نظر منتشر شده
۱۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 323693
کاریکاتور/ 12 هزار پزشک کشور گم شده‌اند!
بخش فیلم و عکس الف، 22 دی 94
رییس سازمان نظام پزشکی گفته است: ١١‌هزار و ٨٠٠ نفر از کسانی که در رشته‌های مختلف پزشکی، فارغ‌التحصیل شده‌اند، به نظام پزشکی و به وزارت بهداشت مراجعه نکرده‌اند؛ اینها یا در بخش‌های دیگر فعال شده‌اند یا مهاجرت کرده‌اند!
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۷
 

 
کلمات کلیدی : کاریکاتور
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۱:۳۶:۳۶
قابل توجه کسانی که می گفتند ایران بهشت پزشکان است و هیچ پزشکی حاضر نیست مهاجرت کند. امیدوارم با این امار دست از آمارهای من دراوردی بردارید. (3459515) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۵:۵۴:۵۵
با درود و احترام به همه مخاطبان اگاه الف که رفتار پزشکان رو زیر نظر گرفتن و به خوبی به این موضوع حساس شدن:
سوء استفاده شما پزشکان از هر جمله ای یا هر حرکتی تمامی نداره و من دقت کردم هر خبری اگر کوچکترین ارتباطی به شما پیدا کنه سریعا مصادره اش می کنید.( از بحث جیبوتی بگیر تا کاریکاتور و...)
بنده چند سوال از شما می پرسم:
1-در امریکا برای گرفتن مدرک پزشکی عمومی هر ترم چند ده هزار دلار باید طرف هزینه کنه سرجمع در 7 سال عددش از 500 میلیون فراتر میره و به یک میلیارد تومن میرسه شما اینجا چقدر هزینه کردین؟ هزینه تحصیل شما چه عددی بوده؟(صفر حتی وام هم بهش دادن)
2-در امریکا هر پزشک نهایتا در هر ساعت دو تا بیمار ویزیت میکنه شما در هر ساعت چند بیمار ویزیت می کنید؟
3- در امریکا هر پزشک تعداد عمل جراحی محدودی هر روز انجام میده شما چند عمل روزانه انجام میدین؟
4-هزینه ها در امریکا ده ها برابر اینجا است اونجا یک منشی پزشک حداقل 2000 دلار میگیره اینجا چقدر به منشی تون میدین؟ 500 هزار تومن یا 400 هزار تومن؟
5- هر فارغ التحصیل برای رفتن از کشور و استفاده از مدرکش باید تعهداتش رو انجام بده چطور ممکنه اینجا بدون انجام تعهد مدرک رو ازاد کردین و مهاجرت کردین؟
6- فرض کنیم هر 12000 نفر مهاجرت کردن ایا مهاجرت اینها دلیل میشه که کارای شما درسته؟ مقایسه دستمزد در الف در همین چند روز پیش شده بود ایا اینکه به ریال درس بخونی و توقع درامد دلاری داشته باشی درسته؟ همین الان ده ها برابر بقیه اقشار درامد دارید و باز هم طلبکار هستید
7-این 12000 نفر که رفتن، امسال همگی رفتن و ناشی از این بود که کسی بهشون احترام نمیذاشت؟ چرا هر اتفاقی رو به نفع خودتون مصادره می کنید؟ این همه مهندس از این کشور میرن جملگی همه اونها بهشون بی احترامی شده؟
8-میزان رضایت مردم از شما چقدره تا حالا از بیمارا پرسیدین ایا از ویزیت و نتیجه کار راضی بودن یا نه؟چرا مردم از شما انتقاد می کنند؟
9-در امریکا چرا برای پزشکان سریال نمیسازن؟ ایا اونجا هم وزیر بهداشت میره بالای سر کاگردان می ایسته و سانسور میکنه؟ چنین مافیایی هم اونجا هست؟
10- از چی میترسین که زیر هر لینکی که به شما هم ربطی پیدا نمیکنه فورا شروع به گریز زدن به این موضوع می کنید و موضوع را مصادره می کنید؟ حالا اگر قانون بگذرانیم که درامدتون نصف یا یک دهم بشه اشکال مالی براتون پیش میاد؟ در زندگیتون دچار مشکل میشید؟
11-چرا مستقیما از دیپلم نمیری امریکا درس بخونی؟ چرا نمیری استرالیا درس بخونی؟ چه مشکلی داری که تحصیلت رو در امریکا انجام نمیدی که گرفتار این همه تعهد نشی؟ (خرج زیاده!!)
12- تعداد کسانی که به گفته خودتون بهتون احترام نمیذارن کم هستن یا زیاد چرا اکثر مردم از دستتون راضی نیستن؟ من خودم فارغ التحصیل دانشگاه تهرانم در کلینیک دانشگاه هم رفتارتون رو دیدم به عنوان یک فرد اجتماع یک درصد هم از کاراتون و نتیجه اش رضایتی ندارم چرا همه مردم ازتون ناراضی هستن؟ چرا از اون دید به قضیه نگاه نمیکنید؟
چند توصیه می کنم:
1-مردم نتیجه ویزیتشون رو در شبکه های اجتماعی و هزینه ای که کردن و جواب نگرفتن رو بیان بنویسن
2-کسانی که اعتقادی به سیستم ایران ندارند تشریف ببرن همون باکو یا امریکا یا استرالیا درس بخونن
3-مردم خواستار بازگرداندن پزشکان خارجی بشن تا تعادل برقرار بشه و این وضعیت از این حالت خارج بشه
دوستان پزشک فکر نکنن ادم نااگاه الف رو میخونه همه ما میدونیم چه خبره
خواهشا الف نسبت به انتشار پاسخ این افراد اقدام کنه
با تشکر (3460429) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۲۲:۲۲:۰۹
1.تحصیل پزشکی در امریکا رایگان است
2.هر دانشجوی پزشکی امریکایی ماهانه چند هزار دلار حقوق میگیرد
3.استاتدارد ویزیت در یک ساعت 8 بیمار است
4.پزشکان درامریکا تعهد خدمت ندارن اما پرشکان ایرانی تعهد خدمت دارند و باید حتما دوره خدمتشون رو بگذرانند تا مدرکشون ازاد بشه ،کسانی هم که مهاجرت کردند این طرح تبعیضی رو گذروندن

بقیه دروغهاتونو دیگه حوصله جواب دادن ندارم چون واقعا همه حرفاتون ازروی جهالت و حسادت بود (3463839) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۲:۰۷:۴۸
تحصیل در امریکا رایگان نیست در امریکا هر کسی نمیتونه بره پزشکی بخونه شهریه ها هست
اگر پزشکی در امریکا رایگانه چرا نمیرید اونجا درس بخونید مگه نمیفرمایید تعهد هم نداره؟ چرا اینجا خودتون رو به دردسر انداختین؟(گنکور تعهد و..؟)
بقیه نکات رو حوصله جواب دادن نداری چون جوابی نداری
فرار به جلو هم حدی داره (3464975) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۲۰:۴۸:۴۷
عزیز دلم برادر من الان در دانشگاه پنسیلوانیا داره جراحی میخونه سال سوم رزیدنتیشه ،

8هزار دلار حقوق داره ،یک واحد خانهمستقل بهش به عنوان خانه دانشجویی دادن

یک ماشین صفر با کارت دانشجویی و با اقساط بدون بهره بلند مدته گرفته

غذاشم میره توی سلف بیمارستان که از هتلهای 5 ستاره ما بهتره رایگان میخوره ،وقتیم که تموم کنه هرجا دلش خواست کار میکنه

پس به قول دوستمون ابو بریز اونجا که میسوزه چون من هم تا 6ماه دیگه از این طرح لعنتی خلاص میشم و دینمو به بیت المال شما ادا میکنم و میرم پیش برادرم (3466327) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۰:۲۴:۵۱
ما یک همکار داشتیم پزشک متخصص گوش و خلق و بینی است. رفت کانادا با یک ایرانی مقیم آنجا ازدواج کرد و دو بچه هم به دنیا آورد . آنجا مشغول به کار هم شد اما نهایتا پس از شش هفت سال برگشت ایران. پس معلومه اینجا منافعش بیشتر تامین می شود. (3468094) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۰:۴۲:۳۰
از امام صادق روایت هست که با ادم جاهل و حسود بحث و جدل نکن چون اگر همه دنیارا به او بدهی بازهم از حسادت و جهل خودت دست برنمیدارد ،حالا بدون چرا بقیشو جواب ندادم
اون چندتای اولم جواب دادم که جوونهایی که اطلاع ندارن با حرف
های دروع تو گمراه نشن (3467245) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۱:۵۹:۴۳
فهمیدن راست و دروغش کاری نداره یه سرچ کن هزینه تحصیل پزشکی در امریکا اگر سالانه زیر 50 هزار دلار بود بنده حرفام رو پس میگیرم با حمله به کامنت گذار و مغالطه حمله به شخص نمیشه بحث رو پیش برد شما باید استدلال کنی نه توهین دوست عزیز پزشک
هزینه تحصیل پزشکی بیش از یک میلیارد تومن برای تمام دوره درمیاد این که چیزی نیست بشه مخفیش کرد (3467396) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۴:۲۴:۰۸
شما همه صحبتهات از ریشه دروغ هستن ،مباحثه با فردی که کلا دروغ نوشته چه معنی داره ،برادر خود بنده به رایگان در حال تحصیل در امریکاست و حقوق هم دریافت میکند وحتی بلیط رایگان اتوبوس و مترو برایش درنظرگرفته اند ،وقتی شما میخواهید تصورات دهنی خودرا به دروغ به پزشکان نسبت دهید دیگر چه مباحثه ای
وقتی شما دروغ بزرگی نسبت میدین که پزشکان بدون گدران طرح مهاجرت کردن آیا این جای مباحثه دارد؟
وقتی از استاندار ویزیت بیمار اطلاعی ندارید ومیفرمایید درهرساعت دوبیمار،مگر قرار است 30 دقیقه کجای بیماررا معاینه کرد؟،محض اطلاع شما استاندارد جهانی ویزیت 8 بیمار در ساعت است

میفرمایید مردم خواستار بازگرداندن پزشکان خارجی هستند ،اگر منطورتان پزشکان بیسواد هندی است که درزمان انها امار مرگ ومیر مادران و نوزادان بسیار بالا و شیوع انواع بیماریها وجود داشت است بگویم که دیگر همان پزشکان هندی هم حاضر نیستند حتی در پایتخت ایران با ویزیت 200هزارتومنی کار کنند ،شما فکر میکنید بیایند تا مثل پزشک ایرانی 25 هزار تومان ویزیت دریافت کنند

دیگر چه مباحثای
ایا بایک فرد جاهل و بخیل میتوان مباحثه کرد (3467623) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۰۶:۴۲:۲۲
واقعا در مورد علت حجم زمانی که اینجا صرف کردی اینطور میشه استنباط کرد:1)بیکاری شدید. 2 ) کینه شدید همراه با احساس کوچکی
من که فرصت ندارم این همه حرفو بخونم...باید به بیماریها برسم. (3464204) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۰۲:۰۵:۰۹
آره برو برو 16 تا بیمار و باید تو پنج دقیقه ببینی دستگاه چاپ اسکناست بیکار میمونه. زندگی کردن هم بلد نیستید آخه. اکثرتون که حرص میزنین یه مشت دهاتی هستین که فکر ماشین و خونه این فقط. خودتونم نمیدونید چرا حرص میزنید انقد (3466878) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۲۳:۴۸:۵۲
یه پزشک خارجی هم با این وضعیت ایرانی ها و این درامد و این امکانات پاشو اینجا نمیزاره خیالت راحت!
حتی همون بنگلادشی و هندی و افریقایی!
بفهمن اینجا مریض چاقو کرده تو قلب پزشک!
تازه اینا واسه تحصیلات تکمیلی تا تخصص که میان ایران خنده داره یه سوندم بلد نیستن بزارن چه برسه طبابت!
البته لیاقت بعضی ها همین دکتر های بنگلادشی هستن ها! (3466724) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۰:۲۸:۱۷
همکار من یک پزشک ایرانی فارغ التحصیل بنگلادش است. بارها از سختی درس خواندن در آنجا و سخت گیری استادان پزشکی آن کشور برایمان گفته. سعی نکنید با کوچک کردن دیگران خودتان را بزرگ کنید. (3468099) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۰:۱۹:۵۵
احسنت . عالی بود (3468085) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۸:۴۳:۳۸
درآمد بین پزشکان هم مثل بقیه جامعه کاملا ناعادلانه است ،وزیر فعلی شدیدا تعرفه ها را افزایش داده که کاملا در تضاد با سیاست دولت است که میخواهد تورم را کاهش دهد ، بسیاری از مفقودین پزشکان عمومی هستند که به علت درآمد پایین اصلا کار نمی کنند، بر عکس بعضی از پزشکان متخصص که به خصوص بعد از طرح تحول درامد آنها نجومی تر شده فقط پول جمع می کنند و به خارج برای خانواده می فرستند و ارز کشور را خارج می کنند، در طرح تحول اکنون همان زیرمیزی آنها رسمی و قانونی شده و بدون توجه به سطح درآمد متوسط مردم در کشورهای مختلف، انها و وزارتخانه تعرفه ها را با آمریکا مقایسه میکنند که بسیار غیر منطقی است و متاسفانه وزارت قصد دارد بازهم سال آینده تعرفه ها را بالا برد ، من بعید می دانم این وزیر کوچکترین اعتقادی به دولت روحانی داشته باشد ، و وقت به انجام کارهای نمایشی مثل انجام جراحی در لبنان .... می پردازد (3460979) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۹:۰۰:۵۳
منظورت چیه؟ نکنه تو هم یک دکترای به اصطلاح پزشکی از دانشگاه های غیر انتفاعی گیرت آمده؟ (3461040) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۱۷:۵۸
پس تو چرا موندی بقیه چرا موندن (3461264) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۱:۰۵:۰۳
به خاطر تو و امثال تو نموندم مطمئن باش (3461369) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۱:۵۶:۲۵
دوستان پزشک بهتره فقط کامنت خودتونو بزارین و جواب کسی رو ندید ،به فرموده امام صادق در بحث و جدل با فرد جاهل نمیتوان اورا قانع کرد و افراد حسود نیز اگر تمام دنیارا به انها ببخشی بازهم کم است
بنده حتی یک نظر منطقی در این صفحه ندیدم و همه نطرات از روی جهالت و یا حسادت بوده
مثلا هیچ نظری نیست که بگوید بله طرح مناطق محروم اجحاف در حق پزشک است و باید مشکلات پزشکان را دید یا دروغ سازی میکنند مثل فردی که گفته در زمان طرح چند میلیارد درآمد دارند پزشکان ،متاسفانه این افراد عمدا اقدام به نوشتن نطرات دروغ و توهین آمیز میکنند (3461480) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۳:۱۴:۴۶
همین متفاوت دیدن پزشکان واقعا عین بدبختی است فکر می کنی فقط پزشک می فهمد و بس ..... پس در نادانی خود بمان .......... (3465143) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۰۲:۰۶:۱۸
بنده حرفی ندارم با شما جز ارسال سلام (3466879) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۲:۱۱:۱۶
منظور لیسانسیه های گروه پزشکیه نه پزشکان (3461513) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۴:۳۷:۲۱
تو دیگه کی هستی
لیسانسیه گروه پزشکی !!!! ؟؟؟
دیگه تحریف تا این حد ندیده بودم ،عزیزم دیگه اینقدرم بیسواد نیستیم مگه نمیبینی نوشته پزشک
پزشک از نطر تو یعنی لیسانسهای گروه پزشکی؟؟؟
یعنی میخوای بگی اینایی که رفتن خارج لیسانس پزشک بودن نه پزشک ؟؟؟
واقعا که (3461927) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۲۲:۵۱:۴۹
تو سيستم پزشكي آدم هاي شريف هم هستن اما خيلي كم
وقتي همه مردم همگن پزشكان ما دارن خون مردمو ميمكن حتما يق چيزي هست يكي دروغ ميگه دوتا دروغ ميگه سه تا دروغ ميگه همه مردم دروغ ميگم ؟؟؟؟
مجددا ميگم اكثر قريب به اتفاق پزشكان به استثناي معدود شيطون درس ميدن (3463893) (alef-11)
 
