نظر منتشر شده
۲۹۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 183050
وقتی اعتماد به نفس کاذب همه گیر می شود؛
به شدت احساس تکلیف می کنم!
مهدی یاراحمدی خراسانی، 13 فروردین 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۶
از خدا که پنهان نیست از شما هم پنهان نباشد چند وقتی است که یک چیزی شبیه خوره به جانم افتاده است که مدام به من تلقین می کند تو می توانی، تو مکلف هستی، بار بر روی زمین مانده، تو منجی این مردم هستی، اقتصاد کشور را تو رونق می بخشی، کشور را تو آباد می کنی، مشکلات کشور را تو می توانی حل کنی و ...

همه ی این موارد باعث شده است به شدت احساس تکلیف کنم به صورتی که عزمم را جزم کرده ام که به عنوان کاندیدای مردمی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم. جالب اینجاست که بدانید هر چه به اطراف خود نگاه می کنم -ضمن احترام به سایر داوطلبین محترم- از خودم فردی را که صلاحیت بیشتر داشته باشد نمی بینم! هر چند پول و پله آنچنانی هم ندارم ولی با لطف خدا و مساعدت هواداران مردمی(!) و بنا به نظر مشورتی که چند نفر از بزرگان به من داده اند(!) وارد عرصه رقابت خواهم شد.

تعجب نکنید! این حال و هوای این روزهای فضای سیاسی کشور است. لطفاً به این اسامی دقت کنید؛ آقایان: ولایتی، روحانی، پورمحمدی، جلیلی، قالیباف، باهنر، حدادعادل، عارف، متکی، شریعتمداری، سعیدی کیا، رضایی، نیکزاد، کواکبیان و کلی دیگر افرادی که هنوز به طور رسمی اعلام حضور نکرده اند و مشغول بررسی اوضاع و شرایط سیاسی کشور هستند.

البته این اسامی که ذکر شد اکثراً افرادی هستند که لااقل از نظر رزومه دارای شرایط حداقلی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری هستند مسأله وقتی جالب می شود که بعضاً نام افرادی شنیده می شود که تنها سابقه ی آن ها حضور در یک یا دو دوره مجلس شورای اسلامی است. نمی دانم آیا این سطح سابقه و تجربه برای احراز پست ریاست جمهوری کافی است یا خیر؟

متأسفانه آن قدر در این چند سال اخیر مسئولیت های مهم دولتی به افرادی که تجربه آنچنانی برای احراز آن مسئولیت را نداشته اند واگذار گردیده که یک اعتماد به نفس عمومی کاذب بوجود آمده است. وقتی من خودم را با فلان آقا مقایسه می کنم که بدون سابقه اجرایی مورد نیاز استاندار، فرماندار، مدیرکل و... شده است با خود می گویم آخر من چه کم دارم که به چنین مسئولیت هایی نائل نشوم؟ و این معضل اعتماد به نفس کاذب زمانی که اوج می گیرد و حاد می شود امثال بنده خود را دارای صلاحیت لازم برای مسئولیت خطیر ریاست جمهوری نیز می دانند!

البته هدف نگارنده در این نوشتار زیر سؤال بردن فرد یا اشخاص خاصی نبوده و نمی باشد بلکه بیان یک کلیت نادرست شکل گرفته در عرصه سیاست کشورمان است. یادش بخیر اوایل انقلاب سیاست مداران چه حال و هوای خوبی داشتند. همان هایی را عرض می کنم که "شیفتگان خدمت بودند نه تشنگان قدرت". البته الان هم خداوکیلی بعضی افراد هستند که به آن فرهنگ وفادارند ولی باید این واقعیت را قبول کرد که تعدادشان به شدت کاهش یافته است.

به یاد دارم در نیمه خرداد امسال تصاویر مجلس خبرگان رهبری در سال ۶۸ از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شد همان زمانی که نام آیه الله خامنه ای به عنوان جانشین امام راحل عظیم الشأن مطرح گردید ایشان با چه التهابی نسبت به این امر اعتراض کردند و درخواست داشتند مسئولیت به فرد دیگری که به زعم ایشان دارای صلاحیت است واگذار گردد.

البته نباید از این نکته مهم هم غافل شد که این احتمال وجود دارد افرادی هم حاضر باشند که قبلاً مسئولیت کلان اجرایی نداشته اند که زمینه ظهور و بروز خدمت برایشان فراهم باشد و خود را نشان دهند ولی مسأله اینجاست که منصب ریاست جمهوری جای آزمون و خطا نیست این جا محل خدمت آن هایی است که به چم و خم کار وارد هستند، در فرآیندهای مدیریتی استخوان خرد کرده اند و به بیان ساده تر امتحان پس داده اند.

این درست است که کسانی که شورای محترم نگهبان صلاحیت های عمومی آن ها را تأیید می نماید از نظر قانونی می توانند داوطلب پست ریاست جمهوری شوند ولی خوب است با کنار گذاشتن خودخواهی ها و منیت ها در کرسی عادلانه بنشینیم و از خود سؤال کنیم که آیا واقعاً فلانی که در میدان است از من صلاحیت بیشتری دارد یا خیر؟ این مسأله کمک می کند که انتخابات ریاست جمهوری با هزینه های کمتری برای کشور برگزار گردد و رییس جمهور جدید با آرای بالاتر و قاطع تر انتخاب شود.
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۲:۳۶:۱۴
اگر جلوی اینگونه افراد رو نگیریم همینطور فوج فوج احساس تکلیف می کنند عزیزان . نمی دونم چه تو پستی هایی که الان دارن چه گلی به سر مردم زدن که حالا میخوان رئیس جمهور بشن .
این نشونه عدم توسعه سیاسی هست ، این افراد رو که می بینم تو دلم می گم ما در زمینه سیاسی حتی از خیلی کشورها عقب تریم. (1212938) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۰۵:۲۲
با این شرایط هر فردی بیاید وارث خرابه هائی است که شما اصولگرا ها به بار اوردید پس به خاطر احساس تکلیف اصلاح طلبان انان را شماتت نکنید چرا که انها هر چه بودند نصف شما خرابی به بار نیاوردند (1213210) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۳۳:۱۳
اين حقيقتی است که دولت های گذشته هر کدام مزايا و معايب خودشان را داشتند. اما بايد دقت داشت بلايی که در زمان اصلاحات بر فرهنگ و اعتقادات ما آمد امری است نابخشودنی، مسائل سياسی و اقتصادی آن دوره هم بماند. قبل از آن هم با سياست های اقتصادی غلط کشور به اين ورطه افتاد و الان هم با عدم توجه به عقل جمعی و رفتن به حاشيه. مشکل اصلی تمامی اين آقايان ولايت ناپذيری است که همگی، آن را در عمل نشان داده اند. ای کاش کسی پيدا شود و بر سر کار بيايد که جايگاه خودش را بداند و با توجه به توصيه های رهبر و برنامه ريزی دقيق و تخصصی در زمينه های مختلف موجب پيشرفت کشور شود. خدايا برسان آن روز را. (1213231) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۴۰:۵۱
شما بهتر است این سوال را از خود بپرسید چرا همه این رییس جمهورها که منتخب مردم با رای بالا هستند به قول شما ولایت ناپذیرند وشما ولایت را چه تعریف می کنید ؟! (1213444) (alef-10)
 
فهشد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۲:۳۱:۱۲
ممکن است چند نمونه از بلایای فرهنگی و اعتقادی را بفرمایید تا بدونیم منظورتان چیست؟ (1214200) (alef-10)
 
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۱۶:۵۰:۴۴
سلام.فکر میکنم همین تهاجم فرهنگی میتونه مثال خوبی باشه.من تنمیخوام گردن گروه خاصی بندازم اما واقعا تهاجم فرهنگی وجود داشته و هست و اسیب دیدن ما هم وجود داره و هست.اخلاق.پوشش.طرز فکرمون اکثرا خارجی شده.کی منکر تاریخ کهن ما هست؟ کی منکر دین ناب ما هست؟ اما ما چقدر اخلاق .رفتار و اکثر عاداتمون به اینها میخوره؟ (1218182) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۱۵:۰۳
اینها که مخواهند بیان سر کاررییس شوند همراه خودشان ایل تبارشون میارن سر کار نه دلشون به حال این .... (1213218) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۴۳:۳۱
به نظر من هر کسی که کاندید شد رفقاش و ایل و تبارش را هم به مردم معرفی کنه (1213447) (alef-10)
 
عرغان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۱۶:۵۴:۳۳
اقا جان بذار ایلو تبار بیارن.فقط کار کنن حرفو عملشون یکی باشه.هر کسی هر جا که باشه اکثرا اشناهاشو میاره دیگه (1218190) (alef-10)
 
علی عدالتخواه
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۶:۰۳
برادر من این افراد که از خیلی جهات از آقای احمدی نژاد بالاترند. (1213279) (alef-7)
 
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۳۳:۱۴
هرچه نگاه می کنم می بینم قبای ریاست جمهوری بر تن همه اینهای که تا کنون احساس تکلیف کرده اند جار می زنه (1213436) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۲:۰۹
اینکه از احمدنزاد بالاتر هستند شک نکن (1213521) (alef-10)
 
