نظر منتشر شده
۲۸۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 259424
کارهای خوب رییس جمهور سابق را یاد بگیرید!
لیلی محسنی، 20 بهمن 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
وزیر محترم اقتصاد در پاسخ به سوال قانونی نماینده تهران درباره علل رکود در بورس، مطالبی به زبان رانده اند که واقعاً به دور از شخصیت ایشان بود و اگر این جملات در سایت وزارت اقتصاد وجود نداشت، تصور می شد این سخنان با اغراق های متعارف رسانه ای به آقای طیب نیا نسبت داده شده است:« آقای رسایی در ماه‌های اخیر در بازار سرمایه فعال شده و جلسات متعددی با مدیران بورس برگزار کرده‌اند و علاوه بر آن در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال شده‌اند!»

از آقای وزیر باید پرسید به فرض هم که آقای رسایی در بورس فعال شده باشند؟ مگر این کار جرم است؟ مگر جلسه گذاشتن با سهام داران زیان دیده و مدیران بورس جرم است؟ مگر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی جرم است؟ آقای رسایی کاری را دقیقاً در راستای وظیفه اش انجام داده و درددل کسانی را گوش کرده که به دعوت وزیر اقتصاد سهام خریده اند اما به شدت متضرر شده اند و گوش شنوایی هم در وزارت اقتصاد پیدا نمی کنند تا حداقل به حرفشان گوش دهد...

این چه رفتار زشتی است که وزیر، بجای پاسخ به سوال قانونی نماینده، به سوال کننده تهمت می زند؟! این رفتار، عادت و منش زشت رئیس جمهور سابق را در خاطر زنده می کند و باکمال تاسف باید گفت برخی دولتمردان، اخیرا یادگرفته اند کارهای بد آقای احمدی نژاد را تکرار کنند. نمونه زشت دیگر از این نوع، سخنرانی های اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است که چندین بار از رانتخواری های محیر العقول و بی سابقه در دولت قبل سخن گفته است.

آقای جهانگیری هم مانند آقای احمدی نژاد، از فسادهای بزرگی صحبت می کند که زمان و مکان و متهم آن نامشخص است! ایشان فساد بسیار بزرگی را بطور سربسته در سخنرانی هایش مطرح می کند بدون اینکه متوجه باشد جای طرح این مسایل، در سخنرانی نیست، بلکه در دادگاه است و ایشان اگر از فسادی خبر دارند، باید به جای طرح اتهام هایی مبهم و سر بسته در سخنرانی، مدارکشان از فساد را به دادگاه ارایه کنند و پیگیر محاکمه سریع و عادلانه متهمان باشند.

آقایان تدبیر وامید که امیدمان هنوز به تدبیر شماست، آقای احمدی نژاد در کنار ده ها رفتار و عادت ناهنجار و زشت، عادتهای خوبی هم داشت. کارهای خوب احمدی نژاد را یاد بگیرید!
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۱۳:۰۵
- کار و فعالیت زیاد
- ایستادگی در برابر زیاده خواهی های غرب
- و ... (2671530) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۵۷:۳۶
اتهام رسایی به آقای وزیر منطقی نبوده.
اینکه وزیر اقتصاد به اشتباه مردم رو به بورس دعوت کرد ناشی از آمارهای کاذب ارائه شده از بورس بوده که به شکل حباب در شاخص ایجاد کرده اند. هر وزیر دیگری هم اگر بود به گزارشات مدیران شرکت بورس اعتماد میکرد و این اتفاق میافتاد.

زمان تخلیه حباب بورس که در 6 سال ساخته شد، اصلا مناسب سرمایه گذاری مردم در بورس نبود (2671682) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۱۱:۰۹
این نتیجه حضور مدیران احمدی نژاد در شرکت بورس است که هنوز در راس قرار دارند. آیا پاسخگوی زیان مردم بر اثر سو مدیریت خود هستند؟ (2671964) (alef-17)
 
بردبار
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۰۵:۱۵
نه این که الان دارم نفت را 100 دلار می فروشم با این دولت نفت را مفت به روسیه می دهیم جنس های اشغال از چین وارد می کنم نه این که به هند باچ می دهیم .بنده خدا صد رحمت به اقای احمدی نژاد (2672544) (alef-17)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۶:۳۴:۵۸
جناب بردبار مثل اینکه هنوز در زمان آقای احمدی نژاد سیر میکنی. نفت اکنون به کمتر از 60 دلار فروش میره. اون زمان آقای احمدی نژاد بود که 100 دلار و بالاتر فروخته میشد. بقیه حرفهات هم در زمان صد رحمت هم انجام میشد! (2674525) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۰:۵۷:۰۸
دوران احمدی نژاد بورس همواره دارای رشد جهشی بود ولی در دولت تدبیر و امید (بخوانید تمدید و امید!) با بحران مواجه شده... (2673156) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۱:۵۶:۲۲
ان رشد جهشی که حتی رکورد جهانی زد حباب بود که الان داره خالی میشه و سهامدار حقیقی رو به خاک سیاه نشونده. مهم اینه که باید پاسخگویی برای این دغل کاری در بورس پیدا کرد (2674027) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۴ ۲۱:۵۷:۱۴
البته با دستکاری در آمار (2679123) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۳:۰۰:۲۳
واقعا خسته نشدید همه کارهای منفی این دولت راگردن احمدی نژاد می اندازید چهارسال تموم شذ امان از یک قدم مثبت (2673360) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۴:۴۵:۲۶
بابا دست بردارید از احمدی نژاد این مدیر و سوئ تدبی شماست مثل مرد بکید عرضه حل مشکل نداریم چرا فرافکنی میگنید (2674325) (alef-11)
 
وحید۹۳
۱۳۹۳-۱۱-۲۲ ۰۷:۰۰:۵۳
جمعش کنید دیگه ...خجالت هم خوب چیزیه....شما و دولتتون اون قدر شهامت ندارید که مسولبت کارهاتون رو به عهده بگیرید...از اولش هم معلوم بود سناریوی پرتاب توپ به زمین احمدی نژاد برای پوشوندن ناکارامدی خودتونه.... (2675314) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۱۴:۱۶
امروز هر که از راه می رسد بدون حداقل سواد بورسی صحبت از حباب در بورس می کند. نحوه نوشتن مطلب شما کاملا نشان می دهد که فقط کلمه بورس را در اخبار و رسانه ها شنیده اید.
شاخص بورس در 22 خرداد 92 (آخرین روز کاری قبل از انتخابات) 45671 بود و در 12 مرداد 92 یعنی آخرین روز کاری دولت قبل 57393 و در بالاترین مقدار خود در 15 دی ماه 92 به عدد 89500 رسید. پس خبری از حباب شش ساله نبوده است و بعد از انتخابات دو برابر شده است.
در این مدت دولتمردان این شاخص را نمایانگر بهبود وضع اقتصاد اعلام کردند و وزیر اقتصاد و شخص رییس جمهور بارها مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق کردند. اما پس از سقوط بورس که واقعاً حباب هم نداشت، هیچ مسولی در این زمینه هیچ واکنشی نشان نداد و حتی شخص وزیر به صورت سر بسته دولت را مدافع کاهش شاخص اعلام کرد.
من کاری به انگیزه آقای رسایی ندارم. اما سوال ایشان سوال جدی همه کسانی است که به حرف رییس جمهور و وزیر اعتماد کردند. (2671983) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۳۹:۱۵
بند بالا پاسخ شماست.
دروغگویی مدیران میانی به‌ارث رسیده از دولت قبل از یک‌سو و اعتماد مردم و مدیران بالا دستی از دیگرسو (2672281) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۰۰:۴۰
متاسفانه رسانه ها بدون توجه از افشاگری مهم رسایی درباره جلسه حقوقیها با تیم مذاکره کننده در روز قبل از شروع سقوط بی سابقه بورس گذشتند.چرا؟ (2672346) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۹:۱۸:۰۵
کدوم سقوط؟ کدوم تیم؟ یعنی الان سقوط بورسم تقصیر تیم مذاکره کننده ست؟ بابا شما دیگه کی هستین؟ بمیرم برا اون ظریف بیچاره (2672992) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۰۶:۰۷
عزیز، آن دوستمون و متخصصین بازار سرمایه درست می گن که بورس دارای حباب وحشتناکی شده و هرگز هم هیچوقت مسئولین بازار جلوی این حباب رو نگرفتن

فرمول شاخص فعلی بورس از 6 سال پیش سال 87 توسط بورس تهران اختراع شد که طبق این فرمول حتی اگر معاملات به صفر برسه ، شاخص عدد 25000 رو نشان خواهد داد. این یعنی کف شاخص رو با حباب ساختن تا بازار و عملکرد همواره مثبت دیده بشه. ضمن اینکه شاخص فعلی در مقابل منفی شدن مقاومه ولی در زمان رشد، با ضریب مثبت دوچندان نشون میده و حتی سود شرکتها رو در فرمول حساب میکنن. تا قبل از اون فقط شاخص قیمت رو داشتیم که عدد واقعی شاخص بورس بود. (2672363) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۰۹:۰۱
آقای وزیر اقتصاد بهتره استعفاء بدی ،مثل احمدی نژاد دورغ می گی ،سرمایه من از 100 میلیون به 50 میلیون رسیده ،چراکه فقط به یاوه گویهای تو گوش کردم . پدر اقتصاد این مملکت را در اورده اید، توکه عددی نیستی از تو بزرگترهاشم نمی تونند کاری کنند . (2672380) (alef-17)
 
فضول
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۶:۳۷:۴۱
چرا به حرف غیر عددی گوش کردی؟ (2674530) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۶ ۱۵:۰۰:۴۲
نگفتي از چند ميليون يكدفعه شد 100 ميليون. اون رو هم ميگفتي! به خاطر سه برابر شدن دلار و به قيمت بدبخت شدن خيليها سرمايه امثال شما سه و نيم برابر شد بعد كه دوران جوگيري نمام شد حالا كمي ازش كاسته شد. ناراحتي؟ (2682337) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۴۶:۱۹
دوست عزیز ایشان کشور را با رکود منفی 6 درصد و با بورس رو به بالا تحویل دادن اخه کجای دنیا وقتی دو سال پشت سر هم در رکو هستی بورس صعودیه؟ یه حرفی بزنید بگنجه من یادمه یاانه ها تازه اشت اجرا میشد سال 89 به تولید کننده میگفتن قیمتت رو بالا نبر اگه خواستی حجمش رو کم کن و به این منوال کشور را سرپا نگه داشته بودن دست بردارید اینا تبلو شده (2672493) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۱۱:۳۳
احسن اگر رییس بورس مقصر بوده چرا الان رییس بورس مدیر عامل بانک توسعه شده فقط مردم چوبش را خوردند و نباید به اینها اعتماد می کردند (2672735) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۲:۵۳:۳۱
مقام اجرایی بازار شرکت بورسه نه سازمان بورس. رئیس سازمان بورس مقام تشریفاتی و بظاهر نماینده دولت در بورسه که در عملکرد بازار نقشی نداره. (2674149) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۸:۵۶:۰۷
کاهش قیمت نفت وبدنبال آن سایر فلزات بورسی آیا این تقصیر وزیر یا رئیس جمهور است ؟ چرا جواب سئوالی که معلوم است را از رئیس جمهور میخواهید شما که خودتان را به ندانستن میزنید خواسته یا ناخواسته یک رسائی هستید!!! (2673759) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۰۷:۵۴
اگر این حرف شما درست هست پس چرا رییس بورس بعد از بر کناریش رییس بانک توسعه وملی شده هست (2672731) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۱۵:۴۲
عزیزم وزیر اقتصاد اتهام زده است .
ثانیا مگر بورس شفافی داریم. دولت پول کم اورده از پول بورسی ها برداشته. الان هم بجای حذف یارانه پردر آمدها سال آینده قرار است مالیات را 22 درصد افزایش دهند. اینهمه دنبال شعار چپ و راست نباشید. (2672864) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۴ ۱۳:۵۹:۲۶
با سلام
حباب بورس مربوط به دو سال اخیر است نه شش سال.حباب در اوج تحریم؟؟؟؟؟ (2678630) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۰۱:۲۶
کار زیاد بی نتیجه بلکه برعکس با نتیجه منفی چه فایده؟
ایستادگی چکشی که نه فقط غرب تضغیف نشه بلکه اسرائیل بسیار هم لذت ببرده و استفاده کنه چه فایده؟ شما ظاهرا فقط دلتون به شعار خوشه! (2671918) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۰۸:۰۷
فقط میشه به این اظهار نظر شما لبخند تلخی زد. (2671950) (alef-17)
 
؟
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۳۷:۲۷
ببخشید این منصفانس که ما به راحتی در خصوص کارای خوب و بد یه رئیس جمهور که 8 سال نفر دوم این مملکت بوده قضاوت کنیم ؟ بی اون که به تبعات سنگین این به ظاهر کارای خوب و بد بر زندگی 70 میلیون ایرانی اشاره ای داشته باشیم ؟ بله حقیر لبو فروش هم کارای خوب و بد زیادی دارم اما حداکثر شعاع تخریبی اون به خانوادم محدود میشه. (2672068) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۷:۳۲
ببحشیذ این منصفانه هست اما اینکه همکارانِ زیر دست و مستقیم ایشون هزاران میلیارد دلار و ریال اختلاس کنند و به هیچکس در طی هشت سال پاسخگو نباشند و مردم را به خاک سیاه بنشانند و اقتصاد مملکت را به این روز درآورند و جیبهای خود و فامیلشان را پُر کنند ! منصفانه نیست؟ خوردن بیت المال منصفانه است؟ پس دادنش منصفانه نیست؟ محکومیتش هم همینطور؟ سوال کردن در موردش هم همینطور؟ بدبختی مردم منصفانه است و پاسخگویی بی انصافی؟ .... ببخشید منظور شما از منصفانه چیه؟!!! (2672591) (alef-17)
 
امین
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۴۵:۲۰
نتایج این فعالیتهای ایشان برای کشور را می شود بفرمایید؟ (2672091) (alef-17)
 
