نظر منتشر شده
۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 234052
پاسخ نویسنده مطلب «تصادفات، بیمه شخص ثالث و سبک رانندگی ما» به بینندگان
بخش داخلی الف، 21 تیر 93
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
آقای فاضل مریدی نویسنده مطلب «تصادفات، بیمه شخص ثالث و سبک رانندگی ما» {اینجا} ضمن از تشکر از بینندگان به دلیل توجه به مطلب منتشر شده در الف، موارد زیر را جهت استحضار خوانندگان عزیز الف  یادآورد شده اند که در ادامه می خوانیم...

****
در ابتدا، از همه خوانندگانی که این مطلب را مطالعه کردند و یا نظرگذاشتند و یا مثبت زدند تشکر می کنم.

همه نظرات ارسالی را تا به اینجا خوانده ام و همه برای بنده محترمند. لازم دیدم به منظور روشن شدن برخی ابهامات و البته احترام به مخاطبین، به برخی مسایل مطرح شده در نظرات خوانندگان پاسخ دهم.

• برخی بزرگواران به طرح موضوع «گران بودن قیمت بیمه در مقایسه با قیمت خودرو در اروپا» توسط بنده اعتراض داشتند و به گران بودن قیمت خودرو در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی اشاره کرده بودند و انتقاد کرده بودند که چرا از افزایش قیمت بیمه حمایت می کنم . در پاسخ باید عرض کنم که:

اذعان می کنم که نگارش آن یکی دو خط، ضرورتی نداشت و و یک اشتباه از سوی بنده بود که علاوه بر ضربه به اصل بحث، خاطر برخی خوانندگان را آزرده کرد. از این رو از آن دسته از خوانندگان که خاطرشان مکدر شده عذرخواهی می کنم.

مقصود اصلی از آن نوشتار، تاکید بر «تغییر بیمه از خودرو به راننده» و «یکسان نبودن حق بیمه رانندگان محتاط با خطرآفرین» بود. تاکید هم کردم که می شود طوری این تغییرات را اعمال کرد که متوسط قیمت بیمه ثابت بماند و فقط رانندگانِ بی احتیاط و بد سابقه تحت فشار قیمتی قرار بگیرند. بنابراین منظور بنده، افزایش قیمت بیمه سالیانه به اندازه قیمت خود خودرو مثلا پراید نبوده است.

در واقع معتقدم با فرض ثابت بودن همه شرایط، اگر بیمه از خودرو به راننده منتقل شود و میان راننده ها نیز تفاوت قایل شویم، شرایط رانندگی در ایران بهبود خواهد یافت. البته تخمین میزان این بهبود نیازمند مطالعات دقیق اقتصاد سنجی و غیره است و صد البته سهم سایر مسایل مانند کیفیت پایین خودروهای داخلی و غیره همچنان سرجای خودش باقی خواهد بود. یعنی درصورتی که این موضوع نیز اصلاح شود همچنان تلفات جاده ای خواهیم داشت اما کمتر.

• بنده هیچ دفاعی از افزایش قیمت های بیمه نکرده ام و آن را بحثی کاملا جداگانه و متفاوت می دانم و در اینجا هیچ قضاوتی در مورد آن ندارم. امیدوارم که آن بخش از نوشتار بنده مورد استناد نابجای طرفداران افزایش حق بیمه قرار نگیرد.

• موضوع «فرار از صحنه تصادف» و افزایش آن در صورت اجرای این روش نیز توسط یکی از خوانندگان گرامی طرح شده بود که به نظرم انتقاد کاملا درستی است که روی آن و راه حلهای احتمالی آن فکر خواهم کرد.
• از خوانندگانی نیز که عرایض بنده را مورد تایید قرار دادند ممنونم.

به امید امن تر شده خیابان ها و جاده های ایران برای همه و با آرزوی توفیق و سلامتی برای همه خوانندگان الف، راننده ها و مسافران ایرانی

فاضل مریدی
دانشجوی دکترای اقتصاد-اسکاتلند
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۰:۵۲:۰۴
ماشینهای با اون کیفیت و قیمت با راه های ایمن با اون استانداردها در ایران باشه، من حاضرم حق بیمه بالا بپردازم (2250394) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۷:۱۸:۵۲
من فکر می کنم در ایران این طرح به فرصتی تبدیل میشه تا فقط دولت و شرکتهای بیمه درآمد بیشتری کسب کنن. مثل طرح تعویض کارت پایان خدمت.

