نظر منتشر شده
۱۸۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 233107
ازدواج مجدد تکلیف مردان متاهل است ولی....
فاطمه سادات علمدار
پیش از این مطلبی در سایت الف منتشر شده بود مبنی بر صحبت های خانم صامتی در خصوص ارائه راهکار برای کاهش آسیب های ناشی از افزایش تعداد زنان مجرد؛ که حالا خانم فاطمه علمدار در واکنش به این اظهارات پاسخی برای «الف» ارسال کرده اند که در ادامه می خوانید:
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۹
سلام خانم صامتی عزیز
خبر بحث داغ درگرفته در برنامه جالبتان را خواندم و خواستم بگویم که کاملا با شما موافقم ولی پیشنهادی دارم
راست است که تعداد زنان مجرد در جامعه ما کم نیست و راست است که داشتن یک همراه در زندگی حق مسلم هر انسانی است.راست است که انسان ها چه مرد و چه زن در هر سنی کسی را می خواهند که باشد.

حداقلش بودن است.گاهی فقط یک اسم درون شناسنامه ادم کلی از بار زندگی را کم می کند.گاهی فقط یک اسم باعث می شود که بتوانی خانه ای را اجاره کنی یا نتوانی.راست است که شرایط به جایی می رسد که گاهی ادم ها فقط کسی را می خواهند که یک اسم باشد و همین و راست تر است که ادم ها از نیازهای اولیه خوراک و پوشاک و مسکنشان که رها شوند نیازهای دیگری دارند که به همان اندازه حیاتی است.نیاز به دیده شدن، نیاز به یک "من حلش می کنم " نیاز به یک " تو فکرش را نکن " و ....

راست است که باید برای این جمعیت زنان مجرد که اندک هم نیستند فکری کرد و راست است که این یک مسئله اجتماعی است .

من با ایده شما موافقم.در واقع اسلام با نگاه واقع گرایانه اش همان راهی را پیشنهاد می کند که انسان ها خودشان با عقل سلیمشان در چنین شرایطی انتخاب می کنند و فقط اسلام این انتخاب را سر و سامان می دهد و با طرح چارچوب و حدود و ثغور برای ان ،ان را از یک بلبشوی پنهان کارانه به یک راه حل عاقلانه ارتقا می دهد.

درست است که ازدواج مجدد می تواند کارساز باشد و همان طور که حجه الاسلام جعفری فرمودند ازدواج مجدد مردان متاهل در چنین بستری یک تکلیف الهی است و ایشان باید در برابر خداوند پاسخگو باشند

ولی مسئله این است که ما صورت مسئله را همواره مقابل چشممان داشته باشیم.صورت مسئله این است:
در جامعه ما زنان مجرد زیادی وجود دارند که یا مطلقه اند یا بیوه یا اصلا ازدواج نکرده.زنانی هستند که باید فرزندانشان را حمایت کنند و پناه دهند در حالیکه خودشان بی نهایت خسته و رنج کشیده هستند و مضاف بر همه مشکلات مادی که این روزها مردها را نیز کلافه می کند باید بار مشکلات روانی ناشی از بی اعتمادی اجتماعی و پذیرفتن برچسب زن مجرد بودن و پیامدهای ان را نیز بر دوش بکشند.مسئله ما این است که دخترانی هستند که چیزی به پایان سن باروری شان نمانده و هراس اینکه هرگز مادر نشوند، هرگز انگشتان کوچک نوزادشان را نوازش نکنند و در تنهایی و انزوا تا لحظه مرگ بمانند کلافه شان می کند.مسئله ای که باید برایش راه حل یافت این است.

من پیشنهاد می کنم مردان متاهل ، انها که احساس می کنند وسع مالی دارند ،ان قدر که بتوانند علاوه بر تامین خانواده خودشان( چون قرار است مسئله ای حل شود نه این که به تعداد زنان و کودکان رها شده و نیازمند به کمک افزوده شود) می توانند بار تامین زندگی یا زندگی های دیگری را بر دوش کشند، با اگاهی به تکلیف الهی شان و این که وقتی می توانند انسانی را نجات دهند در برابر خداوند باید پاسخگو باشند ،تصمیم بگیرند و این تصمیم را هم با همسرانشان در میان بگذارند. بی شک مردی که نیتش انجام تکلیف الهی است و نجات یک انسان می تواند همسرش را قانع کند که با زنی مطلقه یا بیوه که زندگی سختی دارد و مشکلات کمرش را خمیده و توان جسمی اش را گرفته و دیگر نمی تواند با کارهای سطح پایین و کارگری مخارج زندگی خودش و فرزندانش را تامین کند، ازدواج کند.در چنین نگاهی، مردان متاهل مومن رقابت می کنند که با زنانی که بیشترین مشکل را دارند ازدواج کنند.

زنی که فرزندانش بیشتر است ،وضعیت جسمی اش وخیم تر است و در تنگنای مالی شدیدتری به سر می برد، اولویت دارد .من زنی را می شناسم که بیماری ام اس دارد و دو فرزند دختر دارد و چند سال قبل همسرش فوت کرده.دختران او ارزو دارند یک بار با یک مرد که مثل کوه پشتشان ایستاده بروند پارک، بروند مسافرت، بروند مهمانی و اخر شب برگردند.مردی به نام پدر برود مدرسه کارنامه شان را بگیرد، زنگ در خانه شان را بزند و جلوی چشم همسایه ها برای خانه نان خریده باشد و گوشت و میوه.کسی که با او بروند بنگاه محل و بگویند می خواهند خانه اجاره کنند.کسی که وقتی برایشان خواستگار می اید بنشیند و با پسره مرد و مردانه صحبت کند و وسایل زندگی شان را فراهم کند و ....دختران این زن خیلی واضح از مادر می پرسند که چرا ازدواج نمی کند و مادر نمی تواند بگوید چون زیبا نیستم ،چون مریضم ،چون دو فرزند دارم، چون....باری کسی امد خواستگاری اش و گفت من می خواهم به خاطر رضای خدا با شما ازدواج کنم.....

من پیشنهاد می کنم مردانی که ان قدر مرد هستند که می توانند هم زن و بچه خودشان را حمایت کنند ،طوری که فردایی فرزندشان نگوید ما که اصلا پدرمان را نمی دیدیم و همسرشان اه نکشد ،وقتی خواستند برای رضای خدا و انجام تکلیف الهی زنی و کودکانی دیگر را زیر بال و پر بگیرند به او نگویند که صرفا دارم به تکلیفم عمل می کنم.میدانم که سخت است ولی تکلیف است دیگر. اگربه روزی فکر کنند که باید در برابر خدا پاسخگو باشند می توانند.اگر به ان روز فکر کنند، دیگر ازدواج مردان متاهل منجر به افسردگی زن اول نمی شود.دیگر این طور نیست که زنی با نداری مردی بسازد و وقتی شکسته شد و مردش دارا شد زن جوان و تازه نفسی همراه روزهای دارایی مردش شود .....جناب جعفری راست گفتند، ازدواج مجدد مرد متاهل تکلیف الهی است، تکلیف است، مرد را مکلف می کند و فقط مردان مرد می فهمند مکلف بودن یعنی چه. مردانی که قوامیت دارند و مردانگی برایشان معنادار است.

من زنی را می شناسم که در نتیجه ازدواج موقت بچه دار شد.شوهرش حتی نپذیرفت برای بچه شناسنامه بگیرد و او ماند و یک پسر بیش فعال که به خاطر شیطنت بیش از حدش هیچ جا به او خانه نمی دادند.این زن با کار در خانه های مردم خرجش را در می اورد.استخوان دردهای شدید دارد. یک بار خودسوزی ناموفق کرده و بعد از ان دیگر چهره قابل تحملی هم ندارد.....این زن خسته است.سی سالش است ولی پنجاه ساله به نظر می رسد .این زن فقط کسی را می خواهد که صورتش را میان دست هایش بگیرد و بگوید همه چیز تمام شد.از این جا به بعدش را به من بسپار....

من پیشنهاد می کنم سایتی راه اندازی کنیم برای ازدواج مجدد مردان متاهل مومن که می خواهند به تکلیف الهی شان عمل کنند و باری ازدوش جامعه بکاهند و زنان مجردی را که با این شرایط می شناسیم در ان معرفی کنیم و این زنان خودشان را معرفی کنند.در این صورت اشکالی ندارد مرد من مرد زن دیگری هم شود.زنی که اصلا قابل مقایسه با من نیست و من و شوهرم تصمیم گرفته ایم او و فرزندانش را کنار فرزندان خودمان حمایت کنیم.برای چنین تصمیمی مرد لازم نیست پنهان کاری کند.زن بزرگوار در چنین شرایطی حساس نمی شود ،افسرده نمی شود، کسی قرار نیست جای کس دیگری را بگیرد. انگار کن که کودکی را از پرورشگاه به فرزندی قبول کرده ای چون می توانی تامینش کنی و اینده بهتری برایش رقم بزنی .چون می توانی از اعتیادش جلوگیری کنی ،می توانی بفرستیش مدرسه ،می توانی ببریش پارک، برایش لباس بخری و ....اینجا رقابتی برای دلبری از مرد نیست .اینجا مردی تصمیم می گیرد رفاه خودش را به قیمت ارامش انسان هایی دیگر از دست بدهد،اینجا مرد می پذیرد که مجددا شوهر کسی و پدر کسانی بشود.اینجا زن و مردی تصمیم می گیرند به جای این که بروند مسافرت هزینه تحصیل کودکی را بدهند.به جای این که خانه بزرگی داشته باشند خانه متوسطی داشته باشند و خانه کوچکی برای خانواده ای دیگر فراهم کنند.اینجا مسئله یک تصمیم و یک انتخاب انسانی است.

و بعد پیشنهاد می کنم سایتی راه اندازی کنیم برای پیر پسرانی که ازدواج نکرده اند.انها که یا کار ندارند، یا توان مالی ندارند، یا خانه ندارند، یا خانواده ندارند.مردان متاهلی که در خودشان این توان را می بینند که بتوانند زندگی دیگری را اداره کنند یا علی بگویند و این جوانان را حمایت کنند تا با دختران مجرد ازدواج دائم کنند.اشکالی ندارد که چند سالی هم پسر از دختر کوچکتر باشد.اسیبش برای جامعه خیلی کمتر از وقتی است که دختری پنهانی صیغه یک مرد متاهل می شود و باید مواظب باشد که مادر نشود، که در هیچ مهمانی با همسرش شرکت نکند، که در فامیل شوهرش ظاهر نشود، که ....دختران مجرد را ،زنان مطلقه یا بیوه جوانی که فرزندی ندارند و انها که شانس ازدواج های موفق دارند را، بگذاریم برای مردانی که مجردند و قصد ازدواج دارند.دست انها را بگیریم.فلان مرد توانمند فلان جوان را کنار دست خودش سر کار بگذارد و برایش برود خواستگاری و بگوید من از این پسر حمایت می کنم.این طور با یک تیر دو نشان زده است....مردان متاهلی که وسع مالی و روحی دارند و می خواهند تکلیف الهی شان را انجام دهند و باری از دوش جامعه بردارند بشوند برادر بزرگتر، بشوند پدر، بشوند حامی مردانی که جربزه ازدواج ندارند، امکاناتش را ندارند ،زندگی بلد نیستند و سر و سامانشان دهند و انها که تواناترند بشوند تکیه گاه زنانی که هیچ شانسی برای ازدواج ندارند.....این مسئله با فراخ شدن سینه ها حل می شود....

رب اشرح لی صدری.
 
حجت
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۲۳:۵۵:۱۷
من با حرف شما موافقم تعدد زوجین یک امر مستحب هست ولی با سایت زدن مشکل حل نمی شه هیچ بدتر هم می شه (2236012) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۹:۰۵:۴۳
نویسنده بیش از مسائل روانی و احساسی، به نیازهای مالی و اجتماعی زنان تنها اشاره کرده.

حال باید پرسید، وظیفه دستگاههای عریض و طویلی مثل وزارت اقتصاد و دارایی چیست؟ نقش برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی چیست؟

تا کی می خواهید چاره درد را با آفریدن دردی دیگر ، بیابید؟
آیا در تمام دنیا، مسائل زنان را با چند همسری مردان حل می کنند؟ (2236202) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۲ ۱۳:۱۸:۴۰
پس به نظر شما دقیقا با چی حل می کنند؟ مگر دختران مجرد حق زندگی ندارند؟ و یا در کشورهای دیگر از کره ماه برای دخترانشان همسر می اورند؟ (3639061) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۳:۵۲:۲۱
چه ربطی داره! خیانت رو از کجا میگین؟
شما مسلمون هستید یا نه؟ (2236480) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۴:۴۸:۲۴
طبق امار فک کنم از هر 5 ازدواج 2 تا منجر به طلاق 2 تای دیگر اسما زن و شوهرند و فقط یک ازدواج موفق می باشد با این طرح ان یک ازدواج موفق هم نابود خواهد شد. (2236547) (alef-10)
 
توکلی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۸:۳۸:۱۱
آمار، "فکر کنم" بردار نیست. اگر آمار دارید با ذکر منبع بگویید وگر نه قضاوتهای درشت را بر "فکرکنم" بنانکنید علی آقا (2236846) (alef-13)
 
فریبا
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۰۴:۵۷:۱۰
کاملا موافقم. (2253495) (alef-10)
 
بي نام
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۷:۴۷:۴۰
تعدد زوجات مستحب است؟ ! در ترجمه سوره مباركه نسا تعدد زوجات جايز است( و نه مستحب (2236764) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۱:۵۸:۵۲
من یه دختر مجردم وسنمم کم نیست
اما حاضر نسیتم با خراب کردن آشیان گرم کسی برای خودم آشیان بسازم
من برای خودم احترام قایلم
شما رو نمیدونم
فکر نمی کنم دختری که سنش بالا رفته و هنوز ازدواج نکرده منتظر چنین بختی باشه
مسله اینه که قحطی شوهر نیامذه وبالاخره خواستگار دو سال کوچیکتر بزرگ تر پیذا می شود اما شرایط مناسب ازدواج به علت تورم پیذا نمیشه
لطفا نظرات ایذایی خودتون رو گسنرش ندید (2247140) (alef-10)
 
فریبا
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۰۴:۵۸:۳۴
حاضرم تا آخر عمرم مجرد بمونم ولی زندگی ی زن دیگه رو ب هم نریزم. (2253496) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۱۷:۲۶:۵۸
بله اگر خانم مهربان وخوشبختی خودش با کمال میل حاظر به ازدواج مجدد شوهرش باشه نه برای شهوت رانی بلکه برای ثواب شما چی می گید (3614640) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۱:۱۸:۴۰
سلام من طلاق گرفته ام اما باکسی آشنا شدم که زن داره ودوتا بچه اما بی نهایت دوسش دارم ما حدود 5سال که همديگرو میشناسیم وواقعا همديگرو دوست داریم بحدی که نمیتونیم از هم جدا بشیم به تازگی خانمش متوجه شده و اصلا راضی به این امر نیست اما این مرد به من میگه صبر کنم تا مشکل مالی ايشون حل بشه و بتونه خانمش رو راضی کنه منم از رو دوست داشتنم نميدونم چکار کنم (3650112) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۴ ۰۱:۳۸:۴۹
از زندگیشو ن برو بیرون (3843500) (alef-13)
 
