۷۲
توصيه به ديگران
۸
 
کد مطلب: 51675
اصرار بر بي‌اعتنايي به قانون، چرا؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۹
اقدام دولت برای کاهش ساعات کار ادارات در ماه رمضان چند سال است که از سوی دولت انجام می‌گیرد و مجلس هم نظر مخالف خود را هر سال اعلام کرده است.



طبق مصوبه شورای انقلاب در سال 59، ساعات کار همه حقوق بگیران و کارمندان دولت 44 ساعت است. این قانون در قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1386 مجددا تصویب شده است. کارمندان در مقابل حقوقی که از دستگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات دولتی می‌گیرند موظفند 44 ساعت کار اداری داشته باشند. این قانون هیچ اختیاری به دولت نسبت به کاهش ساعات نداده است. فقط دولت حق دارد در طول هفته این ساعات را تقسیم و توزیع کند مثلا در تهران پنجشنبه را تعطیل کرده و ساعات آن‌را به سایر ایام هفته اضافه کرده است.



در سال‌های گذشته وقتی این موضوع از سوی دولت و رییس جمهوری مطرح شد، روسای مجلس وقت خلاف قانون بودن آن را به صورت رسمی اعلام کردند. این موضوع هم در زمان ریاست مجلس آقای دکتر حداد عادل در مجلس هفتم اتفاق افتاده است و هم در زمان دکتر لاریجانی که نامه به آقای رییس جمهور نوشته و مصوبه دولت را غیرقانونی اعلام کرده است.



ضمنا سال گذشته کمیته‌ای در کمیسیون اصل 90 تشکیل دادیم، ماحصل آن کمیته هم طی نامه‌ای به دولت اعلام شد که کاهش ساعات اداری در طول یک ماه خلاف قانون است. قبلا دیوان محاسبات هم غرامت حاصل از این تصمیم را هم محاسبه کرده بود که با توجه به تعداد دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دولتی خیلی زیاد و قابل توجه است. کاهش 2 ساعت کاری در روز و حدود 42 ساعت جمعا نزدیک به 7 روز تعطیلی در طول یک ماه می‌شود و بدیهی است ضمن افزایش میزان تعطیلات، راندمان کاری ادارات را که چندان هم مطلوب نیست کاهش می‌دهد.



انگیزه دولت از این اقدام یک نوع مساعدت و تخفیف به کارمندان خودش است و لکن این لطف در حق کارمندان و کارکنان دولت، نوعی بی‌توجهی و کم‌لطفی به مردم است.



اولا دولت فقط برای کارمندان خودش نیست و اگر لطفی می‌کند باید به همه مردم اعم از کارکنان و غیر آن‌ها باشد مخصوصا اگر این لطف به کارکنان و کارمندان، موجب تبعیض یا مشکلی برای مردم شود.



ثانیا این تصمیم دولت برای کارکنان شرکتهای غیر دولتی و کارکنان موسسات غیر دولتی و همین طور کارگران نیست و این یک تبعیض آشکار است و ناهماهنگی بین ادارات و شرکت‌های دولتی با شرکت‌های غیردولتی و موسسات خصوصی را دامن می‌زند و انگهی تصمیم و اعلام نسبت به آنها (بخش های غیردولتی) اگر  طبق قانون مدونی نباشد، تعارض بین حقوق صاحبان کارخانجات و شرکت‌ها از طرفی و کارگران و کارکنان آنها سوی دیگر را به وجود خواهد آورد.



ثالثا این تصمیم موجب سرگردانی مردم در مراجعات به ادارات و موسسات دولتی است. قهرا شروع ادارات با یک ساعت تاخیر و شروع به کار در مراکز دولتی که معمولا با تاخیر مرسوم و معمول همراه است موجب سرگردانی ارباب رجوع در ساعات اول ادارات خواهد بود. از سوی دیگر تعطیلی یک ساعت زودتر موجب می‌شود عملا از وقت ظهر کارهای ادارات با رکورد روبه رو شود و کار مردم مختل شود.



رابعا: ماه مبارک رمضان ماه نشاط معنوی، ماه تغییر و تحول مثبت در جامعه است و نباید به ماه رکود، تعطیلی، سستی و کم کاری تبدیل شود و نباید ماه رمضان چنین اموری را تداعی بکند، بلکه باید فرهنگ کار و خدمت رسانی و تلاش و کوشش در کنار معنویات و عبادت را رونق دهیم.



در خاتمه مجددا این موضوع را یادآوری می‌کنم که اگر دولت استدلال مبرهن و محکمی برای این‌کار دارد با رفع تبعیض‌ها و اشکالات موجود از طریق قانونی باید عمل کند و با ارایه لایحه به مجلس اختیار چنین تغییراتی را بگیرد.



طبق قانون موجود اقدام دولت یک اقدام غیر قانونی است و اینکه به نامه‌های مجلس بی‌اعتنایی کنند و پاسخ مجلس را ندهند به هیچ وجه پذیرفته نیست. ما از شخص رییس جمهور که همواره از اقدامات خود دفاع کرده است و آنها را قانونی تلقی نموده است انتظار داریم مجوزات و توضیحات قانونی خود را در این مورد اعلام کند تا هرگونه مسئله خلاف قانون عمل کردن مرتفع شود.