امیدوار
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۳۷:۳۸
وقتی کار در جهت منفی باشد هرچه بیشتر فعالیت کنند ضررش بیشتره. (2672271) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۱۳:۲۰
یکی از کارهای خوب او دلکرمی بود که به همه مردم بخصوص جوانان دادن بدلیل کارهای منفی دولتهای هاشمی وخاتمی مردم روحیه انقلابی خود را از دست داده بوداند (2672741) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۵۳:۰۸
کار و فعالیت زیاد برای از بین بردن اعتبار و عزت ایران و ایرانی
ایسادگی در برابر زیاده خواهی غرب و باج دادن حداکثری به روسیه
و...... (2672324) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۵۷:۱۴
بله نتایج گهربار کار و فعالیت زیاد آقایان رحیمی و مرتضوی‌ را دیدیم. شما مثل اینکه واقعا خوابید دوست عزیز یأ اخبار را دنبال نمیکنین؟ (2672519) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۳۸:۲۱
کار وفعالیتی به درد می خوره که نتیجه مثبت و ملموس داشته باشه ایشان خیلی کارها انجام دادند
انحلال سازمان مدیریت
داشتن بیشترین تورم با بالاترین درامد ارزی
به وجود آوردن بابک زنجانی ها
خالی کردن صندوق زخیره ارزی
اضافه کردن تحریمها
خیلی زیاده تا صبح باید بگم (2672648) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۵۹:۰۰
اخه کار و فعالیت زیاد برای چه چیزی ؟ برای ایجاد رکود تورمی؟ برای بی ارزش کردن پول ملی برای رکود تورمی منفی 6 درصدی و منفی 3 درصدی؟ ایستادگی در بابر غرب چه دستاوردی داشته جز تحریم و ...؟ یه حرفی بزنید که منطقی باشه یه عدد بیارید بگید اینطوری تحویل گرفت اینطوری تحویل داد (2672706) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۰۹:۴۸
مهم کار زیاد تیست مهم نتیجه یک کار است ایا در اثر کار زیاد بود که دلار 1000 تومانی شد 3800 یسه دیگه دست از رنگ کردن مردم بردارید . (2672733) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۱۶:۵۵
كشور را در بحران قرار دادن و هزاران هزينه و فشار به مردم وارد كردن مي شود ايستادگي در برابر غرب؟
وقتي با ندانم كاري حتي كشورهاي كوچك هم به ما دهن كجي مي كنند كشورهايي امثال هند پول نفت ما را نمي دهند كشورهايي مثل آذربايجان و تركمنستان و ... براي ما شاخ مي شوند بايد از عملكرد دولت سابق با عنوان تلاش زياد و يا ايستادگي در برابر غرب ياد كرد؟
حجم كلاه برداري ها، باند بازي ها و نوچه پروري ها، پرداخت وام هاي عجيب و غريب براي دوستان و ايجاد حلقه ياران خاص از شاخص هاي اصلي دولت سابق نبود؟ (2672753) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۴۹:۰۴
این ایستادگی در برابر غرب و استکبار ستیزی هم کلماتی شده اند برای بهره وری سیاسی و پوپولیست بازی برخی
استکبار ستیز کسیه که با نفت 140 دلاری و 800 میلیارد دلار درآمد 8 ساله دولتش این روزگارمون باشه؟
استکبار ستیزی یکنفر با فحاشی و گفتن اینکه سال دیگه امریکا نابود میشه و هلوکاست افسانه بوده و ... معلوم میشه؟ فایده این مواضع چه بود؟ بردن پرونده هسته ایی از شورای حکام به شورای امنیت سازمان ملل.
با گفتن حرفایی مثل : قطعنامه میدن؟ اونقدر بدن تا قطعنامه دونشون پاره بشه! و ... هی قطعنامه صادر کردن و کشورمون رو تو دست انداز انداختن. کار رو به جایی رسوندن که تنها چند کشور مشخص کردن که فقط حق دادن نفت به این کشورا دارین. کار به جائی رسید که هند هم حاضر نبود به جای نفتمون، دلار که نه حتی روپیه هم بده. ناچارمون کرد که برابر طلبتون، کالا میدم، اونم فقط از این ده پانزده قلم. کار به جائی رسد که سرنوشت اقتصاد کشورمون دست امثال بابک زنجانی افتاد. و .... همه اینها از نشانه استکبارستیزی به سبک دکتر احمدی نژاده (2672815) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۷:۴۰:۲۴
مثل اینکه فراموشی گرفتید پرونده ما وقتی رفت شورای امنیت که جلبکهای سبز شکست خوردند همون هایی که امید غرب بودند (2674636) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۱۲:۰۶
لابد ایستادگی رو از نامه نگاری با اوباما و التماس برای رابطه فهمیدید!
بعدشم
مگه ریاست جمهوری کارگری ساختمانه که هرچی بیشتر فعالیت کنی بیشتر نتیجه بده؟!
چه فایده وقتی راه رو کج بری و بر خلاف نظر اکثر نخبگان کشور هر تصمیمی در اقتصاد و سیاست میخواهی بگیری؟!
چه فایده وقتی سیاستگذاری هات اشتباه باشه؟! (2672855) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۳۶:۳۲
این کارها شاید برای جنابعالی خوب باشه ولی برای مردم عادی بدبخت کننده بود (2672909) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۵۰:۰۳
من تیتر مقاله را که دیدم واقعا فکر کردم که شوخیه ولی اسم خانم محسنی رو که دیدم دیگه فهمیدم باید کلی مغالطه رو بخونم! (2672935) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۵۴:۴۵
امیدوارم منظور نویسنده مسکن مهر نباشد که ماهایی که مسکن نداریم مجبور شدیم تورم ناشی از چاپ اسکناس برای ایجاد این واحدها را بپردازیم در واقع ماها در اون خونه ها سهیم هستیم ما بودیم که تورمش را پرداخت کردیم همه میدانند اینها را از چاپ اسکناس ساختند و هم پول ملی را بی ارزش کردند هم قدرت خرید را پایین اوردند. (2672949) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۷:۴۳:۰۲
بازگشت اعتبار پاسپورت ایرانی و پول ملی را در دولت دسته کلید دیدیم خخخخخخخخخخ (2674644) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۹:۳۳:۵۲
-کار و فعالیت زیاد برای وارد کردن کشور به رکود تورمی
-ایستادگی در برابر غرب و عدم به کارگیری دیپلماسی هوشمندانه و ایجاد چندین لایه تحریم برای کشور
-و... (2673026) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۰:۳۱:۵۲
این کاروفعالیت زیاد برای مملکت چه دستاوردی داشت؟جزاینکه دستاوردهای بسیارکلان برای دوستان و مجیزگویانش داشت.ایستادگی دربرابر غرب را هم دیدیم وقتی ذلیلانه نامه نوشت برای برخی سران غرب و آنها جوابش را ندادند.اگر حضرت آقا مخالفت نکرده بود احمدی نژاد خیلی دلش میخواست افتخار؟؟؟مذاکره با آمریما را به نام خود ثبت کند وماشانس آوردیم آقا اجازه ندادند وگرنه او که اعتقادی به ولایت ورهبری نداشت معلوم نبود سرازکجا در می آورد. (2673122) (alef-17)
 
شهاب
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۲۶:۳۸
وااااا. اینقدر کار کرده. بود من نمیدانستم.!!!!!!! (2673205) (alef-11)
 
آزاد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۳۴:۱۰
حالتون خوبه؟ آخر ا... هم حدی داره (2673217) (alef-11)
 
صادق
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۳:۰۰:۳۰
البته آقای احمدی نژاد با سخنرانی هاش و موضع گیری هاش اسرائیل و آمریکا را جری تر می کرد و مدافعان و حامیان سرسخت اسرائیل را چند برابر کرد . غیر از این احمدی نژاد کار دیگری نکرد . (2673362) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۰:۱۷:۰۰
به حدی میزان تصمیمات و کارهای اشتباه در همه ابعاد در دوران قبل زیاد بوده که اصلا و ابدا نمیشه دولت قبل را با این دولت و هر دولت دیگه ای قیاس کرد. کسانی که میگویند دولت قبل خدمت کرده قطعا و بلا شک اطلاعات اقتصادی ندارند و اصلا اقتصاد نخوانده اند. این افراد اصلا نمیدانند که ارزش پول ملی چیست و اصلا نمیدانند رشد اقتصادی چیه و تورم چه اثراتی داره چطور اندازه گیری میشه و... اگر هم اطلاع دارند و باز حمایت میکنند اون دیگه بحث جدایی است من نمیدانم واقعا دولت قبل باید دیگه چه خرابکاری میکرد که نکرده جمیع تصمیمات اشتباهی که میشد بگیری رو گرفت و نتایج هم همه خسارت بار بود من امروز داشتم فکر می کردم که حداقل یک نکته مثبت بنویسم ولی فقط انبوهی از خرابی ها و مشکلات را این برادر و معاونشان که محکوم هم شده بر جای گذاشت ما قبلا اصلا پدیده ای مثل خاوری و زنجانی و مه افرید و...رو خیلی کم داشتیم اما الان دیگه هر هفته یا دو هفته که خبر اختلاس میرسه برای ما عادی شده اون همه درامد نفت هم من نمیدانم چه شده واقعا با اون درامد نجومی چقدر میشد جامعه را پیشرفت داد؟ کشور را در حالی ایشان به دولت بعد تحویل داد که به گفته اقای توکلی خزانه جارو شده بود انبوهی از تحریمها هدیه دستگاه دیپلماسی دولت نهم و دهم به دولت یازدهم بود. شروع ناموفق هدفمندی و انتقال این معضل به دولت یازدهم همزمان با دلار 3500 تومنی و نرخ بالای بیکاری و تورم لجام گسیخته که به سمت ابر تورم پیش میرفت از دیگر هدایای ایشان به دولت بعدی بود نرخ رشد اقتصادی منفی و رکو اقتصاد ی و در یک کلام زمین سوخته چیزی بود که این دوستان بر جا گذاشتند در این 8 سال هم شاهد نابودی کامل محیط زیست و پدیده های عجیب گرد و خاک و ...هم بودیم که دوستان هیچ کاری برای مهارش نکردند و الان به یک معضل وسیع بدل شده مصرف ابهای زیر زمینی و خشک شدن دریاچه ها با اخداث سدهای متعدد و عدم مدیریت صحیح و احداث جاده از وسط دریاچه و...کلا بخواهیم بنوسیم یک مثنوی هفتاد من خواهد شد.
مقاله نگارش یافته از دید من به شوخی شبیه است. (2673476) (alef-17)
 
مهران
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۵:۱۵:۵۵
اولا که شما دروغ می گویی که می خواستی بگردی و یک کار مثبت ببینی ولی ندیدی جز اینکه .......

کسی که بالا رفتن دلار در دو سال آخر را به 8 سال تعمیم میدهد کسی نخواهد بود جز دشمن نه دوست

قبل از اینکه کشور ما دچار مشکل شود و آن هم بخاطر تحریم های امریکا، کشورهای اروپائی با بحران مواجعه شدند و اولین کشوری که دچار بحران شد یونان بود و این بحران به اروپا هم کشیده شد و در آخر و آنهم باز هم می گویم بخاطر تحریم ها بود نه به خاطر مدیریت دولت قبل

در زمان امام حسین (ع) هم از همین حرفها زدند که امام حسین فرمودند که اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید. (2674405) (alef-11)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۹:۰۴:۱۳
شعار، لجبازی و تهدیدهای توخالی ایستادگی نیست. در ضمن ایشان پرتحرک و کم کار بودند. ایشان کلنگی به دست گرفته بودند و مدام به این ور و آن ور می رفتند و خرابکاری می کردند. کدام کار و فعالیت مفید؟ (2673768) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۹:۰۵:۴۵
کار و فعالیت زیاد زمانی ارزشمند است که دستاورد داشته باشد.
ایستادگی در برابر غرب چه بهره ای داشته و چه عوارضی؟
و... (2673769) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۹:۱۹:۱۴
کار و فعالیت زیاد بدون فکر
ایستادگی در برابر غرب در حرف و وادادگی در عمل (2673796) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۹:۳۴:۲۳
کار و فعالیت زیاد رو بچه های بیش فعال هم دارن.منتها خروجی کارشون جز تخریب و ویرانی نیست. (2673807) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۱۶:۳۵
سفر به نیویورک به اتفاق دوستان و آشنایان و وابستگان نسبی و سببی !! (2671546) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۵:۲۲
از کارهای مهمشون، ترویج فساد اقتصادی و سرپوش گذاشتن بر جرمهای مفسدینی چون رحیمی و مرتضوی و مشایی و بدتر از همه دادن سکان کشور بر دست اینها بود. آثار کارهای بزرگ این مرد کوچک، ده ها بلکه صدها سال بر کشور و جهان خواهد ماند. نکته تاسف بار اینه که هنوز این موج، طرفدارانی دارد که زیاد هم پشیمان نیستند و سعی بر توجیه کردن دارند. (2672584) (alef-17)
 
یولداش
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۹:۵۵:۲۲
این دولت که تمام طایفه اش رو توی سمت های دولتی پست داده رو هم ببینید (2673063) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۱:۳۱:۰۵
فرستادن آقازاده به لندن به عنوان ماموریت از جیب یه عده دانشجو آنهم به مدت چند سال آنهم در دانشگاهی که چندین سال است که در لندن دیگر شعبه ای ندارد.

بردن دختر و پسرانش به سفرهای بین المللی از جمله کره و ... (کتاب خاطرات حاج اقا ...) و ده ها مورد دیگه.

از کی تا حالا سفر نیویورک احمدی نژاد برات مهم شده ولی چشم و گوش ات رو روی بقیه موارد بستی؟؟؟؟ (2673566) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۱:۳۲:۳۳
این سبک رفتاری دولت فعلی نمی دونم تاکی میخواد ادامه پیدا کنه!!!!!!!!!!!!!!

فقط تهمت زدن و بد و بیراه گفتن به منتقدان با بدترین الفاظ و بعضا تهمت ها.

چوب خدا صدا نداره مطمین باشید چوبش را خواهید خورد همانطور که احمدی نژاد چوب کارهایش را خورد. (2673567) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۱۸:۵۹
خاصیت ما ها اینه که وقتی از کسی بدمون بیاد دیگه خوبی هاش رو نمی بینیم. بله ایشان (رییس جمهور قبلی) هم مثل هر انسان دیگری خوبی هایی داشته. (2671559) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۴۱:۳۴
من مثبت دادم چون درسته كه همه انسان ها هر چقدر هم خوب باز هم خطا در كارشون هست و هر چقدر بد باز هم كار خوب در كارشون وجود داره، اما بايد ديد كه وزن خوبي يا بدي در كارنامه هر فرد چقدره و ديدگاه عمومي مردم نسبت به اون فرد خوبه يا بد!!!! (2671839) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۵۷:۴۹
اون دکتر حتی یک خاطره ازش نیست که من بخواهم دوباره ببینم!
من نمی خواهم کاپشن پاره ایشان را ببینم چون تهش منصور آریا، خاوری، بابک زنجانی و رحیمی تولید شد! آقا من مشکلی با کسی که کت شلوارش نو تمیز نداره، به امید اینکه نتیجه رفتار و گفتارش کت و شلوار مرا نیز نو و تمیز کند، حالا مارکشم فرق داشت مهم نیست!
یکی اشاره کرد کار و فعالیت زیاد، قربان همیشه کیفیت است که اهمیت دارد، کار زیادی که نتیجه اش بعد از 8 سال شد در اقتصاد: 600 درصد رشد قیمت خانه (متری یک میلیون و سیصد آپارتمان هفت تیر در سال 84، شده متری شش میلیون!) ، افت ارزش پولی به میزان 300 درصد، رشد قیمت طلا به میزان 400 درصد و.... باشد، در بحث بین الملل سالن خالی سازمان ملل باشد(یک نگاه به لیست حضار ما بیانداز، بهترینشان که شیلی بود روزگارش را ببین!)، نتیجه اجتماعیش رو هم که همان وسط کار دیدیم! دور زدن جمعیت قابل تامل از یک جامعه نهایت به همان نتیجه می رسد
در خصوص دکتر قبلی هر چه که بگردی، نقطه امیدی وجود ندارد، لا اقل برای آن قشری که خیلی هم عامی نیستند و میدانند صبح خمارشان نتیجه شب شراب بود! (2672339) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۰۱:۰۶
واقعا من ایشان را مرد بزرگی میدانم چون هیچ قدرتی مثل ایشون نمیتونست این همه تحریمها را به ارمغان بیاره و ریال رو در برابر دلار بی ارزش کنه و رکود بی سابقه ایجاد کنه خداییش ادم بزرگیه این همه خربکاری کردن با هم کار هر کسی نیست و تکرار هم نخواهد شد درود بر مدی بزرگ جهان خدا نگهدارت باشه (2672713) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۲۰:۲۵
دولت مردان به جای جنجال سازی مانند دولت قبل، به وظایف خویش عمل کنند. کار و تلاش کنند تا مشکلات از روی دوش مردم برداشته شود. (2671567) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۱۷:۲۸
این روشی است که متاسفانه بعضی ها از ان نااگاهند. (2672001) (alef-17)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۰۷:۲۴
جمله آخرتو قبول دارم ولی دولت قبل تنها به چیزی که عمل نکرد وظایفش بود مانند قانون گریزی. (2672555) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۲۸:۵۸
یه دو تا نظر رو هم از مخالفا تایید کنید بد نیست
ایشان خدمات بسیاری انجام دادن دلار رو به 4000 رسوند این باعث شد نخبه ها نتونن راحت از کشور خارج بشن و همینجا زمینگیر شدن بعد کالاهای وارداتی هم کمتر اومدن داخل کشور باعث شد تولید کننده های داخل بتونن جنس های بی کیفیتشون رو بفروشن و رونق بگیرن تورم رو بالا برد یه عده املاکشون گرون شد تونستن به رفاه برسن خیلی کارای خوب انجام دادن که شما نادیده میگیرید چون همش دنباله بهانه هستید مثلا با چاپ پول شروع به ساخت مسکن مهر کرد و باعث تورم شد یعنی ماهایی که مسکن نداریم با تحمل تورم هزینه مسکن دار شدن یه عده رو دادیم و در واقع در این امر خیر شرکت کردیم و کلی ثواب کردیم
در بحث بورس با ایجاد حباب باعث شد یه عده که درامد باد اورده داشتن با ترکیدن حباب درامد باد اوردشون رو باد ببره و در واقع با فساد مبارزه شد
با خارجی ها بسیار رفتار خوبی شد و گفتگوی تمدنها داشتیم مثلا اون سه سرباز انگلیسی با کت و شلوار و پسته و...بدرقه شدن
کلا زبان قاصره از بیان کارهای خوب دولت نهم و دهم
شما همین یک مور سفرهای استانی را در نظر بگیرید کلی مردم نامه نوشتن و گونیهای نامه بود که به تهران میامد جقدر این نامه نوشتن باعث بهبود نگارش مردم میشد؟
همین هزینه سفرهای استانی چقدر باعث رونق کسب و کارها شد؟
در بحث تقویت گردشگری شما میدیدن که با هزار نفر دوستان به نیویورک میرفتن شما ببین چقدر این کار باعث رونق گردشگری شده بود و چقدر سطح رفاه مردم بالا رفته بود که همراه هیات دولت به نیویورک میرفتن
خیلی موارد زیاده حتی در بحث تورم در صدر جدول تورم دنیا بودیم شما اگر ویکیپدیا رو نگاه میکردی وقتی جدول تورم میامد خب ما اول بودیم بعد خب اون خارجی از خودش میپرسه عه این ایران کجا است؟ همین باعث میشه رو بیاره به گردشگری و سفر کنه به ایران
در بحث بیکاری و نرخ بیکاری با تغییر فرمول محاسبه بیکاری خیلی تونست بیکاری رو کاهش بدهد فرمول قبلی بسیار بد بود و بیکاری بالا رفته بود با فرمول جدید تونستیم بیکاری رو کاهش بدیم
در بحث کتاب و کتابخوانی شما میدونی کتاب فوقش ده تومن بود به نحوی الان کتاب بالا رفت که دیگه افراد سراغش نمیرن و این باعث شد ما بتونیم براحتی سرانه مطالعه در کشور را صفر در نظر بگیریم دیگه بحث و بررسی نمیخواست ضمنا چقدر این افزایش قیمت کتاب به سود کتابفروشی ها کمک کرد؟ چرا اینو در نظر نمیگیرین؟ طرف کتاب میفروخت 3 هزار تومن الان میفروشه بیست هزار تومن خب سودش بالا رفته
در بحث اون اسامی که در جیب بود شما ببین همین در جیب بودن اسامی چه هراسی در دلهای این افراد انداخت که حتی باعث شد معاون اول خودمون هم دستگیر و راهی زندان بشود
در بحث قطعنامه خب ما هر چه قطعنامه لازم بود گرفتیم و خیال کشور راحت شد دیگه اینها بیش از این تحریمها و این قطعنامه ها کاری نمیتونن بکنن همه راه را رفتند و همه تحریمها را انجام دادن ایا اینکه ما به جای 3 میلیون بشکه نفت 500 هزار بشکه بفروشیم بده؟ این باعث چی شد؟ افرین تقویت صادرات غیر نفتی باعث شد ما به خودمن بیاییم و به فکر صادرات باشم.ضمنا اگر این قطعنامه ها و تحریمها نبود خب الان ظریف بیکار بود قبول دارید؟ خب رابطه مون با همه جا که قطعه دیگه کاری نداشت که انجام بدهد الان حداقل برای ایشان و تیم همراه ایشان اشتغال زایی شد که بروند مذاکره بکنند اقای ظریف پتانسیل های زیادی داره که این مذاکات باعث اشکار شدن انها می شودو ایجاد اشتغال هدف اصلی دولت از بحث لولو و کاغذ پاره بود.

