نظر منتشر شده
۱۹۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 188595
روي خط انتخابات با مواضع اقتصادي نامزدها؛
روحاني: مسببين وضع اقتصادي موجود بايد دادگاهي شوند/ ولايتي: فرصت ۱۰۰ روزه مي خواهم/ جليلي: مشكل، داشتن برنامه توسط نامزدهاست
بخش اقتصادی الف، 7 خرداد 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱
تب انتخابات با صحبت هاي اقتصادي ديروز نامزدها كمي تندتر شد.

به گزارش "الف"، انتقادي ترين صحبت هاي اقتصادي را ديروز حسن روحاني به زبان آورد. آن جايي كه از ضرورت دادگاهي كردن مسببان وضع موجود سخن گفت؛ "امروز حداقل ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بیکار داریم و یک آمار هم می‌گوید که سه و نیم میلیون. اگر فرض کنیم، این سه میلیون مشغول به کار می‌شوند و در تولید، درآمد داشته باشند، معنایش این است که اگر در هر ماه، هر ۳میلیون نفر، یک میلیون تومان درآمدشان باشند، جمع این رقم در ماه معادل ۳ هزار میلیارد تومان می‌شود؛ مردم ۳هزار میلیارد تومان به خوبی یادشان هست به خاطر آن فساد ۳هزار میلیارد؛ فقط فساد نبود که به دادگاه رفت، من فکر می‌کنم در دادگاه وجدان مردم خیلی‌ها باید به دادگاه بروند".

روحاني همچنين شرمندگي اعضاي خانواده ها را به آن كساني كه مسببان وضع موجود مي خواند يادآور شد و گفت: "باید برای هر سه میلیون نفر، سه هزار میلیارد تومان نفع داشته باشیم، در این صورت ضرر نمی‌کنیم ولی اگر این جوان‌ها و این ۳میلیون نفر بیکار باشند، خودشان و پدر و مادرشان شرمنده می‌شوند. من از مردم می پرسم، کدام خانواده است که بیکار نداشته باشند. اگر دولتی با تدبیر کار می‌کرد، این مشکل حل نمی شد؟ نمی‌شد ما شاهد یک تحول بزرگ در کشور باشیم؟ رشد اقتصادی ما کجاست؟"

روحاني همچنين وضعيت عربستان را پيش چشمان مسببان وضع موجود نهاد و از رشد كم و تورم فزاينده كنوني گلايه كرد: "قرار بود که در چشم انداز بیست‌ساله حداقل رشد اقتصادی ما به طور متوسط ۸ درصد باشد. در سال گذشته این رشد ۳درصد بود و سال جاری هم که مسئولین می‌گویند، منفی یا زیر منفی است؛ وضع بیکاری و وضع تورم کدام کشور ۳۰ درصد است؟ تورم عربستان ۲.۹ در سال ۲۰۰۲ بوده اما تورم‌ نقطه به نقطه ما بالای ۳۰ بوده است."

تعريف روحاني از اقتصاد مقاومتي هم در ميان نامزدهاي موجود تقريبا منحصر به فرد بود. آنجاييكه اقتصاد مقاومتي را در واقع رشد بالا و بيكاري كم و وضع خوب دانست و گفت: "اقتصاد مقاومتی به معنای این است که ما کاری‌کنیم که اهداف اقتصادی را دنبال کنیم و به رشد ۸ درصد برسیم. اقتصاد مقاومتی آن است که نگذاریم بیکار در جامعه باشد. اقتصاد مقاومتی آن است که خرج‌های بی‌جای دولت را کم کنیم. اقتصاد‌ مقاومتی آن است که به جای شعار، برنامه ریزی کنیم و به صورت مداوم واردات زیاد نشود و در مقابل، تولید داخلی ما افزوده شود. اقتصاد مقاومتی به این است که ما با استقامت، اهداف اقتصادی به ویژه اجرای سند چشم انداز را با همان قدرت دنبال کنیم."

روحاني در مورد هدفمندي حرف هاي معقولانه اي زد "همراه با یارانه‌های نقدی، یارانه‌های کالایی نیز داده می‌شود تا اقشار ضعیف دیگر دغدغه معیشتی نداشته باشند؛ چرا که اساس اقتصاد دولت من آرامش به مردم و از بین بردن نگرانی است. دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کنند که اصلاً به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیازی نداشته باشند."

اما در سوي ديگر، علي اكبر ولايتي درصحبت هاي رو به دوربين خود در سيما در قامت رييس جمهور مقتدر بين المللي ظاهر شد و بر حل مشكلات بين المللي به عنوان يكي از راه هاي حل مشكلات اقتصادي داخلي تاكيد كرد: " به مردم عزیزمان اطمینان می دهم که مسئله هسته ای را با حفظ حقوق هسته ای ان شاء الله حل خواهیم کرد و توسعه روابط خارجی را خواهیم داد. بدون اینکه از حقوق ایران ذره ای گذشت بکنیم با اجرای یک دیپلماسی فعال با توجه به تجربه ای که از گذشته داریم می توانیم این مشکل را که بخش مهمی از مشکلات داخلی ما، مشکلات اقتصادی ما، مشکلات معیشتی ما به آن مربوط می شود را حل بکنیم".

ولايتي براي محكم تر كردن مدعاي خود در حل مشكلات بين المللي، اشاره هايي هم به عملكرد خود در دوران وزارت خارجه داشت: "بنده در آن زمان روابط بسیار نزدیکی با تعدادی از سران معروف دنیا داشتم. مثلا با آقای دنگ ژیائوپینگ رهبر چین، با آقای گورباچف دبیر کل حزب کمونیست شوروی، با آقای میتران با آقای هلموت کهل یک موقعی بنده با میتران ملاقات داشتم. ایشان به من گفتش که تو هر وقت از اروپا رد می شوی بیا اینجا در کاخ الیزه به من سر بزن و به من بگو روابط ایران و فرانسه خوب پیش می رود یا نه که اگر خوب پیش نرفت به من گزارش بده که من مواخذه بکنم کسانی را که در این زمینه کوتاهی می کنند و یا اینکه با خانم گاندی در رابطه با جلوگیری از میزبانی غیر متعهدها در اجلاس هشتم یک دیپلماسی بسیار فعالی صورت گرفت."

ولايتي صحبت هاي تيترخور جالب ديگري هم داشت. او كه پزشك متخصص بيماري هاي اطفال است، با ادبياتي پزشكي – درماني به مشكلات اقتصادي نگاه مي كند:

"بنده عرض مي كنم که برای علاج کوتاه مدت مسائل حاد اقتصادی کشور بنده یک فرصت ۱۰۰ روزه می خواهم و در این فرصت صد روزه می شود مسائل حاد را علاج کرد. من به عنوان یک طبیب به این بیمار اقتصادی یا بیماری اقتصادی نگاه می کنم. طبیب موقعی که به بیمار نگاه می کند اول یک بررسی بالینی می کند، آزمایش می کند تا به مرض علت مرض پی ببرد ولی مدتی طول می کشد اگر یک مریضی آمد با طب بالا و تشنج و بدی حال عمومی ما ضمن اینکه به دنبال علت می گردیم، اول این علائم شدید را برطرف می کنیم یعنی طب بالا را به هر وسیله ای شده پایین می آوریم. این گرانی، تورم روز افزون این باید کنترل بشود".

ولايتي علاوه بر تاكيد مكرر بر حل مشكلات بين المللي، راه كارهاي مشخص تري هم هم براي مشكلات اقتصادي داشت؛ "اگر ما پول هایمان را که در دیگر کشورها محصور شده را آزاد کنیم بسیاری از مشکلات امروزی ما حل شده است، در دولت آینده بانک مرکزی هر روز یک بخشنامه صادر نمی کند و ثبات اقتصادی در جامعه حاکم خواهد شد، باید سیاست های اصل ۴۴ که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و امروز مغفول مانده است اجرا شود، امروز نقدینگی از حدود ۹۰ میلیارد دلار در سال ۸۵ به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسيده و دلیل آن این است که پول هایی که به جامعه تزریق شده به کالا و تولید تبدیل نمی شود."

علي اكبر ولايتي البته تعريض هاي صريحي هم به دولت فعلي و شايد برخي نامزدهاي رقيب داشت "در دولت من مدیر خوب به خاطر سلیقه سیاسی اش کنار گذاشته نمی شود که افراد بله قربان گو جای آن را بگیرد."

و اما سعيد جليلي؛ جليلي كه فعلا در نظرسنجي ها با ولايتي در رتبه دوم و سوم نوسان مي كند، اين روزها زير فشار برخي انتقادات است كه او را به نداشتن برنامه اقتصادي متهم مي كنند. اما مذاكره كننده هسته اي كشور كه حضورش در انتخابات از سوي رسانه هاي خارجي به رفراندوم هسته اي تعبير شده و البته حاميانش هم ظاهرا از ايجاد دوقطبي مقاومت و سازش بدشان نمي آيد، براي نداشتن برنامه، دليل خاص خود را دارد؛  اساسا يكي از مشكلات كشور داشتن برنامه توسط نامزدهاست: "یکی از بحث هایی که موجب بروز مشکل در کشورشده همین است که هر کس می گوید من برنامه ای دارم که باید مبنای کارها باشد، ممکن است رئیس جمهوری با حداکثر جلب آرا مردم برنامه ای ارائه دهد اما آن برنامه مبنای قانون در کشور نخواهد شد بلکه مباحثی باید مبنای عمل دولت قرار گیرد که سیر قانونی را طی کرده باشد".

جليلي البته منظور خود از دفاع از نداشتن برنامه را اينطور توضيح مي دهد "نقطه عظمت ما روشن است ، ما اسناد بالا دستی از جمله قانون اساسی برنامه پنجم توسعه، چشم انداز ۱۴۰۴، اصل ۴۴ و قانون هدفمندی یارانه ها را داریم که اجرای آنها الزامی است."

تاكيد بر ظرفيت هم همچنان شاه بيت صحبت هاي جليلي است. اين فقط بخشي از سخنان وي است كه ديروز در جمع برخي چهره هاي اقتصادي ايراد شد: "شاید با توجه به وضعیت کنونی، عرصه اقتصاد بیشتر از سایر عرصه ها مورد توجه قرار گرفته که این امر قابل لمس است و آن موضوع آزاد سازی ظرفیت هاست... چه کنیم ظرفیت ها دچار انحلال و انحراف نشود و نیز علیه هم به کار گرفته نشده و با هم هم افزایی داشته باشند. اگر در ظرفیت های مختلف از جمله اقتصاد این امر را در نظر بگیریم، یک اقتدار قابل توجه در غالب مباحث مختلف از جمله مباحث اقتصادی و رفاه مردم فراهم خواهد شد که لازمه آن این است که ظرفیت ها را باور داشته باشیم که مهمترین این ظرفیت ها خود مردم و جوانان هستند. اگر بستر مناسبی برای این ظرفیت فراهم کنیم ادعای رسیدن به موفقیت ها گزاف نخواهد بود."

اما يك خبر قابل توجه در مورد رقابت اقتصادي نامزدها. از ديروز قرار بود نماينده هاي اقتصادي نامزدها با حضور در تلويزيون به صورت دو به دو به بيان مواضع اقتصادي ستاد خود بپردازند. آن طور كه مرتضي حيدري مجري تلويزيون اعلام كرد، اين برنامه با نظر ستاد انتخابات به انجام قرعه كشي موكول شد و از هفته بعد بايد شاهد حضور چهره هاي اقتصادي ستادها در تلويزيون باشيم. با آفتابي شدن مسئولين اقتصادي ستادهاي آقايان، شايد بتوان ارزيابي دقيقتري از مواضع انتخاباتي آنها و تيم اقتصادي هر كدام داشت.

نگاهي هم داشته باشيم به رتبه نامزدها و ارتباط آن مواضع اقتصادي و البته تخريب هايي كه بر روي هركدام از آنها صورت مي گيرد. قاليباف ۱، ولايتي و جليلي ۲ و روحاني ۳. اين وضع و حال اين روزهاي انتخاباتي است. ستادهاي رقيب، قاليباف را سنتز وعده هاي رنگارنگ، جليلي را مدودوف احمدي نژاد و روحاني را پروكسي هاشمي مي دانند. براي ولايتي هنوز نقطه تخريب مشخصي توليد نشده؛ اگر خودش كار خودش را با تاكيد بيش از حد بر وعده ۱۰۰ روزه خراب نكند. اما نكته اميدواركننده اين است كه انتخابات هنوز به مزايده وعده ها به ويژه در مورد هدفمندكردن يارانه ها تبديل نشده است.
 
اشکان
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۱۱:۳۶
همه شون دارن کلی گویی میکنن. یه سری امار رو میخونن و این شد برنامه شون. فقط و فقط محسن رضایی مهاتیر محمد ایران. به برنامه و توانایی رای بدین نه به جنجال و کلی گویی. (1371231) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۲۳:۱۵
راستي يک سوال
مگر شرط حضور در انتخابات، استعفاي از شغل دولتي نيست؟؟
چرا جليلي استعفا نداده؟؟
نگيد شوراي امنيت نهادي فرا دولتي و بين قوه اي است، جون بودجه اش زير نظر وزارت امور خارجه است (1372504) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۵۸:۲۹
حضرت استاد استعفا دادن فقط برای مجلس هستش.اگر اینجور بود کسیکه رئیس جمهوره نمیتونست دوره بعد کاندید بشه.تازه جالبه شما جلیلی رو میبینی ولی قالیباف رو نمیبینی؟ (1372931) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۱:۵۶:۵۴
آقا محمد لطفا وقتی اطلاعات ندارید نظر ندید فقط مشاغل دولتی باید استعفا بدن برای نمایندگان مجلس و شهرداری ها این کار لازم نیست محض اطلاعتون عرض کردم (1374174) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۴۸:۴۷
مرخصی گرفته. (1373151) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۳:۰۰:۲۶
این مارکوپولو که همش تو مرخصیه ! خودش هم مرخصی با حق ماموریت ! خدا به ما هم قسمت کنه والا ! (1374371) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۳۵:۵۲
سلام
برای ریاست جمهوری استعفا نمی خواهد برای مجلس و غیره می خواهد فقط نباید دست اندر کار اصلی انتخابات باشد (1373942) (alef-10)
 
پارسا
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۴۱:۰۹
بله رضایی برنامه هاش منطقی و معلومه که با برنامه اومده (1372587) (alef-6)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۴۳:۵۳
متاسفانه آقای رضایی در خلا و بدون اطلاع از واقعیات کشور و اختیارات ریاست جمهوری، طرح و برنامه میده و طبیعتا برنامه های ایشون برای کسانی نظیر خودشون که از واقعیات اطلاع ندارن، جذابه:

1- رضایی یک روز میگه 110 تومن یارانه غیرقابل برداشت. بعد میبینه مردم به مشکل میفتن و رای نمیدن، میگه 45 تومن قابل برداشت، 65 تومن غیرقابل برداشت.
احتمالا بعد از 6 ماه هم که با واقعیتهای کشور آشنا شد، میگه به دلیل افزایش تحریمها، همون 45 تومن رو هم باید قطع کنیم. بعد هم میندازه گردن مجلس و میگه مجلس نذاشت ما 110 تومن بدیم!
البته بعید میدونم مثل احمدی نژاد جسارت داشته باشه و حرف از تحریم ها بزنه.

2- رضایی 4 سال قبل از ایالتی اداره کردن کشور میگفت. بعد که با اشکالات سیاسی-امنیتی چنین طرحی در ایران آشنا شد، از ایالتی اداره کردن "اقتصاد" کشور میگه. بعد از کمی سعی و خطا متوجه میشه، در کشور ما، ایالتی کردن اقتصاد همون مشکلات و تنشها رو داره و باز روز از نو روزی از نو ...

