نظر منتشر شده
۱۹۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 264140
سکوت دولت در مقابل جنجال های یونسی
آیا دولت امنیت ملی را به اهداف جناحی آلوده است؟
کبری آسوپار، 28 اسفند 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
همچنانی که مقامات دولتی و بطور خاص وزارت خارجه ترجیح داده اند در قبال سخنان جنجالی مشاور ارشد روحانی سکوت کنند و همچنانی که شورای عالی امنیت ملی دیگر اصلاً نگران روابط ایران با همسایگانش نیست، روز چهارشنبه رییس دادگاه انقلاب خبر داد که علی یونسی به دادگاه ویژه ی روحانیت احضار و اتهام «اظهارات علیه امنیت ملی» به او تفهیم شده است. خبر احضار یونسی روز سه شنبه در برخی رسانه ها منتشر و با تکذیب معاون وی روبرو شد، اما سرانجام رییس دادگاه انقلاب آن را تایید کرد.

این سکوت دولتی البته چندان آمیخته به مصلحت نمی تواند باشد؛ چه آنکه جمهوری اسلامی پس از این سخنان مورد اعتراض مقامات کشور (به تعبیر رهبری برادر) عراق قرار گرفت و این سیاست صامت دولت نشان خوبی از چگونگی تعامل با همسایگان به شمار نمی رود. از سویی منطقه ی غرب آسیا ماه های سخت تر و پر تنش تری از همه ی سال های گذشته را می گذراند و ایران در این ازدحام و سرعت حوادث منطقه ای کوشیده تا کنترلی مو به مو بر اوضاع داشته باشد؛ ایرانی که مذاکرات پرونده ی هسته ای اش هم جلسه به جلسه در صدر اخبار رسانه هاست و به موازات این مذاکرات سال هاست کوشیده تا ثابت کند فعالیت های هسته ای یا پیشرفت های تسلیحاتی اش تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و البته طرف مقابل هم کوشیده تا با گره زدن فعالیت های هسته ای ایران با تلاش برای دست یابی به بمب اتمی، هدف خود برای ایران هراسی و تهدید نشان دادن ایران برای منطقه یا حتی کل جهان را پیش ببرد. موضعی که همواره با واکنش های تکذیبی جمهوری اسلامی همراه شده و مقامات ایرانی بارها و بارها تاکید کرده اند نه قصدی برای دخالت در امور کشوری را دارند و نه فعالیت های هسته ای شان تهدیدی برای کسی هست.

عراق حساس تر هم هست؛ ایران در همه ی این سال ها کنار عراق بوده، اما این همراهی برای برچیدن دست های بعثی و آمریکایی و انگلیسی از عراق و پررنگ تر کردن نقش مردم عراق در سرنوشت خویش بوده و نه کشورگشایی و بسط قدرت خویش در عراق. ایران حتی در ماه های اخیر که حضور نظامی در منطقه دارد، این حضور را مستشاری تعریف کرده و نقش اصلی را به مردم آن کشور می دهد؛ چنانچه در مورد عراق تاکید رهبر معظم انقلاب بر نقش ملت عراق بوده است: «ما معتقدیم ملت و دولت عراق و به خصوص جوانان این کشور توانایی فائق آمدن بر تروریست ها و برقراری امنیت را دارند و نیازی به حضور بیگانگان نیست... ما همان‌گونه که قبلاً اعلام کرده‌ایم، معتقدیم مردم و دولت عراق برای فائق آمدن بر مشکلات امنیتی، نیازی به بیگانگان و کشورهای دیگر ندارند.» که مهرماه ۹۳ در دیدار با نخست وزیر جدید عراق فرمودند و یا «مسئله ی عراق در حقیقت فتنه است و إن شاءالله به توفیق الهی مردم مومن عراق خواهند توانست این فتنه را خاموش کنند.» که مربوط به تیرماه سال جاری است.

در میانه همه ی این نبرد سرد و دیپلماتیک، ناگاه یک نفر در قامت مشاور ارشد رئیس جمهور ایران می آید و با جملاتی زیر میز بازی می زند و از داخل و خارج موج اعتراض ها و نیز تخریب های معاندین منطقه ای جمهوری اسلامی آغاز می شود. دولت اما ساکت به نظاره ایستاده و وزارت خارجه هم در مقام حل و فصل ماجرا برنمی آید؛ سکوت می کند و می گذرد! از سویی شورای عالی امنیت ملی هم که تیتر یک روزنامه ی مخالف دولت را که به هیچ نهاد جمهوری اسلامی وابسته نیست، آسیب زننده به روابط ایران و عربستان می دانست، اکنون هیچ واکنشی در برابر سخنان مشاور ارشد رئیس جمهور ندارد و این تغافل نشان می دهد چارچوب موضوعات امنیت ملی و حتی روابط خارجی جمهوری اسلامی آلوده به تمایلات جناحی شده است. وقتی دولت در قبال خرابکاری یک مقام رسمی اش که خیلی راحت می تواند زحمات قاسم سلیمانی و نیروهایش در عراق را تخطئه کند، هیچ واکنشی ندارد، اتهام برخورد جناحی با مسائل ملی چندان گزاف نخواهد بود. فقط کافی ست واکنش مقامات عراقی را ببینیم و بازخورد آن در افکارعمومی منطقه را حدس بزنیم تا بدانیم دولت در برابر چه اتفاقی سکوت کرده است: وزیر خارجه عراق در واکنش به سخنان یونسی گفته که «عراق دارای حاکمیت کامل است و به هیچ طرفی چه ایران و چه غیر از آن اجازه نداده و نخواهد داد که این حاکمیت را نقض یا در امور داخلی این کشور دخالت کند». همچنین وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز انزجار از این سخنان غیرمسئولانه آورده که «وزارت خارجه عراق تعجب خود را از سخنان منسوب به شیخ علی یونسی، مشاور رئیس‌جمهوری ایران در امور اقلیت‌ها اعلام می‌کند. کشور عراق حاکمیتی دارد که فرزندان آن از آن برخوردارند و روابط مثبت با همسایگان از جمله ایران دارد و عراق اجازه نخواهد داد که در امور داخلی آن دخالت یا حاکمیت ملی‌اش خدشه‌دار شود.»

عبدالباری عطوان، نویسنده مشهور جهان عرب در این زمینه اظهار داشت: «یونسی تصویر ایران قهرمان را خراب کرد. این اظهارات یونسی که با لحنی متکبرانه ایراد شده، این ادعا را که تهدید ایران علیه منطقه کمتر از تهدید اسرائیل نیست و این کشور در تلاش برای سیطره کامل بر جهان عرب است، تقویت می‌کند. وقتی چنین اظهاراتی توسط یک مقام دولت اصلاح‌طلب و میانه‌رو بیان می‌شود، در واقع باعث می‌شود ادعای انگیزه‌های سلطه‌طلبانه از سوی ایران در منطقه تقویت شود. در حالی‌که بیشتر ملت‌های عربی، ایران را قهرمانی در برابر اشغالگری‌های اسرائیل و توطئه‌های تجزیه‌طلبانه آمریکا قلمداد می‌کنند ولی اظهارات یونسی در زمانی‌که مستشاران نظامی ایران در عراق حضور دارند، تصور خوب این ملت‌ها از ایران قهرمان را تخریب کرد.»

عبدالباری عطوان در ادامه موضعی بسیار تند اتخاذ کرده و می نویسد: «ما می‌گوییم هیچ فرقی بین البغدادی، سرکرده داعش با یونسی وجود ندارد. اگر دولت ایران می‌خواهد خود را از مواضع اینچنینی تبرئه کند، باید یونسی را از سمتش برکنار کند چرا که ادامه فعالیت یونسی در سمتش به معنای همراهی دولت متبوعش با این مواضع است.»

روزنامه ی الشرق الاوسط در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای با عنوان «بغداد و یمن» به قلم سمیر عطا الله نویسنده و روزنامه نگار لبنانی نوشت: «پس از سقوط شاه ساده لوحانی مانند من تصور کردند که روابط ایران و کشورهای عربی وارد مرحله جدیدی مبتنی بر آشتی میان تمدن‌ها خواهد شد اما متأسفانه باید بگویم ایران به شدت به کشورهای دیگر اهانت می‌کند. سخن چند روز پیش یکی از مسؤولان ایران احتمالاً درمورد گذشته درست باشد اما درمورد حال به شدت اهانت آمیز است. ما نیاز نداشتیم مشاور روحانی رئیس جمهور ایران به ما بگوید بغداد پایتخت امپراطوری جدید فارس است. دکتر طه حسین نود سال پیش نوشت فارس‌ها دو موضوع را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد: اول این که بغداد پایتخت شان بود و دوم این که حبشه را از یمن بیرون کردند. تأمل در عملکرد حوثی‌ها در صنعا نوشته‌های طه حسین را برای ما تداعی می‌کند. مشکل این است که تهران می‌خواهد سلطه داشته باشد و مرزهای منطقه را دوباره ترسیم کند.» و بسیاری واکنش های دیگر که ذکر آن در این مجال نمی گنجد.

این موج علیه ایران به راه افتاده و دولت اگر نظر دلسوزان نظام مبنی بر برکناری یونسی را عملی نکند، یعنی آبروی دولت برآمده از آرای ملت را به قربانگاه اهداف جناحی برده؛ یعنی همان کاری که احمدی نژاد با دولت های نهم و دهم و امثال مشایی کرد و هزینه ی آن را با از دست دادن حمایت مردم و رهبری پرداخت کرد. یونسی قبل تر هم از اسلام ایرانی گفته بود؛ از حمایت از نماد شیر و خورشید؛ از همراهی نسل جدید حکومت بنی اسرائیل و نسل جوان ایران! آیا دولت روحانی نیز آماده پرداخت هزینه برای دفاع غیرمعقولانه و سکوت عاری از مصلحت خود در برابر مقامات جنجالی اش خواهد بود؟
 
حمید
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۰:۵۸:۲۱
یعنی معاون یونسی دروغ گفت که یونسی احضار نشده؟!
چه راحت دروغ میگن اینا! (2757564) (alef-17)
 
مسعود
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۵۸:۰۰
خیلی با شدت و حدت بیشتر از حرفهای آقای یونسی را بارها و بارها آقایان اصولگرا زده اند . چطور کوچکترین جنجالی بابت آنها نشد؟! کاملا مشخص است که موج جدید تخریب علیه دولت به راه افتاده است. (2758136) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۱:۰۱:۳۳
مثال بیاورید ! یک دولتمرد اصولگرا را مثال بزنید که چنین اقدامی کرده باشد و مسئولین کشور همسایه اعتراض کنند!
من نمی فهمم چرا این دولت و هوادارنش هیچ اشتباهی را نمی پذیرند؟! طرف گل به خودی زده ، میگن یک عده افراطی اند!!! (2758526) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۷:۲۹:۳۷
اظهار تبریک مرگ ملک عبدالله توسط آقای جنتی در نماز جمعه تهران و اعتراض شدید عربستان و لغو سفر هفتاد هزار عمره گزار در ایام عید. بازم بگم. بگم..... (2758932) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۴:۵۷:۱۴
شورای نگهبان قوه مجریه نیست عزیز (2762678) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۵:۴۱:۲۱
من گفتم دولتمرد !
بازم بگو!!! (2762756) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۱:۴۲:۳۳
و البته صدا و سیما مخصوصا جدیدا بخش حساس نشو خبر 20 شبکه خبر که از 20:30 هم بدتر شده است. (2758579) (alef-17)
 
