نظر منتشر شده
۱۰۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 164150
ذهن مدرن مريض،
اکثر امریکایی‌ها: حمله اتمی به هیروشیما درست بود
بخش خارجی الف، 25 مرداد 91
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۶
براساس یک نظرسنجی جدید مشخص شد که اکثر آمریکایی ها احساس می‌کنند حمله اتمی نابودکننده آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی تصميم خوبی بود.

به گزارش الف در نظرسنجی جدید مرکز نظرسنجي راسموسن آمريكا مشخص شد که 58 درصد از آمریکايي ها معتقدند حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی در جنگ جهانی دوم تصمیم درستی بود.

بنابراين گزارش، فقط 19 درصد بر این باورند که این تصمیم نادرستی بود. 23 درصد نیز اعلام کردند که نظری درمورد این موضوع ندارند. این نظرسنجی در تاریخ 8-7 اوت سال جاری میلادی انجام شد.

شصت و هفت سال پیش، ارتش ٱمریکا دومین بمب اتمی را در شهر ناکازاکی انداخت. سه روز پیش از آن نيز هیروشیما هدف حمله اتمی آمریکا قرار گرفت.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که مردم ژاپن هنوز نیز هر ساله برای قربانیان این حمله ویران گر آمریکا علیه غیرنظامیان بی دفاع ژاپن مراسم یادبود برگزار می کنند و ضمن انتقاد از این اقدام  واشنگتن خواستار ممنوعیت استفاده از تسلیحات هسته ای در دنیا که اکثر آنها در اختیار قدرتهای بزرگ جهان است، می‌شوند.
نتايج اين نظرسنجي در اين آدرس قابل مشاهده است.
 
ابوالحسن-ع
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۰:۰۴:۳۸
نحوه قوانین داخلی هرکشوری مربوط به مردم آن کشوراست وهیچ کشور دیگری حق دخالت درآن راندارد. و مردم فعلی آمریکاه منافع ملی خود را درآن زمان در حمله اتمی درست می دانند.!
پس ابزارهای حقوق بشر و آزادی انسان ها درکشورهای جهان سوم زمانی برای آمریکا کار ساز است که در راستا اهداف ملی کشورش باشد وایرادی به آن نمی شود گرفت چون خاصیت قدرت است. (914913) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۴۴:۲۱
پس چطور انقدر آمریکا در امور داخلی ایران دخالت میکنه ؟؟؟؟ مرگ بر آمریکا (915250) (moderator22)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۰۴:۵۲
اکثر آمریمایی ها هم می گویند باید به ایران حمله کنند (915314) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۴:۱۰:۱۹
واقعا متاسفم برای بعضی از کاربران و مردم خودمون که میگن ما آمریکا رو دوست داریم بعد آمریکاییها اکثرشون میگویند باید به ایران حمله کرد. این همه شهید دادیم که آخرش جاهلان طرفدار آمریکا شوند، آمریکایی که هواپیمای مسافربری ایران با اون همه زن و بچه را با موشک زد، چقدر به صدام کمک تسلیحاتی و حمایت کرد اونوقت جای گریه داره که هموطن من بیشتر از کشور خودش طرفدار شیطان بزرگ شده. گریه داره به خدا گریه داره (915468) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۵:۵۷:۵۶
فقط شما شهید دادید! ما از همان روز اول اصلا ایرانی نبودیم! من پدرم جانباز است ولی به خاطر اعتقاداتم همیشه فحش شنیدم و تحقیر شدم! حالا هم شما با استدلالات عجیبتان می خواهید جنگ افروزی کنید! بسم الله!!! (915715) (moderator16)
 
الناز
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۳:۵۸:۱۹
بر سر پیامبر اسلام که همنشین فرشتگان بود و جواهری مانند فاطمه داشت در کوچه ها زباله میریختند . تو کم جنبه ای که بخاطر فحاشی عده ای معلوم الحال که هیچ منفعتی جز مصرف برای کشور ایران ندارند مسیر عوض میکنی . علت را در خودت و پایین بودن جنبه خودتان جستجو کنید . اگر این افراد روزی از تو تعریف کردند و همراه تو شدند شک نکن که در مسیر اشتباهی . راه راست یکیست و آن تبعیت از فرمان آفریننده توست . حتی اگر تمام دنیا بر علیه تو قیام کنند بایست و بدان که خدا تو را نظاره گر است . (916449) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۳:۳۸:۵۴
واقعا استدلال شما خیلی منطقی بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (917344) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۴:۱۶:۵۴
آمریکاییها غلط کردن که همچین چیزی میگند. فرعون مصر هم خیلی زمان خودش پیشرفته بود و خیلی مغرور بود و به لشکر خودش مینازید، ولی آخرش خودش و کل مردمش و لشکرش نابود شدند مطمئن باشید سر آمریکاییها هم همچین بلایی خواهد آمد. به امَََید خداوند متعال، انشاالله، آمریکای شیطان بزرگ زودتر نابود شود تا یک دنیا راحت شود. (915479) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۹ ۰۰:۲۸:۴۷
امريكايي ها مذهبي ترين مردم دنيا هستن (920793) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۵:۲۸:۴۶
آخ که چقدر از وحشی گری لذت می برند.

جمله دقیق مقابله در همان سطحی که به ایران حمله شود برای تصمیم گیران خشونت طلب آمریکایی کاملا بازدارنده است.

آمریکا باید به زندگی در جامعه جهانی که مرکب از ملت ها ی مختلف است فکر کند و تصور زندگی در جنگل را از ذهن بیرون کند. (915669) (moderator22)
 
سيد ميثم
United Arab Emirates
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۱۱:۰۵
به نظر من آمريكايي ها كار خوبي كردند.
مگر ايران خود ما زمان جنگ از سلاح شيميايي استفاده نكرد؟
دليل اصلي تسليم ژاپن همين حمله اتمي بود. (915335) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۴۷:۰۸
حالت خرابه ها
کجا اینرا سلاح شیمیایی استفاده کرد؟
این صدام بی شرف بود که این کارو کرد
درود بر الف که اجازه داد این کامنت تایید شه تا این مردک جواب بی اطلاهیشو بگیره (915425) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۰:۰۲:۵۶
اینکه ایران از صلاح شیمیایی استفاده کرده باشه رو بعید میدونم ولی موافقم این هستم که اگه آمریکا از سلاح اتمی استفاده نمی کرد ژاپن دست بردار و تسلیم بشو و پایان دهنده جنگ نبود (916926) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۹:۵۸:۰۲
با کمال تاسف شما بی اطلاعی و توهین هم میکنی حالا که خبر نداری لا اقل مودب باش. (917871) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۲۹:۵۹
عجب!!!!! پس این حق رو هر کشوری باید برای خودش محفوظ بدونه (915382) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۷:۰۸:۵۸
مطمئن باشید هر کشوری که قدرت داشته باشه همین رفتار را می کنه. این ذات قدرت هست چه آمریکا باشه چه کشور دیگه از قانون جنگل هم بدتره. (915826) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۴۲:۴۸
با این قانون هر کسی در هر کجای دنیا هر امری که صلاح بداند مطابق با امنیت ملی اوست عمل می کند.