وقتی شما یکدست لباس کامل سفارش می دید، این صحیح نیست که پیرهن تان چندین جا وصله پینه شده باشه ولی دکمه هایش از فلز گرانقیمت باشه.

در اقتصاد بیمار، رانتی، پرفساد و دمدمی مزاج ما، که مثلا حتی بیمه سلامت افراد کامل نیست و آمار مرگ بر اثر بیماری های ساده بالاست، این روا نیست که بیمه خودرو در اولویت اول قرار بگیره. (2251238) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۸:۱۶:۳۵
اسکاتلند ، یاد نفس وجای گرم افتادم. (2251347) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۰:۵۸:۴۱
چرا باید حق بیمه ماشینها با برندهای متفاوت یکسان باشد؟ چرا حق بیمه یک بنز آخرین مدل باید با حق بیمه پژو 405 یکسان باشد؟ (2250401) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۰۹:۴۸
شما به صورت اماری هم که بررسی کنی به این نتیجه می رسی که ماشین های مدل بالا، خسارتهای به مراتب کمتری نسبت به پراید و 206 و سمند دارند
ضمنا حق بیمه بر اساس قدرت موتور ماشین محاسبه می شود (2250523) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۵:۳۳:۱۳
معلوم که از بیمه ماشین اطلاعی نداری. (2250981) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۳۹:۳۷
اگر بیمه نامه به نام اشخاص باشد حداقل این بی انصافی، منطقی میشود (2250589) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۲:۳۸:۲۵
اتفاقا باید حق بیمه ثالث بنز رو کاهش بدن و پرایرو افزایش برعک بیمه بدنه
شما با یه پراید میزنی به یه بنز پس باید خسارت یه بنزرو بدیی یعنی 1 ملیون دادی حق بیمه ولی خسارتی که وارد کردی شاید بشه 10 ملیون...از اون طرف هم یه بنز میزنه به یه پراید یعنی 1 ملیون حق بیمه داده ولی خرج پراید میشه 300 تمن (2251789) (alef-10)
 
اخگر
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۰۷:۳۰:۱۸
بيمه شخص ثالث ، از اسمش پيداست كه شما ماشين خودتان را بيمه نمي كنيد بلكه ماشيني كه با شما تصادف كرده را بيمه نموده ايد پس بنز و پرايد فرقي نداره . (2253535) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۱:۰۰:۱۶
احسنت (2250406) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۱:۱۷:۲۸
یعنی اگر یک خانواده 4 نفره با هزار بدبختی صاحب یکی از این ارابه های مرگ وطنی به قیمت چند برابر شوند، باید 4 تا بیمه نامه تهیه کنن تا هر کدومشون بتونن پشت فرمون بشینن! (2250430) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۳۸:۴۳
این سختی، مزیت های بسیاری دارد که می ارزد
کار درست همیشه هم بدون سختی نیست ولی جامعه به یک استاندارد قابل قبولی میرسد (2250585) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۲۰:۰۵
فکر کنم مسئله درست توضیح داده نشده است. در کشور مالزی بیمه به ماشین تعلق می گیرد ولی راننده ان در کارت ماشین نوشته میشود و مسولیت حوادث رانندگی با آن شخص است وحداکثر تا دو نفر می توان راننده معرفی کرد ودر صورتی که قرار است از ماشین تعداد نفرات بیشتری استفاده کنند می توان با مبلغ بیشتری اسم آنها را هم در کارت ماشین آورد. ولی مسئله اینجاست که اگر کس دیگری پشت ماشین بنشیند حتی با داشتن گواهینامه در صورت تصادف بیمه به ماشین تعلق نمی گیرد. واین تصادف برعهده آن راننده ای است که اسمش در کارت ماشین نوشته شده است. در این صورت صاحب ماشین مطمئنا علاوه بر اینکه خودش مقررات را رعایت می کند. ماشینش را به دیگران نمی دهد چرا که می داند در صورت تصادف باید خودش جوابگو باشد. در هنگام فروش ماشین هم، بیمه ماشین باطل شده وباید بیمه جدیدی برای راننده جدید خریداری کرد با قیمتی جدید با در نظر گرفتن سوابق راننده جدید (2250791) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۵:۰۰:۱۴
به نظر من منطقی است که از خودرو تک راننده حق بیمه کمتری گرفته شود تا خودرو چند راننده. البته این بیشتر به معنی چهار برابر برای چهار نفر نیست و درصد کمی از حق بیمه است. (2250888) (alef-10)
 
amir
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۶:۳۵:۵۵
در این حالت ۴ نفر تحت یک بیمه میشن اما اگر پسر خانواده/یا هرکس در آن خانواده مثلا چراق قرمز رد کرد و بیمه ۲ برابر شد- منطق میگه پدر خانواده دیگه به اون پسر ماشین نمیده - (2251149) (alef-10)
 