سینا
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۳:۰۵:۵۸
تا ابد برای هر اشتباه میخواید بگید «چطور اونا میکردن و میگفتند شما چیزی نکردید و نگفتید؟!»
بسه دیگه، مملکت رو به کجا میبرید شما!؟ (2758705) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۳:۴۲:۱۵
تا چند سال پيش دستيار رييس جمهور سابق هر دم صحبتهاي مي كرد كه از رهبري تا مراجع را ميازرد و قوه قضاييه چپ به ايشان نگاه نمي كرد. يك روز مردم اسرائيل را دوست خطاب مي كرد، روز ديگر مرتاض بازي راه مي انداخت .
حالا شما امديد مي گوييد امنيت ملي الوده سياست شده!!!؟؟
واقعا من كه در كار قوه قضاييه و سياسيون ايران مانده ام! خدا اخر عاقبت همه ما را بخير بگذرانه (2758745) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۱:۱۱:۱۸
به قول معروف "شاه می بخشه شیخ علی خان نمی بخشه"
عراقیها یه اعتراض کردند دیگه بیخیال شدند حالا یه عده کاسه داغ تر از آش ول کن نیستند. (2758839) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۸:۰۳:۴۸
درهمه دولت ها از این غضنفرها وجودداشته دارد وخواهد داشت. (2762921) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۰۷:۲۸:۱۱
بابا جان اگه اونا اشتباه كردن ما كه ديگه نبايد تكرار كنيم

اشتباه اونا كه مجوز براي اشتباه ما نيست (2766752) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۸:۱۳:۴۲
روحانی : در توافق ژنو حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته شده !
عراقچی: به رسمیت شناخته نشده!

روحانی: تحریم ها شکسته شد!
ظریف: تحریم های جدید مخالف روح توافقنامه است!

روحانی : خزانه خالی است!
طیب نیا: من نگفتم خزانه خالی است.(درآمد مصوب در بودجه 92 : 727هزارمیلیاردتومان ، گزارش تفریغ بوده 92: درآمد محقق شده : 835هزارمیلیاردتومان!!!)

روحانی : از رکود عبور کردیم!
جهانگیری: با اقداماتی که انجام میدهیم به زودی از رکود خارج می شویم!!!

روحانی: قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان را افتتاح میکنم!(همین سه هفته پیش!)
مسئولان راه آهن (شهریور امسال): پروژ قطار تهران -قم-اصفهان حدود 72 درصد زیرسازی پیشرفت داشته !!!


راستی همین چند روز پیش روحانی یکی از ویرانه های احمدی نژاد را افتتاح کرد!!! فاز 12 پارس جنوبی ! تا قبل از این دولت 92 درصد پیشرفت داشته است. عجب ویرانه هایی تحویل شما داده اند جناب روحانی ! (2758235) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۱۵:۵۰
دوست عزیز
مغالطه نفرمایید
فازهای پارس جنوبی باید انجام میشدن در دولت قبل پیشرفت زیادی نداشتن یه فاز همه مساله نیست خیلی کار کند شده بود ضمنا خاتمی فازهای زیادی رو با درصد بالای پیشرفت به دولت قبل تحویل داد
خزانه به گفت خود توکلی جارو شده تحویل دولت فعلی شده است
از رکود عبور کردیم یعنی نرخ رشد مثبته برای جبران کامل دو رکود شدید دولت قبل که -3 و -6 بود به چند سال رشد نیاز داریم یه مرتبه نمیشه خارج شد
تحریمها اگر دولت قبل بود الان چند برابر شده بود
با جملات بازی میکنید که فایده نداره براتون (2758443) (alef-13)
 
مهری
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۵۳:۰۱
بدون حمایت از احمدی نژاد با نظر موافقم. (2758508) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۳:۴۰:۱۷
تاریخ اظهار نظر ها رو هم بزن
چون بعضی ها رو پس و پیش گفتی
در مورد افتتاح ها هم باید بدونی خط سه مترو تهران الان با 5 تا ایسنگاه افتتاح شده
ولی برای بقیه ایستگاه ها دارن کار میکنن
یعنی بقیشو نباید افتتاح کنن چون قبلی ها افتتاح شده؟
راه اهن قم اصفهان هم همینه
قسمتی که افتتاح شده رو برای استفاده مردم باز میکنن (2758740) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۹:۴۲:۱۲
در پاسخ به نظر این دوستمون که می فرمایند 92 درصد پیشرفت در فاز 12 پارس باید دید که این باصطلاح 92 در درصد به چه قیمتی بحاصل شده؟ بنا به روایات که هیچوقت بنا نیست عدد دقیقی ذکر بشه پول ساخت زیرساخت یک مملکت توی 8 سال رفته حالا داری به 92 درصد افتخار می کنی؟ یا مثلا مسکن مهر کلا 50 میلیارد دلار هزینه می برده تا کامل تکمیل بشه تکمیل که نشده هیچ 800 میلیارد دلار هم معلوم نیست کجا خرج شده ، اگر منظورت اینه که کلنگ بر میداشتن و از ته ویران می کردن که البته نتونستن و نکردن حق با شماست، ایشون ویرانه تحویل نداده. (2758984) (alef-13)
 
جعفر
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۶:۳۶:۳۲
تناقض گویی در صحبتهای آقایان زیاد است اما از دولت احمدی نژاد بهتر هستند (2759704) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۳۹:۴۵
اگه دروغ نگن که دیکه اصلاح طلب محسوب نمیشن ! (2758484) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۴۴:۰۲
از اونور سلیمانی بنده خدا با به کف دست گرفتن جونش داره زحمات غیر قابل تصور میکشه از این طرف این غضنفرای سبز ! دارن زحمات رو به باد میدن... (2758491) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۲:۳۲:۳۵
بیخود گنده اش نکنید (2758876) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۵:۱۵:۴۵
دولت راستگویان و دروغگویی؟ زبونتو گاز بگیر (2759526) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۵:۱۶:۴۲
دولتی به معنای تیم دارای هدف و عملکرد واحد وجود دارد؟ (2759529) (alef-3)
 
سید محسن
۱۳۹۴-۰۱-۰۱ ۲۱:۰۸:۱۲
زمان احمدی نژاد همه کر و کور و لال بووودنددد
حالا دلواپس شدند؟؟؟؟؟ (2761801) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۰۶:۱۷
موج بیداری تمدنی اگر در کشور های عربی راه بیافتد باعث کاهش نفوذ وهابیت و جریانهای تروریست متاثر از آن میشود ، اینکه جامعه عربها منفعلانه در برابر عربستان و وهابیت و همچنین القاعده و داعش هویت تمدنی خود را انکار و تخریب کنند به نفع ما نیست ، تازه ترکیه هم پروژه نو عثمانگرایی راه انداخته ، تحریک اعراب برای حفظ و اعتنا به تمدن درخشان خود راهی سودمند و با کمترین هزینه است ، که انشالله رسانه های ما هم با بینش کافی و بدون براینگیختن احساسات ضد ایرانی چه بصورت سلبی و چه ایجابی دولت را یاری دهند (2757577) (alef-17)
 
خاکی
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۱۲:۳۱
سلام خدا عاقبت ملت ما را بخیر. اما خدا را شکر جام زهر دارد به طراحان بر میگردد ولازم نیست چند قرن طول بکشد تا حق و مظلومیت علی ع و فاطمه س برای عموم کشف شود. (2757591) (alef-17)
 
شهروند .......
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۲۲:۲۳
با سلام و یاد او نویسنده محترم با ظرافت خاصی سیاسیت ناروا و غلط دولت امید را با تلخی بیان فرمود سیاسیت یک بام و دو هوا را چه تلخ است این روش ناپسند که در یک بام دو هوا داشت اگر این سخنان را دکتر محمود می گفت خدایی چند نقر در سایت الف کامنت میزند و انتقاد میکردند دولت امید چه میگفت یادتان نرود روزنامه وطن امروز عکس رحلت پادشاه عربستان را زد همین جناب جنتی وزیر دولت تدبیر اخطار زد و روزنامه به دادگاه برد اگر این سخنان را حاج شریتمداری ابوذر زمان میگفت جه نثار روزنامه مردمی کیهان میکردند اگر این سخن را تاکسدار سرهنگو لبو فروش میزد جناب پرفسور کراوت زده دولت تدبیر جه میگفت ایا لقب بی سواد تندرو کاسب بی شناسنامه بی تدبیر را دادند ؟ایا روزنامه های مدعی آزادی بیان مطالبی نوشتند ؟ایا جناب جنتی که بلاقاصله روزنامه 9 دی وطن امروز و.......را توبیخ میکند شهامت داشت نکوهش کند ؟ایا جناب روحانی رییس جمهور محترم القاب تندرو و بی سواد دل نگران بی شناسنامه بروید به جهنم را به مشاور خود هم میدهد؟ایا به قول نویسنده محترم یک بام دو هوا صادق است؟مخالفان اصولگرا و متدین اگر بکویند لایق این القاب هستند توپخانه روزنامه آرمان امروز سکوت کرد چرا؟جانب مطهری عزیز خاموش است و موضع نمیگیرد چرا؟جان کلام قران میقرمایید حداقل در آنجه میکویید صادق باشیذ ایا ما صادق هستیم ؟ایا دیدو تفکر جناحی که آفت است از ریشه خود خواهی است دنبال روی میکنیم ؟الهی به شهدایی راه اسلام ما را در گفتار و عمل صادق قرار بده آمین رب العامین والحمد الله رب العامین (2757603) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۵۰:۲۵
رحلت پادشاه؟! حالا نه به اون روزنامه که اصرار داشت لیاقتش اینه که بگوئیم: «خبرمرگش» نه به شمای شهروند محترم انقلابی که نوشتی: «رحلت ...»! راستی شهروند انقلابی، جدیدا! املات بهتر شده. از جانب مطهری عزیز حرف میزنی؟ این «تاکسدار سرهنگو لبو فروش» اسم خارجیه؟ بنده مانده ام حالا که اصرار داری راجع به همه چیز نظر بدی، چرا یک مقدار دایره لغاتت رو گسترده نمی کنی؟ (2758120) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۲۴:۲۷
حالا هی انتقام شخصی بگیرید (2757606) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۴۲:۰۴
چرا حرف حق رو نمیتونید بپذیرید؟؟؟ (2758486) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۲۵:۰۱
از این ها هزار بار بدترش را خودتان می گویید، ولی حالا که از جناح مقابل گفته ناراحت شده اید.
ضمنا حرفهای چند رسانه عربی وابسته به وهابیت، دلیل زیر پا گذاشته شدن امنیت ملی ایران نیست. (2757608) (alef-17)
 
