نظر منتشر شده
۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 354357
«جنس فروخته را پس نمی‌گیریم»؛توهین به مشتری
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: متاسفانه برخی سرمایه‌گذاران به علت مشکلات و موانع ترجیح می دهند به جای تولید، محصول را وارد کرده و نقش واسطه‌گری و دلالی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سید محمود نوابی سه شنبه شب در سومین جشنواره قدردانی از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان یزد با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد، افزود: افرادی که قصد راه اندازی واحد تولیدی و ایجاد اشتغال را دارند، باید حمایت شوند.

این مسئول با اشاره به وظیفه سنگین کارگروه تولید استان ها و تسهیل به خاطر منابع محدود و نیازهای زیاد تولیدکنندگان اعلام کرد: برای استان یزد هم طرح های بزرگ ملی شامل طرح زنجیزه فولاد و کودشیمیایی با تامین منابع تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار کرد: سالانه ۶۰ میلیون مترمربع چادر مشکی در کشور نیاز است که انتظار داریم ظرفیت تولید ۲۰ میلیون مترمربع از این میزان در استان یزد ایجاد شود.

به گفته وی امروز تولیدات باید صادرات محور، مشتری محور و مصرف محور باشد، اگر مشتری احساس کند که کالا و محصول نمی تواند به لحاظ کیفیت و قیمت رضایتش را جلب کند به سراغ محصولی دیگر می رود.

نوابی با بیان اینکه آشنا نبودن مصرف کنندگان به حقوق خودشان مشکل مهمی است، اظهار کرد: باید محصولات تولیدی دارای ضمانت نامه بوده و علاوه بر خدمات پس از فروش از خدمات قبل و هنگام خرید هم برخوردار باشند.
وی با تاکید بر اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: این قانون در دولت قبل مورد غفلت واقع شد اما در این دولت و سالجاری بصورت ویژه دنبال می شود که حرکت بزرگی در سال اقدام و عمل است.

این مسئول ادامه داد: در این راستا استانداری ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، عملکرد دستگاههای اجرایی را سالانه ارزیابی می کنند تا مشخص شود کدام دستگاه بیشتر به مردم خدمت می کند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: در بند ۲۳ سیاست های اقتصادی مقاومتی به شفاف سازی نظارت بر قیمت گذاری تاکید شده است و باید مشخص شود کدام سازمان در درون حاکمیت می خواهد آن را اجرایی کند.

وی همچنین سهم فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای در نظام توزیع کشور را پنج درصد و در دنیا ۸۵ درصد بیان کرد و گفت: افزایش کیفیت ارائه خدمات، بهره مندی مصرف کنندگان از تخفیف ها ، امکان نظارت و کنترل بیشتر به خدمات و حذف واسطه ها از مزیت های این فروشگاههاست.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از توسعه و گسترش فروشگاههای زنجیره ای حمایت می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد یعنی به ازای هر ۲۵ نفر یک واحد صنفی است که این میزان در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی شود.

وی اضافه کرد: برخی نمایشگاه و کنگره های حمایت از تولیدگان کنندگان بدون مجوز در کشور برپا می شود و اینها هیچ ارتباطی با سازمان حمایت ندارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به عملکرد بیمه‌ها درباره رعایت نکردن حقوق مصرف‎کننده اشاره کرد و گفت: چهار ماه از سال حرام است ولی بیمه‌ها برای صدور بیمه‎نامه شخص ثالث، هزینه بیمه همه ماههای سال را دریافت می‌کنند که ظلم در حق مصرف کننده است.

وی جمله معروف «جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود» را توهین به مشتری دانست و افزود: در قرآن و همه رساله های قانون مدنی نوشته شده که جنس فروخته شده پس گرفته می شود.

این مسئول تاکید کرد: همانطور که در دیگر کشورها جنس فروخته شده را پس می گیرند در داخل کشور هم تولیدکنندگان باید در صورت ایجاد نارضایتی در مشتری آن را پس بگیرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از اولویت های این وزارتخانه را مبارزه جدی با قاچاق در سطح عرضه ذکر کرد و افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبارزه با این پدیده شوم در مرز و درون واحد صنفی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه بخشی از تبلیغات رسانه ملی اغراق است، گفت: مصرف کنندگان تریبونی ندارند و این وظیفه سازمان حمایت است که از آنها حمایت کند.