زهرا
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۱:۲۱:۴۴
نظرم اینه که. اگر زنی مردی رو واقعا دوست داشته باش با اینکه ميدونه اون مرد زن داره ولی از روی دوست داشتن نميتونه جدا بشه باید چکار کنه دوست داشتن دوطرفه باش (3650116) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۱۳:۴۰
من هم یک دختر مجردم و در میان تمام دوستان مجردم که شخصیتی برای خود دارن موردی پیدا نمیشه که با خراب کردن اشیان یک زن بخواهند در بهترین حالت به نون و نوایی برسند.
فقط یک خواهش دارم از دست اندرکاران میشه لطفا اصلا کاری به کار ما نداشته باشین؟
میشه لطفا هیچ فکری برای مردم نکنید؟اینطوری مشکلات کمتره (2260842) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۰:۴۰:۳۲
من کاری به این راهکارا ندارم ولی اینو میخوام بگم که چرا خانمهای مطلقه ویا دخترانی که به سن بالا رسیدن همسر مرد مطلقه که بچه دارد نمیشوند
وبهانه های الکی میارند اگر این خانمها قبول کنن وهمسر این اقایان بشوند دیگر اکثر معضلات اجتماعی برطرف خواهد شد
من خودم دوتا پسردارم یکی 9ساله ویکی 3ساله ازهمسرم جداشدم
دنبال خانمی هستم مومنه ومحجبه که منو با بچه هام قبول کنه
امکانات هم تا حدیه زندگی معمولی دارم خداراشکر
ادم بداخلاق وبی فکری هم نیستم
حتی اگر خواستن میتونن از همسرم درباره من تحقیقات کنن
من فقط دنبال آرامش ومحبت وعشق هستم
علی هستم از مشهد .36سال دارم
خواستین به وبلاگم مراجعه کنین در اونجا ایمیلم وجود داره
elahibash-mard.bligfa.com (2749787) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۱ ۰۰:۲۳:۱۹
اگه میتونی ٰ مشکلت رو با زنت حل کن (4024419) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۱:۳۴:۰۸
به همین فکر بمان (3489307) (alef-3)
 
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۳:۴۹:۲۰
شما ایمانت ضعیفه
اگه یکم مطالعه کنی متوجه اشتباهت میشی (3608701) (alef-3)
 
ننن
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۰۴:۰۵:۴۰
درسته (3660235) (alef-11)
 
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۳:۵۵:۳۸
سلام

علت اصلی مخالفت برای چند همسری فقط ایمان ضعیف خانم ها است.
از خدا بترسید... (3608708) (alef-3)
 
یه زن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۲۰:۵۸:۳۷
من اگه شوهرم زن بگیره حاضرنیستم دیگه باهاش زندگی کنم و مطمئنم که ازش جدامیشم تا هر چقدر خواست بتونه بره ثواب کنه آقای باایمان .......! (4070438) (alef-13)
 
سحر
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۶:۴۱:۴۱
خواهشا نظرم را به نمایش بگذارید حرفهای خوبی دارم حرفهایم را به دیگران هم برسانید:
به مردان که هیچ به زن ها می گویم بروید درباره ی اسلام تحقیق کنید و ان را درک کنید و به خانواده ی خود هم آموزش دهید نگذارید شوهرانتان را با این حرفهای به ظاهر انسان دوستانه و اسلام گرایانه از شما بدزدند زیرا شوهرانتان بد نیستند ولی ممکن است گول این حرفها را بخورند و واقعا فکر کنند وظیفه شرعی دارند با زنان دیگر ازدواج کنند! من که تا حدودی اسلام را خوانده ام به شما قول میدهم که هرگز اسلام در شرایط امروز به هر مردی اجازه ی این کار را نخواهد داد و اگر امامان ما امروزه بودند و اگر امام زمان ما ظهور میکرد اول از همه با این مردم که اینها را رواج میدهند میجنگید که دارند بنیان خانواده ها را از بیخ و بن سست میکنند و مطمئن هستم اگر ایشان بودند به طریقی اصولی این مشکلات را حل میکردند. هیچکدام از ما قرار نیست تاوان اشتباه دیگران را پس بدهیم آن هم با تقدیم شوهرانمان به انها. هیچ فکر عذاب آوری را در ذهن خود نگه ندارید زیرا اگر قرار بر حرف این جماعت بود خداوند ما را هم به گونه ای می آفرید که قبول می کردیم ولی خدای بزرگ و مهربان ما را برای عذاب کشیدن نیافریده است. با شوهران خود صمیمی باشید و اجازه ندهید دیگران ذهن انها را از شما منحرف کند. انها مردانی صادقند و ساده و دوست دارند تا جایی که می توانند به همه کمک کنند اما دلشان نمیخواهد شما را برنجانند و اگر کسی حرفی بزند که فطرتش قبول کند قبول میکند پس شما بروید و اسلام واقعی را با عقل و منطق برایش بازگو کنید میدانم که وظیفه ی خودشان هم هست اما فعلا که زنان موقعیت حساس تری دارند. برای خاطر خودتان هم که شده این کار را بکنید. البته خودتان هم سعی کنید به خواهران بیوه و به هر ناتوان یا کم توانی کمک کنید همراه شوهران خود بلکه شوهر خود را با خود همراه کنید ولی هرگز اجازه ندهید کسی دیگر وارد زندگی شما بشود هرگز که خداوند ارحم الراحمین هم راضی نیست که شما ناراحت باشید و هیچ زن بیوه ای هم که لایق کمک باشد هم هرگز به خود اجازه نمیدهد که زندگی شما را از شما بگیرد.


التماس دعا (2370875) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۸:۵۴:۵۵
نظرشماخودخواهانه است.یک کمی خودتان راجای اون زن بگذاریدکه هیچ مجردی حاضرنیست بااوازدواج کندوداردخودش وبچه اش به نابودی یافسادویاذلت کشیده می شوند (2870212) (alef-13)
 
الی
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۰۸:۴۳:۴۹
سلام خودخواهانه این است که زن مطلقه به دنبال مرد مجرد یا متاهل باشد.خوب چرا با یک مرد مطلقه ازدواج نمیکنه که الحمدلله به برکت ماهواره و .....تعدادشان داره از مجردها هم میزنه بالا
پس لطفا زنان مطلقه پاشون رو توی زندگی مردان متاهل دراز نکنند که
زمانی که مرد مجبور باشه یکی رو انتخاب کنه و بخواد با یکی زندگی کنه،اون زن اوله.
جالبه نداری اقایان در اول زندگی مال زن اوله.بعد که این نرد به یه جایی رسیده وزن اول کسی جز خودش رو در زندگی که به سختی به جایی رسیده نمیخواد ببینه،اسمش میشه خودخواهی
خودخواه اون زنی است که زندگی خودش رو خراب کرده ،حالا نوبت یه زندگی دیگه است؟
زن مطلقه باید بامرد مطلقه یا مجرد ازدواج کنه ،همین.لطفا به دیگران م برچسب نزن.متشکرم (3295789) (alef-11)
 
دینا
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۲:۱۳:۳۹
سلام
شما چرا انقدر به جای خدای الرحمن الرحیم و امامان حرف زدید!!! آیه قرآن هست و این امر نیز مجاز است!
من یک زن هستم و می گویم این امر با حفظ عدالت طبق آیه قرآن امری شدنی ست.
اتفاقا در شرایط الان با توجه به بالاتر رفتن حس شهوت در زنان ، این امر ضروری است.
گاهی بین بد و بدتر ، بد را باید انتخاب کرد! لطفا کوته فکر نباشید و به صلاح جامعه هم فکر کنید! (3057803) (alef-3)
 
بينام
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۶:۳۹:۱۸
شوهر دزدي اصطلاح جالبي گفتي تو از اسلام چي ميدوني در اين دوره زمونه اگر مردي همسر دوم بگيره وهمسر اولش راضي باشه واقعا دست كمي از جهاد نداره صدات از جاي گرمي در مياد شما برو شوهرتو بچسب .اكثرپيامبران داراي چندين همسر بودن اكثرا از زنان بيوه بودن.كه در جنگ شوهرانشون شهيد شده بودن .پس تكليف اين زنان چي ميشه .شما كه متاهلي فكر كنم برات مهم نباشهگفتي خداي مهربان مارو براي عذاب كشيدن نيافريده پس براي چي افريده دنيا محل ازمايشه .شما دوروز دنيا رو بچسب .حرفات بوي خود خواهي ميده هستي زنان مسلماني كه ايماني قوي دارن وراضي به اين كار شدن (3463315) (alef-11)
 
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۱۰ ۱۷:۱۱:۱۸
به نظر من ازدواج موقت چیز ....هست الان 5 ساله با اقای ازداج موقت کردم پنهان از خانوادش من .... اما با وعده ازدواج دایم وارد زندگیم شد تو این سالها تمام وقتم براش گذاشتم تو تمام لحظات سخت کنارش بودم بدون اینکه همسر اولش بفهمهچه مشکلی داره چه ناراحتی داره کنارش بودم کمکش کردم خونه و ماشین گرفته به این امید که بعد این دیگه نوبت من میرسهکه زندگی برام درست کنه حالا با کمال پرویی میگه زنم شک کرده یا باید کلا پنهانی بمونییا اینکه برو بدون اینکه کسی بفهمه.اگه از اون اولشاجازه ازدواج مجدد داشت که من این همه تحقر نمیشدم و الان افسردگی نمی گرفتم همه این روزها براشون عیده اما برای من جهنم . (3620020) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۱ ۰۰:۲۶:۰۵
مقصر خودتی (4024427) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۰:۰۳:۴۵
اگه واقعا حمایته بدون ازدواج کردن هم میشه حمایت کرد.میشه هزینه زندگیشون را داد.لطفا هوس بازی خودتون را به اسم انسان دوستی تمام نکنید.کسی که ازدواج کرده اگه با کس دیگه ای ازدواج کنه اسمش خیانته.نمیدونم فقط ما را میخواید گول بزنید یا خودتون را هم گول میزنید؟ (2236018) (alef-9)
 
مجتبی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۱:۵۲:۲۸
پیشنهاد میکنم متن را دوباره مطالعه کنید بعد نظر دهید (2236306) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۱:۵۶:۳۶
نمی دانم چرا مردا تا دم دم می گیره کلاه و شرع میارن شما با این پیشنهاد نه چندان عاقلانتون تا حالا فکر کردید تعدادی زیادی از طلاق ها بخاطر دریا دل بودن اقایان است و باعث متلاشی شدن زندگی ها می گردد
شما می خواهید یک زن سرو سامان بدهید در حالی که نمی دانید ممکن با این کارتان یک خانواده از هم بپاشد همین و بس (2236311) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۰۹:۲۷:۴۱
متن را بخوانید . میگوید اگر آقایان بهانه ازدواج مجددشان کمک به زنان دیگر است ، بسیار خوب بروند با آن پیرزن بیمار ازدواج کنند نه با دخترانش . (2237414) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۱۵:۳۸:۳۲
فکر می‌کنید. همه چیز با گرفتن همسر دوم حل میشه اگه منظور از نظر مالی میشه با باز کردن حساب وغیره حلش کرد اگر هم مشکل امنیت اونهاست که این خودش از فواید هوس مردهای گرگ صفت که در کمین خانم های متاهل هم هستن پس بیاییم شرایط ازدواج برای اونهایی که همسر ندارند فراهم کنین نه برای شوهرم ما من خودم برای پدرم دنبال همسر بودیم ولی اونهایی که جواب رد دادن رفتن هوهوی کس دیگه شدن پس عزیزم هدف یه چیز دیگه هست نه سر پناه و اینجور چیزا باید جامعه از بدبختی فقر نجات پیدا کنه نه این حرفها (3234492) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۴:۴۴:۲۷
خطاب این متن مومنین به اسلام و قرآن بود. نه دیگران!! (2236542) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۹:۰۲:۴۷
داعشی ها هم خیلی ادعای مسلمانی دارند شما از کدام اسلام حرف می زنید (2236879) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۲۰:۵۰:۰۰
خدا عقل هم داده. ضمنا خدا در قرآن به مومنان هشدار داده که "ربا جنگ با خداست". اما همین مومنان وقتی می بینند که در شرایط خاص باید به ربا تن داد، از عقلشان استفاده می کنند و معامله ربوی هم انجام می دهند.
ضمنا اگر کمتر از خدا و قرآن هزینه کنیم، همه به نفع دنیایمان است و هم به نفع آخرتمان.
نکته آخر اینکه، نقش حکومت در جهان امروزی، در مقایسه با دوران قدیم، تفاوت ماهوی کرده. در این متن،‌ هیچ نقش موثری برای حکومت در نظر گرفته نشده است. (2236979) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۰۹:۲۲:۴۹
متن را بخوانید . دقیقا همان حرف شما را میزند . میگوید اگر ریگی به کفش ندارید ، بیهوده پای مقدسات را به میان نکشید . (2237404) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۱۴:۲۹:۰۶
تورو خدا راه حل اساسی بدین شما چیکاره ای که تکلیف میکنی؟ (2838427) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۰:۵۵:۲۹
برو خدا شفات بده. هرچی باشه نمیشه یه زن دیگه رو حتی خیلی زشت و کارافتاده در کنار خودت ببینی. زنان بالفطره قلب مرد را برای خودشان می خواهند و برعکس مردان هم فقط و فقط زن خویش را برای خود می خواهندو خواهشا نگید حسادت در بین مردان نیست (2236051) (alef-9)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۰:۵۵:۵۹
حسادت مهم ترین حسی هست که اجازه ی چنین کاری نمی ده متاسفانه برخی خانم ها فکر می کنن که شوهرشون فقط بخاطر حوس بازی داره این کار رو می کنه و وقتی هم بهشون توضیح می دی توی گوششون نمی ره و می گن که اول ما رو طلاق بده بعد برو با اون ازدواج کن. (2236052) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۱:۵۷:۵۰
نه ترو خدا می خواهی کار خیر کنی بدون ازدواج خرجی طرف بده (2236315) (alef-10)
 