*نماینده تبریز، آذرشهر، اسکو



مرتبط:

رمضان؛ ماه تنبلي و کم‏ کاري؟



 

 
Share/Save/Bookmark
 


محمد
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۰:۲۹:۲۵
اينا رو براي ما مي نويسيد كه چي قانون شكني در اين دولت رو كيه كه ندونه اين نماينده هاي مجلس بخصوص هيات رئيسه هستند كه بايد جلوي اين كار رو بگيرند. (210261)
 
گلستان
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۰:۳۶:۳۰
با سلام و خسته نباشید . با توجه به غیر قانونی بودن تغییر ساعت اگر به جای اینکه برای همه کارکنان در تظر گرفته شود فقط برای خانمهای کارمند در نظر گرفته شود بهتر است زیرا خانم های کارمند علاوه بر کار خانه به فعالیت های اجتماعی می پردازند .
پس نیاز به تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی می باشد (210266)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۱۱:۰۳:۴۹
آقا یا خانم گلستان, این نظر شما دیگه یکم بیش از حد راه چاره ست. با این نظر شما, خدا بهمون رحم کرده احمدینژاد رییس جمهوره, نه شما. یکم رو جملاتی که نوشتید تامل کنید. یعنی چی که خانمها رو از آقایون جدا میکنید. اصل بحث بر سر اینه که این تعطیلیها لازم نیست حالا شما میگید فقط خانمها ساعت کارشون کمتر بشه؟ بازم خوش به انصاف احمدینژاد. (210856)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۱۷:۲۷:۱۸
آخه کارمندان مگه چقدر کار مفید در روز دارند که حال 2-3 ساعت کمو زیادش تاثیر داشته باشه! اول ببینید چقدر کار می کنند. (210996)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۰:۴۷:۵۲
با عرض سلام

آقا شمارا به خدا اگر کاری از دستتان بر میآید انجام دهید این همه حرف و حرف و حرف و نامه و نامه و نامه و .......... آخه اینها به چه درد میخورد. وگرنه اکثریت مردم این مسائل را میدانند. مهم اینست که شخص مورد خطاب شما توجهی به این حرفها که ندارد هیچ بلکه منتظر است تا دقیقا عکس خواسته شما را اجرا کند و اجرا هم میکند. حالا شما هی فقط حرف بزنید و نامه بنویسید و ............. اخرش هم هیچ. آخه تا کی به خدا خسته شدیم از این بی قانونیها اصلا ضمانت اجرای قانون چیه ؟ باید چه کار کرد؟ آقا تکلیف هزاران تخلف در اجرای بودجه توسط دولت چه شد ؟ پس مجلس چه کاره است که دولت خودسرانه ساعت نعیین میکند؟ واقعا متاسفم برای این مجلس !
آقا خداییش اگر در زمان دولت آقای خاتمی هم بود مجلس این همه از حق مردم گذشت میکرد؟ پس تبعیض را مقایسه کنید.
شما هم این مطالب را منعکس بفرمایید اگر کاری از دست کسی بر میآید (کار) انجام دهد و گرنه شما هم خود را و مارا دائم با این حرفها خسته نفرمایید لطفا. (210279)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۰:۵۵:۳۶
جناب آقای نماینده، چطور مجلس محترم هر وفت خواست نعطیل کند، ولی دولت در مورد مستخدمینش هیچ اختیاری نداشته باشد! توجه کنید که اکثر مردم در ماه مبارک رمضان دیرتر کار خود را آغاز می کنند که با توجه به برخواستن در نیمه شب برای عبادت و صرف سحری امری طبیعی است. همچنین در مناطقی نظیر تهران که کارمندان معمولا مسافت طولانی برای رسیدن به محل کار خود طی می کنند، زمان بیشتری برای رسیدن به محل کار یا منزل (برای صرف افطار) صرف می شود.به هرحال دیر آمدن به سر کار بهتر از چرت زدن و بی حالی در محل کار است. همیشه یک سوزن به خود بزنیم، یک جوالدوز به دیگران! (210283)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۵۵:۰۶
جناب آقای مهدی
این مردمی که شما می گید کیا هستند؟
آیا کارگری که باید سر ساعت حاضر شود و حتی نیم ساعت استراحت نهار را هم ازش دریغ می کنند جزء این مردم نیستند؟
یا کسانی که به دلیل گرانی باید چند جا و یا ساعات بیشتری در سر کار خود حاضر باشند جزء مردم نیستند؟
این ادارات تن پرور و کند که بیشتر بودجه جاری کشور صرف تنبلی و کم کاری این آقایون(البته اکثریت و نه همه) می شه جزء مردمند! (210397)
 
عباسی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۰:۵۷:۳۳
کار دولت خوب است . قانون را اصلاح کنید . واقعا\" مشکل است وقتی برای سحری بیدار میشویم اگر یکی دو ساعت نتوانیم استراحت کنیم خستگی ناشی از این بیداری سبب میشود بازده کاری ما در محل کار پائین بیاید . در سالیان گذشته که مجبور بودیم طبق ساعات عادی سرکار حاضر شویم معمولا\" پس از سحری و نماز صبح تا ساعت حرکت به سمت کار فاصله کمی وجود داشت که تا خوابمان می برد باید بیدار می شدیم و عملا\" بعد از ساعت بیداری شبانه جهت سحری نمی توانستیم بخوابیم . حالا حساب کنید از ساعت دو نصف شب تا ساعت دو بعد از ظهر آنهم روزه باشی آیا نای کارکردن داری ؟
واقعا\" کار دولت عالی است و بازده کاری ماه رمضان بیش از سایر ماه هاست . لطفا\" قانون را اصلاح کنید . (210284)
 
حمیده
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۰۸:۳۲
جناب عباسی عزیز، اگر من از پول شما به مردم فقیر که دارند از گرسنگی می‌میرند کمک کنم کارم خوب است؟ این پول بیت‌المال است و متعلق به همه‌ی مردم چه بخش خصوصی و چه دولتی. دولت حق ندارد از حق تمام مردم فقط به کارمندان خودش لطف کند.
حداقل می‌توانست این طور تصمیم بگیرند که ادارات را ملزم کنند با مرخصی ساعتی روزه‌دارانی که می‌خواهند در ماه مبارک رمضان دیرتر به محل کار بیایند یا زودتر بروند موافقت شود. در این صورت باید می‌دیدیم وقتی از مرخصی سالیانه‌ی شما کم شود، آیا باز ترجیح می‌دادید یکی دو ساعت بیشتر استراحت کنید.
انشاءالله روزه‌های شما قبول باشد ولی جهت اطلاع عرض می‌کنم اذان صبح حدود ساعت پنج صبح است نه دو نصف شب! (210412)
 
