نظر منتشر شده
۲۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 69514
درباره نامه چهارم محمد نوری زاد به رهبر انقلاب
تاریخ انتشار : شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۵
بسم الله الرحمن الرحیم
چند روز پیش نامه محمد نوری زاد را در ایمیلم دریافت کردم. نامه ای که بقول خودش از داخل زندان اوین خطاب به رهبر انقلاب نگاشته شده است. این نامه را چندبار مرور کردم و ذکر چند نکته را خالی از لطف ندیدم:
1- بر خلاف اصرار آقای نوری زاد و سایت کلمه مبنی بر "دلسوزانه و مشفقانه" بودن این نامه و تاکید مکرر بر دوست داشتن رهبری و خیرخواهی برای او در متن نامه، حقیقت وجود طعنه ها و کلمات و عبارات نیش دار و تمسخرآمیز این نوشته چنان است که خواننده منصف نمی تواند آن را به زیور ادب ورزی و دلسوزی بیاراید. ضمن اینکه رسانه ای کردن نامه ای که خطاب به شخص خاص نوشته می شود و نگارنده در آن تصریح می کند که برای رفع مشکلات تنها به شخص رهبری امید بسته است این تلقی را در خواننده بر می انگیزد که این نوشته اگر از سر غرض ورزی نباشد، باید گفت که ساده انگارانه و کوته بینانه است.

2- نوری زاد در این نوشته استدلال می کند که چون در گذشته از رهبری دفاع کرده است اکنون رهبری باید ادای دین نماید و برای دفاع از او و خانواده اش به میدان بیاید و به نحوی جبران لطف های گذشته آقای نوری زاد را بنماید!

اولا معلوم نیست منظور آقای نوری زاد از برنامه های تلویزیونی که در آنها "از رهبری سخت جانبداری کرده است" چیست؟ در اینجا قصدم پرداختن به کارنامه عملی آقای نوری زاد نیست ولی محض اشاره باید گوشه چشمی به کارهای ایشان از جمله سریال اخیرشان با نام چهل سرباز داشته باشیم که از قضا قرار بود پاسخی باشد به فیلم 300. آیا کسی هست که حاضر به دفاع از این سریال باشد؟ کاش آقای نوری زاد برای نمونه توضیح می دادند با توجه به خرج قابل توجهی که از پول بیت المال برای ساخت این سریال شد چه پیام ارزشمندی به مخاطبین انتقال داده شد؟چه تبلیغی برای فرهنگ ایرانی و نظام اسلامی صورت گرفت؟ بقول دکتر شریعتی برای کوبیدن یک حقیقت، خوب به آن حمله نکن بلکه بد از آن دفاع کن.
در ثانی بر فرض که آقای نوری زاد سالها در خدمت نظام و انقلاب بوده و به تبلیغ ارزش های نظام و حمایت از رهبری پرداخته اند. آیا این، دلیل بر این است که رهبری اکنون باید بدون چون و چرا از ایشان دفاع کنند و -بر خلاف رویه همیشگی خود- در عملکرد دستگاه های قانونی کشور و مراجع ذی صلاح دخالت کنند و صرف نظر از حق و ناحق، موجبات آزادی جناب نوری زاد را فراهم آورند؟ آقای نوری زاد با این منطق خود نشان داد که تاکنون نیز درک درستی از معنای "ولایت" نداشته و جامه ولایتی و سرباز ولی فقیه خیلی بر تن ایشان گشاد می نموده است . نوری زاد رهبری را تا آنجا قبول دارد که تعارضی بین سخن رهبر و قول خود نیابد. تا جایی برای ولی فقیه حرمت قائل است که گوش به سخن و قلم جناب نوری زاد داشته باشد والا اگر روزی رهبر انقلاب صلاح ندیدند که بنا به توصیه مشفقانه! نوری زاد، اطرافیان فعلی خود را طرد کنند و موسوی و خاتمی و کروبی را به عنوان دوست خود برگزینند(رجوع کنید به نامه سوم نوری زاد به رهبر انقلاب) مستحق درشت گویی ها و تهمت های آقای کارگردان می گردند. نوری زاد که چهار سال پیش در دیدار کارگردانان با رهبر انقلاب ایشان را با لفظ "مولای ما، عزیز ما" خطاب می کند و از "بی برنامگی فرهنگی" و تولید فیلم های "خنثی و یک بار مصرف" شکایت دارد، امروز منت کارهای نکرده اش را بر سر کسی می گذارد که احتیاجی به آن نداشته و ندارد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که او در همان دیدار با ذکر خاطره ای نقل می کند که زمانی به یکی از مسئولین صداوسیما تذکر داده است: " ...سربازی مگر جز این است؟ این که سر نخی از اشارات فرمانده‌ات را بگیری و سرت را به آستان حضرت دوست بسپری و حال آنکه رهبر تو، شفاف‌ترین، طوفانی‌ترین، آگاهانه‌ترین، و مشفقانه‌ و دلسوزانه‌ترین رهنمودها را به من و تو و آحاد جامعه می‌دهد. این یعنی مجوز پخش، نترس! خودت را فهمیده‌تر و داناتر[از رهبرت] ندان!"