3- .... (رای نمیاره. لذا ارزش بحث بیشتر نداره. شما هم بین قالیباف و جلیلی بدنبال انتخاب بهتر باشید) (1373124) (alef-10)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۲۷:۵۹
این حرف شما خلاف آزادی است
این که چه کسی رای میاورد و به او رای دهیم، حر ف از اساس باطلی است
اگر این طور بود شورای نگهبان فقط اسم آن فردی که احتمال بیشتری داشت به عنوان رییس جمهوری معرفی می کرد و خیال همه را راحت می کرد (1373775) (alef-10)
 
مرسی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۳:۵۵:۴۴
آقای رضایی که ماشاءالله نمکِ این انتخابات و کلیه انتخابات گذشته و آینده هستند

مرسی! (1374569) (alef-10)
 
laptap
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۸:۳۷:۴۸
به نظر شما جلیلی سابقه اجرایی دارد اون هم میشه مثل احمدی نژاد
البته احمدی نژاد سابقه فرمانداری استانداری وشهرداری داشت (1375244) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۹:۴۹:۵۷
یعنی کسی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام است در خلا و بی اطلاع است؟؟؟؟؟؟؟؟ شما نظراتتو برای خودت نگه دار مخصوصا چهارمیشو! (1375503) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۴:۱۹:۱۲
اینا برنامه رضایی نیست عزیزم اون که میگه بانک تاسیس میکنم رایانه سبز میدم و... همش تو برنامه چشمنداز 20ساله هست اون باید راهکار بهتر اجرا کردن بده ولی چون میدونه امسال تو با این شعار فریب میخورن میاد از چشمنداز برا ما روخوانی میکنه بابا خسته شدیم از عوام فریبی باز دکتر جلیلی الکی شعار نمیده قصد نداشتم بهش رای بدم ولی چکار کنم میبینم الکی شعار نمیده باز اون صداقت داره منم به جلیلی را میدم (1377216) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۵۱:۱۶
اقای روحانی اتاق فکری فوق العاده ای داره .
و مهم ترین چیز قدرت اجرایی اقای روحانی هست.

اقای روحانی یک تیم قوی داره و اتاق فکری متشکل از ادم های میانه رو قرار میده.

اقای روحانی اگر ریس جمهور بشه صددرصد از ایت الله هاشمی استفاده فراوانی میکنه.
و احتمال میدم که دوباره خاتمی وارد بشه.چون روحانی رابطه خوبی با هاشمی و خاتمی داره.

من شخصا طرفدار ایت الله هستم .ولی اگر روحانی از خاتمی و هاشمی در دولت اینده استفاده کند.
صددرصد رای من اقای روحانی هست. (1372630) (alef-6)
 
م. مردم
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۴۱:۳۰
1- تنها برنامه روحانی (و سابقا هاشمی)، کوتاه اومدن از برنامه هسته ایه. هاشمی قبل از کاندیداتوری میخواست اجازه این کار رو از رهبری بگیره. ولی روحانی عادت داره به دروغ ادعا کنه رهبری موافق تعلیق و کوتاه اومدن و ... هستن.

2- مطمئن باشید با هزینه هایی که بابت بحث هسته ای دادیم، چنین اجازه ای به روحانی داده نمیشه. حتی ردصلاحیت هاشمی، نه به خاطر رای آوری هاشمی، بلکه به دلیل تنشهاییه که بعدا بر سر ادامه یا تعلیق هسته ای ایجاد میشد.
وقتی هاشمی ردصلاحیت شد، قطعا روحانی هیچ کاری نمیتونه بکنه.

3- بهتره چشمامونو باز کنیم و بدونیم به هر دلیل، بحث هسته ای، غیرقابل بازگشت شده و بهترین کاندیدا، فردیه که بتونه با همین شرایط و سیاستهای کلی و تحریم و ... مملکت رو بهتر اداره کنه. درغیراینصورت جز جنجال و تنش داخلی و خارجی چیزی نصیب مملکت و مردم نمیشه.

4- دکتر جلیلی به درستی عرایض روز قبل بنده رو تایید کردن: "مشکل، داشتن برنامه است" (1372863) (alef-13)
 
هشترود
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۱:۲۰:۱۵
اتفاقا تنها کسی که برنامه نداره جلیلی هستش ولی روحانی با اقتدار گفت که ما مذاکره رو در سطح روسا می بریم و برنامه هستی رو ادامه می دیم و تحریم ها رو میشکنیم همانطور که قبلا انجام دادیم.شما دوست محترم دارین خبر رو جعل می کنید . راستی می دانید که معنی اصلی سیاست یعنی چه؟ یعنی صداقت که شما ندارید و به خاطر تعصب حزبی اگر یک نفر بی سواد هم از حزب و جناح شما ثبت نام کنه شما ایشان را در حد قدیس بالا برده و در حد دانشمند نشان می دهید و به دلیل بی تدبیری و بی سیاسیتی و بی صداقتی مصالح کشور و نظام را در نظر نمی گیرید .اساسی ترین مشکل ما نبود تدبیر و اعتدال است که شما ها بهم زده اید. (1374058) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۱۴:۱۴
ببخشید آقای م . مردم اولا که آقای روحانی دروغ های چند ساله امثال شما رو با آمارهای دقیقی که دادن نقش بر آب کردن ثانیا بر فرض محال بودن گفته شما هزینه هایی که بابت هسته ای دادیم بیشتر بود یا هزینه های وضعیت موجود
زنده باد اعتدال
زنده باد اصلاح طلبان معتدل
زنده باد اصول گرایان معتدل
زنده باد هاشمی
زنده باد خاتمی
زنده باد دکتر حسن روحانی (1374228) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۵۷:۴۹
دکتتتتتتر جلیلی اگه برنامه ای داره بره بحث هسته ای رو به سرانجام برسونه شده آش نخورده و دهن سوخه بمب اتم نداریم ولی داریم هزینش رو پرداخت میکنیم
میدونم 5+1 سوء نیت داره نکته همینجاست اگه اونها سوء نیت نداشتن که دیگه نیاز به مذاکره نبود هنر اینه که اینجا حق ملت رو بگیرند (1374363) (alef-13)
 
ابومهدی
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۷:۳۵:۵۰
دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب ۱۳۸۲/۰۸/۱۱
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3202

1-کارى که مسؤولان کردند، کار درستى بود. با تدبیر و بدون پذیرش تسلیم و قبول حرف زور انجام شد تا توطئه‌اى که از طرف امریکاییها و صهیونیستها علیه جمهورى اسلامى طرّاحى شده بود، شکسته شود."

2-"افراد مؤمن و غیور ما تصوّر مى‌کنند دولت تسلیم شد، که باید گفت این‌طور نیست و هیچ تسلیمى تا این‌جا وجود نداشته است. این یک حرکت سیاسى و کار دیپلماسى است."

3-" آنچه که تاکنون مسؤولان محترم - چه آقاى دکتر روحانى و چه آقاى رئیس‌جمهور و مسؤولان دیگر - حقیقتاً زحمت کشیدند، این است که با دقّت و ملاحظه جوانب، کار کرده‌اند و حواسشان جمع است که کارى برخلاف مبانى و اصول انجام نگیرد. بنده هم مطّلع هستم و هرجا احساس کنم که برخلاف ضوابط، اهداف و عزّت ملى و جهتگیرىِ نظام اسلامى کارى انجام مى‌گیرد، مطمئنّاً نخواهم گذاشت و جلوش را مى‌گیرم. البته تاکنون چنین مسأله‌اى پیش نیامده و به فضل الهى امیدواریم بعد از این هم بتوانند با همه جهات، این کار را پیش ببرند."

4-جامعه جهانى از سلاح اتمى بیم دارد و دشمنان قسم خورده اسلام و ملت ایران با توجه به این مسئله، افکار عمومى جهان و بسیارى از دولتها را با طرح شعار دروغین تلاش ایران براى دستیابى به سلاح هسته اى حساس کردند و به هدف خود یعنى ایجاد اجماعى بین المللى بر ضد جمهورى اسلامى ایران نزدیک شدند، بهمین علت نظام اسلامى با درایت و تدبیر، روشى را انتخاب کرد تا ضمن حفظ فناورى هسته اى، فعالیتهاى هسته اى خود را در معرض بازدید قرار دهد و به این وسیله تبلیغات دروغ آمریکایى ها و صهیونیستها را افشا کند………

5-رهبر معظم انقلاب اسلامى طرز فکرى که اقدام اخیر را نوعى تسلیم مى داند غیرمنطبق با واقعیات برشمردند و تأکید کردند: حرکت اخیر یک کار سیاسى، دیپلماتیک و یک گفتگو و قرارداد بود و هیچ تسلیمى در آن وجود ندارد…………. (1375106) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۰:۴۱:۴۱
اتفاقا مشکل اون ظرفیت هایی هست که اقای جلیلی بهشون اعتقاد داره و برنامه ای برای استفاده و بهره گیری از این فرصت ها و ظرفیت ها نداره مشکل تفسیر مسائل بر اساس منافع شخصی هست و باید همانطور که گفته شده برنامه ایی وجود داشته باشه که با در نظر گرفتن سند چشم انداز و سایر سندها ی بالا دستی تدوین و تهیه شده باشه و چون اقای جلیلی برنامه تدوین شده ای ندارد بیان کردن
که مشکل ، داشتن برنامه هست!!!! (1375757) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۴:۱۱:۰۱
دوسته عزیز کدوم اساس اسلام و مدیریت چنین صحبتیو قبول دارند که "مشکل،داشتن برنامه است" متاسفانه چون ایشون هیچ برنامه ای ندارند چنین صحبتی میکنند (1377168) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۱:۵۹:۴۷
کاملا موافقم شجاعت و جسارت مثال زدنی دارند البته اهل ادب و منطق هم هستند (1374907) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۰:۱۷:۵۹
اتاق فکر داره یا خواهد داشت؟ اگه اتاق فکر داره, میشه نام چند تا از اونا رو بفرمایین؟نعمت زاده رو میگین؟ بعید میدونم نعمت زاده فکری داشته باشه که بشه بهش افتخار و مباهات کرد اما تا بخواهی, زبان تند و لحن بد و فحش و ناسزا تو دهنشه. یادت باشه عزیز دل, تو این مملکت, اساسا" فکر تعطیله!!!! این اتاق های فکر به فرض هم که باشند , عملکردشونو دیدیم, همین نعمت زاده وقتی مدیر عامل پتروشیمی بود, از شنبه تا سه شنبه هر هفته میرفت عسلویه, اونجا هر روز با پیمانکارا جلسه میگذاشت و اونا را به باد ناسزا می گرفت. آخه این شد فکر که مدیر عامل یه ابر شرکتی مثل پتروشیمی شخصا" بره هر روز یقه پیمانکارا رو بگیره!!! و نفهمه که با ناسزا گویی کارا پیش نمیره!!! ببین چقدر بی کس و بی بضاعت بود که حتی برای این یقه گیری پیمانکارا هم کسی رو نداشت و فکر میکرد باید خودش این کار رو شخصا انجام بده که موثر تر باشه!!!!!و عملکردشو در وزارت صنایع هم یادمونه. البته نبادا فکر کنی من از دیگران حمایت می کنم. اتفاقا من از هیچ کسی حمایت نمی کنم چون تا این لحظه و با توجه به جمیع دوران های اخیر, هنوز حتی یک شایسته واقعی گیر نیاوردم!!!!
عزیز جان اگر در هر یک از دوره هایی که همه اینها روی کار بودن, خاطره یک دوره طلایی در ذهن مردم نقش می بست که دیگر بحثی نمی ماند. البته در انتخاب بین بد و بدتر شاید لازم بشه آدم در سطح توقعاتشم تجدید نظر کنه و یا اصلا رای نده ولی این که یک باور غلط رو تبدیل به یک باور درست و یا غیر واقع کنیم, اینم اصلا شایسته نیست. (1375622) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۰:۳۲:۵۸
جناب متعصب، ساده دل!؟
یک نگاهی به بعضی از مصاحبه هایی که با مدیران دولت های قبل می شود بیندازید بد نیست مثلا،‌ تو برنامه دیروز امروز فردا طرف وزیر هاشمی بود جناب آقای هاشمی را اسطور همه چیز می دانست یک اقتصاددان عادی بسادگی عملکرد و .... ش را به چالش کشید
اگر دوره انتخابات 1384 هم یادتان بیاید همین دورو وریای اقای رفسنجانی بودند که باعث رای آوردن احمدی نژاد شدند، مصاحبه آقای.... دامادش را یادتان می آید؟ (1375699) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۷:۳۱:۵۶
"اقای روحانی اتاق فکری فوق العاده ای داره ."
منظورت همکاران اسبق ایشان که اونور مرزها هستند که نیست ؟!!!!!!! (1378182) (alef-13)
 
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۵۵:۵۴
هم تحليل بي انصافانه است. هم قضاوت روحاني.بله اگه احمدي نژاد خراب كرد اما بيشترين خدمات رو به كشور هم اون كرده . اگه قرار به دادگاهي كردن ايرادات و خلافهاي احمدي نژاد باشه خود شما هم بايد بخاطر اقداماتتون در زمان رياست شوراي عالي امنيت ملي دادگاهي بشيد و البته جلوتر. بسه بابا بسه. اينقدر تخريب نكنيد. مردم شعور سياسيشون خيلي بالا رفته. اكثريت مردم رايشون همين حالا مشخصه. اون عده اي كه موندن هم با اين حرفا و دروغها نمي آن به روحاني راي بدن . بين 8 نفر انتخاب مي كنن.خودتونو خسته نكنيد. (1372652) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۴۷:۳۴
کی گفته احمدی نژاد بیشترین خدمات رو به کشور کرد که خودت میگی و خودت نتیجه گیری میکنی؟ مسبب تمام بدبختی های ما ایشون است (1373147) (alef-15)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۸:۵۴:۴۴
سلام :
آقائی که گفته تمام بد بختی ها از احمدی نژاد هست .
مسلماً یا سن شما در شرایطی هست که از سال 70 به بعد را نمیتوانی تجزیه و تحلیل بکنی و یا آنقدر سطحی به مسائل نگاه میکنی که حتی توان برآورد ساختار بازار و تجارت در ایران را نداشته و الا تقصیر را در یک نفر نمیدیدی .
یعنی شما فکر میکنی که تمام زمینه های یک اقتصاد سالم وجود دارد و همه ارگانها و مقامات مسئول و بازار و خلاصه همه امکانات مملکت درست و رو تین و عین ساعت درست کار میکرده و یک مرتبه یک کسی بنام احمدی نژاد پیدا شد و همه بد بختی ها را ریخت توی سر جناب عالی و امثال شما ؟
اصلاً خبر داری که در دولت سازندگی یک شبه دلاراز 70 تومان به 660 توان رسید و یک عده ای ر بدبخت کرد ؟
اصلاً خبر داری که در دولت اصلاحات هر کدام ار بانک ها برای خودشان تراول چک با مبالغ مختلف و به وفور چاپ میکردند و به بازار سرازیر کرده بودند؟
اصلاً خبر داری که وضع تجارت را به جائی رساتیده بودند که در زمان دولت اصلاحات حدود 28000 نفر زندانی چک و حدود 80000 نفر فراری چک و میلیارد ها میلیارد ریال و ده ها هزار برگ چک برگشتی در دست مردم بود ؟
آیا خبر از بسیاری از مسائل این چنینی داری . یا فقط همین طوری بر اساس عادت، یک سری مطالب را مینویسی ؟
احمدی نژاد وارث یک چنین بازار و اقتصاد بود و مواجه با بسیاری از محلفین داخلی و خارجی .
واین فریاد های بیجائی که شما ها میکشید ، متأسفانه مسشکلی را حل نخواهد کرد ( زیرا فرسنگ ها از واقعیت دور هستید ) و فقط ممکن است به گلویتان آسیب برسد .
نه جانم یک نفر نمیتواند اقتصاد یک مملکت را بهم بریزد و افرادی مثل شما بلند گوی آدم های زرنگی شده اید که ...... (1373673) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۹:۳۵:۰۵
آقای ظاهرا با اطلاع
به نظر شما الان چقدر چک برگشتی داریم؟
درآمد نفت ما در دوران اصلاحات چقدر بود در دوران احمدی نژاد چقدر بود؟
به نظر شما هویت ملی ما در دروان اصلاحات چقدر بود الان چقدر است؟
تولید کار در دوران اصلاحات بود در دوران احمدی نژاد چقد بود؟
در دوران اصلاحات چقدر کار شکنی میشد در دوران احمدی نژاد چقدر کارشکنی میشود؟
در دروان اصلاحات چقدر برای انسانیت ارزش قائل بودن در ....
در دروان اصلاحات چقدر اختلاس بود در دروان ....
در درودان اصلاحات چقدر بی قانونی بود در دوران....
در دروان اصلاحات چقدر به حرف شما اصولگرایان به حرف ولایت گوش میدادن در دوران احمدی .....
در دروان اصلاحات تحریمها را کاغذ پاره می دانستن یا در دوران...
در دروان اصلاحات بدون برنامهریزی به هر ایرانی 1000 متر زمین میدادن یا در دوران....
در دروان اصلاخات شب میخوابیدن صب بیدار میشد یه برنامه میدان بطوریکه مردم برای فردای خودشون برناتمه ریزی نتونن بکنن یا در دوران.....
....
....
... (1375442) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۰۶:۳۵
اگر قانون چک هنوز اجرا می شد الان یک نفرم هم نبود که طعم زندان را نکشیده باشد مقایسه شما خیلی آبکی و بدور از انصاف بود (1380750) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۰:۵۷:۵۳
بنظر من بعنوان یک ایرانی نه تنها رئیس دولت بلکه معاون اول ..وزیر اقتصاد ..و رئیس بانک مرکزی هم باید محاکمه شوند.. در بحث اقتصاد اشکالا متعددی به عملکرد این اقایان وارد است (1374788) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۰۲:۰۶
دیشب آقای روحانی خودش راکنترل کرد که برخلاف گفته هایش که معتدل انتقاد پذیر وفراجناحی است را نشان دهد اما باز مانند خلفهای قبلی با همان بغض در گلو به امثال احمدی نژادها تاخت تا باز بحثهای شیخوخیت آقای نوبخت و... تداعی گردد وانتقاد پذیری خود را تا آنجا نشان داد که بقیه رو متهم به بیسوادی کرد این که حالا هیچی نشده این طوری دندان بر روی هم می سابید بعد از ریس جمهور شدن چکار می کند آیا حرفهاش در باره مباحٍ مذاکرات هستهای با واقعیات مطابقت داشت .{را ازخودش برنامه جدید نداد اگر هدفمندی خوب است چرا اینچنین لگدمال کردبهتر ما ملت سوای از حب وبغض ها به آدمها درست نگاه کنیم اگر رابطه با آمریکا میتواند مشکلات را حل کند(تسکین دهد )چرا این آقایون مرد نیستند وایسند مشکلات را از ریشه حل کنند تا کی ...... (1373699) (alef-10)
 