1982
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۱:۲۱:۱۴
الان من 12ساله رانندگی میکنم و ماشین دارم تا حالا یکبارم از بیمه استفاده نکردم بعد باید 765 هزار تومن پول بیمه بدم یکسری میشناسم با صحنه سازی از بیمه پول میگیرن شدید تاوان اونها رو ما باید بدیم (2250436) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۱:۴۶:۴۶
تاکید بر «تغییر بیمه از خودرو به راننده» و «یکسان نبودن حق بیمه رانندگان محتاط با خطرآفرین»
این بسیار مهم، مفید و ضروری است. باید به آن پرداخته شود تا در قوانین بیاید و وضعیت بهبود پیدا کند. (2250473) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۴۰:۴۸
این نظر عالی بود
به شرط اجرای درست و نبودن حواشی تضعیف کننده آن (2250592) (alef-10)
 
پارسا
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۱۸:۰۹
با سلام
بنده از نمایندگان بیمه می باشم باید به عرض برسانم که بهترین راه شناخت بیمه گذاز خوش سابقه از بیمه گذار بد سابقه همین روش بیمه کردن شخص در قبال اشخاص ثالث می باشد نه ماشین .چون ماشین رو هدایت می کند راننده است نه خودرو. بیمه گذارنی داریم 15سال سابقه عدم خسارت دارن ولی با فروش خودور تمام سابقه پاک می شود و این روش مثل این است با یک گواهی نامه چند نفر رانندگی کنند است.باید بیمه نامه راننده محور باشد (2250539) (alef-10)
 
احد
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۱۹:۴۲
من مدتی در بیمه کتر کردم ادعای ضرر و داشتن این همه پرسنل نیز درست نیست بیمه باید برای پلاک باشد یا راننده ان مبحثی است که نیاز به بررسی و مقایسه با دیگر کشورها و نتیجه کار انها دارد ولیکن در حال حاضر ساختار شرکتها می بایستی اصلاح تا هزینه ها کاهش یابد. (2250540) (alef-10)
 
رضویان
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۳۶:۴۵
اینکه بیمه نامه از خودرو بنام شخص تغییر کند نظری متفاوت و فوق العاده بود و واقعا کار درستی هم هست
از طرفی یکی از کسانی که در آن مطلب نظر داده بوده (سارا) نیز سخن به حقی گفته بود یعنی اراده ای برای اجرای درست و روشهای بهینه قوانین وجود ندارد و بنظر میرسد بدلیل منفعت عده ای خاص این سیکل مشکلات حل نخواهد شد و نیروی یک عده دلسوز و کارشناس نیز هرز میرود
بقول ایشان کلا مملکت باحالی داریم و این باعث تاسف است که بعد 35 سال انقلاب، منفعت طلبی و ... عده ای باعث آزار مردم و نقص قوانین در تصویب و اجرا میشود
با شعار و تبلیغات، ما صحبت از مدینه فاضله میکنیم و آمارها نیز همین را میگوید ولی در عمل ضعف های فاحشی داریم و هر کجا ضمینه سوء استفاده بوده است حتما دریغ نشده است و مثل ویروس عده ای در حال رشد و تکثیر در سیستم هستند و انتی بیوتیک ها فقط بصورت مسکن و مقطعی و ناکافی آنها را ریشه کن میکند و متاسفانه این ویروسها نیز مثل ویروس سرماخوردگی تغییر ماهیت میدهند و مرتب سیستم ایمنی را گول میزنند و بدتر اینکه سیستم ایمنی نیز شعاری و تنبل و ناکارآمد شده است فاجعه آنجاست در برخی موارد سیستم ایمنی نیز کاهلی منطقی و تفسیر به رای میکند و مصلحت، پدر منطق روزهای اول را درآورده است
در کل اینکه مشکلات ریشه ای است ولی بازهم میشود روی برگ ها کار کرد اگر ریشه و ساقه کمی همراهی کنند (2250582) (alef-10)
 
م ل اراکی سوئد
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۳:۱۰:۱۲
باسلام.