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
3- اینکه بازجوها با ایشان رفتار نادرستی داشته اند مسئله ای است که بدون مدرک نمی توان درباره صحت و سقم آن اظهارنظر کرد اما قطعا در نحوه روایت آقای نوری زاد باید شک کرد.

چرا که اولا جای سوال و تعجب است که چطور با وجود چنین بازجویانی که بقول خود آقای نوری زاد او را "به تلخ ترین شکل ممکن به ورطه ی تهدید و تحقیر و ضرب و شتم درافکنده اند" و در حالیکه در طول این مدت به گفته ایشان تنها یکبار آن هم کوتاه و گذرا با خانواده خود دیدار داشته اند، ایشان توانسته اند چنین نامه ی مفصلی را بنویسند و متن آن را در اختیار سایت کلمه قرار دهند؟!
ثانیا، یادم نمی رود که آقای نوری زاد در جریانات پس از انتخابات، یکبار در وبلاگش نوشته بود:

"ديروز از طريق تلفن همراه يكي ازدوستانم صحنه اي ديدم كه مرا باهمه گذشته ام به ديوار درماندگي كوبيد . صحنه اي كه عده اي ناشناس از بام يك ساختمان و از ارتفاع شش هفت متري ، پنج جوان چشم بسته و دست بسته را يك به يك به زير مي انداختند .
زمين خونين ، نشان مي داد كه پيش از اين پنج جوان ،‌ افراد ديگري نيز به همين نحو سقوط داده شده اند . به محض افتادن جوانها ،‌ دو نفر كه يكي نظامي مي نمود ،‌ با شتاب جنازه هاي نيمه جان را كشان كشان مي بردند و براي جنازه بعدي باز مي گشتند . با تماشاي اين صحنه ،‌ هربار كه يك جوان به پايين پرتاب مي شد و با صورت و سر به زمين مي خورد ، ‌فرياد يا امام زمان من درفضاي كوچك اتاق مي پيچيد . دو بار اين صحنه را ديدم . مي لرزيدم و تاب سخن گفتنم نبود..."

و در ادامه مطلبش روضه مفصلی در ذکر این مصیبت می خواند اما زمانی که مشخص شد این فیلم مربوط به کشور عراق و بازداشتگاه های صدام بوده است در پست بعدی وبلاگش به جای "عذرخواهی صادقانه" از مخاطبینش با لحن تمسخرآمیزی نوشت:

