نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 243584
معضلات دکترها در آموزش و پرورش
بخش تعاملی الف - دکتر جاسم ریحانی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۸
نمی دانم واقعاً اسم این مسأله را چه بگذارم ولی می دانم که ده ها نفر از همکاران فرهنگی در سراسر کشور با این معضل روبرو بوده و متأسفانه تاکنون مسئولان آموزش و پرورش برای آن، راه کار مناسبی نیافته اند. به هر حال موضوع «دکترا در آموزش و پرورش» به معضلی برای بنده و بسیاری دیگر از همکاران تبدیل شده است.

بنده سؤال دارم مگر دکترای آموزش و پرورش چه تفاوتی با دکترای آموزش عالی دارد؟ چرا آنان از امکانات بهتری نسبت به دکترای آموزش و پرورش برخوردارند؟ از نظر فضای آموزشی، ساعات تدریس، انواع وام های خودرو، مسکن و غیره.

اما دکترای آموزش و پرورش با ۲۰ تا ۲۴ ساعت موظف در فضای دبیرستان مجبور است با بچه های قد و نیم قد سرو کله بزند و از کمترین احترامی نیز گاهی برخوردار نمی شود. وقتی فکر می کنم که بنده و همکاران دیگری که سال ها از عمر خود را برای تحصیلات بالاتر گذرانده و به تعبیر برخی تلف کرده اند، غصه ام می گیرد ولی چه کنیم که کاری از دستمان بر نمی آید.

این را نوشتم شاید فرجی شود و شرایط آموزشی و معیشتی برای نه تنها دکترای آموزش و پرورش بلکه برای همه ی همکاران فرهنگی میسرتر گردد.
 
کلمات کلیدی : جاسم ریحانی
 
گنجی
۱۳۹۳-۰۷-۰۸ ۱۸:۳۳:۵۱
ضمن احترام به آنهایی که برای یادگیری علم در آموزش و پرورش زحمت کشیده اند

و مدرک دکتری اخذ کرده اند متاسفانه برخی از این مدرک ها ارزش یک دیپلم را هم

ندارند من برخی از همکاران را دیده ام که براحتی آب خوردن یک مدرک دکتری جور

کرده اند و برخی حتی این کار را غیر حضوری انجام داده اند و حتی یک بار هم

دانشگاهی را که از آن مدرک گرفته اند را ندیده اند مثلا از دانشگاه فلان روستای

تاجیکستان مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی اخذ کرده اند !!!!!

جالب است که در سطر های فوق سطحی نگری و غیرمنطقی بودن کاملا مشهود

است

کسی که دانش آموزان دبیرستانی را با دیده تحقیر نگاه کند و درس دادن در دبیرستان

را کسر شان خود بداند کاملا مشخص است که چه دیدگاهی به دانش و علم و

دانشگاه و مدرک دارد / این دیدگاه مخرب باید آموزش و پرورش را بر آن بدارد که امثال

ایشان حق کلاس رفتن را نداشته باشند و از نیروهایی این چنینی در دفاتر آموزشی

و کارهای اداری استفاده شود وگرنه بیچاره دانش آموزی که با چنین توجیهی از طرف

معلمش مواجه باشد (2401570) (alef-10)
 
دکتر ریحانی
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۱۱:۴۶:۲۳
با سلام و احترام
جناب آقای گنجی اگر یک بار به دقت متن را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که خطاب بنده به مسئولان آموزش و پرورش است تا در خصوص رفع مشکلات همکاران دکترایی تلاش کنند که سال ها زحمت کشیده اند تا دکترای خود را اخذ کنند نه آنانی که شما می شناسید که به قول خودتان از یکی از روستاهای تاجیکستان مدرک گرفته اند که اگر خطاب احتمالی به آنها هم باشد مگر با صاحبان مدارک دکترای آموزش عالی که به صورت مجازی و مکاتبه ایی و به قول شما دانشگاه ندیده، اخذ کرده اند، چه فرقی می کنند؟ مگر یادتان نیست دانشگاه مجازی هاوایی را که تعدادی از مسئولان کشوری از آن دکترا گرفتند و اکنون بر مسند نشسته اند و به مدرک دکترای خود می نازند و فقط بیچاره نماینده ی دانشگاه هاوایی را محاکمه کردند؟! پس اخبار این بورسیه های بو دار را نمی شنوید؟. به هر حال طرف متن بنده همکاران زحمت کشی است که علی رغم سختی های زندگی دکترا گرفته اند و مجبورند چون در بند روابط و پارتی بازی نیستند در مقاطع آموزش و پرورش بمانند و مزایایی ناچیز دریافت کنند. موفق باشید (2402830) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۲۲:۰۱:۳۲
هر سال دو نوبت برای جذب هیئت علمی فراخوان داده میشه شما هم میتونید مثل بقیه تو فراخوان شرکت کنید و اگه دکتراتون واقعا درست و حسابی باشه به عنوان هیئت علمی جذب بشید. البته به نظر میرسه شما میخوایید بدون رقابت با دیگران و فقط به صرف اینکه با مدرک لیسانس جذب آمورش و پرورش شدید و بعد هم همراه با داشتن حقوق( برعکس سایر دانشحویان دکتری ) دکتری گرفتید از مزایای هیئت علمی ها برخوردار شوید. (2403867) (alef-10)