نظر منتشر شده
۲۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 140156
به بهانه حرکت جدید گلشیفته فراهانی؛
نقدی بر استدلال مالکیت بر بدن خویش
یادداشت مهمان: زهرا اچ بی، 29 دی 90
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۱
* خوب بحمدالله سوژه جدید فضای مجازی هم جور شده و در کسری از ثانیه کل فضای مجازی رو در بر گرفت و خوب طبعا مخالفین و موافقین زیادی هم داشت و بازهم طبعا قابل پیش بینی بود که چه کسانی موافق حرکت هستن و چه کسانی مخالف این حرکت. و بازهم قابل پیش بینیه که منه نوعی واکنشم به این ماجرا چیه.

* به نظر من از اونجائیکه حرکت یک حرکت عمومی و فرد انجام دهنده یک چهره عمومی هست، این حق رو داریم که درباره اش حرف بزنیم و نظر بدیم و نظر دادن هم همیشه موافق بودن نیست که موافقین محترم طبق معمول تو سر ما میکوبن که زن مالک بدن خودش هست و شما نمیتونی درباره اش حرف بزنی و خودش هست و راضیه و شما هم باش. من اتفاقا مشکلم دقیقا با همین استدلال نخ نمای زن مالک بدن خویش هست، هستش. فرضا گیریم صحیح باشه، مگه به لحاظ اخلاقی بازم انسان مختاره هرکاری با بدن خودش بکنه و کسی چیزی نگه؟

* واضحه که من یه آدم با بک گراند مذهبی هستم بنابراین اصل مخالفت من با این قضیه یک مخالفت بر مبنای استدلال دینی هست اما به نظر من برهنگی چیزی نیست که فقط بشه از منظر دینی نقدش کرد و اونو بیشرمانه دونست بلکه عرف هم همینو میگه و از اون مهمتر اخلاق. این عرف هم فقط مخصوص شرق نیست. اگه الان یه هنرپیشه غربی هم تماما لخت بشه، واکنشها همینقدر شوکه خواهد بود. منظور اینجا واکنشهای عمومی و عامه مردمه واضحه که روشنفکران طبق معمول براشون پدیده ای عادی هست و از مام خواهند خواست که باکلاس باشیم و با این پدیده کاملا عادی برخورد کنیم! حالا منظر تکلیف گرایی اخلاقی به کنار که به ما میگه محجوب باشیم و من نمیدونم چطوری میشه از منظر اخلاق که طبیعتا نسبی نیست و جهان شمول هست اینکارو توجیه کرد!

* فکر کنم قبلا هم گفتم که استدلال زن مالک بدن خویش هست و اینکه حجاب در حوزه شخصی معنا داره چقدر کلیشه ای و پارادکسیکال هست. جایی که همین روشنفکران از قانون منع نقاب و حجاب در مجامع عمومی و مدارس غرب دفاع میکنن؛ و یاد شون میره که زن محجبه و نقابدار هم مالک بدن و چهره خودش هست؛ معنی نداره دربرابر لخت شدن همین استدلال رو بپذیریم. گویا یکسری عزیزان فقط وقتی زنها لخت میشن یادشون میاد که زن مالک بدن خودش هست و زن محجبه مالک بدن خودش نیست و بلکه باید تابع قوانین اجتماعی کشور تابعش باشه! در این زمینه برای اینکه کمیت توجیهشون هم بالا باشه از امنیت هم نام میبرن و گویا فقط حجاب هست که امنیت روانی، اجتماعی کشورها رو به خطر میندازه و لخت شدن چنین کارکردی نداره! در نظر اینها زن محجبه باید تاوان تمامی اشتباهات اینور و اونوری ها رو بده چون انتخابش این بوده. انگار که مثلا اختراع جمهوری اسلامی ایران هست یا واقعا حجاب امنیت یه کشوری رو به خطر میندازه!

* من نمیدونم از کی برهنگی و دفاع از اون شد نماد مدرنیت و روشنفکری. به این ترتیب نه تنها انسانهای اولیه مدرنتر از ما بودن که ما برای روشنفکر به نظر اومدن و مدرن بودن، هی باید لختتر و بی حیاتر بشیم. لااقل اگه نمیشیم، باید در برابر حرکات اینطوری و اون دختر مصری واکنش مدافعانه و موافق بگیریم. به شخصه اصلا کاری با عمل انجام شده ندارم و بعید میدونم غیر از همون وجه بیزینسی (تبلیغاتی) طرف هدف دیگه ای داشته باشه. به هرحال ایشون در حالیکه به اوج موفقیت هنری در ایران رسیده بود و بالاترین جوایز رو از جشنواره های دولتی هم برده بود برای اونچه که پیشرفت نامید از کشور خارج شد و طبعا زندگی در اونجا خرجش بیشتر از اینجاست. بیشتر نحوه استدلال موافقین برام عجیبه. یه عده طوری حرف میزنن که انگار ایشون عضو بسیج یا سپاه قدس جمهوری اسلامی بوده که حالا این حرکتش تو دهنی به نظام باشه! یا مگر وقتي ایشون ایران بود ادعا کرده بود فاطمه زهرا الگوش هست که حالا نقض غرض کنه؟!

* از اون خنده دارتر استدلال کسانی هست که فکر میکنن اینطور روشهای انقلابی و رادیکال در عصر حاضر جواب بده و از اون به عنوان تابوشکنی و شیرزن هم نام میبرن. یه زمانی برای شیرزن بودن باید در جبهه میجنگیدی ولی گویا الان در نظر روشنفکران وطنی به درآوردن لباس در انظار عمومی تقلیل پیدا کرده! فراموش نکنیم که دقیقا چند روز بعد از لخت شدن دختر مصری، اخوان المسلمین یا همون سلفی های مصری (اسلام گرایان افراطی) در مصر به قدرت رسیدن و غیر از اینکه اون حرکت یه شوک بود، و در همون حد ارزیابی میشه، دستاورد دیگه ای نداشت (البته غیر از برای سوژه که مطمئنا الان زندگی بهتری از دید غرب-گرایانه و شهرت داره).

* منظورم اینه که چنین حرکتی هیچ نقشی در تابوشکنی نداره. همونقدر که در شکستن حجاب اجباری نخواهد داشت و همونقدر که هیچ آزادی ای برای زنی در داخل کشور به وجود نمیاره! و همونقدر هم تاثیری در وااسلاما سر دادن کسی نداره. یعنی لخت شدن یکی در یه کشور آزاد، اساسا غیر از شوکه کردن، هیچ تاثیری به حال زنان وطنیش نخواهد داشت، که اگه در داخل هم بود هم نداشت. حالا شما فرض کنید چند نفر دیگه هم به تقلید لخت شدن، آیا از منظر عمومی لخت شدن یه عده به آزادی و احقاق حقوق بقیه کمکی میکنه؟ اونم در جامعه ای که مبنایی مذهبی داره و خیلیا هستن کسانی که محجبه بودن براشون انتخاب و آزادی محسوب میشه.

* جنبه استراتژیکی این حرکت به کنار که راحت زمینه دمونایز کردن رو فراهم میاره. بعبارتی جایی که فرد در فیلمی بازی کرده که کارگردانش (به گفته خودشون) در حال حاضر زیر ذره بین نظام هست و تازه هم جایزه گرفتن، و خانه سینماش در شرف تعطیلیه، غیر از داغ کردن این شعله و تاثیر منفی، تاثیر دیگه ای نداره. حالا سوژه معتقده که حامی جنبش اجتماعی ضد دولتی هم هست. خوب الان با این حرکت چه کمکی به این جنبش میکنه که اعضاش در داخل کشور از راه امام و مردم سالاری دینی حرف میزنن؟ غیر از دادن بهانه بیشتر به مخالفین؟

* و در پایان اینکه خواهشا هی نیاین اینجور مواقع تا یکی مخالفت کرد، متحجر بخونیدش، با برچسب زدن کاری درست نمیشه که هیچ، الان کلاهتون رو قاضی کنید، چند درصد به اشتراک گذارندگان و بینندگان این عکس واقعا خواهان آزادی زنان و دارای خواسته های فمنیستی هستن؟ انگیزه واقعی درصد بالایی از اینها که در حال حاضر این بدن لخت براشون سوژه شده فکر می کنین چی باشه؟ اصلا فکر میکنین چنین عکسی واقعا چه پیامی داره؟ و فکر میکنین چند درصد با نگاه خریدارانه عکس رو سوژه کردن؟

۱- مسئله شخصی یا اجتماعی؟

* یه نکته جالب در مورد مسئله حجاب اینه که چه کسی که روش سختگیری داره و چه کسی که علیه اش سختگیری داره، هردو به نوعی دارن اونو از کارکرد شخصی خارج میکنن. بعبارتی وقتی شما برای حجاب قانون میذاری که نباید برقع باشه، داری از حالت یک پوشش شخصی خارجش میکنی. اگرنه شخصی باشه که یکی دوست داره برقع بزنه یا یکی اصلا برقع با پوشش توری روی چشمش و شما که نباید برای پوشش شخصی قانون بذاری که فلان کن.

* یکی از ایراداتی که معمولا غربی ها روی قضیه سختگیری حجاب در ایران میگیرن همینه که خوب فرد باید در انتخاب پوشش آزاد باشه و حجاب یه مسئله شخصی هستش، حال آنکه به طور مثال در فرانسه قانون تصویب میشه که طرف با برقع نمیتونه بره مدرسه یا اسپانیا قانون گذاشته در جزیره ای که فقط ۲-۳ تا زن مسلمان وجود داره، کسی حق استفاده از این پوشش رو نداشته باشه، خب این یه تناقض آشکار هست. دفاع از پوشش شخصی که نباید فقط روی شل-حجابی یا بی حجابی باشه. دلایلی مثل اینکه چهره طرف مشخص نیست و مسئله امنیت ملیه، جدای از نژادپرستانه بودن، همش بهانه است وگرنه یه کلاه همراه ماسک هوا هم در پوشاندن چهره همون نقش رو داره!

* پانوشت: این به معنی تائید سختگیری روی قضیه حجاب نیست. بلکه منظور تاکید بر کارکرد اجتماعی اون هست.
وبلاگ زهرا
 
حمید گودرزی
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۵:۱۰
امام فرمود زنان در پوشش خود آزاد هستند اما به نظر میرسد این آزادی در چارچوب اسلامی مورد نظر امام بوده است لذا تا چارچوب مشخصی در این باره ارایه و غالب نشود شاید خشت کژفهمی از پوشش حجاب در زنان تا ثریا ادامه یابد! (613545) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۰۵:۳۴
کاری که این خانم کرده خیلی بد تر از کار سلمان رشدی است. ار آیات اعظام و مراجع عالیقدر تقاضا می شود تکلیف این خانم را مشخص کنند تا درسی باشد برای دیگران. (613852) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۴:۱۴:۴۸
به اعدام محکوم شود شما راضی می شوید. (614979) (moderator19)
 
یخی
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۷:۳۶:۴۹
من فکر میکنم این روند به خلق یک پرونو استار ایرانی منجر خواهد شد.
خدا همه ما رو در پناه خودش حفظ کند (615173) (moderator1)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۱۰:۳۱
دیگه سعی نکنیم وقتی کم میاریم خودمون را به اون راه بزنیم. من خودم خانوادم بیحجاب هستند، مهمونی میرم، کنسرت میرم، ولی حد خودمرو میشناسم. روابط نامشروع، بی بندوباری، فحشا فرق میکنه با بیحجابی. این کاری که اینخانم کرده به مفهوم واقعی کلمه فحشاو خودفروشیه. هر کسی باید برای خودش استاندارد داشته باشه. توی همین خارج اشخاصی هستند که حتی کلیسا هم نمیرن، ولی برای خودشون استاندارد دارن. این خانم اگر آدم بیدینم باشه، نباید تا این حد خودشرو پایین بیاره. طرف از تو کوره دهاتهای ایران میاد از این خانم بیشتر کلاس میذاره. واقعاً آدم خجالت میکشه بگه یک همچین اشخاصی هموطن آدم هستند. (615201) (moderator1)
 
س س
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۹:۵۷:۵۵
شما که د لیل کارشو نمیدونی/ اونم مثل شما شعور داره و حتما دلیل واسه کارش (629352) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۵۰:۵۶
شما چی ؟؟؟؟؟؟؟؟به ایشون مدال افتخار داده شود راضی میشوید؟؟؟؟؟ (615242) (moderator1)
 
علی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۸:۴۰:۳۵
اگر شما این مدال افتخار را به ایشان بدهید بله راضی میشویم. (621213) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۶:۵۲:۳۰
برخلاف شما من اصلا نگران نیستم. فکر میکنم این کار یک پیام بیشتر نداره؛ کسانی که با اسلامیت این نظام مشکل دارند؛ به بسیاری از مفاهیم اخلاقی پایبند نیستند (یعنی نه براشون استحکام بنای خانواده مهمه، نه براشون آرامش روانی پسرهای جوان ایرانی و ...). البته این افراد حق دارند خودشون به خودشون بگویند آزادمنش (بخوانید دموکرات) ولی یا دروغ میگویند و یا اصلا متوجه تناقض های رفتاری شون نیستند
لخت شدن این خانم این پیام را به وضوح به جامعه میدهد؛ اتفاقا بهتر که جامعه هم این پیام را بشنود. (615709) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۴:۴۱:۳۹
ایشان 12+4 سال در مدارس و دانشگاه های این کشور درس خوانده لطفا مسولین فرهنگی وآموزشی بگویند این چه نتایجی است که اثرات آن می باشد (616411) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۵:۲۹:۴۲
اینکه سیستم آموزشی ما اشکال دارد درست است ولی این هم درست نیست که هر سیستم درستی همه خروجی های آن درست باشند. (618329) (moderator19)
 
تا كجا؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۰:۲۵:۲۷
تكليفش مشخصه... البته تكليف كساني هم كه اختيار چشمشون رو هم ندارند مشخصه... (618697) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۰:۵۸:۲۴
این خانم نه به اسلام توهینی کرده نه به جامعه ایرانی
تنها چیزی که این خانم داره یک پیش زمینه ایرانی و اسلامی موروثی است.
با اعلام حکم اعدام این خانم تنها کاری که می کنیدم ریختن آب به آسیاب صهیونیسم است تا راحت تر اسلام را دینی متحجر و وحشی نشون بده
بجای اعدام این خانم باید با آموزش صحیح اعتقادات افراد را از حالت موروثی به حالت انتخابی دربیاریم
موروثی بودن اعتقادات نمیتونه ضامنی برای حفظ آن باشه که حتی حضرت نوح و پسرش هم دلیل محکمی برای این ادعای بنده هستند (622986) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۴:۵۱
سلام.
به نظر می رسد این ادبیات و بیان مطالبی که در گروه جک و هجویات است مناسب نباشد .
دوست عزیز اگر که شما با بیان این مطلب موجب ایجاد یک تصویر ذهنی و پاسخ نادرست در نزد خوانندگان شوی آیا گناه ندارد .
از سایت محترم الف هم انتظار می رود که مواردی که مبانی تربیتی اسلامی مغایرت دارد را منتشر ننماید (614767) (moderator19)
 
نازی
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۶:۲۸
چه ربطی داشت؟ (614789) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۳:۴۱:۳۹
ربطش اظهر من الشمسه
متن رو دوباره بخون
خواهشا سیاهنمایی نکنید (614946) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۸:۱۰:۰۰
به نام خدا
بابا ولش کنید یکی یه کاری کرده حتی اگه ایرانی باشه نماد ایرانی ها که نیست حتی نماد خانواده اش هم نیست حتی ریز بینانه بگیم نماد وجود واقعیش هم نیست چرا آنقدر گنده اش می کنید خدا همه ما را به راه راست هدایت کند و به قول ترکمن ها آتش بدون دود نمی شود جوان بدون گناه ولی انچه نماد انسانیت است پوشاندن اشتباه و بازگرداندن خطا کار به راه درست است مگر نه اینکه شیوه خدا رشد دادن بندگانش است اگر نتوانستید هم کسی را هدایت کنید دیگر از او یادی نکنید چون خطا کاران زود فراموش می شوند (614044) (moderator22)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۲۷:۴۳
باید گفت برهنگی آزادی نیست!

من فکر نمیکنم این یک حرکت اجتماعی بوده باشد. ایشان اکنون در یک جامعه دیگر با عقایدی دیگر زنگی می کنند و با آن شرایط نمی توان گفت کار غیر عادی بوده است.


اما راجع برقع( روبنده)، به نظر من در تمام دنیا باید غیرقانونی اعلام شود چون از نظر امنیتی اصلا توجیه ی نداشته و بسیار مشکل است که تشخیص داد فرد زیر رونده مرد است یا زن!

