نظر منتشر شده
۱۶۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 247355
چرا دولت برای موفقیت وزیر پیشنهادی خود تلاش نکرد؟
سه سناریویِ هوشمندانه یاران روحانی
بخش داخلی الف، 8 آبان 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸
برخی عقیده داشتند که عدم حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس هنگام استیضاح وزیر سابق از جمله دلایل عزل فرجی دانا بود . رئیس جمهور در حالی همان روز برنامه سفر به اردبیل را در دستور کار قرار داده بود که تاریخ استیضاح با درخواست دولت از روز قبل به آن روز موکول شده بود.

به گزارش فردا، بیست و نهمین روز از مرداد ماه سال جاری بود که رضا فرجی دانا با حضور در مجلس شورای اسلامی، لقب اولین وزیر معزول دولت یازدهم را به خود اختصاص داد تا دولتی ها فرصتی ۳ ماهه برای معرفی وزیر جدید به مجلس شورای اسلامی را داشته باشند. حسن روحانی اما بعد از ظهر همان روز از شهر اردبیل حکم سرپرستی را برای محمد علی نجفی صادر کرد فرجی دانا نیز مشاور رئیس جمهور در امور علمی و آموزشی شد.

رئیس دولت یازدهم تا پایان مهلت ۳ ماهه برای سرپرستی نجفی صبر نکرد و ۶۲ روز بعد از آنکه فرجی دانا با کارت قرمز مجلس مواجه شد، وزیر پیشنهادی دولت را معرفی کرد. اما سرانجام محمود نیلی‌احمدآبادی با ۱۶۰ رأی مخالف از حضور در کابینه دولت تدبیر و امید جا ماند.

پای دولتی ها در میان است
طی یکی دو روز گذشته و با توجه به مصاحبه های متعدد نمایندگان مجلس درباره وزیر پیشنهادی علوم، حدس زدن نتیجه جلسه رای اعتماد به نیلی احمد آبادی چندان دشوار نبود، اما کار زمانی برای وزیر پیشنهادی علوم سخت تر شد که در فاصله یک شب مانده تا زمان برگزاری جلسه رای اعتماد در مجلس، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در صفحه فیس بوک خود، اظهارات توهین آمیزی را خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

مشاور رئیس دولت یازدهم در مطلب خود نوشت: « نمایندگان محترم مجلس فردا انتخابی راه گشا را در پیش رو دارند؛ این عزیزان می توانند "میانِ رفتن زیر بار سلطه گفتمانی اقلیت مطلق پایداری و استقلال مجلس از افراط گرایان یکی را انتخاب کنند. میان راهبرد همراهی یا عدم همراهی قوا یکی را انتخاب کنند. میان خواسته دانشگاهیان و خواسته های باج خواهان یکی را انتخاب کنند." آقای دکتر نیلی احمد آبادی وزیر پیشنهادی ریاست جمهوری نه اهل فتنه است نه بی تجربه و نه ناشناخته او یک جرم بیشتر ندارد دانشگاه را برای دانشگاهیان می خواهد نه برای سیاستمداران.»

این اظهارات آشنا البته در شرایطی مطرح شد که در ماجرای استیضاح رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم نیز دولتی ها در آستانه برگزاری این مراسم هجمه های بسیاری را علیه نمایندگان مجلس ترتیب داده بودند. در این باره برخی رفتار و گفتار تند و تیز رئیس دولت یازدهم در روزهای میانی تابستان سال جاری را یکی از دلایل اصلی پافشاری نمایندگان مجلس برای استیضاح فرجی دانا می دانستند. از همین رو عده ای از اهالی سیاست بر این باورند که استیضاح وزیر سابق علوم پاسخی از سوی نمایندگان مجلس به رئیس جمهور و اظهارات آن روزهای وی بود.

برخی نیز عقیده داشتند که عدم حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس هنگام استیضاح وزیر سابق از جمله دلایل عزل فرجی دانا بود . رئیس جمهور که همان روز برنامه سفر به اردبیل را در دستور کار قرار داده بود در شرایطی به مجلس نرفت که حضور وی در صحن علنی و دفاعیاتش از وزیر می توانست تاثیر بسزایی در روند استیضاح داشته باشد.

حالا اما دقیقا در فاصله یک شب مانده تا زمان برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت، آشنا مشاور رئیس جمهور اظهاراتی را خطاب به نمایندگان مجلس مطرح می کند که بار دیگر شائبه هایی در خصوص عدم تمایل دولت به حضور نیلی احمد آبادی در کابینه به وجود آورد. اما حالا این سوال به وجود می آید که چه عواملی سبب شده تا دولتی ها هر بار مسئله استیضاح یا رای اعتماد به گزینه های دولتی مطرح می شود، خودشان به دست خودشان کاری می کنند که مجلس درمقابل این گزینه ها بایستد؟

۳ سناریوی جدید دولت

اول- طی روزهای اخیر و پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، برخی نمایندگان مجلس بر این باور بودند که گزینه مطرح شده از سوی دولت برای وزارت علوم گزینه اصلی آنها نیست، بلکه دولتی ها نیلی احمدآبادی را به مجلس فرستاده اند تا با عدم رای اعتماد وی، دولت بدین وسیله هزینه مجلس را بالابرده و گزینه اصلی را که مدنظر دارند را به کرسی وزارت علوم بنشانند. از همین رو می توان گفت که یک از دلایلی که سبب شده پای دولتی ها در عملی شدن استیضاح یا عدم رای اعتماد وزرا به میان آید، این است که گزینه مدنظر دولت به این جایگاه برسد.

دوم- در طول دو ماه گذشته و از زمانی که فرجی دانا عزل شد، اصلاح طلبان فشارهای گسترده ای را به دولت آوردند تا گزینه بعدی دولتی ها برای رسیدن به جایگاه وزارت علوم، یک اصلاح طلب باشد. در این باره حتی اصلاح طلبان به سخنان حسن روحانی در اردبیل نیز استناد می کردند که گفته بود "وزیر بعدی علوم باید ادامه دهنده راه فرجی دانا باشد." در این بین به نظر می رسد یکی از دلایل معرفی نیلی احمد آبادی به عنوان یک نیروی اصلاح طلب به مجلس و عدم تلاش دولت برای رای آوردن وی، این باشد که اهالی دولت با این اقدام قصد داشتند که از هجمه های اصلاح طلبان بر دولت کاشته و به آنها بفهمانند که گزینه های اصلاح طلب از نگاه مجلس نمی توانند در بین اعضای کابینه حضور یابند. این حربه می توانست تا حد زیادی باری را که اصلاح طلبان بر دوش روحانی گذاشته اند را کم کند. از همین رو این احتمال نیز می رود که گزینه بعدی پیشنهادی دولت برای وزارت علوم یک گزینه غیر اصلاح طلب باشد.

سوم- یکی دیگر از دلایل این نوع فعالیت های دولت می تواند به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی مربوط شود. دولت با معرفی افرادی چون نیلی احمد آبادی که از نظر بسیاری از کارشناسان و نمایندگان فردی کم تجربه و بدون توانایی لازم برای وزارت علوم بود، می خواهد هزینه عدم رای اعتماد وزرا را برگردن مجلس انداخته و بدین وسیله چهره مجلس نهم را در بین مردم مخدوش کند. مخدوش کردن چهره مجلس در جامعه نیز موجب می شود تا دولت و گروه های اصلاح طلب شانس بیشتری برای تصاحب کرسی های مجلس دهم شورای اسلامی داشته باشند. بنابراین می توان گفت یکی دیگر از عمده فعالیت های دولت در زمینه عدم تلاش برای گرفتن نظر و رای نمایندگان مجلس، مظلوم نمایی از طریق ایجاد هزینه برای مجلس و برنامه ریزی گسترده برای انتخابات سال آینده باشد.
 
FARHAD
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۳۰:۱۰
گزينه سوم صحيح است. (2460829) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۵۱:۰۷
دلیل این کار دقیقا دلیل سوم است..

