نظر منتشر شده
۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 185651
مقایسه کیفی و قیمتی خودروهای چینی و ایرانی
تاریخ انتشار : جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱
 خودروهای چینی در شرایطی با قیمتی به مراتب گران‌تر از خودروهای ایرانی به فروش می‌رسند که در جدول رده‌بندی کیفی از کیفیت پایین‌تری نسبت به خودروهای داخلی برخوردارند!
 
به گزارش ایسنا،در حال حاضر تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای چینی عرضه شده در بازار ایران در مقایسه با قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی در داخل کشور وجود ندارد.
 
در نتیجه همین عدم تناسب، کیفیت خودروهای چینی که با قیمت‌های بالایی در بازار ایران به فروش می‌رسند به مراتب پایین‌تر از کیفیت خودروهای ایرانی است که با قیمت‌هایی کمتر از خودروهای چینی عرضه می‌شوند. به عنوان مثال خودروی توجوی هاچ‌بک (تولیدی کرمان خودرو) در حالی به قیمت 37 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود که این خودرو در جدول رده‌بندی کیفی در رتبه ششم و بعد از تندر 90 قرار دارد.
 
در شرایطی که میزان نمره منفی خودرو تندر 90 برابر با 21.1 و قیمت آن در بازار ایران حدود 30 میلیون تومان است، میزان نمره منفی توجوی تقریبا سه برابر تندر 90 (57.5) است که این به معنای سه برابر بودن کیفیت تندر 90 نسبت به توجوی است با این حال توجوی به قیمتی بالاتر از تندر 90 عرضه می‌شود.
 
لیفان 620 (تولیدی کرمان خودرو) نیز در رتبه هشتم رده‌بندی کیفی قرار داشته و با نمره منفی 59 به قیمت حدود 46 میلیون تومان عرضه می‌شود. این در حالی است تندر 90 تولیدی در ایران در رتبه چهارم رده‌بندی قرار داشته و با 21.1 نمره منفی به قیمت حدود 30 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
 
اما شاه بیت این وضعیت خودروی ام.وی.ام X33 تولیدی مدیران خودرو است. این خودرو در حالی در رتبه سیزدهم رده‌بندی قرار داشته و با نمره منفی 65 به قیمت حدود 60 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد که کیفیت آن به مراتب کمتر از تندر 90 ای است که در رتبه چهارم رده‌بندی قرار داشته و به قیمت 30 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
 
کیفیت ام.وی.ام X33 با قیمت 63 میلیون تومان حتی کمتر از پژو پارس، سمند و پژو 405 است که به طور میانگین با قیمت حدود 30 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شوند.

ام.وی.ام 530 تولیدی مدیران خودرو نیز در حالی در رتبه پانزدهم رده‌بندی قرار داشته و با نمره منفی 70 به قیمت 40 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود که کیفیت آن در جدول رده‌بندی کیفی حتی از تیبای 18 میلیون تومانی نیز کمتر است!
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۱:۱۱:۱۱
نهایتا شرایط عرضه و تقاضا، وضع بازار را تعیین میکند. نباید از امکانات و ظاهر ماشین هم صرفنظر کرد. از طرفی شایدمردم از لج خودروسازان دولتی داخلی بخوان هر اشغال خارجی رو بخرن !!!!!!!1 (1261513) (alef-10)
 
مهدی
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۲۲:۱۱:۲۴
دولت نباید اجازه ی تولید و واردات این خودرو های بی کیفیت چینی که بصورت قارچ گونه هر روز در حال زیاد شدن هستند و سودش به جیب عده ای خاص می رود را بدهد.حتی اگر از سر لج یااز لحاظ ظاهر یا قیمت مورداقبال عموم باشند از آنجا که خودرو علاوه بر تاثیر در اقتصاد،تولید،صنعت وحتی فرهنگ جامعه با جان انسانها رابطه ی مستقیم دارد دولت و استاندارد باید بخصوص در شرایط ارزی فعلی جلوی خروج سرمایه های ملی از کشور را بگیرند واز ادامه ی تولید و ورود این قبیل خودروهابه هر قیمتی جلوگیری کنند.واقعا قضیه بو دار میباشد که چه تفکری پشت این قسم تولیدات میباشد!
البته خودروهای باکیفیت چینی موضوعی متفاوت است نه صرف چینی بودن که محصول بی کیفیت از هر کشوری نباید از بازار داخل سهمی داشته باشند (1262217) (alef-15)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۱:۲۸:۰۵
خودروهای چینی آنقدر بی کیفیت هستند که پیکان مدل 52 پیش آنها شرف دارد. ولی این دلیلی برای گران فروشی ماشینهای تولید داخل نیست. اصولاً چرا ماشین چینی وارد می کنند؟ آن وقت که جنس چینی وارد می کردند، به این دلیل بود که نسبت به نمونه مشابه ایرانی ارزان تر بود. عده ای هم که وسع شان نمی رسید مثلاً لباسشویی گران قیمت کره ای، ژاپنی و... یا ایرانی بخرند، به ناچار به چینی ارزان قیمت تن می دادند. الان هم اگر قرار است ماشین چینی وارد کشور شود، چرا نباید از ماشین ایرانی ارزان تر باشد؟ زیرا کیفیتش از ماشین ایرانی بسیار پایین تر است. ولی ظاهر شسته رفته و قشنگ تری نشبت به ماشین ایرانی دارد. به عنوان نمونه، پراید 111 از ام وی ام چینی بهتر است، اما بسیار شلخته و درهم است. مثلاً همه آنها دربشان درست باز و بسته نمی شود، درب آنها درست نصب نشده، صندوق عقب آنها درست چفت نمی شود، کاپوت جلو رگلاژ نیست و... اما از نظر موتور و دوام، بهتر از خودرو چینی است. در مقایسه، حتی ام وی ام 530 چهارده میلیون تومان هم نمی ارزد واقعاً ! (1261525) (alef-10)
 