سحر
۱۳۹۳-۰۶-۱۸ ۲۲:۴۴:۴۰
(اگر دشمن نیستی و واقعا نیت خیر داری لطفا نظر من را به نمایش بگذار تا من هم کمکی کرده باشم)
اگر همسرت نسبت به تو حسادت نداشت بدان عاشقت نیست و دوستت هم ندارد. عزیز من پیامبر خدا که پیامبر خدا بود تا زمانی که همسر اولشون زنده بود هرگز مجددا ازدواج نکرد در حالیکه که همون موقع هم زنان بیوه ی زیادی وجود داشتن. حتی تعداد زنان چندین برابر مردان بود. اما شما فکر میکنید چرا پیامبر این کارو نکرد؟ عشق این چیزی بود که باعث می شد ایشون هیچ زن دیگه ای رو در حد همسر خودشون نبینند پیامبر خدا در خودش نمیدید که بتونه بین همسرش و زن دیگری عدالت برقرار کنه به خاطر عشق. اما بعد از فوت حضرت خدیجه ایشون خودش رو آن هم در سنین پیری وقف زنان بیوه کرد چون همه در چشمش یه سطح بودن و براحتی میتونست عدالت رو هم اجرا کنه. همینطور امامون علی هم همین راه را پیش گرفتند.آن زمان زمانی بود که اگر زنی همسرش را از دست میداد باید منتظر می بود تا از گرسنگی بمیرد زیرا مثل الان نبود که شغلی هم برای زنان باشد! جاهلند کسانی که احکام آن موقع اسلام را با الان یکی بدانند نمی دانم ایا این ها را درک نمی کنید؟ نمیدانم آیا این نوشته ها از طرف دشمن است؟پیشنهاد من اینه که اینقدر این زنان بیچاره رو نزنید تو سر مردا که این مشکل را چندین برابر میکند و زندگی های آرام را از هم متلاشی می کند بهتر است از اون مردای مرد که همسرشون رو از دست دادن یا طلاق دادن می تونید به اونها بگید که نروند سراغ دختران جوان! آنها سیره ی پیامبر رو اجرا کنند که حتی باز هم خداوند به اونها هم گفته بهتر است یک همسر اختیار کنید.چرا که خداوند در درون هر مردی دو قلب نیافریده (قران) وقتی قران خودش میگوید بهتر است یک همسر داشته باشید و وقتی پیامبرش به این گونه زندگی کرده است شما از چه تکلیفی سخن میگویید آیا می خواهید بگویید این ایات قران که تاکید بر تک همسری دارد زمانی نازل شد که تعداد زنان مساوی مردان بود؟ در حالی که این چنین نیست البته که خوب است دست زنان بی سرپرست را گرفت اما این توصیه اولا برای همه نیست ثانیا دست گرفتن انها از راه های دیگری هم امکان پذیر است به انها کمک مالی کنید ولی زندگی خود را از هم نپاشید که اگر ثوابی هم در کار باشد گناه این کار از ان بالاتر است. اگر زنان خوب انهایی اند که به همسرشون اجازه ی چنین کاری میدهند مطمئن باشید حضرت خدیجه و حضرت فاطمه زهرا اولین کسانی بودند که برای همسر خود همسر دیگری می گرفتند!!!! حال شما می خواهید بگویید از این دو بانوی بزرگوار برترید؟ متاسفانه افراد بدون تحقیق در اسلام و قرآن و جزئیات آیات و موقعیت نزول آیات هر کس از دید خود حرف میزند ای کاش ما یاد میگرفتیم تا در زمینه ای تخصص نداریم هیچ صحبتی نکنیم. امروزه که انقدر احادیث جعلی چه از طرف دشمن چه از طرف برخی دوستان که دوستیشون همون دستی خاله خرسه است زیاد شده و کلاه های شرعی زیبا و وسوسه انگیز گناه را به ثواب تبدیل کرده چنان که به سختی میتوان خوب و بد را از هم شناخت تنها راه پیدا کردن حقیقت قلب قرآن و فطرت و وجدان آدمی است چرا که دین اسلام بر اساس فطرت و وجدان آدمیست. و این را خود ائمه به ما گفته اند که در آخرالزمان چنان احادیث جعلی زیاد میشود که مومنین باید احادیث ما را باقران مطابقت بدهند تا صحت یا عدم صحت آن را تشخیص بدهند. و این را هم گفته اند که برخی از مدعیان دوستی ما در آخرالزمان از دشمنانمان نیز بدترند زیرا به نام اسلام مردم را منحرف می کنند و مردم این را بهتر از حرف دشمن قبول می کنند. کسی که بخواهد واقعا یک مسلمان واقعی باشد اول از همه باید اسلامش را خوب بشناسد نه بر اساس حرف مردم دینش را تشخیص دهد اسلامی که اکنون تکه تکه شده و جز اسم آن چیزی باقی نمانده و هر کس از دید خود سخن میگوید.زمان پیامبر زنان ارزشی نداشتند و اگر کسی زن دیگری نمیگرفت همسرش تعجب میکرد اما اکنون از آن زمان مردم عرب که تازه از جاهلیت درآمده بودند 1400 سال گذشته این را درک کنید این زنان به ارزش خود پی برده اند و هرگز عشق خود را بین هیچ زن دیگری تقسیم نخواهند کرد. این عشق است که حسادت می آورد. چیزی که عرب ها درکش را نداشتند.قران آیاتی درباره ی غلامان و کنیزان هم دارد اما امروزه آیا این با عقل شما جور است؟ در حالیکه فلسفه آن هم در یک جمله این بود که با احکامی که صادر شد مردم به مرور زمان از برده داری دست بردارند این ها را مطالعه کنید خوب درباره ی ازدواج هم همینطور زنانی که چنان در زیر دست مردان خار بودند به مرور با توصیه ها و احکامی که صادر میشد عزت خود را میافتند تا به امروز ولی اکنون شما می گویید ما به آن دوره ی اعراب جاهلیت برگردیم؟ اگر اسلام این چیزی است که شما دارید معرفی می کنید به خدا سوگند روزقیامت باید پاسخگو باشید. به جای این ها اسلام مظلوم را درک کنید و بهتر است اقدامات خود را اولا وقتی متخصص شدید و ثانیا به طریقی درست انجام دهید که اولین ان دقت در انتخاب همسر است چرا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. (2367226) (alef-13)
 
مظلوم
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۰۳:۱۰:۱۰
سحر جان نظر شما خیلی مفصل بود ولی همه اش رو با کمال میل خوندم و واقعا استفاده کردم. واقعا برات دعا میکنم خیلی کمکم کردی. داشتم از اسلام متنفر میشدم ولی عاشق پیامبر و امام معصوم و حضرت زهرا و حضرت خدیجه شدم. همیشه در پناه امام زمان موفق باشی گلم. (3528362) (alef-13)
 
شیعه ایرانی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۱:۳۱:۳۰
نویسنده ی محترم راه حل های ارایه شده از طرف جنابعالی را برای خودتان نگه دارید.رفع معضلات اجتماعی و برطرف کردن موانع ازدواج جوانان مهم تر از رسیدگی به وضعیت زنان بیوه و مطلقه است. (2236079) (alef-9)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۷:۲۷:۰۴
حالا مثلا اسمتو گذاشتی شیعه ایرانی که چی بشه؟شما بهتره که نظرتو واسه خودت نگه داری آدم ناحسابی،مگه چی گفته این بنده خدا اتفاقا جای تقدیر داره که به یه مشکل به این مهمی توجه کرده و راه حل ارائه داده،مگه خانمهای مطلقه و بیوه جز این جامعه نیستن که شما میگی معضلاتشون اهمیت نداره،واقعا متاسفم برای انسانهای از خود راضی که دیگران رو هیچ بحساب میارن.خانومهایی که اومدین اینجا و بد بیراه نثار این بنده خدا میکنین،مگه حالا گفت شوهرای شما برن زن دوم بگیرن که اینطوری برآشفته شدین،شما دوست ندارین دلیل نمیشه که همه اینطور باشن،در ضمن سریع هم به هوا هوس ربطش ندین،کافر همه را به کیش خود پندارد. الف لطفا فیلتر نکن نظرمو (2236740) (alef-1)
 
شیعه ایرانی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۰:۲۰
اولا بنده عرض کردم مهم تر شما ادب وادبیاتتون کمی ضعیفه.در ثانی شما از کجا می دونید همهی افرادی که نظر مخالف نویسنده داده اند خانم هستند.ثالثا من یک مسلمان شیعه ی ایرانی هستم.معنی اسمم را شما درک نکردی. (2247988) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۰۸:۰۸:۴۴
دوست عزیز احساس نمیکنی حل کردن مشکلات زنان بیوه و مطلقه به عهده دولت نه به عهده شوهران ما؟من که خودم یتیم بودم خیلیم سخت زندگی کردم ولی نه خودم نه خانوادم حاضر نبودیم مادرمون با یه مرد متاهل ازدواج کنه,تا زمانی که برای مادرم خاستگاری امد که همسرش به رحمت خدارفته بود مادرم باهاش ازدواج کرده,خودمم اگه خدایی نکرده روزی از تنهایی بمیرم ازدواج با مرد زن دار نمیکنم خداروشکر کم نیستن مردان مجرد,و درضمن اجازه نمیدم هیج زنی جه فقیر جه غنی زندگی که من با هزاران امید و ارزو بنا کردم خراب کنه و خداروشکر همسری دارم که مومن واقعی است و میداند که محبتی که به خانه رواست به مسجد حرام است و میداند که دو قلب ندارد و در خیالش این ازدواجها فقط خیانت است...ایشالا که امام زمانم مانند نسیم صبا بیاید و ارامش به زندگیمان بده...ای نور جشمم ای که اشکهای هر بامدادم برای توست بیا و به زمینت حکومت کن...آمین... (2467091) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۰:۵۵
اقایی که هوسرانی خود را در قالب دین توجیه میکنی


حقوق همسر اول را اعم از مهریه، نفقه همسر و فرزندان و مزد کار کردن ایشان در منزل را پرداخته ای؟؟


خمس زکات حج را انجام داده ای؟؟؟؟




توانایی برقراری عدالت بین همسرانت را داری؟؟؟


میدانی برقراری عدالت بین همسران به اندازه ای سخت است که بسیاری از علما از جمله امام خمینی و اکثریت بزرگان دین خود را واجد این شرایط نمیدانند.. (2889668) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۲:۵۱:۵۹
کاملا با نظرتون موافقم... (2719438) (alef-3)
 
زن
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۱:۳۲:۲۱
این اراجیف دیگه چیه مخم داره صوت میکشه تکلیف عاطفه چی میشه خوب یه اسم تکلیف و اسلام .....واقعا شرمتون باد (2236081) (alef-9)
 
یه زن
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۱:۴۰:۳۷
کاش نظر من چاپ بشه و فیلتر نشه:
بعضی وقتها بعضی چیز ها رو که می خونی حس می کنی اونقدر راه حل پیشنهادی ارمانی و ساده انگارانه است که می مونی چی بگی
! من سعی می کنم به عقاید همه احترام بذارم ولی خانم علمدار عزیز فکر نمی کنین راه حل غیر کارشناسانه و احساسی شما تو جو مردسالارانه امروز تنها بهانه ای برای بر هم ریختن شالوده لرزان بسیاری از خانواده هاست ! چرا به مشکلات سطحی نگاه می کنین؟ اونی که از ازدواج موقت یه بچه بیش فعال اورده اقدام به خود سوزی کرده و ... احتمال زیاد مشکلات روانی زیاد زیربنایی داره کار روانشناسی سنگین می خواد نه دستی که صورتش رو تو دست بگیره بگه عزیزم کار های غیرمسئولانه قبلیت به کنار بیا اویزون من و خانواده من شو و... قص علی هذا
تو رو خدا راهکارهاتون رو تو واسه زندگی خودتون نگه دارین. بیشتر ما زنها پا به پای مردهامون کار می کنیم با هر سختی دلمون خوشه لااقل زندگی شخصی مون مال خودمونه این رو هم شما ها با نظریه پردازی هپروتی تون تهدید می کنین! از ماست که بر ماست! (2236089) (alef-9)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۷:۱۷:۰۲
هپروت شمایین و طرز فکرتون یاد بگیرین به نظر دیگران احترام بذارید (2236722) (alef-1)
 
دینا
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۲:۳۰:۴۶
خانم عزیز راه حلی که ایشون ارائه دادن برای جلوگیری از همون کارهایی هست که شما اسمش رو "غیر مسئولانه" گذاشتید! برای ارضای روحی و روانی ی زن دیگه مثل شماست! تا دچار مشکلات روانی زیر بنایی نشه!
خودخواهی هم بد دردیه! (3057814) (alef-3)
 
پریسا
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۰۳:۱۴:۳۵
خیلی لذت بردم از کامنت منطقی و اصولی و زیباتون " یه زن " جان. خدا قوت. (3528363) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۱:۴۴:۴۲
سر کار خانم صامتی و علمدار عزیز ، آیا شما عزبزان فکر نمی کنید این مسله باید به صورت ریشه ای حل شود ( ایجاد اشتغال ، فراهم کردن زمینه ها و بسترهای ازدواج .و .. ) نه این که ریشه به تیشه یک خانواده دیگر زدن برای ساختن صرفا یک سر پناه یا به قول شما عزبزان نیاز !!!! آیا شما عزیزان خبر دارید یکی از دلایل طلاق چه به صورت علننی و یا عطفی زوحین علتش ازدواج موقت ( یا به زبان عامیانه خیانت )مردان متاهل است !!! آیا میدانید این مسله باعث ترس بسیاری از دختران ما در زندگی زناشویی شان و یا شروع یک ازدواج است ؟؟؟؟ آیا میدانید که چه لطمات روحی به برخی از زنان متاهل از این حیث وارد آمده که جبران ناپذیر است ؟؟؟و خیلی از مسایل دیگر .... آیا با توجه یه این شرایط حمایت و ترویج این مسله واقعا درست و به جا می باشد ؟؟؟ (2236091) (alef-9)
 
دینا
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۲:۴۷:۰۸
همه چیزهایی که در ابتدا گفتید بله راه حل های خوبی هستند، ان شالله را بیفتن ما هم منتظریم این مسائل ریشه ای حل بشن! ولی به من بگید واقعیت حال حاضر جامعه ما چیه؟ این مشکلات به نظرتون ده ساله دیگه حل می شن؟یا 30 سال دیگه؟ راه حل را لطفا پس نزنید.
زنان ضعیفی که با پا گذاشتن یک زن دیگه زود خودشون رو می بازن و فراموش می کنن درختشون چه ریشه ای در خاطرات مرد داره! جذابیت تنها به زیبایی نیست، به سن نیست، به حس اعتماد و معتمد بودن هم هست. حس اعتمادی که مرد به همسر اولش بیشتر داره تا به دختر جوان تازه وارد! بله هر زنی ی ویژگی داره و باید با استفاده از آن زندگی زناشویی خودش رو حفظ کنه. (3057823) (alef-13)
 
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۳۰ ۲۰:۰۰:۴۴
خانم دینا احتراما حرف های شما و نویسنده خیلی آرمان گرایانه اس؟
گویا شما از دادگاه های خانواده بیخبر هستید؟
با توجه به اینکه من از نزدیک شاهد پرونده های دادخواست طلاق هستم، فک میکنم در حال حاضر با ازدواج چندم یک مرد متاهل احتمال اینکه زندگی اولش بپاشه بیشتره! (3942467) (alef-11)
 
عرفان
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۱:۵۴:۵۴
چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید
مرحبا ب خواهر گرامی
مرحبا به درکت عمیقت از این بخش از زنان و دختران این سرزمین که نام اسلامی بر آن نهادیم اما بواقع نمی توان منکر واقعیت شد که گرایش این روزهای مردمانش بسمت زندگی غربی و ....ست
و ما فراموش کردیم دینمان را جز مواقعی که ب نفع مان است
فراموش کردیم که هر کدام ما فقط در قبال خودمان و خانواده مان مسئول نیستیم که البته این هم بسیار با ارزش هست ولی نکته مهمتری از ذهن مان خارج شده و آن این است که خانواده ما درون خانواده برزگتری که اجتماع است
و هزاران نکته فراموش شده دیگر که با کمی تعمق ب آن میرسیم
کافیست .............. (2236094) (alef-9)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۰۸:۵۱:۱۸
صددرصد یکی از اون مردای خیانتکاری (2467106) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۶:۵۵:۱۶
توهم صددر صد يك زنه خودخواهي (3463340) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۲:۰۴:۳۶
یعنی واقعا نمیدونم چطور تاسفم رو برای همچین جامعه ای ابراز کنم که روی هوس بازی های خودشون اسم تکلیف الهی میزارن!
میخوام بدونم همین خانومی که اینطور رو منبر رفتن و ایده میدن اگه ایشالا به امید خدا شوهر خودش (البته اگه شوهر داشته باشه!) بره سرش هوو بیاره بازم این حرفا رو میزنه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردا نزده میرقصن دیگه خواهشا شما راه جلو پاشون نذارید!!!!! (2236100) (alef-9)
 