همین (614200) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۲:۵۸
لخت شدن تو کشوری که حجاب ممنوعه شجاعت نمیخواد.و با این کار این آدم شیر زن نمیشه.
شیر زن کسیه که تمامه فرزندهاش و گوشه جگرهاش رو برای این وطن داد.کمرش شکست ولی خم به ابرو نیاورد.
شیرزن کسیه که وقتی خبر شهادت فرزند اول رو آوردن بجای آه ناله دومی رو فرستاد.
آره شیرزن کسییه که زیر دوخم روزگار نموند.و امروز با این همه حق به گردنه وطنش طلبی از هیچکس نداره.
شیرزن یعنی فداکار یعنی عشق یعنی خیلی از این مادرها که امروز هم اگه پاش بیفته همون کار رو میکنن.
شیرزن یعنی مادر من یعنی مادر تو که با همه سختی هاشون تو این وطن میمونن و اگر قرار به فریاد باشه همینجا میزنن،نه جایه دیگه.
این یعنی شجاعت و عشق به وطن واین یعنی شیر زن. (614730) (moderator19)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۸:۵۵:۳۹
یکی از این شیرزن ها مادر همرزم جبهه پدرمه
دو پسر اولش تو خوزستان شهید شدن
تنها دامادش هم شهید شد

پسر سومش که 17/5 ساله بود رو هم فرستاده بود جبهه (همرزم پدرم) حدود سال 64
فامیلش به زور سومی رو برگردوندن گفتن نمی ذارن این یکی هم شهید بشه

با اینکه خیلی پیر شده اما هنوز خیلی محکم و باصلابت حرف میزنه
یادم رفت بگم خونه شون هم تو روستاست

این از پسرهاش گذشت شد شیرزن
یکی هم از لباساش! میگذره میگن اینم شیرزنه!! (619262) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۱:۰۴:۲۸
احسنت بر نظر شما
الف واقعا تحلیل خوبی کردی (615402) (moderator1)
 
p
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۲۰:۰۶:۱۱
لطفا توجه فرمائيد امام( ره ) فرمودند زنان در انتخاب حجاب آزادند. نفرمودند كه در انتخاب بي حجابي ( و برهنگي } آزادند. همه ميدانيم كه اين گونه آزادي ها به وحشي گري و قانون جنگل منتهي ميشود. وشايسته انسان نيست. (628216) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۵:۲۹
برهنگی از دروغگویی نجیب تر است
ایا سوء استفاده و اختلاس بزرگ اخير ضررش از عکس یک دختر یا زن لخت بيشتر نيست؟ (613546) (moderator7)
 
حسین
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۴۰:۱۱
آخه چه ربطی داره؟
حالا هر کسی میتونه هر خلافی بکنه و بعد در مقام دفاع از خودش بگه کس دیگه کار بدتری انجام داده پس... (613813) (moderator19)
 
ستایش
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۲۸:۳۰
dیه کم به حرفی که زدی بیشتر فکر کن دوباره بفرست .خواهشا!هرچند هیچ کس از دروغ و دزدی خوشش نمیاد واونم یه عمل زشت وناپسنده... (613938) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۴۵:۳۷
آخه من نمیدونم چرا همه چی رو با هم قاطی میکنید اینقدر، هر دو تاش بده، هر کدومش یه جور، چرا واسه نفی یه منکر، منکر دیگه رو تایید میکنید آخه (613951) (moderator22)
 
Mahmoud
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۵۳:۱۴
درسته هردوتاش بده و تو این شکی نیست اما کاری که این خانوم کرده چون تو یه کشور دیگری بوده و باید اثرات اون رو با هنجارهای اونجا سنجید ولی دروغگوویی و مال ملت رو خوردن اثراتش به تک تک مردم بر میگرده و حکم حق الناس داره ما نمیتونیم واسه این خانوم تعیین کنیم که چه جوری باشه یا نباشه و یا بر علیه اون حکم صادر کنیم.چون اساسا اینجا نیست تا اثراتش رو روی ما بذاره ما فقط میتونیم از خدا بخواهیم که هدایتش کنه. حالا تا اسم آزادی میاد فورا همه روی حجاب و مسایل اون زوم میکنن که به نظر من سخت ترین قسمت از آزادی انسانها هستش و احتیاج به بحث و تفکر بیشتری داره. ولی اساسا حجاب و پوشش در ذات انسانها هست. البته این دیدگاه شخصی من بر اثر تجربه هست. (615244) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۵۵:۳۲
... به شقیقه چه ربطی داره دیگه حال به هم زن شده بی ناموسی هم می کنن میگن از اختلاس ضررش کمتره ... (613963) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۰۸:۰۲
خوب چه ربطی داشت؟ مگه کسی اومد گفت ضرر برهنگی از اختلاص و سوئ استفاده بیشتره؟ چرا سعی میکنیم هر اتفاقی رو زیر اتفاق های دیگه پنهان کنیم؟! (613975) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۸:۲۱:۲۱
این خانم چقدر نجییبه وخوش به حال اون شوهره با غیرتش و هزار آفرین به غیرت آقای فراهانی که بازم تمام قد از کارهای دخترشون دفاع میکنند. نمیدونم شایدم قصدشون خیر بوده ومیخواستن به صنعت پورنو سازی در خارج از کشور خدمت کنند! (614052) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۱۹:۳۳
هیچ به فکر برداشتن ستاریت خدا از روی اعمال خودت هستی؟ فقط کافیه رهاش کنید تا از نظرها محو بشه!!! بابا جان چرا شماها چرا اونی رو که باید کش بدید ولش می کنید و قضیه ای رو که باید ولش کنید کشش می دید؟؟؟!!!!!!! (615905) (moderator1)
 
ssss
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۲۶:۰۲
راستی نقش اختلاس اخیر بر روند تخم گذاری مرغان دریایی خیلی زیاد بوده (614121) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۳۴:۴۱
اقای گودرزی چه ربطی به اقای شقایقی دارد عزیز من ایا اختلاس انجام شده مجوز ی شده برای لاابالی گری هر مسلمان (614137) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۲۶:۳۶
مگر بدتر بودن کاری از کار دیگر دلیل بر تبرئه است هر جرمی باید در جای خودش بررسی شود لابد اگه یکی 6هزار ملیارد تومان بدزدد جرم دزدی قبل را 50 درصد تخفیف باید بدهند. در تعجبم از این +ها! (614197) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۲۴:۲۳
نه عزیز اما این کار اگر کش داده نشه منافعش بیشتره اما اون دزدی اگر پی گیری نشه همش ضرره، اگر امثال ماها سرمون رو از این خانم لخت برگردونیم و اصلا نبینیمش اون دیگه مثل اینه که وجود خارجی نداره، باور کنبد این راهش نیست، تنها کافیه تو ذهنمون پاکش کنیم و حرفی ازش نزنیم کاملا فراموش میشه و اونی که برای معروف شدن بیشتر دست به این عمل زده به سزای عملش می رسه، حتی از اعدام هم بدتره. (615913) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۱:۲۹:۱۷
"برهنگی از دروغگویی نجیب تر است "
بسیار زیبا بود. این جمله به تنهایی علت بسیاری از مشکلات کشور را توضیح می دهد. جایی که علتها را رها کرده ایم و به معلول ها چسبیده ایم. (614255) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۶:۵۴:۳۱
یعنی برهنگی خوب است؟ (615711) (moderator1)
 
یه دوست
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۰۳:۴۰:۵۴
پس شما نمی دانید ادم که به اعتقاد خود پشت می کنند و با برهنگی می گویید من در تمام عمرم دروغ گفتم که عفیفم بزرگترین دروغ گوست
پس این شخص = برهنگی + دروغ گویی (617721) (moderator19)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۱:۳۵:۱۹
بازم از اون استدلالهای رو شنفکری کردی که نیاز به جواب نداره (614262) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۱:۳۷:۵۱
عزیزم بد بودن یک کار دلیل توجیه کار بد دیگه نیست.
نمی دونم این چیه که عرف شده هرکی کار بدی می کنه یه عده میان به دفاع که دروغ یا اختلاس 3000 میلیاردی بدتره... آره شاید بدتر باشه اما یعنی فردا خدا میگه خانوم فلان ، چون 3000 میلیارد دزدی در مملکتت بود شما عیبی نداره که فلان کردی؟ آخه این چه اخلاق بدیه ! (614264) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۱:۴۴:۰۴
مسلما خیلی بیشتر است . ولی آیا برهنه شدن فروش شخصیت و وقار فرد نیست؟ آیا تخلف اقتصادی یک عده مجوز تخلف اخلاقی دیگران باید باشد ؟ (614271) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۱:۴۵:۲۴
سینمای ایران به کجا چنین شتابان ؟؟
واقعا که حب شهرت انسان را به چه اعمالی وادار میکند
دوستان موافق احتمالا این کار ایشون رو هم مصداق اعتلای نام ایران میدونند دیگه!!!!
وقتی گفته میشه اعتلای نام به هر قیمتی جایز نیست عده ای فقط به مطرح شدن فکر میکنند؟؟؟
کجاست اون سینمای نجیب که مورد انتظار رهبری ست
واقعا جای گلایه از این سینماگران کشور داره که چیز جز فرهنگ تسامح و تساهل و ابتذال در اون رواج نداره (614272) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۲۵:۱۸
چرا شما فکر می کنید همه مثل شما فکر می کنند؟؟؟ (615915) (moderator1)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۲۰:۵۶:۰۱
مثلا شما چطور فکرمیکنید؟ (617174) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۱:۰۱:۰۰
دوست داري اونا كه مثل شما فكر نميكنن اصلا فكر نكنن؟ (619048) (moderator19)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۱:۵۲:۰۴
دوست گرامی! به نظر شما پیچ گوشتی مهمتر است یا دل درد؟ اختلاس عملی زشت و کثیف است اما شما هم به جای صحبت کردن در مورد موضوع به بیراهه رفته اید. در بحثهای کارشناسی از دور شدن از موضوع باید خودداری کنید و در مورد خود موضوع صحبت کنید و گرنه هر کس می تواند موضوعی را به عنوان بحث اصلی در کنار بحث واقعی علم کند. (614280) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۰۷:۳۶
خوب تو زنت رو لخت کن ببر خیابون تا همه بهمن 3000 میلیارد رو تو نخوردی- می دونی! (614298) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۳۲:۲۸
شما با این ادبت داری از اخلاق دفاع می کنی؟ از چی داری می سوزی؟ نکنه 3000 میلیارد کار تو یا نزدیکانته که انقدر قاطی کردی؟ به هر حال شایسته است که اگر خانمی را لخت دیدیم سرمون را برگردانیم و راه خود را برویم حتی اگر آن خانم برای تبلیغات چنین کاری را کرده باشد، اما قضیه ی دزدی با این از زمین تا آسمان فرق داره، از جیب تک تک ما این دزدی انجام شده و در ضمن تمام قوانین کشور را دور زده اند و اعتماد مردم را به باد داده اند، اون وقت شما پای ناموس را وسط میکشی؟ واقعا غیرتت رو سگ خورده و مغزت رو مگس (615922) (moderator1)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۴:۱۷:۲۴
اين طرز فكر تو از برهنگي آن خانم شرم آور تر و از اختلاس 3000 ملياردي مضر تر است. (619937) (moderator19)
 
عون
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۲۸:۱۵
این بنده خدا خودش رو خیلی جدی گرفته و شما هم ایشون رو....این حرکت خیلی احمقانه و غیر منظقی است...حالا منم که لخت بره تو خیابونای پاریس! که چی بشه؟که ما دست از اسلام برداریم؟ما دست از حجاب برداریم؟فرانسوی ها بگن وای گلی چه روشنفکره؟
کی چی؟ آخرش که چی؟ (614321) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۳۴:۱۱
احسنت، فقط کافیه از فکرمون اخراجش کنیم، همین براش کافیه مگر توبه کنه (615927) (moderator1)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۳:۱۶:۱۲
عزيز من چرا همه اين مسئله را صرفاً از ديد مذهب نگاه ميكنند. شما سرتاسر تاريخ ايران را نگاه كنيد آيا نمادي از برهنگي زن در آن مي بينيد. ايشان نه تنها از ديد شرعي گناهكارند از نظر بي حرمتي به تمامي تاريخ اين مملكت نيز بايد پاسخگو باشند. (619765) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۳۹:۳۸
به نام حق

خب حالا یعنی چی ؟ یعنی چون اختلاس شده بیخیال بقیه قضایا بشیم ؟ این درستشه ؟

کجای کاری عمو جان ؟

یا علی تنهای کوفه
زنده اند مردان حق (614327) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۳۸:۰۰
نه حالا چون اختلاس شده برید گیر بدید به همه و حالا که قراره قضیه ی اختلاس کش داده نشه همه چی رو کش بدید که مردم حواسشون حتی برای چند روز هم شده از اختلاس پرت بشه و موضوع اصلی از دزدی 3000 میلیاردی از 75 میلیون نفر پرت لخت شدن یک بازیگر بشه که از اولشم امثال شما معتقد بودید که مشکل دارند، باشه؟؟؟!!!!!!!!!! (615935) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۱۲:۰۵
بنام خدا

سلام

هر بدی به جای خود و در محل خود بد است برهنگی جای خود و اختلاس و

دزدی و دروغگوئی و ..........جای خود

هریک در جای خود محل رسیدگی و قضاوت میباشد.

اما از خانم گلشیفته بعد از نقش آفرینی بسیار زیبا در فیلم مادر این انتظار

نمیرفت..... (614428) (moderator22)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۱:۱۳
قرار بوده اين خانوم اين نقش ها رو بازي كنه . بزرگ شه . معروف شه بعد بره اونجا اين كارو انجام بده .
گلشيفته از اين به بعد يا بدتر از اين خواهد شد يا مي كشنش و مي گن كار تندروهاي ايران بوده.
پشت اين حركت سالها فكر خوابيده ... نمي دونم قراره چي رو تحت الشعاع و تأثير قرار بدن ولي فكر كنم اعظمش نام ايران در خاورميانه باشه
يا حق (614809) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۴۳:۱۷
فکر یک انسان باید چقدر درگیر باشه که اینجوری پیچیده کار کنه، نه خیر اتفاقا این هنر معکوس ماست که همیشه سرمایه های انسانیمون را بعد از کلی سرمایه گذاری هول میدیم تو دستان کسانی که همین بلا رو سرمون بیارن و تازه چون از اول معتقد بودیم که مثلا قشر بازیگر مشکل داره اگر یکی از هزارش یه کاری بکنن که با اعتقاد ما ناسازگاره هر روز صبح بعد از بیداری و شب قبل از خواب به همه بگیم نگفتم! دیدید اینها مشکل دارند؟ من از شما می پرسم کجای ما اشکال ندارد و مثلا سیاستمداران ما بی اشکال هستند؟ بابا جان رهاش کنید و فراموشش کنید این برای همه بهتره (615942) (moderator1)
 
شایان
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۲:۰۲:۲۶
کار غلط در هر حد و اندازه باشه غلطه
در ضمن اشتباه و اختلاس یه نامرد نمیتونه توجیه و مجوزی برای اشتباه های دیگران باشه (614534) (moderator22)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۱:۰۷:۴۹
کسی نگفت اختلاس توجیه کننده کار بد دیگه ای هست. فقط کشش ندیم. (615638) (moderator1)
 
mmf
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۰:۴۶:۰۳
هر دو چندش آور است. بیاییم با بررسی مجرد هرمورد خلاف و ضد اجتماعی آنها را همگی زیر سوال ببریم . که با نفی یکی در تضاد با دیگری به یکی جقا کرده ایم و دیگری کوتاهی (614747) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۹:۰۴:۳۵
آقای گودرزی چه ربطی به خانم شقایقی دارد؟ (615257) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۸:۳۵:۲۰
هر دو این کارها اشتباه و مایه فساد هستند. لطفاً از بزرگی یک کار اشتباه برای توجیه اشتباه دیگر استفاده نکنید. (615748) (moderator1)
 
سعید
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۳۶:۰۵
ضرر مالی را میتوان جبران کرد ولی آبرو ریزی را نمیشود جبران کرد (615932) (moderator1)
 
عقل سلیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۲:۴۵:۲۴
این یه سفسطه مشهوره ولی دیگه از کارافتاده. کار بد رو با کار بد مقایسه کنید تا زشتیش پاک شه. این کار به مستقل زشت، کثیف و زننده است. شما هم با مقایسه فرافکنی نکنید. نتیجه حرف شما اینه که از این به بعد هر کاری در مقایسه با اختلاس کوچیکه پی اشکال نداره!!!!!! (616210) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۶:۴۹
شما رو به خدا تند روی نکنید تا باعث این ریزش های بی شرمانه بشه .بخدا از دیروز تا الان با صدها نفر توی فیس بوک بحث کردم و سعی داشتم بهشون بفهمونم نیازی نیست بین تندروی مذهبی و یا توسل به قسمت منفی فرهنگ غرب یکی رو انتخاب کنید و میتونید راه دیگری که شامل انسانیت ، نیکی ، شرم و انسانیت در سایه ی ایمان به خداوند باشه رو داشت.اونقدر مسیر خوب بودن رو تنگ و سخت و صعب العبور کردید که خیلی ها دارند راه بد بودن رو برمیگزینند و فلسفه های دروغین و پوشالی تحت نام آزادی اندیشه و . . . حمایتشون میکنه.این یه زنگ خطر بزرگ بود.میدونم واکنش ها در شبکه ی مجازی از چشمتون دور نمونده و شاید شما رو هم همانند مان شگفت زده کرده باشه.شاید مدافعان این عمل در فیسبوک در اقلیت باشند ولی همینقدرش هم فاجعس.پس لطفا این قدر قوانین برای خوب بودن و پایبند بودن به ارزش ها برای جوانان نزارید و ناخواسته به این سمت ها سوقشون ندید (613560) (moderator7)
 
