نظر منتشر شده
۲۰۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 344277
قصه‌ی غصه دار علی و پوشش برخی بانوان
بخش تعاملی الف - سجاد خادم، 25 فروردین 95
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶


کلاس که تموم شد "علی" - یکی از بچه های خوب و محجوب کلاس - اومد پیشم و خواست که باهم صحبت کنیم. با کمال میل پذیرفتم. بنده‌ی خدا کلی سرخ و سفید شد تا تونست سفره ی دلشو باز کنه.
با خجالت بهم گفت؛

"آقا ما چون صورتمون کم سن و سال نشون میده، اطرافیان باور نمی کنن که سوم دبیرستانی شده باشیم. یه جورایی هنوز بچه فرض مون می‌کنن، برای همینم حواسشون به ما نیست، یعنی زن عمو ها و زن دایی ها و ... جلوی ما لباس نا مناسب می‌پوشن.

اوضاع وقتی بدتر میشه که پدر و مادرم می‌خوان برن مسافرت و من و میسپارن به فامیل. چند روز باید کنار کسایی زندگی کنم، که هیچ چیز و جلوی من رعایت نمی کنن. خلاصه آقا، ما داریم تو این شرایط اذیت می شیم. نمی دونیم چیکار کنیم. نمیدونیم چطور و به کی باید بگیم. از طرفی هم نمی خوایم دیگران در موردمون فکر بد بکنن. می ترسیم آخرش خدایی نکرده یه خطایی ازمون سر بزنه. (بعد هم بغض کرد و سرش و انداخت پایین)" صادقانه بگم، نتونستم جوابی بهش بدم. فقط کمی دلداریش دادم و سعی کردم نقش سنگ صبور رو براش بازی کنم.

تا شب اما سر درد داشتم. حرف های علی مدام توی گوشم صدا می کرد. این چندمین دفعه است که بچه های مدرسه از نوع پوشش خانوادهاشون میان پیشم گله می کنند و از من هیچ کاری بر نمیاد. آخه چطور میشه به خانواده ها این موضوع رو منتقل کرد، اونم طوری که دانش آموز آسیب بیشتری نبینه؟! درد و دل نوجون های پاکی مثل علی رو میگذارم کنار نگاه بعضی خانوم ها به حجاب.

اون خانوم هایی که تصورشون اینه که باید سختی حجاب رو تحمل کنند، تا مردها به گناه دچار نشوند. بعد هم با این مقدمه نتیجه می گیرند که مردها مریض هستند. مریض هستند، چون خوب تربیت نشدند. چون در این جامعه زندگی می‌کنند.

شاید خود این خانوم ها، یک درصد هم احتمال نمیدن، پوششی که اختیار کردن، می تونه اینقدر ذهن نوجوان های اطرافشون رو درگیر کنه.

داستان علی بهونه ای شد تا چند خط درد و دل رو ضمیمه‌ی یک خواهش از خواهران محترم شهرم کنم، خواهش کنم که؛ "وقتی می خواهید پوشش انتخاب کنید – چه در خانه و چه در جامعه- کمی هم با عینک دیگران خودتان را قضاوت کنید"

باور کنید همه ی مردها مریض نیستند، اما همه ی مردها به اقتضای نوع خلقت نگاهشان به زن ها متفاوت از نگاه شما به مردهاست.
حواسمان باشد، نوجوان های پاکی مثل "علی" دارند تو شهری زندگی می کنند، که آستانه ی سن ازدواج در اون نزدیک ۳۰ سال است.

ماهم از اون ها توقع داریم که در حد فاصل بلوغ تا ازدواج - طی این حدود ۱۶ سال - دست به هیچ خطایی نزنند و پاک بمانند! با شرایط فعلی می شود چنین توقعی از این نسل داشت؟! اصلا این توقع بدون ایجاد بستر مناسب در جامعه، منطقی و مشروع است؟ پایین آوردن سن ازدواج نه به این راحتی ها حاصل می شود و نه از عهده من و امثال من کاری در این خصوص بر می آید.

اما اقلا می توانیم به اقتضای محبت نسبت به خانواده و اهمیت سلامت روانی جامعه کمی بیشتر هوای "علی" هامون رو داشته باشیم. تردیدی نیست، اگر بچه های ما نتوانند در دوران قبل از ازدواج زندگی آرام و سالمی داشته باشند. و خدایی نکرده به خلاف اخلاق مبتلا بشوند. طبیعتا نمی توانند پدران و مدیران و آینده سازان خوبی برای کشورمان باشند. کمی بیشتر درکشان کنیم.

به امید ایرانی سر بلند
 
کلمات کلیدی : سجاد خادم
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۶:۵۴
عالی بود. متاسفانه هر جا را که نگاه میکنی یک دختر عمل کرده و ساپورت پوش با مانتوی جلو باز میبینی و بعد انتظار دارند که مردها از نظر جنسی تحریک هم نشوند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خوب شما اگر نمیخواهید مردها را تحریک کنید، پس چرا ساپورت میپوشید و بی حیایی میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس خودتان میدانید که چکار میکنید و بعد مردها را مقصر میدانید . (3640478) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۰:۵۳:۵۲
به علی اقا سلام برسونید بگین خارج از ایران هم متاسفانه این مشکل هست (3643682) (alef-13)
 
م.ح
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۰۰:۵۱
به نام خدا
عزیزان من خوب هستد.
اینجا باید این قضیه گفته شه که تفاوت خلقت زن و مرد را ببنید.
مردان در قوه دیدن یعنی با دیدن بیشتر تحریک مشه و زن با لمس کردن.
اینجا باید به این قضیه نگاه کرد .
در ضمن خارج کشور اونجاهایی که حجاب اینطوریه ببینید آمار روابط نامشروع و بچه های از این طریق به دنیا آمده .
امروز کار به جایی رسیده که قانون هم جنس بازی و روابط آزادانه هم وضع مشه.
حجاب هم لازمه و مهم در جامعه و جلوی بی عفتی و بی حیایی را میگرد.
و حکومت باید جلوی کاری که به ضرر جامعه است را بگیرد حتی به زور (3644072) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۲۶:۵۸
علی آقا احتمالا به شما سلام میرسونه و میگه:

تو خارج از ایران این نوع ظاهر مشکل محسوب نمیشه چون اونا تو فرهنگشون و تو ارزشهاشون هیچ اشکالی نداره که همچین ظاهری منجر به روابط خاص بشه.
ولی تو ارزشهای ما و فرهنگ ما روابط خاص چارچوب و قاعده داره که با ظاهر خیلی ازین خانوما نمیخونه (البته فقط با ظاهرشون نمیخونه). (3644128) (alef-13)
 
علیمحمد
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۰:۵۹:۵۲
" تو ارزشهاشون هیچ اشکالی نداره که همچین ظاهری منجر به روابط خاص بشه."
محض اطلاع شما دوست عزیز در فرهنگ غربی، فرزندان خاله و عمه و دائی و عمو با هم محرم محسوب میشن! یعنی هرگز حتی به فکرشونم نمیرسه روابط خاصی باهاشون داشته باشن. حتی تصور ازدواج باهاشون هم براشون تهوع آوره. فکر کردی فقط روابط و ارزشهای خودت چارچوب داره؟ یکم مطالعه کن. (3644883) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۳:۲۸:۱۸
خدایا تو خالق من هستی و ایمان دارم چیزی به جز خیر از من نخواستی حتی اگر من به فهم کامل نرسیده باشم (3645083) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۱:۳۷:۳۴
ایشالا به حق همین شب عزیز خداوند هدایتت کنه و به فهم کامل هم نزدیکترت کنه. آمین (3646816) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۰:۱۸:۳۴
تو خارج سن ازدواج سی ساله؟ تو خارج جوون و نوجووون پسر تا سی سالگی هیچ خطایی نمی کنه؟؟؟

دوست عزیز! تو خارج اینجوری نیست. خیلی جورای دیگه است عزیز من (3644828) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۷:۵۹:۵۶
والا ما خارج رفتیم متاسفانه تو ایران این مشکل خیلی بیشتر هست!!! و بسیار زننده تر هست. این نوع پوشش تو خیابونهای ایران جاش تو خارج در یک مکانهای خاصی هست نه وسط خیابان. (3646354) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۱۷:۰۶:۵۰
من به حجاب اعتقادی ندارم و بی حجابم
اما در ایران و در خیابون و سر کار ترجیح میدم طبق عرف لباس بپوشم و ساده باشم تا خودم امنیت روانی و جنسی داشته باشم
بعضی ها با ارایش عروس میان خیابون خوب معلومه واسشون دردسر درست میشه. (3647499) (alef-11)
 
صبا
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۷:۵۷
خوانندگان محترم این مطلب
حتی اگر یک بار به خارج از کشور رفته باشند صد در صد دیده اند که خانم ها اونجا بدون آرایش یا با حداقل آرایش و لباس مناسب میان بیرون،اینطور نیست که بخواهند تن و بدنشون رو به نمایش بگذارن و با این که حجاب ندارن اصلا تحریک آمیز نیستند...
این ها همه فقر فرهنگی و خیلی از مسایل دیگه هست.
متاسفانه کسانی که جهان رو ندیده اند و جهان بینی ندارند، خارج رو از روی فیلم ها تقلید می کنند. در صورتی که اصل فیلم چیزی است که در لحظه ای که تماشاگر نگاه میکند باید برای او لذت بخش باشد تا فیلم بتواند فروش داشته باشد نه اینکه زندگی خودش را با آن تطبیق دهید. (3710161) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۰:۵۹:۵۳
محدودیت کلی باعث این افکار است
شما یه کشور خارجی برید بعد یکی دو هفته اصلا نگاهت عوض میشه
دیگه عادی میشه و از چشم چرانی خبری نمیشه
مگه قبل از انقلاب مردم تو کوچه بازار فساد میکردند همه هم در انتخاب آزاد بودند
خواهشا یه مقایسه ای بکنید
مغرضانه نظر ندید.این حجابی که تو کشور تعریف میشه 80 در صد قبول ندارند حالا شما هی فشار بیارید.
الان فقر و فساد در جامعه ما بیشتر شده و خیلی ویران کننده است
..... (3643692) (alef-13)
 
هادی
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۵۴:۴۷
حرف شما بسیار اشتباه است چراکه اگر حرف شما درست بود و صادق بود نباید در اروپااز هر5بچه 3بچه نامشروع است.دیگر برای سکس اکتفابه زن نمی کنندو به همجنسگرایی و سکس با کودکان روی آورده اند .حتی دیگر به حیوانات رحم نمی کنند .از هر 5زن اروپایی و آمریکایی 2زن مورد هتک حرمت قرار میکیرند و خشونت جنسی با آنها شده است . (3644057) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۷:۵۴:۱۵
خیلی از زوجها در اروپا اول فقط و با رضایت طرفین و بدون رفتن به کلیسا یا شهرداری با هم زندگی میکنند و بچه دار میشوند و بعد ازدواجشان را ثبت می کنند. شاید منظور از بچه نامشروع همین باشد ولی به این معنی نیست که هر زن یا مردی هر شب با یک نفر است. اتفاقا اینجا کاملا به روابط جنسی شان حساس و وفادار هستند و هر دختر یا پسری فقط با یک نفر دوست است، ولی دیگر مانند گذشته نیست که همان اول کار رابطه شان را ثبت رسمی بکنند (3644579) (alef-13)
 
دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۸:۲۱:۴۹
این امار را از کجا اورده ای اقای هادی محترم؟؟
لابد از اخبار بیست و سی سیما؟
واقعیت این جوامع را هم یه نگاهی بکن اگه اینایی که میگی درست بود که سنگ رو سنگ بند نمیشد پس اینهمه پیشرفت و اختراعات و....رو از کجا اوردن؟
لابد همون بجه های نا مشروع درست کردن که ما باید پول بدیم و خیلی وقتها منت هم بکشیم تا بتونیم احتیاجاتمان را از انجا وارد کنیم. از دارو و تجهیزات پزشکی گرفته تا هواپیما و البته دسته بیل و چوب بستنی......
راستی اونجا که اینقدر بده چرا بسیاری از مردم کشورهای دسته گل اینطرف
به هر اب و اتشی میزنن که برن اونجا یا گرین کارت بگیرن یا اقامت از هر کیم بپرسی میگه برا ی اینده بچه هام دارم میرم. (3644636) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۶:۴۹:۳۶
این پیشرفت ها به خاطر روابط آزاد آن ها نیست بلکه به خاطر حس مسئولیت و وجدان کاری و.... است چه بسا اگر اصول اخلاقی بهتر رعاتی می شد الان جوامع آن ها از این هم پیشرفته تر بود (3646253) (alef-11)
 
سعید ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۲۸:۱۱
من یک سوال دارم. سوالم راجع به طراحی مونتو عکس خبر است. کمی به طراحی علاقمندم و دقت می کنم.
یک پوشش مشکی رنگ
یک روپوش که طوری بایستد که پیچ و خم اندام خانومانه را بیشتر جلوه کند، آیا هدفی جز تحریک دارد؟
ببینید صادق باشیم.
زیبایی قامت واقعیت است. هم خانم این را می فهمد و هم آقا و همینطور طراح لباس.
آیا طراح لباسی که برای لباس عمومی، بیایید و این زیبایی را با رنگ و لعاب جلوه گر کندکاری جز تحریک نمی کند.
هر چیزی جایی دارد.
لازم نیست ما از قابلیتها و زیبایی هایمان در مکان عمومی و حتی کار برای منافعمان استفاده کنیم. اگر این اصل را بپذیریم باید به لباسهای اینچنینی ایراد را وارد بدانیم.

