نظر منتشر شده
۲۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 220903
تروريست‌ها زبان سلاح مي‌فهمند نه ديپلماسي
داوود حشمتي، 7 فروردين 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۳
جمشيد دانايي فر، سرگروهباني كه به اسارت گرفته شده بود كشته شد، درحالي كه نتوانست نوزاد تازه متولد شده‌اش را در آغوش بگيرد.

جمشيد دانايي فر مرد درحالي كه برخي مقامات ايراني اميدوار بودند خبر كشته شدن وي تاييد نشود. اما سخنگوي اين گروه تروريستي اعلام كرد كه با وجود مخالفتش با حكم اعدام، اما دانايي‌فر را جيش‌العدل اعدام كرد.

جمشيد دانايي‌فر مرد، در حالي كه مشخص نيست چه كسي مسئول حفاظت از او بود؟ چه كسي مسئول نجات و آزادي‌اش بود؟ چه كسي مسئول نجات و آزادي ساير اسيران است؟ آيا وزارتخارجه مانع از انجام عمليات سپاه برعليه تروريست‌ها شده؟

مگر نه اينكه كشتن يك نفر كشتن همه انسان‌هاست؟ يك سرباز ايراني كشته شده است. آيا نبايد گفت كه كشتن اين سرباز كشتن همه سربازان وطن بود؟ پس سوال اينجاست كه در اين ماجرا چه كسي مسئول كشته شدن و عدم آزادي اين اسيران است؟

با دامن زدن به اختلافات قومي و قبيله‌اي مخالفم، با دامن زدن به اختلافات مذهبي به درجه اولي‌ مخالف‌ترم. چرا كه معتقدم ظهور چنين گروه‌هايي اساسا به دليل دامن زدن به چنين اختلافاتي است. براي همه ما مسلم است كه جندالشيطان (گروه ريگي) و جيش العدل به عربستان وابسته است. عربستان و سيستم وهابيت بقاي ايدئولوژيك خود را به دشمني و عداوت با تشييع گره زده است. اگر چه ظريف در آخرين گفت‌وگوي خود بدون نام بردن از عربستان گفت يك دولت در اين مسائل دخالت دارد، اما مشخص است كه اين روزها سازمان اطلاعات عربستان با كمك اسرائيل، مشغول حمايت از تروريست‌ها در شرق ايران، اردن و لبنان بر عليه اتباع و ديپلمات‌هاي ما هستند.

پاكستان پس از كشته شدن سرباز ايراني گفت كه ايران از آنها درخواستي نداشت. مقامات ايران گفتند مسئول اين امر پاكستان است و ايران بارها خواستار پيگيري موضوع بوده است. در همين حال روز چهارشنبه يك منبع آگاه گفت كه سفير پاكستان به وزارتخارجه احضار شد. خبري كه وزارتخارجه راجع به آن اظهارنظر نكرد اما منابع همين وزارتخانه گفتند سفير پاكستان براي «پيگيري وضعيت مرزبانان ايران به وزارتخارجه رفته است.»

چه نهادی تعلل كرد؟

محل اصلي نزاع اينجاست كه چه كسي مسئول پيگيري وضعيت دانايي‌فر و ساير سربازان است؟ متولي اين امر نيروهاي نظامي هستند يا وزارتخارجه؟ بايد انتظار داشت كه حداقل يك نهاد مسئوليت اين موضوع را بپذيرد. يك سرباز از ٥ سرباز كشته شده. مابقي در معرض خطر هستند. تروريست‌ها از ايران تقاضاهاي فراقانوني دارند. در چنين وضعيتي چه كسي مسئول است، نهادهاي نظامي يا وزارتخارجه؟ اگر قصوري هست، متوجه كدام نهاد است؟ آيا وزارتخارجه مانع از انجام عمليات برعليه تروريست‌ها شده، يا نهادهاي نظامي در اين بخش كوتاهي كردند؟

وزيرخارجه در اين باره توضيح داد كه چنين مساله‌اي صحت ندارد و اين حرفها، گفته‌هاي «يك عنصر غيرمسئول است». او در پاسخ به خبرنگاري كه سئوال كرد، «سپاه مدعی شده است مکان جیش‌العدل را می‌داند و تصمیم به اقدام عملیاتی داشته که وزارت خارجه و کشور مانع آن شده‌اند؟» توضیح داد: «من یقین دارم صحبتی که شما می‌کنید، صحبت یک عنصر غیرمسوول است چون مسوولان سپاه هیچ‌گاه چنین صحبتی را نخواهند کرد.»

ظريف توضيح داد كه تصميم‌گيري در كشورمان به صورت سازماني است. به نظر مي‌رسد اين تصميمي‌ است كه در شوراي عالي امنيت ملي گرفته شده باشد. به هرحال مهم اين است كه ما بايد از ظرفيت‌هاي ديپلماسي براي مقاصد دفاع از مردم و خاك كشورمان استفاده كنيم.

ما پهپاد نساختيم كه فقط در نمايشگاه ها به جلال و جبروتش افتخار كنيم. پهپاد نساختيم كه به آمريكا بگوييم بعد از حضور پهپاد شما در عمق خاك ايران، ما هم بلديم پهپاد بسازيم. توجه كنيم كه آمريكا از اين پهپادها استفاده نظامي مي‌كند نه استفاده نمايشگاهي. پهپاد آمريكايي در ايران به ماموريت جاسوسي فرستاده مي‌شود. در اردن، پاكستان و افغانستان به بهانه مبارزه با تروريسم آدم مي‌كشد.

در همين حال است كه وزير كشور مي‌گويد پاكستان سنجيده‌تر عمل كند و اين حق ماست كه از تمام توانمان در مرزها استفاده كنيم. ظريف اظهار اميدواري مي‌كند كه گروگان‌هاي ما بازگردند و مردم منتظر آنها هستند. او خواست كه جامعه جهاني ساكت نباشند. روحاني با نواز شريف گفت‌وگو كرد و از او خواست كه پيگير بازگشت مرزبانان ايران باشد.

اما همه اين حرفها، بيانات ديپلماتيك است. اقدام عملي را چه كسي بايد انجام دهد و چرا تا به حال نداده؟ تعلل در اقدام عملي بر ضد تروريست‌ها، منجر به جري‌تر شدن آنها مي‌شود، همانطور كه شده است. آنها اعلام كردند تا ١٣ فروردين ساير سربازان ما را خواهند كشت.

پاكستان مامني امن براي تروريست‌هايي است كه بر عليه ايران اقدام مي‌كنند. اگر آمريكا حق انجام عمليات نظامي در دل خاك پاكستان را دارد، چرا ايران نبايد داشته باشد؟ فراموش نكنيم با كساني روبه رو هستيم كه سلاح به دست دارند. كسي كه سلاح به دست مي‌گيرد، يعني به منطق گفت‌وگو هيچ اعتقادي ندارد. آنها ديپلمات يا مذاكره كننده نيستند كه قرار باشد، با زبان ديلپماتيك، كار را با آنها دنبال كرد. زباني كه آنها مي‌فهمند، زباني كه آنها انتخاب كردند زبان سلاح است نه مذاكره.
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۲۹:۱۰
ﺭﺍﺯﻗﯽ ﭘَﺮ ﭘَﺮ ﺷﺪ،
ﺑﺎﻍ ﺩﺭ ﭼﻠﻪ ﻧﺸﺴﺖ،
ﺗﻮ بر ﺧﺎﮎ ﺍﻓﺘﺎﺩﯼ،
ﮐﻤﺮ ﻋﺸﻖ ﺷﮑﺴﺖ،
ﻣﺎ "ﻧﺸﺴﺘﯿم و ﺗﻤﺎﺷـــــﺎ" ﮐﺮﺩﯾﻢ... (2040654) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۶:۱۸
اين مسائل مربوط به امنيت ملي هست و نهادهاي مختلفي در تصميم گيري ها دخيلند. كشور ساليان سال است كه در مرزها با اشرار و مخالفين درگير است و هميشه هم جوانانمان براي حفاظت از مرزها جانشان را از دست داده اند ولي مسأله ناراحت كننده اين است كه خون اين جوانان امروزه تبديل به ابزاري سياسي براي تخريب دولت شود. گويي كشته شدن مرزبانان و مرزنشينان در گذشته متولي داشت و امروز تنها به عهده دولت است و دولت هم دست روي دست گذاشته تا كشته شوند. وقتي خون مردم، دين و فرهنگ همه و همه بازيچه سياست شوند عاقبت خوشي در انتظارمان نخواهد بود (2041045) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۱:۱۳:۳۷
قبلاً حد اقل اظهار نظرها محکم بود و اقدام هم میشد و از دل خاک پاکستان یک کارمند ربوده شده را برگرداندند . اما حالا چی فقط بسنده کرده ایم به اقدامات فانتزی دیپلماتیک . کجای دنیا اینقدر خوش خیالند که وزارت خارجه ما است . (2041857) (alef-13)
 
فقط سید علی خامنه ای
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۰:۱۸:۲۷
سلام من نمیدونم قصد اصلی این عزیز چیه!ولی اینکه میگه یه عده دارن دولت را تخریب میکنن.ایا درسته!ولی میگم کی یا چه نهادی ریگی رو در اسمان شکار کرد چه کسی شهرام جزایری رو از کشور همسایه دستگیر کرد چه کسی RQ170پهباد رو شکار کرد چه نهادی به کمک حزب الله لبنان سوریه کمک کرده که همه دنیا معترف هستند اگه ایران کمک نکنه کاره این ها یه سره میشه.پس اگه اقا با قاطعیت میفرماید ازاین پس هر جا از رژیم صهیونستی حرف باشه ما مقابل او ایستادیم.پس ازبین بردن چندتا تروریست که معلوم هست اطلاعات کاملی از انها داریم کاره دشواری نیست اگه بعضی افراد....اجازه بدهند!!!! (2042131) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۲۱:۲۴
منفی (2052536) (alef-13)
 
میثم
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۰۹:۵۷:۳۵
واقعا برات متاسفم (2045200) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۵:۵۸:۲۱
چرا در این خبر بجای لغت شهید از کلماتی مانند کشته شد و مرد استفاده شده است (2041371) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۱:۱۰:۱۴
تو هم اصل ماجرا رو ول كردي چسبيدي به واژگان؟ همينه كه وضعيت اينطوره (2042222) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۶:۰۳:۴۶
ما هم باید حسابی این شیطانهای وهابی رو گوشمالی بدیم نباید بهشون رحم کرد وهابی های نجس (2041390) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۵۴:۰۹
الان طرز فکر تو با اونا چه فرقی داره اونا هم به تو می گن نجس (2042594) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۰۱:۰۵
تنها راه نابودی تروریسم در یک کشور همدلی و ایجاد دولت اشتی ملی و گسترش دمکراسی در یک کشور هست شما نروژ را ببینید الان اون یک تروریست کاملا تنهاست و حرکاتش تاثیری بر بقیه ندارد ولی کافیست این کشور را با پاکستان مقایسه کنید البته برخورد محکم با تروریست هم الزامی هست (2041572) (alef-13)
 
محمد میانجی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۰:۵۳:۴۶
سلام
من فیلم چگونگی دستگیری این عزیزان را دیدم!!!!!

جدا از اینکه اسارت این سربازان وطن دردناک است بنده به عنوان یک فردی که سربازی رفته ام چند نکته را عرض میکنم

اولا این سربازان عزیز هیچ کدام سر پست خود نبودند(نگهبان نداشتند)
ثانیا هیچ یک در حالت اماده باش نبودند(با زیرشلواری داخل چادر خوایده بودند)
ثالثا اسلحه ها (ناموس نظامی) و جنگ افزارهای خود را بیرون چادر گذاشته بودند و خود داخل چادر در خواب غفلت
شاید با رعایت فقط یکی از موارد بالا شاید شاهد چنین مشکلی نبودیم
به نظر من فرماندهان این سربازان باید به دلیل عدم اموزش صحیح خلع درجه شوند
الف جان شاید سانسور کنی اما انتشار این نکات شاید جان سربازی دیگر را نجات دهد (2042425) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۰۷:۵۷
حتی اگه مقصر باشن که به نظر منم هستن اما این چیزی از وظیفه دولتمردان در آزادی اونا کم نمی کنه (2043563) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۱:۵۹:۴۵
وقتی سرباز صفر رو برای مرزبانی می فرستن و نیروهای کماندو رو نگه می دارن تا بریزن رو پشت بومای خونه های مردم ماهواره جمع کنن بایستم این اتفاقات بیفته (2043793) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۲۵:۰۹
از کجا مطمینی این فیلم بعد از گروگانگیری ساخته نشده (2045717) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۰۶:۴۳
آیا می دانید در بودجه سال 93 - بودجه وزارت دفاع در دولت تدبیر و امیر به یک چهارم سال 92 کاهش داده شده ؟؟؟؟؟؟؟؟ (2042525) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۷:۳۴:۴۰
شعر همیشه صحیح نیست!
ما نشستیم و تماشا کردیم و از فعالیتهای دستگاه دیپلماسی بی خبریم1

به قول اقای ظریف:

"بدون هیچ‌گونه مستندی ادعا می‌شود که مثلا فلان قدرت در شرایط
مشابه چنین و چنان می‌کرد و فراموش می‌شود که ده‌ها شهروند
کشورهای بزرگ غربی توسط گروه‌های مشابه افراطی در افغانستان
و سوریه و پاکستان به قتل رسیده‌اند و بسیاری نیز گروگان بوده و هستند.
سایر دولت‌ها هم همچون ما ناگزیرند با صبر و تحمل و بدون سروصدا
و تبلیغات برای آزادی شهروندان‌شان تلاش کنند،
چون بهترین راهکار همین است"
چون بهترین راهکار همین است
چون بهترین راهکار همین است
افراطی گری با پاسخ افراطی از بین نمی رود بلکه رشد میکند. (2043880) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۳۷:۴۸
ای بابا این همه داستان سرایی نداره من خودم سرباز بودم و یکبار تو آموزش و یکبار هم تو نگهبانی یکی از هم خدمتیهامو رو از دست دادم این ذات سربازی است و اسمش روشه. مشکل بوجود آمده فقط به علت آموزش ناقص فرماندهان و سربازان بوده . آخه 5 تا سرباز تو اون مطقه تو چادر چکار میکنند خدا این شهید رو با اولیا محشور کنه ولی این مساله میتواند درسی برای نیروهای نظامی و انتظامی باشد تا آموزشهای نظامی را سبک نگیرند (2040664) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۹:۰۰
یادم است که برخی‌ از دوستان می‌گفتند و می‌گویند که اگر سوریه را حفظ کنیم، میتوانیم خوزستان را نجات دهیم، حالا کجا را باید حمایت کنیم تا بتوانیم امنیت بلوچستان را تامین کنیم? فقط امیدوار باشیم نگویند اوکراین را! (2040731) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۴۴:۰۸
دیوار " پاکستان " ، دیواری نیست که بشه روی اون یادگاری نوشت ؛
....... ما این آدرس اشتباه رو زمان کشتار دیپلمات های ایرانی در قتلگاه مزارشریف به خوبی دیدیم و باید همیشه به یاد بیاوریم و به یاد داشته باشیم ؛
همان اندازه که عاملین آن جنایات فجیع شناسائی ، شناسانده ، محاکمه و مجازات شدند ، لابد در این ماجرای خونبار و وحشیانه هم .......!!!!؛ (2041019) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۱:۴۱
دولت حقوقدان ! آخرش مجبور می شی به سرهنگ ها متوسل بشی ! (2040740) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۹:۱۴
تغییری در "توسل به سرهنگ ها" بوجود نیامد نتیجه اش را دیدیم لذا سرهنگ ها را بر داشتند مگه خبر نداری ؟ (2041012) (alef-13)
 