شهرام . ق
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۲۵:۵۴
جمله ,, چو عضوم نباشد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد ,, شعار اصلی جناح های سیاسی در ایران است . (2757609) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۲۷:۲۰
مشابه این سخنان رو نمایندگانی مثل زاکانی گفته اند. سخنان جنتی در خصوص پادشاه عربستان تازه منتشر شده. احمدی نژاد سخنان جنجالی در خصوص همه چیز گفت. اون ها هیچکدوم مصداق اظهارات ضد امنیت ملی نبود؟تا کی قوه قضاییه میخواد این گونه برخورد کنه؟ (2757615) (alef-17)
 
تقی
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۴۱:۰۸
حرفت درست ولی یه فرقی بین کشور دشمن، عربستان و کشور دوست، عراق بذار لطفا (2758103) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۳:۴۱:۵۴
عراق چندتا جوون ایرانی رو کشته و عربستان چندتا؟! (2758744) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۶:۳۸:۰۲
هرچي صدام كشت با تاييد عربستان بود اما هركه در عراق الان حكومت مى كند از مبارزان زمان صدام بود (2758918) (alef-11)
 
صادقی
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۲۸:۱۲
چیزی ندارند بگویند چون اگر سخنان یونسی را محکوم کنند خود را محکوم کرده اند البته از این دولت تدبیر !!!!!؟؟؟ بیبشتر ازاین انتظار نمی توان داشت مردم در گرانی غوطه ور شده اند و مشکلات کمر مردم را دارد می شکند بعد روحانی می گوید من شرمنده ملت نیستم پس بااین مشکلات چه کسی باید بعد از گذشت دوسال از این دولت شرمنده ملت باشد گرانی بیداد می کند (2757617) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۲۸:۲۸
بنده سخنان یونسی را خواندم:
1-اول که واقعیت را گفته بود
2-خلاف امنیت ملی نبود
3-در دولت قبل بارها سخنان به مراتب خطرناک تر گفته شد ولی کسی پیگیری نکرد در همین دو ماه گذشته دوستان از تریبون نماز جمعه به عربستان حمله کردند و کسی مورد بازخواست قرار نگرفت
4-این تمرکز جناح مخالف روی دولت فعلی و تلاش برای مچ گیری برای شخص بنده بسیار جالب است از استین کت ظریف و دکمه هایش تا حرفهای بسیار منطقی رئیس جمهور کلا میبینیم که عزیزان دنبال بهانه تراشی هستند
5-نیت خوبی پشت این انتقادها نمیبینم به عبارت دیگر فقط سعی در تخریب و مچ گیری میبینم چرا که این همه مشکل در دولت قبل وجود داشت و دوستان ساکت بودند اینکه الان داد همه درامده پیداست مساله درد و نگرانی نیست بلکه همان مچ گیری و فشار به دولت است
6-بنده از یونسی و اظهاراتش که عین واقعیت بود حمایت می کنم منظور ایشان هم این بوده که ما به مشکلات عراق توجه داریم و حرف بدی اصلا نزنده (2757619) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۳۰:۰۲
صرفنظر از ماجرای آقای یونسی اینکه دوستان اصولگرا نگران روابط با همسایگان شده‌اند البته تحول مبارکی است. (2757623) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۰۴:۴۲
روابط با عراق و سوریه و لبنان خیلی وقته دست اصولگراهاست
کلا سپاه داره می چرخونه قضیه رو
می دونی سپاه برای عراق و سوریه چند تا شهید داده؟
همین سپاهی که روحانی هی بد وبیراه میگه بهشون، حالام مشاور ارشدش دوره افتاده که زحمات قاسم سلیمانی و نیروهاشو هدر بده... (2758422) (alef-17)
 
فاطمی
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۰:۰۲:۱۴
دست اصولگراهاست!!
چرا روابط اساسی انقلاب اسلامی با کشورهای آزاده را در حد جناحی تقلیل میدید؟ (2758762) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۳۲:۲۹
اینکه حوثی ها با حمایت ایران یمن رو فتح کردن و یا نفوذ ایران در منطقه که بیشتر از همه در رسانه های اصولگرا ترویج میشه. (2757630) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۳۳:۱۳
همین سوال رو از شما اصولگرایان هم میشه پرسید وقتی رییستان از مرگ شاه سعودی ابراز شادمانی کرد و البته در ان هنگام شما و قوه قضاییه نمی صرفید عکس العمل نشان بدهید.

خوبه اصول گرا ها اول خودشون رو جمع کنند بعد به عیب دیگران بپردازند که این عین توصیه بزرگان دین است البته اگر دینی برای شما باقی مانده باشد.


الف چاپ کن بخدا تعطیلت نمی کنند. کشت این همه آزاد اندیشی شما ما را !!! (2757632) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۳۳:۳۰
دولت نشان داده که حداقل تدبیر ندارد اگر نگوییم که نه تدبیر دارد و نه امید ! (2757634) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۴۴:۰۷
بله تدبیر رو دولت احمدی نژاد داشت کاملا باهات موافقم دولت تدبیر و عدالت و دولت پاک در زمان احمدی نژاد (2758109) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۰۸:۲۰
احمدی نژاد و روحانی مثل هم هستند، فقط ژست هاشون با هم فرق داره... (2758429) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۴۲:۱۴
دلوابس نباش (2757648) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۴۷:۲۳
ماهی بگیرید (2757654) (alef-17)
 
رسول
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۱:۵۵:۰۲
اگر حافظه تاریخی مان یاری کند در سال 1391 آقای شریعتمداری طی اظهاراتی مکتوب و نه شفاهی به طور مبسوطی گفت:

این حق برای جمهوری اسلامی به عنوان حافظ و وارث تمامیت ارضی ایران وجود دارد که خواستار بازگشت بحرین به عنوان یک استان جدا شده خود به میهن اسلامی باشد.

لطفا منتقدان دست از سیاسی کاری بردارند. همه کشورهای قدرتمند، می خواهند حوزه نفوذ داشته باشند، حالا یکی برای توجیه عمل خود این عمل را به دفاع از منافع خود تعبیر می کند، دیگری برای تحریک دیگران از کلمه سلطه استفاده می کند.
در منطقه خاورمیانه از عربستان و ترکیه و قطر و ایران و مصر گرفته تا روسیه و آمریکا و انگلیس و اسراییل همه منافع دارند و لذا درصدد افزایش حوزه نفوذ به درجات مختلف هستند. سالهاست که دیگر مرزها اهمیت چندانی ندارند، تصمیمات سیاسی و اقتصادی کشورها اهمیت دارد. (2757669) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۲۱:۰۷
از قیاست خنده امد خلق را
اون یک ژورنالیسته
حرفش و قلمش اهمیت چندانی ندارد
ولی یونسی
مثلا الکی مشاور ارشد رییس جمهوره (2757795) (alef-17)
 
mehdi
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۸:۲۳:۲۲
شریعتمداری فقط ژورنالیسته؟
ژورنالیستی که توی تمام بازداشتگاه های مملکت سرک میکشه (2758254) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۶:۴۴:۳۸
اونقدر اين مزخرفات را تكرار كردند كه خودشون هم باور كردند!
حالا اگه مى گفت حجاريان، اين يه چيزي. معاون امنيتي وزارت ديروز و ژورناليست امروز (2758921) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۳۶:۲۹
بابا کی میخواین دست بردارید از این هشت سال گذشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ملت رو مورد تمسخر قرار دادین؟ هر خلاف و تخلف و اشتباه فاحشی میشه به جای اینکه با متهم برخورد بشه دایما میگن هشت سال هشت سال!!!!!!!

اگر قرار بود با توجیه هشت سال گذشته همون روند ادامه پیدا کنه که چرا روحانی این همه شعار داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2757828) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۴۵:۳۸
هشت سال نه
همین دو ماه پیش علیه عربستان از تریبون رسمی دوستان اظهار نظر کردن الان هشت سال رو بیخیال شدیم به دو ماه قبل که میتونیم رجوع کنیم؟ (2758112) (alef-17)
 
صمدی
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۳:۲۰:۰۸
عربستان که دشمن ماست و هرچه دولت روحانی در مقابل عربستان کوتاه آمد آنها جلوتر آمدند . مگر همدستی عربستان با آمریکا در پایین آوردن قیمت نفت قبل از اظهارات آقای جنتی نبود . (2758721) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۲:۳۴:۴۴
اون کار برای روسیه و شکستن شاخ عمو پوتین بود که زیاد بلند شده بود نه ایران (2758879) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۴۴:۲۳
خدایی اش خودت فهمیدی چی گفتی؟

همین بس که اگه این حرف ها رو یک اصولگرا زده بود الان تحلیل ات صد و هشتاد درجه فرق کرده بود.

دست از این تعصبات باطل و حزبی و جناحی بردارید و از بلایی که طرفداران افراطی احمدی نژاد بر سرش اوردن درس عبرت بگیرید. (2757847) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۴۴:۲۶
عجب!
خود شخص يونسي مهم نيست مشكل از جايگاهيه كه سخن پراكني كرده!
از روحاني بخاطر متخصص امنيت ملي بودنش! مچكريم...
(كاش الف همه نظرات را چاپ كند.) (2757848) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۵۰:۳۴
کم سواد ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

روحانی جان منتقدان که کم سوادند شما حداقل حواست به این مشاوران باسوادت باشد که اینجوری بلای جان سیاست خارجه کشور نشوند (2757859) (alef-17)
 
سامان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۵۴:۰۸
اقای شریعتمداری "دستیار ویژه رئیس جمهور" نبودند (2757866) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۷:۰۰:۰۳
عراق مال ماست مال کوروشه مال ایرانه (2758143) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۰:۲۶:۰۸
سر دبیر پایگاه اطلاع رسانی الف. چرا اظهار نظرهای بیربطی مانند عراق مال ماست منتشر میکنید؟ اونمیفهمد شما چه (2758779) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۲:۳۵:۵۲
عراق مال ایران بوده نترس به موقعش همه رو میگیریم هم عراق هم اذربایجان هم بحرین و امارات همه رو تا هرات افغانستان همه مال ماست (2758881) (alef-3)
 
عباس
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۵۸:۵۴
روزی که احمدی نژاد از قطعنامه های تحریمی و انزوای کشور که آرزوی اسراییل و عربستان بود استقبال میکرد و معاون اولش مشغول به امور دیگری بود، چرا اصولگراها هورا می کشیدند.؟ (2757873) (alef-17)
 
صمدی
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۳:۲۳:۲۱
این قطعنامه ها ثمره توافق آقای روحانی با غربیها در سال 82 بود که همه چیز کشور در بحث هسته ای را به اصطلاح بصورت داوطلبانه پلمپ کرد و بعد که غربیها به تعهدات خود عمل نکردند باز کردن این پلمپ داوطلبانه باعث رفتن پرونده به شورای امنیت و صدور قطعنامه شد برادر عزیز اطلاعات خود را بالا ببر (2758724) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۷:۴۶:۵۶
نه خیر عزیزم اون موقع که ما با غربیها توافق کردیم امریکا بغل گوشمون بود و ممکن بود بوش به ایران حمله کنه پس روحانی البته با اجازه رهبری مذاکره کرد و کشور رو نجات داد. ولی احمدی نزاد قطعنامه شورای امنیت را کاغذ پاره خواند و در سازمان ملل به کشورهای اروپایی بد وبیراه گفت به طوری که موقع سخرانی احمدی نزاد همه جلسه رو ترک می کردند به نطر شما کی مقصر اصلی تحریمها بوده (2759839) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۵۷:۴۰
حالا میفهمم مواضع چندسال اخیر همسر سابق شهید باکری از کجا نشات میگیره!... (2757966) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۰۵:۱۴
شما جماعت اصولگرا همین هستین

