کد مطلب: 443528
کدام خودروها را نباید کارواش برد؟ / نفوذ آب، مشکل ۱۹ مدل خودروی داخلی!
بخش اقتصادی الف، ۲۰ بهمن ۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۱۲
در گزارش اخیر Isqi، این شرکت بازرسی به عملکردهای منفی خودروهای تولیدی دی ماه پرداخته که از میان ۵۱ مدل خودرو تولیدی، ۱۹ مدل خودرو با مشکل نفوذ آب مواجه هستند.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، آخرین گزارش خود از سطح کیفی تولید خودروهای سبک و سنگین در دی ماه سالجاری را منتشر کرده که در آخرین به روز رسانی خود به عملکردهای منفی که در سطح کیفی تولید تاثیرگذار بوده، پرداخته است.
در این میان ISQI توجه ویژهای به میزان نفوذ آب به داخل خودروهای تولید داخلی داشته و از میان 33 مدل خودرو سبک سواری 8 مدل خودرو با نفوذ آب مواجه هستند.
نکته قابل توجه آن است که یک خودرو در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون، دو مدل خودرو در رده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان دچار نفوذ آب است و مابقی مدلهایی که با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند در رده کمتر از 25 میلیون تومان قرار گرفتهاند.
بررسیها نشان از آن دارد که کیفیت تمام این خودروها تنها یک ستاره را از آن خود کردهاند.
در رده سواریهای سبک وانت، از میان 8 مدل خودرو تولیدی 5 مدل خودرو تولیدی دی ماه با مشکل نفوذ آب مواجه هستند که کیفیت این خودروها همچون رقیبان سواری خود تک ستاره است.
در رده خودروهای سنگین در دی ماه 10 مدل خودرو تولید شده که 6 مدل از خودروها با مشکل نفوذ آب مواجه هستند و نکته قابل توجه آن است که دو مدل از این خودروهای سنگین که نفوذ آب گریبان آنها را گرفته است بیش از 3 ستاره کیفیت را از آن خود کردهاند.
در کنار این 3 و 4 ستارهها در گروه سنگینها، مابقی خودروهایی که با مشکل نفوذ آب مواجه هستند تنها یک ستاره را در آسمان کیفیت خود میبینند.
اما در مجموع خودروهای MVM550، سمند تبریز، تیبا، سایپا131، 132، 111 سایپا 131 در گروه سواری با مشکل نفوذ آب مواجه هستند و در سوی دیگر در بخش وانت، وانت کارا تک کابین، وانت مزدا دوکابین، کارا دو کابین، دیزل زامیاد و نیسان دوگانه سوز همراه با کامیونت ایسوزو، کامیونت الوند، کامیون ایسوزو FVR، کامیون بنز و کشنده بنز با مشکل نفوذ آب دست و پنجه نرم میکنند.
کلمات کلیدی : کیفیت خودرو داخلی
ترکان یک سری گفت صنعت ما در حد قرمه سبزی هست..به یک عده برخورد..
ما دوست داریم با شعار زندگی کنیم و خودمون گول بزنیم.
اما در حد همان قرمه سبزی هم شاید نباشیم. (4156352) (alef-13)
ما قبل از انقلاب ماشینهای گروه جنرال موتورز رو مونتاژ میکردیم . کادیلاک ، شورولت ، بیوک . دقیقا با همون کیفیتی که در خود آمریکا ساخته میشد . با تمام اون امکانات و بدون اینکه چیزی ازش کم بشه !
الان بدترین ماشینهای چینی و کره ای رو مونتاژ میکنیم . تازه از همونها هم خیلی از امکانات ایمنی و بعضی از امکانات جانبیش رو کم میکنیم !! بعد با چند برابر قیمت به مردم خودمون میفروشیم !!!
اینکه واقعا صنعت ما داره چه کاری میکنی کاملا مشخصه . صنعت ایران وظیفه پر کردن جیب کارخونه های آسیایی و دلالهای وطنی رو داره ، نه چیز دیگه ای (4156685) (alef-11)
خوب شما سعی کن از قرمه سبزی بری بالاتر و الا استک خوردن هنر نمی خواهد بدوی های برزیل هم می توانند بخورند . اگر ماشین بنز می خواهی سوار شوی مثل مردم آلمان بنز ساز بشو و احتمال به یقین می دهم شما در شغل خود اگر واقعا شغل باشد نه دلالی در حد همین قرمه سبزی هم نیستی (4156741) (alef-11)
تبریزی
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۲۸:۳۹
شماها هم توان درک نبوغ کارکنان سایپا رو ندارین بی خودی گیر می دین. این خودروها تکنولوژی هایدرولیک دارن یعنی با آب هم کار می کنن. :) (4157320) (alef-11)
شما به شعار خودت ادامه بده!
