نظر منتشر شده
۱۰۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 176822
ادعای خطرناکی که لاریجانی تکذیب کرد؛
رهبر انقلاب بر تسریع فاز دوم هدفمندی تاکید ندارد
بخش اقتصادی الف، 7 بهمن 91
تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۱
رییس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از سودان در جمع خبرنگاران تاکید کرد، رهبر انقلاب هیچ تاکیدی بر شروع هر چه سریع تر فاز دوم هدفمندی یارانه ها ندارند.

به گزارش الف به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در پاسخ به این ادعا که گفته شده است درجلسه برخی از نمایندگان دولت و مجلس با حضور رئیس قوه مقننه و در حضور رهبر انقلاب، معظم له بر اجرای هر چه سریع تر فاز دوم هدفمندی یارانه ها تاکید کرده اند، گفت: خیر، ما چنین چیزی را تایید نمی کنیم.

وی افزود: هر جلسه ای که بین دولت و مجلس و یا جداگانه باشد، رهبرمعظم انقلاب تاکید دارند که تا جایی که ممکن است با همفکری کارها به جلو پیش برود و اگر اختلاف دیدگاهی نیز از نگاه مسائل تخصصی است با همفکری به هم نزدیک شوید، اما ایشان دستوری ندادند.

لاریجانی هم چنین تصریح کرد: این که هدفمندی یارانه ها نیمه راه است، بسیار روشن است و نیازی نیست به صحبت های رهبر معظم انقلاب نسبت داده شود اما این که ادامه این مسیر هدفمندی باید در شرایط امروز صورت گیرد یا به زمان دیگری موکول شود مسئله اصلی است.

وی تاکید کرد: اصلا چنین چیزی مطرح نشده است و ایشان هیچ تاکیدی بر اتمام این کار با سرعت ندارند.

لازم به یادآوریست برخی دولتمردان در روزهای اخیر مدعی شده اند اجرای سریع فاز دوم هدفمندی یارانه ها خواست رهبر انقلاب است و بر اساس همین ادعای نادرست، از رسانه ها می خواهند تا مخالفت اکثریت مردم، کارشناسان، ائمه جمعه و کارآفرینان کشور با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را منعکس نکنند.

دکتر علی لاریجانی در خصوص تعیین زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: باید روی این مسئله فکر کرد که با توجه به مجموع شرایط کشور، آیا امکان چنین اقدامی هست یا خیر و از اساس ادامه این مسئله به چه صورت باید انجام شود.

لاریجانی درباره ابلاغ قانون منع ادغام وزارتخانه ها و رفتار مجلس در روزهای آینده نیز گفت: دولت تا تاریخ معینی فرصت دارد تا برای وزارتخانه مربوطه وزیر و یا سرپرست معرفی کند و معاونت نظارت مجلس در این خصوص وارد عمل شده است، چرا که دولت حق تصرف در این وزارتخانه را ندارد و حضور آنها بیش از مهلت تعیین شده خلاف قانون است.

رییس مجلس شورای اسلامی هم چنین تصریح کرد: بر این مبنا معاونت نظارت وارد عمل شده و نامه های لازم در این خصوص ارسال و مسئله در حال پیگیری است و دولت باید تا مهلت تعیین شده به وظیفه قانونی خود عمل کند.

لاریجانی در خصوص جلسات شبانه دولت و مجلس و دلیل غیر علنی شدن نتایج این جلسات گفت: برای اعلام نتایج جلسات باید به نتایجی رسید.

وی افزود: این که دولت و مجلس با هم جلسه داشته و به یک تقارب ذهنی در خصوص معیشت مردم با هم برسند، کار درستی است و الان نیز در کل معلوم است که بین دولت و مجلس در خصوص این که چگونه شرایط کشور بهبود یابد، اختلاف نظرهایی وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: در این جلسات اگر بنا این باشد که برای نزدیک شدن آراء در جهت این که چگونه وضع معیشتی مردم بهبود یابد، تلاش کنیم، کار درستی است اما تا زمانی که به نتیجه نرسیده ایم دلیلی برای علنی شدن نیست، چرا که به هر حال هر اظهار نظری یکسری تبعات دارد و ممکن است به نتیجه ای نرسد لذا به نظر من اگر نتیجه ای گرفته شود اعلام خواهد شد.
 
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۲:۱۸
به اعتقاد بنده، حتی اگر مقام معظم رهبری نیز بر اجرای فاز دوم هدفمندی تاکید داشته باشند، با توجه به اینکه این مسئله یک امر اقتصادی بوده و موضوعی کاملاً تخصصی می باشد، لذا همچنان اقتصاددانان از فرصت اظهار نظر و ارائه راهکار برخوردار بوده و نمایندگان نیز می توانند با آن مخالفت کنند.
حقیقتاً نمی شود که در کشوری که نظامش کلمه "جمهوری" را دارا است یک نفر در همه زمینه ها نظر تخصصی داشته باشد.
البته چنانچه مقام معظم رهبری بنا به صلاحدید طی "حکم حکومتی" نظری داشته باشند می توانند ابلاغ نموده و مسئولین بر اساس قانون اساسی الزام به اجرای آن خواهند داشت. (1103253) (alef-1)
 
رئیسی
Sweden
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۲۷:۲۴
وقتی خود رهبری در کردستان در دیدار با دانشجویان کرمانشاهی فرمودند:«رهبر نه حق دارد و نه می‏تواند با تصمیم‌های دیگر قوا مخالفت کند.» چگونه یک عده میخواهند وبه خوداجازه میدهنددر هر امری مخصوصا در امری مثل اجرای فاز دوم یارانه هاکه با زندگی ومعیشت مردم ارتباط مستقیم داره وفاز اولش صدمات جبران ناپذیری به وضع اقتصادی وروح وروان مردم زده با هزینه از رهبری کار خودرا پیش ببرند.از نمایندگان دلسوز وواقعی مردم در مجلس که با اجرای فاز دوم یارانه مخالفندومردم آنهارامیشناسندانتظارمیرودقاطعانه دربرابر این بلوفها وشایعاتی که خداروشکر رئیس محترم مجلس امروز خط بطلانی برآنهاکشیدبایستندونگذارند دولت به بهانه اجرای این فاز حتی پنج درصد چیزی را گران کندوفشار برمردم بیچاره راافزون کند.شمابرای دفاع از حقوق مردم سوگند خورده اید وخدای ناکرده رفتن زیر دین 75میلیون نفر عذاب ابدی برایتان در پی خواهدداشت.والعاقبه للمتقین (1103430) (alef-13)
 
محمد میانجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۰۶:۲۵
از مقام معظم رهبری عاجزانه تقاضا داریم به داد مستضعفین برسند و با حکم حکومتی جلوی سیاسی بازی مجلس و دولت رو بگیرند
تورم خفه کرد ملت رو
آقا جان فقط امیدمان شمایید
به دادمان برسید (1103622) (alef-13)
 
