نظر منتشر شده
۱۰۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 58182
هاشمي: حق تصرف در اموال دانشگاه آزاد را داريم
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۲
 روز يكشنبه در خبر ديدار جمعي از مديران و اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي با  آيت‏الله هاشمي رفسنجاني، دو نكته جديد و البته نادرست از قول ايشان درباره وقف اموال دانشگاه آزاد منتشر شده است.



بنابر خبري كه دفتر آقاي هاشمي در اختيار رسانه ها قرارداده، رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد گفته اند: «هیات موسس دانشگاه آزاد حق تصرف و اداره اموال این نهاد را به عهده دارد و نگرانی در خصوص آینده و حسادت‌ها و طمع‌هایی كه به این دانشگاه می‌شد، هیات موسس را به این نتیجه رساند كه مطمئن‌ترین راه برای مقابله با این معضلات وقف این دانشگاه است»



دفتر آقاي هشمي همچنين اداي اين جمله را نيز به ايشان نسبت داده است: «در این خصوص از مقام معظم رهبری نیز توسط اینجانب استفتا شد كه ایشان در پاسخ به آن گفتند، می‌توانید».



درباره اين دو نقل قول نادرست لازم به يادآوري است طي سه سال گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي چندين مرتبه براي اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي و نظارت بر حساب‌هاي مالي و كيفيت علمي اين دانشگاه تلاش هايي را آغاز كرده بود ولي هر بار اين تلاشها با فشار هيات امناي دانشگاه آزاد خنثي مي‌شد.



در تابستان گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي بعد از ماهها زمينه‌سازي و مشورت با حقوقدانان، تلاش نهايي را براي تصويب اساسنامه جديد دانشگاه آزاد اسلامي آغاز كرد اما در چهارم شهريور ماه، اعضاي باقي مانده از هيات موسس اوليه دانشگاه آزاد با تشكيل جلسه فوق العاده‌اي، هيات موسس جديدي شامل آقايان هاشمي رفسنجاني، ولايتي، ميرزاده ، قمي، موسوي، حبيبي، موسوي اردبيلي و جاسبي تشكيل دادند و كل اموال دانشگاه آزاد اسلامي را وقف و اختيارات اداره، توسعه و سرمايه‌گذاري‌هاي جديد در آنرا به خودشان دادند.



دانشگاه آزاد اسلامي در هفتم شهريورماه در بيانيه‌اي اعلام كرد كه وقف اموال دانشگاه آزاد با اجازه مقام معظم رهبري انجام شده است اما دفتر رهبر انقلاب با انتشار اطلاعيه‌اي اين موضوع را تكذيب كرد.



پس از طرح اشكالات شرعي و حقوقي به وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي توسط هيات امناي آن،‌ آقاي جاسبي در 26 آبان ماه گذشته در جمع مديران اين دانشگاه موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد را تمام شده تلقي و اعلام كرد: «صيغه را خوانديم و كار را تمام كرديم».



 براساس اصول فقهي و قانوني، فقط مالك يك ملك ميتواند درباره وقف آن تصميم بگيرد و با توجه به اينكه هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي مالك اموال اين دانشگاه نيستند و «حق تصرف» در اموال آنرا ندارند، وقف اين دانشگاه از نظر حقوقي و شرعي، باطل و منتفي است.



دانشگاه آزاد اسلامي در سال 1361 به پيشنهاد آقاي هاشمي رفسنجاني و با حمايت امام خميني تاسيس شد و طي اين 28 سال موفق شده با جلب كمك از بيت‌المال و دريافت شهريه از حدود 3 ميليون دانشجو، بيش از 13 ميليون متر مربع زمين و بنا را به تملك خود درآورد. ارزش ريالي اموال دانشگاه آزاد اسلامي حدود 40 هزار ميليارد تومان تخمين زده مي شود. دانشگاه آزاد اسلامي از نظر حقوقي، يك موسسه عمومي غيردولتي محسوب مي‌شود و هيات امناي آن شرعا و قانونا نمي‌توانند در اموال آن تصرف يا آنرا وقف كنند.



با توجه به اينكه دفتر رهبر انقلاب پيش از اين خبر موافقت ايشان با وقف اموال دانشگاه آزاد را تكذيب كرده بودند و با عنايت به اينكه هيات امناي دانشگاه آزاد شرعا و قانونا حق تصرف در اموال دانشگاه آزاد اسلامي را ندارند، ضروري است آيت ا... هاشمي رفسنجاني دو جمله نادرست نقل قول شده از ايشان را صريحا تكذيب كنند.







 
 
محمدي فارغ التحصيل دانشگاه آزاد
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۰۵:۳۷
دانشگاه آزاد بزرگترين كارتل اقتصادي ايران است، مگر باغ پسته يا ارث --- است؟ (254819)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۷:۲۵:۱۳
دوستان عزیز
بنده فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه ازاد هستم و میدانم که شاید خیلی ها مثل من دل خوشی از دانشگاه ازاد ندارند.

ولی خیلی مسایل را نباید از یاد برد
1 - اگر دانشگاه ازاد نبود خیلی ها مثل من و شاید شما فعلا سواد دیپلم داشتیم.
2- این بحث که دولت تصمیم دارد دانشگاه ازاد را هم مال خود کند همانطوری که مترو و شهرداری و کلیت نظام را می خواهد صاحب شود را نیز نباید فراموش کرد.
3- دولت اگر توانایی دارد به وضع دانشگاههای دولتی برسد تا کسی به سراغ دانشگاه ازاد نرود
4- بانیان دانشگاه آزاد از ترس تمامیت خواهی دولت میخواهند دانشگاه ازاد را وقف کنند تا دست دولت تمامیت خواه به آن نرسد
5- وقف کردن به مفهوم وقف کردن به نام هاشمی و غیره نیست.
6- فریب بحث های سیاسی را نخورید (254897)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۰:۲۸:۲۰
برو بابا دلت خوشه
20 ساله که تمامیت خواهی آقای جاسبی شده عیب نداره.
فوق فوقش احمدی نژاد چهار سال دیگه است و باید بره ولی کی میتونه دیگه جاسبی رو تکون بده.
اصلا بحث این صحبت ها نیست که مگه قبل از وقف دانشگاه آزاد داشتند دانشگاه هارو مصادره و یا تعطیل می کردند که بعد این کنند، که وقف باعث بشه جلوی این امر گرفته بشه.
بله اگر دانشگاه نبود خیلی از ماها درس نخوانده بودیم ولی بحث ما این نیست.
چرا ما با توجه به پولی که پرداخت کرده ایم امکانات نگرفته ایم حتی یک دهه دانشگاههای سراسری....
از ما 60 هزار تومن برای واحدهای عملی گرفتن ولی یه دونه از دستگاهاشون درست نبود
سر آزمایشگاه الکترونیک یه دونه اسیلوسکوپ درست و حسابی پیدا نمیشد.
بیشتر به نظر میرسه این طرح برای ابقای ابدی جاسبی باشه تا دست احمدی نژاد نیفتادن چون احمدی بالاخره رفتنیه چهار سال دیگه ولی جاسبی؟
دیگه نمیشه سر خودمون رو کلاه بگذاریم که.
در ضمن این وضعیت تهران جنوب که شاید بهترین دانشگاه آزاد باشه وای به حال شهرستان ها (254962)
 
اروند
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۰:۴۸:۰۰
جناب آقای موسوی که ادعا میکنند دلشان به حال این ملت میسوزه، قصد ندارن یه بیانیه بدهند؟ به نظر ایشان بالا کشیدن 40 هزار میلیارد تومان مسئله کوچکی است؟
(255110)
 
عبد الله
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۳:۴۴:۴۰
برادر عزیز همه رفتنی هستند نگران نباش
1. من هم 20 سال در دانشگاه آزاد هستم و بیشتر نباشد کمتر از شما با آن آشنایی دارم!
2. دولت رفتنی نیست حتی ا.ن. هم که برود لازم است همین موسسه نیم نیم خصوصی باقی بماند حتی با جاسبی و یا غیر آن
3. آقای رئیس جمهور مساله شخصی اش را با دکتر جاسبی در مصاحبه ای به صراحت بیان کرده هر چند جناب ایشان آنرا به طعنه و کنایه آمیخته بودند (البته راه تکذیب باز است و کفی بالله شهیدا)
4. تاکید می کنم مسئله دولتی نشدن این نهاد است و نه این و آن. (255198)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۱:۴۲:۳۱
طوری می‌گوئی ا.ن. که انگار با پدرت صحبت می‌کنی. از مسئولین الف خواستار حذف این کامنت توهین‌آمیز و عبارات مشابه در الف هستم. (302572)
 
iman
۱۳۸۸-۰۹-۱۱ ۱۷:۱۹:۳۹
اصولا قدرت بیش از حده یه نفر یا یه جریان تو هر جایی بده . نتیجشم همینه که میبینین .
فرقیم نمیکنه که دسته احمدی نژاد باشه یا جاسبی . اگه وضعه دانشگاه آزاد بده رئیسش باید مثل یک کارمند عادی عوض شه و انتخابش هم سیاسی نباشه (255607)
 