سوسان
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۱:۵۷:۴۱
با پول بیت المال و تسخیر دانشگاه و صندلی آموزش دیده اند در خارج برای خودشان کار میکنند مردم هم در به در دنبال متخصص هستند. (3459602) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۳:۲۲:۵۷
هر وقت شما یاد گرفتین به اونها احترام بگذارید و مدام در حال تخریب انها نبودین انوقت انتظار خدمت هم داشته باشین.در ضمن همه رشته ها از پول بیت المال درس خوانده اند و نکته دوم اینکه پزشکها تمام و کمال هزینه تحصیلشون رو در دوران انترنی و رزیدنتی پرداخت میکنن. (3459887) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۶:۰۵:۱۵
بهتر نیست به جای اینکه از مردم بخواهید خود را تغییر دهند شما خودتون رو تغییر بدین؟ تا حالا پرسیدین چرا مردم ازتون انتقاد میکنن؟ از همکاراتون بپرسید اگر رفتاری که اینجا دارن رو در استرالیا با بیمار بکنن سیستم باهاشون چه میکنه این هیاهیویی که راه میندازین و تا یه مطلب نوشته میشه هجوم میارید اینجا و سعی میکنید جریان رو عوض کنید منو یاد پانترکا فقط میندازه. (3460458) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۱:۵۶
آقا بیایید از ما کارشناسان بیمه بپرسید تا بگوییم برخی از این داروسازان و پزشکان چه خلاف کارهایی هستند. (3468103) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۲:۲۳:۱۸
خب اطلاعات بیشتری میدادی (3468228) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۱۸:۱۸
برو بابا ملت دارن پولشو میدن (3461265) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۲۹:۴۴
شما رایگان با بلا سر اوردن مریضها و سعی و خطا درس یاد میگیری
مردم هم که پول ویزیت و عمل را میدن
حالا کی داره برد میکنه (3461285) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۱:۴۴:۴۴
بله ما مثل پزشکای امریکایی و اروپایی نبودیم که آموزششونو روی اسیرای جنگی بدبخت دیدن یا داروهامون یا روشهای درمانمونو اول روی آفریقاییای بدبخت اجرا نمیکنیم (3461455) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۳:۱۸:۳۳
پس پزشک امریکایی شرف داره چون اشتباهاتش نصیب هموطنش نمی شود برعکس پزشکان حریص ایرانی ... من در یکی از بیمارستانها وقت متخصص چشم پزشکی گرفتم نفر 92 بودم پزشک از ساعت 9 تا 12 همه را ویزیت کرد.... حالا اسمش را بگذار توانایی و... از نظر من سرگردنه و دزدی بود چاره ای نداشتم........... (3465159) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۰:۲۷:۱۵
خوب نرو بیمارستان دولتی رایگان!
رایگان درمان شدن خوبه ولی رایگان درمان یاد گرفتن بده؟
برو بیمارستان خصوصی که انترن نداره! (3467229) (alef-11)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۲۱:۰۸:۳۱
زدی تو خال (3794443) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۳:۵۷:۳۵
چیه تا الان که میگفتین ایران بهشت پزشکانه و درامد پزشک ایرانی ده برابر پزشک امریکاییه و هیچکدوم از پزشکا نمیخوان برن از کشور بیرون
لطفا ببینید اینهمه دروغ و تهمتی که به پزشکان زدن چه نتیجه ای داره ،مطمئن باشید در چند سال اینده این وضع بدتر هم میشه

اینقدر بیت المال هم نکن پزشکا تنها فارعالتحصیلایی هستن که تو این کشور میرن طرح خدمت به مناطق محروم و تمام اینهایی که رفتن خارج طرحشونو رفتن تا بتونن مدرکشونو بگیرن پس دینی به شما ندارن
،مگه بقیه رشته ها با بیت المال درس نخوندن اونا چرا طرح نمیرن ؟یا چرا تو کشور خودشون نمیموننچرا فارغالتحصیلای دانشگاه شریف و امیرکبیر که میلیاردی برای هرکدوم هزینه شده طرح خدمت ندارن و بلافاصله میرن خارج؟

تازه یه پزشک از هرجای دنیا وققتی میره آمریکا باید صدتا امتحان بده ولی فارغالتحصیلای غیرپزشکی دانشگاه پیام نور هویج اباد سفلی میتونن راحت وارد هردانشگاه آمریکایی بشن (3460002) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۱۹:۴۶
دوسال سربازیتون جز طرحه.
توی طرح چن صد میلیون جمع میکنین
از یک فارغ التحصیل با پول صفر تو جیبتون دو سه ساله میلیاردر میشین به مدد طرخ

چقدر پرتوقعین (3461266) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۴۶:۴۰
دو سه میلیارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟با ماهی 4 تومن تو نقطه مرزی؟؟؟؟؟؟؟متاسفمم.همین... (3461328) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۱:۰۶:۱۵
حرفتون شديدا بوى عقده مونده از زمان كنكور ميده (3461372) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۰۲:۱۴:۰۹
من نرم افزار خوندم با علاقه و هیچ علاقه ای هم به پزشکی ندارم. نظر شخصی من اینه که علوم پزشکی حداقل در ایران مال آدمهای اسمارت نیست. پیروی از الگو و سعی و خطاست. (3466885) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۰۴:۳۷:۴۰
خوب تمام رشته ها همینطوره! به جز ریاضیات که اون هم قراداده.
مثلا شیمی و فیزیک و فلسفه و روانشناسی سعی و خطا نیست؟ خود نرم افزار سعی و خطا نداره؟ مثلا الان ویندوزی که ازش استفاده میکنین بی نقصه؟ (3470759) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۱:۴۲:۱۸
دوسه میلیارد پول توی طرح !!! اقا ما نمیخوایم نه این پول توهمی شمارو نه طرحتونو شما بیا برو طرح این پولو هم بگی ه

عزیزم خانمهای پزشک سربازی میرن ؟دوما یه متخصص 14 سال طرح داره سربازی 14 ساله داریم ؟ (3461450) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۶:۰۸
در دوران طرح هم یواشکی جیم می شید می روید بخش خصوصی پول پارو می کنید. مثل پزشکان تمام وقت جغرافیایی که باید در کلینیکهای دولتی کار کنند اما همه شان در بخش خصوصی فعالند تازه با ضریب 2k هم حقوق می گیرند. (3468109) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۴:۴۰:۱۸
عزیزم کل بودجه مرکز بهداشت ما در سال 20 میلیون نمیشه اونوقت هر پزشک دوسه میلیارد درمیاره ؟شما مثل اینکه دیگه دوز حسادتتون زده بالا
دیگه دروغها داره اینقدر شاخدار میشه که خنده دار میشه ،دوسه میلیارد !!!! اونم توی طرح !!! (3461928) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۳:۵۹:۱۱
خب از ایران که بهشت پزشکانه رفتن به غرب که جهنم واسه پزشکا بازم اعتراض دارین. در ضمن اونی که ابیاری گیاهان ابزی خونده با پول موساد و اسراییل خونده و از بیت المال نبوده. نتیجه حسادت و کینه ورزی و بخل فرار نخبه ها می شه (3460006) (alef-13)
 
یک پزش
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۴:۴۸:۵۴
بنده قصد دفاع از 100 درصد پزشکان را ندارم چرا که خود بنده نیز نیش زبان وعمل بعضی ناپزشکان را درک کرده ام ،وقتی که به اصرار افراد غیر پزشک خانواده برای بردن یکی از عزیزان بیمار نزد یک پزشک خاص و برای اینکه بهانه کم کاری در درمان ایشان نماند باوجود ابراز مخالفت قبول کردم و با چند واسطه وقت ملاقات این پزشک معروف و شمال شهری را که تا 6 ماه وقتش پربود گرفتم و بجای حق ویزیت مصوب حق ویزیتی ده برابر بیشتر و بدن قبول بیمه دادم و وقتی به منشی گفتم همکارم و این درست نیست گفت الان مردم از همه جای ایران میان حاضرن ده برابر تو پول بدن من بهشون وقت بدم نمیخوای میتونی بری، تا وقتی وارد شدم و خودم رابه عنوان همکار معرفی کردم که جوابم یک پوزخند بود و حتی اجازه دادن شرح حال به عنوان همکاررا به بنده ندادو با رفتاری زشت و فقط با خواندن نتایج پاراکلینیک وبدون حتی نگاه به من وعزیز بیمار جوابی را گرفتم که خودم از قبل به عنوان پزشک بهتر از او میدانستم
،از خودم خجالت کشیدم و گفتم لعنت برخودم باد وقتی صدها پزشک با ایمان در این شهر هست و با مهربانی و با تعرفه نصوب چرا به نزد او امده ام اما چاره ای نداشتم چون اگر نمیرفتم افراد عیر پزشک خانواده فکر میکردند دردرمان این عزیز تعلل کردم،هنگام بیرون امدن به او چند سطر میانی سوگند بقراط را یاداوری کردم و دلیل امدنم نزد اورا گفتم و گفتم متاسفانه شمارا همین مردم بزرگ کرده اند و فکر میکنند پزشک پرافاده و کسی که پول بیشتری میخواهد باسوادتر و متبحرتراست وپزشکی که برای رضای خدا رایگان ویزیت میکند وبا احترام رفتار میکند حتما یا بیسواد است یا احمق
تا قبل از این همیشه برایم سوال بود چرا مطب این ناپزشکان همیشه انقدرشلوغ است که تا 6 ماه وقتشان پره (3461931) (alef-13)
 
یک غیر پزشک
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۰۵:۲۳:۳۱
تقصیر خود مردمه. هر مطبی که 4 ساعت توی صف علاف الاف بشن و پول زیاد بدن دکترش خوبه ولی امان از دکتر ارزون و بی معطلی! حتما بده.
کلا فقط دوست دارن نق بزنن. (3464179) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۰:۱۷
بنده همین یک ماه پیش نزد پزشک عمومی رفتم که مطبش هم خلوت بود و کسی نبود عینا همین رفتار رو با بنده کردن! حاضر نبود و تعارفی نکرد که دو سری ازمایش های منو ببینه!! بهش میگفتم مثلا چربی خونم بالا است و یک سری موارد دیگه توی دو تا ازمایش میگفت اینا همه از اعصابه!!! حالا اولین بار بود منو میدیدا بهش گفتم این ازمایش رو برام توی دفترچه وارد کن وارد کرد و کلا دیگه گارد رو بست! حاضر به شنیدن حرفای بنده نبود به جان خودم عین واقعیت رو میگم پرخاش میکرد تمسخر میکرد میگفت اگه چربی خون داری علائمش چیه؟ علائمم رو گفتم میخندید و تمسخر میکرد( علائمم رو با اینترنت چک کرده بودم همه عینا شبیه بود) کلا ویزیت کمتر از 5 دقیقه طول کشید خودم رفتم دارو از داروخانه گرفتم. اگر بخام جریان رو توضیح بدم طولانیه کلا گارد بسته گرفته بود این از اینجا تقریبا میتونم بگم از هر ده باری که پزشک عمومی رفتم در 6 مورد یا 7 مورد رفتار همین بود حالا پزشک عمومی معروفی هم نبود تصادفی انتخاب میکردم میرفتم. بجز دو سه مورد که حاضر به شنیدن حرف بنده شدند و واقعا منو معاینه کردند بقیه رفتارشون برای بنده عجیب و جالب بود. سال 90 چکاپ دادم اومدم ازمایش رو به پزشک نشون دادم یک نفر هم در اون کلینیک نبود ماه رمضان بود تابستان 90 اگه اشتباه نکنم میگفت چیزی نیست. رفتم چک کردم با اینترنت دیدم چند فاکتور بالا است و ازمایشگاه هم جلوش علامت زده برگشتم دیدم اون دکتر رفته یک پزشک دیگه بود که گفت نه اتفاقا مشکلاتی داری و نسخه داد. پزشکی که صبح رفتم پیشش مشغول انجام معامله بود. کلینیک دانشگاه بود در خیابان کارگر شمالی جنب دانشکده فنی. (3468101) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۲۲:۴۲:۰۱
والا من نمیفهمم یه سری ها نمیدونن مشکلشون چیه
ایران کار میکنیم میگن اینجا بهشت پزشکانه خارج برید باید گدایی کنید
خارج از کشور بریم میگن چرا رفتن
اصن اینقدر بعضی ها حسادت دارن موندن چیکار کنن.
ما میریم شما برید پزشک بنگلادشی بیارید بزارید تو روستاهتون ببینیم چه گلی به سرتون میزنن با جمعا بیست قلم داروی اونجا! (3466550) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۴:۳۵
من پزشک وقتی میبینم مردم در ظاهر بهم احترام میگذارند و من رو دوست دارن ولی در نهان و در شبکه های اجتماعی به بدترین حالت کینه و بی انصافی به من و شغلم حمله میکنم دیگه چه انگیزه ای برای خدمت داشته باشم؟؟؟واقعا خسته شدم از این همه هجمه.دوستم الان امریکاست....جراج ارتوپده سالانه 700 هزار دلار بهش میدن.منم اینجا با یک دهم این درامد باید از مردم فحش بخورم (3460091) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۵:۱۶:۵۱
خیلی بالا حساب کردی بیا پائین . (3460313) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۸:۴۱:۴۶
خیر عزیز .درامد جراح ارتوپد همین حدوده.متخصص عادی هم بالای 300 هزار تا (3460977) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۱:۱۱:۳۳
خوب دکتر عزیز شما هم می تونی بری پیش همون دوست عزیرت و سالی 700 هزار دلار درآمد داشته باشی، فکر کردین با یک مشت بی سواد روبه رو هستین که این حرفهای دروغ و الکی رو میزنین، کاش وجدان کاری و انسانیت که ندارین حداقل کمی صداقت داشت داشتین و آمار و ارقام الکی ارائه نمی دادین. (3461382) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۴:۴۵:۴۱
دروغ رو یه عده دیگه هرروز تحویل مردم میدن با شایعه ایران بهشت پزشکانه و فلان

شما اگه سواد داشتی اون شایعات باورت نمیشد
قیمت ویزیت پزشک ایرلنی ازویزیت پزشکهای فقیرترین کشورهای اسیا که درامد سرانه مردمش یک دهم مردم ایرانه ،کمتره اونوقت چطور اینجا بهشت شده
با همین حربه 12 سال اجازه افزایش تعرفه های پزشکی رو ندادن ،کدوم صنف توی کشوره که 12 سال تعرفه هاش تکون نخورده ؟
پشت همه اینها مافیای بیمه هاست که نمیخواد وطیفه اصلیشو انجام بده و بجای بیمه داره کارخونه درست میکنه و املاک معامله میکنه ،یه عده آدم ساده لوح رو هم تحریک کردن و فک میکنن پزشکان پولدارترین ادمای کشور شدن (3461929) (alef-13)
 