دینا
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۳:۲۵:۵۳
سلام خانم علمدار
احسنت برشما که به این درد جامعه توجه کردی! اگر متاهل هستی خیلی مهربانانه عمل کردی و اگر مجرد هستی که چه شجاعتی به خرج دادی در نوشتن این متن! جرات بیان کردنش از زبان یک کسی که این مولفه را در زندگی ندارد امری ساده و راحت نیست. اجر شما با امام حسین
در هر حال امیدواریم این موضوع در جامعه ما فرهنگ شود تا موضوعاتی چون فساد. (3057841) (alef-3)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۲:۱۵:۱۵
موافقم خیلی به جا است و باید برای این قشر فکر اساسی بشود و در ابتدا کار فرهنگی به نظر عربها در این زمینه از ما خیلی جلوترند (2236105) (alef-9)
 
هاشمی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۲:۳۹:۱۴
برای این سایت متاسفم که چنین مقاله سخیفی رو تاید و روی سایت قرار داده اند سطحی نگری تا چه حد قرن قرن .... لطف کنید این مقاله را از سایتتون بردارید چنانچه این مقاله برداشته نشه و از زنان جامعه معذرت خواهی نشود دیگر به این سایت نمی آییم و ... (2236115) (alef-9)
 
ت
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۳:۳۰:۴۷
بسیار زیبا
اما این راهکار شما بیشتر به یک رمان علمی تخیلی شباهت دارد تا راهکار کاربردی (2236134) (alef-9)
 
م.ساغشکی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۴:۲۳:۵۹
بُزُرگَپ (38) آیا ایران بایست واردات زن زیر سی سال داشته باشد؟! 2014/6/21 6:42

مسئلۀ تعدد زوجات در ایران جدی است، در واقع اینکه میگویند تعداد دختران ایرانی دم بخت بیشتر از پسرها است، درست نیست، و بلکه ما با عدم توازن هرم سنی روبور هستیم، چرا در سنین بالای سی سال با تعداد بیشتر خانم مجرد نسبت به آقا هستیم و برعکس در سنین زیر سی سال با کمبود خانم مجرد نسبت به آقا! مسئله بغرنج عدم توازن است و از طرفی چون نسبت تعداد مرد به زن در ایران کمتر است (103 به 100).

ترویج چند همسری میتواند خطرات جدی به آفریند بویژه در سنین زیر سی سال. هر چند در سنین بالای سی سال شاید برعکس باشد. متاسفانه بخاطر عقاید و فرهنگهای ناصحیح جنسی در ایران، نوعی زن بارگی متمایل زن جوانان در نزد برخی مردان پولدار و ثروتمند است، یعنی چون خدش در موضع بالای ثروت میبند به خودش اجازه میدهد جسورانه به دنبال زنان جوان بیفتد! مثلا تعداد زنان بیوه و مطلقه و بالای سی سال در ایران زیادست حتا نسبت به مردهای مجرد، ولی این فارد به دنبال زنهای مجرد زیر سال و بلکه دختران جوان میگردند! این میتواند بحران زا باشد.



تصاویر زیر از سایت درگاه آمار ایران است. اختلاف جمعیت زن ومرد ایران با برتری زنان این تعداد است یعنی:

بیش از 660،000 نفر با کمبود زن کشور ایران مواجه است!

ولی این در این آمار، تعداد مردهای متاهل جند زنه لحاظ نشده، در واقع بایست بیسار بیشتر کمبود زن جوان داشته باشیم.

شاید ندانید که اولین حق رایی که به زنان در کشوری داده شد، دلیلش را کمبود زن گفته اند! زیرا که کشور نیوزیلند با کمبود زن روبرو بود و در نتیجه برای افزایش جذابیت باری ورود زنان بدان کشور، حق رای به زنان (۱۸۹۳) داده شد!

کشور ما با تامین زنان زیر سی سال فوری نیاز دارد و وقتش نیست صبر کنیم نسلها بگذرد، بخصوص که تمایل به چند همسری ذاتا هست و اسلام نیز تعدد زوجات به صورت دائمی و موقت مجاز داشته و نمیشود کاملا جلوی این پدیده گرفت. راه حلهایی به نظرم میرسد:

1- هر چند تصویت قانون اجازه همسر اول یا قبلیها برای ازدواج مجدد اعم دائم یا موقت میتواند تا حدودی جلوی تعدد زوجات را بگیرد. یا تصویت قانونی که اجازه ازواج مجدد و همزمان داشتن زن به مردهای بالای پنجاه سال را با زنهای زیر سی سال بگیرد!

2- تشویق مردهای مجرد ایرانی مهاجر یا مقیم برای ازدواج زنهای خارجی.

3- جایگزینی مهاجران و اتباع مرد خارجی در ایران با زنان خارجی

4- ایجاد تسهیلات برای ازدواج مردهای ایرانی با زنهای خارجی

5- ایجاد جذابیت برای ورود و اقامت زنهای مجرد زیر سی سال خارجی به ایران و دادن تابعیت و برخی امتیازات در صورت اقامت و بویژه ازدواج با مردهای مجرد ایرانی



پ.ن

اول پوزش بخاطر اشتباه نگارشی!

و بعد

البته یک سری پیشنهادها دیگر هم هست، مبنی بر همسن گزینی برای ازدواج و حتا ازدواج مردهای ما بین سی تا چهل سال با زنهای یکی دوسال بززگتر، البته هر دو گروه زن و مرد بین سی تا چهل سال سن باشند! به هر حال برخی معتقدند سن بارداری برای بار اول در باره زنهای بالای چهل سال خوب نیست. البته زنهای بالای چهل سالی زیادی ما میشناسیم از جمله اکثر پدر و مادرهای امثال ما که حتا تا سن پنجاه سالگی هم باردار شده اند، ولی برای بار اول خطراتی متصورند که پیشنهاد میکنند زیر چهل سال برای بار اول باردار شوند.

به نظر من، در کل برای کشورهای عمده مسلمان، نسبت زنها بایست بیشتر از مردها باشند، چون احتمال تعدد زوجات زیاداست!

همچنین اینکخ گفتم کمبود زنهای زیر سی سال کلی بود چون هر چه به بیست سال و کمتر میرسیم کمبود بیشتر است و در حدود سن سی سال به توازن میرسیم و تعداد زن و مدر برابر میشود و بالای سی سال زنها بیشتر از مردها میوند!

پ.ن 2

در مورد فاصله سنی ازدواج بنا به سنت ایرانیان و بیشتر جاهای دیگر جهان، مردها سنشان از نها بیشتر است. ولی این اختلاف متفاوت است مثلا ممکنست اینگونه باشد

مرد---زن

20--18

25--20

35--24

40--28

50--34



http://www.amar.org.ir



//////////////////////////////////////////////////////////////////
(2236148) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۵:۱۲:۵۵
البته حرف های این خانم چیز تازه ای نیست و اگر اسلام این حکم را با وجود برخی سو استفاده ها جاری کرده به خاطر منافع متعدد و ضرورت اجتماعی آن است
تازگی از جرات بحث راجعبه این احکام مسلم در جرائد است
خانم های محترمی که بنا بر هر ملاحظه ای با این حکم صریح قرآن مخالفت میکنند اگر لحظه خود را جای کسیکه آرزوی مادر شدن و همسر شدن را دارد با خودش به گور میبرد بگذارند شاید کمی منصفانه تر قضاوت کنند (2236159) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۰۰:۱۰:۳۷
خوب اگر کسی‌ آرزوی مادر شدن دارد حتما باید همسر مرد زن دار بشود؟ (2239141) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۰۹:۰۳:۲۵
مرد مجرد و زن طلاق داده و زن مرده زیادن یا افغانها که از خداشونه زن ایرانی بگیرن الکی بهونه نیارین خواهشن کسی بخواد شوهر کنه مرد مجرد زیاده (2467117) (alef-13)
 
اجمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۵:۲۰:۳۵
سلام
در این دنیا این حرف ها مثل یک رومان می مونه که نویسنده او وسط راه یاد خودش می افته نمی دانه ادامه بده یا نه ، این خانم ها اول نسخه برای همسران خودشان بنویسند بعد اعلامیه حقوق بشر صادر کنند، این تکلیف الهی را از کجای احکام آورده اند همین ماجرای چند همسری در بین علمای دین دارای آرای متعددی است اما بسیاری معتقدند این احکام در زمان جنگ بوده ...
هیچ زن عاقلی ، و هیچ مرد عاقلی دست به این اقدام نمی زند ، این همه راه مناسب ، این همه خیریه ، این همه ان جی یو های خارجی دارند این موضوع را پوشش میدهند . راه ازدواج جوانان را باز کنید ، منابع مالی برای مردم فراهم کنید ببینید که مشکلات حل می شود ، آرامش همین آدمهای معمولی در خانواده ها را با سورنای وارانه زدن به هم نزنید .
من یک مرد معمولی هستم ، بارها به این موضوع اندیشیده ام تنها موتور محرکه این اقدامها در نهایت هوس است ، هوسی ویران کننده ، نمی دانم حس خانمها چگونه است اما معتقدم یک زن دلباخته زندگی مشترک هرگز با این حرف ها موافق نخواهد بود . (2236161) (alef-13)
 
کریمی
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۴۸:۰۹
با نظر شما موافقم.
خیلی از ازدواج ها، اگه حامی مالی داشته باشن، منجر به طلاق نمیشن. (2246571) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۵:۲۵:۲۱
کامنت های احساسی تر از متن که می گن همینه، تحمل مخالف در نظرات موج میزنه از کلماتی مانند سخیفه و نمیایم دیگه و...، کلا. راه کارها جای تامل بیشتری داره ولی حد اقل شجاعت طرح چنین مسیله ای خوبه، من موندم چرا بعضیها تا کم میارن میرن سراغ فرافکنی و اینکه به مشکلات دیگه برسید و از این حرفا، بابا این بنده خدا داره مسیله بیوه هارو مطرح میکنه در این مورد نقد کنید و راه کار ارایه بدیداینکه برسید به اشتغال پاک کردن صورت مسیله است یا این که ازدواج جوانان مهمتر از بیوه هاست اوج خودخواهیه، خب بیوه هم میگه ازدواج من مهمتره، بهر حال اسلام دین هوسرانی و شهوت رانی نیست ولی حتما برای غریزه شهوت جوانان و بیوه ها باید برنامه داشته باشه ،این بنده خدا در این باره حرف زده و شما راهکارهای درست رو بگید اگه منطقی هستید و با منطق ساکت شو و برای خودن نگه دار و شبیه این برخورد نکنید لطفا (2236163) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۰۹:۰۷:۰۶
راهکار درست اینکه بیوها با مردان زن مرده ازدواج کنن یا طلاق گرفته کلا با مردی که زن نداره نه باکسی که خودش زنوبجه داره (2467119) (alef-13)
 
الی
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۰۹:۱۷:۴۵
سلام ،بحث سراینکه ما ۴گروه مرد در جامعه داریم،متاهل مرد،مطلقه،بیوه
میشه برای حل معضلات زنان بیوه و مطلقه و مجرد از بین اون ۴ گروه مردان، مردان متاهلش رو قلم بگیرین و جمع یک خانواده رو با نظرات دلبخواهی و غیر متطقی از هم نپاشونیم.
واقعیت اینه که اخر این دلسوزی هایی که این خانم فرمودن ،میشه طلاق
میشه لطفا هرکس هوس ماجراجویی و دست به قلم شدن به سرش زد،یه سر به دادگاههای خانواده بزنه،
لطفا این خانمهای دست به قلم بیان الگوی بقیه بشن و تجربه عملی این فداکاری بزرگ رو به بقیه نشون بدن که چطور با گذشتشون ،یه زن بیوه یا مطلقه،... رو نجات دادند (3295855) (alef-11)
 
reza
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۵:۲۷:۳۴
خانم های محترمی که روی این حکم شرعی حساسیت دارن
ای کاش از افعال غیر شرعی شوهر و فرزندانتون هم همینقدر حساسیت داشته باشید و ناراحت بشید
نه اینکه حکم خدارو خیانت بدونید و فرهنگ فاسد و بی بند و بار غربی که بی حجابی و چشم چرانی و دوست بازی با جنس مخالف و لاس زدن های خانم ها و آقایان متاهل بایکدیگر رو که اکثریت جامعه به خاطر دوری از این راه های شرعی بهش مبتلا شده رو عادی و یا تمدن بدونید (2236165) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۶:۰۱
شما که دم از حکم خدا میزنی و همینطور میدونی که اگه همچین غلطی بکنی سر خونوادت چه بلایی میاد حالا فکر میکنی حکم خدا درباره ی تو چیه؟ جمع کنید بساطتون رو نه از شرع چیزی میدونید نه از عاطفه و احساس ولی نه از هوس خوب سر در میارید و اینکه چجوری اون رو با شرع و با احساس توجیهش کنید اول برید زندگی پیامبر و امامانمون رو بخونید ببینید چرا کی تو چه موقعیتی و چگونه اسلام را اینگونه اجرا کردند و بعد دم از حکم خدا بزنید. اگر ما واقعا مسلمان بودیم حکم خدا را از روی نظرات دیگران کشف نمیکردیم در حالیکه اینجا چنین خبرایی هست. متاسفم برای مسئولینی به خواب رفته و هر از گاهی هم که سر از خواب بلند میکنند خوابهای پریشانشون رو برای مردم به عنوان حکم خدا جاری میکنند. ما کسانی هستیم که به بطن قرآن و اسلام پی نبرده و مطالعه و تحقیق نکرده ایم از مادر زاده مسلمون بودیم و هیچوقت هم نرفتیم دنبالش که بفهمیم دینمون واقعا چی گفته پس حقمونه اگه الان اینجور با هم گلاویز بشیم. ولی حداقل چیزی که ما هممون میدونیم اینه که در هر کاری نیت باید خالص برای رضای خدا باشه و کاری که میکنیم موجب عذاب وجدان نشه . دیگر خود دانید یا علی (2370737) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۰۹:۰۸:۲۳
مطمین باش شما خانمهااونم اجازه نمیدن (2467120) (alef-13)
 