عبداله
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۳:۲۰:۲۴

ایمان جان دانشگاه ازاد کمرم راشکسته ، فرزندم رشته پزشکی است و در تمام ترمها رتبه اول شده در دانشگاه دولتی نتوانست با خیلی از کم سوادان سهمیه ای و البته نه همه شان وارد دانشگاه دولتی شود اگر بحث سهمیه ای نبود امروز من هشتم گرو نه نبود تاسیس دانشگاه ازاد هم برای مرفهین بود تا دانشگاه های دولتی بتواند از سهمیه ای ها بیشتر جذب کند نه اینکه شما وامثال فرزند من لیسانس یا دکتری بگیرند اگر سهمیه ها را بر میداشتند فقط افرادی وارد دانشگاه می شدند که با هوش تر بودند و این موضوع امروز در محافل دانشگاهی مطرح است باور بفرمایید با سوادان واقعی از دانشگاه ازاد فارغ التحصیل می شوند زیرا علاوه بر بار علمی که دارند وقتی می بینند پدرشان به خاطر تحصیل انها متحمل چه مشقت هایی می شود درس می خوانند و در دانشگاههای دولتی بالعکس . (255009)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۸:۴۱:۴۴
جناب اقاي عبالله خان با سلام . با اجازه من اصلا قبول ندارم كه دانشگاه ازاد باعث شده كه فرزند شما در دولتي قبول نشه من خودم در دانشگاه دولتي مشغول به كار هستم . در همين سال جاري تعداد پذيرفته شدگان رشته هاي فوق ليسانس در دولتي بيشتر از بر و بچه هاي دانشگاه ازاد بوده است برويد راجع به اين تحقيق كنيد . در ضمن اينقدر كه شما نشسته ايد و سهميه ها را مورد حمله قرار ميدهي بايد اين را بداني كه عموم اين افراد در دانشگاه داراي رتبه هاي اول در تحصيل ميباشند . (255055)
 
انوش
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۰:۳۶:۰۱
راجع به سهمیه ها صحبت کردن من به عنوان سهمیه ای وارد دانشگاه شدم فکر میکنم اوم موقع که ما زجر وبدبختی کشیدیم شما بالای سر فرزندانتان بودید وتازه سهمیه نمی تونه حتی یک ذره از محبت پدر را جبران کنه چیزی که من سالهاست از سال 1361 به بعد از اون محروم بودم (255102)
 
عبداله
۱۳۸۸-۰۹-۱۲ ۲۳:۵۵:۲۴
1 -وقتی یک سهمیه ای با رتبه 50000 در دانشگاه دولتی قبول می شود ویک غیر سهمیه ای با رتبه 3000 در همان شرایط قبول نمی شود علت چیست ؟
2- من بیش از یکسال در همان سال 61تا 62 در جبهه بودم اگر مدارکم را جمع کرده بودم و فکر می کردم زنده به خانه بر می گردم واین مدارک روزی بدرم می خورد امروز طعنه دوست را نمی دیدم .انهاشهیدشدند و عزتمند شدند ما سی سال است که هر روز می میریم وزنده می شویم .
3- همه شهدای عزیز ما برای عدالت شهید شدند اگر شاهد بی عدالتی وسیله رهروانشان باشند ایاخدایی که از همه چیز شهید میگذرد جز حق الناس روز قیامت چه جوابی داریم .
4 -راستی این همه هیاهو در این سایت ها از مخالف و موافق وچپ وراست واصلاح طلب واصولگرا برای چیست ؟همه شان دم از امام و شهدا و جانبازان می زنند ولی چرا این همه از هم فاصله دارند ؟ در حالیکه انقلابیون اصلی انقلاب زنده اند اگر انها دیگر نباشند بیست سال دیگر ...
5- بهوش باشیم که راه شهدا را درست طی کنیم . من از بیگانگان هرگز ننالم ====که بر من هرچه کرد ان اشنا کرد .یا محبت از درخت اموز که سایه از سر هیزم شکن هم بر نمی دارد .
6- گویند درزمان هارون شیعه ای را می زدند و می گفتند اقرار کن که زندیقی وی می گفت در زمان پیامبر می زدندکه بگو مسلمانم و شما می زنید که بگویم کافرم .
7 - من عباالله خان نیستم بلکه عبداله خان هستم که اینجوری شده ام خدا به فریاد نوکرانم برسد . سایت محترم الف طبق قانون حق پاسخگویی حذف نکنید متشکرم . (256041)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۳:۴۸:۲۳
دوست عزیز،
اولا قبول دارم گر دولت بخواهد اموال دانشگاه آزاد را تصاحب کند، امر شایسته ای نیست.
ثانیا، بر فرض که اینطور هم بشود، باز مالکیت دولتی که هر چهار سال احتمال عوض شدنش مطرح است خیلی بهتر از مالکیت پدرخوانده وار است.
ثالثا، من مدتی در دانشگاه آزاد درس خوانده ام. جدا از کیفیت، انصافا مقررات اولیه آموزشی جاری در تمام دنیا در این مجموعه به هیچ گرفته می شود. بعنوان مثال دانشجویان ترم 15 و 16 کارشناسی هم هنوز در حال ادامه تحصیلند. از این رو، واقعا لازم است نظارت آموزش عالی بر این مجموعه اجرائی شود. (255012)
 
ندا س
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۰:۰۰:۲۸
ایمان جان در اینکه هاشمی و جاسبی خیلی زحمت کشیده اند اما این دلیل نمی شوند که صاحب دانشگاه آزاد باشند و مالک اموالش.
جاسبی زحمت کشیده... دستش درد نکند ازش تقدیر کنید ولی زحمت کشیدن دلیل نمی شود که خود را مالک داتشگاه بداند.
مثل اینکه یک مهندس از ما پول بگیرد برایمان خانه بسازد بعد بگوید چون زحت کشیده ام خانه مال من است! (255014)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۳:۵۲:۲۷
با ایمان موافقم! باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کرد دیگه!
از اینکه همه چی دست دولتی ها بیافته خیلی بهتره! (255038)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۰:۳۷:۳۳
دوست عزيز دولت نهايت عمرش هشت سال است دولت بعدي هم معلوم نيست كيست در ضمن مگر دانشگاه آزاد ملك آقايان بوده است كه بخواهند از آن در برابر دولت حمايت كنند يا از آن براي مبارزه با دولت استفاده كنند؟ اين گونه كه شما مي گويي پس در وضعيت فعلي نيز آقايان موجود دارند از آن استفاده مي كنند كه ناراحت هستند دولت بر آن دانشگاه مستولي شود (255104)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۱:۰۴:۳۲
lمیشه بفرمایید چه ربطی به دولت داشت؟ چرا توجیه میکنید؟ چه ربطی به محاسن دانشگاه آزاد داشت؟ بحث در مدیریت مالی و قانونمندی است. (255120)
 
فاروق
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۱:۵۶:۵۲
اتفاقا بنده در دانشگاه آزاد درس نخوانده ام اما وجود مشكلات و هزينه هايي كه براي دانشجويان وجود دارد و همچنين عدم تناسب امكانات ارائه شده با شهريه دريافتي از دانشجويان آن دانشگاه در جامعه كاملا آشكار و ملموس است.
1- دانشگاه آزاد اسلامي با نظر مثبت امام خميني (ره) تاسيس گرديد و منشا خدمات زيادي براي علم آموزي بوده است.و اين نكته نيز كاملا درست است كه اگر دانشگاه آزاد نبود بسياري از دانش آموختگان ما در حد سواد ديپلم بودند.
2- تصميم دولت ربطي به اين دولت نخواهد داشت چرا كه عمر هر دولت 4 سال است و ممكن است مثلا دولت بعدي كاملا با گرايشات متفاوت سياسي و اجتماعي با اين دولت باشد.اما تصميم متوليان دانشگاه دقيقا بر خلاف آن مربوط به سالهاي آتي خواهد بود.يعني اينكه خودشان را مالك و صاحب اختيار آن مي دانند و با اين اختيار اقدام به وقف آن مي كنند تا از پاسخگويي هاي آتي در امان بوده و در تصميم گيريهاي آينده آن با مشكلي روبرو نباشند.اين در حالي است كه طبق نمودار رشد جمعيت و همچنين با گسترش دانشگاههاي دولتي و غير انتفاعي در سالهاي آتي شاهد كاهش ورودي دانشگاه آزاد و احتمالا تغيير كاربري برخي از واحد هاي آن خواهيم بود.
3-بانيان دانشگاه آزاد از ترس دولت در پي اين كار هستند اما از طرف ديگر اينكار دقيقا موافق ميل خودشان نيز است يعني با وجود آمدن فضاي سياسي كاري فعلي در پي تامين منافع آتي براي خود هستند كه اتفاقا در اينجا بايد اذعان كرد نبايد فريب بازيهاي سياسي را بخوريم و به جاي برخورد منطقي با موضوع به گرايشات سياسي خود رجوع كنيم.
بنا براين بند ه نيز در اين زمينه با نظر سايت الف كاملا موافقم. (255141)
 
پاسخ به محمدی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۲:۵۶:۱۳
شما خودتو ناراحت نکن آقای محمدی برو خدارو شکر کن که نگفته اند حق تصرف در همه مملکت را دارندهمه اموال شخصی مردم اعم از خصوصی عمومی وغیره من از این بابت خدارو شکر می کنم (254999)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۸:۲۹:۳۴
اقاي فارغ التحصيل دانشگاه ازاد . بزرگترين كارتل اقتصادي ايران در حال حاضر شايد اوقاف بگوييم بهتر است. (255051)
 