امین
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۱۳:۲۳
چرا آقای ولایتی در صحبتهاشون از اشعار نغض پارسی استفاده نمیکنن تا فضای اتخابات؟؟؟ پر شورتر!!!! بشه
آقای جلیل هم که اگر رئیس ؟ جمهور!! بشه به جای یارانه فانوسقه میده
الف جان تایید کن (1371239) (alef-1)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۵۰:۳۱
بابا من طرفدار جلیلی نیستم ولی جوووووون مادراتون به بچه های جنگ توهین نکنید واسه رای کاندیداتون
خیلی از اونایی که الان سینه چاک میکنن ما اومدیم موقع جنگ تو خونه هاشون....
غیرتم خوب چیزیه خب رای ندید بهش چرا لجن پراکنی میکنید؟
البته اگه الف بزنه نظرو (1371931) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۵۷:۴۵
لجن پراکنی واژه زشتیه نگو عزیزم
از رزمنده ها مایه نذار عزیز دلم
فرافکنی هم نکن و بحث رو منحرف نکن
من مخلص رزمنده ها هم هستم
جلیلی تو صحبتهاش مدام از جنگ یاد میکرد
به خدا جنگ تموم شده
والله جنگ تموم شده
به جان مادرم جنگ تموم شده
برای امروز چی داریم؟
هیچ چی (1372342) (alef-6)
 
حقگو
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۴۲:۱۸
جنگ تموم نشده
الان جنگ اقتصادی و فرهنگی داریم که بزرگتر از جنگ اول هست
در حدیث هم داریم جهاد با نفس سخت تر هست
می بینیم که خیلی ها که زنده موندن و از جنگ برگشتن راهشون رو کج کردن البته تعدا د قلیلی طوری که گاهی فکر میکنم اگه فلان رزمنده معروف جنگ زنده بود می تونست تو این اوضاع گل آلود حق رو تشخیص بده یا وامیداد . خوش به حالشون که چه راحت و زیبا از بین ما رفتند و دنیا و سختی هاش رو برای ما گذاشتن . خدا رحمتشون کنه
گاهی یه کم همت آدم رو از لجنزار ئنیا پرواز میده به چه راحتی (1373806) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۲۳:۵۶
يه جنگ جديد شروع مي كنيم تا حرفاي جليلي راست از آب در بياد (1374259) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۰:۵۵:۵۰
اون جناب روحانی که بیشتر از همه تو این دو روز گفت من در زمان جنگ فلان بودم و من تو جنگ فلان کردم و خلاصه تا تونست از جنگ گفت...قالیباف و رضاییم که دیگه هیچی اقای رضایی که چپ و راست از اون روزا میگه..اقای قالیبافم که هی از عملیاتا میگه تو بینشون واقعا جلیلی از همه کمتر از جنگ گفت...کسی هم نگفته که الان جنگ در جریانه ..منصفانه برخورد کنید..هزار تا نقد میشه ب جلیلی گرفت..مسخره نکن برادر من (1374781) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۲۱:۴۴:۰۴
مصطفی جان اگه قرار به شرکت کردن در جنگ باشه که آقای رضایی اندازه همه تو جنگ زحمت کشیده . این که یه کسی تو جنگ شرکت کرده دلیل نمیشه که ازش انتقاد نکنن . (1378897) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۱۴:۱۷
نطق روحانی من رو یاد سید محمد خاتمی انداخت بسیار گیرا و دقیق (1371245) (alef-1)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۰۲:۰۹
روحانی فقط انتقاد کرد کاری که دیگه همه خوب بلدند ! (1373871) (alef-10)
 
سیف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۳:۱۱:۲۹
سلام - نکته بسیار دقیقی فرمودی نطق روحانی خیلی ها را به یاد خاتمی میندازه آخه دیپلماسی قدر و قدرتمند این آقا که بیان داشت در گفتگوی ویژه خبری که ما چنین و چنان کردیم در تهران و ..... با مقامات اروپایی و... - واقعاً نتیجه عملی آن در دوره دبیری ایشان از خود میپذسم که حضرت اقا که این قدر قدر بود پس چرا در دوره ایشان سایه جنگ بر سر مملکت بود؟
- مسببان اقتصادی که باید محاکمه بشن از کی؟ چرا میفرماین این و الان؟ چرا نمیگویند زمان ما هم!!!!!!!!!!!!!!!؟
- درسته در جو تبلیغاتی ادم حرف هایی را میزنه که بنظرش اثبات خودش هست اما کمی باید تدبیر کنه و اون روی سکه رو هم ببینه که چه پیامی داره!!!!!!؟
- راستی آن تیمی قوی که در مذکرات هسته ای مقتدرانه آن همه خدمت کردند و دلسوز نظام و جمهوری اسلامی بودند نه اصلا دلسوز ما پا برهنه ها و مردم بودند امروز کجایند و سرشان در کدام آبشخور گرمه و در کجا دارن برای من و تو دلسوزی میکنن؟
- نکته اخر علئ رغم قبول خدمات در طول دولت های گذشته پس از جنگ بخصوص دولت رفسنجانی که مملکت را از ویرانه های جنگ ساخت و بسیاری از صنایع و ... را به حد تولید رساند و ... و قبول خدمات دولت خاتمی و احمدی نژاد باید قبول کنیم که اگر این دو بزرگوار در پس از جنگ بودند چه وضعی داشتیم؟ و این ها که بسیاری از شرایط خدمت به مردم فراهم بود و ظرفیت هایی که داشتند نمیگم 100درصد را استفاده میکردن بلکه حداکثر 50درصد را استفاده میکردن جای شکر داشت اما با بیان های مختلف به حواشی پرداختند و اقای روحانی از صحبت هایش بر میاد که خاطره خاتمی را زنده میکنه نه خدمت رسانی را نشون به اون نشون که علئ رغم شعار فراجناحی و تاکید بر ان نتونست تا اخر بحثش فراجناحی باشه پس ما از این مجمل....
- نیاز به رئیس جمهوری داریم از خیر الموجودین که از الان بدونه که با همین قوانین و ایتم ها کار میتونه بکنه نه اینکه الان بگه شق القمر میکنم و بعدش بیاد بگه قوانین اساسی و مجلس و ووو./..... نمیذاره این یعنی چی که دو دولت قبلی این حرف ها را زدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/- و به نظرم با احترام به همه کاندیداها این شاخصه را در دکتر ولایتی و بعدش قالیباف می توان یافت . و ایکاش اعتلاف شکل بگیرد و خدا کمک کنه ولایتی رئیس جمهور بشه با تجربه دیپلماسی اش به ترمیم وجهه از دسترفته بین المللی کشور بپردازه و دکتر قالیباف بیاد بعنوان معاون اول با روحیه جهادی اش به عرصه داخلی بپردازه. توکل برخدا . انشالله ان اتفاق بیفتد که بهترین ها برای ملت و کشور و جهان اسلامه . (1376756) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۷:۳۵:۵۲
برای همین، وقتی دوره های بعد آقای خاتمی از هر کسی حمایت کرد رای نیاورد
یک نگاهی به عملکرد خاتمی در استانهای دور از تهرات بیندازید علت را کاملا می فهمید (1378197) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۱۴:۴۴
روحانی حرف دل مردم رو زد. ما به صدقه سری احتیاج نداریم. جوونا شغل میخوان. ارامش میخوان. اما حیف. . . (1371251) (alef-1)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۴۵:۲۵
حرف دل رو که 1 راننده تاکسی خیلی بهتر و کاملتر میزنه!!! ولی کیه که بتونه مشکلات را مرتفع کنه؟ (1371447) (alef-13)
 
راننده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۴:۱۲:۳۳
من راننده تاکسی ام با این صحبت شما به من وهمکارام توهین شد مگه راننده گی تاکسی چه عیبی داره؟ بعضی ها مجبورن به این کار مثل خودم که ترم اخر ارشد اقتصادم . (1375022) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۲۷:۴۹
یارانه صدقه نیست حق مردم ایران از درامد نفتی است که قبلا به جیب افراد خاصی میرفت و الان بین مردم تقسیم میشود شما اگر انرا صدقه میدانی میتوانی از دریافت ان انصراف دهید . روحانی و هم فکرانش بیست سال در این مملکت صاحب منصب بودند چرا حالا حرف دل مردم را میزنند , احمدی نژاد چه بد و چه خوب منتخب همین مردم است و تا چندی دیگر دوران ریاست جمهوریش تمام میشود روحانی چنان با کبر صحبت میکند که انگار در دوران خود و همفکرانشان اقتصاد مملکت گل و بلبل بوده و احمدی نژاد امده حکومت را از انان قصب کرده . ایشان به جای بیان برنامه هایشان به ارائه خطابه و دادن بیانیه پرداختند و اون کلید هم دیگه اخر نبوغ ایشان بود. ایشان با تعلیق فعالیت هسته ای ده ها نفر از نخبگان مملکت در صنایع هسته ای را از کار انداخت حالا دم از جوانان و تحصیل کرده ها میزند. (1372171) (alef-13)
 
هدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۵۴:۱۴
شما مگه تو تاسیسات هسته ای کاره ای هستی اینطور با اطمینان از بیکار شدن ده ها نخبه حرف می زنی ؟ من کسی رو می شناسم ارشد فیزیک راکتور در همین تاسیساتی که یم فرمایید یک سال و خورده ای هست هنوز کار پیدا نکرده !!! اینهمه سفسطه نکنید تکلیف بقیه جوونها که هسته ای نخوندن چی میشه ؟ تکلیف هزاران هزاران کارگر و سایر اقشار چی میشه ؟ چقدر باید هزینه برای هسته ای بدیم ! (1372316) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۰:۰۲
پای صحبت های پدر شهيد هسته‌اي مصطفي احمدي روشن در دیگر سایت ها بشین برات روشن میشه . ضمنا من خودم تکنسین هستم و افتخار میکنم که کار گری میکنم پس لطفا اینقدر سنگ هزاران هزار کارگر را به سینه نزن .ما بابت هسته ای ماندن هزینه نمیدیم ما به خاطر حفظ استقلالمون داریم هزینه میدیم . اون موقعی که جنگ را به ما تحمیل کردند مگر هسته ای بودیم . کیا این هزینه ها را به ما تحمیل کرده و میکنند ؟ فرضا ما تاسیسات هسته ای را جمع کنیم اگر فردا روزی امدند گفتند صنایع موشکی و دفاعی شما برای جهان نگران کننده است حتما انرا هم باید جمع کنیم ؟ (1373014) (alef-10)
 
د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۳:۰۴:۳۶
استقلال یعنی یعنی عدم رانت خواری ، مبارزه با فساد ، مهار گرانی ، اشتغال ،اقتصاد پویا نه بازار دربست در اختیار جنس چینی . کسی مخالف پیشرفت نیست . ولی وقتی انرژی هسته ای شده وسیله لاپوشانی همه بی عرضگی های افراد نا لایق موضوع مضحک میشه (1374386) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۱:۵۸:۵۷
شما باید اول معنای استقلال را بدانی. مستقل بودن از وابستگی شدید در اقتصاد، فرهنگ و همینطور سیاست. در بعد اقتصاد که تبدیل به واردکننده صرف شدیم و از جشن خودکفایی گندم به واردات گندمهای آلوده رسیدیم. تولید داخل را نابود کرده و فقط به رانت واردات انحصاری با ارز مرجع و تسهیلات دولتی رسیدیم. فرهنگ جامعه فرهنگ کلک و دوغ و عدم اطینان است و چشم جوانانمان به الگوهای غربی. در سیاست هم همه را دشمن خودمان کردیم و اخیرا فقط با گینه بیسائو و بورکینافاسو و دیگر کشورهای فقیر رابطه داریم که آنها هم دنبال کمک مالی گرفتن و استفاده هستند. در زمینه هسته ای در صورت تعامل مدبرانه وابسته به روسیه نمیشدیم که تا به امروز ساخت یک نیروگاه را کش دهد. از کدام اسقلال باید دفاع کرد؟ (1376236) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۰۸:۴۳
دوست عزیز، قبل از روی کار اومدن احمدی نژاد هم وضع اقتصاد ایران وضع خوبی نبود... اما مسئله اینجاست که احمدی نژادی که اومد همه اینهارو کوبید و دوران قبل از خودش رو سیاه مطلق جلوه داد، خوب خودش چیکار کرد؟ خودش که عملکرد بدتری داشت... تنها کار خوب احمدی نژاد این بود که به خیلی از نقاط دورافتاده و دوردست رفت... و به بخشی از مشکلات یه سری روستاها و شهرهای عقب افتاده رسیدگی کرد... به جز این هیچ کاری نکرد و مملکت رو ویران کرد...
احمدی نژاد بزرگترین منتقد هاشمی بود اما با عملکرد افتضاحش، اتفاقا بزرگترین خدمت رو به هاشمی کرد. (1372411) (alef-6)
 