آرش
Malaysia
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۵۷:۵۹
چقدر زیبا بیان کردید ، ممنون . (614352) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۳:۵۲:۱۶
جز قلب تیره هیچ نشد حاصل و هنوز
باطل در این خیال که اکسیر می‌کنند ... (614401) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۲:۵۷:۳۶
بابت جمله اخرت بگم هر کسی مسئول کار خودشه و مختار به انتخابه. سوقشون ندید که گفتی یعنی انقدر پوچن که راحت راهشون عوض میشه؟ فکر نکنم. (614895) (moderator19)
 
علی احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۷:۴۴
هم کسانی که در شبکه های اجتماعی نظر دادند و هم شما که این مقاله رو نوشتین، دستتون درد نکنه. چون نظرات شما در هر شرایطی محترمه. اما کاش فعلا نظر نمی دادید تا منتظر بمونین تا خود گلشیفته فراهانی، نظرشو در مورد این حرکت تابوشکنانه بیان کنه، بعد در مورد کارش نظر داد. (613569) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۴۶:۲۷
دیگه چه نظری قراره بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (613952) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۳۱:۴۳
ببخشيد انتظار دارين چه جور توضيحي بده اونوقت؟! (614001) (moderator22)
 
صادق
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۹:۴۴
حتي گلشيفته هم حق داره نظرخودشو بده .شماحق نداريدديگران روازنظردادن منع كنيد. (614825) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۰:۱۰:۲۹
عکس خودش گویای همه چیز هست.لابد منظورتون اینه که بیاد با 4 تا جمله ادبی و فلسفی کارش رو زیبا و هنری نشون بده؟؟؟!!
و همه ما بشینیم براش کف بزنیم واسه این کارش؟؟ (614700) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۱:۰۲
با سلام این مالکیت بر بدن نیست بلکه نزول از مرحله ی انسانی و ورود به زندگی حیوانی است .حیوان برایش مهم نیست که چگونه زندگی کند و فقط سیر باشد برایش کافیست. (613576) (moderator7)
 
India
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۳۰:۳۰
زندگی خودشه به کسی مربوط نیست (613999) (moderator22)
 
جباری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۸:۴۱
فرق است بین زندگی فردی و زندگی اجتماعی. (614823) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۰۳:۵۳:۴۸
اگه به کسی مربوط نیست چرا چاپش کرده می رفت تو خونش اینکارو می کرد
پس چون تو اجتماع این کارو کرده تک تک افراد حق دارن نظر بدن مگه منکر ازادی بیان باشین (617724) (moderator19)
 
صادق
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۳:۱۰
ببخشيدكه اينوميگم شماازكجامرز حيوان وانسان روتشخيص داديد؟
انسان بودن فقط به لباس ونحوه پوشش نيست.چه بساانسانهايي كه خيلي خوب هم لباس ميپوشندولي به اندازه يك حيوان نجابت وشرافت ندارند.نمونه اش زياده شماقذافي روانسان ميدوني ؟ياصدام/ياخيلي ازديكتاتورهاي امروز دنيارو؟ (615071) (moderator19)
 
يادگاري از هانوفر
Georgia
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۴۳:۳۳
واقعا وقتي ميبينم بعضي از اين ضدانقلابها از اين كار گلشيفته به هيجان اومدن مشمئز ميشم.
با اين كارهاشون فقط به جمهوري اسلامي كمك مي كنن.
فكر نمي كنن توي ايران هنوز اكثر مردم از هرزه گي بدشون مياد.
حتي توي آلمان ما هم هرزه گي شايد جلب توجه كنه ولي زنهاي اينطوري رو كسي دوست نداره...
واقعا متاسفم كه ضدانقلابي هاي ... خواستن از اين حركت بهره برداري سياسي بكنن
اين نشون مي ده چقدر از ايران و ايرانيت دور افتادن (613597) (moderator7)
 
صدیقه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۴۴:۴۳
فتوشاپ بوده لطفاباابروی یک زن مسلمان بازی نکنید

خداهمگان رابه راه راست هدایت کند (613604) (moderator7)
 
توحید
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۰۲:۲۰
خانوم ویدئوی رسمی دادن بیرون ... فتوشاپ کجاست ؟؟ لینک بدم ؟؟ (613749) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۵۴:۱۱
لطفا لينك بديد (613961) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۷:۴۳:۵۷
لینک نمی خواد.کافیه تو یوتیوب اسمش را جستجو کنی. (614614) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۱:۴۳
behtare ke saremoon be kare khodemoon bashe (613979) (moderator22)
 
مریم
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۱۵:۲۱
آقا توحید شما چرا ذوق کردی و رفتی ویدیو رو نگاه کردی که حالا لینکشم میخوای بدی!!!! فکر کنم گناه دادره نگاه کردن به اینجور صحنه ها!!! شما که خیلی ادعا داری... (614186) (moderator22)
 
توحید
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۰۹:۰۱
آخه چرا شما همیشه کج می فهمید همه چی رو ... این قضیه لخت شدن چه ربطی به حجاب داره آخه !!
یه بار ویدئو رو نگاه کنید خواهشاً ... از بین اون همه زن و دختر فقط این خانوم باید کامل اندامشو نشون بده ؟؟!! (613765) (moderator7)
 
دلسوز
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۴۶:۳۱
آقای توحید مسلمان این آیه را بخوان و
قل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ

کار شما برای تحربک مومنان دیگر برای دیدن این خانم از رفتار این خانم صد برابر بدتره. آن آقایانی هم که چندین بار این عکس ها را میبنند و لعن و نفرین میکنند منافقانی بیش نیستند. من فقط به نظز خانم ها در این رابطه احترام میگذارم. فقط یک نکته. بیایید از خود بپرسیم چرا زمان طاغوت هیچ هنرپیشه مطرخ ایرانی این کار را نکرد؟ ولی این خانم که در این انقلاب بزرگ شده و در مدرسه و کوچه و خانه لچک بر سر داشته اقدام به این عمل کرد؟ اینرا بپرسیم که چرا خانم های ما که با حجاب کامل سوار هواپیما میشوند هنوز مرز ایران را پشت سر نگذاشته به هزار رنگ در میآنید. عریان شدن این خانم در حقیقت عریان کردن فرهنگ زور و اجبار است نه فرهنگ اسلامی. و این دهن کجی به این اجبار بیشتر و بیشتر خواهد شد. (613896) (moderator22)
 
tohid
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۱:۴۰:۵۰
آقا توحید ما که کلا بی خبر بودیم لطفا شما که دیدیدبفرمایید موضوع از چه قرار بوده تا ما هم نظربدیم اصلا اصل موضوع چی چی بوده جزئیاتش رو لطفا بفرمایید. (614518) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۱۸:۲۷
زن مسلمان؟؟
جون مادرت ديگه مسلماني را به گند نكش
بعضي آقايون با اقتدار داره اين كارو انجام ميدن، كافيه (613775) (moderator7)
 
tohid
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۱:۵۰:۱۴
ما که خبر نداشتیم داستان چیه ؟ازنظرات ومقاله متوجه شدیم اما دوستان خواهشا
متر و سنگ خداوند بزرگ نباشن در هر صورت چه ایشان و چه موارد مشابه وچه موارد بدتراز این موضوع وچه زن ویا مرد این افراد مسلمان هستندکه هیچ مسلمان زاده نیز هستند خطا کردن انسان را از دایره مسلمانی خارج نمی کند ما که نمی دانیم داستان چیست اما شاید توبه کردند ضمنا آنهایی که ادعا دارند مدتی بروند در شرایط آنها ببینم می توانند خودشان را حفظ کنند یا اینکه در انظار عمومی تنبان خود را می کشند پایین چقدر تلاش کردید این افراد را با هر تفکر و سلیقه ایی نگهدارید
آن طرف آب برای تبلیغات خودشان هر طور شده افراد معروف این چنینی را آنقدر مغزشان را بمباران فکری میکنند تا کار به اینجا کشیده شود
بازهم ضمنا بابا مقداری حرمت خانواده به خصوص پدر ایشان را نگهدارید. (614522) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۴۹:۲۲
وقتی خطوط قرمز جامعه آنقدر تنگ می شه که هیچکس نمی تونه تحمل کنه در چنین جامعه ای تابو شکنی با تشویق روبرو می شه (613620) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۷:۲۴:۴۰
برو بابا دلت خوشه خوهاشا با جمله های ادبی و فلسفی عمل ایشون رو تطهیر نکینید
کدوم خط قرمز؟ (615162) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۵۳:۳۷
این مطالب اشاعه ی منکر است ...
من اصلا از این موضوع اطلاع نداشتم ، برای خیلی هم امثال فراهانی ها که فراوانند در مسائل روزمره زندگی ذره ای اهمیت ندارد
لطفا بس کنید ارسال این مطالب رو (613623) (moderator7)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۵۵:۱۸
دختر شجاع ايراني گلشيفته فراهاني
اعتراض كرد به چه زبوني بايد بگه از حجاب متنفره
زنده باد ازادي (613626) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۴:۲۰:۳۷
ببخشید جور دیگری نمی تونست بگه نظرشو؟
بابا بیخیال، اگر شجاعت به لخت شدنه که همه زنو شوهرا شبا برا هم شجاع میشن! (614572) (moderator22)
 
حميد
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۱:۲۰:۰۶
اگر كمي حيا داريد اين نظر بالا را برداريد (615646) (moderator1)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۷:۲۵:۳۲
ادرس بدم عکس خواهر مادرت رو برام بفرستی !!! (615163) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۰:۵۹:۰۰
عجیب بود که این کامنت منتشر شد....فک کنم از دستشون در رفت. (615395) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۴:۵۰:۳۴
اعتراض به حجاب نیست !!
اعتراض به هزار سوال جواب دادخ نشده است ..... (616441) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۵۶:۴۲
من نميدانم شما چرا اينقدر در زندگي خصوصي ديگران سرك كشيده و فضولي ميكنيد. گلشيفنه كه ديگر در ايران نيست پس شما نگران چه هستيد.ثانيا با غيرت بهتر است تو نگران اين باشي كه زنان و دختران زيادي از اجبار و نه از سر دلخواه و خوش گذراني در وطن اسلامي و بيخ گوش شما با غيرتها مجبور به خود فروشي هستند تا معيشت خود را فراهم كنند . لذا خواهشا حرف مفت نزن و دم از غيرت و اسلام و غيره را به كسي واگذار كن كه واقعا بويي از آن برده باشد. (613630) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۴۹:۰۱
ببخشید، این که آدم فیلمش توی سایت مجله لافیگارو مادام منتشر بشه میشه سرک کشیدن توی حریم خصوصی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (613954) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۲:۰۴:۲۸
عکسش تو سایت هست. ولی کسی مجبور نیست نگاه کنه. (618051) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۳:۳۲
چقدر فکر کردی این نظر رو دادی؟ یعنی هر جا مشکلات اجتماعی بود نباید مشکلات این چنینی نقد بشه؟ (613983) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۲۱:۱۲
اضافه بفرمایید متلک گفتن و مزاحمت همین مردان با غیرت وطنمان برای دختران رهگذر را. کدامیک از این با غیرت ها وقتی میبینند مردی در خیابان مزاحم دختری می شود دخالت می کنند؟ از راه دور شعار دادن غیرت نیست ...مردی است. (613991) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۳۵:۵۳
iهیچ زن مسلمان و پاکدامنی از روی این مسئله که میفرمائید دست به آن کار زشت و منکر نمی زنه حتی اگه از گرسنگی بمیره پس تو حرف مفت نزن تازه گلشیفته در یک شبکه مجازی که همه به آن دسترسی دارن این کارو کرده انگار در انظار مردم بوده و کاملا آشکار می باشد پس این کار نه فضولی و نه سرک کشیدن لطفا شما هم زیاد از غیرت صحبت نکنید. (614215) (moderator22)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۱:۵۰:۲۰
اشتباه شما اینه که فکر میکنی هر کس که عمل گلشیفته را مذمت میکنه عامل جمهوری اسلامیه . بابا اخلاق هم خوب چیزیه (614277) (moderator22)
 
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۵۰:۵۲
آقای بینام و نشان این خواهر مادر شماست درآمریکا خودفروشی می کند نه ایرانی تو که در آمریکا نوکری میکنی دیگر نبایست در مورد ایران قضاوت کنی (614339) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۲:۴۱
خود فروشي در آمريكا جرم نيست. پس خواهر مادر مذكور در آمريكا مجرم نيست، اگرچه حتما گناهكار است. اگر گلشيفته ايراني نيست، پس اين غوغا براي چيست؟ (615485) (moderator1)
 
محممدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۰۳:۳۷
جک گفتی باغیرت!!!
کدوم زندگی خصوصی ؟کسی که عکس برهنه خودش رو در مجلات عمومی به نمایش میذاره و یا در ویدثو کاملا برهنه میشه اندک اعتقادی به زندگی خصوصی نداره و شما هم مطهر عمل پست وی نشوید!
ثانیا گلشیفته اینجا حضور فیزیکی نداره اما درسینمای ماکه متاسفانه کالای اون جز در موارد معدود کالای بی فرهنگی و ابتذال (به معنی اعم) هست ویا عرصه های دیگری که مشغول بت سازی و الگو سازی های کاذب برای جوونای این مملکت هستن تا دلت بخواد حضور فکر ی و فرهنگی داره که همه اینها هم متاثر از دورشدن از تعالیم دینی است
ثالثا جناب باغیرت که بویی از اسلام بردید!!! خیلی از این موارد که شما برشمردی ریشه اقتصادی نداره بلکه فرهنگی و خانوادگی داره که اونم متاثر از گم شدن همین فرهنگ حیا و حجاب هست که امثال این خانم که حالم از اسمش به هم میخوره چوب حراج بهش زدن
جامعه از دست امثال شما رنج میبره که به مثابه قوم بی اسراییل داثما مشغول بهونه گیری هستید میگن حجاب میگید ازادی !!میگن مقابله میگید تسامح و تساهل!!!میگن برخورد میگید مدارا !!! میگن جمع اوری ماهواره میگید نقض حریم خصوصی!!! میگند سینمای اسلامی میگید امل!!! میگند سنت میگید مدرنیته که نتایجش رو هم تحویل بگیرید!!! میگن .....
چهارم اینکه ادب مرد به از دولت اوست

الف جون سانسورررررررررررنکن (614419) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۸:۳۰
شما اول معيارتون رو مشخص كنيد. اگر بخواهند مشكلات اقتصادي رو مطرح كنند ميگيد سياهنمايي. اگر بخواهند انتقاد كنند ميگيد مخربه. اگر بگويند آزادي بيان ميگيد مصلحت نيست. معيار چيه؟

الف عزيز حذف نكن (615493) (moderator1)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۱:۴۲:۵۵
از کی تا حالا ویدیوی رسمی کنفرانس سزار 2012 در سایت یوتیوب شده زندگی خصوصی مردم ؟

شاید گلشیفته فراهانی ناموس نشریه لا فیگاروئه ؟؟

نکنه این مدتی که توی ایران با حجاب بازی میکرده باعث هتک حرمت فرهنگ غرب شده ؟ (614519) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۱۵:۰۸
آقا یوتیوب مگه فیلتر نیست؟ این برادران با غیرت با ناموس چرا فیلتر شکن استفاده می کنن؟ (615205) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۸:۵۱:۱۸
توی این مملکت هر خطایی در ملا عام نباشه گناه نیست.میدونن فلان اقای که برای خانم کنار خیابان بوق میزنه چه نیتی داره اون خطا نیست. یک خانم توی یک کشور نامسلمان به شیوه اونا زندگی کرده شده گناه... برادران خواهران عزیز دین خودتون دو دستی بچسبین و کار به کشور بیگانه و ادمهای اونجا نداشته باشین (615761) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۵۸:۱۹
1-به نظرمن این یک حق شخصی است و فرد آزاد است که نوع پوشش خود را انتخاب کند.
2- ولی در مورد قوانین کشورهای غربی مثل فرانسه در مورد نوع پوشش نیز این انتقاد را دارم که آها نیز آزادی فردی را نقض می کند. (613635) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۱۳:۲۷
عزیزم کسی که در جامعه مطرح هست نبیجه عملش خیلی مهم تر از کسی هست که در جامعه مطرح نیست
در صورت صحت این عکس ایشون بک کار غیر اخلاقی انجام داده (614109) (moderator22)
 
سسس
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۲۸:۳۶
آزادی یک امر شخصی است و نباید در جامعه تاثیر بگذارد
مثلا شما برو تو خونت لخت باش و مهمونی هم رفتی لخت باش
اما اینکه بیای عکست رو در جامعه منتشر کنی دیگه شخصی نیست (614124) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۱:۱۵:۱۲
چرا امثال من نمیتونن مثل تو روشن فکر باشن؟ واقعا چرا!!!!!!!!! (614247) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۴۷:۰۷
به نام حق

کسی با لخت شدن مشکلی نداره .

لخت شو ، ولی توی حریم خودت ، نیا توی حریم من. . .

به حریم من تجاوز نکن ، مگه این اصل دموکراسی نیست ؟ خب مگه لیبرال دموکراسی نمی گه دست شما آزاده به هر طرف حرکت کنه ، ولی آزادی دست شما رو صورت من محدود می کنه ! یعنی اگر قرار باشه دستت بخوره توی صورت من ، دیگه شما آزاد نیستی دستت رو به اون سمت پرتاب کنی !