بچه ی شازند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۶:۳۱:۱۹
وقتی امیدتو از خدا ببری و به بنده خدا دل ببندی آرزو می کنم مرحله سوم و چهارم هدفمندی هم سرت بیاد (1103760) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۱۳:۵۳
حرف شما کالا" درست است ، زیرا در صورت صدور حکم حکومتی مسئولیت خوب و بد آن نیز با صادر کنند حکم است (به همین خاطر تا کنون فقط در موارد معدود حکم صادر شده) اما در غیر اینصورت مسئولان اقتصادی نمی توانند اشتباهات خود را به نظر مثبت رهبری نسبت دهند ، متاسفانه کلمه "مسئول" معای خود را از دست داده است . (1103629) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۹:۳۲:۱۵
مرد حسابی.این هدفمندی کمرمون رو تا کرده تو فشار اقتصادی.تز این منظر بنگر (1104016) (alef-13)
 
عادل
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۳:۴۰:۴۵
متاسفانه برخی برای پیشبرد اهداف خودشان با استفاده ابزاری از نام رهبری میخواهند هیچ فرد و نهادی در برابرشان مقاومت و انتقاد نکند و با این تاکتیک طرح ها و کارهای خودشان را پیش می برند.... که البته این نوع عملکرد و تاکتیک در زمانی که طرحی ناموفق و موجب نارضایتی مردم شود صدمه به موقعیت و جایگاه رهبری نیز می باشد. (1104395) (alef-13)
 
فری
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۹:۳۳:۳۱
بله خواهش میکنم
ممنون میشوم
البته قرار است قیمتها به فوب خلیج فارس برسه
یک نکته ظریف اینه که
دستمزدها هم به فوب خلیج فارس برسه
بیمه ها هم اونشکلی بشه
شهرداری و شهرسازی و تسهیلات شهری هم فوب خلیج فارس بشه
اصلن ما مثل یک کشوری بشیم
کویت امارات ترکیه فنلاند مالزی هند کوبا ........
قیمتها و دستمزدها و حقوقها همگی مثل یک کشوری بشیم که دیگه کسی دبه نکنه و بهونه نیاره (1104760) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۵:۱۲
اجراي فاز دوم هدفمندي طوفانزاست از ما گفتن. (1103260) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۴۳:۲۴
خوب شد رئیس مجلس از سودان اومد.پنج روز دیرتر می اومد با یکسری اصلاحات وکاهش دادن بعضی اعداد وارقام تصویبش میکردند.وای بر این نمایندگان (1103456) (alef-13)
 
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۶:۰۹:۵۶
باور كن منم همه ي ترسم اينه كه اين نماينده ها دوباره خام دروغ هاي اين دولت بشن. آخه آدم عاقل كه نبايد از يه سوراخ دوبار گزيده بشه! (1103733) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۱:۵۰:۴۵
اخر این قصه هم به اینجا ختم میشه :
بنزین 700 تومانی فعلی 2500 یا 2200 نخواهد شد بلکه یه رقمی بین 1000 تا 1200 قیمت گذاری میشه و نمایندگان هم به اون رای مثبت میدهند
و ملت هم بخاطر این قضیه باید شکرگذار و دعاگوی دولت باشند
سیاست دولت : (( مردم رو به مرگ میگیرند تا به تب راضی باشند )) (1104191) (alef-13)
 
طرف
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۹:۰۳
نظر مردم در باره هدفمندي بر نظر هركسي وهر مقامي مقدم تر است (1103264) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۳۱:۲۲
چون رييس جمهور بيش از 20 ميليون راي آورده، نظرش براي 75 ميليون جمعيت كشور، الزام آور است. (1103545) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۹:۱۳:۴۲
تک نماینده ها درصد رای که از مردم گرفتن از درصد رای رییس جمهور بیشتر .
پس رییس جمهور به حرف نمایندگان ملت گوش بده (1103991) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۰:۲۸:۵۱
مردم رای دادند، چک سفید که امضا نکردند که این آقا هر کار خواست انجام دهد. تازه همون رای هم زیر علامت سوال است (1104083) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۲۲:۴۰:۳۸
شخصی رفت نونوایی نون بگیره دید صف شلوغه حسابی پیش خودش فکر کرد چیکار کنم .با صدای بلند به کسایی که تو صف بودن گفت کوچه پایینی آش میدن و خیلی ها صف رو رها کردن رفتن دنبال اش کذایی .بعد خود طرف هم شک کرد گفت نکنه واقعا اش میدن .نونو بیخیال شد رفت دنبال جمعیت برای گرفتن اش (1105958) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۲۲:۵۵:۰۶
ما ز زر گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید (1105987) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۹ ۰۱:۲۹:۰۳
من با این استدلال موافقم کسایی که منفی میدهند علت را بگویند (1106281) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۳۹:۲۸
مردم هم درنظر سنجی برنامه تلویزونی "پایش" با 85 درصد مخالفت خودشان را با اجرای فاز 2 هدفمندی اعلام کردند (1103567) (alef-13)
 
اميررضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۶:۳۲:۰۸
آقاي لاريجاني عزيييز
متاسفانه يکدستي و در خدمت دولت بودن مجلس باعث شده اشخاصي مثل شما و آقاي توکلي و... به عنوان نمايندگان به فکر مردم و نگران وضع مردم قلمداد بشن ديگران که تنها مطيع اوامر ملوکانه دکتر هستند.
لطف کنيد به جاي رفتن به سودان و... که اصولا براي ملت خاصيت و عايده اي ندارد در کشور بمانيد بلکه مانعي باشيد بر سر سيل خروشان وکيل الدوله ها شايد بتوانيد جلوي اين تصميمات و قوانين ضد مردمي را بگيريد . حالا بايد فهميد آن وقت که ميگفتند از یکدستي و یکنوايي مجلس بپرهيزيد چه حرف درستي بود .
در ضمن لطف کنيد در سيما يک نظرسنجي پيامکي فراگير برگزار کنيد تا نظر مردم را در خصوص اين قانون خوب اما بدون مجري خوب را بدانيد که هم خير مردم در اين هست هم سود پيامکها به جب مخابرات ميرود. (1103761) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۱:۳۵:۵۸
چرا نظرسازی می‌کنید؟ 85 درصد مردم اولویتشان را گرانی دانستند که حتی من که با اجرای مرحلۀ دوم موافقم، برخورد با گرانی را در اولویت می‌دانم. برخورد با گرانی از طریق افزایش یارانۀ نقدی. (1104175) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۱۸:۳۶:۰۰
خجالت بكشيد لطفاً ... نكنه شما از فروشنده ها و دلال هايي هستيد كه از افزايش نقدينگي سود مي برند ؟ ! (1105531) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۲:۱۴:۵۷
مقام معظم رهبری درباره هدفمندی هیچ نظری را ارائه نداده اند ایشان معمولا مردم را محترم شناخته واگر نظر داشته باشند در سخنرانی های خود به مردم می گویند....این مقاله بالا یه جور طله تله مطبوعاتی است که می خواهند از یه واقعیت به نفع خود و به ضرر دولت و مردم استفاده کنند ....
ایشان نظری ندادند که موافق باشند یا مخالف....
این مسئله مثل یکی از گله های احمدی نژاد از مجلسی هایی است که یه روزی با پرچم احمدی نژادی بدون وارد مجلس شدن و بعدا زیرش زدن و شروع به تهمت های مختلفی کردند ....نمونه هاش فراوانه ...مثلا تو همون قضیه خاص ایشون می گفتند من تو یه اتاقه پستو خصوصی و دو نفری با حضرات آقا جلسه داشتیم و موضاعات هم برای ایشان مهم بود ومسئله ای نبود که نیاز به باز گویی باشه ...ولی فرداش خبر گزاری ها هر کدام برای خود چند صفحه شرح آن جلسه دونفری ما رو حدث زدند و نوشتند ...وکسی هم جلو شو نو نگرفت ...اخرشم تو نتیجه تحلیلاشون گفتند:
" احمدی نژاد ولایت پذیر نیست إإإإإإإإ جلل خالق
ولی در کل این حرفا و کارا درست نیست...حق الناس داره (1104235) (alef-13)
 