۳۰ سالیست در سوئد زندگی میکنم. در اینجا قیمت بیمه بر اساس پنچ اصل وزن خودرو، مصرف خودرو ،ارزش خودرو ، عمر خودرو و چگونگی رانندگی صاحب خودرو تعیین میشود. خیلی اتفاق افتاده است که شرکتهای بیمه بعضی از رانندگان را بخاطر خلاف بالای رانندگی بیمه نمیکنند. (2250645) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۶:۴۱:۵۶
اعداد دقیق نیستند:
کسی که سابقه بیمه نداره(من تازه وارد)
بیمه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه
لیز یا همون کرایه ماشین ( محدودیت کیلومتر رانندگی در سال داره البته) ۲۰۰ در ماه
ماشین دست ۲ همون تویوتا ۱۲-۱۳ هزار دلار (ممکنه باقیشو وام ۰ درصد گرفته باشند ایشون) (2251160) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۸:۴۹:۴۶
سلام دوست عزیز اینجا شرکت های بیمه هیچ دقتی به این عملکرد ندارند (2251395) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۹:۵۱:۴۱
بیمه مرکزی نمیذاره فدات شم .... اگه اجباری نبود اصلا بیمه ثالث صادر نمیکردیم . جز ضرر هیچی نیست (2251945) (alef-13)
 
صنعت بیمه
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۳:۵۷:۱۷
با سلام جهت روشن شدن موضوع نظر دوستان را به تبصره ماده 12 "تعرفه حق بيمه و نحوه تقسيط و تخفيف در حق بيمه شخص ثالث" مصوب 1389/12/08

تبصره - در صورت انتقال قطعي مالكيت وسيله نقليه ، انتقال دهنده تا قبل از انقضاي مدت اعتبار بيمه نامه مي تواند تخفيف وسيله نقليه منتقل شده را به وسيله نقليه از نوع مشابه متعلق به خود يا اقارب درجه اول خود منتقل نمايد . بيمه گر مكلف است سوابق تخفيف عدم خسارت وسيله نقليه منتقل شده را به وسيله نقليه جايگزين انتقال داده و تخفيف مربوط را با كسر تخفيف مدت باقي مانده وسيله نقليه منتقل شده در بيمه نامه وسيله نقليه جايگزين اعمال نمايد . حق بيمه وسيله نقليه منتقل شده در سررسيد بيمه نامه آن بر اساس سوابق بيمه گذار جديد دريافت خواهد شد.

پس مشاهده می نمایید که تغییر بیمه از خودرو به راننده به تصویب رسیده است.

دوستان هرگونه سوالی بیمه ای و حقوقی داشتید می توانید از طریق ایمیل ذیل با اینجانب در تماس باشید.
mos.abdolmaleki@gmail.com (2250733) (alef-10)
 
فرید
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۹:۰۹:۴۰
سلام.
این فقط برای راننده های با احتیاط است که بتوانند سوابق را منتقل کنن. اما اگر کسی تا به حال چندین نفر را با ماشینش مصدوم کرده و شاید هم کشته و حالا ماشینش را بفروشد باز هم سوابق منتقل می شود؟ نمی شود. (2251433) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۲۷:۲۷
با سلام
راهکار ارائه شده توسط شما برای شرایط فعلی مملکت ما مناسب نیست. راهکار شما همانچیزی است که امروز در کشورهای غربی در حال اجراست. اما با یک نگاه می بینید که در اون کشورها به تعداد اعضای خانواده ماشین دارند و هر عضو مسئول ماشین خودش هست. حال در مملکت ما که عموما خانواده ها یک ماشین دارند و چند نفری از اون استفاده می کنند چه اتفاقی باید بیفته؟
به نظر من اگر شما به جای این از قسمت دیگری از کشورهای غربی الگو برداری کنید هم مشکل محیط زیست ما کمتر می شود و هم هزینه بیمه!
برای مثال در کانادا که جمعی از آشنایان زندگی می کنند ماشین رو از کارخونه برای 5 سال کرایه می کنند. به این صورت که مثلا برای یک تویوتا را4 قیمت خودرو و بیمه اون ماهانه حدود350 دلار می شه البته برای یک فرد که دریافتی ماهانه ای حدود 8 هزار دلار داره! و این مبلغ در زندگی اونها تاثیرگذار نیست. بعد از 5 سال هم ماشین رو به کارخونه تحویل می دن و یک ماشین دیگه برای 5 سال کرایه می کنند. به همین راحتی. کارخونه هم بعد از بازسازی ماشین اون رو به افرادی که درآمد پایین تری دارند می فروشه برای مثال سال گذشته پسر دایی من یک تویوتا کمری 2010 رو به قیمت 2500 دلار کاملا خریداری کرد!!
اگر در کشور ما هم خودروسازان فقط به فکر پرکردن جیب های خود نباشند و به مردم هم احترام بگذارند می توانیم شاهد این اتفاقات باشیم که هم موجب حفظ محیط زیست ما می شه و هم مردم خودرو بهتری می تونن سوار شن. (2250806) (alef-10)
 