اگر دنیا این جنگل است، ما هم راز بقا را بلدیم! (915412) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۵:۵۵:۵۴
باز شروع شد! بابا ارزشی های عدالت خواه! تا حالا با خود فکر کرده اید چرا ژاپن اینقدر که شما از آمریکا شاکی هستید از آمریکا شاکی نیست؟ مگه ژاپن تا چند سال پیش قدرت دوم اقتصادی دنیا نبود؟ چرا با آمریکا مقابله نکرد؟ چرا شما میخواهید به زور ژاپنی ها را مظلوم جلوه دهید؟ بروید تاریخ جنگ جهانی دوم را بخوانید! (915706) (moderator16)
 
جعفریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۷:۱۰:۱۵
یک طرفه به قضاوت نروید. شما «فویلُ للمصلین» (وای بر نماز گزاران) را گرفته اید و «الذین هم عن صلاتهم ساهون» (البته کسانی که در نمازشان سهل انگاری می کنند) را رها کرده اید. اصل قضیه از این قرار است:
پرسیده اند وقتی که امریکا با بمب هسته ای ژاپن را در جنگ جهانی دوم هدف قرار گرفت و باعث تسلیم ژاپن شد و جنگ جهانی دوم نیز تمام شد و جلو کشتار بسیاری از افراد را گرفت، در این صورت حمله اتمی را چگونه ارزیابی می کنید؟ پاسخ داده اند: در این صورت حمله اتمی موجه بوده است.
اما نظر شخصی خودم: من هم مانند همان اقلیت امریکایی می گویم حمله اتمی در هر شرایطی موجه نبوده است.
پرسش در باره حمله اتمی با یک شرط بوده است که شما شرط آن را جا انداخته اید. (915828) (moderator16)
 
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۴:۱۳:۲۶
این مطلب چه ربطی به قوانین داخلی هر کشور داشت؟!!!
قدرت که دست آدمهای بی تقوا و بی قیدباشه این اتفاقات می افته. (917402) (moderator16)
 
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۰:۱۸:۳۰
درست و غلطش پای خودشون اما اونها ادعا می کنند که اگر اون کار انجام نمی شد با توجه به قدرت طرفین جنگ حداقل سه سال دیگه طول می کشید و 3 میلیون نفر دیگه هم کشته می شدن. (914943) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۲۷:۲۲
پس هر کشوری که پیش بینی کنه توی یک جنگ تلفات سنگین خواهد داد باید شهرهای کشورهای دیگه رو با بمب اتم بزنه و تهدید کنه تا زمانی که تسلیم نشدن شهرهای دیگه رو هم خواهند زد؟ (915071) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۲۶:۴۳
آنها غلط کردن بلا نسبت شما
معلوم است که هر کس کاری میکند بعد توجیه میکند، مانند توجیهات مسئولان خودمان! (915189) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۴۴:۵۶
اگر هر کسی بر خود حق دهد که به تصورات خود حملۀ پیشگیرانه کند ، ما هم این حق را برای خود قائل خواهیم بود. (915416) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۰:۳۲:۲۰
100٪ کار درستی بوده اگه من و شما هم جای اونا بودیم و از دستمون برمیآمد حتما این کار رو می کردیم شما اگه تاریخ جنگ جهانی دوم رو مطالعه کنی از منابع هر دو طرف خواهی دید که راه دیگری برای آمرکا نمونده بود و کاملا ناچار بود.
البته اگه آدم منصفی باشی نه اینکه مرغت یه پا داشته باشه و بگی هر کاری آمریکا بکنه غلطه و والسلام
بجای اون علامت تعجب گنده که گذاشتی آخر تیتر ایکاش یه کم مطالعه می کردی البته کار شما درسته در این کشور باب شده بی مطالعه و همینجوری حرف زدن و بعد روی همون حرف همینجوری رگ گردن کلفت کردن و ...
الان بدون اینکه فکر کنی ممکنه اشتباه کرده باشی و اطلاعات من از شما بیشتر باشه بهت برخورده و داری فکر میکنی خب طرف یه چرتی گقته این نظرم ببندم برم سراغ بعدی؛ و دقیقا این یکی از اساسی ترین مشکلات کشور ماست که تا حل نشه به هیچ جا نمیرسیم (914975) (moderator22)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۵۴:۳۶
خيلي از كارها از دست ما برمياد و نمي كنيم شما رو نمي دونم انجام ميدادي يا نه
ولي من ميبينم كه خيلي از كارها به دليل موانع اسلامي انجام نميشه . (915118) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۲۵:۲۸
ببینم به نظر تو اگر آمریکا و ایران جنگشون بشه آیا ایران حق دارد برای جلوگیری از جنگ جهانی بمب اتم و بمب شیمیایی بر سر مردم آمریکا بندازند؟؟؟؟؟؟؟؟ (915184) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۲۶:۰۵
برای شما هم هر کاری که آمریکا میکنه و رسانه های داخلی نقد میکنن حتما اشتباهه
متاسفانه مرغ شما هم یک پا دارد وگرنه هیچ توجیهی برای حمله شیمیایی و هسته‌ای برای کشتار غیرنظامیان وجود ندارد.
با اینکه اکثر اوقات به مطالب الف منفی میدهم و شاید نظر متفاوتی هم با این نوشته الف داشته باشم اما قطعا با بخش اول حرف شما مخالفم به همان کلفتی که گفتید! (915187) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۳۲:۳۲
از کی تاحالا کشتن غیر نظامیان اونهم 200 هزارتا شد کار درست؟ برای همه غلطه برای آمریکا درست؟ بنابراین همه جنایتکارهای دنیا در زمان خودشون ادمهای خوبی بودن و کار درستی کردند. (915389) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۲۰:۰۴:۴۲
متاسفانه در دنیا همیشه قانون جنگل حکم فرما بوده و خواهد بود.پس یرو قوی شو که ضعیف در نظام طبیعت پایمال است و تا قوی نشدی لاف و گزاف را کنار بزار که کنارت میزارن. (917880) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۵:۱۷:۰۴
نتیجه منطقی این موضوع آن است که اگر کشور قلدرتری ازدولت آمریکا، رفتاردولت آمریکا را مشابه رفتار دولت ژاپن شمرد می تواند یک کار منطقی با مردم آمریکا انجام دهد. مثلا یک بمب کاملا دقیق و منطقی. هر کس طبق قانون جنگل رفتار کند روزی طعمه حیوانی بزرگتر ازخود می شود. از رو انسان ها باید انسانی رفتار کنند و در مقابل کار غیر انسانی آماده باشند. (915647) (moderator16)
 
امیر
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۰:۳۳:۴۵
اگه بمب های طاعون زودتر به شهرهای امریکا برخوردمیکرد اونوقت شماها چی میگفتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما چرا از واقعیت فرار میکنید حمله اتمی یک حمله ی پیشگیرانه بود همین مردم مظلوم هیروشیما وناکازوکی از اینکه میلیونها چینی را با بمبهای سرامیکی حامل کک های الوده به طاعون در حال نابودی میدیدند بخود میبالیدن که ما چقدر شجاع هستیم عجب ساموراییهایی هستیم !!تاریخ را بیادبیارید نه که حذف کنید اصولا شما همیشه بدنبال حذف تاریخ بودید (914980) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۴۹:۰۶
در اون مرحله از جنگ جهانی،‌ ژاپن دیگه حتی از حملات کامیکازی هم جواب نمی‌گرفت. چه برسه به اینکه بتونه بمب افکن‌های خودش رو از فراز اقیانوس آرام برسونه به آمریکا.

یک نکته‌ی خیلی خوب دیگه اینه که اتفاقا حزب‌های افراطی جنایت‌های خودشون رو از مردم مخفی می‌کردن. همین حزب‌های ناسیونالیستی افراطی ژاپن الان خیلی جنایات جنگی رو تکذیب می‌کنن.
http://en.wikipedia.org/wiki/Historiography_of_the_Nanking_Massacre

اتفاقا اگه نفس کشتار چینی‌ها از نظر «جامعه‌ی» جهانی اونقدر بد بود، هنوز مقامات ژاپنی جرات نداشتن برن به اون مقبره‌ی مشهور و ناسیونالیست‌های افراطی هم اجازه پیدا نمی‌کردن که به طور عمومی وجود این کشتار رو نفی کنن. (915110) (moderator22)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۵۵:۴۲
حمله اتمي نميتونه پيشگيرانه باشه چون هدفمند نيست
فقط انسانها رو نابود ميكنه (915119) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۲۰:۰۸
چند نکته در مورد کامنت‌های این خبر واقعا قابل توجه هست.

