نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 183347
آمـار بسیـار جالـب از دنیـای اینتـرنت
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۶
آیا می دانید آمارمنتشره از دنیای اینترنت چقدر شگفت انگیر هستند،آیا برایتان مهم است که بدانید آمارگردش اطلاعات اینترنتی دریکسال چقدر است؟......

 
به گزارش تسنیم ، موسسه مانیتور اینترنت pingdom گزارشی آماری از دنیای اینترنت در سال 2012را منتشر کرده است که جزئیات این آمارهاخواندنی است:

درگزارش پینگدام آمده است :برای جمع آوری چنین اطلاعاتی تا انتهای اینترنت رفته اند و از آنجا برگشته اند ، و سپس به بررسی و مقایسه یک لیست بسیار جذاب پرداخته اند.

 
به گزارش خبرگزاری تسنیم ،اینکه در سال 2012 چند ایمیل ارسال شده؟ چند دامنه ثبت شده؟ محبوب ترین مرورگرهای اینترنت کدام بوده اند؟ چند نفر کاربر اینترنت هستند؟ و........سوالاتی هستندکه پاسخ های pingdom برای آنها چنین است:

 
ایمیل

 
• 2٫2 میلیارد – تعداد کاربران ایمیل در سراسر دنیا.

• 144 میلیارد – تعداد ایمیل های ارسال شده روزانه در سراسر دنیا.

• 61 درصد – سهم ایمیل های غیر ضروری از کل ایمیل های ارسال شده!

• 425 میلیون – تعداد کاربران فعال جیمیل در دنیا. که این سرویس دهنده ایمیل را به شماره یک دنیا تبدیل کرده اند.

• 68٫8 درصد – سهم اسپم ها از کل ترافیک ایمیل دنیا.

• 50٫76 درصد – سهم گروه داروها و مشتقات دارویی از کل اسپم های دنیا در 2012.

• 0٫22 درصد – میزان اکانت های ایمیلی که توسط فیشینگ آسیب دیده یا سرقت شدند. نسبت به کل کاربران ایمیل دنیا.

 
 

 
وب سایت ها، صفحات وب و سرویس دهندگان هاست

 
• 43 درصد – از یک میلیون سایت برتر دنیا، توسط هاست های آمریکایی میزبانی می شوند.

• 48 درصد – از 100 وبلاگ برتر دنیا با وردپرس مدیریت می شوند.

• 75 درصد – از 10 هزار وب سایت برتر دنیا با نرم افزارهای بازمتن مدیریت می شوند.

• 54٫9 میلیون – از سایت های دنیا از وردپرس قدرت گرفته اند.

• 3٫5 میلیون – صفحات وب قدرت گرفته از وردپرس که در هر ماه به نمایش درآمده اند.

 
 
• 35 درصد – صفحات وب طی 2012 چاق تر و حجیم تر شده اند.

• 4 درصد – صفحات وب طی 2012 کندتر شده اند.

• 191 میلیون – تعداد بازدیدگنندگان سایت های گوگل در آمریکا طی ماه نوامبر.

 
وب سرورها

 
• 6٫7 درصد – میزان کاهش وب سایت های قدرت گرفته از آپاچی در 2012.

• 32٫4 درصد – میزان افزایش سهم IIS از وب سایت ها در 2012.

• 36٫4 درصد – میزان افزایش سهم NGINX از وب سایت ها در 2012.

• 15٫9 درصد – میزان افزایش سهم Google از وب سایت ها در 2012.

 
نام های دامنه

 
• 246 میلیون – تعداد دامنه های ثبت شده در تمام دامنه های سطح بالا .

• 329 – تعداد دامنه های سطح بالا.

• 100 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات com در پایان 2012.

• 14٫1 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات net در پایان 2012

• 9٫7 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات org در پایان 2012.

• 6٫7 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات info در پایان 2012.

• 2٫2 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات biz در پایان 2012.

• 32٫44 درصد – سهم سایت GoDaddy.com از تمام دامنه های ثبت شده دنیا در 2012.

• 2٫45 میلیون دلار – قیمت دامنه Investing.com، گرانترین دامنه فروخته شده در 2012.

 
کاربران اینترنت

 
• 2٫4 میلیارد – تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان.

• 1٫1 میلیارد – تعداد کاربران اینترنت در قاره آسیا.

• 519 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در قاره اروپا.

• 274 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در آمریکای شمالی.

• 255 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب.

• 167 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در قاره آفریقا.

• 90 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در خاورمیانه.

• 24٫3 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در اقیانوسیه و استرالیا.