ساکن کانادا
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۵:۲۶:۳۸
با سلام. خیر قربان کسی ماشین را از کارخانه کرایه نمی کند بلکه ماشین را از شرکت های لیزینگ برای خود و یا شرکت شان کرایه(لیز) می کنند. اما بیشتر مردم همانند ایران ماشین را می خرند. قیمت بیمه هم تقریبا همانی است که شما گفته اید اما حقوق ماهیانه مردم عادی بسیار کمتر از ماهی هشت هزار دلار است! دیگر اینکه پلاک گذاری بر عهده شرکت های بیمه است و صدور گواهی نامه با شهرداری. پلیس تنها ماشین های درحال حرکت خلاف کار را جریمه میکند و ماشین های خلاف کار پارک شده بر عهده شهرداری (bylaw) می باشد. اتفاقا در کانادا بیمه بسیار گران است و برای همین اکثرا از وسایل همگانی استفاده می کنند. اما درصورت تصادف، شرکت های بیمه دو طرف با هم مواجه می شوند و نه افراد. در نتیجه تصادف امری حقوقی محسوب میشود و نه کیفری مگر آنکه مقصر فاقد گواهی نامه و یا بیمه باشد. با برجسب کوچکی به اندازه ۴x۶ سانت بر روی پلاک عقب خودرو تاریخ انقضای بیمه مشخص و برای پلیس قابل رویت می باشد. شرکت های بیمه هم واقعا سرویس می دهند و بعد هم واقعا در تمدید بیمه نقره داغ میکنند. اما سیستم بسیار خوب عمل میکند برای رانندگان محتاط. امید که سیستم بیمه ما هم بتواند الگو برداری مناسب و متناسبی بکند. (2250966) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۳۶:۳۲
اشکال از قانون نادرست و اجرای نادرست تر این قانون است. در همه کشورهای متمدن جهان وقتی راننده کسی را غیرعمد بکشد ده یا نه سال زندان می رود ولی اینجا مباحث کشداری پیش می اید تا یک دیه ای از شرکت بیمه به قربانی بدهد ولو راننده مست یا معتاد یا مقصر صد درصد باشد حتی برخی قتل های عمد با پوشش حادثه رانندگی روی می دهد. بسیاری از حوادث رانندگی ناشی از جاده ها و مهندسی نادرست راه هاست.... (2250822) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۵:۵۱:۰۸
امروز در خيابان اصلي باسرعت۴۵ کيلومتر و قاعدتا از باند سمت راست درحال حرکت بودم . جوان ٢٠ ساله اي پشت يک سمند از کوچه فرعي بدون لحظه اي توقف از فرعي وارد اصلي شد بنحويکه اگر من فرار نکرده بودم بغل ماشينم داغون ميشد. اکر همينطور ادامه پيدا کند وتعداد اتومبيل هم روز بروز افزايش يابد , فاجعه است (2251029) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۹:۵۹:۲۷
اگه این جوری بشه به نظر من حداقل 50% از حجم تصادفات کاهش پیدا می کنه (2251482) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۲۰:۲۸:۱۸
تاثیر گذاران همه در گیر سیاستند و بعضا جیب مبارک و مردم در گیر صبح را به شب رساندن (2251512) (alef-10)
 