من نه از اسلام گفتم و نه از دین.
دارم راجع به یک اصل صحبت می کنم.
کتابی را خانمی انگلیسی نوشته بود در همین زمینه که عنوانش هم شاید گمراهی بیاورد نمیگویم.
تمام (3644132) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۵۳:۱۲
اگر بی حجابی درمان بود
اروپا در موضوعات جنسی به همجنس بازی و ارتباط با حیوان و عروسک و...
دچار نمی شد
حریص بودن مرد ایراد نداره
اینکه این ولع در محل مناسب خودش مورد استفاده قرار بگیره محل توجه (3644186) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۵۸:۱۵
البته اگر یک نگاهی به دوربین مخفی های خارجی بیاندازید میبینید که هنوز هم یقه باز خانوم ها عادی نشده و آقایون در حال چشم چرانی هستند! (3644198) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۳۱:۲۵
من نمي دونم کدام خارج رفتيد ولي همه جا دنيا اين مسئله هست (3644264) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۳۴:۵۰
ازهمه خانمها معذرت میخوام اخه قبل ازانقلاب موهای پریشون پرکلاغی وصورتهای پرمو با ابرو وسیبل ودست وپای پرازمو وصورت های ساده وبدون ارایش کرده اکثردخترا چه لذتی برای نگاه کردن داشت ؟
تو همین تهران فقط یه عده ازدختراوزنهای خاندان شاه ووکیل ووزیر وچندتاازهنرمندا وبازیگرا تیپهای دختراوزنهای الانو داشتن وگرنه بقیه جامعه که یه عده چادری ومانتویی با روسری بودن که هیچ اونایی که هم بیحجاب بودن شکلای معمولی داشتن که اصلا بااون همه ابرو سبیل که نگاشون نمیکردی . اما الان ازاون بالا شهر تااون پایین شهره حتی تو شهروروستاهای دورافتاده دخترا یه جور لباس میپوشن که دخترسرهنگ اون دوره هم نمیپوشید.
دختره دستفروش تو مترو رونگاه کنی ازتعجب شاخ درمیاری که دستفروشی چیه اون لباس چیه اون ارایش چیه اون ساپورت چیه ؟
من خودم تو یه روستا زندگی میکنم یکی ازدخترای روستا رفته دماغشو عمل جراحی زیبایی کرده با کدوم پول ؟! پول که از کارگری تو یکی ازاین کارخونه های اطراف روستابدست میاره !
الان دختره صورتش نقاشی شده وصورتا با عملهای جراحی وپروتزهمه وموهاش هفت رنگه ولباسم که معلوم نیست تنشه یانه نیمه برهنه است . (3644274) (alef-11)
 
France
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۷:۰۱:۳۰
گمان ميكنم شما قبل از انقلاب از ده خودتون هيچوقت بيرون نيامده بوديد ! (3645310) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۲:۵۰:۲۰
حد آزادی مورد نظر شما چیست؟ مثلا می شود هیچ نپوشید؟
80 درصد را از کجا در آوردی؟ (3645035) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۰:۰۱:۲۶
بنده الان خارج از کشور هستم. اینها هم تا دلت بخواد حرف از دخترهای اطرافشون می زنند اصلا هم اینطور نیست که بگیم عادی شده براشون
به عینه در دوستای خارجی ام دیدم. (3645148) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۵۴:۴۶
بر فرض من اگه با دیدن قیافه همسایم حالم بهم بخورده و منقلب بشم آیا حق دارم بگم برو قیافت رو بپوشون چرا که من با دیدنت منقلب میشم؟ آیا این حق را دارم؟ (3643912) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۱:۳۰:۴۷
اگر همسایه شما با شلوارک و بدون زیر پوش بیاد جلو در
قطعا شعور زندگی اجتماعی رو نداره (3648584) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۱۶:۰۱
حیا و عفاف یک زن هیچ ربطی به حجاب او نداره
خیلی زن ها هستند که با چادر رفتار های تحریک کننده انجام میدهند و در مقابل خیلی زن ها هم هستند که چنان وقار و متانتی دارن که حتی اگر برهنه هم باشند مرد به خودش اجازه نمیده به اون ها نگاه نا پاک کنه!
کاش به جای این همه صرف هزینه های سرسام آور برای ترویج حجاب کمی به افراد روانشناسی و روابط انسانی یاد میدادید که چطور با همدیگه برخورد کنن که کسی به اون ها نگاه ابزاری نداشته باشه.
و کاش خودتون هم در هنگام تصمیم گیری ها به همه به چشم انسان نگاه میکردید نه زنان و مردان! (3643953) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۷:۲۸:۰۵
عجب حرف اشتباهی!! (3644512) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۳۹:۴۶
معمولا افراط تفریط به دنبال دارد. چندین دهه زنان را با محدودیت های شدید کنترل کرده ایم. حالا با این که ظاهر حجاب را رعایت می کنند اکثرا پوششهای غیر عادی(از نظر من) دارند. در خیلی از کشورها با این که حجاب اختیاری است اکثریت زنان لباسهای عادی متناسب با اجتماع را می پوشند و به عنوان مثال لباس مهمانی را برای دانشگاه نمی پوشند. وضع فعلی نتیجه سختگیریهای قبلی است. (3644017) (alef-13)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۵۳:۰۲
با سلام و ابراز تاسف از اینکه اینقدر در برابر مسایلی که در دیگر نقاط دنیا از مدت ها قبل حل شده نه تنها راه حلی اجرایی پیدا نکرده ایم بلکه تسلیم غرایز و شرایط نابسامان ناشی از عدم امکان ازدواج و فقر مادی و بعضآ معنوی شده ایم. (3644050) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۶:۰۸:۵۷
اگر در دنیا حل شد بود امروز غرب به همجنسگرا یی و ازدواج با 8یوان و عروسک و ... روی نمی آورد (3644348) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۰:۵۶:۲۱
حالا مجبور نیستی زیر تک تک نظرات این جمله رو بنویسی یه بار نوشتی فهمیدیم نظرت چیه، حیف که ما نمی تونیم به راحتی تو بحث کنیم (3645195) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۳:۵۹
آقا یا خانم محترم
در غرب یا به قول شما اونور آب به قدری آزدی وجود داره که به سبب اینکه آدمها در علایق خواسته ها و خیلی چیزهای دیگه با هم فرق میکنن برخی از اونها دیگه واقعا با هیچ چیزی اغنا نمیشن و دست به کارهای عجیب و غریب میزنن و حالا به قول ما به بیراهه میرن اما خیلی از اونها هم اینطوری نیستن مثلا اگه قرار بود کلی فرزند نامشروع داشته باشن که باید چند ساله جمعیتشون چنیدین برابر میشد
اما اینطور نیست مثلا از نظر پیشرفت از نظر سطح رفاه و زندگی از نظر سطح آموزشی و خیلی چیزای دیگه با ما فرق میکنن و روز به روز دارن پیشرفت میکنن
یه سوال از خودمون بپرسیم چرا خیلی از آدمها دوست دارن تو این کشورهایی که آزادی درش وجود داره حالا چه خوب چه بد چه باب میل ما باشه چه نباشه ،اونجا زندگی کنن اما کسی تلاش نمیکنه تا بیاد و در ایران ما زندگی کنه ؟؟؟
حجاب یه مسئله اختیاریه و تا به این جا نرسیم همین آشه همین کاسه و هر روز هم بدتر خواهد شد (3645564) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۲۲:۳۵:۰۰
فكر مي كنيد اينجا از اين چيزها نداريم. تو هر جامعه اي يك عده مريض هستند كه كارين نمي شه كرد (3698059) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۵۸:۰۹
افراط و تفریط در هر کاری نتیجه عکس خواهد داد
سخت. گیری بیش از حد و افراط در برخورد با حجاب و پوشش باعث شد از ان ور بام بیفتدیم
لا اکراه فی الدین...... (3644063) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۰۳:۵۳
برخورد های سلبی و از روی احساس. با پدیده های اجتماعی. از قببل حجاب باعث بدتر شدن اوضاع خواهد شد
با برخوردهای احساسی و رفع تکلیفی نمیتوان به زور بد حجاب را با حجاب کرد (3644077) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۲۲:۵۶
اصرار بر یک روش. در برخورد با حجاب ان هم از نوع برخورد قهری و پلیسی نتیجه نخواهد داد
برای حل مساله هزاران راه وجود دارد
این برخورد قهری و بگیروببندی نشان میدهد نظامیان در پست های فرهنگی قرار گرفته اند و فقط یک روش را میدانند. (3644119) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۹:۲۸:۰۵
یک روش را شما بگویید (3644745) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۶:۰۵:۳۳
همه مقصریم
از مسوولان فرهنگی کشور تا مرد و زن
مسوول فرهنگی که گرین کارت امریکا در جیبش است مگر میتواند فرهنگ کشور اسلامی را درست کند
مسوول فرهنگی که اوضاع فرهنگ کشورش اینگونه به هم ریخته است اما برای ترویج اسلام به اروپا میرود مگر میتواند فرهنگ درست کند (3644342) (alef-11)
 
France
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۱:۰۷:۳۴
ذات زن اینه که خودش رو آرایش کنه تا مرد رو جذب کنه. حالا این چه اشکالی داره؟ اصلا چرا نباید زنها مردها رو جذب کنن؟ (3644897) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۱:۲۲:۴۵
خوش غیرت! باید شوهر خودشو جذب کنه نه هر کس وناکسیرو (3645219) (alef-13)
 
Luxembourg
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۱۳:۱۱:۰۷
اونوقت تکلیف مجردها چیه؟ (3647236) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۵:۱۲:۱۷
غریزه جنسی در درون آدم وجود داره. اگه همه زنها در یک اجتماع مثل کارتن خودشون رو بسته بندی کنن، باز همین که یک مردی یک کارتن ببینه تحریک میشه! اگه همه زنها هم در یک اجتماع برهنه یا نیمه برهنه باشن، بازهم تحریک افراد فرقی نمیکنه. کافیه مقایسه کنید افغانستان رو با نروژ! حتی حجاب بیشتر میتونه باعث بشه که افراد حریصتر بشن و رابطه جنسی خشن تر باشه. (3646057) (alef-11)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۸:۴۲
میگم اصلا زنها رو بکشیم که یه وقت خدای نکرده مردها منحرف نشن (3640522) (alef-13)
 
dave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۰۹:۳۰:۵۱
چرا همیشه به مسائل صفر و یکی نگاه می کنید؟؟؟؟

کسی ازتون نخواسته بکشیدشون ولی میتونن حداقل های حجاب رو رعایت کنن.