مخالف
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۴:۳۵
دوست عزیز موضوع مقایسه کردن است و اینکه ما از گذشته درس بگیریم و انشالا زمان ازمون و خطا را سپری کنیم (1372445) (alef-6)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۴۷:۳۹
دوست عزیز من طرفدار روحانی نیستم اما طرفدار بیان حقیقتم راستش به نظر من شما فقط از روی احساس صحبت کردید نه از روی تعقل! شما باید طرفدار سیاست درست که بالاترین بهره وری را داشته، باشید نه نظر خودتون و افراط گرایی! من معتقدم لازمه داشتن تکنولوژی امروزی و پیشرفت انرژی هسته ای است. پس داشتنش سیاست درست میخواد حالا یه روز با تعلیق یه روز با مذاکره و نه با گنده گویی!!! تا دیروز من فک می کردم دولت اصلاحات خیانت کرده اما برا من و همه روشن شد که بسیاری از دستاورد های هسته ای اتفاقا در این دولت بوده و حتی خود ما فک می کردیم همه چیز رو اینها متوقف کده بودن!! این یعنی سیاستی که بدون تنش پیشرفت باید بکنیم. ما نباید دنبال تهدید باشیم تا تبدیل به فرصت کنیم کار درست اون هست که بدون تهدید ایجاد فرصت عزت و پیشرفت بکنیم. مثل ژاپن و کشورهای اروپای غربی (1372617) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۱:۲۷:۰۸
البته حتی شمایی که تا دیروز فکر میکردید دولت اصلاحات خیانت کرده و امروز از خواب خرگوشی بیدار شدید هم در اقلیتید. چون اکثریت مردم بخصوص قشر آگاه جامعه علی رغم همه لجن پراکنی ها هیچ وقت فکر نکردند که دولت اصلاحات خیانتی کرده. بلکه میدونستند که داشت با عقلانیت و تدبیر پرونده رو جلو میبرد. خدا رو هزار مرتبه شکر که امروز امثال شما هم از خواب بیدار شدید و امیدوارم دوباره به این راحتی فریب نخورید هرچند متاسفانه بعید میدونم............ (1374853) (alef-13)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۰۴:۲۴
یارانه حاصل آزاد شدن قیمتهای حامل انرژی است نه قیمت نفت ...آقای همه چیز دان ...مشکل ملت ایران اینه که همه را مثل خودشان ساده و یک رنگ می دانند و شما هم استثنا نیستی ولی لطفا گول این دولت را خوردید گول دولتهای بعدی را نخورید...اگر به یک جیبتان 45 هزار تومان واریز می کنند الان از جیب دیگرتان 450 هرار تومان به یغما می برند..یه مقدار تامل داشته باشید متوجه میشوید ..قیمت مسکن و کالا ها و تورم و کاهش ارزش پول ملی و بیکاری و .....لطفا واقع بین باشید و مردم ایران وامدار هیچ گروهی نیست ..کسی باید بیاید که رفاه و امنیت و موقعیت ایران را بهبود دهد و احمدی نژاد و روحانی و مشایی و هاشمی ندارد... (1372692) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۴۳:۳۵
مجید جان قیمت های حامل های انرژی درامد نفتی است که انرا در بند درامد ها در بودجه منظور مینماید حالا من میگم ازاد شدن قیمت های حامل های انرزی مشکلی نیست ضمنا قرار نیست که یارانه ها برای همه افزایش درامد ایجاد کند مسلما کسی که در مصرف و استفاده از امکانات انرژی درجه بالاتری داره باید چند برابر یارانه را از جیب مبارک پرداخت نماید . رفاه و امنیت با کار و بهروری بالا ایجاد میشود اقتصاد این مملکت با سیاست اقتصاد بدون نفت شکوفا میشه و تا زمانی که بهره وری کارمندان ما 20 دقیقه در روز است بیخودی بالا پایین میپریم . (1373123) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۹:۲۵:۴۶
با شما باید همون احمدی نژاد صحبت کنه که همه رو بچه نفهم فرض کرده (1375413) (alef-13)
 
21
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۱۱:۵۱
روحاني در صورتي حرف از اعتدال و معتدل بودن مي زد كه خودش توي صحبتهاش و
ادبياتي كه با مجري كفتكوي خبري بكار برد بشدت افراطي بود و بارها و بارها صدا و
سيما و مجري و فردي كه از بشت صحنه در كوشي مجري حرف ميزد و همجنين
احمدي نزاد و دولت بارها حمله كرد (1372980) (alef-10)
 
حسین زند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۱۶:۰۲
جالبه که صدا و سیما هر چی هم بخواد ژست بی طرفی بگیره دم خروسش بد جوری بیرون میزنه! خوشحال شدم که بلاخره حرفی که تو دل خیلی ها بود توسط روحانی به صدا و سیما منعکس شد. به نظرم یه ضلع بد اخلاقی های امروز خود صدا و سیماست .... عملکردش تو این چند سال کاملا غیر ملی و جناحی بوده... (1371262) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۹:۳۶:۰۸
جالبه تعداد مثبتهايي كه مردم به بعضي نظرات ميدهند. نه فقط دم خروس صدا و سيما كه دم خروس خيلي ها خصوصا انهايي كه به نفع جناح خودشان نظر سنجي مي كنند نيز بيرون زده . اما كو گوش شنوا و چشمان بينا!!!! (1375449) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۱۹:۲۶
آقای روحانی فقط قشنگ حرف زد ولی هیچ برنامه مشخصی ارائه نداد...اگر جلیلی بود العان میگفتید کلی گویی کرد! (1371283) (alef-1)
 
امير حسين سلطان/تهران
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۲۳:۴۷
چه اشكالي دارد بقيه هم ياد بگيرند قشنگ صحبت كنند حضرت عباسي اين هم ايراده كه شما ميگيريد؟!من يكي مطمئن باشيد نمي گويم كانديداي مورد علاقه شما(احتمالا) كلي گويي ميكند ولي با صراحت مي گويم جناب آقاي دكتر روحاني بسيار متين و مستدل و بحق نظرات و مواضع خودشان را براي آگاهي مخاطبان مطرح كردند و لااقل با اين صراحت لهجه و دقت تا بحال كمتر گوينده و ميهماني در صدا وسيما سخن گفته است. (1371729) (alef-13)
 
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۲۴:۱۴
ببین تو برنامه سی دقیقه و با پرداختن به پرونده هسته ای و بداخلاقی صدا و سیما فرصت نبود..
تیم اقتصادی روحانی، اکبر ترکان و دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف هستن که کلا برنامه ان!! (1371731) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۳۶:۱۴
اگه کسی را سراغ داری که در مدت 45 دقیقه بتواند برنامه ارائه کنه معرفی کن.این زمان فقط میشود اصول کلی برنامه ها رو ارائه کرد که آقای روحانی با درایت و تسلط کامل عمل کردن. (1372215) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۳۹:۳۴
همينکه مثل خيلي ها سرش رو زير برف نکرده و فقط به به و چهچه کنه و مشکلات امروز کشور رو نبينه براي اين مردم زجر ديده خودش يک قدم بزرگه . (1373096) (alef-10)
 
aaa
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۸:۵۹:۲۶
زنده باد روحانی. (1373690) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۸:۳۰:۵۵
8سال کشور دست اصولگراها بود ببین چی شد حالا بذار اصلاح طلب ها بیان یکم رنگ آرامش ببینیم (1375216) (alef-13)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۲۲:۵۸
لبته تاكيد بر ظرفيت هم همچنان شاه بيت صحبت هاي جليلي است. اين فقط بخشي از سخنان وي است كه ديروز در جمع برخي چهره هاي اقتصادي ايراد شد: "شاید با توجه به وضعیت کنونی، عرصه اقتصاد بیشتر از سایر عرصه ها مورد توجه قرار گرفته که این امر قابل لمس است و آن موضوع آزاد سازی ظرفیت هاست... چه کنیم ظرفیت ها دچار انحلال و انحراف نشود و نیز علیه هم به کار گرفته نشده و با هم هم افزایی داشته باشند. اگر در ظرفیت های مختلف از جمله اقتصاد این امر را در نظر بگیریم، یک اقتدار قابل توجه در غالب مباحث مختلف از جمله مباحث اقتصادی و رفاه مردم فراهم خواهد شد که لازمه آن این است که ظرفیت ها را باور داشته باشیم که مهمترین این ظرفیت ها خود مردم و جوانان هستند. اگر بستر مناسبی برای این ظرفیت فراهم کنیم ادعای رسیدن به موفقیت ها گزاف نخواهد بود."

ایشون واسه هر خط یه بار میگه ظرفیت!!
مثل احمدی نژاد که واسه هر خط یه بار میگفت عدالت
جالبه ایشون نداشتن برنامه رو خوب هم میدونه!
اقای جلیلی این سند چشم انداز و قوانین مجلس همه رو نمیشه یهو باهم اجرا کرد! منظور ما از برنامه اینه که اینا با مدیریت درست انجام بشه، نظارت بشه، از اعتبارات زیاد دولت با برنامه استفاده بشه
نه مثل هدفمندی یارانه ها که 45 تومن به مردم میدن اما خرج مردم 200تومن اضافه میشه
اقای ولایتی هم یکم زیادی خوش بین هستن تو این ماجرای 100 روزه
این خاطره های که تعریف میکنن جایی تایید شده هستن؟
اقای دوحانی هم خوب ظاهر شدن و برخلاف انتظارم حرفای خوبی زدن، ایشون هم مثل اقای ولایتی سیاستمدار خوبی هستن (1371307) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۲۴:۵۹
هر چی گفت راست گفت. واقعا خلف صالح هاشمیه. (1371325) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۲۵:۰۰
شما چرا تحلیلی در مورد برنامه اقتصادی نامزدها منتشر نمیکنید...الگوی اقتصادی آنها چیست؟ با حرف که نمیشه تورم را کاهش داد...آیا الگوی اقتصادی لیبرالی دارند مثل کینزی و....اگه این الگو مناسب بود که دولت یونان سقوط نمیکرد و اسپانیا و ایتالیا و ...اینقدر بدهی بالا نمیاوردند...اقتصاد قوی امریکا هم نسبت به قبل ضعیف شده و ضعیف تر خواهد شد...باید یک الگوی بومی داشت. (1371326) (alef-1)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۱۱:۲۵
این اقتصاد ضعیف امریکا که میگی هنوز تورمش زیر 3 درصد عزیز من
بیکاریش هنوز زیره 5 درصده
قابل توجه شما که در معیار های اتحادیه اروپا تورم بالای 25 درصد رو دولت نیمه ورشکسته میدونن
ضمنا اونا حداقل خودشون به مناسب نبودن برخی سیاست هاشون اعتراف میکنن، و به فکر چاره هستن
همه ی اروپایی ها هم این قدر مشکل ندارن یه نگاه به کشور های شمال اروپا هم بندازین که اقتصاد موفقی دارن...
هر چیزی که غربی ها انجام میدن الزاما بد نیست! (1371625) (alef-13)
 
بیژن
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۳۱:۴۲
دقیقاً با نظر آقای روحانی موافقم.
اگر رئیس جمهور و یا هر مسئول دیگری دارای مصونیت قضایی در این حد نباشد دیگر هر کاری دلش خواست نمی تواند انجام دهد. اگر بداند که تاوان اشتباهاتش را خواهد داد سعی بر تک روی و دیکتاتوری نخواهد داشت.
با روندی که فعلاً در کشور ما حاکم بوده و می باشد رئیس جمهوری هیچ حد و مرزی برای تصمیم گیری های خود نشناخته و چنانچه به هر قسمت کشور ضربه بزند پس از دوران ریاست جمهوری کسی یقه او را نخواهد گرفت و این امر می تواند لطمات سنگین به جامعه وارد نماید.
به نظر من احمدی نژاد و تیمش مخصوصاً در زمینه اقتصادی باید پاسخگو شوند و پاسخگوی تصمیمات نادرست خود باشند. (1371371) (alef-13)
 
ارمین
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۳۷:۱۸
خدایا خودت به این مردم کمک کن
یعنی میشه دوباره پشت روحانی یا عارف موج درست بشه
مردم بیاین این کورسوی امید رو از دست ندیم و تمام تلاشمون رو بکنیم و اطرافیانمون رو مجاب کنیم به ایشون رای بدن
اگر بتونن مثل این هشت سال چهار سال دیگه پیش برن دیگه فکر نکنم چیزی باقی بمونه (1371406) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۹:۱۱:۰۸
یه بار 88 موج شد بسه!!! (1375350) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۳۷:۵۲
درود بر دکتر حسن روحانی که بی مهابا به صف افراطیون زد تا اردوگاهشون متزلزل تر شه (1371409) (alef-13)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۴۶:۴۹
بچه ها كاش بعد هاشمي از انفعال در ميامديم و اقتدار گرايان رو با حمايت از روحاني به چالش ميكشيديم!گوش به فرمان خاتمي هستيم. (1371457) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۵۲:۲۲
با توجه به سخنان قابل درک و منطقی آقای روحانی، آقای جلیلی لطفا جوابگو باشند؟! (1371484) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۴۱:۰۴
اقای جلیلی جواب چی رو باید بده ؟ جواب اینکه چرا مثل ایشان فعالیت های هسته ای را تعلیق نکرد؟ یا اینکه چرا به مجری نگفته ادم هایی که از تو گوشی با هات صحبت میکنند بی سوادند؟ یا نتونسته تعریف جامعی!! از اقتصاد مقاومتی مثل ایشان بیان کنه؟ و...... (1372235) (alef-13)
 
امير حسين سلطان/تهران
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۰۰:۴۵
فقط يك جواب بدهند ممنونيم حق ما ملت بعد از 34 سال گذشته از زمان پيروزي انقلاب دلار 3500 تومانيه؟همين يك سئوال را داشته باشيد كه خيلي هم محترمانه است.ضمنا يك مجري حاذق و توانا فقط به توي گوشي گوش نميكند بلكه خودش با احاطه بر موضوع بحث ميتواند ابتكار عمل را بدست بگيرد. شما واقعا فكر ميكنيد آن طرفهاي گوشي اطلاعات و معلومات آنچناني دارند كه به گفته آقاي دكتر روحاني خرده مي گيريد؟! (1372361) (alef-6)
 
یک ایرانی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۴۸:۴۸
برادر من یه برنامه 45 دقیقه ای اگر قرار باشه مجری هم صحبت کنه که چیزی نمیمونه برای کاندیدا (1373152) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۰۹:۰۸
نه دوست عزیز بیاد دلایل انتقادش رو از آقای روحانی بیان کنه
و اینکه جواب تعلیق فعالیت های هسته ای را به شما و مجری محترمتون داد
مجری خیلی تلاش کرد خودش را بی طرف نشان دهد اما نتوانست
دوست عزیز واقعیت سنگین است و این روزها برای تندرو ها بیشتر سنگین شده
(1372414) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۵۷:۵۶
مگه تعلیق دست یه نفره توی این مملکت؟ چرا خودتون رو به نفهمی می‌زنین؟ (1372663) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۰۱:۰۷
این تو گوشی با مجری حرف زدن که کاملا محسوس بود وخود مجری هم اعتراضی نداشت کیه که دیگه روش های صدا سیما رو نشناسه ! (1372945) (alef-15)
 
سردار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۴۶:۰۰
البته که تو مناظره ها منتظرش باش!
جرات نکرد ذره اي به مواضع جليلي گير دهد...بدون که دستشون خاليه خاليه...

