نظر منتشر شده
۱۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 262123
بزرگ ترین هواپیمای جهان+ عکس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۸
هواپیمای آنتونوف AN-۲۲۵ مریای اوکراین، همچنان بزرگترین هواپیمای تولید شده توسط بشر است.

به گزارش فارس، برخلاف تصور بسیاری از افراد که ایرباس A۳۸۰ را بزرگ ترین هواپیمای جهان می دانند، هواپیمای آنتونوف AN-۲۲۵ مریا تولید شده توسط شرکت آنتونوف اوکراین، همچنان بزرگ ترین هواپیمای ساخت بشر محسوب می شود.

این هواپیما بر خلاف دیگر هواپیماهای غول پیکر موجود در جهان به جای ۴ موتور از ۶ موتور پیشران بر بالهای های خود بهره می گیرد که این مسئله احتمال سقوط این هواپیما را بر اثر از دست رفتن موتورهای آن به میزان قابل توجهی کاهش داده است. نخستین مدل این هواپیما با اهداف نظامی تولید شده است و اولین پرواز این هواپیما در ۲۱ دسامبر سال ۱۹۸۸ صورت گرفته است.

پس از خروج این هواپیما از چرخه حمل و نقل نظامی، با وقفه ای ۸ ساله این هواپیما به خطوط هوایی اوکراین پیوست. آنتونوف AN-۲۲۵ مریا با هدف حمل تجهیزات سنگین و به ویژه ادوات نظامی و همچنین حمل فضاپیمای روسیه با نام" بوران اوربیتر" تولید شد.


این هواپیما توان پرواز با بیشینه وزن ۶۴۰ تن را در هنگام بر خواستن از زمین دارد که بیشترین میزان این شاخص در بین هواپیماهای غول پیکر جهان محسوب می شود. آنتونوف AN-۲۲۵ مریا همچنین طولانی ترین طول بال ها را در جهان از آن خود کرده است. طول این هواپیما ۸۴ متر و طول بالهای آن ۸۸.۴ متر است. این هواپیما از ۶ موتور پیشران توربوفن در بال های خود بهره می برد. وزن خالی این هواپیما ۲۸۵ تن و ظرفیت سوخت آن ۳۰۰ تن اعلام شده است.

این مدل آنتونوف قابلیت پرواز با تانکر سوخت پر تا ۱۵۴۰۰ کیلومتر را دارا می باشد و با بیشینه بار آن می تواند ۴ هزار کیلومتر مسافت را طی کند. بیشترین وزن باری که تا کنون توسط این هواپیما جابجا شده است ۲۵۳.۸۲۰ تن بوده است.

از دیگر خصوصیات ظاهری این هواپیما قرار گرفتن بال های آن بر روی بدنه است در صورتی که در مدل های تولیدی بوئینگ و ایرباس بال بر زیر بدنه قرار گرفته است. ارتفاع این هواپیما از سطح زمین ۱۸.۱ متر و بیشینه سرعت آن نیز ۸۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این هواپیما برای پرواز به ۶ نفر خدمه نیاز دارد و در حال حاضر تنها یک فروند از این نوع هواپیما در جهان مشغول به پرواز است.

هزینه تولید هر فروند آنتونوف مریا در سال ۲۰۱۳ بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 

 

 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۷:۵۹:۱۰
تو عکس سوم یه خط مترو از توش رد شده ... خخخخ
چه غووووووووووووووووولیه. (2718341) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۳:۲۰:۴۹
غول برای یه دقیقه اش این از غول اونطرف تر شاه غولهههههههههه (2719517) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۳:۴۲:۰۰
تشکر از تذکر جنابعالی چون همش داشتم فکر میکردم این چیه؟!؟!؟؟!؟! (2719606) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۸:۳۸:۰۹
هزینه سوخت و نگهداری این هوپیما، آن را تبدیل به یک مورد نمایشی می‌کند، هیچ ارزش تجاری ندارد چون عملا قابل بهره برداری نیست، برای همین یک فروند بیشتر در دنیا نیست که آنهم به زودی برای همیشه به موزه میپیوند... شوروی همین تولیدات را داشت که از هم فروپاشید...محصولی ارزش دارد که بتواند در دنیا اقتصاد، رقابت کند، مگر نه از این محصولات ایران هم میتواند تولید کند، نمونه وانت پیکان، و پراید!!!! (2718440) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۹:۲۳:۱۴
دقیقا مثل هواپیما های ماست دیگه (2718596) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۲:۳۸:۳۲
کاش میشد با اتخاذ سیاست درست ومنطقی وبه دور از القائات تخریبی غرب وانگلیس از ظرفیتهای بالقوه وبالفعل وبعضا منحصربه فرد این کشور استفاده کرد (2719390) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۳:۳۱:۱۴
اگر فقط یک دونه از آن در دنیا وجود دارد چرا عکس ها ، هواپیماهی مختلفی با رنگ های مختلف را نشان می دهد. (2719564) (alef-3)
 