کارشناس بیمه
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۰:۴۲:۳۲
ترمز کن عمو جون ترمز. من کارشناس بیمه درمان هستم. مافیا ، مافیای دارو و تجهیزات پزشکی است که دست شما هاست. در بیمه ها هم همه پستهای کلیدی دست پزشکان و دارو سازان است و اجازه نمی دهند کارشناسان بیمه جلو زیر میزی گرفتن و دیگر تخلفات شما را بگیرند. انصاف هم خوب چیزیه (3468117) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۰۹:۳۸:۳۹
خوب تو هم پاشو برو پزشکی بخون, اینکه داد و هوار نداره! (3468703) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۸:۳۴
در آمریکا اگر یک پزشک در کارش خطا کنه سو میشه و کل درامد یک سالش را باید خسارت بده به علاوه مالیات بسیار زیاد. در ایران هم چنین چیزی داریم ؟ (3468111) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۴:۴۰
اونی که رفته اونجا یا طرحشو گذرونده رفته، یا اندازه خودتو بابات پول داده مدرکشو آزاد کرده رفته!
شما ها که دنبال پزشک هندی بودید دیگه دردتون چیه
وارد کنید (3460092) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۷:۲۶:۴۹
دوست عزیز رعایت ادب واجبه. این چه معنی داره؟
"اندازه خودتو بابات پول داده" (3460752) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۲۰:۰۸
اخی اخی (3461267) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۰۲:۱۸:۲۲
ایشون دکتره و از نظر ایشون دکتر حق داره دهنش رو باز کنه و هر یاوه ای رو بگه. مردم عادی هم که به خاطر مرض و بیماری و بدبختی حرفشون رو میخورن. فکر کرده اینجا هم بیمارستانه که. (3466887) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۷:۱۷
خیر عزیز جان اینطور نیست.تنها قشری که به طور کامل خرج تحصیلش رو میده پزشکها هستن.در دوره دستیاری میلیون ها تومن درامد زایی میکنن برا بیمارستان اما 700 هزار تومن بهشون میدن.تنها قشری هم که تمام و کمال مالیات میدن بازم پزشکها هستن چون درصد مالیات به صورت اتومات از برگ بیمه کسر میشه. (3460098) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۲۱:۴۵
شما دارین با سعی و خطا و ازمایش و بازی با سلامت و جون مردم مفتی مفتی اموزش میبینی پول هم میخواهی
تازه مردم که دارن پول میدن شما هم حقوق میگیری چی میخواهید
ما چکار کنیم باباتون پول نداره یکشبه میخواهید با جراحی و زیرمیزی میلیاردر بشین (3461270) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۴۵:۳۸
شما لازم نیست کاری بکنید.همین که حسادت نکنید کافیستت.باور کن برا خوتون بده این همه حرص خوردن!! (3461324) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۳:۲۱:۱۶
پول پول پول پول پول...... (3461662) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۰۵:۲۵:۴۹
هیچی, از بابای پولدارت بخواه کمی بهش پول بده بابا پوووووولدار. (3464181) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۰۲:۱۹:۲۴
اونوقت چرا توی هیچ مطبی کارتخوان نیست؟ یا خرابه؟ (3466888) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۵۷:۳۹
نخير عزيز جان. كسانيكه مدرك رو ترجمه كردن و پول تحصيل رو پرداخت كردن و به خارج رفتن مشخص هستن. كسانيكه گم شده اند كساني هستند كه عطاي هفت سال از عمرشون رو به لقايش بخشيده اند و اصلا كار طبابت نمي كنند. بسياري از اين افراد ديده اند كه شغلهاي آزاد بسيار بي دردسر تر و درآمد بالاتر دارند و حتي حاضر نشده اند مدرك خود را آزاد كنند.
اطفا اينقدر هم از بيت المال مايه نزارين. آيا مهندسين از بيت المال تحصيل نكرده اند؟ آيا مهندسين به خاطر استفاده ازبيت المال در مناطق محروم خدمت مي كنند؟
اين همه عقده كه در مردم نسبت به پزشكان وجود دارد آيا نسبت به هنرپيشگان و فوتباليستها هم وجود دارد؟ آيا آنها انسان بهتري نسبت به پزشكان هستند يا زحمت بيشتري مي كشند؟ (3460224) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۵۸:۴۶
یه نکته خیلی خنده دار بگمعلاوه بر پزشکانی که در دانشگاه دولتی درس خوندن پزشکان فارغالتحصیل دانشگاه ازاد هم که با پول خودشون درس خوندن مجبورن برای گرفتن مدرکشون برن طرح خدمت مناطق محروم ،
به نظرت این مسخره و خنده دار و گریه آور نیست (3460227) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۵:۱۵:۱۳
هزینه ای که برای تربیت یه مهندس برق لیسانس نیمه وقت 4ساله توی دانشگاه تهران میشه ده برابر هزینه تربیت یه پزشک عمومی تمام وقته 7 سالس ،ولی تفاوتش اینجاس که اون مهندس برق دوران دانشجویی فقط درس میخونه و برای دولت کار نمیکنه و بعدم مدرکشو راحت میگیره و هیچ تعهدی به کشور نداره و راحت میره خارج
اما پزشکی که دوران دانشجوییش بجای اموزش توی بیمارستانهای دولتی رایگان کارحتی پرستارروبکنن و ماهی 20 تا کشیک 24 ساعته داده و جبران کمبود نیروی استخدامی وزارت بهداشت رو کرده باید تازه تعهد خدمت هم داشته باشه
کافیه فقط یک روز دانشجوهای پزشکی تو بیمارستانای دولتی کارنکنن و فقط آموزش بخوان اونوقت وزارت بهداشت فلج میشه (3460305) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۱:۳۰:۱۷
یعنی ۵ سال خدمت در دهات با حقوق ناچیز، برای بازپرداخت هزینه تحصیل کافی نیست؟ (3461416) (alef-11)
 
س
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۶:۱۲:۱۳
بودم فرقی نمی کرد
تشخیص بلد نیست بده
به چه کار آید جز خداوندی ( این ابن سینا می گه) (3465705) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۲۳:۵۴:۴۳
میرن که شمام برید پزشک خارجی بیارید که بهشت پزشکان تجربه کنند! (3466735) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۰۹:۳۷:۰۵
خوب تو هم پاشو برو پزشکی بخون کسی جلوتو نگرفته. (3468700) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۰۶:۲۳
بهترین و باهوش ترین پزشکای کشوررو داریم بخاطر سیاستهای غلط از دست میدیم ،وقتی یک جوان پزشک رو که دوست داره بعد از تحصیل تشکیل خانواده بده زندگی راحتی داشته باشه مثل بقیه رشته ها ،اما با تبعیض میفرستیمش به محرومترین نقاط کشور اونهم به اجبار نتیجش میشه همین که بعد طرحش اونقدر ادیت وآزار کشیده که ترجیح میده از کشور خارج بشه
بنده دوست پزشکی داشتم که چند ماه در ترکیه شاگردی رستوران کرد تا ویزای امریکایش درست شود و الان جزو اساتید برتر دانشگاه مینسوتا امریکا است در حالیکه در اینجا حتی قدرت خرید مطب را نداشت
واقعا مسخرس که تو این کشور فقط پزشک باید به مناطق محروم خدمت کنه انگار روستاهای ما مثلا به مهندس عمران احتیاج ندارن تا در هر زلزله چند هزارنفر کشته نشن یا به مهندس کشاورزی احتیاج ندارن یا هزار تا رشته دیگه (3460028) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۵:۳۲:۳۱
از بهشت توهمی رسانه ها فرار کردن به جهنم پزشکان یعنی امریکا،پول و راحتی و احترام زیاد انقدر زیاد بود تو ایران که خواستن برن یکم طعم مستضعف بودن پزشکان اروپایی و آمریکایی رو بچشن،
دیگه لذت زیاد خسته کننده شده برای پزشکان
مثلا من خودم از بس پولامو پارو کردم آرتروز گرفته دستم ،میخوام برم آمریکا یکم طعم نون و پنیر خوردن پزشکای جان هاپکینزآمریکارو احساس کنم چون انقدر رسانه ها از بدبختی و استضعاف وبرابری درامد جراح قلب امریکایی با 20 سال تحصیل با پرستاری که 4 سال تحصیل کردهو یا حتی خدمه بیسواد بیمارستان آمریکایی گفتن که دیگه نمیتونم تحمل داشته باشم اینجاروو اینهمه تبعیض رو که چرا من باید از خدمه بیمارستانمون درامدم بیشتر باشه،من پزشک نباید درامد داشته باشم اصلا کجای دنیا به پزشک پول میدن تازه پزشکای امریکایی مریضاشونو کول میکنن تا خونشون میبرن و ظرفاشونم میشورن اما ما اینجا پررو شدیم (3460359) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۷:۲۷:۳۷
موافقم که باهوشترین هستن من برگه ازمایش داده بودم دست یکی از این پزشکا همزمان هم داشت با دیدن برگه ازمایش معامله میکرد(نمیدونم زمین بود خونه بود چی بود) کاملا موافقم
الحق که بیزنس من های خوبی هستید. (3460754) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۲۸:۱۴
اون رفته بود از طریق پناهندگی بره امریکا دکی جان


وگرنه برای ویزای امریکا از طریق قانونی لازم نیس چن ماه ترکیه بمونی یکروزه میری مصاحبه بر میگیروی (3461284) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۰:۴۱
وقتی فقط ویزیت پزشک عمومی توی باکو 20 برابر ایران باشه نتیجش میشه همین
در ضمن این بیمه ها هستن که باید پول بیماررو پرداخت کنن که تو کشور ما اینطوری نیست و مافیای بیمه ها با هوچی گری و انحراف افکار عمومی و اینکه پزشکان پولدار شدند و فلان اجازه افزایش تعرفه رو نمیدن (3460039) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۰:۴۸:۲۴
مافیایی پزشکان ذی نفوذ در سیستم هستند که نه به اخلاق پزشکی پایبند هستند نه به قانون.نظام پزشکی هم مرتبا تخلفات شان را ماست مالی می کنه. بیمه های درمانی پایه ما هر کدام هفتصد هشتصد میلیارد تومان در سال کسری دارند چون شماها دارو و آزمایش و عکس برداری و جراحی غیر ضروری تجویز می کنید. (3468125) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۲:۰۷:۳۲
نه كه بيمه ها خيلي پول اونها رو مي دن؟ پرداختي بيمه ها در حد نوشابه حساب كردنه (3469035) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۳:۳۹
من در استرالیا هستم.درامد پزشکان عمومی اینجا سالانه 200 هزار دلاره!جالب اینجاست که سواد درست حسابی هم ندارند.پزشکی ایران خیلی قدرتش بیشتره (3460055) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۶:۱۸:۱۳
خب چرا از اول نمیرید همون استرالیا تحصیل کنید تا درگیر این همه مشکلات اینجا نشید؟ درامدش که بالا است همون استرالیا برید پزشکی عمومی بخونید حیف شما عزیزانه که اینجا خودتون رو درگیر کنکور و بی احترامی کنید. چی؟ هزینه اش بالا است؟ عه؟ خب چقدره؟ میلیارد تومن؟ اها پس یه دلیلی داره اینجا میمونید.
راستی اونجا هم میشه ساعتی 75 نفر رو ویزیت کرد؟ (3460507) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۰۵:۳۴:۵۴
وقتی پول پزشک ثابت و از طرف دولت باشه پزشک هرچی کمتر ویزیت کنه براش بهتره. دلیلی نداره 75 نفر رو ویزیت کنه از نفس بیفته.
درضمن شما بهتره برای زندگی خودت تصمیم بگیری. اینکه کجا بخونه و کجا بره به من و تو ربطی نداره. (3464183) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۸:۴۹:۰۶
به من ربط نداره ولی به بحث ربط داره طرف میگه امریکا و استرالیا وضع بهتره ما هم میگیم برید همونجا تحصیل کنید دلیل اینکه نمیرید چیه؟ چون هزینه اش بالا است اینجا بنده بهش نگفتم بره استرالیا کنایه بود از اینکه دوستان اینجا براشون بهترین جا هست به لحاظ اموزش ولی خیلی اطلاعات غلط میدن و همه رو میخان گمراه کنن اینا رو مینویسیم که بدونید ما حواسمون هست. این گونه مغالطه های مظلوم نمایی و اینکه به ما ظلم میشه و..اینها خیلی قدیمیه زمان ارسطو این مغالطه ها کشف شده بودن.
اگر میخواهید دست به قیاس بزنید قیاس مع الفارق نفرمایید یا درست مقایسه کنید الان اینترنت هست ابهامی هم باشه به امریکا یه ایمیل میزنیم میگیم حقوقت چنده طرف میانگین رو میگه یا اصلا سایت براش هست که ایالت به ایالت و حرفه به حرفه حقوقا رو زده و در دانشگاه ها هم اطلاعات کامل شهریه ها و..هست اصلا راه نداره که بشه مغالطه و عدد سازی کرد اطلاعات شفافه در خارج
کاری ندارم اگر بحث مغالطه امیز کنید بنده در خدمت هستم شفاف سازی میکنم. نمیشه با اطلاعات غلط دادن کار رو پیش برد دوره اش گذشته (3466076) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۰۳:۴۶:۰۵
فرمایش شما درست. بیایید شفاف سازی بکنیم. حتما میدونید کشورهایی مثل آلمان و سوئد هستند که تحصیل در آنها رایگان یا با شهریه خیلی پایین هست. البته منظورم تحصیلات تکمیلی است. در سوئد که تا چند سال پیش تحصیلات تکمیلی حتی برای دانشجویان بین المللی رایگان بود. حتی به دانشجویان دکترا حدود 20 هزار کرون ماهیانه حقوق تعلق میگرفت. در آخر هم کسی به آنها نمیگفت از بیت المال تحصیل کرده اید و اگر دلتان میخواست دستمزدهای کلان استرالیا را بگیرید چرا آمدید اینجا تحصیل کردید. درستان را رایگان می خواندید, حقوق ماهیانه میگرفتید و در مقابل پروژه صنعتی تحویل می دادید. مدرک که گرفتید تو را به خیر و آنها را به سلامت.
عقل میگوید جایی با کمترین هزینه تحصیل کنید و جایی با بیشترین درآمد کار کنید. غیر از این دلیل آوردن اسمش مغالطه است.
من فقط از جماعت هموطن میشنوم که چرا اینجا تحصیل رایگان!! می کنید و همانجا که پول بیشتر میدهند درس نمی خوانید. یعنی به عقل برادران مثلا سوئدی نمیرسید این فرمایش شما؟
در خدمتم. (3466913) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۲:۰۹:۱۰
ما هم میگیم اروپا رایگانه چرا خودتون رو درگیر اینجا می کنید؟ خب بروید اروپا گرفتاری اینجا رو هم نداره همونجا تحصیل کنید بهترین کشور اب و هوا عالی امکانات عالی چرا خودتون رو درگیر کنکور و دردسر می کنیدذ؟ عقل میگه ادم باید بره جایی که رایگانه
دلیل اینکه حتی اروپا هم نمیروید میدونید چیه؟ هزینه های جانبی زندگی در اونجا است اگر این هزینه ها نبود مطمئنم همه با سر میرفتید هزینه های جانبی غذا و مسکن و..میدونید در اروپا چقدره؟ به حدی هست که شما عزیزانی که اینجا رایگان تحصیل میفرمایید نتونید تشریف ببرید.
امریکا که دیگه سالانه 50 تا 60 هزار دلار هزینشه اونجا که عمرا بتونید برید.
لذا این مغالطه قیاس مع الفارقی که می کنید که اموزش رایگان ایران رو میخواهید با درامدهای غرب این رو ما داریم شفاف سازی می کنیم که نتونید کارتون رو پیش ببرید. حواس ما هست
در خدمتم (3467414) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۰۲:۱۴:۲۱
مثل اینکه فرصت نکردید کل متن من رو بخونید. عرض کردم تحصیلات تکمیلی رایگانه و حقوق هم میدن. اون حقوقی که میگیرید کاملا هزینه های اروپا رو پوشش میده.
بنده از امریکا اطلاع ندارم ولی هزینه زندگی در کانادا اگر دانشجویی زندگی کنید 20 هزار دلار هم نمیشه. شنیدم آمریکا ارزونتره.

