتر عارف معقولانه صحبت کرده و گفته که از دو سال پیش به فکر ریاست جمهوری بوده و برنامه های دولت اینده اش را هم تدوین کرده البته محسن رضایی هم با برنامه وارد شده و میشه روش حساب کرد.به نظر شما کسی که در روزهای ثبت نام به فکر ریاست جمهوری میفته و فارق از اینکه سابقه مدریتی نداشته با چه برنامه مدونی احساس تکلیف میکنه و شورای نگهبان اون رو هم تایید صلاحیت میکنه و خودش میگوید که دچار تردید ورود به عرصه بود و صالح تر از خودم تو ایران ندیدم!! و حتی صدا سیما تبلیغ اونو بیشتر از کاندیدیا های دیگه انجام میده.این کاندید اگه رئیس جمهور بشه حداقل یکسال طول میکشه که کابینه تشکیل بده وای به روزی که این کابینه دست به آزمون و خطای کابینه قبلی بزند و ثبات مدیریتی نداشته باشد اون روز ما علاوه بر صف برنج و روغن تو صف اب و نون هم بایستیم (1383536) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۲:۰۸:۰۴
کاش می شد جلوی خسارت را گرفت اما چه زود دیر شد!!!

گاو نر می خواهد و مرد کهن . . . (1385988) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۶:۴۲:۱۲
بنظر من اگر يكي از اين ٨ نفر را رئيس جمهور بگيريم ( فرق نميكند ، در غياب هاشمي همه سرو ته يك كرباسند) ، بقيه را بعنوان أعضا أصلي هيئت دولت (هر كدام سر تخصص واقعي خودش كه درسش را خوانده نه سياست كه همه مملكت داعي ان هستند) ، اونوقت يك دولتي خواهيم داشت كه حداقل متخصص و متعهد است و گرنه اينهايي كه من در مناظره جمعه ديدم ، دردي را از اين مملكت دوا نخواهند كرد.
نتيجه معقول مطلب ألف ، پيروزي ائتلاف معرفي شده از طرف اقايان هاشمي و خاتمي است
كه به اشتباه توفان خوانده شده ، چرا كه همه اين اقايان كانديداها و پشتيبان سياسي أنها متعهد به نظامند و با وجود رهبري خردمند در مملكت در دائره نظام بفعاليت خواهند پرداخت لذا هيچ توفاني نخواهد شد ولي مسلماً اصولگرايان قبضه قدرت را از دست خواهند داد و در حد أكثر بتوانند در دولت ائتلاف شركت كنند . (1386203) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۹:۵۱:۵۲
عزیران 8 سال مملکت دست این آقایون به اصطلاح تند رو بود
نمیگم همه کارهاشون بد بود
اما واقعیت اینه که برایند کارهاشون بسیار ضعیف بود
بگزارید این دفه به سمت تعامل و اعتدال برویم
انقدر تمایت خواه نباشید
آخه مگه فقط شما تو این مملکت زندگی میکنید
بابا بخدا ما هم آدمیم،ما هم ایرانی هستیم
ما موافق این رفتارهای تنش زا نیستیم (1386733) (alef-13)
 
حجت
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۶:۳۸:۳۱
احتمالا اونائی که نظرشون عدم شرکت در انتخابات هست سانسور شدن. چون حتی یه نفر هم نگفته در انتخابات شرکت نمی کنم. الف جون دست مریزاد! (1388922) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۲۰:۴۸:۱۱
معجزه این انتخابات دکتر روحانی هست.شباهت زیادی به شرایط انتخاب خاتمی داره شرایط. (1389785) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۴ ۱۷:۱۸:۰۴
وجه دیگر طرفدران دولت و جبهه پایداری که دکتر جلیلی کاندیدای خود خوانده نمایندگی آن را برعهده گرفته است
با گفتن های شما که نیست ! (1399856) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۲:۲۷:۱۵
عارف به ترين انتخاب است (1401576) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.