" ... من از پیشگاه خدای متعال نیز عذرخواهی می کنم . ماموران ما نمی توانند اهل قساوت باشند . یا لااقل قساوتشان تا این مرحله نیست . بله ، این فیلم روایتگر قساوت صدامیان است . خدای متعال هم جزای صدام و صدامیان را کف دستشان گذارد . من شرمنده ام . اساسا همه این شایعات را دشمنان اسلام جعل کرده اند . آنها که چشم دیدن سرفرازی ما را ندارند یک چنین اباطیلی را سرهم می کنند . ماموران ما خوش طینت اند . با اصل و نسب اند . از مردم اند . برای مردم اند . اصلا و ابدا به مردمشان آسیب و آزاری نمی رسانند . تحقیر و ناسزا و تجاوز و شلاق و باتوم و کشتن و اینجورچیزها ؟ .... توبه ... نه ، این فیلم جعلی است . حتما جعلی است . من عجولانه تحت تاثیر قرار گرفتم . آیا راه دیگری برای عذرخواهی سراغ دارید؟"
4- اما مسئله ای که بیش از همه در این نامه آزاردهنده به نظر می رسد توهم «خود مهم پنداری» آقای نوری زاد است چنان که گویی سرنوشت کشور و انقلاب به سرنوشت ایشان و افکارشان گره خورده است. متاسفانه اقدام مسئولین امنیتی و قضایی مبنی بر اهمیت دادن به او و اقدام کردن به بازداشت و بازجویی از او بر این توهم دامن زده است. همین توهم است که نوری زاد را بر آن می دارد که ادعا کند "جامعه ی ما، در جوار یک انفجار بزرگ است!"بر همین اساس است که ایشان گمان می کند ماجرای عدم هماهنگ شدن وقت ملاقاتش با رهبر انقلاب بدلیل این بوده است که مسئولین دفتر رهبری از " از صراحت سخن او و از اندیشه ی او آگاه بودند"! آقای نوری زاد که ظاهرا در زمینه خطر اجتماعی اعتیاد و شیوع آن به کشف مهمی دست یافته است گمان می کند که مسئولین امر و از جمله رهبر انقلاب از این موضوع بی اطلاعند و اگر دیدار آقای کارگردان با رهبری میسر می شد امروز مشکل "اعتیاد گسترده جوانان در جامعه" حل شده بود! چون به زعم ایشان "مشاوران و دوستان ناآگاهی رهبر انقلاب را در محاصره ی خود گرفته اند که به او اطلاعات و آمار نادرست میدهند". بر اساس همین توهم است که آقای نوری زاد خود و "مردم" را نه تنها در یک دسته قرار می دهد که اصلا خود به جای مردم سخن می راند و خطاب به مقام معظم رهبری می نویسد: " من و همه، آنجا به شما آفرین می گفتیم که امسال را سال آشتی ملی می نامیدید و خود برای این پیوند مبارک اما دشوار و سخت، پیشقدم میشدید." و بالاخره همین توهم است که خیل علاقمندان و دلسوزان انقلاب و امت حزب الله را هیچ می انگارد و با جسارت فوق العاده ای در انکار حقیقت می نویسد:"رهبری، آن هم بر حداقل مردم، که غرورآفرین نیست"
5- خوشبختانه نامه آقای نوری زاد بر روی سایت بی بی سی فارسی، گویا نیوز، بالاترین و دیگر سایت های خبری قرار گرفته است. از آنجا که می دانم هیچ کدام از این رسانه ها –که البته داعیه بی طرفی دارند- حاضر نیستند نامه سید مرتضی آوینی را روی خروجی خود قرار دهند، پایان نوشته ام را به کلمات این شهید مظلوم مزین می کنم:
" بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی، نائب امام عصر(عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای أیدكم‌الله تعالی بتأییداته ‌الخالصه.

سلام علیكم و رحمة‌الله و بركاته.
امتثال امر، فرصتی برای عرض ارادت در این مرقومه باقی نمی‌گذارد لذا حقیر مستقیماً با استمداد از فضل بی‌منتهای رب‌العالمین وارد در اصل مطلب می‌شوم بعد از عرض این مختصر كه:
ما با حضرتعالی به‌عنوان وصیّ امام امت(ره) و نایب امام زمان(عج) تجدید بیعت كرده‌ایم و تا بذل جان در راه اجرای فرامین شما ایستاده‌ایم؛ همان‌گونه كه پیش از این درباره‌ی امام امت(ره) بوده‌ایم و بسیارند هنوز جوانانی كه عشق به اسلام و شوق رضوان حق، آنان را در میدان انقلاب نگه داشته است؛ با همان شوری كه پیش از این داشته‌اند‌.‌ خدا شاهد است كه این سخن از سر كمال و صدق و از عمق قلوب همان جوانانی سرچشمه گرفته است كه در تمام این هشت سال بار جنگ را بر شانه‌های ستبر خویش كشیدند. ما به جهاد فی سبیل‌الله عشق می‌ورزیم و این امری است فراتر از یك انجام وظیفه‌ی‌ خشك و بی‌روح. این سخن یك فرد نیست؛‌ دست جماعتی عظیم است كه به‌سوی حضرت شما دراز شده تا عاشقانه بیعت كند.‌ بسیارند كسانی كه می‌دانند شمشیر زدن در ركاب شما برای پیروزی حق، از همان اجری در پیشگاه خدا برخوردار است كه شمشیر زدن در ركاب حضرت حجت(عج) و نه تنها آماده،‌ كه مشتاق بذل جان هستند. سرِ ما و فرمان شما.
كمترین مطیع شما
سید مرتضی آوینی"