پرونده هسته اي اين اقايون خيلي سياهه!
صحبت هاي علي باقري تو دانشگاه صنعت شريف حتما گوش بديد... (1372269) (alef-6)
 
امیر
United States
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۳۹:۴۰
عزیز دلم آخه مگه جلیلی موضع هم داشت!!؟؟ (1373098) (alef-10)
 
محمد-بجنورد
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۱:۳۹
اعتدال، نیاز امروز جامعه ایرانی
چه به هاشمی، چه با روحانی (1371549) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۵۶:۲۹
بیدار شو سال 92 است دهه هفتاد با گند کاری ها تمام شد (1372333) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۰۱:۱۶
دهه هشتاد احمدی نژاد هم با ... تمام شد (1372948) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۱:۵۰
جليلي: مشكل، داشتن برنامه توسط نامزدهاست!!!
پ.ن : پس من برنامه ای ارائه نمیدم چون مشکل اینجاست (1371552) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۵:۴۰
این آقای جلیلی ادبیات تکراری داره، همش میگه ظرفیت ها باید آزاد بشه ! در یک جمله 10 بار میگه ظرفیت ! این کلی گویی ها بدرد ما نمیخوره (1371589) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۲۳:۵۹:۳۷
اگه تو یه جمله 10 بار میگفت چیز چیز چیز خوب بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1379196) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۵:۴۹
درود بر روحانی بدجوری ذوق زده شدیم (1371592) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۵:۲۸:۴۸
چرا آقای روحانی به مردم نگفت که او در مذاکرات به غربی ها قول داده بود که برنامه غنی سازی ایران را تعطیل نگهدارد و در واقع در ازای این موضوع اروپایی ها پذیرفتند از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت خودداری کنند؟ (1377668) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۱۲:۱۶
شعارهای تکراری و دفاع از گذشته ی غیرقابل دفاعش
همین (1371631) (alef-13)
 
سردار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۴۸:۱۰
دقيقا!

هنر اينها و هم طيفانشان فقط غوغا سالاري است! فکر ميکنن با اين حرفها ميتونن راي جمع کنند

مردم ديگه گول اين سرو صدا هاي تو خاليشون رو نميخورن! (1372283) (alef-6)
 
م...
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۰۸:۱۷
می شه بگی کدوم حرفش دفاع بود؟ روحانی هیچ نقطه ی سیاهی در کارنامه ش نداره. (1372410) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۱۴:۵۴
نکته جالب صحبت ایشان در خصوص دادگاهی شدن مسببان و مسؤلین اختلاس 3 هزار میلیاردی آنست که مثل عده ای نگفته باید گردنشان را زد بلکه میگوید باید در دادگاه صالحه محاکمه شوند. به دلیل اعتدال (حضرت علی میفرمایند دین همان اعتدال است و شخصی که معتدل است دینداری کرده) یا به وی رای می دهم یا به آقای ولایتی (1371651) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۲۵:۲۴
ممنون آقای روحانی که تا حدی حرف دل ما رو زدین.
بیاین این بار به یه آدم معتدل رای بدیم نه افراطی! (1371737) (alef-13)
 
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۲۷:۱۳
یسیار برنامه اثر گداری بود . چند ویژگی در ایشان دیدم: 1- صلابت کلام 2- هوش سرشار 3- منطق دز سخن 4- دید عمیق استراتژیک به مسا ئل داخلی و خارجی 5- یک شخصیت کاریزماتیک . دیشب بیش از پیش به حماسه سیاسی مد نظر رهبزی امید وار شدم و بعد از مدت ها از اینکه در نظام ما چنین افرادی هستند احساس غرور کردم (1371752) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۳۲:۰۳
شما با عملکرد چند ساله تان از چشم مردم افتادید - دوره شما هم دولت هم مجلس هم شورای شهر دستتان بود چه کردید. (1371794) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۳۴:۲۸
اقاي جليلي تشريف ببرن پاستور بايد از ايران فرار كرد بدون برنامه وفقط جناهي هست (1371807) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۰:۰۵:۱۳
فکر کن جلیلی رئیس جمهور بشه چی میشه !!! واویلا !!!1کپی برابره اصله !!!!!!!!! (1375559) (alef-13)
 
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۳۴:۵۹
از میان این 8نفر هفت نفر دارای سوابق اجرایی کلان هستند و تا کنون برای مشکلات جامعه برنامه و راه حل داد ه اند ولی دکتر جلیلی فقط کلی گویی کرده چون اساسا دارای سابقه اجرایی کلان نیست ،در بحث گفتگو های هسته ای هم نتونسته به عنوان لیدر تیم مذاکره کننده کار مهمی بکنه و به قول دکتر حسن روحانی هنوز مذاکرات در سطح کارشناسان داره دنبال میشه ولی در زمان دکتر روحانی مذاکرات به سطح رؤسا هم کشیده شد و حتی مذاکرات در ایران هم انجام شد ولی حالا هر بار در یک گوشه ای از دنیا برگزار میشه اصولا این طور که پیداست اهل تعامل با دنیا نیست و طرفدارانش هم توی یک سایت به یک نامزد و عشایر لر توهین کرد ه اند به هر حالاین از بحث سیاست که تخصص اصلی آقای جلیلی است در بحث اقتصاد هم که اصلا تخصصی ندارند نیز گفته اند که نداشتن برنامه بهتر است تا داشتن برنامه پس معلومه که همین الان ناکارآمدی خودش رو تو مهمترین بحث کنونی جامعه یعنی اقتصاد اعلام کرده اند. (1371814) (alef-13)
 
شصت چی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۴۲:۲۶
ببخشید سابقه اجرایی روحانی چیه؟ مگه اون هم مذاکره کننده هسته ای نبوده؟! (1372246) (alef-13)
 
ermia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۸:۰۳
ایشون 20 سال نماینده مجلس 16 سال رییس کمیسیون امنیت ملی و ..... بودن (1372472) (alef-6)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۳۲:۱۱
یکم مطالعه بد نیست دوست عزیز!

نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی
نماینده مجلس خبرگان رهبری
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک
دبیر شورای عالی امنیت ملی
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور
نایب رئیس اول مجلس
نماینده مجلس (1372546) (alef-6)
 
سید مهرداد منشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۴۴:۰۰
سلام علیکم جمیعا وای وای وای وای وای بر ما که چه کسانی بر ما سیطره داشتند
او که حر ف از اعتدال میزد خودش به صورت افراطی سیاه نمایی کرد کسی که به وِتُویِ اگلستان مکّار و خبیث دل خوش کنه به درد مردم ایران نمیخوره (1371872) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۳:۲۵

دوست عزیز ببخشید آقای جلیلی چیکار کردند؟
هربار رفتند برگشتن 1 تحریم رو دوش ملت اضافه شده
البته برا ایشون مهم نیست اینجا ما داریم زیر بار تورم و تحریم له میشیم
(1372441) (alef-6)
 
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۵۲:۱۷
اقای روحانی سیاستمدار باتدبیر است امیدواریم با انتخاب ایشان مملکت روی ارامش ببیند ووضعیت اقتصاد وروابط بین الملل ما بهبود یابد به امید خدا و با ارای ملت ایران (1371952) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۰:۲۷:۱۱
مصر تمام کارهایی که آقای روحانی میخواد انجام بده رو قبلا انجام داد نهایتش طبق آمار رسمی 4میلیون نفر تو قبرستان زندگی میکنند و آخرش انقلاب شد. لیبی هم در قضیه هسته ایش همون کاری رو کرد که آقای روحانی می خواد ولی نه تنها انرژی هسته ای نداره بلکه قزافی دیکتاتور هم...
هر چند وضعیتمون خیلی خوب نیست ولی امیدوارم هیچ وقت به سرنوشت اونا دچار نشیم (1374690) (alef-13)
 
حسين
United States
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۵۷:۵۶
به نظر من در ميان اين 8 كانديد رياست جمهوري فقط آقاي دكتر روحاني توانائي برگرداندن اعتدال و آرامش را به فضاي سياسي و اقتصادي و فرهگي كشور دارد . (1371991) (alef-13)
 
محسن دستجردی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۰۴:۵۷
آقای روحانی اگه شما یادتون نمیاد که کی بود بزار بهتون بگم که در دوران همین آقا بود که تمام نیروگاهای هسته ای ما پلمپ شد و نه تنها کار مثبتی انجام نداد بلکه کمک کرد به فنا رفتن هسته ای ما تا دکتر ولایتی هست اسم این افراد نباید بیاد سر زبون ها (1372039) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۵:۴۴
دوست عزیز واسه گفته ات منبع ذکر کن
از هر روزنامه ای که بنویسی از هر خبر گزاری که بنویسی من قبول می کنم
باید آن خبرگزاری و روزنامه در آن تاریخ مورد نظر شما بنویسه که فعالیت هسته ای ما تعلیق شد و تماما نیروگاه ها پلمپ شد
لطفا عوامفریبی نکنید (1372450) (alef-6)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۳۴:۰۱
همین جناب ولایتی همون زمان از ایشون کلی تعریف و تمجید کرد عزیز دل! (1372554) (alef-6)
 
جیرایا
United States
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۳۹:۴۳
شما 2 دقیقه صحبت های دیشب آقای روحانی رو گوش میکردی همچین حرفی رو نمیزدی ! (1372583) (alef-6)
 
رهگذر
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۵۱:۱۰
مرد حسابی چی چی می گی واسه خودت؟!!! ما هنوز یک دونه هم نیروگاه هسته ای نداریم( بوشهر نصفه و نیمه است هنوز). چطوری می گی همه نیروگاههای هسته ای رو پلمب کردن؟!!!!!! (1372907) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۸:۵۲:۱۱
احسنت قبول حق باشد. (1373663) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۳۴:۲۱
تمام نیروگاههای هسته ای ما!!!!!!!!!!
مگه ما چندتا نیروگاه هسته ای داریم؟ (1373070) (alef-10)
 
صفا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۱۰:۲۹
بنظرم ازهمه بهتر اول ولایتی بعدش محسن رضایی است چون ولایتی دنیادیده است و16 سال وزیرامورخارجه بوده وبشترین مشکلات خارجی ما اوایل انقلای وجنگ بوده واون وتیم اقتصادی ایشون که نهاوندیان است مسلط بر شرایط داخلی وخارجی است وبعد از ایشون محسن رضایی که دارای برنامه مدون وجالبی داره برای اقتصاد. روحانی روحانیزکه می کنید همش اراجیف تحویل داد اون با حرفای دیشبش درموردهسته این فکر رو به غرب القا کرد که ایران همش مخفیانه کارهایی داره انجام میده (1372075) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۱۲:۲۱
نمی خواستم رای بدم اما حالا می خوام به روحانی رای بدم (1372088) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۱۸:۰۴
روحانی نشان داد که اصلا تحمل انتقاد و نظر مخالف را نداره رفتارش با مجری بسیار مغرورانه و با عصبانیت بود آقای عابدینی بسیار متین برخورد کرد همه میدانند در زمان ایشون تعلیق هسته ای صورت گرفت (1372114) (alef-13)
 
شایسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۲۹:۱۲
تا اینجا ولایتی و روحانی از همه مسلط تر و با برنامه تر بودند
و جلیلی از همه بیشتر کلی گویی کرد و افراط گرایی در حرفهاش حس می شد (1372181) (alef-13)
 
آمنه
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۳۴:۴۰
معنی بی طرفی الف را هم فهمیدیم
حرفهای تند و بی پایه و اساس روحانی می شود انتقاد ولی انتقاد جلیلی از مواضع سازشکارانه روحانی می شود مصداق بداخلاقی انتخاباتی (1372206) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۳۹:۴۵
روحانی : هم خودش می داند چه می گوید هم مخاطبانش اورا می فهمند.
ولایتی : خودش می داند چه می گوید اما مخا طبانش درفهم او قدری متزلزلند!
جلیلی : هم خودش نمی داند چه می گوید هم مخاطبانش از کلامش چیزی عایدشان نمی شود!
رضایی : خودش می داند چه می گوید واکثر مخاطبانش هم اورا می فهمند . (1372229) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۴۱:۰۶
من که تا اسم جلیلی می آد دو تا چیز دو ذهنم تداعی میشه
اشتون و تحریم (1372236) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۸:۰۸:۲۲
من به این دو موضوع نگاهی عمیق تر دارم (1373516) (alef-13)
 
کویر لوت
Latvia
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۱۰:۲۲
واز همه مهمتر تداعی کننده احمدی نژاد دوم (1373725) (alef-10)
 
سید علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۴۲:۱۱
پس از مدتها چند کلمه حرف حساب از تلویزیون دیدیم و شنیدیم.بسیار امیدوارکننده و هوشمندانه.خدایی بهتر از خاتمی البته کمی بهتر.ای کاش دوره قبل حسن روحانی میومد چون کمتر باهاش دشمنی دارند. (1372244) (alef-13)
 
سمیه
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۵۶:۳۳
آقای جلیلی فقط حکومت و حکومتی ها میفهمند که او چه میگوید مردم نمیفهمند که او چه میگوید و نخواهند هم فهمید که او چه میگوید چون او فقط و فقط به منافع حکومت می اندیشد .تاریخ نشان داده که هر وقت فردی منافع مردم را به حکومت ترجیخ داده کشور رو به افول و سقوط پیش رفته شاهدش هم همین 8 سال قبل است. (1372334) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۰۱:۱۳
لطفا ایشان درباره افراد تیم مذاکره کننده مهمترین پرونده مملکت را دراختیار داشتند کمی توضیح بفرمایند (1372365) (alef-6)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۰۶:۲۰
کسی که بی برنامگی را نقطه قوت خود میداند از این شخص چه انتظاری میتوان داشت اصلا اگر ایشان اعتقادی به برنامه ندارن چطور مواضع هسته ای را پیش میبرند میرن میشینن سر جلسه که فقط یک مذاکره ای انجام شده باشد پس بیخود نیست که تحریمها روز به روز شدیدتر می شوند حضرت امیر میفرمایند چنان زندگی کن که انگار 100 سال زنده خواهی بود یعنی یا این پیش فرض که سالها زنده خواهی بود برای زندگیت برنامه ریزی کن (1372400) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۲۶:۳۲
اصلا بزار رئيس جمهور بشي بعدن بيا و قبليا رو محاكمه كن! هنوز هيچي نشده! (1372521) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۲۷:۳۰
آقای روحانی 8 سال معاون فرماندهی جنگ بوده زمان جنگ 16 سال دبیر شورای امنیت ملی بوده عضو مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده فکر نمی کنم 30 سال سابقه تو راس حاکمیت کم بوده باشه. ایشون 2 سال هم نفر مذاکره کننده بوده کنار باقی کارهاش نه مثل آقای جلیلی که 6 سال مذاکره کنندگی تنها سابقش هست و تو این مدت هم به هیچ نتیجه خاصی نرسونده مذاکرات رو . اگه مذاکره نمی کردیم هم وضعمون امروز همین بود . تحریمها به همین حد می رسید. (1372526) (alef-6)
 
بچه زمان جنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۲۴:۰۴
تا آنجا که میدانم زمانی که آقای حسن روحانی دبیر شواری امنیت ملی بودند قطعنامه های تحریم ایران از درب شورای امنیت سازمان ملل متحد رد نشد.