حبیب
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۲۰:۴۴:۴۳
بیمه ماشین به نفع شرکت بیمه است و زیان مردم زیرا وقتی کسی ماشینش را عوض میکند تمام تخفیف هائی که در عرض چندین سال شاملش شده می پرد.
چون منافع مردم یعنی کشک همین سیاست غلط اجرا میشود. (2251521) (alef-10)
 
صنعت بیمه
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۷:۱۰:۴۹
با سلام جهت روشن شدن موضوع نظر دوستان را به تبصره ماده 12 "تعرفه حق بيمه و نحوه تقسيط و تخفيف در حق بيمه شخص ثالث" مصوب 1389/12/08

تبصره - در صورت انتقال قطعي مالكيت وسيله نقليه ، انتقال دهنده تا قبل از انقضاي مدت اعتبار بيمه نامه مي تواند تخفيف وسيله نقليه منتقل شده را به وسيله نقليه از نوع مشابه متعلق به خود يا اقارب درجه اول خود منتقل نمايد . بيمه گر مكلف است سوابق تخفيف عدم خسارت وسيله نقليه منتقل شده را به وسيله نقليه جايگزين انتقال داده و تخفيف مربوط را با كسر تخفيف مدت باقي مانده وسيله نقليه منتقل شده در بيمه نامه وسيله نقليه جايگزين اعمال نمايد . حق بيمه وسيله نقليه منتقل شده در سررسيد بيمه نامه آن بر اساس سوابق بيمه گذار جديد دريافت خواهد شد.
پس مشاهده می نمایید که تغییر بیمه از خودرو به راننده به تصویب رسیده است. (2251823) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۹:۴۹:۴۸
حالا چه ربطی به شرکت بیمه داشت ؟؟؟ نفری که میخره تخفیف شامل حالش میشه (2251942) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۲۳:۵۱:۳۵
بنده بانظر شما کاملا مخالفم. باتوجه به کیفیت خودروها و کیفیت بد جاده ها چه تضمینی وجود داره که تمام مشکلات سر مردم خراب نشه؟ (2251714) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۲۱:۳۹:۴۲
من چند ماه پیش حدود ۱۰ -۱۵ ساعت توی امریکا رانندگی کردم و جاده های اونجا مثل ایران بود ... (2255185) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۲۳:۵۸:۵۲
من در کانادا زندگی میکنم.اینجا البته که رانندگی نظم داره مخصوصا حق عابر پیاده. ولیکن اینهمه نظم نه همش از طریق کنترل پلیس وانظباط اجتمای و اموزش حاصل شده بلکه عمدتا از طریق کنترل بیمه راننده است.نوجوان تازه راننده شده براحتی نمیتواند بیمه بگیرد و اگر هم موفق شود بیمه ایشان حد اقل دو برابر بقیه است.نوع ماشین ورنگ. مدل در قیمت بیمه تاثیر دارد .اگر این نوجوان با اتومبیلش تصادف کند حتا جزیی و یا توسط پلیس جریمه شود بیمه ایشان توسط شرکت بیمگرش تمدید نخواهد شد.وشرکت های دیگر اگر ایشان رابیمه کنند بیمه ایشان گاهی ۴ت۵ برابر یک راننده منظم است.بهمین خاطر با اینکه ماشین اینجا ارزانتر است اکثرجواناننی کار خوب ندارند نمیتوانند اتومبیل سواری کنند.اینجا کنترل اصلی رانندگان توسط شرکتهای بیمه است. (2251719) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۰۸:۵۰:۳۶
خوب اونجا با اینجا فرق داره مسئولینش از دانشگاه بیرون میآیند و مدارک واقعی و مرتبط با پست هاشون دارند و مسئولین نمیخواهند جیب گروه و طرفداران و آقا زاده هاشون را پر کنند اصلا بیسوادها زود شناخته و کنار گذاشته میشوند مصلحت و سیاسی کاری اصلا در تعیین مسئول و مدیر دخالت ندارد سعی میشه بهترین راهها برای قوانین بصورت ریشه ای اعمال بشود و وقتی قانون اجرا میشود گروهی بدنبال این هستند که در اجرا نیز نواقص آنرا به سرعت پیدا کنند و قوانین، پویا و اصلاح پذیر و قاطعی دارند و عدالت نیز به سرعت و قاطع پیگیر اجرای قوانین است