در این جشنواره از ۱۳ واحد نمونه و حامی حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان استان یزد قدردانی شد.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۰:۴۳:۱۷
خب پس می گیرند به شرطی که جنس را استفاده یا خراب نکرده باشند (3711964) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۵:۰۹:۵۴
در كشورهاي غربي اغلب اجناس حتي در صورت استفاده هم قابل تعويض و يا استرداد هستند. چون اصل رضايت مشتري است. البته اين مساله باعث ميشه اجناس گرونتر فروخته بشند كه به اصطلاح قيمت پرتي هم ضرر نشه واسه شركت، ولي مصرف كننده از اينكه در صورت عدم رضايت ميتونه پس بده قيمت بالا رو ترجيح ميده. (3712550) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۶:۴۲:۱۷
لطف كنيد رييس سازمان حمايت از مثلا مصرف كننده به ايران خودرو و سايپا دستور بفرمايند خودرو ايراد دارشان را پس بگيرند و خورو سالم و استاندارد تحويل مردم بدهند !!! (3712727) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۱:۰۷:۴۱
توهین ب مشتری همون خودروسازها ذنجام میدن!خودرو آشغال قیمت فوق بالا کیفیت منفیه۱۰۰۰ ضمنا اگر نسبت ب توسعه فروشگاههای زنجیره ای اقدام میکنید نیروی کار اصناف رو از نون خوردن میندازید ک سودش بره تو جیب چند مولتی میلیاردر ک اتفاقا از آشنایان و سفارش شدگان هستند و اگر قرار ب تخفیفه پس تولیدکننده محصولاتی ک در فروشگاهها بفروش میره ببینید چقدر سود میکنه ک انقدر تخیف ب این فروشگاهها میده یا از کیفیت میزنه یا کمیت!!!مگه ی جنس چقدر حاشیه سود داره ک مثلا۴۰درصد تخیف اعمال میشه؟؟؟؟؟؟پس این مصداق دزدیه شرکتهای تولیدکنندست (3712010) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۱:۳۷:۰۳
والبته خریدارها هم باید فرهنگ صحیح داشته باشند و از امکان پس گرفتن کالا سو استفاده نکنند (3712072) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۵:۱۲:۳۳
عزيزم جنس فروخته شده بايد به توليد كننده پس داده بشه، اما چون اغلب اجناس قاچاق هستند پس جايي نيست كه فروشنده پس بده. در نتيجه فروشنده ترجيح ميده پس نگيره، اين مشكل توليد كننده است نه فروشنده. (3712557) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۱:۴۸:۴۴
خوب طرف میاد لباسی رو میگره میبره مهمونی و میپوشه برمیگردونه !خوب اونموقع تکلیف چیه؟ آیا به نظرتون از لحاظ بهداشتی و وجدانن درسته که اون جنس رو به مشتری دیگه فروخت؟ آیا مردم به این فرهنگ رسیدن که واقعا جنس رو استفاده نکرده برگردونن؟! برای همینه که فروشگاهها جنس رو برنمیگردونن واین توهین نیست به مشتری.در فروختن جنس به مشتری اجباری وجود نداره .پس مشتری هم باید هنگام خرید اجناس حساس نهایت دقت رو بکنه تا بعدا پشیمون نشه!.البته بعضی از جنسها مثل موبایل ولوازم خانگی بعد از یک روز قابل برگشت هستند ولی شما برید یه موبایل فروشی و گوشی رو بخرین و همون لحظه بخواین پس بدین چون گوشی از جعبه اکبندش دراومده 30 درصد از مبلغ فروشش کم خواهد شد !چون به هرحال همون جنس رو به خود شما به اسم اکبند بفروشن نخواهید خرید. (3712098) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۵:۴۳:۱۴
اگر اجناس فروخته شده پس گرفته شوند بی قید و شرط مغازه تبدیل به سمساری میشود و حق نفر بعدی که قصد خرید ان کالا را دارد ضایع میشود بنابراین پس دادن یک کالا کار پسندیده ای نیست و به دور از فرهنگ میباشد (3712618) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۵ ۱۹:۰۸:۳۶
امیدوارم سایت الف نظر منم اجازه انتشار بده
بنده یک مغازه دارم . خودتون بگزارید جای من ، یک مشتری در حدود 2 ساعت نیم وقت من را گرفته تا کالایی خریده بعدم کالا را بسته بندی کردم و یکی از کارمندها هم کالا را تا دم ماشین فرد برده. بعد از 6 روز کالا را پس آورده. اینکه در حدود 6 روز از کالا استفاده کرده یا نه و به قول ما مغازه دارها کارش ورگذار شده بماند. تکلیف وقتی که در حدود 3 ساعت از ما گرفته چی میشه؟ تکلیف جنسی که من دوباره جایگزین کردم ( خریدم برای فروش دوباره) چی میشه؟

قانون نباید یک طرفه باشه! بسیاری از کالاها واقعا عودت پذیر نیستند! و اگر کالایی عودت میشه برای عودت باید زمان گذاشته بشه نه اینکه بعد از 6 روز یکی بخواد کالا پس بیاره! بعضی از کالا ها به محض خروج از فروشگاه دست دو.م میشن و آیا شما دوست دارید کالای دست دوم را من فروشنده بهتون بفروشم؟ بسیاری از کالاها فساد پذیرند یا شرایط نگهداری دارند. و معازه دار از کجا بدونه شما اون شرایط نگهداری رعایت کردید؟
بسیاری از کالاها لوکس و تزینی هستند و یک مغازه دار لوکس فروش میگفت جنس را 5 شنبه میخرند چون جمعه مهمانی دارند و شنبه که مهمانی تمام شد جنس را پس میارند. (4002864) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.