داداش
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۵۵:۰۵
لذا به کمک همین حقوقدان های انگلیس تحصیل کرده مون همه تروریست ها رو به خاک و خون خواهیم کشید !!! (2041560) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۱۲:۱۸
به نظر من سرهنگ ها باید حمله کنند و600 تا کشته بدهند تا آن 5نفر را آزاد بکنیم این یعنی پیروزی ! (2041230) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۵۰:۵۵
بنام خدا
بدینوسیله ضمن عرض تسلیت به خانواده این شهید بزرگوار . اظهار همدردی با خانواده عزیزان در بند این تجاوز اشکار به خاک پاکمان بعرض میرسانم
هنگامیگه سرهنگها کارشان را صحیح انجام نمیدهند . یقیننا مشکل به گردن حقوقدانها می افتند
بعنوان یک متخصص نظامی در دوران دفاع مقدس خدمتتان عرض می نمایم . که نقاط الوده باید دارای سنگر دیدگاه و نگهبانان دونفره باشد (جهت جلوگیری از غافگیری ) باشند ارتباط با دسته یا گروهان باید از طریق بی سیم و باسیم مدام برقرار باشد . نیروها از روی نقشه های توپوگرافی و کالک با منطقه و حساسیت ان کاملا توجیه باشند . که البته بخشنامه های اجرایی در اینگونه موارد کلیه مطالب را کاملا مشخص نموده . اینکه نیروها در خواب به اسارت دشمن در امدند نشان از عدم نظارت صحیح بر مجموعه تحت امر میباشد .
امید است با رعایت کامل اصول نظامی و حفاظتی هزینه اینگونه مسائل را برای عزیزان سرباز و بعضا اقتدار کشور به حداقل برسانیم . (2041755) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۲:۱۳:۰۰
علامه عزیز! همه اینهایی که گفتی بوده. منتهی سربازان عزیز همه خواب بودند. بی زحمت فیلم اسیر شدنشان در خواب را رویت بفرمایید! اگر ان شاءالله زنده برگشتند، باید تشریف ببرند حبس. هم بابت خواب، و خلع سلاح، و ایجاد بحران برای کشور.
مرسی. (2041956) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۵۴:۴۲
نه پس منتظر می مونیم تا 5 نفر به شهادت برسند و بعد از آن با تروریست ها به توافق برسیم. (2041764) (alef-13)
 
امیرحسین
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۷:۴۰
واقعا این حرفی که به شوخی یا جدی زدی؛ یعنی پیروزی ... بحث 600 یا 5 نفر نیست ... بحث، مرگ انسانیته ... (2047229) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۲۸:۴۷
وقتی سرهنگ ها چهار تا الف بچه رو با چادر می فرستند منطقه پر خطر اونها هم می خوابن تو چادر به حقوقدانها چه ربطی داره (2041265) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۵:۳۸:۵۶
اتفاقاً این از وظایف سرهنگان است که از مرزها بخوبی مواظبت کنند .ولی متاسفانه بجای کار اصلی خود به اقتصاد و سیاست چسبیدند و وظیفه اصلی فراوش شده (2041344) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۵۸:۵۶
مملکت دست حقوقدانهاست.حقوق سرهنگ ها هم ظاهرا پرداخت نشده که کار به اینجا کشیده. (2041566) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۱۳:۰۳
حقوق یا .... ؟ (2041597) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۰۳:۲۲
احسنت . (2042608) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۰:۰۱:۵۶
ربطی به دولت نداره
اون سرهنگ هایی که میگی راسا میتونن اقدام کنن ولی گشت ارشاد مهمتر از مرزبانیه (2042101) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۱:۴۹:۰۶
داداش سرهنگهائی که در مورد همه چیز از موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اظهار نظر می کنند و نمی توان میکروفن را از دستشان گرفت> حالا که نیروهای تحت امرشان به این گرفتاری دچار شده اند چرا حرف نمی زنند و می گویند وزارت امور خارجه و دیگران پاسخ دهند. مگر اینها طرح و برنامه ای برای حفظ نیروهایشان در مرز نداشته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2042509) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۶:۲۳
البته در صحت این فیلم هم شک و شبهه هست!
یقینا اون سربازی که اونجا خدمت میکنه خیلی باید شجاع باشه که دم مرز بره تو چادر استراحت کنه! (2040861) (alef-13)
 
سرباز
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۹:۳۶
شجاع نبوده بی خیال و اموزش ندیده بوده اند.در منطقه ای که از جبهه خطرناکتره بی خیال بدون پست و نگهبانی درون چادر حوابیدن خلاف نظامیگری است.باید مواظبت کرد سقوط نکنی بعد سقوط برای جلوگیری از برخورد با زمین کار بسیار سخت و تقریبآ غیر ممکن است.به نظر میرسد باید در اموزش و فرماندهی دنبال مقصر گشت... (2041057) (alef-13)
 
gholamreza
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۲۹:۳۴
من اینطوری فکر نمیکنم.یه مقداری به اون فیلم توجه کنید.چهره های سربازها رو ببینید.مشخصه دارن فیلم بازی مینن.قبلا آنها رو اسیر کردن بعد مجبورشون کردن فیلم بازی کنند. (2043499) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۳۱:۵۹
ربطی به شجاعت نداره !!!
.
پارتی نداشته
آشنا نداشته
.
شهروند درجه 2 بوده
.
خدا رحمتش کنه (2041529) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۴۷:۴۰
وقتی در یک منطقه خطرناک با حداق حداقل امکانات، سرباز صفر میفرستند، همین میشه...
به جای اون سربازها، باید نیروهای مزد بگیر حرفه ای بفرستند برای مراقبت از مرزها... پول که ماشاءالله تا بخواهیم دارد سپاه... بودجه هم که میگیرید هر ساله الحمدالله! چرا نیروهای آموزش دیده حرفه ای نمیفرستد برای مراقبت از تمامیت ارضی ایران و جان ایرانیان!؟ (2040910) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۰۳:۴۸
چرا داوطلبان اموزش ديده بسيجي را نمي فرستند براي مرزباني؟ (2041074) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۶:۵۴
ما آماده ایم جانم فدای رهبر (2041219) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۱۳:۴۲
اون واسه داخل شهره ! جاهای تمیز مثل ادارات دانشگاه زیر کولر (2041232) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۱:۴۹:۵۱
آقای محترم یا شما هنوز سربازی نرفتی یا پارتی و کسری و از این دست داشتی که این حرفو می زنی... سربازی رفتن مختص همست... حالا بحث آقا زاده ها و پارتی دارها جداست... ربطی به بسیجی و غیر بسیجی نداره... دل پرتونو از جاهای دیگه با سو استفاده از این مصیبت خالی نکنید... (2041911) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۱۹:۳۲
بیسواد مرز دست نیروی انتظامی بوده نه سپاه بدنش امن امن میشه (2043473) (alef-13)
 
88
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۸:۰۰:۱۸
با سواد مرزها دسته ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد (2043891) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۲:۲۹:۱۳
بايد از افراد محلي استفاده كرد . حقوق خوب بدن , مردم اونجا درآمد كمي دارند و بخاطر همين به قاچاق و كار خلاف كشيده ميشن , ولي وقتي مرزبان مزدبگير استخدام بكنن هم اون منطقه رو بهتر ميشناسه هم اينكه اگه يه مو از سرش كم بشه طايفه اش مطمئنا دنبال انتقام ميرن و براي افراد غير نظامي اونجا ورود به خاك پاكستان و گرفتن انتقام مثل آب خوردن ميمونه . در زمانهاي قديم هم مرزباهاي هر منطقه اي از ايران از اقوام همونجا بودن . هيچ سرباز آموزش ديده اي مثل يك تفنگچي مزد بگير محلي نميتونه از مرزها حفاظت كنه , اگر هم درگيري با شدت بالا پيش بياد سريع با نيروهاي انتظامي تماس ميگيرن براي ارسال نيروهاي نظامي اصلي و تكاور . (2044137) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۴۸:۱۵
عزیز من دیگه دوره سربازی در کل جهان به سر آمده .
تجهیزات جای سرباز را باید بگیرد.
نمی دانم تا کی باید سرباز و سربازی وجود داشته باشد؟ (2040912) (alef-15)
 
روحی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۱:۰۸
سلام اقا مرتضی در اکثر کشورهای جهان سربازی وجود داره در بعضی از کشورها خدمت سربازی چندین ساله در کشورهای شرقی سربازی خیلی سخت تر از کشور ماست . فکر نمیکنم این مساله ارتباطی به سربازی و سربازی رفتن داشته باشه . (2040995) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۵۰:۲۴
دوست عزیز سربازی اجباری تقریبا در بیشتر کشورهای جهان تعطسل شده اون سربازی هم که شما میگی در واقع نیروی حرفه ای هست نه یه جوان که به زور بردنش سربازی (2041288) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۲:۲۵
دورۀ سربازی سر آمده؟! نمی‌دانم چرا فقط تو یکی این واقعیت را فهمیدی و کهنه‌سربازان آمریکائی و روسی و انگلیسی از درکش عاجزند و همچنان به آموزش سربازان مشغولند! (2040997) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۱۶:۰۷
عمو اون سرباز حرفه ای نه کسی که به زور با ماهی 50هزار تومن می فرستید و دل دشمن ! (2041606) (alef-13)
 
هادی قاسمی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۴۶:۴۸
دوره نظام وظیفه در اکثر کشورها برداشته شده و به جای سرباز وظیفه از نیروهای کارآزموده استفاده میشه
نزدیک به 90 کشور نظام وظیفه اجباری ندارن ، نزدیک به 20 کشور اصلا نیروی دفاعی ندارن ، حدود 10 کشور نظام وظیفه بدون صلاح دارن ، حدود 17 کشور نظام وظیفه اختیاری دارن و حدود 24 کشور در دنیا هستند که نظام وظیفه اجباری بالای 18ماه دارند که ایران توی این دسته در کنار اسرائیل و مصر و تاجیکستان و سومالی و تایلند و گینه و موزامبیک و .... قرار میگیره!
دوستان یه سر برن توی ویکی پدیا کلمه سربازی رو سرچ کنند اونوقت حق رو به دوستمون مرتضی میدن! (2041544) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۱۶:۵۷
بله ، حق با شماست . سربازی به شیوه موجود در ایران به سر آمده . یک ارتش 200 هزار نفری مجهز و آماده بهتر از یک ارتش 1 میلیون نفری بدون تجهیزات و آموزش لازم است . ولی طول می کشد تا دوستان بفهمند . باید یک بار کشور تا مرز فروپاشی پیش برود تا بفهمند :| (2041609) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۴۱:۴۱
جالب تر اینکه یک عده ساده، امضا جمع میکنند برای این تروریست ها که سربازان را امضا کنید. آقای پرستوی و بقیه دوستان.
بهتر بود امضا ها در جمع ممنوعیت ارسال سربازان وظیفه به مرز جمع میشد (2040666) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۷:۰۷
اگر سربازان از کیان میهن دفاع نکنن شما میرین دفاع کنین؟
هرچند مرزبان شهید کادری بود و سرباز نبود. (2040863) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۱۷:۰۲
همون شما که تو خونه سازمانی نشستی و سرباز بیچاره رو فرستادی تو دل دشمن ! (2041610) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۸:۵۷
زرنگ خان ، امضایی که میگی جون اون سربازای گرفتار رو نجات نمیده. اولویت ها رو بفهم. (2040870) (alef-13)
 
توحید
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۰۵:۰۱
ما که هر جا رسیدیم داد زدیم این امضا بازیا کار اشتباهیه و کاملاً طنزیه
زور زدیم که همین جمله نویسنده رو بگیم که تروریست ها زبون سلاح می فهمن نه زبون دیگه،
حالا باز کش بدید این موضوع رو ، اون چهار تای دیگه رو هم بفرستن اون دنیا (2040939) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۴۷:۱۷
نادان! يارو كادري بوده نه وظيفه (2041025) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۴۹:۲۲
توهین نکن دوست عزیز
اونی که شهید شده کادری بوده ، 4تای دیگه که دستگیر شدن سرباز وظیفه هستن! (2041551) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۱۷:۵۲
نادان همه وظیفه هستند !! (2041614) (alef-13)
 
ساروی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۰۶:۵۸
دوست عزیز: اونی که شهید شد درجه دار پیمانی و 4 تا دیگه سرباز وظیفه (2042527) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۱۸:۲۵
دانا ! اگر خدمت رفته بودی می فهمیدی در نقاط مرزی معمولا یک کادری وجود داره و باقی وظیفه هستند . عجله نکن بزودی سربازان بیچار وظیفه هم شهید خواهند شد تا دل شما خنک شود (2041616) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۰:۰۹:۱۶
همه سرباز وظیفه بودند.
منظور این هست که با امضا بازی و این حرف ها مثلا یک گروه تروریستی، گروگانش را آزاد میکند؟
این همه نیروهای نظامی و موتور سوار و غیره که در 1388 دیدیم توی خیابان، چرا توی مرزها نیستند، فقط برای اعتراض مردم به نظام، آماده باش هستند؟!!! (2042118) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۱۲:۰۰
امضا واسه بیدار کردن سازمان ملل و بازتاب بین المللی بود!
مردم که نمی تونن اسلحه بردارن حمله کنند پاکستان!! (2041704) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۴۲:۰۱
دو راه است، یا راه افرادی پوتین و مشت آهنین ، همان راهی‌ که در چچن بکار بست و هنوز هم به سر انجام نرسیده، و یا راه تعقل و تدبیر، قرار دادن انتخاب بین بد و بدتر، همان راهی‌ که چین، ترکیه به کار بستند و بهتر به نتیجه رسیدند، اگر اناه هیچ انتخابی ناداشته باشند طبیعی‌ است که به انتحار روی خواهند آورد. اگر ما به آنها شانس انتخاب دادیم و باز هم راه بد را رفتند، با جواب بات تر ما روبرو بشوند، ولی‌ قبل از آن امتحان کنیم. (2040667) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۷:۳۸
راه سومی هم هست، راهی که امریکا رفت! (2040868) (alef-13)
 
روحی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۲:۴۴
ببخشید راهی که امریکا راه جنگه اگر ایران به هر کشوری حمله کنه از هر جایی داد و فریاد هایی بلند میشه اون سرش ناپیدا . نمیشه که ! (2040998) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۱۸:۵۹
آمریکا با پهباد تروریست ها میزنه ! (2041619) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۱:۰۳:۵۶
راستی بهبادهای ساخت ایران کو نکونه همش تبلیغات بود (2042433) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۰:۱۱:۲۲
تنها جایی که وقتی آمریکا به تروریست ها در پاکستان حمله میکنه، سر و صدا میده و اعتراض میکنه همین صداوسیمای خودمون هست وگرنه، همه مردم جهان از نابودی تروریست ها خوشحال می شوند.
آمریکا هرگز منتظر اجازه ی دولت بی عرضه ی پاکستان برای پاکسازی تروریست ها نمی شود (2042124) (alef-13)
 