مرد
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۵:۳۶:۴۱
مطالب احساسی و اندوه باری خوندم از این بعد موافقم ولی بیاید نتایج احتمالی این پیشنهادات رو انالیز کنیم ببینیم چی پیش میاد بعد نتیجه بگیریم (2236166) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۶:۵۰:۵۰
موافقم و این هوس بازی نیست.از چه دیدگاهی دارین به این قضیه نگاه میکنین که اسمشو هوسبازی میگذارید.خیلی هم درسته اجباری که نیست .کسانی که میتوانند و همسرشان راضی باشد .اول بخونید،بفهمید بعد نظر بدید.فقط راهکارش فرهنگ سازی میباشد به خصوص تبلیغات تلویزیونی که خیلی موثر هستش. کسانی که نظر منفی دارن با بی بند وباری و هرزگی زنان موافقند؟ایا موافقند که زنی بی سرپرست برای سیر کردن شکم بچه هاش تن به هر ذلت نخواسته ای بده؟اگر مجبور به هزاران گناه ناخواسته شد ایا کسانی که میتوانستند کمک کنند مسئول نخواهند بود؟یکی گفته کمک کنند چرا ازدواج ولی سوال اینجاست که این کار بدون ازذواج با جامعه ای که ما داریم ایا هزاران حرف پشت سر زن نخواهد بود و ایا مفسده ای ندارد.؟ (2236178) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۵:۵۲:۲۴
عزیز لازم نیست خودت مستقیما کمک کنی مومن!
هزار تا راه داره برای کسی که واقعا بخواد نه توجیه کنه (2370785) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۰۹:۱۳:۱۳
با یک مرد زن مرد یا طلاق گرفته ازدواج کنن خداروشکر همون قد که زن طلاق میگیره مردم طلاق میگیره همون قد که شوهر میمیره زنم میمیره,پس ه
برای همه مرد مجرد هست مطین باشید (2467123) (alef-13)
 
خانم کارمند
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۷:۵۶:۲۵
سرکار خانم صامتی به همسر خودتان بگوئید برود و 1000 تا زن دیگه بگیرد که نفستان از جای گرم در می آید با شوهران ما چکار دارید همسر ما خرج ما را هم به زور می دهد و متقاضی دریافت یارانه است اگر آمار متقاضیان را می دانستید هرگز چنین حرفی نمی زدید. (2236188) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۵:۳۶:۰۰
فقط میتونم بگم متاسفم.خانم)های( محترم لطفا ی بار با دقت متن رو بخونید. نویسنده 50 بارتاکید کرده که مخاطباش چه طور مردهایی هستند و چ ویژگی هایی دارند. (2245534) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۸:۲۴:۲۱
نظرات و پیشنهادات این خانم خیلی سطج پائین و ساده انگارانه است و مصداق زیر ابرو برداشتن و چشم کور کردن است.
اصولا چرا ما سعی میکنیم همه چیز را قالب اسلامی بهش بدیم مگر نه اینکه در جوامع سوسیالیستی ما چنین معضلاتی را نمیبینیم. اگر در جامعه ای به انسانها فارغ از جنسیت و تفکر و نسبیت وفقط بخاطر کرامت انسانی نگاه بشه راهکارهای زیادی برای حمایت وجود داره که باعث از هم پاشیدن خانواده دیگری هم نخواهد شد و نوع وشیوه اجرا را هم برای آندسته از افراد که دوست دارند همه چیز را به اسلام و نگاهش به انسان نسبت بدهند به شکلی از قرآن و حدیث و سنت و روایت پیدا و توجیه پذیر میکنیم. (2236192) (alef-13)
 
A
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۸:۴۳:۲۱
واقعا که
در این بحران اقتصادی خانواده ها برای فروپاشی فقط به یک مویی بندند که آنهم از طرف شما سرکار علیه پیشنهاد شده است چسممون روشن (2236196) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۸:۴۴:۱۱
سلام لطفا میزان تحصیلات این خانمها را یا بهتر بگویم رزومه ایشان را منتشر فرمایید. نمره این انشاء در دبستان 20 است. فکر می کنم دیگران نیز با همین پیشنهادات کار را به اینجا رسانده اند. (2236197) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۸:۵۳:۰۷
بابا جون این چه حرفیه که میزنی ، من به خواهرم هم نمیتونم کمک مالی اندکی بکنم و این باعث شده که زندگی من به مشکلات بسیاری روبرو شود . بعد شما میگوئید اگر با همسرتان صحبت کنید آنها قبول میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! من تعجب میکنم ، شما که خودتان زن هستید چرا این صحبت را میکنید .
من فکر میکنم افراد روحانی بهتر از هر مرد دیگری میتوانند این صواب را انجام دهند . (2236200) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۹:۲۸:۴۲
به نظر من اگه کاملا درست گفته (2236205) (alef-13)
 
شمس
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۹:۳۷:۱۸
با سلام،
خوبه ولل...!
خطوط یکی به یکی و سنگر به سنگر فتح می شوند و به کوری چشم رقبا، این لشگر پیش می تازد:
گشودن خط " تخصص" یا "تعهد" با کارگذاری دانشجویان بورسیه
گشودن حط "بخش خصوصی" یا "بخش دولتی" با واگذاری بنگاه ها و شرکت ها
گشودن خط " مشکلات خانواده زنان بیوه و مطلقه" با مجوز ازدواج مجدد
در اشتباه هستید برادر عزیز!
برای حل مشکلات این خانواده های محترم ، نخست بایستی تدابیری برای وقوع طلاق یعنی این سنت "مکروه و ناپسندیده " بکار بست و در قدم های موازی بایستی سازمان های مربوطه را مکلف کرد که به وظایف سازمانی و قانونی خود مبادرت کنند و چتر حمایتی جامعه را بالا سر خانواده های "بدون سرپرست" یا "بد سرپرست" بگسترانند. (2236208) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۹:۵۰:۲۲
فکرخیلی خوبی منتهی حسادت خانمها اگراجازه دهدتامین تنهامعشیت برای انسان ،تنها ویابی پناه کافی نسیت؟ درست اشاره شده اگر حامی باشدانهم حامی صحیح خیلی گره ها باز می شود درنتیجه برحسب خشنودی خلق خداخداوند هم خوشنود می شودفکرکنید بچه وزن نامید صاحب پدرومردبشود! این کارخیلی پسندیده ایست اگرجابیفتدآنهم درست از تلاشگران دراین عرصه به نوبه خودتشکرمی کنم انشاء ا... با کارکارشناسانه ورعایت جوانب کلی شکل بگیردوروزی برسدهمه صاحب خانه وخانواده باشند خوشنودی خدادراین است. (2236214) (alef-13)
 
---
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۰:۰۹:۲۸
این ها مثل اینکه فیلم هندی زیاد نگاه میکنن
خیلی دلتون خوشه (2236222) (alef-13)
 
زى زى
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۰:۱۷:۴۸
واقعا براى اين خانم با اين طرز فكر متاسفم اين همه جوون ازدواج نكرده داريم براى اينكه بستر براى ازدواج انها فراهم شود مردى ازدواج دوم كند وخوانوادهاش از هم بپاشن وبچه هاش دربه در شن يك زن مطلقه ى ديگه به جامعه اضافه شود كه چى كه زن ديگه ازدواج كند! اين مانند اين است كه لقمه را به جاى دهان در گوش فرو كنى مسخره است اين كار جز هرزهگى براى مردان نتيجه اى ندارد و فقط باعث به هم ريختن خا نواده هاست وبچه هاى نا خواسته اگه مردى وضع مادى خوبى داشته باشد مىشود كميته اى براى زنان بى سرپرست ايجاد شود از ان طريق شناسايي وكمك شود نه از راه هرزگى مگه ما عربيم كه مردها حرمسرا راه بيندازند خود شما راضى هستيد شوهرتون زن ديگه اى بگيرد؟پس تز ابدو خيارى ندهيد (2236225) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۰:۲۵:۴۸
چرا وقتی مشکلات جامعه به مرحله حاد و بحرانی میرسد بفکر اجرای قوانین اسلام می افتید آن زمان که دیگر کار از کار گذشته است . این کارشناسان تا بحال کجا بودند . کارشناس واقعی کسی است که آینده را پیش بینی کند و حالا برایش راه حل پیشنهاد کند نه اینکه منتظر بروز مشکل و بحران ساکت بنشیند و بعد از آن راه حل بدهد . مقصر اصلی تجرد جوانان علماء و کارشناسان علوم اجتماعی هستند و گناه دختران مجرد بی سرپرست بر گردن آنها است . (2236228) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۰:۳۲:۱۵
برای حل مشکل جوانان دوتا راه حل هست . 1- اجرای قوانین غرب و آزادی جنسی 2- اجرای قوانین اسلام و ازدواج مجدد . حال انتخاب با مردم است انتخاب کفر یا ایمان . بسیاری از جوانان البته انتخاب خود را کرده اند برای آگاهی از انتخاب آنها کافی است سری به پارکها و بوستانها بزنید . به به چه انتخابی ! (2236234) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۵:۵۷:۴۹
این جور راهکارها فقط مثل گیر افتادن تو مرداب میمونه که هر چی بیشتر سعی کنی خودتو نجات بدی بیشتر توش میافتی ازدواج مجدد شرایط داره که شامل شما نمیشه تازه بی بند و باری رو بیشتر هم رواج میده زن دومو که بگیری زن اول می افته تو فساد از من گفتن (2370795) (alef-10)
 
ليلا
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۱:۰۰:۰۸
به نظر من نويسنده درست ميگويد .اگر مردي بخواهد به تكليف عمل كند پس نبايد به دنبال زيبا رويان برود و همسر اول خود را كاملا كنار بگذارد ، اگر واقعا قصد عمل به تكليف دارد چرا يك بار به سمت يك زن نا زيبا نميرود؟ (2236250) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۲۵:۲۵
شما مردان را فرشته فرض کرده این؟ (2260862) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۱:۱۴:۳۸
خانم اول این کار وبرای خودت وهمسرت عملی کن عملا خوبیها وبدیهاشو ببین تاراه کارت کامل بشه اگرهدف کمک ودستگیری است که دیگر نیازی به ازدواج نیست مثل اینکه شما اصلا مفهوم ازدواجو نگرفتی (2236261) (alef-10)
 
جمشید
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۲:۰۶:۱۱
امکان پیاده کردن چنین فرمولی در ایران محال است.بقول شاعر گرانقدر.----برو فکر نان باش که خربزه اب است (2236328) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۲:۱۶:۱۷
مجموعه ای از عوامل و تصمیم گیریها در طول چند دهه باعث وضعیت موجود شده و در حقیقت این وضعیت پاسخ به شرایط فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و ... بوده است.بدیهی است بهبود این وضعیت نیز زمانبر بوده و نیاز به اصلاح تمام موارد فوق دارد.راه حل ارائه شده در مقاله فوق بسیار ساده لوحانه و ناکارامد و مشکل زا میباشد.مانند درمان سرطان پیشرفته با تجویز های سنتی جوشانده گل گاوزبان و بابونه توسط عطاریها میباشد. (2236348) (alef-10)
 
طبیبان مدعی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۲:۳۲:۰۰
خواهر محترم
راه حل‌های فضایی و علمی ـ تخیلی ارائه می‌فرمایید.
ـ چند مرد مؤمن و نامؤمن وقتی زن می‌گیرند، حاضرند بانو نازیبا و بیمار و کوه مشکلات باشد؟
ـ چند زن مؤمن و نامؤمن اجازه می‌دهد که شوهرش دوباره ازدواج کند، حتی فقط برای رضای خدا؟
ـ برای کمک مالی به زنان کم‌بضاعت، حتماً باید با آنها ازدواج کرد و نمی‌شود در راه خدا بخشندگی داشت؟
ـ اخیراً از آرمان‌شهر و آن طرف‌ها تشریف آورده‌اید تهران یا فقط خواستید چیزی گفته باشید؟
ـ اصلاً خبر دارید چیزی هم وجود دارد به نام حکومت و دولت که بنا به وظیفه باید به زنان بی‌سرپرست کمک کند؟
ـ فکر می‌کنید در کشورهایی که قانون اجازۀ ازدواج مجدد به مردان نمی‌دهد، زنان بی‌بضاعت و بی‌سرپرست روی زمین مانده‌اند و در انتظار مرگ به افق خیره شده‌اند؟

لطفاً پیشنهادهای بعدی‌تان را به‌صورت پکیج دربسته ارائه بفرمایید که هم خارجی‌ها از شما ندزدند، هم بویش ما رو اذیت نکنه.
ممنون می‌شیم. (2236364) (alef-10)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۲:۳۸:۱۹
سلام به همه دوستان گرامی .بیایید واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم و به نظرات دیگران احترام بذاریم ویاد بگیریم نه کسی رو مسخره کنیم ونه به کسی به خاطر ابراز عقیش توهین.به نظر من راه حل خوبی به شرط رعایت دقیق اصولش..کمال تشکر رو دارم از این خانم محترم که با شجاعت عقیده ونظرشونو مطرح کردن.باتشکر (2236374) (alef-10)
 
یه بانو
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۲:۴۶:۱۵
آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، مدیرگروه فقه و حقوق پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی در گفت و گویی که در پایگاه اطلاع رسانی جماران منتشر شده درباره موضوع همسر دوم اظهارنظر کرده و دیدگاهی جدید را در این باره مطرح می کند.
در استنباط شما از آیات و روایات با در نظر گرفتن عنصر زمان، بر اساس شرایط امروز آیا همسر دوم از منظر فقهی و شرعی می تواند مشروعیت داشته باشد؛ به طور کلی دیدگاه شما درباره راه حل های رعایت حقوق زنان در قوانین مرتبط با ازدواج چیست؟


مجلس قصد تصویب قانونی را داشت که با توجه به آن، مرد برای ازدواج دوم، دیگر نیاز به اجازه همسر اولش نداشت. من شدیدا با این قانون مخالفت کردم و گفتم، این کار برای همسر اول مصداق شکنجه است و شبهه شرعی هم دارد. قرآن می فرماید: در صورت برقراری عدالت می توانید همسر دیگری اختیار کنید. حال من از شما می پرسم مرد 50 ساله ای که زن 20 ساله می گیرد، می تواند بین این دو عدالت برقرار کند؟

ببینید ما وقتی که از حقوق زن در اسلام سخن می گوییم، حرف هایی جدی داریم. من معتقدم که هیچ مردی نمی تواند دو تا زن بگیرد. این تعدد زوجات برای سرپرستان یتیمان است. قرآن می فرماید، «شما سرپرستان یتیمان مبادا کالای خوب را برای خودتان بردارید و کالای بد را برای یتیمان بگذارید و در ادامه نیز می فرماید، ای سرپرستان یتیمان اگر خوف دارید و مى ترسید از اینکه (به هنگام ازدواج با دختران یتیم ) عدالت را رعایت نکنید، (از ازدواج با آنان ، چشم پوشى کنید و) با زنان پاک (دیگر) ازدواج نمایید، دو یا سه یا چهار همسر، و اگر مى ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نکنید تنها یک همسر بگیرید...»