موضعی که اقای جنتی در مورد شاه عربستان گرفت چه تفاوتی با موضع اقای یونسی داره؟؟؟یا اون اقایی که گفت سوریه نسبت به خوزستان در اولویت بالاتری هست چه تفاوتی با گفته اقای یونسی داره؟؟

چرا نسبت به اونها موضع نگرفتین؟اهان واسه اینکه کسی در مورد بزرگان اصولگرا لام تا کام نباید صحبتی کنه،و هر چی گفته میشه باید تمجید و ستایش باشه

ولی ما اصلاحطلب ها اینطوری نیستیم،ما اگر سید محمد خاتمی هم اشتباه کنه بهش انتقاد میکنیم


ولی شما جماعت بذله گو و ستایشگر قلم انتقادتون در جهت قدرت بیشتر میچرخه

یه روزی همه باید در مقابل خدا جوابگو باشیم،شمایی که قدرت داری و میتونی بنویسی در سایت الف،چنان از اونور بوم افتادی که خودت رو زدی به کری و کوری و فقط مشکل رو اقای یونسی میبینی


این همه ادم اومدن نظر دادن،تعداد مثبت ها هم گویای همه چیز هست،لازم دیدی یه مقدار فکر کن (2757980) (alef-17)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۳۶:۳۴
عزیزم خداییش سایت الف نظراتو میزاره...چه مخالف چه موافق...منم با شما موافقم اما چه میشه کرد فعلا قدرت دست اقایونه...اگه اقای یونسی این حرفا رو زده هم به نظرم اشتباه بوده (2758363) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۶:۴۹:۱۲
عجب معياري دادي شما!
اگر شما در كربلا تشريف داشتي با اين منطقت قطعا جز كساني بودي كه در لشكر عمر سعد به يزيد خدمت مى كردي چرا كه تعداد افراد اون طرف چند ده هزار نفر بود اما اينطرف ٧٠ -٨٠ نفر بود! (2758922) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۷:۵۰:۴۶
شما که در اقلیت هستید می تونیدهجرت کنید برید یه کشور دیگه و ما یزیدیان رو به حال خود رها کنید. چون فرموده پیامبر هستش که برای حفط دینتان هجرت کنید. اگر فکر می کنید حق با شماست همین کار را بکنید. البته خوارج هم خود را حق می دانستند (2759846) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۳۰:۰۵
جدیدا خانم آسوپار چقدر فعال شدن !!! (2758010) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۲۳:۴۴
ایشان یک آقا هستند. دم خروس کاملاً پیداست. (2758455) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۵۹:۴۵
اگر سطح تاثیرگذاری شریعتمداری اندازه ی مشاور ارشد رییس جمهور هست که خیلی خوبه. ولی در هر حال روزنامه ها بیانگر موضع دولت نیستند ولی مشاور ارشد رییس جمهور موضعش یعنی دولت دولت. خارج ایران الان همه میگن مشاور روحانی این حرفو زده و موضع دولت هست. (2758051) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۰۰:۵۰
معاون یونسی چرا دروغ گفت که یونسی احضار شد؟
این بود دولت راستگویان؟! (2757676) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۰۳:۳۶
والا من فکر میکنم این امنیت ما رو جناحی که سر کار بود و قطعنامه ها را کاغذ پاره میدانست و ما رو برد تحت بند 7 منشور امنیت ملل متحد که امنیتی هم بود بیشتر تهدید کرده تا اظهارات یونسی
نمیدانم اون موقع این عزیزان کجا بودند، امنیت ما را واقعا زیر سوال بردید و خم به ابرو هم نیاوردید، دولت فعلی سعی در جمع کردن قضیه دارد که باز شما دوستان دنبال کارشکنی و تضعیف دولت به هر قیمت ممکن هستید در کل من خود شما جناح مخالف دولت را یک تهدید برای کشور میدانم. اقدامات شما که منتهی به رکود تورمی منفی 5 درصدی و همچنین صدور قطعنامه های مختلف شد کاملا بر همه اشکاره حتی من یادمه اینقدر بی تدبیری میکردید که وزیر خارجه را وسط مذاکره با یک کشور خاترجی برکنار میکردید.
سوال بنده از نویسنده این است با توجه به اینکه راجع به همه چیز مطلب مینویسید اون موقع که تورم از 35 بالاتر رفته بود و دو سال پیاپی علی رغم نفت 100 دلاری ما رشد اقتصادی منفی داشتیم چه میکردید و کجا بودید؟ وقتی اظهاراتی چون ...را لولو برد و قطعنامه ها کاغذ پاره است و جملات جالبی چون انگلیس جزیره ای در غرب افریقا است و...گفته میشد کجا بودید؟ چرا الان نگران شده اید؟
اگر جمله انگلیس در غرب افریقا است را روحانی گفته بود شک ندارم این دوستان ده ها مقاله مینوشتند که چرا رئیس جمهور اگاهی ندارد و..اگر جمله ...را لولو برد رو روحانی گفته بود که غوغایی راه انداخته بودید که چرا رئیس جمهور ادب رو رعایت نمیکنه و... (2757680) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۴۰:۰۷
دقت کردی که حتی 1 کلمه هم در مورد متن بالا نظر ندادی؟ بیشتر درد دل کردی! آفرین. (2757836) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۴۷:۴۸
نظر اتفاق راجع به مطلب نوشته شده شما متاسفانه درک نمیکنی گفته شده که دوستان دنبال جناحی عمل کردن هستند و اظهارات یونسی چیزی نبوده فقط گیر دادن جناحیه نویسنده نظر مقایسه کرده بین قبل و الان (2758115) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۴۸:۰۹
این نقل قول را از کجایتان درآوردید که انگلیس جزیره‌ای در غرب آفریقاست؟ کمتر دروغ بگوئید! وقتی عزیزان اصلاح‌طلب در پارلمان اروپا و کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌ها لابی می‌کردند، چرا صدایتان درنمی‌آید؟ (2757959) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۴۲:۰۱
از همونجایی که یک دختر 13 ساله کلاس سوم دبیرستان ؟؟؟؟!!!!!!!!!! توخونش انرژی هسته ای درست کرده (2758105) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۰۵:۴۴
سخنان یونسی در حد مطالبی بود که توسط همه افراد مسئول و غیر مسئول زده می شود مثل حرف های جنتی، نقدی و غیره که حتی تشویق هم میشدند. حال چگونه است که اقتداریون خواستار محاکمه کسی هستند که حرف های دلشان را میزند جای سوال است. این اقتداریون یکروز تبدیل میشند به دلواپسان و امروز هم تبدیل شدند به جنجالیون!
با این وجود میدانند که مردم چشم و عقلشان خوب کار میکنه و این موضوع حسابی کلافشون میکنه! (2757682) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۴۰:۰۶
چرا کلی گویی میکنی؟
دقیقا مثال بیار
با توهم گویی مشکلی که یونسی ایجاد کرده حل نمی شود (2757835) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۴۲:۰۳
از نظر دولت تیتر روزنامه وطن امروز که در مورد مرگ پادشاه عربستان بود و عکس اش هم از خبرگزاری عربستان بود خلاف امنیت ملی است ولی این اظهارات عجیب یونسی خلاف امنیت ملی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2757840) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۴۲:۴۶
عیبی نداره فقط مشخص شد که کم سواد ها کیاهستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


آقای روحانی کمی مشاوران باسوادت!!!!!!!!!!!!! را نصیحت کن که کار دست خودت ندن (2757842) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۰۲:۱۹
یعنی یونسی در حد وطن امروز هم برای شورای عالی امنیت ملی مهم نیست. :)))

به هر حال طبق قانون، یونسی باید بره دادگاه توضیح بده (2758055) (alef-17)
 
شادي
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۱۲:۲۱
اقاي يونسي را سوال كنيد با اين تجربه چرا چالشي ايجاد مكني (2758076) (alef-17)
 
لولوی سر خرمن
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۰۶:۳۵
آقا شما رو به خدا این مسخره بازی و نعل وارو زدن رو تمومش کنید. من در عجبم که افرادی در این کشور حرف های به مراتب بدتری زده اند و صدای کسی درنیامده، و حالا دارند از دولت بهانه گیری می کنند. نویسنده ی محترم، چه کسی سوریه را استان سی و سوم ایران خواند و گفت اگر لازم باشد خوزستان را می دهیم اما سوریه را نمی دهیم؟ چه کسی در مجلس گفت صنعا و بغداد و دمشق و بیروت در دست جمهوری اسلامی است؟ چه کسانی حرف از رسیدن به دروازه های مکه و مدینه زدند؟ اینها اقدامات علیه امنیت ملی کشور نبود؟ انصاف هم خوب چیزیه.

حالا جالبه که توی این موارد از الشرق الاوسط! نقل قول می کنند و اون رو سند می گیرند، در حالی که در شرایط عادی این روزنامه ها و خبرگزاری ها معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی می شوند. مردم رو چی فرض کردید؟ دشمنی شما با دولت روحانی از کفر شیطان هم آشکارتر است.