اما اینجا مسئولین ما قهرمانان عزت و افتخار و تبلیغات هستند و بسیار متدین و با عنایت خداوند کارها جلو میرود که اگر خداوند عنایت نمیکرد همه امور به هم می ریخت اینجا مدیران تخصص های مختلف دارند و توانایی های بالا مثلا کسی که مدتی وزیر نفت بوده میتونه وزیر صنعت یا کشاورزی یا حتی ... بشه کسی که فیزیک هسته ای خونده میتونه وزیر خارجه بشه و در کل همه فن حریف هستند خدا حفظشون کنه خیلی انسانهای خوب و خاکی هستند (2253655) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۹:۳۰:۴۵
در بحث بیمه شخص ثالث با این نکته باید توجه کرد که در این نوع بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در قبال اشخاص ثالث بوده پس اگر گواهینامه تحت پوشش بیمه ای باشد منطقی تر می باشد و یک نفر با داشتن یک بیمه نامه می تواند با هر وسیله نقلیه دیگری رانندگی کند و با اینکار سابقه رانندگی و کم خطر یا پرخطر بودنش مشخص می گردد
مقوله دیگر در مورد تخفیف و جریمه در بیمه نامه می باشد که می تواند حالت تشویقی یا تنبیهی برای رانندگان داشته باشد که در قانون بیمه مرکزی تخفیف تا 70% و تنبیه تا 100% پیش بینی شده است یعنی تفاوت 170درصدی در حق بیمه (2251927) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۲:۱۰:۳۶
وضعیت رانندگی در تهران اسفباره .... لایی , ویراژ , عدم رعایت فاصله , سرعت بالا , رانندگی بعد از مصرف مواد و الکل ... چرا پلیس سخت گیرانه تر عمل نمیکنه ؟ واقعا عده ای بی مسئولانه جان خودشون رو به خطر میندازن که هیچ جان یه عده بیچاره رو هم به خطر میندازن , تازه کلی هم حال میکنن با خودشون که عجب دست فرمونی دارن (2252137) (alef-13)
 
rastgoo
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۲:۱۷:۱۲
حضور آقایی که از اسکاتلند مواردی را فرمودند عرض کنم که مسئله اصلی در کشور ما اینها نیست مشکل اصلی این است که بیمه ها دولتی و انحصاری هستند و رقابتی بین آنها وجود ندارد و بنابراین مثل هر صنعت انحصاری دیگری قیمت خدمات بسیار بالا و کیفیت خدمات بسیار بسیار پایین است و مثلا هر سال بیمه مرکزی نرخی را برای مثلا بیمه شخص ثالث تعیین می کند و بیمه ها هم مثل ایران خودرو و سایپا مدام می نالند که ضرر می دهیم و البته واقعیت این نیست و بسیار هم سود می برند. در چنین شرایطی شما پیشنهاد می دهی که بیمه از اتوموبیل به راننده منتقل شود و بسیار مشخص است که از بسیاری از موارد خبر نداری. حال من سوال می کنم ملاک راننده خوب و خاطی چیست و چه کسی باید آنرا تعیین کند حتما می فرمایی سوابق راننده. خوب از فردای اجرایی شدن این قانون (به فرض که اجرا شود و امیدوارم هیچوقت کسی به اجرای آن فکر هم نکند) بازار راههای خلاف و غیرقانونی برای حذف سوابق رانندگان خاطی راه می افتد و بسیاری از افراد با پارتی بازی یا رشوه یا هر شکل دیگر سوابقی مانند آینه، پاک پاک، برای خود دست و پا می کنند و بعد افراد معمولی بیچاره باید تاوان این قوانین اختراعی شما را بدهند بنابراین شاید بهتر باشد حداقل شما که در اسکاتلند یا هر جای دیگری نشسته ای برای ما نسخه نپیچی من مطمئنم که شما از سر خیرخواهی این بحث را مطرح کرده ای ولی همانطوری که گفتم شرایط در اینجا متفاوت است.
تنها باید روی خروج از انحصار و رقابت در بیمه ها تاکید شود که رقابت حلال همه مشکلات بیمه ای در کشور می باشد. (2252148) (alef-13)
 
sarovafaghi
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۱:۴۸:۰۹
من یک سوال دارم اگر کسی ست باشد رانندگی بیمه تولق میگیره (3109724) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.