 
۱۳۸۹-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۳:۱۷
خوشبختانه نامه آقای نوری زاد بر روی سایت بی بی سی فارسی، گویا نیوز، بالاترین و دیگر سایت های خبری قرار گرفته است. از آنجا که می دانم هیچ کدام از این رسانه ها –که البته داعیه بی طرفی دارند- حاضر نیستند نامه سید مرتضی آوینی را روی خروجی خود قرار دهند

اقا اینها که اسم بردی که همه فیلتر هستند شما که بی طرف هستی اقلا متن نامه را منتشر کن ببینیم چی گفته این نوریزاد!! (307092)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۲-۰۸ ۱۰:۴۷:۲۰
آخ بمیرم که شما از کشفی به نام فیلتر شکن اطلاعی ندارید (307856)
 
حميد
۱۳۸۹-۰۲-۰۵ ۱۵:۴۸:۵۹
به رغم همه انتقاداتي که به نوريزاد دارم و مقاله مزبور را هم مستدل و متين مي دانم اما واقعاً جاي يک سؤال باقي است و آن اين است که اتهام وي، نامه نگاري به رهبر معظم انقلاب اعلام شده است.
آيا واقعاً نگارش نامه (حتی نامه جسورانه) به مقام معظم رهبري، از ديدگاه شرعي و قانوني، اتهام به شمار مي آيد؟
از مخاطبان الف مي خواهم درباره اين سؤال اظهارنظر کنند. (307158)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۷:۱۵:۴۲
نگارش نامه جرم نیست اما کلمات توهین آمیز و افترا جرمه. (307456)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۸:۴۵:۱۴
نامه نوشتن و نصیحت رهبری جامعه اسلامی نه تنها ایرادی ندارد که بسیار پسندیده و لازم نیز هست، چنانچه که رهبری حاضر خود را بی نیاز از آن نمیداند.
اما آنچه که نادرست است انتشار آن به این شیوه ، شاد کردن دشمنان اسلام و آزرده کردن دوستان است:
\"لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا\"
خداوند همه ما را پذیرای نصیحت دلسوزان گرداند! آمین (307471)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۲-۰۸ ۱۰:۵۲:۴۴
البته این چیزی است که من هم شنیدم و صحت اون رو باید بررسی کرد که آیا جرم ایشون فقط همینه!
اما نکته مهم اینه که هر فردی می تونه از حق خودش بگذره ولی جایگاه فرد هم مهمه...
شاید خود رهبر از حق خودش بگذره ولی قانون به خاطر جایگاه رهبر و ولایت مجرم رو باید تنبیه کنه.من تعجب می کنم کسانی که تا دیروز به خاطر صحبت های احمدی نژاد که به اشتباه در مناظره اسم برد و تهمت زد فریاد وا اخلاقا سر می دادید چرا امروز از کسی که دقیقا همون کار رو و بدتر از تهمت الفاظ نامربوط دیگه هم به کار برده حمایت می کنید!؟
خل الخالق... (307861)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۲-۰۵ ۲۲:۲۳:۴۶
آقا علايرضا من سرتاسر نوشته شما را خواندم به اميد اينكه حداقل توضيحي هم بدهيد در توجيه حداقل 2 ماه در انفرادي بودن نوريزاد و اينكه حداقل 3 ماه از تماس ايشان با خانواده ايشان جلوگيري شده است(كه تو گوئي يك تروريست بين المللي را آقايان دستگير كرده اند) ودر پايان حداقل توجيهي براي قانع شدن ذهن بنده نسبت به مجازات ايشان يعني 3 سال زندان و50 ضربه شلاق؟
من از سايت محترم الف خواهش مي كنم اجازه دهد ما هم بدون سانسور حرفمان را بزنيم.
قوه قضائيه اي كه در برخورد با مفسدين اين مملكت كه ميلياردها تومان از پول اين كشور را حيف وميل كرده اند وامروز هم به قول آقاي توكلي از نظر تعداد وقدرت در شرايط خوبي به سر مي برند ،اينقدر تعلل مي كند من مخاطب چطور بايد ذهنم را نسبت به مجازت برعليه نوريزاد قانع كنم؟
من با نوشته هاي ايشان كاري ندارم.همگي غلط ودر تمامي موارد انتقادهاي به ناحقي را متوجه رهبري كرده است.
ببينيد زمانيكه شما متهمي را محكوم مي كنيد بايد جرمي كه آن متهم مرتكب شده قانع كننده باشد در افكار عمومي.مثلا جاسوسي يك جرم قانع كننده است.يا مثلا اينكه فردي پول دهد به عده اي تا بروند بانكي را آتش بزنند.يا دزدي و ساير جرائم مشهود.ويا حتي اينكه مثلا نوريزاد با دروغها و اتهام هاي كذبي برعيليه شخص ويا اشخاصي تشويش اذهان عمومي كرده باشد.منظور بنده اين است كه شما بايد براي ذهن مخاطبي كه در برابر تعلل قوه قضائيه در برابر مفسدين دانه درشت قرار دارد وهمزمان محكوميت نوريزاد را مي بيند توجيه قانع كننده اي داشته باشيد. آيا به نظر شما مخاطب نسبت به عملكرد قوه قضائيه قانع مي شود؟
فراموش نكنيم يكي از دلايل پذيرش تقلب در بخشي از جامعه و پيچيده تر شدن بحران سال 88 سرمايه اجتماعي نه چندان بالاي شوراي نگهبان بود.ايكاش با عملكردهاي غلطمان همان بلا را سر سرمايه اجتماعي قوه قضائيه هم نياوريم. (307223)
 