محمد-ع
Canada
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۲۲:۴۰:۴۹
مگر کشور قانون ندارد که بر اساس آن در رابطه با هدفمندی تصمیم گرفت !!!؟؟ (1105960) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۴۴:۱۲
اجراي مرحله دوم با اين شرايطي كه مردم در تأمين نيازهاي رورانه خود مانده اند ضربه ايست بر پيكر ملت،آقايان قبل از تصميم قطعي بهتر است سري به بازار بزنند(البته بجز بقالي سركوچه رئيس جمهور) و ببينند چه بر سر مردم آمده است اينكه مسؤلين قصد انجام مرحله دوم را دارند 2 دليل دارد":
بيخبر از وضع معيشت ملت و خالي شدن خزانه كشور،باعث و باني اين فجايع هم دولت فعلي است. (1103269) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۱:۵۰:۱۳
آقا مگراهداف اجرای فازاول تحقق پیداکرده . چرا چشماتونو بستید و همش سیاسی کاری کارمی کنید. (1103280) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۳۲:۲۷
فاز اول آنقدر موفق اجرا شده كه حتي از اهداف اوليه هم فراتر رفته است. چشمان ما كاملا باز است. (1103548) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۲:۳۴:۰۴
شما به دلار حقوق ميگيري ؟ (1104542) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۴۸:۲۱
البته که تحقق پیدا کرده !!! مگه نمیبینی ؟ پراید شده 15 میلیون . (1103582) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۸:۱۲:۱۴
بنزین از 100 تومان شده 700 تومان بعد دلار هم اونقدر رفته بالا که قیمت بنزین از اولش کمتر شده (در نرخ بین المللی). تنها مشکل اینجاست که حقوق کارگر و کارمند تغییر نکرده وگرنه هرچی قیمت ها رو ببرن بالا دلار میره بالاتر و هیچ فایده ای نداره. (1103902) (alef-13)
 
خدمتگزار بزرگ
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۳:۴۴:۲۸
امروز شده 17.5 میلیون و ارز و طلا هم ظرف چند ماه 2 برابر شده و بیشتر کالاها بیش از 50 دصد افزایش قیمت داشته.... افتخاری بیش از این! به این میگن " خدمتگزاری " به ملت... خدائیش کی میتونه اینجوری خدمتگزرای کنه و به خدمت مردم برسه؟! (1104403) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۱۴:۰۵:۵۵
امروز شد 17 میلیون !! (1105024) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۱۴:۱۲:۲۵
پراید شده 17.5 میلیون تومن برادر جان (1105046) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۹ ۱۳:۴۸:۳۸
پراید مدل 90 شده 17/5 میلیون برادر احمد (1106871) (alef-13)
 
مهیار
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۱۸:۱۵
امیدزارم الف با سعه صدر نظرم رو منتشر کنه:

به نظر من هدفمند کردن یارانه ها و یا صریح تر بگوییم آزاد سازی قیمت انرژی در کشور از نظر هر شخص عاقلی صحیح و شدنی هست .یعنی با این وضع انرژی چه در جهان و چه در ایران با آزاد سازی قیمت ها ی انرژی میشه گام های موثری برای صرفه جویی برداشت.بخصوص که ما ایرانی ها مقدار مصرف انرژی مون از متوسط جهانی خیلی خیلی بیشتر هست.

تازه دولت هم قیمت های انرژی رو به معنای واقعی آزاد سازی نمی کنه و به جاش خودش مبلغ یارانه رو به مردم میده تا خودشون مدیریت کنن.
با ای توجیه به نظرم همه موافق باشن که هدف مندی صورت بگیره ،بنابرین از این لحاظ رهبری هم نظرشون کاملا مثبت هست و شاید بخاطر همین برخی دولت مردان ادعای اینکه رهبری تاکیدی بر اجرای طرح دارند ، می کنن.

اما اما

واقعیت اینه انگار دولت این تورم و گرانی رو نمی ببینه و درک نمی کنه .کسی با صرفه جویی در انرژی مشکلی نداره ! مشکل این گرانی هست که در پی هدفمند کردن یارانه ها بجود آمده!(من موندم چرا رئیس جمهور این واقعیت رو قبول نمی کنه)

اصلا بر فرض که این گرانی محصول هدفمندی یارانه ها نباشه ، واقعا دولت چطور به این نتیجه رسیده که با اجرای دور دوم هدفمندی این گرانی از بین میره ؟؟؟

اصلا بر فرض با اجرای دور دوم گرانی دیگه ای هم حاصل نشه ، آخه دولت محترم! این گرانی که همین حالا موجود هست با 200 یا 300 هزار تومن که قرار ه به بهای انرژی بپردازیم چه جور از بین میره؟؟؟!!!!
من میترسم که این بحث دور دوم هدفمندی یارانه ها سناریوی دولت باشه برای این که از فشار ناشی از گرانی ها خودشو خلاص کنه و تا پایان این چند ماه بهانه ای باشه تا به اصل موضوع نپردازند !
از طرفی هم نظر رهبری هم ممکنه مثبت باشه و تا خودشون نگفتن زیاد نمیشه اگمانه زنی کرد ، مثله قضیه سوال از رئیس جمهور ! (1103327) (alef-1)
 