روحی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۲:۵۷
ببخشید راهی که امریکا راه جنگه اگر ایران به هر کشوری حمله کنه از هر جایی داد و فریاد هایی بلند میشه اون سرش ناپیدا . نمیشه که ! (2041000) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۴۸:۲۰
عقل حكم مى كند اسلحه به دست شويم.
ترس حكم مى كند زمان از دست بدهيم! (2041028) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۴۳:۳۶
احسنت بر شما. حرف حق را گفتی. امیدواریم به حق حضرت زهرا (ع) بقیه سربازان هر چه زود به دامن وطن برگردندند. (2040671) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۴۴:۱۰
تروریست ها ، نه زبان دیپلماسی می فهمند و نه خنده ! تا کی باید تاوان این دیپلماسی ضعیف را پس بدهیم ؟ به چه قیمتی ؟ اگر فلان آقازاده معروف گروگان گرفته می شد ، بازهم به بهانه تعامل ! تعلل می کردید ؟
اگر عقلانیت اینگونه است ، ما نخواستیم . (2040673) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۴۵:۲۲
از آب گل آلود خوب بلدید ماهی بگیرین ها!!! باز شکر که دیپلماسی قوی رو هشت سال تمام دیدیم (2040785) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۱۹:۴۸
دیپلماسی افزایش تحریم ! (2041620) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۵۲:۲۴
چرا همیشه به دنبال ضربه زدن به دیپلماسی کشورید؟
چرا نمی گویید سپاه در این خصوص چه کرده سپاه بعد از جنگ تا به حال چه کارنامه درخشانی به ملت ارائه داده است آیا وظیفه سپاه نصب بنر در خیابان وزنده باد ومرده باد است یا حفظ تمامیت کشور ؟ارتش در این خصوص چکار کرده است آیا ملت حقوق نظامیان را پرداخت می کند که این حضرات در پادگانها استراحت بکنند ؟در جنگ هشت ساله نیروهای مردمی بیشترین زحمت جنگ را کشیدند براستی اگر این نیروهای نظامی با آن همه ادعا توان برخورد با چند مزدور وطن فروش را ندارند چرا این همه ملت باید برای آنها هزینه کند؟
الف شهامت درج این مطلب را داشته باشد (2040796) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۳:۳۸
سپاه چه باید می‌کرده وقتی به او اجازۀ برخورد داده نشده؟! (2041001) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۱۱:۳۲
خب واسه شما که چشم هایت رو بستی خدمات سپاه قابل لمس نیست .
فایده ای هم ندارد برای شما توضیح بدیم چون شما عده ای اجیرشده اید که فقط اهداف مغضرانه را با هماهنگی دنبال می کنید . (2041098) (alef-13)
 
محمد از کرمانشاه
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۰:۳۷:۲۳
دوستان من خود بیش از هفت سال از ایام جنگ را در سپاه کردستان وجبهه های جنگ بوده ام وسپاه را از نزدیک می شناسم لطفا" هزینه های چند هزار میلیاری نهادهای نظامی بعد از جنگ را کنار خدمات این آقایان مقایسه کنید بعد به صحت گفته های من پی خواهید برد در ضمن متاسفم برای دوستانی که حرف منتقد را با اجیر شده دشمن پاسخ می دهند نه دوست من حقیر بیش از هشتادواه را در کردستان وجبهه های جنوب سپری کرده ام وبا کمال افتخار خود را سرباز وطن می دانم وانتقاد از کمکاری نیروهای مسلح نفی خدمات آنها و نظام نیست (2041813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۰:۲۳:۳۱
تو که حتما راست می گی !!! (2042383) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۲۸:۲۷
امنیت کردستان هم دیپلماسی ایجادش کرده و سپاه بیکار بوده؟؟؟؟ (2041264) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۰:۴۳:۵۸
من از روز اول جنگ در کردستان بودم وخدمات سپاه وارتش در کردستان بر کسی پوشیده نیست چون من خود از نیروهای کادر سپاه کردستان بوده ام دوست خوب من سپاه بعد از جنگ تمام هزینه ها را کنار خدمات انجام شده کنار هم بگذارد وبه ملت گزارش کار دهد منظور من نفی خدمات سپاه وسایر نیروهای مسلح نیست بلکه روشنگری این دوستان در قبال وظایف محوله وآنچه قانون اساسی به عهده آنها گذاشته وانچه که این دوستان در حال حاضر به آن همت می گمارند می باشد (2041818) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۲:۱۲:۳۰
اگه می شد هزار بار بهت مثبت می دادم (2043802) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۲:۴۰:۴۹
اسمش روشه : سپاه پاسداران انقلاب اسلامي , يعني وظيفه اش دفاع از انقلاب اسلاميه و از انقلاب اسلامي پاسداري ميكنه , قديما براي مرزباني نيروي ژاندارمري وجود داشت كه با كميته ها و شهرباني ادغام شد و نيروي انتظامي بوجود اومد . الان مشكل دقيقا برميگرده به نيروي انتظامي , به سپاه و ارتش هيچ ربطي نداره . (2044150) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۷:۲۹
البته تروریستها نه زبان دیپلماسی را می فهمند نه زبان زور چند ماه پیش بود که یه تعدادی اعدام شدند ولی تاثیر نداشت البته زبان زور برای خنک شدن دل مردم موثر هست ولی تاثیری بر آنها ندارد. (2040865) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۴۹:۴۶
چه بسا اگر اونها اعدام نمى شدند ٥ نفر گروگان ٥٠٠ گروگان نمى شدند؟ (2041029) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۱:۰۳
اين همان استدلالهاي احمدي نژادي است كه مي گفت اگر كسي جز من رييس جمهور بود، وضع اقتصاد از الان وخيمتر مي شد. نه آقا، خون را با خون نمي توان شست.
وقتي كه سه توريست آمريكايي را به گروگان مي گيريم كه مثلا به صورت غيرقانوني به خاك كشور وارد شده اند، آن وقت نمي توانيم در برابر به گروگان
گرفته شدن سربازانمان حرفي بزنيم. (2041197) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۰۴:۳۳
توریست !!!!؟؟؟؟؟ جاسوس ...نکنه باهاشون همدست بودی ؟ (2041584) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۵۸:۰۶
اگر جاسوس بودند چرا آزاد شدند؟ (2041772) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۱:۳۹:۵۰
به خاطر اینکه اطلاعات استفاده لازم رو از اونها انجام داده بود . (2042254) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۴۸:۴۷
این اتفاق، توان سیاستهای تفرقه اندازانه خودمان است، نه دیپلماسی دولت تازه روی کار آمده... این نشانه ضعف کلیت جامعه و حکومت، در جذب گروهی از مردم همین سرزمین و تبدیل آنها به تروریست است. (2040913) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۸:۰۷
دقت كرديد چند ماهيست همه چيز در اين كشور مهم شده؟ جان مردم، محيط زيست، هواي آلوده، فرهنگ و...!!! چقدر ما آدماي خوبي هستيم (2041050) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۵۴:۳۸
آقا زاده ها تو آمريكا هستند .اونجا چي كار مي كنند؟ (2041763) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۴۴:۱۵
باید به خاک و خون کشیدشان (2040674) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۳۲:۱۴
به نظر شما کسی یافت میشود که این کار را انجام دهد ؟!
آنم آرزوست . (2040764) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۰:۵۳
اگر دست ديپلماتها بسته شود و دست نظامى ها باز حقمان را در اين مورد خواهيم گرفت. (2041031) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۴۵:۲۹
مساله را با تعقل پی‌ گیری کنیم، چرا این مسائل ۱۰ سال پیش نبود، ولی‌ در ۸ سال گذشته که اتفاقا دولت مدیر جهانی‌ بسیار قدرتمند عمل میکرد و به اصطلاح به هیچ کس در ظاهر باج نمیداد، ما بیشتر با این مسائل روبرو هستیم، باز هم تلاش نکنیم صورت مساله را پاک کنیم. (2040678) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۴۱:۵۳
شما ریگی رو یاد تون نمی یاد (2040777) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۸:۴۵
پس چرا در سال هشت سال سیاه تاریخ (با توجه به دیدگاه شما) شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم؟!
برعکس ریگی جنایت کار هم بازداشت شد! (2040869) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۶:۳۶
چون دشمنان ایران نیازی به گروگانگیری در ۸ سال گذشته نداشتن کمتر اتفاق می افتاد زیرا میدیدند که خودمون داریم کشورمون رو خراب میکنیم.! دیگه نیازی به کارای تونا نبود!
اما الان که عربستان و اسراییل دوباره می بینند که ایران از انزوا درآمده و کم کم قدرت میگیرد شروع به انجام همچین عملیات هایی کرده اند.
۱- انفجار در مقابل سفارت ایران در لبنان
۲- شهادت ۱۴ مرزبان ایرانی (۵ ماه پیش۹
۳- اسارت ۵ مرزبان (2041008) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۲:۱۴
موافقم. هميشه افراطگرايان همديگر را تقويت مي كنند. (2041204) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۵۹:۵۹
احمقانه ترین استدلالی که تو عمرم شنیدم. عذر میخوام اگه توهین کردم ولی واقعیت رو گفتم فقط. (2041774) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۰۵:۴۰
اوا خواهر!! یعنی اینقدر زود یادت می ره؟؟ راه رو بر مردم تو روز روشن نزدیک پاسگاه نیروی انتظامی تو زابل بستن و بیست نفر رو اعدام کردند ، نکنه ماله زمان شاه بود؟!! یا انفجار اتوبوس و شهادت 20 نفر تو اون یا انفجار مسجد و شهادت فرمانده سپاه منطقه و ..... این کارها که مال ه زمان شاه نبود ماله این 6 ماه هم نیست.
بگذریم ، همیشه زمینه مساعد امکان حرکات تروریستی رو مهیا می کنه و لذا فقط نباید به لاف زدن و ارسال نیروی نظامی و .... تکیه کرد در اون منطقه باید کار فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و امنیتی انجام داد و در کنارش نسبت به استحکام مرزها و استفاده از نیروهای نظامی برای امنیت مرزها اقدام نمود. (2041078) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۵۹:۳۷
سردار شهید حنیفه درستی و ده ها سرباز و بسیجی در درگیری های شمالغرب کشور، در همان دوران شهید شده اند. یادتان نیست؟ (2041298) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۳۵:۴۰
شاهد این اتفاقات نبودیم ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!همین 3-4 سال قبل که توی همین سراوان 15 سرباز رو ربودن و همشونو اعدام کردن چی بود؟!!!!!!چندین بمب گذاری گروهک ریگی در زاهدان و سرباز و چابهار چی بود؟؟!!!!!حادثه تاسوکی چی بود؟؟!!!!!منفجر کردن اتوبوس سپاه در زاهدان چی بود؟؟؟!!!!!!!اینا همه در 6-7 سال قبل رخ داده ها (2043595) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۹:۴۱
دوست من گرونگانگیری تو این دولت اتفاق افتاده به خدا انصاف چیز بدی نیستا (2040876) (alef-15)
 
روحی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۴:۱۸
بله این موافقم اگر این اتفاق در دولت های دیگه اتفاق میافتاد چه فریاد هایی بلند میشد حالا تمام مشکل شده دیگران ! (2041004) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۳۲:۵۶
اگر سپاه میتونه تروریستها رو بدون آَسیب رساندن به مردم عادی بکشه مشکلی نیست ولی اگه منظور نویسنده اینه که ما هم مثل آمریکا عمل کنیم و به پاکستان لشکر بکشیم براش متاسفم
من مطمئنم مسئولین به فکرند و همه این حرفای کودکانه خیلی زودتر به ذهن اونا هم رسیده (2040886) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۴:۱۲
اين نتيجه اعمال دولت لبخند است!
خفت از اين بالاتر؟
دشمن در خانه ماست در حالي كه وزير اطلاعات دولت تدبير، تو مجلس بچه باخودش مى بره جنجال درست كنه!
(2041038) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۵:۵۸
هيچ وقت اون عيدي كه ملوانهاي انگليسي را مثل موش كثيف گرفته بوديم، انگليس توي سازمان ملل جيرجير مى كرد را يادم نمى نره
ياد باد آن روزگاران ياد باد! (2041043) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۱:۱۰
این رجز خوانی باید زمانی صورت بگیره که ما هم توانی مثل انگلیس داشته باشیم .این ها مسخره است (2041199) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۴:۱۲
آن جير جير نبود. تهديد نظامي بود كه به خاطر آن تهديد، دولت ما كوتاه آمد. دستگيري ملوانهاي انگليسي هم اشتباه بود.
وقتي ما از ديگران گروگان مي گيريم، توقف نداشته باشيم كه ديگران از ما گروگان نگيرند. (2041210) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۵۵:۴۹
آره همون تهدید که نامه فرستادن وزارت خارجه بریتانیییییییاییییی حقیر عذرخواهی رسمی کرد!
هرچی بود بهتر از وضع حالا بود (2041672) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۲۵:۰۶
و البته بعد از چند روز ، با سلام و صلوات و کت و شلوار های آنچنانی و فرش دستباف و پسته اعلا و صد البته بدرقه گرم دکتر احمدی نژاد ، راهیشون کردیم تشریف ببرن (2041260) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۵۴:۳۵
کت شلوار هاکوپیان و بدرقه رئیس جمهور یه روز بعد از تهدید بلر رو هم یادت میاد؟ (2041293) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۴۹:۳۲
کاش من جای اونا بودم !! دم عیدی یک دست کت و شلوار و چندکیلو آجیل گیرم میومد ! (2041666) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۵:۱۹:۳۴
بعدش هم با کت و شلوار و بدرقه رئیس جمهور مهرگستر بدرقشون کردیم!!!!! (2041328) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۵:۴۰:۴۴
آره ... بعد مثل يه موش تميز با كت شلوار هاكوپيان و صنايع دستي سوغاتي پرشون دادن رفت هم يادمون نميره ...
ياد باد آن روزگاران ياد باد !!!! خخخخخ (2041346) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۵۷:۴۱
لااقل ثابت شد موشن!
الان که فعلا ما موشیم و 4 تا تروریست شیر!
به برکت دولت تدبیر و امید (2041679) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۶:۱۲:۳۹
بعدشم با کت و شلوار و احترام بی نظیر با تواضع بسیار انها را به کشورشان فرستادیم.اره خوب یادمونه! (2041405) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۵۹:۴۹
بله پس یادت بمونه 4 تا تروریست هم امروز مثل آب خوردن شهروندان ما را می کشن
وزیر ما بیانیه می ده
گندش را در آوردن
این را به یاد داشته باش آقای حافظه! (2041684) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۰:۵۳
بله!!! بقیه شم یادته که بعد از تهدید انگلیسی ها با سلام صلوات و بدرقه و کت و شلوار و با بدرقه رسمی رییس جمهور وقت همون ملوان ها رو فرستادیم رفت!! یاد نباد آقا یاد نباد (2047349) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۴۹:۵۶
با نظر نگارنده نامه موافقم. با هرکسی باید با زبان خودش صحبت کنیم.این تروریستها زبان منطق نمی فهمند.اگر قرار باشد هرکس و ناکسی اسلحه بردارد و امنیت کشور را بر هم بزند که سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.از مسئولان و سربازان گمنام و پاسداران غیور تقاضا دارم که جواب احسنی را به این گروه و حامیانش بدهند انشا الله (2040685) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۵۰:۰۵
تا ما نیز مانند آمریکا از استاندارد دوگانه استفاده می‌کنیم، این مسائل نیز متاسفانه پیش خواهد عمد، اگر مبارزه انتحاری بد است که هست، باید در همه جاها بد باشد، در ایران بعد ولی‌ در فعلا جا شهادت طلبانه، اگر حمایت از تممیت عرضی همه کشورها واجب است، چه در سوریه، چه در اوکراین، اگر دیکتاتوری بد است، چه در بحرین، چه در کره شمالی، اگر استفاده از ماهواره ممنوع است، چه برای صدا و سیما چه برای من و تو!... اگر آمریکا خطا می‌کند، دلیل ندارد ما هم خطا بکنیم. (2040686) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۵۷:۰۵
مطلب خوبی بود. به هر حال در درجه اول مسئول حمایت از سربازان بر عهده نظام است. اگر کوتاهی کنه، کل نظام زیر سوال رفته. وقتی اسرائیل برای آزادی 1 سرباز حاضر به آزادی بیش از 1700 فلسطینی ( بی گناه) می شود می خواد به سربازانش بگهما تا کجاها پشت شما هستیم.
حالا ما که مسلمونیم. شاید هزینه اش بالا باشه اما اگه ارتش و سپاه وارد عمل بشن کار درستی کردند.
ما اختلافات سیاسی زیادی داریم اما در مقابل کسانی که می خوان به کشور و مردم دست درازی کنند همه یک صدا میشیم. (2040696) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۸:۲۷
بايد گشت و ديد كي مانع شده است ، برخورد بشه با اون هر كي مى خواهد باشد مهم نيست، وزير است مهم نيست بايد با او برخورد بشود.
نه اينكه كل نظام رازير سوال برد (2041053) (alef-13)
 