من ناشناس
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۱۰:۴۴:۴۷
اینا میگند وقتی احمدی نژاد تونست 8سال مردم و مملکت راسر انگشتش بچرخونه ما که کمتر از اون نیستیم (1217520) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۴۶:۱۶
عکس آقای ابوترابی رو جا گذاشتید. (1213296) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۰۶:۰۹
اول با پارتی بازی مناصب رو تصاحب کرده اند سپس به ما جماعت بیکار میگن شما که رزومه ندارین ما داریم و مدیران باید رزومه داشته باشند (1213311) (alef-7)
 
از مریخ
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۲:۴۷
اصلا بحث رزومه نیست بحث ارتباطات سیاسی و مالی است فقط همین (1213523) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۳:۲۰:۵۲
منظور ایشان ریاست جمهوری نیست بلکه حتی یک استخدام ساده است (1213592) (alef-10)
 
حمید رضا
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۰۳:۲۲
ما خودمان را مسوول اوضاع بد اقتصادی می دانیم چون به احمدی نژاد رای دادیم
آنوقت شما آقایان چرا احساس مسولیت نمیکنید؟ (1213366) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۲۷:۴۴
آخه مساله ی اصلی اینه که حقیقتا قحط الرجاله! هیچ کسو نداریم...نداریم... متخصص کاربلد نداریم..... (1213383) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۲:۲۶:۱۱
داریم خوبشم داریم ولی با اینا نمیشه کار کرد. موفق ترین مدیران خصوصی ایران و بعضا امریکا و اروپا ایرانی اند. (1213756) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۶:۵۶
افرادی که فکر میکنند در امریکا بخش خصوصی حاکم است ساده پندارند به اثار تحلیلگران برجسته امریکائی مراجعه کنید تا متوجه شوید چگونه شرکتهای فرا ملیتی همه چیز را در دست ذارند (1214053) (alef-7)
 
عليرضا
Latvia
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۱:۳۰:۵۴
داريم برادر .. داريم ..
ولي خوبا جايي تو اين مملكت ندارن .. (1214080) (alef-7)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۹:۰۰:۰۸
بهتره بریم رئیس جمهور از چین وارد کنیم هم ارزونتر در میاد هم ایل و تبارش و پشت سرش نمیاره (1214916) (alef-10)
 
نکته سنج
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۱:۳۳:۴۷
وای اگه ایل و تبارشو همراه بیاره چی میشه!!! (1215165) (alef-10)
 
مهیار
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۳۵:۵۱
اینا میخوان معرفی بشن که دولت بعدی یادش باشه انام هستن وگرنه شاید اصلا نیان و بدونن رای ندارن.
اینا فقط فکر تبلیغاتن که شاید دور بعدی توی مجلس رای بیارن (1213394) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۳۸:۱۶
در ضمن عکس آقای خاتمی ورفسنجانی در کنار این کاندیدها دور از انصاف است ! چون آن دو بزرگوار هرکدام 8 سال سابقه ریاست جمهوری دارند و هنوز ابراز تمایل برای کاندید شدن نکرده اند ! (1213443) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۳:۴۵
خدای من چه اتفاقی سر این ملت افتاده که الان دارند از هاشمی و خاتمی به نیکی یادمی کنند؟؟/ خدا به احمدی نزاد انصاف دهد (1213524) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۳:۲۲:۱۴
جالب گفتی اگر خاتمی خوب کار میکرد که اصلاح طلبها کنار زده نمیشدند (1213596) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۰:۳۷:۱۹
حالا همه موقع كسب قدرت ؛ احساس تكليفشون گرفته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1213684) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۰:۴۱:۲۲
كاش موقع گروني ها هم ؛ اين حضرات ، احساس تكليفشون گل ميكرد . (1213688) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۰:۴۲:۱۵
ما شيفتگان قدرتيم نه تشنگان خدمت . (1213689) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۹:۰۳:۳۵
چرا همه چيز در كشورمابرعكس شده؟؟؟ (1213887) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۲:۰۹:۲۵
کاشکی همشون رای بیارن!!!!!!!! (1215572) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۲:۴۹:۴۸
آیا آقای توکلی هم احساس تکلیف نمی کنند؟! (1212948) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۴:۴۸
آقا توکلی در چند مصاحبه گفتن که قصد کاندیداتوری ریاست جمهوری رو ندارن، دلیلش هم مشکل کمردرد ایشونه.

موفق باشید. (1213139) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۹:۲۴
مشکل کمر درد چه ربطی به ریاست جمهوری داره رئیس جمهور فکر می خواد عقل می خواد که دکتر توکلی دارد (1213162) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۲۲:۵۴
همین که رئیس جمهور عمرش در اسمان و هواپیما نباشد کافیست بنیشیند در دفتر به فکر مردم باشد نه اینکه از این شهر به آن شهر دنبال گشت گذار وتبلیغ باشد (1213186) (alef-7)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۶:۵۰:۱۴
وجدان چیز خوبیست (1213804) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۳:۲۱
دوباره شعار مردم
فقر و فساد و تبعیض
توکلی به پا خیز (1213273) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۴:۰۷
رانت و پارتی و تبعیص
توکلی کجایی؟؟؟؟/ (1213526) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۱۵:۰۶:۰۹
ديگه شرايطي شده كه من ديگه دارم كم كم احساس تكليف ميكنم!!! (1218013) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۲:۵۵
آقای توکلی اولین کسی بود که در رقابت با آقای رفسنجانی سیاست های دولت ایشان و اقتصاد ایشان را نقد کرد و به خوبی خیلی از وقایع اقتصادی کشور را پیش بینی کرده بود من به خوبی به یاد دارم (1213272) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۴:۱۸
خداییش توکلی مردانه حرف می زند (1213527) (alef-10)
 
صبا
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۲:۵۲:۱۰
تقصیر هیچیک از این اقایون محترم نیست . تقصیر از زیرساختهای سیاسی کشورمونه که تاکنون چند حزب قوی نتونسته سر پا باشه . خلاء احزاب بخوبی مشهوده . (1212950) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۲۶:۳۶
آقا نفرمایید، ماشاا... اینهمه جمعیت و جامعه و مجمع و ... !! (1213188) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۰:۱۳:۵۳
تازه دارم امیدوار میشم یک نفر از صد نفر زد به هدف (1215025) (alef-10)
 
کاربر
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۲:۵۷:۴۴
به صورت ایده آل و در یک حکومت اسلمی افراد باید حاضر به واگذاری مسئولیت به به کسی که از صلاحیت بیشتری برخوردار است باشند. ولی متاسفاننه در کشور ما چنین نیست. حتی آقای احمدی نژاد بدنبال مدل مدوف/ پوتین است و به هر قیمتی میخواهد به قدرت بچسبد.
سوال مهم از این آقایان اینجاست، تا چه حد به فکر آخرت خود هستید؟ (1212952) (alef-7)
 
نکویی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۱:۰۵
این مدل را که پوتین توانست اجرا کند بخاطر این بود که در بین مردم محبوبیت داشت این اقا که محبوب نیست بماند .......... هم هست (1213150) (alef-7)
 
کم سواد
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۵۷:۱۱
لطیفه ای هست که میگه : بنده خدایی پرسید برای < پاپ خوان شدن> چه چیزهایی نیاز است؟ پاسخ شنید کافیه که < پر رو باشی >.
نکویی عزیز.. این چه فرمایشی است ؟ محبوبیت کیلو چنده . مؤلا علی(ع) میفرماید بعضی فکر میکنند که حقند و یا « بر حقند».
حضرات با این باور است که خود را اصلح میدانند . (1213257) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۵۵:۵۲
نفست حق شما کم سواد نیستی فرهیخته هستی (1213466) (alef-10)
 
اسماعیل مشاورنیا
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۸:۳۶
پوتین همه کار می کند ورزش سیاست رزم اقتصاد ولی این آقایا ن چه کار بلدهستند؟؟؟ (1213284) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۵۶:۱۳
این اقایان سخنرانی تبلیغاتی معرکه دارند (1213467) (alef-10)
 
ایمان
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۳۷:۲۱
آخرت چیه؟ همش سر پول و قدرته و با این چیزا مردم فقیر و بی سواد را سر کار گذاشتن (1213334) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۵۶:۳۹
بدبختی اینه که مردم فقیر و بی سواد نیستند (1213468) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۲:۵۸:۱۰
نه اقا مسئله اینها نیست ، وقتی همه بعد از این 8 سال متوجه شدند هر کاری در این مملکت کرد و هیچ عواقبی برای شخص نداره و حتی باز خواست نمی شه ( دیگه مثال نمی زنم چه کارهایی پون اظهر من الشمسه ! ) هر کسی به خودش اجازه می ده بیادنامزد بشه ! حتی منم کم کم دارم فک می کنم نامزد شم! وقتی کسی با این وضع مدیریت باشعار های پوچ و تهی ، با این تخریب افراد 8 سال سر کار می مونه ف هیچ کدوم از عزیزانی که اعلام کاندیدداتوری کردند چیزی والا از رئیس حمهور فعلی کم ندارند! تا زمانی که در کشور مسئولیت های بزرگ عواقب بزرگی برای اشخاص نداشته باشه ، منم نامزد ریاست جمهوری می شم ! چون وقتی شدی دیگه مهم نیست داری چی کار می کنی ! (1212954) (alef-7)
 
Meek
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۲۲:۲۳
این است اصل و جان مطلب! (1213220) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۵۷:۱۵
به به گفتی و حرف ما را گفتی افرین (1213469) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۰۲:۰۸
البته بعضیا هم هستند که ماشالله تو این 7-8 سال اینقدر پست و مقام گرفتن و با کلی تجربه های گوناگون میخوان خادم ملت بشن..