کارکنان دانشگاه آزاد
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۳:۵۲:۵۴
یک دروغ سه کلمه ای و بسیار بزرگ: دانشگاه آزاد اسلامی
بنده از کارکنان دانشگاه آزاد هستم و بسیار شرمسار از این واقعیت
این ساختار آنقدر آلوده است که اگر کسی بتواند داخل آن نفوذ کند و اطلاعات آن را برای جهان روشن کند آبرویی برای نظام و اسلام نخواهد ماند
ساختاری که مبنای آن ظلم بر زیر دست و چاپلوسی فرادست است.
چندی پیش دیدم جاسبی در پاراف نامه ای 10ملیون شهریه یک دانشجوی دکترا را بخشیده بود و بعد فهمیدم که آن شخص از نمایندگان سابق و از نزدیکان هاشمی است
در بسیاری واحدهای دانشگاه ازاد به دلیل کاهش دانشجو حقوق کارکنان را کاهش داده اند و آن را صدقه جنبش سبز کرده اند
افرادی بر سر کارند که قرابتی با اصول انقلاب و نظام ندارند و همه در خوابند
ثروتی که با ظلم و خون دل 3ملیون دانشجو و بیگاری کشیدن از کارکنان جمع شده در مالکیت اقایان در امده
اگر صاحبی باشد و کسی بتواند آن را وقف کند آنهایی هستند که با پولشان این بنارا ساخته اند
همین مانده که ادعای مالکیت جان و ناموس کارکنان و دانشجویان را نیز بکنند
همین هاشمی دزد بارها گفته که دانشگاه ازاد متعلق به کسی نیست!
ای اهل درد و ای بزرگان نظام دشمن شما در درون خودتان مشغول نابودیتان است
و چه قدر دردناک است که دشمن را در آسمان ولایت رصد میکنیم و از چند اشوبگر قهرمان بین المللی می سازیم و ...
کاش دستی از غیب براید و کاری بکند (255209)
 
اروند
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۰۶:۰۲
مالمان را که وقف می کنند، باید از آن روزی ترسید که جانمان را وقف کنند
بعد هم بگوییند صیغه جاری شده و کاری نمی توان کرد
دانشگاه آزاد رسما تشکیل سلطنت داده (254820)
 
به توچه كي هستم
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۰۷:۲۸
اين حرفها همه اش بهانهس تا الف نون منابع مالي دانشگاه آزاد رو از چنگ رقباش دربياره.
به نظر من هاشمي و جاسبي بخورن بهتره تا الف نون ضايش كنه (254821)
 
آزادی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۲:۳۹:۲۴
عجیبه! امثال شما که این قدر با الف مشکل دارن پس دیگه چرا وقت می گذارن اراجیف الف رو بخونن؟ مثل این که خوشتون میاد وقت با ارزشتونو برای خواندن چیزی که ارزش نداره بگذارید نه؟ (254993)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۶:۱۲:۲۲
دوست عزیز الف ن یعنی جناب آقای دکتر! احمدی نژاد رییس جمهور !مردمی !ایران نه سایت الف . لطفا قبل از اظهار نظر و به قول خودتان بافتن اراجیف کمی دقت نمایید (255268)
 
درده
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۰۷:۵۱
احمدي نژاد اون اوايل قول داده بود جاسبي رو از اموال دانشگاه آزاد كوتاه كنه، چي شد؟ اينم يه وعده پوچ ديگه. (254822)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۰:۳۲
ظاهرا که بعضی از افراد در این کشور همه چیز را ملک طلق و ارث پدری خود می دانند (254827)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۳:۱۵
برادر من مگه از جیب پدر محترم دانشگاه ازاد رو ساختید؟ پول ساختن دانشگاه ازاد از ما دانشجویان بیچاره وبا پول کارمندی گرفته شده.دانشگاه ازاد متعلق به مردم است متعلق به دانشجویان است .مگر دست شما ست که هرچیزی را وقف کنید؟> مگر اموال شخصی است که وقف کند .؟دانشگاه ازاد اموال شخصی است که وقف کنید؟ تا انجا که من میدانم هر کسی می تواند اموال شخصی را وقف کند نه پول مردم را بگیره وقف کنه به نام خودش (254829)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۳:۳۷
شما چکاره هستید که برای ایشان تعیین تکلیف میکنید؟ (254831)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۲۷:۵۳
من به عنوان یک مخالف حرف شما کسی هستم که چهار میلیون پول دادم و درس خوندم ولی شاید اندازه 1 میلیون هم امکانات نگرفتم. (254864)
 
شیخ اشراق
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۸:۴۵:۵۶
ما هیچ کاری ایم.
ببخشید غلط کردیم دیگه تکرار نمی شه.
مملکت مال شماست.اصلا مال باباتونه.خیلی ممنون که به ما بدبخت بیچاره ها هم جادادید زندگی کنیم.من الان 23 سالمه کرایه زندگی ما توی حیاط شما چقدر می شه؟
(ما ماله کودوم دهک باید باشیم تا یکی از صاحبان مملکت باشیم و حق رای داشته باشیم؟) (254928)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۰۲:۴۲
من دانشجویی هستم که 5 میلیون پول به دانشگاه داده ام .وکسی حق ندارد اموال دانشگاه را که دانشجویان پول ان را داده اند وقف کنند
شما اگه میتونی جواب من و بده.منم یه شهروندم که باید جواب من رو بدهند
مگه اینجا خاله بازیه؟ (254933)
 
آزادی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۲:۴۲:۱۲
برای ایشان؟ مثل این که شما را هم توهم برداشته که دانشگاه آزاد ملک جاسپی است و خودش حق تصمیم گیری داره! ایشان فقط حق مدیریت این مجموعه را داشته اند نه بذل و بخشش بیت المالی که با پول امثال پدر من و سایر دانشجویان اداره شده (254994)
 
یحیی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۶:۴۵
همه اموال دانشگاه آزاد مال مردم است .
اگر روند تاسیس واحد های دانشگاهی را پیگیری کنیم می بینیم زمانیکه یک واحد دانشگاهی در شهری راه اندازی می شود زمین آن از زمین شهری یا منابع طبیعی و یا مسکن و شهر سازی به رایگان گرفته می شود .
نامه نگاری های آن توسط بخشدار و فرماندار و استاندار انجام می شود .
پیگیری نامه ها توسط همین افراد صورت می گیرد .
ساختمان بنا توسط مسئولین محلی ساخته می شود .
آجر و سیمان و آهن آن توسط ارگانهای مربوطه به رایگان اهدا می شود
خیرین منطقه کمک می کنند ./
و در نهایت مدیریت آن به هیات محترم امنای دانشگاه سپرده می شود حال چگونه ادعای مالکیت بر آن را دارند .
این هیات امنای محترم کدامیک از ساختمانها را با پول خود و در زمین خود و یا زمین آبا و اجدادی خود ساخته اند که حال مدعی مالکیت آن را دارند . (254832)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۱۹:۱۶
این هیات امنای محترم کدامیک از ساختمانها را با پول خود و در زمین خود و یا زمین آبا و اجدادی خود ساخته اند که حال مدعی مالکیت آن را دارند . (254943)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۳۱:۲۱
فكر مي كنم درست ترين كار ممكن در رابطه با دانشگاه آزاد انجام شده است والا دانشگاه آزاد هم به سرنوشت مترو در جنگ سياسي كشور دچار مي شد.
دانشگاه آزاد صالحات باقيات امام خميني هاشمي رفسنجاني و جاسبي وديكر هيات امناي اين دانشگاه است. نبايد اجازه داد به دعواهاي سياسي كشور كشيده شود. (254833)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۱۱:۲۶
دانشگاه آزاد از خيلي وقت پيش وارد سياست و بازيگر سياسي كشور شده.
اتفاقا بايد اساسنامه اش را اصلاح كرد تا افرادي مثل و كردان نتونن اونجا تدريس كنن. (254856)
 
اميدوارم
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۳۸:۰۶
اگه زورت به آقاي جاسبي و اذنابشون (آقايان مرتضوي، علي عباسپور تهراني و ...)رسيد آنوقت ما ميگيم بابا ايول الف.

عزيز من:

_ وقتي رييس جمهور مي خواست در مورد دانشگاه آزاد تصميم انقلابي بگيره يكدفعه 200 نفر از نمايندگان مجلس به رهبر نامه مي نويسند و از جاسبي تشكر مي كنند ...

_ وقتي رييس جمهور مملكت عليرغم تمام شعارهايش، زورش به ايشون نرسيد ...

_ وقتي برخي از قاضي القضات ها هم دستشان با جناب آقاي جاسبي در يك كاسه است (آقاي مرتضوي) ....

_ وقتي مجلسي كه قدرت استيضاح و بركناري رييس جمهور رو داره، نتونست از دانشگاه آزاد تحقيق و تفحص كنه ...

_ و ...

نمي دونم ان شاا... كه افشاگري هاي شما بتونه جلوي اين فسادهاي و ظلم هاي مشهود رو بگيره. براي موفقيت و تلاشتون دعا ميكنيم.

