نظر منتشر شده
۱۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 302101
قیمت پژو پارس بالارفت؛ ال۹۰ سقوط کرد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
اقتصادنیوز نوشت: مهر ماه با حال و هوای نسبتا گرمش در حالی به واپسین روزهای خود نزدیک می شود که بازار خودرو در حال سپری کردن سردترین روزهای خود است.

درجه سرما در بازار خودرو آنقدر بالاست که خرید و فروش در آن یخ بسته و در نمایشگاه ها، پرنده پر نمی زند. قیمت ها همچنان بالا و جیب مشتریان کماکان خالی است و در این شرایط، کمتر کسی هوس خرید خودرو به سرش می زند، چه آنکه خیلی ها حتی در تامین نیازهای اولیه معیشت خود مانده‌اند«خودرو» اصلا جزو اولویت های خریدشان نیست.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، آنچه بازار خودرو را به چنین ورطه ای از رکود کشانده، آب رفتن قدرت خرید مشتریان و قیمت بالای خودروها است، هرچند نباید از اثر توافق هسته ای نیز چشم پوشی کرد. به باور کارشناسان، توافق جامع هسته ای در وین، ایرانی ها را به شدت نسبت به آینده بازار خودرو کشور امیدوار کرده، به نحوی که گمان می برند خودروهای ارزان و با کیفیت خارجی به زودی روانه ایران خواهند شد. از آن سو البته یک امیدواری دیگر نیز در میان مشتریان ایرانی به وجود آمده، که طبق آن، خیلی ها گمان می کنند خودروسازان تا چندی دیگر قیمت محصولات خود را کاهش خواهند داد.

این در حالی است که کارشناسان تاکید می کنند نه خودرو قرار است آن چنان ارزان شود و نه محصولات خارجی به این زودی ها و با قیمت موردنظر مشتریان، روانه کشور خواهند شد.

هرچه هست، این روزها مشتریان یا نمی توانند و یا نمی خواهند راهی بازار خودرو شوند آنها که قدرت خرید ندارند، به انتظار روزهای خوب نشسته اند و خیلی ها نیز چون خرید خودرو را در مقطع زمانی فعلی ریسک می دانند، منتظرند تا ببینند در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

در این شرایط، به نظر می رسد دولت بهتر است فکری به حال دسته اول مشتریان بکند، چه آنکه آنها اگر توان خرید پیدا کنند، به بازار باز خواهند گشت و در نتیجه سایه رکود کمی تا قسمتی کنار خواهد رفت.

در این شرایط البته به نظر می رسد، دولت در بسته سیاستی خود برای خروج از رکود، نگاهی ویژه به بازار خودرو دارد، چه آنکه در نامه ارسالی چهار وزیر کابینه به رییس جمهور (در مورد خطرات عمیق شدن رکود بازارها)، به طور مستقیم به بازار خودرو اشاره شده و وزرا نسبت به فروش نرفتن ۱۰۰ هزار خودرو داخلی هشدار داده بودند.

از طرفی، ازآنجاکه خودروسازی نقشی اساسی در رشد اقتصادی سال گذشته داشته، دولت نمی خواهد کاهش تولید در این صنعت به واسطه کمبود تقاضا، بیش از اینها شود و از همین رو قصد دارد با روش هایی مانند افزایش تسهیلات خرید، مشتریان را به بازار خودرو برگرداند.

از قیمت ها چه خبر؟

سری اما به بازار خودرو بزنیم و ببینیم این هفته چه افت و خیزی دامان خودروهای داخلی را گرفته است. آن طور که فعالان بازار می گویند، این هفته خودروهایی مانند پژوپارس با افزایش و تندر-۹۰ با کاهش قیمت مواجه شده اند. به گفته آنها، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی خودرو موردنظر حکایت می کند. با این حال، پژو ۲۰۶ صندوقدار در مدل V۸ تثبیت قیمت داشته و هم‌اکنون ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نمایشگاهداران خودرو پایتخت از بازار پژو ۴۰۵ نیز خبر می‌ دهند که این محصول هم اکنون ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و این موضوع از جهش ۷۰۰ هزار تومانی آن حکایت می کند.

همچنین پژو پارس نیز که به اصطلاح بازاری ها، زمینه اش کم است، این هفته حدود ۶۰۰ هزار تومان گران شده تا قیمت آن به ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

آن طور که از بازار رانا خبر می رسد، این خودرو همچنان ۳۲ میلیون تومان به فروش می رود. از سوی دیگر اما دنا نیز که دیگر خبری از اختلاف فاحش میان قیمت کارخانه و بازار آن نیست، هم اکنون ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

در بین دیگر خودروهای داخلی اما تیبا بدون تغییر قیمتی خاص، هم اکنون ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود و برای خرید همچنین برای خرید مدل ۱۳۱ پراید نیز باید ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه کرد. به گفته فعالان بازار، این هفته پراید مدل ۱۱۱ نیز با قیمتی معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد و مدل ۱۳۲ نیز قیمتی برابر با ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشت.

در مورد تندر-۹۰ نیز گفته می شود که مدل پارس تندر با کاهش قیمتی ۳۰۰ هزار تومانی طی این هفته مواجه شده است و با این حساب، این خودرو هم اکنون قیمتی برابر با ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد، آن هم در حالی که پیش ترها قیمت آن تا ۴۴ میلیون تومان نیز پیش رفته بود.