بهشون میگن ابوالمشاغل !!!

اینا آتششون واسه خدمت به مردم خیلی تنده !!

اصلا به قدرت فکر نمیکنن...!!

اینقدر دوس دارن خادم ملت باشن که به هر طرفند و زور و زری متوسل میشن که این افتخار از دستشون نره حتی به هتک حرمت و بردن آبروی رقیب..!!!

بازم میگم یه وخ فکر نکنین واسه قدرت و ثروت اینکارا رو میکننا !! نه...

یکی از کارایی که کردن این بود که خط فقر رو برداشتن و همه رو اعم از دارا و ندار با هم به خاک سیاه نشوندن !!!

که این کار هرکسی نبود... (1212961) (alef-7)
 
امیدمرحمتی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۳۵:۲۷
ملت ایران امروز بعد از سی سال به خوبی تشخیص می دهند چه کسانی دنبال قدرتند و چه کسانی دنبال خدمت. این احساس تکلیف کردن ها دیگر قدیمی شده است و ملت به خوبی طرفهای خود رامی شناسند (1213234) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۵۸:۰۲
اگر می دانستند که کشور را به دولت نهم و دهم نمی دادند؟؟؟ (1213471) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۵:۱۲:۲۱
مردم هرگز قدرت تشخیص نداشتند و نخواهند داشت. رو مردم حساب نکنید . این مسولین محترم !!!!!! هم اینو به خوبی فهمیدن و اینه که هر کار دلشون میخواد میکنن و پاسخگو هم نیستند.چون میدونن از این امت همیشه در صحنه ابی گرم نمیشه............ (1214551) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۱۴:۲۰
وقتی که نظارتی در کار نباشد و هر کس رییس جمهورشد کسی کاری به کارش نداشته باشد من هم می توانم رییس جمهورشوم و لذا احساس تکلیف ( برای جناح و دوستان و اقوام دور و نزدیک) کنم تا کاندیدا شوم (1212969) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۱۶:۵۴
آقایانی که می خواهند نامزد شوند به خودشان رجوع کنند از گذشته عبرت بگیرند خیلی هم دور نیست همین هشت سال قبل شاید دیگه احساس مسئولیت نکردند (1212971) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۱۹:۳۵
چرا عکس اقایان جلیلی و صالحی را گذاشتید؟چرا عکس دیگران نیست؟ کسی که حوصله ی خواندن متن را ندارد بی جهت ظنین می شود؟ لطفا عکس تزیینی نزنید! (1212973) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۹:۳۹
مگر صالحی هم اعلام حضور کرده است؟؟ (1213149) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۰۵:۱۷
بله.. تا فرصت هست آنرا اصلاح کنید.
شما هرگز حق ندارید عکس شخصیت هائی که تا این لحظه اعلام نامزدی نکرده اند و امکان دارد کاندید هم نشوند را در اینجا بیاورید. (1213263) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۵۸:۴۵
چقدر جو گیر هستی !!! حالا زهی خیال باطل این اقایان هم اعلام حضور خواهند کرد که شما بفهمی همه اهل خدمت هستند (1213474) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۹:۱۸
عکس جلیلی و صالحی باشد و نباشد چه فرقی می کند ؟؟ مردم دارند می بینند چه اتفاقی می افتد (1213285) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۲:۴۷:۴۲
چرا عکس دکتر سبحانی نیست؟ چرا فقط یکسری چهره سیاست زده را گذاشتید؟ (1213762) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۲۸:۱۱
ای اقا شما دلت خوش است این اقایان قدرت را خیلی دوست دارند (1212976) (alef-7)
 
مواضعی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۲۹:۳۹
این حرف دل مردم است که برادران صاحب صلاحیت رجال سیاسی هوای مردم را داشته باشید این که دنبال قدرت باشیم به ضرر کشور است (1212978) (alef-7)
 
عزت الاسلام
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۳۰:۵۵
شاید کاندیداهای ریاست جمهوری درک صحیحی از حماسه سیاسی ندارند و فکر می کنند معنای حماسه سیاسی یعنی اینکه همه بیایید در انتخابات کاندیدا شوید. !!!!!!!!! (1212979) (alef-7)
 
عوام
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۱:۴۲:۴۰
راستی حماسه سیاسی چیه؟ نکنه همون تولید ملیه؟ (1215176) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۳۱:۳۹
صلاحیت یک فرد رو مردم باید تشخیص بدهند نه شما و ما. شما یک بار تشخیصتون همین شد که هیچ کس از بالای پشت بوم نمی تونه پائینش بیاره. (1212980) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۱۲:۲۰
بله اونم در کشوری که تیراژ کتاب 1000 تاست اینگونه ارزیابی ها با دفت فراوان انجام میشود (1213316) (alef-7)
 
رفائی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۳۲:۴۴
بعضی ها انتخابات را عرصه ای می دانند که بیاییند برای خود تبلیغات کنند رای اوردند جه بهتر نیاوردند هم ضرر نمی کنند مثلا درمیان همین اسامی فردی است که دوره سوم یا جهارم کاندیداتوری اش است اخر مردم به چه زبانی بگویند به شما اعتقاد ندارند (1212981) (alef-7)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۳۳:۴۲
جلیلی اعلام حضور نکرده و نخواهد کرد
حداقل مقالاتتان را جوری بنویسید که کسی متوجه نشود از روی بغض و کینه است (1212984) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۸:۵۹
شما جوری اظهار نظر کن که معلوم نشود طرفدار چه کسی هستی (1213148) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۳۷:۳۳
حالا که این آقا بعد 8 سال مملکت را به قهقرا برده، یادتون افتاده که ریاست جمهوری جای آزمون و خطا نیست!!!!! (1212986) (alef-7)
 
44
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۸:۳۵
اقای توکلی چرا شما راستی ها از احمدی نزاد حمایت کردید که کشور به این روز بیفتد؟؟؟؟؟؟؟ (1213147) (alef-7)
 
خرمگی معرکه
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۴:۲۲
در تأیید سئوال جناب < 44 > اضافه میشود شما میتوانستید برای اصولگرای دیگری چون محسن رضائی تبلیغ نمائید اما هم شما میدانید و هم بر ما ثابت شد که اجماع شما برای آمدن احمدی نژاد نبود بلکه نیامدن شخصیت دیگری بود اما :
دیدید که خداوند صبحان و علیم خبیر شما را چگونه کبابتان کرد ! احمدی نژاد آبروی اصولگرائی را اکمل نمود. (1213275) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۰:۰۰
الان دیگر اصول گرایی هم سوخته است مثل اصلاح طلبی که سالهاقبل سوخت (1213477) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۶:۲۸
حضرت آقائی که میگی < الان دیگر اصول گرایی هم سوخته است مثل اصلاح طلبی که سالهاقبل سوخت > .... بابام جان اگه سلطنت طلب نیستی اقلا مرام داشته باش . (1213530) (alef-10)
 
حسین مهدیان
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۰۷:۰۸
اضطرار آقا جان، اضطرار !!! (1213312) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۹:۵۸
هشت سال مدیریت کردند هشتاد سال کشور را به عقب بردند (1213286) (alef-7)
 
Australia
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۱:۵۹
من هم چند روزی است که احساس تکلیف کرده ام. وقتی آقای ولایتی و یا قالیباف و با حتی حداد عادل کاندیدا شده اند چرا من نتوانم!!! (1212993) (alef-7)
 
مریم خانم
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۷:۵۴
شما افرادی را مثال زدی که حداقل سابقه اجرایی دارند برو ببین اونایی که سابقه ندارند وسط میدان امده اند (1213146) (alef-7)
 
فضولباشی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۶:۵۴
خواهر بزرگوارم مریم خانم.... آخه آقای حداد کدام سابقه اجرائی را دارد؟ ایشان حتی سابقه مدیریت هم ندارد . نمونه آن همین ریاست بر مجلس هفتم . (1213281) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۲۴:۴۰
اخ که حق کلامو ادا کردی (1215447) (alef-10)
 