عباسی
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۰۸:۳۲:۵۲
خواهر عزیزم
گفتم که دولت با این کارش سبب بهره وری بیشتر محیط کاری را فراهم کرده و اگر همان منوال گذشته باشد بازده کاری کم میشود .به علت خستگی . در مورد اذان صبح هم فرمایش شما درست است ولی در نظر داشته باش که ساعت رسمی یک ساعت به جلو برده شده و در اصل ساعت چهار است . حتما\" دوساعت وقت لازم است تا شما برنج و آبگوشت یا هر چیز دیگری آماده کنید . در ضمن نیم ساعت هم جهت صرف سحری وقت لازم است . قبول طاعات هم دست خداوند است .حتی ممکن است ذره ای مقبول نباشد اما چه کنیم وظیفه ای است که ملزم هستیم .
در مورد پیشنهاد شما جهت مرخصی ساعتی تقریبا\" هیچ یک از کارکنان قبول نمی کنند و ترجیح می دهند با تن خسته در محیط کار حاضر شوند ولو بازده کاری به صفر برسد . اینقدر هم نگوئید که دولت به ما لطف می کند . مگر نه این است که لطف را باید جوابی مشابه باشد . اتفاقا\" کارکنان دولت کمتر به دولت رای دادند . دلیلش هم این بود که دولت کمی از حقوق ما زد تا به بقیه مردم چیزی برسد . طی این چهارسال حقوق ما رشد کمتری داشت . (210770)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۲۹ ۰۸:۲۵:۳۲
معذرت می خوام جناب آقای عباسی
منت چی رو به سر ما گذاشتید؟
از حقوق شما زد؟
به حقوق کی پس اضافه کرد؟
کارگر؟
شما اصلا خبر داری تو صنعت چه خبره؟ اکثر شما دولتی ها 0.1 کارگرهای صنعتی کار نمی کنید و همیشه حقوق بالاتری می گیرید. می شه مشخص کنید این آدمها که حقوقتون رو بهشون تقدیم کردند چه کسانی هستند تاهمه با هم بیاند و از شما عذرخواهی کنند.. (211363)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۰:۵۸:۱۹
اگر نفت نداشتیم, در روز 25 ساعت هم کار میکردیم, هیچ اتفاقی نمیافتاد. حالا یکی پیدا شده میگوید دغدغه اسلام دارد و میخواهد تمام و کمال آن را اجرا کند. کل ماه رمضان را هم تعطیل کنند, در این مملکت آب از آب تکان نمیخورد, میگویید نه؟ صبر کنید با هم ببینیم. (210285)
 
خراسانی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۱۰:۳۸
کجایند مدعیان اجرای قانون که در این ایام همواره بر طبل اجرای قانون می زدند تا در اینجا نیز بانگ برآورند. یادمان نرفته از همه چیز بهره گرفتندتا به مقصودشان برسند. به نمونه بخشی از متن گهر بار امام راحلمان را که خبرگزاری فارس به تاریخ 88/03/26 به شماره:8803260451 آورده می آورم.

بازخواني فرمايشات حضرت امام خميني (ره)
غلط مي‌كني قانون را قبول نداري قانون تو را قبول ندارد......
××××××××××××
* قانون معنايش اين است كه{ همه} چيزها {را} به حسب قانون اسلامي ، به حسب قانون كشوري كه منطبق با قوانين اسلام است ، همه را ،‌وظيفه‌اشان را قانون معين كرده‌. بعد از اين كه قانون وظيفه را معين كرد ، هر کس بخواهد كه برخلاف او عمل بكند، اين يك ديكتاتوري است كه حالا به صورت مظلومانه پيش آمده است و بعد به صورت قاهرانه پيش خواهد آمد و بعد اين كشور را به تباهي خواهد كشيد و اين كشور وقتي به تباهي كشيده شد و اين مردم متفرق و مختلف با هم شدند ، اين همان وظيفه اي است كه براي ابرقدرتها بايد انجام بدهد اين آدم انجام داده،‌ ولو خودش نمي فهمد، اگر بفهمد كه ديگر مصيبت بالاتر است،‌لكن خودشان ملتفت نيستند(صحيفه امام جلد 14 صفحه 415)
××××××××××××××××××××××
متن را می توانید در اینجا ببینید
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8803260451 (210293)
 
خودي
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۱۹:۱۸
بايد به عرض برسانم رئيس جمهور ولايت پذير ما همواره انساني سخت كوش بوده ، هستند و خواهند بود انشالله
بنابراين كوتاه كردن ساعات كاري توسط دولت كريمه ايشان ، نه تنها باعث رواج فرهنگ تنبلي نمي گردد بلكه منتج به شادابي و طراوت بيش از حد مردم روزه دار خواهد شد به طوريكه مي بينيم
از طرف ديگر حال كه رئيس جمهور مردمي ما اين چنين فرصت عبادات را در اين ماه عزيز براي برادران و خواهران روزه دار فراهم نموده اند شايسته است سايت وزين الف بجاي نقد كارهاي بسيار معنوي و مثبت دولت و گذاشتن چوبهاي با قطر بالا در لاي چرخ دولت عزيزمان، ضمن قدرداني از شخص شخيص و پركار و مردمي رئيس جمهور و حاميان ايشان زمينه را براي اجراي قوانين بديع ديگر توسط اين دولت خدمتگزار كه مانند آن از ابتداي خلقت عالم و آدم وجود نداشته و نخواهد داشت فراهم آورد
ضمنا فراموش نگردد كه اطاعت از شخص رئيس جمهور داراي شان بسيار بالائي بوده و در طول اطاعت از فرامين الهي مي باشد فلذا مومنين عزيز مشغول به خدمت در سايت الف را از پياده شدن از قطار خودمان و سوار شدن به قطار ديگران بر حذر مي دارم
در آخر از سانسورچي عزيز كمال تشكر را دارم ، و به ايشان اين اجازه را مي دهم كه به صلاحديد متن بنده را ماهيتا عوض كرده و طوري كه به كسي در قطار خودمان آسيبي نرسد آنرا در ستون نظرات درج نمايند (210297)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۰۷:۰۳:۴۶
می دانیم که حقوق همه کارمندان بر اساس 44 ساعت کار در هفته منهای تعطیلات رسمی محاسبه میشود.
آیا حقوقی که شما دوست عزیز به دنبال گرفتن آن هستید بدون اینکه به اندازه کافی کار کرده باشید حلال است؟ (210749)
 