کاهش قیمت پارس تندر در شرایطی است که مدل های اتومات و E۲ تندر-۹۰ تغییر قیمت خاصی را در این هفته تجربه نکرده و مدل اتومات آن ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد و برای خرید مدل E۲ نیز باید ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرد.
 
کلمات کلیدی : بازار خودرو - واردات خودرو - خودرو -
 
قرتاسي
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۰۱:۱۷
ملت لطفا خريداري نكنيد. (3262656) (alef-11)
 
بردبار
۱۳۹۴-۰۷-۲۶ ۱۱:۵۵:۴۶
ما نمیخریم
نخریدن وظیفه ملی شده است
خودروی بی کیفیت بدون خدمات مناسب و احترام
با قیمت 4 برابر تولید
نمیخریم (3267451) (alef-11)
 
بهزادی
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۴:۲۷:۳۵
قیمت خودرو به این زودی ها رشد نمی کند زیرا قدرت خرید در مردم بسیار کم شده است قیمت خودرو بایستی در مبالغ 15 تا 25 میلیون تومان باشد نه قیمت های کاذب و..... (3262710) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۵:۱۵:۵۳
همش دروغه فقط میخواد جو روانی برا خرید درست کنن.گول نخورید مجبورن قیمتارو بیارن پایین (3262836) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۵:۳۹:۰۴
این در حالی است که کارشناسان تاکید می کنند نه خودرو قرار است آن چنان ارزان شود و نه محصولات خارجی به این زودی ها و با قیمت موردنظر مشتریان، روانه کشور خواهند شد.
جـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــواب:
ما هم نمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی خریم (3262886) (alef-11)
 
پارسا
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۶:۳۷:۱۶
ایران خود رو به علت بی کفایتی برشکست شده کسی این تابوت ها رو نخواهد خرید (3262992) (alef-11)
 
ب ن
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۸:۵۴:۴۸
لندن کرانترین شهر اروباست:
خرید هیوندای شاسی بلند آی آیکس:
۱۰ میلیون برداخت نقد.
۵۰ میلیون اقصاد با ۵ در صد بهره در ۵ سال.
۵۰ میلیون آخر یا برداخت کامل بس از ۵ سال یا اقصاد جدید برای ۵ سال
با بهره ۵ درصد.
قیمت کل: ۲۴ هزار دولار!
در ایران: ۱۶۰ میلیون نقد!!! (3263247) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۲:۰۰
ترکیه : فروش خودرو بصورت تمام قسطی با بهره 4 درصد و زمان پرداخت آن سال 2016 . البته قیمت خودرو نیز بطور میانگین 30 الی 40 درصد ارزانتر از ایران. کشور ترکیه دقیقاً شرایطی مشابه ایران را در تولید خودرو دارد با این تفاوت که تلید کنندگان آنها مدیرانی لایق هستند که آزمایش پس داده اند ولی در ایران فامیل فلان آقا زاده ها . (3278268) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۰:۱۱:۳۶
ﺑﺮاﻱ ﭼﻲ اﺭاﺑﻪ ﻣﺮﮒ ﺑﺨﺮﻳﻢ.ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻫﺎﻱ ﻧﺎﻣﺰﺩﻫﺎﻱ ﻭاﺭﺩ..... (3263378) (alef-11)
 
آرش
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۰:۳۶:۴۹
مشكل اصلي اينه كه اين ماشينها مفت هم نمي ارزند. فكري براي كيفيتشون بايد بشه حالا قيمت پيشكش (3263410) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۰۸:۴۵:۱۹
تا ارزش پول ملي ما بالا نرود ملت يك زندگي انساني نخواهد داشت مشتري اىرانى بيشترين اجحاف را شاهد است نگاه به قيمتها بكنيد جنس ٤٠ دلار اىنجا صد دلار ازاد است چرا زندگي اسان و شاد باشيد وقتى مردم ارزشي ندارند (3263862) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۱۶:۴۹:۴۲
به نظر من باید کلیه بازار ها راه بیافته در غیر اینصورت فشار جدی به ملت ایران میاد (3264430) (alef-11)
 
محمح
۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۲۰:۱۷:۱۳
چرا تو این بازار خراب قیمت سراتو یک میلیون بالا رفت (3264718) (alef-11)
 
رامین
۱۳۹۴-۰۸-۰۴ ۰۹:۵۰:۳۱
باور نکنید . این اخبار دروغه . برای اینکه مردم را تحریک کنند . (3279870) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۰۵ ۰۸:۱۵:۵۰
من خودم تو این هفته از ایران خودرو استعفا دادم بیرون اومدم. مدیر یکی از بخشهای تولید بودم. وضعیت خودرو های داخلی بسیار شکننده است. کمپین کمر خودرو سازها را شکست ولی پول دولت مثل سرمی این جنازه را همچنان برای واپسین نفسهایش زنده نگه داشته. 5 سال تو این شرکت کار کردم ولی ناعدالتی هار را در حق مردم دیدم. به خدا من کاره ای نبودم. حلالم کنید. مقصر مدیران کلان و انجمن خودروسازان و دولت است. کمپین شما بگونه ای خردمندانه در حال فروپاشی این شرکتهای نامرد است. ادامه دهید و نخرید. وام 25 میلیونی با بهره اش خدود 48 میلیون می شود. گول نخورید و این پول خود را دور نریزید (3282141) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.