علي
Germany
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۲۱:۵۳:۵۰
بنده به عنوان كسي كه يكسال است خودروي ليفان 620 دارم و همه روه هم با آن درحدود صد كيلومتر رانندگي كرده ام و قبلاً هم 4 سال پرايد و 5 سال پژوي 405 داشتم ، معتقدم كه خودروي فعلي من هم از لحاظ شكل ، هم از نظر فني ، خرابي و نواقصي كه هميشه در خودروها داشته ام ، داراي برتري نسبت به خودروهاي قبلي بوده و به هيچ وقت احساسي غير از اين ندارم. مشكل اينجاست كه هميشه فكر ميكنيم جنس چيني يعني همين جنس درجه 3 كه دستفروشان و مغازه هاي ما به قيمت ناچيز ميفروشند، برخي محصولات چيني در حد استاندارهاي بالاي جهاني هستند ولي به علت قيمت تمام شده اي كه دارند َ، كسي آن ها را در بازارهاي ما نميبيند. (1262199) (alef-15)
 
حاتم
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۱:۳۵:۴۷
ملاک قیمت گذاری چیه ؟؟ (1261533) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۱:۴۸:۰۶
خب پس واجب شد که دوباره قیمتا رو افزایش بدن از چینیه عقب ننمونن (1261544) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۱:۵۴:۲۲
عذر می خوام میشه اول معنی کیفیت رو می گفتید؟
خودرو هایی همچون 405 یا پارس یا سمند از کیسه هوای سرنشین محرومند
ترمز ABS آنها در اکثر مواقع مخصوصا در دست انداز ها درست کار نمی کند
از ترمز EBD کاملا محرومند
صدای موتور ماشین های گفته شده در داخل خودرو به وضوح شنیده می شود و کاملا اذیت می کند

اول کیفیت را توضیح دهید بعد مقایسه کنید (1261553) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۱:۵۵:۵۲
نوشتی کیفیت X33 از 405 یا پارس یا سمند کمتره؟

واقعا خودت باور می کنی؟

حداقل 10 برابر اونا کیفیت داره

می گفتی از پراید هم کمتره تا کامل راحت شی (1261556) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۱:۵۶:۵۹
اول بفرمایید این رده بندی بر چه اساس است و کی آنرا انجام داده است تا بعد نتیجه گیری های لازم بشود. آیا کیفیت خودرو پژو تولید داخل با کیفیت پژو تولید فرانسه یکی است؟ (1261557) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۲:۰۹:۵۳
با اين تحليل قيمت مگان و تندر 90 بايد يكي باشه، چون نمره منفي نزديك به هم دارند! اين كه نشد معيار مقايسه. خودروي چيني ظاهر قشنگ‌تري داره، و مصرف سوختش بخاطر حجم موتور كمتر، پايين تر هست (1261568) (alef-10)
 