به هر حال موارد خوب دولت قبل زیاده ولی نمیشه هم برا امتحان تافل خوند هم در الف مطللب نوشت به همین مقدار بسنده میکنیم. (2671589) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۰۲:۴۸
برادر بزگوار! اگر رفتار آمریکایی ها و غرب را قبل و بعد از فتنه 88 بررسی کنید دیده میشود که سیاست احمدی نژاد جواب داد ولی فتنه گران باعث مشکلات تحریم و عواقبش شدند.
ان شاء الله بروی و برگردی و به کشورت خدمت کنی (2671923) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۷:۳۵
نامه 85 اقتصاد دان نظر شما را رد می کند در این نامه که نظرات این صفحه منتشر شده در سال 85 اقتصاددانان کشور هشدار داده اند که این قبیل اقدامات به رکود اقتصادی منجر میشود و اما در مورد تحریم خد این دوست عزیز قطعنامه ها را کاغذ پاره میدانست و..و اتفاقات 88 تاثیری بر روی جریان نداشته اتفاقا یکی از کاندیداها گفت من احساس خطر کردم از وضع کشور و اومدم ثبت نام کردم .به نظر من این حرفها بیشتر توجیه کردنه. (2672431) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۴۳:۵۷
دوست عزیز همینکه امثال شما به خدمت این کشور برسید کافیه ما خدمات شما رو قبول داریم برگردیم فقط وبالتون میشیم (2672484) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۴۷:۲۰
کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد. خداوند به همه علی الخصوص به شما عقل سلیم و دید باز بده. اونی که باعث تحریم ها شد سیاست غلط بیسوادانه و لجبازانه و عوامفریبانه دولت کریمه اصولگرایان بود که پس از هر سخنرانی مضحک رئیسش، مجلس نشینان مجیزگویی اش میکردند. (2672496) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۲۰:۰۲
خوب شد این کلمه فتنه را هم شما یاد گرفتید وگرنه حرف زدن یادتان میرفت. (2673278) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۱۹:۱۱
لطفا طرحایی که از دولت قبل شروع شد و دولت کنونی دارد انرا افتتاح می کند و به ان افتخار می کند نیز بگویید. بد نیست در خصوص پروژه خلیج فارس کمی مطالعه کنید. (2672005) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۲۷:۴۴
دوست شما که دیگران رو تشویق به مطالعه میکنید بهتر خودتون یه مطالعه سر سری در مرود فازهای پارس جنوبی بفرمایید که ببینیت احمدی نژاد با اون در امد افسانه ای چه می تونست بکنه و چه کرد (2672241) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۷:۵۳
چه کرد؟ یه میلیون خانواده رو خانه دار کرد، اقای 10 هزار خانواده رو هم خانه دار کردن؟ الانو نمیگما، همون 8 سالی که وزیر بودن در اوج اقتدار... (2672594) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۱۹:۱۲
شما هم بهتره مطالعه کنید و ببینید که شرکت های اروپایی چگونه تو پروژه ی پارس ما رو تنها گذاشتند و ما مجبور شدیم با توان داخلی ادامه بدیم (2673194) (alef-11)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۳:۰۹:۱۲
تا زمانی که هر کسی به خودش اجازه بده در کار بزرگان بدون درک شرایط و محدودیت های آن کار براحتی اظهار نظر بکنه ولی پاش که بیفته هیچ کاری از دستش برنیاد، مثل اینکه یه جراح معروف بجای جراحی تشخیص قطع عضو بده و یه فرد عادی اصرار داشته باشه که راه حل مشکل جراحیه ... مشکلات کشور ما حل نمیشه. (2673390) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۴۸:۰۶
در دوره خاتمی کلی طرح شروع شد از جمله فازهای 6 و 7 و 8 که در دولت احمدی نژاد اقتتاح شد و بسیاری طرح دیگه این حرفا بیشتر جنبه شوخی داره یه استدلال درست بیارید اون همه نفت رو ما فروختیم یه چهار تا پروژه هم با پول نفت تعریف شده بود که اجرا شد ارزش پول ملی چی؟ بیکاری چی؟ تحریم؟ (2672499) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۵۴:۵۷
مگر پروژه هایی که در سالهای اول دولت پاکتون افتتاح شد توسط دولت خاتمی آماده نشده بود عجب منطقی دارند این بهاری ها خخخخخخخخخخخخ (2672515) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۰:۱۳:۴۵
مهم کلنگ زدن طرح نیس مهم به پایان رسوندن اونه...... (2673088) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۱:۰۰
خیال شما راحت الان این دولت بلای سر فقرا اورده که باید در شاه نامه بنویسنی زیادی به خودت فشار نیار مردم خیلی زود این دولت تدبیر و دوروغ را شناختن در ضمن اقای احمدی نژاد زنده باشد مرگ بر فتنه و ضد ولایت فقیه (2672571) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۲:۲۵:۵۳
ضد ولایت فقیه اونه که قهر میکنه و ده روز تو خونه اش بست میشینه (2674080) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۴۸:۵۲
با مذاکره کردن جدید بنزین به پایین ترین حد رسید.هههههههه (2673332) (alef-17)
 
امیک
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۹:۱۴:۵۸
مستند صحبت نمی کنید : تاریخ دقیق تغییر قانون بیکاری را دوباره مطالعه کنید
ودیگر موارد... (2673789) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۲۹:۲۹
سفرهای استانی!جالبه که در این دولت برای اینکه بگن ما یه کار جدید کردیم اسمش رو عوض کردن و گذاشتن پایش و پویش استانی!!! (2671591) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۳:۵۵
می شود گفت سفرهای تعطیلی استانی تازه دانشگاه ازاد هم تعطیل می شی ولی باز هم استقبالی کننده کم هست چون خیلی دوروغ می گیی (2672581) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۴:۱۱:۰۹
قبل از احمدي نژاد هم سفر استاني داشتيم. (2673614) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۳۱:۰۳
اینکه وعده 1 میلیون تومن داد به هر نوزاد
اینکه وعده 1000 متر زمین داد به هر خانواده ایرانی (2671596) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۶:۴۵
مبلغ یک میلیون تومان را مجلس قطع گرده نه این که این دولت داری سر مردم فقر را گلاه می گذارد یارانه مردم فقیر را بالا کشید (2672589) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۶:۳۱:۰۴
یک سوال از نگارنده دارم، مگه قراره که رئیس جمهور فقط کار بد انجام بده؟ یا اینکه برعکس باید فقط کارهای خوب انجام بده؟
نگارنده متوجه نیست که وظیفه ی کسی میاد کاندید می شه اینه که مملکت رو آباد کنه ، نه اینکه تو هر تپه و کوهی که برسه ، فقط گلکاری انجام بده (2674515) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۳۶:۱۷
با سلام
باعث تاسفه که نتوانسته اید خوبی های ایشان را ببینید ،یقین گفتن آن نیز افاقه نمی کند چون برای کسی که می خواهد ببیند نمونه های زیادی وجود دارد و برای کسی که نمیخواهد ببیند اگر کوه را هم نشانش دهی نمی پذیرد. (2671617) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۲۸:۱۲
میگن اگه یه نفرکه خوابه بخوای بیدارش کنی ؛راحته اما کسی که خودشو به خواب زده؛محاله بتونی بیدارش کنی؛احمدی نزادویه روز همه حلوا حلوا میکردنو ازخوبیاش میگفتن؛حالا مث اینکه همه آلزایمرگرفتن واصلا یادشون نمیاد که خودشون تعریفشو میکردن.خداجای حق نشسته؛یه روزی همه چی مشخص میشه (2672038) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۰۲:۰۱
لابد برای ظریف و دیگر دولت مردان جرم نیست که از روز اول شروع بکار دولت تدبیر وامید بکوب مشغول پیغام و پسغام داخل شبکه اجتماعی هستند وهیچکسی نمی تونه اعتراض کنه چون متهم میشه که بیسواد وبی شناسنامه و بزدل و ترسو وبهانه گیر و نامرده........ (2671701) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۵۶:۴۳
خیلی خیلی تحلیل خوبی بود. کاملا موافقم این راه دولت بی نتیجه و تکراری است. دولت قبل تمام شد و اگر کار نمی توانید بکنید بهانه نگیرید.

باید در صورت تکرار اتهامات فساد اقای جهانگیری به دادگاه احضار شود... (2671675) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۵۷:۳۶
من دهها نفری را میشناسم که دوره احمدی نژاد از یوغ استعمار قانون شرکتی ساخته اشرافی گری مدعی اصلاحات خارج شده ونه تنها آبرومندانه کار میکنند دارای خانه ای به نام "مهر "در بهترین نقطه شهرشان ساکنند وجانشان را برای احمدی نژاد میدهند،یا بسیاری از کارگران برده گونه سابق که الان بیمه تامین اجتماعی شده و از حقوق بازنشستگی لذت می برند و هر روز اللهم عجل لولیک الفرج احمدی نژاد را زمزمه میکنند وچندین نمونه دیگر که کور شود هر که نتوان دید .... (2671681) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۵۹:۳۴
تا جایی که من می دونم همه ی مسکن مهر ها صد کیلومتری شهرها ساخته شده اند. همین مساکن مهر شهر ما نرسیده به کوه های پر از برف شهرمونه. (2671915) (alef-17)
 
امین
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۹:۱۷:۳۸
اینجوره که خدمات را نمیشود دید : کلمه همه از کجا آمده ممکنه فقط شهر شما باشد چون این جا که آن طور نیست (2673793) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۲۳:۳۳
دوست عزیز میلیاردها تومان از بیت المال را به فنا داده ایا رسم جوانمردی اینگونه است که اگر یک کمی از ان را به محرومین میدادند دیگر محرومی باقی نبود (2672220) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۸:۱۸
به گور چشم فتنه گران سلامت باشد اقای احمدی نژاد (2672595) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۳:۵۵:۴۸
گور چشم چیه دیگه؟ با این سطح سواد میخواهید مملکت اداره کنید؟ (2674248) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۵۲:۴۷
لطفا از مغالطه تعیم جزء به کل پرهیز کنید میزان رفاه و موفقیت اقتصادی هر جامعه با نرخ بیکاری، نرخ رشد اقتصادی، ارزش پول ملی و چند فاکتور دیگر سنجیده میشود که در دوره دورلتهای نهم و دهم وضعیت بسیار نامناسبی داشتند و علیرغم هشدار اقتصاد دانان به رکو تورمی هم ختم شد لذا اظهار نظر شما تنها یک عده از افراد را شامل میشود و در مورد افرا دیگر جامعه سخنی به میان نمیاورد و لذا فاقد ارزش علمی است.
وقتی که انتخابات برگزار میشود نظر همه مردم پرسیده میشود این روش که بله من ده نفر را سراغ دارم رایش فلانیه و چون من مشاهدم این بوده پس فلانی برنده انتخاباته و دیگه نیاز به برگزاری انتخابات نیست شبیه سخن شما است برادر عزیز امارگیری اقتصادی پس برای چه انجام میشه؟ نرخ توم بیکاری ارزش پول ملی نرخ رشد اقتصادی اینا برای تزئیناته؟ (2672820) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۵۲:۰۶
از همان کار گران برده بپرسید اگر تجربه زندگی کاری در دوران خاتمی را داشتند کدام دوران را ترجیح می دهند.(خاتمی یا احمدی نژاد) (2672939) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۹:۳۴:۵۸
با وجود مخالفت با احمدی نژاد این رو قبول دارم که تلاشش جهت رسمی کردن کارگران همچنین مسکن مهر طرحهای خوبی بودند هر چند که بد اجرا شد . (2673028) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۰۹:۱۵
یکی بیاد بگه اینهمه طرحهایی که اینروزها افتتاح میشه در دوره کی ساخته شده و تدبیریا ن تند تند روبان قیچی میکنند ،نکنه یک سد چند میلیا ردی ظرف یکسال دولت تدبیر ساخته شده ..راستی دولت اعتدال یک آمار بده ببینیم چند تا سنگ رو سنگ گذاشته ودر دولت قبل طی همین مدت چند تا سنگ روی سنگ گذاشته شد . خیلی متشکر از الف که راه خودشو به یک سمت خاص کج کرده تا نه سیخ بسوزه نه کباب (2671720) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۵۷:۰۷
طرح های سال 84 و 85 و 86 و اینا در زمون چه کسی کار شده بود که اون دوست عزیز افتتاح میفرمود؟ یه چیزی بفرمایید که ادم قبول کنه که این ادم یه حرکتی کرده
فرض کنید یک فردی که سوادش پنجم ابتدایی هست رو میذاریم به عنوان رئیس دولت خب میاد پول نفت رو میگیره و داد میزنه ای پیمانکار بیاا جاده بکش و پل و..بساز اخه این کار داره؟ تازه در مورد لولو و..هم حرف نمیزنه و مودبه و اسکناس هم چاپ نمیکنه تورم بشه
اخه فروختن نفت و جاده کشیدن به نظرت کار داره؟ چه کاری دولت قبل کرده؟ ایا تولیدات زیاد شده؟ پول ملی ارزشمند شده؟ بیکاری کم شده؟ تورم کم شده بود؟ ایشان با رکود تورمی -5.8 دولت را تحویل داد در حالی که با رشد بالای 5 درصدی تحویل گرفته بود دلار را 900 تحویل گرفت 3500 تحویل داد تولید را شکوفا تحویل گرفت به صورت فاجعه تحویل داد. اون هم با ان همه درامد نفت کشور ا با هزاران قطعنامه و هزار لایه تحریم تحویل داد شما برو از تولید کننده سوال کن بگو در چه وضعی هستی و..
یه ابی بزنید به صورتتان از خواب بیدار بشوید. (2672126) (alef-17)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۰۷:۰۶
اون سدی را که افتتاح کردند از سال 1380 ساختش آغاز شده بود دولت مهروزی هم نتوانست تمام کند. (2672158) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۴۳:۲۹
دوستان اصلا مطلب رو نخوندن
این مطلب به کنایه گفته شده
در ایران تقریبا هیچ کس انتقاد پذیر نیست
خصوصا برخی ها (2671849) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۵۸:۴۴
روزی 22 سالع کار میکرد فقط 2 ساعت میخوابید و غذا میخورد و کارهای دیگه انجام میداد (2671913) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۰۶:۲۸
کاری که فقط باعث گسترش فقر فسا واختلاس شد همین وبس چند درصد پروژه ها درست ودزدی نشده چرا یک پل یا جاده باید بعد از شش ماه خراب شود می خواهی دهها آدرس پروژه های تان را بدهم که دزدی شده و..... (2672549) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۱۶:۵۱
خیلی کارهای خوب داشت.
اخلاق حسنه
حفظ ارزش پول ملی
حفظ شانیت نظام
رسانه ای کردن اسم کشورهایی که کسی اسم آنها را می دانست.
ایجاد حس خودباوری ( موضوع انرژی هسته ای در قابلمه )
تلاش برای سلامت اداری
تعریف خط قرمز
باز هم بگویم؟ (2671997) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۱۹:۳۳
مالیات بر ارزش افزوده