عباسی
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۱۴:۰۱:۱۵
عزیزم . من اگر روزی ده ساعت در اداره باشم و بیکار بگردم بهتر است یا اینکه یک ساعت باشم و کار کنم . چرا به کیفیت توجه ندارید . کیفیت کار مهمتر است .خدا کند هر چه زودتر اصل 44 اجرائی شود شاید از این فلاکت بدرآئیم . (210912)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۹ ۰۴:۴۶:۵۵
اگر اصل 44 واقعا اجرایی شود بخش خصوصی مانند دولت نیست که بگذارد کارمندانش ده ساعت بیکار در اداره بگردند و یا منت بگذارند و یک ساعت کار کنند و در این صورت فلاکت شما افزایش خواهد یافت. (211331)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۲۶:۲۱
در مملكتي كه اين همه تعطيلات بي مورد دارد در مملكتي كه به گفته خود منابع دولتي تنها يك ساعت در روز كار مفيد در دستگاه هاي دولتي انجام مي شود در مملكتي كه هيچ توليد بدرد بخوري جز نفت ندارد، اينهمه اصرار بر اينكه در ماه رمضان هم ادارات 8 ساعته باشد براي چيست؟ كيست كه نداند حتي در روزهاي معمول هم اكثر ادارات تنها تا ظهر خدمات ارائه مي دهند و عملا بعد از طهر تعطيل هستند. (210300)
 
حمیده
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۳۵:۱۰
چرا مجلس از اختیارات قانونی خود در مقابله با بی‌قانونی دولت استفاده نمی‌کند؟! واقعا چه کسی باید با این بی‌قانونی‌ها مقابله کند؟! (210304)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۴۷:۵۲
با سلام
كسي كه دست بر روي قرآن به خداوند قسم مي‌خورد اگر مخالف آن عمل كند چه حكمي دارد؟ (210312)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۴۹:۲۴
بشدت در اشتباهيد . اين كار دولت مي تواند سرلوحه همه گروهها و افراد و بنگاههاي اقتصادي قرار بگيرد و آنها نيز در ماه رمضان كه ماه عبادت و فراغت از كار اين دنياي كثيف و مهوع است به زيردستان خود كمي فراغت داده و از آنها بهره كشي كمتري انجام دهند.
اصلا فرهنگ تخفيف در كار زيردستان در ماه رمضان يك فرهنگ تقريبا شايع بين همه مسلمين است و نگاهي اجمالي به ساير دولتها و مجامع اسلامي مويد اين معناست. ضمن اينكه اين مقدار تخفيف ( دو ساعت در روز) واقعا موجد هيچ خسارت آنچناني نيست و من تا بحال كارمندي را نديده ام كه در ماه رمضان در آن 5 ساعت كه مشغول كار است كمتر از ساير ايام سال كار كند. اگر شما مثالهايي داريد اعلام بفرمائيد. (210315)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۱۲:۰۷:۵۲
اقا رضا با شما موافقم برای اینکه روزی 2 ساعت تخفیف در کار کلی از نظر مصرف اب - برق-گاز و........ صرفه جوئی میگردد. مگر کار عبادت نیست؟ (210867)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۵۳:۲۵
من نفهمیدم این دعوا چه ربطی به مردم داره؟
ما چی کار کنیم؟
مگه مخالف معنی داره؟
این کار دولت عملا قراردادن مردم در برابر مردمه. و اگه مسوولین کاری برای پیشگیری نکنند ، تفرقه در جامعه بیشتر می شه.

لطفا اگه منتشر نمی کنین ، به اطلاع نویسنده برسونین (210321)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۵۴:۴۶
من در عجبم از سایت الف .
اینها را چرا برای ما می نویسید؟ خودتان نماینده مجلس هستید نمی تونید جلوی این آقا را بگیرید اونوقت می خواهید ما براتون چی بنویسیم؟ مطالبی مهم مثل ولایت فقیه بود که 200 نظر رو منتشر نکردید فقط 25 نظر رو چاپ کردید. این موضوع هم شخص شخیص نمایندگان مجلش اگر توانایی دارند حل کنند اگر ندارند که هیچ. انتظار دارید ما چکار کنیم؟ بریم تظاهرات؟ (210322)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۲:۴۹
اخوی پیشنهاد میکنم برای یکبار هم که شده کتاب ولایت فقیه امام را بخوان. یا حق (210437)
 
رفيق
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۵:۵۳:۱۰
ناشناس شماره 210437 خوب اين نامه شما چه ربطي داشت؟ چرا اينقدر بعضيا تلاش مي كنن همه رو مخالف خودشون ببينن و موضع بگيرن (210493)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۰۰:۰۱
باید به سمتی برویم که فقط قانونمند بودن هر تصمیم ملاک مشروع و اجرایی شدن ان باشد و مجلس از همه بیشتر حساسیت داشته باشد.
قشری گری و ظاهرالصلاحیهای غیر قانونی ممنوع (210329)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۰۲:۱۳
با نام وياد خدا
سلام
شما كه اين همه قانون مداري يكم از تعطيلات مجلس و ساعات حضور نمايندگان هم بگو و با كارهاي خارج از مجلسشون هم مقايسه كن حالا ما از مصوباتي كه اكثراً نفع شخصي توش لحاظ مي شود ميگذريم بعدش هم يه سري به ادارات بزن ببين از 8 الي 16 چه كار مي كنن كه با عدم حضورشان نمي كنن تازه به نفع بيت المال هم هست چون از آّب برق وتلفن مجاني ووقت سر راهي كمتر استفاده مي شود تازه آنهايي كه ما مي بينيم در ماه مبارك يه وقتي واسه نهار مي خان كه زمانش بيشتر چون تا پيدا كردن مخفي گاه وگرم كردن غذا خيلي زمان مي خواهد تا بعد از چند جهت عزيمت به شمال يه بهانه خوبي هم به دستشان داديم كه هم روزه گرفتم (پرخوري) وهم ساعات كاري زياد بود گرمم كه هست دولت هم كه به فكر نيست مريض شدم احتمالاً اين هفته نمي يام اداره گواهي هم مي يارم با با مرد حسابي برو دنبال مهندسي مجدد بلكن بتونيد رسالت اصلي دولت را به دولت بفهمانيد تا شايد دولت خدمت گذار (!) به بهتر كار كند به اميد آن روز خواهشمندم يه كم ديد تان را باز تر كنيد آخه نا سلامتي شما نماينده مردم هستيد چقدر لج باز هستيد