• 565 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در چین. این کشور رتبه اول کاربران اینترنت دنیا را در اختیار دارد.

 
رسانه های اجتماعی

 
• 85962 – تعداد پست های ماهیانه منتشر شده در هر Page فیسبوک در برزیل. فعال ترین کشور دنیا در فیسبوک.

• 1 میلیارد – تعداد کاربران فعال ماهیانه فیسبوک.

• 47 درصد – سهم خانم ها از فیسبوک.

• 40٫5 سال – میانگین سن کاربران فیسبوک.

• 2٫7 میلیارد – تعداد لایک های روزانه فیسبوک.

• 200 میلیون – تعداد کاربران فعال ماهیانه تویتر.

• 9٫66 میلیون – تعداد توییت های ارسال شده طی مراسم افتتاحیه المپیک لندن 2012.

 
 

 
• 175 میلیون – میانگین تعداد توییت های روزانه ارسال شده در 2012.

• 37٫3 سال – میانگین سن کاربران تویتر.

• 307 – میانگین توییت های سالانه ارسال شده توسط هر کاربر.

• 51 – میانگین تعداد دنبال کنندگان (فالوورهای) هر کاربر.

• 163 میلیارد – توییت های ارسال شده از زمان راه اندازی تویتر تا ژولای 2012.

• 187 میلیون – تعداد کاربران LinkedIn.

• 135 میلیون – تعداد کاربران فعال ماهیانه گوگل پلاس.

• 5 میلیارد – دفعات فشرده شدن دکمه +1 گوگل پلاس در هر روز.

 
مرورگرهای وب جستجو

 
• 1٫2 تریلیون – تعداد جستجوهای انجام شده در گوگل طی 2012.

• 67 درصد – سهم گوگل از بازار جستجوی آمریکا.

 
موبایل

 
• 1٫3 میلیارد – تعداد تلفن های هوشمند مورد استفاده در دنیا.

• 5٫3 میلیارد – تعداد موبایل های مورد استفاده در دنیا.

• 5 میلیارد – تعداد کاربران موبایل در دنیا.

• 465 میلیون – تعداد اسمارت فون های اندرویدی فروخته شده در بازار طی 2012. سهم 66 درصدی بازار.

• 31 درصد – کاربران اینترنتی آمریکا از تبلت و کتابخوان الکترونیک استفاده می کنند.

• 13 درصد – ترافیک اینترنت دنیا روی موبایل ها است.

• 1٫3 اگزابایت – میزان ترافیک دیتای ماهیانه مصرف شده روی موبایل ها در دنیا.

• 59 درصد – از ترافیک موبایل دنیا صرف تماشای ویدیو شده است.

• 500 مگابایت – میانگین ترافیک دیتای ماهیانه مصرف شده توسط هر اسمارت فون.

• 504 کیلوبیت بر ثانیه – میانگین سرعت شبکه دیتای موبایل جهانی.

 
عکس ها

 
• 7 پتابایت – حجم عکس های اضافه شده به فیسبوک در هر ماه.

• 300 میلیون - تعداد عکس های جدید اضافه شده به فیسبوک در هر روز.

• 5 میلیارد – تعداد عکس های آپلود شده در اینستاگرام از ابتدای کار تا سپتامبر 2012

• 58 – تعداد عکس های اضافه شده به اینستاگرام در هر ثانیه.

• 1 – آیفون 4S اپل، محبوب ترین دوربین کاربران فلیکر بوده است.
 
6
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۱۵:۳۵:۱۹
سوالات اینترنتی ایرانیان:

چند درصد سایتها در ایران فیلتر هستند؟
روزی چند سایت فیلتر می شوند؟
ایرانیان بطور متوسط چند بار در روز با صفحه پیوندها روبه رو می شوند.
چند روز در سال بدون اطلاع رسانی ایمیلها قطع می شوند؟
کابل اینترنت ایران موجود در خلیج فارس چند بار در سال با گیر کردن لنگر یا گاز کوسه ها قطع می شود؟


تکمیل بقیه بعهده دوستان! (1218067) (alef-15)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۰۹:۲۹:۱۱
در روز چند ساعت از وقت کاربران ایرانی به دلیل کندی سرعت هدر می رود؟
چقدر اعصاب از کاربران ایرانی هر روز خرد می شود؟
چقدر ایرانی ها از صفحاتی که هیچگونه محتوای خاصی ندارند ولی فیلتر هستند تعجب می کنند؟ (1219219) (alef-10)
 
میلاد
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۲۰:۵۹:۵۸
عجـــــــــــــــــــــــــــــب! (1218580) (alef-15)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.