ahora
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۰۴:۳۲
یکی از شرائط ورود به بازار جهانی یا همان wto آزاد سازی و شفاف سازی اقتصادیست.
اما زیرساختها باید از همه نظر مهیا باشد.
ما هنوز شرائط لازم را نداریم.
باید تولید تقویت شود.
صادرات امکان پذیر باشد.
صنعت گردشگری قوی بشود.
و... (1103499) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۳۲:۳۹
مردم ظاهرا تو این بازی هیچ نقشی ندارن نه مخالفتشون نه ناراضی بودنشون نه به فقر بیشتر فرو رفتنشون مهم حرف دولت که به کرسی بشینه
اگه نمایندها فقط ذره ای مردم و زندگی ملت رو ببینن اینجوری به خواسته های دولت تن نمیدن
دولت گفته با گرون شدن دلار فواید فاز یک هم از بین رفت پس فاز 2 رو شروع میکنیم خوب یعنی واقعا یکی نیست بگه کی دلار رو گرون کرد ؟ چرا بانک مرکزی همین الان دلار تزریق نمیکنه به بازار که از 3500 بیاد لااقل رو 3000 ؟
به خدا این مردم عقل دارن شعور دارن چرا فکر میکنن ... (1103355) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۳۳:۴۲
دولت برخاسته از مردم و نماينده مردم است. چرا سفسطه مي كنيد. (1103551) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۲:۳۹:۲۰
بله درسته رييس جمهور ه نماينده و وكيل مردم هست ولي......ولي ميدونستيد وكيل حق نداره به ضرر موكل مرتكب كاري بشه ؟؟؟؟!!!!! (1104543) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۲:۵۶:۰۷
میزان رای ملت است. و مردم هم می گویند اجرا نشود. (1103385) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۳۴:۴۳
شما آيا " خود مردم پندار" شده ايد؟ مردم با راي دادن به رييس جمهور گفته اند كه بايد اين طرح اجرا شود. (1103555) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۹:۲۰:۰۲
مردمی که شما از آن دم می زنید الان از انتخاب خود پشیمان شده اند و برای تمام شدن ریاست ایشان لحظه شماری می کنند (1103998) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۰:۳۶:۴۷
من نمیدونم طرفداران دولت موقع اظهار نظر اصلا فکر می کنند؟!
آخه در انتخابات 88 بحثی درباره هدفمندی وجود داشت؟! اولین بار که احمدی نژاد بحث تحول اقتصادی رو مطرح کرد سال 89 بود. اصلا کسی نمیدونست یارانه نقدی چیه؟! احمدی نژاد یه روز اومد توی تلویزیون در یکی از مصاحبه های تک نفره خودش اعلام کرد که یک برنامه تحول اقتصادی دارد که در صورت اجرا فقر در کشور ریشه کن خواهد شد!
البته شاید حرفش درست بود، با اجرای کامل این برنامه فقرا (و بالطبع فقر) کلا ریشه کن خواهند شد! (1104093) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۱۳:۲۲:۴۷
رئیس جمهور در مبارزات انتخاباتی نگفته بود پراید را میکنه 15 میلیون، ارزش پول ملی را کمتر از واحد افغانی میکنه، تورم را الا ماشا ا.. می بره بالا ، اقتصاد را به این روز میکشونه، نگفته بود که بعدها مدعی میشه مجلس دیگه در راس امور نیست و... (1104948) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۰۶:۱۸
واقعا مجلس توان جلوگيري از خلاف هاي بي سابقه را دارد اگر دارد چرا كار به اينجا رسيده است (1103396) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۳۶:۵۵
اين خلاف هاي بي سابقه كجاست؟ اگر مجلس توان جلوگيري از خلاف دارد ولي كاري نمي كند، به اين معني است كه خلافي وجود ندارد. (1103560) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۰۸:۳۸
رهبر انقلاب برخی بی مدیریتی ها را درک مکنند 1- باعث تحریم در موردحلاکاس 2-سو مدیریتی در هدفمند کردن فاز اول 3- دلار 1100 تومانی به 3500 تومان فروخته 4-حالا مراحله فاز دوم که 5 ماه ماننده به پایان دولتحالا مخواهد بهران به بار اورد (1103399) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۷:۴۹:۰۳
ناشناس جان، قربون قلمت! این فارسی بود که نوشتی؟ البته یک مثبت به نظرت دادم ها.. (1104625) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۴:۵۴
اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران با اجرای فاز دوم هدفمندی در این شرایط فشار شدید اقتصادی بر مردم و توسط این دولت شدیدا مخالفند پس لطفا به نظر مردم هم دولت و هم نماینده ها احترام بگذارند . طی دو هفته گذشته بخاطر وجود ترس از اجرای فاز دوم بازار مسکن کلی به هم ریخته و با تورم کاذبی که توسط دلالان و خریدارهای هول شده بوجود اومده حبابی شده تازه این شایعه اجرا بود اگر اجرا بشه اون هم توسط این دولت فاتحه بازار رو باید خوند (1103474) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۷:۱۵
ايكاش رهبر معظم انقلاب نظر بنده را ملاحظه مي نمودند .رهبر عزيز و بزرگوار ايران ،خواست اكثريت مردم اجراي هدفمنديست اما متاسفانه درشرايط فعلي و تيم ضعيف اقتصادي فعلي اجراي آن نه تنها به سود كشور نيست بلكه تبعات شديدي بر اقشار ضعيف جامعه و اتحاد و امنيت كشور دارد لذا خواهشمند است دستور فرمايند اجراي آن تا ايجاد بستر و شرايط مساعد و با تيم قوي اقتصادي در دولت بعدي اجرا گردد. با تشكر (1103483) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۸:۴۱
گوشت گوسفندی شده کیلویی 26500 تومان و مرغ هم 5200 تومان خیلی بی سرو صدا همه چیز داره گران میشه و ملت نمیداتد چه خاکی به سرش بریزد.فاز اول که اینه خدا بداد فاز دوم برسه. (1103487) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۸:۰۳:۵۱
قیمت های بالا و عدم توان خرید مشکل من و شماست ، این ها مشکل آقایان نیست به خصوص که ظاهرا بعضی از حضرات گوشت نمی خورند.
مگر اشکنه را خدا از شما گرفته که دنبال گوشت و مرغ هستید؟! (1103894) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۰۵:۱۱
اگر اين دولت مجوز اجراي طرح هدفمندي را بگيرد بدون توجه به قول و قرار ها و با نظر خود آن را اجرا خواهد نمود و تا مجلس به خودش به جنبد دوره رياست جمهوري تمام شده و نتيجه آن بيچارگي مردم خواهد بود و دولت بعدي نيز تمام خرابكاري احتمالي خودرا به گردن دولت قبلي خواهد انداخت و باز بدبختي مال مردم است خواهشمند است اجازه ندهيد اين دولت هدمندي را اجرا كند بابا با چه زباني مردم حرف بزنند نگذاريد هدمندي را اين دولت اجرا كند چون اينكاره نيست اله كبر باز هيچ گوش شنواي نيست .....خدايا به داد مردم برس مجلس دارد خام رييس جمهور ميشود (1103503) (alef-13)
 