ولی متاسفانه این مساله فقط در مورد مسائل مادی تفهیم شده .

خوشبختانه ایییییییییییییییینقدر توی مسائل جنسی در اسلام آزادی هست که نیازی به فرهنگ مادی نداریم .

امام رضا (ع) : لذتی بهتر از لخت شدن زن برای همسر نیست .

تا دلتون بخواد از این احادیث ما داریم ، که اینجای جای گفتنش نیست چون یه مکان عمومیه !

ولی اینکه این خانوم (البته انشاالله حداقل بعضی هاشو تکذیب کنه) که می دونه ایران روش زوم کرده اینطور عکسی بگیره (عکس مجله ، اگر از بقیه مسائل هم بشه گذشت) ورود به حریم خصوصی اکثریت مردم ایرانه )

اگر تجاوز خمینی شهر و پخش اون در جامعه اون اثرات مخرب رو داشت ، این قضیه هم از اون کمتر نیست .

سلام بر فاطمه زهرا
زنده اند مردان حق (614333) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۲:۱۰:۰۰
عکس توی یک سایت بوده،ولی شما مجبور نبودی نگاه کنی (618064) (moderator19)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۰۴:۳۴
روشنفکر خیلی دوست دارم عکس مادر گرام رو ببینم !!! (614421) (moderator22)
 
صدیقه
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۰:۵۶:۳۴
ادب هم گوهر گرانبهاییست که خیلیهامون فکر می کنیم داریم اما فقط باید صبر کنیم تا یک جمله از دهانمون خارج بشه...اون موقع است که می شه فهمید چقدر مودبیم
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد (614758) (moderator19)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۰:۵۳:۴۸
شما کنایه را متوجه نشدید ؟

شاید با این نوع ادبیات بعضی به خودشان بیایند (615386) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۱:۰۲:۳۳
دوستان لطفا این شوخیهای سخیف را با هم نکنن! (615400) (moderator1)
 
احسان
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۰۸:۵۷
با سلام

نوشته بسیار متعادل و دلنشینی بود که برخلاف انتظار من نشانه ای از تعصب بیجا و یا تحجر و حب و بغض در اون دیده نمیشد، واقعاً ممنون از نوع نگاهتون.
من به شخصه خودم معتقد به آزادی شخصی هستم و از دید من مرزهای این آزادی تا جائی هست که باعث مزاحمت مستقیم دیگران نشه. بنابراین حرکت مورد بحث حداقل از این لحاظ میتونه در محدوده آزادی های شخصی قرار بگیره، البته من جریحه دار شدن احساسات عمومی یا رواج ضدارزش ها رو به عنوان دلیلی برای نفی این کار نمی دونم، چرا که اولاً این اتفاق در یک فضای محدود مجازی حادث شده و اگر کسی خوشش نمی آد میتونه نگاه نکنه یا هر نظری داره بگه که اون هم به نظر من تا جائیکه بصورت مستقیم باعث آزار فیزیکی و روحی طرف مقابل نشه آزاد هست.
شاید دوستان بگن که ایشون به عنوان نماینده یک نسل یا یک مملکت نباید یک همچین کاری رو میکردن و باعث آبروریزی شدن که همونطور که در متن فوق اومده اصلاً اینطور نمیتونه باشه، ضمن اینکه من ندیدم در جایی که ایشون رسماً به این سمت نمایندگی منصوب شده باشه یا یک همچین چیزی رو قبول کرده باشه، تحلیل من به شخصه از قصد خانم فراهانی اینه که این کار اصلاً یک حرکت اجتماعی یا یک جنبش زنانه یا ... نبوده و یک حرکت کاملاً شخصی و تجاری یا در واقع کاری بوده، یعنی ایشون به عنوان یک هنرپیشه که میخواد در غرب زندگی کنه اینطور تصمیم گرفته و بیشتر از این که قصد رهبری یا نمادسازی داشته باشه حرکت شخصی بوده و اصلاً نیازی به این همه تائید و یا تحریم نداره...
در بعضی مباحث در تحریم حرکت از سمت بعضی دوستان دیدم که برخی اشاره کردند که اگر کسی از خانواده خودتون این کار رو میکرد آیا باز هم دفاع میکردین؟ باید بگم که نه، درسته من به شخصه خیلی دلگیر میشدم ولی مسلماً باز هم حق برخورد نامناسب نداشتم، چرا که خواهر یا هر عضو مونث خانواده من جزء متعلقات من نیست و نهایت اعتراضی که میتونم بکنم قطع رابطه است و نه بیشتر. در ضمن چون من از این حرکت خوشم نمی آد دلیل نداره خانم فراهانی این کار رو نکنه (البته اگر خودش به هر دلیلی تصمیم به انجامش گرفته) چرا که اگر مثلاً از نگاه من رنگ زرد جلف هست نمیتونم انتظار داشته باشم کسی از این رنگ استفاده نکنه ...
به هرحال به نظر من خیلی نباید این حرکت رو جدی گرفت ولی شاید بد نباشه یک تحلیل روانشناسی منصفانه درباره دلایل و محرکهای روحی که باعث این اتفاق شده انجام بشه ... مسلماً نتایج این مطالعه سوای بحث مادی یا نیاز به شهرت و معرفی شدن در سینمای غرب یک سری محدودیت های دیکته شده در جامعه ما و نقض آزادیهای شخصی حتی مشروع خواهد بود ... (613652) (moderator7)
 
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۵۷:۳۳
شما بهتر است برا ی خودتان درآمریکا نسخه بپیچید نه برای ملت مسلمان ایران. در آمریکا هر طور که دلتان میخواهد زندگی کنید میخواهید لخت باشید یا نباشید (614351) (moderator22)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۰۵:۴۳
دوست عزیز اسیر ادبیات روشنفکری نشو و به اصول مذهبت نگاه کن (614422) (moderator22)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۱:۰۲:۲۹
یک مثال اغراق آمیز

از نظر شخص من کشتن دیگران خیلی خوبه ، چون باعث میشه دیگران جاشون توی دنیا باز بشه و بقیه راحت تر زندگی بکنند و هزار تا دلیل میتونم براتون ردیف بکنم

شما هم احتمالا با بنده اختلاف نظر دارید، آیا من حق دارم شما را بکشم ؟ آیا هر نظر و رفتاری شخصیه ؟

پدر و مادی که اجازه نمیده بچه اش فیلم مستحجن ، صحنه دار ، ترسناک و یا پورن نگاه کنه ، علتش چی میتونه باشه ؟ یه اختلاف نظر ساده و حق کشی از طرف پدر و مادر مستبد و زورگو ؟ (615399) (moderator1)
 
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۵۸:۵۵
حرکت این فرد رو با اشد قوا تقبیح می کنم اما به آزاد منشی شما احترام می ذارم ، درود ! (615546) (moderator1)
 
بهشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۴:۵۵:۴۲
امثال شماها بهتره به فکر خودتان باشید
این جا ایران است وما علاوه بر ایرانی بودن ، مسلمان هم هستیم
هیچ کجا اسلام نگفته برید لخت بشوید چه خلوت وچه در ملاء عام ! مگر برای شوهر خودش !
معلومه که خیلی از آقایانی که در کشورهای بیگانه زندگی میکنند خانمهاشون این شکلی در جامعه غرب زندگی میکنند متاسفم برای شما که اسمتون را گذاشتید ایرانی .....؟؟!! (616458) (moderator1)
 
محمد سعید چاچ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۱۴:۰۶
فکر میکنم بهترین مثالش همان کسی باشه که توی کشتی فقط می خواست زیر پای خودش را سوراخ کند به عنوان اینکه این حریم شخصی من است و به کسی ربطی ندارد (613659) (moderator7)
 
Turkey
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۵۴:۳۷
مثال خوبی نیست استاد. مثال بهتر این است که اگر من به هر دلیلی وسط دریا خواستم به درون اب بپرم و بقیه راه تا ساحل را شنای کرال سینه و قورباغه شنا کنم٬ حتی وسط اقیانوس اطلس هم که باشد٬ حق این کار را دارم وو نهایتا برای خودم تصمیم می گیرم. اگر نتیجه تصمیم من بقیه افراد دور و ورم را متاثر نکند٬ در گرفتن ازادم. (614023) (moderator22)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۱:۰۸:۰۴
اگر یک نفر برای کل کل ، از روی دیوانگی ،بخاطر سن پایین (تاکید میکنم)، یا نجات دادن شما و ... به داخل آب پرید و مرد چی ؟ ظاهر عمل شما کاملا شخصی است ، اما نمی توانید منکر تاثیر آن روی دیگران باشید (615407) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۳:۵۷:۲۶
حق با شماست
شاهدان گر دلبری زینسان کنند
زاهدان را رخنه در ایمان کنند !
نه؟ اینمانت رو قوی کن که غرق نشی (614408) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۳:۰۰:۰۴
يعني الان همه زنهاي عالم در حال لخت شدن هستند چون يكي زير پاشو سوراخ كرده؟ (614554) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۲۸:۳۳
و البته همه مردهاي عالم هم چشم چران. چون يكي از اونا چشم چراني كرده (615510) (moderator1)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۳:۰۳:۱۸
فكر كردم از نويسنده هاي الف اين متن اومده بيرون آخرش كه ديدم زده وبلاگ زهرا اولش يكمي از الف نااميد شدم چون مشتري تازش بودم و دوست داشتم باورش كنم اما وبلاگ كجا سايت الف كجا اونم بحث بسيار حساسي مثل اين
كار را دست بچه دادنه (614555) (moderator22)
 
جباری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۱:۵۸:۰۳
اگر انتقادی به مقاله دارید ذکر کنید. اینگونه ادبیات و نشانه رفتن نویسنده به جای نوشته نشان از خالی بودن دستان شما از نقد و فکر است. (614834) (moderator19)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۳:۵۲:۳۸
دوست عزیز حرف کاملا اصولی شما وقتی قابل دفاع است که مخالفین هم بتوانند نظر خود را بدون سانسور بیان کنند. (614953) (moderator19)
 
بهارک2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۱۸:۳۱
متاسفانه وقتی گلشیفته فراهانی از ایران خارج شد عده ای در داخل برایش سوت و کف و هورا کشیدند و تشویقش هم کردند و پنداشتند که او به یکی از ستارگان سینمای جهان تبدیل خواهد شد ، و هالیوود راه را برایش باز خواهد کرد تا در پروژه های بزرگ سینمایی نقش آفرینی کند ؟! اما چه شد ؟؟ کارش به جایی رسیده که باید از فروش عکس های پرونو کسب درآمد کند و به جای بازی در نقش های بزرگ تبدیل به یک مدل دست چندم شود. گلشیفته فراهانی یادش رفته که با بازی در فیلم های افرادی چون حاتمی کیا و رسول ملاقلی پور معروف شد و گرنه چه کسی او را می شناخت ؟؟؟ یادش رفته استعداد بازیگریش در کجا رشد و نمو پیدا کرد و چه کسانی زمینه ی شهرت اولیه او را فراهم آوردند؟
اما نکته اینجاست که این خانم هرچه هست و هر کار می کند آنقدر مهم نیست که برایش تاسف بخوریم ! نه نماینده سینمای ایران است و نه سمبل هنر و فرهنگ ایرانی .... ایشون در یک کشور اروپایی هرکاری می کند به خودش مربوط است چون تنها کسی که از این اعمال ضربه می خورد خود اوست از اینجا رانده و از اونجا مانده شده است.
فقط متاسفم برای کسانی که فکر می کنند فرار از مشکلات درونی ایران ومهاجرت به سایر کشور و پشت پا زدن به اصول و ارزش های ایرانی نتیجه اش پیشرفت و بزرگی است . اگر پیشرفت در برهنگی و دریوزگی است ارزانی همان هایی که بهش افتخار می کنند . (613665) (moderator7)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۱۳:۲۹
عاقلان قوم میدونن که عرصه سینما، با توجه به تفاوت ارزشی موجود بین ما و غرب ، مثل عرصه علم یا تجارت نیست که بتوان برای بدست آوردن دست آوردی بدون هدف گذاری منطقی سر به ناکجا آباد گذاشت و بعد به مردمی که دارای اندوخته های غنی تمدنی هستن پشت کرد و بعد به اینجا نرسید . (613864) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۱۹:۱۳
توي وب برخي آقايون با اسم و رسم و عكس براي اين دخترخانم هورا مي كشن و به به چه چه ميگن...
مي خواستم بگم خاك برسر هيزشون كنن.
جدا خجالت هم خوب چيزيه.
(613668) (moderator7)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۲۳:۲۷
تو یه نمایشگاه اتومبیل رفتم ماشنم فروختم نمایشگاهی وقت ایرانچکهارا که بهم داده بود میخواستم بشمرم گفت زیرمیز بشمر گفتم چرا گفت شاید یک وقت دزدی بیرون کمین کرده باشه پولهارا دستت ببینه وبیرون ازت بدزده.بااینکه من مالک پولهای خودم بودم ولی اون را باید از چشم نامحرمان حفظ کرد. (613674) (moderator7)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۰۰:۴۶
خیلی برام جالب بود ، الماس وجود خود رو باید شناخت و به قول چارلی چاپلین در نامه ای که به دخترش نوشته هیچ چیز و هیچکس در این جهان نیست که شایسته آن باشد دختری ناخن پایش را به خاطر او عریان کند . (613969) (moderator22)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۱:۱۲:۵۴
حرف شما درست ... اما نامه چاپلین به دخترش کاملا ساختگی است و حاصل یک سوء تفاهم مطبوعاتی است ، در ستون یکی از نشریات ایرانی نگاشته شده و بعد به زبان های دیگر ترجمه شده

به لینک زیر مراجعه کنید :

http://www.chn.ir/news/?section=4&id=1654 (615419) (moderator1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۰۲:۴۷
نامه چارلی چاپلین به دخترش:
برهنگی ، بیماری عصر ماست ، و من پیرمردم و شاید که حرفهای خنده دار می زنم .
اما به گمان من ، تن عریان تو باید مال کسی باشد که روح عریانش را دوست می داری . (613971) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۱:۳۹
يعني كارمون به اونجا كشيده كه بايد براي اثبات گناه بودن برهنگي از چارلي چاپلين نقل قول بياريم؟ به اين فكر كنيم چرا كارمون به اينجا كشيده؟ (615516) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۰:۰۵
چه ربطی داشت؟ (613977) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۳۰:۳۶
حامی جنبش اجتماعی ضد دولتی ??????????????????????????
این همون جنبشی نیست که روز عاشورا اون کثافت کاری رو کردن/ این همون جنبشی نیست که هشت ماه دیکتاتوری کرد/ این همون جنبشی نیست که به بالاترین مقدسات این مردم توهین کرد/ این همون جنبشی نیست که جز دروغ چیزی نگفت. (613686) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۱:۱۷:۱۳
ربطی نداشت برادر علی. (615641) (moderator1)
 
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۳۰:۴۰
اینکه می گویید : " اگر برهنگی و دفاع ... حتی حیوانات..." کاملا بی اساسه چون انسان نه تنها " انتخاب" می کنه بلکه "هدفدار" انتخاب می کنه.
منتها موضوعی که باید درموردش بحث بشه اینه که آیا اصولا چنین روشی برای ارسال و انتشار یک ایده متناسب بوده یا نه؟ (613687) (moderator22)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۱:۱۴:۴۵
حیوان در انتخاب حیوان بودنش اختیاری از خود ندارد ، پس ایرادی به آن وارد نیست

اما وای به روزی که انسان ، حیوان بودن را انتخاب کند (615421) (moderator1)
 
حمید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۳۳:۴۰
شما نوشتید: "خوب بحمدالله سوژه ...."
یعنی واقعا باید خدا رو شاکر باشیم که چنین واقعه ای رخ داد؟ (613690) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۴۲:۳۱
اگر شما اين خبر رو منتشر نمي كرديد كسي مي فهميد ؟ (613701) (moderator7)
 
ولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۰۹:۳۵
لااقل کمتر می فهمیدن.اشاعه منکرخودش گناه است (613859) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۴۹:۰۸
به نام حق

نه کسی نمی فهمید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یا علی
زنده اند مردان حق (614336) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۲:۲۸
واقعا راست گفتي. من يكي كه اگه توي صفحه اول الف نبود به اين زودي خبردار نمي شدم (615517) (moderator1)
 
Taiwan
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۴۳:۰۰
اگر ایشون مالک بدنشه ، پس ما هم هستیم ، من هم میتونم بدنم را به هر کس که دوست دارم بزنم یا هر جا که دوست دارم بخوابم یا .... (613703) (moderator22)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۳:۵۸:۳۸
خیر چون مالک بدن دیگران نیستید. خانم فراهانی هم مالکی چشم های شما نیست. وادارتان نکرده بنشینید ده بار این فیلم را ببینید. این مسائل و مثال های شما 10000 سال است که مطرح و حل شده. (614958) (moderator19)
 
قادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۴۵:۱۵
بسمه تعالی
در عبارت نویسنده محترم روشنفکر حامل بار منفی است. متاسفانه از زمانی انقلاب اسلامی لطمه های جدی خورد که که عده ای توانستند بنام انقلابگیری روشنفکر را بکوبند. حال آنکه با ظهور روشنفکرانی مسلمانی مانند دکتر شریعتی زنان بی حجاب برای نشان دهند رویه عوض کرده و به سوی روشنفکران گرایش نشان می دهند، به حجاب رو آوردند. بنابراین باید مراقب بود که بی حجابی را به روشنفکری منتسب نکنیم . بلکه برعکس حجاب را به روشنفکری مرتبط بدانیم. چنانکه حتی در غرب، زنان روشنفکر و دانشمند غالباً پوشیده تر از زنانی هستند که به تن به مانکن بودن می دهند. (613705) (moderator7)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۴۸:۴۹
ميشه در يه جمله بگي چي ميخاي بگي؟ اين قسم خانمها ارزش اين چند كيلو بايتي كه من از شارژ اينترنتم كم شد براي خوندن اين مطلب را هم نداشت!!!!
ضمن اينكه با توجه به بعضي از واقعيت ها ايشون به زودي از صفحه حذف ميشند و به اصطلاح ميشند مهره سوخته، همونطور كه ديگران قبل از ايشان شدند، در مورد شخص ايشون به نظر من بازنده و خسران ديده اين جريان فقط خود ايشون هستند و گر نه جامعه زن ايراني با ديدن يه بازيگر لخت به سمت دست برداشتن از آرمانيهايش نمي رود (613715) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۵۷:۰۶
1-کار این خانم شرم آور و زشت بوده است
2 -کار شما زشت تر است چون مصداق نشر فحشا می باشد نه روشنگری
3- من از این ماجرا خبر نداشتم ولی الان خبر دارم و خیلی کنجکاو شدم بیشتر
در این مورد بدانم .آیا بند 2 را تائید نمکند ؟ (613736) (moderator22)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۱:۲۳:۱۴
مگه عکس برهنه اینجا منتشر شده که منجر به فحشا بشه؟ (615647) (moderator1)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۵۷:۴۴
بابا توروخدا ول کنید این حواشی رو. یک روز فرهادی، یک روز علایی، یک روز مطهری ، یک روز افروغ، فردا ...
...رسانه ها افکار عمومی را به کجا میبرند؟ (613738) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۰۰:۰۷
بانظر نویسنده متن به طور کلی موافقم ولی من می خوام توی پرانتز یک مطلبی را بگم اگر آقای صفار هرندی اجازه میداد این خانم به کشور برگرده سرنوشت این چنینی پیدا نمی کرد تند روی زیادی این چنین میشود (613740) (moderator19)
 
مهز یار مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۰۲:۰۸
و به نام عدالت

نویسنده عزیز در نوشته هایتان نکته ظریفی بود که نتوانستم از آن بگذرم و آن استفاده نابجای شما از اصطلاح روشنفکر بود.هرچند که این واژه در بین عوام به غربزدگان اختصاص یافته ، اما چه خوب می شد از شما حداقل به این معنی از این واژه استفاده نمی کردید (613748) (moderator19)
 
S.S
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۱۱:۵۸
1- به چراش کار نداشته باشید به علت بپردازید.

2- موسی یه دین خود عیسی به دین خود.

3- شما مواظب باش کلاه خودتو باد نبره.

4- شما هم اگه واسه خودت خیلی نگرانی سعی کن انقدر ایمان خودتو قوی کنی که اگه به یک لخت مادرزاد هم برخورد کردی .........شتر دیدی ............. ندیدی..............

4- هر کی رو تو قبر خودش میذارن

5- در آخر به جای گسترش این مطالب که خود باعث اشاعه ی شهوت در جامعه میشه پرهیز کن و به جاش راهکارهای مناسب بیار.

لطفاً نظرمو بذار تو سایت الف (613769) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۳۸:۴۶
"موسی به دین خود ایسی به دین خود"
این حرف شما در فضای شخصی هر فرد صادق هست ولی زندگی اجتماعی مربوط به تک تک مردم جامعه میشه (614005) (moderator22)
 
کم ایمان
Hungary
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۸:۲۳:۳۳
نه بابا جناب اس اس پس دزد و قاتل و مجرم را هم به حال خود ول کنیم تو قبر انها که نمیخوابیم طرف توی اتاقش که لخت نشده فیلم میخواد درست کنه نشان بده اگر دزد و قاتل را بخاطر ضربه به انسان دیگه مچازات میکنند ایشان را هم گذشته از اینکه حیثیت یک ملت را بخاطر اعتباری که بهش دادن به لجن کشانده به روحیه همان انسانهای کم ایمان و هدایتشان به بی ایمانی کمک میکنه اخر یکی نیست به این زنیکه بگه نمیشه یک اسم هنری خارجی برای خودت پیدا کنی که حداقل کسی که نمیشناستت نفهمه ایرانی هستی یا بودی بعد بری تو پلی بوی بازی کنی (614055) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۱۵:۳۶
آقا شما از خودت مطمئنی؟! اگه هستی یه دکتر برو (614113) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۱۷:۱۵
همه اینها که گفتی ترک امر به معروف و نهی از منکر هستند، خدا آن روز را نیاورد که امثال تو قدرت بگیرند (614114) (moderator22)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۱:۲۴:۵۲
چرا امر به معروف و نهی از منکر فقط در مورد حجاب زنها استفاده میشه؟؟ (615649) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۵۶:۱۶
به نام حق

در جواب دوست گلم

1- قل یا ایها الکافرون . . .

موسی به دین خود و عیسی به دین خود . ولی اشاعه فحشا مال دین منه ، و به دنیا و آخرتم مربوط میشه .

اون بالا نوشتم ،ولی دوباره می نویسم .
اینطور مسائل ، مثل قضیه گلشیفته ، پارتی های لو رفته از افراد معروف ، فیلم های مستهجن از بازیگر . . . با پخش شدن قضیه خمینی شهر برابری می کنه از نظراثر سوء بر ذهن جامعه .

2 - اتفاقا ما مواظبیم کلاه خودمون و باد نبره . من نمی تونم جواب دخترمو بدم که " بابا ، دوستام می گن گلشیفته خودش و لخت کرده ، چرا ؟ "

3 - امام علی : من سلام به زن جوان نمی کنم زیرا می ترسم طوری جواب دهد که .. .
یعنی من و تو از امام هم بالاتریم ؟

یا پیامبر : پشت سر ببر درنده راه برید ، اما پشت سر زن جوان راه نرید .

و یا موسی (ع) در قضیه دو دختر که سر چاه بودند و به اونها گفت من جلو می رم و شما از پشت سر بهم بگید کدوم سمت برم .

4- کی می گه هر کیو می زارند توی قبر خودش ؟ همین الان هم خیلی ها توی قبر من خوابیدند . نخوابیدند ؟ یه کم فکر کن متوجه میشی .

5 - راهکار مناسبش توسل به فاطمه زهرا (س) (614346) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۳:۰۵:۳۱
این چه حرفی که شما نوشتی موسی بدین خود عیسی بدین خود شما یا مسلمان نیستی ویا اگر مسلمانی باید امربمعروف ونهی از منکر را بفهمی امام حسین(ع) بخاطر اجرای امربمعروف ونهی از منکر شهید شدند (614362) (moderator22)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۱۳:۳۲
1 دوست عزیز به نظرم معنی چرا با علت یکسانه
2 پس وظیفه اجتماعی افراد در مقابل یکدیگر چی میشه با تفکر شما که ریشه امر به معروف ونهی از منکر وخیلی از مسولیتهای اجتماعی زده میشه
3 حوزه خصوصی افراد تا جایی قابل اعتنا ست که به حریم اجتماعی لطمه ای نزنه و الا حق با جمع است نه فرد
4 دوست عزیز دباره اشاعه فحشا هم باید گفت شما واسه خودت نگران باش انقدر ایمانتو قوی کن که اگر یک لخت مادرزاد هم دیدی .........شتر دیدی ......ندیدی....... (614431) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۰:۱۳:۵۰
آقای عزیز متن نوشته خودرا یک بار مرور کن ببین اصلا چه نوشتی مخالفی یاموافق (618984) (moderator19)
 
امین اله منتظری
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۱:۲۷:۲۰
با سلام خمت نگا رنده مطلب فوق مطالب شما درست است اما جایش اینجا نیست مملکت اسلامی، قوانین اسلامی ،مردم مسلمان ، که ایجوری نمیشو ند درست است که هنوز تا اسلام واقعی فا صله داریم ، اما در هر جای دنیا بروی قوانین آن کشور لازم الجراست . و در کشور ما هم حدود حجاب تعریف شده است ،و اگر کسی رعایت نکند بر اساس قانون مرتکب جرم شده است و دستگاههای ذیربط میتوانند با او بر خورد کنند ، افراد یکه با حالت زننده در انظار عمومی حاضر میشوند موجب مفسده میشوند . لذا باید افراد سر شناس الگو باشند نه اینکه خود مروج بی بند و باری . متشکرم (614509) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۱:۴۷
اگر گلشیفته فراهانی به هیچ دینی یا خدایی اعتقاد نداشته باشد حتی به معاد هم بی اعتقاد باشد با هم گناهی واشتباهی مرتکب شده است؟ (615097) (moderator1)
 
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۵۴:۱۹
به نظر من کسی که بخاطر پول برهنه شود کثیف ترین کار را انجام داده چون هرکسی بدون هنر هم می تواند این کار را انجام دهد.

این خانم با این حرکتش ارزری اش را هم ضایع کرد (613833) (moderator22)
 
France
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۵۸:۵۷
من حس میکنم جامعه ما به تحمل و مدارا در همه زمینه ها نیاز دارد.
همه چیز را ببینید گفتگو کنید نقد کنید و از ان عبور کنید و همدیگر را تحمل کنید.
ما جامعه ای شده ایم با افراد بسیار مختلف در اعتقادات و باید این واقعیت را بپذیریم و همدیگر را همانطور که هستیم قبول کنیم. (613842) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۰۰:۲۶
بسیاری از وب سایت ها این اتفاق را مایه آبروریزی و سرافکندگی ایرانی ها دانسته اند. اما امثال من این خانم را از همان سه سال پیش دیگر نمایده و فعال فرهنگی ایرانی نمی دانیم. لذا از این اتفاق نه شوکه می شویم و نه برایمان اهمیتی دارد. (613846) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۲۳:۰۹
هم ايشون مسئولند و هم آنهائيكه ايشون و امثال ايشون را به سمت خارج نظام هل دادند (613873) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۲۳:۵۳
هم در غرب و هم در کشور ما حد و حدودی برای پوشش در اماکن عمومی تعیین شده که شهروندان لازم است آن را رعایت کنند. اما در غرب هر کس می تواند فیلم بدون پوشش خود را منتشر کند و جرمی هم بر او وارد نیست ولی هر هنرمندی تصویر برهنه خود را منتشر کند (حتی در غرب) بخش عمده طرفداران خود را از دست خواهد داد و منفور خواهد شد. ایشان اکنون یک هنرپیشه غربی محسوب می شوند و قانونا حق دارند چنین کاری بکنند اما هنوز جای سوال است که چرا باید کسی کاری کند که نفرت عمومی را برای خود بخرد.
وقایعی مانند اختلاص هم بهانه خوبی شده برای کسانی که تا افتضاحی پیش می آید (مثل همین قضیه یا قضیه نصرتی و شیث) برای ماسمالیزاسون از آن استفاده کنند. (613875) (moderator22)
 
شایان
France
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۲۵:۱۹
بابا شما نفستون از جای گرمدرمیاد نشستین درباره این کار احمقانه این دختره نظر می دین.
اگه اینجا توی فرانسه بودین و میدیدن بحران اقتصادی چقدر به قشر کم درآمد فشار میاره شاید شما هم بخاطر پول تومبون تونو درمیاوردین!! (613876) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۲۸:۴۳
پس همه هم فیلم رو دیدن هم عکس رو . به به دستتون درد نکنه با این مسلمون بودنتون (613879) (moderator22)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۱:۳۱:۲۳
مگه همه ادعای مسلمونی کردن؟ حتی اگر باشن هم با دیدن عکسش منافاتی نداره. جهت اطلاع بوده نه جهت لذت.(لذتی هم نداشت.) (615655) (moderator1)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۵۳:۲۲
چیزی که از دید همه مغفول مانده است
1- بسیاری از کاربران ارزشی هم در اینترنت این فیلم و عکس را دیده اند، این دیدنها باعث عادی شدن و کاعش قبح این مسایل می شود این موضوع دارد به شدت رواج می یابد
2- واکنش منفی عمومی نسبت به این کار ایشان بسیار کم است بخصوص در فضای نت و این نشان از تغییر در تفکر و عادی شدن این مسایل را می دهد (613906) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۵۳:۳۷
لخت می کنم پس روشنفکرم. به خاطر همین حمام بهترین جا برای فکر کردنه نیست؟ (613907) (moderator22)
 
علی
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۰۲:۱۰
دوستان به ۲ دلیل این عکس و فیلم فتوشاپ شناخته شد
۱ .تنها کسی که در فیلم لخت میشود خانم گلشیفته است
۲.تنها کسی که در حین حرف زدن در فیلم نه صورت و نه لبهایش حتی تکان نمیخورد خانم گلشیفته است

مادر گلشیفته فراهانی: دختر من اهل برهنگی و این مسائل نیست
عکس جنجالی گلشیفته فراهانی در مجله مادام لافیگارو یکبار دیگر سبب شد تا نام او در رسانه های کشور بر سر زبان ها بیفتد و این مساله واکنش فهیمه رحیمیان،مادر وی را به همراه داشت.

به گزارش اوج نیوز، رحیمیان در این باره اظهار داشت: در حال حاضر دخترم در هند به سر می برد و حالی مطلوب دارد وبنده که مادر او هستم به شما می گویم یقین بدانید دختر من اهل برهنگی و این مسائل نیست.

وی ادامه داد: در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی است همه چیز امکان پذیر است و مطمئن باشید این عکس فتوشاپ بوده وبه هیچ عنوان نمی تواند عکس واقعی او باشد.

رحیمیان افزود: اگر من گلشیفته را بزرگ کرده ام بهتر از هرکس به این امر واقف هستم که دخترم اهل این چنین خودنمایی ها و خودفروختگی ها نیست وبه شما با قاطعیت می گویم این عکس واقعی و متعلق به دختر من نیست.

همچنین بهزاد فرهانی پدر گلشیفته در این باره گفت: نمی دانم کسانی که مدتی است در پی دامن زدن به این موضوع هستند اصلا از خود سوال کرده اند که چرا دختر من باید دست به چنین کاری بزند؟ یک آدم مریض عکسی را در داخل اینترنت قرار داده است وجملاتی را به در زیر آن نوشته وفکر کرده است مردم هم به راحتی آن را پذیرفته اند. حقیقت این است که گلشیفته در هیچ شبکه اجتماعی عضویت ندارد، پس نمی تواند چنین حرفهایی را زده باشد.

وی افزود: من پدر گلشیفته فراهانی اعلام می کنم این عکس هرگز متعلق به دختر من نیست و این عمل زشت یک فتوشاپ است. دخترم اهل این مسائل وبازی ها نیست. (613913) (moderator22)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۷:۵۷:۴۴
ا-علی آقا! فتوشاپ برنامه ویرایش عکس است و نه فیلم!
2-اگر پیگیر اخبارش بودی، متوجه می شدی که خودش هم این کار شرم آورش را تایید کرده است.
3-آن مجله بسیار معتبرتر از آن است که تصاویر فتوشاپی منتشر کند، زیرا که با شکایت طرف مجبور به پرداخت غرامت سنگین خواهد شد. (614621) (moderator19)
 
REZA
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۹:۴۲
آن مجله عکس را از سایت رسمی خودش برداشته است . پس چی ....
ودر ضمن بک فیلم برگرفته ار چند عکس است ....
یاد گرفتی ...... (615104) (moderator1)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۱۲:۴۶
بی گمان کسانی که خدا و پيامبر او را آزار می‌رسانند ، خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت کرده و برآنان عذابی خفت‌آور آماده ساخته است .سوره أحزاب آيه57

کار ایشون بسیار قبیح و زشت و غیر اخلاقی بود ... مصداق بارز بی حیایی بود.
انسانی هم که حیا نداشته باشد دین ندارد.

http://moflehon.blogfa.com/ (613926) (moderator22)
 