۰- توجه داشته باشید که من اصلا طرفدار ژاپن یا آلمان در جنگ جهانی دوم نیستم‌ها!

۱- ژاپن جنایات جنگی خیلی وحشیانه‌ای رو مرتکب شد. ولی از طرف دیگه دولت به شدت رسانه‌ها رو کنترل می‌کردن، برای مثال جنایات نانکینگ رو از جامعه‌ی ژاپنی مخفی می‌کردن. نتیجه‌اش هم اینه که هنوز ناسیونالیست‌های تندرو این جنایات رو تکذیب می‌کنن.
http://en.wikipedia.org/wiki/Historiography_of_the_Nanking_Massacre
http://en.wikipedia.org/wiki/Nanking_Massacre_denial
اتفاقا یک نکته در همین مورد حائز اهمیته. با وجود اینکه کسی در آلمان جرات نداره جنایات جنگی آلمان رو تکذیب کنه. چرا تو ژاپن اینطوری نیست؟؟

۲- کسانی که ادعا می‌کنن که آمریکا از خودش دفاع کرد:
ژاپنی‌ها خیلی از جانب تکنولوژی به آلمان متکی بود. خیلی چیزهای مهم رو با زیردریایی از آلمان گرفت. ژاپن اونقدر در مبارزه با آمریکا ناتوان شده بود که حتی دیگه حملات کامی‌کازی هم اونقدر جواب نمی‌دادن. ناو یاماتو که مثلا غرور ملی‌شون بود هم در هم کوبیده شد. حالا چه برسد به اینکه به آمریکا حمله کنن! بهانه‌ی آمریکا صرفا این بود که ژاپنی‌ها به شدت مقاومت خواهند کرد.

۳- حتی در بدترین حالت، آیا هدف قرار دادن شهرها کشتار دسته‌جمعی مردم نیست؟ یعنی مقر نظامی نداشت ژاپن که اول اونجا رو بزنن؟ شهروند رو مورد هدف قرار دادن یعنی چه؟؟ من می‌خوام بدونم که آقایونی که هر وقت ایران شروع می‌کنه مواضع محکم تو سیاست خارجی فریاد «تدبیر! تدبیر!»شون بلند میشه، فکر نمی‌کنن آمریکا تدبیرش کجا رفته بود؟ یعنی تدبیر فقط برای وقتی خوبه که شما همسو با آمریکا نیستی؟

۴- مسائل اخلاقی مطرح میشه وقتی که آمریکایی‌ها مدام مسائل اخلاقی رو به رخ ما می‌کشن. وقتی هر در مورد حقوق بشر برای ما حرف می‌زنن. ولی هنوز جرات ندارن که بگن این کار خودشون یک جنایت جنگی بوده.اتفاقا این یک نمونه‌ی خیلی عالی از تروریسم بین‌الملل هست که با ایجاد وحشت در شهروندان کشورهای مخالف اونا رو به تسلیم وادار کردن. جان استوارت مجری آمریکایی که به دگر اندیشی مشهوره هم نتونست بعد از جنایتکار جنگی خوندن ترومن از موضعش عقب نشینی نکنه!

۵- این موضع در جامعه‌ی آمریکا به اون معناست که دست آمریکا برای تکرار جنایت‌هایی از این دست بر علیه بشریت بازه! فقط کافیه به اندازه‌ی کافی بهانه‌چینی کنن! کما اینکه در جنگ‌ها بعد استفاده‌ی تسلیحاتی مانند بمب شیمیایی و ناپالم رو به طور گسترده شاهد بودیم. اونجا هم مواردی بود که مقاومت شدید جناح مقابل باعث این کار شده بود. در جنگ عراق و افغانستان هم از اورانیم ضعیف شده استفاده‌ی خیلی زیادی شد چوری که الان خیلی مناطق عراق به شدت آلوده هستن. (915168) (moderator22)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۶:۳۱:۲۶
یک نکته رو بنده اضافه کنم که اورانیوم ضعیف شده سلاح جنگی نیست بلکه به علت ویژگی خاص فلز اورانیوم که بسیار چگالی بالایی دارد و ضمنا در دسترس هست (دور ریز فرآینده غنی سازی به شمار می آید) از آن در ساخت کلاهک های قابل نفوذ در تانک و دیگر جنگ افزار ها استفاده می شود اما به علت تشعشع بسیار ناچیزی که دارد در دراز مدت می تواند زمینه بیماریهای ژنتیک یا سرطان را فراهم کند. بنابر این استفاده از آن به معنی یک عمل جنگی یا سلاح کشتار جمعی به شمار نمی رود. (915768) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۰:۳۹:۰۹
وقتی که اورانیم غنی شده تو مناطق مسکونی استفاده شده باشه چی؟ مثل فلوجه!
شما می‌تونید آثار اورانیم ضعیف شده رو روی مردم عراق بخونید.
اتفاقا هم تو جنگ خلیج و هم تو جنگ ۲۰۰۳ نصیب مردم عراق شده، می‌تونید تو اینترنت در موردش مطالعه کنید که آمار سقط جنین و ولادت کودکان ناقص الخلقه چقدر زیاده.

یادتون هم هست که چقدر از گرد و خاک عراق سر در از خوزستان و سایر استان‌ها - حتی تهران - هم در آورده! خدا می‌دونه چقدر از این آلودگی‌ها هم سر از ایران در اورده
:( (916156) (moderator16)
 
زهرخند
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۳:۲۵:۲۹
خيلي دوست دارم نظر مردم رو بدونم. آيا جنگ الزاماً پديده اي منفي است؟ چرا به جنگ به عنوان يك عامل كنترل كننده جمعيت (در طول تاريخ انسانها) نگاه نمي كنيد؟ آيا مي دانيد بزرگترين اختراعات و نوآوريها در خلال همين جنگها (يا به خاطر ترس از شروع آن) صورت گرفته است؟ جنگ متعالي ترين شكل برتري طلبي و فزوني خواهي انسان است كه با مرگ همنوعان او همراه مي شود. همان نيرويي كه تاكنون ما انسانها را در مرزهاي ناشناخته هستي جلو برده، آفريدگار جنگ است. شايد بدون جنگ ما بايد هنوز به شكل انسانها اوليه زندگي مي كرديم. بدون جنگ هرگز انباشت سرمايه و ثروت شكل نمي گرفت و چيزي به نام رفاه به وجود نمي آمد. جنگ لازمه زندگي انسان است. (919992) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۳۱:۱۸
شما هم لطفا بی سند و مدرک تاریخ نسازید!
اگر هر کس برای توجیه کار خودش تاریخ بسازد پس به حمله فرضی ژاپنیها هم ایرادی نیست چون حتما توجیهی دارد!! (915206) (moderator22)
 
بهزاداول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۱۲:۵۱
مرگ بر این پرچمت که به کشور من بسیار خیانت کرد (915337) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۳۶:۱۱
هر دو بد بوده. فقط گاهی وحشی گری رو با وحشی گری جواب میدن. گاهی وقتی هم یه وحشی گری میکنن بعد هم میگن پیشگیری از یه جنایت بوده. (915399) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۰:۳۸:۱۷
در جنگ جهانی دوم مقصر اول ژاپن بود که پس از تسخیر چین و کشتن و زنده به گور کردن چند صد میلیون چینی جنگ را به آمریکا کشاند (914988) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۴۲:۵۲
چند صد میلیون؟؟؟ ببخشید آمارتون رو شما از کجا آوردین؟ صد البته تعداد چینی خیلی زیادی رو کشتن، بعضی اوقات هم خیلی فجیع عمل کردن مثل نانکینگ.
اما دو نکته در مورد همین جنگ حائز اهمیته:
۱- اسلحه‌ی کشتار جمعی به این کار نداره که شما کس و کارت چیه؟ اعتقاداتت چیه؟ چرا آمریکایی‌ها مقرهای ارتش ژاپن رو به جای شهرها نزدن؟
۲- احساسات ناسیونالیستی افراطی هنوز تو ژاپن خیلی زیاده، جوری که حزب‌های راست تندرو هنوز انجام خیلی از جنایات رو تکذیب می‌کنن. ولی مثل اینکه آقایون آمریکا و اروپا همون حساسیتی که نسبت به هلوکاست دارن نسبت به دیگر کشتارها ندارن.