andishe
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۶:۱۵:۱۳
1- ایراداتی که مطرح کردید قسمت عمده اش بر می گردد به عدم اطلاع رسانی شفاف و مستمر قوه قضائیه که امیدوارم مسئولین امر ضرورت آن را درک کنند. مشکلی در نهاد های دیگر مانند نیروی انتظامی و بخش های مهمی از دولت نیز وجود دارد.
2- من هم در اینکه تعلل قوه قضائیه در مواجهه با دانه درشت های سیاسی و اقتصادی از سرمایه اجتماعی این نهاد و نظام خواهد کاست موافقم. باز هم امیدوارم مسئولین جدید در این راستا اقدامات چشمگیری انجام دهند.
3- همه اینها که گفتید دلیلی بر عدم نقد اظهارات ناصواب آقای نوری زاد نمی گردد. (307438)
 
andishe
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۶:۳۱:۰۶
لطفا فضا را از محیط نقد منطقی خارج نکنید.
برداشت من از جمله شما این است که: چون ایشان در زندان است پس صحبت هایش را باید پذیرفت و برای تمام گفته ها و نوشته هایش به او حق داد! (307446)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۰:۱۴:۰۶
به خدا خجالت آوره !!آقای نوریزاد هر حرفی زده ما در جریان بی حرمتی و بی احترامی به خانواده ایشان توسط عده ای بی سواد و مفسد بوده ایم. خواهشن شما که این چنین زیبا می انگاری قبلش یک مقدار تحقیق کن.آقای نوریزاد بیشتر توهین کرده یا مشایی!!!!!!!!!!!!!!!! (307343)
 
andishe
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۶:۲۷:۱۷
لطفا نوشته ام را با دقت بخوانید. من عرض کردم درباره صحت و سقم ادعای نوری زاد بدون مدرک نمی توان سخنی گفت. اما من در نحوه روایت شک می کنم. دو دلیلش را هم عرض کردم. (307445)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۰:۱۸:۵۶
سلام. من فقط یه سوال دارم. نوری زاد که الان تو زندانه. به قول خودش حتی حق دیدار با خانواده اش رو هم نداره. به نظر شما چطوری تونسته نامه بنویسه و بفرسته بیرون زندان؟؟؟