اما باید توجه کنید که این اصلا به ما که شرایط آن روز نداریم، ربطی ندارد که بتوانیم دو، سه یا چهار تا زن بگیریم. این تعدد زوجات مربوط به سرپرستان مال یتیمان است. فراموش نکنیم که باز هم در ادامه همان آیه خداوند می فرمایند، اگر در مورد آن ها هم نمی توانید عادل باشید، یکی بیشتر نمی توانید بگیرید. ببینید اگر دومی را گرفتید، اولی باطل است چون در مقام حکم وضعی تعریف می شود و نه حکم تکلیفی. به خدا قسم اسلام غریب است. متاسفانه با شهوات خودمان تفسیر به رای می کنیم و همین سبب پیدایش اشکالات می شود (2236385) (alef-13)
 
ابوذر
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۲:۵۱:۱۱
سلام به دوستان يک سوال ذهن من بد جوري را مشغول به خود کرده و آن هم چرا از روز تولد ايراني جماعت روي پيشاني آن ايراني تا حالا کلمه رويا و خيال پردازي نوشته شده است 2-چرا هيچ وقت حاظر نيستيم مشکلات را از ريشه آن را درست کنيم و به دنبال حرف هاي واهي و خيال پردازي مي رويم 3-چرا بايد بي عرضگي مسئولين اختلاسگر را ديگران بپردازند 4-چرا فکر مي کنيد که کشر ما بايد زنان بي سرپرست داشته باشد و يا جوانان مجرد اين بي مسئوليتي مسئولين نمي رساند چرا درست ريشه يابي نمي کنيم وچرا هميشه بايد سرمايه هاي که به ريشه يابي مي دهند را جاهاي ديگر هزينه مي کنيم .............من تمام اين سوالات را با يک جمله جواب مي دهم .
در کشوري که شايسته سالاري را به جاي حزب و باندبازي عوض کنند مطمئن باشد تا ظهور آقا امام زمان همين طور خواهد بود مسئول محترم اول به خودت نگاه کن ايا براساس شايسته سالاري در اين پست و مقام هستي يا... بعد حرف بزن ...........حرف و صحبت آخر به مسئولين شما که مي دانيد حرف و صحبت شما در اين گوش مردم فرو نمي رود چون مردم شما را خوب مي شناسند که چه انسانهاي ... هستيد .... دردودل زياد است ولي همصدايي نيست (2236393) (alef-10)
 
اکبری
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۳:۰۰:۳۷
سر کار خانم سلام


برا اینکه واقعا بسنجیم میزان صداقت شما را مردانه عمل کنید و اگر متاهلید برای همسرتان انجام وظیفه کنید شاید بگویید توان مالی نیس ولی با این روح معنوی ک شما دارین حتما با انجام وظیفه برکت هم به خانه سرازیر میشود پس تا قبل از عید برای همسرتان حتما یکی از این ها یی ک میشناسید بگیرید تا بدونیم به اون چیزی ک میگین عامل هم هستین و الا شعار دادن ک چ فایده (2236404) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۳:۰۳:۰۱
این دیگر چه راهکاری است؟ کدام ادم سالم به این نوع رابطه راضی میشود ؟ در تمام دنیا یک زن متعلق به یک مرد و یک مرد متعلق به یک زن است چون این فطرت بشر است. من امیدوارم این خانم طعم تلخ ان را بچشد تا اینقدر برای مردم نسخه اشتباه نپیچند. (2236406) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۳:۲۵:۰۹
به هر حال باید مشکل بیکاری مسکن و......جوانان را حل کرد بعد به فکر افراد متاهل شویم ومشکل انان را حل کنیم (2236430) (alef-10)
 
سارا
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۳:۴۳:۵۷
نویسنده محترم اگه خواهرتون با هزار امید و ارزو ازدواج کنه و بره سر خونه و زندگیش بعد شوهرش برای رضای خدا بره دوباره زن بگیره دیگه این حرفو نمیزدی!!!! (2236463) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۴:۳۶:۳۱
به عنوان یک پدر عرض می کنم با اینکه نویسنده خانم می باشد گویی هیچ احساس زنانه ای ندارند و اساسا درکی از زندگی مشترک یک زن و یک مرد و احساس شدید مالکیت اختصاصی و انحصاری از لحاظ عاطفی و روانی بین آن دو، ندارند و ازدواج را چیزی در حد معامله و قرارداد بین دو نفر که صرفا خدماتی را به هم ارائه می دهند و دیگر هیچ، می بینند! خانم محترم اولا اگر کسی خداشناس و مومن است بسم الله هزینه هر چندتا از این دست خانواده ها را که حاصل دست پخت شما و امثال شماست، تقبل فرمایند. ثانیا چرا دست از رانتخواری و اختلاس و حیف و میل و ریخت و پاش سوء مدیریت بر نمی دارید تا بشه چند تا شغل برای جوانان ایجاد کرد و به دنبال آن چند تا ازدواج صورت بگیرد!؟ و از همه بدتر وقتی ما این همه نیازمند داریم و خانم های سرپرست خانواده داریم چرا بودجه ها را در سایر کشورها خرج می کنید!؟ و خدا می داند چند صد هزار خانواده را در اینور و اونور تحت سرپرستی گرفته اید!؟ چرا؟ این روش های قدیمی در همان روزگار و تحت همان شرایط کارایی داشت و نه حالا. (2236532) (alef-10)
 
زن ذليل
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۵:۳۱:۰۵
خانم محترم .صحبت هاي شما بر روي كاغذ شايد درست به نظر بيايد اما در واقعيت ما بايد به ساختار شخصيتي زن احترام بگذاريم . مثلا من خودم با اينكه قصد ازدواج مجدد ندارم جرات نميكنم حتي مقاله ي شمارو به خانمم نشون بدم ،چون همين چند روز پيش يه گير سه پيچه بم داد بعد 4ساعت تازه فهميدم علتش اين بوده كه همسرم داشته يه رمان ميخونده كه توي اون قصه يه اقايي زن دوم گرفته بوده . اونوقت كتكشو من خوردم واي به اينكه من خودم اين كار رو بكنم . چي ميگي ابجي دلت خوشه ها .
پيشنهاد ميكنم براي نهادينه شدن موضوع مورد نظرتان خودتان دست به كارشويد و براي همسرتان براي اداي تكليف يك يا دو زن بگيريد . كم كم رو بقيه هم اثر ميگذاره مگه نه؟ (2236593) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۹:۴۰:۵۴
واقعا زن ذلیلی ابهت مرد ایرانی مرده (2247242) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۰۹:۲۹:۵۰
برو بمیر احترام ب هر انسانی واجبه بخصوص زن.ایشالا که خدا این اقا که انقد ب خانمش احترام گذاشته رو سلامت نگه داره...آمین... (2467133) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۶:۱۴:۴۱
فقط یک سوال دارم ایاشماها خودتون شوهردارید وتواناییه دیدن زن
دیگه ای رو کنار کسی که همه ی لحظات تون رو در تلاش یرای خوشحال کردم اون
سپری کردید دارید (2236653) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۶:۲۶:۴۹
حس حسادت زنان ایرانی اجازه این کار را اصلا نخواهد داد حتی شما دوست عزیز که تز میدی. (2236666) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۶:۵۳:۲۹
دوستان روشنفکر چوب وردارید نویسنده رو بزنید .... بابا نظرشو داده.اگه خیلی علامه اید منطقی و علمی جوابشو بدید .اگه راهکارهای دیگه ای بلدید بفرمایید. (2236692) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۲۳:۴۳:۳۴
راه کار دیگه حمایت دولت از این زنان بی سرپرسته. ساز و کار های اقتصادی مناسب برای ایجاد شغل مناسب و تهیه مسکنه . ایجاد بستری از ارامش روانیه که در پناه امنیت اقتصادی ایجاد می شه و شرایط ازدواج رو ساده می کنه . همون تدابیری که در بلاد کفر اجرا میشه و در این جا فقط شعارش داده میشه ! (2237108) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۷:۰۷:۲۸
همین شرعی که برای زن مهریه و نفقه قرار داده ، چند همسری مرد را نیز در خود دارد ، متاسفانه برخی زنان از شرع فقط قسمت اول را می خواهند. اینان مصداق نومن ببعض و نکفر ببعض هستند. (2236711) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۷:۱۳:۵۰
طنز جالبی بود کلی خندیدم (2236717) (alef-10)
 
م ح
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۸:۳۶:۲۱
پیشنهاد خوبی ا است اما اکثر انهایکه با وجود داشتن همسر درفکر ازدواج دوم هستند برای بهرمندی ازلذت بیشتر است نه برای ادای تکلیف (2236840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۸:۳۰:۴۴
شما از کجا می دونی؟ (2246730) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۲۷:۲۰
چشمانتان را باز کنید و دورو برتان را ببینید چند درصد از مردان چند همسری برای رضای خدا ازدواج کردن؟ اکثرا هم زن جوان اختیار مردن (2260864) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۸:۵۲:۰۹
بس باید جه کرد یک انسان مجموعه ای از تمام نیازهاست و یک جامعه سالم ذر گرو برورده شدن تمام نیازهای انسان (2236871) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۹:۰۵:۲۶
باور کنید نویسنده محترم و تمامی کسانی که راهکارهایی اینچنین ارایه می دهید: همیشه راهت ترین راهکاری که به ذهنتان می رسد بدترین راهکار است. باور کنید پیدا کردن راهکار مناسب کار سختی نیست فقط اندکی نیاز به سواد، تحقیق و کار علمی دارد (2236882) (alef-13)
 
زن بیوه
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۹:۴۷:۱۹
موافقم بسیار مقاله خوبی بود. (2236925) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۲۲:۳۵:۵۷
من یک زن مطلقه هستم علت طلاقم همین به اصطلاح دلسوزی های همسرم برای حمایت از زنان بیوه بود !! که متاسفانه خانمی که ایشان در صدد حمایت او بود آنچنان حق به جانب عمل کردکه مرا از زندگی که برایش جان کنده بودم بیرون راند وخود همه امور همسرم را به دست گرفت وکار به جایی رسید که دیگر توهین وخرد شدن شخصیتم را نتوانستم تاب بیاورم وبا دو فرزند درخواست طلاق کردم سرپرستی دو فرزندم را هم به طور توافقی به دست آوردم سختی های زیادی کشیدم زیاد آنقدر که گاه تعجب می کنم چرا هنوز زنده ام اما هرگز هرگز وهرگز آرزوی رفتن زیر چتر حمایت مرد دیگری را نکردم چون هرگز حاضر نیستم زجری را که کشیدم به سر دیگری بیاورم ! اما درد من بیش از آنکه بی مهری همسر باشد نبود تسهیلات ورسیدگی به امور زنانی در شرایط من است که مجبور نباشیم برای رفع مشکلات زندگی به هر کس وناکس رو بزنیم !! اگر قوانین اجتماعی از امثال من حمایت کند هرگز نیازی به گذاشتن سر بین دو دست یک مرد که نمی دانم آیا راست می گوید یا دروغ ندارم ! هرچند شاید در میان زنان بیوه باشند کسانی که نیاز جنسیشان آنها را به جنس مرد متمایل کند اما به جرات می گویم تعداد این زنها بسیار کم است ! ما زنان بی سرپرست نیاز به حایتهای اجتماعی از طرف حکومت داریم وبس !! (2237041) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۰۹:۱۱:۱۸
با شما همدردي مي كنم

ولي حرف آخرتون رو قبول ندارم (2237385) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۲۸:۳۴
احسنت (2260866) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۲۳:۵۳:۰۵
شنیدم در استان هرمزگان زن اول می ره خواستگاری زن دوم پس چنین کاری غیر ممکن نیست ولی قابل تعمیم نیست.اول همه باید به قول نویسنده مومن باشند بعد ... (2237118) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۳۰:۱۲
نه خیر در هرمزگان هم نوعی از روی اجبار است با این کار حداقل به نوعی نشان میدهد که بر زن دوم مسلط است یه حالت بزرگتر بودن (2260871) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۲۳:۵۸:۳۲
سلام اگر نظر اسلام مبناي كار باشه تعداد چهار زن بلامانع است چرا نظر شخصي افراد مبنا شده بايد تاسف خور از ديدگاههاي احساسي و بدور از احكام اسلام سركار خام بسيار نظر شما عالي است چون نظر مردان را خواستيد نه خانم هاي با حسادت بالا لذا انشاا... زنان هم كم منتقي نظر بدهند تا اين حكم الهي روي زمين نماند شما خامن ها يك لحظه خودتون را جاي يك زن بيوه كه شوهرش تصادف كرده يا اعتياد داشه يا دختر بالاي 30 سال سن است بگذاريد و سپس نظر بدهيد اگر هدف خدا باشد همه مشكلات حل ميشود باتشكر (2237122) (alef-13)
 
یک مرد مجرد
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۰۹:۳۲:۴۶
من هم پیشنهاد می کنم از خودت شروع کنی. پاشو مثل یک شیر زن برو یه سه چهار تایی واسه شوهرت عقد کن (2237423) (alef-13)
 
خانم س
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۰۹:۳۵:۲۳
متاسفم واقعا
به جای راه حل درست چه پیشنهاد های مضحکی میشنویم !!!
33 ساله هستم و مجرد و اگر تا اخر عمرم مجرد هم بمونم حاضر نیستم وارد یک رابطه مثلثی یا مربعی بشوم...... متاسفم براتون.... (2237432) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۵:۴۵:۰۷
برای سرعت در ازدواج سر گرفتن مجردین باید خانواده هاهم طبقه خود را پیدا کنند نه اینکه بیست سالی خود را سرگردان کنند دختر ها خود رابا این وان مقایسه نکنندافراد بسیار با هم متفاوت هستند خانمهای مطلقه وهسر از دست داده که فرزند دارند باید با چنگ ودندان از حریم خانه محافظت نمایند وهم برای فرزندانشان مادری کنند وهم پدری خانمهای خیر مراکزی رادر همه شهرستانها برای کمک به بانوان سرپرست خانواده ایجاد کنند واقایان که می خواهند کار خیر کنند به ای مراکز پول بدهنداقایان به همان فرزندان خود خوب برسند وفرزندان خوب وشایسته تحویل جامعه بدهند بزرگترین کمک را به جامعه کردهاندوخانواده هایی که دخترانشان همسران خود را از دست دادهان باید انها را زیز چتر حمایت خود قرار دهند وبی جهت برای راحت شدن خود انها را تشویق به ازدواج نکنندزدن بیش ازحد این حرفهاجامعه رابی حیا خواهد کرد (2238375) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۸:۴۳:۲۶
شايد يه مرد فكر كنه شرايط مالي كافي براي تامين زندگي همسران بيشتر رو داشته باشه , ولي در واقعيت وقتي در عمل انجام شده قرار بگيره , نتونه اينكارو بدرستي انجام بده و اينجوري دو تا زندگي خراب ميشن , مثل فرض كنيم يكي تاجر باشه يا كاميون داشته باشه يا شغل ازاد پر درآمد كه در يه زماني بر اثر مشكلات اقتصادي ورشكست بشه يا كاميونش تصادف كنه و دلايلي از اين قبيل , چون كارمندهاي با درآمد ثابت كه زندگي خودشونم بزور ميچرخونن تو يك همسر موندن يا اصلا نميتونن زن بگيرن (2260686) (alef-13)
 