حمیدرضا اقبالدوست
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۰۲:۵۰
(فره ایزدی)

نام ات در ذهنم موج بر می دارد

با جمشید به یاد شاه اساطیری ایران زمین می افتم

که نوروز را بنا نهاد

که در نوروز تو را کشتند

و دانایی فر

مرا به یاد اوج جهالت این قوم می اندازد

که به نام جیش العدل

سر بی گناه بر دار کردند

گویی که از دانایی وشکوه

از فر ایزدی این مرز و بوم

از آیین اجدادی چند هزار ساله

و از دین محمد(ص)

هیچ بویی نبرده اند (2040698) (alef-13)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۰۳:۱۷
می میخوام ببینم پاکستان جز ناامنی برای ایران چی داره که ما نباید قطع ارتباط کنیم باهاش...
مناسبات تجاری ما در پایین ترین حد خودشه (نزدیک ۵۰۰ میلیون) و هیچ وقت هم خوب نشده...
کارو بدن دست سپاه پاسداران تا قلع و قمع کنه این تروریستها رو... (2040699) (alef-10)
 
هادي از طبس
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۴۳:۳۳
پاكستان بزرگترين معظل براي امنيت شرق ايران شده شمارا بخدا با اين كشور خرابه بي در و پيكر قطع رابطه كنيد و مرزها را ببنديد و از مسئولين سئوال كنيد نقطه صفر مرزي بايد يك گروهبان با 4 تا سرباز مستقر باشند يا افراد با تجربه به نظر من مسئول جان اين افراد فرمانده نيروي انتظامي است. (2040905) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۳:۴۱
راستش پاکستان رفیق قهوه خانه ای ایران است کشور دوست و برادر چکار کنیم که تف سر بالاست دیگه ببخشید کلمه ی رساتر پیدا نشد (2041002) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۰۵:۲۸
بله وارد خاک پاکستان سوید! این همان چیزی است که عربستان می خواهد. (2040702) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۵۹:۳۰
من هم فکر می کنم اقدام بعدی ایران در صورت حمله، منجر به واکنش کشورهای دیگری می شود و ممکن است تمام این ماجرا را چیده باشند تا ایران اقدام نظامی کند و بعد آنها هم اقدامات خودشان را با وجهه ای مشورع دنبال کنند. مشکل دنیای سیاست همین است که شما در آن واحد باید به چندین و چند احتمال و فاکتور فکر کنید تا بتوانید نتیجه درستی بگیرید. چیزی که نویسنده این مطلب چندان به آن توجهی نداشته است (2040816) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۱۲:۳۸
واقعا باید تاسف خورد برای قانون سربازی که یک سرباز رو دو ماه اموزش میدن و میفرستین لب مرز که از مرز حراست کن عزیز من ایا یه جوان 18 ساله که تنها تصورش از جنگ و تیر اندازی بازی call of deuty هست رو میشه لب مرز فرستاد بهتر نیست مرز ها رو به دست ادم های کار دان و اموزش دیده نظامی داد نه سربازان!
اگر این سرباز فرزند یکی از مسئولین بود الان مسئولین چه کار میکردن؟؟
یادتونه چند سال پیش یه اماری دادند که نزدیک به 400 نفر از فرزندان مسئولین در لندن تحصیل میکنند؟به نظرتون از این 400نفر چند نفر لب مرز پست دادن؟
به نظر من باید 50 60 نفر از کماندو های اموزش دیده رو باید میفرستادیم پاکستان تا سرباز ها رو ازاد کنن (2040837) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۹:۲۵
عربستان هم باید نابود کرد!
فقط مشکل اینه باید مراقب نگرانی کدخدا بود! (2040872) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۳۵:۰۹
علامه !!!!!! لازم نكرده وارد خاك كسي شويم .... فقط كافي نيروهاي متخصص !!! سپاه و كساني كه منم منم ميكنند واقعا از مرزهاي ما در برابر اين انگل ها و قاچاقچيان مواد مخدر حفاظت كنن !!!! همين (2040891) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۹:۱۹
شما جاسوس ايران تو عربستان بودي؟ (2041055) (alef-13)
 
Ub
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۰۶:۱۷
دوست عزيز اولا اونچه ايران به عنوان پهباد نشون ميده هيچ ارزش جنگي نداره و توان حمل و بكار گيري سلاح نداره، يك چيزي مثل هوا پيما هاي مدل كه حالا دوربين هم داره و يك كم پيشرفته تر و البته خيلي خيلي خيلي گرون تر، هدفش هم همون نمايشگاه بازي است و توجيه بعضي چيز ها.. دوما مي گي چكار كنند؟ به داخل پاكستان حمله نظامي بكنند؟ دنبال جنگي؟ شما فكر كردي راست راستي ما ابر قدرت نظامي شديم؟ (2040704) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۰۷:۴۷
خداوند جمشیدمان را رحمت کند و بقیه را خودش نجات دهد که از این "مسئولان" لشکری و کشوری گویا نباید امید داشت. (2040707) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۰۸:۱۴
تو خبر خودم یه کویر نورد بر اثر رفتن روی مین وسط کویر لوت کشته شده.

مسئولیت این با کیه؟ چرا نیروی انتظامی جواب نمی ده؟ اصلا نیروهای مسلح ما جغرافی بلدند؟ مین رو بهتر نبود لب مرز میذاشتن؟ (2040708) (alef-13)
 
سورانه
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۰۹:۱۶
برای کشته شدن این مرزبان متاثرم اما راستی مرزبانها چطور ربوده شدند؟؟ چه کسی باید مواظب مرزبانان غیور باشد تا ربوده نشوند؟ وشما نگارنده قلم بدست فکرت را پالایش کن بعد قلم بزن ! درتمام کشورهای همسایه مرزبان و مرزبانی وجود دارد وظیفه مرزبان ها هم روشن است حالا التماس کنیم آقای پاکستان ببخش مرزبانهای ما حواسشون نبوده گیر آدم بدها افتادند !! تو پاکستان مسئول جانشان هستی !یا تکلیف می کنی عملیات قلدر مئابانه با منش آمریکا یا شیوه تروریستهای پست انجام شود! تو خودت حاضری سلاح بدست با بقیه راه بیفتی یا فقط برای دیگران تجویز می کنی؟؟ (2040710) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۰:۴۶:۴۱
فقط همین نظر درست است.بقیه نظرها بدرد .....می خورد. (2042419) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۰۹:۴۴
برادر من حتی اگه مقصر هم باشن مجازاتشون مرگ نیست
شمام لطف کن برای توجیح دولتت هر حرفی رو نزن (2043567) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۳:۴۹
متاسفانه فقط در کشور ما حرف و شعار داده میشود صبح تا شب فقط شعارمیدهیم و مرگ بر فلان و بهمان می گوییم یا دوستان از دیوار سفارت انگلیس بالا میروند یا به کوی حمله می کنند نیروهای نظامی هم مشغول امور سیاسی هستند.موقع عمل هم که فرا میرسد کلا ما عملی نمیبینیم.
تا کنون این نوع گروهک های تروریستی فجایع زیادی افریده اند اما متاسفانه معلوم نیست چرا دوستان برای سرکوب اینها حرکتی نکرده اند (2040714) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۰۱:۲۴
عقده گشايي سياسي نكن
اين گند دولت تدبير و اميد بالا امده
بعيد مى دونم اين دولت اساسا كارا مدي داشته باشه (2041065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۵:۳۶
شما که در تشخیص ناتوانی دولت ها استادید در مورد دولت قبلی با ان همه گندی که زد واکنشی نشان دادید ؟ (2041214) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۱۱:۱۶
بله خوشبختانه ما مثل شما نیستیم
حامیان دولت سابق در اشتباهاتش او را حمایت نمی کردن
این افتخار ماست (2043568) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۵:۴۶:۴۹
خوبه يه كلام هم از محمود احمدي نژاد نوشتيد ....
ولي چون خجالتيه اسمشو ننوشته كه ريا نشه ...
آخه الحمدلله قراره حرف نزنه .... ولي خوب ديگه اين زبون وا مونده بد چيزيه ..... (2041356) (alef-13)
 
milad
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۶:۴۹:۳۷
ریگی در زمان احمدی نژاد دستگیر شد درست ولی اینو هم داشته باش که همون ریگی قبل از دستگیز شدنش ۴۰۰ نفر رو کشت تا تونستم دستگیرش کنن حتی کار به جایی رسیده بود که وقشه ترور احمدی نژاد رو داشتن دوست من لطفا سیاسی حرف نزن چه این دولت چه دولت دیگه فرقی نداره تروریست ها تو شرق دارن جولان میدن و متاسفانه کاریش نمیشه کرد چون هم فرهنگ مردم اون منطقه رشد پیدا نکرده و هم با کشور پاکستان و ثهد تروریست همسایه هستیم اگر سپاه می تونست تا حالا این گروه های دروریستی از بین رفته بودن (2041472) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۴۳:۱۹
نیروهای نظامی زیر نظر دولت نیستند برادر عزیز (2041742) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۰۰:۵۰
نیرو های امنیتی که هستند! (2043243) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۴:۴۷
احسنت زیان سلاح منطق سرش نمیشه .واقعا افت داره برای کشوری به بزرگی ایران چندتا تروریست زپرتی تعیین تکلیف کنه .باید دمار از روزگارشون دربیاد تا بقیه گروهها حساب کار دستشون بیاد ودولت پاکستان هم جدی تر بشه. (2040716) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۵:۱۰
یادش بخیر وزارت اطلاعات قبل. ریگی رو مث پشه تو هوا زدن (2040717) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۵:۵۱:۵۱
اولا مگه وزارت اطلاعات منحل شده ؟

دوما اگه امثال ریگی رو «مث پشه تو هوا زدن» پس این گروگان گیرها از کجا پیداشون شد؟ دو روزه زاده شدند و تروریست شدند؟ (2041363) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۱۹:۰۶
منظور حسین اینه که وزارت اطلاعات باید مث قضیه ریگی عمل کنه (2045233) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۶:۰۶
"اگر آمريكا حق انجام عمليات نظامي در دل خاك پاكستان را دارد، چرا ايران نبايد داشته باشد؟"

احسن به اون شیرپاکی که خوردی! (2040720) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۱۰:۳۱
چون قدرت امريكا از جنبه سياسي و نظامي و در سطح بين الملل با امريكا مساوي نيست (2041093) (alef-13)
 
بسیجی واقعی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۶:۲۶
عمده تقصیر ماجرای خرابکاری در استان سیستان و بلوچستان به کم کاری کشور دوست و برادر !!!!! پاکستان بر می گردد .
باید این دوست و برادر !!!! کمی گوشمالی شود (2040722) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۸:۱۷
پس کجایند این پهپاد های شناسایی تولید داخل ؟؟؟!!! (2040728) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۸:۳۰
نیروی انتظامی مقصره نه وزارت خارجه (2040729) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۹:۰۹
فرماندهانِ این سربازانِ وظیفه باید به اشد مجازات برسند . (2040732) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۱۹:۳۱
به شهادت رسيدن فرزند اين مرز و بوم نشان دهنده بي تدبيري مسولان را ميرساند اگر تا13 فروردين بنا به ادعاي تروريستها اگر عملي شود بايستي مسئولان رده بالاي نيروي انتظامي و شخص وزير امور خارجه استعفا دهند (2040733) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۰:۱۵
پاکستان باید گوشمالی شود . (2040736) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۰:۵۶
مرزها را به دست ارتش غیور بسپارند نه مرزبانی نیروی انتظامی . (2040739) (alef-13)
 
غلی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۰:۱۹:۲۲
برادر وظیفه ارتش مرزدازی نیست (2042133) (alef-13)
 
نظامی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۲:۰۶
اگر به جای فرمانده هان ارشد نیروی انتظامی بودم ؛ بلافاصله استعفاء میدادم . (2040741) (alef-13)
 
محبی / قم
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۴:۵۱
مخفیگاه جیش العدل باید توسط ارتش ج ا ا مورد تهاجم قرار گیرد .
حتی اگر در خاک پاکستان باشد .
مگر ترکیه به مخفیگاه پ ک ک در خاک کردستان عراق حمله نکرد ؟
کمی یاد بگیریم و جگر شیر داشته باشیم . (2040749) (alef-13)
 
اي داد
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۵۰:۲۶
ماقدرت نظامي نداريم...
همش شعار بود... (2048583) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۶:۱۲
ما ضربات اساسی از این کشور پاکستان خورده ایم .
باید ضرب شصت خودمان را به پاکستان بچشانیم . (2040752) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۱:۰۷:۳۹
داداش یواشتر
پاکستان بمب اتم داره هااااااااااااااا (2042438) (alef-13)
 
محمدی از تبریز
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۷:۴۲
صرفا" باید مسئولیت گشت ارشاد را به ناجا سپرد و لا غیر !!!!! (2040755) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۸:۱۵
بنده نگرانی شما عزیزان رو درک می کنم و مطلبی رو که روز گذشته آقای توکلی مرقوم داشتند بیانگر حس برادری شما بزرگواران است. ولی اگر قرار باشه که تروریست ها رو آماج حملات نظامی قرار بدهیم دیگه نباید امیدی به بازگشت سربازان عزیز داشته باشیم.
هر گونه تحرک نسنجیده ای بهای زیادی را به دنبال خواهد داشت و مطمئن باشید که دلسوزانی هستند که این سربازان عزیز را همانند فرزندان خود می دانند و از هیچ کوششی فرو گذار نخواهند کرد. (2040756) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۸:۳۶
واقعا کشور عربستان سعودی مسوول اینگونه عملیات هستند. دولت محترم نیز باید به مردم خوب بلوچستان بیشتر توجه کنند. واقعا محروم ترین جای ایران است. به داد اون مردم برسید خواهشا (2040757) (alef-13)
 