لطفا منعكس كنيد (254834)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۵۵:۳۱
شما يك مشت حسود عقده اي هستيد. اگر جناح راست عرضه يه همچين كاري داشت تا حالا صدبرابرش منت سر همه ميگذاشت. پس بشينيد سرجاتون. ميتونه ميسازه ميخوره. به توي بيعرضه چه ربطي داره؟ (254836)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۰۶:۵۳
عزیزم چه ربطی به چپ و راست داره؟یه گروه پول میلیاردی مردم رو از جمله من گرفتند حالا می خوان وقف کنن؟اخه مگه ارث باباشه که می خواد وقف کنه؟
بحث سر چپ و راست نیست بحث سر فساد مالی است که مردم از این کارها متنفرند
من به عنوان دانشجو ازاد اگه این دانشگاه رو کسی وقف کنه اعلام میکنم
پولی که به این دانشگاه داده ام حرام است که وقفش کنند به نام خودشان (254935)
 
چپ یا راست؟!!!
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۹:۴۴:۱۲
ناشناس جان اتفاقا حبر نداری که جناب جاسبی یک راستی درجه یک تشریف دارن. میگی نه، شورای مرکزی موتلف اسلامی را نگاه کن. (255073)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۵۸:۲۳
از برادرمان مهدي هاشمي چه خبر؟ بابا سه ماه شد برگرد...
ايخدا چي ميشد ما هم پسر رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد بوديم؟... (254844)
 
علی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۰۰:۲۹
اتفاقا بنده کاملا با این تدبیر آقای رفسنجانی وهیئت امنا دانشگاه موافقم وموضوع را درک میکنم.ایشان چون دیده همه چی در مملکت سیاسی شده وچون اداره این نهاد هم دست تقریبا اعضاییست که با دولت همسو نیست ومنابع مالی وآموزشی خوبی هم داردوطبیعتا این دولت نقشه هایی برایش دارد آنجا را وقف کرده که دندان طمع همه از آنجا کنده شود تا این دانشگاه بتواند مسیر خودش را که تا اینجا خوب طی کرده (به جز شهریه های سنگینش که آنهم به موقعش باید اصلاح شود)بتواند ادامه دهد.ایشان که آنجارا به نام خودش نزده که عیبی بر ایشان واردباشد.بسیارتدبیرخوب وزیرکانه ای بوده. (254848)
 
غغ
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۰۹:۰۱
مگه میشه من بیام اموال بابای تورو وقف کنم؟
یعنی چی سیاسی میشه؟ این مسائل از قبل انتخابات صداش درومد
وقف دانشگاه ازاد یعنی رئیس شدن بچه ی هاشمی روی اموال میلیاردیه این دانشگاه (254936)
 
فوق دانشگاه آزاد
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۰۳:۱۹
يه كاري كه جاسبي خيلي جالب انجام داد اين بود كه تو ماجراي كردان و خيلي جالب خودشو كنار كشيد تا همه تيرها به اون بيچاره بخوره.
آخه اگه اون خدابيامرز با مدرك فوق ديپلم استاد دانشگاه آزاد شد، كي استادش كرد؟
منو با مدرك فوق ليسانس بهم تدريس حق التدريسي هم نميدن...
اصلا هيچ فكر كردين چطور خيلي از كله گنده ها از دانشگاه آزاد چطوري يه مدرك دكتري گرفتن؟
قاضي مرتضوي-ضرغامي رو خودم با چشام ديدم ... (254850)
 
غغ
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۱۱:۵۷
زن اقای موسوی هم که هم کلاسی کردان بوده اینم دیدی
ضمنان مرتضوی قاضی است و مانند بعضی ها به مدرک فوق لیسانس معماری عضو هیئت علمی علوم سیاسی تربیت مدرس نسیت
اقای موسوی چرا فوق لیسانس معماری به دانشجویان دکترای علوم سیاسی تدریس میکند؟ (254938)
 
مريم ح
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۰۴:۱۱
من 4 سال با خجالت هر ترم از پدر كارمندم پول شهريه نگرفتم كه تو شكم گنده اينا بريزم.
ايشالله كوفتشون بشه اگه بخوان ناحق بالا بكشن (254853)
 
سسسس
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۱۳:۲۲
مریم خانم همینو بگو مگه مال باباشونه که می خوان وقف کنن..
رهبری بهتر وارد بشه چون نظرش رو اعلام کرده مبنی بر مخالفت با وقف این دانشگاه (254939)
 
یک آزاده
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۱۱:۱۰
دانشگاه ازاد با اموال ملت برای ملت ساخته شده اما متاسفانه شده جولانگاه یک عده آقا زاده و از ما بهترون باید مقام معظم رهبری با تصمیم قاطع دست غارتگران بیت المال را کوتاه نمایند. (254855)
 
محمدعلي از اهواز
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۱۴:۴۳
فكر نكنيد از احمدي نژادي هستم اتفاقا هيچ هم ازش خوشم نمياد ولي با اين حرفش كاملا موافقم كه مشكل كشور خانواده هايي هستن كه ثروتهاي عمومي رو ارث پدرشون و مال خودشون ميدونن (254857)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۷:۳۳:۲۰
البته این مشکل مملکت هست، اما نه تنها مشکل،
بلکه یکی‌ از ۱۰۰۰۰ مشکل مملکت است و نه صرفا با اهمتیترین آنها (254904)
 
سسسس
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۱۷:۲۶
فکر نکند موسوی هستم اتفاقا اصلا ازش خوشم نمی اید چون دسش با اینا تو یه کاسه هست چه جوری با مدرک فوق لیسانس داره به دانشجوی دکتر درس میده
اونم فوق لیسانس معماری (254941)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۸:۵۲:۲۸
نه اينكه بر اساس شعارهاي انتخاباتي خود عمل كرد ومچ اين خانواده ها را گرفت بنده خدا سر كار رفتيم سركار. عزت زياد (255058)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۱۵:۵۹
بابا مال خانواده شون هست خوب . به ما چه ربطی داره ؟ (254859)
 
سسسس
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۱۵:۳۶
چی مال خانودشون هست؟پول من مال خانوا ده ی هاشمیه؟ (254940)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۱۸:۰۵
سند آوردن از قول رهبری، دیگه داره برای یه عده‌ای مثل نقل و نبات میشه.
از رهبری، برای تأئيد کارهاشون، نقل قول میارن و بعد هر چقدر هم که خودشون یا دفتر رهبری تکذیب کنن، دیگه نمی‌تونه تأثیر اولیه‌ی اون خبر کذب رو از بین ببره و خودشون و سایتهاشون و خارج از کشور، دائم روی اون خبر دروغ، مانور میدن.
ظاهرا رئیس دفتر آقای هاشمی، برادر محترمشون آقای محمد هاشمی هستند و باید از ایشون سؤال کرد که شما که بقول خودتون چندین سال از مسئولین و زحمت کشان این مملکت بودید، چرا برای تأئید کارهای نادرست خود، از رهبری مایه می‌گذارید. (254860)
 
آزادی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۲:۵۴:۲۶
این به خاطر اینه که رهبری در هیچ کاری دخالت نمی کنه. اگر ایشان واقعا از انتقاد استقبال می کنن پس باید بدونن که ولی فقیه بودن روی صندلی نشستن نیست در کشوری که همه سیاستمداران به هم می پرند و همدیگر را متهم می کنند و هر کدام خودش را به حق بودن و دیگری را به باطل بودن متهم می کند چطور ولی فقیه ساکت می نشیند و هیچ اقدامی در مخالفت حتی لفظی با این افراد نمی کند؟ یعنی با تمام این اقدامات موافق است؟ آقایان از قول ایشان نقل قول می کنند اگر تکذیب شد که هیچ و اگرنه باز هم اثر خودش را گذاشته است (254998)
 
سلمان
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۹:۱۴:۴۶
شما از كجا مي دانيد كه رهبري تذكر نداده اند؟ جايگاه حساس رهبري به گونه اي است كه تذكر علني و رسانه اي را فقط در مواردي كه چاره ديگري نباشد مي دهند چون با توجه به وجود انسانهايي در جامعه كه خود را موافق يا مخالف دو آتشه رهبري مي دانند، اگر ايشان در هر مسئله اي سريعا به صورت علني و رسانه اي تذكر بدهند عده اي همين را ملاك ضد ولايت فقيه بودن ديگران گرفته و خدا مي داند كه چه مي كنند. از سوي ديگر رهبري اگر در همه موارد مستقيم و علني وارد شود عده اي شروع مي كنند به گفتن اينكه رهبري حق تصميم گيري مسئولين را از آنها گرفته و خود دخالت مي كند.
در هر حال رهبري عزيز به صورت غير علني همواره تذكرات لازم را مي دهند و پيگير جدي مسائل هستند. (255063)
 
موسوي
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۱۹:۰۳
من نمي دونم چرا دولت و اذناب محترمش گير دادن به دانشگاه آزاد.
من فارغ التحصيل اين دانشگاه هستم و معتقدم جاسبي و دوستان هزار تا ضعف در عملكردشون بود و هست.
اما يك سوال از اين دولتي جماعت دارم. مملكت با اون درآمد نفت افسانه اي دستتون بود چه گلي به گوشه جمال اين مردم زده ايد كه حالا مي خواهيد مالك و كنترل كننده دانشگاه آزاد باشيد؟
لطفا بفرمائيد چه اعتباري نزد دانشجو جماعت داريد كه بدنبال بسط سيطره خود در دانشگاههاي غير دولتي هستيد؟
من نمي گم عملكرد جاسبي خيلي خوب بود يا نقدي بر آن نيست اما يك چيز رو خوب مي دونم كه دانشگاه آزاد دست دولتي چي هاي فعلي بيفته جز يك خرابه بعد از چهار سال باقي نمي مونه.
لطفا اينقدر به دانشگاه محل تحصيل من و امثال من گير نديد. اگر بد بود هست بگذاريد همينطور بمونه . نمي خوايم خرابتر از اين بشه كه هست.
دوستان دولتي اگر بيل زدن بلد هستند يك فكري به حال دانشگاههاي دولتي بكنند كه اكثريت دانشجويي جز بد و بيراه در جلسات دولتي چي ها و حومه با دانشگاهيان نصيب دوستان دولتي نكرده اند . (254861)
 