Meek
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۹:۳۰:۱۰
اینکاره هم باشد، که نیست، با این شالوده ریزی این کار تا 15 سال دیگر
قابل از سرگیری نخواهد بود. حداقل 15 سال برای اینکه از ضعفـــــــاء
آنها که قابل احیاء هستند، احیاء شوند و آنها که بازگرداندنشان به حیــات
دیگر مقدورنیست، مثل خود من، خرقه تهی کنند. (1104013) (alef-13)
 
رهرو رهبر
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۰۸:۵۰
من هم مطمئنم اینها جو سازیست.
چون معظم له که همیشه پناه مردم قشر ضعیف بوده اند و پاسدار مردم قیور ایران بوده اند امکان ندارد چنین نظری داشته باشد ایشان به خوبی میدانند که با اجرای فاز دوم مردم ضعیف واقعا نابود میشوند به نظر من کسانی که می گویند معظم له موافق اجرای فاز دوم هستند می خواهند اشتباهات و ضربات ویران کننده تصمیماتشان را به حساب آقا بنویسند که ما هیچ گاه این را قبول نخواهیم کردند و باور نخواهیم کرد (1103509) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۹:۴۸:۰۲
آقا جان دولت در اثر بي‌كفايتي و همچنين تحريمها (كه باز بخش اعظم آن ناشي از بي‌كفايتي در ديپلماسي است) در آستانه ورشكستگي قرار داره و چاره‌اي به جز خلق راههايي جهت جبران كسري بودجه نداره، حتي به قيمت خرد كردن كمر اقشار آسيب‌پذير جامعه.
اقتصاد ايران يك اقتصاد بيمار و فاسده و متاسفانه گردش ثروت و سودها در دست كساني است كه دولت به دليل روابط سياسي و اقتصادي حاكم بر كشور، انگيزه، توانايي و عرضه گرفتن جريمه و ماليات از اونها رو نداره. بنابراين بايد كسري بودجه رو از دم دستي‌ترين و ضعيف‌ترين افراد جامعه تامين كنه تا حداقل بتونه كارهاي جاري رو پيش ببره و حقوق كارمنداش و از اون مهمتر، پاداش مديراش رو بده.
بعنوان مثال شما يك مقايسه بين صنعت خودروسازي و كشاورزي در مملكت بكن. چند نفر در صنعت خودرو مشغول به كار هستند؟ چند نفر در زمينه كشاورزي فعالن (و چند برابر هم ميتونن بالقوه فعال بشن)؟ چند تا كشور در دنيا به خودروسازي سوبسيد ميدن؟ چند كشور در دنيا از كشاورزيشون حمايت خاص ميكنن؟
در كشور ما دولت دهها ساله از خودروسازي حمايت ميكنه ولي اين صنعت هنوز به جايگاه مناسبي دست پيدا نكرده و بلكه به تنبلي عادت كرده؟ چرا؟ چون مديران اين صنعت ارتباطات خوبي با جاهاي خوب پيدا كرده و در موقع مناسب حق حسابهاي لازمه را مي‌پردازند و از حمايتهاي لازم برخوردار ميشن. كشاورزها كه سنديكا و اتحاديه مناسبي ندارند و غالبا بصورت خرده‌پا و منفرد به فعاليت مي‌پردازند، دستشون به جايي بند نيست. اين ميشه كه دولت عوارض آنچناني براي ورود خودرو وضع ميكنه ولي گندم كشاورز داخلي رو (در جهت حمايت از كشاورزي در هند و پاكستان و آمريكا و كشورهاي ديگه!) پايين تر از قيمت جهاني ميخره.
همين نگاه رو گسترش بده به بقيه مسائل سياسي و اقتصادي مردم و هدفمندي يارانه‌ها. متاسفانه دارن همه كوخ‌نشينان رو به يك موي كاخ نشينان ميدن (1104783) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۲۳:۱۰:۵۸
نظرت عالی بود (1106020) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۰۹:۱۲
خسته شدیم
این همه دروغ که به مردم میگید خودتونو خسته نکرده ؟
اصلا این هدفمندی هیچ سودی واسه دولت نداره!!!!!
فقط بفکر ما مردم بدبخت بیچاره اید!!!!!
بابا نمی خواهیم خسته شدیم از این گرونی نحملمون تموم شده (1103510) (alef-13)
 
آرمينا
France
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۱۹:۰۱
چرا هدفمندي از اول به راي مردم گذاشته نشد اكنون نيز دير نشده واقعا"ازشعار شما جمهوري است چرا به راي مردم هفمندي مرحله دم رانمي گزطاريد از راست ميگوييد ... (1103529) (alef-13)
 
1360
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۳۵:۵۱
ضمن احترام برای دلسوزان مملکت متاسفانه عده ای اشتباه کردن
و اجازه دادن این دولت سرکار بماند
هدفمندی یارانه یا قطع سوبسید در تمام جهان اجرا شد
و کشورها خودر ا بالا کشیدن ولی در ایران و حال و هوای امروز ایران
که با کل دنیا با طرف هستیم قابل اجرا نیست
و به نظر میرسه که تا دولتی نیاییید تنش زدای را در پیش بگیرد به همین منوال
پیش خواهیم رفت
غنی غنی تر و فقیر فقیر تر
بهتر است سیاستهای کلی نظام مورد بازبینی قرار گیر د
وحی منزل قران کریم است نه سیاست (1103558) (alef-13)
 
تاسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۶:۳۶:۴۴
واقعا براي اين مجلس بي خاصيت متاسفم.
نماينده مردميد یا مريد و غلام آقاي دکتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1103768) (alef-13)
 
Meek
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۹:۲۴:۵۶
باورکن صدماتی که از سودجویان و رانت خواران و رشوه گیران و اختلاس چی ها و محتکران و گران فروشان و نزول خواران و............. به مردم ما وارد میشود، بسیار
بیش از آن است که از طرفیت با کل دنیا متحمل میشویم. (1104009) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۱۴:۵۰:۱۲
كي گفته هدفمندي يا قطع سوبسيد در تمام دنيا اجرا شد..؟ در خود آمريكا قريب 40ميليون نفر از سوبسيد استفاده مي‌كنند! (1105134) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۴۵:۵۶
یکی تحقیق کنه که این هدفمندی کلا" چند فاز داره ؟ ما حاضریم سهم همه فازها رو همشو یکجا بدیم به دولت به جای اینکه اینجوری کم کم از جیبمون برداره . (1103578) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۶:۱۸:۱۷
هدفمندی یک سریال است که تازه شروع شده سال دیگر مثلا" دلار میشود پنج هزار تومان دوباره شروع میکنند به اینکه بنزین قاچاق میشود ویا اینکه انرزی به مردم ارزان داده میشودو در اروپاو امریکا چنین نیست...میبینید که ما در یک چرخه معیوب گرفتار امده ایم (1103743) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۴:۵۸:۰۷
هر چه زودتر انجام شود
رسانه ای شدن به صلاح مردم نیست
34 سال مملکت را با ارزانی اداره کردن و حاصل آن تورم انباشته 300 درصدی آنهم به بهای از دست رفتن منابع طبیعی به بدترین شکل ممکن !!!
و حالا تولید در این 34 سال تبدیل به یک موجود ناقص الخلقه بی دست و پا و کور و کر و لال پر از امراض مختلف شده
...
قیمت ها هرچه زودتر واقعی شود
اکثرهم لا یعقلون
... (1103603) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۵۴:۳۵
معلومه این تورم برای جیب مبارک شما خیلی خوب و پربار بوده چرا اینقدر یکجانبه فکر می کنید باشه قیمتها 300 درصد بره روش اما ایا حقوق من کارمند هم 300% رفته روش؟؟!!!!!!!!!!!هیچ تناسبی بین درامد و هزینه نیست (1103701) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۶:۳۷:۴۰
دوست عزیز قیمتها کی واقعی می شود؟؟ هدفمندی چند فاز دارد؟؟؟ 2فاز 5فاز 10فاز ؟؟؟ این سیکل معیوب پایان ندارد. شاید به یاد نداشته باشید ولی اولین بار شعار واقعی شدن قیمتها در سالهای بعد از جنگ داده شد یعنی از حدود سال 68 تاکنون ما داریم با گران کردن کالاها و خدمات قیمتها را واقعی میکنیم و باز فاصله بیشتر میشود این سیاست غلط است... (1103769) (alef-13)
 