شما می گوید خوب نبود خوب به دولت تدبیر و امید بگوید که آنرا حذف کنند. (2672007) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۲۰:۲۰
تازی بلای سر مردم بیاورد این دولت که قدر اقای احمدی نژاد را بدانم (2672602) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۰:۲۷:۳۵
یادمه اوایل روشون نمیشد بگن مالیات بر ارزش افوده روی کالا میزدن ارزش افزوده!!!!بحث هم این بود که تولید کننده این مالیات رو بدهد ولی اخر سر متوجه شدیم نه در واقع ما باید این پول را بپردازیم! (2673489) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۷ ۰۸:۴۷:۴۸
همه جاي دنيا ماليات بر ارزش افزوده را مصرف كننده مي پردازد (2684295) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۴۲:۵۰
یکی به داد بورس از دست طیب نیابرسه...مردم رو بیچاره کرده...تورو خدا یک کاری بکنید نمایندگان مجلس (2672084) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۰۱:۱۹
دولت قبل افت شاخصو با عرضه سهام بانكهاي دولتي و 3 برابر شددن راه اندازي يك كارخانه جبران كرد اين دولت با تورم مبارزه داره ميكنه و تبعاتش رشد منطقي بورسه نه حبابي تاز مانيكه به توافق هسته اي دست نيابيم و صادرات و واردات به روال عادي برنگرده چطور ميخواهيد معجزه بشه و شكور رشد كنه (2672529) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۳:۴۵
آن روزهایی که ساعتی سود می کردید یادتان رفته تجارت این بازی ها را دارد به بقیه ملت چه مربوط که تاوان سود جویی شما را بدهد
ثانیه ای ملت را تاراج می کردید (2672579) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۹:۳۶:۳۰
بورس نماینده اقتصاد کشوره . مگه میشه اقتصاد کشوری با وضعیت ما گل و بلبل باشه ؟ (2673032) (alef-17)
 
آگاه
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۰۹:۰۲
مسکن مهر-سهام عدالت .هدفمندی یارانه ها -دولت الکترونیک و....... (2672169) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۲۳:۳۱
اقای جهانگیری در عجیب ترین نظرتاریخی خودشون فرمودند که:ما کشور را از رکود تورمی وحشتناک نجات دادیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
بعنوان کسی که کسبه بازار است قسم میخورم والله هرروز وضع بازار و خرید و فروش از روز قبل بدتر میشه
اقایان اینهمه دروغ نگویند وبا ملت صادق باشند چون سال96 بازهم از همین مردم رای میخواهند (2672219) (alef-17)
 
کاسب خرده فروش
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۶:۱۲
بله من هم کاسب هستم یادم نرفته سه سال پیش شما تاجرهای بزرگ اجناس در انبارتان را ثانیه ای گران می کردید ومی گفتید دلار گران شده به عنوان ماسب خرده فروش خوشحال هستم چون حالا باید سودهای حرامتان از بین رود خدا را شکر (2672587) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۹:۲۴
اخوی پایین آمدن تورم یعنی کمتر گران شدن. (2672600) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۲۹:۴۲
دوست عزیز در اینکه رکود تورمی وحشتناکی بود کسی شک ندارد اما اگر اقتصاد خوانده باشید متوجه میشوید که چند سال طول میکشد که رکود -3 درصدی و -6 درصدی جبران بشود چند سال باید رشد اقتصادی داشته باشیم بعد الان دولت در حال اجرای سیاست انقباضی است که باز نقدینگی را در سطح جامعه کاهش میدهد و ضمنا قیمت نفت به 30 دلار رسیده که باز فشا زیادی به همه وارد می کند بنابراین هم حس شما درسته هم حرف دولت شما ممکنه نفت 140 دلار باشه و هی پولش رو به جامعه تزریق کنید خب پول هست هی کس و کار شکل میگیره البته نه کسب و کار تولیدی بلکه مغازه و...ببعد که نفت پایین اومد کسی پول نداره بخره خب نتیجتا یک عده باید ورشکست بشوند این قانون اقتصاده
راه حل اینه که باید تولید پایدار ایجاد کنید نه اینکه پول نفت را تزریق کنید بعد بفرمایید اقتصاد را رشد و توسعه دادیم به شما عرض می کنم سال اینده وضعیت به مراتب ا امسال بدتر خواهد شد اصلا امیدوار نباشید
ما باید درامدهای نفتی را برای چنین روزی ذخیره می کردیم (2672777) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۱۹:۴۵
مشکل همین شما بازاریا هستین که نه یک قرون مالیات می دین و پول در گردش کاذب دارین. (2673276) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۴۳:۵۹
این دولت خودشو بکشه وبا کدخدا هم توافق کنه اولین دولت چهارساله تاریخ خواهد بود (2672295) (alef-17)
 
یک فرهنگی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۰۳:۱۹
کارهای خوب احمدی نژاد رسیدگی به وضعیت فقیران با دادن یارانه برادرم که 6نفر می باشند همهاش برای احمدی نژاد دعا می کنند اقایان پول دار یارانه برای شما ارزش ندارد ولی برای امثال برادرم خیلی ارزشمند است که بچه هایش خیلی کم از امکانات بر خوردار هستن اقای عزیز که می گویی یکی از کارهای احمدی نژاد را بگو و حدودا 500 خانه جوان تازه داماد در شهر کوچک ما ساخته شده است و الی اخر ... (2672536) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۵۰:۱۳
مقالات ایشان و خانم اسوپار را که میخوانم حس می کنم یا در زمان دیگه ای دارم زندگی می کنم یا در مکان و کشور دیگه ای ولی وقتی برای خرید یه دونه نون میرم خیابان کارگر متوجه میشم که نه در مکان و زمان درست هستم و مقاله است که مشکل داشته نه من! (2672687) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۵۷:۱۹
دوست عزیز زبان الکن و قاصره از بیان کارهای شگفت انگیز دولت قبل واقعا پدیده عجیبی بودن اگر غرب یک رئیس جمهور اینطوری داشت الان قحطی کل جهان رو فراگرفته بود و بی شک جنگ جهانی سوم تموم شده بود دوران بازسازی رو سپری میکردیم و با خوردن برگ خود را سیر نگه میداشتیم واقعا رکود تورمی -6 درصدی که ایشان به جا گذاشت کار هر کسی نیست یه عزم و اراده قوی میخاد یا بی ارزش کردن پول ملی به یک سوم انصافا کار مردای بزرگه که چندین خط اشتباه را همزمان در اقتصاد و سیاست دنبال کنند یا اختلاسهای نجومی واقعا زمینه سازی میخاد که این برادر عزیز انجام دادن به همین دلیل به نظر من احمدی نژاد ادم بزرگی بود و هست و خدا حفظش کنه (2672699) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۰۶:۱۵
عدم اهانت به منتقدین و ایجاد رعب و وحشت در دل اسراییل و امریکاو.. (2672727) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۱۶:۱۶
فقط این را بدانید کسی که دیکته ننوشته غلط هم ندارد همه کارها تقریبا تعطیل هست بله غلط نداره دیکته ننوشته البته الان مشقهای ان بنده خدارا هم که دارند خط میزنند ازجمله مسکن مهر (2672750) (alef-17)
 
گنجی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۳۴:۱۶
دولت های هشتم و نهم ثدها کار شاخص انجام داده اند که در ذهن مردم منصف

ایران همیشگی شده است و خواهد بود و هیچ اشکالی هم ندارد که کسانی که

مغرضانه و از روی عناد و خشم و بغض 8 ساله به آن دولت ها نگاه می کنند

اینطور کارنامه آن دولت را سیاه می دانند

به چند نکته اشاره می کنم

1- مسکن مهر یکی از کارهای درخشانی است که در تاریخ خانه سازی کشور

نمونه ای ندارد حدود 2.5 میلیون نفر در این کشور از کسانی که هرگز تصوری از

خانه نشین شدن نداشتاند با مسکن مهر صاحب خانه شدند برخی ایراد های

بنی اسرائئلی می گیرند مثلا می گویند کعهه از شهرها دور بود مسکن مهر در

هزار شهر ساخته شده و ممکن است در چند شهر هم فاصله اش از شهر

مقداری زیاد باشد ولی این هرگز عیب محسوب نمی شود برخی هم می گویند

که مسکن مهر تورم را افزایش داد این آقایان بگویند چکار کنیم تا تورم افزیش پیدا

نکند آیا برخی باید هرگز صاحب خانه نشوند و همه کارهای عمرانی راکد باشد تا

تورم افزایش پیدا نکند؟

2- مسکن روستایی یکی از کارهای ماندگار دولت نهم و دهم است بسیاری

از روستاها در اثر بی توجهی دولت اصلاحات به کلی خالی از سکنه شده

بودند و جمعیت جوان و فعال روستاها همه مهاجرت کرده بودند در استان ما

چهارمحال و بختیاری ده ها روستا در دوره اصلاحات از بین رفتند و خالی از

سکنه شدند جاهای دیگر هم همینطور . ولی خوشبختانه طرح مسکن

روستایی باعث تغییر چهره روستاها شد و ماندگاری جمعیت فعال در

روستاها را باعث شد

3- ساختن هزار ورزشگاه که به تدریج در روستاها و شهرهای کوچک ساخته

شد کار مهمی بود که آثار آن در ورزش کشور خود را نشان خواهد داد هر چند

که برخی از این سالن ها در یکی دو سال اخیر افتتاح شد ولی قدم اصلی این

کار را دولت قبل برداشت

4- بیمه محصولات کشاورزی در دوره نهم ریاست جمهوری شروع شد و

کشاورزان و روستاییان فهمیدند که چیزی به نام بیمه هم هسیت که از آنها

حمایت کند من خودم دیدم که برخی روستاییان بخاطر خسارت به مزارع شان

تا 60 میلیون تومان هم خسارت دریافت کرده اند و زندگی اشان به باد نرفته

است

5- اگر یک راننده بیابانی اتوبوس و کامیون پیدا کردید ازش بپرسید که در دولت

نهم و دهم چه تحولی در راه سازی رخ داد یک نمونه را من بگویم در دولت

اصلاحات در استان چهار مجال و بختیاری فقط 5 کیلومتر جاده دو چهار خطه

تاسیس شد!! (از شهرکرد تا فرخشهر) در حالی که در دوره 8 ساله قبل اکثر

جاده های اصلی چهار خطه شدند و یا در شرف اتمام عملیات هستد (در این

دولت به تدریج کامل خواهند شد) و حدود 800 کیلومتر راه روستایی آسفالت

شد

6- در ایجاد راه آهن تقریبا در دوره نهم و دهم 80 درصد به طول راه آهن کشور

افزوده شد

7- در مورد آبیاری قطره ای نیز قدم های بزرگ و شگفت انگیزی در دولت نهم و

دهم برداشته شد به طوری که در هر طرح آبیاری قطره ای 85 درصد هزینه را

دولت کمک بلاعوض می پرداخت و 15 درصد بقیه را هم وام می داد کاری که

خوشبختانه در این دولت هم ادامه اش دادند

8- هر آدم منصفی می داند که اگر کارت سوخت و اجزای عملیات سهمیه

بندی نبود امروز مصرف بنزین کشور به 120 میلیون لیتر رسیده بود در حالی

که اکنون روی عدد 60 ملیون ثابت مانده است

9-در دولت 8 ساله اصلاحات حتی یک پالایشگاه تولید بنزین ساخته نشد و

دولت می گفت بهتر است بنزین را وارد کنیم!! ولی خوشبختانه در دولت 8

ساله طرح های متعدد در زمینه تاسیس پالایشگاه های بنزین انجام گرفت

مثل( شازند و اصفهان) و اکروه خوشبختانه قسمت زیادی از بنزین در خود

کشور تولید می شود

10-در دولت احمدی نژاد روابط با کشورهای در حال توسعه رو به رونق نهاد و


در بسیاری از کشور ها دانش فنی صادر شد و در روسیه و ونزوئلا و و سوریه


و عراق خط تولید خودرو ایرانی راه افتاد و تراکتور سازی ایران در 5 کشور

فعال شد


در حالی که امروز سساست خارجی ما یک قدم هم در این مسیر بر نداشته


و ادعا می کند که بهتر است با کدخدا دوست باشیم

------------------

اگر لازم باشد می تواند این فهرست را با ده ها کار مثبت دیگر کامل نمود

و البته دولت های نهم و دهم ده های عیب هم داشتند که ما در صدد عیب

پوشانی نیستیم ولی انتظار انصاف خواسته زیادی نیست هر چند مردم

عامه جامعه خود بهترین شاهد و گواه و بهترین قاضی هستند

برای همین هم هست که اصلاح طلبان هنوز از جایگاه اجتماعی احمدی نژاد

بشدت واهمه دارند

دارند و ده ها ستاد برای تخریب وجهه وی فعال شده اند

--------------------
یک نکته دیگر هم سهم اصلاح طلبان و عناصر وابسته به آنان در تشدید تحریم

هاست که امیدوارم افراد مطلع در این زمینه تحقیق نمایند کسانی که رفتند

و از اوباما خواستند که لطفا ما را تحریم کنید تا اصلاح طلبان از نارضایتی

اقتصادی مردم استفاده کنند / جالب است که آقای ظریف چند بار موضوع را

لو داده و به طرف های غربی گفته است که اگر در برداشتن !! تحریم ها کمک

نکنند دوباره اصلاح طلبان با ریزش شدید رای شکننده خود مواجه خواهند شد (2672903) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۴:۰۹:۲۷
دوست عزیر ساخت مسکن مهر و مسکن روستایی از طریق چاپ اسکناس بی پشتوانه فقط باعث ایجاد تورم و بی ارزش شدن ریال و... شد ضمنا همه دولتها جاده کشیدند و با پول نفت 140 دلاری میخواستی جاده هم احداث نشه؟ خیلی از جاده ها مثل جاده دریاچه ارومیه باعث نابودی شدند. بیمه محصولات کشاورزی از مدتها پیش از ولت نهم در دولت هاشمی وجود اشت ابیاری قطره ای حدود دو دهه قبل اینکه این دوستمون بیاد سرکار وجود داشت و خیلی مزارع قطره ای شدند احتمالا به شما دیر رسیده ضمنا رابطه ما با کشورها اتفاقا کمتر شد اینکه میفرمایید رونق پیدا کرد حتما شوخی میفرمایید تحریمها هم هنوز جملات اون ...را لولو برد و قطعنامه ها کاغذ پاره هستند و...مردم یادشونه بی انصافی میفرمایید این راه و جاده هم بالاخره با نفت 140 دلاری باید احداث بشود در دوره خاتمی نفت 20 دلار بود برادر و کلی جاده احداث شد.
دولت مسئول اصلی:
1-حفظ ارزش پول ملی
2- پایین نگه داشتن تورم
3-افزایش رشد اقتصادی(در زمان این برادر به رشد اقتصادی -3 و منفی 6 درصدی رسیدیم سرجمع ده درصد اخر کار رشد منفی شد و وارد رکود تورمی شدیم
4-کاهش بیکاری و..
اینها را شما باید بحث کنید دوست عزیز
اگر میفرمایید کلی کار شده همه این کارها باید خودش رو در رشد اقتصادی نشان بدهد فرض کنید دانش اموزی میگویید من خیلی مطالعه کرده ام اما سر جلسه امتحان از 5 تا سوال دو تا سوالی که نیم نمره دارند را جواب بدهد و بقیه را خالی رها کند میگویند از 20 نمره 1 نمره گرفته ای در رشد اقتصادی هم همینطور مجموع تولید ناخالص داخلی را حساب میکنند بعد با سال قبل مقایسه میکنندبرای این برادر نه تنها مثبت نبود شش درصد هم منفی بود
راه و جاده و کارخانه خودش رو در عدد رشد اقتصادی و نرخ بیکاری و تورم نشان میدهد همه این شاخصها بسیار بسیار بد بودند در زمان ایشان تورم بالای 35 درصد و رشد منفی 6 درصدی اقتصادی و نرخ بیکاری بسیار بالا
و پول ملی بسیار بی ارزش
اینجا دیگه بحث تمام میشه دیگه این بحث جاده و...چیه؟ مجموع کارهایی که کرده به رشد منفی 6 درصدی منتهی شد ه والسلام بحثی دیگه نمیماند. (2674260) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۴:۱۱:۴۷
مرد حسابی نشستی تو چهارمحال و بختیاری برای خودت داستان میسازی !
کدام پالایشگاه در دولت احمدی نژاد ساخته شد ؟! هرچند که 800 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت ولی دریغ از یک پالایشگاه . (2674263) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۳۷:۱۲
مگر راه رفتن اقاى كرى هم جرم است ! نويسنده جان اين را ميبينى ! ان را هم ببين ! ان را ميگويى ! اين را هم بگو ! عادل و منصف و متقى باش (2672910) (alef-17)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۰:۱۱:۲۲
بنده هم از منتقدان احمدی نژادهستم اماخداوکیلی بدترین نوع بداخلاقی را دولتمردان تدبیروامیدرواج می دهند.
احمدی نژاددستبوس فقرا ومستضعفین بود امانسبت به زورگویان خارجی وزیاده خواهان داخلی متکبربود.iهرچندافراط کرد ودچار اشتباهاتی شد.
احمدی نژادثابت کرد که درنظام اسلامی پابرهنگان وکوخ نشینان ولی نعمتان حاکمان هستند. (2673082) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۰:۲۵:۳۵
اصلاً احمدی نژاد بد ... ای کاش در مسجد دولت آباد بودید و استقبال مردم رو می دیدید ... مردم همین بد را از قبلی ها بهتر قبول دارند (2673109) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۴۴:۵۵
چشمتان بسته است به.دیدن.
ا (2673326) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۴۹:۲۵
رحیمی و مرتضوی و کامران دانشجو ومرتضی تمدن......کارهای خوبشان است ؟ (2673333) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۱:۰۰:۵۶
آقای رسایی چرا در خصوص فساد آقای رحیمی دغدغه ای از خود نشان نمیدهد. بس کنید این جناح بازیها را (2673533) (alef-10)
 