حالا چی...؟! (1372789) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۲۸:۰۴
با شجاعت و درایت و تسلط و منطق کلامش خیلی خیلی حال کردم.
مملکت بهچنین آدمی نیاز داره. 20 سال دبیر شورای امنیت ملی-20 سال نماینده مجلس-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام-نماینده رهبری در شورای امنیت ملی- مورد تایید هاشمی و خاتمی و بسیاری از اصلاح طلبان و اصول گرایان میانه رو و معتدل و... (1372530) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۵۱:۰۳
آخه اگه دکتر جلیلی رییس جمهور بشه، دیگه کی بره با خانم اشتون حرف بزنه؟ نه نمیشه. بعدشم چجوری جلیلی مذاکرات رو رها کرده و به انتخابات چسبیده. مگه الان نباید دنبال کار مذاکرات رو بگیره؟ نمی دونم والله... خدا بخیر کنه... (1372629) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۵۱:۲۵
دوستان عزیز با سلام
من هم دوست ندارم به کسی که به جبهه رفته و یا به هر حال در گوشه از مملک به ملت خدمت کرده توهین کنم.این واقعا درست نیست.اما دوست ریاست جمهوری بالاتر از این حرفهاست.دیگه نباید به شخص فکر کنیم باید به توانایی ها و تخصص و تجربه فکر کنیم.
من یه سوال دارم.آیا می توان یک شخص بسیار راستگو، امین، درستکار را به عنوان پزشک متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان استخدام کرد؟قطعا جواب منفی است.آیا می توان یک پزشک متخصص مغز و اعصاب که راستگو، امین، ....است را که هیچ سر رشته ای از اقتصاد ندارد رئیس کل بورس اوراق بهادار کرد؟قطعا نه
حالا سئوال من این است آیا می توان کسی که سالها در جنگ بوده، آدم بسیار متین ، مهربان، ....که هیچ سر رشته ای از مدیریت کلان کشور را نداشته و تجربه کافی ندارد را رئیس جمهور نمود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای سعید جلیلی برنامه هایی که ارائه می کند خیلی پیش پا افتاده است. خیلی ابتدایی به مسئله نگاه می کند.اما من به ایشان احترام می زارم.
سعید جلیلی فقط به این فکر کنه که اگر خدا نکرده در تصمیمات خودش اشتباه بکنه ممکنه خیلی از خانواده ها از هم بپاشند، خیلی از خانواده ها دچار مشکل شوند ، کشور دچار جنگ شود، .......جوانهای ما از بین بروند .....پس دوستان فقط به جبهه رفتن نگاه نکنید.من هم اگر جای او بودم می رفتم کما اینکه خیلی از جلیلی ها به جبهه رفتن، اسارت کشیدن، کشته شدن، .......اما ادعایی ندارن چون وظیفه همه ما این است که از وطن خودمان دفاع کنیم.به نظر من این موارد نمی تواند ملاک باشد. (1372631) (alef-6)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۰۶:۳۶
به نظر من خیلی از حرفهای روحانی بی ربط و غلط بود . اما از همه مهمتر توهین ها و کنایه های ایشون به مجری ، مصداق بداخلاقی در انتخابات بود. (1372704) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۱۲:۱۷
دم خروس فرا جناحی بودن روحانی سالهاست بیرون است وادعای اعتدال خوب است ولی آنچه مخالف اعتدال است هم افراط است و هم تفریط .ولی روحانی فقط از افراط این دوره مینالد و از تفریط دوره خاتمی گله ندارد مخصوصا بحث هسته ای که خودش مسولش بود (1372729) (alef-6)
 
م مثل ملت
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۲۹:۱۳
با لحاظ جميع جهات به نظر ميرسد روحاني اصلح‌ترين فرد بين كانديداهاي موجود است ولي جاي هاشمي و خاتمي را نمي‌تواند پر كند ...شخصيت كاريزماتيك خاتمي و هاشمي در ايران و جهان منحصر به فرد است... در غياب آن بزرگان من جانباز به روحاني شجاع و مدبر و با تحربه راي ميدهم. (1372817) (alef-13)
 
نورمنش
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۳۱:۳۷
بنده بعد از حذف هاشمی قصد رای دادن نداشتم ولی دیشب با سخنان با صلابت ومنش اعتدال گرای روحانی به وجد آمدم لذا مرا مجاب کرد که برای نجات کشور وایجادآرامش درکشور به ایشان رای دهم ومطمئنم اگه هاشمی وخاتمی از ایشان حمایت نمایند در دور اول با رای بالایی رئیس جمهورند (1372828) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۱۰:۴۲
من نمیدونستم که اقای روحانی دکترای حقوق رو از دانشگاه گلاسکو قبل از انقلاب گرفتند.
فکرمیکردم در داخل کشور و بعد از انقلاب دکترا گرفتند مثل خیلی از دکترها!!!! (1372974) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۱۲:۰۶
همین حرفشون که گفتند دولت من فراجناحی است، برای من خیلی آرامش بخش بود
فقط روحانی (1372983) (alef-10)
 
احسان
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۱:۴۰
بزرگترین مشکل جامعه ما مربوط به بزرگترین قشر جامعه است و اونم مشکل اقتصادی در قشر متوسط و رو به پایینه . به نظر بنده فارغ از جنجالهای تبلیغاتی و فارغ از آب و رنگهایی که رسانه های برتر به نماینده های مد نظر خودشون میدن ، بهتر از انصتف نگذریم و اقرار کنیم محسن رضایی بهترین برنامه اقتصادی رو داره و الان به درد ما میخوره (1373019) (alef-10)
 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۵:۰۸
من نمي خواهم راي بدهم ولي ممكنه روحاني نظرم را عوض كنه (1373032) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۳۶:۰۵
کلی گویی و ارائه نکردن برنامه دقیق ، مشکل اکثر نامزدهاست که میتونه تنها دلیلش بی برنامگی باشه!
با خودشون میگن احمدی نژاد آمد و 8 سال با این حرف ها سر ملت رو گرم کرد و هیچ کس هم توی این سالها از ایشون نپرسید که جناب کدوم یکی از این برنامه هایی که میگفتی رو عملی کردی والان چرا وضع مردم اینه!
ما هم مثل ایشون حرف میزنیم و وقتی انتخاب هم شدیم کسی نیست که بهش پاسخ بدیم . اگر نمایندگان ملت که تو مجلس نشستن به خودشون هر ازگاهی یه تکونی بدن و از دولت سوال کنن بخاطر وضع موجود و پیگیر قضایا باشن الان هرکس که میخواست بیاد حتما برنامه روشنی ارائه میداد و میامد نه اینکه یهو حس انجام وظیفه اش فلمبه بشه و هوس کنه که نامزد بشه! (1373079) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۴۵:۳۴
نوشته بوديد رتبه جليلي در نظر سنجي ها بين دوم و سوم است كاش منبع نظر سنجي را هم مي نوشتيد (1373136) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۹:۲۹:۵۴
عمرا كسي كه هيچ برنامه اي نداره نميتونه توي نظر سنجي صاحب رتبه باشه مني كه توي جمع عمومم هيچ كسي موافق جليلي نيست مگه اينكه بخوان به زور رئيس جمهورش كنن.جليلي اگه بدتر از احمدي نژاد نباشه بهتر نيست پس لطفا سعي نكنيد بزور به مردم تحميلش كنيد و ي انتخابات88 ديگه رو تكرار كنيد بزاريد مردم انتخاب كنن كسي كه توانايي اجرايي داره كسي كه ميتونه بي هيچ ادعايي (1375423) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۴۷:۲۸
دیگه عالم و آدم می دونند که تیم مذاکره کننده زمان آقای روحانی چطور آبرو و حیثیت ایران و ایرانی رو بردند . الان که 9 سال از اون قضیه می گذره کلا همه چیزو تکذیب می کنند وای به حالی که 20 سال ازش بگذره اون موقع دیگه هیچ. (1373146) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۷:۰۸:۵۰
پدر شهید احمدی روشن اعلام کرد:تعطیل کردن غنی سازی «مصطفی» را 10سال پیر کرد.آقای روحانی شما دل خانواده شهدای هسته ای را خون کردید (1373252) (alef-10)
 
د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۳:۲۰:۱۸
کاش پدر این شهید عزیز وارد سیاسی بازی نمی شد . مشکل الان مذاکرات هسته ای نیست . اونجا زیر نظر رهبری اداره میشه . رئیس جمهور وظیفه اداره مملکت و زندگی روزمره مردم که الان توش موندن رو به عهده بگیره مهمتره (1374450) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۷:۲۷:۴۲
آقای روحانی 8 سال معاون فرماندهی جنگ بوده اند، همیشه در فرماندهی دفاع مقدس حضور داشته اند، علاوه بر این عضو مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، 12 سال نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیسی مجلس.
آیا سابقه ای ایشان کم و ناکافی است؟ (1373351) (alef-10)
 
میس
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۷:۴۴:۵۶
قدرت بیان روحانی و اعتماد به نفس و تسلطش به مساءل و محترمانه برخورد کردن با مجری درست نقطه مخالف برخی دیگر..ای خدا ما فقط یک رییس جمهور عاقل میخواهیم که وضعیت زندگی ما رو بهتر کنه..با دنیا جنگ و دعوا نداشته باشه ق (1373419) (alef-13)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۷:۴۸:۱۰
مـــــــــــــــــــــــا رای میــــــــــــــدهیـــــــــــــــــم، اونم فقط به دکترحسن روحانی. (1373443) (alef-15)
 
قث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۵۷:۰۱
واقعا درسته..فقط اون شجاع هست (1374356) (alef-13)
 
پویا
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۷:۵۰:۰۸
الف جان این یکیو بالا غیرتاً رد نکن.
روحانی فوق العادست .هم جدیت داره و هم از کسانی در اینده استفاده خواهد کرد که همه منتظرشونیم یعنی هاشمی و خاتمی. باعث رهایی خیلی ها هم خواهد شد که از بردن نامشون اینجا معذورم. ولی واقعا توقع دارید بیاد و این حرفها رو تو صدا و سیمایی بگه که دیشب تا اینقدر به عملکردش انتقاد داشت. دوست خوبم همه حرفها رو که نمیشه یکی یکی گفت تا ما متوجه بشیم. شما خودت بررسی کنی به راحتی همه چی دستگیرت می شه.مثل جریان اون کلید اخر برنامش که منظورش این بود کلید حل این مشکلات که 4 سال پیش رخ داد دست منه. (1373450) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۷:۵۳:۵۲
جناب آقای روحانی
حرفهای خطرناکی میزنی همه مردم میدونن مسبب وضع بحرانی اقتصادی مملکت کیست جرأت دارید محاکمه اش کنید (1373465) (alef-15)
 
MAHSAA
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۸:۰۴:۳۹
سلام من فقط به جناب عارف رای میدم (1373506) (alef-13)
 
آرش ح
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۸:۳۹:۵۵
گفتمان آقای هاشمی در اداره کشور که آن هیجان وشور ملی مثبت را ایجاد کرد را در سه موضوع میشود خلاصه کرد 1- عقلانیت 2- اعتدال 3- اصلاحات انصافا هر سه مورد در بحث دیشب روحانی به روشنی دیده شد و بنظر من گام محکمی برداشت. (1373626) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۰۳:۲۶
مطلبی در ذهن داشتم که می گم اگر هم منتشر نشد عیبی نداره.
من در ایران زندگی نمیکنم و این سوء مدیریتها هم بر زندگی شخصی من هم تاثیری ندارد ولی خوب من هم به مردمم و وابستگانم در ایران فکر میکنم و از درگاه الهی سعادت و عزت را برای همه آرزو دارم. در همه انتخابات ها شرکت کرده ام و و باز هم شرکت میکمنم
ولی یک نکته ای به نطرم رسید که اگر کسی پسندید و توانش را هم دارد ان را در قالب مقاله برای سایرن منتشر نماید.
ببینید عزیزان یکی از اساسی ترین مشکلات، معرفی کاندیدا ها بر اساس ولایت مداری است. این بزرگترین اشتباه است که ولایت مدارترین کاندیدا اصلح ترین است. چرا که کسی که امروز به قدرت گردن مینهد فردا معلوم نیست چه میکند؛ خلاصه اصلح ترین کسی است که قانون گراتر است اگر کسی امروز خودش را ولایت مدار معرفی کرد فردا میتواند چیز دیگری مدار بنامد اما اگر کسی قانون گرا بود به ولایت هم در چهار چوب قانون تمکین میکند؛ به خون شهدا اصول امام ؛ موازین شرع و قس الاهذا هم در چهار چوب قانون تمکین میکند پس اگر کسی برای خود شیرینی خود را ولایت مدار نشان داد هیچ تضمینی نیست که فردا به همه اصول و فروع، خون شهدا اصول امام ؛ موازین شرعو قانون اساسی و غیره و غیره پشت نکند. (1373701) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۰۹:۰۵
تا الان 3 نفر در شبکه دو سخنرانی کردند حرفهای جلیلی به شدت خشک و کسالت آور بود روز دوم ولایتی وارد شد وحرفهای بسیار خوبی داشت تا اینجا تنها کاندیدی که عنوان کرده چطور میخواهد برای کشور درآمد زایی کند جناب ولایتی هست طرح انتقال لوله گاز بین کشور های همسایه ارائه دیپلماسی قوی برای به دست آوردن پولهای بلوکه شده ایران در چین وهند حرفهای بسیار خوب و جذابی بود روحانی برنامه چندنی برای درآمد زائی کشور ارائه نکرد یه جا گفت یارانه کالا میدهم وبعد عنوان کرد یارانه یعنی صدقه این دو باهم در تضاد هست آنچه که بر محبوبیت روحانی افزود صراحت لهجه انتقاد از صدا وسیما نزدیک بودن به طیف اصلاح طلبان می باشد (1373719) (alef-10)
 
مطهر
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۱۳:۳۵
ای وای ای وای!!!!! معلومه کسی که توی 20 روز تصمیم میگیره رئیس جمهور بشه برنامه هم نداره. این هم از اون توجیهات احمدی نژادی بود. حداقل یه صفحه برنامه بنویس به ده دست مردم دلمون خوش بشه!!! اقای جلیلی خیلی زود وارد ریاست جمهوری شدی. این کار برای شما زود بود. (1373734) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۴۲:۵۸
سلام

عملت چيست كه فردوس برين ميخواهى.

من فكر كنم ما بيشتر تو اين دوره چوب اشتباهات خودمون و افكارمون رو ميخوريم.
دوره هاشمى مشكلات بود و موفقيت بود
دوره خاتمى و احمدى نژاد هم همين طور
اين افراد كه پيغمبر زمان نيستن از همين مردم و از همين جامعه بيرون اومدن با همين فرهنگ و نگاه
شما خودتون تو جامعه چيكار كرديد؟
رشوه نداديم؟
كدام يكى از ما پارتى بازى نكرديم؟
و غيره
من فكر كنم يكى مشكلات اين راه اينه كه قانون ما يا انجام نميشه يا ناقص هستش .
هاشمي تورم داشت و خفقان ازادى و سازندگى هم بود
خاتمى گفتار ميخواست با غرب رفاقت كرد شرور خطابمون كردن
احمدى نژاد يارانه أورد و جامعه را از هم جدا كرد
مقوله سياست خارجى ما دو راه داره يا نوكرى و غلامى براى غرب يا اقايى و استقلال .
مثل ژاپن و كوبا يا زيمباوه يا كره جنوبى و شمالى
هسته اى يك بهانه اى بيش نيست مگه ما هسته اى بوديم اينهمه شهيد داديم
اقتصاد هم كه نون خريدن نيست بري سركوچه و ده تا بخري يه اقتصاد خوب زمان و تلاش ميخواد همه اين حرفها هم كه كانديداها ميزنند برا شور رأى هستش و گرنه ولايتى و چند تا از كانديداها أصلاً نميخوان رئيس جمهور بشند
اينده كشور ما به چند تا مسئله نياز داره
وحدت جمعى سياسيون و نخبه ها با مردم
اطلاع رسانى دقيق به مردم در وفت مناسب تا افكار و خبرهاى خارجى از بين بره
يه چيزه ديگه من شك دارم اينكه وقتى تو روز روشن احمدى نژاد و روحانى به هم توهين ميكنند در سيما، از كجا معلوم تو پشت سر همديگه را تخريب اقتصادى و سياسى نمكنند
حرف اخر
يا قاليباف يا جليلى يا روحانى منتخب ميشه
لاريجانى ها قاليباف رو ميخوان
احمدى نژادها جليلى رو ميخوان
هاشمى ها هم عارف رو ميخوان
شما جزو كدوم گروه هستيد؟؟؟؟؟؟؟؟ (1373809) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۴۶:۴۴
یعنی هر کی تونست این متن رو معنی کنه باید بهش اسکار بدن .
آن موضوع آزاد سازی ظرفیت هاست... چه کنیم ظرفیت ها دچار انحلال و انحراف نشود و نیز علیه هم به کار گرفته نشده و با هم هم افزایی داشته باشند. اگر در ظرفیت های مختلف از جمله اقتصاد این امر را در نظر بگیریم، یک اقتدار قابل توجه در غالب مباحث مختلف از جمله مباحث اقتصادی و رفاه مردم فراهم خواهد شد که لازمه آن این است که ظرفیت ها را باور داشته باشیم که مهمترین این ظرفیت ها خود مردم و جوانان هستند. اگر بستر مناسبی برای این ظرفیت فراهم کنیم ادعای رسیدن به موفقیت ها گزاف نخواهد بود." (1373823) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۵۷:۱۹
100% بین عارف و روحانی یکی را برمیگزینم (1373858) (alef-13)
 
سيدعمار
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۵۷:۴۲
انشاالله آقاياان هاشمي وخاتمي از روحاني حمايت كنند و آقاي دكترعارف عزيز هم به نفع ايشان كناربروند تا بارديگرملت باانگيزه وهيجان كافي اجازه تكرار ساليان مشقت بارگذشته را به اصولگرايان ندهند. شخصيت و شهامت آقاي روحاني نويد روزهاي خوب دفاع ازحق مردم راميدهد (1373859) (alef-13)
 
سیدمهدی موسوی
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۰۰:۵۱
در خصوص فرمایشات و ادعاهای جناب ولایتی باید به عرض برسانم

ضمن احترام به ایشان ماحصل کل صحبت های ایشان توی این برنامه و این چند روز روی شش اصل است:

1-تاثیر اساسی ولایتی در سیاست خارجی در پایان بخشیدن به جنگ تحمیلی !!!
2-دیپلمات های خارجی در زمان وزارت ایشان برای رویت و مذاکره با ایشان دست و پا می شکستند و از سر و کول هم بالا می رفتند

3-تورم و مشکلات عمده اقتصادی الان مملکت ریشه در روابط خارجی دارد !!!