دولت می خواهد با کش دادن سناریوی وزیر علوم، بدنه ی مردمی اصلاحات را برای حضور گسترده در انتخابات آینده ی مجلس تحریک کند. (2461633) (alef-13)
 
سامانی
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۹:۲۸:۱۹
پس باید به حال این نمایندگان هوشمند مجلس گریست که به این راحتی آتو به دست رئیس جمهور و دولت می دهند (2461852) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۱:۲۰:۰۳
نمایندگان باید به وظیفه خود در این خصوص عمل می کردند. شخصی که صلاحیت ندارد نمی توان به ریاست چنین وزارت خانه مهمی گماشت. (2461972) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۵:۱۰:۰۵
عزیز اون ها چاره ای ندارند نمیشه که هر کی خواست وزیر بشه (2462340) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۶:۲۷:۲۱
به این کار دولت میگند برد - برد ، یعنی چه نیلی رای بیاره چه رای نیاره ما برنده ایم

به گزینه رای آوردن نیلی فکر کنید ؟ چه کسی ضرر کرده ؟ مجلس یا دولت ؟

ارتباطی به آتو داشتن نداره ، مجلس بین ماندن بر سر کار و عمل به وظیفه گزینه بهتر را انتخاب کرده است

در واقع بین بد و بدتر انتخاب کرده (2464453) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۲۲:۵۲:۵۸
مگه غیر از اینه ؟ این مجلس ضعیف ترین و منفعل ترین مجلس تاریخ بعد از انقلاب بوده (2462860) (alef-13)
 
یکان
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۰:۰۰:۱۲
روحانی خود اصلاح طلب است و تعبیر "فشار اصلاح طلبان بر رییس جمهور" خنده دار است و ناموفق در امر تفرقه افکنی در جبهه یکپارچه اصلاحات؛ حقیقتی که این روزها نمی توان ندید؛ حقیقتی که ترس تمامیت خواهان را بیشتر و بیشتر کرده؛ روشن است شما رسم بازی جوانمردانه را نمی دانید، وگرنه فرض بر تاکتیکی بودن این حرکت دولت هم که باشد، نمایندگان می بایست طبق وظیفه شخص مناسب را برگزیند؛ افسوس که نگاه شما در مجلس، یک نگاه سیاسی-حزبی صرف است؛ افسوس. (2461646) (alef-10)
 
یک دوست
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۸:۳۴:۳۶
خوشم میاد خودتون هم خوب میدونید که چهره مجلسی که در مقابل اصلاح طلبان بایسته نزد مردم مخدوش میشه.
پس میدونید که جامعه چی میخواد. و بعد دوستانتون میگن اصلاحات مُرده!!!

ضمناً اگر اشتباه نکنم خود آقای توکلی هم اشاره داشتن که جامعه دانشگاهی اصلاح طلبه و طبیعتا وزیر اصلاح طلب برای این مجموعه مناسب تره. (2462552) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۵:۴۳:۱۶
واقعا آقايون نماينده فكر ميكنند حتي اگر راي اعتماد هم به دكتر نيلي مي دادند، شانسي براي تصاحب كرسي هاي مجلس بعد داشتند؟ (2464379) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۳۳:۰۶
پس اگر یک وزیر لایق نتواند از خودش دفاع کند نمایندگان بهش رای منفی می دهند؟ جالب است! (2460831) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۴۷:۳۶
کسی که لایق باشد باید بتواند از خودش دفاع کند. اگر نتواند از خودش دفاع کند چطور می خواهد از مجموعه اش دفاع کند؟ (2461522) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۳۲:۵۸
لیاقت زبان نمیخواد.به حرف شما کسانی که زبان دارند لایق اند!!!!! (2461599) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۱:۲۴:۴۵
یعنی با کارت هدیه می توانست مثل وزرای دوره قبلی به اسانی رای موافق بگیرد؟! (2461982) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۵:۱۱:۰۱
چی میگی واسه خودت دوست عزیز؟؟؟؟؟؟
از اب گا الود ماهی نگیر خواهشا (2462341) (alef-13)
 
نادر
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۳۳:۲۷
درود بر رئیس جمهور با ذکاوتمان (2460832) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۴۲:۴۵
طنز جالبی بود. خب رای میدادید به وزیر پیشنهادی تا در دام دولت نیفتید :)))) (2460848) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۴۴:۲۴
یعنی رئیس جمهور خودش میخواسته وزیر علومش استیضاح بشه و رای نیاره؟؟؟
آیاخودتون حرف خودتون رو باور میکنین؟؟؟ (2460850) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۵:۱۱:۳۳
اره چون رفت اردبیل تا تو مجلس نباشه (2462342) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۴۷:۱۵
به عنوان یک جوان ایرانی از سخنان رئيس‌جمهور که یک روحانی است در زنجان شگفت‌زده شدم!! همیشه شنیده‌ایم که بزرگ‌ترین درس ابا عبدالله(ع) در کربلا هیهات منا ‌الذله بود، نه مذاکره به هر قیمتی. حال رئيس‌جمهور می‌گوید امام حسین(ع) به ما درس تعامل سازنده و مذاکره داد! مذاکره امام حسین(ع) با همه یزیدیان تاریخ این است که «مثل من با مثل یزید بیعت نخواهد کرد. (2460854) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۴۱:۲۷
زیاد پای منبر اون مداح ها نشستی تاریخ کربلا را درست نمیدونی (2461515) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۰:۳۱:۵۵
نکنه مقتل هایی که اقای روحانی خوندن رو شما مطالعه کردین؟
دقیقا در کدوم قسمت واقعه عاشورا امام مذاکره ای بر پایه برد برد گزاشت؟! (2461914) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۲۲:۰۷
شما فرق مذاکره با بیعت را نمی دانید؟؟؟!!! (2461579) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۴۷:۵۷
آقای رئيس‌جمهور از یک طرف نگران ریخته شدن آبروی یک شهروند ایرانی است ولی در همین دولت خیلی راحت با آبروی هزاران بورسیه شده که قانونی عمل کرده‌اند بازی شد و سرانجام معلوم شد 200 یا 300 نفر بیشتر مشکل ندارند و فقط 36 نفر استحقاق محرومیت از بورس را داشته‌اند. (2460856) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۴۲:۳۲
بورسیه شده که قانونی عمل کرده‌اند؟؟؟خجالت بکش تو این شبهای عزیز دروغ نگو (2461518) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۲۵:۲۵
همینطوری ی تو روز روشن دروغ گفتید که حالا هیچکس حرفتون را باور نمی کنه (2461583) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۰:۰۹:۰۱
شوما 20:30 نیگا میکنی!؟ (2461657) (alef-10)
 
لعلی
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۲:۱۰:۰۲
واقعا تو خوابی .تو بگو حتی یک نفر .افراد کارگر استخدام نکرده اند که بگند این نشد آن یکی.کوچکترین خلافشان اینست که 36 نفر کارشناس ارشد با اسناد جعلی میخواهند استاد دانشگاه شوند ازآن بدتر این آقایون مسئولین دولت سابق اصلا به مدارک آنها نگاه یا توجهی نکرده اند.حالا خلافهای دیگرشان پیشکش. (2461770) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۴:۰۵:۰۷
36 نفر میشه تنها یک درصد 3500 نفر که دولت تدبیر و امید تو بوق و کرنا کرده بودن! دروغ گفتن به این حد شرم آوره! (2462270) (alef-13)
 
کهن
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۳:۱۶:۱۶
دوست عزیز 36نفر استحقاق ادامه تحصیل را نداشتند و کلا اخراج شدند،تعدادنفرات لغو بورسیه بسیار بیشتر بود و نیز تعداد نفرات احتمالا با اضافه شدن کسانی که جایابی نمیشوند بیشتر میشود.
لطفا گزارش را با دقت و بدون پیش قضاوت مطالعه بفرمایید. (2461782) (alef-10)
 