ساسان
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۷:۳۹:۲۱
یکی از کارهای خوب، ادبیات ایشان در مقابل منتقدان منجمله همین مجلس محترم شواری اسلامی بود. خاطرتان که هست ... ؟!!! (2673686) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۹:۱۰:۲۰
خواهشا به هیچ وجه از رئیس جمهر قبل تقلید نفرمایید کار خوب رئیس جمهور قبل در نظر این دوستان مسکن مهر بوده که بسیار برای اقتصاد فاجعه بار بود و فقط چاپ پول توسط بانک مرکزی بود که به تورم گسترده منجر شد. دوستان دولت قبل اقتصاد را به شوخی گرفته بودند و فکر میکردند میتوانند با حرف و شعار و دست کاری های اقتصادی مملکت را بچرخانند و فکر می کردند علم اقتصاد یه مشت شوخی و حرفهای بی مفهومه در نهایت اینقدر اقدامات اشتباه مرتکب شدند که کار به چند سال رکود تورمی رسید.
این حرف که مسکن مهر خیلی خوب بود یه عده مسکن دار شدند را مرتب تکرار نکنید این مسکن دار شدن شما به قیمت تورم برای کشور تمام شد این مسکن مفت فکر می کنید از کجا می امد؟ پولش را چه کسی میداد؟ پول مسکن دار شدن شما را قشر فقیر جامعه باید با تحمل تورم بدهد.هم تورم ایجاد کردید هم ریال را در برابر دلار بی ارزش کردید. (2673779) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۹:۳۲:۵۷
شما همش دنبال بهانه هستید ایا در دولت قبل فرمول محاسبه نرخ بیکاری تغییر نکرد؟ ایا این کار ارزشمندی نبود؟ یک شبه مشکل بیکاری بسیاری از جوانان حل شد من به دولت جدید هم پیشنهاد می کنم برای حل این معضل فرمول محاسبه نرخ بیکاری را در عدد صفر ضرب کند در این صورت میزان بیکارها صفر نشان داده میشود و مشکل ریشه کن خواهد گردید اگر 0 جواب نمیدهد یا محدودیت قانونی دارید در عدد0.00001 ضربش کنید اینطوری تابلو هم نیست و نرخ هم شدید پایین میاد
کارهای خوب دولت قبل واقعا قابل بیان نیست
خدا حفظشون کنه (2673804) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۱۱:۵۶
امروزه " ریزگرد" ،" گرد و غبار " ، " غبار آلود " مد روزه ... (2671378) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۱۹:۳۹
از کارهای خوبش مسکن مهر بود که در این دولت چشممان سفید شده تا تحویل بگیریم، اخیرا هم که میگن بیاید 16 میلیون دیگه بدید و وقتی میگیم تو قرارداد جریمه تاخیر داره و باید جریمه هم بدید میگن برید از دولت بگیرید... (2671391) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۱۹:۵۸
چه انتظار زیادی.... وزیری که وقتی‌ تعداد پروانه ساختمانی در کشور نصف شده، میزان مصرف سیمان ۸ درصد کاهش یافته، کارخانه‌های سیمان یکماه تعطیل میشن، میزان سرمایه گذاری در بخش ساختمان به گفته مرکز آمار به قیمت ثابت حداقل منفی‌ ۲۰ درصد کاهش یافته.... ولی‌ این وزیر با نهیات...اعلام می‌کند رشد بخش ساختمان مثبت ۱۵ درصد بوده... شما چه انتظاری دارید (2671392) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۲۳:۳۴
خانم محترم در هر کشوری وقتی رکود وجود داشته باشه بورس سقوط میکنه در دولت قبل رکود -3 و -5.8 درصدی رو داشتیم این یعنی بورس باید کلا میریخت اما دوستان شما مانع ااز ریختنش بودند با حباب سازی و عاقبت هم اینطور ریخت و حقایق نمایان شد این بهانه ها باید تمام بشود اون چیزی که الان بورس نشان میدهد واقعیت جامعه ما است من وزیر اقتصاد را میشناسم و افرادی که دنال بهانه هستند را هم میشناسم مطمئنم که وزیر اقتصاد حق دارد.
یک وقت شما سوالی دارید که برای اصلاح امور است اما یک وقت سوالی دارید که علاوه بر اینکه جوابش را میدانید بانی و باعث اون سوال و مشکل هم خودتان بوده اید بین این دو مورد فرق است اینکه دوستان جواب سوالات را میدانند و دنبال این هستند وزرای موفق را کند سازند بر همه واضح و عیان است. این اقایی که ازش حمایت می کنید هم چندین بار محکومیت داشته و اخیرا هم از مشاغل دولتی محروم شده و این اعمال هم ره به جایی نخواهد برد.فساد و اختلاس هم اینقدر در دولت قبل زیاد بوده که خدا میداند و جهانگیری واقعیت را گفته چون پولهای زیادی هست که گم شده و همه این گم شدنها فساد محسوب میشه .معاون رئیس جمهور باید مردم را در جریان قرار دهد این حرفها مانند حرفهایی که راجع به سخن روحانی که راجع به رفراندوم گفته بود همه بهانه است مردم حق دارن بدانند اون همه پول نفت چه شده و کجا رفته
من شک ندارم اختلاسها و فسادهای بسیار بیشتری بزودی نمایان خواهد شد. (2671400) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۲۶:۴۸
خانم محسنی اینکه فقط نشستین و کارتون شده انتقاد از دولت فعلی هیچ شکی توش نیست و بر همه آشکاره.

اما میخواستم برای همین یک موردی که ذکر کردین ( آقای جهانگیری هم مانند آقای احمدی نژاد، از فسادهای بزرگی صحبت می کند که زمان و مکان و متهم آن نامشخص است! ایشان فساد بسیار بزرگی را بطور سربسته در سخنرانی هایش مطرح می کند بدون اینکه متوجه باشد جای طرح این مسایل، در سخنرانی نیست )

شمارو رجوع بدم به یکشنبه سیاه مجلس و در حمایت احمدی نژاد از وزیر کار و امور اجتماعی.

خودتون وجدانتون رو قاضی کنید آیا این کار احمدی نژادی که میگید کارهای خوب هم داشت ( حداقل تو همین یک موردی که مثال زدید) افشاگری و تهمت به برادر رییس مجلس اون هم تو جلسه ای که هیچ ربطی به موضوع افشاگری نداشت و فقط و فقط جنبه تهدید داشت کار درستی بود ؟ آیا طرح اون مسایل جاش تو مجلس بود یا به قول خودتون تو دادگاه ؟
جناب احمدی نژاد هم میبایست اگر از فسادی خبر دارند، باید به جای طرح اتهام هایی مبهم و سر بسته در سخنرانی، مدارکشان از فساد را به دادگاه ارایه کنند و پیگیر محاکمه سریع و عادلانه متهمان باشند.!!!!!!

سرکار خانم محسنی درسته سایت وزین الف یه تریبون بهتون داده و هر از گاهی دست به قلم میشین اما قبلش همه چی رو مزمزه کنین و ببینین واقعن همینطوره که میگید.

پس خواهشن اگه میخواید نقدی به این دولت داشته باشید بدون غرض نقد کنین.

و اینکه بهتر از احمدی نژاد هم برای مثال زدن وجود داره !!!!!!!!!!!!!!! (2671407) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۲۸:۵۷
وزیر اقتصاد از روزی که اومده سر کار فقط یه چیزی رو یاد گرفته و ول کن هم نیست.(تورم کاهش پیدا کرده)فکرکنم خودش تو کره مریخ زندگی می کنه واز حال واحوال قیمتها خبردار نیست . (2671413) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۲۵:۴۱
لابد تورم توی محله شون کاهش پیدا کرده !!! (2671584) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۴۴:۴۲
خی قربان تورم با گرانی دو مفهوم متفاوته اگر منظور شما این است که قیمت کالاها ثابت بماند یعنی تورم صفر باش که هیچ کجای دنیا اینگونه نیست و تا 5 درصد تقریبا تورم داریم اما تورم کاهش یافته یعنی اینکه اگر اجناس با سرعت 35 درصدی گران میشدند الان با سرعت 17 درصدی گران میشوند و این یعنی تورم کاهش یافته من خودم شاهد هستم که اجناس به نسبت گذشته گران نمیشوند نمیدانم بر چه اساسی این حرفها را میزنید امار و ارقام هست میتوانید مراجعه بفرمایید. یک بسته ادامس خارجی 700 تومن بود تا 2500 بالا رفت ظرف یک سال و نیم الان روی همون 2500 باقی مانده نوشابه از 700 تومن ظرف یکسال و نیم رسید به 1600 الان همون حول و حوشه سایر اقلام نیز به همین منوال
یه کم بی انصافی میفرمایید. (2671855) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰
در شرایط رکود تورمی باید نخست تورم درمان شده سپس رکود درمان گردد ایشان استاد دانشگاه است ضما گر تو بهتر میزنی بستان بزن (2671595) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۵۶:۵۱
خواهشا یک پاراگراف از نامه 50 اقتصاد دان که در سال 85 به برادر احمدی نژاد نوشته شده را باز نشر بفرمایید:
بیم آن می رود كه سیاست های دولت نهم در شرایط حساس بین المللی كنونی نه تنها موجب توقف رشد اقتصادی و ایجاد ركود تورمی شود بلكه منجر به از دست رفتن فرصت طلایی حاصل از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و اتلاف این ثروت ارزشمند بین نسلی شود. در این صورت مسلما پیگیری اهداف و برنامه های دولت نهم به ویژه عدالت اجتماعی نیز ناممكن خواهد بود.بر همین اساس ، امضاكنندگان این نامه كه گروهی از استادان اقتصاد كشور هستند بر آن شدند كه دیدگاه های خود را درباره پیامدهای اقدامات اقتصادی دولت نهم از طریق نامه ای سرگشاده اعلام كنند و امید دارند كه این نظرات در اصلاح سیاست ها و تدابیر و تقویت عملكرد دولت آن جناب موثر افتد. نمونه هایی از نكات قابل طرح كه موجب نگرانی و زمینه ساز تهیه این نامه شده است ، را می توان در محورهای زیر خلاصه كرد.
- عدم پایبندی دولت نهم به قواعد حکمرانی خوب
- نامساعد کردن فضای سرمایه گذاری و محیط کسب و کار در کشور
- افزایش بی رویه واردات
- اتخاذ سیاست مالی انبساطی
-سیاست پولی انبساطی و نرخ تورم بالا
-بحران در بازار سرمایه
-وضعیت نا بسامان نظام بانکی
-مداخله بی رویه در بازار کار
- سیاست های منطقه ای
- سیاست های منطقه ای
نتیجه را هم دوستان ملاحظه کردند به رکو تورمی -5.8 منجر شد. (2671678) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۳:۳۹
تورم کاهش پیدا کرده یعنی اینکه مثل زمان احمدی نژاد قیمت ها شب به شب افزایش پیدا نمیکنه . (2672419) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۱۷:۳۸
دم وزیر گرم دلار فروشی یا تاجر بزرگ ضرر کردی باز خدا را شکر کم گران فروشی نکردید (2672593) (alef-17)
 
آرمين
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۰:۱۸:۱۹
كاش دوستان تفاوت گراني و تورم رو درك ميكردند
خودتون بگيد، تورم كه همون آهنگ افزايش قيمت هست كمتر نشده؟
قبلا ساعتي قيمت ها تغيير ميكرد
الان هفتگي!
كم شده، حالا درسته بايد ارزوني هم باشه
ولي كم كم
اين وضع چندساله ايجاد شده و چند ساله هم تموم ميشه
بايد تلاش كرد و همدلي و همراهي (2673098) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۰:۲۵:۵۳
اگه معنی نورم رو می فهمیدی این حرفا رو نمیزدی
تورم یعنی رشد قیمت هرسال نسبت به سال قبل و تا زمانی که منفی نشه قیمتا روز به روز بیشتر میشه
کاهش تورم یعنی کاهش سرعت رشد قیمت که واقعا هم محقق شده (2673111) (alef-17)
 
حمید رحیمی نژاد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۲۴:۳۲
بله تورم کاهش پیدا کرده حرف درستی هم در واقعیت و هم بر اساس آمار ولی مشکل اینجاست که تورم اصلی در دولت قبل مخصوصا در موج های گرانی دلار مربوط به کالاهای وارداتی بود مثل لوازم الکترونیک و ...
ولی در دولت حال حاضر تورم بیشتر خودش رو در قوت غالب مردم نشون داده و برای همین فشار تورم رو مردم هنوز به همون قوت احساس می کنند (2673202) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۳۰:۱۶
االبته سرکار خانم محسنی بعد از این قلمقرسایی نفرموده اند که کار خوب احمدی نژاد برای اموختن چه بوده است وانگهی بله فعالیت اقای رسایی در بورس بدلیل جایگاه ایشان جای اشکال دارد من شهروند درجه 2 ایا میتوانم مثل ایشان مدیران بورس را برای جلسه فرا بخوانم ؟ یا ایا اساسا فرد عادی توان قانونگذاری دارد؟؟؟ بهتر است انتقاد دقیق و منصفانه باشد نه هیجانی (2671415) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۱۷:۳۸
رسايي نماينده است و حق دارد مديران بورس را براي پاسخگويي فرا بخواند... با اينكه ازش خوشم نمي ايد ولي كار خيلي خوبي كرده و بهتر از اين وزير [...] است كه پارسال هي گفت بورس خوب ميشود مردم سهام بخريد... (2672404) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۳۰:۵۳
کدوم کار خوب؟؟؟ لطفا سربسته حرف نزنید زمان و مکان کار خوب ایشان را مشخص کنید؟؟؟؟ (2671417) (alef-10)
 
شاکر
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۰۷:۳۸
ناشکری نکنیم ، فقط به یکی از پروژه ها اشاره می کنم : افتتاح آزاد راه خرم آباد پل زال وحذف جاده مرگ . 104 کیلومتر . شروع کار 1384 . پایان ابان 89. 25 کیلومتر تونل . 700 کیلومتر جاده دسترسی . 5کیلومتر پل کاهش 60 کیلومتر مسافت خرم آباد اندیمشک .با مشارکت 50% بخش خصوصی . ضمنا یادآور می شوم بزرگراه شمال با همین مسافت و22کیلومتر تونل پس از سی سال هنوز 30% پیشرفت نداشته است (2672849) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۴:۱۹:۲۷
همین بزرگراه شمال در طول هشت سال دولت احمدی نژاد چقدر پیشرفت داشته ؟! (2674270) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۳۲:۵۱
احمدی نژاد با رکود تورمی که در نامه 50 اقتصاد دان به ایشان در سال 85 پیش بینی شده بود کشور را تحویل داد من یادمه ارز به 4160 هم رسید و ضمنا تورم هم بسیار بالا رفت یک کارشناس اقتصاد نرخ واقعی تورم را 69 درصد تخمین زده بود و امار رسمی هم بالای 35 درصد بود .شاخص های اصلی اقتصاد یعنی ارزش پول ملی و تورم و نرخ بیکاری هم به وضعیت بسیار اسف باری افتاده بودند .توصیه من به شما این است که یک کتاب اقتصاد به زبان ساده را بخوانید تا ببیند این دوست عزیز چه خدمات و نقاط قوت زیادی داشت شما مثل اینکه هنوز بیدار نشدید و نمیدانید که در چه وضعیتی هستیم نفت مهمترینن منبع درامد دولته که به لطف مدیر جهان که قطعنامه ها را کاغذ پاره میدانست و به لولو و...اعتقاد داشت الان در تحریم بسیار بدی گرفتار شده ایم که همه تلاش دستگاه دیپلماسی خروج از این تحریم است خیلی از نرم افزارها را که بنده خودم میخواهم بگیرم پیغام شما در تحریم هستید داده میشود بسیاری از دوستان من که برای ادامه تحصیل میخواستند بروند ناچار شدند دلار 4000 تمنی بخرند و بسیاری از ادامه تحصیل بازماندند. اینها دو سه نمونه ساده بودمن یادمه یه لپ تاپ خوب 800 هزار تومن بود الان بالای 3 میلیونه یه گوشی خوب 200 تا 400 تومن بود الان یک تومنه
بهتره به واقعیات اشاره بکنیم
در اختلاسها هم یک فقره معاون ایشان بود که الان محکوم شد ایشان رئیس سازمان مبارزه با مفاسد هم بود از اینجا میشه فهمید که خبرهای بدتری هم در راه است. (2671423) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۳۴:۰۲
به نظر میرسد که این دولت دارد به مسیر عوض میکند
انهم چه مسیری (2671429) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۳۴:۲۲
اي كاش سيستم قوي حزبي تو كشور وجود داشت، اون موقع الان داشت دادگاه رسمي رسيدگي به تخلفات احمدي نژاد و دور و بر مافياييش برگزار مي شد. واقعا جاي تاسفه بعد اون همه بلا كه سر اقتصاد كشور اومد، همچين مقاله اي بنويسيد. توصيه مي كنم يه مقاله با عنوان "درآمد هاي حاصل از نفت ١٤٠ دلاري چه شد؟" نگارش بفرماييد تا متوجه شيد اقتصاد همه جاي ايران مثل سوپر سر محله شما خوب نيست!!!!!
الف جان سانسور نكن و اينو به گوش نگارنده محترم برسون!!! (2671430) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۴۲:۴۳
لیلی محسنی عزیز! نوشتارت را در مورد وزیر اقتصاد و آقای جهانگیری پسندیدم وهمچنین در مورد آقای احمدی نژاد که می گفت لیست مفسدین اقتصادی در جیب من است اما هیچ وقت آن لیست را افشاء نکرد. اما در مورد قیاس این دولت با آقای احمدی را نمی پسندم چرا که اگر آقای احمدی نژاددر دولت نهم بد عمل می کردند با رای بالای 24 میلیون نفر در انتخابات دولت دهم برنده نمی شدند . شما نیز می دانید که آقای احمدی نژاد همیشه ودر همه حال مورد هجمه ی دشمنانو تهمت رسانه های خارجی وبرخی رسانه های داخلی همسو با خارجی ها بود اما هرگز از خود هم دفاع نمی کرد چرا که می دانست جواب ابلهان خاموشی است. وشما نیز می دانید که یک مسلمان هم باید در رفتار و هم ودر قول به عدالت عمل کند. واسلام سایت الف لطفا این نظر را منتشر کنید ممنون (2671449) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۴۶:۵۴
بجز رسایی، آقای ابوترابی هم چندبار در اوج بحران مدیریتی در بورس، از بورس بازدید داشتند . این دلیل نمیشه که فرد نماینده بدنبال منافع شخصی هست.

