توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 365903
جزئیات تازه از شکایت از مدیر ایرلاین آسمان
تاریخ انتشار : جمعه ۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه احتمال شکایت و پیگیری حقوقی از یک ایرلاین بدهکار دیگر وجود دارد، گفت: از چهارشنبه گذشته که حکم صدور مدیرعامل آسمان ایر صادر شد تا به امروز، مدیران این ایرلاین هیچ پیگیری رسمی و غیر رسمی برای مذاکره با شرکت فرودگاه‌ها نکرده اند و همچنان بی تفاوت هستند.

غلامحسین باقریان در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها بحث وصول مطالبات خود را از مهر و آبان ماه سال گذشته شروع و به صورت جدی پیگیری کرد، اظهار داشت: جلسات متعددی با مدیران شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد و به همه ایرلاین‌ها ابلاغ کردیم که شرکت فرودگاه‌ها تمایل دارد به صورت تعاملی وصول مطالبات خود را پیگیری کند.

وی گفت: با توجه به اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هم انجام شده و درآمد ایرلاین‌ها در طول سال گذشته افزایش یافته است و موضوع خدمات تکلیفی هم برای شرکت‌ها مطرح نیست، امکان پرداخت بدهی‌شان را داشتند.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ادامه داد: به غیر از دو شرکت هواپیمایی از جمله آسمان ایر؛ سایر ایرلاین ها نسبت به پرداخت بدهی‌های خود به صورت نقد و یا اقساط اقدام کردند و پرداخت بدهی‌ها آغاز شد و مذاکرات بسیاری انجام شد که در تمام این مذاکرات رویکرد شرکت فرودگاه‌ها با ایرلاین ها تعاملی بود.

وی افزود: علی رقم اینکه به شرکت هواپیمایی آسمان ایر چندین بار تذکر داده شد اما مدیران این شرکت هیچ اقدامی نکردند. البته شرکت فرودگاه‌ها هم به دنبال انجام آخرین راه که شکایت حقوقی است، نبوده و نیست و همانطور که گفته شد رویکرد شرکت فرودگاه‌ها همواره رویکرد تعاملی بوده است.

وی با بیان اینکه بدهی آسمان ایر به شرکت فرودگاه‌ها حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: آسمان ایر در این مدت هیچ اقدامی برای پرداخت حتی بخشی از بدهی های خود نکرد. بنا بر این شرکت فرودگاه‌ها مجبور به پیگیری های حقوقی برای وصول مطالبات خود شد.

باقریان با بیان اینکه آسمان ایر نه تنها اقدامی برای پرداخت بدهی‌های خود نکرد بلکه قراردادهای‌شان با شرکت فرودگاه‌ها را هم منعقد نکرده‌اند، گفت: اگر شرکت فرودگاه ها پیگیری حقوقی انجام نمی‌داد، نهادهای نظارتی و قوه قضاییه ما را به اهمال در وصول مطالبات دولتی متهم می‌کردند کما اینکه الان هم متهم شده‌ایم.

وی تاکید کرد: یک ایرلاین دیگر هم هنوز اقدامی برای پرداخت بدهی های خود نکرده است که البته اخیرا وارد مذاکره با شرکت فرودگاه‌ها شده است اما به طور قطع اگر پرداخت بدهی های خود را شروع نکند از این ایرلاین هم شکایت می کنیم و پیگیری حقوقی برای این ایرلاین هم آغاز می شود.

باقریان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ایرلاین آسمان از شرکت فرودگاه ها خدمات فرودگاهی دریافت می کند، گفت: ارائه خدمات به این ایرلاین همچنان ادامه دارد چرا که ارائه نکردن خدکات فرودگاهی برای مسافران مشکل ایجاد می کند و نمی خواهیم که برای مردم و مسافران مشکلی ایجاد شود و خود را متعهد به ارائه خدمات به مردم می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام ایرلاین‌ها شروع به پرداخت بدهی‌های خود به صورت نقد و اقساط کرده‌اند، اظهار داشت: ایرلاین ها چیزی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌ها بابت خدماتی که دریافت کرده اند بدهکار هستند که از سال گذشته تا به امروز ۶۰ درصد این بدهی ها پرداخت شده است.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با بیان اینکه در مورد شکایت از آقای اعلایی مدیرعامل آسمان ایر و صدور حکم جلب وی مسیر قانونی طی خواهد شد، گفت: آسمان ایر جزء شرکت‌های دولتی نیست و طبق قانون تجارت، شرکت فرودگاه‌ها می تواند از شخص در این شرکت هواپیمایی شکایت کند.

وی ادامه داد: آقایان باید نسبت به پرداخت بدهی های ایرلاین خود اقدام کنند و از چهارشنبه هفته گذشته که حکم جلب آقای اعلایی صادر شده؛ مدیران شرکت آسمان هیچ اقدام رسمی و غیر رسمی برای مذاکره با شرکت فرودگاه ها و پرداخت بدهی های خود نکرده اند.

باقریان با بیان اینکه متاسفانه در طول این چند روز مدیران اسمان ایر هیچ گونه پیگیری حتی غیر رسمی برای پرداخت بدهی های خود نکرده است، گفت: امیدوارم از فردا مدیران این ایرلاین برای پرداخت بدهی های خود به شرکت فرودگاه ها پیگیری های مربوطه را شروع کنند.
 
کلمات کلیدی : ایرلاین آسمان
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.