دیگه این همه لباس تحریک کننده نپوشن (3643536) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۴۶:۵۵
شما حجاب چشمتونو مواظبش باشین . مگه زمان شاه همه چه با حجاب چه بی حجاب کنار هم زندگی نمیکردن؟ مشکلی بود؟ (3644035) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۶:۱۸:۱۶
اختیار خودمون رو داریم.. کسی اگر ناراحته چشم بند بزنه (3644366) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۳:۳۲:۱۵
بحث حجاب چه برای زن و چه برای مرد یه مسئله ی اجتماعی هست و نمیشه هر فردی برای خودش تصمیم بگیره و بعد بگه من اختیار خودم رو دارم! یه مثالی براتون میزنم: مثلا من از چراغ قرمز رد میشم و بعد میگم اختیار ماشینم رو دارم و اگه شما ناراحتی به من چه! یا تو خیابون شروع به کثیف کردن زمین میکنم و بعد میگم به شما چه!!
موضوع پوشش موضوعه فرهنگ هست و ربطی به آزادی افراد نداره(البته به نظر من) مثلا اروپاییان بی حجابی رو انتخاب کردن چون برای رسیدن به هدفشون(دنیا گرایی) مناسب هست و اونایی که اسلام رو انتخاب کردن و هدفشون آخرت هست هم بنابه هدفشون پوشش مناسب رو انتخاب میکنن.
البته فرهنگ هم با گشت ارشاد و پونز و زور تو جامعه جا نمیوفته.
اون دوستمون هم که گفته اروپایی ها با این بی حجابی به اینجا رسیدن: همه میدونن اروپاییها توی تمدن هیچوقت پیشتاز نبودن و چیزی بنام فرهنگ اونجا وجود نداره، در حقیقت بی فرهنگی اونجا حاکمه. (3645100) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۲۰:۴۵:۵۰
یعنی توی خارج که حجاب نیست مردا همش دارن تیکه می اندازن و نگاه می کنن؟ (3647709) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۱:۴۹:۱۸
من نوع لباس رو به كسي زور نمي كنم. در عوض شمام نبايد صبح تا شب سر ما رو بخوريد كه تو خيابون بهمون نگاه بد مي گنن و تيكه ميندازن. اگه اين طوره پس ما هم اختيار چشم و دهن خودمون رو داريم. گوشتون رو ببنديد كه نشنويد. اگه قراره قانون جنگل باشه كه به نفع مرداست. (3645702) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۹:۴۵:۴۱
خوبه خدا رو شكر بهشون تخفيف دادي شما !!! (3645476) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۰:۱۲:۱۲
کسانی که منطقی ندارند، رو به مسخره کردن با این عبارات می آورند.

مثل این میمونه که کسی برای درمان بیمارها راه حل ارائه میده. اون وقت یک نادانی برای خوشمزگی بگه برای حل مساله، تمام بیماران را بکشیم. (3643595) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۴۹:۱۴
اگه همه تقصیرا رو بندازن سر بیمار اونقوقت اگه کسی بگه همه مرضا رو بکشیم خوشمزگی نکرده به واقعیت تلخ اشاره کرده. در اینجا هم همیشه زنان مقصرند نه مرد ها. خیلی از زن ها به خودشون سختی می دن و توی گرماو سرما با چند لا حجاب از مانتو و روسری و چادر گرفته می رن بیرون ولی بازم از متلک مردها در امان نیستند. یه نیم نگاهی به آمار تجاوز بندازید اونوقت متوجه می شید مشکل حجاب نیست. (3644173) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۱:۵۲:۰۶
هميشه زن ها مقصر نيستن. مشكل اينه كه زن ها مردا رو مقصر مي دونن و مردا هم زن ها رو. اين وسط هم معلوم نمي شه مقصر اصلا كي بود (3645706) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۵۲:۱۷
آقایی که از مشکل علی ها گفته ای که یک وقت نکند در خلوت گناهی بکنند یک کم از مشکل مریم ها بگو که قربانی خشونت و تجاوز اند. اگر انصاف داشتید و واقعا گناه و ثواب برایتان مساله بود می رفتید دنبال این که چرا یک زن چرا حتی در تاکسی رسمی کشور امنیت ندارد نه این که بروید دنبال حل مشکل دسته دهم مردان جامعه (3644181) (alef-11)
 
hoda
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۸:۵۸:۵۴
من خودم دخترم
اگه دخترا خودشون یه کم حیا داشتن این اتفاق کمتر تو جامعه میوفتاد
بیاین یه کم منطقی باشین
هر دو طرف گناهکارن هم زن و هم مرد (3645395) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۸:۰۴:۵۶
بی حیایی خودت رو به سایر دختران نسبت نده. دختران ایرانی باحیا و نجیب اند. (3646367) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۳۷:۱۰
به قول مرحوم دکتر علی شریعتی:
اگر نمایش اندام نشان تمدن است پس حیوانات متمدن تر هستند. (3644280) (alef-11)
 
سقراط حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۸:۳۴:۴۰
اولا کاملا قیاس مع الفارق است..
ثانیا از شریعتی نیست...از علی مطهری است. (3644664) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۱:۳۳:۲۴
بابا علی مطهری پسرشه. مرتضی مطهری (3644939) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۳:۳۳:۰۶
اندکی تامل....... (3645103) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۰۱:۳۵
لازم نیست زنها را بکشید، ولی وقتی ساپورت و لباس بدن نما میپوشند و مردها به دنبال آنها راه میافتند و به آنها نگاه هیزانه میکنند و برایشان ایجاد مزاحمت میکنند هم نباید شاکی شوند، چون وقتی خودشان اندامشان را بیرون میاندازند و میخواهند مردان را تحریک جنسی کنند، دیگر تقصیری بر گردن مرد نیست. (3643695) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۳۹:۲۲
اینایی که ساپورت میپوشن کی هستن ؟یاخواهرتون یا دخترتونن یامادرتون !
اگرشما خیلی دلسوزی برای جامعه مردان جلوی خونواده خودتو بگیر
مرده یه جوردست زن بیحجاب وساپورت پوششو ومانتو جلو بازشو میگیره تتوخیابون راه میره انگار کره مریخو فتح کرده (3644285) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۷:۳۹:۰۴
چرا تهمت میزنی مرد حسابی این چه طرز صحبتت کردنه، اونی که ساپورت میپوشه و خیابون میره از یک خانواده ولنگباز هست نه یک خانواده درست و حسابی.
خانومهای خانواده بنده خوشبختانه اکثرا محجبه هستند و همه هم معترض به وضعیت زننده برخی زنها و دخترها در جامعه. (3644535) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۰:۱۵:۴۱
اتفاقا بهترين و موفقترين زنان ايراني به لباس و قيافه زيباي خود افتخار ميكنند. و زن هاي محجبه در ضف أقليت هستند. (3645526) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۰:۱۹:۵۲
پس همه ولنگباز هستند. (3645531) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۰۳:۴۳
نگاه شما مسیحیتی است. اگر کمی اسلام می‌شناختید این حرف را نمی زدید. (3643699) (alef-13)
 
Indonesia
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۱۷:۳۸
متاسفم برای شما که داشتن عفت و حجاب مرگ زنان می دانید واقعا مایه شرم است که امثال شما نام خود را ایرانی می گذارند کسانی که از متنی به این لطافت تنها عقده های درون خودشان را می فهمند (3643734) (alef-3)
 
میلاد حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۳۱:۰۵
بهتره بگیم زنها خودشونو نکشن (3643747) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۴۵:۱۲
عالی گفتی (3643771) (alef-11)
 
علی
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۵۰:۲۵
....... و پلا نگو بابا. همه چیو مسخره کردید که از جواب دادن طفره برید.

ختما باید تحربه تفکر فروید رو داشته باشیم تا متمدن و اروپایی بدونیم خودمونو؟ یعنی چشممون رو ببندیم روی همه اتفاقاتی که خانواده های غربی تجربه کردن، دارن میکنن و خواهند کرد تا باورشون بشه که نتایج بی قیدی در انتخاب پوشش اجتماعی الزاما با فرهنگ سازی و قانون درست نمیشه؟؟ (3643779) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۵۴:۰۱
اگر افرادی که به این نظر مثبت داده اند اکثرشون مرد باشند باید در غیرت خودشان تجدید نظر کنند. (3643792) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۰۱:۰۹
آقا یا خانم محترم باور بفرما طرز پوشش برخی از خانم ها از اروپا و آمریکا هم تحریک کننده تر است باور بفرما که تحریک دیگران حق الناس است اینقدر خودتان را به خواب نزنید اوایل می گفتند پوشش قضیه اش با فساد اخلاقی رابطه ای ندارد ولی ببینید ان طرز تفکر جامعه را به چه پرتگاه خطرناکی کشانده است.. حجب و حیا خیلی کم شده است و این نتیجه تفکرات ساده انگارنه امثال شماهاست که خواسته یا ناخواسته جامعه را آلوده کرده اید (3643807) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۵:۲۰
کسایی که علاقه به غربی شدن دارند توجه داشته باشند هر کاری بهایی دارد . اگه یک روزی خدایی ناکرده سونایی غربی شدن زنها پیش بیاید , قطعا سونامی تجاوز و اذیت و آزار هم میآید . فقط کافی است یک جستجو تو اینترنت کنی تا باورت بشود. (3643846) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۱۸:۵۷
شما اگر زن باشی و یک بار در برلین یا میلان یا پاریس 5 ساعت در روز مترو و اتوبوس سوار شی یا در بازاری شلوق قدم بزنی و همین تجربه را در تهران تکرار کنی (هر دو با یک لباس) دیگه در خصوص آمار چشم چرانی و آزار و اذیت نظر نمی دهی!! اگر آمار آنجا بالاست بدلیل آن است که پلیس هر که را دست از پا خطا کند (مثلا در استخر) دستگیر می کند، اینجا کسی صداش در نمی آید که آماری بیفتد!! روش آمار گیری ما فرق دارد، اون داستان غم انگیز تفاوت فرهنگی را به خاطر آورید لطفا!!
من می دانم در ایران لباس و آرایش نرمال بسیار کم رنگ شده و در عوض عده ای این لب بام هستند و بسیاری آن لب بام، ولی یک بررسی علمی و آماری بفرمایید که چرا مردان ما اینقدر ساده تحریک پذیر هستند و زنان دوست دارند با کفش پاشنه دار عروسی به پارک بروند!! (3644110) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۶:۱۳:۳۴
تحریک پذیر بودن مردها نقص نیست
خصیصه است
این ویژگی را باید تربیت کرد ...و مشکل حل نمی شود

ضمنا
زن مرغ نیست
که برای عادی شدن بی حجابی اش
بشود
عرضه ی عریانش در جامعه را زیاد کرد تا تقاضا کنترل شود (3644355) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۱:۰۸:۵۷
سلام دوست عزیز، من دوسال آلمان زندگی کردم. صد درصد با حرف شما موافقم. حجاب اجباری فاجعه اخلاقی در ایران ایجاد کرده ... هنوزم خیلی ها حالیشون نیست .... (3644901) (alef-13)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۲:۲۰:۵۵
آنوقت عادی شذن همجنس بازی و ازدواج با حیوانات در اروپا فاجعه نیست؟ (3644998) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۳:۴۱:۴۰
نه فاجعه نیست یه بلیط بگیر برو اونور آب تا ببینی امنیت یعنی چی (3645900) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۹:۳۹:۴۲
آقا عروسک رو یادت رفت!! کمی هم استراحت کن یه وقت انگشت درد نگیری 50 تا کامنت گذاشتی! (3644767) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۳:۴۶:۵۰
مشکل ما الان همین بیکاری و وبگردی یک مشت بازنشسته ی تحصیلکرده ی قدیمی هست که در مواقعی نقش مؤثر خود را در آموزش و هدایت جامعه با مطالعه و هوشمندی فراموش نموده و به تنبلی روی آورده اند . (3645907) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۲۹:۰۰
اگر اهل منطق هستی، منطقی جواب بده نه با اقراق و مسخره کردن.

اگر هم اهل منطق نیستی که اصلا انتظاری ازت نیست. (3644133) (alef-13)
 
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۵۵:۵۱
قرار نیست زنها بمیرند
اداب اجتماعی رو مردها و زنها رعایت کنند
و درک کنند
حل میشه


اگر به مردها بگیمآقا شلوارتو بالا بکش
باید ناراحت بشه؟ (3644191) (alef-11)
 
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۱:۲۸:۲۴
کاش خانوم ها میدونستن
ما جونهات بیمار نیستیم
فقط ذهنمون بیش از اونها درگیر میشه
و این به خلقتمون
ربط داره

مثل این مومونه که
ما پسرا دل دخترای مردم و نا جونمردانه ببریم و بگیم به ما چه دل نبندن

شما رو به خدا
کمی بهم رحم کنیم

ممنونم
بابت طرح این دعدغه ها (3640573) (alef-13)
 
غاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۰۸:۱۹:۱۳
خدا وکیلی چقده تصنعی نوشتیدش جناب نویسنده ... یه چیزایی تو ذهنتون بوده نمی دونستید چطوری بیاریدش رو کاغذ ... در قالب داستان مطرحش کردید قاعدتا خونه رو می سپارن دست بچه سوم دبیرستانی و می رن مسافرت نه این که بچه سوم بیرستانی بره خونه نامحرماش بمونه تا ننه باباش از مسافرت بیان...