منفعت و دست درازی همینه دیگه! شما نیگا کن انگلیس چطوری گوشه به گوشه‌ی دنیا مستعمره داشت. (915099) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۳۴:۱۳
شما هم از این به بعد هر مقصری رو بکش. مثلا اگه یکی زد تو گوشت شما هم کار کن تو شکمش. (915391) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۰:۵۰:۱۳
وقتی در جنگ پای بقا و نابودی یک ملت و یک کشور در کار است، هر گونه دفاعی

مشروع است. حتی استفاده از سلاحهای شیمیایی، میکروبی و هسته ای. (915007) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۳۷:۰۸
در اون مرحله از جنگ ژاپن قدرت شکست دادن آمریکا رو نداشت و حتی دیگه حملات کامیکازی هم موثر نمی‌افتادن. بهانه‌ی خود آمریکایی‌ها مقاومت خیلی شدید ژاپنی‌ها هست.

خیلی جالبه که وقتی که سیاست خارجی ایران میاد وسط، ایرانی‌ها همش در مورد تدبیر صحبت می‌کنن. ولی وقت توجیه جنایت‌های آمریکا میاد وسط هر چیزی مجاز میشه! (915086) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۵۱:۴۸
این دکترین قدرتهای بزرگ جهان است. (915113) (moderator22)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۵۷:۲۷
جالبه دوستان به نظرهاي بالاتر كه مدافع كار امريكاست نظر مثبت دادن ولي اينجا به اين نظر منفي !
تناقض در رفتار برخي كاربران الف اظهر من الشمس است (915123) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۶:۴۲:۳۵
این کامنت ها هم مثل کامنت هایی که به دکتر صادق زیبا کلام دارای مثبت منفی عای عجیبی است الف نکنه به نظرات خیانت کنی (915788) (moderator16)
 
ایرانی
Netherlands
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۱۱:۰۶
خب اگه حمله نمی کردند فاشیست ها و نژاد پرستان بر جهان حکومت می کردند. (915035) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۳۳:۲۷
خیر. در اون مرحله ژاپن کاملا قابلیت پیروزی در جنگ رو از دست داده بود! صرفا به این خاطر از بمب استفاده کردن چون بهانه آوردن که ژاپنی‌ها به شدت مقاومت خواهند کرد. (915082) (moderator22)
 
من تنها
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۵۸:۳۱
نه اينكه الان بهترين ها بر جهان حكومت مي كنند !
حمله به چندين كشور اسلامي بدون هر گونه دليلي و كشتن ميليونها انسان در دهه هاي اخير ميدون زحمات غرب است (915126) (moderator22)
 
بهزاداول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۱۳:۲۳
یعنی هدف وسیله را توجیه میکنه ؟ (915340) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۶:۰۴:۳۶
نه عزیزم! ولی اینجا اگر حکومت فاشیستها بر جهان مستولی میشد خیلی بیشتر از هزاران مفری که در بمباران هیروشیما مردند میمردند! (915728) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۴۵:۲۹
مگر حالا خودشون فاشیست و نژاد پرست و بدتر نیستند؟ (915420) (moderator22)
 
علی رضا
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۱۳:۱۲
شاید امریکا با بمب اتم دو شهر زاپن را از بین برد ولی زاپن با قدرت فکر خود سلطه اقتصادی آمریکا را از بین برد به این میگن جنگ نرم ،نه مثل ما که فکر میکنیم جنگ نرم یعنی فقط فحش دادن (915039) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۳۴:۳۴
اتفاقا یک نکته‌ی جالب اینه که ژاپن اونقدر با کارتون‌هاش کشورهای مختلف رو بمباران کرده که الان تعداد خیلی زیادی ژاپنوفیل تو این کشورها هست. (915084) (moderator22)
 
رهام
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۳۸:۲۵
در طول یکی دو سال گذشته، تقریبا هیچ کدام از کامنتهای من در الف چاپ نشده اند، اما هنوز وسوسه می شوم که کامنت بگذارم.

بنده اگرچه از ایدئولوژی جمهوری اسلامی در بسیاری از موارد پشتیبانی نمی کنم، اما مثل تعداد زیادی از مردم جهان منتقد آمریکا و اسرائیل هستم.

من هم مثل همه، متوجه سیاست دو گانه آمریکا در بحرین و سوریه می شوم و از خواندن هر کدام از مصاحبه های نتانیاهو سرشار از خشم می شوم.

من هم فکر می کنم ساده لوحانه است اگر تصور کنیم که آمریکا فقط به دلایل اسان دوستانه وارد جنگ جهانی دوم شد، و کشته داد تا اروپا را آزاد کند.

اما در مورد واقعه بمباران هسته ای ژاپن، اتکا به اظهارات مظلومانه مردم ژاپن فقط نیمی از حقیقت را آشکار می کند.

ژاپنی های سخت کوش و بی آزاری که ما امروز می شناسیم، قبل از جنگ جهانی دوم چنین ملتی نبودند.

بد نیست پای صحبت کره ای ها و چینی ها هم بنشینید تا از داستان تجاوز های مداوم، قتل و غارت و به آتش کشیدن و ... توسط ژاپنی ها برایتان تعریف کنند.

در مورد قتل عام nanking در اینترنت جستجو کنید، خواهید دید که چطور در سال 1937 و طی چند روز ژاپنی ها دویست هزار چینی را کشتند، به زنان تجاوز کردند (حتی به نوزادان دختر و اغلب بعد از تجاوز به فجیع ترین شکل ممکن زنها و دختران کشته شدند - حتی با فرو کردن نیزه به الت تناسلی آنها - ...) و شهر را به آتش کشیدند.

در مورد توحشی که ژاپنی ها در زمان جنگ جهانی دوم علیه همسایگان خود نشان دادند هم که بعید است بی اطلاع باشید.

ژاپن در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم سخت مشغول کار بر روی برنامه هسته ای خود بود، خدا می داند اگر آنها به بمب اتم دست پیدا می کردند، چه فاجعه ای ایجاد می کردند (منصفانه خواهد بود اگر بپذیریم فاجعه ای بسیار بزرگتر از فاجعه هیروشیما و ناکازاکی).

ساده لوحانه است اگر فرض کنیم که آمریکایی ها این کار را با نیت خیرخواهانه و برای نجات جهان انجام دادند، از آن طرف هم ساده لوحانه است اگر فرض کنیم که در صورت دستیابی ژاپن به بمب اتم لحظه ای در مورد استفاده از آن درنگ می کردند و یا استفاده را به یک یا دو شهر محدود می کردند.

