نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 354680
احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران_شمال
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه‌آهن از انتخاب خط آهن تهران- شمال به عنوان یک ایده برای احداث راه آهن سریع السیر خبر داد و گفت: این پروژه در آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش مهر، وحید علی قارداشی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع راه آهن های سریع السیر و استفاده از قطارهای پرسرعت به یک اصل مهم در حمل و نقل ریلی کشورهای توسعه یافته و مهمتر از همه کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است، گفت: اینکه راه آهن تا چه اندازه به درون کلان شهرها کشیده شده مستلزم هزینه هایی است که کشورهای پیشرفته این هزینه ها را از گذشته پرداخت کرده و امروز به پیشرفت های خوبی از جمله اینکه ساختار شهرسازی ریل پایه و مهمتر از همه استفاده از قطارهای پرسرعت؛ رسیده اند.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه‌آهن با اشاره به کشورهای انگلستان، فرانسه، اسپانیا و ژاپن در استفاده از خطوط پرسرعت و قطارهای سریع السیر در کلان شهرهای خود، اظهار کرد: به طور مثال در لندن، پاریس، مادرید و توکیو شاهد خطوط پرسرعت ریلی هستیم که روزانه چند هزار قطار در آنها سیر می کنند و جدا از جابجایی میلیونی مسافران، ارتباط و یکارچگی خوب و قابل توجهی با دیگر خطوط حمل و نقلی چون مترو، اتوبوس و غیره دارند.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه پانکراس یکی از ایستگاه های مهم شهر لندن است که عمده قطارهای سریع السیر آن در حومه شهر به جابجایی مسافران می پردازند، افزود: ساختار شهرسازی نیز در این شهر بر پایه ریل بوده بطوریکه به مطلوبترین شکل طراحی شده اند و مراکز مهم در اطراف راه آهن بنا شده اند.

قارداشی با بیان اینکه خط آهن تهران - شمال به عنوان یک ایده که برای احداث راه آهن سریع السیر انتخاب شده است که امیدواریم در آینده عملیاتی شود، تصریح کرد: راه آهن و قطارهای سریع السیر شهر پاریس، مادرید و توکیو نیز از بهترین ها هستند چرا که می توانند بهترین خدمات حمل و نقل ریلی با سرعت بالا را برای مسافران ارائه دهند.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن ادامه داد: با الگو قرار دادن این شهرها، ایران نیز با اجرای راه آهن سریع السیر تهران– اصفهان خواستار رشد جابجایی مسافران در شبکه ریلی و همچنین اتصال شبکه های حمل و نقلی مختلف به یکدیگر و توسعه خطوط و تسهیل مسافرت های حومه ای است.
 
کلمات کلیدی : راه‌آهن
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۳۰ ۱۰:۵۸:۵۳
جناب اقای روحانی رییس جمهور محترم امید. برادر من والله ایران فقط تهران نیست. راه اهن سریع السیر تهران مشهد. تهران اصفهان . تهران زنجان. تهران شمال. جناب اقای روحانی سهم استانهایی مانند خوزستان. بوشهر. فارس. هرمزگان از تدبیر شما چیست؟؟؟؟ استان فارس مهد تمدن ایران و بزرگترین استان جنوبی چرا باید یک خط اهن معیوب داشته باشد که قطار باید با سرعتی بسیار پایین در ان حرکت کند تا جایی که هیچ استقبالی از ان نشود.
پس تدبیر تان کو؟؟؟ (3713605) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۳۰ ۱۳:۲۵:۰۳
شما لطف كنيد همون آزادراه تهران شمال رو بعد از بيست سال بسازيد، راه آهن سريع السير نخواستيم (3713834) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۳۰ ۱۱:۱۰:۱۲
بهتر است برای در آمد بیشتر از این خط قسمت حمل خودرو هم برای آن در نظر بگیرید چرا که وقتی بعضی ها به آنجا میروند بجز دور دور کردن تفریحی دیگر ندارند (3713620) (alef-11)
 
یک شمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۳۰ ۱۷:۰۳:۲۷
با سلام اتوبان تهران -شمال را پس از گذشت بیش از 20سال هنوز نساختند صحبت از راه اهن سریع السیر تهران شمال سخن می گویند کجا است رضا شاه که 80سال پیش با وسایل ابتدائی راه اهن شمال و جاده شمال را ساخته و الان هم اگر زنده بود 2سال اتوبان . راه اهن شمال را می ساخت (3714118) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۳۰ ۱۸:۱۸:۵۶
فقط حرف ، حرف و حرف تا........................... ابد؟؟؟ (3714193) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۲-۳۰ ۲۰:۲۱:۰۹
این کار تنها موجب نابودی محیط زیست برای تفریحات تهرانی ها است.
به جای آن خط آهن سراسری دریای عمان و خلیج فارس را احداث کنید که موجب احیای جنوب کشور با اقتصادی متبنی بر دریا است. نزدیک سه هزار کیلومتر مرز آبی جنوب است اما وضع آن را با مرز ابی امارات مقایسه کنید.
با احداث راه آهن ساحلی دها شهر توسعه یافته و دها شهر جدید احداث می شود که سرریز جمعیت شهرهای بزرگ را می تواند در خود جای دهد. (3714349) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.