کد مطلب: 269559
دستور برندسازی ایرانیهای در جهان
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱
با ابلاغ یک مقام مسئول دولتی، دستگاههای اجرایی مسئول، وظیفه کمک به تولیدکنندگان ایرانی برای برندسازی را بر عهده خواهند داشت.
روزنامه خراسان نوشت: بر اساس ابلاغیه یک مقام مسئول دولتی به تعدادی از دستگاههای اجرایی، تاکید شده است که با توجه به اهمیت و جایگاه «برندینگ» در دنیای تجارت امروز و لزوم داشتن برندهای معتبر در بخشهای مختلف کشور جهت حفظ و ورود به بازارهای جهانی، باید در جهت کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی کشور برای ثبت برند جهانی خود، اقدامات و کمکهای لازم صورت بگیرد و دستگاههای مسئول، وظیفه کمک به تولیدکنندگان ایرانی را تا مرحله نهایی ثبت این برندها بر عهده دارند.
ثبت برند چه مشکلی دارد که حالا این مقام مسئول دولتی می خواهند کمک کنند!؟ (2866944) (alef-10)
ثبت برند... و برند داری علم پیچیده ایی میخواهد که بتواند در صدر بماند.
زمانی که قطعات آیفون رو تایوان میزنه، ال سیدیش رو ال جی میزنه! اما 43% سود رو فقط شرکت اپل می بره، به عمق اهمیت برند داری می رسیم!
یکی از بابهای برند داری اینه که جامعه بپذیره که نباید با اسمها شوخی کنه و جوک براشون بسازه! یکی از گامهای مهم در این قضیه تمسخر کردن نامهاست. که متاسفانه در ایران بشدت رواج داره! یکی از مثالهای معتبر تمسخر کردن برندی قوی به نام "علی دایی" بود که متاسفانه با اون حجم جوک این برند کارایی خود را بشدت از دست داد.
نکته دیگر در برند داری تعیین قیمت محصول می باشد که سیستمهای گذشته و قدیمی تعیین قیمت بر اساس قیمت تولید عملا" در دنیا رخت بر بسته و شرکتهای معتبر دنیا به طرق دیگری قیمت گذاری میکنند همانطور که می بینید شرکت اپل حدود 43% سود می کند یعنی اینکه اساسا" قیمت تولید شده برایش اهمیتی نداشته!
نکته دیگر در برند سازی بازار آزاد برای مشتری می باشد زمانیکه مشتری ایرانی دسترسی کافی به برندهای معتبر روز ندارد نمی تواند انتخاب منصفانه داشته باشد برندها بشدت گران خواهند بود. در این راستا دست به اقدامات محیر العقول می زند که کسی جز خودش ضرر نمی کند برای مثال سایپا و پراید.
هنگامی که برند سایپا خودرو پراید چنان در بازار عراق پرطرفدار است ولی در ایران تمسخر می شود ، طبیعتا" مشتری خارجی اقبال نمی کند! لذا لازم است برخورد ایجابی با تمسخر کردن برندها کرد! و از راهکارهای فرهنگ سازی و سپس راهکار مواخذه و تذکر به پخش کنندگان محتوای تمسخر آمیز حرکت کرد. (2867293) (alef-13)
آریابان
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۰:۵۶:۱۴
اگر پراید در ایران مورد تمسخر قرار میگیره ولی در عراق مورد توجه قرار داره ، یک ریشۀ تاریخی !!!! داره ؛
ایرانیان همیشه مهمان-دوست وغریب-نواز بوده اند ولی حالا اصحاب سایپا....... خودی-گز !!!!! هم شده اند ؛
"خوب" هاش صادر میشه برای مهمونها و غریبه ها و ..... " بد " هاش بیخ ریش میزبانان خودی و هموطن !!!!؛ (2868124) (alef-10)
نکته دیگر در برند سازی بازار آزاد برای مشتری می باشد زمانیکه مشتری ایرانی دسترسی کافی به برندهای معتبر روز ندارد نمی تواند انتخاب منصفانه داشته باشد برندها بشدت گران خواهند بود. در این راستا دست به اقدامات محیر العقول می زند که کسی جز خودش ضرر نمی کند برای مثال سایپا و پراید. (3053340) (alef-11)