از طرف دیگه دعوتی که آقای روحانی و آقای طیب نیا از مردم کردن تا در بورس سرمایه گذاری کنند، پالس اشتباهی بود که از سوی تیم مدیریتی شرکت بورس به وزیر داده شد.
درواقع وزیر اقتصاد در چاله ای افتادن که خواص فعال در بورس برایش حفر کرده بودن. (2671460) (alef-17)
 
s
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۴۸:۳۷
چرا اسامی نمایندگانی که پول گرفتند اعلام نمیشود ؟ (2671463) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۵۰:۱۵
منظور آقای جهانگیری امثال رحیمی و زنجانی و تامین اجتماعی و صرافیها و پدیده و سه هزار میلیاردی و.... هست. نویسنده گویا اینارو یادشون رفته یا نمیخوان یادشون بیاد.
وزیر اقتصاد البته اینم گفتن که آقای رسایی در جلسه کمیسیون گفتن "مشکل من با رییس جمهور و و
زارت خارجهب است نه اقتصاد" و نوسنده محترم این مطلب رو هم شاید سهوا فراموش کردن!؟ (2671467) (alef-10)
 
کویر
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۷:۵۵:۱۷
زنجانی !!!! منظورت پولی که زنجانی به ستاد روحانی داده هستش یا .... (2673700) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۴:۲۱:۲۵
مجبورین تو روز روشن دروغ بگین ؟! آقای ترکان این اتهام رو تکذیب کرد. البته از طرفداران محمود این کارها بعید نیست . (2674277) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۵۶:۳۸
خوب مگه وزیر اقتصاد بزور سهام را به کسی فروخته ؟ که آقای رسایی وزیر را مقصر میدونه ؟ (2671477) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۰۸:۱۲
وزری اقتصاد که از واقعیات پشت پرده بورس خبر ندارد نباید مردم را به ورود به بورس تشویق کند. بورس ما شفاف نیست و اصلا بورس نیست. (2672162) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۵۸:۴۶
چه بهتون برمیخوره خانم محسنی!! جوری حرف میزنین انگاری از ادبیات خود این آدم بی خبرین!! آقای طیب نیا مسلماً در برخورد با یه آدم مودب تر اینجوری حرف نمیزدن و این جملاتی که گفتید هم صدها برابر مودبانه تر از طرز حرف زدن نماینده ی محبوب شما ست! لطفاً اینقدر بهتون برنخوره!!!! (2671482) (alef-17)
 
amiran
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۵۸:۵۱
با اینکه خانم محسنی گاهی اوقات مطالب جانبدارانه ای می نویسند ولی انصافا این مطلب قابل تامل است.
ملت به اندازه کافی از دست رفتارهای منفعلانه دولت گذشته عاصی هستند و دیگر طاقتی برای اینجور مانور ها ندارند. (2671483) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۳۵:۲۳
به لحاظ جانبدارانه تر بودن واقعا قابل تامله (2672792) (alef-17)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۰۲:۳۱
1 ـ سی وپنج سال است که دولت ها ناتوانی خودرا در اصلاح امور به گردن دولت های قبل می اندازند وهیچگاه به دنبال رفع اساسی موانع که همانا ساختار خراب اداری وقوانین فاسد ودست وپاگیر است نرفته اند. 2 ـ ظاهرا آقای وزیر اقتصاد از جمله اقتصاددانهایی بوده که سیستم مالیات برارزش افزوده را چشم بسته وبدون توجه به توانائی سازمان مالیاتی وهمچنین ناتوانی بسیاری از مشمولان ووجود قوانین متضاد و رفع موانع وصرفا به تصور شفاف سازی وتقلید از اجانب آن را طراحی واجرائی نمود . حالا سازمان به بعض صنوف از جمله آهن فروشان چنان ظلمی را رواداشته اند که درتاریخ ایران سابقه نداشته و فریاد آنها به جایی نمی رسد و امروز شاهد تعطیلی بیش از 60% آهن فروشان وتغییر رسته اکثر شاغلین شده ودر نتیجه فعالیت ها زیر زمینی شده ومتاسفانه مسئولان می گویند قانون و دستورالعمل هااشکال دارد که شش سال است می خواهند اصلاح کنند ولی نمی کنند !!!.چرا ؟ چرا یک لایحه دوفوریتی نمی دهند وجلوی این ظلم وفساد به خصوص در بخش اصناف وتولید کنندگان کوچک، را نمی گیرند؟ از واردات ودست اول تولیدات اکثرا دولتی ارزش افزوده بگیرند تا درآمد کشور کاهش نیابد و اجرای آن را در بخش پائین ترمتوقف( باتوجه به تعطیلی ها وزیر زمینی شدن ، در آمد دولت کاهش یافته ) تا قانونی خوب با توجه به تمام جهات بازنگری وتصویب شود . (2671498) (alef-17)
 
جواد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۰۵:۳۸
خانم محسنی

با سلام

یه کم آرومتر خواهر من

یعنی کلا وزیر اقتصاد 2 جمله و معاون اول یک جمله حرف زدن قبل و بعد نداشت؟

یعنی بابک زنجانی و رحیمی و ... اعدادمحیرالعقول برای شما نیستن ؟

یعنی واقعا رفتار این دو نفر شبیه حرکات و سکنات و گفتار احمدی نژاد است ؟

آیا نماینده مجلس بودن اینقدر در آمد دارد که طرف سرمایه گذار بزرگ بورس شود ؟

به عنوان کسی که مطلب منویسید و در سایت میگذارید اجازه بدهید چند مطلب عرض کنم

ما هنوز نمدانیم دوازده هزار میلیارد چند صفر دارد چه برسد به نهصد و بیست هزار آن

ما هنوز نمیدانیم چه کسانی و چقدر هزینه شرکت در انتخابات را گرفته اند و در چند مرحله

ما هنوز نمیدانیم جرا تا یقیه یکنفر را میگیرند گرووهی قایم میشوند و گروهی شروع به داد بیداد و طرفداری میکنند

و ما هنوز نمی دانیم جهت باد کدام طرف است !!! (2671510) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۰۸:۰۹
شما خیلی چیزها را نمیدونی جیگر... از جمله این که این ولت یکی از دروغگو ترین دولتهای ماست: دوسال است که با تمدید مذاکرات سر ملت را کلاه گذاشته اند: دولت تمدید و امید... (2673173) (alef-17)
 
متعجب
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۰۶:۵۴
1 - بنده خدا مثنوي هفتاد من را از بديهاش را ما ميگوئيم ، تو يك كار درست و خوبش را شما بگوئيد !
2 - چرا هر كار سر و صدا دار و هياهو ساز است را جناب مستطاب رسايي بايد پيگيري كند ؟ چرا اين بنده خدا دنبال پيگيري مشكلات خودش نيست ؟ (2671514) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۲۸:۲۱
یازده روز خانه نشینی!! (2672245) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۱۵:۵۹
درود بر رسایی و هرکس دیگر که حرف حق بزند... (2673188) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۰۷:۵۹
میشه لطفا بگی اینکه شخص دوم مملکت نوار صوتی ببره مجلس و بگه اگه وزیر منو استیضاح کنی اونو پخش میکنم و پخش هم بکنه کجاش خوبه؟؟!؟! الف سعی کن بازیچه جریانهای خاص نشی وگرنه خطر بایکوت شدن خیلی نزدیکه! (2671516) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۰۰:۱۱
حالا اون نوار خیلی موثر بود؟ یعنی با افشای احمدی نژاد از یک رشوه گیری زشت، آب از آب تکان خورد؟ (2671692) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۱۱:۱۰
اتفاقا افشاگری کاری بسیار پر ارزش و امری رایج در کشورهای پیشرفته است... رقبا کوچکترین نقطه ضعف را در بوق می کنند و البته نتیجه نهایی آن به نفع مردم کشورشان است چون دیگر کسی جرات تکرار تخلفات را نخواهد داشت. از ترس آبروریزی... این مسئله باید در کشور ما هم به یک فرهنگ در بین سیاستمداران تبدیل شود... (2673179) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۱۳:۰۳
کاش نمونه از کارهای خوب محمود را میگفتی تا ما هم از جهالت خارج بشیم (2671529) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۵۹:۵۹
برای فاصله زمانی تیرماه 84 تا خرداد 88 در پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی جستجو کنید در آن تعاریف و کارهای ارزشمند احمدی نژاد توسط رهبری معظم انقلاب به وفور ذکر شده است . ( بنده از آن تعاریف یک جزوه حدود چهل صفحه ای دارم)
چنانچه تعاریفی که حضرت آقا در یک و نیم سال اول دولت نهم از احمدی نژاد کرده اند فقط یک یا دو تای از آنها را برای روحانی گفته بودند، طرفداران افراطی روحانی قطعاً منتقدین انقلابی جناب روحانی را تکفیر می کردند ( گرچه هم اکنون هم این کار را به انحاء گوناگون انجام می دهند.) (2671690) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۰۷:۲۶
رهبر انقلاب از تمام دولت ها حمایت می کنند. همانطور که از دولت اصلاحات، سازندگی و حال از دولت یازدهم حمایت می کنند. پس این واسه آقای احمدی نژاد امتیازی محسوب نمی شود. اما آقای دکتر احمدی نژاد در کارنامه یازده روز خانه نشینی و تمرد دارند که هیچ دولتی ندارند و این وجه تمایز ایشونه. (2671946) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۵۸:۱۱
به صورت خاص از کدام دولت حمایت کردند؟ و چرا ؟

یک جستجوی ساده در پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب ،شما می توانید به جواب سوال برسید. (2672703) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۱۱:۳۴
مگر خبر نداری در دولت هاشمی وخاتمی حاکمیت را دوگانه کرده بودند؟

یعنی در دوره رفسنجانی هر کاری که می خواست انجام می داد و در دوره خاتمی هم که رسما گفتند حاکمیت دوگانه است.

بله کار احمدی نژاد در یازده روز خانه نشینی خیلی بد بود اما روسای جمهور قبلی ( هاشمی و خاتمی ) خانه نشینی های غیر رسمی بسیار زیادتری داشتند که یازده روز در برابر آن بسیار ناچیز است.
آنها ( هاشمی و خاتمی ) در زمان ریاست جمهوریشان خیلی به رهبری ظلم کردند چون قدرت داشتند چیزی نمایان نشد. اما در فتنه 88 چون قدرت نداشتند ظلمشان به رهبری آشکار شد. همه می دانند در فتنه 88 آنها کجا ایستاده بودند و رهبری کجا.

آنها خواصی هستند که سقوط کردند. (2672736) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۲۷:۲۱
خدمات دولتها باید با توجه به میزان درآمد نفتی مشخص شود دولتی که 800 میلیارد دلار درآمد داشته وتورمش با دولت سازندگی یکی است چه خدمتی کرده زمان جنگ هم دولت بیشتر از این به ملت اجناس کوپونی ویارانه غیر نقدی می داد
دولت پاک جز تورم واختلاس کار بزرگی نکرده واگر هم فعالیتی شده اندک است اکثرملت که اینطور می بیند (2672618) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۱۷:۱۷
شما هریک از کارهای خوب آقا کلید را پیدا کردی آن را در 100 ضرب کن تا به یکی از خوبیهای محمود برسی. شیرفهم شدی ببم جان؟؟ (2673190) (alef-17)
 
جسن
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۱۵:۱۹
به نظر من اصلا بهتر است کارهای خوب را از خوبان و اولیا یادبگیریم. چون ایشان خوب وبد را خیلی قاطی کرد و جامعه را بهم ریخت. (2671542) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۱۶:۵۳
خانم محسنی میشه شما خودتون لطف کنین کارهای خوب آقای احمدی نژاد رو بگین (2671548) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۳۷:۲۵
کاش میتوانستیم بغض و کینه ها را کنار بگذاریم و همه چیز را سیاه و سفید نبینیم.....
اون بنده خدا اون جمله هر چند زشت رو در جواب خارجی ها و دشمنان نظام گفت.... ولی این روزا که برای این اقایون اونور ابی ها مودب و با هوش هستند و داخلی ها فقط به صرف منتقد بودن بیسواد و بزدل و ترسو و مزدبگیر و .... هستند
ضمنا بگدارید کمی زمان بگذرد و حقایق بیشتری اشکار شود انگاه خواهیم دید که که خوب و بوده و که بد....
عرض میکنم به هیچ شخص و دولتی نباید نگاه کاملا سیاه و یا سفید داشت.... احمدی نژاد اگر اینگونه که بعضی از دوستان با بغض و کینه میگویند هیچ خوبی نداشت پس بیست و چهار و نیم میلیون رای سال 88 او را چه کسانی دادند ؟؟؟ یعنی ممکن است کسی که هیچ ویژگی مثبت قابل عرضه ای ندارد بتواند این همه رای بیاورد ؟؟؟؟!! (2672067) (alef-17)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۲:۰۷
جو سازی رسانه ای باعث رای آوری ایشان در دور دومش شد. (2672415) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۴۰:۴۶
حقایق اشکار شده عزیزم اون معاونش که الان باید زندان باشه بقیه اختلاسها و...هم دو ساله هی داره سر بیرون میاره (2672471) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۲۹:۵۳
منتقد منصف با منتقد عقده ای فرق دارد شما چند تیتر در روز نامه کیهان وجوان و.. در باره خدمات دولت تدبیر می بینید وچند صد تهمت وافترا
برخی عقده ای هستند نه منتقد (2672625) (alef-17)
 
