نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 241243
يك بام و دو هواي مخابرات استان قم
بخش تعاملی الف - علی میرزایی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۹
اينور بوم:

گوشي تلفن زنگ مي‌خورد. تلفن را بر مي‌داريد. اخطار شركت مخابرات است كه اگر هزينه قبض دوره خود را پرداخت نكنيد خط تلفن شما قطع خواهد شد كه اگر پرداخت نكنيد واقعا قطع خواهد شد و مشتري هيچ حقي هم ندارد!

اونور بوم:

چند سال پيش مخابرات قم اقدام به راه‌اندازي سرويس ارائه اينترنت پرسرعت كرد. ثبت نام از طريق شماره تلفن ۲۰۲۰ انجام مي‌شد و اينترنت پر سرعت با سه خصوصيت در اختيار مشتريان قرار گرفت: ۱ـ هزينه ارزان‌تر از ساير سرويس دهنده‌ها ۲ـ بدون پيش پرداخت ۳ـ دريافت هزينه‌ها از طريق قبض تلفن.

با اين سه امتياز، من راغب شدم و ثبت نام از طريق شماره ۲۰۲۰، بدون امضاء هيچ برگه يا قراردادي انجام شد و اعزام نصاب هم به ميل مشتري صورت مي‌گرفت كه من نياز نداشتم و درخواست ننمودم.

اين‌كه سرويس با چه كيفيتي ارائه شد و چه زمان‌هاي بسيار طولاني براي رفع مشكلات اتصال صرف كردم و چند بار با پشتيباني بي كيفتيت (به دليل تازه تأسيس بودن اينترنت مخابرات) تماس گرفتم بماند و اين‌كه بعد از گذشت مدتي به صورت ناگهاني و بدون هيچ‌گونه اطلاع‌رساني، هزينه‌ها تقريبا دو برابر شد و من از طريق قبض تلفن متوجه شدم بماند!

در شهريورماه سال ۱۳۹۲ منزل جديدي اجاره كردم. بعد از گذشت يكي دو ماه همه قبض‌ها (تلفن، گاز و...) دريافت و تسويه شد و به صاحبخانه گفتم براي قطع كردن سرويس اينترنت اقدام كند كه اقدام نكرد و براي اين‌كه كوتاهي از ناحيه من نباشد قبض بعدي را هم پرداخت كردم. گمان من اين بود كه در آينده، خط تلفن به علت عدم پرداخت قبوض قطع خواهند شد ولي چند ماه گذشت و صاحبخانه تماس گرفت كه مستأجر جديد اصلا تلفن را وصل نكرده و سيم تلفن قطع است ولي قبض‌ها هزينه دارند. اگر اشتباه نكنم هفت ـ هشت ماهي گذشته بود كه به مركز مخابرات ۱۹ دي واقع در خيابان باجك مراجعه كردم و خواستار قطع سرويس شدم كه متصدي اينترنت پر سرعت حرف عجيبي زد. او گفت براي قطع سرويس بايد قبض‌هاي پرداخت نشده تسويه شوند و گرنه سرويس قطع نخواهد شد!

البته بنده خيلي محترمانه عرض كردم براي وصل سرويس، هيچ امضايي از بنده نداريد و من هم قانونا هيچ بدهي به منزل قبلي ندارم. خوانندگان عزيز لطفا به حوصله بسيار زياد جناب صاحب‌خانه خرده نگيرند كه موهبتي الهي است و احتمالا صد سال هم بگذرد فرصت مراجعه حضوري را پيدا نكند!