بینا- طرفدار مشتری ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۲:۵۳:۳۰
در اینکه خودروی چینی بی کیفیت است و گرانفروشی میکنند و البته چراغ خاموش صنعت و بازار ایران را نابود می کنند هیچ شکی نیست و ای کاش رسانه ها و کارشناسان بی طرف روشنگری میکردند! ولی نویسنده محترم مقایسه خودروهای فوق از کلاسهای مختلف به هیچ وجه صحیح نبوده و جهت دار به نظر میرسد. لطفا کارشناسانه تر مطلب بنویسید. (1261621) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۳:۲۵:۰۳
اينها كه چيني است ولي كلا واردات خودرو از كمترين چيني تا بنز و بي ام و تويوتا.... به عنوان ويترين فاصله طبقاتي در جامعه از ابتدا دست دانه درشت ها و با حمايت هاي سياسي همراه بوده و كسي هم اصلا نمي تواند سراغشان برود و احوال پرس باشد! چه برسد به حساب و كتاب براي منافع جامعه و اكثريت مردم..
دو خودرو ساز عمده داخلي با اينكه داراي شرايط انحصاري و رانتي هستند به جهت پوشش و تيراژ و گستردگي جغرافيايي ولي نسبت به گروه اول داراي قدرت و حاشيه غير قابل دسترس نيستند بهمين دليل در اين چند ماه و گراني و مسايل ارز تمام بحث ها براي افزايش يا كاهش قيمت را متوجه خود كرده اند، پر واضح است كه كيفيت و قيمت خودروهاي برند و متوسط خارجي از توليدات داخلي بهتر است ولي چون واردات ان در يد قدرت انگشت شماري است و با تعرفه بالا كه ايجاد رانت براي خودروساز داخلي ميكند و هم متضمن عينيت و شفافيت فاصله طبقاتي ميباشد در اين بين خودروهاي بي كيفيت چيني هم با قيمت بالا به مردم فروخته ميشود.  (1261662) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۳:۲۷:۲۳
خوب خدا رو شکر
قیمت ها رو که بالا برده بودن.
سایپا هم که آنالیز 21 میلیونی برای پراید داده.
این خودروهای چینی هم بهونه ای شد برای تثبیت و افزایش قیمت.

گفتم ما رو به آقای پژویان امیدی نیست. یعنی همین.
یا علی (1261667) (alef-10)
 
مرزنشین
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۳:۳۰:۴۱
چشم آقای وزیر صنعت روشن (1261673) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۳:۳۶:۵۷
اینها را چرا به ما میگین به اون آقازاده هایی که کرمان خودرو و مدیران خودرو در دستانشونه بگین که با چه مجوزی این خودروهارا اینهمه گرون میدن البته مجوزشون که معلومه چیه!! (1261686) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۳:۴۹:۳۰
خودروهای داخلی علاوه بر کیفیت پایین ازظاهر نسبتا نامناسبی برخوردارند. متاسفانه در خودروسازی داخلی نه تنها کیفیتی در کار نیست سلیقه عامه پسندی هم وجود ندارد. (1261699) (alef-10)
 
ریزبین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۴:۴۰:۲۱
اولا" که امتیازهایی که بهش استناد میکنید مشخص نیست چقدر استاندارده
دوما" حالا چرا هی با تندر مقایسه کردید مثلا" توجوی خیلی شکیل تر از تندره مردم که همیشه پول کیفیت رو نمی دهند زیبایی هم براشون مهمه هرچند که کیفیتشم بسیار خوبه
به نظرم دشمن پیشرفت تعصب بیمورده مسولین دو خودروساز بزرگ به جای اینکه خود رو با تکنولوژی روز تطبیق بدن دچار منم منم شدند و انتظار دارند هر ... که تولید میکنند مردم بگن به به
دوستان من بعنوان یک ایرانی که دوست دارم تولیدات داخلی بهتر از خارجی (چینی) باشه ولی متاسفانه اصلا" اینطور نیست
ممنون از الف (1261735) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۵:۰۶:۰۵
همه دعوا ها سر تعطیل کردن کارخانه ها و زمین زدن تولید ملی بزای واردات مستقیم خودروهای بی کیفیت چینی است. (1261763) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۵:۱۸:۲۶
به عنوان کسی که هر دو ماشین پژو پارس و لیفان 620 رو داشتم باید بگم کیفیت خودروهای چینی به مراتب از خودروهای ایرانی بهتره . (1261777) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۵:۴۶:۲۰
فقط قيافهدارند مشتري هم گول همين قيافه رو ميخوره و بعد از خريد پشيمون ميشه. (1261809) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۶:۱۸:۴۵
از دولت قیمتگذار خواهشمندیم قیمتهای بالا را تعدیل نماید (1261837) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۶:۵۷:۲۶
ظاهرا نویسنده محترم؛ با کلاس خودروها آشنا نیستند. (1261872) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۷:۱۰:۲۳
لطفا موضوع کیفیت رده بندی را بررسی کنید گیر همانجاست !!!!!!!!!! (1261877) (alef-10)
 
طنز تلخ
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۷:۳۸:۵۷
از خودروهای داخلی کیفیت بدتری دارند ؟

مطمئن هستید ؟

پرایده ها ! (1261901) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۷:۴۹:۲۳
تندر ٣٦ ميليونه نه ٣٠ ميليون. (1261917) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۱۸:۳۰:۲۹
ممکن است اسبی 50 منفی بگیرد و الاغی 10 منفی .