علي
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۲۱:۳۸
البته اقاي احمدي نزاد انقدر به اين مملكت ضربه زد و اين مملكت را چندين سال ( خيلي زياد ) از نظر اقتصادي و فرهنگي به عقب برگرداند و به تباهي كشاند كه اگر دو مورد كار خوب هم انجام داده باشد كه نداده . اصلا به چشم و به ذهن نميايد كه خدا كمك كند هيچ وقت اين چنين ادمهايي رييس جمهور اين مملكت نباشند (2671574) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۵۲:۴۱
میزان تخریبها زیاده من فکر نمیکنم دولت فعلی توانایی رفع اینها رو داشته باشه بجز دو سه تا وزیر بقیه اصلا بدرد اوار برداری هشت سال قبل نمیخورن و گمان نمیکنم بتونن تخریب اون هشت سال رو مرمت کنن. کلا دولت فعلی از یه سری ادم پیر تشکیل شده به نظر من روحانی باید یه تغییراتی اعمال کنه (2671884) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۲۷:۲۱
چقدر كينه داريد به احمدي نژاد؟
با اين متن بيشتر مي خواستيد احمدي نژاد را بزنيد تا وزير اقتصاد را
ولي نا كاميد الحمدلله. احمدي نژاد بازم مياد و هرچي داد وقال كنيد فايده نداره. (2671586) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۳۱:۳۹
ایشان خدمات بسیاری انجام دادن دلار رو به 4000 رسوند این باعث شد نخبه ها نتونن راحت از کشور خارج بشن و همینجا زمینگیر شدن بعد کالاهای وارداتی هم کمتر اومدن داخل کشور باعث شد تولید کننده های داخل بتونن جنس های بی کیفیتشون رو بفروشن و رونق بگیرن تورم رو بالا برد یه عده املاکشون گرون شد تونستن به رفاه برسن خیلی کارای خوب انجام دادن که شما نادیده میگیرید چون همش دنباله بهانه هستید مثلا با چاپ پول شروع به ساخت مسکن مهر کرد و باعث تورم شد یعنی ماهایی که مسکن نداریم با تحمل تورم هزینه مسکن دار شدن یه عده رو دادیم و در واقع در این امر خیر شرکت کردیم و کلی ثواب کردیم
در بحث بورس با ایجاد حباب باعث شد یه عده که درامد باد اورده داشتن با ترکیدن حباب درامد باد اوردشون رو باد ببره و در واقع با فساد مبارزه شد
با خارجی ها بسیار رفتار خوبی شد و گفتگوی تمدنها داشتیم مثلا اون سه سرباز انگلیسی با کت و شلوار و پسته و...بدرقه شدن
کلا زبان قاصره از بیان کارهای خوب دولت نهم و دهم
شما همین یک مور سفرهای استانی را در نظر بگیرید کلی مردم نامه نوشتن و گونیهای نامه بود که به تهران میامد جقدر این نامه نوشتن باعث بهبود نگارش مردم میشد؟
همین هزینه سفرهای استانی چقدر باعث رونق کسب و کارها شد؟
در بحث تقویت گردشگری شما میدیدن که با هزار نفر دوستان به نیویورک میرفتن شما ببین چقدر این کار باعث رونق گردشگری شده بود و چقدر سطح رفاه مردم بالا رفته بود که همراه هیات دولت به نیویورک میرفتن
خیلی موارد زیاده حتی در بحث تورم در صدر جدول تورم دنیا بودیم شما اگر ویکیپدیا رو نگاه میکردی وقتی جدول تورم میامد خب ما اول بودیم بعد خب اون خارجی از خودش میپرسه عه این ایران کجا است؟ همین باعث میشه رو بیاره به گردشگری و سفر کنه به ایران
در بحث بیکاری و نرخ بیکاری با تغییر فرمول محاسبه بیکاری خیلی تونست بیکاری رو کاهش بدهد فرمول قبلی بسیار بد بود و بیکاری بالا رفته بود با فرمول جدید تونستیم بیکاری رو کاهش بدیم
در بحث کتاب و کتابخوانی شما میدونی کتاب فوقش ده تومن بود به نحوی الان کتاب بالا رفت که دیگه افراد سراغش نمیرن و این باعث شد ما بتونیم براحتی سرانه مطالعه در کشور را صفر در نظر بگیریم دیگه بحث و بررسی نمیخواست ضمنا چقدر این افزایش قیمت کتاب به سود کتابفروشی ها کمک کرد؟ چرا اینو در نظر نمیگیرین؟ طرف کتاب میفروخت 3 هزار تومن الان میفروشه بیست هزار تومن خب سودش بالا رفته
در بحث اون اسامی که در جیب بود شما ببین همین در جیب بودن اسامی چه هراسی در دلهای این افراد انداخت که حتی باعث شد معاون اول خودمون هم دستگیر و راهی زندان بشود
در بحث قطعنامه خب ما هر چه قطعنامه لازم بود گرفتیم و خیال کشور راحت شد دیگه اینها بیش از این تحریمها و این قطعنامه ها کاری نمیتونن بکنن همه راه را رفتند و همه تحریمها را انجام دادن ایا اینکه ما به جای 3 میلیون بشکه نفت 500 هزار بشکه بفروشیم بده؟ این باعث چی شد؟ افرین تقویت صادرات غیر نفتی باعث شد ما به خودمن بیاییم و به فکر صادرات باشم.ضمنا اگر این قطعنامه ها و تحریمها نبود خب الان ظریف بیکار بود قبول دارید؟ خب رابطه مون با همه جا که قطعه دیگه کاری نداشت که انجام بدهد الان حداقل برای ایشان و تیم همراه ایشان اشتغال زایی شد که بروند مذاکره بکنند اقای ظریف پتانسیل های زیادی داره که این مذاکات باعث اشکار شدن انها می شودو ایجاد اشتغال هدف اصلی دولت از بحث لولو و کاغذ پاره بود. (2672629) (alef-17)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۲۹:۳۱
از کدام تهمت صحبت می کنید خانم محسنی؟ خودتان می گویید مگر جلسه گذاشتن با سهامداران و فعالیت در شبکه های اجتماعی جرم است، بعد در ادامه می گویید چرا آقای وزیر تهمت می زند؟ اگر این کارها جرم نیست پس بیانش هم از جانب آقای طیب نیا تهمت نیست. خواهش می کنم برای تخریب افراد دنبال بهانه و ایراد بنی اسراییلی نگردید. (2671592) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۱۰:۲۷
خانم محسنی از جبهه پایداریه اینارو نگه چی بگه؟ (2671960) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۰:۲۲:۳۵
من نمیدونم این جبهه ها چطور و با چه اهدافی و کی تشکیل میشن هر چند سال بساط جدیدی رو از عزیزان شاهد هستیم (2673483) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۱:۴۰:۰۹
محسن جان!!! مشکل اینه که وزیری که شما سنگش رو به سینه می زنی به عنوان جرم این کارهای رسایی را مطرح کرده. اون تعصبت رو کنار بگذار یه بار متن رو بدون تعصب بخون. (2673577) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۴۶:۰۷
اصلا کاری به احمدی نژاد ندارم. اما وزیر فعلی و معاون اول و به طور کلی تعداد زیادی از وزرا به جای اعلام موارد و رسیدگی به آنها بیشتر پیگیر راه انداری جو رسانه اند.
ساده است. اگه مشکلی هست، رسیدگی کنید. مردم حق دارند. (2671646) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۵۱:۴۱
اقاي توكلي حرف هاي شما در مورد مهدي هاشمي در مجلس چه فرقي با رفتار احمدي نژتد و احيانا" معاون اول و وزير اقتصاد داشت؟
رطب خورده ..... (2671664) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۵۴:۰۰
با سلام به دولت تدبير و اميد درسخنراني هاي اقاي روحاني گفته شد تورم كاهش پيدا كرده علت كاهش تورم چندين متغير مي باشد.كه براين اساس علت كاهش تورم دولت نيست لذا دولت براين اساس برنامه ريزي نكند
علت
1-كاهش نقدينگي عاملي است كه قدرت خريد را پائين مي اورد
2-كاهش قيمت نفت نتيجه كاهش كار هاي عمراني و كاهش قيمت مصالح
3-افزايش قيمت نيازهاي اوليه (خوارك ،پوشاك)درنتيجه تورم 300درصد پرتقال سال گذشته1500تومان امثال 6000تومان
4-قيمت مصالح ساختماني زير قيمت پارسال
پس دل خود را خوش نكنيم كه تورم پائين امده است (2671669) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۱:۵۶:۰۷
آقای دکتر احمدی نژاد مدال افتخاری که بر سینه آقای رحیمی زدین
پس بگیر بزن بر سینه کارگری که با برجی ۸۰۰هزارتومان زندگیشو پیش میبره (2671674) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۱:۳۹:۰۶
منتظریم که آقای روحانی با انهمه شعار و وعده وعید این مدال را بر سینه کارگران بزنند.

تا کی میخواهید سومدیریت هایتان را به پای دولت قبل بیندازید؟ اگه اینجوری بود پس اونهمه وعده و وعید توخالی به ما مردم موقع انتخابات چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2673575) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۰۰:۴۲
البته جرم است، ایشان در سایه نمایندگی کار تجاری یا مالی یا اقتصادی انجام می دهند قطعا" از موقعیت شغل خوداهی نخواهی بهره مند خواهند شد یا از سمت نمایندگی اسعفا بدهند به شغلهای آب و نان دار بپردازند یا صرف به شغل نمایندگی بپردازند (2671694) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۰۶:۳۱
خانم محسنی طرز تفکر شما با توجه به نوشته های قبلیتون واسه همه اعیان شده. شاید یه سری اقلیت که طرز تفکر شما رو دارن تو دولت قبلی سود کردن و خوبی!!!! دیدن ولی متاسفانه با یه مقایسه کوچیک آمار میتونین خدمات مثبت!!!! دولت قبل رو ببینین. من نمیدونم این نمایندگان عزیز چرا تو دولت قبل اینهمه سکوت پیشه کرده بودن و الان دنبال حق مردم افتادن (2671712) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۱:۳۷:۴۷
لحن ادبیات تو نشان دهنده سطح فکرت هست. حتما تو با این ادب و ادبیاتت اکثریت هستید.

لطفا از این توهم بیرون بیا. یاد شعار ما بی شماریم!!! افتادم. (2673572) (alef-17)
 
عباس
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۱۶:۱۹
كاش شرايط فراهم بود دكتر احمدي نژاد جواب تك تك شما را ميداد. افراد زيادي را ميشناسم كه ساليان زيادي صاحب خانه نبودند ولي با كمك دولت دكتر احمدي نژاد صاحب خانه شده اند چه در شهر و چه در روستا. (2671741) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۵۵:۲۶
مسکن مهر با چاپ پول ایجاد شد چاپ پول باعث بی ارزش پول ملی و ایجاد تورم میشه در واقع هزینه خانه دار شدن این دوستان را بنده ای که خانه ندارم و پول هم ندارم دادم این به نظر من اشکال داره برادر (2671899) (alef-17)
 
فراز
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۳۴:۱۲
سایت محترم الف باید در نظر داشته باشد که آینده سیاسی مملکت را کسانی که در این سایت کامنت میگذارند طراحی نمی کنند و اینقدر نباید از توهین به رئیس جمهور قبلی سر شوق بیاید که خیلی ها از زحمات دولت قبل مطلع هستند و با هوچی گری نمیشود این زحمات را نادیده گرفت . مردم عادی نسبت به عملکرد ایشان در 8سال ریاست جمهوری رضایت دارند و اگر در دو سال آخر هم کمی اوضاع سخت گردید بیشتر به خاطر عدم همراهی نمایندگان به خاطر زد و بند های سیاسی با قاطبه ملت و دولت بود . (2671819) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۳۶:۱۳
به عنوان یک کشاورز مثلا" خدمت ایشان باعث شد تراکتور 6 میلیونی بشود 35 میلیون وکود 2 هزار تومانی بشود 30 هزار تومان ودهها مورددیگر چه خدمتی مثل زمان جنگ با کشاورزان که برای تولید بیشتر جایزه می دادند ایشان کمترین خدمت را داشت (2672640) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۰:۵۳:۳۴
آقا فراز حرفت را از زبان مردم عادی نزن. (2673525) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۱:۰۵:۰۶
زحمات احمدی نژاد فقط و فقط منجر به متضرر شدن عامه مردم آن هم برای چندین نسل شده است. (2673538) (alef-10)
 
رهگذر
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۴۴:۴۰
سلام دوستان عزیزاحمدینژادی وروحانی نژادی من کسی و قبول دارم دارم که برای اینکه توقدرت بمونه ملت رو بجون هم نندازه کارشو بکنه هرکی میخواد باشه وبه شما هم توصیه میکنم که به نور نگاه کنیدوهرکسی میاد سرکار ازش کار بخواید همین خط قرمز گفته های اسلامه همین حالا میخواد روحانی باشه یااحمدی نژاد هرکی باشه نوکر ملته نه تاج سر ملت (2671854) (alef-17)
 
سعيد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۵۳:۱۹
اقايان دولت قبل حريم وحرمت اشخاص وقانون را خرد كردند ودر جامعه باعث رواج لودگى شدند . ضايع كردن يكديگر ،بحران شرافت، نامردى زير اب نى همگى نقطه اوجش در دولت قبل بوده وتا اين بيمارى درمان نشود انتظار هيچ پيشرفتى نيست ،اگر قانون جلوى ان تهمتها ورانت ها را حتى در زمان ان مناظره ها ميگرفت وقانون فداى مصالح ومنافع نميشد . ايا امروز چنين مشكلاتى وجود داشت.امام فرمودند اگر اخلاق نباشدعلم توحيد هم بدرد نميخورد، سىوال من اينست ايا اوضاع اقتصادى بد باعث بد اخلاقى ميشود يا بداخلاقى است تمامى جوانب زندگى انسان رانابود ميكند ، (2671887) (alef-17)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۵۴:۳۰
اینا به خون رییس جمهور پیش تشنه اند،شما نیگی خوبی هاشو یاد بگیرند؟اگه میتونستند تمام 24 ملیون بی شناسنامه رو که به احمدی نژاد رای دادند محاکمه میکنند! ولی زهی خیال باطل.
گر کس بد نا به خلق گوید...ما چهره زغم نمی خراشیم
ما نیکی او به خلق گوییم...تا هردو دروغ گفته باشیم. (2671895) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۶:۵۵:۰۷
24 میلیون به ایشون رای داده اند ولی 23 میلیون و هشتصد هزار نفرشون پشیمونند (2673647) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۵۷:۲۰
سلام ، لطفا در هر زمانی که بر مسند قضاوت نشسته اید . به حق ، خوبیها و بدیها را بیان کنید تا حقی از کسی ضایع نشود . ضمن اینکه همه اعتقاد به دادگاه حق الهی داریم . (2671906) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۵۸:۴۴
شما بجای این متن لطفا یکی دو تا از کارهای خوب ریس سابق رو بفرمایید (2671912) (alef-17)
 
کریمی
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۳۰:۳۵
یک سوال از آقای توکلی دارم .راستی چرا در این مدت زیاد که در مجلس بوده اید همیشه ودر همه ی زمان ها چه دوره اصلاح طلبان وچه اصولگرایان یک نماینده ی مخالف بوده اید وبه یاد ندارم که با کسی یا لایحه ای موافق بوده باشید یا از کسی حمایت کرده باشید.علتش چیست؟ (2672044) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۴۰:۳۳
خانم محسنی متاسفم برات.حال و روز مردمو نمیبینی.احمدی نژاد حتی رو اعتقادات مردم هم تاثیر منفی گذاشت بقیه حالا بماند. (2672076) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۰۴:۱۳
خانم محسني اگر شما با اين مقاله فقط قصد داشتيد سايتتون پر باشه ايراد نداره اما اگر واقعا به سخنان وزير انتقاد داريد بد نيست نگاهي هم به سخنان رسايي بندازيد كه همش توهين به ملت بود الفاظي مثل بنفش ها زيبنده مجلس هست؟ (2672142) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۱:۳۵:۵۷
وای حالا چون گفته بنفش به گوشه عبایت برخورده. اگه می گفت

کم سواد!!

برو به جهنم!!

کم عقل!!

بزدل!!

و دهها توهین دیگه. خدا می دونه الان چه قیامتی به پا می کردید.

چطور این توهین ها زیبنده شخص رییس جمهور هست حالا یک نماینده گفت بنفش!!! زیبنده مجلس نیست!!!؟ (2673570) (alef-10)
 
سپیده
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۰۵:۱۶
و باز هم خانم لیلی محسنی
و باز هم مقالاتی از جنس دلواپسان و متعصبانی که کوکورانه حمایت می کنند (2672148) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۴۲:۳۹
خانم محسنی و اسوپار رو توصیه میکنم مقاله مشترک بدین اینجوری دیگه همه از حیرت سکته میکنن!! مغالطات وقتی ترکیب بشه خیلی جالبه میشه (2672476) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۳۳:۲۳
استفاده از خانم محسنی و خانم اسوپار در خط حمله میتونه خیلی موثر باشه توصیه من اینه که دوستان جبهه پایداری از این دو نویسنده محترم برای نوشتن مقالات و تولید انواع مغالطات جدیدی که به ذهن ارسطو و سایر فلاسفه یونان خطور هم نمیکنه استفاده بفرمایند. (2673303) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۱:۳۳:۲۰
باز هم طرفداران متعصب دولت که به جای پاسخ دهی به انتقادات، فقط سفسطه گری می کنند و هر انتقادی را با توهین و افترا پاسخ می دهند (2673569) (alef-10)
 
hamvatan
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۳۵:۴۷
بنده خودم هر دو دوره به ایشان رای دادم اعتقاد د ارم ایشان در 4 ساله دوم رفتاری متفاوت نسبت به 4 ساله اول را در پیش گرفت و هر روز نسبت به روز قبل تنزل پیدا میکردیم هم در سطح جهانی هم در حل مشکلات و تنش های داخلی حالا چرا اینطور شد باید از خودشان پرسید اگر یادتان باشد تو 4 ساله اول اعتراضات به این حجم نبود (2672264) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۳:۰۰:۲۰
بود ولی بیشتر بین نخبگانی بود که تیزبینانه تر نظر می کردند
نمونه ش نامۀ 55 اقتصاددان در سالهای اول (2673359) (alef-17)
 
حسين رضائي
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۳۷:۲۹
آقاي دكتر توكلي و سايت الف از شما بعيد است . آخه دوستان گرامي دستاوردهاي دولت قبل نسبت به رانت هاي صورت گرفته انقدر كم است كه قابل قياس نيست. اگه هم كاري كرده به وظيفه مسئوليتش عمل كرده و نسبت به مردم تعهدش را انجام داده. ولي تخلفات را چكار كنيم برادران سايت الف /؟؟؟؟ (2672269) (alef-17)
 
نوید
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۳:۰۱:۰۳
خفه کردید ما را با این تخلفات تخلفات تخلفات
خدمات احمدی نژاد بی نظیر بود و متاسفانه گویا تکرارناشدنی (2673365) (alef-17)
 
اعتدال گرا
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۴۳:۴۳
ازکارهای خوب احمدی نژاد پرسیدید:
۱_جاده های ترانزیتی که شرق را به غرب ومرکز را به جنوب وصل می کرد ،نمونه:بزرگراه تهران تبریز وتهران مشهد وتهران اصفهان.