در اين‌جا رفتار مخابرات استان قم قابل تقدير است كه:

۱ـ به صرف يك تماس تلفني و بدون احراز هويت تماس گيرنده ثبت نام انجام مي‌شود و رمز هم از طريق ارسال پيامك به موبايل ثبت نام كننده ارسال مي‌شود. (آن زمان اين‌طور بود، الان را نمي‌دانم)

۲ـ هم‌اكنون با گذشت يكسال از ارائه سرويسي كه هيچ استفاده‌اي از آن نمي‌شود و قبض‌هاي آن پرداخت نمي‌شوند مخابرات مشتري‌مداري كرده و سرويس را قطع نمي‌كند!
کلمات کلیدی : علی میرزایی
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۰:۳۰:۰۲
و اما بشنوید از ماجرای من و اپراتور همراه اول( همونی که هیچ کس تنها نیست).
در ابتدای مسابقات جام جهانی 2014 برزیل بنده در مسابقه پیامکی شبکه 2 صدا و سیما که اگه اشتباه نکنم آقای یوسفی هم مجری اون برنامه بود شرکت کردم در حالیکه اصلا قرار نبوده هیچ هزینه ای بایت شرکت در اون مسابقه پرداخت بشه. اما بعد از مدتی و فکر کنم بعد از اتمام مسابقات جام جهانی بود که هر سری چند خبر آبکی و پیش پاافتاده در مورد فوتبال روی موبایل من می اومد و من هم توجهی به اونها نمی کردم و اونها رو سریع پاک می کردم اما بعد از زمانی که می خواستم صورتحساب موبایلم رو پرداخت کنم با کمال تعجب متوجه شدم چیزی نزدیک به پانزده هزار تومان در قبض من به نام ارزش افزوده ثبت شده. بنده چندین بار با فرستادن عدد یک به شمارکذایی 8999 خواستار عدم ارسال این گونه پیامها شدم شدم اولش که چندین روز پیغام سرور مشغول است می اومد و پیامکها همچنان ادامه داشت و بعد از آخرین باری که عدد 1 رو ارسال کردم متاسفانه این راهکار فقط برای 24 ساعت جواب می داد و بعد از گذشت این زمان باز دوباره پیامکهای هزینه دار برام ارسال میشد. حتی با شماره های پشتیبانی همراه اول هم تماس گرفتم و اونها هم در جواب و با کمال پررویی جواب می دادند که این پیامکها از طرف شرکتهایی که با همراه اول قرارداد دارند ارسال میشه و ما هیچ کاری نمی تونیم انجام بدیم من هم مجبور شدم شماره دائمی همراه اولم رو خاموش کنم و یک خط اعتباری ایرانسل بگیرم. البته من قصد شکایت از اپراتور همراه اول و تقاضای اخذ خسارت به دلیل از بین بردن آرامش روحی و روانی این جانب که باعث خاموش کردن خط دائمیم رو به همراه داشته بکنم و تقاضای حداقل پنجاه میلیون تومان خسارت بنمایم. حتی اگه شده شکایتم رو به وزیر ارتباطات و حتی شخص رئیس جمهور منتقل خواهم کرد. (2369369) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۱:۴۵:۳۰
دقیقا بنده هم دیروز طی تماس با شماره 2020 در شهر قم خواستار قطع سرویس بودم که خانم متصدی تلفن مخابرات گفت الزاما باید به مرکز 19 دی در خیابان باجک مراجعه کنید.
در حالی که برای وصل اینترنت تنها با تماس تلفنی تمام مراحل انجام شد.
بله در جایی که بحث پول گرفتن از مردم مطرح است هیچ گونه احراز هویتی لازم نیست ولی در هنگام قطع سرویس که مخابرات قرار است یک مشتری را از دست بدهد سعی می کند به هر نحوی با سنگ اندازی مشتری را دچار مشکل کند تا بلکه از انصراف خود پا پس بکشد.
مخابرات قم باید پاسخگو باشد؟
از استاندار قم که فردی اخلاق محور هستند بعید است از با چنین مدیرانی کار کنند. (2369458) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۳:۴۴:۵۰
ای گفتی منم الان این مشکل را دارم می خوام برم قطعش کنم اما به خاطر دوری راه نمی نمی تونم برم اما وصل کردنش راحته!!! تازه تا دلت بخواد پول میاد رو قبض تلفنم (2369604) (alef-10)