مسعود مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۱۶:۵۹
خواهشمند است نسبت به این خانم به شکل یک خانم ایرانی که ارزش‌های ایرانی را پاس خواهد داشت فکر و نظر ندهید. ایشان الان دیگر همه چیز را زیر پا گذاشته است. الان ایشان یک خانم فرانسوی است بدون گذشته و فرهنگ ایرانی و حتی بگو اسلامیش! اسم و فامیل را کنار بگذارید. سوابق بازی در فیلم‌های ایرانی را هم کنار بگذارید. ایشان در فرانسه یکی دو تا فیلم بازی کرده و در آنجا هم همان‌ها فقط برایش تبدیل به سابقه شده است. متاسفانه از سوابق خودش در ایران به عنوان نیروی منفی و کمکی برای زودتر پذیرفته شدن در جامعۀ خودش دارد استفاده می‌کند. قضیه اصلا سیاسی نیست. قضیه حتی فرهنگی هم نیست. این یک جور سوء استفاده از فضای سیاسی ایران است که با نقشه فرانسوی‌ها دارد اجرا می‌شود تا ارزش‌های ما ضعیف شود. به هر مقدار که ما سر این موضوع جبهه بگیریم و حرف بزنیم به همان نسبت کمک کرده‌ایم که ایشان از نردبان اهمیتی جریان سازان آن دیار بالا برود. هر چه ایشان فرانسوی‌تر بشود، در فرانسه پذیرفتنی‌تر است. قول می‌دهم به سینمای آمریکا هم راه پیدا می کند. مهم این است که ایشان کار پیدا کند و نقش‌های بیشتری بهش پیشنهاد بشود که خواهد شد.
یادتان باشد، برای این که در جاهای این جوری قبول بشوید باید نشان بدهید که هیچی ندارید. برای مدل شدن، برای روزنامه نگار شدن، برای هنرپیشه شدن و شدن‌های دیگری که خیلی توش پول و شهرت هست، باید عملاً نشان بدهید که از تمام ارزش‌های قبلی فارغید و آماده جان فشانی در نظام جدید هستید. (613933) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۲۸:۱۴
الانه که یه سری شروع کنن در حمایت از این حرکت عکسهای برهنه خودشون رو منتشر کردن حالا اینجور حرکتها نشانه حمایته یا جو گیر شدن بماند ولی کلا گرایش عجب و غریب ماها برای دمیدن بر این آتش باید از نگاه روانکاوانه مورد بررسی قراره بگیره چون صورت نرمالی نداره (613937) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۱۲:۵۴
دوست من هر قدر که یک رفتاری با هنجارهای اون جامعه بیشتردر تعارض باشد به همان نسبت عکس العمل هم شدید خواهد بود واتفاقا این امری طبیعیست و اگر غیر از این بود باید از دیدگاه به قول شما روانکاوانه مورد بررسی قرار میگرفت (615202) (moderator1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۴۲:۰۶
این نوع حرکات هیچ فرقی با رفتارهای متحجرانه تندروها ندارد.می گویند دفاع بد وغلط از یک موضوع باعث لطمه زدن به آن می شود.حالا باید گفت حمله بد به یک موضوع(مثلاَ حجاب اجباری) باعث تقویت آن خواهد شد (613945) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۴۲:۵۳
دوستان به یه نکته توجه داشته باشین و اونم اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا، «حرکت منافی عفت عمومی» (indecent exposure) یه حرکت غیر قانونیه. از آمریکا گرفته تا اروپا، از هند گرفته تا کانادا و... و براش جریمه نقدی تا بیش از 500 دلار در نظر می گیرن. البته این قانون نسبیه، به این معنا که وقتی یه فرد حرکتی منافی عفت عمومی در یه جامعه انجام میده، هنجارهای همون جامعه هست که مجازات و یا مقصر بودن یا نبودن اون رو مشخص می کنه. مثلاً همون طور که می دونین در بعضی از کشورهای اروپایی، خانم ها می تونن با سینه های باز در خیابان راه برن و این کار حرکتی منافی عفت عمومی محسوب نمیشه ولی در بعضی ایالت های آمریکا، این کار کاملاً غیر قانونیه. شاید دلیلش این باشه که عموماً آمریکایی ها مذهبی تر از اروپایی ها هستن. (613949) (moderator22)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۱:۳۸:۵۸
البته چیزی که در فضای مجازی و نه در عرصه عمومی جامعه اتفاق میفته قوانین جداگانه دارند. (615660) (moderator1)
 
فیسبوک گلشیفته فراهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۴۸:۴۹
این ویدئو حرکتی نمادین برای رفع و دفع تابوهای رایج است که درجوامع گوناگون وجود دارد وهدف آن نه برهنگی است و نه سکس .. بلکه افراد حاضر در ویدئو با حرکات و گفتار خود به نوعی خود را فراتر از تابوها نشان میدهند و منظور ومقصودشان این است که روح و جسم توأمان باید آزاد گردد . و تا فرد نسبت به جسم خود اختیار و تصاحبی نداشته باشد در روح خود هم امکان تصاحب نداشته و آزادی به معنی واقعی شکل نمیگیرد . این گفتارترجمه ای کلی ست از آنچه که توسط حاضران دراین ویدئوگفته شده است. (613953) (moderator22)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۸:۰۱:۴۷
عجب مغلطه ی! پس من هم آزادم به جسم خودم جنس خوب تزریق کنم تا ثابت کنم بر جسم و روح خود تصاحب دارم!! (614623) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۹:۳۷
داچ آزادي داچ. برو ثابت كن داچ (615521) (moderator1)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۷:۳۹:۳۲
حالم به هم خورد از این روشنفکر بازی ها
راستی خیلی دوست دارم ازادی واقعی خواهر ومادر گرام رو ببینم !! (615175) (moderator1)
 
آرین
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۵۱:۳۴
گفتید:
"یکی از ایراداتی که معمولا غربی ها روی قضیه سختگیری حجاب در ایران میگیرن همینه که خوب فرد باید در انتخاب پوشش آزاد باشه و حجاب یه مسئله شخصی هستش، حال آنکه به طور مثال در فرانسه قانون تصویب میشه که طرف با برقع نمیتونه بره مدرسه ".

مگر تمامی کسانی که حجاب اجباری را درست نمی دانند فرانسوی هستند؟ اصلا حال که از کشورهای دیگر مثال می زنید، مگر همه دنیا این دو کشور هستند؟

مگر همه کسانی که به حجاب اجباری ایراد می گیرند، موافق قانون فرانسه در منع پوشیدن برقع هستند؟

این چه روش جدیدی است؟ حال که برای توجیه حجاب اجباری دلیلی شرعی ندارید، با آوردن نام فرانسه می خواهید فقط یک چیز برای گفتن داشته باشید.
___________________________________________________________
در ضمن. حجاب اجباری "هیچ" گونه پشتوانه اسلامی ندارد؛ نه قرآن، نه سنت، نه حکومت های نبوی و علوی و نه سیره امامان. این هم که "حجاب اجباری جزو آن دسته از امر به معروف و نهی از منکری هست که باید در دستان دولت باشد" دلیل اسلامی نیست، بلکه من در آوردی است. در امر به معروف و نهی از منکر "زور"ی در کار نیست، خواه دولت پیاده کننده آن باشد خواه دیگری. (613957) (moderator22)
 
ali
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۵۲:۳۵
بیاییم گناه نکنیم هم اکنون زلزله ای شدید مشهدرالرزاند.... (613960) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۷:۰۹:۵۳
انسان در هنگام بلایا به فکر گناه می افتد .و انهم لخت شدن است که زلزله می اورد ! (615717) (moderator22)
 
rezza
Latvia
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۲:۳۵
اين عاقبت اينه كه بخواهي مردم رو به زور به ببريد
مسلماني ‍ژنتيكي نيست
وقتي اونهاييكه الان منتقد اين موضوع هستند خودشون دروغ ميگن
دروغ مصلحتي رو مجاز ميدونند
فقر و ايجاد ميكنند و..... هزاران نا مسلماني ديگه حالا از اين موضوع هم انتقاد ميكنند
قربون حافظ برم
زاهدان كاين جلوه در محراب و منبر ميكنند
چون به خلوت ميروند اختلاسها ميكنند (613981) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۱۸:۱۵
حالا شما کافری یا مسلمون ؟ضمن اینکه هر امرزشتی باید در جای خودش مورد مذمت قرارگیرد واینها هیچ منافاتی ندارد شما هم دست ازمغلطه بردار (615207) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۵:۲۳
فارسی را پاس بداریم...

زهرا اچ بی
بک گروند من مذهبیه
پارادوکسیال (613985) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۶:۴۵
من کاملا با کار ايشون موافقم. بدن مال خودشه دوست داره هر کار خواست باهاش بکنه. تو نگاه نکن. وکيل مدافع مردم که نيستي؟ (613986) (moderator22)
 
ساسان
United States
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۲:۲۹:۵۹
این چه حرفیه که بدن مال خودشه تو نگاه نکن؟
یکم فکر کن (614863) (moderator19)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۲۲:۱۰
شما چرا از ایشون دفاع میکنی مگر وکیل مدافعش هستید؟
با این همه استدلال و نظرات درمذمت این عمل که کمترین انطباقی با اموزه های دینی و فرهنگی ما ندارد اصرار شما بر این فرضیه غلط رنگ لجبازی دارد نه منطقی
ادم خواب رو میشه بیدار کرداما خواب زده رو خیر (615210) (moderator1)
 
علیرضا پژوه
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۶:۴۹
البته با موافقت نسبی با گفته های زهرا خانم ( البته اگر به التقاط متهمم نکنید ! ) لازم است بگوییم قانون منع حجاب در کشورهای غربی بر اساس گفته های قانونگذاران آن کشورها برای حمایت از زنان مسلمانی است که از ترس خانواده و بزرگتر های فامیل ، امکان همرنگ شدن با جامعه غربی ندارند و در واقع نوعی حمایت از آنان در برابر خشونت خانوادگی است . (613987) (moderator22)
 
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۷:۰۴
اینکه گل شیفته لخت شده یا نه برای من که میخواهم گوشت کیلویی بیست هزار تومان بخرم تاثیر ندارد برای من که میخواهم فرزندم را زود تر به جرگه متاهلین در بیاورم و برای اینکه دستم تنگ است فرقی ندارد برای من که میخواهم امنیت داشته باشم و بدون هتاکی و با احترام زندگی کنم فرقی ندارد گل شیفته کاری کرد که خودش خواست من میخواهم راحت و بدون دغذدغه زندگی کنم من میخواهم برای فرزندم زندگی تشکیل بدهم بنا به فرموده حضرت محمد نمیتوانم (613988) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۴۰:۱۷
این قدر مسائل رو بزرگ نکنید و از افراد تابو نسازید . مگه گلشیفته کی هست و چه اهمیتی در زندگی ما دارد رها کنید ااگر من هزارتا یادداشت بدم و ازدردهای قشری از مردم حرف بزنم به خدا اگر کسی اعتنا کند اما این یادداشت ها چه زود پرداخته می شود (614007) (moderator22)
 
دلسوز
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۸:۳۱:۲۵
یکی به ما بگه تو بهشت خداوند زنان مقنعه دارند چادر دارند لچگ دارند یا مانند آدم و حوا لختند بدون آنکه از عریان بودن خود خجالت بکشند یا متعرض یکدیگر شوند. منظور من این نیست که در زمین هم ما باید لخت باشیم ولی فرق بهشت با زمین این است که امنیت آنجا در دست خداوند است و بی امنیتی در جهان بدست بنده هایش. مسئله عریانی هم مسئله امنیت زنان است و الا قبیله هایی در آفریقا و آمازون و گینه هستند که لخت و پتی هستند و هزاران سال است که لخت و پتی بوده اند و بگفته تمام دانشمندان انسان هایی هستند که به خودشان و به طبیعت اطرافشان کمال احترام را دارند. وقتی پسر ده ساله ای در کرج به آن وضع فحیع و تجاوز وحشیانه بقتل میرسد بخاطر این بوده که حجابش درست نبوده؟ آیا حجاب زنان کرج بد بو ده که آن مرد جنایتکار چنان جنایت هولناکی کرده؟ نه این بخاطر آن است که امنیت آن کودک بعهده جامعه اسلامی بوده که از عهده آن بر نیامده است. امنیت زنان ایران هم با حجاب تنها تامین نمیشود بلکه با قانونی که پشتوانه احرایی دارد صورت پذیر است. (614064) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۲:۴۹:۱۶
کجای قرآن و احادیث داریم در بهشت انسانها عریان هستند، بفرمایید. آیات
کهف 30و31
دخان 53
انسان 21 و....
را مطالعه کنید (جنس لباس بهشتیان) بعد برای بهشت خدا حکم دهید. کارمان به کجا رسیده که دیگر برای توجیه درستی یک نادرست از همه جا و همه چیز مغلطه می کنیم. کاش همه کمی از خدا میترسیدیم و حداقل از قران استدلال نمیکردیم. (614880) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۱۴:۳۸
از اول هم حل منو بهم میزد با اون طرز حرف زدنش در فیلمها (614111) (moderator22)
 
delsorkh
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۵۱:۳۸
اشاعه ی فحشا نکنیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد. این ها همه اش اشاعه ی فحشاست. دیدن فیلم گلشیفته و یا عکس اش و یا .... دقیقا همان حکم دیدن فیلم پورنو را دارد نفس + شیطان کارهایمان را خوشگل جلوه داده است.
اون ور معلوم نیست به او چقدر پول داده اند تا چنین کاری بکند تا من و شما به بهانه ی وا اسلاما حد اقل یک بار هم که شده فیلمش راببینیم مواظب باشید نبینید این فیلم و عکس را مواظب باشید شیطان بد جوری در کمین ایمانتمون هست به والله دیدنش از دیدن فیلم پورنو هم بد تر است...
حواستان باشد به هیـــــــــــــــــــــــچ وجه عکس و فیلم او را نبینید و اگر دیدید توبه کنید که نفسمون این کار رو در نظرمون زیبا جلوه داده.

پس هیِـــــــــــــــــــــــچ کس نباید این فیلم را و عکس را ببیند خیلی خطرناکه برای ایمانمون خیلییییییییییییییییییییی
امام حسینی نبینید. از همه تون هم میخوام این قضیه رو تمومش کنید و همدیگه رو تشویق نگنید هی که لطفا ببینید و ... این کار رو نکن. (614166) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۵۳:۲۷
اگر در فیلم دقت کنید. همه در این فیلم حرف زدند به غیر از گلشیفته. پس می تونه غیر واقعی باشه. و سر و تن رو بهم چسبونده باشن. لطفا بدون مطالعه با ابروی مردم بازی نکنید. تا مطمئن نشده اید. موفق باشید (614167) (moderator22)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۸:۰۵:۲۶
عزیزم خودش هم این بی آبرویش را تایید کرده، پس شما نگران اون نباش. (614624) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۲۷:۱۳
1- از نظر من اين كار ايشان در شان يك خانم با فرهنگ اصيل ايراني(ولو بدون اعتقاد به مباني ديني) نيست كه پدر و مادر ايشان بايد بار سنگين آن را با تكذيب به دوش بكشند.

2- اميدوارم اين عمل ايشان (با هر انگيزه اي كه انجام شده باشد) جاي بحث علمي و منطقي مسئله حجاب را در جامعه (نه تنها از منظر ديني) باز كند. منظور بحث هائي است كه به موضوع بعنوان يك واقعيت جامعه نگاه شده و بدون تاييد و تكذيب هاي آماده ريشه يابي و اصلاح شود.

3- بعنوان شروع اينجانب با اعتقاد كامل به احكام ديني و من جمله حجاب در اين مورد كه آيا حكومت حق دارد حجاب را (باتمام نكاتي كه در تنوع جحاب داريم) اجبار نمايد ترديد دارم و علاقه مندم موضوع از جهات مختلف علمي و جامعه شناسانه و خصوصا فقهي(توسط اهل آن) بررسي شود.

4- شاهد سئوال فوق آن است كه ما حدود سي سال است كه موضوع جحاب را داريم و همه ساله بخش هائي از نظام بخش هاي ديگر را متهم به كم كاري در اين مورد ميكنند و بالاخره همواره اين بحث ار مباحث مفتوحه در سطوح بالاي حكومت است كه ظاهرا تمامي هم ندارد. شايد پاسخ مسئله را بتوان در ريشه آن (اجبار حكومتي) يافت؟

5- ....و اين ماجرا ادامه دارد (614198) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۲۷:۴۳
به نظر بنده اينكه يك نفر سقوط كند اصلا موضوع جالبي نيست دوست داشتم اين امكان به وجود ميآمد كه به هر نحو ممكن از سقوط بيشتر اين خانم در ورطه تباهي جلوگيري كنيم و سعي كنيم ايشان را به مسير درست در زندگي برگردانيم يادمان نرود كه همه ما ممكن است در لغزشگاه ها پايمان بلغزد و در مسير نادرست گام برداريم چاره آن نيست كه فرد سقوط كرده را به سقوط بيشتر تشويق كنيم يا بي تفاوت باشيم به نظر بنده پدر و مادر خانم فراهاني به جاي تكذيب عمل ناصواب دخترشان و فتوشاپ خواندن تصوير ايشان بايستي به اين فكر كنند كه چگونه دخترشان را از ادامه راه ناصوابي كه در پيش گرفته باز دارند (البته لزوما نبايستي ايشان را وادار كنند به ايران برگردد) انشاالله ساير مردم آزاده دنيا نيز به خانم فراهاني كمك كنند كه ايشان به مسير صحيح باز گردند. (614199) (moderator22)
 
عبدالصمد
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۲۸:۱۷
با تشکر بهتر بود ؛ اگه بحثی هم می شد راجع به اینکه ضرورت انتشار این گونه اخبار چیست آیا از نظر شرعی این گونه کارها لازم است یا خدای نکرده جزو همان مسائلی است که احکام دین مبین آن را نهی کرده است؟ (614201) (moderator22)
 
مرتضی اشرفی
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۳۰:۴۹
مقایسه جوامع مذهبی با حجاب اجباری و جوامعی که نقاب را منع می کنند قیاسی مع الفارق است. خودتان را گول نزنید. راه فهم تفاوتش هم اینست که اگر در فرانسه یک دختر عکسهای نقابدار خود را در کنار عکسهای دیگر خود در اینترنت بگذارد کسی نمی گوید که چرا این عکس نقابدار نشان داده ای؟ چون در آنجا مسئله این نیست که چرا نقاب زده ای. مسئله اینست که درمحیط عمومی باید شناخته شوی تا دزدها و تروریستها و... نتوانند در پشت این نقابها پنهان شوند و گرنه هزاران عکس و فیلم با نقاب که دزد نمی تواند پشت آن پنهان شود داشته باش و به دوستانت هدیه کن. اما در ایران صرف بی حجابی مسئله است. و اگر یکذره اهل انصاف باشید این دو را با هم مقایسه نمی کنید. (614205) (moderator22)
 
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۳۷:۵۲
گراند مذهبی، پارادکسیکال ، وجه بیزینسی، دمونایز کردن ، با عرض پوزش بنده اینا رو نمیفهمم!!!!!! (هرچند در یک رشته خاص فوق لیسانس دارم) بهتر بود کمی عمومی تر می نوشتین.