رک گو
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۲:۱۳:۳۱
مدیریت کاغذ پاره ای بیش نیست...
مهم اینه ک پارتی خیلی کلفتی داشته باشی ک هست (1215576) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۲:۵۷
یکی از استدلال های رایج در خیلی از آقایانی که برای مناصب مختلف اعم از انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری کاندیدا می شوند آن است که می گویند ما احساس تکلیف کردیم! و به میدان آمدیم یعنی احساس کردیم که یک باری و یک مسئولیتی بر زمین مانده است و توانایی برداشتن این بار را در خود دیدیم فلذا به میدان آمدیم.حالا خودمانیم اگر شما به میدان نمی آمدید مثلا دیگر کسی پیدا نمیشد کاندیدای مجلس شود یا اینکه رجالی که در حد نمایندگی مجلس باشند کمند؟ (1212995) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۳:۴۲
یک اهل دلی مطلب دقیقی را در این مورد اشاره می کرد و آن اینکه جایی که پای یک متاع دنیایی و آنچه دارای ارزش و قیمت دنیایی وسط است و از افراد می خواهند به حساب اینها رسیدگی کنند و عهده دار آنها شوند می بینید افراد فوج فوج در راستای عمل به این تکلیف الهی احساس وظیفه می کنند ! ولی خدا نکند روزی تکلیف به دادن مال یا جان باشد که در اینجا بقول سید الشهداء (ع):قل الدیانون!
آری مردم باید ببینند که این کسانی که امروز برای نشستن روی مبل مجلس احساس تکلیف کرده اند آیا دیروز هم برای خوابیدن پشت خاکریز پر خطر سنگر احساس تکلیف کرده بودند یا نه! (1212996) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۱۱:۱۴
یعنی می خوای بگی رضایی ؟!! نه تنها کس شهید ان هستند که آنها هم نیستند !! (1213499) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۴:۲۹
احساس تکلیف در واقع یک ابزار است برای اینکه حضور خودشان را افراد ضعیف در انتخابات توجیه کنند چون واقعا بعضی از کاندیداها در واقع رجل سیاسی نیستند (1212998) (alef-7)
 
44
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۶:۲۵
نه بابا افراد ضعیف این قدر هم تحلیل ندارند که شما گفتی (1213143) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۵:۲۴
با وجود احمدي نژاد همه مي‌گويند وقتي ايشون رئيس جمهور شد خب چرا من نتونم!؟
........ به مملكت كه تخصص نمي‌خواد؟؟؟ (1212999) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۶:۰۱
منم موافقم احمدی نزاد باعث بالارفتن اعتماد به نفس کاذب در مردم شده است (1213142) (alef-7)
 
سوسن
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۵:۳۱
برای شرکت در انتخابات احساس تکلیف کنید نه برای کاندیدا شدن !!!!!!! (1213000) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۶:۵۰
کشور الان به افرادی نیاز دارد که احساس تکلیف نکنند (1213001) (alef-7)
 
مشرف
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۷:۵۶
مردم شریف و عزیز ایران لطفا جشمان خود را خوب بازکنید و از این ابتدای فعالیت های انتخابات افراد را زیر نظر داشته باشید که به فردی رای دهید که کار مردم را زار نکند و اوضاع اقتصادی کشور را بهبود بخشد (1213002) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۱۳:۳۷
گشتم نبود . نگرد نیست ! (1213503) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۳۸:۱۹
گفت یافت می نشود جسته ایم ما
گفت انچه یافت می نشود آنم ارزوست (1213551) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۵:۴۴:۵۴
نامید نشو بگرد خواهی یافت ! (1214603) (alef-10)
 
دلسوز ایران
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۲:۱۶:۵۸
فقط خاتمی میتواند این اوضا نابسامان را سامان دهد (1215582) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۸:۱۹
دلیلی ندارد هر کس احساس تکلیف کرد کاندیدا شود (1213003) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۱:۳۶
کشور در سال آینده در رهاوردی سخت قرار دارد و در این بین، کثرت کاندیداهای انتخاباتی اتفاق نامیمونی است که باید از آن پرهیز شود (1213011) (alef-7)
 
بسیجی دهه شصت
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۴۸:۴۸
آدم صادق و ساده شما چرا باور کردی ؟
اینها در واقع و بقول معروف دارند پولهای خود را رویهم میگذارند ، یعنی از حالا هر کدام اقدام به سازماندهی ستاد های خود در اقصی نقاط کشور علی الخصوص و به ویژه < در روستاها ، بخش ها و شهرهای بسیار کوچک مینمایند> تا در زمان لازم ، درصورتیکه « اگر از جناح اصلاح طلب ابر مردی به میدان آمد » ، یک به یک و به نوبت به نفع نامزد واحد انصراف داده و ستادهای خود را به نفع وی فعال نگه میدارند تا به دو نتیجه مطلوب برسند:
1- تبلیغات شدید ، پر هزینه و گسترده در همه اقصی نقاط کشور برای نامزد واحد.
2- دومین مطلوب آنها از اولویت بالاتری برخوردار است و آن سعی وافر در مجاب نمودن روستائیان محترم و شهرهای کوچک در رأی دادن به نامزد واحد خویش و بنا بر تحلیلی نیز میتوان گفت « کاستن از آرای نهادینه طیف دولت » به نفع نامزد واحد !
3- و اما حالت سوم زمانی است که اگر از اصلاح طلبان نامزد دندان گیری به میدان نیامد تعداد نامزدها را به حداقل 4 نفر تقلیل داده و مشغول رقابت با هم جناحی هائی خواهند شد که قرار است تا آخر بمانند . (1213297) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۲:۲۰
شورای نگهبان باید کاندیداهای نالایق را مثل برگ درخت بر زمین بریزد تا هرکسی خود راشایسته مدیریت اجرایی کشور نداند (1213482) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۹:۲۳
اخوی ... شورای نگهبان الان هم یه جورائی ، داره یه کسایی را مثل برگ خزان مورد عنایت قرار میدهد . (1213536) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۲:۱۹:۳۶
مردم باید برگ ریزان راه بیاندازن... (1215583) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۲:۲۱
خدا کند این بار یک رئییس جمهور در شان ملت ایرا ن به میدان بیاید (1213012) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۲۱:۱۲
این چه فرمایشی است مگر الان در شان ملت نیست؟؟؟؟؟ (1213288) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۰:۳۰:۵۳
برادر عزيز اشان نگفتند كه رئيس جمهورمان شان و منزلت پاييني دارند اشيان منظورشان اين بود كه شان مردم از شان رئيس جمهور بيشتر است و رئيس جمهور جديد شانش در حدود شان مرد باشد انشالله (1213679) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۰:۳۸:۰۱
صد البته در شان ملت ایران نیست که هیچ در شان هیچ کشور, استان, شهر, روستا وهیچ ده کوره ای هم نیست. کسی که با برنامه و برنامه ریزی ضدییت داشته باشد در جهان فعلی مناسب هیچ پست و مقام و کاری نیست. دوست خوب من همانطور که شما هم میدانید حتی یک خانواده را هم نمیتوان با لجبازی و بی برنامگی اداره کرد چه برسد به کشوری عظیمی مانند ایران. امیدوارم که این را بعنوان دروغ سیزده نوشته باشید. (1213685) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۳:۰۵
به عده ‏ای از این افراد که در جای جای کشور حضور خود را به خاطر احساس تکلیفشان به انقلاب و نظام بیان می‏کنند، باید بگوییم که امروز کشور به وحدت نیاز دارد (1213015) (alef-7)
 
منصوریان
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۴:۰۶
منصوریان هستم از شیراز
به این افراد که بر اساس وظیفه و احساس دین به نظام اسلامی می‏خواهند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند، باید گفت که برای نیامدن و کاندیدا نشدن احساس تکلیف کنید و وارد میدان نشوید (1213017) (alef-7)
 
China
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۰۷:۰۲
اقای منصوریان افراد باید احساس دین به کشور ایران و ملت ایران با به نظام اسلامی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با تشکر (1213370) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۴:۵۲
حضور شمار زیادی از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری در نهایت به تقسیم شدن آرای مردم در انتخابات می‏انجامد و این چندان برای رئیس جمهوری آینده جالب نیست (1213020) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۵:۲۶
انقدر قدرت داشتن شیرین است که هیچ کس حاضر نیست از ان بگذرد (1213021) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۶:۱۶
واقعاً با این وضعیت فعلی کشور باید کل مردم احساس تکلیف کنند و کاندید شوند... (1213022) (alef-7)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۱:۵۳:۳۳
کسی کاندید شود که توان آباد کردن خرابه های 8 ساله گذشته را داشته باشد. (1215201) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۷:۲۱
وقتی یک پیرمرد هشتاد ساله هنوز ارزوی رئیس جمهرو شدن دارد از جوان ها چه توقعی دارید شاید همین اقای یارحمدی کاندیدا شود رای هم بیاورد و از برخی از این داوطلبین بهتر هم باشد (1213024) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۰۷:۴۹
ما که نفهیدیم منظورش اقای رفسنجانیه شما فهمدیدی؟ (1213171) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۲۱:۴۶
مگر محسن رضایی کم سن و سال دارد ماشاله خوب مانده وگرنه اوهم سن و سالش بد نیست (1213289) (alef-7)
 
ننه سکینه
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۵۳:۱۸
پر معلوم است :
ایشان طرفدار صادق اما ناآگاه جریان انحرافی است که در حال پایداری است ! (1213304) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۳۷:۴۰
به نظرم آقای رفسنجانی اکنون بیشتر تمایل دارند اوضاع مملکت را دورادور رصد کنند . در هر صورت ایشان سیاستمدار بزرگی هستند . (1213397) (alef-10)
 
رها
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۳:۵۳
هاشمی رفسنجانی مرد عرصه سیاست است و الان که احمدی نزاد امده ارزش هاشمی مشخص شده است برای مردم (1213485) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۸:۳۴
رجل سیاسی تعریف دارد یا خیر؟؟؟؟؟؟
برخی از اسامی که می شنویم اصلا رجل سیاسی نیستند و حتی تایید صلاحیت ان ها غیر قانونی است (1213027) (alef-7)
 