یعنی احتمال نمی دید که یک نفر از خدا بیخبر، با تقلید لحن نوری زاد این مطالب رو نوشته باشه؟ (307346)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۷:۵۵:۴۷
یعنی زندانا اینقد مخوفه؟

پس این بیچاره چطوری بیاد ثابت کنه که بازجوها باهاش بدرفتاری می کنن؟ (307466)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۲-۰۸ ۱۰:۵۶:۱۰
باز هم تناقض...
هر روز گفته میشه که زندانیان از حقوق اولیه خودشون برخوردار نیستند و خانواده خودشون رو نمی بینند و ماه ها در انفرادی بودن..
بعد هر روزه از زندانیان نامه منتشر میشه!
خوب حداقل برای یک بار هم که شده مرد باشید و بگید کدومش دروغه یا انفرادی نیستند و ملاقات دارند یا نویسنده این نامه ها کس دیگری است؟ (307865)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۲:۳۳:۴۸
نسبت به قبل(سال گذشته) نظر مخالفان دیدگاه سایت الف بیشتر گذاشته می شود که شخصا از این احترام گذاشتن به مخاطب تشکر می کنم. (307388)
 
جواد
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۷:۲۶:۵۱
من هم با ناشناس بالائي موافقم.من هم معترفم سردبيري الف در انتشار نظرات خيلي بهتر از سال قبل عمل مي كند.مثلا خود بنده اميد كمي داشتم نظرم منتشر بشود ولي نظرم بدون سانسور منتشر شد.
اميدوارم سردبيري الف همين روند را ادامه دهد. (307459)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۴:۰۷:۰۹
ظاهرا شیوه های کاملا موفق! برخی رسانه ها در ارائه نقد (بدون آنکه اصل مطلب رو بیان کنند، آنرا برای مخاطبانشان نقد میکنند) دامنگیر الف هم شده است. بنده نوعی که مطابق قانون دسترسی به سایت های بی بی سی و مانند آنرا ندارم از کجا صحت مطالب آقای درخشان را تحقیق کنم؟ (307408)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۵:۱۹:۰۰
اين نوشته به معناي تاييدياتكذيب نوري زادنيست اما عدالت حكم مي كند كه اصل نامه منتشرشود ودركنارآن پاسخ ه انتشاريابدتامردم خودقضاوت كنند.انتخاب گزينشي قسمتهايي ازنامه وسپس نقدمفصل نامه اي كه هيچ كس آن رانخوانده وسايتهايي كه آن رامنتشركردندنيزفيلترشده است فاقدهرگونه وجاهت است (307428)
 
بهمن
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۷:۱۶:۱۱
فکر کنید چندسال دیگه همین فرج الله سلحشور، صاحب یوزارسیف، از مسیر فعلی اش به راه دیگری نقل مکان کند(نمی گویم منحرف شود!). خوب چه خواهد شد؟ همین افرادی که او را به دیدار با رهبری بردند و آبروی نظام را پای این مجموعه ضعیف گذاشتند مثل این بزرگوار به میدان آمده و سریال یوسفش را خالی از هر تاثیر قلمداد می کنند. مشهدی ها مثلی دارند. می گویند: دیوار که خراب شد، کلوخ ریزه اش زیاد میشه! (307457)
 