بعدشم این بچه خیلی راحت می تونست بگه به پدر و مادرش من دیدم بچه هایی که مکلف شدن و خیلی راحت مطرح کردن این که سرخ و سفید شدن نداره اگه خانواده اش هم اهل رعایت نباشن بازم وقتی بفهمن کسی براش مهمه مطمئنا رعایت حالش رو می کنن و نمی فرستنش خونه غیر محارمش اولا

بعدترشم خب بچه جان تو نگاه نکن سرتو بنداز پایین و به کسی نگاه نکن به هیچ جای دنیا هم برنمی خوره ... پس اون مسلمانی که داره توی آمریکا زندگی می کنه چه خاکی می ریزه توی سرش

به نظر من باید نوع نگاهتون به زن ها رو تغییر بدید لطفا من خودم محجبه ام ولی این نوع شعار دادن رو اصلا نمی پسندم (3642469) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۰۹:۰۴
اولا هم یک جور نیستند. نیاز غریزی افراد با یکدیگر متفاوت است.
اگر نوع نگاه به حجاب فقط غریزه باشد، این بحث‌ها ادامه دارد.
همانگونه که حجاب برای زن واجب است، نگاه نگردن به نامحرم هم برای مرد واجب است. اگر هدف‌مان جلب رضایت خداست، باید رعایت کنیم. و اگر نه بحث دل خودمان یا نظر خودمان است، این بحث‌ها بدون نتیجه ادامه می‌یابد. (3643710) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۲۵:۲۰
تو نگاه نکن !!!!!!!!

یعنی رو بنده بنداز رو چشمت و با عصای نابینایان در خیابانها حرکت کنید .

عزیز من اول باید ببینی بعد تصمیم بگیری که نگاه نکنی (3643743) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۱:۰۰:۴۸
آره اینهمه خانم ها روبنده انداختن یکم هم شما بندازین ببینیم بهتون خوش می گذره یا نه چه اشکالی داره؟ (3645201) (alef-13)
 
hoto
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۰۹:۳۵:۱۷
هم حق با شماست و هم نیست. بخشی از درگیری ذهنی جوان ها در برابر زنان را باید با تمرین و ممارست از دوره کودکی یک آقا پسر محجوب برطرف کرد. و بخشی دیگر نیز به خانم ها و رعایت پوشش آنها در برابر مردان نامحرم ارتباط دارد.
اما متأسفانه در جامعه ما حجاب از آن خانم هاست و یادداشت هایی از نوع این مقاله و یا سایر برای تشویق زنان به حجاب بیشتر و بیشتر و حتی بیشتر از حقوق شرعی و قانونی آنهاست.
بنده باید بگویم خانواده هایی را می شناسم که خواهر و مادر برای آنکه برادر به درگیری ذهنی از این دست مبتلا نشود مجبور به پوشاندن موهای خود در حریم خانه و در برابر محارم هستند. این حق نیست. بیشتر از حق است. ناقض حقوق زن است. از حقوق زنان است که در حریم امن خانواده پوشش روسری نداشته باشند. اما ببینید درگیری ذهنی یک جوان می تواند ناقض این حق شرعی باشد. یعنی اولویت حق مرد در برابر حق زن.
خود جوان نیز باید با تمرین هایی که متأسفانه وجود ندارد در برابر این درگیری ذهنی مقاوم شود. (3642636) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۲۲:۴۴
چه جالبه که در زبات فارسی جوان فقط به مذکر اطلاق میشه. (3643739) (alef-11)
 
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۰۰:۰۵
شما
حتی از توصیه های شرع برای زندگی خانوادگی آگاهی ندارید
در شرع توصیه شده
خواهر و مادر
جلوی جوانشان لباس مناسب "نه روسرری" بپوشند
مثلا پیراهن و شلوارراحت
نه لباس تنگ و عریان و ...
کما اینکه پسر ها اخلاقا نباید جلوی محارمشان ... (3644200) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۸:۲۵:۳۵
از نظر شما آقا یا خانم «یکی» توصیه شرع این است که خواهر موهای خود را جلوی برادر بپوشاند؟؟!!
خب معلوم است که باید پوشش را رعایت کرد حتی جلوی برادر ... اما پوشاندن مو جلوی محرم احمقانه است... احمقانه تر این است که برادر به خواهر خود بگوید من با دیدن موهای تو تحریک می شوم پس آنها را از من هم بپوشان. نفگتم اندام گفتم مو. پس حریم خانه با خیابان چه فرق می کند؟!! فرق محرم و نامحرم چه می شود از نظر توصیه های شرع!! (3644646) (alef-13)
 
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۵:۰۷:۴۸
هیچ توصیه ای برای پوشاندن
مو جلو محارم نداریم (3649032) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۲:۲۴:۴۸
بر خلاف تصور نويسنده، حجاب براي ما سخت نيست، حجاب رو تحمل هم نميكنيم بلكه نوع پوشش با حجاب خود را دوست داريم و اصلا هم تصور نمي كنيم كه مردها مريض هستند پس به اين علت بايد حجاب داشته باشيم. نويسنده محترم اگر نوع تفكر خود را نسبت به خانم هاي محجبه تغيير بدهند بهتر مي توانند يادداشت بنويسند و در لفافه به خانم هاي محجبه توهين نكنند (3640690) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۷:۱۳:۱۹
لطفا وقتی کامنت میذارید بنویسید من، از نظر من، از ما استفاده نکنید از قول همه حرف نزنید (3641380) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۲۰:۵۶:۰۸
ما زنان فکر نمی کنیم مردان مریض اند اما سوالمان این است که چرا اگر یک دختر از نیازهای خدادادی اش صحبت کند متهم می شود به بی حیایی و حتی بعد از ازدواج در رابطه با شوهرش از او انتظار می رود نیازهای جنسی خودش را در رده دوم قرار دهد اما همه جامعه بسیج اند که نکند یک وقتی برای مرد نیازی پیدا شود که ارضا نشده باقی بماند؟ (3643152) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۸:۲۴
دقیقا. همیشه قانون از دریچه دید مرد ها تنظیم شده. (3643855) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۰۲:۰۶
اینطور نیست
هر قانونی شرحی داره (3644202) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۳۴:۱۹
حرف شما بخشهاییش درست، ولی موضوع مقاله این نبود. (3644145) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۲:۴۷
خوب كه دقت كنيد مي بينيد تو جامعه ما قوانين بيشتر (نه كاملا ) به نفع مردانه ولي هنجار ها و دقدقه هاي مردم بيشتر (نه كاملا ) به نفع زنانه. توضيحش طولانيه ولي بسياري مشكلات در جامعه براي مردان وجود داره كه اصلا تا به حال كوچك ترين صحبتي در موردش نشده. و متاسفانه كسي هم نيست كه با ديدگاه بيطرفانه و بدون عقده هاي ذهني مشكلات مرد و زن رو بدون توجه به جنسيت بررسي كنه. يعني من كه نديدم. تلويزيون ما كه از اين ور بام افتاده و بي بي سي و من و تو هم از اون ور بام (3645717) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۲۰:۵۹:۵۳
نویسنده محترم گفتن (اما همه ی مردها به اقتضای نوع خلقت نگاهشان به زن ها متفاوت از نگاه شما به مردهاست.) می شه ازتون به عنوان یک زن خواهش کنم که از طرف ما زنان صحبت نکنید. هر جا بحث از نیاز جنسی است سریعا زن ها را به عقب نرانید زنان هم طبیعتا نیازهایی دارند. مثلا بارها دیده ام که تا بحث ازدواج مجدد بعد از ازدواج پیش می آید سریع مردها شروع می کنند به صحبت که زن ها می توانند تحمل کنند ولی ما نه؟ غافل از این که یک زن چطور تحمل می کند و تمام سال های جوانی اش را چگونه می گذراند؟ (3643154) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۲:۴۱:۱۳
من قبول دارم بعضی از زنها بسیار چشم چرانتر از مردها هستند و برخی شان بسیار حریص به پسرهای جوان و مردهای دلخواهشان و به هر طریق دنبال تور کردن مردها هستند. (3645261) (alef-13)
 
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۰:۱۵:۱۸
اگه به عبارت "اون خانوم هایی که تصورشون اینه" توجه کنی متوجه میشی که این یه جمله شرطیه و ادامه جمله هیچ توهینی را متوجه خانمهای محجبه نمیکنه. (3643598) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۲۸:۵۶
توجه شما رو به چند نکته جلب می کنم:
1- اولا چون یک زن محجبه نیست دلیلی نمی شود که سزاوار توهین باشد.
2- در این قسمت نویسنده از نگاه متفاوت زنان و مردان صحبت کرده اند و بحث شان یک مساله فطری و طبیعی است و به نظر نمی رسد که محجبه بودن یا نبودن نیاز فطری فرد را تغییر دهد؛ به عبارت دیگر این یک واقعیت است که زن چه محجبه باشد و چه نباشد همانند مرد نیاز جنسی دارد و جامعه به او اجازه صحبت کردن در مورد این مساله را نمی دهد حتی در حدوددی که اسلام آن را به رسمیت شناخته.( مثل این که زن می تواند از شوهرش توقع داشته باشد که نیازهای او را برآورده کند) از این رو بخشی از زنان با آراستن ظاهر سعی در بروز یک نیاز سر خورده دارند و از این جهت به نظر نمی رسد که روی صحبت نویسنده فقط با زنان غیر محجب باشد.
3- از آن جا تصور می شود دختر هیچ نیازی ندارد هیچ گاه در جامعه ما از یک دختر همانند پسر به خاطر عفیف بودن قدردانی نمی شود. در جامعه ما تصور این است که رعایت عفت از سوی دختر که کار شاقی نیست دختر که نیازی ندارد که بخواهد دنبالش برود ولی در مقابل حتی بی عفتی مرد توجیه هم می شود نمونه اش یکی از همین کامنت هاست که گفته اگر زنان بی حجاب باشند دیگر مردان در به گناه افتادن تقصیری نداند.
4- فکر نکنید سرکوب کردن زنان نفعی به حال مردان دارد کافی است به آماری که ثابت می کند بسیاری از طلاق های کشور ما به خاطر مشکلات جنسی است توجه بفرمایید.به عبارت دیگر دختری که در چنین جامعه ای بزرگ شود بعد ها به عنوان یک زن و همسر نمی تواند رابطه زناشویی خوبی را تجربه کند. (3643988) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۰:۵۰:۵۸
حجاب برای خانم ها سخت هست.اما اگر با اعتقاد قبول کرده باشی،میشه سختی شیرین.بعضی از مردها هم به گفته قرآن مریضند.اما دوای درد نزد همه ی افراد یه جامعه هست.از مسوولین تا تک تک خانواده ها.این راهی هم که مسوولین و مردم رفتن و میرن به ترکستان بوده و هست و خواهد بود........ (3643679) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۵:۵۲:۲۹
کاش شما هم بفهمید که دخترها و زنها حق دارن اونجوری که دوس دارن و اونجوری که راحتن و اعتقاد دارن زندگی کنن... کاش بفهمید که زنها وسیله ی سرگرمی و خوشبختی و پیشرفت و گناه و عدم گناه ما مردا نیستن ... و خلاصه کاش بفهمید که حق زندگی و راحتی در زندگی برای مرد و زن یکسانه... بفهمید لطفا (3641176) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۰۸:۲۹
پس دزدان و قاتلان را هم باید آزاد بگذارند، چون آنها هم میخواهند آنطور زندگی کنند. مشکل اینجاست که همه چیزی به نام خداوند و دستورات مذهبی و دینی را فراموش کرده اند و کاملا به یک تفکر لائیک و سکولار غربی روی آورده اند. تفکری که باعث گسترش ایدز و اعتیاد و همجنسبازی و هزار جور کثافتکاری دیگر در کشورهای غربی شده. (3643706) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۷:۴۸
این چه استدلال عجیبیه که شما می فرمایید ؟؟!!دزد و قاتل در تمام دنیا زندانی و مجازات می شه آیا در تمام دنیا پوشش افراد بنا به میل و سلیقه و تفسیر سلیقه ای از دین محدود می شه ؟؟حتی در بسیاری از کشورهای اسلامی نیز حجاب اجباری نیست
مثل اینکه می گن آزادی انتخاب پوشش مثل عبور از چراغ قرمزه !!!
چی رو دارید به چی ربط می دی برادر من !!1
پس بفرمایید رستورانها را هم تخته کنند چون گرسنگان به دلیل نیاز طبیعی به غذا وسوسه می شن
نگنه قراره انسان مثل حیوان باشه و به هر چیز که نیاز داشت حمله کنه ؟؟پس انسانیت و عقل و شعور و درک شرایط و موقعیت هم وجود نداره
حجاب اجباری در ایران به غیر از تلف شدن منابع و بودجه و خراب شدن فرهنگ مردم و زیر زمینی شدن ارتباط افراد و رواج فساد و لجبازی و تقابل جوانان با دین و آبرو ریزی در سطح بین الملل و پرورش مردان گرسنه چشم و دایم التحریک هیچ سودی نداشته (3643894) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۱۴:۲۷
دقیقا شما خداوند رو فراموش کردید ... که خداوند حجاب رو برای زنان مسلمان و معتقد توصیه (و نه اجبار) کرد... که خدا در کتابش هرچی دستور داده برای اینه که ما انسان باشیم و بتونیم خوب در کنار هم زندگی کنیم اما شما به بهونه ی اجرای دستورات خدا همه رو تکفیر میکنید... فراموش کردید که قضاوت کار خداست و به راحتی در قسمت نظرات یک سایت در مورد آدم هایی که نمیشناسید حکم صادر میکنید و اونها رو در مقام دزد و قاتل قرار میدین و ژست خداشناسانه میگیرید (3644233) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۱:۳۵:۰۵
خیلی قیاسی که کردی بی ربط بود! (3645225) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۰۹:۱۲
منظورت اینه که هر کس هرجور دلش خواست زندگی کنه. اگر اینطوری هم میشد مسلمان بود چرا پیامبر لحظه ای حاضر نشد ولو برای سیاست بازی هم که شده بپذیرد که کفار قریش دوست دارن اونجوری زندگی کنن !!!!! برای اینکه حقی است و باطلی ، درستی هست و خطایی... انسانی هست و حیوانی!!! (3643711) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۰۸:۲۲
مگه قراره همه مسلمون باشند؟
شاید طرف یک دین دیگه داره و همانطور که شما عقاید اونها رو قبول ندارید آنها هم عقاید شما را قبول نداشته باشند
ضمنا چرا هرکس هر چیز که میگه سریع میچسبونید به اسلام؟بنده خدا یک حرف ساده زد قرار نیست که اینقدر پیچیدش کنید (3643937) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۱۴:۰۴
در جوامع متمدن بشری هیچ کس هر طور دلش می خواهد زندگی نمی کند ... اقتضای تعالی جامعه بشری تحمل یکدیگر است و هر شهروند مسئولی باید از اقداماتی که منجر به برهم زدن امنیت روانی جامعه می شود پرهیز کند و اگر فردی نمی پسندد می تواتند هرطور دلش میخواهد حتی برهنه اما تنها و درمیان درختان زیست کند . بد حجابی در جامعه فراتر از مرزهای مطلوب آزادی پوشش از شکل انسانی و متمدنانه ان درآمده و به یک ناهنجاری خودخواهنه تبدیل شده است . حتی در جوامعی که پوشش ازاد است مرزهای عقلی و عرفی وجود دارد که بانوانی که قصد جلوه نمایی و تن فروشی را ندارند از مبادرت به تشبه به این اعمال بازمیدارند. از اینرو این نوع ژست های ازادیخواهانه نقاب مزورانه ای برای توجیه آن ناهنجاریها است . ناهنجاریهایی که حتی در جوامع غربی اجبار به مراجعه به روانپزشک برای مدت معین برای آن تجویز می کنند (3643725) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۴۳:۰۵
یک نکته رو فراموش نکنید که این رفتارها بیشتر از مردها خود زنهای دیگر را ازار می دهد و یک مسابقه بی پایان بین زنها اتفاق افتاده است .