ساکن خ پیروزی تهران
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۲۹:۳۷
بنده به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه برقراری امنیت ، نمره 5 از 20 میدهم . (2040759) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۳۰:۵۶
استعفا دادن ، برای فرماند هان تهران نشینِ نیروی انتظامی از نان شب واجب تر به نظر می رسد . (2040760) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۴۲:۴۹
سلام !
این فرمانده نیروی انتظامی که فقط نماد شده توی کشور و وقتی نمایشی باشه میاد و نظرش رو میگه کجاست ؟
برادر من این پول های نفتی که فروختی پس چی شد ؟ مسولانی که اجازه میدن همچین اتفاقی بیافته و فرماندهی که باید از جان و ناموس و خاک کشورش محافظت کنه به راحتی دست به تجارت میزنه معلومه مرز بهتر از این نمیشه !!!
من از کمیسیون امنیت ملی میخام حتما این کار رو بدن به سپاه تا ببینن چطور میشه آزدشون کرد ... (2040780) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۴۵:۰۴
همه مشكلات از جنايت هاي عربستان سعودي است . تاريخ شبه قاره هند تندروي ندارد . اين از پول ها و تبليغات كثيف سعودي است . بايد اين شجره پليد را از بنيان كند . (2040783) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۴۵:۱۳
پاسخگو باید فرماندهی باشد که نیروهای تحت امرش چنین بلاتکلیف و بدون آموزش و تنها در یک چادر بدست حوادث سپرده شده اند.دنیا از قانون جنگل پیروی نمیکند که ما فارغ البال هرچه خواستیم انجام دهیم .مرزهای شرقی ما بعد از اینهمه هزینه کردن هنوز آسیب پذیر است . این وظیفه دیپلماسی ما نیست که با چند تروریست وارد مذاکره شود بلکه وظیفه نیروی انتظامی است که باید راه تروریستها را در سرحدات کشور ببنددو از پرسنل خود حمایت کند . . (2040784) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۴۶:۳۱
آن يك مشت تروريست پاكستان و عربستان و كل شوراي همكاري خليج فارس را پشت سر خود دارند .
امروز اشتباهي را در برابر عربستان مرتكب مي شويم كه سالها در مقابل امريكا انجام داديم ، قهر با عربستان مشكلي را حل نمي كند . (2040786) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۴۸:۲۲
کسی می دونه مولوی عبدالحمید چرا محکوم نمی کنه؟ (2040787) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۰۸:۱۷
محکوم کرد شما خواب بودی (2041591) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۰۲:۵۷
لابد تو در گوش شما گفته! (2041691) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۵۰:۴۵
مشکل در کشور ما اینست که نهاد تصمیم گیرنده مشخص نیست و نیروهای نظامی در اختیار دولت نیست. دیپلماسی با یه گروهه و امکانات نظامی دراختیار گروه دیگر (2040789) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۰۴:۰۰
نه خير آقا مشكل اينه كه همه تو كار هم دخالت مى كنند مثلا وزارت خارجه تو كار نيروي هاي نظامى، نظاميون تو كار وزارت خارجه (2041075) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۵۲:۲۵
اما سوال مهمتر را نپرسيديد :
چرا سرباز غير متخصص و از آن مهمتر بي انگيزه به مرز فرستاده مي شود ، آن هم مرز افغانيتان و پاكستان ؟
چرا خانه هاي سازماني در تهران مملو از درجه داران هستند اما سربازي كه هر روز منتظر "رهايي" از خدمت است بايد به مرز برود ؟
جايي كه وجود تروريستها كمتين مشكل آن است ؟ (2040797) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۵۸:۱۷
عربستان و دیگر دشمنان ایران منتظر تعرض به خاک پاکستان هستند تا بهانه گیرشون بیاد برادر. (2040811) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۰:۵۸:۳۴
یعنی چی که مرد؟؟
به شهادت رسید (2040813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۰۱:۰۱
درست است که بعضی کشورها قوانین بین المللی را اجرا نمکنند وبه داخل کشور دیگری نفوذ میکنند وعملیات نظامی انجام میدهند ولی عکس العملی از آن کشور بصورت عملی نمی بینند ولی مطمین باشید یا آن کشور از نظر نظامی بسیاز ضعیف است یا با آن هماهنگی قبلی برای چنین عملیاتی شده است. ورود ما به کشور پاکستان برای عملیات نظامی به همین سادگی نیست. وعمل به ان دست ارگانی نظامی بصورت خود سر هم امکان ندارد مگر این که شورای عالی امنیت با مجوز رهبر معظم چنین مجوزی صادر کند. (2040817) (alef-13)
 
انزلی چی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۰۲:۳۷
خجالت بکشید از این بازی کی بود کی بود من نبودم .حالا سر خفت کردن ریگی و اون داستان عجیب نعل کردن پشه تو هوا !, چپ و راست هر کی افتخار دستگیری اون شیطان رو به خودش می چسبوند..یه جو حس وطن پرستی ... گاهی حسرت چنگیز خان رو می کشم که واسه ی یه تاجر نفله ایران رو به آتیش کشید . الانش هم اگه این کار رو با یه اسرائیلی آشغال می کردن می موند ادا اطوار دیپلماتیک راه مینداخت یا .... .لا اله الا الله ... اعصاب واسه آدم نمی زارن اینا...معذرت می خوام از تندیم شرمنده.. (2040818) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۰۴:۵۵
اینکه گفته می شود در حالی مذاکرات برای آزادی سربازان به گروگان گرفته شده ادامه داشته و توافقاتی نیز شده است اما یکی از عوامل گروهک تروریستی ناگهان در زندان می میرد یا اعدام می شود هم مساله ای قابل تامل و بررسی است. (2040822) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۰۵:۱۸
عجب صبری خدا دارد (2040825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۰۹:۵۸
دوستان فقط زورشون به چهار تا دختر و پسر توی خیابون میرسه یا فقط برا بالا رفتن از دیوار سفارت و چهار تا دیپلمات غیر مسلح یا حمله به کوی و زدن چهار تا دانشجو و کتک کاری هموطنشون زرنگ هستند پای درگیری با ادم مسلح که میشه کلا مساله عوض میشه (2040831) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۴:۵۶
نیروی انتظامی تا خودشو دیده دستش کلت بوده وکلاش وطرف مقابل آخرش قمه داشته!حالا که اون طرف هم مسلحه اوضاع همینه که هست! (2041042) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۱۴:۵۳
عربستان و اسراییل منتظرن ایران بابت این موضوع اقدام نظامی کنه تا ما رو درگیر یه جنگ تمام عیار کنن تو شرایط موجود اقدام نظامی منطقی نیست والا واسه نیروه های اطلاعاتی و نظامی ما پاکستان و جیش العدل عددی نیستن (2040840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۱۷:۰۲
دولت پاکستان دست پرورده عربستان است و با پول عربستان اینکارها را انجام می دهد. (2040843) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۳:۱۹
تنها کشورهای قوی هستند که با زبان زور با تروریستها حرف می زنند اگر یک تروریست یک امریکایی را در هر نقطه جهان از بین ببرد دستگیرش می کنند و مجازاتش می کنند حالا در مرزهای انها کسی جرات فکر کردن افکار تروریستی را ندارد ولی تروریستها می توانند در هر نقطه از کشور هر کاری دلشان خواست انجام دهند چونکه کشور جهان سومی نه توان از بین بردن تروریستها را دارند و سیاسیون با رقابت های انتخاباتی و جمع کردن رای قصد ضربه زدن به این تروریست ها به قول عمویم که اول انقلاب برای توسعه مخابرات به این منطقه رفته به خاطر این این مخالفان جزو هیچ حزب و دسته ای نیستند به هیچ کس رحم نمی کنند چه نظامی و یا غیر نظامی همه را به فجیع ترین وضع می کشند حداقل از بخش ما چند نفر در انجا جانشان را از دست دادند یکی نظامی و یکی غیر نظامی (2040857) (alef-13)
 
مرز پاک
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۵:۵۵
مثل اینکه بعضی ها بدشون نمیاد کاربه راه حل نظامی بکشه!!!!
اونوقت تعداد خانواده های مثل سرباز شهید عزیز دانایی فر بیشتر نمیشن؟!!!
به هرروش مسالمت آمیز شده بقیه سربازها رو نجات بدبد بعد اگر واقعا فکر ی برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث تلخ دارید روشی مطمئن و قاطع برای ریشه کنی این مایه های فساد درروی زمین پیدا کنید.
هی میگید اینه روش دولت تدبیروامید؟ اینه روش سیاست لبخند و......
وقتی ریگی رو روی هوا گرفتید ، جلوگیری از بوجود امدن گروههای مشابه نباید همون موقع هم کار سختی می بود. (2040860) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۰۶:۲۴
معلوم كار بايد با راه حل امنيتي حل بشود، مگه ريگي با مذاكره به سزاي اعمال شيطانيش رسيد؟ (2041080) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۵:۵۸:۵۸
جدا تعجب میکنم.
ریگی خدا لعنت کرده اسیر دستش نبود، اگر هم گروگان میگرفت میکشت.
آدم حسابی الان جون چهارسرباز این آب و خاک دست اون حیووناست میفهمی؟
خودت دست اونا بودی هم از این راه حل ها میدادی؟!!!!
خداراشکر پست و مقامی دستت نیست وگرنه همه رو به کشتن میدادی. (2041375) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۰۹:۰۶
همین شده که امثال تو مسوول شدن!
از چیزی که سر در نمی یاری اعمال نظر نکن!
اسم عملیات رهایی گروگان به گوشت نخورده؟
می دونی اینها قصد دارن تمام اینها را بکشند
و وزارت خارجه چند وقت داره مذاکره بازی میکنه تو این مورد و در نهایت وفت را از دست داد
و تا13 فروردین جنازه بعدی را باید تحویل بگیریم
و زمان در حال گذر است و وزارت خارجه بیانیه می دهد (2041700) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۰:۰۴:۵۷
عملیات رهایی گروگان از نقطه نامعلوم؟!!!!!!!!!!!!!
همین گروگان گیری تو روسیه، یا درسفارت ژاپن در یکی از کشورهای آمریکای جنوبی سالها پیش و............... جاومحل گروگان ها مشخص بود و عملیات برای رهایی گروگان انجام میشد، الان تو میخوای کجا رو بگردی؟
اونا که ترسوتر از اینن که جاشونو مشخص کنن بعد ژست میگیری عملیات فلان وفیسار به گوشت خورده!!!!
بعد شما از کجا برات مسجل شده تا 13 فروردین همه گروگانها رو میکشن؟!!!!!!!!!!!!!! از طرفی دوست گرامی که تمام عملیاتهای نظامی و پارتیزانی با حلزون مبارک گوشهای شما حداقل یکبار جلسه آشنایی داشتند، تضمین میدهی ظرف پنج روز یعنی 8 تا 13 فروردین از ناکجاآباد با عملیات رهایی گروگان میتونن سربازها رو از دست اون وحشی ها نجات بدن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا متوچه شدی چرا مسئول نمیشی؟ (2042107) (alef-13)
 
آشنا
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۰:۵۹:۵۷
فکر میکنید اطلاعات دستگیری ریگی از کجا حاصل شد؟؟که هی پز دستگیری ریگی رو میدید.این جور اطللاعات با معامله کسب میشه(دیپلماسی) (2044047) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۳۰:۳۰
وقتی آقای ظریف گفت در حال مذاکره هستیم ٰدر حالی که می داند که یکی از این سربازها کشته شده برای خودم و برای کشور خیلی متاسف شدم! (2040877) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۳۰:۳۹
پاکستان با اون همه جانی و تروریست و یک دولت دست نشانده سلاح هسته ای داره .اونوقت ما 50 سال تو ساخت یک نیروگاه موندیم. همه هم از ما میترسن. (2040878) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۳۳:۳۵
با سلام! عزیز برادر مگه عربستان کیه آخه شماها از عربستان میترسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید عزیزانی که خواهان دوستی با منبع و منشا بدبختی مسلمان یعنی عربستان هستند و ادعای مسلمانی و شیعه بودن میکنند از آقای پوتین یاد بگیرند که سر جان و مال و ناموس مردم کشورش با احدی شوخی نداره!!!!!!!! دیدین یکماه بعد از انفجارهای مسکو چطور با دستور مستقیم پوتین بندر بن سلطان به درک واصل شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسولان عزیز کشورمان یاد بگیرند و بدانند که ارزش جان انسان اگر کافر هم باشد در نزد اسلام جایگاه ویژه ای دارد که اینکه دست روی دست بگذارند بگن فلانی به فیض شهادت نایل شد نشد کار!!!!!!!! بابا طرف زن و بچه داره و در جنگ هم کشته نشده!!!!!! تو خاک کشور خودمون ربوده شده و بر ما اعلام جنگ شده ولی ما ساکت نشستیم و حرف از دیپلماسی میزنیم... (2040887) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۰۴:۱۲
سلام عزیز دل پوتین رییس جمهور کشور شوروی سابق است ، یکی از 5 عضو شورای زور وقدرت است و ناحق وتو دارد،از طرفی او بی دین است و ما مسلمان. ضمنا" او هم در مقابل چند تروریست عاجز است.نمونه اش رابارها دیده اید که مجال بیانش نیست.کسی هم از عربستان نمی ترسد بیم از تفرقه بیشتر دین خدا وبرآورده شدن آرزوی دیرینه دشمنان اسلام است. برخورد حضرت امام(ره) را درمقابل کشتار حجاج را بیاد بیار. (2041076) (alef-13)
 
mmf
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۲:۲۶:۲۴
امام چی فرمودند؟ یادت هست یا اینکه نمی دانی درست عکس استدلال شما فرمودند. (2041973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۳۴:۴۳
باید به تدابیر مسؤلین برای نجات سربازان مظلوم خوشبین بود، باعنایت خداوند متعال ،همه ی مشکلات حل خواهند شد. تعلل مقامات غیر قابل باور است، صبور باشیم. (2040889) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۴۳:۲۵
برادران نیروهای مرزی باید از کارد و اموزش های ویژه دیده باشند نه سربازی با چهل روز اموزش که نصف این هم در مرخصی و تعطیلات ایام هفته هستند مرز مرزبان میخواهد و تجهیزات خاص خودش را نه 5 نفر با 5 کلاش یک خشاب اضافه (2040904) (alef-15)
 
نامفهوم
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۴۹:۴۳
فرض را بر این بگذاریم که دولت پاکستان بهر دلیلی مرزهای خود را کنترل نکند(یا نمیخواهد و یا نمیتواند) بنابراین این مشکل در مرزهای شرقی ما وجود دارد حالا این ما هستیم که باید دقت و توجه بیشتری در بستن مرزهای خود بر روی بیگانگان ببندیم تا از خدا بیخبران جیره خوار عربستان نتوانند وارد خاک ما شوند
ما که ادعا میکنیم فلان کشور را در مدت کوتاهی از صحنه روزگار پاک میکنیم
ماکه ادعا داریم ابر قدرت ترین ابر قدرت را در جنگ شکست میدهیم
ما که ادعا میکنیم ......
چه شده که از حفظ مرز خود با یک کشور که از لحاظ طبقه بندی میتوان انرا جزء کشورهای جهان پنجم و ششم قرار دهیم از دست یک گروهک (ونه از تجاوز نیروی نظامی سازمان یافته همین کشور جهان پنجمی)عاجز شده ایم و تقصیر را گردن دیگران میاندازیم(که البته تقصیر کارند)خودمان چه کرده ایم؟ (2040916) (alef-15)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۱:۵۹:۰۲
خدا بیامرزد سرباز شهید مان - من هم موافقم که آنها را باید با یک تاکتیک نظامی پیش رفته از بین برد با سربازان گمنام امام زمان -پهباد - جنگنده ها و ... تمام. (2040930) (alef-13)
 
کوچکترین ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۰۱:۴۴
سلام ، تمام این حرکتهای کثیف برای ورود ایران اسلامی در جهت جگ نیابتی آمریکایی هاست ، یعنی اگر ما با هر کشور دیگری غیر از آمریکا و اسرائیا درگیر شویم ، اهداف آمریکا را محقق کرده ایم و بهتر راه برخورد با این حرکتها احمقانه ترویستی هزینه وارد کردن بصورت مستقیم به رژیم صهیونیستی است ، با گروگان گرفتن یک اسیر اسرائیلی میتوان به خیلی از خواسته رسید ، اما در کنار این موضوع آسیب شناسی خودمان نیز نباید غفلت کرد ، مواردی مثل عدم آموزشهای مناسب نسبت به منطقه و سطح درگیری ها ، عدم در اختیار داشتن سلاحهای مناسب ، عدم هماهنگی بین یگانهای مرتبط با اطلاعات منطقه ایی و دوری از روزمره گیری در بین یگانها ، مثلا ما در بعضی از شاخصه های نظامی خیلی پیشرفت کرده ایم اما در موضوع لباسهای نظامی و تجهیزات انفرادی تخصصی عمل نمیکنیم ، و بعضی موارد دیگر که جایش اینجا نیست ، اما یادمان باشد میشود با هر کسی با روش خودش مقابله کرد یعنی هستند از کسانیکه در پاکستان میتوانند بصورت نیابتی برای ما کار کنند و بدون مسئولیت حقوقی و حقیقی برای کشورمان در جهت منافع ما حرکت کنند مخصوصا که گرایشهای اعتقادی و مقابله با شبکه های جنایتکار وهابی و مورد حمایت عربستان آل یهود نیز در بین بعضیها در پاکستان وجود دارد ، کاری که دیر یا زود باید به آن بیاندیشیم . (2040934) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۰۷:۱۴
نه خيلي با همه دنيا خوبيم اگه بخوايم از راه نظامي اين قضيه را حل كنيم بهانه به دست ديگران خواهيم داد. تنها راهش مذاكره و ديپلماسي فعال و خشكاندن ريشه هاي علل ايجاد اين گروههاست كه چرا اين گروههاي خشني كه به هموطن خود رحم نمي كنند بايد شكل بگيرد. (2040941) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۰۹:۲۸
ادم متحیر میشود رفتند در دل کویر لوت مین کاشتن زدن یه گردشگر رو کشتن بعد اونطرف هم مرز رو رها کردن (2040945) (alef-13)
 