بورس تحصیلی که بگیرید از 20 هزارتا شروع میشه که هزینه هاتون رو پوشش میده. یعنی دارید درس میخونید ولی نه از جیب میدید نه ذخیره می کنید. در اروپا البته همونطور که گفتم مبلغ بورس تحصیلی بیشتره ولی گرفتنش سخت تره.
شما بفرمایید یک دانشجوی ارشد یا دکترا در تهران که به قول شما تحصیلش رایگانه پول اجاره و خورد و خوراک و دوا و درمانش رو از کجا باید بیاره؟

بنده نه پزشکم نه کارم رو میخوام پیش ببرم چون کارم قبلا پیش رفته. اونهایی هم که بخوان تصمیم بگیرن به اطلاعات من و تو و این سایتها اتکا نمی کنن. منابع معتبرتری دارند برای تصمیم گیری. هرچند شما به شفاف سازیتون ادامه بدید. من دیگه صحبتی ندارم. (3468487) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۵:۲۱:۲۸
تحصیلات تکمیلی برای دانشجوی دکترا رایگانه ولی به همه فاند تعلق نمیگیره هزینه زندگی حدود 2000 دلار در ماهه کسی که فاند نگیره باید سالانه حدود 20 هزار دلار خرج زندگی بدهد. تحصیل در همه رشته ها از جمله پزشکی در 4 سال اول با هزینه سنگین همراهه در رشته پزشکی در 4 سال اول هر سال باید 80 هزار دلار طرف هزینه کنه کدومیکی از هموطنان ما میتونن سالانه این مبلغ رو هزینه کنن؟ مجموع هزینه های 4 سال اول در رشته پزشکی بیش از یک میلیارد تومن خواهد بود. در سالهای بعد هم به تناسب کاری که میکنه ممکته فاند به دانشجوی پزشکی بدهد. رشته های دیگه هم اگر کاری وجود داشته باشه در مقطع دکترا در ازای ساعت کار محدودی در هفته بهشون فاند میده فاند دانشجوی دکترا در حدود 2000 دلار در ماهه( کمی کمتر یا بیشتر)
بحث ما بحث تحصیلات تکمیلی نیست. دوستان پزشک دارند خودشون را با امریکا مقایسه می کنند ما هم میگیم در امریکا بودید محال بود بتونید مدرک پزشکی بگیرید. در اروپا در چند کشور تحصیلات رایگانه اما هزینه زندگی بسیار بالا است (3469530) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۷ ۲۳:۱۵:۲۶
تا اونجا که بنده اطلاع دارم در بیشتر کشورهای غربی برای پزشک شدن اول باید یک لیسانس مرتبط مانند بیولوژی گرفت و آنگاه در مقاطع بالاتر پزشکی خواند. لیسانس هم فاند نداشته و پولی است و در این باره فرقی بین کسی که مهندسی، علوم پایه، علوم اجتماعی و ... میخواند نیست. پس همه دانشجویان باید 80 هزار دلار برای آن چهار سال اول بپردازند چه بخواهند پزشک شوند چه مهندس. حتما نمیخواهید بگویید تحصیل در آمریکا مختص پولدارهاست و یا اینکه همه فقرای آمریکایی زیر دیپلمند؟
اگر قرار است با امریکا مقایسه شویم همه باید مقایسه شویم. (3475690) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۰۹:۴۰:۵۸
شما میفرمایید ایران بهشت پزشکاست، خوب چرا نرفتی پزشکی بخونی؟! حالا هم پاشو برو بخون کسی جلوتو نگرفته! خوشبختانه در ایران محدودیتی برای انتخاب شغل نیست جز استعداد و تلاش آدمها. (3468709) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۲۳:۰۴
درامد یکمهندسم صدو پنجاه هزاردلاره یعنی نزدیک شما
سطح زندگی شمای پزشک با بقیه فرق چندانی نداره و چند برابر سایر کارمندان استرالیا نمیگیری
اینم بگو عزیزم (3461272) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۴۸:۴۹
مثلا کارمند تو ایران چیکار میکنه؟؟؟؟که این همه ادعا دارین؟؟؟؟تو امریکا کارمند 8 ساعت کار مفید میکنه اینجا 15 دقیقه!!!100 هزار تومن هم براتون زیاده! (3461336) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۷:۳۱:۳۶
با اینکه دل خوشی از بعضی از پزشکا ندارم ولی اینو عالی گفتین، پزشکان هم مثل همه قشرهای جامعه، همه از زیر کار در میریم و اسمش رو زرنگی می ذاریم (3467884) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۹:۰۹
وقتی با وجود این همه مشکل کشور سر تیتر همه خبرگذاری ها درامد و بی وجدانی پزشکهاست خب معلومه پزشکها تمایلی به کار در این کشور ندارن.مردم عزیز هم که بزرگترین مشکلشون الان درامد پزشکاست!!من متخصص ماهی 10 تومن درامد دارم اونوقت میوه فروش کوچه ما به مدرک سیکل ماهی 8 تومن به گفته خودش درامد داره...منتها درامد اون حلاله و مال من حرام!!!چرا؟؟چون من پزشکم و نباید پول برام مهم باشه!!
الف جان اگه ادعای بی طرفی داری چاپ کن (3460072) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۷:۵۸:۳۳
بنده خدا هر میوه فروشی که اینقدر درآمد نداره اولا این بنده خدا یا خلاقیتی داره یا میوه ارزان و با کیفیت دست مردم می رسونه کسی که زوری بهش پول نمیده خود مردم انتخاب کردند انتخاب اجتماعیه ثانیا فردا هم یک نفر دیگه میتونه بیاد میوه فروشی بزنه و باهاش رقابت کنه اما در صنف پزشکی اولا درآمد واقعی می تونه خیلی کمتر باشه این حقوق ها را وزیر کذایی به ضرب پول گرفتن از ریال ریال مالیات بر ارزش افزوده ملت پرداخت می کنه که کسی هم راضی نیست مالیات بده تو جیب پزشکا بره ثانیا وزیر مانع ایجاد رقابت میشه و با محدود نگه داشتن ظرفیت ها باعث ایجاد قحطی مصنوعی در عرضه خدمات پزشکی شده (3462044) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۱:۱۰:۴۴
من پزشک هستم. دیروز برای تکمیل پرونده سلامت کارکنان پیمانی پژوهشگاهی که مربوط به یکی از وزارتخانه هاست به اونجا رفته بودم و از چند نفر شنیدم که در آنجا آبدارچیهایی هستند که با سابقه کاری زیاد تا ماهی 7 میلیون تومان حقوق می گیرند.
واقعاً به این فکر کردم که بحای این همه شیفت شب و این همه مسئولیت اگر آبدارچی اونجا بودم... (3464795) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۲:۱۰:۴۷
جل الخالق ابدارچی 7 میلیون میگیره؟؟؟؟
اسم سازمانش رو چرا نمیگی؟ (3467417) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۳:۲۱:۴۸
باید این گفته دکتر عزیر را به عنوان جک قرن انتخاب کرد، "آبدارچی 7 میلیون تومان حقوق می گیرد"، دکتر عزیر اون 7 میلیون ریال بود نه هفت میلیون تومان، اون پزشکان هستند که به دلار و یورو حقوق می گیرند و اگر نه ملت به ریال حقوق می گیرند. عجب قشر بی منطقی هستید. (3467534) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۱:۰۴:۰۱
دست تان انداخته اند . آبدارچی ماهی هفت میلیون ؟ (3468138) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۲:۰۰
دلیلش را باید در سیاستهای وزارت بهداشت برای پزشکان مثل تعهد خدمت طولانی و طرح خدمت در مناطق محروم دید که بیشتر شبیه سیاستهای رضاخانی مثل سپاه دانش و سربازی است که باعث میشود یک پزشک آینده ای برای خود متصور نشود
اگر این سیاستها تشویقی و اختیاری بود مثل تمام کشورهای پیشرفته چنین اتفاقی نمیوفتاد ،مسلما با تنگ تر کردن این سیاستها برعکس تصور وزارت بهداشت بجای بازدارندگی از خروج باعث خروج بیشتر پزشکان میگردد
تازه بعد از گذراندن همه اینها باز هم باید برای گرفتن پروانه مطب در شهر خودش در شهرستانهای دوروکوچک چند سال مطب بزند تا بتواند امتیاز لازم را برای نظام پزشکی کسب کند که دراینصورت شاید به 45 سالگی رسیده باشد اما در کشور امریکا اگر حتی 4 سال فرصت برای امتحان usmle و مطالعه بگذارد بازهم بلافاصله میتواند در هرجای امریکا و به راحتی مشغول کار شود (3460086) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۱:۴۲
درامد پزشک عمومی در امریکا :سالانه 200 هزار دلار معادل 700 میلیون
درامد پزشک عمومی در ایران :سالانه 20 هزار دلار معادل 70 میلیون
نتیجه گیری مردم:درامد پزشکان ایرانی 7 برابر پزشکان امریکا!!!ایران بهشت پزشکان!!!
الف جان چاپ اگه انصاف داری (3460113) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۶:۴۱
این هجمه علیه پزشکا که خبرگذاری ها و مردم در پیش گرفته اند دودش به چشم خود مردم میره.بهترین و با انصاف ترین انسانها از بین پزشکها هستن.اما خب جامعه خبری بسیج شده که فقط نکات منفی رو رسانه ای کند.ای کاش یه کمی هم از تخلف مهندسین مینوشتین که تا زیرمیزینگیرن پیمانکاری خونه ها رو تایید نمیکنن!هر چقدر بیشتر توهین کنید ما هم بیشتر دلسرد میشیم و دیگه رغبتی هم به کمک دیگران نداریم (3460129) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۶:۳۹:۱۹
دوست عزیز
من جای شما بودم از خودم میپرسیدم چرا این مسائل بوجود امده و چرا مردم و بیماران از ما راضی نیستند؟ روشی که شما در پیش گرفته اید انکار موضوع و فرار به جلو هست که بعید میدونم مساله رو حل کنه و به نظر من با این روندی که دوستان در پیش گرفته اند اصلا مساله حل نخواهد شد اخرین برخوردی که بنده با پزشک داشتم اوایل اذرماه امسال بود دو برگه ازمایش هم دستم بود ایشون گارد بسته گرفته بود و برگه منو هم نگرفت نگاه کنه! یعنی تعارفی نکرد که بذار برگه رو ببینم وقتی بهش گفتم که این ازمایشها رو میخام بدم و نوشتشون اومدم که مشکلات ازمایشای قبلیم رو مطرح کنم اصلا حاضر به شنیدن نبود. چند مورد در ازمایش های قبلیم بالا بود و بدون نگاه کردن به برگه میگفت اینا همه از اعصابه و..اولین بار بود ایشون رو میدیدم (ائمدم مطرح کنم که این مواردئ بالا است شروع به پرخاش کردند!)مجموع زمان ویزیت بنده 3 دقیقه شد که دو دقیقه اش هم صرف نوشتن یک ازمایش تی اس اچ ساده شد. اینقدر اصرار میکرد که از اعصاب و اضطرابه و..که بنده با خودم گفتم شاید ایشون از اقواممون هست اینقدر داره با اطمینان میگه!
الان در اینترنت همه مسائل هست و یک برگه ازمایش خون رو بیمار هم میتونه تفسیر کنه اما اینکه پزشک حداقل ظاهر رو حفظ کنه خیلی مهمه. اینکه بگیم چبی خون 230 از اضطرابه بدون اینکه بیمار رو بشناسیم و بدونیم که ایشون کم کاری تیروئید هم داره و...این به نظر من درست نیست.
اصلا اجازه مطرح کردن کم کاری تیروئید رو ایشون به بنده نداد و ازمایش هم که دادم خودم رفتم قرص گرفتم دیگه سراغ پزشک نرفتم (3460581) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۶:۵۹:۰۸
با انصاف در هر قشری هست عزیزم. اتفاقا بی انصاف ترین افراد در صنوفی هستند که پول بیشتر توش هست!!! (3460629) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۰:۳۷:۱۷
خب چرا نگرانی پس؟ مگه دودش به چشم خودشون نمیره؟ خشم نشان دهنده ترسه از دید روانشناسی چرا میترسید؟ (3461299) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۰:۳۰:۰۸
ایشون نگران خودش نیست. جواب نگرانی نویسنده رو میده. چند وقت دیگه کاسه چه کنم دستتون گرفتین تشریف بیاد تحلیل روانشناسی کن. (3467233) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۵:۲۷:۰۶
من یکی از اون 11000 نفرم. خوشحالم که در ایران کار نمیکنم.ضمنا هزینه تحصیلم رو خودم پرداخت کردم . و 10 سال هم در مناطق محروم کار کردم. جالبه که هر اداره ای میری فساد سر تا پاشو برداشته. اما به پزشکا که میرسه توقع دارن دکتر حتی بابت کاری که میکنه هم پول نگیره. اگر پول نگیری ادم خوبی هستی و اگر پول بگیری ادم بدی هستی ! (3460343) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۵:۵۸:۵۵
ارقام بسیار عجیبیکه به درامد ما نسبت میدهند از همه توهین ها بدتر است.من متخصص نورولوژی حقوق ثابتم 3 تومن و کارانم بین 8 تا 10 تومنه.در ضمن تمام وقت هستم . اجازه کار در مطب ندارم.قبل طرح تحول هم درامدم نصف این مقدار بود.الان یک مغازه بوتیک یا موبایل فوشی بیشتر از من درامد داره.اونوقت وقتی اقوام و اشنا میگن درامدت چقدره و من میگم اینقدره باور نمیکنن!!!میگن بالای 100 تومن میگیری.کاش مردم میدونستن همه پزشکها هیئت علمی نیستن!!البته تو هر بیمارستان ممکنه یک جراح حاذق درامدش بالا باشه اما نباید بخاطر 1 درصد باقی 99 درصد رو تخریب بکنیم (3460442) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۷:۳۷:۵۵
البته حق با شماست، درآمد شما درآمد معقولیه، ولی مشکل اینه که دولت به شما چنین کارانه ای می ده ولی برای پژوهشگران انرژی های نو امثال من که آرزو داریم فقط امکانات آزمایشگاهی در اختیارمون باشه تا بتونیم به کمک علم گوشه ای از مشکلات جامعه را حل کنیم، علیرغم همه ادعاها هیچ حمایتی صورت نمی گیره، باور کنید اگه از علم حمایت کنن و مثلا به کمک متخصصین دلسوز، انرژی های نو را جایگزین انرژِی های فسیلی کنن (مثلا در خودروها)، بسیاری از مسائل آلودگی حل می شه و نیازی نیست که مردم اینهمه به پزشک مراجعه کنن (3467892) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۷:۲۱:۲۹
دلیل رفتنشون مشخصه
،چرا همش از پزشک انتظار دارین ،پس مسئولیتهای مردم چچی میشه ؟همه تو شعار خوبیم اما در عمل
همین دیروز مردم مانع ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی شدند چرا رسانه ها داد وهوار راه ننداختند؟
به حال این مردم باید تاسف خورد
حاضر نیستند برای مظلوم ترین بیماران کشور که بیماران سوختگی هستند قدمی بردارند و دم از آسایش خود میزندد اما از طرف دیگر برای کودکان شین آبادی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی جامه میدرند
برای کشیدن بخیه یک سانتی زمین و زمان را بهم میرسانند اما خودشان مانع افتتاح یک بیمارستان دولتی وقفی میشوند
آیا این مردم در مقابل ساخت مجتمع های عطیم تجاری هم اینجنین مقاومت میکنند؟
فرزند خود وقف کننده اذعان میکند این محل وقف بیمارستان است و تا الان هم که بیمارستانی ساخته نشده تعلل و تنبلی مسئولان مربوطه بوده
فقط کافی است یک ساعت کنار یک کودکی که از درد سوختگی میناللد بنشینید و ترس مادرش از مرگ کودکش از عفونت بخاطر نبود تخت بستری ویزه سوختگی را بفهمید