منوچهری
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۴۸:۲۲
مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند «مومنان را به عنوان افراطی کنار نزنید. فتنه خط قرمز ماست.» چرا دولت مدعی انتخاب شایستگان، طرفداران فتنه را برای امور کشور به مجلس پیشنهاد ‌کرد. (2460857) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۳۹:۰۲
اشتباهی مثبت دادم به نظر دوستمون (2461513) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۱۷:۵۴
خیلی مودب بودی مثبت دادم. ههه (2461573) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۹:۲۷:۳۴
خوشم میاد جمله اول رو کلا ندیدی! (2461851) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۴۹:۰۷
یک بار دیگر لازم است این سخن رهبری یادآوری شود: "من می‌بینم در صحنه سیاسی کشور با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط سعی می‌کنند جریان مومن را که در خطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر می‌کند، آن جریان است که دولت‌ها را در مشکلات واقعی به معنای حقیقی کلمه حمایت می‌کند، کنار بزنند. مراقب باشید." (2460859) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۵۰:۳۵
کشور از مشکلاتی مثل بیکاری میلیونی جوانان و گرانی و تورم بالا رنج می‌برد، احیای مردگان سیاسی و فتنه‌گران مطرود در سخنرانی‌ها چه معنایی دارد؟ (2460861) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۵۲:۰۲
آقای روحانی که با عصبانیت منتقدین خود را به جهنم حواله می‌دهد، چطور کسانی را که ملت آنها را یاغی و قاتل می‌نامند می‌خواهد به زور و بدون توبه به بهشت ببرد؟ (2460867) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۳۷:۴۵
بیخودی آسمون ریسمون نبافید.نادران توی نطقش گفت کاش آقای رئیس جمهور بود که این حرفهارو جلوی روشون میگفتیم.قبل از جلسه رای اعتماد هم رسانه ها گفتند که آقای نادران گفته آقای روحانی با انتخاب آقای نیلی شوخی کرده.آقای باهنر هم دیشب در صداوسیما گفت یکروز قبل از جلسه رای اعتماد به نزدیکان رئیس جمهور گفتیم ایشان رای نمیاره وبهتره که انصراف دهند!!!!!فقط دوست داشتید رئیس جمهور بود تا بیشتر به ایشان توهین شود.این حرفهارو میزنید که از بار انتقادات به مجلس که با بهانه های مختلف به دولت ووزرایش گیر میدهد ووزارت علوم رو بلا تکلیف گذاشته کم کنید.نکته آخر هم اینکه لازم نیست دولت وزیری معرفی کنه که مجلس به آن رای ندهد تا شانس اصلاح طلبها بیشتر شود چون مجلس به اندازه کافی با تصویب بعضی طرحها ورای ندادن به بعضی وزرا واستیضاح وزیر محبوبی چون فرجی دانا ورای اعتماد مجدد ندادن به آن شانس رای آوردن برای رای آوردن اصلاح طلبها وحتی اصولگرایان معتدل را بالا برده (2460936) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۴۹:۵۶
شما را بخدا بس کنید این بحثهای جناح بازی و باند بازی رو.
ما در گذران روزگارمون درمانده ایم، ولی وقت دولت و مجلس در چه اموری تلف میشه.
بجای این قایم باشک بازیهای جناحی، هر چه سریعتر نیروهای ویژه بازرسی رو ایجاد کنید تا دزدان ثروت این مملکت رو دستگیر کنند و سپس مدیران اقتصادی سالم و پرتوان بر سرکار بیارید تا اینهمه عقب افتادگی رو جبران کنند. (2460957) (alef-13)
 
مهشید نازپرور
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۰۵:۴۶
اولاً نه هیچکس را می توان به زور به بهشت برد و نه به جهنم رفتن انسانها به بهشت و جهنم عمل آنهاست
ثانباً نویسنده محترم به سه فرضیه علت رای عدم اعتماد به دکتر نیلی اشاره کرده که هر سه فرضیه جفاست نکات ذیل قابل تأمل است
1- اگه نمایندگان مجلس به دلیل سخنان آشنا رای عدم اعتماد داده اند که ای وای بر آنان پس روز رستاخیز چگونه باید پاسخ ملت و آقای نیلی را بدهند
2- جلسه رای آقای دکتر نیلی بوده چه ربطی به استیضاح فرجی دانا دارد که رئیس جمهور نیامده و دفاع کند حالا که اومد و جانانه هم دفاع کرد
3- اگه دکتر نیلی گزینه اصلی نبود مجلسیون رای میدادند تا گزینه اصلی حذف شود
4- اگه بگفته نویسند دولت میخواسته چهره مجلس را مخدوش کند مجلس با رای اعتماد از مخدوش شدن چهرشان جلوگیری میکردند
5- از روزی که دکتر نیلی معرفی شد تمام رسانه های طرفدار جناح مخالف دولت تمام قد با کمک صدا و سیما تلاش کردند افکار عمومی را برای رای عدم اعتماد با خود همراهی کنند برنامه متن و حاشیه شبکه 3 سیما نمونه ای از این تلاش بود
6- حالا که رای عدم اعتماد که حق قانونی مجلس می باشد داده شده سفسته و فرافکنی برای چیه ««« ما مثلی داریم که برای فرار از عملکردمان نزد افکار عمومی میگوئیم آتش درست می کنیم که پری "جن" نزنم

ای از روزی که قاضیمان خدا بو

سر پل صراطم ماجرا بو

بنوبت بگذرند پیر و جوانان

وای از آندم که نوبت زان ما بو (2460984) (alef-13)
 
ایراندوست
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۳۱:۱۰
روحانی ما پشتیبان تو و یاران تو هستیم (2461036) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۳۱:۱۷
باز تو از طرف ملت حرف زدی؟ ملت در انتخابات حرفش را زد در انتخابات اینده مجلس هم حرفش را خواهد زد (2461037) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۳۳:۱۰
چه ربطی داشت (2461041) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۵۰:۱۲
البته با منطق شما این تحلیل هم میشود کرد. الف این تحلیل دقیقا معیارهای مقاله نوشته شده را دارد. آزاده باش و چاپ کن.

برخی عقیده دارند مجلس در مواجهه با افراد مورد توجه دولت برای وزارت علوم به لجبازی با مردم و دولت پرداخته است. سه سناریو برای این برخوردها قابل تصور است:
۱ـ مجلس با مردم و دولت لجبازی میکند و مانع تغییرات اساسی دولت در این وزارتخانه میشود، و قصد دارد نظر خود که همان شیوه ۸ سال گذشته است به دولت تحمیل کند.
۲ـ مجلس تصمیم داد در زمان باقی مانده مانع تغییراتی بشود، که در انتخابات آینده مجلس، میتواند سرنوشت این طیف را به خطر بی‌اندازد. (با رو شدن فسادها و رانت‌ها)
۳ـ مجلس قصد دارد دولت روحانی را زمین‌گیر کند و مانع تحقق شعار دولت شود، و وزارت علوم بهانه‌ای پیش نیست. (2461180) (alef-13)
 
ن
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۵۵:۰۷
کدوم ملت ؟ما یا تو؟ (2461192) (alef-10)
 
محمدمهدی
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۱۹:۲۷
این مجلس نیاز به هزینه کردن ندارد.
خودشون هستند (2461225) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۲۷:۳۹
اینها که آخرت مردم را علنا مسخره کردن دنبال بهشت هم نیستن... میدونن مستقیم می رن جهنم.. (2461242) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۱۰:۴۷
شمابا شناسنامه خودت حرف بزن و نه از زبان ملت!!