ذهن زنها دائم درگیر این است که مبادا مردشان با چنین خانومهایی روبرو شوند. و اساس خیلی از زندگیها رو خود خانومها ( حتی بدون دلیل و از سر حساسیت خیلی زیاد ) به هم می ریزند.

بارها من مشاهده کرده ام که زنها بیشتر از مردها به خانومهای دیگر از لحاظ پوشش نگاه می کنند . وبیشتر از مردها اذیت میشوند. (3643766) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۰۵:۰۲
بزرگوار
زندگی اجتماعی لاجرم محدودیت داره
به نظر شما مردها مجازند با هر لباسب بگردن؟
یا هم سنگ
زنها بد پوششی کنن؟ (3644211) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۵۹:۳۳
یه سوال اگه شما در جایی زندگی کنی که هیچ مردی نباشه بازم به دنبال همچین آزادی و آرایش و پوششی میرید؟ (3644333) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۷:۴۷:۱۰
شما شب ها با کت و شلوار میخوابی؟ (3644555) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۱:۰۶:۰۷
آره جناب، مثلا تو خوابگاه های دخترانه، تو مهمونی های دخترونه دور هم که جمع می شیم همه آراسته ایم چون زن زیبایی رو دوست داره آفرینشش اینجوریه (3645206) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۸:۱۵
همونطور که زن زیبایی رو دوست داره مرد هم دید زدن و لذت بردن با نگاه رو .
دین میگه این لذت ها باید باشه اما در جا و مکان خاص خودش.
شما دوست داری زیبا باشی توی مهمونی های خصوصی توی خانواده کنار همسرت.
همسرت هم میخواد دید بزنه توی خونه کنار شما.
اما آیا شما دوست داری یه خانم با ناز و کرشمه و آرایش بایسته با همسرت جلوی چشمت صحبت کنه؟! (3646050) (alef-11)
 
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۰۷:۵۴:۲۰
اقای نویسنده یک لحظه به این عامل نپرداختی که چرا علی از دیدن بی حجابی اذیت میشه وممکنه به گناه بیفته اگر درگذشته بهتر عمل می کردیم , وبا تکریم وتمجیداغراق امیز حجاب وقانونی کردن حجاب وتخفیف بی حجابی وتاکید به گناه بودن ان وبزرگ کردن بیهوده تقابل این دو مقوله نمی پرداختیم وبه جای مبارزه قهر امیز با بی حجابی وبگیر وببند جامعه را با تربیت واموزش صحیح بار می اوردیم امثال علی هرگز از دیدن بدن زنهای بی حجاب دچار تشویش واظطراب نمی شدند ...بعدش هم ایا یک زن با حجاب وچادری نمی تواند نوجوانی را وسوسه کند ...چرا مدام بر این فرض غلط اصرار داریم که حیا وعفاف مترادف حجاب است ...مساله دیگر اینکه شما با طرز فکر مردسالارانه فقط به فکر علی ها هستید و کاری به تشویش دختر بچه های معصوم ندارید که با وجود قدرت تخریبی چند برابر نسبت به پسرها واحتمال بیشتر به خطا افتادن مجبورند بی حجابی وبی حیایی قانونی ومجاز مردان جامعه را تحمل کنند چرا این موضوع که شرایط دیدن موی سر وتیپ وبعضا بدن لخت مردان در جامعه ورسانه ها همواره برای دختران فراهم است برای شما دغدغه نیست (3642441) (alef-13)
 
علی
Netherlands
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۱۵:۱۷
آقا بهروز انتقاد شما رو من کاری ندارم، ولی مرد تحریک میشه، می تونی بهش بگی فقط واسه همسرت تحریک شو؟ میشه یه همچین چیزی؟ (3644101) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۱:۱۲:۰۷
زن هم همون نیازها رو داره پس چرا مثلا پوشش دوبنده در مسابقات کشتی و موارد مشابه برای مردها ممنوع نمی شه و حتی از تلویزیون هم پخش می شه؟ فقط فرقش اینکه که ما یاد گرفتیم - نه اینکه ذاتاً یاد گرفتیم آموزش دیدیم - که خودمونو کنترل کنیم ولی متاسفانه برخی از مردها حاضر به یادگیری این امر نیستن.

اینم فرمایش خداوند بزرگ در قرآن برای مردان - لطفا اونهایی که ادعای مسلمانی دارن دقت کنن و سایت الف گرامی اگه واقعا دغدغه اسلام داری منتشر کن:

قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ
به مردان باایمان بگو که چشمان خود را ( از آنچه دیدنش حرام است مانند عورت دیگران و بدن زن اجنبی ) فرو بندند
این ترجمه از آیت الله مشکینی هست. (3645210) (alef-13)
 
نوح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۵:۱۱:۰۲
گفتید به مردها چی گفتن خوب بگید به زن ها هم چی گفتن؟!
یک جانبه دیدن و قضاوت کردن همین بلایی رو سرمون آورد که الان می بینم.
یک زمانی اونوری نگاه کردیم این شد حالا که یعنی میخوایم درستش کنیم باید دو طرفه دید نه اینکه 180 درجه عکسش کنیم. (3646054) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۰۶:۵۰
آقا بهروز
علی از نظر جسمی بالغ شده
و از نظر فکری و روحی هنوز نا بالغ
تا به شعور برسه "که در اجتماع فعلی هم راهی برای رسیدن بهش نیست"
باید چه کنه؟ (3644216) (alef-11)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۲:۵۵:۱۸
آقا بهروز میشه بگید شما به عنوان یک مرد چطوری تونستی از دید یک زن همه زوایای آن را درک کنید تا ما هم یاد بگیریم. (3645270) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۲:۰۴:۰۱
بسیار زیبا (3643008) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۰۹:۲۸:۴۶
دوست عزیز در خانواده ما اون حجابی که مد نظر شما می باشد هیچ وقت رعایت نمی شود و در شهر من و در محله من هم گشت ارشاد هر روز خیلی خیلی حضور فعالی به اصطلاح دارد. و عمه های اینجانب افراد کاملا مومنی هستند سوال من اینجاست چرا من و پسران فامیل من همچنین پسران عمه خطایی ازشون تا الان سر نزده ؟؟؟؟ آیا تربیت ما درست تر بوده ؟؟؟؟ آیا نگاه ما فرق داره؟؟؟ آیا غریزه جنسی ما با یک تار مو یا مدل لباس تحریک نمی شود ؟؟؟؟ یا می شود ؟؟؟؟ (3643531) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۰۹:۳۶:۵۶
نگاهشان به زن ها متفاوت از نگاه شما به مردهاست"از کجا فهمیدی مگر شما زن هم بودی؟ (3643544) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۵:۱۷:۳۸
لازم نیست زن باشی کمی مطالعه کنید کافیه (3649057) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۲۳:۲۱:۴۸
موضوع اينه كه شما كتب مذهبي را مطالعه كرده ايد. لطفا كتب پزشكي را هم مطالعه بفرماييد (3698142) (alef-13)
 
م
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۰۹:۴۷:۰۲
این رو هم بگم از نظر تحریک جنسی یه نوجون حتی 10 ساله خیلی سریع تر تحریک میشه تا یه مرد 30 ساله ... (3643562) (alef-1)
 
Hamvatan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۱۲:۴۲
این غریزه در همه بطور یکسان دمیده شده .این استدلال شما معلوم نیست بر چه اساسی هست اما احتمالا سنتان زیر ۱۵ سال هست. (3644096) (alef-13)
 