مردم فقط نمایش خوب بودن را میدهند از پزشکان انتطار دارند فرشته باشند اما تحمل بودن یک بیمارستان سوختگی را در همسایگی خودندارند

وقتی ویزیت یه متخصص انقدر ارزون باشه که هرکی بخواد اول از همه بره متخصص نتیجش نیشه همین ،توی امریکا استاندارد در هر یک ساعت 8 بیمار ویزیت میشه چون قیمت ویزیت متخصص تا 250 دلار بالا میره تازه باید از پزشک عمومی معرفی داشته باشه تا بهش وقت بدن
مشکل ما اینه که مردم اول به پزشک عمومی مراجعه نمیکنن
اما اینجا طرف برای یه سرماخوردگی از روستای هویج اباد سفلی مستقیم میاد میره تهران پیش فوق تخصص ریه ،حرفم بزنی میگه پزشک روستامون عمومیه بهم دوتا قرص سرماخوردگی بیشتر نداد ،همچینم عمومی رو غلیظ میگه انگار خودش فوق دکترای فیزیک پلاسما از هاروارد داره

توی همه دنیا حتی امریکا بیماری دیابت توسط پزشک عمومی درمان و کنترل میشه اما اینجا از روستا میان پیش بهترین فوق تخصص غدد و متابولیسم که اصولا تو امریکا این تخصصها بیکارن چون به موارد خیلی خاص باید رسیدگی کنن
مردم ما هرچقدر تو نسخشون داروهای بیشتر و خارجی و غیر لازم رو بنویسی بیشتر تحویلت میگیرن اما اگه بگی چیزیت نیست داروهم بیخود لازم نیست وارد بدنت بکنی و کبد وکلیتو خراب کنی فک میکنن پول ویزیتشون هدررفته
وقتی ازمایششونو بخونی بگی نرماله هی میگن دکتر دوباره ببین بعد همون ازمایشو پیش ده تا متخصص میبرن نشون میدن
نتیجش میشه همین نوشته (3460731) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۹:۱۶:۰۹
چه بلایی این پزشک ها سر مردم آوردنندو چه زندگی هایی برای خودشون از درد مردم درست کردنند (3461077) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۲:۲۳:۰۶
توهم توطئه... (3465016) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۹:۲۵:۴۲
مهمترين پايه هر جامعه اي طبقه متوسط آن است ،
براي طبقه متوسط داشتن امكانات مادي مكفي و منزلت اجتماعي به صورت همزمان مهم است .

يكي از مهمترين متوسط ها هم پزشكان هستند كه سخت ترين دوران تحصيل را مي گذرانند و بعد از تحصيل نيز ساعات كاري بسيار و شراي سخت كار
(حقوق خوب پزشكان نافي سختي كار انها نيست)

ي بقيه طبقه متوسط هم همين است ، قشر ضعيف امكان تغيير وضعيت خود را ندارد ، ثروتمندان هم با وضع موجود ثروتمند شده اند ،
اما نگه داشتن طبقه متوسط كه داراي مهارت هاي روز دنيا و مسلط به زبان انگليسي هستند و صد البته اصلي ترين چرخ توسعه كشور هم هستند سخت است .
طبقه متوسط را دريابيد زيرا راحت تر از رفتن به يك شهر ديگر مي توانند كشور ديگري را انتخاب كنند و همه مشكلات را يك شبه پشت سر بگذارند ، آنوقت ماييم كه ضرر مي كنيم (3461109) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۹:۵۵:۱۶
با سلام من همسرم پزشک عمومی به خاطر شیفتهای زیاد در دوری رزیدنتی در بیمارستان و دور از شهرمان کلا بیخیال تخصص شد ودر طرح پزشک خانواده شرکت کرد که 6روستا تحت پوشش قرار میداد گفتن ماهانه 10 م که بعد از پایش هر سه ماه پرداخت میکنیم بعد از سه ماه شبکه بهداشت گفت ما 10 ملیون به شما پول نمی دیم جون پروند نویسیتو خوب نیست خانم من به شبکه گفته بود با روز 70 مریض چه جوری میشه این کارو کرد که در جواب خانم من گفته بود مریض نبینید پرونده بنویسید مرض اهمیت نداره پرونده مهمه ریس شبکه میگفت پزشک قبلی روزی5 مریض بیشتر نمیدید (3461212) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۹:۵۶:۴۷
دوستان پزشک هر بار با شلوغ کاری مانع از این میشن که مساله بررسی بشه ببینیم مردم چرا ناراضی هستند هر بار این مساله حتی در قابل طنز هم میخاد بررسی بشه از طرحش جلوگیری میکنن. تا حالا تحلیل من ندیدم که به بررسی مشکلات و علل نارضایتی مردم از پزشکان پرداخته باشه. زرح مساله رو هم حتی دوستان پزشک تحمل نمیکنند. (3461221) (alef-11)
 
همسر یک پزشک
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۲:۴۰:۲۲
با سلام
مطالبی که مینویسم عین صداقت بوده امیدوارم مردم عزیز که نسبت به جامعه ی پزشکی و پزشکان بدبین هستن ، خودشون هم تحقیق کنن و البته امیدوار سایت محترم الف هم در راستای بی طرفی رسانه ، این مطلب رو منتشر کنه.
بنده وکیل دادگستری هستم و همسرم پزشک و البته در حال حاضر رزیدنت طب اورژانس هستن. از روزی که ایشون در دوره ی رزیدنتی پذیرفته شدن ، چیزی به نام زندگی خانوادگی ندارم. علتش هم اینه که ایشون بیشتر روزا کشیکن. کشیک 12 ساعته و البته بدون استراحت. البته فرصت یک وعده غذا خوردن داره که به مدت نیم ساعت و اون هم اگه فرصت بشه. به لحاظ سیاست های وزارت بهداشت مراجعه ی مردم به بیمارستان خیلی زیاد شده و البته به لحاظ کیفیت پایین زندگی مردم ، میزان مراجعات به بیمارستانهای دولتی چند ده برابر شده ، حالا کسی که با رتبه ی عالی کنکور وارد رشته پزشکی شده سالها درس های پیچیده ی پزشکی رو کنار شب زنده داریهای طاقت فرسای بیمارستان تحمل کرده رسیده به مرحله ی تخصص و آزمون بسیار بسیار سخت دستیاری رو هم گذرونده تازه باید 3 سال هم دوران بی نهایت سخت رزیدنتی رو پشت سر بگذاره. همسرم پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی ، دوره ی طرح خودشو توی یکی از روستاهای محروم همدان گذرونده و حالا بعد از رزیدنتی هم باز باید چند سالی رو به یه شهر دور افتاده یا حتا روستا بره و خدمت کنه. تو دوره ی رزیدنتی ، حقوقی نداره نهایتا مبلغ یک میلیون به عنوان کمک هزینه میگیره برای 12 ساعت کار طاقت فرسا. ایشون خانم هستن و خرجشون بر روی چشمان بنده اما بسیاری از رزیدنتها مرد و متأهل و البته مستاجر و .... حالا چطور روزگار میگذرونن خدا میدونه. واقعیت اینه که مثل هر رشته و تخصص دیگه ای ، در پزشکی هم عده ی بسیار کمی درآمدهای نجومی دارن ، عده ی کمی تخلف میکنن و دقیقا مثل همه ی رشته ها و تخصصها ، اکثر پزشکا هم روزگار سخت و دشواری دارن. اما چرا مردم نسبت به پزشکا بدبین هستن ، مساله ایست که عوامل متعددی در اون دخلیه، این نفرت مردم از کامنتهاشون کاملا قابل فهمه و علتش؟؟؟ ، الله اعلم. (3461581) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۷:۴۰:۲۱
خب البته نسبت به یه وکیل که قابل مقایسه نیست، خدا از دل شما وکیلا هم خبر داشته باشه (3467897) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۳:۳۵:۰۴
پزشکان هم مثل سایر اقشار و اصناف دیگر هستن هم آدم خوب توشون پیدا میشه هم آدم بد هم کلاهبردار هم آدم خیر و نیکوکار هم عقده ای هم گشاده دست ... (3461688) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۰:۰۰:۴۹
جالبه که نظر پزشکها رو سانسور میکنید! من چند بار نظر دادم و همگی سانسور شد. پس مشخصه که میخواهید به یک نتیجه خاص برسید! (3461727) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۰:۴۷:۰۳
وقتی امال و ارزوهای یک حرفه همش بشه پول نتیجه این میشه که همه چیز رو برای مردم گران می کنن و بی توجهی به بیمار می کنن و کسی هم بهشون احترام نمیذاره (3461798) (alef-3)
 
ناظر
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۰۷:۴۸:۱۱
1- طرح خدمت برابر طول تحصیل رایگان برای کلیه دانش اموختگان برابر قانون وجود دارد اما فعلا زور به پزشکان رسیده چون نیاز است. پس اینجا به نفع دیگر رشته ها است که از انها خواسته نمی شود
2- پزشکان عمومی در حال حاضر درامد خاصی نسبت به متخصصان ندارند
و توجیه هم برای 7سال درس خواندن برای یک پزشک عمومی نیست
3- فرستادن پزشکان متخصص به کلینیکهای تخصصی بعد از پایان تحصیل به مدت دو برابر تحصیل به نفع مردم در حال انجام است
4- عدم دادن حق مطب به پزشکان متخصص تا بعد از دو برابر تحصیل به نفع مافیای پزشکان متخصص که درامد بالایی دارند می باشد برای جلوگیری از رقابت
5- پزشکان استخدام و هیت علمی دانشگاه برابر قانون فقط حق ویزیت در مطب دارند اما بدون رعایت این قانون عده ای با نفوذ اعمال جراحی یا کلینیکی را در مطب و بیمارستانهای خصوصی انجام می دهند .
6- تبعیض در 1- اجرای قانون طی نمودن طرح خدمت برابر تحصیل و عدم اجرای قانون منع مجوز اشتغال پزشکان شاغل در دستگاه دولتی (3464274) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۲۳:۵۵:۰۸
سایت محترم الف خواهشمندم لینک زیر رو که شهریه تحصیل در دانشکده پزشکی در امریکا رونشون میده منتشر کنید تا حرف کذب دوستان کاملا مشخص بشه خواهمشمندم کامنتی که در بالا گذاشته شده که در مورد شهریه توضیح داده رو هم منتشر بفرمایید
https://www.uvm.edu/~stdfinsv/?Page=med-tuition.html&SM=tuitionsubmenu.html

لینک فوق لینک دانشگاه ورمونت هست که شهریه رو حدود 40 هزار دلار در سال و شهریه غیر رزیدنت ایالت ورمونت رو 60 هزار دلار در سال مشخص کرده(معادل 150 تا 220 میلیون در سال)
تعداد لینکها بسیار زیاده یک نمونه رو فرستادم در اکثر دانشگاه های امریکا شهریه بیش از 40 هزار دلار امریکا در سال است برای تحصیل در رشته پزشکی(به استثنای هزینه های جانبی غذا و خوابگاه و...)
با تشکر (3466737) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۰:۱۹:۴۴
با توجه به هزینه بالای تحصیل در رشته پزشکی که در غرب از یک میلیارد تومن خودمون هم فراتر میره جامعه ما برای کسانی که میخواهند در رشته پزشکی تحصیل کنند بصورت رایگان یا با کمترین هزینه شرایطی رو فراهم کرده که بتونن مدرک خود رو در این رشته بگیرند اینکه بعد از پاس کردن چند تا درس بیاییم و طلبکار سیستم اموزشی بشیم و حق و حقوق عجیب و غریبی برای خودمون تصور کنیم برای بنده جای سوال داره. من مطمئنم دوستان پزشک 99 درصدشون اگر در امریکا بودن محال بود بتونن در این رشته تحصیل کنن در غرب طرف میاد عمری جمع میکنه تا بتونه یکی از بچه هاش رو بفرسته پزشکی بخونه اینکه دوستان به محض بالا رفتن نرخ دلار چرتکه برمیدارند و محاسبه می کنند و طلبکار جامعه می شوند برای بنده حیرت اوره. اگر بنابراین نوع مقایسه باشد در غرب مهندس باالای 4000 دلار درامد داره که تا 20 هزار در ماه هم میرسه و کارگر حداتقل از 2000 دلار شروع میشه لذا مهندس و کارگر ما با این حقوق ناچیز فعلی در اولویت تغییر حقوق هستند. میزان حقوق را در یک جامعه رقمهای حقوق در جامعه دیگه مشخص نمیکنه بلکه درامد و تولید ناخالص و...اون جامعه این عدد رو تعیین میکنه و نمیشه یک طرفه در خواست افزایش چندین برابری حقوق برای یک حرفه داشت و حقوق حرفه های دیگر را پایین نگه داشت افزایش حقوق همه افراد جامعه هم مستلزم دراد سرانه و تولید ناخالص بالا و...است
در دفترچه کنکور شرایط تحصیل در رشته پزشکی درج شده اگر کسی نمیتواند تعهدات گفته شده را بپذیرد اصرار یا اجباری برای شرکت در کنکور برای وی وجود ندارد کشورهای همسایه هستند یا غرب هست اگر تمایل داشته باشند میتوانند طبق شرایط اون دوستان ادامه تحصیل دهند خوشبختانه ورود به پزشکی در غرب هم در صورتی که منابع مالی داشته باشبید غیر ممکن نیست. همینجا سوالی که دارم اینه که مگر در موقع شرکت در کنکور شما قواعد بازی رو نخونده بودین و قواعد رو قبول نکرده بودین؟
و یک نکته بسیار بسیار عجیب برای من اینه که دوستان میخواهند اینجا رایگان تحصیل کنند بعد بدون هیچ هزینه ای و تعهدی و خدمتی و..تشریف ببرند غرب و اونجا خدمت کنند! یعنی یه نوعی دوپینگ میخواهند کنند و این به نظر من جای سوال داره به بیان دیگر اموزش رایگان اینجا رو میخان ولی دنبال مزایای اونطرف هستن! که واقعا جای شگفتی داره
در پاسخ به کامنت مخاطبان اکثرا دوستان پزشک رو به استدلال های ضعیفی میاورند که اصولا استدلال نیست و به کامنت گذار حمله می کنند شایسته است دوستان پزشک قدری بر روی قدرت استدلال خود نیز کار کنند.
این بحث که پزشکها دارند میروند و جامعه باید حقوقشون رو بیشتر کنه و..اینها تبلیغاتی است که خود دوستان راه انداخته اند و این کارها برای ما اشنا است و مسموع و قابل پذیرش نیست. توصیه بنده به پزشکان اینه که اولا در نظر داشته باشید که صرف پزشک شدن احترام ایجاد نمیکنه و احترام رو خود پزشک برای خودش به همراه میاره و در رابطه دو طرفه با بیمار این احترام متجلی میشه لذا شایسته است دوستان قدری از توقعات خود را کم کرده و فروتنانه به خدمت بپردازند قطعا ماحصل خدمت صادقانه احترام خواهد بود اما اگر بصورت منت گذاشتن و پرخاش باشد جامعه این نوع رفتار را حس کرده و تبعات منفی برای خود دوستان خواهد داشت. ثانیا وقتی که مردم ناراضی هستند باید دوستان از خود بپرسند که چه شده؟ چرا مردم ناراضی هستند؟ دلیلش چیه؟ به نظر بنده عدم انتقاد پذیری و رو اوردن به حمله به مردم برای دوستان پزشک نتیجه عکس به همراه خواهد اورد.
ثالثا در ذیل این مقاله جمیع استدلال هایی که دوستان پزشک اورده اند را بنده مطالعه کردم عمدتا به صورت حمله به شخص گوینده با ارائه اطلاعات نادرست و...دوستان استدلال کرده اند که مجددا تاکید می کنم شایسته این قشر نیست و استدلال منطقی هم محسوب نمیشه حمله به صاحب سخن و نسبت دادن صفاتی به وی به جای پاسخ دادن به نکات مطرح شده ذره المثقالی پذیرفته شده نیست و استدلال هم محسوب نمیگردد. لذا دوستان رو به یادگیری استدلال منطقی و پرهیز از مغالطه در استدلال تشویق و توصیه می کنم( انواع مغالطه در استدلال رو جستجو بفرمایید میتوانید مطالعه کرده و پایه های استدلالی خود را تقویت فرمایید)
امیدوارم سایت الف نسبت به انتشار کامنت فاقد توهین اقدام نماید . (3467213) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۲:۱۹:۱۷
.تحصیل پزشکی در امریکا رایگان است
2.هر دانشجوی پزشکی امریکایی ماهانه چند هزار دلار حقوق میگیرد
3.درایران دانشجوی پزشکی رایگان برای دولت کار میکند
4 ،یک دانشجوی تخصص رزیدنتی که دارای مدرک دکترای پزشکی عمومی هم هست برای 5 سال هیچ منبع درامدی بجز 800 هزار تومن ندارد اما درامریکا 50 برابر این مقدار حقوق دریافت میکنند
3.استاتدارد ویزیت در یک ساعت 8 بیمار است
4.پزشکان درامریکا تعهد خدمت ندارن اما پرشکان ایرانی تعهد خدمت دارند و باید حتما دوره خدمتشون رو بگذرانند تا مدرکشون ازاد بشه