ملت اگه سخنگویی داشته باشه این سخنگو روحانی است! (2461298) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۲۷:۱۳
این ملت که شما مدام سنگش رو به سینه میزنید کی هستند که ما نمی شناسیم؟؟؟ (2461318) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۳۵:۳۹
ملت؟! (2461327) (alef-3)
 
داود
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۴۳:۲۵
دمت گرم راستی این رییس جمهور که اب و برق و گاز و بنزین و گازوییل را گران کرد چرا یارانه را زیاد نکرد محمود کجایی غلط کردیم برگرد (2461335) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۰۴:۱۴
يعني تو فکر ميکني روحاني مسوال فرستادن مردم به بهشت يا جهنم است (2461365) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۲۶:۵۴
کدام ملت ان ها را یاغی و قاتل نامیده؟ چکاره ملتی که زبان اونها حرف میزنی (2461409) (alef-11)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۲۷:۱۷
از سایت وزین " الف " تحریر چنین تحلیل و نوشتاری بسیار بعید می نماید! فقط باید بگویم که ارزش ندارد ارزش و وزانت یک سایت خبری - تحلیلی بسان " الف " قربانی تحلیل این چنین ضعیف و کاملا جانبدارانه فرد یا افرادی گردد که بعید به نظر می رسد حتی روزنامه کیهان نیز با همه عناد و لجاجتش نسبت به دولت تدبیر و امید حاضر شود به این راحتی ها منتشر کننده تحلیل های کاملا " آبکی " ( با عرض شرمندگی ) بسان این یادداشت در سایت " الف " باشد!!! والله اعلم / بیننده پروپاقرص سایت وزین " الف " (2461411) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۳۲:۳۷
1- توبه رو به درگاه خدا میکنند نه بنده خدا .
2- همان خدا است که عالم به همه چیز است نهما و نه شمایی که با هزاران ازار و رسانه در کوچکترین امور این توانایی را دارید که حقیقت را وارونه جلوه دهید . (2461421) (alef-11)
 
رفیق
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۲۷:۱۴
عزیزم کسی که ی اشتباه در سطح اجتماع انجام میده اگه قبل از اقرار بهش سمتی داده بشه نوعی تأیید اون رفتار محسوب میشه، حواست باشه مغالطه نکنی (2461495) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۳۶:۲۲
چى ميفرماييد شما ؟ نويسنده راجع به سناريو حرف ميزند ! شما راجع به بهشت ! (2461426) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۵۳:۱۷
مسئولینی که صحبت از کاهش تورم می‌کنند خوب است با مردم و شهروندان روبرو بشوند تا خوب بشنوند و یک طرفه مصاحبه نکنند. (2460874) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۵۴:۰۳
قبل از رای گیری برای نیلی هم چهره مجلس نزد مردم کاملا مخدوش بود (2460875) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۵۶:۵۴
"بدین وسیله چهره مجلس نهم را در بین مردم مخدوش کند"
همچین می گید انگار مردم دل خوشی از این مجلس دارند ! این مجلس انقدر گل به خودی زده که نیازی به کارهای موازی دولت برای گل زدن به مجلس ندارد ! (2460879) (alef-13)
 
صادق ازرشت
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۵۸:۳۲
با نظرنویسنده موافقم که یاران روحانی احتمالا یکی ازاین سه سناریو رادرنظر دارند ولی باعنوان مقاله مخالفم درواقع عنوان درست سه سناریوی غیر هوشمندانه میباشد.ازاول هم آقای روحانی باید وزیر علوم را مثل وزیر کشور ووزیر دادگستری انتخاب میکرد.مشکل اصلی کشور اقتصاد و رفع تحریم ها وتوافق هسته ای میباشد.اگراین مشکلات حل شود اقبال توده های مردم به روحانی بیشتر خواهد شدنه زمانی که یک اصلاح طلب وزیر علوم شود. (2460880) (alef-13)
 
حسابدار
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۵:۵۸:۳۲
آقای مهندس با این تجزیه و تحلیل کارشناسی فکر میکنم سناریوهای بیشتری هم قابل طرح میشد.یعنی واقعا مجلس به انفعال کشیده شده ؟ (2460881) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۰۸:۰۳
از این بی استدلال تر نمیشد....مرسی (2460895) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۴۴:۱۱
خوب اصولگرایان وقتی میبینند اقداماتشون به هیچ وجه نظر افکار عمومی رو به نفعشون تغییر نمیده باید این تحلیل ها رو هم تو سایتاشون بیارن تا همه رو یک توطئه از جانب حریف تعبیر کنند.
اگر این نظر کمکی به تعمیق و گسترش بحث نمیکنه چاپ نکن الف جان (2461066) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۲۸:۲۵
اصولا دوستان الف, فعلا در حال بافتن آسمان و ریسمان به هم هستند که بگویند همه چیز تقصیر دولت و اصلا هیچگونه لجبازی با دولت و مردم از طرف مجلسیان در کار نیست! (2461320) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۴۹:۲۷
يه دولتي هم كه اومده با صداقت و حسن نيت براي مردم كار كنه اينجوري متهمش ميكنند به سياست بازي و نيرنگ
البته اين اصولگراها چون از احمدي زياد خوردند حق دارند (2461445) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۰۸:۳۱
الان مشکل کشور بیکاری ، گرانی ، رکود اقتصادی و تحریمهای هسته ای هست حالا این موضوع باید مجلس درک کنه که فکر نمیکنم و دنبال بازی و لجبازی افتادن (2460896) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۱۳:۵۱
مجلس بعدی انشاا... و به یاری خدا و مردم، مجلسی اصلاح طلب و اعتدال گرا و بدون حضور افراط گرایان خواهد بود (2460905) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۲۰:۰۶
تفسیرتون افتضاح بود/ نو لایک (2460909) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۲۵:۱۳
الف. حرفهای آشنا توهین نبوده است. رجوع کنید به طرز صحبت اصولگرایان درباره مجلس ششم که همه را جاسوس و جیره خوار و جاسوس خارجی ها معرفی می کند (آن هم بدون سند)
ب. اصل اساسی اصولگرایان فشار و ارعاب است، حالا لابی کردن اصلاح طلب ها کار زشتی هست؟؟؟ (2460915) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۲۷:۵۱
احسنت.اگه آنقدر روحانی هوشمنده که دست مریزاد (2460921) (alef-3)
 
همایون
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۴۸:۲۵
روحانی با سوزاندن اصلاح طلبها و نگهداشتن وزیرکشوری از طیف لاریجانی، بهای بالایی در انتخابات مجلس خواهد پرداخت.
متاسفانه اقدامات وزیر بهداشت در افزایش هزینه درمان و امور مالیاتی و بانکها که تولید را نابود کرده اند، کار را به جایی میرساند که دولت قبل برای مردم فرودست میشود آرزو...
جراحی اقتصادی روحانی منجر به سوختن رای او میشود و در عین حال نتیجه جراحی هم درمان بیمار نیست و او بدتر خواهد شد، آمار نادرست رشد و بیکاری و رکود جامعه خطرناک است و متاسفانه فعلا پشت افتضاحات دولت قبل پنهانن ولی بالاخره تا کی؟ (2460951) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۵۳:۰۷
خوب بود سری به بیمارستانها می زدید و از خدمات گسترده و قابل توجه این دولت باخبر می شدید. برخلاف دولت قبل که تنها برای عده ای به فکر ساخت مسکن بود این دولت خدمات درمانی را برای عموم ایرانیان بسیار کم کرده است. (2461529) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۵ ۱۶:۵۸:۳۶
احسنت (2471938) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۴۹:۰۴
با سلام