صمصام
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۵:۵۵:۰۹
البته ميشود نيت خير اين خواهر رو متوجه شد ...اما متاسفانه به هيچ وجه عملي نيست به دلايلي :اول هيچ مرد و زني حتي معتقد ،راضي نيست مرد و يا زني غريبه را لحظه اي در زندگي خودش ببيند و منطقي است ... به نظر من كمتر زوجي راضي به اين كار خواهند شد ،حتي اگر راضي هم باشند كسي نميتواند مشكلات و مسائل احتمالي در آينده را حدس بزند ...دوم در حال حاضر متاسفانه شرايط فرهنگي جامعه چنين تصميمي را حتي به نيت كار خير نمي پذيرد چون منطقا" فرهنگ ما ايراني ها راضي به آن نيست سوم به دليل اينكه شرايط اقتصادي عموم جامعه در وضعيتي نيست كه واقعا پاسخگوي چنين تصميمي باشد و اخرين دليل را ميتوان با نگاهي به كامنتهاي مخالف اين تصميم متوجه شد......به نظر من نويسنده با اصمينان و خوشبيني اين ايده را مطرح كرده است ....اما اگر قرار باشد دراين خصوص يك طرح و تصميم منطقي گرفت اين است كه بايد از ريشه آن را حل كرد ...يعني بايد جلو ريخت و پاشها ،رانتها ،مفاسد مالي هنگفت را گرفت تا فرصت براي بهرمندي همه جوانان از موهبات امر ازدواج فراهم شود .از طرف ديگر مگر براي چنين امر خيري حتما بايد ازدواج در كار باشد؟؟!!!آيا همان افراد خير مورد نظر اين خواهر نميتوانند هزينه هاي يك زندگي در حال نابودي را تامين كنند ؟؟؟؟؟؟آيا حتما خودشان هم بايد وارد اين زندگي شوند ؟؟؟؟!!!!! جان كلام اينكه خوشبختانه فرهنگ ايراني با اين ايده هرگز موافق نخواهد بود (2238392) (alef-10)
 
hp
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۶:۴۸:۱۴
آسیب های زیادی برای این گونه اقدامات متصوره.
آیا عاملان به این تکلیف الهی به تکالیف الهی دیگر هم با همین حساسیت توجه میکنن .اگه اون عاملین به تمام تکالیف توجه دارن به این تکلیف هم حتما طوری دیگه نگاه میکنن و عملش هم میکنن و به کسی وجایی هم بر نمیخوره و اگه به تمام تکالیف و واجبات توجه دارن این واجب مغفول هم راه اندازی شه.درغیر اینصورت به فکر واجبات دیگرمون باشیم. (2238482) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۳۱:۳۲
احسنت نکته دینداری دقیقا در همین فرمایش شماست (2260875) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۶:۵۸:۰۹
شما هم واقعا دلتون خوشه ها مردا پول ازدواج اول رو هم ندارن چه برسه به این که
دیگه خرج یک زن و بچه هاشم بدن (2238498) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۷:۱۰:۱۶
کسی که ذره ای شعور داشته باشه و با عشق ازدواج کرده باشه نمیره دوباره زن بگیره
اگه خیلی دلواپسه میتونه کسی رو ساپورت مالی کنی اونهم نه خودش مستقیما بلکه به واسطه همسرش. (2238526) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۲۳:۵۸:۵۰
خیانت به اسم ازدواج مجدد باب نکنید.. من اگر همسرم بره ازدواج کنه قطعا طلاق می گیرم (2239123) (alef-10)
 
م
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۱۲:۴۳
متا سفم با این تحلیل ها و تصمیمات اشتباه تنها دارید ان زندگی های گرم خانواده ها که منجر به طلاق نشده را هم ویران میکنید پسران بیچاره توان ازدواج ندارند به جای حل مشکل انها برای مردانی که زندگی گرمی دارند نسخه نابودی می پیچیدی ازز طرف دیگر چه بسیار دخترانی که پسران کم درامد را رد میکنند اما به دنبال مردان متاهل زیبا وپولدار میگردند (2247953) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۰۲:۴۸:۴۵
به فرض محال حرف های این خانم درست باشد اول باید پرسید که چرا آمار زنان مجرد بالا هست؟دلیل آن هم فقط مسائل اقتصادی هست . و حالا ایشان گفتند مردانی که از لحاط مالی قوی هستند با این زنان مجرد یا مطلقه یا بیوه ازدواج کنند این یعنی باز به جای حل مسئله می خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم.شما لطف کنید مسئله بی کاری و اقتصادی جوانان را حل کنید و دیگر نیاز نیست هیج مرد پولداری ازدواج مجدد کنه. (2239270) (alef-10)
 
ی
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۷:۲۱:۵۶
دوستان .بیایید منظقی فکر کنین.سری به مراکز مددکاری وکمیته امداد بزنید .درد را ببینید.خیلی از خانمهای جوان که مدت کوتاهی لذت زندگی مشترک را دیده اند. ایا باید تا ابد به خاطر خودخواهی برخی خانمها بسوزند . نگارنده مقاله با شهامت درد جامعه را گفت. بدانیم همه مشکلات با مادیات حل نمیشود. (2245554) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۹:۴۷:۲۳
گاهی در ازدواج قانون عرضه و تقاضا حاکم می شود وقتی تعداد زنان بیشتر از تعداد مردان باشد بنابر این یا تعدادی از زنان موفق به ازدواج نمی شوند ویا به ناچار به ازدواج مردان متاهل در می آیند . (2247244) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۶:۰۲:۳۰
مگه فکر میکنی تعداد زنها جقدر بیشتر از مردهاست تازه برای نسل بعد که شما خبر نداری و با یه سرچ کوچولو میفهمی تعداد پسرهاش خیلی بیشتر از دختر هاست چه پیشنهادی داری؟!!!! (2370808) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۸:۴۴:۲۲
خانم عزيز نمي خواهد براي مردان متاهل دلالي كني.
من يك دختر 37 ساله مجردم. ايشان انگار تو ايران زندگي نمي كنن و عرف مردم ايران را نمي دونن.من 50 سالمم كه بشه خانواده حاضره اتيشم بزنه اما به يك مرد متاهل نده منو. خيلي دلتون به حالمون مي سوزه انقدر زيرابمون را نزنيد . بگذاريد در بازار كار باشيم . خرجمون را در بياريم و با ابرو زندگي كنيم. براي پيريمون توشه فراهم كنيم. دولت بياد براي زنان مجرد بالاي 35 سال تسهيلات در بازار كار قائل بشه.
تازه نگاهي به امار بندازيد مي بينيد هميشه در يك نسل تعداد مردان بيشتر زنان است. اين نسل ها هستند كه اختلاف جمعيتي دارند . اين كه بعضي مجردند به علت اينه كه مردان از نسل هاي ديگري زن مي گيرند. ما هم اعتراضي ندارين به رضاي خدا راضي هستيم و حاضر نيستيم نه عفتمون را حراج كنيم نه خانه زن ديگر را ويران. (2251866) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۳۳:۴۲
گل گفتی (2260877) (alef-13)
 
پریسا
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۰۳:۴۶:۵۰
آفرین (3528371) (alef-3)
 
فریبا
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۰۴:۵۵:۴۱
همه مرد ها به فکر خودشونن.حالا بیان باهم رغابت کنن در گرفتن زنایی که بیشترین مشکل رو دارن؟!
ازدواج مجدد مردها فقط به نفع خودشونه و زن دوم.زندگی زن اول و بچه هاش داغون میشه (2253493) (alef-10)
 
سمانه
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۴۰:۱۵
من خودم الان سی سالمه و مجردم اصلا علت اصلی ازدواج نکردنم ترس از هوو و خیانت و بی اخلاقی مردان بودن که متاسفانه در جامعه بسیار زیاد است گرچه اکثرا پنهان.
پدر بنده زن بارگی داشت و بعد از یکی دو مورد که جلویشان را گرفتیم نهایتا موفق نشدیم و اخر سر با یک زن ازدواج مجدد کرد و مادرم را طلاق داد. ما تمام این سالها با اقتدار و با حقوق کارمندی مادرم و خانواده مادرم بسیار خوشبخت بودیم. این در شرایطی بود که آن خانم هرزه بود و پدرم برای لاپوشانی میگفت که با این کار جمعش کرده ام.
این هم نظیر مواردی است که در صورت تحقق پیشنهاد خانم علمدار به کررات در جامعه شاهد خواهیم بود.
انصاف هم خوب چیزی است. (2260886) (alef-13)
 
سارا
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۴۲:۰۲
خانم علمدار،
با سلام

مشتاقانه منتظر مقاله شما در همین سایت در شرح زندگی تان بعد از ازدواج مجدد همسرتان تحت همان شرایطی که خودتان ترسیم کرده اید هستیم

ما را چشم انتظار نگذارید (2260889) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۶:۰۴:۳۹
والا! وقتی از خونه ی خودت پرتت کردن بیرون اون وقت دیدنی میشی (2370813) (alef-13)
 
یه پسر مجرد
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۴:۴۹:۳۷
با سلام به خدا ما پسرهای مجرد توان گرفتن زن اول را هم نداریم چه برسد به زن دوم وسوم تازه منتظریم یه دختر یا زن پولدار پیدا بشه خرجمون و بده تا با هم خوب وخوش زندگی کنیم (2265123) (alef-13)
 
مائده
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۵:۳۱:۴۹
سلام
ایا مردها طاقت دارند زنهای ایشان با کسی دیگر باشد..یا ازدواج دیگر داشته باشد..فکر کنید مردها با این روحیه بالا نمی توانند درصورتی که زنی که اینقدر عاطفی است.تا این اندازه روحیه لطیف داره با این واقعیت کنار بیاد من ترجیخ می دهم شوهرم بمیره ولی همچین کاری نکنه.. (2276318) (alef-13)
 
الهام
۱۳۹۳-۰۵-۱۴ ۱۷:۵۳:۴۰
این نظریه یعنی ناموس فروشی چون اگه مردی ازدواج مجدد کنه زنش هم طلاق میگیره وزن کس دیگه ای میشه نمردی هم که پنهانی خیانت کنه انعکاس درنظرگرفته، (2288521) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۱۵:۲۴:۱۷
سلام,من بعید میدونم ایشون خانم باشن,حتما خودش میخواد هوو یکی بشه داره اینجوری کارو واسه خودش راحت میکنه...ولی کور خونده.اونایی ک میگن نباید دربرابر حرفای این خانم اعتراض کرد باید بهشون بگم همین حرفای زنای خیانتکاری مث ایناس که باعث میشه یه سری قوانین ثبت بشه,اینا همجین تزای میدن بعد دولت مردا که از اسمشون مشخصه همه مردن خوششون میاد میکننش قانون...
درضمن اگه زن دوم گرفتن خوب بود اسوهای دینی ما تو تاریخ باوجود زن اولشون زن دومم میگرفتن مثلا:پیامبرمون,امام علی تا همسر اولشون زنده بوده هیج زن دومی نگرفتن و امام خمینی یک زن داشته و امام خامنه ای هم یک زن داره ,دکتر شریعتی هم یک زن داشت...خب اینا کدومشون وضع مالیشون بوده؟پ جرا هیجکدوم زن دوم در کنارش نداشتن؟زن دوم وقتی زنت زندس فقط بخاطر هوسه و این بزرگواران اگه زن دوم نداشتن دلیلش علاقه به خانواده و همسرشون بوده و بنظرم حرفای این خانم شر و وره...و یه سری مردای روانی که خداروشکر دور و بر من نیستن اجامش میدن.من خودم یتیم بودم ولی هیج وقت حاظر نبودم نخودم ن مادرم که مادرم همسر ی مردزن دار بشه,با این وجود خواستگارای زن مرده زیادیم داشت,مطمینم واسه همه خانمها اگه واقعا قصدشون داشتن یه مرد تو زندگی باشه مردای زن مرده و طلاق گرفته زیادیم است,جون به همون نسبت که مرد میمیره زنم میمیره,درضمن کسی بخواد واقعا به خانواده ای کمک کنه میتونه به خانمش پول بده تا نیازمندا رو شناسایی و به اونا بده نه که بره بگیردشون...
توروخدا وقتی مقاله مینویسید جو نگیردتون هرجی میخواین بنویسین یکمم از عقلتون استفاده کنید فرق انسان و حیوانم عقل و همسر داریه,وگرنه ماهم مث حیوونا هرکیو میدیدیم یه زنش یاشوهرش میشدیم...
به امید فرج امام زمان...آمین... (2467342) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۹:۱۹:۰۸
این قاعده کلیست نسخه واحدبرای همه که نپیچید شماترسیدی.گفت اگرچنین شرایطی پیش بیایدکه زنی نتواندبامردمجردی ازدواج کند(که معمولاهم چنین است ومرددیگری بقول شمازن مرده و...وجودنداشته باشد)ونیازهای جنسی ومالی وروحی هم داشته باشدچه اشکال داردزن مردمتاهلی که تمکن مالی دارداهل عدالت واخلاق هم هست بشود..این حکم باشرایطش الهیست حالا شما هم هی جدل می کنی حکم شیطانی بیاری وسط (2870263) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۰۸-۲۲ ۲۲:۴۳:۵۳
با سلام
اتفاقی وارد سایت شدم مقالهجالبی بود با این که خودم خانومم ولی این مقاله تاثیر عجیبی روم گذاشت ولی حساسیت زنانه ام اجازه نمیدهد که حتی به این موضوع فکر کنم . و بهتر به این موضوع فکر کنیم که خالقمان میفرماید : و اگر نتوانستند همانا تک همسری برایشان بهتر است (2485942) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۹:۲۰:۴۶
حساسیت نه بفرمائیدحسادت وخودخواهی (2870266) (alef-13)
 
مهسا
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۱۵:۲۲:۱۷
خانم نویسنده نظر شما چیست اگر دختر جوانی پیدا شود که هم از شما خوشگلتر باشد هم تحصیل کرده تر ولی به دلیل فوت سرپرست و بالا رفتن سن تمایل به ازدواج با همسر شما داشته باشد. آن موقع هم شما از تکلیف شرعی شوهرتان دفاع می کنید و حاضرید برای آنکه آن دختر جوان خدای نکرده به خطا نرود همسرتان را به ازدواج با او تشویق کنید؟ ظاهرا شما فقط زمانی حاضرید که همسرتان سراغ تکلیف شرعی ازدواج دوم بروند که زنی با صورت سوخته و قیافه زشت در کار باشد. اگر قرآن را خوب مطالعه کرده باشید خواهید دید که در قرآن آیه ای داریم که به زنان پاکدامن سفارش می کنید که ازدواج کنید و اگر راه ازدواج بر شما باز نشد پاکدامن بمانید. ظاهرا خدا فراموش کرده بوده این راه حل شما را در قرآن صراحتا پیشنهاد دهد. آخر کجای قران برای یک بار می بینید که خدا به مردان توصیه کرده باشد که حتما بیش از یک زن اختیار کنید. اگر قرا« را با دقت مطالعه بفرمایید خواهید دید که حتی آیه داریم که قلب هر مرد فقط و فقط جای یک زن است نه بیشتر. وای بر شما که نمی دانید با این سخنان گزاف و اشاعه آنها چه خانواده های خوشبختی را به انحطاط می کشانید و چه حق الناس سنگینی بر دوش خواهید کشید. (2515095) (alef-13)
 
به مهسا خانم
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۶:۳۷:۱۵
كجاي قران گفته قلب مرد فقط براي يك زنه .ميشه ايه شو بگي .در قران گفته ازدواج تا چهار همسر براي مرد اشكالي نداره وبينشون به عدالت رفتار كنيد در نفقه واسباب زندگي ودر ايه ديگه اومده هرگز نمي تونيد عدالت رو رعايت كنيد .شخصي از عدالت از هشام بن حكم سوال كرد به طور خلاصه ميگم خدا وند فرمودن مثني وثلاث و رباع دوتا سه تا چهار تا بگيرد وعدالت را در بينشان اجرا كنيد ولي در ادامه فرمودن شما هرگز نمي تونيد به عدالت رفتار كنيد .هشام بن حكم در جواب سوال فرد پاسخي نداشت خدمت امام صادق رفت واز او جواب خواست .امام صادق فرمودن عدالت دربين همسران در نفقه است كه قابل اجرا است ولي منظور از عدالت دوم كه خداوند فرمودن عدالت قلبي وباطني است .بالاخره مردي كه دويا چند همسر داره مطمعنن يكي رو بيشتر از ديگري دوست خواهد داشت اينجاست كه خداوند ميفرمايد هرگز عدالت را نمي تونيد اجرا كنيد مانند فرزنداني در يك خانواده كه پدر خانواده يكي را بيشتر از ديگري دوست داره .ما هرچي بگيم شما انكار ميكنيد مردي كه به طور مشرع با زن ديگه ازدواج ميكنه خيانت نيست .ودر قران گفته نشده حتما از همسر اول اجازه بگيرد .كلا ما هرجا كه به نفعمون باشه ايات قران رو ميپزيريم واگربه نفعمون نباشه بهش توجهي نميكنيم چند همسري حق مرد ومهريه ونفقه حق زن ميباشد. (3465779) (alef-11)
 