والسلام (210331)
 
يوسف جلالي
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۰۲:۴۵
من خودم كارمند هستم ولي كاملا\" با شما موافقم. چون خود من هم انجام كارهاي روزمره ام به خاطر تغيير ساعت كاري در رمضان مشكلتر ميشود.
اين فقط نمونه اي كوچك از خودسري هاي آقاي احمدي نژاد است كه منتقدين بيشمار ايشان به آنها اشاره ميكردند ولي كو گوش شنوا.؟
آنچه البته به جايي نرسد فرياد است! (210332)
 
مخلص آقا یوسف!
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۵:۰۲
آقا یوسف عزیز نمیدونم شما ماه رمضان را روزه میگیرید یا نه، ولی اگر روزه میگیری و با کاهش ساعت کار هم مخالفی خیلی دمت گرم. اگر روزه نمیگیری هم خیلی دمت سرد! (210439)
 
یوسف جلالی
۱۳۸۸-۰۵-۲۹ ۰۲:۳۶:۴۱
من روزه میگیرم
اما شما دوست عزیز اولا\" نباید در مسائل عبادی اشخاص کنجکاو باشی و دوم اینکه اگر مسأله ای خلاف قانون بود ولی به سود ما، باید خوشحال شویم یا ناراحت؟ آیا اگر خوشحال شدیم میتوانیم نسبت به سایر بی قانونی ها اعتراض کنیم؟ (211285)
 
صحرائيان
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۱۴:۳۶
مگر تا الآن در اين چهار سال، دولت كار قانوني هم مي‌كرده؟ كدام قانون آقا. يادش به خير مرحوم شهيد مطهري. مقدمه جلد اول داستان راستان را بخوانيد: در جامعه، منشأ هر شر و بدي را از بالا بالاها بدانيد. وقتي دولت با قانون اين گونه برخورد مي‌كند، تكليف مردم عادي روشن است. (210346)
 
تاج الديني
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۲۰:۰۴
با سلام ،متاسفانه مماشات وعدم كوش مالي توسط مجلسيها ومحافظه كاري ودر بعضي موارد توجيهات اشتباهات وخلاف قانون هاي دولت مسئله را به بيش از اينها سوق خواهد داد . (210353)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۳۶:۴۳
كاش روزي برسد كه همه از قانون گريزي متنفر و از اجراي قانون استقبال كنند بخصوص سياستگذاران و مسئولان كلان كشور (210375)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۴۲:۴۴
كارمندان دولت كه در پالايشگاه ها ومجتمع هاي پتروشيمي ،نيروگاهها بصورت نوبتكار مشغول كار هستند هيچ تغييري در ساعات كار انها داده نمي شود اين نيز يك نمونه از عدالت بين كارمندان دولت است كساني كه به كار هاي سخت در محيط هاي آلوده وگرم مثل ماهشهر وعسلويه مشغولند در ماه رمضان ناچارند بطور كامل كار كنند ولي كارمندان ي كه در ادارات پشت ميز ومحيط مناسب كار مي كنند روزي فقط 5 ساعت (210383)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۵۳:۳۹
دوستان رمضان بیش از 5 ساعت کار بازده ندارد ان هم در این گرما. چرا کارهای خوب را بخاطر مقاصد سیاسی زیر سوال می برید. مرد باشید .... (210393)
 
کبلایی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۰۳:۳۷
به نظرم یه انتقاد هم به گرانی در ماه رمضان داشته باشید بد نیست!
در فرهنگ ما افطاری دادن در ماه رمضان خیلی کار پسندیده ایی هستش که خیلی از مردم می خواهند انجام دهند ولی بضاعت مالی ندارند! (210404)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۰۶:۵۱
متاسفم براي شمايي كه همه چيز دولت را بد جلوه مي دهيد شما مدعيان برويد خطبه شعبانيه را مرور كنيد در آنجا پيامبر اكرم ص م فر مايد و امر مي كند كه در اين ماه ( ماه رمضان)بر رعيت آسان گرفته و كارشان را كمتر كنيد خوب كارمندان رعيت دولت و مردم هستند.اتفاقا كار دولت بسيار شرعي است و شرعي بودن يعني قانوني بودن . (210409)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۶:۲۱:۰۵
karmanda ke kooh nemikanan,
kargaraye sakhtemooni, baghie sherkataye khosoosi chi? (210515)
 
سید علیرضا
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۰۸:۰۲
من حس میکنم تعریف قانون در ایران به مرور در حال تغییر کردن است...
البته امیدوارم چنین نباشد

یا حق (210411)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۲۰:۱۱
دولتی که با بیش از بیست و چهار میلیون رأی روی کار آمده آنهم با رأی مستقیم مردم، دیگر معنی ندارد که با رأی نمایندگان مردم محدود شود. بنابر این دولت دکتر احمدی نزاد نباید با قوانینی محدود شود که نه توسط مردم بلکه توسط نمایندگان آنها وضع میشود. پس تحت لوای قانون برای دولت کار شکنی نکنید. (210419)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۶:۲۰:۰۵
vaghean be in chizi ke gofti IMAN dari? (210514)
 