درضمن شما نمیخواد غصه طرح و تعهد رو بخوری ،کسانی هم که مهاجرت کردند این طرح تبعیضی رو گذروندن وگرنه نمیتونستن مدرکشونو ازاد کنن پس لطفا دروغ پشت دروغ نبافین که دوپینگ کردن چون همین دروغهارو بالا هم بیست سطر نوشتید
شما دلت بحال بیتالمالی بسوزه که میایاردی خرج هزارن رشته دیگه میشه مثل دانشجویان شریف و امیرکبیر ولی خیلی راحت بدون تعهد مدرکشونو میگیرن و بلافاصله میرن امریکا ادامه تحصیل ،خب نفع اینها به مملکت چی بوده ؟
اما پزشک تازه بخواد بره خارج باید کلی کوفت و زهرماروزرح بگذرونه تا مدرکش ازاد بشه اما حسادت و بخل و کینه شما به پزشکان نمیخواد بزاره ببینین روزانه هزاران فارعالتحصیل رشته های دیگه با تحصیل رایگان درکشور درس میخونن و بعد خیلی راحت بدون خدمت به کشور میرن خارج دنبال خوشی خودشون

بقیه دروغهاتونو دیگه حوصله جواب دادن ندارم چون واقعا همه حرفاتون ازروی جهالت و حسادت (3467432) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۴:۱۲:۳۸
دکتر عزیر این مستندات و آمار رو از کجا کپی کردین، شاید از سایت نظام پزشکی کپی کردین اگر از اونجا کپی کردین که جای هیچ بحثی نیست در غیر این صورت باید تحقیق و مطالعه بیشتری بکنین، کجا عزیزم تحصیل پزشکی در آمریکا رایگان است، من استادم در دانشگاه تهران پسرش در آمریکا پزشکی می خوند و صحبت از شهریه های بالای اونجا می کرد.
در ضمن شما گفتید که میلیارد ها تومان خرج دانشجویان شریف و امیر کبیر میشه و خیلی راحت بدون تعهد مدرک شون آزاد می کنند و می روند، این حرف شما هم از روی بی اطلاعی است، من لیسانس نرم افزار امیرکبیر و فوق نرم افزار دانشگاه تهران می باشم، برای پذیرش از آمریکا اقدام کردم و برای رفتن باید کلی پول بدم تا بتونم مدارکم رو آزاد کنم چون روزانه بودم و دانشجویان شبانه هم که هزینه تحصیلشونو در حین تحصیل میدن.
در ضمن اگر به من و تمامی دوستانم که رفتن هم ماهی 17 میلیون حقوق( نه چند صد میلیون در ماه) بدن حاضرم هر جا که دولت تعیین کنه خدمت کنم و هیچ علا قه ای هم به رفتن ندارم و فقط به خاطر اوضاع بد حقوقی اینجاست.(البته پزشکان محترم لطفا حمله نکنید کجا 17 میلیون به پزشک عمومی میدن که ماهم بریم همون جا چون این طبق گفته وزیر بهداشت می باشه و جالبتر این که حتی با همین حقوق 17 میلیون هم قانع نشدید باز هم طبق گفته وزیر بهداشت).
در کدام دانشگاه ایران به دانشجویان دوره دکتری حقوق میدن از شریف و دانشگاه تهران گرفته تا بقیه دانشگاهها که شما با گرفتن ماهیانه 700 هزار تومان طبقه گفته خودتان باز هم ناراضی هستید.
دکترهای عزیز یک چیز را باید قبول کنید و آن این است که حقوق و تعرفه ای که دولت به شما می دهد عین ظلم و بی عدالتی هست و شما نه صلاحیت و تونایی علمی و فنی این درآمد را دارید.
وقتی دولت 48 هزار میلیارد تومان پول رو در قالب طرح تحول سلامت به جیب شما پزشکان سرازیرکرد باید هم اینچنین بدون منطق از وزرات بهداشت و صنف خود دفاع کنید. ضلمی که دولت در قالب این طرح به ملت کرد و شکاف طبقاتی که ایجاد کرد هیچگاه از بین نخواهد رفت. (3467605) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۱:۲۳:۰۷
ضلم !!! ؟؟ فک نمیکنم ض و ظ در کیبورد کنارهم باشن که شما اشتباه تایپی کرده باشی
سواد شما کاملا مشخصه استاد دانشگاه تهران!!!
دوست عزیز شما طرح خدمت به کشور در مناطق محروم دارید؟دیگه شوخی نکنید

بحث ما دانشگاههای دولتی در امریکا هستش توی امریکا هم دانشگاههای خصوصی مثل دانشگاه ازاد ایران هست که شهریه میگیرن پس لطفا بیخود تشویش نکنید که امریکاییها برای پزشک شدن سالانه50 هزاردلار به دانشگاه دولتی میدن!!! از این حرف شما مسخره تر چیزی وجود نداره ،امریکا جزو پیشروهای عدالت در تحصیل میباشد و قرار نیست پزشکی خواندن درامریکا مختص پولدارها باشد

به نظر شما 800 هزارتومن برای یک رزیدنت ایرانی که برای دولت ماهانه دهها میایون درامدزایی میکند و بجای اموزش از وی کار میکشند انهم کار 24 ساعته مناسب است ؟کسی که مدرک دکترای پزشک عمومی هم دارد
برادر اگر واقعا استاد دانشگاه هستید بهتر است کمی دست از بخل و کینه بردارید وواقعیتهارا ببینید ،
طرح تحول سلامتی که میفرمایید چه نفعی به هزاران پزشک غیر هییت علمی داشت ؟
این طرح هدیه ای بود از طرف وزیر به خودش که هییت علمی است و یک درصد از پزشکان که هییت علمی هستند ،البته با افزایش بار کاری رزیدنتها و نه این اساتید
ایا شما از هزاران پزشک عیر هییت علمی سوال پرسیده اید که بیمارهایشان را از دست داده اند چون همه به سودای درمان رایگان راهیبیمارستان دولتی میشوند و این یاعث ده برابر شدن درامد هییت علمی ها شده
پس مغلطه نفرمایید که پول طرح سلامت به جیب شما پزشکان ریخت ،آیا مگر هزارن پزشک غیر هییت علمی رابطه مستقیمی با دولت دارند که پول به جیبشان برود (3468169) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۰۱:۰۹:۰۴
دوست عزیز شما که خیلی نکته بین و باسواد هستید ، حتما شما فرق هیئت علمی و هییت علمی را می دانید؟ البته من منظور شما رو از هییت علمی نمی دانم شاید عناوین جدیدی در دانشکده های پزشکی باشند.
شما یک فرار رو به جلو داشتین و جواب پرسش من را نداید، آیا پزشکان عمومی طبق گفته وزیر بهداشت ماهی 17 میلیون حقوق نمی گیرند حالا هر جای ایران و حتی با این حقوق باز هم راضی نبودند باز هم طبق گفته وزیر بهداشت من نتیجه می گیرم یا وزیر بهداشت دروغ می گوید یا شما ، آیا دوست عزیر این پزشکان عمومی جزء هیئت علمی هستن، حالا بماند که متخصصین حتما حداقل 3 یا 4 برابر این مبلغ که می شود ماهی 50 تا 60 میلیون تومان درامد دارند، تازه برای متخصصین تازه کار.
شما فرمودید این پولی که دولت در قالب طرح تحول سلامت تزریق کرده است در جیب اعضاء هیئت علمی تزریق شده است، باز این مطلب شما هم از آن حرفهای بی منطق و استدلال است، وقتی تعرفه های خدمات پزشکی به یکباره 300 تا 400 درصد افزایش پیدا می کند، این افزایش شامل همه پزشکان می شود، به طور مثال در رابطه با خود شما اگر مطب داشته باشید و به طور مثال قبلا 15 هزار تومان حق ویزیت می گرفتید اکنون 50 تا 60 هزار تومان حق ویزیت می گیرید، و به همین نسبت در دیگر موارد خدمات درمانی.
همانگونه که قبلا عرض کردم هیچ دانشجوی دکتری در بهترین دانشکده های مهندسی از شریف و تهران و غیره، در حین تحصیل کمک هزینه ای دریافت نمی کنند ولی شما همان 800 هزار تومان را حداقل دریافت می کنید، من فکر می کنم این دانشجویان دکتری مهندسی دانشگاههای شریف و تهران اگر از نظر استعداد و هوش از شما بهتر نباشند، کمتر حداقل نیستند که بدون هیچ حقوقی به تحصیل و تحقیق می پردازند.
وقتی یک پزشکی عمومی در دوره طرح که معادل فوق لیسانس رشته های مهندسی می باشد بیشتر از یک استاد تمام دانشگاه شریف در رشته هایی مانند برق و کامپیوتر که از بهترین دانشگاههای آمریکا همانند برکلی و هاروارد و غیره مدرک گرفتن ، حقوق می گیرد ، چه می توان گفت. همانطور که گفتم تعرفه و حقوق پزشکان در ایران عین ظلم و بی عدالنی می باشد، و باعث فقیر شدن طبقه متوسط و فقیر جامعه و فربه شدن شما عزیران می شود. البته اگر دولت هم پول بی حساب و کتاب و فراوان را در صنف من هم تزریق می کرد مثل شما با تمام توان و بی منطق به دفاع از آن می پرداختم. (3468435) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۰۱:۰۰:۴۱
شما پایان نامه دکتراهای ادبیات فارسی رو هم ببینید از کلمه هییت علمی استفاده شده پس لازم نیست اینجا من دلیل استفاده از هیات علمی رو به شما توضیح بدم ،شما در بسیاری از نوشته های اساتید معتبر میتونید کلمه هییت علمی رو ببینید

اما هیچ کجا بجای ظلم کسی نمینویسه ضلم !!! چون اشتباه تایپی نیست (3470617) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۰۳:۰۲:۵۸
با سلام خدمت خوانندگان و خدمت شما دوست عزیز پزشک راجع به کامنت شما مایلم که چند نکته رو خدمت شما و همه عزیزانی که گمانه زنی می کنند و بخصوص از وضعیت امریکا و تحصیلش اطلاع ندارند عرض کنم:
نخست راجع به کامنت شما:
ایشون در دو سطر بالاتر ظلم رو درست نوشته و مشخصه که در سطر اخر اشتباه تایپی کرده من مطمئن بودم با روحیاتی که از شما سراغ داشتم میایین به همین اشتباهش گیر میدین چون استدلال ندارین
در مدرک دانشجوی روزانه مدت زمانی که دانشجو تعهد داره و نمیتونه مدرکش رو ازاد کنه مشخص شده در رشته مهندسی اینقدر مهندس داریم که شغل و فرصت شغلی بسیار برای این افراد کمه برای ازاد کردن مدرک باید تعهد انجام شده باشه یا اینکه دانشجو روزانه اقدام به خرید مدرکش کنه
در امریکا همه دانشگاه ها شهریه میگیرن و اینطور نیست که دانشگاه دولتی برای پزشکی شهریه نگیره کلیه دانشگاه های امریکا شهریه دارن اینکه میفرمایید در اون جا هم سیستم دانشگاه ازاد برقراره و..همچین چیزی نیست دانشگاه های دولتی امریکا بلا استثناء همه از دم شهریه میگیرند شهریه بدون هزینه های جانبی برای سال اول تا چهارم در یک دانشگاه دولتی(در رشته پزشکی) بالاتر از 40 هزار دلار در ساله اصلا و ابدا چنین چیزی نداریم که در امریکا تحصیل رایگان باشه این حرفها زاییده تخیلات شما است state university یا به قول شما دانشگاه دولتی در امریکا شهریه کامل رو دریافت میکنه شهریه کامل برای دانشگاه پنسیلوانیا که دولتی هم نیست در پزشکی حدود 80 هزار دلار در ساله (سال اول تا چهارم هر سال 80 هزار دلاره به همراه غذا و مکان و...شده 80 هزار در سال)
برای دانشگاه ایالتی آیوا به عنوان مثال همه رشته های کارشناسی هر ترم 10 هزار دلار در مجموع 3 ترم در یک سال 30 هزار دلار برای یک فرد غیر امریکایی وحدود 15 هزار دلار برای یک فرد امریکایی شهریه تعیین شده برای رشته دامپزشکی هر ترم 23 هزار دلار و در مجموع 3 ترم (بهار پاییز و تابستان) حدود 70 هزار دلار شهریه تعیین شده برای فردی که امریکایی باشه سالانه 35 هزار دلار در رشته دامپزشکی شهریه داره ( بدون در نظر گرفتن غذا و خوابگاه و هزینه های جانبی)
دانشگاه ایالتی اوهایو در رشته دامپزشکی سالانه 67 هزار دلار برای خارجی ها و 30 هزار دلار برای امریکایی ها شهریه دریافت میکنه
برخی کشورهای اروپایی بخصوص برای اتباع خودشون تحصیل رایگان دارند ولی امریکا چنین سیستمی نداره در دوره های تحصیلات تکمیلی در امریکا در مواردی فاند میدن و..اون بحثش جدا است در چهار سال اول همه شهریه میگیرن.
در مورد 800 هزارتومن خدمت شما عارضم که ارقامی که رزیدنت میگیره با اون حجم کاری که داره که ساعات کارش هم مشخصه بسیار بالاتر از این عدده و ضمنا دانشجوی ارشد و دکترای همتراز شما در رشته های دیگه ریالی دریافت نمیکنه ضمنا همین 800 هزارتومن برای کسی که هنوز مدرک نداره و پزشک محسوب نمیشه هم به نظر من رقم بسیار بالایی هست( به نسبت درامد 1.5 میلبیونی یک مهندس کارشناسی ارشد خونده)
لذا به نظر من خیلی بحث می کنید و این مباحث هم ماحصلی برای شما نداره فقط به ضرر خودتونه قضیه روشنتر میشه
ضمنا با توجه به حساسیتی که روی املای کلمات دارید هیأت علمی رو به صورت هییت علمی نوشتید که کاملا اشتباهه و چند بار هم تکرار کردین یا یک کلمه گنگ دارید که نوشته اید "میایون" که مشخص نیست چیه تابحال چنین کلمه ای بنده ندیدم به هر حال بنده ادعای سواد و املای درست و ...ندارم شاید کلی اشتباه داشته باشم اما شما که ادعا دارید، این نوع نوشتن شایسته شما بزرگوار نیست. (3468510) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۸:۲۷:۵۱
جالبه شما یک نفر هستید و در نقش چند نفر و با ادبیات یکسان اینجا دارید کامنت ضد پزشک میزارید
شما با 80 هزار دلارشهریه ترمی برای پزشکی خوش باشید !!!!میدونید که 80 هزاردلار برای انریکاییها هم مبلع زیادیه
پس بفرمایید با اطلاعات شما در امریکا فقط پولدارها پزشکی میخوانند ،
برادر گرامی نرود میخ اهنین در سنگدوباره عرض میکنم برادر بنده ماهانه 8000 دلار حقوق رزیدنتی سال سوم دریافت میکند و بجز حق بیمه دلاری هم به دانشگاه پرداخت نمیکند ،خانواده ما هم یک خانواده کارمندی هست که نه پس اندازی داشتیم که به برادرم بدهیم نه حقوق بازنشستگی پدرم کفاف تبدیل به دلار شدن وپرداخت سالانه هرترم 80 هزاردلار را دارد ،پس این کلام آخر جهل نکنید