عوام
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۱:۵۵:۳۰
مگه احمدی نژاد رجل سیاسی بود که تایید شد؟! (1215211) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۳:۴۴:۵۴
در مملکت ما : رجل سیاسی = رجل + سیاسی
توضیح : رجل یعنی جنس مذکر
سیاسی هم یعنی همه مردم ایران که کمابیش از سیاست سر درمیارند (1215401) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۰۶:۴۴
من فکر می کنم عده ای از این اسامی به دلیل اینکه الان بیکار هستند وارد عرصه شده اند. باور کنید برخی شغل مناسبی ندارند وگرنه خودشان خوب می دانند شایسته این منصب نیستند (1213040) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۰۹:۵۱
احساس تکلیف می کنم!!
سال‌ها است که در ایران هر کسی می‌خواهد برای تصاحب مناصب انتخابی خود را در معرض آرای مردم قرار دهد شبیه به چنین جمله‌یی را بیان می‌کند و در هر دوره انتخابات هم شاهد افزایش این شیوه تبلیغاتی برای انتخابات‌های مختلف توسط افراد گوناگون بوده‌ایم. خدا می داند چه کسی راست می گوید چه کسی دروغ؟؟؟ (1213043) (alef-7)
 
نظر من
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۱۰:۵۵
بسیار جای تعجب دارد این دسته از افراد تنها برای رسیدن به قدرت ریاست جمهوری احساس تکلیف می کنند و با توجه به این که بسیاری از مسائل مهم در کشور همچون پژوهش در حوزه اقتصاد اسلامی و فعالیت در راستای بومی سازی علوم انسانی بر روی زمین مانده ، هیچگاه اینگونه شخصیت های سیاسی وقت و سرمایه ای که برای کاندیداتوری هزینه می کنند را در راستای اینگونه مشکلات صرف نمی کنند. (1213047) (alef-7)
 
Germany
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۲۳:۳۷
مگر همین برادر احمدی نژاد را که شما علم کردید و 8 سال کشور را بدستش دادید تا کشور و اقتصاد آن را به قهقرا ببرد سابقه ریاست داشت؟حالا هم بگذارید آن نمایندگان مجلس هم شانس خود را امتحان کنند خدا را چه دیدید شاید انها بتوانن به این مردم بیچاره که در دستان شما اسیرند کمکی بکنند (1213055) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۲۵:۲۶
اين جا همه مكلفند!! نميدونم چرا فقط زمان انتخابات احساس تكليف ميكنن؟ (1213058) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۴۰:۴۴
به خاطر انتخابات هر چه پر شورتر ! (1213402) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۰:۲۵:۰۱
كجايند مردان بي ادعا! (1213675) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۲۸:۵۹
همه این حرف ها در صورتی در انتخاب ما صدق است که بد اخلاقی ها را کنار بگذاریم و همه سلایق در انتخابات بتوانند کاندید شوند
یعنی آقایان هاشمی یا خاتمی در انتخابات باشند
وگرنه که انتخابات یکطرفه اصولگرایان نصف انتخابات قبل هم مشارکت در بر نخواهد داشت (1213059) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۳۰:۳۵
تر و به خدا برای حب مقام و ریاستتان از خدا مایـــــــــــــــــــــه نگذارید
دین مردم رو نابود نکنید
اگر برای رضای خداست اگر احساس تکلیف است
ساده ترین کارهای کشور مانده است آنها را انجام دهید

اگر کسی برای خدا بخواهد کاری بکند با یک بیل شکسته هم می تواند (1213062) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۵:۲۱
مهمترین احساس تکلیف رفع مشلکات اقتصادی مردم است نه رئیس جمهور شدن (1213157) (alef-7)
 
پشیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۳۶:۴۳
منم احساس وظیفه می کنم ودلم می خواهدرئیس جمهورشوم!! (1213071) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۳۹:۱۰
هر کسی نمی‏تواند در این جایگاه خطیر و حساس قرار گیرد و اگر تعداد کاندیداها کمتر باشد، در نهایت فردی با پشتوانه قوی روانه نهاد ریاست جمهوری می‏شود و وحدت ملی نیز حفظ خواهد شد (1213075) (alef-7)
 
Meek
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۳۰:۴۸
اینطور که معلوم شد، این جایگاه دیگر خطیر و حساس نیست، هرکس بهرصورت
انتخاب شد، دیگر هست تا 8 سالش تمام شود و بنابراین هرچه بیشتر بخواسته های خود برسد و کمتر سروصداراه بیاندازد هم خودش راحت تر است و هم تنش برای مردم کمتر. (1213230) (alef-7)
 
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۴۶:۴۱
اگر اصل رضایت خداست از نظر من همه این افراد می توانند در یک کابینه به مردم خدمت کنند . (1213084) (alef-7)
 
مشکین نقاب
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۴۷:۵۵
حضرت علی علیه السلام : حکومت نزد من از آب بینی بز کم ارزش تر است.
این حدیث رو مقایسه کنید با اونچیزی که الان در جامعه میبینید. (1213085) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۵:۱۱
خیلی حدیث بجایی گفتید مشکین نقاب ولی مگر کسی به فرامین حضرت گوش می کند (1213488) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۴۹:۲۳
حاج محمود بهار و حاج اسفندیار بهاری نیز به شدت احساس تکلیف می کنند. (1213086) (alef-7)
 
اسفندیار بهاری
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۴:۴۸
پس همه باهم
زنده با بهار !!!!!!!!!!!!!!!! (1213156) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۳:۴۷:۴۸
واقعا نگران این قضیه اند که :
خدای ناکرده روند خدمت رسانی+عدالت+مهرورزی متوقف نشه...........! (1215403) (alef-10)
 
سیده سارا امانی
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۴:۵۷:۵۹
منم بشدت احساس تکلیف میکنم اما اینا نمیذارن بیام :-) (1213088) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۰۷:۲۳
اصلا سارا خانوم راضی به زحمت شما نیستیم این یک کار مردانه است اقایان صف کشیده اند به شما نمی رسه شرمنده ایم!! (1213170) (alef-7)
 
فروغ
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۳۷:۵۲
....وچه خوب از این کار مردانه برامدند.همگی اقایووووووووووون دستجمعی خسته نباشید. (1213239) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۳۹:۵۲
سرکار سیده امانی .. با vpn دارید احساس تکلیف میکنید ؟
آخه تا کی ترس و خود سانسوری . (1213337) (alef-7)
 
المیرا
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۲:۴۰:۱۰
نیست که شما مستقیم بدون فیلتر شکن اومدید ؟ در ضمن مگه خانوما چشونن که نتونن کاندید شن ؟ جایی نوشته تو قانون که نیان ؟ (1213761) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۳:۵۱:۱۸
فقط از رجل سیاسی اون رجل رو کم دارن وگرنه ما بقی اش تکمیله! (1215409) (alef-10)
 
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۰۵:۰۷
وقتی یک شهردار رییس جمهور می شود. یک نماینده مجلس که از او کمتر نیست (1213090) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۴:۱۵
شهردار کار اجرایی کرده نماینده جی؟؟؟؟ (1213155) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۰۲:۰۰
نماینده یک بار می آید و با جیب پر برگشته و برای خود کار اجرائی میکند ! (1213309) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۰۰:۵۶
اخوی ... اینجا را اشتباه کردی چون دو سه نماینده بقیه حتا در اندازه بخشداری هم نیستند . (1213308) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۱۵:۱۰
به نظر من یک تیم یازده نفره تشکیل شود برای ریاست جمهوری! یک عده مسئول امور دفاعی کشور یک عده امور مطالعاتی و یک عده امور پیشرفت مثل یک تیم فوتبال کشور را ادراه کنند ! تا همه اقایان ازریاست جمهوری لذت ببرند (1213100) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۳:۵۴
با سرمربی گری قلعه نوعی باشه که قهرمان بشه تیمشون (1213154) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۰۰:۱۵
قلعه نوعی فعلا بره کمر کرانچار رو به زمین بزنه بعد رئیس جمهور بشه
استقلال که حذف شد!!!!!!! کلی خندیدیم (1213163) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۰۰:۵۸
رئیس جمهور شدن یک خانم شرایط را خیلی عوض می‌کند (1213165) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۶:۰۶
من هم موافقم یک خانم بیاد شاید رنگ و بوی کشور عوض شود (1213489) (alef-10)
 
خوش خیال
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۰۴:۵۸
دوست عزیزی که ایده تیم فوتبال ریاست جمهوری داده اید سلام
خداوکیلی شما تا حالا کجا بودی ! نمیشه شما هم احساس تکلیف کنید لطفا ؟ (1213310) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۱۶:۲۷
والا با اين طرز حرف زدن واين كارايي كه اين اَقا توي اين 8سال انجام داده بايدم اعتماد به نفس امثال ايشون بالابره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1213101) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۵:۱۲
ولي خدايش جرات ميخواد بعد احمدي نژاد كسي بياد جاشو بگيره چون حالا حالاها بايد خرابكارياشو جمعو جور كنه!!!! (1213105) (alef-7)
 