حسن مصباحی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۲۴:۲۱
متاسفم که هنوز آقای رییس را نشناخته اید.با کسی که با نامه...آن رفتار را کرد,انتظار قانونمداری دارید؟گمانم زمانی متوجه خواهید شد که خیلی دیر شده باشد. (210420)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۳۰:۱۰
به بعد قانونیش کاری ندارم که این بعد مربوط به مردان قانونه و الان به نظرم قانونم شده بازیچه برخی سیاستمدارا ! و برای همسایه خوبه و برای خود نه !
اما از بعد منطقیش به نظر من کار درستیه ! چون واقعا کسی که روزه میگیره اگه بخواد فول ساعت کاری رو بمونه اولا دست کم 2 ساعت آخر بهره وریش پایین میاد ! ثانیا ما بیش از کمیت کار باید به فکر کیفیت باشیم ! به این معنی که کار مفید کارمندان در کشور ما خیلی پایینه کاش به جای اینکه فکر افزایش ساعات کار باشیم به فکر افزایش ساعت کار مفید کارمندان باشیم... (210424)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۳۱:۲۸
به خوب و بد اصل قضیه کاری ندارم اما کلامی کوتاه با نگارنده محترم :
معروف است که قانون بدون ضمانت اجرا هیچ اثری ندارد!
اگر ضمانت اجرای تخلف از قانون موثر باشد کسی خلاف آن عمل نمی کند و اگر نباشد... همین است که هست!
نگارنده محترم و همکاران بابت بسیاری موارد مشابه تا کنون چند بار اهتمام بر استفاده از ابزار قانونی برای تمکین دولت محترم به قانون کرده اند؟
دولت محترم چند بار به هنگام برخورد با اشکال در قانون از طرق متعارف سعی در اصلاح قانون توسط واضع آن نموده اند؟ چند بار بدون توجه به این مسیر و با دور زدن و یا عدم توجه به نظر مقنن کار خود را کرده اند؟
پاسخ این پرسشها معلوم می نماید اشکال در کجاست! (210428)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۳۴:۴۲
ایشان به عمل به قانون اعتقادی ندارد. زیرا خود را متصل به منشائ همه قوانین می داند. خواهید دید. (210432)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۵:۰۲
از بس حرفهاتون دور از خسته های مردمه که دیگه حال خوندن این مقاله ها رو نداریم

کافی به تعداد بیننده ها و نظردهنده ها توجه کنید

داداش من به اصل موضوع بپردازید، اصل آقا ، اصل، گرفتی؟! (210438)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۵:۴۷
شما مخالفین دولت بگویید آقای موسوی که دم از قانون می زد اکنون چه می کند من نمی گویم انتقاد نکنید اما از راهی انتقاد کنید که به آن اعتقاد دارید قوانین اگر مبتنی بر سیستمهای اجتماعی نباشند شکست می خورندالبته قبول دارم که با این کار دولت به کارکنان بخش خصوصی ظلم می شود اماخیلی از قوانین مصوب هم به نفع کارکنان بخش خصوصی نیست (210441)
 
رفيق
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۰۹:۵۹:۰۴
اينجا كي حرف از موسوي زد؟!
متاسفانه هركي انتقاد مي كند در جبهه مخالفين قرار مي گيرد. با اينحال باز دمت گرم كه نگفتي ما عوامل بيگانه هستيم. (210821)
 
زهره
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۴:۱۸:۳۰
انواع نگاه به این قضیه:
1- ساعات کار کم شده، ما کمتر کار میکنیم، خوب است
2- احمدی نژاد خوب است، پس این کار هم خوب است.
3- احمدی نژاد بد است ، پس این کار هم بد است.
4-این کار از نظر اقتصادی و اجتماعی به ضرر کشور است و نقض قانون به حساب میآید بنابر این در هر حالتی محکوم است.
به نظر شما در این مملکت گل و بلبل که هر کسی به نحوی منافع شخصی خودش را دنبال میکند چند نفر میتوانند مانند گروه چهار نگاه کنند؟ (210447)
 
آزاد
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۴:۳۸:۳۰
با سلام
موضوع جالب براي من اينه كه دولت ساعت كار كاركنان خود را كم ميكنه اما براي كارگراني كه در اين گرماي طاقت فرسا در خطوط توليد كارخانجات صنعتي مشغول به كار هستند هيچ تخفيفي در نظر گرفته نميشود.بطور مثال اينجانب در مركز بهمن موتور مشغول به كار هستم و ساعت كار ما در رمضان از 30/6 صبح تا 3بعداز ظهر است. به هر حال ما هم مثل ساير دوستان مجبوريم حداقل براي سحري خوردن ساعت چهار و نيم صبح بيدار شويم. تازه مناجات سحر هم فاكتور بگيريم.چون ساعت 30/5 بايد از خانه به محل كار حركت كنيم.عصر هم كه برميگرديم فكري به حال افطاري همسر و خانواده مان بكنيم.دولت محترم در ماه مبارك رمضان يا نبايد به چنين اقدامي سر زند و يا حداقل شرايط بقيه افراد هم در نظر بگير كه ديگران احساس تبعيض نكنند.
با تشكر (210453)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۴:۴۷:۲۶
حالا كه چي
من شهروند درجه دو چيكار مي تونم بكنم وقتي شما نمايندگان مجلس نمي تونيد دولت رو قانونگرا كنيد. (210456)
 
مهشید
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۵:۰۱:۱۰
دولت یک ساعت از ساعت کاری صبح کم و در تهران هم از ساعت 2 اداره ها را تعطیل کرده است. یعنی تااینجا 3 ساعت.ساعت 1 هم که اذان ظهر است و امت همیشه در صحنه به نماز جماعت می روند و تا برگردندساعت 2 شده است...
این یعنی 4 ساعت از 8 ساعت کاری فرت! (210464)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۵:۱۰:۰۵
يك پيشنهاد
دولت مي تواند اين ساعات كسر شده را بعد ار ماه مبارك رمضان به نحوي تقسيم كند كه صدمه اي هم به ساعات قانوني 44 ساعت در هفته وارد نشود يا از اضافه كار افراد كسر كند

ضمنا بايد گفت كه اصل مهم بهره روي نيروي كار است ومي دانيد كه بهروري نيروي كار در ادارات دولتي بسيار پايين است پس كسر كار به اين معني است كه كارمند بازدهي 7 ساعت كار را در 5 ساعت مي تواند داشته باشد (210467)
 