این تحلیل من را یاد تحلیلهای محمد علی رامین می اندازد همانطور که می دانید وی حتی معتقد است کشتن هابیل به دست قابیل توطئه صهیونیسم بین المللی بوده است (طنز) در این که اصولگرایان به شدت سیاست بازند شکی نیست اینان حتی قاهی وقتها به خودشان هم رحم نمی کنند و به شدت به دنبال کسب قدرتند نمونه بارزش هم انتخابات 1392 بود و درحالی که می دانستند کاندیداهاشان رای ندارند حاضر نشدند زیر پرچم قالیباف بروند و برعکس اصلاح طلبان که به رای خاتمی تمکین می کنند اما اینان حتی به نظر مرحوم مهدوی کنی هم کم محلی کردند و میدان را برای رقیب باز گذاشتند . مثلا اگر همین فردا روحانی یکی از اعضا جبهه پایداری را برای وزارت علوم پیشنهاد بدهد فقط آن هم شاید اعضای این جبهه به وی رای بدهند . بنابراین آسمان ریسمان می بافند که دولت سناریو دارد . اولا مجلس اصولگرا ی امروز از پشتوانه رای قاطع مردم برخوردارنیست می گویید نه به تعداد آرای اخذ شده برای نمایندگان تهران مراجعه کنید دستتان می آید . وقتی علی مطهری که انفرادی شرکت می کند و بالاترین رای را می آورد تکلیف بقیه معلوم است به همین علت نیاز نیست که دولت وجه مجلس را خراب بکند ، مجلس فی الواقع وجه مثبت آنچنانی نزد مردم ندارد البته خودشان مقصرند ، نگاهی به طرح های این روزهای نمایندگانش بیاندازید و از مردم نظر بخواهید با این طرحها موافقند یا نه ؟ در ثانی فرض دایی جان ناپلئونی می کنیم و قبول می کنیم همچنین طرحی وجود دارد خوب شما بدلش را می زدید و به دکتر نیلی رای می دادید تا دولت را در کار انجام شده قرار می دادید . به نظر می رسد مجلس این روزها سر ناسازگاری با دولت دارد که البته وصل است به مذاکرات هسته ای زیرا موفقیت دولت در این مذاکرات نوید تحرک قدرتمندی در اقتصاد ایران را می دهد و مجلس اصولگرا می داند که اگر تا سال بعد که نوبت قضاوت و انخاب مردم می رسد ، اگر این مذاکرات جواب بدهد بسیاری از اصولگرایان مجلس باید بروند مرخصی بدون حقوق البته این مسئله باعث می شود تیغ شورای نگهبان هم کند تر شود . (2460952) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۵۲:۴۰
این شیوه بیان و تفسیر راهی است برای کم کردن فشار افکار عمومی بر روی اصول گرایان وگرنه آیا اصلاح طلبان نمی توانند این نکته را تشخیص بدهند؟ (2460962) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۶:۵۴:۲۵
تا حالا تحلیل به این زیبایی نخوانده بودم. خودتون یه پا ماشالله سیاست مدارید!!! ممنون، عالی بود. (2460966) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۰۴:۵۰
جای تاسف دارد که اگر مجلسی ها بر اساس نظر نویسنده این متن بر اساس صحبت تند تیز اواسط تابستان رئیس جمهور دکتر فرجی دانا را استیضاح کنند و اکنون بخاطر صحبت آقای آشنا مشاور رئیس جمهور و آن هم در صفحه فیس بوک به دکتر نیلی رای اعتماد ندهند. شاید هم ببا توجه به لجبازی و کینه های حزبی این امر بعید نباشد. (2460982) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۰۸:۳۹
در هر حال و با هر توجیهی بسیاری از نمایندگان مجلس فعلی در انتخابات مجلس بعدی رای نخواهند اورد (2460989) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۰۹:۳۴
مجلسی که تحت تاثیر یک حرف و دو حرف و امدن ونیامدن وظیفه ملی و دینی خود را به باد تمایلات بسپرد مجلسی است غیر قابل اعتماد....... وعده ما با شما انتخابات آتی مجلس (2460991) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۱۴:۵۳
من متعجبم از این نوع تحلیل آسمان و ریسمان را به هم بافته که نتیجه دلخواه خودش رو بگیره
فرجی دانا داشت به خوبی کار میکرد و مشکلی هم نبود این مجلس بود که این بازی را شروع کرد البته البورسیه و ما ادراک ماالبورسیه
الف لطفا سانسور نکن! (2461000) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۱۹:۲۴
خیلی جهت دار تحلیل کرده بودید. اگه رییس جمهور شرکت نکنه گیر میدین که رییس جمهمور وزیر رو نمیخواست نرفت تا بیفته. اگه شرکت کنه میگید دفاعش زیاد از وزیر جدی نبود دل رییس جمهور میخواست این وزیر نشه. واقعا شما تا چه حد تخریب چی تشریف دارید اگه رییس جمهور نمیخواست که این وزیر رو معرفی نمیکرد به مجلس. واقعا که....... (2461007) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۲۲:۵۱
چطوز میشه ما رئیس جمهور و نمایندگان را با رای مسقیم خودمان انتخاب میکنیم او نوقت وزیر پیشنهادی رئیس جمهور رد میشه ؟ (2461009) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۲۳:۲۸
ایشون روحانی و دولتش را با احمدی نژاد و هم جناحی ها و حامیان سابق و منتقدان الانش اشتباه گرفته
دولت بیش از این سرش شلوغه که بخواهد از این سناریو ها بنویسه و نمایش بازی کنه این وزارت خانه وزیر داشت و کارش رو هم به خوبی داشت انجام میداد
فقط یک نکته رو باید رعایت میکرد و اون هم بودسیه و ما ادراک ماالبورسیه!!!! (2461011) (alef-13)
 
دنا
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۲۴:۰۱
آقا استدلال چیه دیگه؟قضیه از این قراره که مجلسی ها میخوان گزینه ی مورد نظر خودشون رو به دولت تحمیل کنند.دولت هم زیر بار نمیره.علتش هم اینه که دانشگاه مرکز سیاسیه کشوره و تاثیر زیادی روی انتخاب نماینده های مجلس داره.از اونجا که اکثربت مطلق دانشگاهیان طرفدار گروه های مجلس نشین الان نیستند،لذا نمایندگان میخوان به هر قیمتی این وزارت خونه رو به دست بگیرند تا با ادامه ی وضعیت 8 سال احمدی نژاد در دانشگاهها و فشار به دانشگاهها و دانشجویان و ادامه ی وضعیت خفقان ، آرای خودشون رو در دور بعد حفظ کنند.ولی ...!!! (2461013) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۲۴:۲۹
اقای رییس جمهور ازموده را آزمودن خطاست نباید بیشترازاین ازمجلس محترم انتظار داشت (2461016) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۲۴:۳۳
خیر اینطور نیست. چون اگر اینطور بود مجلسی ها به دکتر نیلی رای اعتمادمی دادند تا سناریوی دولت خنثی شود. (2461017) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۲۹:۴۴
روحانی دمت گرم (2461030) (alef-3)
 
حقیقت جو
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۳۲:۰۶
شما خودتان اقرار میکنید که چهره مجلس با عدم رای اعتماد به وزیر پیش مردم مخدوش میشود!!! مثلا شما نماینده این مردمید و باید از جانب انها حرف بزنید. پس چرا کاری میکنید که وجهه خود را بین مردم از دست بدهید (2461038) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۳۵:۳۷
اگر نیت دولت هر کدوم از سه مورد فوق باشه، باید فاتحه مجلسی رو خوند که انقدر راحت میشه بازیش داد (2461045) (alef-13)
 
عضو هیئت علمی
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۴۴:۱۹
با سلام
تحلیل سوم کاملا درست است. با این روش دولت سعی دارد ضمن مظلوم نمائی جامعه رای خود را در شهرهای بزرگ که شاید بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری تمایل چندانی به شرکت در انتخابات مجلس ندارند به صحنه فرا بخواند. این را به سادگی از بین کامنتهای خوانندگان همین سایت که ذیل خبرهای مرتبط با این موضوع می گذارند مشاهده کرد.
از آقای روحانی خیلی بعید است.اگر این روشها جواب میداد الان نگاه جامعه به احمدی نژاد این نبود. درد این جامعه صداقت است. جناب رئیس جمهور نگاهی به وزیر بهداشت دولت بیاندازید. مردم چنین مدیرانی می خواهند. (2461067) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۵۴:۵۲
خب بهتره وزیر غلوم با رای گیری از هیت علمی انتخاب بشن

چرا از انتخابی از روسای دانشگاه ها میترسن (2461093) (alef-13)
 