همساده
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۳:۳۳
راست می گه هرکس بیاد می افتد ته چاهی که اجمدی نزاد کنده است (1213152) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۵:۴۷
بعد از رياست جمهوري احمدي نژاد اعتماد به نفس همه بالا رفته. (1213106) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۶:۲۶
این افراد تحت تاثیر موج ابتدایی اعلام حضورشان در رسانه ها و افکار عمومی قرار می گیرند و بعد از مدتی به خودشان می گویند حالا که دیگران باور کرده اند چرا خودم باور نکنم؟ و از آن پس گیوه هایشان را ور می کشند و با تمام قدرت شروع به جست و خیز در فضای سیاسی کشور می کنند و تحت هیچ شرایطی از کاندیداتوری منصرف نمی شوند. (1213107) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۸:۴۰
این نشون میده که شان و جایگاه رئیس جمهور چقدر اومده پائین و این موضوع جایه تاسف داره (1213113) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۳۲:۳۷
شما اگر تحقیق کنید شهرام جزایری هم بر اساس تکلیف سو استفاده اقتصادی کرده است (1213119) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۳۳:۲۳
این گفتار اگر پاراگراف به پاراگراف رمزگشایی شود نتیجه ای را بدست می دهد که روشنگر دعلت وضعیت کنونی کشور عزیزمان است. فقط دوباره آن را بخوانید (1213122) (alef-7)
 
صفدرزاده
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۳۳:۳۶
این شعار احساس تکلیف می کنم کاملا نخ نما و کلیشه شده اقایان لطفا برای تبلیغ شعارجدیدی انتخاب کنید که مردم ندانندو نشناسند (1213123) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۵۸:۲۹
این شعار هم زیاده مردم ... (1213411) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۳۵:۱۰
اگر هدف خدمت باشد احساس تکلیف بوجود می آید واگر هدف قدرت باشد احساس تکلیف جای خودش را به کلمات دیگری می دهد از جنس مطامع مادی (1213125) (alef-7)
 
ماندانا مسعودی فر
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۳۶:۳۰
اینجاست که نقش شورای نگهبان مشخص می شود اگر بر اساس واقعیات بخواهند صلاحیت ها را بررسی نمایند کلی از این نامها باید از فیلتر صلاحیت عمومی عبور نکنند اخه مگر میشود یک دور نماینده مجلس بود بعد رئیس جمهور شد؟؟ (1213126) (alef-7)
 
گیتی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۴۵:۱۵
شدنش که میشه کار نشد نداره .بستگی داره.افتاد؟ (1213251) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۱۳:۰۰
این شورای نگهبان هم باید پاسخگو باشد که چطور احمدی نژاد را رجل سیاسی دانسته بود؟!!! (1213375) (alef-10)
 
ندا
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۲:۳۱:۱۴
اگه قرار باشه شورای نگهبان جواب بده خیلی چیزا و جاهام باید جواب بدن مثل صدا و سیما و ... (1215590) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۰:۱۴
گفتی اعتماد به نفس کاذب کردی کبابم
به خدا بعضی از این ادمهایی که کاندیدا می شوند کنسرو اعتماد به نفس هستند (1213131) (alef-7)
 
کنایه
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۱:۴۵
اخه برادر من شما شایسته ریاست جمهوری هستید؟ شما مگر در کارهایی که قبلا در این کشور انجام دادی چه گلی به سر ملت زدی؟ من تعجب می کنم از گروهای سیاسی که بعضی از این اقایان را حمایت می کنند این یعنی حیف و میل بیت المال و بس (1213133) (alef-7)
 
متصدی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۵:۳۰
ای کسانیکه احساس تکلیف کردنتان به گفته معروف گل کرده است لطفا زیاد از حد احساس تکلیف نکنید می ترسیم از ان طرف بام بیفتید (1213140) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۲:۴۵
شنيديم كه يكي از نمايندگان مردم تهران در مجلس كه قصد نامزدي در انتخابات رياست جمهوري آينده را دارد، با چند گزينه مطرح از سوي بخشي از همفكران خويش از جمله دو تن از وزراي سابق گفتگوهايي داشته و پس از آنكه رقيبان درون گفتمانيش درباره عدم تصميم براي نامزديشان به وي اطمينان داده اند؛ تاكيد كرده است كه ‫كه اگر نمي خواهيد بياييد‬، ‫من مي آيم‬ و اگر آمدم ديگر ‫شما احساس تكليف نكنيد‬ تا بتوانيم با پتانسيل خوبي به پيش رويم. (1213151) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۶:۵۸
اقای توکلی هم شایسته است اگر بیاید این دفعه مردم فکر کنم رای بدهند (1213160) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۲۷:۵۰
بزرگان نظام خوب است این مساله را تبیین کنند که این ۸ سال نمونه یک دولت در تراز جمهوری اسلامی نیست و مناسب است کاندیداهای محترم انتخابات را جدی تر ببینند. (1213190) (alef-7)
 
اتنا
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۱:۱۹:۲۸
دقيقا اين دوره اگر اقاي توكلي در انتخابات رياست جمهوري حضور پيدا كند و با رأي اكثريت رئيس جمهور شود انقلاب نوين را پياده خواهد كرد وملت را از اين منجلاب فقر نجات خواهد داد (1213725) (alef-10)
 
نسل اول
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۵:۵۸:۳۱
یادشهید بهشتی بخیر اقای یاراحمدی که به قول شما می گفت
ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت (1213161) (alef-7)
 
بگم!!!
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۰۵:۲۱
با شرایط جاری کشور و وضع دولت فعلی من فکر نکنم این دولت بعد از زمان قانونی کنار برود این دولت قدرت را تحویل نمی دهد . بگم بگم بگم!!!! (1213169) (alef-7)
 
سهراب مروت
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۳۶:۳۶
دوران بگم بگم بگم ها به سر آمده
سال جدید رئیس جمهور جدید
و پیشرفت کشور انشالله (1213236) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۱۳:۴۸
این جمله را از جمران دیدم خیلی جالب بود
چمران: یهو احساس تکلیف نمی‌کنم!
اگر گفتید یعنی چی؟؟؟ (1213176) (alef-7)
 
بولتن
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۱۵:۵۳
چند روز قبل برای خرید کنسرو ماهی به مغازه محل رفتم. یک قوطی کنسرو ماهی که شبهات زیادی درباره "تن" بودن و نبودن آن وجود دارد، از معروف ترین مارک، تا حدود دو سه ماه قبل به طور متوسط 1600 تا 1800 تومان بود. آن روز اما یک قوطی کنسرو ماهی از مارکی نه چندان معروف را به قیمت 4800 تومان خریدم. ماهی هایی که در این قوطی های کنسرو ریخته می شوند، حتی اگر تمام عمرشان هم در آبهای بین المللی زندگی کرده باشند، باز قیمت به طور متوسط 180 گرم گوشت و روغن و استخوانی که از آنها در این قوطی ها می ریزند، مگر چقدر می شود؟ پنیر که روزگاری خورشت نان فقرا و مساکین بود، از نوع تبریزی اش دیگر تبدیل به آرزوی عموم مردم شده و از نوع فتا و امثال آن نیز از قیمت هر بسته 1500 تا 2000 هزار تومان به 4 تا 5 هزار تومان رسیده است. برنج، روغن، گوشت، حبوبات، لبنیات و کالاهای زیاد دیگری که مردم همه روزه مجبور به خرید بسیاری از آنها هستند، در ماههای اخیر به طور متوسط حداقل دو برابر رشد قیمت داشته اند، در حالی که در این مدت درآمدهای کارگران و کارمندان هیچ تغییری نکرده است. در این وانفسا اما، همه به جای آنکه برای وظیفه و مسئولیتی که به عهده آنان قرار دارد، احساس مسئولیت و وظیفه بنمایند، برای شرکت و چگونگی شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری احساس وظیفه می کنند و همه دعواها، مباحث و فعالیت ها حول این مسئله شکل می گیرد. همه خود به دنبال جلسات و دیدارهای انتخاباتی هستند و غیر خود را به برگزاری این جلسات و دیدارها و تدارک دیدن ها برای انتخابات متهم می کنند و آنکه مدعی هستند برای او دل می سوزانند، یعنی مردم، در این میانه زیر بار فشار این افزایش قیمت ها هر روز بیش از پیش کمر خم می کند. (1213179) (alef-7)
 
لادن
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۱۷:۴۲
تا بوده چنین بوده تا هست چنین است (1213180) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۲۰:۰۳
اولین کسی که نسبت به این مساله تذکر داد رهبری بودند. ایشان اشاره کردند، کسانی وارد این عرصه شوند که دارای سابقه اجرائی متناسب با ریاست جمهوری باشند. (1213182) (alef-7)
 
یک نظر واقعا کارشناسی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۲۱:۵۰
اخیرا آیت الله خاتمی نیز در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت که امروز به احساس تکلیف نکردن بیشتر نیاز داریم. اجلاس مجلس خبرگان نیز محلی برای طرح این موضوع بود چه آن که آیت الله مهدوی کنی صریحاً اظهار داشت که کاندیداتوری یک حق برای افراد نیست و نباید هر کس وارد این میدان شود. اما واقعاً چه اتفاقی افتاده است که در این دوره از انتخابات این تعداد آدم که هر روز هم بر خیلشان افزوده می شوند بر خود تکلیف دیده اند که وارد گود شوند تا آنجا که به تعبیر عسگراولادی تا ۴۰ کاندیدا تنها در میان اصولگراها پیش بینی می شود. (1213185) (alef-7)
 