آزادی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۲:۵۷:۱۸
مسأله اصلا اداره دانشگاه آزاد نیست بلکه مسأله وقف این امواله که نباید به نادرست انجام بشه چون هم غیرشرعی و غیر عقلی است و هم این که روشی می شه برای فرار از حسابرسی. احتمالا رفسنجانی همین طوری از زیر بار جوابدهی تا به حال در رفته. چون سال 84 موقع تبلیغات دور دوم انتخابات به حیدری مجری خبر شبکه دو می گفت\" برید بگردید هر مالی به اسم من و بچه هام دیدید مال خودتون\" ! (255001)
 
امير
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۲۶:۲۵
متاسفانه تفكري كه در طولاني مدت جزئ فرهنگ ما ايراني ها شده اين است كه دولت را صاحب تمام ثروتهاي جمع شده مي بينيم و چون خودمان قدرت دست اندازي به منابع را نداريم دولت را صاحب امتياز ان دانسته و دست دولت با اين نگاه در بهره برداري از منابع باز گذاشته شده بگونه اي كه با اين روش دولت هر روز بيش از پيش بدنه خود را بزرگتر و بر ناكارايي خود بيشتر افزوده است.
مثال بارز ان تصاحب ثروت نفت و گاز توسط دولت است كه بجاي توزيع اين منابع بين مردم هر روز سيستم عريض طويل خود بيش از پيش گسترانده است بدون اينكه پاسخگو باشد. كافي است به ساختمانه و ادارات دولتي در شهر نگاهي بياندازيم تا متوجه شويم كه بهترين ساختمانها و مكانها در اختيار دولت است.
حالا يه جايي باز شده و چند نفر دور هم جمع شده اند و سازمان عريض طويل ديگري را بنام دانشگاه ازاد رقم زده اند و البته اينكار را از پول دانشجويان انجام داده اند كه با روشهاي مختلفي كه حاصل سياستهاي بهره وري است توانسته اند چنين سازمان عريض و طويلي براه اندازند، دولت اينجا نيز خود را فعال ما يشا مي داند و فكر ميكند چون دولت است مالك و صاحب اختيار هر چيزي است. اگرچه كه اين ادعا امروزه با اصل 44 زير سئوال رفته و اموزش عالي نيز كم كمك به دست بخش خصوصي مي افتد.
بهرحال در شرايطي كه دانشگاه هاي دولتي بسيار بيشتر از انچه كه دانشگاه ازاد از دانشجويان مي گيرند از بودجه دولتي استفاده مي كنند. براي مثال دانشگاه علوم پزشكي سمنان براي تربيت 1300 دانشجو در سال بيش از 75 ميليارد ريال از بودجه اموزش دولتي استفاده مي كند كه به ازاي هر دانشجو برابر 6 ميليون تومان در سال ميشود در حاليكه هزينه تحصيل هر دانشجو در دانشگاه ازاد بطور متوسط بسيار كمتر از اين مقادير است و اين نشان دهنده كارامدي سيستم دانشگاه ازاد در مقايسه با دانشگاههاي دولتي است. روشن است كه توسعه امكانات با هم اين مقادير بسيار كمتر شهريه هاي دانشگاه آزاد صورت گرفته است و اين دانشگاه توانسته است سازمان خود را به گونه اي گسترش دهد كه امروز دندان طمع دولت را بدرد اورده و براي اموال ان نقشه مي كشد.
بهرحال در شرايط فعلي و با توجه به ناكارامدي دولت به نظر ميرسد كه شايد بهتر باشد دولت همين دانشگاههاي دولتي را نيز به دانشگاه ازاد واگذار كند تا اينكه بدنبال اموال دانشگاه ازاد باشد. و عقلاني نيز اين است كه با توجه به اصل 44 نبايد اموال چنين موسساتي به دولت تحويل شود كه اين خلاف ان است. و بهتراست شيوه اداره اين اموال بگونه اي باشد كه منجر به سوئ استفاده هاي شخصي نگردد كه شيوه اداره وقفي ان به نظر بهترين وضعيت است. (254863)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۱:۲۳:۲۷
نه ربطی به دولت داره و نه دانشجویان. بحث بر مدیریت جاسبی و سوئ استفاده مالی است. لطفاً قاطی نکنید. وزیر علوم میتونه بخاطر عملکرد بدش سؤال و استیضاح بشه ولی جاسبی نه. مقررات آموزشی کشور هم درباره آن صدق نمیکنه. بنا بر خواسته شخصی ایشون میتوان مدارک جعلی گرفت. اموال عمومی مردم در اختیارشان و بهره برداری غیر قانونمند است و....هیچوقت عوض نمیشود!
این مشکلات ربطی به دانشجویان خوب دانشگاه و نقش پررنگ آن در تحصیلات جوانان ندارد. ربطی هم به احمدی نژاد و سیاست ندارد. ولی این که جاسبی آنقدر دست و پا میزند برای ریاست شخص خود و قدرت ناشی از آن است. و این که برخورد با آن اینقدر سخت است چون بسیاری مدیران دولتی(البته نه همه فارغ التحصیلان سختکوش) بدلیل مدارک خود مدیون او هستند. (255125)
 
بصیر
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۷:۰۴:۴۳
ما دو تا مفهوم داریم: یکی دولت. یکی دیگه مملکت یا بهتر بگم ایران!
اولی رئیسش طبق قانون اساسی تصویب سال 58 هر 4 سال یکبار در انتخاباتی تعیین می شه! هر وقت هم حقی از دولت ضاییع بشه خودش باید دفاع کنه!
دومی که مملکت(ایران) باشه ، اختیارش دست ایرانی هاست. یعنی آنها تصمیم می گیرند کی براشون مملکت(ایران) را آباد کنه. کی پولهای مملکت رو نگه داره کی از مملکت(ایران) دفاع کنه و حتی تصمیم می گیرند کی برای مملکت تصمیم بگیرد.
از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی(بخوانید زایشگاه غیر اسلامی) هنوز جزء اموال مملکت(ایران) هست،یعنی با اموال مملکت(ایران و ایرانی) ساخته شده پس هیچ فرد، جناح، حزب و گروهی حق تصرف در اموال دانشگاه(زایشگاه)را ندارد!
رئیس دولت،یا اکثریت مجلس از آنجایی نمایندگی مردم را دارند شایسته است از حقوق مردم دفاع کنند! (255292)
 
ارادتمند
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۰:۰۰
اموال را عروس کردند رفت!
صیغه را هم خوانده اند!
کسب اجازه از پدر عروس کرده اید؟ (254867)
 
ارادتمند
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۰:۴۳
ز بی وفایی اهل زمانه شکسته شدیم
ز بس که داد زدیم آی دزد خسته شدیم (254868)
 
يكي
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۲:۳۲
الف جان تو كوچكتر از اوني كه براي هاشمي تعيين تكليف كني. حد خودتو بدون. زماني كه هاشمي داشت به اين كشور خدمت ميكرد تو تو پشت بابا بزرگت بودي (254869)
 
سلمان
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۹:۱۶:۴۷
منظورتون اينه كه اگر ظلمي از گذشته انجام مي شده، ديگر ظلم نيست؟ و نبايد جلوي آن را گرفت؟ (255064)
 
ارادتمند
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۳:۰۱
صیغه نامه را هم قاب گرفته اند عکسش اینجا هست
http://alef.ir/1388/content/view/58166 (254870)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۵:۳۱
من بعنوان یکی از کسانیکه در دانشگاه آزاد، چهار سال با پول پدر بازنشسته‌ام درس خوندم، نمی‌خوام جایی که با سهمی از من ساخته شده، وقف بشه.
به کی باید بگم؟
حروم کسانی باشه که خودشون رو انداختن روی مال مردم و پشتشون رو کردن به مردم.
چهار سال درس خوندم و هر سال ورودی‌های جدید که میومدن، شهریه‌ی ثابت و متغیرشون بالاتر می‌رفت، بدون اینکه تغییری در امکانات تحصیلی و آزمایشگاهی رخ داده باشه.
من دانشجوی فیزیک بودم و در آزمایشگاه فیزیک هسته‌ای، استاد به ما می‌گفت: دست به وسایل نزن، من انجام میدم، شماها نگاه کنین.
اینه اون فاجعه‌ای که امثال هاشمی و جاسبی، باید جلوش رو بگیرن. لازم نیست نگران زمین و سرمایه‌تون باشید، نگران مغز جوونایی مثل من باشید که بدون سابقه‌ی کار آزمایشگاهی و تحقیقاتی از دانشگاهتون با مدرک لیسانس فیزیک بیرون اومدم.
پول، خیلی وقته که زیر دندونتون مزه کرده، پس این چه طمعی هست که نمی‌ذاره شماها ول کن معامله بشید؟! (254871)
 
mostafa
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۴۶:۳۰
آقایان برای این این کار را کردن که بقیه نیان صاحب بشن بگن ما ساختیم مال ماست مثل بقیه جاها (254881)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۷:۲۷:۲۴
با سلام،
من یک سری پیشنهاد در مورد دانشگاه آزاد دارم که امیدوارم به گوش نمایندگان مجلس (آقایان توکلی، زاکانی و مطهری) برسد.