اتفاقی که افتاده، نتیجه تقابل دو فرهنگ وحشی بوده است، من فکر می کنم ژاپن هم به اندازه آمریکا در این فاجعه مقصر است. (915090) (moderator22)
 
ترنج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۱:۴۱:۳۷
علی رضا چه جوری سلطه اقتصادی آمریکا رو از بین برد؟ اینکه آمریکا اون زمان این کار رو کرد در راستای منافع ملی آمریکا بود. از طرفی ماهم اگه قدرت آمریکا رو داشتیم به بهانه اسلام و مقابله با کفر بیشتر از اینا رو کشته بودیم (915096) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۰۷:۴۹
خب وقتی فقط ظاهر قضیه را ببینی همین میشه.
مثل اینکه متهمی را بیارن برای اعدام در ملا عام و نگن چیکار کرده و همه دلشون براش بسوزه!
البته کلا هر کاری امریکا میکنه بده ولی کافیه یه نگاه به اسایش بشر در ده های اخیر بکنیم که همش را مرهون همین امریکا هستیم منجمله همین اینترنت و کامپیوتری که باهاش فحش میدیم به همه دنیا! (915142) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۰:۵۱:۵۵
هر کاری که آمریکا می‌کنه بد نیست. ولی سیاست مداران فاسد و منفعت طلب اونجا کم نیستن. سالیان ساله که علیه کشورهای مختلف جنایت کردن. شما الان به منطقه نگاه کنید، از قلدربازی عربستان تا نا امنی عراق تا ناآرامی‌های افغانستان چقدر به آمریکا ربط داره.

مساله‌ی دیگه اینه، مگر اینکه شما فرض کنید نظام آمریکا دیکتاتوری هستش، باید قبول داشته باشید که مردم آمریکا قدرت جلوگیری از جنایات جنگی زیادی رو دارن و داشته‌اند. حال اینکه این کار رو نکردن. برای همین هم از مردم آمریکا دلخور و ناراضی هستم.

البته من از راه اینترنت افراد آمریکایی می‌شناسم که از کارهای حکومتشون تو کشورهای دیگه اصلا راضی نیستن. قرار نیست همشون رو یک قماش فرض کنیم ولی نتیجه‌ی نهایی چیز دلپسندی نیست!

به سابقه‌ی حمایت دولت آمریکا از طالبان در زمان جنگ شوروی توی افغانستان نگاه کنید که چگونه با حمایت از این عناصر سرنوشت افغانستان را برای چندین و چند دهه به چالش کشیدند. (916162) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۱۳:۱۶
هر جنگی کشته ها و آوارگی دارد که حتی ذره ای از آن هم قابل قبول نیست چه رسد به این که بمب، بمب اتم باشد و به این شکل فاجعه بار ده ها هزار نفر بی گناه را از بین ببرد و نسل ها اثر آن بماند.
اما سیاه و سفید هم نباید دید، هم باید این جنایت را محکوم کرد و هم این که نقش ژاپن را در جنگ جهانی دوم از نظر دور نداشت. همانطور که یکی از نظر دهندگان گفتند، آنها هم در چین جنایات زیادی کردند و اصلا هم روی تسلیم شدن نداشتند. طبیعتا قدرتی که به تازگی به سلاحی رعب آور دست یافته مانعی نمی بیند که از آن برای پایان دادن به قدرت دشمن خود استفاده نکند. به یاد داشته باشیم که پیش از آن هم هیچ کس به روشنی از عمق ویرانی و تخریب بمب اتمی در شهرها اطلاعی نداشت. (915152) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۲۳:۳۵
واقعا باعث تاسفه که اینجا اکثر کاربرا این کار ضد انسانیه آمریکا را تایید میکنند خیلی جالبه شماها که معلوم نیست از کجا میاید این نظرارو میگذارید و بمب اتم را تایید میکنید چطور فعالیتهای هسته ای ایران را در بعد نظامی محکوم میکنید انگار بیشتر از اینکه ایرانی باشید مدافع منافع آمریکا هستید در همه دنیا استفاده از بمب اتم به هر نحو محکوم است و خود آمریکا هم به همین بهانه به عراق و افغانستان لشکر کشید خیلی جالبه همه چیز برا آمریکای شیطان حلاله به کشورهای دیگه که میرسه حرام میشه واقعا خجالت داره. مگر آن ژاپنیهای بیگناه از کودک و زن و کهنسال چه گناهی کرده بودند که بوسیله بمب اتم سوزانده شدند و چندین نسل بعدشان در مناطقی که مورد اصابت قرار گرفت هم با ناهنجاریهای ژنتیک دچار عقب افتادگی شدند یا عجیب الخلقه شدند. واقعا به کجا رسیده ایم که بجای محکوم کردن این عمل شیطانی آنرا درست میدانیم. حالا خیلی جالبه اگر ایران این کار را میکرد همینایی که الان اینجا در طرفداری از این جنایت، کامنت گذاشتند بدترین حرفها را نثار ایران میکردند. خجالت بکشید. (915177) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۴۵:۱۸
به نظر من هم کار درستی انجام داده اند تا جنگ خاتمه یابد . (915252) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۱:۳۶:۲۷
جنگ خاتمه پیدا نکرد بلکه صورت ان عوض شد و تا به امروز هم ادامه دارد .همین الان در عراق افغانستان سوریه افریقا.....امریکا مشغول کشتن بیگناهان است.امریکا کشوری که به سگ و گربه های خود بیش از مردم جهان اهمیت میدهد.
تازه جدیدا مدارکی بدست امده که خود امریکاییها هیتلر را ترغیب به جنگ کردند تا اروپا و روسیه را تضعیف کرده و خود ابرقدرت شوند.در ان جنگ تنها کشوری که سالم ماند و پیروز نهایی شد امریکا بود. (917099) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۴۸:۴۶
قبل از اینکه به دنبال خوب و بد این نظر سنجی باشید به فکر تبعات این تفکر بر روی ایران باشید خواهشا (915266) (moderator22)
 
www
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۲:۴۸:۴۷
کاربران الف قبل از اینکه فکرخود را خسته کنند و به ساخته های ذهنی خود اعتماد کنند بهتره کمی تحقیق کنند چون اطلاعات ناقص نتیحه ی ناقص ببار می آورد.
تعجبم چرا در ما باید درمورد هرچیزی یه نظری بدیم.

زیرا مردم آمریکا از جمله بیسوادترین افراد در حوزه مسائل سیاسی و عمومی هستند.شاهد این حرف بسیار است اما همین چند وقت پیش بود که شبکه راشاتودی از آمریکایی ها میپرسید که آیا موافقید برنامه ی هسته ای ایران ا ز روی کره ماه تحت نظر گرفته شود که اکثرا موافق بودند!!! این افرادی هم که موافقند هر چه زودتر کفن های خود را بپوشند چون حق آمریکاست که ما را بعنوان تهدید لت و پار کند حالا اینکه اخلاق و شرف و انسانیت و شهروند غیرنظامی چیه را بنداز دور!!!
ضمن اینکه این نظرسنجی موثق هم نیست. (915267) (moderator22)
 