برادر
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۸:۳۰
به مسئولیت شرعی و قانونی خود در برابر مردم و دین عمل کنید اگر شجاعت و توان نظارت بر اجرای قانون را ندارید لطفا استعفا بد هید تا فرد دیگری که توان و شجاعت قانونگذاری ونظارت بر اجرای آن را دارد جایگزین شما شود....بیجهت مردم را گرفتار کاری که مربوط به شماست نکنید. یک مدرس می ارزد به صد تا مثل شما که به جای عمل به وظیفه آه وناله می کنید (210486)
 
mahdi
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۶:۱۵:۴۸
با سلام
این نظر دولت برای محیطهای آموزشی مانند دانشگاهها اجرا نشده و ما مانند سال گذشته همان ساعت هفت صبح در سر کار حاضر شده و ساعت هشت صبح نیز کارمان آغاز می شود و تا هر ساعت که کلاسها ادامه داشته باشد مانیز هستیم.
موفق باشید - جزایر مستقل دانشگاهی
با پادشاهی اساتید هیات علمی (210511)
 
شاهد
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۸:۲۲:۲۴
خرج که از کیسه ملت بود حاتم طاعی شدن اسان بود
عزیزان کارمند اگر واقعا مسلمانند ازدولت بخواهند که حقوق ساعات کاسته شده
از حقوق ماهانه شان کسر شود
حد اقل این ماه را که ادعا میکنید ماه خداست پول حلال به خانه ببرید
ایا طرفداران کاهش ساعات کار در این ماه وقتی کارشان در مواقعی از سال متراکم است ومردم بینوا درمضیقه اند حاضرند یک ساعت رایگان اضافه کاری کنند
بروید کارکردن کارگران زحمتکش را در بخش خصوصی ببینید (210594)
 
جمالی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۹:۱۸:۲۲
همان طور که گفتید ماه مبارک رمضان ماه نشاط معنوی، ماه تغییر و تحول مثبت در جامعه است و نباید به ماه رکود، تعطیلی، سستی و کم کاری تبدیل شود و نباید ماه رمضان چنین اموری را تداعی بکند، بلکه باید فرهنگ کار و خدمت رسانی و تلاش و کوشش در کنار معنویات و عبادت را رونق دهیم. اما سوالی که از شما دارم این است که آیا انسان آفریده شده برای کار و امور دنیوی یا آشده برای عبادت .
عبادت خدا مهمتر است یا به دنیاچسبیدن ؟ ما در تمام یازده ماه سال داریم برای مردم و دنیای خود و دیگزان کار می کنیم حالا چه اشکالی دارد که در این یک ماه یک مقدار وقت بیشتر برای خودمان و آخرتمان بگذاریم.
ماه رمضان ماه رکود و تنبلی نیست بلکه نوع کار کردن و فعالیت انسانها باید فرق بکند .باید فرهنگهای که در کل سال فراموش شده در این ماه زنده کنیم.
شما هم به جای این که همش طبل مخالفت بزنید برای کارهای دولت بهتر است این کار دولت بین بخشهای خصوصی ترویج کنید.
آیابه نظر شما درست است که یک کارفرما به خاطر به دست آوردن سرمایه بیشتر و دنیای بیشتر مراعات حال کارگرخود که به خاطر ماه رمضان روزه شده است نکند و در این ماه بیشتر از او کار بکشد.
حالا که در این دنیای که ارزشهای اسلامی در حال فراموشی است یک کار فرماه هم پیدا شده که می خواهد مراعات کارمندان خود بکند می گویند چرا .
مگر در روایات نداریم که کارفرمایان به خاطر ماه مبارک رمضان مراعات زیردستان خود بکنند . (210620)
 
پوریا
۱۳۸۸-۰۵-۲۹ ۰۱:۵۴:۴۴
معلوم نیست چرا همه میگن رمضان ماه عبادته باید به اخرت بچسبیم ولی یکی نیست بگه مهمترین عبادت کاره
حدیثی هست که میگه هر کس در راه کسب روزی حلال برای خانواده کشته شود شهید است ولی نشنیدم که بگن کسی که در راه نماز یا روزه کشته شودشهید است حالا تو این زمانه با این امکانات روزه گرفتن که شق القمر نیست یه نگاه به کشاورزان یا کارگران ساختمانی بندازین وببینید که اونا چطور هم روزه میگیرن و هم کار میکننداونوقت بیاین از سختی کار کردن و روزه گرفتن حرف بزنید
همسایه ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم (211272)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۲۰:۵۴:۰۷
کارمند اگه 2 ساعت هم سر کار بیاد (البته کارهایی که با ارباب رجوع سر و کار ندارند) همونقدر کار میکنه که 10 ساعت بیاد. بقیشو یا روزنامه میخونه یا با تلفن اداره به خونه زنگ میزنه یا اینترنت. در هر صورت ساعت کاری کمتر باعث هزینه های اداری کمتر میشود. پول تلفن، برق، آب، سرمایش، اینترنت، کاغذ و ...
پس دولت با این کار کلی هم صرفه جویی کرده.
دولت چون حقوق واقعی به کارمندش نمیده کارمند هم دقیقا متناسب با حقوق دریافتی کار انجام میده. (210641)
 
سید علیرضا
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۲۱:۳۶:۵۰
دوستان یه سوال