هدف از تشکیل دانشگاه آزاد پیشرفت علمی‌ کشور و بر عهده گرفتن قسمتی‌ از باری که بر دوش دانشگاه‌های عادی قرار داشت بود.
اما همانطور که همه می‌دانیم، از نظر علمی‌، دانشگاه آزاد نتوانست آن‌ پیشرفتی که از آن‌ انتظار میرفت را داشته باشد
دانشگاه آزاد تا حدود زیادی خارج از حیطه کنترل وزررت علوم قرار دارد که این امر با هیچ منطقی‌ سازگار نیست و در همهٔ کشور‌های دنیا، همه دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی‌ تحت کنترل وزارت علوم قرار دارند.
این باعث شده است که دانشگاه آزاد استانداردهای آموزشی وزارت علوم را رعایت نکند.
نکته دیگر اینکه، دانشگاه آزاد برای خود کنکور جداگانه‌ای برگزار می‌کند. حل آنکه از نظر عقلی بهتر است که پذیرش دانشگاه آزاد نیز از طریق کنکور سراسری انجام شود. در این صورت در صرف هزینه‌ها و وقت صرف جوئی میشود.
بنظر می‌رسد این کار دانشگاه آزاد فقط برای این است که از برگزاری کنکور به عنوان منبع درآمدی برای خود استفاده کند.

پیشنهاد دیگر من این است که نام دانشگاه آزاد تغییر کند.
آزاد تا هادی این ذهنیت را ایجاد می‌کند که دانشگاه از هر قید و بندی آزاد است و دانشجویان هم همه بصورت مستمع آزاد اند و نیزی به درس خندان ندارند و ...
شاید بهتر باشد نام دانشگاه به دانشگاه ایرانیان تغییر یابد، تا همه ایرانیان این دانشگاه را از آن خود بدانند و در جهت پیشرفت آن‌ بکوشند. (254900)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۵:۱۴:۴۸
جناب اقاي محمد . ميتوانيد بفرماييد كه در اين بين اسلام چه هيزم تري به شما فروخته است كه در پي حذف نام ان هستي . به خدا قباحت دارد .؟ (255247)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۷:۳۳:۳۴
آقایونی که آی دزد آی دزد راه انداخته اید دقت کنید که وفتی چیزی وقف میشه یعنی مالکیت شخصی نداره و تا ابد در خدمت عموم مردم میمونه و هیچ کس نمیتونه بهش دست اندازی یا ازش برداشت کنه. شما با هاشمی مخالفید چرا به سنت حسنه وقف گیر میدید؟ (254905)
 
آزادی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۳:۰۳:۴۷
چرا سعی می کنید نشون بدید نفهمیدید؟ عزیز جان دانشگاه آزاد مال بیت الماله. مگه حضرت علی بیت المال رو وقف کرد که این آقایون بدعت گذاری می کنن؟ من و شما مال خودمون رو وقف می کنیم نه مال مردم را. بیت المال یعنی مال مردم. اگر این طوره پس بودجه عمومی کشور را هم وقف کنند تا کسی نتونه بهش دست اندازی کنه (که همه می کنن) (255004)
 
سلمان
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۹:۱۹:۴۰
مي خوايد اموال خودتون و خانوادتون رو وقف كنيد كه كسي بهش دست اندازي نكنه ولي نمي تونيد اموالي كه از خون دل خوردن و كار كردن شب و روز ما بدست اومده وقف كنيد، مگر شما مالكش هستيد كه در موردش نظر بديد؟ (255066)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۹:۳۳:۵۶
با سلام دوست عزیزی که ای دزد ای دزد می کنی ! شما که خوب سنت حسنه را بلد هستید به این چند نکته توجه کنید :
1- ماده 55 قانون مدنی : (( وقف عبارت است از این که عین مال حبس و منافع ان تسبیل شود ))

2-ماده 57 قانون مدنی :((واقف باید مالک مالی باشد که وقف می کند و بعلاوه دارای اهلیتی باشد که در معاملات معتبر است ))

3-ماده 74 قانون مدنی :((در وقف بر مصالح عامه که خود واقف نیز مصداق موقوف علیهم واقع شود می تواند منتفع گردد))

4-ماده 75 قانون مدنی :((واقف می تواند تولیت یعنی اداره کردن امور موقوفه را مادام الحیات یا در مدت معینی برای خود قرار دهد ونیز می تواند متولی دیگری معین کند که مستقلا یا مجتمعا با خود واقف اداره کند .تولیت اموال موقوفه ممکن است به یک یا چند نفر غیر از خود واقف واگذار شود که هر یک مستقلا یا منضما اداره کنند و همچنین واقف می تواند شرط کند که خود او یا متولی که معین شده است نصب متولی کند ویا در این موضوع هر ترتیبی را که مقتضی بداند قرار دهد.))

5- ماده 84قانون مدنی :((جایز است واقف از منافع موقوفه سهمی برای عمل متولی قرار دهد واگر حق التولیه معین نشده باشد متولی مستحق اجرت المثل عمل است ))

6-ماده 87 قانون مدنی :((واقف می تواند شرط کند که منافع موقوفه مابین موقوف علیهم به تساوی تقسیم شود یا به تفاوت ویا این که اختیار به متولی یا شخص دیگری بدهد که به هر نحو مصلحت می داند تقسیم کند ))

اینها را نوشتم و تفسیر هم نمی خواهد !ذهن خوانی هم نمی کنم ! قضاوت با خوانندگان که این عمل قانونی است یا نه ؟ وایا واقفین دنبال منافع و تسلط خودشان هستند یا نه ؟
ولی در خصوص خود شما انشااله که شما اشنا به مقررات و قوانین وقف نبوده باشید و اگر نه شنیدی که (( دزده در حال فرار بود مردم دنبالش بودند خودش فریاد می زد ای دزد ای دزد !)) (255071)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۷:۳۸:۰۸
بابا خوب دانشگاه آزاد افتاده تو ایران .. چیکار کنن .. چاره ای ندارن .. الان دیگه ارث شده شماها کی می خواین بفمین ؟ ها؟


مطلب دوم اینکه اینا اگه واقعا وقفشون شرعی و قانونی بود جرات ثبتش هم داشتن اما می بینیم که ندارن و تا امروز هم فقط حرف زدن و نخواهند داشت چون ادعای مجوز از رهبری و اینها همه دروغه

بعد میگن چرا احمدی نژاد به ما گیر میده .. خوب معلومه چون تا گیرشو برمیداره شما مال ملتو میزنین تو ارثنامه بعد وقفشم می کنین .. خدا قبول کنه بابا سمک عیار (254908)
 
فراست
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۸:۰۳:۴۹
بنظر اینجانب بهتر آن است که دانشگاه آزاد بصورت یک شرکت در بورس عرضه گردد و سهامدار آن به ترتیب ذیل باشند 5 درصد کارکنان 10 درصد اساتید و مدیران 50 درصد کلیه تحصیلکردگان دانشگاه آزاد 15 درص شرکت کارگزاری سهام عدالت و مابقی سهام نیز در بورس عرضه گردد برای این پیشنهاد نیز دلائلی دارم که بطور کل عوامل ذیمدخل در گسترش دانشگاه مد نظر قرار بگیرند . (254913)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۸:۰۶:۴۷
با سلام
آقا خواهشا همه چيزو سياسي نكنيد و اينقدر به اين دانشگاه ازاد بيچاره گير نديد.
من ميخوام يك سوال از تون بكنم اگه اين دانشگاه ازاد نبود ايا وزارت علوم از عهده اين همه متقاضي مخصوصا در دهه هفتاد بر ميومد. ايا پشت كنكوريها خود مساله حادي براي مملكت نمي شد. خدايشم الان خيلي از دانشگاه ازادهاي مملكت سطح علمي و امكانات اموزشيشون خيلي بالاتر از دانشگاههاي دولتي است . نمونه اش همين دانشگاه ازاد قزوين چقدر عناوين علمي در سطح داخلي و خارجي كسب كرده؟ البته اينكه بايد بر روي كار اين دانشگاه نظارت باشه شكي نيست و ميدونمم كه هست . ضمنا اين حرفا باعث ميشه كه در حق دانشجويان اين دانشگاه اجحاف بشه بطور مثال شخصي كه در يك دانشگاه ممتاز ازاد درس خونده هنگام گزينش از شخصي كه در يك دانشگاه سطح چندم دولتي درس خونده پايين تر درنظر گرفته ميشه و يا شرط معدلي كه در نظر ميگيرند براي دانشجويان ازاد سخت گيرانه تره. در صورتيكه خيلي از اساتيد ممتازي كه در دانشگاههاي سطح يك ايران تدريس ميكنند در همين دانشگاههاي ازاد نيز تدريس دارند چه بسا سخت گيرانه تر. پس توجه داشته باشيم كه در بين دانشگاهها چه ازاد چه دولتي خوب و بد وجود داره و انصافا سطح علمي بچه هاي دانشگاه ازاد قابل رقابت با دانشگاههاي دولتي هستش و گواه اين موضوع هم قبولي اونها در سطوح بالاتر علمي مثل ارشد و دكتراست . كه گوي سبقت از بچه هاي سراسري گرفتند.خدا وكيلي من بي غرض اين كامنت نوشتم و قصد جسارت به هيچ يك از دانشجويان و اساتيد بزرگوار نداشتم . به اميد برقراري عدالت در كشورو اينكه دانشجويان دانشگاههاي كشور همديگرو قبول داشته باشند. (254915)
 
غ
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۳:۴۹:۱۴
همون بودجه ای که سالها دولت برای دانشگاه ازاد تصویب میکرد و زمینهایی که میداد رو میتونست برای دانشگاههای خصوصی یا نیمه دولتی بده، نتیجه بهتری هم بگیره. این توجیهات فایده ای نداره. (255013)
 