4-فرصت 100 روزه جهت تسکین و کاهش آلام و عوارض اقتصادی !!!!

5- ادعای اخلاق محوری ایشان و پای بندی به تعهدات !!

6- احداث شبکه ترانزیت انرژی و بار در پیرامون کشور

به قول حضرت امیر در حوادث است که مردان بزرگ شناخته می شوند

جناب ولایتی چنان از نقش و اثر گذاری دیپلماسی خود و نفوذ بین المللی خویش و قدرت چانه زنی خود در پایان جنگ و جهت گیری های بین المللی صحبت می کند و آن را با دویست سال گذشته و مخاصمات ایران با همسایگان مقایسه می کند که انگار ایشان منجی این مملکت بوده
جناب ولایتی اگر حضرتعالی زیر کولر و پشت تلفن بگو و بخندهای سیاسی و دیپلماتیک داشتید به خاطر این بود که 8 سال تمام جگرگوشه های این مردم از آن نوجوان 13 ساله که زیر تانک رفت تا آن پیرمرد که جلوی چشمانش تنها فرزندش به خاطر خمپاره فسفری بوی سوختنش جگرش را سوزاند اما جیک نزد تا عملیات لو نرود بوده که قدرت چانه زنی داشتید کجای این دویست سال چنان حماسه ای توسط ملت ایران بوده ؟
کجای این دویست سال رهبر این مملکت آن پیر ولایت چنان پای کار جهاد سینه سپر کرد ؟ کجای این تاریخ مردم با الگوی کربلا مقاومت کردند جز آن 8 سال و بعد آن ؟
این ملت با تمام وجود پای آرمانهایش ایستاد و تمام جهان کفر بعد از 8 سال فهمید این جنگ فرسایشی در حال تغییر قواعد است آنزمان که فاو فتح شد و صدای الله اکبر جوانان این مملکت در بصره به گوش کاردار بریتانیا رسید فهمیدند صدام دیگر عرضه ندارد و استمرار این نبرد یعنی از دست رفتن عراق و فروپاشی کویت !!!
سعی نکنید برای ریاست جمهوری غنایم این پیروزی را در انحصار خود بگیرید که شما هرچه باشید دیپلمات هستید نه رزمنده !!!
2- چنان از صف بندی و حضور دیپلماتهای خارجی بحث می کنید که گویا حضرتعالی معجزه گر یا صاحب وحی شده اید و بنابه قول قرآن ملت ها فوج فوج به دیپلماسی شما می گرویدند!!
در حوزه دیپلماسی شما یک صدم دستگاه دیپلماسی زمان خاتمی نبودید ( هرچند خود من شدیدا" منتقد و مخالف سیاست های اصلاح طلبان هستم ) خاتمی و وزیر خارجه اش مبدع شعار گفتگوی تمدنها بوده و حجم مسافرت ها و دیدارهای آن جماعت چندین برابر شما بوده و اثر گذاری ایشان صدها بار بیشتر از شما بوده آن هم زمانی که جورج بوش احمق در استانه یورش به ایران جهت مقابله با تروریسم بود !!!
اما آن آمدن ها و این رفتن ها برای ما سر سوزنی ارزش ندارد چرا که بعد از قضیه دادگاه میکونوس و خروج قهرگونه سفرای خارجی حضرت آقا فرمودند نه به رفتن آنها ناراحت باشید و نه به آمدنشان خوشحال و دیدید که چه مفتضحانه بازگشتند می دانید چرا نه به خاطر معاملات پشت پرده بلکه به جهت اهمیت ژئوپلوتیک ایران نمی توانستند و نمی خواستند از ایران چشم بپوشند چه امروز هم به یقین می دانند هیچ گره ای در منطقه بدون دستان ایران باز نخواهد شد
ضمنا" ماحصل آن روابط چه بود ؟ جز همان تحریم ها آیا ثروت های بلوکه شده ایران و ... را به ما مسترد کردند ایا تضمینی جهت بازپرداخت خسارات 1000 میلیاردی جنگ اخذ نمودید ؟
3-شما مستمرا" فرافکنی می کنید که مشکلات معیشتی و بیکاری و تورم کنونی کشور ریشه در روابط خارجی دارد !!! جناب ولایتی یا حضرتعالی کاملا" از مسائل اقتصادی بی اطلاع هستید یا اینکه حقایق را می دانید ولیکن به جهت منافع انتخابات سعی در این فرافکنی دارید .
مگر مکرر صحبت های کارشناسان خبره اقتصادی را نشنیده اید که می گویند 20 الی 30 درصد مشکلات حاد کنونی ریشه در این محدودیت ها دیپلماتیک دارد و مابقی آن نشات گرفته از سوء مدیریت هاست کشور ما در همان زمان اصلاحات موفق به خودکفایی در تولید گندم شد ولیکن این خودکفایی حمایت نشد لذا استمراری هم نیافت این چه ربطی به روابط خارجی دارد ؟ کشوری که توان تولید کیک زرد دارد آیا توان تولید نهاده های دامی و کشاورزی را ندارد؟ خوب این سوء مدیدیت آقایان است که نهاده های تولید و زنجیره تولید را حمایت نمی کنند و بعد این بی عرضگی را گردن تحریم ها می اندازند !!!
بعنوان یک مثال ساده و بدون جانبداری از شهردار تهران عرض می کنم مگر کشور در تحریم نیست؟ پس چگونه است که شهرداری و شرکت های پیمانکار طرف قرار داد مترو موفق می شوند ماشین های عظیم یک کیلومتری تونل سازی موسوم به TBM را وارد کنند آن هم از خود اتحادیه اروپا !!!
این نشان می دهد حضرتعالی از دانش اقتصادی فارغ هستید چرا که بحث تورم در کشور ما بحث ساختاری است و ریشه در افزایش حجم نقدینگی و استقراض های مکرر دولت از بانک مرکزی دارد که متاسفانه در مقابل افزایش نقدینگی و حجم پول در گردش تولید متناسب آن رشد نیافته بلکه به مراتب بدتر واردات افزایش یافته !!!!
پس این مشکلات معیشتی هیچ دخلی به روابط خارجی ندارد !!!
4- حضرت عالی از فرصت 100 روزه جهت تسکین آلام و عوارض اقتصادی دم زدید که متاسفانه حاکی از بی خبری و کم دانشی شما از حوزه اقتصاد کلان می باشد !!! برای جبران و کاهش تورم شما می بایست ابتدا" یکسری سیاست های پولی و مالی انقباضی مانند جمع آوری نقدینگی سرگردان بزنید و دوم اینکه انظباط شدید مالی و تنزل هزینه های جاری ( فقط هزینه جاری نه هزینه عمرانی) را اجرا کنید هر جوان درس خوانده که حتی سه واحد اقتصاد کلان پاس کرده باشد می داند که محال است ظرف سه ماه حتی 10% این سیاست عملیاتی گردد
از سوی دیگر بخش عمده معضلات اقتصاد ما ریشه در نابسامانی سیستم توزیع دارد که محال است حتی ظرف یک سال هم بشود آنرا اصلاح کرد
معظل اساسی کشور که مکرر خدمت عزیزان عرض شده مشکل بیماری هلندی اقتصاد ایران در حال است یعنی رکود تورمی حداقل یک بار سرفصل های آن را در منحنی موسوم به فلیپس بررسی کنید تا با بدیهیات آن و الفبای آن حداقل آشنا باشید
5- متاسفانه جنابعالی از اخلاق محوری خود و کابینه اتان صحبت می کنید به نظرتان بخش عمده ای از مردم که قاطبه ایشان به جریان اخلاقی اصول گرا متمایل بوده و نظرسنجی های متعدد نهادهای حاکمیتی هم موید توفیق این صبغه در انتخابات آتی می باشد چگونه ادعای شما را با رفتار و منش فعلی سیاسی اتان مترادف سازند؟
شما در ائتلاف سه نفره پیشرفت و در محضر بزرگان و دلسوزان تعهد اخلاقی و قول ایمانی به تابعیت از هماهنگی و تعهد به حمایت از کاندیدای مقبول تر داده اید که اگر ماحصل نظرسنجی ها به نفع هر کدام از بزرگواران سه گانه باشد هر کدام از اعضا می بایست اخلاقا به نفع ایشان از گردونه رقابت خارج شود و در پشت جبهه حامی باشد که در صورت توفیق دو عضو دیگر هم ان شاء الله در کابینه منشاء خیرات و خدمات در راستای هم افزایی باشد
متاسفانه ما علاقمندان به سیاست تناقض وحشتناک و متضاد متعددی در فرمایشات و رفتار و تعهدات حضرتعالی در این چند روزه شاهد بودیم
لذا مطمئن باشید ملت به کسی که به قول خود با همکاران و علما مقید نباشد به هیچ روی روی خوش نشان نخواهد داد و ایشان از آنجا رانده و از اینجا مانده خواهد شد.
6-و نهایتا" اینکه جنابعالی از احداث و بهره برداری از شبکه ترانزیت انرزی و بار دم می زنید و متاسفانه این موید بی خبری شما از بدیهیات جامعه فعلی ماست .
جناب قالیباف به نظر شما ایا همینک ما با ترکیه رابطه گازی داریم یا نه؟ ایا صحبت ها و سفرهای مکرر وزرای امور خارجه و انرژی ترکیه و چانه زنی ایشان بر سر بها و میزان ارسال گاز به این کشور را ندیده اید؟
آیا ما با دولت عراق نخجوان آذربایجان و ارمنستان روابط مبنی بر فروش برق و توسعه شبکه برقی داریم یا نه؟ نگویید که خبر ندارید
به نظر شما راه آهن بندر عباس - بافق و سرخس به عنوان چه کریدوری شناخته می شود؟؟؟
شبکه در حال احداث راه آهن انزلی قزوین موسوم به کریدور شمال به چه منظوری در حال تکمیل نهایی می باشد ؟؟
رایزنی های مکرر در خصوص نهیی شدن مفاد قرارداد انتقال گاز ایران به پاکستان و هند به چه منظوری است ؟؟؟

چرا سعی می کنید از کم اطلاعی مردم کلاهی برای خود بسازید؟
در زمان حضور رسانه های متعدد و پرورش جوان های آگاه و مستعد محال است روش و منش سیاست بازانه شما مفید واقع گردد

عصر بی خبری مدتهاست که پایان پذیرفته جناب دیپلمات آگاه به زمان و شما امروز با نسلی دانش آموخته و به روز مواجه هستید که خوب به صفحه شطرنج سیاست بازان می نگرند!!! (1373870) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۰۹:۱۴
چرابیانات رهبری در دیدار با کارگزاران نظام در تاریخ 11/8/82 را برای روشن شدن موضوع هسته ای مجددا منتشر نمی کنید . این بیانات در سایت khamenei.ir وجود دارد

××همه توجّه داشته باشند كه خلاصه آنچه اتفاق افتاد اين است كه صهيونيستهاى غاصبِ سرزمين فلسطين و هيأت حاكمه كنونى امريكا كه كينه و حقدشان نسبت به جمهورى اسلامى نهايت ندارد و حاضرند از هر وسيله رذالت‌آميزى براى رسيدن به هدف خود استفاده كنند، شعارى را در سطح دنيا درست كردند كه: «ايران دنبال سلاح اتمى است»! براى اين كار، افكار عمومى و خيلى از دولتها را حسّاس كردند و بعد از جنجال، هدفشان اين بود كه اجماع جهانى به اين‌جا برسد كه تلاش علمى و فنآورى اتمى ايران، موجب بيم عمومى در دنيا شده است. اين‌جا چه‌كار بايد كرد؟ بايد اجازه داد كه صهيونيستها و امريكاييها تبليغات خود را تكرار كنند؛ يا نه، بايد نشان داد و روشن كرد كه نخير، اين‌طور نيست؟ مسؤولان محترم نظام اين درايت و تدبير را انتخاب كردند كه روشن كنند و بگويند نخير، بياييد قضيه را ببينيد. آنچه كه تاكنون جمهورى اسلامى قبول كرده، اين است كه بيايند و عمليات غنى(4)سازى‌اى را - كه در نقطه مشخّصى است - ببينند؛ كه آنها هم آمدند و ديدند كه وجود دارد و اجازه هم داشتند كه هرجاى ديگرى هم كه خيال مى‌كنند عمليات غنى‌سازى هست، بروند و ببينند، تا بدانند كه تبليغات صهيونيستها دروغ است. اين يك راهِ مسالمت‌آميز براى حفظ فناورى هسته‌اى است

×× ما به هيچ قيمتى حق نداريم اين فناورى را از دست بدهيم. اين‌كه بعضى كسان تبليغ مى‌كنند كه چيز زيادى به‌دست نيامده، اين هم درست نيست. اين را بدانيد كه آنچه به‌دست آمده، بسيار برجسته و زياد است.

××بنابراين آنچه به‌دست آمده، ارزشمند است و اين دانش ارزشمند را نه دولت، نه مسؤولان، نه سازمان انرژى اتمى و نه هيچ فردى از افراد اين كشور حق ندارد كه از دست بدهد و روى آن معامله كند؛ قطعاً معامله‌اى هم صورت نگرفته و نخواهد گرفت

××كارى كه مسؤولان كردند، كار درستى بود. با تدبير و بدون پذيرش تسليم و قبول حرف زور انجام شد تا توطئه‌اى كه از طرف امريكاييها و صهيونيستها عليه جمهورى اسلامى طرّاحى شده بود، شكسته شود.

×× به نظر بنده هر دو نوع نظريه‌اى كه درباره مذاكراتِ انجام گرفته وجود دارد، غير منطبقِ با واقع است. يك طرز فكر اين است كه افراد مؤمن و غيور ما تصوّر مى‌كنند دولت تسليم شد، كه بايد گفت اين‌طور نيست و هيچ تسليمى تا اين‌جا وجود نداشته است. اين يك حركت سياسى و كار ديپلماسى است. طرز فكر ديگر كه در نقطه مقابلِ طرز فكر اوّلى است، اين است كه عدّه‌اى خيال مى‌كنند ديگر نبايد معطّل كرد و هرچه آنها مى‌خواستند بايد داد تا مبادا بهانه‌گيرى كنند! اين هم درست نيست و دستپاچه شدن است.