رحیم
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۱۳:۱۳
اگر چه الف هیچ وقت نظرات من را به نمایش نگذاشته ولی من با این اتفاقات هم به مسئولین کنونی کشور هم به نظام بدبین شدم. در دوره ریگی مذاکره کردیم و نتیجش قتل و مجروح شدن 500نفر بود و آخر خودمان طرف را گرفتیم. اصلا کشوری که توان تامین امنیت پایتخت خود را ندارد چگونه در بلوچستان خود تروریست ها و سربازها را پیدا کند. آقایانی که جلوی درب سفارت کشورهای غربی قشون کشی می کنند اگه به فکر منافع ملی اند سفارت پاکستان را هم یه یادی بکنند. متاسفانه این چهار سرباز هم به نظر می رسد به سرنوشت دانایی دچار شوند و مسئولین کماکان محیط اطراف خود را درک نمی کنندو مذاکره ادامه دارد. پاکستان با این اقدامات از ما امتیاز می گیره. تروریست باید حتما بیاد تهران آدم بدزده تا به فکر برخورد نظامی باشید. شما که توان برخورد با یک گروه کوچک ندارید چگونه توان مقابله با دشمنانی چون اسراییل و غرب را شعار می دهید؟ باید گفت صد افسوس (2040950) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۱۴:۵۰
پس اینهمه کاماندو،نیروی ویژه،سیستم عریض و طویل اطلاعاتی کی قراره بدرد بخوره؟ غیرت مردم جریحه دار شده (2040958) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۰۷:۲۴
اگه دولت بگذارد! (2041081) (alef-10)
 
عقل کل
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۲۰:۰۳
هرکسی برای خودش تصمیم میگیره . ولی رئیس جمهور تو این بی پولی و مشکلات اقتصادی مگر اجازه داره به خاک یک کشور تجاوز کنه . اونم کشوری که بمب اتم داره و معلوم نیست دوسته یا دشمن . عاقلانه اش فعلا دیپلماسیه . خود ظریف و روحانی هم میدونن که این 5 نفر کشته میشند بزارید بعدا یک تصمیم عاقلانه تر گرفته بشه . یا علی (2040972) (alef-13)
 
یلیل
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۲۰:۵۴
خدا پدر و مادر جلیلی و مصلحی رو بیامرزه... (2040974) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۱۱:۰۹
این گروه ها هم ثمره کارهاو تندروی های همین بردارهاست چرا زمان خاتمی از این تروریستها خبری نبود؟ (2041096) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۲:۴۶
پاکستان بمب هسته ای دارد غیر از این است که بدبخت وفلک زده است ! ما ازاین دوست نما ها بیزاریم که به ظاهر دوست ولی از پشت به ما خنجر می زنند مثل روسیه پاکستان ونزوئلا و.....ماز روسیه تا کنون چه خیری دیده ایم کهاین همه بهش چسبیدیم بیائیم یک انقلاب در باور هایمان داشته باشیم که روسیه دوست ما نیست نه اعتقادی و نه فرهنگی ونه سیاسی و... (2040999) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۴:۴۶
اقای توکلی از شما که مسئول هستید بعید است ؟ کسی که در راه وطن جانش را بدهد شهید شاهدین است نه مردن اقای توکلی واقعا از مقاله تان ازرده خاطر شدم (2041005) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۴۶:۲۵
من نميدونم اينهايي كه ترس از جنگ دارن واقعا ايراني اند؟ اگه ايران ايران شد با جنگ بود. در طول تاريخ اين جنگ بود كه از ايران ايران ساخت.اگه پاكستان اندك ترسي هم از ايران داره به خاطر خاطره جنگ نادرشاهه! اينقدر لطفا ايراني ها رو ترسو نشون نديد! تو جنگ هم كه حلوا تقسيم نمي كنند. به هرحال يه عده شهيد مي شن! بايد پذيرفت اين واقعيته رو. مگه آمريكايي ها و انگليسي ها كشته ندادن! اگه انگليس و آمريكا جهان را تحت تسلط داشتند به خاطر جنگ بود. حالا ايراني هاي جنگاور رو تماشا كن! هي كامنت ميزارن جنگ نشه! بزار جنگ بشه شما عافيت طلبا بشينين تماشا كنين ببينين جووناي غيور ايراين چه بلايي سر پاكستان و عربستان ميارن! (2041023) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۱:۲۶
برادر عزیز انقدر تند نرو بقول خودت جنگ حلوا نیست اگر ما نیروی اموزش دیده داشتم کار به این جا نمی کشید از سربازی که دو ماه اموزش دیده یا ندیده از این بیشتر توقع نمیشه داشت به جای جنگ اول سرباز خوب اموزش بدهیم بعد خواهی دید کسی جرات به خاک کشور ما را دارد یا نه ؟ (2041200) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۷:۲۷
آقای حشمتی عزیز شما اگه یه کاره ای تو این مملکت بودی، مملکتو به باد می دادی!!!! یعنی باید همینطوری سر خود میرفتیم تو پاکستان ؟!!!!البته شاید در قرون وسطی این پیشنهاد شما قابل عمل بود اما نه امروز در قرن 21 (2041048) (alef-13)
 
Posare Khash
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۱۷:۰۱
یه فیلم هالیوودی هست نمی دونم دیدیتش یا نه به اسم " عملیات مرداب ".... یه عده سرباز آمریکایی رو به اسم آموزش می فرستن توی یه مرداب . داستان فیلم ، قصه کشته شدن اونهاس و آخرش معلوم میشه که کلا قصد و نیت ، حذف اونها بوده........ اصلا منظور و قصدم مقایسه نیست و نمی خوام بگم در اسیر شدن این سربازها کسی عمد داشته...... ولی با دیدن فیلم دستگیر شدن اونها ... اینکه چقدر راحت ... چقدر سریع و چقدر بدون دردسر ... دستگیر می شن ... به این فکر می کنم که اگر چه عمدی در کار نبوده ... ولی ... اونقدر کوتاهی شده که دستکم از عمد نیست ... 5 نفر که قراره مرزبان یه مملکت باشن ، قاعدتا اولش باید بتونن از خودشون دفاع کنن ... بعد میشه به اونها امید داشت که مرزبانی کنن ... توی پادگانهای آموزشی داخل شهر ها هم سربازها اینقدر راحت نمی خوابن که این بنده خداها توی نقطه صفر مرزی ، بی خیال ، استراحت می کنن و این یعنی نداشتن آموزش ، نداشتن تجربه ، درک نکردن درست خطر ، جدی نگرفتن موقعیت حساس ... و حالا سوال اینه که مسوول آموزش درست و صحیح به اونها چه کسی بوده ... چه کسی اونها را انتخاب کرده ، بدون اینکه توجیهشون کنه ... فکر نمی کنید فرماندهان و مسوولینی که ، با قصور و کوتاهی خودشون ، مسبب این قضیه شدن ، حداقل عنوان " معاونت در جرم " براشون صدق می کنه .............. روح اون بنده خدا شاد و 4 نفر دیگه آزاد .... (2041108) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۲۷:۴۸
کشوری که مداحش هفت تیرکشی میکنه و بی قانونه سربازش هم اینجوری میشه چه چیز ما درسته که سربازیمون درست باشه
اون سرباز به چه امیدی و با چه انگیزه ای باید بیدار بمونه و کشیک بده؟امیدی داره؟به جایی میرسه؟
چه اموزشی بهش دادین؟
تجهیزاتش چی بوده؟
اون نقطه خطرناک سرباز باید توی چادر باشه یا توی یه چهار دیواری؟
جایی که از اینها باید پشتیبانی کنه کجا بوده؟
چرا یک همچین جای خطرناکی 5 نفر رو میفرستید نباید حداقل یه پاسگاه با ده تا ادم ورزیده اونجا باشن؟
از اون ناوی که فرستادین اقیانوس اطلس چه خبر؟کجا رو الان گرفته؟چقدر هزینشه؟خوش میگذره بهشون؟
دیگه بنر و تابلو ندارین بزنین علیه امریکا؟از شهرداری چه خبر؟ هزینه این تابلوی صداقت امریکایی رو میدادین یه چهار دیواری بسازید برا چهار تا سرباز بهتر بود یا نصب بنر و اواره شدن سرباز های ما؟
این برادر هفت تیر کش ما و سایر عزیزانی که حلوی دوربین زنده سیما از دیوار سفارت مردم بالا میرن الان کجا هستند؟
وزارت خارجه جز محکوم کردن چه کارکردی داره؟
چرا نیروهای نظامی ما مشغول کارهای سیاسی هستند و مزهای ما وله؟
چرا این گروه اصلا شکل گرفته؟نهاد های اطلاعاتی مه فقط مشغول کهریزک و..هستند؟
زور دوستان فقط به ستار بهشتی ها رسید (2041126) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۱:۲۵:۳۹
درود بر هموطن فهمیده. (2042464) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۲:۱۰:۰۱
درود بر اون شبر پاکی که خوردی... (2046362) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۳۷:۱۸
با سلام هموطنان عزیز.......چیزی که ذهن من و ازار میدهد این هست که در فاصله زمانی که 17 مرزبان عزیز شهید شدند تا الان چه دولت قبل چه فعلی بجز اعدام چند تروریست زندانی عملا توفیق کار بزرگی نداشتند تا این اتفاق افتاد....
در این حادثه هم اشکال کار از همه بوده از افرادی مثل ما مثلا اگر از طریق فضای مجازی به این عزیزان شهید می پرداختیم بقیه مسولان هم بیشتر دقت میکردند کار بیشتر دقت بیشتر امکانات بیشتر.....مثلا اگر من میدانستم در جکی گور پست مرزی هست که سقف ندار ....منبع اب ندارد....جان پناه ندارد....حداقل یک حسابی بانکی معرفی میشد به اندازه چند تا اجر ..چند کیلو بتن کمک مالی میکردم....
بعله عزیزان اگر ما بر مزار ان 17 عزیز گل میگذاشتیم دلیل اسارتش ان را پیگیری میکردیم شاید الان جمشید در نوروز جمشیدی با فرزندش بود....
به امید خدا عزیزان سالم برگردند مطمن هستم از لحاظ نظامی مرزبانی دگرگون میشود ولی باید این گروهک و اربابانش در جای خودش درس سختی داد (2041143) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۳۷:۲۱
بگذار سربازان
بچه ها را
تیرباران کنند
که هر فرمانِ “آتش”
اعتراف به
حضورِ ظلمت است ...ايرج جنتی عطائی (2041144) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۳۹:۰۸
خودتونو با امریکا مقایسه نکنید،امریکا کلی کمک نظامی و مالی به پاکستان میکنه، (2041148) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۴۲:۵۵
زمانیکه دوره اموزشی دوماه میشه انهم همش توی مرخصی بدنبال خرید لباس وتعصیلات پنجشنبه وجمعه ووو از این سرباز چه توقعی میشه داشت بخدا این فیلم را که بنده حقیر دیدم باید بحال این ارتش وسپاه باید باید گریست با عوض کردن این و ان استعفا و تنبیه وحمله وجنگ چرا میخواهد صورت مسله را پاک کنید بابا از قدیم گفتند در خانه را قفل بزن همسایه را دزد نکن بخدا دوره اموزشی را قوی کنید از یک سرباز یک گماندو بسازید انوقت خواهی دید کسی تعرض به خاک کشور ما را دارد ؟؟ (2041154) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۴۶:۱۶
]چرا مطبوعات به وظیفه خود عمل نمی کنند . در همین مسله 5 سرباز ایرانی در بند به موقع اطلاع رسانی نکرده . همچنین واقعیات را در خصوص وضعیت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی پاکستان در منطقه و بویژه روابط آن با ایران را برای مردم تشریح نکرده و مشکلات موجود در پاکستان و همچنین مشکلات موجود در استان های شرقی و بویژه مرزها را برای مردم باز گو نکرده که مردم به مسئولان فشار بی آورند برای حل مشکلات. ما نمی توانیم از مطبوعات خودمان که هزینه های آنرا تامین می کنیم برای بسیج مردم برای گردهمائی مسالمت آمیز در مقابل سفارت خانه پاکستان که در این سه دهه اخیر بار ها برای این مردم و مرز و بوم مشکلات ایجاد کردند . باید از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک آمریکائی استفاده کنیم.
مشکل اساسی در این مملکت نداشتن رسانه و مصبوعات مستقل می باشد. (2041161) (alef-13)
 
hamvatan
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۳:۴۷:۰۹
ببینید متاسفانه وزیر کشور ما بجای اینکه درست و سنجیده عمل کنه میاد جلوی دوربین و میگه با تروریست ها صحبت نمیکنیم با دولت پاکستان مذاکره میکنیم،آیا به نظر شما اینگونه صحبت کردن با گروهکی که سربازان ما در بند آنان هستند درست هست؟
بعدم استفاده از پهباد و قدرت نظامی میشه حمله به خاک یک کشور و این با منشور سازمان ملل در تضاد هست و برای کشور ما که داره فعلاً اعتماد سازی میکنه به صلاح نیست تنها راهش استفاده از مامورین وزارت اطلاعات هست که باید اینقدر قدرت داشته باشند که برند و تو خاک یک کشور دیگه بصورت ناشناس و این سربازان را فرار بدند اما فقط بلدیم اسرائیل و امریکا را تهدید کنیم به وقتش تو حل اینگونه مسائل مشکل داریم (2041162) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۲:۱۱
لطفا برنج پاکستانی رو تحریم کنین (2041203) (alef-13)
 
الفبا
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۹:۵۵
تنها راه حل اینه که پاکستان وبعدش عربستان باخاک یکسان کنیم البته به جزمکه ومدینه من که آماده ام وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد (2041224) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۱۰:۱۵
سی و اندی سال اینهمه مهمل کاری ، اشتباه ، کم کاری ، و.... کدام مسئول استعفاکرد ؟!! کدام مسئول زیر سوال رفت و محاکمه شد ؟!!! اما اگر مسایل سیاسی و باندی و گروهی باشد هزاران مشکل و گرفتاری ، از فساد اخلاقی گرفته تا انحرافات مالی پیدا میشود اگر هم نشد برادران هستند که پرونده بسازند!!!
همین فرماندهان نظامی و اطلاعاتی مگر یکهفته مانده به سال جدید ، اعلام نکردند که آزاد خواهند کرد؟!!! پس چرا کسی این افراد را مواخذ نمی کند ؟!! کشور صاحب ندارد . هرج و مرج همه کشور را گرفته ! فقط دردریافت پول از مردم همه با هم متحد هستند (2041225) (alef-13)
 