امانوند
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۵۶:۱۲
متاسفانه دولتي كه با راي مردم انتخاب شده با اين كار . مردم را و نيز نمايندگان منتخب مردم را و مجلس و قوانين جمهوري اسلامي كشور عزيزمان را مسخره كرده و هر اسمي هم روي آن گذاشته شود مسخره است وبس . (2461096) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۵۹:۴۲
حناب رئیس جمهور می دانست قطعا در قضیه ی استیضاح اقای فرجی دانا ایشان را کنار می زنند پس حضور نیافت . در قضیه ی رای اعتماد اقای نیلی حضور یافت تا نشان دهد قاطعانه از ایشان حمایت می کند و گزینه ی اصلی دولت است که البته رای اعتماد نگرفت .. حالا اقای رئیس جمهور چکار کند تا رفتارش منطقی باشد ؟ اگر در مجلس حضور نیابد ، می گویند اگر حضور می یافت ، فلانی رای می اورد . حال که حضور یافت باز هم گزینه ی مورد نظرش را نیاورد . حال به نظر شما دولت لجبازی می کند یا مجلس ؟ (2461102) (alef-10)
 
نمين
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۰۹:۳۳
روحاني إنسان با سياستي است ولي دشمنان نا اگاه به زمانه و لجباز و غير منطقي دارد (2461115) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۱۰:۳۳
مثل اینکه یه اشتباهی شده جهنم وبهشت رو خدا تعیین میکنه ها نه روحانی! (2461118) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۱۵:۰۵
مطلب از این ضعیف تر نداشتی الف؟! (2461127) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۲۱:۵۶
اقا من هرچی خواندم هیچی متوجه نشدم یه خورده بیشتر توضیح بدین (2461138) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۲۳:۳۸
دولت هدفی بزرگتر از وزارت علوم دارد ،دولت می خواهد همه چی را تقصیر مجلس بندازد و مردم را در مقابل مجلس قرار دهد(که مجلس داره لجبازی می کند) (2461144) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۳۸:۳۶
راست میگی؟؟؟ خب مجلس خودش رو با دولت منتخب مردم هماهنگ بکنه (2461512) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۰:۲۸:۳۲
مصطفی معین در صفحه فیس بوک خود، درباره رفتار مجلس با دولت و رای منفی به چهارمین گزینه دولت برای وزارت علوم نوشت:

مردم در ۲۲ خرداد ۱۳۹۲با آگاهی و امید به جایگزینی “اصلاح و اعتدال” به جای “افراطی گری و تحجر” رای دادند و دولت “تدبیر و امید” کار خود را آغاز نمود. در این دولت، اکنون حدود یکسال و نیم است که وزارت خانه علوم ، تحقیقات و فناوری و متولی اصلی پیشرفت و توسعه علمی ایران و به تبع آن دانشگاه ها، هنوز نتوانسته است از یک مدیریت باثبات و پایدار برخوردار شود! پس با توجه به سرعت شگفت انگیز تحولات علم و فناوری در جهان، دیگر صحبت از توسعه و پیشرفت علمی و قدرت اول علم و فناوری در منطقه شدن فقط یک شعار خواهد بود!

درابتدا مجلس به دلایل واهی به آقای دکتر میلی منفرد رای اعتماد نداد، سپس با فتنه گری و فضاسازی از معرفی آقای دکتر توفیقی جلوگیری شد، در مرحله بعد رای اعتماد داده شده به آقای دکتر فرجی دانا به فاصله کمتر از یکسال بازپس گرفته شد، و در نهایت به آقای دکتر نیلی نیز دیروز رای اعتماد داده نشد!؟ بنظرم این نوع تقابل و یا باج خواهی از یک دولت تازه تشکیل و درواقع بازی با مصالح کشور، در طول سال های پس از انقلاب بی نظیر بوده است!

به یاد دارید که این همان مجلسی است که با تایید، سکوت و نظاره گری خود عملا” شریک هشت سال ترویج آلودگی و فساد، تخریب بنیان های اخلاقی – فرهنگی و زیرساخت های اقتصادی کشور در دولت های نهم و دهم بود. شریکی که در عین حال به عنوان وکیل مردم، شاهد فقر روزافزون موکلین خود هم بود و دم نزد!؟

در چنین وانفسایی است که فرهیختگان صدیق و فرزانه دانشگاهی نمی توانند و نباید در انتظار رای اعتماد از این مجلس و به اصطلاح چنین نمایندگانی باشند! چرا که به قول شاعر:

“کبوتر با کبوتر ، باز با باز
کند همجنس با همجنس پرواز”. (2461910) (alef-13)
 
شهروند بدون پارتي
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۲۶:۵۸
من يك سوال از آقاي دكتر توكلي دارم و راهي جز مطرح كردن از اين سايت ندارم، لطفا بفرمائيد كه در كشورهاي ديگر وزيرها بايد نظر مثبت نمايندگان را جلب كنند؟ و اگر جوابتان آري است آيا همين درخواست باعث پارتي بازي نميشود؟ منظورم اين است كه وزير هم مجبور ميشود يك كوپن را براي هر نماينده و يا براي چند نماينده هزينه كنند بعد از انتخاب! و من ديده ام تعدادي از نمايندگان و خودتان بارها تلاش كرده ايد ناهنجارهاي موجود در جهت كسب مديريتهاي مياني را از اين راه حذف كنيد، دوستدارتان شهروند بدون پارتي (2461149) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۳۹:۲۷
شما گفتید دولت می خواهد چهره مجلس را مخدوش کند تا مردم در انتخابات آینده بهشون رای ندهند.پس چهره دولت احمدی نژاد را کی مخدوش کرد که مردم بهش رای ندادند؟ (2461165) (alef-13)
 
سیستانی کتول
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۴۰:۵۱
درشهرستانها مردم براساس تعلقات سیاسی نمایندگانرا انتخاب نمیکنند آنچه معیار انتخابات شهرستانها میباشد تعلقات اجتماعی وفرهنگی است پس بازیهای سیاسی دولت بامجلس درکاهش رای نمایندگان فعلی نقشی ندارد بهترین نمونه کاندیدای شورای هماهنگی اصلاحات درانتخابات ششم وهفتم مجلس شهرستان علی آبادکتول میباشد که حجت الاسلام دکتر ایرواتی حدودپنج هزارودکترعلا باوجودی که دودوره سابقه ی نمایندگی داشت ولی به دلیل عدم حمایت قومش حدودسه هزار رای آورد (2461167) (alef-13)
 
علی عسک
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۸:۵۵:۱۸
مقاله بسیار بی سر و ته بود (2461193) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۱۳:۵۳
جرا انتخاب وزیر علوم را به اساتید دانشگاه نمگذارند هر استاد دانشگاه اگر از نمایندگان بیشتر نفهمند کمتر نمی فهمند که چی به صلاح دانشگاه است (2461216) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۱۴:۱۹
حق با دولته لطفا مجلسیان به فکر اصلاح خودشان باشند (2461217) (alef-10)
 
ن
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۲۳:۵۰
واقعا اینها اگر نماینده مردم هستند چرا دوست دارند با تصویب قانون منکر کشور را به جولانگاه کمیته ای ها تبدیل کنند کارنامه کمیته که مشخص هست اقای توکلی شما هم که در ان زمان سخنگو بودید اگر خوب بود چرا جمع شد البته ابدیت شده کمیته میشه نهی ازمنکر (2461233) (alef-13)
 