میتوانید از جناب اقای دکتر مرندی و جناب دکتر ولایتی که درامریکا و بدون بورسیه پزشکی خوانده اند سوال بفرمایید (3469872) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۲۱:۴۱:۴۸
شما اگر جستجو کنید شهریه دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا(به انگلیسی) با جزئیات شهریه رو حساب کرده که هر سال 80 هزار دلاره یعنی حدود 250 میلیون تومن ناقابل ایران برای هر سال باید پرداخت کنید در 4 سال اول یک میلیارد تومن هزینه اش میشه. اینهایی که میگن امریکا رایگانه زحمت یک جستجوی ساده رو به خودشون نمیدن. پزشکان در ایران چند ترم که درس میخونن دچار توهم میشن که حقشون ضایع شده و...دچار خود بزرگ بینی میشن و شروع میکنن به طلبکاری. این افرادی که در ایران دارن درس میخونن ده نفرشون هم از پس هزینه یک ترم(نه یکسال) در امریکا برنمیان اینو بنده کاملا مطمئن هستم. رایگان میخونن بعد ادعاهای عجیب و غریب هم دارن. محاله بتونید در امریکا پزشکی بخونید اونجا بحث تست زدن و کلاس کنکور و حفظ کردن و اینا نیست. اونجا باید پدرت بتونه سالانه 80 هزار دلار پرداخت کنه این مقایسه درامدی که با امریکا دارید دیگه خودش از شگفتی های جهان هستی است! طرف اینجا میخاد رایگان بخونه بعد حقوق و رفاه امریکا رو هم طلب میکنه!!! اروپا چند کشورش رایگانه ولی اروپا هم به دلایل مختلف از جمله هزینه اقامتش هم قادر نیستید درس بخونید اونجا حداقل ماهی 2000 یورو خرجته بنابراین بحثهای دوستان همه یا قیاس مع الفارق هست یا دادن اطلاعات نادرست یا دادن اطلاعات ناقص ( هر جا به نفعشونه میگن بقیه رو بایکوت میکنن) و...
دو دهه است با همکاری چند سازمان حقوق پزشکان رو بالا بردن ظرفیتها رو محدود کردن و الان هم با این همه حقوق بالا و این همه درامد باز ادعا دارن!!! میان بحث کنن شروع میکنن به توهین به جای استدلال اوردن توهینها هم در همین کامنتها هست که شما جاهلی و...سرچ اینترنتی سخته؟ چرا سرج نمیکنی ببینی هزینه چقدره؟ نکنه فکر میکنی ماها سرچ بلد نیستیم؟ دوران قاجار یا خوارزمشاهیان که نیست الان اطلاعات همه روی شبکه هست. (3468185) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۰۱:۰۲:۵۲
نیازی به سرچ نیست همونطور که عرض کردم برادر بنده درحال تحصیل رایگان دررشته جراحی امریکا هستش ،شما اگهتازه سرچ کردنو یاد گرفتید بدونید من هم تا 6 ماه دیگه میرم امریکا تا step 3 امتحان usmle رو در کالیفرنیا بدم تا بعدش به قول شما در سال اول یک میایارد پول تحصیل بدم !!!!!واقعا خنده داره

واقعا شما چی فکر کردید ؟اینهمه ایرانی بدون پول میرن امریکا تخصص میخونن پس باید 7 8 میلیارد با خودشون ببرن ؟
یکی از دوستان اینجا نوشته بودامام صادق فرمودن با افراد جاهل و بخیل بحث نکنید ،من در تعجبم من میگم برادر من داره رایگان میخونه شما میگی سالی یک میلیارد باید بده ،
مشکلی نیست اگه شک دارید میتونید با هریک از ایرانیایی که درحال تحصیل درآمریکا هستن تماس بگیرید ،البته میدونم که این عناد شما از جای دیگه ناشی میشه (3468433) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۵:۳۸:۲۰
از برادرت بپرس 4 سال اول چجوری میشه پزشکی خوند و شهریه اش چقدره در 4 سال اول فرد باید بتونه سالی 300 میلیون تومن ایران هزینه کنه(هرسال) و حدود یک میلیارد تومن میخاد بحث بر سر چهار سال اوله نه تخصص در دوره های تحصیلات تکمیلی امریکا تحصیلات رایگان ازائه میکنه ولی در دوره های کارشناسی تحصیل رایگان نیست دولتی و خصوصی هم نداره بحث اینه که بیش از یک میلیارد باید ظرف هزینه کنه تا پزشک بشه اینجا شما 4 سال اول چقدر هزینه می کنید؟ در دانشگاه پنسیلوانیای مورد ادعای شما(upenn) برای رشته پزشکی در سال اول 82 هزار سال دوم 85 هزار سال سوم 85 هزار و سال چهارم 79 هزار دلار شهریه تعیین کرده(با هزینه غذا و اقامت) شما در امریکا قادر نخواهید بود چنین هزینه هایی رو پرداخت کنید تا به دوره تخصص برسید و بفرمایید که رایگانه!
در دوره تخصص فرد متخصصه و البته که معادل کاری که میکنه بهش پول میدن. بحث رو با بردن بحث به سمت دوره های تحصیلات تکمیلی منحرف نفرمایید. مقایسه پزشک عمومی بود در اینجا و در خارج اگر میخان متخصص رو عنوان کنید اول باید به هزینه های پزشک عمومی اشاره کنید.( ارائه ناقص اطلاعات نه همه اطلاعات) (3469564) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۰۰:۵۸:۱۰
عه حالا تحصیلا ت تکمیلی شد رایگان؟؟؟؟
واقعا که شما اصلا نمیخوای از لجاجت دست برداری
در دوره تخصص فرد متخصصصه؟؟!!! (3470614) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۰۹:۴۲:۳۴
چقدر خوب که پطشکی خوندن در ایران انقدر راحته! خوب با این درآمد بالا و زحمت کم چرا نرفتی پزشکی بخونی؟ (3468714) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۶:۳۷:۰۷
شما بحث رو گم کردی! بحث دوستان پزشک اینه که میفرمایند درامد در امریکا فلان قدره و شروع به مقایسه می کنند ما هم میگیم بسیار خوب برو امریکا اونجا تحصیل کن و از مزایاش هم استفاده کن اینجا در دفترچه کنکور شرایط و ضوابط کاملا توضیح داده شده که شما با پذیرش در این رشته این تعهدات رو خواهی داشت. شما اینجا تعهدات رو قبول میکنی و ادامه تحصیل میدی اینکه وسط یا اخر کار شروع به جر زنی کنی که نه من قبول ندارم اینجا بد جوره چرا اینجا اینطوره و...این برای بنده جای تعجب داره! شما هزینه ببیش از یک میلیارد تومن تحصیل در 4 سال اول در امریکا رو پرداخت کن بعد تعهدی هم به کسی نداشته باش . اینجا بهت اموزش رایگان میدن تعهداتی هم داره به زور هم که مجبورت نکردن پزشکی بخونی در قبال اموزش رایگان تعهداتی در نظذر گرفته شده( میفرماییید برخی جاها پزشکی هزینه داره و رایگان نیست بنده هم میگم پولت رو بر امریکا درس بخون اجباری در اینکه اینجا پولی درس بخونی نیست اینجا ترمی چقدره؟ ده میلیونه؟ 900 میلیون دیگه بذار روش امریکا تحصیل کن)
خیلی ها دوست ندارن که پزشکی بخونن علاقه بیشتری به فنی دارن مطمئن باش بچه های خوب ریاضی اگر اراده کنند میتوانند پزشکی بخوانند اینطور نیست که توناییش رو نداشته باشن کسی که عمومی ها رو بالای 90 میزنه و شیمی رو بالای 80 مطمئن باش از پس زیست هم برمیاد.
علت اینکه اینقدر حرص میزنید هم اینه که همه به طلب پول وارد این رشته شدید و جملگی ادمهایی هستید که پول براتون در اولویته و زندگیتون فقط پوله و اگر پول و درامدتون زیر سوال بره عصبانی میشید چون به امال و ارزوهاتون حمله شده و نمیتونید انتقاد رو در این زمینه تحمل کنید خلاصه سخن اینه که اولا دست به مقایسه نزنید که امریکا فلانه ما چرا این هستیم ثانیا بیشترین درامد رو دارید اگر بنا به اصلاح حقوق باشه مهندسهاا در اولویت هستند ثالثا فکر نکنید ادم بی اطلاع این سایتها رو میخونه اطلاعات غلط پخش نکنید. این که دیگه مسائل پزشکی نیست که کارهای مبهم و بی نتیجه بکنید کسی هم متوجه نشه (3469675) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۵:۱۸:۳۱
دوست باسواد یه سوال از شما دارم
شما که مهندسی هستی در مقطع دکترا و فوق لیسانس چه درامد زایی برای دولت داری که انتظار حقوق داشته باشی؟
اما من رزیدنت هر ماه حداقل 70 تا 100 مریض بستری را از اول بستری تا ترخیص ویزیت کرده ام و این جدا از اتاق عملها کشیکها و شب بیداری ها و کلینیکهای عصر و صبح سرپایی هست.
خوب معلومه اگر به شما ماهی 100 هزار تومن هم بدهند بی معنیست.
اما هر رزیدنت حداقل ماهی 50 میلیون برای دولت کار مجانی میکنه و از این پول فقط ماهی 700 تومن حقوق میدهند (3469526) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۲۰:۵۰:۴۳
این تولید ناخالص داخلی که خرج شما میشه از کجا داره میاد؟ این همه کارخونه و..که ساخته شده و اداره شده از کجا اومده؟ همین سایتی که داری نظرت رو میذاری رو کی طراحی کرده؟ ابی که روزانه میخوری رو چه کسی سد و لوله و..رو طراحی کرده و داره کنترلش میکنه و هزاران مثال دیگه میشه زد. پزشکی عمومی که رایگان میخونی و بابتش حقوق هم میگیری در امریکا هر سالش قیمتش اندازه قیمت و ارزش خونه شما است سوال من رو جواب بده چرا هیچکدام از شماها مستقیما از دیپلم نمیرید امریکا درس بخونید؟ چند نفرتون از دیپلم رفتین امریکا پزشکی خوندین؟ (3470148) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۰۱:۰۵:۳۶
بعد50 سال کدوم افتخار صنعت ما هست بگو شما ،اینهمه پول بیت المالر رو ریختن توی دانشگاهای عیر پزشکی این وضع صنعت خودرو و جاده هستش که 18 هزار نفرو به کشتن میده
اون از ساختمامونای 20 سال عمر که با زلزله پودر شدن
چیو اختراع کردید برای کشور ،همه جا پرشوده از شرکتهای خارجی چه صنعت مخابرات چه نفت چه گاز ،چرا ؟چون علمشو نداریم چون دانشگاههای ما اموزششون بدرد هیچی نمیخوره
هندوستان شده قطب برتر تولید کامپیوتر ما یدونه مدار هنوز نمیتونیم اختراع کنیم بسازیم دیگه کم معندس مهندس کن
یاز پزشکای مملکت خودشون یا عقل خودشون دارن درمان میکنن (3470625) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۱۵:۳۰:۳۷
این پولی که به قول شما خرج ما میشه صدبرابرش رو واسه دولت به عنوان نیروی کار مجانی در مقطع انترنی رزیدنتی و فلوشیپ پس میدهیم. (3472021) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۷:۰۰:۳۴
دوست عزیز چرا خودت رو اذیت میکنی؟ انگلیسی اگر میتوانید سرچ بفرمایید شهریه دانشکده پزشکی در امریکا رو جستجو بفرمایید این چه اصرار بیجایی است که دارید که در امریکا پزشکی خوندن رایگانه؟ این دیگه چه نوع بحث کردنیه که روی حرف غلط اصرار دارید؟ لینک دانشگاه امریکا فرستاده شده در همین صفحه هست باز کنید بررسی کنید.
در مورد بچه های مهندسی چند نکته رو بهتون بگم:
1-برای رشته مهندسی کاری وجود نداره اگر هم کاری وجود داشته باشه حدود یک میلیون تومنه که زمین تا اسمون با حقوق شما فرق داره
2- در دوره مهندسی فرد تعهد خدمت دارد به اندازه یک تا دو برابر زمان تحصیل باید در ایران خدمت کند شیوه ازاد کردن مدرک روزانه در دوره مهندسی به این صورته که یا باید گواهی خدمت در اون چند سال رو طرف بیاره یا اینکه نامه از اداره کار بیاره که ثبت نام کرده ولی کاری بهش پیشنهاد نشده یا اینکه هزینه کل دوره رو باید پرداخت کنه
اکثر بچه هایی که بنده میشناسم فرصت شغلی در رشته مهندس در حال حاضر ندارند. رشته مهندسی مثل مطب زدن نیست که اتوماتیک کار گیرت بیاد باید صنعت کار کنه که بتونه ایجاد اشتغال کنه
در ایران دانشجوی رزیدنتی حقوق دریافت می کند و پولی هم که میگیره از دریافتی یک کارگر بیشتره
دانشجوی مهندسی 4 سال درس میخونه و شغلی هم نداره به علت بیکاری قیاس شما از پایه غلطه به همون دلایلی که گفتم شما شغل دارید مهندس نداره و حقوقی که شما دارید هم مهندس نداره دوستان بنده با ماهی یک تا دو میلیون تومن دارن کار میکنن در رشته مهندسی
این 12000 نفر که مراجعه نکرده اند از جوکهای تاریخه دوستان میخان تا حد امکان مظلوم نمایی کنن. چطور ممکنه ادم مدرکش رو ول کنه بره و اصلا مراجعه نکنه؟ مراجعه برای چه چیزی؟ اگر میفرمایید که طرح را گذرانده اند که خب طرف برای مهاجرت و اسنتفاده از امکانات و رفاه بیشتر به غرب رفته این چیزی است کاملا طبیعی همه دنبال رفاه بیشتر هستند اینکه این 12000 نفر را چماق کنیم که بله اذیتشون کردین اینا در رفتن به نظر بنده جای خنده داره.
ایران بهترین جا برای پرزشکی خوندنه و کار کردنه رایگان و مفت درس میخونی وام هم میگیری پول رزیدنتی رو هم که بیشار حقوق یک ماه کاترمنده داری و در نهایت هم هر چند دقیقه میتونی یک بیمار ویزیت کنی و هر روز چند جراحی انجاتم بدی اینها واقعیات جامعه ما است چند روز پیش الف درامد پزشک رو با بقیه اقشار مقایسه کرد اون مقاله در الف هست مطالعه بفرمایید. حرف ما اینه که دیگه تا این حد بحث بی مورد نکنید مظلوم نمایی و...هم حدی داره (3467847) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۵:۲۸:۱۸
من دانشگاه تهران مدرکم رو گرفتم و نصف همکلاسی هام الان در اروپا و امریکا ادامه تحصیل میدن و هیچ کدوم هم ثروتمند نبودن که سالی یک میلیارد بدهند.
البته مقطع تخصص رو میگم.
و فقط سختیش به گذراندن دوران امتحان USMLEهست که پزشکان ایرانی بهترین نتایج کسب کرده اند.
اعداد و ارقام نمیدونم از کجا اوردید اما میتونم از چند تا دوستام که دارن اونجا الان تخصص میخونن دعوت کنم بیان اینجا و هزینه تحصیل و حقوقشون بگن.
اما دلایلی که ما موندیم هزار چیزه.
هرکسی نمیخواد تو غربت تنها زندگی کنه در حالی که اموزش پزشکی ایران هیچی هم کم نداره ولی اگه شرایط سخت شه مهاجرت از اینم بیشتر میشه. (3469541) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۲۰:۴۳:۱۳
4 سال اول تحصیل در رشته پزشکی هر سال چند ده هزار دلار هزینه داره بحث بر سر هزینه تحصیل در رشته پزشکی عمومی است نه تخصص دائما دارید بحث رو میبرید سمت تخصص که بله تخصص رایگانه. شما اگر در امریکا بودین هزینه 4 سال اولت رو از کجا میاوردی؟ هزینه 4 سال اول بیش از 300 هزار دلاره(جمعا) این سوال من رو جواب بدین که این 300 هزار دلار رو از کجا میاوردین؟ دوم اگر پزشکی عمومی رایگانه از همون اول چرا نرفتین پزشکی عمومی بخونین؟ چرا خودتون رو درگیر کنکور و..ایران کردین؟ سوم یک نفر رو مثال بزن بگو از ایزان مستقیما از دیپلم رفت امریکا پزشکی بخونه الان هم رایگان داره پزشکی میخونه (3470137) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۰۱:۱۰:۲۷
بابا دیگه فیلم بازی نکن دیگه تا الان میگفتی باید تو امریکا سالی یک میلیارد بپول تحصیل بدی بعد حالا میگی من عمومی رو میگفتم پولیه ولی حال میگی تحصیلات تکمیلی رایگانه!! چی شده یهو دولت لطف کرد تحصیلات تکمیلی رایگان شد ؟
،عزیزم انترن هم دردوران پزشک عمومی برای دولت کار میکنه و حقوق میگیره ،شما بهتره بجایلجاجت با یکی از اقوامتون در امریکا صحبت کنید ،
!
شما فکر میکنی یک میلیارد برای خود امریکاییا پول کمیه ؟یکم تفکر کن عزیزم بدنیست (3470629) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۷ ۲۳:۲۰:۱۹
چهار سال اول در هر رشته ای چند ده هزار دلار هزینه دارد.
از همانجایی که دانشجویان رشته های مهندسی و ادبیات و ورزش می آورند.
ایشون منظورشون پزشکی است. شما اینطور جواب میدهید چون یا نمیدانید یا میدانید ولی به روی خودتان نمی آورید که پزشکی در آمریکا یک مرحله ای نیست بلکه باید ابتدا یک لیسانس در علوم پایه بگیرید و بعد در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهید. به عنوان کسی که پزشکی میخوانید! پولی نباید پرداخت کنید. (3475704) (alef-13)
 