مهرداد
Europe
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۰۰:۲۹
حمله اتمی امریکا کار خوبیه به کشور ما هم مجبور بشه حمله میکنه! برید تاریخ بخونید/ کامنت یک عشق امریکایی (915298) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۰۰:۵۲
چند روز پیش همین سایت الف مطلبی را در دفاع از حفظ آثار به جای مانده از دفاع مقدس منتشر کرد که موضوع آن در رابطه با تانکی بود در یکی از شهرهای جنوبی یادم نیست شاید سوسنگرد و در راستای گله از انتقال این تانک از میدان این شهر به مکانی نامعلوم مثالهایی زده بود از ژاپن واین که با تمام جنایتهایی که در جنگ با چین وآمریکا مرتکب شده بود باز هم سعی در حفظ آثار آن دارد .راستش من هم وقتی اوج جنایتهای ژاپن را در آن مطلب خواندم به آمریکا حق دادم چنین حمله ای را به ژاپن کرده باشد !! (915299) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۰:۵۳:۴۶
آیا مردم ژاپن از جنایاتی که توسط ارتششون انجام شده خبر داشتن که حالا شریک جرم حساب بشن که هیچ، اجازه‌نامه‌ی قتل عامشون صادر بشه؟؟ (916164) (moderator16)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۰۳:۵۴
ای کاش کمی مطالعه میکردین راجع تاریخ آخر جنگ و میفهمیدین که جنگ تا چند ماه دیگه تموم میشد بدون حمله اتمی هم و شهرها و جزایر ژاپن یکی پس از دیگری داشتن تسلیم میشدند (915311) (moderator22)
 
Norway
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۶:۱۳:۵۶
نه دوست عزیز! اون زمان تمام نیروهای متفقین در اروپا انرژیشون صرف نابودی هیتلر شده بود روسیه هم نیرویی نداشت برای این سمت. و ژاپن در کره و چین داشت جنایت می کرد. (915746) (moderator16)
 
مجید
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۰:۱۰:۱۱
دوست نروژی شما تاریخ جنگ جهانی رو بخون،اون موقع ژاپن مهماتش ته کشیده بود و در شرف تسلیم بود!!
ژاپن قبلش در ژاپن و کره جنایت کرد،اما اون اواخر هم کره آزاد شده بود هم چین!! (916122) (moderator16)
 
حسین
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۰:۱۱:۳۳
اصلا ژاپن به ما چه؟!
دوستان عاشق متفقین برن سووشون رو بخونن و ببینین همین روس و انگلیس در جنگ های جهانی اول و دوم چه بلایی سر مردم ما آوردند!! (916124) (moderator16)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۰۸:۴۱
این مساله در کتاب جدیدی از کارل پوپر (؟ ) به تفضل بحث شده ، در این مصاحبه پوپر نقل قول چندتن از ژاپنی ها را آورده بود و در نهایت اینگونه استدلال کردند که باید از قبل به رهبران ژاپن هشدار داده می شد اما نکته این بود که رهبری نظامی و سیاسی ژاپن در ان دوره اصلاً حاضر به مذاکره و گفتگو با آمریکائی ها نبودند. البته به قول یک فیلسوف استرالیائی به نام پیتر سینکلر : آمریکا بايد اعلام مي‌كرد كه قدرت تخريبي اين بمب تا چه اندازه است و از ژاپن مي‌خواست تسليم شود تا جلوي چنين مرگ و مير فاجعه‌باري گرفته شود. (915326) (moderator22)
 
حسن
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۱۴:۱۷
دنیا ممنون دار امریکا هست که جنگ حهانی دوم را برد تا فاشیستها نازی که با هولوکاستها پای جون انسانها گذاشته بودند و ژاپنیها که مردم بیچاره چین را میکشتند بر دنیا مسلط نباشند (915346) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۴:۰۳:۲۳
جنایتی که همین آمریکاییها کردند فاشیستها انجام ندادند. بمبهای ناپالم بر سر ویتنامیها رو یادت بیار. (915457) (moderator16)
 
زهرخند
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۳:۴۳:۴۳
قابل توجه همه دوستاني كه فرق فاشيستها و توتاليترها با دولتهاي ليبرال نواستعمارگر را نمي دانند: دسته دوم واقع گرايند (تاحد زيادي) فقط به دنبال منافع كشور خود هستند و ژست دموكراسي خواهي مي گيرند. دسته اول اما به فكر خودشان هم نيستند و به مردم كشور خود هم رحم نمي كنند. از همه مهمتر اينكه به شدت در توهمند و هر نوع تصفيه نژادي، قومي، جنسي،‌ سياسي و ... را مجاز مي دانند. اينها براي بشريت خيلي خطرناكند نمونه اش استالين در شوروي، نازيها در آلمان،‌ تيتو در يوگسلاوي، چائشسكو در روماني و ... پس يك نان بخوريد و صد نان خيرات كرده و دعا به جان روزولت كنيد كه اكنون پادو و گماشته افسران چشم آبي ژرمن نيستيد و هر روز ميتوانيد به امريكا فحش دهيد!!! (920031) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۰:۵۶:۱۷
اگر کشورهای استعمارگر به جای تشکیل دولت‌های پوشالی در اقصی نقاط دنیا بهشون اجازه‌ی تصمیم‌گیری برای خودشون رو داده بودن، ارتش‌های خیلی بیشتری بودن که می‌تونستن با آلمان‌ها و ژاپنی‌ها بجنگن.

در ضمن نقش روسها در شکستن کمر آلمان خیلی خیلی موثرتر از آمریکا در پایان جنگ بود. ژاپن اصلا با آلمان قابل مقایسه نبود! (916166) (moderator16)
 
Japan
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۲۱:۲۱
حتی در خود ژاپن هم افرادی حضور دارند که بابت تغییری که در سیستم ژاپن با آن بمب ایجاد شد، ا‌ز آمریکا احساس تشکر دارند و به نوعی آن حمله را اجتناب ناپذیر می‌دانند. (915365) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۵:۲۲:۳۰
خیلی منطقی بود! به نظر می رسد روزی یک وحشی بزرگتر خدمت خیلی بزرگتری را به آمریکایی ها نماید. جنگل است دیگر! (915656) (moderator16)
 
ehsan
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۴۴:۲۰
همه ما باید اینو قبول کنیم که آمریکا جنایت بزرگی علیه بشریت کرده
این یک واقعیت محضه و کسی این قضیه رو انکار کنه یک دیوانه است
نه تنها هیروشیما بلکه بسیاری از جنایت ها دیگر که اگر الان بگم یک کتاب میشه (915415) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۴۵:۲۴
کشتن انسانهای بیگناه از دید بنده به هر دلیلی محکومه من مثل شما دوستانی که براحتی امده اید و کشتن صدها هزار انسان بیگناه را توجیه کرده اید نمی توانم بیایم و بگویم امریکا کار درستی کرد.یا ژاپنی ها کار درستی کردند ادم کشتند
توجیه کردن این اعمال باعث میشه که راه برای تست بمب اتم در کشورهای دیگه هم باز بشه و بنده معتقدم تمام کسانی که این کار را توجیه و تایید می کننداز جمله این افرادی که نظر مثبت داده اند اگر جنایتی بشود در آن شریک هستند
جنگ جهانی دوم تمام شده بود و تنها ژآپن مقاومت می کرد راه کار دیگری هم داشت که این همه ادم کشته نشوند
هنوز هم اثرات این تشعشعات قربانی می گیرد.
این ادمهایی که براحتی چنین جنایتی را توجیه و تایید می کنند اگر خودشان یا بستگانشان فقط تحت تاثیر الودگی رادیواکتیو ان سرطان گرفته بودند انگاه با تامل بیشتری به این قضیه نگاه می کردند.
همه ادمهای روی زمین هر عقیده و ملیتی که داشته باشند برابر هستند و کشتن ادمهای بیگناه به نظر من جنایته حالا شما بیا به هر روشی که میخای ماله کشی کن (915419) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۵۲:۴۵
اینها همه اش توجیه است که اگر آمریکا بمب نمی انداخت جنگ چقدر طول می کشید یا ژاپنی ها چه جنایت هایی کرده بودند و حق شان بود و ...