چه جوریه که زمان قدیم مرد و زن و پیر و جوون روضه میگرفتند و صبح تا شب هم کار میکردند اونم کار یدی و خسته کننده مشکلی هم پیش نمی آمد حالا با این همه امکانات اونم کار های پشت میز نشینی دولتی اونم زیر کولر اینهمه باید از سر و ته ساعت کاری زده بشه ؟ که چی بشه مثلا؟
به اندازه کافی بازده کاری و ساعت کار مفید در ایران پایین هست توی ماه رمضان دیگه نور علی نوره (210651)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۲۳:۱۳:۴۱
خدا مي داند اگر دلارهاي نفتي نبود, مملكت را مثل 200 سال قبل اداره مي كردند. روزمرگي ونبود برنامه بلند مدت درد دائمي ماست,وحتي محسن رضائي هم به ان اشاره كرد كه به برنامه چشم انداز20 ساله عمل نمي شود. (210682)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۰۰:۳۶:۳۹
سلام
من نمی دانم نویسنده حال یک کارمند را درک میکند یا نه؟
اگر فقط یک روز در اداره کار کرده بود از این حرف ها نمیزد.
مرد حسابی شما تو مجلس کلی تعطیلی دارید هیچکدومتون اعتراض نمیکنید.تازه اونجا هروقت بخواید میرید داخل و هر وقت بخواید خارج میشید.نه ارباب رجوع و نه فعالیت زیادی دارید.
اونوقت اگه دولت 2،3 ساعت کاری را کم کنه صداتون در میاد.مردم هم خودشون رو با ساعت کاری تنظیم میکند.شما اگه با شخص مشکل دارید چرا تلافیشو سر کارمند در میارید؟انصافا اگه خودتون جای ما کارمندان بودید و رزوی 8 ساعت با گرسنگی و تشنگی کار میکردید دیگه حالی برای عبادت براتون باقی می موند؟ای کاش نخبگان از اون فضایی که برای خودشون ساختن بیان بیرون و فارغ از حرف و نظریات ببینن تو دنیای واقعیت جامعه چی میگذره. (210712)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۰۸:۲۶:۳۳
روزه نمی گیرید که ببینید تو گرما چقدر سخته (210764)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۰۸:۳۷:۲۸
سركار خانم \"زهره\"
\"این کار از نظر اقتصادی و اجتماعی به ضرر کشور است و نقض قانون به حساب میآید بنابر این در هر حالتی محکوم است.\"

اين نظر شما كاملا درست است وليكن روي كاغذ .
در واقعيت چنين كاري هيچگونه ضرري ندارد. هيچ كس نمي تواند كاهش كارايي روزه داران را انكار كند عامه مردم هم حضرت علي(ع) نيستند كه در ماه رمضان بيشتر كنند.
البته اگر فرض بر اين باشد كه جمعيت روزه خواران چند برابر روزه داران باشد
نظر شما كاملا درست است ! (210773)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۰۸:۵۴:۰۸
آيا قوانين ما مشروع اند يا خير؟
اجرا نكردن آن خلاف شرع است يا خير؟
اگر اجرا نشوند مسئوليت پيگيري با كيست؟
نمايندگان قوانين را براي چه كساني مي نويسند؟ براي همه يا اقشار ضعيف؟
نوشتن وگفتن روساي قوه مقننه چه حاصلي داشته ؟ جزء اتلاف وقت وكاغذ و نااميدي كردن مردم؟

نظر امام در خصوص كسي كه قانون را قبول ندارد (عملا نه در حد حرف )چيست؟ (210781)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۱۰:۱۷:۰۱
در زمانهاي نه چندان دور در بين ما روستاييان رسم بر اين بود كه افراد روزه گير براي اينكه روزه شان قبول بشه بايد بيشتر كار ميكردند و در همين خصوص يادم هست كه در قبل و بعد از انقلاب كه ماه رمضان در تابستان واقع شده بود افراد با زبان روزه با پاي پياده به سوي مزارع حركت ميكردند و به درو كردن با دست مشغول ميشدند و اين كار را كه يكي از سخت ترين كارهاي ممكنه ميباشد را در چنين وضع و اوضاعي انجام مي دا دند و در مواقعي اين درو كردن تا حتي بيش از يك ماه هم ادامه داشت .حالا كارمند دولت كه درو كردن ندارد . پياده روي ندارد و اصلا كار فيزيكي هم ندارد چرا بايد دست به اين كار زد و اينهمه وقت ادارات دولتي را به بطالت گذراند. و ايا واقعا اين كار ضرورتي دارد. (210839)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۱۳:۴۷:۳۸
کاردولت درست است روزه داری چندان آسان نیست اگرواقعا به روزه و ماه رمضان اهمیت بدهیم کارمند اگردرفشاروخستگی نباشدو وجدانی کارکند مشکلی پیش نمی آید به خصوص خانم ها در ماه رمضان مسولیت شان بیشتر است بهتر است درهمه ی کارخانه ها هم اجرا شود درمورد مثلا شرکت واحد هم شیفت بگذارند تا مردم مشکل نداشته باشند. (210906)
 
سرخوش
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۱۳:۵۰:۰۲
من فکر میکنم که گوش دولتیها به این حرفا بدهکار نیست .اونا همه چیز رو اونجوری تفسیر و اجرا میکنند که دوست داشته باشند وبه مصلحتشون باشه.این جریان رو از دین ومذهب وانقلای وولایت فقیه بگیرید بیاید پائین تا برسید به جریانات بنزین وارد کردن و عقب و جلو کردن ساعتها و ساعات کار ماه مبارک.اگر همون اول گوشش رو میپیچوندید ومسامحه نمیکردید حالا وضع اینجوری نمیشد.شما مجلسیها مسئولید. از حالا به بعد مراقب باشید (210908)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۸ ۲۱:۰۰:۳۱
من اگر نیکم وگر بد تو برو خود را باش
اگه غیر قانونی است چرا ساعت کار مجلس هم کم شده
نکنه با دولت سر بی قانونی رقابت دارید؟ (211122)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۵-۲۹ ۰۹:۲۳:۳۰
سلام
يه بار ديگه هم روي مطلب ( رمضان ماه تنبلي) نظر دادم درج نشد
به نظر من نميشه براي قانون ريش گرو گذاشت اگه مي خوايم پيشرفت كنيم بايد همه از دولت گرفته تا مردم به قانون احترام بگذارند.
دولت محترم اگر به اين اجماع رسيده كه اين كار به صلاحه بايد راهكار قانوني پيدا كنه تا هم مخالف قانون اساسي عمل نكرده باشه و هم كاري كنه كه در حق كاركنان بخش خصوصي اجحاف نشه .
من كارگر يك شركت خصوصي در معدن مس ميدوك( شهرستان شهربابك) هستم ساعت كار ما و اكثر شركتهاي اقماري مس 5/6 صبح تا 5/5 عصر ! هيچ تخفيفي هم در كار نيست شرايط معدن رو كه لازم نيست من توضيح بدم.
حالا كارمنداي عزيز كلاهشون رو قاضي كنند. (211395)
 
saber
۱۳۸۸-۰۵-۲۹ ۱۷:۲۵:۰۸
خامسا شما که دنبال بهونه واسه کوبیدن دولتید...اینم رووش (211678)