نمیتونم بگم با تمامی حرفاتون موافقم، اما به نظرم توی این دو روز این متن، نقد خوبی بود (614219) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۱:۵۱:۳۵
انتشار چنین خبرهایی چه راست باشه چه دروغ مصداق اشاعه فحشاء است که قرآن کریم فرموده: إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ سوره نور
لطفا همه تصمیم بگیریم شخصا تقوی داشته باشیم! (614279) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۰۰:۵۷
ببین پسر خوب اون هر کاری کرده به آزارش به کسی نرسیده حکمش هم معلومه .
آمـــــــــّــا، اما داره . چرا ما وقتی یکی 1 درصد بیت المال را بالا میکشه مینویسیم خ - ن وقتی یکی تجاوز به عنف میکنه نه عکسی نه اسمی میگوییم شخصی در ایالت دوکوز آباد ولی وقتی این دختره که ننه آقاش همسایمون هستند یه کاری کرد تمام نشریات چاپی و الکترونیکی به آن اشاره میکنند و نمیگیم این پیرمرد چقدر تو این مملکت زحمت کشیده که حالا این جور آبرویش رو باید ببریم. کمی به خودتون بیایید و بدانید دنیا صحنۀ امتحان الهی است و این یکی آی سخت بود. (614288) (moderator22)
 
صدیقه
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۸:۴۷
پس موافقید که عریان شدن این خانم باعث ریخته شدن آبروی پدر و مادرش شده؟!! (614769) (moderator19)
 
بی خبر
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۰۵:۲۸
این خانومی که امروز شده سوژه خوب بد خنده و... ما یه روزی توی این مملکت الگوی دخترای جوونی بود که آرزشون ورود به دنیای سینما بود وانصافاً بازی های خوبی هم ازش می دیدیم اما این هم وطن ما در واقع سخت ترین وسنگین ترین شیوه رو برای انتقال پیامش انتخاب کرد بنظر من توی برهه ایی که همه آگاهی وعلم لازم روبه خیلی از مسائل دارن این اقدام نتیجش فقط دیدن ودیدن است ... (614296) (moderator22)
 
ساسان
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۱۰:۲۶
اگر برهنگی روشنفکری است، پس حیوانات از همه ما روشنفکر تر هستند (614303) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۲۴:۰۶
بابا این بنده خدا می خواهد خود را مطرح کند این کارها را می کند
چکارش دارید (614317) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۱۱:۱۵
خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج
خشت کج یا اقدام غلط را انهایی انجام دادند که بعد از ایفای نقش کوتاه این خانم در یک فیلم آمریکایی ، به قصد هدایت تحت فشار قرار دادند و باعث خروج او از کشور شدند . گناه این خانم کمتر از اقدام انان است . (614427) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۲۹:۳۲
اره بابا اصلا ایشون رو حکومت رسما فرستاد رفت راضی شدی؟
خواهشا به همه چیز سیاسی نگاه نکنید و اینقدرسیاست زده نباشید (615219) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۱۹:۴۸
استدلال بعضی از دوستان کاملا به صورت جبه گیرانه ای بود و من براشون متأسم؛ آیا همین افراد حاضرن خودشون با همچین وضعی در یه جمع عمومی حاضر بشن اصلا اینجا بحث دین ومذهب وحجاب نیست هر انسانی با هر دین ومذهبی ودر هر کشوری باید به عفاف پایبند باشه ما همگی درکمون از حجاب بوشش اما این یه اشتباه که باید از اون دست بکشیم؛ما هر روزی که میخوایم به مدرنیته شدن نزدیک بشیم از انسان بودنم دورتر میشیم و این مایه تاسفه !خدا عاقبت همه رو بخیر کنه (614442) (moderator22)
 
قناسه چی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۲۳:۵۵
رفتارهای اینچنینی ریشه در تفکری اومانیستی غرب دارد که در ان محوریت با فرداست نه با خدا لذاست که در دنیای به ظاهر متمدی غربی همجنسبازان اجازه ازدواج دارند و یا از خیلی ازحقوق رسمی وقانوی برخوردار میشوند که کمترین پیامد این تفکر سقوط هر چه بیشتر در دره های گمراهی وظلالت و از هم پاشیدگی خانواده و نیز بحران های عمیق اخلاقی واعتقادی است ولی متاسفانه کشورهای غربی با ابزار رسانه و تبلیغات این فجایع را از دید انسان کشورهای درحال توسعه مخفی نگاه داشته اند وکماکان افرادی نظیر این فرد شیفته، مسحور پیشرفت های تکنولوژیکی غرب ازجمله سینمای ان میشوند و تمام نقایص این تمدن در نظرگاهشان به مثابه حسن و خوبی جلوه مینماید وبه این دلیل تن به هر خفتی درمیدهند (614447) (moderator22)
 
مریم
United States
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۲:۲۷:۲۶
شما فقط زنها رو تو اون ویدیو دیدید که عکس زنها رو گذاشتید؟ نتیجه می گیریم شما هم نگاهتون به زن جنسی و کالاییه..... (614542) (moderator22)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۸:۱۲:۴۴
این چه حرفیه!موضوع بحث پوشش زنان است پس عکس آرنولد را می گذاشتند؟؟!! (614627) (moderator19)
 
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۲:۵۸:۴۹
بصیرت یعنی چی؟!
این کارتون درسته؟
مطمئن باشید هر کسی این متن رو بخونه بعدش میره سرچ میکنه عکس گلشیفته!
و گناهش معلومه به گردن کیه (614553) (moderator22)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۸:۱۴:۳۰
شاهین خان!اگر اهل وب گردی بودی خیلی زودتر از اینها مطلع می شدی. بابا فقط خواجه حافظ شیراز مانده که خبردار نشده!! (614629) (moderator19)
 
حکیمی
Japan
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۴:۴۶:۰۳
سلام
برهنگی در ملا عام در خیلی از کشورهای مترقی دنیا جرم محسوب می شود. ژاپن نیز یکی از اوناست
بنظرم فراهانی پدر درخواست کرده اند که رها کنید. بهتر است رها کنید.
کار اخلاقی نبوده و این هم از آفات فرهنگی ماست که همه چیز را با هم ، به هم می زنیم و در نهایت به تنفر دامن زده ایم
به روشنایی بیاندیشید و رو به آفتاب حرکت کنید (614582) (moderator19)
 
م ه د ی از شهرراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۷:۴۵:۴۱
اصلا بی خیال همه چیز...
بزار یه جوک بگم تا طبعتان شیرین بشه....
یارو داشته توی دریا غرق میشده طرف میرسه بهش میگه داری غرق میشی؟
یارو هم میگه پ ن پ دارم برات کرال سینه میرم. (614616) (moderator19)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۶:۲۱
پدرش گفت این دختر من نبوده! استدلالها رو ببینید آیا واقعا کار کار فتوشاپ کارها بوده؟! (614656) (moderator19)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۴:۲۶
سلام
من به عنوان یک دانشگاهی این رفتار خانم گلشیفته را نمی فهمم. فقط چیزی که به ذهنم می رسد این است که این یک لج بازی است که بخش بزرگی از جوانان ما در مقابل سخت گیری های موجود دارند از خود بروز می دهند وخدا می داند آخر این کار چه می شود. معلوم است که این کارها هیچ منطق عقلانی ندارد وفقط عکس العملی است. (614674) (moderator19)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۹:۵۸:۲۴
بعضی برادران ارزشی که به دنبال هر بهانه ای برای زیر سئوال بردن ارزش والای اصغر فرهادی هستند،این حرکت شرم آور را اینگونه بیان کرده اند که بازیگر فیلم اصغر فرهادی چنین شده است. در حالی که هر بی سوادی هم می داند این خانم در آن زمان چهره موجه ای داشته است. به قول خودشان ملاک حال افراد است!!! (614691) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۰:۵۵:۱۸
افرادی که در انتشار خبر مربوط به خانم گلشیفته فراهانی نقش دارند بدانند که ترویج یک گناه حتی از خود آنهم مضموم تر است چرا که بدین شکل حتی کسانی که در جریان این خبر نبوده اند، کنجکاو می شوند و خود به گناهی دیگر آلوده می شوند و قبه گناه هم شکسته می شود. شما می دانید که در اسلام، حتی برای اثبات زنا نیاز به شهادت چهار شاهد است. حال آنکه صرفا از روی تصاویر برخی از دوستان حکم شرعی هم صادر کرده اند. نگرش اسلام بر مساله ای مانند زنا، همانا حفظ آبروی گناهکار و باز گذاشتن راهی برای برگشت اوست. باشد که بیاندیشیم. (614756) (moderator19)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۸:۲۹
1-قبح و مذموم درست است ، نه قبه و مضموم!
2-بییندگان قاضی شرع نیستند که بتوانند حکم بدهند، فقط دیدگاه خود را بیان کرده اند.
3- حفظ آبرو برای شخص نادم می باشد و نه گناهکاری که به عمل شرم آورش افتخار هم می کند. (615086) (moderator1)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۴:۰۰:۲۹
باسلام ؛ خداوند ستار العیوب بوده , ولی ما انسانهای کم ظرفیت نه تنها چیزی که ارزش بیان کردن نداره بلکه هیچ ارطباطی به ما ندارد بزرگ می کنیم و با قضاوت های بیجا زندگی برای دیگران را سخت (پدر , مادر و .....) می نماییم ما باید خودمون نقد کنیم رفتار مون رو طرز فکرمونو ودر ضمن یک در میلیون احتمالات دیگر را هم در نظر داشته باشیم (614962) (moderator19)
 
علی
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۵:۳۹:۵۴
هنرسینما درکشور مایک روی صحنه داردویک پشت صحنه که خیلی ها نمی بینندجز خودی ها حالا این بعضی پشت صحنه ها در خارج روی صحنه می اید این خانم تربیت یافته ی هنرمندان ریاکار این کشوره زیاد نگردید همینجا هم هست ولی کمتر کسی می بیند (615066) (moderator19)
 
ایمانوئل
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۷:۰۲
این نشون میده این خانواده از بالا تا پایین صداقت ندارن! جلو قاضی و ملق بازی؟!! این یعنی هوش مردم رو به بازی گرفتن!! مگر کسی بخاطر فیلم زهرا امیر ابراهیمی پدر و مادرش رو مورد تمشیت قرار دادن که این دومیش باشه!!!! توی هر کاری باید صداقت داشت!! کاری که پدر و مادرش کردند نقض غرض فعل دخترشون(درست یا غلط بماند) بود. این شیوه بیان اعتراض نه تابو رو شکوند و نه چیزی رو به دیگران تفهیم کرد! ولی واقعا این شیوه بیان اعتراض که هر ننه قمری بلده اون کار رو بکنه بسیار دون و ضعیف بود لا اقل از یک هنر مند بعیده به این گونه و به این شیوه پیش پا افتاده که در همه جای دنیای مرسومه اعتراض بکنه!!! بنظرم با این کار ایشون فقط خانواده و اون پدر و مادر مهربونش رو مجازات کرد و ربطی هم به بیان اعتراض و تابو شکنی و این حرفا نداره....یا حق (615082) (moderator1)
 
REZA
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۵:۵۵:۴۸
این تصویر ساختگی است . اگر اصل فیلم راببیند خواهید دید که تصویر صورت مونتار شده . و عکس لبهایش تکان نمی خورد ولی صدا پخش میشود ...... ولی خصلت بعضی ها را نمی توان کاری کرد چرا که باید به جای تفکر و دقت و ... فقط نصیحت و داد وبیداد و آیه و ..... میگوند . (615091) (moderator1)
 
صديقه
Serbia
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۱:۰۸
ببينيد كار اين خانم اصلا خوب نبود وگناه محسوب ميشود
ولي همين خانم در فيلم ميم مثل مادر حجاب داشت وبسيار زيبا بازي كرد
وخدا رحمت كند رسول ملا قليپور را كه چه خوب توانست اين كار را انجام دهد واين نشان از قدرت ديني وروحي اون مرحوم است
ايكاش ديگران هم همينطور جذاب بودند وامثال اين خانم را جذب ديانت ميكردند قصوراز ما هم هست كه اين خانم به اين وادي افتادند
فقط سرزنش كردن اين خانم مارا مسلمان ديندار نميكند
خداوند انشاالله همه ما را هدايت كند (615096) (moderator1)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۷:۱۲:۳۳
چیزی رو برای دیگران بپسند که برا دیگران میپسندی.
اگر شما یا هر شخصی با هر نگرشی که هستید روی صحبتم حتی با افراد خارج نشین نیز هست ، تمایل دارید که خانواده شما ، اقوام خواهر ، مادر ، زن و .... شما عریان در یک مکان عمومی به اسم سایت ، مجله ، روزنامه ، سر کوچه یا هر جای دیگه ظاهر بشه ، پس باید بگید این خانم هم مالک بدن خودشه..
زیرا این خانم به منزه ناموس ایران و نماینده ایران و به عنوان یک فرد خاص شناخته میشود.
آن فردی که میگوید خانم فراهانی ، مالک بدن خودشه ، پس باید به زنش اجازه بده که همانند ایشون عریان بشه ... و نمایش مدلینگ بده.
این همان سر نخیست که با ورود ماهواره ها و تبلیغات بی معنی آنها به وجود آمد تا جایی که ایشن حاضر شدن به فرهنگ کشور خودشون ( حتی زنان پارسی قدیم ) پشت کنند....
حالا من موندم که با چه رویی به آقای سلحشور میخواید بگید سینمای ما فاسد نیست.
سینمایی که عیبش اینه که عمل آمیزش جنسی و شراب در اون نیست ( به گفته خانم معتمد آریا )
سفرای فرهنگی ما چه کسانی هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی فرهنگترین انسانها ، که تجدد زده ، و مرتجعانه دست به کارهایی میزنند که انسانهای اولیه اینگونه زندگی میکردند. (615148) (moderator1)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۴۹:۱۱
کجای دنیا ، کل رسانه های مجازی یه کشور بسیج می شوند برای پوشش خبری یک عکس از یک بازیگر؟ تن همتون میخاره ! (615239) (moderator1)
 
مجتبی
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۹:۱۱:۳۲
متاسفانه چندین بار در صفحات قبلی پیام گذاشتم اما توجهی به ان نکردید وچاپنکردید.در صورتی که در پیامهای من نه تهمت وافترا ویا حرفهای رکیک وغیر اخلاقی وجود نداشت راستی چرا؟
چه هیزم تری به شما فروختم که این چنین میکنید بامن (615268) (moderator1)
 