جنگ به هر شکل آن بد است و راه تمام کردن جنگ بمب اتم نیست و راه مجازات کردن یک دولت متخاصم و متجاوزگر کشتن مردم بی پناه شهرها نیست.

این استدلال هایی که برخی دوستان کرده اند انسان را به یاد ضرب المثل گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدن گردن مسگری می اندازد.

آمریک چه صدمه ای جدی از ژاپن دیده بود که باید حتما برای ژاپنی که در آستانه شکست بود بمب اتمی بکار می گرفت؟؟؟؟!!!! شاید اگر مردم آمریکا در معرض خطر جدی قرار داشتند حمله پیشگیرانه ای آن هم نه در حد بمب اتم لازم می شد.

چیزی که واقعیت دارد این است که در فرهنگ غربی سایر کشورها در مرتبه ای پایین تر قرار دارند و از اینرو جان و ... آنها هم ارزش کمی دارد و بکارگیری هر روشی برای رسیدن به هدف از دید این کشورها کاملا پذیرفته شده و مقبول است.

ذهن و فکر مردم این کشورها هم آنچنان رسانه زده شده و تحت کنترل رسانه های آنهاست که چشم شان واقعیت و حقیقت را نمی بینید. قضاوت ها همه مبتنی بر منافع خودشان است من حتی از منافع شخصی صحبت می کنم. در دید یک فرد غربی گزینه اول خود شخص است سپس کشور پس از آن انسانیت و ارزش های اخلاقی. این واقعیتی است که حداقل برای عامه آنها مصداق دارد.

هر دو طرف جنگ مقصر بودند و جنگ اساسا بر مبنای حفظ منافع در خارج از مرزهای کشورهای اصلی جنگ شروع شد. نکته اساسی که همه از آن غافلند این است که نفس بکارگیری بمب اتم توسط هر کس و در هر شرایطی که باشد مردود و محکوم است.
راه های بهتری برای پایان دادن به جنگ وجود داشت. همه از جنگ خسته بودند بوِیژه مردم. کافی بود یک طرف جنگ پیشنهاد صلح بدهد. شکی وجود ندارد که با مذاکره به نتیجه می رسید اما واقعیت این است که آمریکا بدنبال تمام کردن جنگ نبود به دنبال بردن جنگ و شکست ژاپن بود! (915439) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۶:۲۶:۱۱
وصد البته قدت نمایی ونشان دادن دندان تیز به جهان ! (915757) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۵:۲۳:۵۱
هر کس طبق قانون جنگل رفتار کند روزی طعمه حیوانی بزرگتر ازخود می شود. (915660) (moderator22)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۶:۰۷:۴۷
شما تاریخ را از انتها نقل میکنید . آن هم فقط تا قسمت استفاده آمریکا از بمب اتم .
در ان زمان با اینکه آلمان تسلیم شده بود اما ژاپن به هیچ عنوان دست از جنگ نمیکشید . تنها در ازمایشات حمام های گاز خود دویست هزار چینی را قربانی کرد . زنان چینی که مورد تجاوز ارتش زاپن قرار گرفتند بی شمارند و هنوز عده ای از آنها که زنده اند در مجامع عمومی دست به دادخواهی دارند . بمب اتم ابتدا به اطلاع مقامات ژاپن رسید اما انها دست بردار جنگ نبودند و با استفاده از جنگ های کلاسیک و نامتقارن و عملیات های گسترده انتحاری با استفاده از هواپیماها و قایق های مخصوص انتحار به سمت دیگر کشورهای اسیای هجوم میبردند. موقعی که هیروشیما هدف قرار گرفت باز هم متحد آلمان که چندین سال کل دنیا را به خاک و خون کشانده بود دست بر دار نبود بمب دوم یک هفته بعد در ناکازاکی انداخته شد با این پیام که در صورت عدم تسلیم و پایان ندادن جنگ جهانی بمب سومی هم در راه خواهد بود و این گونه شد که ژاپن تسلیم شد و جنگی جهانی با چهل ملیون کشته به اتمام رسید . این جنگ خانمانسوز در دنیا بسیار بیشتر از بمب اتم امریکا قربانی گرفته بود فقط در یک نبرد استالینگراد یک ونیم تا دو ملیون نفر جان خود را از دست دادند . اینطور شد که استفاده آمریکا از بمب اتم بر علیه ژاپن با حدود دویست تا چهارصد هزار کشته نه تنها باعث منفور شدن آمریکا نشد بلکه به دلیل خاتمه دادن به جنگ جهانی باعث محبوبیت جهانی آمریکا شد .
(915733) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۱:۲۴:۱۰
چقدر از مردم ژاپن از جنایات ارتش خبر داشتن و اصلا این کار رو تایید می‌کردن. چه برسه به اینکه شریک جرم این جنایات حساب بشن.

اتفاقا راست‌ها افراطی ژاپن هنوز هم تجاوز به زنان و هم کشتارهایی مثل جنایت نانکینگ رو تکذیب می‌کنن. (916201) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۱:۴۰:۴۰
شماها دارید از کی حمایت میکنید.خیلی باید ساده لوح باشید که فکر کنید امثال امریکاییها به دیگران اهمیتی بدهند. (917109) (moderator16)
 
Norway
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۶:۱۰:۳۶
در این جا برخی دوستان خیلی ایده آل گرایانه نوشتند جنگ بده و امریکا نباید از بمب استفاده می کرد و ...!
در دنیای واقعی باید واقعی عمل کرد. مثلا در داستان بوسنی اگر ناتو میخواست به حرف این دوستان گوش بده و وارد جنگ نمیشد آیا داستان نسل کشی تمام میشد؟ جنگ بده ولی وقتی جنگی شروع شد باید کاری کرد تا تمام شه. (915741) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۸:۵۳:۴۰
امریکا اونجا علیه غیر نظامی ها که وارد عمل نشد یه عده نظامی و شبه نظامی صرب بودند که سرکوبشان کرد بحث سر کشتن انسانها با سلاح کشتار جمعی است
بنده معتقدم کشتن با هر سلاحی جنایته و کشتن با بمب اتم دیگر واقعا عین جنایته
لطفا بدنبال ماله کشی کردن این کار نباشید باور کنید بخدا ماله نداره نمیشه لاپوشانی اش کرد.
ادم کشتن جنایته حالا بیا زور بزن و هی توجیه کن
این کار شماها که دارید توجیه می کنید بسیار زشت است این باعث تشویق به استفاده از این سلاح ها است در جنگ ایران و عراق هزاران سرباز ایرانی شیمیایی شده اند حداقل از انها خجالت بکشید
این سلاح ها انسانهای زیادی رو در نسلهای بعد فلج کرده محیط زیست رو از بین برده امریکا در جنگ ویتنام هم از عامل نارنجی استفاده کرد و جنگلهای ویتنام رو نابود و مردم رو به کشتن داد نزنید این حرفها رو کمی بنشینید فکر کنید این سلاح ها بسیار خطرناکه
متاسفانه شماها یه عده ادم هستید که فقط پشت کامپیوتر نشسته اید و زندگی واقعی را تجربه نکرده اید (915975) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۹:۰۳:۵۶
نمی دانم چه بر سر ما امده که کشته شدن 200 هزار زن و کودک و مرد بیگناه را می اییم و راحت توجیه می کنیم واقعا چه بر ما انسانها می گدرد؟ایا اون کودک زندگی رو دوست نداشت؟نمیخاست اون روز با عروسکهاش بازی کنه؟
اون بچه ای که بر اثر تشعشات اتمی فلج به دنیا می اید باید از چه کسی شکایت کند؟
چرا به این راحتی جنایت را توجیه می کنید؟یک لحظه خودتان را جای ان انسانها بگذارید باز هم توجیه می کنید؟
واقعا تاسف آوره که جامعه ما به اینجا رسیده .
معلوم نیست چرا به اینجا رسیده ایم که افراد بدون اینکه یک لحظه اون وضع رو مجسم کنند براحتی میایند و کار را توجیه می کنند
واقعا شرم آوره
شما حداقل تصور هم نمیتوانید بکنید که امریکا روزی با همین بهانه شهرهای ما را با بمب اتم بزند؟ایا آن موقع هم توجیه می کنید؟
این چه رفتار عجیبی است که ما داریم از خودمان بروز می دهیم
اگر خودت در ان شهر حضور داشتی باز هم حق میدادی به امیکا که قربانی شوی؟
جنگ جهانی دوم رو به اتمام بود دویست هزار ادم را جزغاله کردند تا قدرتشان را تست کنند (915995) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۱:۲۶:۵۸
اتفاقا دیدگار واقعگارایانه اینه که مردم ژاپن هم هنوز انسان هستن. اتفاقا دولت ژاپن رسانه‌ها رو کنترل کرد که مردم از جنایات جنگی خبر نداشته باشن. از دید مردم ژاپن اون‌ها درگیر یک جنگ قهرمانانه بودن. (916203) (moderator16)
 