Italy
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۱:۲۴
حرفتون کاملا غیرعلمیه. غریزه جنسی در افراد مختلف و البته در سنین مختلف متفاوته. (3646040) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۰:۱۷:۱۸
هر چقدر محدودیت بیشتر بشه حرص و ولع و کنجکاوی افراد بیشتر می شه
این 37 سال با این بگیر ببند و گشت ارشاد و انواع و اقسام طرح های متنوع آیا نتیجه مطلوب حاصل شده ؟؟
نمی شه نظر و عقیده ی یک عده به کل جامعه تحمیل بشه
قران خدا رو هم نمی شه عوض کرد یا به سلیقه ی بعضی ها تفسیر کرد
مردم با سواد شدن و خودشون تحقیق و بررسی می کنند
در قران اشاره ی صریح به حجاب بخصوص حجاب سر نشده
الان یه عده میان اون آیه معروف قران را کپی پیست می کنن ،ولی نه برادر جان این آیه تفسیرهای دیگری هم داره که با برداشت و تفسیر شما متفاوته
دیگه نمی شه از نا آگاهی مردم به قران و زبان عربی برای تحمیل عقایدتون استفاده کنید
در بسیاری از کشورهای اسلامی به همین دلیل حجاب اجباری نیست
این که ما از کودکی به پسر ها پر و بال می دیم و بهشون القا می کنیم که مرد آزاده که هر کاری بکنه و این زنه که باید خودشو بپوشونه و از دسترس دور نگه داره که صدمه نبینه ،نقص بزرک و شرم آور فرهنگ ماست
شاید انتخاب بسیاری از خانم ها حجاب یاشه ولی وقتی گفنه بشه که خانم ها اجبارا باید خودشونو بپوشونن و محدود کنن که جامعه سالم بمونه چون ما مردها را حق به جانب و دایم التحریک پرورش می دیم ،در جامعه زنان تحصیل کرده امروز پپذیرفتنی نیست
اینکه حجاب را مترادف با عفاف معرفی می کنیم منطق نداره
اینکه در کشورهای اسلامی هم جوار حجاب اجباری نیست و کسی هم متعرض زنهای اونجا نمی شه ،منطق حجاب اجباری رو زیر سوال می بره
فقط کافیه از این کشور خارج بشین و ببینین مردهای کشورهای دیگه سرشون به کار خودشونه به هیچ عنوان به خودشون اجازه نمی دن به بهانه پوشش یک زن بهش خیره بشن اونا هر چند از نظر ما کافر و بی دین و جهنمی هستند ولی از کودکی یاد گرفته اند که زنها نیمی از اجتماع انسانها هستند و برای لذت بردن ما آفریده نشده اند . زنها هم حق دارند زندگی کنند و از امکانات موجود استفاده کنند
اینکه مردهای ما در خیابان به با حجاب و بی حجاب و جوان و نوجوان و میان سال رحم نمی کنن نشان دهنده ی فقر فرهنگی مردان ماست ولی یک عده با لجاجت بر محدود کردن زنها پا می فشارند
الف سانسور نکن دو کلمه حرف حسابه !!! (3643606) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۰۸:۲۸
درسته این علمی هست ولی در مملکت ما علم بعد از پول و سیایست قرار می گیره (3643821) (alef-3)
 
مازیار
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۱۸:۳۶
گل گفتی . حرف دل من و خیلی های دیگه (3643838) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۴:۴۲
در همون کشور دیگه ای که شما میفرمایید حساسیت نسبت به نداشتن حجاب در مردان وجود ندارد. ولی زنان همان کشورها هم تمام تلاششان حفظ فیت نس و زیبایی ظاهری برای جلب توجه بیشتر در لایه های زیرین توجه در اجتماع است. برای یک زن اروپایی یا امریکایی هیچ چیز مهمتر از زیباتر بودن و بیشتر مورد توجه بودن نیست که نتیجه اش هم شده امار بسیار بالای فرزندان نامشروع. به طوریکه می گویند نسل اینده اروپا را انسانهای نامشروع میسازند... (3643885) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۱:۱۲:۱۴
شما هنوز تعریف مشروع و نامشروع رو نمیدونی اومدی تز میدی (3644907) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۲:۵۷:۴۴
لطفا توضیح دهید مرسی (3645271) (alef-3)
 
علیمحمد
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۲۰:۱۶:۱۳
توضیح اینکه در غرب یک ازدواج مانند یک قرارداد است و میتونه قانونی ثبت بشه بدون اینکه نیاز به تایید دینی داشته باشه. و این هر چند ازدواج و صحیح هست و حقوق زن و شوهری رو ایجاد میکنه اما "مشروع" و قابل قبول از نظر شرع و دین مورد نظر شما نیست. فرزندان این خانواده هم میشن نامشروع به تعبیر شما!
حتی وضع ازین هم پیچیده تر میشه گاهی: حتی یک زن و مرد میتونن بدون ثبت قانونی تصمیمشون با هم زن و شوهر باشن و سال ها بدون ثبت قانونی زندگی کرده و بچه دار بشن.که باز هم میشن نا مشروع از نظر شما!
اما همین ها تفاوتشون با خانواده ی فرزندان مشروع از نظر شما فقط یک تایید دینی هست.
حال سوال اینجاس که تایید دینی اون ازدواج که شما سنگش را به سینه میزنی چه مزیتی ایجاد کرده. الان که اکثریت فرزندان در ایران مشروع از دید شما هستن چه برتری نسبت به اروپا کسب کردن؟؟
آیا مشکل همین مشروع شدن فرزندان است؟ یا موضوع عمیق تر از این حرفاس؟؟ (3646521) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۱۷:۲۸:۰۸
آقای علیمحمد عزیز مثل من بیست و چند سالی تو سوییس زندگی بکن تا تفاوت ازدواج اداری و شریک جنسی و ازدواج شرعی را درک کنید آنوقت می فهمی چرا مسیحی های معتقد حتی فقط شرع را مرجع میداند و زنها چه مشکلاتی با ازدواج اداری و شریک جنسی دارند. (3647513) (alef-11)
 
علیمحمد
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۲۰:۳۳:۲۹
حقیقت این است که نسل جوانان امروز ایران، از کودکی یک قوانینی روشون اجرا شده که در هیچ کجای جهان قبلا تست نشده بود و به نظرم روزی آرزوی بسیاری از روانشناسان و جامعه شناسان بوده که در همچین سطح وسیعی چنین تئوری رو در بوته ی آزمایش بگذارند و خروجی های ان سیستم را بررسی کند. میزان خشونت میزان تجاوز ها ، امید و شادی و بسیاری معیار های اخلاقی اجتماعی رو و ویژگی های روانی اونها رو با جوامع دیگه مقایسه کنند و ببینن چه نتایجی به بار میاد.
الان هم تمام نتایج رو داریم به عینه میبینیم:
ولع زیاد نسبت به مسائل جنسی،
هدر رفتن حجم عظیم انرژی جوانان سر این گونه مسائل
خشونت، و تجاوز
تبعیض جنسیتی و افراط در نگاه های جنسیتی
حجم بالای واردات اقلام ارایشی
میزان بالای عمل های زیبایی
اهمیت دادن بیش از حد به فاکتورهایی از قبیل زیبایی ظاهری و پول در مقایسه با فاکتورهای فضائل اخلاقی و خصایل نیک انسانی
امار بالای جرائم و انحرافات جنسی

بهتر است مسئولین و متخصصین بشینند ببینند از ابتدا در سیستم اموزشی و قانونی این مملکت چه تغییرات بی مطالعه ای انجام دادن و چه اصولی را بی ملاحظه به نتایج منطقی اونها اجرا کردند که اینطور شده. (3646537) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۱۴:۳۵
نظر خوبی بود، در واقع یک جمع بندی مناسب بود (3643951) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۱۹:۱۸
من هم با نظر شما موافقم ما طوری تربیت شدیم که در ذهن ما جنس مخالف در اولین نظر ققط یک تحریک کننده جنسی است و بعد یک انسان مثل بقیه انسانها و دلیل این نوع تفکر هم همان فشار و الزام جامعه به یک حجاب متحد است که به مردها القا کننده همین تفکر است و بازهم برای زنها همین تفکر را القا میکند که مردها خود تحریکند (3643962) (alef-13)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۴۹:۵۶
"فقط کافیه از این کشور خارج بشین و ببینین مردهای کشورهای دیگه سرشون به کار خودشونه به هیچ عنوان به خودشون اجازه نمی دن به بهانه پوشش یک زن بهش خیره بشن "

باید خدمت شما عرض کنم اگر مردهای ایرانی از این کشور خارج شوند با وجود اینکه پوشش در انجا بسیار "راحت تر" است اما کمتر از ایران در انجا به زنها خیره می شوند
چرا؟ ؟؟؟؟ حتی اگر لب ساحل و لخت باشند مردهای ایرانی نیز به انها نگاه نمی کنند .

مسئله پوشش نیست بلکه فرهنگ است . خوب به این موضوع فکر کنید
چون انجا فرهنگشان این گونه است و مردهای ایرانی هم کاملا با این شرایط خودشان را وفق می دهند

ولی در ایران فرهنگ به گونه دیگری است و وقتی یک زن خلاف ان فرهنگ رفتار می کند همه به او خیره می شوند ( چه زن و چه مرد )

توجه داشته باشید در کشورهای غربی نیز اگر زنی پو شش خلاف عرف انجا را داشته باشد به گونه دیگری به نگاه می کنند.

در کشورهای دیگر هم زنان سرشان تو کار خودشونه و اگر پوششی راحتی دارند صرفا برای راحتی است ولی در ایران با عرض پوزش برای فخر فروشی و کم نیاوردن جلوی زنهای دیگر است. (3644043) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۰۶:۵۲
حرص و ولع وقتی اتفاق می افتد که یک خرق عادتی رخ دهد

اگر همه زنها (بالای 70 درصد ) در همه خانواده ها (نه یک قشر خاص ) از یک پوشش استفاده کنند دیگر حرص و ولعی اتفاق نخواهد افتاد . مردها به ان پوشش عادت کرده و دیگر به قول شما خیره نمی شوند (این موضوع فقط در مورد زن نیست بلکه در مورد همه چیز است مثلا اگر جامعه از یک سری ماشین استفاده کند ناگهان عده ای با ماشینهای میلیاردی در خیابان ظاهر شوند همه به انها خیره می شوند )

وقتی در جامعه ما از دیر باز زنها دارای یک پوشش خاص بوده اند (در این جا کار به درستی یا غلط بودن و شرعی بودن نداریم ) و مردها (مخصوصا مسن ترها ) به ان عادت کرده اند ناگهان ظرف چند سال چیزهایی را مشاهده می کنند که برای انها قابل تجزیه و تحلیل نیست . (3644081) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۱۰:۳۷
حریص بودن مردها به خودی خود ایراد نداره
این حریص بودن در زندگی مشترک
آپشن هم هست
اما سوال
طی این 37 سال
هر قدر که بی حجابی بیشتر رواج پیدا کرده
طلاق و مفاسد اجتماعی کمتر شده یا بیشتر؟
بر اساس منطق شما
مردم باید
چون بی حجاب ها بیشتر شدن
براشون عادی می شد (3644227) (alef-13)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۲:۲۸:۳۰
هزار تا مثبت (3645009) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۵:۱۴:۴۵
اگه توی کشورهای دیگه زنها براشون عادی شدن پس چرا از زنان برهنه و زیبا برای کارهای تبلیغاتی بهره میبرند... (3646065) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۰:۴۷:۱۸
نويسنده اين مقاله هيچ چيز از روانشناسي دوران نوجواني نمي دونه و همين معضل بسيار بزرگ آموزش و پرورش هست. در اين سنين بسيار افكار مختلف از جهات مختلف براي انسان پيش مياد كه حتي اگه تمام جنس مخالف را هم محجبه كنيم مشكل حل نخواهد شد.هنوز مسولين پرورشي نمي دانند كه راه حل يك مساله پاك كردن صورن آن نيست. از طرف ديگه ببينيد كه چه تعداد از نوجوانان به خاطر مطرح نشدن مسايل دوران بلوغ و حتي مسايل مربوط به رابطه با جنس مخالف دچار آسيب هاي روحي رواني جبران ناپذير شده اند. آيا همين جناب معلم در قبال آن مسايل هم حرفي براي گفتن دارند يا خير. (3643672) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۱۱:۵۶
اتفاقا
بنده در این خصوص تحقیق داشتم
حرف نویسنده درسته (3644230) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۰:۰۴:۲۹
اگه محقق واقعي بودين آدرس مقاله چاپ شده خود رو اينجا مي گذاشتين. اينو ديگه بي تجربه ترين محققان هم مي دونن كه اگه به تحقيقي از خود يا ديگران اشاره كنن بايد آدرس منبع رو ذكر كنن. (3645506) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۰:۵۱:۲۸
مسئله پیچیده تر از این حرفاست برادر این وظیفه دولت مردان وتصمیم گیران کشور هست که در سیاست های کلان ودرازمدت خود برنامه ریزی کنند . با تکنولوژی وعصر ارتباطات هزارتا راههای منحرف کننده سر راه جوانها که چه عرض کنم حتی بزرگترها هست فعلا توکشور اولویت همه چیز هست بجز فرهنگ سازی .برای ما والدین دغدغه های اینجوری زیاد هست (3643680) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۰:۵۹:۴۰
واقعا این وضعیت خجالت آور است و بدتر از آن مردانی که به عنوان همسر یا پدر یا برادر یا حتی دوست !!!!! کنار این زنها و دخترهای ساپورت پوش و مانتو جلو باز راه میروند، بی غیرتی و بی حیایی را تمام کرده اند.
اینها نمیدانند این طرز پوشش و آرایش و عمل، مخصوص به زنان هرزه در دیگر کشورها میباشد. (3643690) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۱۰:۲۸
ساپورت و مانتوی بی دکمه و صورت بزک کرده = تحریک جنسی آقایان