۲_ایجاد راههای ارتباطی مناسب بین شهرستان های کوچک که دردولت های گذشته ونیز فعلی خیلی مهم نبوده ونیست.

۳_توقف وکاههش نسبی تلفات رانندگی با وجود ۲برابر شدن صاحبان اتومبیل.

۴_اوردن اینترنت adsl به تمام شهرستان های کشور بدون افزایش قیمت
هر سه ماه یکبار والبته بی سر وصدا

۵_کاهش هزینه سیم کارت از یک میلیون تومان واندی به ۵ هزار تومان

۶_اغاز سفرهای استانی و توزیع توجه دولت از پایتخت وشهرهای بزرگ
به سراسر کشور حتی روستاها

۷_توجه ویژه به پیشرفت علمی کشور وارتقای جهشی رتبه علمی ایران دردنیا ،نمونه :صنعت هسته ای , نانو ،لیزر، موشک ،صنعت هوا فضا وپرتاب ماهواره ، ناو وزیر دریایی تولید داخل که با همکاری وزارت دفاع ودانشگاهها ساخته میشدند.

۸_تبدیل کشور به یک کارخانه بزرگ سازندگی درهمه بخش ها باوجود تورم وتحریم ،نمونه: فعالسازی بخش مسکن وهمه صنایع وابسته به ان ونیز بخش ایجاد راههای ارتباطی

۹_تبدیل ایران به یک کشور فعال وقدرتمند درروابط بین الملل باوجود همه فشارها حتی در دولت جرج بوش ،نمونه : سخنانی تاریخی وی دردانشگاه کلمبیا درامریکا به طوریکه جان بولتن گفت او هر چی میخواست را به دست اورد.

۱۰_ ایجاد روابط استراتژیک با کشورهای حوزه امریکای لاتین که حیات خلوت امریکا محسوب میشد .

۱۱_ساده زیستی شخص رییس جمهور گرچه دردوم با اوردن مدیران نالایق خودش ودولتش را زیر سوال برد.

۱۲_...

باید توجه داشت اگه بخواهیم بدی های وی را هم بگیم لیست بلند بالایی خواهد شد ولی باید منصفاه برخورد کرد درسایه همین اقدامات دولت سابق است که امروز میتوانیم با ابر قدرت های دنیا مذاکره کنیم وگرنه اگر چیزی نداشتیم که ... (2672294) (alef-17)
 
نادر
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۴:۳۴:۵۸
مثلا با گفتن کاهش قیمت سیم کارت از یک ملیون به پنج هزار تومان میخوای بگی ارزونی آورد و تورم را کاهش داد !!!
محض اطلاعت باید بگم همان موقع که در ایران سیم کارت را 1 ملیون میدادند در سراسر دنیا قیمت واقعی سیم کارت 5 هزار تومان بود و این اجحاف بدلیل نبودن رقیبی مثل ایرانسل بود. (2674304) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۴۸:۲۵
سلام. من اصلاح طلبم. اما معتقدم اخلاق بر حزب و جناحم ارجحیت دارد.همانطور که به کارهای مثبت وزیر بهداشت و وزیر خارجه افتخار میکنم. .. انتقاد گریزی و بی ادبی را از هر کسی که باشد نمی پذیرم.
مقدس دانستن احمدی نژاد و یارانش مملکت را به این روز نشاند.بیاید روحانی و یارانش را مقدس ندانیم (2672304) (alef-17)
 
شاهد صادق
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۵۰:۵۲
خانم لیلی محسنی مخاطبان سایت الف به روشنی به یاد می آورند که سرکار علیه در دوران دولت احمدی نژاد چگونه با مقاله های جانب دارانه ات برای دولت گریبان چاک میکردید. و قربان صدقه اش میرفتید. اکنون دم خروس بیرون زده ودیگر قسمهای شما را هیچ کس باور نمیکند!!!!!!!...... (2672315) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۴:۵۲:۳۹
سایت الف نمیدونم چی شده که از یک ماه پیش از یک سایت بیطرف به یک سایت تندرو تبدیل شده (2672322) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۵۴:۵۰
سایت الف فقط داره نظرات طرفداران روحانی رو میزاره . اگر بیطرف هست نظرات طرفداران اصولگراها رو هم بذاره . (2672827) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۶:۵۱:۲۵
انتخابات نزدیکه عزیزه دل برادر باید یه کاری کرد (2673644) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۰۴:۵۷
مگه اخمدی نژاد خوبی هم داشت؟
بد نیست یه نظر سنجی واقعی و بدون ترس از احاد مردم انجام بدید تا متوجه بشید ضرباتی که احمدی نژاد به ایران و ایرانی زد تا سالها قابل جبران نخواهد بود (2672360) (alef-17)
 
متين
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۰۸:۴۸
جناب آقاي توكلي نماينده محترم تهران
خواهشمند است به اين بخش گزارش كه براي جنابعالي هم براي ايفاي وظايف نمايندگي كمك ميكند توجه فرماييد:مفيد است:
ايشان فساد بسیار بزرگی را بطور سربسته در سخنرانی هایش مطرح می کند بدون اینکه متوجه باشد جای طرح این مسایل، در سخنرانی نیست، بلکه در دادگاه است و ایشان اگر از فسادی خبر دارند، باید به جای طرح اتهام هایی مبهم و سر بسته در سخنرانی، مدارکشان از فساد را به دادگاه ارایه کنند و پیگیر محاکمه سریع و عادلانه متهمان باشند. (2672379) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۱۶:۱۱
خانم محسنی شما تا دیروز مستقیمآ در طرفداری احمدی نژاد قلم می زدیداما امروز غیر مستقیم همان کار را می کنید وچشمتان را بر روی 800 ملیارد دلار درآمد نفتی که با مدیریت ایشان وپشتیبانانش به هدر رفت نمکنید انشاالله خدا انصاف دهد (2672396) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۲:۲۰
سایت الف می دونی محکوم شدن رحیمی ضربه سختی به اصول گرایان وارد کرده
که به فکر تلافی کردن هستند این مقاله و امثال آن نشانه گیجی بعد از این ضربه سخت است. (2672416) (alef-17)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۷:۲۰
دولت نهم و دهم جز هرج و مرج سازی نکرد ....
جز پرده دری و بی اخلاقی نکرد....
جز گول زدن مردم - از همان قصه هاله نور تا دستبرد به روشهای آماری و خلع سازمان برنامه و بودجه که بوضوح گویای اخلاق نامومنانه و بی ریشه ایشان است
و کسی که هرگز ابایی در به هرج و مرج کشیدن شرایط نداشته و ندارد - دروغ و دروغ و فریب ..... هرکسی جای ایشان بود در دور دوم ریاستش که به قیمت بسیار گزافی برای جمهوری اسلامی تمام شد مسئولانه تر عمل میکرد .....
بنظر بنده آقای احمدی نژاد سطحش ریاست جمهوری نبوده و نیست .... ایشان درک صحیحی از مسئولیت و وظیفه ندارند ....آیا بعد از 8سال که بر شانه های اقتصاد و اجتماع و جوامع داخل و خارجی سنگینی فرمودند جز آسیب و تاوان نصیب مردم شد ؟ تک تک مردم و بخصوص قشر فقیر و ناتوان جامعه تاوان نادانیها و اشتباهات متعدد ایشان را میدهند ....
دعا کنیم که مسئولان مملکت مسئولانه عمل کنند و نه نمایشگرانه که منتهای توهین به مردم .و خیانت است . (2672429) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۲۰:۳۱
با اين مقاله سياست الف از اين به بعد تبرئه دولتهاي نهم و دهم است؟؟؟ (2672603) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۲۸:۳۱
فكر نمي كنم طيب زاده با اين حرف به رسايي به وي توهين كرده باشد. اين ادبيات صحبت كردن را با احمدي نزاد قياس نكن الف (2672622) (alef-17)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۳۷:۲۵
آخه بحث اینجاست که وظیفه قانونی آقای رسایی مشخصه ولی چرا دوره قبل حساس نبودن به وظایفشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2672645) (alef-17)
 
سارا
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۳۸:۰۳
خانم محسنی
بهانه بنی اسراییلی شنیدی....حرفات دقیقا همینه....واقعا چقدر بی انصاف تشریف دارید....
جواب مردم و جواب خدارو که به خاطر حمایت های کورکورانه نمیتونیین بدین...
حداقل با این دست نوشته های سطحی آلام ما رو تشدید نکنید.... (2672647) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۴۵:۰۹
خانم محسنی دهلی زده شده اگر سنبه را پرزور کنید صدایش زودتر درخواهد امد (2672670) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۶:۵۹:۲۷
شما مگر مدعی ضد فساد بودن نمی کنید میشه تحقیق کنید ببینید رابطه ای بین تخلفات اداری ایشان که این روزها ادعاشده داشتن ( چون من مطمئن نیستم که حتما بوده) و فعال شدن ایشون تو بازار بورس هست؟ (2672710) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۷:۵۳:۱۴
از دست هر دو رئیس جمهور خسته شدیم . اگر قالیباف رئیس جمهور بشود دیگر این دعواها تمام میشود . (2672822) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۸:۵۷:۳۵
همه شون مثل همند و کوچکترین فرقی با هم ندارند وطرفدارانشون هم دودسته اند و مثل خودشونند یک دسته شون ازروی سادگی و تعصبهای بی پایه احساسی طرفداری می کنند مثل طرفداری از تیمهای ورزشی که سودش را بازیکنان و مربیان و عوامل ریز و درشت تیمها می برند و جوشش و دعواش و درگیری های درد سر سازش را هواداران الکی خوش ،دسته دوم بخاط این هست که میخواهند حمایت کنند تا سود مالی و مقامش را ببرند
پس مثل اوائل انقلاب نیست که بخاطر خدا کسی هواه خواه کسی باشد (2672954) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۹:۰۱:۲۸
این اتهام نبود که به رسایی زده شد، ایشان حق داره هرکجا که می خواد سرمایه گذاری کنه اما در یک اقتصاد شفاف و دموکراسی واقعی این مسائل شفاف اعلام می شود چون همین بیان حقیقت توسط وزیر نشان داد رسایی اگر در سالهای اخیر نسبت به تحولات اقتصادی ساکت بوده و ناگهان نسبت به بازار سرمایه حساس شده به دلیل منافع شخصی است نه منافع موکلان (2672958) (alef-17)
 
hamid
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۰:۴۴:۳۶
افرین به احمدی نژاد که حلقه قدرت را پاره کرد واین ها را بیرون ریخت برای 8 سال
گرچه اشتباهات هم داشت (2673141) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۱۸:۱۸
احسنت به این مقاله
وزیر اقتصاد باید استیضاح بشه (2673192) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۲۷:۲۴
الف چرا نظرمو نذاشتی (2673206) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۲۹:۳۶
شما هم که مثل ان مسیول فقط حرف میزنی و چیزی ارایه نمیدی.
جدولی بکش به شکل صلیب یک طرفش کارهای خوب احمدی بژاد را لیست کن ودر طرف دیگرش کارهای نا مناسبش را تا بفهمیمم در باره چی حرف میزنی. (2673209) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۱:۳۵:۰۷
براي آقاي رسايي فعلا چيزي جرم نيست (2673219) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۰۱:۳۱
کارهای خوب احمدی نژاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!بیشتربه جوک شبیه وخیلی خنده دار . (2673258) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۰۲:۱۰
احمدی نژاد فبل از افشاگری از متهمان شکایت می کرد. نمونش شکایتش از جواد لاریجانی! اما نتیجه چه شد؟؟؟؟ چ کسی کرسنت را در اردبیل افشا کرد؟ کرسنت مبهم بود؟! (2673260) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۲۲:۴۹
کارهای خوب????????!!!!!!!!!!!! (2673282) (alef-11)
 
دانشجوی دکترا
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۳۲:۱۲
کارهای خوب رئیس سابق = دو برابر کردن تریبونی ظرفیت دوره های دکترا که نتیجه اش سیانور خوردن فارغ التحصیلان است (2673299) (alef-11)
 
داود
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۲:۵۰:۵۸
اباد کردن ایران با 800 میلیارد دلار درامد نفتی هم به شاهکارهای رئیس جمهور قبلی اضافه کنید. (2673337) (alef-17)
 
امير
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۳:۱۶:۵۶
هر چي اصفهاني آشناي اين وزير بوده يه پست گرفته (2673399) (alef-17)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۳:۱۷:۱۴
جالبه اگه طرح و پروژه ای هم از گذشته مونده باشه که نموند و آقایان وزرا از جمله وزیر راه، راه آهن اصفهان شیراز را چند بار افتتاح کردند و هنوز هم راه نیفتاده، این طرح ها رو نتیجه ی تلاش دولت سابق می دانید اما همه ی فلاکتهای مردم را که از بی درایتی دولت قبل و بریز و بپاش های بی مورد پول نفت و نتایج آن در حال حاضر را میراث به جای مانده از دولت قبل نمی دونید این را تعصب می گویند. بیایید از دولتها خدمت را مطالبه کنیم نه این که با تعصب از اشتباهاتشان دفاع نماییم. (2673400) (alef-17)
 
حسين
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۲۳:۵۵:۱۲
اين است دولت نااميد بي تدبير (2673451) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۰:۳۶:۵۳
فقط کتاب تاریخ آیندگان خوب قضاوت میکنه (2673499) (alef-17)
 
عليارى
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۰:۳۸:۱۸
شك نكنيد كه در وزارت اقتصاد گوش شنوايى وجود ندارد. (2673501) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۶:۰۲:۵۶
طیب نیا و جهانگیری و ترکان ظریف از همان دسته افرادی هستند که روحانی انها را بی سواد و کم سواد خطاب کرد حالا بی فرهنگ هم شده اند. (2673628) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۰۹:۵۰:۳۵
اقای جهانگیری مطالب مربوط به فساد و اختلاس ها و رانت هارا گفتند حالا قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و سایر سازمانهای مرتبط باید پیگیری کنند در مورد فسادها و اختلاس ها که در دروره 8 سال مدیریت اقای احمدی نژاد صورت گرفتکه در تاریخ کشور نداشتیم. (2673824) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۰:۲۶:۱۶
من قصد دفاع از دولت احمدی نژاد ندارم ولی می خواهم منتقدین محترم به تاریخچه مفسدین به دقت بنگرند

شهرام جرایری دستپرورده کدام دولت بود بابک زنجانی را چه کسی حمایت کرد رحیمی قبلا دست پرورده کدام جناح بود کدام دولت اموال مردم رابه حراج گذاشت کدام دولت کارمندان و کارگران را تعدیل کرد و کدام دولت کلیه کارهارا به افرادابی لیاقت و بی سواد تحت عنوان بخش خصوصی سپرد و این آقایان بجای کارکردن به مردم اهانت وحقوق مردم محروم را غارت کردند راستی کدام دولت با کدخدا سازش کرد آیا نتیجه سازشش چه شد آیا مشکلات اقتصادی مردم حل شد آیا از گرانی ها کاسته شد ایا مردم به رفا ه رسیذند یا برعکس شد واقعا از بعضی هامتاسفم که اینگونه از دشمنان مردم حمایت می کنند و یا خودرا به خواب زده اند و یا مغرضانه از ان طرف حمایت می کنند هرچه که باشد مردم خود بهتر می فهمند که چه کسی خدمت کرده و چه کسی خیانت کرده است و چه کسی فقط برای اندوختن ثروت پا به میدان گذاشته است اینجوری هم که نیست که افرادی بیایند هرکاری که دلشان خواست انجام دهند و به مردم اهانت کنند و به مردم ظلم کنند و مردم هم در قبال عمل آنها بی تفاوت باشند و لذا اکثر بیشمار مردم از دروغگویان و زیاده خواهان و مرفهین بی درد بیزارند (2673864) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۴:۲۰:۰۳
یاشاسین احمدی نژاد (2674272) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.