ممد
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۱۸:۲۳
طبق کنوانسیونهای بین المللی هر کشوری که اتباعش از داخل کشور ربوده شود و به خاک کشور دیگری برده شود می تواند با استفاده از نیروی نظامی خود وارد ان کشور شده و انها را آزاد کند قابل توجه حقوقدانان این یک مساله حقوقی است (2041243) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۳۳:۳۸
1-این گروه مجعول زاییده توهم کشور های عربی حامی مخالفان اسد ، ودر راس آنها عربستان سعودی است برای فشار به ایران در قبال موضع ایران در سوریه.
2-آقای نواز شریف دوران تبعید خود را در عربستان گذرانده و پس از بقدرت رسیدن دوباره ، تمایل بیشتری برای مماشات (اگر نگوییم هماهنگی) با منافع عربستان در منطقه دارد.
3- به واسطه عملکرد بسیار بد مسئولین ما در طی سالیان طولانی در این استان محروم با ساختار قومی و مذهبی خاص خود ،زمینه هایی در سیستان و بلوچستان به وجود آمده که دشمنان را به هوس سوء استفاده از این اشتباهات می اندازد.
---پیشنهادات:
1-کمک به سازمان دهی بیشتر اقلیت شیعه در عربستان.انعکاس بین المللی بیشتر عملکرد بد حکام عربستان در قبال اقلیتهای آن کشور.(شیعیان،زنان، کارگران مهاجر..)
2- تضعیف محور عربستان و ترکیه.
3 - فشار اقتصادی و تبلیغاتی (بین المللی)وسیاسی شدید به دولت نواز شریف که خود را بدون هزینه ای به بیعرضه گی زده.
4-اصلاح دیدگاه بسته و پرهزینه حاکمیت در قبال قومیت ها ومذاهب وتقویت مناسبات با آنها تا دشمنان هوس سوء استفاده نداشته باشند (2041273) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۴:۵۴:۳۴
همین الان با یکی از سربازان وظیفه که هم خدمت این اسرا بوده است و با آنها دوست هم بوده است و با آنها دریک پاسگاه خدمت می کرده صحبت می کردم ایشان که برای مرخصی آمده است می گفت در روز گروگانگیری این اشرار هنگام وارد شدن به مرز ایران با پاسگاه مرزی پاکستان نیز درگیر شده اند و حتی به طرف پاسگاه تیراندازی هم کرده اند . یعنی اینطور نبوده است که ما فکر می کنیم با هماهنگی دولت پاکستان وارد مرز ایران شده اند. (2041292) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۵:۴۶:۱۹
سیستم دفاعی کشور و نحوه سربازی فرزندان ما جای تامل دارد!!! (2041354) (alef-13)
 
واقع بین
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۶:۰۳:۰۹
من پیشنهاد میکنم بجای ارسال نیروهای نظامی شناخته شده ...مانند کشور روسیه در کریمه ما هم نیروهای نظامی خود را درغالب همان لباسهای بلوچی (شبه نظامی بدون لباس فرم رسمی)به منطقه ارسال کنیم ..تا گزک هم بدست پاکستان نیفتد ..چرا که پاکستان انچنان نظارتی بر منطقه بلوچستان ندارد...اینطوری هم اشرار از بین میروند و هم وجه ایران خدشه دار نمی شود...خلاصه اینکه باید یک کاری کرد....البته الان که همه تا سیزده بدر مغزشون تعطیله..انشالله برای بعد از سیزده... (2041388) (alef-13)
 
ببر سیستان
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۶:۲۷:۳۰
سلام دوستان
من بومی این منطقم
کوتاهی سربازان گروگان گرفته شده رو طبق فیلمی که از صحنه گروگان گیری پخش شد نمی تونیم منکر بشیم. بالاخره اونا رفته بودن نگهبان جان و مال و ناموس و وطن ما باشن!!
علی یا ایهاالحال
اونا فرزندای این سرزمینن
یه نفرشون که یه بچه10روزه داشت،بدون اینکه بچشو ببینه اولین داغ سال نو ما شد.
وظیفه دولت این وسط چیه؟
یادتونه ریگی اومد28نفرو تو تاسوکی کشت
15تا پاسدارو تو بلوار ثارالله زاهدان
کشتار مسجد علی یادتونه
شهدای چابهر و محرم چی؟
شاید صدها نفر از این قبیل به شهادت رسیده باشنو آب از آب تکون نخورده باشه
خیلی ها فراموشش کردن ولی امان از دل خانواده هاشون
خانواده هایی که مثل اون بچه 10روزه دیگه یه عضوشونو و یه پاره تنشونو نمی بیننو از دست می دن
باید صبر کنیم تا کارد به استخونمون برسه تا بعد عمل کنیم؟
یا به خواسته های این وحشیا که آزادی زندانیاشونو می خوان در بدیم تا مد بشه هر روزی که خواستن چند نفرو گروگان بگیرن تا یه عده رو ازاد کنن؟!

این افراد از اهل سنت نیستن،درسته حامی دارن بین اهل تسنن
ولی قطعا دودی که به پا کردن اول میره تو چشم خودشون

اقتدار نظانم کجا میشه؟
دادستان زابلو میان تو روز روشن می کشن و میرن
هزار تا جنایت میشه جلوی مامورای انتظامی ولی نه 110 نه هیشکی جوابگو نیست
به نظرتون چند میلیون نیروی نظامی به چه دردی می خورن ؟الان موقع استفاده ازشون نیست تا جان چند بی گناهو نجات بدیم
حتما باید بمیرن که بریم واسشون مراسمات ان چنانی بگیریم؟ (2041435) (alef-13)
 
Posare Khash
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۶:۴۳:۴۴
متاسفم الف که انتخابی منتشر می کنی !!!! (2041467) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۱۱:۵۱
اینها می خواهدبا یک دیوانه ایی که سلاح بدست گرفته از زبان صلح قضیه راحل کنند هنوز نمی دانند که به بیراهه می روند
خوب شدریگی دستگیر و اعدام شدو الا بساطی هم سر اون داشتیم (2041493) (alef-13)
 
واکسی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۵۱:۴۱
از دولت محترم تقاضا می کنیم بهترین راه را برای حل این مشکل پیدا کنند و زودتر ملت عزیزمان را از اینگونه شرارت ها نجات دهند!
به هر حال دار و دسته ی این اشرار این قدر وقیح و جسور هستند که وارد مرزهای ایران شوند ، تقاضا داریم با تمام قوا شرارت را در نطفه خفه کنند . (2041557) (alef-13)
 
زمانخانی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۵۶:۴۴
با سلام.متاسفانه با سهل انگاری و ساده اندیشی مسولان یکی از سربازان کشته شد حالا گفتن روز سیزده بدر یکی دیگر را خواهند کشت چرا نمی خواهین با مردم رو راست باشین تا دیر نشده چاره اندیشی کنید بعدش افسوس وپشیمانی و محکوم کردن فایده ای ندارد ..! (2041562) (alef-13)
 
فارسانی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۵۹:۰۳
بسم رب شهدا والصدیقین...به خانواده جمشید دانایی فر تسلیت می گم و از خدا براشون طلب صبر می کنم.....البته که ما نباید دست رو دست بذاریم....البته که ماباید جون سربازامونو با تمام وجودمون پیگیری و حفظ کنیم...اما دوست عزیزی که این مقاله رو نوشتی ما هیچ موقع نباید خودمونو با آمریکاییها و گند کاریهایی که می کنند مقایسه نکنیم.
اگه ما عملیات نظامی بدون موافقت دولت و نظام کشوری داشته باشیم تا ابد این دشمنی علیه مردم ما شکل می گیره...
فراموش نکنیم که مردم آمریکا هزاران کیلومتر از اینجا فاصله دارن و خطر خاصی اونها رو تهدید نمی کنه...اما اینجا باروت مهمات دقیقا تو صورت خودمونه...ما مجبوریم نظر دولت پاکستانو نسبت به عملیات نظامی تو خاکش جلب کنیم...اگه این کار انجام نشه این پنج نفر مقدمه گروگانگیری و ترور افراد دیگه میشه...... (2041567) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۵۹:۵۶
جنگ طلبى نكنيد اىنها همين را مى خواهند كه جنگ به پا كنند هرج و مرج درست كنند و اىنجا را بكنند سوريه و لبنان و مصر اىن بي دينان مدعى جهان را به اتش كشيده اندبه دام اىنها نيفتيد (2041569) (alef-13)
 
فارسانی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۰۵:۰۵
من فکر می کنم هدف عربستان و آمریکا و اسراییل در واقع همینه که ایران رو وارد یک نزع کنه و هدف از ایجاد و حمایت چنین گروهایی بلا شک همین هست... (2041586) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۰:۱۴:۵۴
دایی جان ناپلئون! شما رو درست تفیهم نکردن. هر اتفاقی در دنیا افتاد تقصیر آمریکا و اسراییل و .... نیست. دارن بچه های ایران رو در پاکستان می کشن به جای اینکه بریم دم سفارت پاکستان داد و بیداد راه بندازیم اینجا باید پست های کسانی رو بخونیم که سکته همسایه رو هم تقصیر آمریکا می دونن! (2041795) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۲۵:۳۳
ادم كامنته را ميخونه خنده ش مي گيره اصلن با منطقه با مردم اشنايي ندارند بابا اونجا ااختلاف قوميتي است مساله چهارتا جيش العدل نيست بلكه يك مردمي هستند كه سي سال با تبعض زندگي كردن
همه كامنتها فقط به كشتن و پاره كردن اشاره ميكنند خب درست نيست اين راهه حله نيست بايد با مذاكره بايد باخود گروگان گيرا داشت بعدم بايد ديد چي ميخوان حالا شماها تو خونهاتون از پشت كامپيوتراتون هي كليد شليك و كشتن را فشار بديد اونطرف جون ادمهاست
بس كنيد اين سطحي نگري را (2041628) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۸:۴۲:۵۳
الان که هیچ!
اما به نظر من این گروه از اولش دنبال همین جو سازی و رفتن توی رسانه ها و شلوغ کردن بود که متاسفانه به خواسته اش رسید
اگر موضوع در سکوت رسانه ای دنبال میشد این گروه چنین کاری نمی کرد و مجبور میشد تحویل بده سربازان رو. (2041652) (alef-13)
 
افشین
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۹:۲۳:۳۳
گرچه جیش العدل گروه تروریستی است و طبیعتا زبان دیپلماسی و مذاکره را نمی فهمد، گرچه شخص من معتقدم باید خاک پاکستان رو به توبره کشید و تروریستها رو از روی زمین محو کرد، اما برای مخالفان چقدر فضا برای ابراز مخالفت بدون خشونت داده می شود؟ این یک سوال اساسی است! (2041722) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۰:۰۹:۳۸
سلامتی سه کس... سربازو سربازو سرباز (2041786) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۰:۱۲:۲۲
فرق عملیات نظامی امریکا با ایران تو خاک پاکستان یک فرق بزرگ هست اونم اینکه امریکا با پاکستان هم مرز نیست و تروریستهایی که میکشه قوم و خویش اینور مرز ندارن ولی ایران شرایط فرق داره این گروه تروریست منطق ندارن و فکر هم ندارن ولی تمومی هم ندارن چون منشا جهالت دارن که بهش وجهه دینی داده شده و می کشن که برن به بهشت . به این خاطر نمیشه به همین سادگی بهشون حمله کرد چون در حقیقت راه براشون کاملا باز میشه و تو کشور پاکستان و حتی بلوچستان خودمون روز به روز طرفدار هاشون بیشتر میشه چون میتونن مظلوم نمایی هم بکنن اونوقت اوضاع خیلی از اینی که هست بدتر میشه. (2041790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۵۸:۲۹
اتفاقا چون اینها در اینطرف مرز دارای قوم و خویش هستند به نظر میرسد بر خورد با اینها اسان تر باشد چرا که معنی ندارد عده ای بسیار اندک خواب و ارام را از یک ملت بخاطر به اسارت گرفتن فرزندانشان بگیرند(این سربازان فرزندان همه ملت ایران هستند)اما خانواده و فامیلشان در امنیت کامل زندگی کنند این از انصاف بدور است (2042602) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۰:۱۹:۳۸
تجمع مردمی امروز در برابر سفارت پاکستان به علت حضور وسیع نیروهای پلیس لغو شد! ولی حالا اگر یه عده ی خاص می خواستند از دیوار سفارت انگلیس برند بالا هیچ کس باهاشون کاری نداشت! (2041800) (alef-13)
 
آراس
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۰:۰۰:۵۹
این گروها خودجوش اند برای همین سریع از دیوار سفارت بالا میرن ولی این یکی تجمع خیلی دیر ترتیب داده شد برای همین پلیس حرکت دیر جوشها را پیش بینی کرد و مانع شد !!!!! (2043365) (alef-13)
 
علیرضا امانی
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۱:۱۱:۰۶
در دو هزار و پانصد سال قبل که قلمرو کشور ایران چندین برابر الان بود و تا آبراههای اقیانوس هند فراتر می رفت زمانی که کشتی بیگانگان به ابراههای ایران میرسید ازخوشحالی در روی عرشه گاو وگوسفند قربانی می کردند و با شادمانی می گفتند به آبهای امن ایران رسیدیم با حضور مرزبانان غیور ایران دیگر هیچ خطری ما را تهدید نخواهد کرد (2041855) (alef-13)
 
siavash
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۲:۰۴:۲۹
برادران عزیز
یادتان باشد جمهوری اسلامی اولین بار در کشور همسایه ما تشکیل شد و بحمدالله باقی است خواهشا تند نروید که این خواست دشمنان جمهوری های اسلامی پاکستان وایران است (2041941) (alef-13)
 
آوينا
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۲:۰۶:۱۵
5+1رابيخيال
5-1را بچسب (2041947) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۲:۱۰:۴۸
با سلام ان سربازي را که دور او خط قرمز کشيده ايد دانايي فر نيست بلکه حضرتي است دانايي نفر اول از سمت راست است (2041953) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۰:۰۹:۰۴
متاسفانه برخی آب به آسیاب عربستان و اسراییل میریزن
الآن نواز شریف منتظره تا ایران وارد خاک پاکستان بشه تا خط لوله صلح رو بفرسته هوا
بعدش کی باورش میشه سپاه بخواد کاری کنه ؛وزارت خارجه که هیچ ریاست جمهوری هم بتونه جلوش رو بگیره
بعدش امور مرزبانی تحت نظر سپاه و نیروی انتظامیه و ربطی به دولت نداره(اتفاقا این نشون میده بدجوری عربستان و اسراییل دارن میسوزن از موفقیتهای ایران)
نکته بعد چه تضمینی وجود داره اگه ما وارد خاک پاکستان شدیم 1.پاکستان مقابله به مثل نکنه2.رسانه های غربی مجدد کشته سازی نکنن3.گروههای جدیدی تشکیل نشه4اصلا مرزبانها زنده پیداشن
در نظر اول کار نظامی خوبه اما فراموش نشه امروز تو پاکستان کار نظامی کردیم ولسه دیپلمات تو یمن چیکار میخوایم بکنیم
در آخر مشکل نه دولته و نه دیپلماسی بلکه آموزش ضعیف نیروهای مسلح و دخالت در امور داخلی الباقی کشورها
بعضیها انتظار دارن ایران از شیعه های لبنان و عربستان حمایت کنه و عربستان مقابله به مثل نکنه (2042116) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۰:۲۸:۰۴
خشونت از هر طرف محکوم است. خالق منان آفرینده است و تنها خداوند می تواند جان مخلوقش را بگیرد (2042151) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۲:۰۱:۱۲
ما نمیدانیم این پاکستان چه چیری برای ما داشته و دارد؟چا بید با یک چنین کشور فاسد و تروریست پروری دوست باشیم؟ر چی تروریسته توی پاکستان اموزش میبینه واقعا امریکایی ها حق دارند (2042276) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۲:۳۶:۴۹
هرجا مردم به ظریف و روحانی انتقاد کردن اکثرا منفی دادن! خب آخه چرا منفی میدین؟ چرا چرا؟؟؟؟ دوستان آقای ظریف تو ماه اخیر 2-3 بار با خانم اشتون دیدار کرده ولی یه بار پاش رو تو پاکستان نذاشته حداقل دلمون خوش باشه! من هم از اقتصاد ناراحتم و دوست دارم مساله هسته ای تموم بشه ولی واقعا این نشون نمیده که ظریف و روحانی و ... هم عاملی هستن که قائله ی هسته ای رو به خیر بگذرونن وگرنه هیچ خیرخواهی وجود نداره؟ (2042301) (alef-13)
 
تکاور دریایی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۰:۵۲:۴۰
تکاوران شجاع ارتش جمهوری اسلامی ایران برای این مواقع تربیت شده اند. بروند هم بچه ها رو بیارند و هم سر این تروریست ها رو. باید کنترل سیستان و بلوچستان رو داد دست ارتش. اقدامات دیپلماتیک که برای یه عده جاهل به درد نمی خوره. اقدام نظامی لازمه. (2042424) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۵۵:۰۱
اگر بنا بر استفاده از زور و قدرت نظامی باشد دولت اینجا کاره ای نیست و ساختار قانونی کشور ما اقدامات نظامی را نهادینه نموده و اینگونه اقدامات دامنه وسیع تری را شامل میشود از دولت نباید انتظار اقدامات تلافی جویاه نظامی داشت (2042597) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۱:۴۴
یعنی اگه حمله کنیم دیگه هیچ سربازی کشته نمیشه و اون 4 تا سرباز گروگان هم سالم به خونشون برمیگردن،زیاد فیلم دیدین ها (2042712) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۳:۵۷:۲۱
میخوای بشینیم و هر سربازی که ازمون کشتن تکبیر بفرستیم و شـــعــــــــار بدیم مـــثـــــــل هـــمــیــــــشــــــــــــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2048062) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۰۰:۵۳
فقط مشت آهنين مانند انچه پوتين در چچن کرد يا اسرائيل در عمليات خشم خدا کرد جواب اين جماعت وحشي زبان نفهم است. وقتی سخنگويشان هم ميگويد حرفش برو ندارد پس ببين چقدر زبان زور لازم است.