دوستان ماجرا از بی حجابی گذشته ، این یعنی (( هرزه پوشی )) و بدن را به نمایش گذاشتن. (3643718) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۱:۱۴:۳۵
ماشالله چشم شما هم دوربین (3645211) (alef-13)
 
سین
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۳:۲۴
بنا بر نظر شما: خوراکی های به نظر خوشمزه در فروشگاه= افزایش ولع دزدی!!
دلیل میشه دزدی کنیم ؟!! (3645759) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۱:۳۸:۰۴
در 18 آیه از آیات الهی در قرآن مجید به صراحت بر حفظ حجاب تأکید شده . حجاب . حجاب . کسانی که مانتو روسری را در این مملکت حجاب اسلامی مینامند ، بر خلاف قرآن و تعالیم اسلامی عمل کرده اند . اول مانتو روسری ، بعد مانتوی کوتاهتر ، بعد یواش یواش ............ ضمنا" کسانی که به انحاء مختلف و با شیوه های توهین آمیز و تحقیر کننده ، بنام آزادی به دفاع و ترقیب و تشویق و حمایت از بد حجابی و بی حجابی و ولنگاری و بی غیرتی و بی عفتی و بی قیدی میپردازند ؛ بهتر است بدانند در تک تک مفسده ها و مشکلات منبعث از منکرات سهیم و شریکند و در زندگی دنیوی و اخروی خود و عزیزانشان از آثار و تبعات آن مصون نخواهند ماند . (3643754) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۵۴:۰۱
این صحت نداره
در هیچ جای قران به صراحت از اجبار حجاب سر برای زنان عادی اجتماع صحبت نشده
این نظر شخصی شماست که دوست دارید قران را به این شکل تفسیر کنید
مردم با سواد شدن برادر با یه سرچ ساده کلی منابع معتبر برای تحقیق وجود داره
دیگه با آوردن اسم قران و کلمات قلمبه سلمبه رای به حقانیت شما نمی دن
باید جوانان را قانع کرد و در خصوص حجاب پای استدلال و منطق شماها به شدت لنگ شده (3643909) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۱۸:۵۵
وقتی در معابر عمومی باشد، چرا کاملا ربط دارد. (3643839) (alef-11)
 
ساکن امریکا
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۴:۲۰
ارایش و خودارایی زنان و دختران ایرانی واقعا عجیب و غیر عادی شده است. در اینجا این کار نوعی هنجار شکنی محسوب شده و فقط قشری خاص انرا انجام میدهند. (3643845) (alef-11)
 
راه حل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۵:۴۴
حال که سن ازدواج بالاست چه خانمها رعايت بکنند و چه نکنند نياز جوانان (اعم از پسرها و دخترها) را نبايد سرکوب کرد و البته نبايد اين نياز از راه غير مشروع برآورده شود پس بهترين راه اين است که براي جواناني که امکانات تشکيل خانواده و ازدواج دائم را ندارند زمينه براي ازدواج موقت فراهم شود تا هم نياز جنسي پسران و دختران تأمين شود و هم مسئوليت خانواده بر دوششان سنگيني نکند و هم به گناه نيفتند. (3643889) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۶:۰۱
حجب و حیا باید برای مردوزن باشه ولی نه حجاب اجباری.چون در ایران حجاب مسئله سیاسی هستش نه فرهنگی و ازروی اجبار هست درنتیجه جامعه واکنش نشون میده و خیلی از بیحجابی کم حجابیا از روی دهن کجی است ب بسته بودن فضا و طرح های پوپولیستی گشت ارشاد و غیره که هیچ ثمری نداره.نگاه رو باید عوض کرد.شما که میگی سن ازدواج 30 سال هست خوب برادر من بیارش 24.خوب وقتی زیر ساخت فراهم نکردی جامعه رو هم بستی زورم گذاشتی دیگه غیر از این نتیجه بگیری جای تعجبه..... (3643890) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۵۰:۲۵
به نظرمن مقصر اصلی نه خانمها هستند و نه آقایون مقصر نحوه پوشش اجباری بوده که خانمها را مجبور میکنه پوشش تنگ داشته باشند. من وقتی به زنهای ایرانی با حجاب معمولی و کلی آرایش نگاه میکنم بیشتر تحریک میشم تا به زنهای خارجی که شاید یه پیراهم و یه شلوار پوشیده و موهاشم پیداشت. دلیلش اینه که اونا تو جامعه ای بزرگ شدند که توش زیبایی مطرح بوده نه جنسیت و پوشش. بخاطر همین زیبا میان بیرون و با پوشش مناسب که زیاد هم تحریک برانگیز نیست و با حداقل ارایش و اکثرا هم لباسای گشادتر از زنهای ایرانی میپوشن. اما تو ایران با حداکثر ارایش، با لباسهای کاملا تنگ(فرقی نداره حجابشون مانتو باشه یا چادر) و بصورت کاملا جذاب میان بیرون نه زیبا....
تو این شرایط مشخصه که همه مردا تحریک میشن..
حیف که بیشتر از این نمیتونم بگم... (3643900) (alef-13)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۵۵:۲۷
به علی آقا باید می گفت که نفس خودت رو کنترل کن پسر خوب. یک روز وسوسه جنسی هست، یک روز وسوسه غذایی هست، یک روز مالی هست و ... قرار باشه با هر تحریک عنان از کف بدیم که حسابمون با کرام الکاتبینه! تقاص سست عنصری برخی آقایان رو جنس مخالف که نباید پس بده... (3643915) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۷:۲۰:۰۵
آفرین (3644495) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۱:۱۷:۳۱
غریزه جنسی یک نیاز مهمه که باید بهش پاسخ داده بشه وگرنه انواع مشکلات بوجود میاره و کنترل زیاد این غریزه درست نیست! البته در جامعه ما بسیاری از افراد باید 10 تا 20 سال این غریزه رو کنترل کنن و راهی برای ارضای اون ندارن که کاملا اشتباه. (3644918) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۲:۵۷:۰۸
از احتمال بالای ساختگی بودن مطلب که بگذریم، اگر در مملکت (از حدود سال 59) حجاب اجباری نشده بود و این بچه دبیرستانی!! از روز اول انواع پوشش رو دیده بود اینجوری با دیدن فامیل بی حجاب و .. تحریک نمیشد.. در ضمن با توسعه شبکه های اجتماعی دیگه همه چیز رو تمام سنین مشاهده کردن و در برخی موارد کودکان از بزرگسالان در زمینه جنسی و .. اطلاعات بیشتری دارن. این جریان قابل سد شدن و سانسور نیست و باید به نحوی با فرهنگ سازی و تغییر در قوانین با آن مواجه شد. مساله بسیار مهم دیگر هم این است که سبک زندگی بسیاری از خانواده ها بخصوص در شهر های بزرگ با سبک زندگی رسمی و تایید شده توسط نظام فاصله بسیار بسیار زیادی دارد و در مهمانی ها و .. اصلا حجاب (با تعریف مذهبی و حکومتی) وجود ندارد درصد این خانوارها هر روز بیشتر می شود.. (3643919) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۱۱:۴۱
خب حالا اگه یه جوونی گفت من کلا با دیدن خانمها چه با حجاب و چه بی حجاب مشوش میشم چه توصیه ای میکنید؟ (3643942) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۲:۴۱:۳۹
اونوقت میگن خانم ها اصن از خونه بیرون نیان!
در کل خانم ها جوری رفتار کنن که خدایی نکرده یه وقت آسایش مردها رو مخدوش نکنه! (3645029) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۱۴:۲۲
من هم یه مادرم هم دختر دارم وهم پسر خدایش دردکشیده هم هستم چون شوهرم مرد بسیار شکاکی هم هست با اینکه زن مححبه ای هستم تا جایی که شوهرم به من توهین میکنه همسایه ها از من دفاع حرفهای شما هم متین ولی چه باید کرد دخترها تو خونه هم باید رعایت پدر وبرادرهایشان رو بکنند متاسفانه هم ازدواج هم به مسخره گرفته شده خدایشم بعضی خانمها هم که ماشاالله فرق توی خونه وبیرون رو رعایت نمی کنند بیایید دخترها وپسرها برای خودشان با صحبت دوستانه در دانشگاه ها وحتی در پارکها بطور عاقلانه تبادل نظر کنند تا شاید فرجی شد به انتظار دولت مردان هم در هیچ خصوص توقعی نداشته باشید انها نه به فکر شما جوانان هستنند نه جامعه فقط به فکر جیبشان هستنند (3643948) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۳:۵۴:۲۵
فرض کنید اگر این داستان در مورد دختری دبیرستانی بود. آیا نتیجه گیری به وضعیت پوشش آقایان ختم میشد، یا نویسنده ازدواج را توصیه میکرده؟
پس اولا- غریزه برای همه هست و لازم است ساز و کارهای کنترل آن (که گاه نیاز به مشاوره دارد) به همه آموزش داده شود.
ثانیا- هر مشکل اجتماعی را ناشی از حجاب نبینیم. (3644056) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۰۰:۲۰
به نظر شما ما چند نفر مانند علی اقا داریم که از دیدن فامیل بی حجاب اذیت شود؟ (3644071) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۹:۳۴
من یکی . البته من چشمانم را درویش را می کنم اما قوای جنسی بالای دارم و سنم که کمتر بود در مهمانیهایی که بعضا" گرفته می شد همش چشمم خطا می رفت !
بحث بی حجابی نیست . من خودم خارج از کشور بودم و هیچ فرقی برایم نکرده .بحث این است که خانمهای ایرانی لباسهای تحریک آمیز می پوشند مثلا" ساپورت نازک بدن نما با چکمه را در کشو رهای خارجی فقط زنان بدکاره می پوشند ولی ایرانیها فرق اینها را نمی دانند . شاید هم می دانند ! (3645553) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۰۴:۳۶
مشکل جامعه با امثال این آقای نویسنده بیشتر از بحث اجباری بودن یا نبودن حجاب است.
مشکل این دوستان این است که وقتی در هر زمینه‌ای یک تزی ارائه میفرمایند حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهند بود بپذیرند که من اشتباه میکردم!
برای مثال اگر صبح تا شب به گوش مردم می‌خوانند که هر مشکلی از تجاوزکاری و مریضیهای جنسی گرفته تا خشکسالی و زلزله زیر سر حجاب نداشتن زنهاست، حاضر نیستند تن به آزمایش و سنجش گفته‌های خودشان بدهند که اگر تن میدادند یک بار برای همیشه این ادعاها به بوته آزمون گذاشته میشد (که گذاشته شد) و نتایج آن را همه میپذیرفتند (که همه پذیرفتند بجز همین دوستان!)
همچنان است حکایت «راه حل» هایی که برای باحجاب کردن زنان به ذهن مبارک این دوستان میرسد! (3644078) (alef-13)
 
علی
Netherlands
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۱۳:۱۷
اقاجان مرد مرده، تحریک میشه، هشچ ربطی هم به تربیت نداره، نمیشه از مرد بخواید نسبت به زنش تحریک شه ولی وقتی بقیه رو می بینه تحریک نشه، دست آدم نیست که کی بخواد کی نخواد، می تونی نگاه نکنی ولی نمی تونی غرایزت رو انکار کنی (3644097) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۶:۱۵:۲۲
میشه مرد و تربیت کرد
تحریک شدنش رو در محل خودش مصرف کنه