××بنابراين ما راههاى مسالمت‌آميز و همراه با عزّت جمهورى اسلامى را براى حفظ كشور و اين دستاورد طى مى‌كنيم، كه خطّ قرمزش اين است كه بخواهند در امور داخلى ما دخالت كنند. اگر بخواهند بگويند «ما مى‌خواهيم اطمينان پيدا كنيم» ما حرفى نداريم و همين كارى كه تا الان اتّفاق افتاده است، بعد از اين هم همين كار در حدّى انجام خواهد گرفت. البته تصميم‌گيرىِ نهايى، طبق قانون بر عهده مجلس شوراى اسلامى است و بعد هم شوراى نگهبان كه بايستى آن را با شرع و قانون بسنجد. تاكنون دولت هيچ تصميمى نگرفته و نمى‌تواند هم بگيرد؛ الان مسؤولان محترم، كارِ مقدّماتى انجام داده‌اند. آنچه كه تاكنون مسؤولان محترم - چه آقاى دكتر روحانى و چه آقاى رئيس‌جمهور و مسؤولان ديگر - حقيقتاً زحمت كشيدند، اين است كه با دقّت و ملاحظه جوانب، كار كرده‌اند و حواسشان جمع است كه كارى برخلاف مبانى و اصول انجام نگيرد. بنده هم مطّلع هستم و هرجا احساس كنم كه برخلاف ضوابط، اهداف و عزّت ملى و جهتگيرىِ نظام اسلامى كارى انجام مى‌گيرد، مطمئنّاً نخواهم گذاشت و جلوش را مى‌گيرم. البته تاكنون چنين مسأله‌اى پيش نيامده و به فضل الهى اميدواريم بعد از اين هم بتوانند با همه جهات، اين كار را پيش ببرند.

××يكى از مسائلى كه در اين مذاكرات جهانى مطرح شد و آن را بعضى از اروپاييها و ديگران گفتند، اين بود كه ما نه تنها با انرژى اتمى صلح‌آميز در ايران مخالفتى نداريم، بلكه خودمان برايشان نيروگاه مى‌سازيم و خوراكش را هم مى‌دهيم. از نظر ما اين موضوع قابل قبول نيست؛ زيرا آن نيروگاهى كه غربيها بخواهند براى ما بسازند و سوختش را هم بدهند، به درد ايران نمى‌خورد؛ آن به گروگان دادن ايران و ايرانى است (1373890) (alef-13)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۱۲:۲۷
آقای روحانی و همفکراش مرتب دارن تلقین می کنن به مردم که آزادی عمل نداشتن و مثلا توسط رهبری کنترل میشدن تا اینجوری عملکردشون رو به گردن رهبری بندازن.در حالیکه رهبری چندین بار از عقب نشینی ایشون و تیمش انتقاد کرد.مثلا:من بارها گفتم که این روند عقب نشینی بایستی متوقف شود(12/10/1386).
پس اولین کسی که باید محاکمه بشه خود شمایید آقای روحانی.اقتصاد ما زمان شما و دوستان شما هم مریضی سرطانی بود که با زور شیمی درمانی سرپا نگهش می داشتین. (1373899) (alef-13)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۱۶:۲۹
قرارداد سعدآباد نماد اعتدال گرایی ایشونه!بعدش هم که شدیم محور شرارت.طعنه زدن به مجری و بی سواد خطاب کردن دیگران هم که ادبشه!تا دیروز که ادب مرد به ز دولتش بود حالا شد شجاعت و اعتدال؟؟؟ (1373907) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۱:۰۰:۴۲
آقای جلیلی مانند احمدی نژاد است. هم در صحبت ها و آرمان ها و هم در نادان فرض کردن مردم.
اینکه برنامه ندارد را یک قدرت و برتری می داند. خیلی جالبه! (1374003) (alef-13)
 
یس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۱:۱۴:۴۸
به نظر شما مجری صدا و سیما دست و پا بسته است. همین آقای مجری خودش در همه مذاکرات پنج بعلاوه یک حضور داشته به دقتم کتابهای آقای روحانی مطالعه کرده اگه موردی میدید مطمئن باشید که جواب می داد. حرف آقای روحانی این بود اگه حق کسی از یه تریبون ضایع میشه باید بهش فرصت دفاع داد به نظر نمی رسه این حرف دروغ باشه یا بخواهد کسی را گول بزند، مدعی بوند همه فرصت ها برای همه باشد. به نظر بنده شما که به ایشان این برچسپها می زنید از روشن شدن حقایق می ترسید که امیدوارم این برداشت بنده اشتباه باشد (1374042) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۱:۵۴:۰۴
دروووووووووووووووووووود بررروحاني واقعا ديشب احساس غرور كردم
من تا ديشب قصد راي دادن نداشتم ولي حالا فقط و فقط به اقاي روحاني راي ميدم
به خاطر اينكه حرف هايي رو زدنتد كه هيچ كس جرات نداشت توي تلويزيون بزنه (1374162) (alef-13)
 
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۵۷:۴۷
احترام به علم کلید موفقیت است.
چنانکه در دولت احمدی نژاد عالمان تحقیر شدند. (1374360) (alef-10)
 
بنده خدا
Greece
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۰:۰۴:۰۲
آقای روحانی مرد باش و پای حرفت بایست !
اگر فردا ها مشخص شد مسببین گرانی در کشور رانت خواران موتلفه ای و پولداران غارتکر بیت المال کارگزرانی و راست فاسد هستند ! باز سر حرفت خواهی ایستاد !
اگر مرد هستی سر حرفت بمان (1374601) (alef-10)
 
خروس بی محل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۳:۳۵:۰۷
آقای دکتر ولایتی با تخصص پزشک کودکان چطور وزیر امور خارجه شدند؟ مگر در دانشکده پزشکی روابط بین الملل و ... هم تدریس می شده؟ پس به قول خودشان خیلی سیاه مشق باید نوشته باشند تا سیاست خارجی یاد گرفته باشند. (1375003) (alef-13)
 
تاریخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۳:۴۱:۳۲
به دریا رفته می داند مصیبتهای توفان را
آقای روحانی صلح طلب می داند که جنگ با این مملکت چه کرد پس با دنیا سر جنگ ندارد (1375010) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۸:۰۵:۴۲
ریاست جمهوری قباییست بس گشاد بر تن آقای جلیلی! (1375149) (alef-15)
 
محمد-بجنورد
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۸:۴۶:۴۷
اعتدال، نیاز امروز جامعه ایرانی
چه با هاشمی، چه با روحانی (1375271) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۸:۵۸:۵۸
مقاله مى نويسند كه ارزش پول را با دلار نسنجيد وقتى درامد ريالى است و هزينه دلارى وقتى تجارت ما بر اساس دلار است اىن مزخرفات چيست كه مى بافيد صد سال پيش هر چه بود بود چرا سعى مى كنيد از دست رفتن اًزش پول ملى را توجيه كنيد مردم قرت خريدشان را از دست داده اند يك مشت نادان ندانم كار كه بايد در پيشگاه ملت محاكمه شوند و حاميان انها در دادكاه تاريخ جواب بس بدهند (1375310) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۰۹:۰۹:۰۰
کسانیکه می خواستند به حکومت برسند خیلی دروغ به پای دکتر روحانی بستند واین مصاحبه فرصت خوبی برای دکتر بود تابرای مردم روشن شود که کسانی که می گویند کلیه فعالیت هسته ای تعطیل شده است حالا میبینیم که خیلی از کارهای هسته ای بعد از قرار داد سعد آباد بوده است وحق همیشه پایدار است وخداوند دروغگویان را رسوا خواهد کرد ومابسیچیان به دکتر روحانی که 8سال در دفاع مقدس جانانه دفاع کرد و تا به حد معاون فرماندهی کل قواه پیش رفت به او رای خواهیم داد. (1375339) (alef-13)
 
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۰:۲۵:۲۸
فضاسازی رسانه ای درباره اقدامات حسن روحانی در مذاکره با سه کشور اروپایی سبب شده است بسیاری تصور کنند بیانیه سعدآباد، نسخه ای دیگر از قرارداد ترکمنچای است؛ حسن روحانی در برنامه دوشنبه شب با دفاع از مذاکرات سعدآباد به نظر رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره کرد و به سخنرانی 18 آبان 1382 ایشان ارجاع دادند.
به همین دلیل به بازخوانی این سخنرانی تاریخی از طریق سایت رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار پرداختیم: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3202

"کارى که مسؤولان کردند، کار درستى بود. با تدبیر و بدون پذیرش تسلیم و قبول حرف زور انجام شد تا توطئه‌اى که از طرف امریکاییها و صهیونیستها علیه جمهورى اسلامى طرّاحى شده بود، شکسته شود."

"افراد مؤمن و غیور ما تصوّر مى‌کنند دولت تسلیم شد، که باید گفت این‌طور نیست و هیچ تسلیمى تا این‌جا وجود نداشته است. این یک حرکت سیاسى و کار دیپلماسى است."

" آنچه که تاکنون مسؤولان محترم - چه آقاى دکتر روحانى و چه آقاى رئیس‌جمهور و مسؤولان دیگر - حقیقتاً زحمت کشیدند، این است که با دقّت و ملاحظه جوانب، کار کرده‌اند و حواسشان جمع است که کارى برخلاف مبانى و اصول انجام نگیرد. بنده هم مطّلع هستم و هرجا احساس کنم که برخلاف ضوابط، اهداف و عزّت ملى و جهتگیرىِ نظام اسلامى کارى انجام مى‌گیرد، مطمئنّاً نخواهم گذاشت و جلوش را مى‌گیرم. البته تاکنون چنین مسأله‌اى پیش نیامده و به فضل الهى امیدواریم بعد از این هم بتوانند با همه جهات، این کار را پیش ببرند."
اميدوارم مردم آگاه باشند و بدون سند هر حرفي رو قبول نكنند
الف خواهشا قرار بده (1375664) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۰:۴۰:۵۳
من بازم امید وارم که تا 48ساعت قبل از انتخابات آقای هاشمی بیاد اگه نیومد اونوقت به روحانی رای میدم اما اول هاشمی (1375750) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۲:۱۲:۳۱
بسم الله الرحمن الرحيم
اين حسن روحاني از خود راضي بي آبروي كذاب كه با دروغ پردازي آشكار در برنامه تبليغاتي اش تمام خيانتهاي چندين ساله خود را به عنوان خدمت به خورد مردم داد ، اگر سخنان بسيار مهم و به حق پدر بزرگوار شهيد عزيزمان مصطفي احمدي روشن را مطالعه كند ، مي فهمد كه امت متدين و ولائي ايران اسلامي خواب نيستند كه حرفهاي نادرست و سراسر كذب اين خائن را باور كنند . اين خواست خدا بود كه اينگونه در برنامه تلويزيوني آبروي خود را ببرد و مردم مومن و انقلابي ايران اسلامي بيش از پيش به چهره منافقانه اينها پي ببرند . اين خائن و تمام همفكرانش در جبهه اصلاحات و فتنه و كارگزاران هميشه اينگونه بوده اند . وقتي آيه قرآن مي فرمايد كه شهيدان زنده اند و در جوار خداوند تبارك و تعالي روزي مي خورند ، يعني اين . خون شهيد مي جوشد و پدر بزرگوار شهيد عزيزمان مصطفي احمدي روشن به افشاگري خائنين مي پردازد . ديشب كه سخنان كذب و توهين آميز حسن روحاني خائن و كذاب را در سيما مي ديدم ، بغض و ناراحتي شديد از اين همه دروغ پراكني كلافه ام كرده بود و امكان پاسخگوئي هم نداشتم . امروز كه اين سخنان بسيار متين و حق و افشاگرانه و دلسوزانه پدر بزرگوار را مطالعه كردم ، شكر الهي را به جا آوردم كه حرف دل ميليونها مردم ولائي ايران اسلامي را از زبان اين پدر بزرگوار شنيديم . خداوند متعال روح پرفتوح آن شهيد عزيز را با انبياء و اولياء و معصومين و صالحين محشور فرموده و به اين پدر بزرگوار و خانواده محترم و ولائي ايشان سلامت كامل و موفقيت و پيروزي و سعادت دنيا و آخرت عنايت فرمايد . (1376345) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۲:۳۷:۳۱
آقای روحانی ماخوانواده شهدا میدانیم چقدر برای این مملکت زحمت کشیده ایدبخاطر همین دوستت داریم دیگران هرچه می خواهند بگویند (1376544) (alef-13)
 
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۵:۰۷:۵۳
یا قاسم الجبارین

چرا آقای روحانی به مردم نگفت که او در مذاکرات به غربی ها قول داده بود که برنامه غنی سازی ایران را تعطیل نگهدارد و در واقع در ازای این موضوع اروپایی ها پذیرفتند از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت خودداری کنند؟ (1377537) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۵:۱۳:۰۱
دوستان در انتخابات به برنامه ها رای دهید / به سابقه اجرایی و روراستی افراد رای دهید و از رای دادن هیجانی بپرهیزید .
تا کی میخواهید وارد بازی های سیاست مداران بشوید که با اتهام زدن به یکدیگر در پی جمع کردن رای اند.
"ما" به محسن رضایی که از ابتدا به خاطر دغدغه ها و برنامه های کارشناسی شده اش در صحنه حاضر شده رای میدهیم . به خاطر مدیریت قوی ثابت شدهاش" مدیریت 8 سال جنگ " به خاطر اخلاق مداری ثابت شده اش . به خاطر برنامه هایی که همه معترف به کارایی آن هستند .//
یا اباالفضل (1377572) (alef-13)
 
ح _کمالو
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۲۱:۳۵:۰۸
سلام بر سه عالم واقعی

خانمی و هاشمی و روحانی (1378873) (alef-13)
 
محمدخان
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۰۵:۴۲:۲۱
مسببین وضع موجود از زمان اول خلقت هستند تا زمان پهلوی دوم بعد از زمانی که ملت ایران خواستند مستقل باشند و حالا هم که رییس جمهور آتی جدید تازه فهمیده مسبب کیست قبلا نشناخته بود که بگه بماند تابعد ببینیم چه می شود. (1379534) (alef-13)
 
A
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۰۹:۱۴:۵۸
واله هنوز 35 سال از انقلاب میگذره چطور میگی 20 سال نماینده مجلس و 20 سال دبیر شورای امنیت ملی کمی جمع و تفرق کار کن عزیز . فردی که من من میکند و خود را برتر از بقیه میبیند و دیگران را بیسواد میپندارد به درد مملکت داری و حکومت داری نمیخورد . آقایانی که دولت نهم و دهم را متهم میکنند در زمان خودشان چه گلی به سر این مملکت و مردم زدند؟ (1379710) (alef-13)
 
Guest
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۴۹:۳۷
خودتان از روی تعداد (+) لایک های کامنت ها می توانید تشخیص دهید که افکار اکثریت جامعه به افکار چه کاندید(ها)یی نزدیک تر است! (1380668) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۶:۲۰
ایها الناس اینا دوباره میخوان هر کیو میخوان رئیس جمهور کنن.مواظب باشید گول نخورید اخه دکتر جلیلی در حد این مسئولیت نیست.مردیم از افراط گری (1380810) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۴۸:۱۷
چطوره دوره ریاست جمهری 100 روزه بشه تا آقای ولایتی هم امتحانی بکنه خب مگه چی میشه (1381650) (alef-13)
 
ali rafiee
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۰۳:۲۰
باسلام
تا وقتی قانون با ضمانت اجرایی نداریم بهترین افراد نیز کاندید شوند اختلاس.تحریم.رابطه و ... داریم لطفا به سرانجام انتخابات گذشته فکر کنید (1381692) (alef-13)
 
سهيل
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۰۹:۳۰:۰۶
حالا كه ايت الله رفسنجاني نشد.......يا روحاني يا عارف ولا غير (1391216) (alef-13)