محبوب
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۹:۱۵:۳۳
چرا اینقدر به ان پر وبال میدید.اگر راست میگوئید قضیه اختلاس 3هزار میلیاردی را تحت پوشش قرار دهیدکه ایا جلسات دادگاه متهمان علنی برگذار خواهد شد یا نه؟ (615272) (moderator1)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۹:۳۵:۳۱
_from Canada
فقط کافی است مقایسه کنید سکس و عکس های لختی و.....را با ۳۰ سال قبل و امروز تا بفهمید چقدر دنیای اینترنتی و یا کمپانی های سکس سود می برند قبلا زنان ۲۵ به بالا و اکنون حتی زیر ۱۸ سال و در کشورهای فقیر خرید و فروش زنان و دختران بزرگترین بازار بعد از مواد مخدر است ایران دارای کمترین زنان تن فروش می باشد و دارای بالاترین زنان و مردان تحصیل کرده حالا باز داد بزنید و بدون عقل و منطق و بازیچه غرب شوید یادتان رفت زمان شاه چه مراکز فسادی بود و هروئین و تریاک را دولت به مردم می داد و ساواک داشت و....بزرگترین دزدی های عتیقه جات و.....در همان زمان ها بود [...] عجب ملت نادانی هستید این نمونه آن بود هنوز وارد ایران نشده اند این گون لخت می کنند و تجاوز و اگر وارد بشوند چه می کنند آزادی زن ؟ بفرمائید چرا کمپانی های سکس و خرید فروش دختران جوان را نمی بندند . چرا یک کانادائی یا انگلیسی و آمریکائی میرود کشور های فقیر آسیائی برای تجاوز به دختران و پسران جوان ؟ و دولت های دلسوز غربی چرا خاموش هستند و هالیوود جرا دوربین های غربی آنها را سوژه فیلم خود نمی کنند . چرا فیس بوک من فیلتر دارد ؟ این آزادی بیان است ؟ چرا سر هر چهار راه یک قمار خانه و مشروب فرشی است ؟ مر نیاز جامعه در قمار و مشروب است ؟
چرا این همه خرج تا بی بی سی فقط برای نجات شما ماهواره بگذارد و سرخ پوستان کانادا و استرالیا و آفریقا و عربستان سعو دی فاسد و ....ندارند .....کجارفتند ساختن بزرگ راه و مدرسه و بیمارستان در افغانستان ؟ با این همه داد و فریاد زدند که ما ناجی قوق بشر هستیم ؟ همان هائی که صدام حسین را زمانی شیر می دادند و تر و خشک می کردند . آ با شما به عنوان یک ایرانی وجدان و عقل سالمی داری که دنبال اینها می روی ؟ ساختن مسجد ضرر دارد یا قمار خانه. دختران هرزه و تن فرش و مست می خواهید یا نجیب و پاک ؟ گویا این جماعت عقل ندارند ؟ (615291) (moderator1)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۰:۳۰:۳۴
دوستان عزیز!
عکس العمل خیلی از کسانی که اینجا عمل خانم گلشیفته فراهانی را تقبیح نمیکنند برمیگردد به فضایی که در کشور حاکم شده ..فضایی که سراسر آن حاکی از عدم احساس وظایف و درک مسوولیت تعداد بیشماری از دولتمردان این آب و خاک دارد،عدم احساس مسولیت حکمرانی ،حقوقی که حضرت امیر در نامه خود به مالک اشتر در زمره حقوق مردم بر ذمه فرمانروایان دارد،فضای دروغ گویی ،توهین به شعور مردم،خلف وعده های پیاپی مسوولین امر در قبال مردم،ادبیات زشت و سخیف لمپنی در جامعه انهم از سوی مسوولی ارشد،فرصت سوزی و وقت گذرانی در حاله ای از فضای مجازی و توهم زده از سوی این مسوول،بیتفاوتی و سکوت معنادار در قبال اختلاسهای سنگین انجام شده در کشور،به انزوا کشیده شدن روز به روز دلسوزان نظام ،عدم درک واقعی و عمل به توصیه های رهبری عزیز که "هرگونه تخلف مسوولان منجر به ریزش ابروی نظام است...نتیجتا این هم نتیجه فضایی که اخیرا در کشور حاکم شده ...دولتی که جز حرف راست و عمل به قانون هرکاری میکند...اصلا قانون یعنی چه!!خودش و کابینه اش قانون را وضع ،تفسیر ،اصلاح و تفریغ میکنند..
این دولت باید فردای قیامت به خاطر [...] "بدعت گذاری " و شکستن حریمها و عادی کردن دروغ گوییها ،خیال پردازیها توهینها و رواج این قبیل اعتراضات از نوع خانم فراهانی و امثالهم دارد پاسخگو باشد،این دولت باید به خاطر ضربه ای که به اعتماد مردم نسبت به انقلاب و دلسوزان حرکت استقلال طلبانه مردم و دوری از اجانب زده جواب دهد ،این دولت باید جواب بدبینی مردم به مقدسات را بدهد.. (615354) (moderator1)
 
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۰:۵۹:۰۲
شکر خدا وقتی منکری اتفاق میافتد همه نگاه میکنند و تکفیر میکنند من میدانم این اتفاق افتاده ولی نگاه نکردم فیلمهای بد تر هم هست اما خدا هم هست چرا برم بدن گلشیفته را نگاه کنم اگر بخواهم همه چیز هست اما خدا و گفتن اعوذ بالله چه میشود کجای زندگی ما قرار دارد اینکه گلشیفته لخت شده خوب من را مجازات نمیکند خداوند عالم اما اینکه نگاه کرده باشم مجازات دارد خوب اینکه او گناه کرده موجب نمیشود که من گناه او را نگاه کنم خداوند شیطان را ازاد گذاشت که هر کس را توانست گمراه کند اینکه نگاه کنیم به منکر یک نفر خود گوش دادن به فراخوان شیطان است (615396) (moderator1)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۱:۱۰:۰۷
سلام به عقید من اگه روشنفکری و تمدن و فرهنگ در لخت بودن هست پس الاغ از همه روشنفکرتر وبا فر هنگ تر هست (615410) (moderator1)
 
فريد
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۱:۵۴:۵۳
به نظر من وطن انسان جايي هست كه دلخوش و امنيت داشته باشه اين بانو ايراني نيست وطبيعيه اعتقادي به هنجارهاي غير قلبي مانداره (615463) (moderator1)
 
سمین
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۱:۰۶
استفاده از عکس آن زیبارویان در تیتر خبر لازم بود!؟!؟ يا روشی برای کسب خواننده!!؟؟ (615513) (moderator1)
 
REZA
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۵۳:۱۳
یک سوال
آیا در سینمای امروز جهان راه دیگری جز تن فروشی برای معروف شدن یک زن بازیگر وجود دارد ؟
به این میگن آزادی!!!!!! (615537) (moderator1)
 
نادر
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۱:۱۷:۲۸
بحث مهم تر از لخت شدن یک هنرپیشه نیست؟ دلش خواسته تن خودشه لخت بشه به ما چه؟ اختلاس چی شد که به ما ربط داره کی پولها بر می گرده به کشور. (615642) (moderator1)
 
Amir
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۱:۴۵:۳۹
همه این حرکت ها از برداشت اشتباه از نامه چارلی چاپلین به دخترش بوده و برهنگی بیماری قرن و شاید عصر ما باشد . (615665) (moderator1)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۴:۴۱:۴۲
متاسفم واسه همگی شماکه نسبت به یک نفر که هیچ نقشی در زندگی شما نخ.اهد داشت اینقدر حساس بوده ولی در مورد اختلاس که سونامی اش دامان من و تک تک شما را خواهد گرفت و حتی نسل های بعد از ما را بیچاره خواهد کرد اینقدر بی تفاوت هستید؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! (615694) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۷:۵۵:۴۲
ما سنت مدرن اسلاف خود را ارج مي نهيم و هر روز لخت تر مي شويم به عبارتي : نه تنها انسانهای اولیه مدرنتر از ما بودن که ما برای روشنفکر به نظر اومدن و مدرن بودن، هی باید لختتر و بی حیاتر بشیم. (615731) (moderator22)
 
صالح
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۷:۵۶:۱۵
سلام درود
راسش فکر میکنم کار ایشون چندان ضرورتی هم نداشت !
با اینکه هنر یه مقوله آزاده ولی خوب بعضی وقتها بایست کارت یه توضیح منطقی داشته باشه !!!
ایکاش اگه اسم کارشون اعتراض هم باشه تا این اندازه پایین نمیاوردن شان خودشون رو!!
در ضمن خانم نویسنده عزیز که شمام اسیر توهمات کلیشه ای شدی یه سوال دارم :
نوشتید : .. هنرپیشه کارگردانی که زیر زرره بینه ..!!!!!!!!!!!!
خانم فراهانی چه نسبی با فرهادی داره که اینجوری نوشتید؟!!!
و این مصداق بارز این نیست که شمام در صف آدمهایی هستید که با موفقیت فرهادی مشکل دارن؟!
چرا ننوشتید بازیگر ملاقلی پور؟!
برای اینکه نظری بدید یا بنویسید یکمکی آزاد فکر کنید لطفا!!! (615732) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۸:۱۴:۲۰
خوب وقتي اينقد محدوديت ميزارين يكي اينجوري از جا در ميره حالا اين خانم فكر كرده هنرپيشه بودن و بازيگري مفهومش همين چيزاست (615740) (moderator22)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۸:۵۷:۴۱
اگر بی حجابی تمدن است پس حیوانات ازهمه متمدن تر هستنند (615774) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۰۵:۵۹
حالا فهميديد منظور آقاي سلحشور چي بود؟ (615891) (moderator1)
 
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۰:۱۷:۵۴
جای بس بس تاسف است که یکی از هنر پیشه های مطرح کشور ما که در فیلمهایی مانند " میم مثل مادر " یا بنام پدر و ....... یکی از بازیگران ارزنده سینمای کشور ما بود اینگونه حیثیت و آبروی چندین ساله خود را از بین برد و
مرتکب یکی از گنا هان کبیره شد.

انجام اینگونه عملی از یک زن مسلمان بسیار بعید است و لازم است روانشناسان تربیتی در این زمینه تحقیق کنند.

به نظر می رسد این حرکت گلشیفته جدای از مسائل سیاسی و غیره بیشتر به التهابات درونی و شخصیتی وی برگردد.

همانطور که آمار طلاق و خودکشی و قتل و ..... در جوامع بشری رو به افزایش است . این حرکات غیر اخلاقی هم در چارچوب عقده های روانی و ناملایمات روحی توجیه پذیر است.
در هر حال خدا از سر تقصیرات همه ما بگذرد و در آخرت قلم عفو برگناهان ما بکشد. (615904) (moderator1)
 
علی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۱:۱۹:۳۹
به نام خدا
سلام
پیشنهاد من به الف این هست که برخی نظرات ارزش تایید رو ندارن، منظورم نظراتیه که اگه تو هر سایت دیگه بود، تا الان فیلتر شده بود!!!
برای درست کردن ابرو چشم رو کور نکنیم! (616010) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۱:۳۱:۵۴
از فقر و فساد(مادی و فرهنگی) جامعه چشم پوشی میشود و عریانی یک زن حرکت یک ورزشکار و .... در بوق و کرنا گذاشته میشود تا . . . (616038) (moderator1)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۱:۴۵:۰۳
کسی که زیبایی اندیشه دارد زیبایی بدنش را نمایش نمی دهد. دکتر شریعتی (616072) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۱:۵۸:۰۳
سلام
نميدانم چرا ما بايد در خصوص تمام مسائل و اتفاقات وحوادث تمام دنيا چه مربوط به ماباشد چه نباشد چه مهم باشد وچه نباشد خود را موظف به موضع گيري وپاسخگويي كرده ايم در اين رهگذر چه تخلفات بزرگي كه با تذكر به خاطيان نيز ختم نميشود وچه اعمال سخيفي مثل اين حركت كه با واكنش شديد وانحراف افكار عمومي مواجه ميشوند .كافي است بپذيرييم هركس پاسخگوي اعمال ورفتار خود در بارگاه الهي است وهيچ شخصي نماينده گروه يا قوم يا ملت خاصي نيست كه با عملي اشتباه حثيت ديگران از بين برود .در مورد اين حركت نيز هدف فقط جلب توجه بوده كه عكس العمل متناسب عدم توجه است ولاغير . (616100) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۳:۰۱:۳۴
بابا تورو خدا ول كنين . از بس كه مرفه بي درد هستين امروز حقوق مارو دادن همين الان 200 تومن كم دارم . حالا مي خواد اون اون ور دنيا بي حجاب باشه مي خواد نباشه ... به من چه ربطي داره فعلا كه شكم گرسته اينجانب ايمان سرش نمي شه (616230) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۳:۱۴:۰۱
اولا اینجوری که می گن برای اعتراض و اینها بوده نبوده یه عکس تبلیغاتیه. مادام فیگارو از کی تاحالا شده مدعی مبارزه و ازادی! پس برای پول و شهرت بوده. دوم اینکه پوشیدن لباس بدیهی ترین تفاوت انسان و حیوانه. شاید حیوانها هم اگر عقل داشتند از حیا خود را می پوشاندند. انسان دارد عقب گرد می کند و به شکل ظاهری حیوان می خواهد نزدیک شود؟ (616245) (moderator1)
 
احسان
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۳:۲۸:۵۴
سلام
طبق نظر اسلام تعریف گناه ونشر آن دو برابر گناه مجازات داره.
اصلا یه سوال دیگه :
اگه این خانم گناهی کرده چرا شما ها اینقدر دارین پخشش میکنین.
ابروی یک نفر رو بردن گناهش بزرگتر از کار اون خانمه. (616271) (moderator1)
 
بابک همدانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۳:۳۳:۰۹
درود بر سایت الف که همه نظرات رو منعکس کرد مصداق واقعی آزادی بیان (616277) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۳:۵۸:۱۴
با سلام به همگی
باید عرض کنم چرا باید اینقدر حساسیت به این مطلب باشه
این خانم هم یکی هست مثل سایر لخت های دیگر نیازی به این همه جلب توجه نمیباشد
به نظرم اصلا هم مهم نیست (616326) (moderator1)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۴:۴۴:۴۰
اگه خلاف قانون كاري كرده بگيريدش و اعمال قانون نماييد. اين جنجال ها براي چيه؟
مگه مملكت قانون نداره؟ (616426) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۴:۵۴:۰۷
ببینید ریشه اش کجا بوده است!!!!!!!!!!!

ریشه اش فشارهای و تحقیر و متهم کردن نسل جوان است!! (616454) (moderator1)
 
Latvia
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۵:۱۳:۱۰
كاش مردان و زنان غيور ايراني وقتي اين همه در كشور اختلاس و رشوه و دزدي مي شود غيرتشان بجوش مي آمد و معترض مي شدند
(لطفا چاپ كنيد) (616504) (moderator1)
 
محمدصادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۰۷:۵۳:۵۷
سلام به همه
در تربیت انسانها خانواده ، مدرسه و اجتماع به ترتیب نقش اساسی دارند.
باید آسیبشناسی روی این موارد توسط متخصصین جامعه شناسی ، اخلاق و آموزش و پرورش صورت گیرد.
متشکرم (617790) (moderator19)
 
سعید
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۲:۰۹:۲۸
تاحدودی خانواده محترم فراهانی را می شناسم .دیدید پدرومادرایشان که نزدیک ترین افراد به گل... هستند رفتار منتسب به ایشان را تکذیب نمودند.اما این بندگان خداچه کاری بیش از این می توانستند انجام دهند.فرزندشانمانند فرزندان ناخلف دیگران اشتباه بزرگی را مرتکب شده ودلیلش ناآگاهی و نداشتن تجربه و رعایت نکردن حریم ها در زمان تربیت خانوادگی است ایشان که با موضوعات پیچیده جهانی آشنا نیستند.نباید خانواده ایشان زمینه را برای اقامت ایشان در خارج ازکشور فراهم می نمودند. این حرمت شکنی در هیچ جای دنیا پسندیده نیست
وپدرومادرایشان ضروری است از افکارعمومی عذرخواهی کنند.قطعا هیچ ایرانی نیست که راضی باشد مادر،خواهریا دخترش اینگونه عمل نماید. (618062) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۲:۳۲:۱۸
پدر ومادر ایشان چندی پیش در برنامه هفت از نبود آزادی در اجرای نماش ها وسانسور شکایت کردند فکر می کنید این یعنی چی؟ (619686) (moderator19)
 
سیاوش
Latvia
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۲۱:۱۸:۳۶
دوستان ارجمند و نویسنده ی گرامی ... بارها و بارها به اشتباه به جای آنکه نوشته و گفته شود که خواهشمندم بیان شده خواهشا که نادرست می باشد. خواهش یک واژه ی پارسی است و تنوین نمی گیرد. با سپاس از دوستان برای تصحیح این مشکل
ارادتمند همگی سروران (621751) (moderator19)
 
saman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۹:۴۰:۴۴
آبروی ایرانی ها رو برده این خانم
خدا به راه راست هدایتش کنه واقعا توبد مخمصه ای افتاده (625376) (moderator19)
 
ع.سالار
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۷:۱۴:۳۲
با سلام. مقاله جالبی بود. تعصب به اصول اخلاقی اسلامی و ایرانی داشت،ولی فحاشی و محکوم کردن و "اعدام باید گردد" و "حیا کن- رها کن" نداشت.
گلشیفته فراهانی جلای وطن کرده و آینده خود را در اروپا و آمریکا میجوید. کاری هم کرده برای یک هنرپیشه آمریکایی و اروپایی عادی است. حالا چرا ما اینجا اینقدر در مورد یک حرکت حرفه ای یک هنرپیشه غربی صحبت می کنیم برای من یک سوال است! (628018) (moderator22)
 
ع.سالار
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۷:۲۶:۵۴
و راستی، در همین روزهای اخیر خبرشدم کرسی فیزیک یکی از دانشگاههای معتبر آمریک که زمانی در اختیار انیشتن بود به یک ایرانی رسیده؛ همچنین از ریاست یک ایرانی در یکی از شرکتهای بزرگ غربی-اپل یا ...- مطلع شدم. دوستانی که در موافقت و مخالفت حرکت گلشیفته نوشته اند و مینویسند، درذ مورد این ایرانی ها چیزی برای گفتن ندارند؟ (628028) (moderator22)
 
فاطمه
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۲۰:۱۱:۵۶
بابا جون بذار اون کوتاه فکرایی که آزادی رو تو لختی میبینن مثل گلشیفته.... و بقیه اینطوری عقده هاشونو خالی کنن اونفد که بترکن......این آدما دلیل نمیشن واسه اینکه وقتای خودمونو واسشون تلف کنیمو بحثشونو کنیم.....درضمن بقول مرحوم کافی:اگه تمدن و بافرهنگ بودن به لختیه...... حیوونا از همه باتمدن تر و بافرهنگ ترن....................زنده باد:جمهوری.اسلامی.ایران (628222) (moderator22)
 
شناس
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۰۰:۵۵:۰۹
ارزشش را داره این همه بحث (628476) (moderator22)
 
م پ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۰۱:۲۸:۱۵
من فقط یک سوال دارم؟ایا واقعآ تومملکت ما مشگلی از این مهمتر نیست که این همه سرو صدا کرده؟باباولش کنید گلشیفته را بس دیگه-این خانم با این کارش بیشتر از همه به خودش لطمه زد (634218) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.