میثم
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۸:۳۰:۴۱
اگه بخواد قیمت ها واقعی بشه باید 1 دلار بشه 1 تومان (1103926) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۹:۱۶:۳۵
تولید داشت به ثمر می نشست که احمدی نژاد رییس جمهور و تولید را نابود کرد (1103993) (alef-13)
 
Meek
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۹:۱۸:۴۳
ماهم یه زمونی که دست به خاک میزدیم طلا میشد، ولی البته نه مثل اکثر درآمدهای شبهه ناک این ایام، هرچه مردم از گرانی مینالیدند ( آن زمان گرانی چیزی بود مثل 3 ریال بالارفتن قیمت یک کیلو برنج ایرانی یا 5-10 ریال روی یک کیلوگوشت تازه) من به همسرم میگفتم " اینا چی میگن گرونی گرونی". خوشابحالت اگر حلال باشد درآمدهای این ایامت که اجازه میدهد صدایت اینطور از جای گرم بیرون بیاید . مردحسابی کسانی را که پول یک هفته غذای خود و خانواده شان را ندارند درس صبر میدهی : باگرسنگی طاقت پرهیز نماند - افلاس عنان از کف طاعت بستاند،
از گرسنه برای خداوند رزاق هم بنده باقی نمی ماند. (1103996) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۰۰:۵۳
اگر دولت راست ميگويد اقتصاد ايران را از وابستگي به دلار خلاص كند (1103611) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۲:۲۱:۵۳
خوب شد اینو شما گفتید ...این چطور به فکر خود دولت نرسیده بود .....
آهان منتظر بودند شما بگید ....چون تو توهم شما دولت بوجه را تصویب می کند.... (1104246) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۳۰:۱۴
خدا پدر آمریکا را بیامرزد!
وضعیت اسف بار کنونی مملکت حاصل رفتار نسنجیده دولت محترم و مهروز است که یک مرتبه با افزایش سر سام آور حامل های انرژی تیر خلاصی بر پیکر اقتصاد مردم زد . هرچند با زور از افزیش چند برابری بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم در کوتاه مدت جلوگیری کرد و اجازه افزایش های چند برابری قیمت مایحتاج زندگی مردم را به تولید کنندگان نداد و طی چندین نوبت در یک سال، نهایتا قیمت ها را چند برابر کرد و ضمن به ورشکستگی کشاندن بسیاری از کارخانه های داخلی، با لطف دولت آقای اوباما ( ندانم کاری های اقتصادی در دولت مهروز امری کاملا عادی شده است ) این وضع اسفبار را به گردن تحریم هایی انداخت که تا قبل از آن از نظر ریاست جمهوری بی تاثیر بود!
اگر سری به اخبار از سال 84 تا سال 91 بزنیم متوجه می شویم که دولت عدالت محور حتی تا قبل از انجام پروژه باصطلاح هدفمندی یارانه ها متوسط تورم اقتصادی بیش از 60 درصدی را به مردم تحمیل نموده است و تورم اقتصادی بیش از 200 درصدی کنونی که از نگاه حاج آقا احمدی نژاد حدود 26 درصد می باشد تنها به دلیل تحریم ها نیست و دلیل بسیاری از این تورم اقتصادی اسف بار نتیجه سهل انگاری و سیاستهای اقتصادی این دولت محترم در افزایش افسار گسیخته قیمت کالاهای پایه و بی توجهی دولت به مباحث ابتدایی علم اقتصاد است.
آیا چنین دولتی صلاحیت این را داشت که مرحله اول هدفمندی را اجرا نماید؟!
آیا این دولت به دلیل عدم اطلاع از مباحث ابتدایی علم اقتصاد و اعمال سیاستهای نادرست اقتصادی در مرحله اول هدفمندی یارانه ها نباید تنبیه و یا بازخواست شود که اینگونه و وقیحانه به دنبال مرحله بعدی هدفمندی یارانه ها است؟ (1103653) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۵:۳۴:۲۷
آقا معلومه نماینده ای که خدا تومان درآمد رسمی و غیر رسمی داره و دولتمردی که از هزار جا رانت دریافت میکنه ، اصلا حال کارگر بدبخت با حقوق ماهی 400 هزار تومان و 200 هزار تومان اجاره ی ماهانه رو نمی فهمه!خدا شاهده مردم خیلی بیچاره اند...اینقدر به این ملت ستم کشیده ظلم نکنید...مگه قرآن نگفته وای به حال کسی که در آن دنیا ظلم با خود حمل کند؟" و قد خاب من حمل ظلما"...امیدوارم نمایندگان راستین ملت،آقایان توکلی مطهری و ... به داد این مردم برسند!اگه این فاز دوم اجرا بشه،پولدارها فقیر میشن چه برسه به فقرا!!...اگر لحنم تند بود بگذارید به حساب درماندگی و استیصال!!...یا علی (1103658) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۶:۵۶:۴۶
تا زماني كه ارزش پول ملي در برابر ارزهاي خارجي به ثبات كامل نرسد هر گونه ازاد سازي قيمتها كار بيهوده وهزينه براست چون مجدد با افزايش دلار تفاوت قيمت انرژي درداخل مانند قبل زياد مي شود فقط مردم درگير تورم غير قابل كنترل مي شوند با اجراي مرحله دوم فقط دولت در اين مرحله كسري پرداخت خود را تامين مي كند و در مرحله بعدي باز همين كسري را خواهد داشت بيچاره ما مردم (1103790) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۷:۳۰:۲۰
همه پرسی بزارید.مردم همه مخالفند (1103845) (alef-13)
 
فریاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۸:۰۳:۱۶
به دوست عزیزمون که پرسیدند هدفمندی چند فاز داره عرض کنم که در علم الکتریسیته ما تک فاز داریم دوفاز داریم سه فاز داریم اگه بیشتر صنعتی کنیم شش فازهم داریم منتها اگه اون تکفازه مارا بگیره شاید یک لرزه ای به جانمون میندازه یک شوکی هم میده بعد اگه ولمون کنه زنده میمونیم اما اما اما اگه این فازهاش بیشتر بشه دیگه صحبت شوک ولرزه نیست چنان از زمین بلندت میکنه که بعد دوباره چنان به زمین میکوبونه که مثل !!!!! دیگه بی ادبی ایجاشو بگم دیگه جونی در میون نیست (1103892) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۸:۱۶:۱۸
ازحضرت آقاتقاضاداریم که جلواجرای هدفمندی رابگیرندوکلن طرح هدفمندی راغیرقابل اجرااعلام فرمایندگرانی امان جامعه رابریده است. (1103907) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۸:۳۲:۵۲
اجزای فاز دوم به صلاح مملکت است.این یک حقیقت اقتصادی است و می تواند بر مشکلات امروز مرهمی باشد.شما به مرض انتی احمدیسم مبتلا شده اید و چیز دیگری را نمی بینید. (1103933) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۸:۵۶:۴۰
آقایان می گویند ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم. عزیزان ، وقتی کشوری بخواهد جنگی را شروع کند اول باید همه جوانبش را بسنجد و ببیند توانایی ایستادن در برابر متجاوز را دارد یا نه. شما سربازان و فرماندهان این جنگ را با سربازان و فرماندهان جنگ تحمیلی مقایسه کنید. در مورد سربازانی که در جنگ خود را روی نارنجک می انداختند یا زیر تانک می رفتند یا هزاران نوع دیگر ایثار می کردند تا همرزمشان زنده بماند زیاد شنیده ایم. همینطور در مورد فرماندهان مخلص جنگ تحمیلی که بسیاری از آنها در خط مقدم و پیشاپیش سربازان خود فداکاری های بسیاری نموده و جان خود را تقدیم اسلام کرده و بخاطر آن از دنیا و زندگی و لذات فریبنده و وسوسه انگیز آن گذشتند.
اما امروز چه؟
سربازان این جنگ اقتصادی که مردم امروز کشور ما هستند اگر بتوانند آذوقه 1000 سال خود را بخرند و انبار کنند تا خودشان زنده بمانند ، حتما این کار را می کنند . رحم و مروت و انصاف و ایثار نسبت به همنوع از جامعه ما رفته است کسی به ناتوانی و گرفتاری دیگری کاری ندارد و اگر قرار باشد خود را نجات دهد حاضر است بقیه از بین بروند و له شوند تا آن یک تن زنده بماند.( سربازان این جنگ نارنجک را از کنار خود بر می دارند و آن را به سمت دوستان و همرزمان خود پرتاب می کنند)

فرماندهان این جنگ هم که حال و روزشان اظهر من الشمس است . 3 هزار میلیارد تومان اختلاس کرده و به کانادا فرار می کنند و خیلیهای دیگرشان که با وجود خیانتهایشان به کشورشان هنوز هم دانسته یا ندانسته در داخل کشور مشغول تقویت جبهه دشمن و خیانت به کشور هستند و گرای سربازان خودی را به دشمن می دهند.

آقایان تو را به خدا از خواب بیدار شوید . با این سربازان و فرماندهان دنیا پرست بی اخلاق مال اندوز عافیت طلب تنها چیزی که در این جنگ نصیب کشور می شود شکست است. فقط یک عده ای که امام رحمت الله علیه آنها را کوخ نشینان و پابرهنگان و پشتیبانان همیشه نظام و انقلاب می دانست در این شرایط آسیب دیده و از بین می روند و خود می توانید حدس بزنید که انقلاب چه سرمایه ای را از دست می دهد.

آخر مگر اقتصاد ما چند درصد اقتصاد دنیا را شامل می شود. مگر با جز منابع طبیعی خدادادی که آن را هم به هدر می دهیم هنر دیگری هم داریم که پشتوانه اقتصاد ما محسوب شود؟ (1103967) (alef-13)
 
سید
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۱۹:۴۶:۵۹
این دولت از ابتدا هر کاری که خواسته انجام دهد که خلاف قانون و عرف بوده است به ناحق از رهبر معظم انقلاب مایه گذاشته است که مایه تاسف است (1104037) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۰:۰۴:۰۸
افزایش قیمت دلار ذر راستای تامین کسری بودجه دولت و ایجاد صرفه تولید و صادرات صورت گرفت آنهم با کاستن هزینه تولید به قیمت پایین نگهداشتن حقوق کارگران وکمک به معیشت کارکران و اقشار ضعیف با توزیع احتمالی 100 هزار تومن برای خرید شب عید و فراموشی مشکلات معیشتی مردم برای همیشه. (1104061) (alef-13)
 
کارمند
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۰:۴۷:۰۹
جناب آقای توکلی آیا مجلس ودولت و..میخواهید مردم را زجرکش کنید؟شمارا بخدا وسوکندی که خوردید.نگذارید مردم خون گریه میکنند؟هرروز قیمت همه چیز تغیرمیکند. بار خدایا مارا بکش تاازاین وضعیت راحت بشیم.یک کارمند (1104102) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۰:۵۰:۱۳
همین حرف ها در مرحله اول نیز گفته میشد .نمایندگان با توجه به قول های بدون عمل دولت به مجلس چقدر به این قول جدید میتواند اطمینان داشته باشند. مگر ندیدید برای نان چه حرف هایی زده و حال می بینیم وضعیت همان است که قبل بود ولی با قیمت های چند برابر (1104108) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۱:۰۳:۴۸
با سلام به رهبری خواهشمند است از اجرای فازدوم هدفمندی که اجرای فاز اول باعث بد بختی ملت را فراهم آورد واقعا امروز جوانی در حدود 30 الی 35 سالی را در جاده دیدم که در سرمای سوز زمستان با دوچرخه وسایل کناره جاده را جمع آوری می کرد آیا با این امیدی به زندگی در جوان وجود دارد ترا به خدا بنا به فرموده قرآن :
اللهم و صلِّ علی ولی امرکَ القائم المومّل والعدل المنتظر » (1104121) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۱:۲۰:۴۵
بابا با چه زبونی دیگه فریاد بزنیم ....میزان رای ملت است....میزان رای ملت است ..البته اگه آقایون قبول داشته باشند. (1104140) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۲:۱۰:۵۴
آقایانی که دم از رای 20 میلیونی احمدی نژاد میزنید
پس چرا نظرات مخالف با هدفمندی که در واقع مخالفت با نظرات ایشان هست رو نمی بینید
فکر نمی کنید این صدای اعتراض همان خس و خاشاک است که ایشان فرمایش کردند
از روز اول توهین به مردم رو شروع کرد و تا روز آخر هم بر خلاف مصالح مردم و کشور حرکت میکنه
چه درست گفت دکتر توکلی که ایشان بعد از خودش یک مملکت سوخته رو تحویل میده واقعا که گل گفتی دکتر (1104231) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۳:۱۹:۳۴
مگر خودتان نمی دانید كه هي از رهبر هزينه مي كنيد؟ بابا مردم را به خاك سياه نشونديد بسه ديگه .واقعا" نمي فهميد بيش از 80% مردم با طرح حذف يارانه ها مخالفند؟ (1104347) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۰:۰۰:۱۸
هدف دولت از اصرار بر اجرای هدفمندی رأی مردم است چه مجلس و هرکس دیگر بخواهد یا نخواهد او اجرا خواهد کرد (1104431) (alef-13)
 