الف اگر فکر ميکني خشن نوشته ام عمل انها که خشن تر بوده است. (2042732) (alef-13)
 
hasan
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۳:۴۸
با سلام
واقعا برای دیپلماسی آقای ظریف -که در این مدت فقط سروصدا داشته نه خاصیت دیگر- متاسفم.
آقای ظریف در بحث هسته ای آیا غربی ها به تعهدات خودشان عمل کرده اند مثلا چقدر از پولهای ما پس داده اند.!!!! مجلسی ها که میگن هنوز هیچی!!!! (2042837) (alef-13)
 
آراس
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۵۳:۳۷
گروه ریگی و جند الشیطان و جیش الظلم که دولت نیستند و یا نماینده مردم نیستند که با ید با زبان دیپلماتیک باهاشون مذاکره بشود !این گروه گروهی تروریستی و تحت الحمایه کشورهای منطقه هستش و جز زبان زور و نظامی راهی دیگر باقی نگذاشته اند بنابراین بر نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واجب است که با اقدام نظامی قاطع پاسخی دندانشکن به این گروه وسایر گروهای تروریستی بدهند ..... (2043350) (alef-13)
 
mobin
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۰:۳۷:۴۰
من هيچي نميدونم فقط اينو ميدونم بايد قاتلان دانايي فر تقاصشو پس بدند و اونايي هم كه زنهده اند فعلا بايد آزاد شن..

صددرصد دولت ايراني كاري ميكنه... (2043424) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۳:۴۷:۱۳
با تروسیت که نمی شه مذاکره کرد اونا فقط خواسته می خواند من که امیدی به زنده ماندن 4 سرباز نمی ببینم ولی جمهور اسلامی ایران باید با انها با زمان نظامی و اونا را با خاک یکسان کنه حتی اگر توی خاک کشور دیگه باشند که گروه دیگه جرات نکنند به فکر راه اندازی گروه باشند (2043673) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۸:۲۸:۵۱
یکی نمیگه اخه اینا مرض که ندارن لابد خواسته هایی دارن که به حق یا نا حقه. اصلا کسی اجازه میده بهشون که حرف بزنن ؟ کسی میدونه خواسته های مردم اهل سنت، یا فرقه های دیگه چیه؟ همین چند وقت پیش نبود که به واسطه ترور دادستان زابل بلافاصله 10-15 نفرشون رو تو زندان اعدام کردن؟ خب ریشه ای باید حل بشه با کشتن و اعدام که مشکل حل نمیشه خصوصا تو منطقه ای که جز محروم ترین مناطق ایرانه (2043918) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۰:۱۷:۴۴
فروردین یک سرباز دیگر را می‌کشیم
گروهک تروریستی تحت امر وهابیون، که پنج مرزبان بلوچ ایرانی را ربوده و به بیابان های پاکستان برده است، اعلام کرد روز سیزده فروردین یک سرباز دیگر ایرانی را نیز به شهادت خواهند رساند.
واقعا خواسته های آنها چیست؟
و سربازان جوان ایرانی به چه گناهی باید کشته شوند؟ (2044010) (alef-13)
 
بيژن
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۱:۱۳:۳۱
مسئولين نظامي وسپاه پاسداران در يك امتحان الهي قرار دارند وبايستي برابر تكليف واردعمل شوند و فرزندان ايران زمين را از چنگال دژخيمان تكفيري نجات دهند.
زمان كوتاه است وبجاي شعار دادن و...... وارد عمل ونجات عزيزانمان باشند.انشاالله. (2044060) (alef-13)
 
سربازوطن
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۱:۵۱:۳۶
ببينيد كشورهاي پيشرفته باچه تسليحات وادواتي ازمرز كشورخود حفاظت ميكنن. همين حزب اله وقتي سربازاش ميبيني بااون همه. تجهيزات آدم شاخ درمياره..كي اين تجهيزات به اونا ميده خب معلومه ايران.
ولي سربازاي وطن بايه اسلحه كلاش كه معلوم نيست چندتا تيرميشه باهاش شليك كرد.آخه لب مرز بايد سرباز توچادر ازمرزحفاظت. كنه.به نظرمن مقصر حكومت ايران كه اصلآ ازلحاظ تجهيزات نظامي وآموزشي درسطح خيلي پايينيه
دوتاموشك تركوندن كه دگه قدرت نميشه (2044093) (alef-13)
 
بصيرت با شكوه
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۲:۰۹:۴۳
وَلَقَدْ صَدَقَكُمُ اللَّهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُمْ بِإِذْنِهِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُمْ مِنْ بَعْدِ مَا أَرَاكُمْ مَا تُحِبُّونَ ۚ مِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الْآخِرَةَ ۚ ثُمَّ صَرَفَكُمْ عَنْهُمْ لِيَبْتَلِيَكُمْ ۖ وَلَقَدْ عَفَا عَنْكُمْ ۗ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ


دوستان عزيز جدا از اينكه گاهي دشمن براي ايجاد رعب و اعلام بيكفايتي حريف و نمايش اقتدار خود (ولو مزورانه ) ساخت فيلم و .... را انجام مي دهد . رمز پيروزي خود را در ايجاد تنازع ، همديگر را مقصر دانستن ، به پر و پاي همديگر پيچيدن مي جويد .در عين حال كه جان همه عزيزان محترم است اما احساسي برخورد كردن سطحي نگري يا ايجاد موج رواني است و يا ناشي از زود قضاوت كردن .همواره ما از "دشمن انگاري " و "دشمن انكاري" صدمه ميخوريم افراط و تفريط و ... عدم رعايت مسائل امنيتي جنگ برده احد را باحضور پيامبر به شكست كشانيد و البته در آن جنگ هم خيليها آخر جنگ تذكرات ناصحانه به زعم خود و منتقدانه به ايشان دادند ...لطفا با نگاه جامع الاطراف بيشتر به مسائل نگاه كنيم .توهين به همديگر ، انتظار برخورد مشابه فيلمهاي وسترني يا مقايسه با روند آزاذد سازي سربازان رژيم اشغالگر قدس در حاليكه اين رژيم از جوانان .... اسير ميگيرد هيچ مشكلي را حل نخواهد نمود.بعضيها به همين كامنتها به عنوان دماسنج اجتماعي دل بسته اند.گروهي آيه ياس خواني ميكنند و گروهي وقايع را مانند مسابقه طناب كشي يا توپ به زمين اندازي و يا انتقام سياسي و يا زمان ما دو نفر خيلي نفر بود مي انگارند .قطعا همه بايد مطالبه اجتماعي داشته باشيم همه بايد در حفظ سرمايه هاي خود بكوشيم اين سرمايه ها شامل جان مرزبانان ما ميباشد و هم سرمايه هاي ديپلماتيك و هم سرمايه هاي نظامي و هم سرمايه هاي اجتماعي.بياييم با هم و براي هم باشيم
و اما توضيح آيات فوق:
مسلمانان در سال دوّم هجرى، در جنگ بدر پیروز شدند و خداوند وعده داده بود که در جنگ‏هاى آینده نیز پیروز مى‏شوند. در سال بعد که جنگ اُحد واقع شد، پیامبرصلى الله علیه وآله پنجاه نفر مسلح را براى حفاظت از درّه‏ها و کوهها نصب کرد. چون جنگ شروع شد، در آغاز مسلمانان حمله کرده و نفس دشمن را گرفته و آنها را شکست دادند، اما متأسّفانه در بین آن پنجاه نفر که مسئول حفاظت از کوه بودند، اختلاف شد، عدّه‏اى گفتند: پیروزى ما قطعى است، پس به سراغ جمع غنائم برویم و عدّه‏ى کمى همچنان سنگرها را حفظ کردند. دشمنِ شکست خورده، از همان منطقه‏اى که بدون محافظ مانده بود حمله کرد و این بار مسلمان‏ها ضربه‏ى سنگینى خوردند و شهداى بسیارى دادند، تا آنجا که جان پیامبر در معرض خطر قرار گرفت و بسیارى از مسلمانان پا به فرار گذاشتند. پس از پایان جنگ، مسلمانان از پیامبرصلى الله علیه وآله انتقاد مى‏کردند که مگر خدا به ما وعده‏ى پیروزى نداده بود، پس چرا شکست خوردیم؟ این آیه پاسخ مى‏دهد که وعده‏ى خدا راست بود، ولى سستى و نزاع و نافرمانى عاملِ شکست شما شد. 1- معناى تحقق وعده‏هاى خدا، نادیده گرفتن سنّت‏هاى الهى نیست. نصرت خداوند تا زمانى است که شما به وظیفه عمل کنید. «لقد صدقکم اللّه وعده...اذا فشلتم و تنازعتم» 2- از جمله عوامل شکست، سستى، نزاع و عدم اطاعت از فرماندهى است. «فشلتم و تنازعتم... وعصیتم» 3- افراد براى هدف‏هاى متفاوت جنگ مى‏کنند. بعضى براى دنیا مى‏جنگند و بعضى براى آخرت. «منکم من یریدالدنیا و منکم من یرید الاخرة» 4- پایدارى در نبرد، حفظ وحدت و اطاعت، نشانه‏ى آخرت خواهى رزمندگان است. «منکم من یرید الآخرة» 5 - جزاى کسى که بجاى شکر نعمت پیروزى، به اختلاف و نافرمانى و سستى دامن زند، شکست است. «صرفکم عنهم» 6- عامل شکست‏هاى بیرونى، درونى است. شما در درون سست و نافرمان شدید، لذا در بیرون شکست خوردید. «فشلتم... صرفکم عنهم» 7- شکست‏ها، وسیله‏ى آزمایش الهى هستند. «لیبتلیکم» 8 - هنگام تخلّف و شکست نیز از لطف خدا مأیوس نشوید. «عفا عنکم» 9- ایمان، بستر و زمینه‏ى دریافت فضل خاص خداوند است. «عفا عنکم و اللّه ذو فضل على المؤمنین» 10- مؤمن را به خاطر یک خلاف نباید از صفوف اهل ایمان خارج دانست، بلکه باید از یک سو هشدار داد و از سوى دیگر با تشویق دلگرمش کرد. «عفا عنکم و اللّه ذو فضل على المؤمنین (2044112) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۳:۲۵:۳۵
حد اقل 30-40میلیون وهابی وحشی در پاکستان آموزش دیده اند یا در حال اموزش و تامین مالی توسط دولت خبیث عربستان می باشند و خطر بسیار بزرگی برای ماست.
برخورد جدی و شدید بسیار واجب و ضروری بنظر میرسد.
اینهمه تبلیغ برای پهپاد و موشک . . . .پس کی و. کجا زمان استفاده اونهاست.....
جناب وزیر برای جان مردم ارزش قایل شو...
مذاکره با جنایتکاران بی فایده است. (2044211) (alef-13)
 
shahram
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۵:۰۹:۳۳
اگر امریکایی ها بودند می رفتند داخل خاک پاکستان گروگانها را آزاد می کردند و بر میگشتند. حالا هی به موشک شهاب 1و 2و 3و .... بنازیم (2044338) (alef-13)
 
مهر
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۰۱:۱۰:۳۸
خدايش برما كه پوشيده است بهتر زود قضاوت نكنيم و صبر كنيم ودعا ، من مطمنم هستم كه نظاميان كشور دارن كارخودشنون رو انجام ميدن ، از كجا ميدونيم كه پهباد ها وموشكها استفاده نخواهد شد ، بهتر كمي صبر كنيم . (2044960) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۰۶:۲۵
فقط یه سرباز رو کشتن.یه سردار رو که نکشتن تا خاک پاکستان رو به توبره بکشند. (2045574) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۰:۰۸
اين هم از كشور همسايه، دوست و برادر و مسلمان پاكستان!!!!!!!!!!! واقعا چقدر ساده ان حيف آن كمك ها به مردم سيل زده (2047317) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۱۳:۴۴
خدایا ما رو از شراین شیاطین داخلی وخارجی نجات بده (2048501) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۸:۱۷:۲۰
باید پذیرفت هیچ کس نمی تواند همسایه های خودش را تعیین کند همانطور که مثلا" یک کشور اروپایی همسایه اش می تواند همزمان فرانسه و آلمان وسویس باشد مانیز همسایه ای مثل افغانستان و پاکستان و عراق داریم ولی ما در تعامل با یک همسایه باید چه رفتاری داشته باشیم آیا باید به درگیری با همسایه شرور و چاقو کش بپردازیم یا دست زیر رابرایش بگیریم مسلما" هیچ کدام . تعامل یعنی رفتار مناسب در زمان مناسب .دوستانی که مثال آمریکا را در تعقیب تروریست ها در خاک پاکسان را بیان می کنند فراموش کرده اند آمریکا به علت بعد مسافت تا حدزیادی از گزند تروریست ها در امان می ماند ولی آیا ما می توانیم. از طرف دیگر واقعیت برتری تکنولوژیکی آمریکا بر پاکستان باعث رفتار انفعالی سران پاکستان در قبال هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا می شود ولی به نظر شما این دولت بی مسئولیت بخصوص با تحریکات برخی دول عربی همان رفتار را باما نشان خواهد داد
آیا به نظر شما اندکی هزینه بیشتر در کنترل مرزها و استفاده از نیروهای ورزیده و آموزش دیده و استفاده از تجهیزات پیشرفته مناسب تر نخواهد بود آیا یافتن لانه های تروریست ها در داخل ( ونه خارج کشور) و رفتار مناسب با هموطنانمان دربه انفعال کشاندن تروریستها درجذب نیرو درداخل بهتر ازدرگیری مستقیم با یک کشور همسایه نخواهد بود آیا بهتر نیست به جای ریختن پولمان درفتنه گاه دبی که ادعای بخشی از سرزمینمان رادارد با ایجاد یک بندر مناسب وارداتی در پاکستان برای مبادلات بین المللی مان کاری کنیم که اشتغال در دوسوی مرز امکان تنش و درگیری صرفه اقتصادی برای این کشور را نداشته باشدو نقش کلیدی وگاها"مخرب دبی در اقتصاد ایران کمرنگ شود (2051675) (alef-13)
 
پیروز
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۳:۰۱:۴۰
آقا کجای کاری؟
خیلی از مردم به خاطر ماشین های غراضه ای که این دو خودرو ساز می سازند جونشون رو تو همین جاده های کشور از دست می دند. اگر پاسخگویی برای این مسئله پیدا کردید مطمئناً مقصر اصلی کشته شدن سرباز بیچاره ای که به دست تروریست ها کشته شده پیدا خواهید کرد . . .
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل (2052243) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.