الف جان منتشر کن لطفاً. (2757684) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۴۱:۲۶
با توجه به اینکه وقتی دولت مورد نظر نویسنده بر سرکار نباشد حس میهن دوستی و مبارزه با تخلفات مختلف گل میکند گمان نمیکنم این دوستان دست از انتشار اینگونه مقالات بردارند بخصوص که تضعیف دولت فعلی هم باعث یک وجد روحی در وجود این عزیزان میشود یعنی ترکیبی از احساس تکلیف کاذب و لذت تضعیف باعث میشود که این نوع مقالات نوشته بشود. وگرنه کجای دنیا ادم میاد شروع کنه به مچ گیری از دولت خودش اون هم در این مقاطع حساس
حرف هم بزنیم که چرا اون هشت ساله در برابر تخلقات به مراتب سنگین تر ساکت بودید و...انواع و اقسام اسنتدلالهای عجیب را رو میکنند. در اون هشت سال احساس تکلیف، حمایت از دولت بوده و تضعیف دولت هم وجد و سرور روحی برای دوستان ایجاد نمیکرده، کلا استراتژی دوستان پشتیبانی دولت بوده الان مسیر عوض شده هر حرکت اشتباهی از دولت تبدیل به ده ها مقاله میشود. (2758026) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۰۷:۴۳
دیشب یونسی و دارودسته ش و روزنامه ی آرمان گفتن یونسی احضار نشده، دروغگوها
این دروغگویی هم اندازه ی همون سوتی های قبلیش زشت هست
چطوری قیامت جواب میدن (2757686) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۰۸:۳۰
امنیت ملی با بیان حقایق به خطر نمی افته (2757689) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۳۷:۰۶
چطور با تیتر مرگ پادشاه عربستان در روزنامه وطن امروز به خطر افتاد!!!!!!!!!!؟؟؟؟ (2757830) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۳۸:۴۱
الان کافی بود یک اصولگرا یا یک نفر که اینها باهش مخالف هستن این حرف ها رو میزد الان سیصد تا کامنت زده می شد که وای ببین کسانی که سواد ندارن دارن در مورد مسایل خارجی کشور اظهار نظر می کنند و امنیت ملی کشور را به خطر می ندازن ولی چون این یکی از دولته چشماشون رو بستن و فقط به فقط دارن توجیه می کنن همون کاری که طرفداران افراطی احمدی نژاد یک زمانی انجام می دادن (2757832) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۰۳:۱۶
امنیت ملی فقط وابسته به تیتر روزنامه ی وطن امروز بود
چقدر مهمه این کیهان و وطن امروز (2758058) (alef-17)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۴۴:۵۷
عزیزم اونجا هم یه روزنامه تیتر زده؟!!!!! (2758377) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۱۵:۱۹
در مورد خدشه دار شدن امنیت ملی، قبل از هر چه، فساد فراگیر اولین تهدید است. زیرا بی اعتمادی داخلی را موجب میشود.
برای من جای سواله که نویسندگان خوش قلم مثل این نویسنده چرا از نزدیک شدن به موضوع فساد سیستماتیک و ضعف محرز دستگاههای نظارتی خودداری می کنند ولی موضوع آقای یونسی که در حال رسیدگی در دستگاه قشایی هست را تاکید ویژه می کنند. (2757697) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۴۲:۲۵
تمام دنیا دارن راجع به فساد کلان در بانک و بورس تهران صحبت می کنن و خبر میدن ولی در کشور خودمون انگار کسی اطلاع نداره. این سرپوش گذاشتن عاقبت خوشی نداره بخدا. برای حفط امنیت کشور و احترام به شعارهای اسلامی مسئولین دستور رسیدگی به فساد و جمع آموری گزارشهای مردم قاطع صادر کنند (2757951) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۵۵:۴۸
چون خود اين نويسندگان محترم مزد قلمشان را از مخالفان دولت مي گيرند ! (2758043) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۵۸:۳۷
يادم مي آيد اقاي جنتي در نماز عبادي جمعه گفت آرزو دارم يك نفر پيدا شود و يك گلوله در سينه اين خانم ( كاندوليزا رايس - وزير خارجه ابق امريكا) بزند.

در آن زمان دارودسته احمدي نژاد بر سر كار بودند و هيچكس به اين گفتار انتقاد نكرد. (2758049) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۱۵:۳۰
الان با حرفای حق اقای یونسی امنیت ملی به خطر افتاده یا اون روزی که رفقای شما از دیوار سفارت انگلیس بالا رفتند و ساختمانهایش را در جلوی چشم تمام کشورهای جهان ویران و غارت کردند؟و شما هم در مجلس اقدام را تلویحا تحسین کردید؟؟ اقای توکلی اون روز کجا بود؟چرا وقتی رییس مجلس بعد از اون افتضاح تلویحا از اون اقدام ضد امنیت ملی حمایت کرد و اسمش رو گذاشت "خشم ملت ایران" اعتراض نکردید؟ (2757698) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۴۸:۱۸
حالا انگلیس که چیزه ولی قبول دارم خیلی خوشکلتر و شیک تر میشد سفیر انگلیس رو اخراج کرد با این حرکات اصن اصل موضوع فراموش میشه (2758382) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۱۶:۳۹
اینکه هرکسی نباید موضع نظام را باتحلیل خودش انهم درصحنه بین الملل بیان نماید درست است وباید جلوش را گرفت ولی این هم تاحرفی زده شود دادگاه وزور وبگیر ببند نشان از بی تدبیری است راه حل مسئله این نیست هر دولتی یک مشایی دارد باید این مشایی هارا از دولت کنار زد معنی ندارد دولت رسمی حرکات غیر رسمی!!روحانی وارد عمل شود تا مردم مجبور نشوند خود وارد عمل شوند (2757702) (alef-13)
 
رسول
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۲۸:۰۶
مگر دولت رای را از کجا آورده که بخواد کار جناحی انجام ندهد مگر دولت وابسته به جناح اصلاح طلب نیست مگر اصلاح طلبان از روحانی حمایت نکردند مگر خاتمی از روحانی حمایت نکرد مگر خاتمی به عارف نامه ننوشت که شما کنار بکشید .مگر اصولگراها نماینده اشان مشخص نبود (2757716) (alef-13)
 
برادر
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۳۶:۱۹
با سلام بسیار جالب و اموزنده است که سرکار خانم اسوپار فارغ از تمام وابستگی های جناحی خویش نگران ابروی بین الملی دولت است وعجیب انکه نگرانی ایشان فقط در جهت مچ گیری از اعضای هییت دولت در راستای حمایت از دولت بر امده از ارای ملت میباشد! وعملا با به فراموشی سپردن اظهارات جنجالی بغضی از اقایان خارج از دولت در ماههای اخیر (تبریکات جهت مرگ پادشاه کشور همسایه) گه بنا به فتوای صریح اکثر مراجع دینی و بنیانگذار انقلاب و رهبری اگر باعث تفرقه بین مسلمین شود حرام است میزانی از سیاستمداری خویش وهمفکرانش را به رخ ملت حامی دولت میکشاند و در نهایت با همراهی دیگر دوستان خویش در بدنه نظام ضمن حفظ اصل فراموشی به نفع خویشتن خواهان برخورد است با مسببین ریخته شدن ابروی دولت به گونه ای که هیچ ضرری متوجه همفکران بزرگوارش نشود و این یعنی سیاست بدون دیانت که مارا شرمنده تندیس مردی میکند در میدان بهارستان که روزگاری میگفت سیاست ما عین دیانت ماست و سایت الف که گویا برگه عبور ازاد خانم اسوپار را صادر کرده تا در همراهی این نوع دیدگاه سنگ تمام گذاشته باشد. افسوس .... (2757726) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۱۸:۵۵
فارغ از تمام وابستگی های جناحی !!! خیلی عبارت جالبی بود الان شاخ روی سر ما سبز شده (2757789) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۲۱:۴۷
این خانوم یکی از نخبگان اصولگراست. مطالبشون هم کاملا موجب انبساط خاطر ما میشه. ماشالله پتانسیل خوبی دارن که برن مجلس در کنار دیگر نماینده های خانم مجلس و از منافع و حقوق مردم مخصوصا بانوان دفاع کنن طوری که دیگه احتیاج به دشمن هم نباشه. به هر حال اگر فردا دیدین اسمشون تو لیست جبهه پایداری و رایحه خوش خدمت و اینا بود اصلا و ابدا تعجب نکنین (2757799) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۲۱:۲۵:۱۸
این یک اسم ساختگی است بنا بر این هیچوقت با این اسم رسما کسی را نخواهید دید (2760248) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۳۵:۲۰
مقالات و تحلیلای این خانم نویسنده نیمه ی دوم امسال میزان محبوبیت و صداقت سایت الف رو به شدت پایین آورد... نمی دونم چه اصراری هم هست که مطالبشونو منتشر کنن...توقع ما از احمد آقای توکلی بیشتر از اینا بود (2757825) (alef-17)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۵۱:۰۱
اضهار نظر ازاده...ایشونم نظر خودشو گفته...از قدیم گفتن شنونده باید عاقل باشه...نباید ملامت کرد (2758392) (alef-17)
 
کاوه
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۳۹:۳۸
چرا آیت الله جنتی به دادگاه ویژه روحانیت احضار نشد و اصولا آنقدر که از یونسی انتقاد شد از ایشان نشد.جملات مخرب آیت الله کمتر از یونسی نبود.به نظرم چه اصولگراها چه اصلاح طلبان ،منافع ملی و مصالح مملکت را با جناح بندی های حزبی همراه کردند.باید قوای حساس به خصوص انتصابی در مملکت ما کاملا بی طرف و فراجناحی باشند تا چپ و راست چنین منافع ملی را فدای تمایلات حزبی نکنند. (2757729) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۲۰:۰۹
یونسی حمله ای نکرده و فقط حقیقت را گفته قیاس مع الفارق نکن (2757792) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۳۱:۰۴
واضحه. چون بیانات امام جمعه غیر رسمی و یک تریبون غیر دولتی است ولی بیانات یونسی چون فردی درون دولت است رسمی به حساب میاد (2757817) (alef-17)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۵۳:۴۵
ینی چی غیر رسمیه؟ایشون رییس شورای نگهبان هستن...کوچه علی چپ دادا؟تا این حد؟!!!!اگه غیر رسمیه که ایت الله رفسنجانیم که سال 88 اون حرفا رو زد تو نماز جمعه غیر رسمیه مهم نیس که!!!! (2758398) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۱۲:۳۰
آلوده شدن جناحی از این بدتر که خانوم نویسنده حتی حاضر نیست نیم نگاهی به صحبت های اقای جنتی به عنوان رئیس شورای نگهبان!!!!! بندازه؟؟؟

خانوم نویسنده،به خداوندی خدا بابت هر کلمه ای که مینویسید با اون دنیا جوابگو باشید

چطور دم از جناح بازی میزنید و خودتون حاضر نیستید در مورد اقای جنتی مطلبی بنویسید که ایشون نبایست امنیت ملی رو به خطر بندازه؟شاید زورتون نمیرسه

در این مملکت همه زورشون به اصلاحطلب ها میرسه،حالا میخواد رئیس جمهور باشه میخواد یونسی باشه

نظراتی که دوستان دادن گویای همه چیز هست،به خدا کمی تعقل هم چیز بدی نیست خانوم نویسنده (2757988) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۴۲:۲۴
من از شبکه ها اعراب ضد ایران فهمیدم که : ایران = رژیم صیهونیستی و چه قدر مانور دادن (2757735) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۴۹:۲۹
يونسي چيز خاصي نگفته دست و پا نزنيد (2757741) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۵۰:۰۶
من معتقدم باید به جناب یونسی تذکر داد ولی چرا برای آیت اله جنتی که به عربستان تاخت قرار تامین صادر نشد؟ چرا بعضی ها از مجازات معافند؟ تا کی استثنا در این مملکت باید وجود داشته باشد؟ (2757742) (alef-17)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۵۷:۰۶
تا... اقامون امام زمان (عج) تشریف بیارن و دست اونایی که باید رو بشه رو بشه (2758406) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۵۱:۲۶
یونسی = مشایی ثانی (2757744) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۲:۵۲:۲۶
ایا الف قصد نداره سال جدید کمتر به شعور مردم ایران توهین کنه با مطالب این خانم؟ (2757745) (alef-17)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۵۸:۴۹
توهین نیس که...نظره دوستم...اظهار نظر ازاده...ایشون تحلیل خودشونو گفتن...نمیشه هم بگی چرا مثلا از اقای جنتی نگفتن خب دلشون نخواسته (2758413) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۱۴:۰۷
در اکثر کشورها مواضع رسمی را فقط وزارت خارجه بیان می کند و دیگر مقامات به انجام وظایف خودشان مشغولند
ولی در ایران سی و چند سال است که همه کارشناس امور سیاسی و دیپلماسی شده اند ، همه وزیر امور خارجه هستند ، نتیجه ای بهتر ا این هم نصیبمان نمی شود
من نه از اصلاح طلب و نه اصول گرا حمایت نمی کنم چون هر دو گروه بیش از اینکه دنبال خدمت باشند درگیر جنگ قدرتند
ولی در کشوری که فرمانده هان نظامی آن در سیاست دخالت می کنند ، مشاور امور اقلیت ها دیپلمات می شود انتظار پیشرفت وافعی نداریم