اسبه در اسب بودنش نقص بیشتری دارد تا الاغه در الاغ بودن.
ولی هیچ الاغی قابل رقابت با اسب نیست.
باقی بقات (1261954) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۷:۰۰:۵۳
اين رده بندي و امتياز دهي بايد معيار سنجش مشترك از جنبه كيفي و كمي داشته باشد و به شكل براوردي منطبق با اختلاف قيمت باشد! انوقت مشخص ميشود كه وقتي كه انواع مدلهاي به تعبير شما اسب كه اختلاف زيادي با انواع مدلهاي الاغ دارند، وقتي در معيارهاي مشترك همين اسب كيفيت متزلزل و ضعيف دارد ايا ان اختلاف قيمت ارزش دارد به صرف فقط هيكل و نام اسب؟؟ در كل معيارهاي فني و كيفيتي منطقي بودن و ارزش داشتن اختلاف قيمت ها را توجيه ميكند، البته به شرطي كه دقيق باشد و بي طرفانه و استاندارد و نه احيانأ سليقه اي و با اعمال نفوذ.. (1262558) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۷:۱۷:۵۳
خوب: كرمان خودرو، بهمن خودرو و.....چند شركت ديگر مثلا خودروساز كه اين خودروهاي چيني يا كره اي يا.... را مستقيما وارد ميكنند و يا به شكل محدود مونتاژ كار هستند مالكيت انها دست كيست و ذينفع چه كساني هستند و از كجا ساپورت ميشوند؟ ايا جز تعدادي اقازاده و دانه درشت با ظاهر موجه ؟؟؟ مشخص است وقتي همه مشغول قيمت پرايد و سمند هستند همين شركتها قيمتها را تصاعدي زياد ميكنند!!  (1262562) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۲۰:۳۰:۳۹
مقایسه این خودروها با هم غلط می باشد زیرا این خودرو ها از یک کلاس نیستند. (1262077) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۲۰:۵۱:۵۹
مرغ چینی غازه!!! (1262105) (alef-10)
 
پويا
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۲۱:۴۹:۱۲
سلام
خدا وكيلي مقايسه اي كه انجام داديد را خودتان قبول داريد؟
درهاي گمركها را باز كنيد. رانت اين خودروسازهاي گاري ساز داخلي را قطع كنيد. بعد مقايسه كنيد. حتي با خودروي چيني.! (1262187) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۶ ۲۳:۲۸:۱۹
من خودم 5 ساله ال 90 دارم .محاله که با خودروی چینی عوضش کنم.الانم یه رانا دارم که عمرا به پای ال 90 برسه . (1262320) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۰:۲۶:۳۰
وقتی میتونیم با کمترین هزینه سوار بهترین خودروهای ژاپنی بشیم / چرا اینهمه سرمونو با قیمت خودروهای ایرانی و چینی گرم کنیم .
گمرکی شو حذف کنید ببینید همون خودروی چینیو کسی سوار میشه . چه برسه به خودروی ایرانی. (1262393) (alef-10)
 
شريف
United States
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۰:۴۶:۴۸
همه دنيا عرضه و تقاظا و در منطقه همه كشورها عدم كمرك و ماشين ارزان لطفاً دارند ، در اين رابطه لطفاً توضيح دهيد ، همه ميدانيم صنعت خودر و سازيي علاوه به درجا زدن حرفي براي گفتن نداشته و ندارد ، حال با اين همه كشته جادها ، اين صنعت چي دارد براي ملت ، يا كي ميخورد و به چه قيمتي نون اش را كرده تو خون ملت تا كي اين وضعيت ادامه دارد ، من فكر ميكنم اين مقايسه ها انحرافي است ، اصل موضوع را بيان كنيد يا حداقل ما را اگاه كنيد و شما نيز شفاف سازي ...! (1262421) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۲:۴۴:۰۱
عجیب اینجاست تا زمانی که خودروهای داخلی مشتری دارند.خودروسازان بفکر طراحی های جدید نیستند.و پژو 20 سال و سمند نزدیک 15سال است که تولید میشود و هیچگونه تغییر اساسی در فرم و مدل انها داده نشده (البته پراید هم همینطور) و واقعا مردم از دیدن اینهمه خودرو یک شکل به ستوه امده اند.
وقتی خودروی تولید چند صد هزاری در سال دارد.بایستی هزینه طراحی جدید و بروز را بپردازد.
تولید خودرو ایران از نظر سابقه با کره برابری میکند.با وجود اینهمه پشتیبانی از این صنعت بالاترین تولید ما امروز با پایین ترین خودروی کره قابل قیاس نیست.و علت اصلی بی انگیزه بودن تولید کنندگان ما در بهبود کیفیت تنها بازار انحصاری در اختیار میباشد. (1262519) (alef-10)