خامد
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۳۲:۰۰
این تحلیل هارو باید در کرسی های دانشگاهی بررسی و تدریس کرد (2461247) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۳۶:۱۳
حرف آقای آشنا بحق بود. توهینی هم ندیدم. استدلال شما هم..... (2461254) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۴۲:۰۸
تحلیل خوبی است.سناریوهای یادشده محتمل بنظر میرسند. (2461263) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۵۰:۰۹
خوب نمایندگان نیز در حرکتی هوشمندانه آقای نیلی را تایید میکردند تا تیر همه سناریوهای دولت به سنگ بخورد!!! به نظر میرسد نویسنده محترم در پی نمایش چهره ای مظلوم از نمایندگان تندروی مجلس است. (2461272) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۹:۵۳:۴۷
اگر اینها که میگویید درست بود و علی‌ قول شما نمایندگان این دلایل را میدانستند، باید به این وزیر رای مثبت میدادند. (2461275) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۰۰:۲۲
این داستان بافی های شما مدعیان اصول واقعا باعث تهوع هست! اگر منطق ندارید، لااقل بی احترامی نکنید! شما چقدر دکتر نیلی رو میشناسید که انگ ناتوانی مدیریتی میزنید و ایشون رو "بازیچه" خطاب میکنید!؟ این دو روز هرکجا هرچیز خوندیم توهین به دکتر نیلی بوده! آخر برای چی؟! نه تنها با بی انصافی و باند بازی گره تو کار مردم ایجاد میکنید! عمل زشت خودتون رو هم با تخریب بقیه میپوشونین!! (2461286) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۰۵:۰۰
""یک از دلایلی که سبب شده پای دولتی ها در عملی شدن استیضاح یا عدم رای اعتماد وزرا به میان آید، این است که گزینه مدنظر دولت به این جایگاه برسد. ""
اگر وزبر نباید مد نظر دولت باشد، پس باید مد نظر کی باشد؟؟؟؟ اصلا پس دولت چکاره است؟؟؟ اصلا مردم چرا می روند یکی را می کنند رئیس جمهور؟؟؟؟ که وزیران مدنظر دیگران باشند؟؟/؟/ (2461291) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۰۹:۰۵
بنظر من متن خوبی بود. (2461296) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۰۹:۲۳
تحلیل خوبی بود (2461297) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۱۸:۱۶
در همه اين سناريو هاي احتمالي ف بي سياستي نمايندگان عامل اصلي است .

اينكه فردي را بدون ارائه مدرك فتنه گر بدانيم انصاف است ؟

"عده ای از اهالی سیاست بر این باورند که استیضاح وزیر سابق علوم پاسخی از سوی نمایندگان مجلس به رئیس جمهور و اظهارات آن روزهای وی بود. "

يعني واقعا"‌نماينده ها همچين طرز فكري را دارند ؟
براي تنبيه رئيس جمهور به وزير علوم او راي نمي دهند ؟
وزير را استيضاح مي كنند چن از رئيس جمهور خوششان نمي آيد ؟

من واقعا" عاشق اين مرام اصولگرايي هستم (2461306) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۳۲:۴۸
اصلاح طلبان پاک ترین مدیریتها را در کشور داشته اند ، نوشتار فوق شدیدا بوی توهم می دهد. (2461323) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۳۷:۱۰
نود درصد مدیران و نمایندگان مجلس جزو کم تجربه ها و افراد که تنها به فکر منافع شخصی خود هستند استنادش هم عملکرد انان و وضعیتمملکت است پس بهتر است اینقدر خبرگان و کارشناسان اصلی این مرزو بوم را متهم به بی تجربگی نکنید خود من از نظر مدیریتی حاضرم با تک تک وزرا و نمایندگان نزد یک تیم بی طرف رقابت کنم (2461329) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۵۹:۲۶
طوری درباره دولت حرف می زنید که انگار در مورد انگلیس حرف می زنید (2461355) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۰۳:۳۳
هم دولت می داند چه می کند هم مجلس همه برای ماندن در قدرت تلاش می کنند پس اعتقاد به خدا چه می شود (2461360) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۰۴:۰۸
فکر نکنم دیگه این حنای همه اشکالات را گردن طرف مخالف انداختن برای مردم رنگی داشته باشه. (2461363) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۱۳:۳۰
این نظر کارشناسی بود یا تخیل؟ (2461379) (alef-11)
 
میرزا
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۱۳:۳۸
نیلی احمد آبادی از نظر بسیاری از کارشناسان و نمایندگان فردی کم تجربه و بدون توانایی لازم برای وزارت علوم بود اما کامران دانشجو نه.
درود به شرفتون. (2461381) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۰:۲۲:۰۲
نمیدونم به کنایه گفتی یانه؟ اگه کنایه هست + و گرنه - (2461686) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۱۵:۰۶
هجمه های اصلاح طلبان ؟ بابا شما دیگه کی هستین . روحانی خودش علنا تو کنفرانس خبری میگه هیچ فشاری از این طرف نیست که هیچ همه فشارا از اون یکی طرفه . واقعا فقط می شه براتون تاسف خورد. (2461382) (alef-11)
 
رفیق
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۳۲:۵۳
شما ی نگاه به اظهارات وزیر معدن توی چندماه پیش بنداز که درباره انتصابها چی گفت بعد اینطور بتاز (2461502) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۱۵:۱۳
زنده باد دولت امید
زنده باد روحانی (2461384) (alef-13)
 
بانو
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۱۸:۳۳
بخش داخلی الف انگار شدیدا دچار توهم توطئه شده. دوستان اصولگرا، لطفا سعی نکنید با این تحلیل های شگرف، اقدام مجلس ها رو ماله بکشید. چون هر کاری کنید لجبازی این آقایان و خانمها مخفی نمیشه. از دولت روحانی توقع دارند فردی رو به عنوان وزیر علوم معرفی کنه که مثلا اگه جلیلی رئیس جمهور شده بودانتخاب می کرد. (2461389) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۱۸:۳۷
به فرض که حرف شما درست باشه-این نشون میده این رییس جمهور و افراد اطرافش واقعا سیاست مدارای کار کشته ای هستن و به این میگن دولت نه دولت بی تدبیر و بد عملکرد احمدی نژاد-
روحانی مچکریم (2461391) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۲۱:۳۹
خب شما که به سناریوی دولت واقف بودین به همین وزیر پیشنهادی رای اعتماد میدادید.. مطمئنا انتخاب گزینه اصلی برای شما گران تر تموم میشه. (2461397) (alef-11)
 
سعيد روشن
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۲۲:۰۹
دوبار مطلب را خواندم كجاي مطلب نوشته شده مشاور رئيس جمهور توهين به نمايندگان بوده متوجه نشدم ....يعني نمايندگان اينقدر حساس تشريف درند اينها كه توهين ها و برخوردهاي شايسته و درخور رئيس جمهور قبلي را كه خوب دوام مي اوردند الان حساس و نكته سنج شدند اگر درجه حساسيت اقايان اينقدر بالابود كه مجلس بعد نظارتي خودررا و سستي در نظارت بر اختلاس هاي سريالي را بايد پاسخگو ميشد و چشم و گوش ملت قبل از ريشه دواندن فساد در دستگاههاي دولتي حساسيت و نكته سنجي خودشونو اونجا نشون مي دادند (2461398) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۲۴:۵۷
با سلام با این حرکاتها چه از جانب مجلس محترم و چه دولت محترم من واقعا ناراحت میشوم و در کنار قبر شهدا همیشه با احساس درد و اندوه سر فرود میاورم که آنها باچه انگیز ه ای در جبهه ها حضور پیدا کردنند و بعد جناههای مختلف چطور برای بدست گرفتن شریانهای اقتصادی این مملکت چظور حاظر میشوند که کلیه اصول اخلاقی را زیر پا بگذارند و فقط به جپاول بیت المال فکر کنند واقعا متاسفم (2461402) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۲۵:۵۴
تحليل گر عزيز يه نگاه تو آينه به خودت بكن و يه بار ديگه تو همين وضعيت متني كه نوشتي رو براي خودت بخون! (2461406) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۳۲:۴۱
فکر نمی کنید چهره مجلس نهم با این نحوه فعالیت به انداره کافی مخدوش شده است؟؟؟ (2461422) (alef-11)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۳۷:۰۴
آقای نویسنده!
موندم چجوری تونستی آسمون و یسمون رو ببافی و این استدلال رو از خودت ساطع کنی؟
فکر کردی هنوز دوره دولت نهم و دهم و روزگار تحلیلهای آبدوغ خیاریه؟ فکر کردی هنوز در بر همون پاشنه می چرخه و مصالح مملکت بازیچه سیاست بازی چندتا نماینده است؟
و یک چیز دیگه، برای شناساندن ذات این مجلس به مردم، هیچ نیازی به موش و گربه بازیهای سبک مهرورزانه نیست. آنجا که عیان است چه حاجت به بیان است. (2461430) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۳۹:۰۷
چهره مجلس قبلا مخدوش شده بود اینها بیشتر به نظر من باز توهم توطئه است. (2461431) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۱:۵۷:۰۴
تا اين جا كه دولت اعتدال با عملكردى خوب
دل ملت را برده است / (2461452) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۱۱:۱۱
الف فقط نگاه کن به اون مطلبی که درباره رای نیاوردن نیلی گذاشتی.. بین مجلس چقدر محبوبه!!! (2461466) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۲:۴۱:۳۱
نةبرادرلازم نیست روحانی ازکرة مریخ کاندیدای وزارت علوم معرفی کنةتااصولگریان بةوی اعتمادنمایندبلکةاگروی مشکلی نداردازبدنة وزارت علوم شخص بدون حاشیةوغیرمرتبط بافتنةمعرفی کندتانتیجةمشخص شود (2461516) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۱۰:۳۰
واقعا سیاست مدارهای کارکشته ای هستند هیچ دولتی نمی تونست سناریو ها را ایناقدر زیبا کنار هم بچینه. (2461559) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۱۷:۴۳
خدا مرگتاون بده بااین تحلیل مسخره (2461571) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۳۱:۴۴
روحانی مچکریم. (2461598) (alef-13)
 