بیچاره وزیر امور خارجه که باید با این شرایط هر روز منتظر یک اظهار نظر غیر کارشناسی یکی از این آقایان باشد (2757777) (alef-17)
 
علي
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۱۶:۳۴
قضيه هولوكاست احمدي نزاد ضد امنيت ملي نبود، قضيه هاي ديگر ايشون ضد ملي نبود، قضه هاي سپاه و نقدي و جنتي و سفارت انگليس و. ضد ملي نبود ، حا لا هركي گفت امنيت ما بايد در خارج از مرزها تامين شود ، شد خائن. ، اين حناها ديگه رنگي نداره (2757783) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۱۸:۵۰
اتفاقا بالعکس. این دلواپسانی مثل شما هستن که امنیت ملی رو همیشه به خطر انداختن و میندازن. روزی نبود که خبری نشنویم از تفرقه مذهبی، از اعلام اینکه عراق، بحرین یا یمن متعلق به ماست و خیلی چیزهای دیگه. ولی به خاطر وابسته بودن مطرح کنندگان این اظهارات به جناح صاحب قدرت هیچ واکنشی رو نمیدیدیم. یونسی هم فقط به خاطر خواستگاهش هست که تا حدودی به جبهه اصلاحات نزدیکه که جناح قدرتمدار کشور خواستار حذف و محاکمش شده. (2757788) (alef-17)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۰۱:۳۹
خب با این تفاسیر بهتر نیس یکم محتاطانه عمل کنن دوستان اصلاح طلب(تقیه)الان شرایط اینجوریه...دوستان هم عین مار زخم خورده هستن...مثال زدم قصد توهین به اصولگراها رو نداشتم (2758419) (alef-17)
 
jamshid
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۲۱:۲۴
سلام.خانم اسوپار فقط از خدا بترسید.از اقای توکلی سوال کنید زمانی که اقای جنتی مرگ پادشاه عربستان را تبریک گفت .شما و جناب ایشان کجا مشرف بودید. (2757798) (alef-17)
 
اکبر
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۲۳:۵۲
نمیدونم چرا عزیزان همش کارهای این دولت رو با کارهای دولت های قبل مقایسه می کنند؟؟؟!!!
اصل معیار حقه، اگه راست میگین دولت (بی تدبیری و امید واهی) تون خیلی کارش درسته اساساً نباید همچین اتفاقاتی توش رخ بده، درست نمیگم؟؟؟ (2757803) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۵۰:۱۶
آخر چه صیغه ایست که در هر دولتی باید از برخی اطرافیان رییس جمهور حرفهای نسنجیده بشنویم؟ (2757857) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۵۰:۴۱
نمیدانم این نظرات مردم هم تاثیری روی تغییر فکر و عقیده نویسنده دارد یا نه؟ خوبه که ادم فیدبک از مردم بگیره و یه تغییری در تفکرش ایجاد کنه سال جدید هم هست و امیدووارم که برای خیلیها حول حالنا الی احسن الحال واقعی اتفاق بیفته نگاهی به گذشته خودمون و مقالاتی که دادیم و نظرات منتشر شده و نشده مردم بندازیم ببینیم با خودمون چند چند هستیم (2757860) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۵۶:۲۱
ایا جناح مقابل دست از بهانه گیری و تضعیف دولت و تضعیف امنیت ملی در سال 94 بر میدارد؟
پاسخ: خیر (2757867) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۵۷:۰۳
الف اینها رو ولش کن
این خبر رو بچسب:

"فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامی که احمدی نژاد عضو آن است به تحمل ۱۵ سال حبس، جریمه نقدی و ... محکوم شد."

این خوراک روزنامه های اصلاح طلبه. تو رو خدا منتشر کنید که تا ملت بدونن این مشکلات هم ناشی از دولت قبل و هشت سال گذشته بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2757868) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۷:۱۰:۲۸
احمدی نژاد به مجمع میگفت کانون بازنشستگان نظام!! حالا خودش با چه رویی میره زیر دست هاشمی مینشینه!! (2758159) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۱:۰۵:۳۰
توطئه‌ای برا حذف هاشمی‌ست. انقلاب فرزندانش را خورد. و قلعه به پایان نزدیک می‌شود. (2758538) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۱۰:۰۲
بلی . نه تنها آلوده است که ملوٍّث کرده است. (2757885) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۱۹:۱۹
متاسفانه یا خوشبختانه ، سخنان آقای یونسی حرف دل خیلی از اصولگرایان افراطی است اما چون راز دل آنها را هویدا کرد این گونه با او برخورد کردند . (2757899) (alef-17)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۲۱:۰۴
من واقعا از حضرات تعجب می کنم !
به نظر من تبریک امام جمعه محترم تهران بابت فوت ملک عبدا... تبعات بسیار بیشتری از لحاظ امنیت ملی ، تخریب وجهه نظام و... نسبت به اظهارات آقای یونسی در مورد عراق دارد !

این یک بام و دو هوا ها تا کی ؟! (2757903) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۷:۰۲:۲۳
باهوش... نابغه...عاقل

یونسی پست دولتی داره و حرفای اون بار حقوقی داره. دوم اینکه عراق همپیمان ایرانه مثه عربستان دشمن ایران نیست. اینقدر واستون سخته درک این موضوع؟ (2758147) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۲۶:۵۰
اگر امنیت ملی برای شما مهم بود صدایتان بسیار زودتر از اینها باید در می آمد. هیچ کس حرف شما را باور نمی کند چون صداقت ندارید و خودتان جناحی تر از همه برخورد می کنید. این حرف ها رو اگه کسی از جناح خودتون بزنه به به و چه چه می کنید ولی اگر جناح مقابل بزنه بهانه گیری می کنید. (2757915) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۳۹:۴۱
تیترت اگه فارسیه من که نفهمیدم. دو کلاس دوره پایه ادبیات پاس میکردی بعدا فوق دکترا یا پوق دکترای تحلیلو میگرفتی... (2757943) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۴۶:۳۴
حالا دلواپسان یکدفعه کاسه از آش داغتر شدند . اگر حسن ساربان است میدونه شتر کجا بخوابانه . شما نگران نباشید (2757954) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۳۴:۱۴
فعلا که شتر رو معلوم نیست کجا خوابونده (2758098) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۷:۰۶:۳۰
اگه نگاه کنی میفهمی با 27 میلیارد درآمد نفتی بهتر از شما که 860میلیارد درآمد داشتید مملکت را میچرخونه ! (2758152) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۱:۳۵:۵۳
شما؟
چقدر ساده ای تو عزیزم. (2758855) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۷:۲۳:۱۲
تا حالا که حسن نه حقوقدان بوده نه سرهنگ!!! خدا کنه حداقل ساربون خوبی باشه تا یه ذره بهش امیدوار شیم!!! (2758173) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۵۸:۲۰
الف جان! چطور موقعی که
1.احمد جنتی از مرگ پادشاه عربستان ابراز خرسندی کرد
2.حسین شریعتمداری از بحرین می گفت
3.طائب از سوریه می گفت
4.اراذل و اوباش از دیوار سفارت انگلیس بالا رفتند
5.برخی نظامیان از نفوذ خود در کشورهای لبنان و سوریه می گفتند
6.حسین شریعتمداری از بستن تنگه هرمز می گفت (بستن تنگه هرمز فقط اعلان جنگ با آمریکا نیست بلکه اعلان جنگ با کشورهای عربی حوزه ی خلیجفارس بخصوص عربستان است)
7.مانور زدن ماکت ناو هواپیمابر برگزار شد (که وحشت آفرینی کرد در دل کشورهای همسایه ی جنوبی ایران)
این موارد ضد امنیتی نبود بلکه فقط سخنان آقای یونسی ایران هراسی بوجود آورد و اقداماتش شد ضد امنیتی. (2757967) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۹:۵۲:۴۷
چه دل پری داری تو. من از جانب حسین شریعتمداری از شما عذرخواهی میکنم. نفس عمیق بکش. (2758397) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۰۱:۳۰
روحانی فعلا روی دنده لجبازی رفته و گاز می دهد نمی داند دنده لجبازی برای یک یرعت معیین تعریف شده و بیشتر از ان اندازه سرعت نخواهد گرفت فقط موتورت می پوکه با گاز بیشتر باید دنده را عوض کنی هر کسی هم راننده سکان اجرایی می شود می خواهد تخت گاز براند وقتی یک پای دیگری را روی ترمز می یند که گازش را بی اثر می کند عصبانی شده روی دنده لج بازی می رود و مثل خاتمی و مثل احمدی نزاد و حالا می دانی چرا هاشمی در دوران ریاست جمهوری چونکه هیچ پایی روی ترمز وسیله نقلیه اش نبوده راحت گاز داده و رفته و از کسی هم عصبانی نبوده و فرمایشات رهبری معظم در هنگام وداع که هیچ کس هاشمی نمی شود موئد این حکایت است الان دستگاه های نظارتی بوجود امدند مملکت اتاق فکر پیدا کرده و مواضع به اشتراک گذاشته می شود نقد زیاد شده این باغث عصبانیت خواهد شد اقای هاشمی چونکه هیچ نیروی بالاتر را حس نکرده بود همه جا با فتوای خودش عمل کرده بود الان هم فکر می مند مثل گذشته به هر تحلیلی که رسید تحلیلش کاملا درست و دیگران اشتباه می کنند می گوید فوقش می شوم شیخ ساده مثل شیخ ساده تشییع جنازه با شکوهی خواهم داشت و عزیز اپوزیسیون خواهم شد ولی مقایسه نمی کند تشییع جنازه امام را با منتظری میان ماه من تا ماه تابان تفاوت از زمین تا اسمان است (2757970) (alef-17)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۰۷:۲۴
چرا پای دو ادمی که دسشون از دنیا کوتاهه میکشی وسط؟از کجا میزنی به کجا؟ارام باشید...یکی هی باید به دوستان بگه ارام باشید (2758427) (alef-17)
 
جواد
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۰۱:۳۶
من بسيار متاسفم كه فضاي نقد به اين مسائل را فقط موافقان اصلاح طلب كه احاطه به رسانه هاي مجازي دارند قبضه كره و نيروهاي ديگر وارد اين فضا نمي شوند نتيجه اش هم همين است كه ميبينيد . ديوار را يكرويه كاه گل كردن . برادران فهيم كه گاه به خاط علقه به برخي از احزاب حاصريد براي اشتباه از اشتباه تمثيل بياوريد . مگر ما چند دوست در دنيا داريم كه فردي با نظرات شامخش آنها را هم به هراس بيندازد . بپذيريد كه آقاي يونسي اشتباه كرده و وظيف ديني و اخلاقي همه ماست كه براي جلوگيري از تكرار آن به ايشان امر به معروف كنيم . حال شما هي بگويد چرا فلاني اشتباه كرد و هيچكارش نكردند يعني اشتباه نوجيه اشتباه است ؟ حداقل آزاده باشيد . زيان از جانب هر كس كه باشد مقبوح است . بعد از آن هم آقاي جنتي در مورد دشمن اسلام وشيعيان گفت ولي آقاي يونسي در مورد نزديكترين دوستان ايران اميدوارم تفاوت بين دوست و دشمن را حداقل بدانيد ..... (2757972) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۰۶:۴۳
اتفاقا برعکس کار شما سیاسی است کسان دیگری که همه ما می شناسیم شان حرف هایی زده اند که برای کشور گران تمام شده است اما هیچ وقت به دادگاه کشیده نشده اند. حالا چرا یونسی باید محاکمه شود. (2757983) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۲۰:۴۷
حرفهای اقای یونسی کاملا درسته کی درعراق فرمانده هی جنگ روبه عهده داره ایران یاعراق (2758000) (alef-17)
 