م الف ر
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۹:۰۹:۵۱
عزیزان دل قضاوت در این باره کمی فقط کمی انسانیت میخواهد همین و بس بحث هم ندارد آمریکا در دل برخی قرار دارد و منفور بسیاریست حالا هرچه بگویی که که از بدو پیدایش این کشور وحشی یک عده درنده خوی پست تر از حیوان ریختند هزاران سرخپوست رو به فجیع ترین شکل کشتند و کشور منحوثشون رو بنا کردند و تمام زمینهای سرخپوستها رو غصب کردن و حتی برخی از نسلها رو کلا منقرض کردن تا سالها سرخپوستها حتی شان شهروندی نداشتن! یعنی اصل تشکیل این کشور اصل دموکراسیشون بود بر پایه نسل کشی! خب معلومه که به نسل کشی در ژاپن هم افتخار میکنن و الا باید تاریخ خودشون رو انکار کنن یا با اسراییل چه کنن؟؟؟ اما با قدرت اقتصادی و تبلیغی که دارند در جهان ما میشویم جهان سومی ذلیل تروریست وحشی و آنها انسان مهربان حافظ منافع بشری در کل جهان و مجری دموکراسی!
در ضمن هرکس که دنبال اطلاعات بیشتر و علت اصلی این وحشی گری اتمی امریکاست مقاله زیر را که لینک کردم بخواند تمام مطالب مستند است و حرف روی هوا نمیزند خیلی مقاله خوبیست حتما بخوانید حتما و بدون تعصب به نام نویسنده بخوانید اگر آدمی هستید که به آنچه گفته میشود بیتوجه و به اینکه چه کسی میگوید حساسید اصلا نخوانید!
http://bidarieslami.persianblog.ir/post/436/ (916006) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۰:۲۲:۱۳
من فکر میکنم سایتتون توسط اسراییل وامریکا نظر دهی می شه هرچند که در کل تفاوتی بین اصلاح طلب و امریکایی وجود ندارد
بی انصاق منفعت طلب منافق (916139) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۱:۵۲:۰۱
توجه داشته باشین نیروهای ژاپن در آن موقع هم در کره، چین، برمه و بشتر کشورهای آسیای جنوب شرقی در حال جنگ بودند. برده کشی، استفاده جنسی از زنان کره ای و چینی چیزی نیست که جتی هم اکنون کره ای ها آنرا فراموش کرده باشند. بواقع بعد از حمله اول تا دوم آمریکا چند روز فاصله بود برای اینکه علائم تسلیم ژاپن و پایان جنگ دیده بشه اما ژاپن تا حمله دوم آمریکا به مبارزه خود در تمامی جبهه ها از جمله چندین کشور آسیایی ادامه می داد. قبول کنید که ژاپن یک کشور توسعه طلب و بشدت بی رحم بود. اما اینکه استفاده از بمب اتم انسانی بود یا خیر احتیاج به دیدن تمامی سناریوهای موجود و انتخاب بهترین آن است. خدا می داند. (916226) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۲:۱۱:۲۶
یعنی اگه بر سر خودشون هم بیاد باز همین نظر را دارند؟البته از امریکاییها جز این انتظار نیست؟؟
اگه باور ندارید تاریخ امریکا را بخونید (916242) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۲۳:۴۱:۴۷
اخر میگویند اهداف آنها از بمباران هسته ای اتمی هیروشیما و ناکازاکی صلح امیز بود.. (916400) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۰۲:۳۹:۳۰
اینارو ول کنین میله گرد شاخه ایی 38000 تومان شده (916637) (moderator16)
 
دانشجو
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۰۹:۵۳:۲۵
واقعا نمي توان از حمله اتمي آمريكا دفاع كرد اما انصافا ژاپن هم يك جنگ طلب سمج بود كه سوداي اشغال چين و سرزمين هاي اطراف را داشت شايد اگر حمله اتمي انجام نمي شد اصلا ژاپن حاضر نبود جنگ را تمام كند. ژاپني ها با وجود توقف جنگ جهاني همچنان بر آتش ادامه جنگ مي دميدند. لطفا همه زواياي يك ماجرا را در نظر بگيريم (916912) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۰:۴۷:۱۵
کامنهتا و مثبت و منفیها خیلی جالب هستند.
الف جون خدا خیرت بده که اگه نظری را سانسور میکنی اقلا مثبت و منفی را سانسور نمیکنی!(البته غیر از موارد خاص که اصلا کامنتی نمیذاری که معلوم بشه چی به چیه!) (916991) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۱:۱۰:۳۶
واقعا برای الف متاسفم که نظرسنجی ساخته و پرداخته ذهن بیمار یکسری سیاستمدار آمریکایی رو به عنوان نظر مردم آمریکا اعلام میکنه!!! (917042) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۱:۱۲:۳۷
امريكا هم مثل اكثر قريب به اتفاق كشورها به منافع ملي خودش فكر ميكنه
يه نظر شما تنها كشوري در دنيا كه منافع مليش اهميت كمي داره كدام كشوره؟ (917048) (moderator16)
 
ahmad
Japan
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۱۴:۴۲:۰۰
مرگ بر آمریکا و هر کس که طرفدار خوی وحشیگری است (917444) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۶ ۲۰:۱۱:۱۹
lمن هم حق رو به مردم آمریکا کی دم. در جنگ دوم به طور متوسط هر روز نزدیک به 30000 نفر مردند و تلفات این حمله که باعث خاتمه جنگ بود به اندازه ده روز ادامه جنگ بود. بسیار کار درستی انجاک دادن (917881) (moderator22)
 
زهرخند
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۳:۱۰:۰۰
باز مغالطه كردي الف ! هر كسي فكر مي كنه "ايران بايد سلاح اتمي داشته باشه و در صورت نياز ازش استفاده كنه" يك مثبت بده به اين نظر. حالا مي بينيد اگه ما هم داشته باشيم استفاده مي كنيم يا نه (919959) (moderator22)
 
محمد بیات تازه کند
۱۳۹۱-۰۵-۲۹ ۱۷:۳۳:۴۹
آمریکا اگه میگی اتم خطر داره چرا خود داری اگه خوب میاد برای خودت لالای بخوان همه دنیا الان میدون چی بده چی خوبه تو به فکر خود تباش (921640) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
اکثر امریکایی‌ها: حمله اتمی به هیروشیما درست بود