pm
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۰:۴۴:۵۳
پتانسیل کشور ما انرژی ارزان هست .من در شرایط قبل از تحریم موافق اجرای هدفمندی بودم اما در شرایط فعلی که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم وغرب و امریکا هر روز فشار جدیدی را به حوزه اقتصاد وارد می کنند با اجرای فاز دوم آن در شرایط فعلی مخالفم چون تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی را استفاده از این پتاسیل می دانم دلایلم عبارتند از:
1- حداقل قیمت حاملهای انرژی منجر به افزایش تولید وارزانی آن می شود
2- چون با اقتصاد جهانی ارتباطی نداریم ،پس نیازمند تولید بیشتریم
3- برای تولید بیشتر باید قیمت ها واقعی شوند .واقعی کردن قیمت یعنی سطح معیشت مردم را در نطر بگیریم یعی اگر کارگری 400 تومان دریافت می کند از تولیدات داخل با قیمت پائین بهره مند شود
4- برای کاهش قیمتها تنها یک راه است کاهش قیمت انرژی
5- اگر از ما نفت بخرند در مقابلش کالاهای بنجل خارجی با ید بخریم و باز امکان تبادل ارز نیست
6-پس چه بهتر در شرایط فعلی نفت و گاز را حتی ارزانتر از وضعیت فعلی و با یک حساب و کتاب دقیق به مراکز تولیدی تزریق داخل تا حداقل اجناس داخلی کاهش خواهد یافت (1104478) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۳:۲۴:۵۲
اقا ریئس جمهور نسبتا محترم لطف می کردید قبل از هدفمندی واحد پول را تغییر می دادید تا مردم الان را با دوران های قبل قیاس نمی کردند یعنی همه چیز را صفر می کردید تا مشخص شود اثار و تبعات این به اصطلاح جراحی اقتصادی چیست (1104548) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۸:۱۵:۵۰
معلومه این تورم برای جیب مبارک شما خیلی خوب و پربار بوده چرا اینقدر یکجانبه فکر می کنید باشه قیمتها 300 درصد بره روش اما ایا حقوق من کارمند هم 300% رفته روش؟؟!!!!!!!!!!!هیچ تناسبی بین درامد و هزینه نیست (1104659) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۸:۴۴:۳۲
ما آقای احمدی نژاد را به جان چاوز!!!! قسم میدهیم که دست از سر ما بابت این مرحله دوم بر دارد !چرا که هچه ایشان را به امام زمان عج وائمه ع قسم می دهند فایده ای ندارد زور کسی هم ظاهرا به این آقا نمیرسد ایشان واقعا قصد نابودی 80% مردم را دارند !بکشید مارا ! (1104697) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۰۹:۵۱:۰۲
"لازم به یادآوریست برخی دولتمردان در روزهای اخیر مدعی شده اند اجرای سریع فاز دوم هدفمندی یارانه ها خواست رهبر انقلاب است و بر اساس همین ادعای نادرست، از رسانه ها می خواهند تا مخالفت اکثریت مردم، کارشناسان، ائمه جمعه و کارآفرینان کشور با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را منعکس نکنند."
این یعنی جمهوری واقعاً؟ هرجا دوست داشتید مردم هستن؟ (1104795) (alef-13)
 
hamy
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۱۴:۴۵:۰۱
آقاي احمدي نژاد شما طرح دوم هدفمندي يارانها اجرا كن / مخالفان دودسته هستند / دسته اول افراد سرمايه دار كه درد و گرفتاري مردم را درك نميكنند .
دسته دوم مردم عادي وزحمت كش هستند كه فريب همين افراد سرمايه دار را ميخورند . (1105119) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۹ ۲۲:۵۴:۲۳
برنامه بایددقیق وهدفمند باشد مزایای ان بیشترازمعایب باشد طوری نشود فقیر فقیرتر وثروتمند ترشود وفرصت ازفرصت طلبان گرفته شود طوری نشود تغیر قیمت هابطور روزانه شود واعتماد ازجامعه بطور کلی ازجامعه رخت بربنددودرفضای اقتصادی نامنی حاکم شود بطوریکه مردم تمام سرمایه های ریالی شان باافت ارزش روبروشود وازبانکها خارج کنند آن وقت دیگر هدفمندی صورت نگرفته وبه گرانی هادرهمه جا دامن میزند .البته همه مسولین هم میدانند این کارچه سخت ودشوار است امیدواریم که دولت محترم وملت بزرگ ایران درکنار یکدیگر باشند وبرمشکلات بوجودآمده فائق آیند به امید آن روز (1107512) (alef-13)
 
ع-محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۸ ۱۳:۴۳:۴۶
با سلام،در زمان نخست وزیری آقای موسوی قرار بود نان گران شود سریعا" امام دخالت کرد و مانع گرانی شد از رهبر انقلاب هم استدعا میشود جلوی تورم لجام گسیخته که در بیشتر مواقع بطور رسمی قیمتها افزایش می یابد بگیرند.ما رد زمان جنگ واقعا" در مشکل و محاصره بودیم ما خودمان در جنگ بودیم برای تهیه هر چیزی مشکل وجود داشت ولی این گرانی های روز افزون نبود. (1104987) (alef-13)
 
یک ایرانی
۱۳۹۱-۱۱-۰۹ ۱۸:۳۰:۳۷
آقای توکلی سایت الف دست بردارید شماها ظاهرا دارید از دولت می خورید آقا نامه ای به رهبری بنویسید و از قول ملت بگوئید به احمدی نژاد بگویند دست از سر این ملت بردارد شما که پیام های ما را نمی اورید بیشتر چه بنویسیم (1107224) (alef-13)
 
شبانه
۱۳۹۱-۱۱-۱۰ ۰۸:۴۰:۰۹
این جلسات شبانه هم خلاف قانون است و به نوعی تسلیم شدن در برابراحمد است ای کاش اقای لاریجانی تن به این کار نمیدادی به بقیه نمایندگان هم توهین شد کار باید روی اصول باشد نه اصول اصولگرایان (1107757) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.