سیدمهدی
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۲۰:۵۱
اینحرفا رو خیلی ها ممکنه بزنن ولی مهم اینه که چه زمانی وچه مسولی بزنه یه وقت یه امام جمعه یه حرفی میزنه که تازه اونم تو این شرایط تکنولوژی براحتی فیلماش پخش میشه کرد یه وقت مشاور ارشد رییس جمهور یه حرفی میزنه یعنی نظر رییس جمهور هم همینه من نمیدونم ما تا کی باید چوب این ندونم کاری هارو بخوریم ربطی به این دولت هم نداره یه وقت کسی مثل بقایی یه حرفی درباره ترکیه زد یهوقت هم یونسی که البته مقام یونسی بالاتره (2758001) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۲۴:۱۹
سخنان یونسی چرا بد تفسیر می شود؟؟؟!!!
---
«در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز است و هم گذشته»
سخنان بالا که به آقای یونسی منسوب گردیده اگر با واقع نگری علمی به تجزیه و تحلیل گذاشته می شد هیچ اشکالی در زمینه های حق حاکمیت و تمایت ارضی و حق مردم در تعیین سرنوشت دو کشور در آن دیده نمی شد و لی با توجه به جهل برخی از بیگانگان و درونیها به اصول فرهنگ شناسی و به تاریخ هزاران سال همسایگی ایران و عراق و غرض ورزی و بیماری و خود محوری برخی دیگر وسرسپردگی گروهی از آنان به دشمنان ؛ برای مدت زمانی به خوراک رسانه های تبلیغاتی خناسان بیگانه و محلی مبدل شد و وارونه و بنحوی تحریک آمیز تفسیر گردید.
هیچ فرهنگ شناسی نیست که باور نداشته باشد تداخل سرزمینهای همجوار که ساکنانی از اقوام و نژادهای مختلف و دیانتهای مشابه هم دارند در زمینه های فرهنگ و دین و عادتها و سنتها و اخلاق از مشترکاتی بسیار بیشتر از زمینه های اختلاف برخوردارند و در هزاره های متمادی از عمر خود با این مشترکات در همزیستی مسالمت آمیز و الفت و محبت و اتحاد زندگی می کنند.
این مجموعه از اقوام و نژادهای همسایه اگر هم در کوته زمانهایی بسبب دخالتهای فتنه انگیزان خارجی و سرسپردگان داخلی آنان به اختلاف و تفرقه ی موقت دچار می گردیده اند هرگز مشترکات خود را فراموش نکرده و سریع پس از گذشت زمانی کوتاه به الفت و هم دلی و حتی به اتحاد باز گشته اند.
دین شناسان و علمای خرد گرای مذاهب و جامعه شناسان تاثیر بی مانند این الفت و محبت و اتحاد را میان اقوام مختلف این سرزمینها با دیدی واقع گرایانه و منطقی ، بسیار طبیعی تفسیر کرده و بی شائبه دانسته و در آن بر حق حاکمیت و تمامیت ارضی و حق تعیین سرنوشت اقوام همسایه بنحوی که همزیستی مسالمت آمیز را حفظ کند و ادامه دهد هیچ تاثیر و خدشه ای نیافته اند.
هر گاه که میان اقوام همجوار دوست با تلاش دسیسه آمیز بیگانگان چپاولگر و سرسپردگان سود جو ومنفعت طلب بطور موقت تفرقه ایجاد شده ، هوشیاری و حکمت بزرگان این اقوام توانسته پس از زمانی کوتاه همه ی تلاشهای تفرقه بر انگیز را خنثی سازد و توطئه گران را رسوا و منکوب کند. (2758005) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۳۸:۴۴
وقتی طرف دنبال بهانه بنی اسرائیلی باشه طرف سرفه هم بکنه هم ایراد میگیرن یکی از همین سایتهاشون رفته بود دکمه استین کت ظریف رو بررسی کرده بود که قیمتش فلانه و...یه وقت هم گیر میدن چرا با کری قدم زدی! بساط عجیبیه (2758102) (alef-17)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۳۵:۰۴
این خانم بااین نوشته هایش دیگر حال من را به هم میزندالبته ازینکه الت دست دیگران است مطمین هستم اماچراالف این خزعبلات راتکرارمیکند؟ قوه قصا دردست متحجرین است وهرساز بی منطقی را میزنداین یکی دیگرهردم ازین باع بری میرسد بترسید ازان زمانی که جز خدا فریادرس نیست. (2758018) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۴۲:۱۱
کاش مینوشت در مخالفت با دولت هم مینوشت ولی حرفاش با استدلال درست بیان میشد
انواع و اقسام مغالطه رو در سخنان ایشان میشه ملاحظه کرد
من منمیدونم چه اصراریه که ادم بخاد تخریب بکنه و هی مدام متوسل به مغالطه بشه
البته مردم بصیرت دارند و هشیارتر از این حرفان اینو از کیفیت نظرات و تعداد مثبتها در یک سایت اصول گرا میشه فهمید.
ارزوی توفیق برای دولت دارم با تمام وجود
موفق باشید سال نو هم بر همه دولتمردان از روحانی و ظریف تا اقای یونسی مبارک باشه ضمنا به همه کسانی که حرف حق میزنن از جمله علی مطهری هم سال نو رو تبریک میگم
امیدواریم جناح مقابل یه خانه تکانی فکری در سال جدید داشته باشه (2758106) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۴۱:۲۳
آقا تا کاری نکنید که این آقای یونسی رو اعدام کنند، دست بردار نخواهید بود! یک اصلاح طلب دیگه هم کم بشه، بد نیست! (2758025) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۴۲:۴۰
یونسی چوب وزارتش در زمان خاتمی رو میخوره برادر (2758107) (alef-17)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۴۵:۴۶
شما رو بخدا بس کنید.حرف بد از هر کسی بد است.غضنفر بازی از هرکسی به امنیت ملی ضربه میزنه و زده.چشما رو کمی باز کنید . (2758032) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۷:۱۴:۱۶
امنیت ملی را شعارهای پوچ افسانه بودن هولوکاست تضعیف کرد نه این حرفها (2758164) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۴۶:۱۹
سینه چاکان تا کنون چه خیری برای مردم عراق داشته اند؟؟؟!!!
---
سینه چاکان عرب و اربابان بیگانه ی آنان که مدعی دفاع از حق حاکمیت عراق و حقوق مردم این کشور اند با آمار و ارقام صادقانه ثابت کنند حد اقل در نیم قرن اخیر تا کنون چه خیر و دست آورد مثبتی برای عراق و برای رفاه و آسایش و امنیت مردم مظلوم و محروم و ستم دیده ی این کشور داشته اند؟؟؟!!! (2758033) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۵:۵۹:۲۵
بابا شما دیگه کی هستین روی هرچی سیاست باز سیاه کردین.حال جناب جنتی چطوره حرفی برای گفتن در موردعربستان نداره. حیف لفظ اصولگرایی برای اینهمه دروغگویی (2758050) (alef-17)
 
سینا
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۱۱:۳۰
واقعآ که..ببینید برادران سخنان یونسی در این زمان که نیروهای ایرانی درعراق برای عقب راندن دشمن هستند خیلی بد وزیرکانه یا شاید احمقانه بود یا از نادانی این سخن گفته یا زیرکانه یونسی باید یاد میگرفت که هر سخن جایی هر نکته مکانی دارد (2758075) (alef-17)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۱۴:۱۸
شما بهش یاد بده...خوبه؟باید عین جملات ایشون رو خوند به نظرم بعد تحلیل کرد...اخه میدونی چیه یه زمانی هس کلا ادم گارد میگیره ینی یه پخ میکنی دیگه همینو میگیره میره تا جلو...میگیری منظورمو؟ (2758442) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۳۱:۴۸
امنیت ملی اولویت اوله. حرفی نیست.
ولی
دوستای شما با امنیت ملی روپایی میزنن و شما دم نمی زنید.
بعد این یک جمله رو اینجوری پیرهن عثمان کردین.
با وقاحت تمام (2758095) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۱:۳۹:۱۴
این روپایی رو خوب اومدی
خداییش نگاه کن ببین این دولت قبل چطور ایران رو برد تحت بند 7 منشور بعد حالا به چی گیر دادن
خداوکیلی اگر از بچه های خودتون این حرفو زده بود پیگیری میکردین؟ والله پیگیری نمیکردین
تقوا خیلی مهمه (2758576) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۷:۲۵:۳۲
فحش دادن به آمریکا و اسرائیل بازی با امنیت ملی ! نمی دانید بدانید (2759796) (alef-3)
 
بامداد
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۳۸:۳۷
یک نکته بی ربط:
دوستان اصولگرا دهها کامنت نوشتن رو یک مطلب هر کدوم یک لایک داره یا همونم نداره. بعد اونطرف سه تا کامنت اصلاح طلب هر کدوم 300 تا لایک داره.
این نشون میده
1- کسایی که به این سایت اصولگرا مراجعه میکنن بیشتر اصلاح طلبن
2- اصولگراها بیشتر هزینه میکنن برا ایدئولوژیشون. (2758101) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۱:۴۱:۴۲
خیر
تعداد اصولگراهای جامعه ما کم هستند و تفکرات مخالف اصولگرا (نمیگم اصلاح طلب چون اصلاح طلبی از دید من مفهوم نداره) خیلی بیشترن
به نظر من کلا دوستان اصولگرا ده درصد و بقیه مخالف اصولگراها هستن. (2758578) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۵۲:۳۹
مقالات خانم آسوپار خيلي متنوعند. يك نكته مشترك هم دارند و اون اينه كه همه بشدت جناحي و منزجر كننده هستند. (2758126) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۲۰:۳۴
و پر از مغالطه در استدلال
کلا ایشون میتونن ثابت کنن که خورشید داره دور زمین میچرخه (2758452) (alef-17)
 
امير
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۶:۵۷:۵۳
تمامي كشورها بدنبال پيشبرد اهداف تمدني خود هستند امريكا با تاريخچه ٣٠٠ ساله
مياد بتمن و........ غيره رو به خورد جهانيان ميده
بعضي از حاكمان ايران پشت به تاريخچه اين مملكت بزرگ تاريخ را تحريف و تمامي سنت هاي پاك اين مرز و بوم را به سخره مي گيرند اين از حياط وحش اين از طبيعت رو به نابودي
پاك شدن بخش بزرگي از تاريخ پر افتخار ايران از كتب درسي
متاسفم شايد در كوتاه مدت به اهداف خود برسند ولي اينده مملكتي بدون تاريخ تمدن خطرناك ايندگان چه خواهند گفت.
آقاي يونسي كمر در كار درستي بسته اند ياداوري تاريخ تمدن ايران بسيار ارزشمند است
اميدوارم به اين نتيجه برسيد ايران بدون تاريخ هيچ ارزش و قدرتي در گيتي نداره
كشورهاي نوپايي. به مانند آذربايجان تركمنستان در تلاش براي هويت بخشي دروغ. تاريخي خود هستند
ملتي كه تاريخ نداشته باشد هميشه مورد دستبرد راهزنان قرار خواهد گرفت
ايران من با تاريخ فرهنگ غني خود تمام غارتگران را به زانو دراورد
باعث افتخار فراوان است كشوري در اين منتطقه خطرناك با عقايد افراطي
باعث جمع شدن گروهي بزرگ از تمامي اديان وفرهنگ متفاوت در كنارهم با صلح ارامش بوده است
ايران و ايراني به تاريخ پرافتخار خود افتخار خواهند كرد اميدوارم اينده از ان ما باشد
اميدوارم سياست مداران هرچه زودتر به اين نتيجه برسن. ايران و به گذشته پرافتخارش برسونن (2758135) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۷:۴۳:۲۷
بابا چی میگی خانم؟!! احمدی نژاد مملکت را به لبه پرتگاه برد و یکی دو سال دیگه برای انهدام کامل مملکت وقت میخواست که روحانی نگذاشت. کجا بودی اونوقت؟ لابد قورمه سبزیت روی اجاق بود!