به همه خواهر برادرهاي گلم
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۶:۵۱:۰۶
مردي كه بطور مشروع با زن ديگه اي ازدواج ميكنه بهش ميگين خيانت .اين كار از لحاظ شرعي .مشروع واز لحاظ عرف جامعه خيانت است .حالا خانمهاي محترم شرع مهمتره يا عرف .شرع روخدا معين ميكنه عرف را افراد جامعه .بين سخنان خداوند وافراد جامعه كدوم رو انتخاب ميكنيد .خدايي كه ميلياردها سال خدايي ميكنه يا انساني كه هفتاد هشتاد سال زندگي ميكنه اون نياز ماهارو ميدونه يا ما انسانها .زنان مطلقه وبيوه چه گناهي كردن كه بايد تاوان حسادتهاي شما رو بدن .ادم سير از شكم گرسنه كه خبر نداره ما كه نميگيم همه برن زن دوم بگيرن اونايي كه توانايي مالي دارن وميتونن با رضايت همسرشون ميتونن اين كارو انجا ميشه واين به نفع جامعه است (3465811) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۰۴:۴۸:۳۰
با سلام من دختر٢٨ساله ام با ي مرد متأهل ازدواج موقت كردم ان هم بدليل بي بندوباري بيش إز اندازه در خانواده واقوام بعدازتنش هاي روحي با دوستي هايم به أين نتيجه رسيدم كه تنها يك مرد متاهل و كامل مرا درك ميكند داراي توانايي مالي زياد هست و هميشه تشويقش ميكنم دركانون گرم خانواده آش باشددرصورت فهميدن همسرش بادوست داشتني كه نسبت بهش دارم كنار ميكشم چون طرفم راحق خانواده آش ميدانم و برأي هميشه كشورم راترك ميكنم اگه اين كاررااز اول نكردم بدليل مسايل خاصي بود تصميم به بچه دار شدن هم نداريم (2554977) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۱۵:۴۳:۰۳
با سلام خدمت همه دوستان عزیز (3363003) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۲۷ ۲۱:۳۴:۱۷
سلام-همسرم نابارور است ولی ازدواج مجدد را جامعه بقدری بد می دانند که نمی توانم ازدواج کنم خدایا پس چکار باید بکنیم تا این عمل به یک عرف تبدیل شود (2686185) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۱۵:۱۸:۵۲
سلام . من فکرمی کنم این خانم های بیوه یا مطلقه از دختران مجرد پر توقع تر هسند وناسازگارترند و از میان شون شخص قابل اعتماد کم پیدا میشه (2703708) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۰۳:۲۳
عشق همواره بین دو نفر وجود داره.یعنی چند همسری کلا ااز پایه و اساس عشق رو از بین میبره...عشقم که از بین بره زندگی از بین میره
دوچیز خیلی جالبه واسم.اول اینکه تا اونجایی که من دیدم مردای متاهل میرن زن باکره میگیرن ن بیوه یا مطلقه.دوم اینکه به ازای اینقد زن مطلقه مرد مطلقه هم هست
خب اینا با هم ازدواج کنن.دولت تامین مالی بکنه.اشتغال زنان فراهم بشه.اخه واقعا چه فشاری به اون زن و بچه ای میاد که باباشون با یه زن دیگه هم باشه.خیانته اسم اینکار نه چیز دیگه (2775590) (alef-10)
 
شادی
۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۷:۳۱:۰۶
استدلالاتتون مسخرست. الکی با کلمات بازی نکنی تا بقیه رو احساساتی کنید!!!! (2847026) (alef-10)
 
سید مصطفی توفیقیان دهدشتی
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۴:۳۱:۱۲
به دریا رفته میداند مصیبتهای طوفان را ........ (2864709) (alef-13)
 
لیلی
۱۳۹۴-۰۴-۱۱ ۰۱:۴۸:۱۹
خواهشا عواقب این نوع ازدواج را از زبان روانشناسان در این سایت قرار بدهید تاببینیم چه بر سر جامعه مان خواهد امد (3010038) (alef-3)
 
به ليلي
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۶:۰۸:۰۱
خواهشا عواقب عدم ازدواج زنان مطلقه ودختران سن بالا رااز زبان روانشناسان در اين سايت قرار بدهيد تا ببينيم چه بر سر جامعه و خانم هاي متاهل خواهد امد (3465688) (alef-11)
 
زهرا محمودی
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۰:۵۸:۲۰
از شما خواهش میکنم نظرم رو منتشر کنید چون دارم با این حرفا سکته می کنم
خانم عزیز شما خودت اجازه میدی شوهرت بره و با یک زن بیوه یا بی سرپرست ازدواج کنه -- لطف کن اول این اسلام بینی شخصیتو تو زندگی خودت پیاده کن و بعد بیا تو سایت نشر بده----------آخه چرا باید زندگیمو، شوهرمو دو دستی تقدیم زن بیوه کنم ---------چرا این حرفا و نظرات شخصیتونو به گوش مردم می رسونید-------خدا رو هزار مرتبه شکر که در خانواده همسری بنده اعتقادی به این نظرات شخصی شما ندارند (3431267) (alef-11)
 
فرزاد
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۰۰:۰۳:۰۶
اگرمردمتاهلی بازن مجردی ارتبات داشته باشد حکم ان چیست لطفا راهنمایی کنید (3451516) (alef-11)
 
سیما
۱۳۹۴-۱۱-۱۳ ۰۹:۴۶:۳۲
سلام .باید به دختر وپسرهای جوون کمک مالی بشه تاازدواج کنن وهمه جور ه حمایتشون کنن که به جدایی نکشه.بعد یه قانونی باشه که مردای زن مرده یا جدا شده با زنهای مطلقه یا بسوه ازدواج کنن نه با دخترای باکره جوان چون من اط این مورد زیاد دیدم .بعد چرا به اتباع افغان اگه با یه دختر ایرانی ازدواج کنن دولت هیچ امتیاز ی به اونها نمیده تازه این بیچلزه ها با دخترهایی از خانواده فقیر ایرانی ازدواج میکنند چه اشکالی داره دولت ازشون حمایت کنه. (3516194) (alef-11)
 
یاس
۱۳۹۴-۱۱-۱۳ ۱۶:۵۴:۱۳
به نام خدا
با سلام و احترام به همه عزیزانی که به نظر می رسه انشاالله همه از روی خیرخواهی این نظرات را گذاشته اند.
من در سن 40 سالگی با آقایی که همسر و 2 فرزند داشتند و از من هم 10 سال کوچکتر بودند ازدواج موقت کردم، آن موقع این امر بسیار غیرمترقبه اتفاق اقتاد و خودم با اجازه شوهرم این مسئله را به همسرشان گفتم . کدورتهای زیادی پیش آمد و خانم قصد جدایی داشت، اما الحمدلله با درایت و محبت های همسرم به ایشان و اینکه واقعا ایشان دید که بنده هیچ چشم طمعی به زندگی و آسایش آنها ندارم بعد از گذشت هشت سال حالا وضعیت بسیار بسیار بهتر شده و تمامی فرزندان شوهرم با من رابطه دارند و به مرور زمان هم خانواده ها متوجه شده اند و به لطف خداوند متعال عکس العمل بدی نداشته اند، الحمدلله بسیار راضی هستم و خدا را هزار بار شکر می کنم. شوهرم و همسر و فرزندانش را بسیار دوست دارم. البته بگویم من فرزندی نیاوردم اگرچه هردوی ما هیچ مشکلی با این موضوع نداشتیم. اگر ازدواج دائمی مجدد را امری غیر ممکن می پندارید و هرگز راضی به آن نیستید (یادتان باشد که اکثر امامان ما همسران متعدد داشتند و این امر بدیهی و فرمان خداوند یکتاست ) ولی ازدواج موقت سنت امیرالمومنین علی (ع) است که خلیفه سوم آن را مترود کرد؛ در صورتی که گره گشای بسیاری از مشکلات امروز ماست. و اگر زنان ما به این بینش می رسیدند که شوهرانشان می توانند دستی بر روی سر دیگران هم بکشند شاید مشکلات ما به مراتب کمتر بود. زن دوم هرگز به معنای خرابی کاشانه اول نیست، هرگز به معنای خیانت نیست که تا اسم زن دوم می آید معنای خیانت به ذهن می رسد، که اگر این تفکر درستی بود قرآن کریم صریحاً ازدواج دائم را تا 4 تا جایز نمی شمرد. کتاب های اسلامی را حتماً بخوانید که پیامبر (ص) فرموده اند: «غیرت برای مرد است، و برای زن غیرت نیست». این فکری است که از طریق فیلم ها و سریال های ما به خورد جامعه می دهند. اگر افراد خداترس باشند و تقوای الهی داشته باشند یقین کنید که دست خدا با آنها خواهد بود. همین الان که من این مطلب را می نویسم خانم هایی را سراغ دارم که خودشان دنبال زن (البته مومن و متقی) برای همسرانشان هستند و به من گفته اند که اگر موردی سراغ داشتم حتما به آنها خبر دهم ، اتفاقا آنها خودشان زندگی خوبی دارند و مشکلی با شوهرانشان ندارند و از دوستان و قوم و خویش هم بسیار حرف های رکیک شنیدند و دلهایشان به شدت شکسته، اما باز مصرانه این امر را خواستارند. خدا را بر این نوشته شاهد می گیرم که جز حقیقت ننوشتم. همین الان خانمی تحصیل کرده و محجبه دارای چند فرزند و شوهری مومن و تحصیل کرده می گوید برای رضای خدا شوهرم را تشویق به گرفتن همسر مجدد کرده ام و اتفاقا می خواهم خانمی باشد که چند بچه کوچک هم داشته باشد تا من بتوانم اجر بزرگ کردن آنها را هم خدا نصیبم کند تا سعادت آن را هم ببرم. دوست دیگرم هم که باز هم بسیار مومن و محجبه است به من گفت که خودم در زمان مجردی خیلی برای ازدواج زجر کشیدم ،تا اینکه بالاخره خدا مرد خوبی نصیبم کرد و من به لطف خدا می خواهم خودم برای این همسر خوب، دوباره همسری دائمی اختیار کنم چون می بینم دخترانی را که سن آنها بالا رفته و نمی توانند ازدواج کنند، و حالا دنبال کیس مناسب می گردد.
شما ازدواج موقت را که فرمان خداوند است پس می زنید ولی غافل از رواج ... در جامعه هستید که از شیطان سرچشمه می گیرد.
برادر و خواهری که با این امر خداپسندانه و شرعی و حکم الهی مخالفت می کنی یک کلام ختم کلام:
فکر کن خواهر، برادر، دختر یا پسر خودت این شرایط را دارد و برای ازدواج واقعا مشکل پیدا کرده، از کار خدا هیچ چیز بعید نیست ، شاید این مخالفتی که شما می کنی روزی دامن خودت و فرزندانت را بگیرد؟؟
به خدا توکل کنید و مطمئن باشید که راضی خواهید شد.
التماس دعا (3518016) (alef-11)
 
کرد
۱۳۹۴-۱۲-۱۲ ۲۱:۰۴:۳۷
منم باازدواج دوم موافقم ولی همسران اول اختلاف بوجودمی آورن (3583292) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۴ ۱۹:۳۰:۵۵
به نظر من این مسیله یک راه حل بیشتر نداره انهم بچه دار نشویم/ تا بزرگ شوند وانها هم گرفتار این موصوعات. (3604806) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۱۴ ۲۳:۵۲:۳۹
سلام اگر مردان رعایت خیلی از مسایل را بکنند ازدواج مجدد اشکالی ندارد. (3625503) (alef-11)
 
مهدبه
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۱۶ ۱۳:۳۱:۵۰
سلام. ازدواج مجدد خوبه اما به شرطی که زن دوم قصد سرکیسه کردن مرد رو نداشته باشه و کم کم نخواد جای زن اول رو با زرنگی بگیره . متاسفانه این بلا سر خودم اومده . امیدوارم برای کسی تکرار نشه (3628247) (alef-11)
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۲ ۱۵:۱۱:۴۶
سلام آیا می دانید با رواج ازدواج موقت چقدر خانواده ها سست شدند با اینکار زن شو هر دار هم طلاق می گیره میشه مطلق بچه هم میشه قربانی زن بیوه ای که شوهر صیغه کرده (3639239) (alef-11)
 
مهدی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۰۰:۱۹:۰۶
من سه ساله همسرم فوت کرده سراغ هردخترسن بالا یی ویامطلقه ای میرم قبول نمیکنندومیگن دوتابچه داری درضمن بچه های من 20 ساله و14ساله هستن ازاین وضع خسته شدم اگه کسی موردی داشت معرفی کنه 44سالمه خونه وماشین هم دارم (3679020) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۱۸:۴۲:۰۰
بدون ازدواج هم میشه به کسی کمک اقتصادی کرد
منکه دوست ندارم همسرمو با کس دیگه شریک باشم (3735197) (alef-11)
 
ذوالفقار آقاياري
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۰۹:۱۳:۵۳
دعوا نكنيد خلاصه روش دين ما در اين مورد اينه:
اگر ازدواج مجدد به نيت رضا خدا و كم كردن فساد در جامعه و به عنوان رفع تكليف الهي باشه بسيار كار پسنديده و مستحبي است
ام اگر براي شهوت راني باشد اصلا جايز نيست
البته چند تا شرطم داره:1-وسع مالي مرد2-توان مديريت بالا و عادل و با انصاف بودن مرد3-زن دوم شيطان صفت نباشه (3877544) (alef-11)
 
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۹ ۱۲:۳۷:۲۶
من خودم یه زن بیوه 23 ساله هستم با یه پسر سه ساله ولی هیچوقت حاضر نیستم به خاطر رفاه حال خودم و بچم یه خانواده رو از هم بپاشونم (3956361) (alef-11)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۴ ۲۳:۰۷:۴۰
همسر بی ثبات من گول همین چیزا رو خورد منو با یه بچه اواره کرد و یه دختری گرفت که از زن و بچه دار بودنش اگاه بود و همیشه از من مخفیش کرد، حالا یک ماه که متواری شده و نتونست با شرایط کنار بیاد و مثل یه نامرد فرار کرد بدون اینکه خرجی برای ما بذاره، اخه من سی ساله با یه بچه نه ماهه انصاف که به اسم دین همچین بلایی سرم بیاد؟ تورو خدا شما مردها یکم انصاف به خرج بدید و به اسم دینداری بولهوسیتونو مخفی نکنید و زندگی ها خراب نکنید. (4001568) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.