پزشک
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۲۲:۰۹:۴۷
به هر دلیلی که هست رشته های فنی در طول تحصیل درامدزایی برای دولت و سیستم اموزشیشون ندارند اما رزیدنتها اصل درامد زایی وزارت بهداشت در بیمارستانهای دولتی هستند.
پس تحصیلشون هم به هیچ وجه رایگان محسوب نمیشه.
البته اگه اصن اجازه و فرصت خوندن رو بدن با 15 کشیک درماه و شیفتهای 48 ساعته و مجانی کار کردن!
یک رزیدنت در امریکا با حقوقش 4 تا خانواده ایرانی رو میتونه بچرخونه. (3470293) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۱۵:۴۲:۰۴
اینقدر که شما داری حرص و جوش میخوری واست خوب نیست ممکنه سکته کنی.ایران بهشت پزشکان و جهنم مهندسان است.خوب تو چرا مهاجرت نمیکنی به امریکا که بهشت مهندسان است؟چرا چسبیدین به حقوق ماهی یک میلیون اینجا به قول خودتون؟؟ (3472050) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۲:۵۳:۵۲
اخلاق درهمه افرادجامعه ایران سقوط کرده پزشکان هم جزیی ازاین جامعه هستند (3467480) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۳:۵۴:۵۴
مریض خوابوندم توی سی سی یو 8 روز درگیرش بودم این همه اکو و سی تی و دارو در کل یکبار فقط توسط هییت علمی اونم از دور ویزیت شده.
اون وقت حالا که مرخص شد قبض ترخیصش کلا ازش 400 هزار تومن گرفتن!!!
من که رریدنتم با ماهی 800 تومن به درک مفت کار میکنم.استادم که هییت علمیه و حقوق انچنانی بهش میده دولت اونم هیچ.بیمارستانم که درامدش به صفر رسیده از جیبش داره خدمات رایگان میده هیچی.دولتم که همه بودجه رو واسه ملت داره خرج میکنه که از بیمارستان به عنوان خانه سالمندان هم استفاده میکنند چون ارزونتره اونم بماند.
دیگه این کامنتهای طلبکارانه رو کجای دلمون براریم؟
الان که تو بیمارستان دولتی درمان مفته چرا بازم مردم راضی نیستن؟ (3467580) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۷:۴۴:۱۲
می دونید سالهاست که پزشکان به مردم بی احترامی می کنن، مثلا در قضیه نوبت دادن به مریض چه اشکالی داره یه برنامه ریزی منظم داشته باشین و سر ساعت بیمار رو بپذیرن و فکر نکنن که فقط وقت خودشون ارزش داره و وقت دیگران هیچ اهمیتی نداره؟ (3467906) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۵:۰۲:۳۸
برنامه ریزی منظمه و درکش برای امثال شما سخته.
بیماری که new caseهست برای تکمیل پرونده و معاینات و شرح حال اولیه وقت بیشتری میبره و تعویق ایجاد میکنه و در عوض بیمارانی که برای follow upمراجعه میکنند و بیماری مزمن قدیمی دارند و شناخته شده اند وقت کمتری میبرند.
کافیست چند بیمار اول پزشک یا دندانپزشک دیر مراجعه کنند انوقت همه وقتها به تاخیر میفتد.
در ضمن پزشک هم انسانه و بعد 2 ساعت مداوم حرف زدن و مریض دیدن یک ربع نفس کشیدن لارم داره (3469498) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۳:۵۸:۲۷
خیلی جالبه
همین افرادی که میگن تو مطب کلا بیشتر از 4 تا مریض نباید ببینی
وقتی میان درمانگاه بیمارستان دولتی که مفته و ویزیت فوق تخصص 3000 تومنه این حرفها یادشون میره و هر قدرم شلوغ باشه با اصرار و بی نوبت وارد میشن و اصلا واسشون حریم خصوصی و غیره هم مهم نیست.
کلا پول ندهیم اون وقت همه چیز خوب است. (3467586) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۸:۲۸:۴۹
این قانون که در هر بیست ثانیه یه بیمار ویزیت کنید رو خودتون راه انداختین نه مردم. شما باید انصاف داشته باشی و مراعات کنی نه اینکه بیای کار اشتباهت رو بندازی گردن مردم و شروع کنی به حمله به بیماران. (3467962) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۱۴:۵۶:۲۳
نخیر ما کارمون درسته ودر بخش خصوصی خیلی راحتیم چون حداقل کنترل در دست خودمونه و مریضها چهارتایی نمیان داخل و تا جایی که سردرد و تهوع رفتیم چند تا مریض میبینیم و میریم.
اما در بخش دولتی ماشالا دوتا نگهبانم جلوی در کافی نیست.و مریض اصلا متوجه نیست که کلینیک فوق تخصصی اومده نه عمومی و واسه سرماخوردگی نباید قبض فوق تخصص ریه بگیره!چون 3000 تومن هست و 5 برابر ارزون تر از ویریت عمومی در مطب معلومه دیگه.
مشکل طرح سلامت همینه که یک باره خدمات دولتی رو رایگان کرد بدون هیچ پشتوانه مالی و همه بیمارستانها رو به ورطه ورشکستگی کشونده (3469482) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۵ ۲۱:۰۸:۰۶
من ساکن امریکا هستم اینجا باید کم کم 400000$ داشته باشید تا بتوانید از دبیرستان وارد کالج پزشکی بشید و پزشکی تحصیل کنید. (علاوه بر شراتیط دیگری که داره و نمرات ازمون مختف و نمرات قبلی)به پول ایران چهارصد هزار دلار الان باید بالا باشه حتی برای رشته های چون دامپزشکی هم حداقل نصف این مبلغ رو باید داشته باشبد برخی دانشگاه ها ارزونتره برخی ایالات کمتره ولی اینجا در کلیفرنیا در این حد هست اینجا پزشک کوچکترین خطایی بکنه شما میتونید از اون پزشک سو بشید و جرایم پزشکان هم تا جایی که میدونم بسیار سنگینه فاصله بین حقوق یک مهندس 4 سال تحصیل کرده با یک پزشک 2 تا 4 برابره درامد جراح خوب حداکثر حدود 200 هزار دلار در سال و درامد مهندس حدود 70 هزار دلار(بسته به ایالت و مهارت فرد فرق داره) (3470184) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۱۳:۵۰:۵۴
با 400 هزار دلار میشه بهترین خونه رو تو نیویورک خرید و با 800 هزاردلار بهترین خونه توی منهتن ،شما توی تصوراتت توی امریکا زندگی میکنی احتمالا ،این پولا که شما میگی درامد یکسال یه پزشک امریکایی ه اونوقت شما میگی فقط برای ورود به دانشگاه لازمه
از خواب غفلت بیدار شو ارزش نداره ادم دروغ بگه (3471752) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۰۱:۴۳:۰۷
یک دوست عزیزی اینجا صدتا کامنت گداشته که الا وبلا پزشکی خوندن تو امریکا پولیه اون با مبالغ میایاردی !!!و برای همین هم طرح خدمت به مردم ندارن بعد فرمودین تحصیلات تکمیلیشون یعنی تخصصشون رایگانه
خب سوال ،تحصیلات تکمیلیشون بقول شما رایگان پس چرا بخاطر این رایگان بودن 5 سال تحصیل تخصص هیچ طرح خدمت در مناطق محرومی ندارن ؟؟؟مگه از بیتالمال لدرس نخوندن

اصلا به فرض محال که کلی هم دلیل اوردیم در مورد تحصیل پزشک عمومی درامریکا ولی بازهم حرف شما قبول

من از شما سوال دارم پس چرا فارغالتحصیلان پزشک عمومی دانشگاه آزاد اسلامی که با پول خودشون پزشکی خوندن هم مدرکشون توسط وزارت بهداشت گرو نگه داشته میشه تا برن طرح خدمت به مناطق محروم ؟؟؟؟!
واقعااین بر اساس کدام عدالت انسانی و اسلامی انجام میگیره ،اصلا کدوم رشته در دانشگاههای دولتی طرح خدمت در روستا داره که چه برسه به رشته های دانشگاه ازاد

شما جوابتون چیه ،ایا این اجحاف نیست ؟
بنده برای ادامه تحصیل همه کشورهارا بررسی کردم و باتوجه به اینکه برادر بزرگترم در ارامش مطلق در امریکا درحال تحصیل جراحی عمومی است بنده هم تصمیم به خروج گرفته ام البته 6 ماه از این طرح اجحاف اور و تبیضی باقیمانده که مرا ازشهر خودم ارومیه به روستایی مرزی سرخس تبعید کرده اند با حقوق دومیلیون تومان که فقط هزینه رفت اومد و خوردوخوراکم میشود،مطمئنا اگر روش وزارت بهداشت بجای این سیاستهای رضاخانی مثل سپاه دانش ،تشویق جوانای مثل بنده بود و اجازه میدادند شروع کارمان را در شهر خودمان داشته باشیم هیچوقت باعث خروج ما نمیشدند ،
جالب اینجاست کسانی که با سهمیه مناطق 2 و 3 از کنکور پزشکی درامده اند و اصولا این سهمیه برای انهاست در محلزندگیشان خدمت کنند انها همه رفته اند به شهرهای بزرگ و باید جورشان را من فارغالتحصیل دانشگاه ازاد بکشم ،ایا کسی از وزیر بهداشت پرسیده چند سال طرح و کجا گذرانده ؟


مسلما دیگر خیلی خنده دار میشود بخواهید بازهم بگویید تحصیل پزشکی در کشورهای اروپایی مثل المان و اسکاندیناوی مثل سوئد هم پولی و میایاردی است!!!چرا که در این کشورها باوجود تحصیل رایگان هیچگونه طرح تعهد خدمتی در مناطق محروم وجود ندارد
اگر واقعا فردی عدالت طلب هستید و از روی عناد بحث نمیکنید جواب بفرمایید وگرنه که شمارا دعای خیر میکنیم
یا علی (3470664) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۶ ۱۶:۲۰:۱۷
700 هزار دلار؟ شوخی می کنید. این جوک است. فقط ورزشکاران چنین درآمدی دارند یا اشخاصی مانند بیل گیتس. (3472163) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۷ ۰۹:۲۹:۰۹
مردم خودشون راجع به مافیای پزشکی قضاوت خواهند کرد اینکه بریزید اینجا و کامنت بگذارید و منکر بشوید دردی از شما دوا نخواهد کرد. مساله کاملا روشنه. در این کامنتها با توضیحات داده شده وضعیت روشنتر شد و ریختن و کامنت گذاشتن هم وضعیت رو تغییر نخواهد داد. (3473702) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.