داعی
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۴:۰۴:۳۷
در متن آمده که از این هواپیما تنها یک فروند تولید شده، اما در تصاویر می بینیم که از سه نوع طراحی و رنگ خط متفاوت روی بدنه ی هواپیماست، که نشان از هواپیماهای متفاوت می باشد. (2719698) (alef-3)
 
شهرام
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۴:۱۲:۳۶
کاش کشور سازندشو معرفی می کردید (2719734) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۹:۱۷:۴۳
پرچم اوکراین روش زده بود فکر کنم برا اکراینه (2720389) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۶:۵۰:۳۷
اینکه ایران 140 خودمونه (2720133) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۷:۲۱:۴۱
دوستان علت چند رنگیش اینه که از سال ۱۹۸۸ تابحال متعلق به چندشرکت بوده وهرکدوم به سلیقه وبرند خودش رنگ آمیزیش میکرده. عکس اول رنگ حال حاضرش هستش. امیدوارم توضیحاتم مکفی بوده باشه. (2720204) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۲۱:۱۴:۵۶
به این میگن شاهکارو شاهکار ایران پرایده (2720675) (alef-3)
 
ام
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۰۴:۲۶
یکی دیگش در حال ساخته اون چی بشه (2905511) (alef-11)
 
شروین
۱۳۹۴-۰۴-۲۰ ۲۲:۴۱:۰۶
عالی (3032679) (alef-11)
 
ممقلی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۳۹:۴۹
این هواپیما که برای کارهای عادی روزمره درست نشده که شما به اقتصادی بودن آن فکر می کنید.
این گونه هواپیما ها برای این درست شده اند که در شرایط خاصی که لازم است تا یک بار سنگین را با سرعت به یک منطقه خاص برد از آن استفاده کرد.
مثلا یکی از اهداف آن این بوده که فضا پیما ها رابا آن از روسیه به بایکانور قزاقستان منتقل کنند.یا اگر در یک کشور دورو دست احتیاج فوری به سلاح سنگین ونیروی زیادی بود با این هواپیما آنها را حمل نبود.یاد در بروز بلایای طبیعی گسترده در نقطه ایی دور فوری تجهیزات وعدوات سنگین را به آنجا منتقل کرد.مثلا در شرق روسیه یک زلزله شدید اتفاق افتاده وبرای انتقال لودر و......اتاق های پیش ساخته و.... از این هواپیما برای انتقال آن استفاده می شود.
از دیگر کاربردهایی که برای این هواپیما در نظر گرفته شده است این است که فضا پیما را بر روی آن سوار می کنند واین هواپیما تاارتفاع زیادی بالا می رود وسپس فضا پیما از روی آن به فضا پرتاب می شود ودر آنجا با سوخ کمتری به ایستگاه فضایی می رسد.
شما فکر کردید که همه دنیا مثل ما هستند که که افکار وپیش بینی اشان فقط به اندازه سایه خودشان موقع ظهر است.
در ضمن فروپاشی اتحاد جماعیر شوروی به خاطر عقب ماندگی علمی وصنعتی آن نبود.بلکه به خاطر جذاب نبودن ایدئولوژی آن بود وهمچنین ظلم ها وجنایتی بود که استالین انجام داد وملی گرایی روسها نیز همین کار را کرد همانطور که ملی گرایی ترکها تیر خلاص را به امپراطوری عثمانی زد. (3127202) (alef-1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.