مینو بهاری
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۲۳:۰۹
مسولیت پذیری شما قابل ستایش است ،اگر همه مسئولین چنین دیدگاهی را داشتند مسلماوضعیت کشور خیلی بهتر می شد. (1213187) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۲۶:۳۹
این مساله را از دو زاویه می توان دید. هم نگاه مثبت و هم نگاه منتقدانه. وجه مثبت این اتفاق نگرانی است که فعالان سیاسی از آینده کشور و شرایط امروز اقتصادی و سیاسی دارند. تهدیداتی که کشور با آن مواجه، باعث شده است فعلان سیاسی با هدف اصلاح چنین شرایطی وارد صحنه شوند.
اما این گام مثبت لوازمی دارد و لزوم توجه به این لوازم ضروری است. اینکه چرا این دوره از انتخابات با انبوه کاندیداها مواجهیم دلایل مختلف دارد که لازم است در جای خود بررسی شود. اما نباید در میان این عوامل به سهم احمدی نژاد عنایت نداشت. (1213189) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۲۳:۵۷
شما به اینهائی که با 50 و یا 100 هزار رأی راهی مجلس شدند میگید فعال سیاسی ؟
البته از حهاتی نیز حق دارید چون در نبود لامپ ، نور شمع واسه خودش نورافکنیه ! (1213323) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۳۰:۰۶
سیاست "نمایش خدمات صورت گرفته" از آنتن رسانه ملی و در پر بازدید ترین ساعات شبانه روز، مدتی است که شدت بیشتری یافته و آقایان مسئول به بهانه اطلاع رسانی و خدمت، اینروزها در برنامه های تبلیغاتی شان که از تلویزیون پخش می شود بیشتر ترجیح می دهند تا تصاویر شخصی و ژست های انتخاباتی شان را به رخ بیننده ها بکشند . (1213192) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۳۴:۱۱
احتمال رای‌آوری وزرای سابق اصلاحات پایین است (1213196) (alef-7)
 
کربکندی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۳۶:۰۱
نتیجه انتخابات در ایران خیلی قابل پیش بینی نیست (1213235) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۲۵:۳۶
بله اگر مورد تأیید هاشمی و خاتمی نباشند . (1213324) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۸:۰۶
طفلی خاتمی که دیگه نقشی نداره یعنی بنده خدا از اول هم نداشت (1213495) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۴۱:۱۱
بهترین قسمت این یادداشت متن زیر است
متأسفانه آن قدر در این چند سال اخیر مسئولیت های مهم دولتی به افرادی که تجربه آنچنانی برای احراز آن مسئولیت را نداشته اند واگذار گردیده که یک اعتماد به نفس عمومی کاذب بوجود آمده است. وقتی من خودم را با فلان آقا مقایسه می کنم که بدون سابقه اجرایی مورد نیاز استاندار، فرماندار، مدیرکل و... شده است با خود می گویم آخر من چه کم دارم که به چنین مسئولیت هایی نائل نشوم؟ و این معضل اعتماد به نفس کاذب زمانی که اوج می گیرد و حاد می شود امثال بنده خود را دارای صلاحیت لازم برای مسئولیت خطیر ریاست جمهوری نیز می دانند!
این مساله بزرکترین اسیب سالهای اخیر در کشور است (1213199) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۶:۴۵:۵۴
الف باید در این راستا مسائل بیشتری را برای مردم بیان کنید هنوز کلی نیت های پشت پرده وجود دارد که اعلام نگردیده است (1213203) (alef-7)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۱۳:۳۷
بحمدلله مردم ما هوشمندند یقین بدانید با ارزیابی کارنامه افراد به انتخاب اصلح خواهند رسید (1213216) (alef-7)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۰۵:۱۹
انشاالله همه مردم به جز فتنه گران در انتخابات حضور خواهند یافت.
{البته بنده شخصاً اعلام میکنم که جزء فتنه گران 88 هستم!} (1213369) (alef-10)
 
فضولباشی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۳۳:۴۶
تعجب نکنید! این حال و هوای این روزهای فضای سیاسی کشور است. لطفاً به این اسامی دقت کنید؛ آقایان: ولایتی، روحانی، پورمحمدی، جلیلی، قالیباف، باهنر، حدادعادل، عارف، متکی، شریعتمداری، سعیدی کیا، رضایی، نیکزاد، کواکبیان و کلی دیگر افرادی که هنوز به طور رسمی اعلام حضور نکرده اند و مشغول بررسی اوضاع و شرایط سیاسی کشور هستند. (1213232) (alef-10)
 
ف . محمدی
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۹:۲۶
این حال و هوای این روزهای کشور نیست استاد یاراحمدی عزیز این هوای چند ماهه اخیر است
فاطمه محمدی (1213498) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۳۸:۰۵
بروید فکر کنید به حال بیکاری جوان ها وبرای جوان ها احساس تکلیف کنید نه برای مناقع خودتان (1213240) (alef-7)
 
یادآوری
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۳۹:۰۸
منصب ریاست جمهوری جای آزمون و خطا نیست این جا محل خدمت آن هایی است که به چم و خم کار وارد هستند، در فرآیندهای مدیریتی استخوان خرد کرده اند و به بیان ساده تر امتحان پس داده اند. (1213242) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۴۰:۰۱
چه خوب است با کنار گذاشتن خودخواهی ها و منیت ها در کرسی عادلانه بنشینیم و از خود سؤال کنیم که آیا واقعاً فلانی که در میدان است از من صلاحیت بیشتری دارد یا خیر؟ این مسأله کمک می کند که انتخابات ریاست جمهوری با هزینه های کمتری برای کشور برگزار گردد و رییس جمهور جدید با آرای بالاتر و قاطع تر انتخاب شود. (1213243) (alef-7)
 
همه همه چی می شوند
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۴۱:۰۴
بازار اخلاق در کشور کساد است همه می خواهند همه چی بشوند به شورای شهر تهران نگاه کنید اقای دبیر به عنوان یک نمونه ایشان می خواهد استاد دانشگاه بشود دکتر بشود قهرمان المپیک بشود سیاستمدار بشود صاحب امتیاز نشریه تماشاگر باشد و غیره. نمی دانم چه اصراری است ایشان که یک ورزشکار است باید علم و تخصص خود را درجهت کشتی بکار بگیرد ولی از موقعیت خود استفاده کرد دکتری گرفت و اگر الان رو یابد حتما کاندیدای ریاست جمهوری می شود این اسفناک است که همه می خواهند همه چی بشوند تو را به خدا الف این متن را سانسور نکن بگذار مردم ببینند و اظهار نظر کننند (1213245) (alef-7)
 
Australia
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۵۰:۲۳
منظورتان از گذاشتن عکس آقای خاتمی عزیز در کنار بقیه چیست. ما به ایشان التماس می کنیم که بیایند ولی ایشان نمی پذیرند اما دیگران قبل از آنکه کسی از آنها بخواهد بیایند خودشان از طرف ما قیم شده اند و از زبان ما می گویند که ما نماینده مردمیم!!! (1213253) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۷:۵۳:۳۹
اگه ماهم دو حزب (فقط دوحزب واقعي )داشتيم و اجازه رقابت برابر به هردو داده مي شد خيلي بهتر از اين لشكر بود كه حالا همه احساس تكليف و وظيفه مي كنند (1213254) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۱:۴۸
آقای یاراحمدی به نظر شما بهتر نیست در این کشور احزاب قوی تر باشند تا بتوانند در انتخابات نقش نظرات شخصی را کمتر نمایند (1213268) (alef-7)
 
قشر محروم
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۴:۴۸
این رجال سیاسی رای بیاورند و رای نیاورند بار خود را می بندند خدا به داد مردم ایران برسد با این گرانی ها و مشکلات اقتصادی چه باید بکنند؟؟؟ (1213276) (alef-7)
 
ارنست
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۶:۵۵
مشکل اساسی از خود مردم است که وقتی یک نفر به صحنه می آید هیچ برنامه عملیاتی ارائه نمی کند ولی مردم به او رای می دهند و بعد این اتفاقاتی که می بینیم در کشور رخ می دهد (1213282) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۲۵:۲۳
خدا کند لااقل این انتخابات برای مملکت هزینه امنیتی ایجا د نکند (1213291) (alef-10)
 
اميد
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۲۵:۳۲
سلام جناب ياراحمدي !
ما كه هرچي برا يادداشتهاي سياسي الف كامنت ميديم درج نميشه ! اگه ميشه اين يكيو درج كنيد.
به نظر بهتره جناب توكلي و مجموعه جناح راست اينبارو احساس تكليف نكنند و يه كمي در خلوت خود به دستپخت هشت سالشون فكر كنند و هر وقت درخودشون توان اينو ديدند كه ميتونند اينهمه گند نزنند اونوقت احساس تكليفشون شكوفا بشه!!!
مملكتو 8 سال پيش چطور تحويل گرفتن و حالا چطور دارن تحويل ميدن البته اگه كوتاه بيان و بخوان تحويل بدن !!!!!11 (1213292) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۸:۱۹:۵۲
گل گفتی (1216665) (alef-10)
 
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۵۱:۵۰
رضا جون اون اصلحه اخه باید بیاد... (1213300) (alef-7)
 