دنا
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۵۰:۲۱
الف کلا دستت به سانسور رفته.155 نظر تکراری؟فقط این وسط میخوای بگی نصف نصف مخالف و موافق هست؟خودتم خوب میدونی وضعیت از چه قراره.چرا سانسور میکنی؟بذار سایتای اصلاح طلب کم کم باز شن ببینم دیگه کی میاد به تو سر بزنه!مارو باش فکر میکردیم یه حداقلایی از عدالت داری... (2461631) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۵۴:۳۰
واقعا متشکر که اوج طرز تفکر مجلسی ها رو به ما نشون دادید. خوب‌حتما با همین استدلال ها هم‌قوانین رو تصویب می کنید دیگه. ما نمایندن نخوایم باید کی رو‌ببینیم؟ (2461638) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۳:۵۶:۴۴
دلم براي الف مي سوزه كامنت هاي متمايل به اصلاح طلبان است را در ته ليست و با تاخير زياد منتشر ميكند كه راي مثبت كمتري داشته باشند !!! هه هه هه خيلي ساده ايد كه مخاطب را بزغاله فرض ميكنيد (2461641) (alef-13)
 
asad
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۲:۰۰:۱۵
گیرم که درست!
مجلسی که بر اساس تحلیل شما این قدر عمق دید نداره که خودش رو وارد یا بازی باخت-باخت میکنه. آیا میتونه از حقوق ملت دفاع کنه؟ و نگاه لازم رو برا حرکت کشور رو به جلو داشته باشه?!!! (2461768) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۹:۲۵:۰۴
"بدین وسیله چهره مجلس نهم را در بین مردم مخدوش کند."؟!؟؟!؟!؟!؟!

مگه قبل از این مخدوش نبود ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟ (2461847) (alef-10)
 
ی-م
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۹:۵۱:۰۳
عدم تلاش دولت برای پشتیبانی از وزیری که معرفی کرده چه معنی دارد مثلا باید به نمایندگان وعده چند عدد بورسیه بدهد تا انها به وزیر پیشنهادی رای بدهند یا اینکه گفته ای برای خدشه دار کردن اعتبار مجلس وزیری معرفی کرده که رای نیاورد اولا اعتبار مجلس ونمایندگان ان در نزد مردم روشن است با سنگ اندازی هایی که جلو دولت انجام داده اند دوما چنانچه فردی مورد تایید نبود معرفی نمی کرد سوما جوانان دانشگاهی افکارشان با نمایندگان مجلس خیلی متفاوت است انها دنبال حق و عدالت هستند و نمایندگان دنبال سود جویی و رانت و باند بازی پس ابدا در یک راه حرکت نمی کنند (2461867) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۱:۲۷:۴۰
شما که اینقدر باهوشی چرا رای اعتماد ندادین؟ (2461989) (alef-10)
 
جاوید
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۲:۲۷:۵۸
هدف دولت فقط تخریب مجلس هست.دولت میدونست نیلی رأی نمیاره بدینوسیله میخواست مردم رو در برابر مجلس بذاره تا انتخابات بعدی رو هدایت کنه.مردم نباید ساده باشن و گول این بازیها رو بخورن.چیزی که مشخه هدف این دولت مثبت نیست .درگیریهای سیاسی فقط به ضرر مردم تموم میشه و بازنده اول و آخر تمام این درگیری ها مردم هستند.مردم نباید اجازه بدن اونها رو وارد بازیهای سیاسی بکنن و هر جور که بخوان بچرخونن.بترسید از اون روزی که ملت دودسته بشن ،این خواست دشمنان نظامه که ملت ایران از هم گسیخته بشن .بعد بلایی که سر عراق ،افغانستان و...آوردن سر ما هم بیارن.جوانان عزیز سطحی فکر نکنن و عاقلانه تصمیم بگیرن. (2462084) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۲:۳۷:۲۲
خوب شما هم بطور هوشمندانه به وزیر رای میدادین تا نقشه شون نقش بر آب بشه. (2462107) (alef-3)
 
علیرضا بیرجند
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۷:۵۵:۲۴
نمایندگان محترم مجلس نماینده حداکثر مردم نیستند مردم ایران اگر شورای نگهبان به قانون اساسی درست عمل کند درانتخابات سال آینده مردم شریف ایران نمایندگان واقعی خود را به مجلس خواهند فرستاد (2462516) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۹:۰۳:۳۹
مجلسی که مصلحت اندیش است و منافع مردم را نا دیده می گیرد واز درد و رنج مردم بی اطلاع است بیشتر از این انتظار نمی رود (2462595) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۲۲:۳۵:۵۰
برداشتن جو امنیتی از دانشکاهها ،باز آمدن دانشجویان ستاره دار واساتید بازنشست داد شده جز وعده های ریس حمهور ومطالبه اکثردانشجویان ومردم است.دولت برای حفظ پایگاه اجتماعیش چاره ای جز معرفی گزینه ای با گرایشات اصلاج طلبی ندارد (2462829) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۴:۱۲:۳۱
اقدامات مجلس کاملا اقتدارگرایانه ، تمامیت طلب و بدور از منطق است. یعنی اصلاح طلبان حق ندارند در مجلس حضور یابند؟ انتخابات سال 92 ریاست جمهوری برخاسته از رای اکثریت چه کسانی بود؟
تحلیل بدی نبود "الف" ولی با این جمله "نیلی احمد آبادی که از نظر بسیاری از کارشناسان و نمایندگان فردی کم تجربه و بدون توانایی لازم برای وزارت علوم بود" کاملا مخالفم...کامران دانشجو آدم پخته و با تجربه ای بود؟
هیچ نقد عملکردی صحیحی از نیلی احمد آبادی نشد. کاسه لیسی از فتنه تا کی؟ چقدر؟ (2464126) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۰۸:۳۸:۴۹
خوب اگراین طور بود مجلس باید رای اعتمادمی داد (2465303) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۲۲:۲۸:۳۶
سناریوی چهارم:
معرفی یک خانم به عنوان وزیر علوم جهت تحریک خانمها در مشارکت انتخابات مجلس دهم با رای عدم اعتماد مجلس فعلی به نامزد خانم جهت تصدی وزارت علوم. (2466868) (alef-13)
 
هدایت حقجو
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۱۰:۳۷:۲۱
اگر هرکدام از این احتمالات درست باشد که واقعا کار هوشمندانه ایست و باید به روحانی آفرین گفت حتی می توان گفت که قصدش همه ی این ها بوده و با یک تیر چند نشان زده ولی باید گفت که این دیدگاه ها بسیار بدبینانه است و دولت را تخریب می کند بعید است که این وقایع عمدی باشد (2467186) (alef-13)
 
حسینی
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۰۳:۰۹:۵۹
مجلس اشتباه بزرگی کرد به وزیر پیشنهادی رای نداد در واقع مجلس در برابر ملت ایستاد (2472509) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.