مثل گرسنگی
که باید به روش صحیح خودش بر طرف بشه (3644359) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۲:۵۰:۴۶
شما همیشه تو خیابون غذا میذاری؟ (3645266) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۳:۰۵:۲۶
محال است (3645274) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۷:۰۱
زن هم باید یاد بگیره زیباییش رو در جای خودش بروز بده.
اینا هر دو کنار هم باید باشه (3646098) (alef-3)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۴:۵۴:۲۱
الان روشنفکرها میگن حق دارن و به انتخاب دیگران باید احترام گذاشت اره احترام بذاریم امابه قانون اجتماعی کشور هم احترام بذارین یه امار کلی بیان میکنه اکثر طلاقها علتش همین موضوع انحرافات اخلاقیه (3644189) (alef-11)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۵:۴۰:۵۶
در این مورد نگا هها و روایت های متفاوتی بیان می شود ، یک روایت هم اینه:
همین چند ماه پیش یکی از مسلمانان لندن مهمان ما در مشهد بود. هنگام رفت و آمد در خیابان ها گفت : باور کن پوشش ( نه حجاب) بعضی از دخترها و خانم های شما تحریک کننده تر از پوشش دخترها و خانم های ما در لندن است.
البته این رو هم بگم که ایشون سال ها در ایالات تگزاس آمریکا هم زندگی کرده (3644289) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۶:۴۴:۳۹
لطفا به جای این داستان ها، فکری به حال ازدواج جوان ها بکنید که هر چه سریع تر ازدواج کنند و با تحکیم کانون خانواده این مشکلات هم کمتر شود!!! (3644425) (alef-11)
 
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۲:۲۶
ظاهرا باازدواج هم مشکلات مردها حل نمیشه، داریم میبینیم مردان متاهل که دائم دنبال این زن واون زن میدون وزندگیشون رو به خطر میندازن واز زن وبچشون کم میذارن تا خوش بگذرونن! (3645629) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۸:۴۳
بله چون اون دیگه چشمش به خانومای آرایش کرده توی خیابون میافته و با همسر خودش قیاسشون میکنه.
بابا زن و مردش نکنید. هر دو وظیفه دارن و اگر هر دو عمل کنند مشکل حل میشه. مشکل تک بعدی و یک جانبه دیدن مشکلاته. (3646100) (alef-11)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۱۸:۱۳:۵۴
نمیدونم چرا یه قدم به عقب تر این موضوع برنمیگردیم و عوامل این حرص ولع و اینکه چه زمنه هایی ایجاد کردند که چنین شده رو فراموش کردیم حتی در مسائل بزهکاری زمینه خانوادگی و کودکی فرد و شرایط زندگی و اجتماعی اون بررسی میشه مگر میشه شما از بچگی این دختر و پسر رو چنین از هم سوا کنی و از همون زمان اینها نگاه جنسیتی بهم داشته باشند بعد یکباره در ارتباط قرار بدی و توقع عمل عقلانی داشته باشی مدیران جامعه ما جامعه رو نشناخته و یا عمدا" برای نابود کردن اون این وضعیت رو ایجاد کردند آمار عمل بینی و زیبایی در مملکت ما از همه جا بالاتره حتی از کشورهایی که به خوشگذرونی معروفند تلویزیونهای ماهواره ای تبلیغاتی که دارند نشون دهنده آمادگی جامعه ما برای جذب این کالاهاست واقعا" این زمینه از کجا بوجود اومده همون دوستانی که میفرمایند در غرب چنین و چنان کثافتکاری هست واقعا" آماری ببینید ایشان چقدر لوازم آرایش مصرف میکنند و عمل زیبایی میکنند و ما چقدر واقعا" ببینید ایشان در حین آزادی چگونه لباس میپوشند مسئله نابهنچاری در تمام طول تاریخ بوده و هست زمان عیسی و موسی و محمد هم بوده در همه نقاط دنیا هم بوده و این مسئله زمینه هایی داره و اگر مدیریت اجتماعی این رو نفهمه و برای هر نفر هم مامور بزاره مشکل حل نخواهد شد. (3644622) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۱:۲۷:۱۲
خانمهایی که میگن اقایان اگر ناراحت هستن چشماشونو ببندن
شما هم گوشتو بگیر متلک مردها را نشنو
و بدنتو محکم کن تنه را حس نکن
..... (3644932) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۱:۵۹:۰۷
مساله اینه که متلک آقایون دیگه مججب و غیر محجب و کوچیک و بزرگ نمی شناسه و بعضا به دختر سیزده چهارده ساله محجب هم تیکه می اندازن . در ضمن حجاب خیلی شخصی تره تا مساله متلک پرانی و تنه زدن و غیره حداقل در اون مورد می شه گفت اختیار لباس پوشیدن شو داره ولی در این مورد نمی شه گفت یه فرد دیگه اختیار بدن کس دیگه ای رو داره ( به عبارتی متلک پرانی در همه فرهنگ ها قبیح است اما حجاب یک مساله اسلامی است)
ضمن این که از منظر دینی حتی اگر یک زن هر طور هم جلوی مرد ظاهر شود وی حق ندارد به او نگاه کند یا تیکه بپراند. (3645244) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۸:۴۲
از الف بعیده همچین کامنتی رو منتشر کنی (3645551) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۲۳:۴۵:۴۷
انوقت فرق شماي مؤمن با اون زن بد حجاب چيست؟ (3698159) (alef-13)
 
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۳:۰۰:۵۷
در قرآن هر وقت صحبت از رعایت حجاب شده گفته برا حفظ خانم ها،یعنی درست با یه خانوم حرف بزن.وقتی اونو متهم میکنی عامل گناه معرفیش میکنی اونم میتونه بگه طبق نص قرآن کریم فقط مردان بیماردل تو دام بی حجابی میفتن.شمارو به خدا اول یکم عمیق ببینید بعد کباده دین و ایمان بکشید. (3645041) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۰:۰۶:۳۰
مشکل اصلی این مطلب و خیلی از مطالب مشابه دیگه یه چیز مشخصه:
خانمها باید حجابشون رو رعایت کنن. چرا؟ برای اینکه جوونها منحرف نشن و به گناه نیافتن.
ولی موضوع یه چیز دیگه است.
موضوع اینه که حجاب ( و سایر اعمال عبادی و غیرعبادی واجب) باید از طرف زنها و البته از طرف مردها رعایت بشه، چون حکم خداست و از طرف خداوند متعال واجب شده.
و وظیفه همه مسلمونهاست که افراد بد حجاب و بی حجاب رو نهی از منکر کنن نه به خاطر اینکه جوونها احیانا منحرف میشن بلکه به خاطر اینکه امر به معروف و نهی از منکر هم حکم خداست و باز وظیفه حکومت اسلامیه که افرادی رو که فسق آشکاری رو بارها مرتکب میشن تعزیر کنه باز هم نه به خاطر اینکه جوونها احیانا منحرف میشن بلکه به خاطر اینکه این هم حکم خداست.
تا زمانی که ما اعمالمون ( اعم از حجاب) خالصانه و برای خدا نباشه نمیشه ازش انتظار تاثیر داشت.
و حجابی که نه برای رعایت حکم الهی و رضای الهی بلکه صرفا برای حفاظت جوون از انحراف باشه پشیزی ارزش نداره. (3645153) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۶:۵۶:۱۶
گذشته از هر موردي واقعا انچه برا من عجيب هست اينه كه بعضي از اين خانمها متأهل هستند من موندم اون مرد با چه غيرت و شرفي زنهاشون را با اين مدل ميارن بيرون به مردم نشون ميدن
بحث من بحث دين و مذهب نيست بحث غيرت هست
نهايت بيغيرتي هست (3645306) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۵:۰۸:۵۴
براي من هم عجيب است كه چرا مردان خود را مالك زنان مي دانند؟ زن ناموس مرد است! زن مال مرد است! زن تحت اختيار مرد است! آقاي محترم زن يك شخصيت مستقل از مرد است. يك شخصيت قائم به خود. اينقدر نگيد ... زنهاشون را ميارن بيرون ... زنها خودشون ميان بيرون چون برده شوهر و مرد نيستند. شخصيت مستقل دارند. مستقل . مي فهمي . (3649036) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۰۹:۵۰:۴۳
بابا دعوا نکنید.رعایت کنید (3645487) (alef-13)
 
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۶:۵۴
خدااول به مردها گفته چشمهتون روبپوشونید بعد به زنها گفته خودتون رو بپوشونید ولی نمیدونم چرا قسمت اول هیچوقت وهیچ جارعایت نمیشه وگفته هم نمیشه !! (3645619) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۵:۳۱:۵۹
توی همین کامنتها که خیلی گفته شد.
مشکل اینه که هر کی میخواد علت رو بندازه گردن اونوری.
هر کس وظیفه خودش رو انجام بده حله.
برادرم شما دید نزن نیاز داری سعی کن خانواده تشکیل بدی.
خواهرم شما هم شیک بپوش اما تحریک نکن و عشوه و ناز نیا.
وسلام (3646104) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۱:۲۲
جامعه در آتش میسوزه! با یه داستان ساختگی چه کامنتهایی و چه درد دلهایی (3645853) (alef-3)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۹:۴۹:۳۱
پیامبر اکرم (ص) : زینت خود را برای غیر همسرت آشکار مکن .... بر زن جایز نیست که زیبایی ها و پاهای خود را برای مردی غیر از شوهرش آشکار کند که اگر چنین کرد همیشه در نفرین و خشم و کینه الهی و فرشتگان خواهد بود و در قیامت برای او عذاب دردناک فراهم است.

حضرت محمد (ص) : زنانی که در برابر نامحرم آرایش و زینت میکنند موهای خود را بیرون میگذارند نه داخل بهشت میشوند و نه بوی بهشت به مشامشان خواهد رسید .

استاد قرائتی : آقا اصلا دینو میذاریم کنار.. بیا اصلا این قرآنو میذاریم کنار..

حجاب یه مساله عقلیه... یعنی هر عقل سالمی میتونه قبول کنه

به یه خانم بگو: حاضری شوهرت 99% عشقش مال تو باشه 1% واسه یه زن دیگه ؟ کسی هست بگه من حاضرم ؟؟

پس همون طور که دوس داری شوهرت همه ی عشقش مال تو باشه جوری از خونه بیرون نرو که عشق شوهر مردمو بدزدی

یه جور لباس نپوش آرایش نکن که 1% عشق یه مردو مال خودت کنی ... (3646497) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۱:۲۰:۱۳
به نطر می رسد درصد بالایی از مغر ما ایرانیان درگیر روابط زن و مرد و دختر و پسر است ایرادی ندارد ولی به شرطی که سن ما زیر 20 یا 25 سال باشد ولی به نظر می رسد ما تا آخر عمر درگیریم و در مغز ما جایی برای موضوعی دیگر نمی ماند تاسف برانگیز است بسیار (3646789) (alef-11)
 
سجاد خادم "نویسنده مطلب بالا"
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۰۸:۰۴:۲۹
با سلام

تشکر از کامنت های دوستان
چه اونهایی که نقد کردن
چه اونهایی که تایید کردند

توضیح؛
بنده معلم غیر رسمی "قاچاقی"
یکی از دبیرستان های تهران هستم
و ماجرایی که نقل شد
متاسفانه
واقعیت داشت
شاید کلماتی که اختیار کردم امانت دارهای خوبی نبودند
و مقصود حقیر رو
خوب نرسوندن
اما ازین باب این داستان رو مقدمه کردم
تا کمی توجهات رو متوجه این موضوع کنم که
بچه های ما قبل از اونکه به بلوغ عقلی برسن
به بلوغ جسمی می رسند
حد فاصل این دوره چطور باید طی بشه؟
نباید برای بهداشت روانی این طیف فکری کرد؟!
گاهی غربی ها بیش از ما
مراقب این طیف سنی هستند
شاهد مثال هم موجود است...
البته باید آموزش داد و فرهنگ سازی کرد
اما مراقبت تزاحمی با این کار ندارد
من خودم پدرم
و این اتفاقات باعث شده بیشتر به بعضی زوایای
روحی پسرم توجه کنم
امید که تونسته باشم به انجام بهتر وظیفه پدر و مادرها کمکی کرده باشم


مقدور نبود همه ی نقدها رو جواب بدم
اما اکثرش رو خوندم
ذیل همین پیام اگر نقدی رو بفرمایین
به قدر بضاعت جوابگو خواهم بود (3648207) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۰:۲۲:۴۸
زن بدین بهش خب ! (3649635) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۰۷:۵۳:۲۸
سلام ستایش (3652644) (alef-11)
 
ali
Moldova, Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۹:۴۴:۴۹
دشمن می گوید اینقدر پای بند مسائل دینی نباشید، گاهی هم اندکی گناه بدنیست. اندکی کجی راستی به حساب‌ می‌آید. این تقیّدات و خشکی ها را کنار بگذارید.» این تهاجم فرهنگی اصیل است که با مدد گرفتن از ابزارها و وسایل تبلیغاتی و هنری انجام‌ می‌شود. (3680712) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.