ضمنا امنیت ملی را کسی خدشه دار میکند که میگوید "برای ما سوریه از خوزستان مهمتر است"!!! (2758197) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۷:۵۱:۱۵
خجالت بکش خانم آسویار.دم عیدی رو اعصاب آدم راه میری (2758209) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۱:۴۲:۵۱
اختیار داری
ایشون به این چیزا اعتقاد دارن و فکر میکنن دارن ثواب هم میکنن
مشکل عمیقتر از این حرفها است (2758581) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۸:۱۷:۲۹
درسته یونسی اشتباه کرد ولی اشتباهات اصول گرایان در اینگونه مسائل بیشتر بود ! اونموقعه چطور حرف از مسائل جناحی نمیزدید ؟(روزنامه اصول گرا کیهان) ........ بقول معرف مرگ خوبه برای همسایه ! چون از جناح شما نیست حالا میخواهید داد بیداد راه بیندازید (2758237) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۱:۴۵:۳۷
بابا اون 8 سال ول شد رفت چرا زوم میکنید روی اون هشت ساله؟ ( پاسخ دوستان به اصطلاح اصولگرا است به اظهار نظر راجع به هشت سال تخریب قبلی)
منظور: زوم نکنید روی اون 8 سال بیایید زوم کنیم روی دولت فعلی و دنبال بهانه باشیم برای تضعیف دولت فعلی
هدف: ناکارامد جلوه دادن دولت و برگشتن به وضعیت سابق و تحریم و بند 7 منشور ملل متحد و ... (2758585) (alef-17)
 
نادر
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۸:۲۰:۴۰
خانم آسوبار شما که خوش حالی از این قبیل حوادث چون همیشه تو مقاله هات دنبال استفاده ی جناحیتی (2758247) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۸:۴۹:۰۳
این واژه امنیت ملی و اینکه امنیت ملی چیه هم خودش داستانیه
کلا سوء استفاده ها دوستان از این واژه کردن (2758287) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۱۷:۰۷
1. به نویسنده بفرمایید که تاریخ مصرف دارد.
2. ازالف متشکرم چون انتشار گلدوزیهای این نویسنده به انسجام وتقویت طیف وسیعی ازعلاقمندان اصلاحات منجرمیشود. (2758445) (alef-13)
 
امیر حسام
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۳:۰۷:۲۸
چرا مردم باور نمی کنند که ازموده را ازمودن خطاست , سینه سپر کردن برای انهایی که سالهای سال صرفا به واسطه وابستگی به یک جناح سیاسی ( اصلاح طلب , اصول گرا , سازندگی , .... ) در پست های کلیدی حکومت به ویرانی کشور و حیف و میل بیت المال مشغول می باشند , ایا از چاه در امدن و مجددا به چاه عمیق تر افتادن نیست . (2758708) (alef-17)
 
فرزاد
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۳:۳۴:۳۳
تقریبا نیم ساعت وقت صرف کردم و تمام نظرات را به دقت خواندم. حقیقتا نظرات و آرای ارائه شده در اینجا باید حاوی پیام محکم برای نویسنده این مطلب و به خصوص سایت الف و آقای توکلی باشد. مردم ما بسیار باهوش هستند و بسیاری از مسائل را از قاطبه مسئولین و مطبوعاتی ها خیلی بهتر درک می کنند. آلودگی جناحی سم است و متاسفانه این سم برخی از ارکان مهم کشور و برخی از نشریات را فرا گرفته است.سایت الف را تا 2 سال قبل مظهر یک نشریه الکترونیکی فراجناحی می دانستم اما افسوس که در این چند وقته، از بسیاری از مطالب منتشره در آن، چیزی جز علایق جناحی درک نمی شود. البته خوشحالم که سایت الف همچنان در بخش نظرات مردم فرا جناحی عمل می کند و بخوبی در این بخش مانند یک نشریه بی طرف عمل می کند که آن را متمایز از بسیاری دیگر از نشریات اصول گرا می نماید. (2758735) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۰:۰۴:۱۷
ااخه من موندم شماها چرا یونسی را با اقای جنتی مقایسه میکنید،
میان ماه من تا ماه گردون. تفاوت از زمین تا اسما ن است
واقعا ظلم به جناب جنتی است که این قدر برای انقلاب زحمت کشیده و با یونسی مقایسه شود طرف هنوز تشخیص نداده که ا... را با نشان شیر و خورشید عوض میکند (2758763) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۸:۱۷:۳۷
بر عکسش صادق است دردانه (2758946) (alef-3)
 
محمدی
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۰:۳۲:۳۳
علت تنفر اصول گرایان از هویت و تاریخ ایران چيست؟ (2758786) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۷:۲۴:۲۵
اینها از نسل ایرانی نیسثند (2759795) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۱:۳۹:۱۹
امنیت ملی‌ زمانی‌ به خطر افتاد که با عدم درایت مسئولین و عدم نظارت سران نظام اسرائیل انقدر مظلوم شد در چشم مردم دنیا و به دنبال اون انقدر مطرح شد که هم به ضرر فلسطینی‌ها شد و هم الان در مورد مساله هسته‌ای ما تصمیم گیرنده است .

امنیت ملی‌ وقتی‌ به خطر افتاد که به همسایه‌های جنوبی کشور دهان کجی کردیم و روابط خودمان را با عربستان به جایی‌ رسوندیم که الان اونها یک پای مساله هسته‌ای ما شدند و یارو میشینه تو هواپیماش و وزیر خارجه آمریکا میره دست بوسش که بهش گزارش بده و دستورات جدید رو ازش بگیره .

امنیت ملی‌ وقتی‌ به خطر افتاد که با حمایت نه به جا از اسد باعث به وجود اومدن داعش شدیم .

امنیت ملی‌ را در روابط با ترکیه و آذربایجان هم بگم ؟ در روابط با افغانستان و امارات رو چی‌ ؟ (2758858) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۸:۵۶:۳۵
من طرفدار مملکت داری به شیوه فعلی نیستم اما هرچی حوزه نفوذ ایران در کشورهای دیگه گسترده بشه دوست دارم یادتون نره ما ایرانی ها هرکدوم یک امپراطوریم کارگر بی پول (2758955) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۰:۱۲:۱۱
اعتراض به سخنان یونسی یک سیاسی کاری بی شرمانه است و گفته های ایشان که با واقعیت های تاریخی همخوانی دارد کجا و شعارهای هر روزه جبهه مقابل کجا که نه تنها همسایگان بلکه بیشتر کشورهای جهان را هدف سخنان زهرآگین خود قرار داده اند. اتفاقا سکوت دولت از این جهت محل ایراد است که در برابر این اعتراض های وقیحانه منفعل هستند (2758998) (alef-3)
 
محسن شاه بختی
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۰:۳۶:۵۲
چرابعضیها فرق دوست با دشمن، عراق با عربستان، مسیول عالیرتبه باروزنامه نگار و خطیب، عزت باذلت، هزینه دادن هنگام ایستادگی و پیشرفت با هزینه دادن هنگام عقب نشینی و پسرفت و خیلی چیزای دیگه رو نمیفهمند فقط فرق دوچیز رو خوب تشخیص میدن اینکه یه کاری در دولت اعتدال انجام شده یا دولت عدالت!!! (2759019) (alef-3)
 
فقظ یک ایرونی
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۱:۰۱:۴۲
بابا اصولگرا یا اصلاح طلب یعنی چی؟ این بابا خرابکاری فراملی کرده. اینا که دیگه هممون می فهمیم. برکنار نکردنش یعنی بی اعتماد کردن هر دلسوز این کشوری به تدبیری که اینجا دیگر نمی تونه به شعار محدود بمونه . (2759054) (alef-3)
 
یک دوست
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۶:۰۱:۳۶
سخنان آقای جنتی که توهین امیز تر بود. چطور حرفی زده نشد؟؟؟؟؟؟ (2759634) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۱۸:۰۷:۱۳
سیاست زدگی در این کشور بیداد میکند. گاهی سنگ را بسته و سگ را رها میکنند.

گاهی اگر خودی باشی هرکاری کنی در جهت منافع اسلام و نظام است و برعکس اگر نخودی باشی گاهی هرکاری کنی ممکن است بهانه ای باشد برای سرکوب تو توسط جناح مربوطه که همه قدرت را در دست دارد. (2759881) (alef-3)
 
amir
۱۳۹۴-۰۱-۰۱ ۰۱:۳۱:۱۷
ننگ بر نژاد پرستی پان آریایی.اینجا کشور شیعه و اسلام هست و
جایی برای تفکرات رادیکال نیست... (2760563) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۱:۴۱:۵۲
نژادپرستی و کلا هر نوع خط کشی و تفوق بخشی به یک گروه و اندیشه محکوم است. حالا خوب است شما هم نگاهی مجدد به کامنت خودتان بیندازید. (2762396) (alef-11)
 
امیری
۱۳۹۴-۰۱-۰۱ ۰۲:۱۱:۲۵
دوستان صاحب نظر چرا نگاهشان جناحی است چرا مدارقضاوت حق نیست بزرگواران بیایید فارغ ازبحث اینکه چه کسی نظری رااعلام کرده است که جای نقد جدی دارد مثلا اصولگرا یا اصلاح طلب به اصل موضوع بپردازید اگرخلاف مصلحت بود بادلیل ومنصفانه رد نمایید یا به دورازسلیقه سیاسی و برمبنای عقلانیت آن راتایید کنید . توفیق دولت درهرزمینه قطعا باید آرزوی همه باشد ازجمله درعرصه های بین الملل لیکن اظهارجناب یونسی درمقطع زمانی کنونی ودوره ای که بربریت داعش و امثالهم می بایست با همیاری وهمدلی دولتهای همسوی ایران محو گردد به جا نبود. (2760614) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.