شاهين
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۸:۱۱:۳۳
چيزي از مال خودت را ميخواهي ببخشي بايد بدهكار و بستانكار آنرا به صفر برساني و ريز آنرا مشخص كني كه صاحب جديد براساس آنها سياست اقتصادي آنرا برنامه ريزي كند مگر صاحب جديدش باز هم خودت باشي اي كلاه بردار (254918)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۸:۲۵:۳۰
کار درستی انجام دادند! دوستان چند صد میلیارد دلار پول بی زبون نفت کجا رفت؟ دولت عدالت محور توضیحی بده! ممنونم آقای هاشمی. من به شخصه خرج داداشم رو دادم و تنها به این دلیل که می دونم اگر وقف نشه چیزی از اون پولی که من برای دانشگاه داداشم دادم برنمی گرده به ما ( و به کل ملت!) و نصیب افراد خاص حامی دولت می شه کل اون 3 میلیون و خورده ای رو حلال اعلام می کنم.
در دو گزینه دولت و صاحبان دانشگاه آزاد من به نفع صاحبان دانشگاه که بالاخره دانشگاه رو تاسیس کردند رای می دم! (254920)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۲۱:۳۴
آيا ميشه ما هم اموال پدرمون را به شيوه آقاي جاسبي وقف عام كنيم؟ (254947)
 
علی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۰:۱۱:۵۱
شماها اول برید معنی وقف رو یاد بگیرید بعد نظر بدید
وقتی چیزی وقف عام شد یعنی از تملک شخصی بیرون میاد و دیگه کسی نمیتونه صاحبش بشه
این کار آقای هاشمی قابل تقدیره
چون با وقف این دانشگاه یک ایثار دیگه به نام خودشون ثبت کردند
دانشگاه آزاد یه دانشگاه خصوصی بوده که آقای هاشمی تاسیسش کردن (254961)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۹:۴۵:۱۸
با سلام علی جان که معنی وقف را می دانی خوب کسی نمی تواند مال وقفی را تملک کنه به همان صورت که کسی نمی تواند دانشگاه تهران را تملک کنه ولی ببینم کسی که چیزی را وقف می کنه میدانی مادام العمر می تواند متولی ان وقف باشد و بعد از خودش هم فرزندانش متولی ان باشند و در امد منافع وقف و طروق هزینه ان هم بعهده متولی ان است ؟ به این نمی گوئید انحصار طلبی یا دیکتاتوری ؟! مال مردم را وقف کنی !بعد تا اخر عمر خودت وخانواده ات متولی ان باشی !بعد از خودت فرزندانت و یعداز انها هم نوادگانت متولی باشند ! و بعد هم اداره و هزینه کرد وقف هم بدون ناظر دست متولی باشد ! به این می گی چی ؟اگر راست می گویند وقف عام کنند بسپارند دست سازمان اوقاف انها هیئت متولی تعیین کنند چرا خودشان رامتولی می کنند ؟ واقعا دنبال منافع جمع هستند ؟ یا ترس مدیریت و سود خودشان را دارند و از عنوان وقف برای مادام العمر کردن مدیریت و در امد خود وخانواده شان استفاده می کنند . (255075)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۱:۲۸:۵۷
دانشگاه خصوصی!؟ پس چرا از اموال عمومی استفاده میکند؟ (255128)
 
س ا
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۰:۳۵:۴۳
تا بسوزد آنکه نتواند دید تقدیم به سایت الف و آقای رئیس حمهور....... (254965)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۱:۴۴:۵۶
تنها دلیل موفقیت نسبی دانشگاه آزاد وابسته نبودن آن به دولت بوده است. لذا بهترین کار برای حفظ و تداوم این موفقیت وقف نمودن اموال آن است. قاعدتاً در وقف نامه منفعت شخصی هیات امنا دیده نشده بلکه منفعت دانشگاه مدنظر بوده است. ضمناً کسانی که دانشجوی این دانشگاه بوده اند حقی در اموال آن ندارند که الان به وقف آنها اعتراض می کنند. دانشجو در مقابل شهریه پرداختی خدمات دریافت کرده است نه اینکه با پرداخت شهریه سهامدار دانشگاه شده باشد. (254975)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۶:۰۹:۴۴
دوست عزيز اين همه ملك و ساختمان را هيئت امنا از جيب خودشان در كشور ابتياع كرده يا ايجاد نموده اند ؟ (255267)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۱:۴۷:۴۶
مگر اموال شخصی است که وقف کند (254976)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۱:۵۳:۳۶
سلام
والا بنده هم دانشنامه کارشناسی خودم رو از دانشگاه آزاد گرفتم منتها یادم هستش که نهایتا و میانگین هر دانشجوی این دانشگاه هر سال تحصیلی ( شامل دو ترم تحصیلی) مبلغی معادل یک میلیون و یا کمی بیش تر و کمتر بابت هزینه تحصیل پرداخت میکرد ( به طور میانگین عرض شد) در حالی که شنیده میشه ( البته باز هم میگم شنیده شده ) که وزارت علوم به ازای هر دانشجوی خود مبلغی حدود هشت میلیون تومان برای یک سال تحصیلی ( شامل دو ترم تحصیل) از بودجه بیت المال از آن خود میکند خوب
اگردر نظر بگیریم اخبار شنیده من پنجاه درصد غلط است میشود سالی چهار میلیون از بودجه برای اداره هر دانشجو و اگر آمار من از دانشگاه آزاد هم غلط باشد میشود دو میلیون تومان برای هر سال تحصیلی از هر دانشجو و با یک حساب سر انگشتی ایجاد فضای آموزشی و کارگاهی و خوابگاهی و همینطور امکاناتی که از نظر جانبی دانشگاه آزاد در اختیار شهر نشینان داد ( اعم از حضور دانشجوی غریب و استفاده فرهنگی و اقتصادی ناشی از تحصیلات آنان و بالا بردن سطح آگاهی مردم حتی به اندازه یک نخود) . به نظر من دانشگاه های دولتی تحت نظارت وزارت علوم بیشتر شایسته تاختن هستن تا آزاد (254980)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۸:۴۴:۵۱
دوست عزیز
شما امکانات دانشجویان سراسری رو با کلاس 50 نفره دانشگاه آزاد مقایسه می کنی؟ خوب معلومه که امکانات بیشتر خرج بیشتری هم داره..

بعد هم کسی نمیگه آزاد بده یا ناموفقه .. میگن چرا فساد توش هست . چرا همه چیز دست یه نفره ؟ چرا گفتن بیلان مالی رو منتشر می کنیم و ما پاکیم اما خبری ازش نشد ؟

چرا انتقالی تبدیل شده به باج به این و اون

چرا بی قانونی

چرا دست بردن در امکانات و پولها به نفع یه خط سیاسی

چرا عدم اجازه به فعالیت سیاسی تو این دانشگاه

چرا میهمانی شده باج به بعضیها (255312)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۱:۴۸:۵۳
دوستان توجه داشته باشید که این در موضوع حداقل برای من چپ و راست محلی از اعراب نیست.

موضوع:

اولا نقل قول کذب آقای هاشمی و جاسبی برای جواز وقف از طرف رهبر معظم است که از طرف دفتر معظم له نیز تکذیب شد.
پس در نتیجه چیزی که جوازی برای عمل ندارد و مورد نفی واقع شده غیر مجاز و غیر قانونی است پس عقلی می توان گفت حرام است.

دوما اصرار بر امری این چنین اظهر من الشمس خلاف عرف و شرع است که با کمال پر رویی همه چیز را تمام شده می دانند و غیر قابل برگشت.


سوما مگر حکم رهبری نقل و نبات است که خیرات کنیم و هر کس هر چقدر پر سابقه با دستاویز قرار دادن آن برای رسیدن به اهداف خود از آن سو استفاده کند.

چهارما عدالت و آزادگی حکم می کند مسوولان ذیربط هر چه سریعتر واکنش مقتضی را در مورد این موضوع نشان دهند تا در حال حاضر که
به قول آقای جاسبی صیغه اش نیز خوانده شده و باز هم به قول ایشان مثل دختر و پسری است که محرم شده اند اما ثبت محضری نشده این حادثه آبستن مسایل دیگر نشود و خدای ناکرده آنچه نباید بشود بشود.