jafar
۱۳۸۹-۰۲-۰۷ ۰۳:۱۰:۴۹
من از وقتی که آقای نوری زاد در کیهان می نوشتند مطالب ایشان را می خواندم همیشه اعتراضشان به این بود که چرا در مملکت ما بعضی کارها بدست نا اهلش افتاده چرا بساط رانت خواری در کشور وجود دارد و الی ....
متاسفانه ایشان با ساخت چند مستند و نوشتن تعدادی یادداشت در جراید این خود بزرگ بینی برایشان بوجود آمد که جز کارگردانهای بزرگ ایران و همچنین یکی از نویسندگان معاصر هستند و همین باعث شد که از راه کانالهای خاص سریال پر خرجی مانند چهل سرباز را ساختند و در زمان پخشش کمترین بننده را داشت . و همچنین وقتی برای ساخت فیلم سینمایی پر خرج فیلمنامه اش در حوزه هنری بعلت ضعیف بودن مورد تصویب قرار نمی گیرد باز هم از رانت استفاده کردند و ریس سازمان تبلیغات با حمایت خاص باعث ساخته شدن یکی فیلم سینمایی با هزینه 1 میلیارد تومان می شوند و آن فیلم در سالنهای سینمایی کشور 4 میلیون تومان می فروشد و بعد تازه آقای نوری زاد ککشان هم نی گزد و باز دنبال ساخت طرح سریالهای پر هزینه بی سر وته و فیلم سینمایی هم می روند. مگر ساخت این مجموعه های پر هزینه از جیب بیت المال و رانت نبود . مگر یکی از ایرادات آقای نوری زاد به مرض رانت خواری در کشور نبود چرا خود در این ورطه افتادند و تاثیر آن رانت خوری ها کار را به ....
اگر ایشان خانه خود را می فروختند و مانند خیلی از کارگردانهای این کشور طعم ضرر گیشه را می کشیدند هیچوقت از روی شکم سیری حرف نمی زدند. به نظرم اگر در این مناصب دولت نهم و دهم هم جایی برای ایشان باز می شد کارش به این مرحله نمی رسید و هنوز هم در کیهان می توانستیم یادداشتهای عدالت محورشان را ببینیم (307542)
 
mininovanet
۱۳۸۹-۰۲-۰۷ ۰۹:۵۷:۴۳
علت بازداشت ایشون توهین به مسولین نظامه. در هیچ کدام از نامه ها بی احترامی به رهبر دیده نمیشه ولی پر از توهین به مسئولان دیگر از جمله رییس جمهور و وزرا و دیگر مسئولین از جمله لاریجانی و حداد عادل و ... است. هر کس مس تونه نامه بنویسه و از رهبر انتقاد کنه و اون نامه رو هر جا که خواست منتشر کنه ولی نباید به هیچ کدام از مسولین توهین کنه.
لطفا در صحبت هاتون بیشتر دقت کنید دوستان! (307566)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۲-۰۷ ۱۴:۵۴:۳۳
سلام اون کلیپی که ازش نام بردید مال صدام نیست بلکه فیلم شورشیهای سومالیه.منم بعد از دیدن فیلم تا صبح ساعت 5 داشتم دنبال منابعش میگشتم تا بالاخره تو سایت خارجی که کلیپو گذاشته بود پیداش کردم (307656)
 
۱۳۸۹-۰۲-۱۹ ۱۰:۳۴:۰۱
خواهش می کنم اینقدر از شهید آوینی مایه نگذارید . از کجا معلوم اگر ایشان امروز در بین ما بود ، جوری دیگر نمی اندیشد و به واسطه همان دگر اندیشی دیگر نه نامی از او بود و نه یاد و خاطره ای . پس بهتر است با میراث گرانقدر خود سخیف و سطحی برخورد نکنیم. (310858)
 
مرتضی م
۱۳۸۹-۱۰-۰۵ ۱۲:۳۵:۴۲
واقعیت آنست که درجامعه مااخلاق مدتهاست که بساط خودرا جمع کرده وخداعالمست که کی وچگونه مکافات آن مردم ونظام مارابگیرد.براحتی محاکمه می کنیم حکم میدهیم قضاوت میکنیم و..میدانیدحبس درانفرادی بدون هیچ روزنه امید یعنی چی؟ وباتمام عذابهاوشکنجه های روح وروان ایستادگی برعقیده چه معنایی دارد؟چه بسیاری که بایک کشیده ویا چندروزدوری ازخانواده کارهای کرده ونکرده راگردن میگیرندتاخلاص شوند.اماراستی به نظرشما جای تامل و تعمق نیست که چرانوری زاد ازگفته های ناپسندش (شاید) توبه نمیکند؟ وآن گفته ها چقدرخطرناکندکه هیچ سایتی حتی برای نقدومحکوم کردنش آن را منتشر نمیکنند؟
جان انسانها واقعا چقدرارزش دارد؟
ماکه ندیده ایم آنهاکه دیده اندبادرنظرداشتن اینکه عالم محضرخداست گواهی دهند آیادررژیم سابق برای نگارش چند نامه چنین برخوردی می کردند؟ آیادرشاءن نظامی که حضرت علی (ع)رامقتدای خود میدانداین برخورد قابل توجیه است؟ (382872)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.