ما هم کار می کنیم و هم شعار می دهیم. (4157511) (alef-11)
51 مدل خودرو؟؟؟نگو.....الف جان تو دیگه چرا؟؟ (4156373) (alef-11)
abbas
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۰۷:۴۷:۰۳
ژاپن تا سال 82 میلادی از شرکتهای غیر ژاپنی طراحی می خرید. کره نیز اکنون همین کار را می کند . تمام خودروهای کره ای توسط شرکتهای معتبر خارج از کره طراحی می شوند. ماهم باید همین کار را بکنیم
دنیا در موتورهای زیر 1800 رو آورده است به موتور های سه سیلندر یک مقایسه می کنم
موتور فیات 500 با دو سیلندر 875 سی سی 85 اسب قدرت می دهد (با توربوشارژ 105 اسب) تیبا با 4 سیلندر و 1500 سی سی 80 اسب قدرت می دهد.
معلوم است که غربی ها با کمال میل به ما تکنولوژی ساخت موتور های قدیمی را می دهند؟ چون دیگر تکنولوژی نیست. چون ما خودوریی را تولید خواهیم کرد که جایگاهی در جهان نخواهد داشت. قادر به فروش آن در بازار جهانی نخواهیم بود.
برای اینکه کاهش مصرف سوخت در کشور داشته باشیم ، خودرویی را داشته باشیم که بتوانیم صادر کنیم باید به خارجی ها امکان تولید در کشور را بدهیم یا اینکه تولیدات را تحت لیسانس داشته باشیم. حتی دولت با آنها شریک شود و یا حتی در بورس بگذاریم بیایند . باید اجازه بدهیم مدیریت تولید در دست خارجی ها باشد. (4156380) (alef-13)
صرفاً جهت اطلاع شما، طراحی پراید کار شرکت ژاپنی مزدا است. تا وقتی مونتاژکار باشیم، همین است که هست. شما راه رفته شکست خورده را پیشنهاد میکنید. (4157703) (alef-11)
یعنی خجالت آوره (4156396) (alef-11)
چه میکنه این سایپا
"سایپا مطمئن!" (4156413) (alef-11)
علیرضا
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۰۸:۴۳:۴۴
سه چهار ماه پیش ماشینمو که یه پژو پارش خیلی نو و کم کارکرد رو بردیم کارواش. بعد از اون مرتب خاموش میشد تمام قطعات برقی شو بارها عوض کردم بارها تمام سیم کشی هاشو چک کردم ولی درست نشد که نشد آخر سر بعد از کلی هزینه و اعصاب خوردی مجبور شدم بفروشمش (4156429) (alef-13)
به خریدار گفتی مشکل داره یا نه؟! (4156787) (alef-11)
علیرضا
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۶:۵۶:۱۱
راستشو بخوای نه. اگه میگفتم نمیخرید. حسابی هم عذاب وجدان داشتم تا اینکه حدود یک ماه بعد از فروش ماشین با خریدار صحبت کردم میگفت از ماشین راضیه و مشکلی نداره. ظاهرا تونسته بود علت مشکل رو شناسایی کنه چون خودش تعمیرکار بود.دغدغه شما رو من هم داشتم ولی قطعا مقصر اول و آخر خود شرکت سازندست. آدم دهها میلیون پول بده و با یه کارواش بردن این بلا سر ماشین بیاد. چرا باید اینطور بشه؟ (4157093) (alef-11)
Hassan
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۳:۲۸:۱۰
تبریک میگم!! شما یک موجود ایرانخودرویی شده آید..چراکه باخریدارهمان رفتاری را کرده اید که ایران خودرو باشما کرده است (4157570) (alef-11)
کشاورز
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۰۹:۵۳:۱۵
شرکت بازرسی فقط شعار میدهد از راهکارهای سازنده و ارتقا کیفیت در صنعت خودرو سازی هیچ الگویی را ارائه نمیدهد. (4156511) (alef-11)
پریوش
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۲:۰۴:۳۹
وای چه عالی.
اسم پراید نسیم توش نبود . موفقیت عظیم و بی نظیریه (4157500) (alef-11)
سال 80 یک جیپ صحرای نو از پارس خودرو خریدم. تا سال 88 که داشتمش، هروقت بارون میگرفت هرقدر ماشین رو استارت میزدم روشن نمیشد که نمیشد. هیشکی هم نتونست عیبش رو رفع کنه
هنوز هم تو همون تکنولوژی ها موندیم بعد داریم برای یک دیوانه ای مثل ترامپ شاخ و شونه هم میکشیم (4157616) (alef-11)