و در آخر خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی. (255023)
 
بیطرف
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۲:۰۱:۴۹
سلام
من فکر میکنم اکثر قریب به اتفاق کسانیکه با وقف شدن دانشگاه آزاد مخالفند و میگویند کسی از ما اجازه نگرفته و یا به قول نوشته فوق کسی که وقف میکنه مالک باید باشد و غیره در یک اشتباه بزرگ هستید.
این درست است که دانشگاه آزاد امروز با شهریه همه دانشجویان و با کمک های مردمی و حتی دولتی به اینجا رسیده اما ادعای اینکه حال ماها مالک آن هستیم بسیار اشتباه است.
در حقیقت دانشجویان پول شهریه دادند و در مقابل آن سرویس و خدمات دریافت کردند (به کیفیت آن کاری نداریم چراکه اگر شمای دانشجو اون رو قبول نداشتید کسی مجبورتان نکرده بود که شهریه بدهید!) و خیرین و بقیه هم با رضایت کمک کردند. اما حالا که بحث وقف آن پیش آمده همه شما شدید مالک؟! بعنوان مثال اگر شما هر روز سوار یک تاکسی بشوید و کرایه آنرا بدهید و راننده حتی بعد از مدتی تاکسی را بهتر کند و عیره آیا ادعا میکنید که آن تاکسی را صاحب شدید؟!
در حقیقت ما با پرداخت پول سرویس خود را دریافت کرده و از گردونه خارج شدیم. اما موضوع وقف یک کار بسیار هوشمندانه بوده و کاملا درست بود.
اول اینکه وقتیکه صیغه وقف را می خواهند بخوانند مرجعی که صیغه را میخواند تحقیق لازم را میکند. قطعا آقایان صیغه وقف را پیش حاج کریم محله ما نخواندند! دوم اینکه وقف شدن هم باعث شفاف سازی در اداره دانشگاه میشه یعنی اگر قبلا فسادی بوده دیگر نخواهد بود. ثانیا اگر دولت بحث دولتی شدن دانشگاه آزاد را نمیکرد قطعا موضوع وقف هرگز پیش نمی آمد. و بعد از وقف دیگر دولت نمیتواند کاری بکند.
به نظر من در دولتی که بسیاری از اعضای کابینه اش مدارکشان مشکل دار است چطور در مورد یک دانشگاه که از تولد تا بلوغ آن در دوره بعد از انقلاب بوده اینگونه سخن میگویند. شما وضع دانشگاه های دولتی که قبل از انقلاب بالاترین درجات علمی را داشتند ببینید.
من برای همه کسانی که از اینگونه هوجی گری ها فریب میخورند متاسفم.
والسلام (255027)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۳:۳۵:۵۵
دانشگاه ازاد مال اقا مهدی هاشمی است به شما چه؟! الکی خودتون مثل نخود داخل اش میکنید از باباش گرفته هر کاری هم بخواد باهاش میکنه میره تو لندن و لبنان که در هر کوچه اش یک دانشگاه هست شعبه میزنه 6-8 ماه هم بابتش از پول دانشگاه ازاد انجا اطراق میکنه تا کور شود هر انکه نتواند دید! (255034)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۳:۵۳:۱۴
من تو یه دانشگاه دولتی متوسط تو امریکا درس می خونم. شهریه ثابت کارشناسی ترمی 2000$ هست. انگار یه چیزی حدود 500000 تومان هر ترم در ایران شهریه بدی (با احتساب ارزش ریال برابر دلار). که این شهریه برابر شهریه ترمی بعضی رشته های دانشگاه آزاده. می خوام اینو بگم که امکاناتی که این دانشگاه برای ما فراهم می کنه در ازای این شهریه در مقایسه با امکانات دانشگاه آزاد مثل 100 به 1 هست. از بهترین استادها با مدارک بالاتر از مربی وخوابگاه های خوب و پابلیک ترانسپورت مجانی بگیر تا انواع سالن های ورزشی مجانی و معلم خصوصی مجانی و بهداری داخل دانشگاه و حتی ماساژ مجانی نزدیک امتحانای پایان ترم! اما دانشگاه آزاد... توی امکانات پایه برای آموزش مونده، چه برسه به امکانات رفاهی! پس این همه شهریه کجا می ره؟ واقعا این همیشه برای من سوال بوده! وقف میشه؟ پس پولی که وقف شده باید میلیاردها تومن باشه چون صرف دانشجوها که نشده!؟ اصلا تا وقتی می شه پول دانشجوهارو صرف امکانات بهتر برای دانشجوها کرد، وقف چه معنی داره؟ اگه دارن برای اموال دانشگاه بعد از انحلال دانشگاه آزاد تصمیم می گیرن که این انحلال هم دور از ذهن هست، چرا پول به حساب دولت نره با این شرط که باز این پول صرف آموزش بشه؟  (255039)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۴:۰۰:۴۵
درود بر هاشمی که با ابتکار دانشگاه آزاد نرخ تحصیل کرده های ایرانی را با کشورهای پیشرفته همسان کرد. خدا قوت به ایشان (255040)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۶:۰۹:۲۱
خیلی ها فکر میکنند چون شهریه دانشگاه دادن مالکیتی روی دانشگاه دارند
در صورتی که این شهریه در ازای دریافت خدمات بوده
اگر گرون یا بوده براشون چرا برای راهیابی بهش سرو دست میشکنن
خب دانشگاه دولتی رو انتخاب کنن که مدیرانش دولتی و قابل اعتمادن (255043)
 
ali
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۹:۲۷:۵۵
هاشمـي اكبـر اسـت (255070)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۹:۴۴:۲۲
آقایان عزیز
دانشگاه آزاد با پول ما وامثال ما دانشجویان دانشگاه آزاد گسترش پیداکرده وباید بصورت سهام بین تحصیل کرده های دانشگاه تقسیم شود بله تحصیلکرده های دانشگاه آزاد سهامداران و مالکین اموال آن هستند (255074)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۰:۴۹:۳۷
اقاي نامحترمي كه اين گونه به دانشگاه ازاد تاخته اي براي تو متاسفم اصلا براي خودم هم بيشتر از تو امثال تو متاسفم كه اسممو ايراني گذاشتم كاش در كشور ديگه اي غير از ايران متولد مي شدم تا اين ننگ را نمي پذيرفتم ولي به هر حال تقدير خدا بود وتسليمم به امرش.
كشور ما از نظر اقتصادي در تح جدول دنيا است
كشور ما از نظر ازادي در تح جدول دنيا است
ما دركشور يه تحفه اي به نام ولايت فقيه داريم كه صاحب جان ومال و اموال ماست
حالا كشور ما شده محل كينه جويي هاي امثال احمدي نژاد كه يه روز به دانشگاه ازاد حمله كنند يه روز به 30سال گذشته... (255111)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۲ ۱۳:۵۷:۵۲
داداش شما هم از دانشگاه آزاد مدرک گرفتی؟ (255866)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۱:۴۶:۴۱
اين که وظيفه هاشمي نيست که تصحيح کند بلکه وظيفه دفتر رهبري است که نقل قول دوم از هاشمي را نيز تکذيب کند
هاشمي ادعايي کرده و لازم است دفتر مثل دفعه پيش نيز آن را تکذيب کند.
فعلا با توجه به عدم تکذيب حرف هاشمي درست است و رهبري گفته است که مي توانيد! (255135)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۱ ۱۳:۵۷:۱۹
اي كاش پول دانشجو ها صرف خودشان مي شد (255533)
 
ر.ن
۱۳۸۸-۰۹-۱۲ ۰۸:۱۴:۲۹
دولتی شدن دانشگاه آزاد مشکلی را حل نمکند. این یک جنگ قدرت است . دولت اگر راست می گوید بر کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد نظارت کند. در ضمن رشته ها و ظرفیت های مازاد را که مورد نیاز کشور نیست حذف کند. در این صورت دانشگاه آزاد یک بنگاه اقتصادی نخواهد بود. (255720)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۹-۱۲ ۱۵:۲۵:۵۸
بسمه تعالي
مدير محترم سايت الف
لطفا شما كه بدهكار جاسبي نيستيد و مدركتنون را از جاسبي هديه نگرفتيد اين مطلب را منتشر كنيد يا لااقل به گوش يك دلسوز برسانيد.
سياست دانشگاه ازاد در انتخاب رئيسان واحد اين است كه انتخاب روساي واحدها را در اختيار نمايندگان هر شهر گذاشته تا در زمان مناسب از حمايت آنها استفاده كند.
در واحد خ كه از واحدهاي كوچك دانشگاه آزاد است نيز انتخاب رئيس با نظر نماينده بوده و وي شخصي را از دوستان نزديك خود معرفي نموده كه از زمان انتصاب تا كنون كه نزديك يكسال از آن مي گذرد شرايط بسيار نا مناسبي را در اينجا حاكم كرده است و اكثر اعضاي هيأت علمي و كاركنان بخصوص افرادي كه وجهه مذهبي و بسيجي دارند بسيار ناراضي از عملكرد وي هستند.
وي علنا با اين نوع كاركنان برخورد نموده و بعضا اقدام به كاهش حقوق يا قطع حقوق آنها عملا راه هرگونه اعتراضي را گرفته است.
در يكي از موارد وي در جلسه اي به نظام و جايگاه رهبري توهين و هتاكي نموده كه عليرغم پيگيريهاي برخي همكاران تا كنون اقدامي از سوي كسي انجام نشده كه بسيار جاي تاسف است و در مقابل اين افراد مورد بازخواست قرار گرفته اند كه چرا به وضع موجود معترض شده اند.
همچنين بسياري از همكاران نيز از ترس اينگونه برخوردها ترجيح مي دهند سكوت پيشه كنند و اعتراضي نكنند و تنها دست به دعا برداشته اند تا اين شرايط تغيير كند
باتوجه به اينكه وي منصوب نماينده شهر بوده و از پشتيباني وي برخوردار است همه نگران از اين هستند كه اين مسائل در بازيهاي سياسي دانشگاه آزاد فراموش شود و وي همچنان به كارهاي ناشايست خود ادامه دهد.
لطفا شما كه امكان انعكاس درددل و مشكلات افراد بخصوص قشري كه در اينجا و در اين وضعيت گرفتار هستند را داريد يا اين مطلب را منتشر كنيد و يا به مراجع صلاحيت دار جهت رسيدگي ارجاع دهيد.
ومن ا... التوفيق (255870)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۲ ۱۵:۵۸:۵۲
خداوند به دولت نهم ودهم شفا عنايت فرمايد كه كشور را به اشوب كشيدند واز خداهم ترسي ندارند ورهبري راهم غير مستقيم هدف گرفته اند (255905)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.