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۵۲:۵۸
خود اینها که اسامیشون آمده می دانند مجموعا" بیش از ده میلیون رأی نمی آورند فقط به خیال خودشان برای گرم کردن تنود انتخابات آمده اند در حالیکه میدانند تنور را هم ولرم نمی کنند. (1213302) (alef-7)
 
پورچلال
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۸:۵۵:۴۹
الف متن خیلی خوب و مفیدی کار کردی فقط به یک نکته باید توجه کرد و اینست که مردم در تشخیص کاندیدای برتر دچارتردید فراوان خواهند بود شما باید به مردم در تشخیص صحیح کمک کنید خدا به شما اجر دهد (1213305) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۰:۰۰:۰۳
برادر عزيز مردم آنقدر درك و فهم دارند كه اصلح را انتخاب كنند، (1213647) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۲:۴۷:۱۱
آن هم تدارک دیده شده ... ب موقش از تریبونهای مختلف مشخص میشه (1215604) (alef-10)
 
شاگرد میکانیک
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۰۸:۰۵
خدا بگم چه کارش کنه این صاحب کارمو اگر منو تا حالا اخراج کرده بود (همراه با این طیف اخراجیها) منم احساس تکلیف می کردم. (1213313) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۱۹:۵۲:۴۵
این طور که بوش میاد ملت تازه فهمیدن که این شغل برای خود واطرافیان بشدت درامدزاس اگه هم درگذشته قبلیا نمیخوردن از بیعرضگی شون بوده (1213359) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۱۱:۰۹
خاتمي عزيز بايد در اتخابات شركت كند تا مردم تكليف خود را بدانند. (1213374) (alef-10)
 
Ireland
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۴۰:۳۰
بذار مردم تصمیم بگیرن، شاید اینا فکر می کنن واقعا اصلح هستن. (1213401) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۴۶:۰۲
منم میخوام رئیس جمهور یشم (1213407) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۱۹:۰۷
نگران نباشید اقای توکلی و اقای یاراحمدی با شورای نگهبان صحبت می کنند همه داوطلبین عزیز تایید صلاحیت بشوند (1213510) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۵۷:۲۷
من نمیدونم وقتی هم آقای خاتمی و هاشمی اعلام کردن که در انتخابات شرکت نمی کنند چرا این سایت ها علاقه دارن عکس این ها رو به عنوان نامزدهای انتخابات رو سایتشون بذارن. (1213410) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۰۸:۵۲
پرسيدين :نمی دانم آیا این سطح سابقه و تجربه برای احراز پست ریاست جمهوری کافی است یا خیر؟
اينجوريشو اره همه كسي ميتونه . (1213419) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۱۱:۱۲
منم هم بشدت احساس تكليف ميكنم و مهم نيست كه بتونم يا نتونم (1213422) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۱۹:۴۰
من یک خانوم هستم ولی باور بفرمایید از خیلی ازاین مردنماها مردترم و رجل سیاسی ام (1213512) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۳۳:۵۱
برادر های سیاسی و رجالان عزیز بیایید دور هم کشور را اداره کنیم کلی حال میده می ریم سفر از این شهر به ان شهرحال می ده (1213545) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۱:۳۵:۲۵
سلام

آنقدر مقیاس واشل ریاست جمهوری پائین آورده شده که حداقل 20 میلیون

نفر خود را واجب شرایط تر از ریاست جمهور فعلی میدانند همه کسبه که با

اقتصاد سروکاردارند واجب شرایط تر هستند همینطور همه مهندسین ودکترها

اقتصاد دانهاواساتید و.... (1213441) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۵:۱۴
همه مردم ایران در حال حاضر کاندید بالفوه ریاست جمهوری اند (1213528) (alef-10)
 
صاحب مغازه سر کوچه خانه رییس جمهوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۷:۱۰
بنده هم الساعه برای کرسی ریاست جمهوری دچار احساس زیبای تکلیف شدم ! (1213493) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۰:۰۷
احیانا شما گوجه فرنگی ارزان سر کوچه نمی فروشی؟؟؟ (1213513) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۷:۳۱
مدتى است شان مقامات ومناصب در اين كشور از بين رفته است سرهنگى را در يك دفتر اسناد رسمى ديدم كه نمى توانست بنويسد ثبت با سند برابر است يعنى سواد نداشت (1213494) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۶:۴۱
وقتی هر کس از راه می رسد یک نکته ای به رئیس جمهور مملکت می گوید یعنی این مرد خودش کاری کرده که همه به او بتازند دیگر این جایگاه برای مردم ارزشی ندارد (1213531) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۷:۳۳
اگر کشور رئیس جمهور نداشته باشد بهتر اداره می شود (1213532) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۸:۴۰
همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی ...!!! (1213534) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۲۸:۴۹
کاش احساس مسئولیت و در صورت شکست برنامه ها احساس ندامتی هم بود (1213535) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۳۰:۰۵
ﻭﻗﺘﻲ ﻣﺠﻠﺲ ﺭا اﺯ ﺭاﺱ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﻲ ﻛﺸﻧﺪﺣﺘﻤﺎ ﻗﺪﺭﺕ ﺷﻴﻔﺘﮕﻲ ﻣﻴﺸﻮﺩ و ﺧﺪﻣﺖ ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﻠﺖ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻝ اﺯ ﺁﻥ ﻓﻴﺾ ﻭاﻓﻲ ﺑﺮﺩﻧﺪ,ﻭﻗﺼﻪ اﻟﻬﺬا اﺩاﻣﻪ ﺩاﺭﺩ!!! (1213538) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۳۶:۱۴
هموطنان بزرگوار و عزیز من
ایران اسلامی تاریخی عظیم دارد بیایید کسی را انتخاب کنید که شایسته شما باشد (1213547) (alef-10)
 
کاندیدای یازدهم
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۴۲:۰۴
به اطلاع شما مردم عزیز می رسانم در پی اصرار شما من هم کاندیدای ریاست جمهوری هستم !! به زودی شماره حساب اعلام می کنم که به ستاد بنده کمک کنید (1213556) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۵۵:۴۶
احساس وظیفه مهم هست ولی از آن مهمتر عمل کردن به انجام وظایف است اقای دکتر یاراحمدی لطفا به این موارد اشاره کنید (1213563) (alef-10)
 
جاوید
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۲:۵۷:۵۳
این دولت که با شعار عدالت طلبی امد این بلاها را سر مردم اورد خدا عاقبت دولت بعدی را بخیر کند (1213566) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۳:۰۷:۴۰
برای بعضی ها اعتماد به نفس کاذب نیست یک نوع زیاده خواهی و یک نوع ارمان طلبی است واقعا جای تاسف دارد (1213576) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۳:۱۳:۰۷
خداوکیلی من هم وسوسه شدم کاندید شوم چون من هم فکر می کنم از رییس جمهور کمتر نباشم !!! (1213581) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۳:۴۹:۱۴
دوستان امثال آقاي توكلي چقدر هم محافظه كار باشند هيچ وقت حق را ناحق نمي كنند وهر كاري هم كه بكنند با درايت براي كشور و ملت انجام خواهند داد، درست است كه ايشان از كانديتاتوري آقاي احمدي نژاد حمايت كردند و نتيجه كار هم خوب نبود، تاريخ هيچ گاه از ياد نخواهد رفت، دوره اصلاحات را هم ديديم، دوره ي سازندگي را هم ديديم و دوره ي اصول گرايان را هم ديديم دوره اي كه كشور به لرزه افتاد، قضاوت با خودمان.  (1213631) (alef-7)
 
رابین هود
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۰:۴۹:۴۰
ببینم وقتی فقط سه چهار تا کاندیدا تایید صلاحیت بشن چه فرقی میکنه به کدوم رای بدیم ؟!!!!!!! (1213697) (alef-10)
 
عاطفه
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۱:۱۰:۰۶
خدا خیرتون بده !! چقد چیز میگین به احمدی نژاد !! اقتصادی که داشت می مرد از فسادو بی برنامگی ُ هر کسی دیگه ای هم می خواست درستش بکنه همین قدر گند می زد چه برسه به احمدی نژاد که مجبور شد با بازاریا و مجلسی ها هم در بیفته ..... (1213718) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۸:۵۸:۲۹
اين ديگه از اون حرف هاست!!!!!!11 (1213877) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۲:۰۰:۳۲
دیگه دوم خردادی در کار نیست فقط همون یه دفعه اونطور شد.... شاید حرکتهای جدید و مشابهی پیش بیاید ولی دیگر دوم خردادی از جانب اصلاحات نداریم... با این که عاشق خاتمی هستم اینو میگم چون مخالف زیاد داره و مخالفاش هم مخالفن از نوع گردن کلفت! (1213744) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۲:۰۱:۱۱
نگارنده محترم فقط انتقاد کردند و راهکاری را بیان ننمودند.
من یک سئوال از داوطلبین محترم میکنم اگر هرکدام از داوطلبان محترم به این سئوال چواب خوب و منتقی دادند من به وی رای میدهم.
سئوال این است که :
اگر لایحه بودجه 1392 را مطالعه کرده باشند متوجه میشوند که آیا برنامه ها و اهداف لایحه بودجه چه مقدار با اهداف و برنامه های داوطلب محترم سازگاری دارد؟ آیا داوطلب محترم میتواند با این لایحه و بودجه به مردم تعهد بدهد که چگونه کشور را تا پایان سال و در ادامه تا پایان چهار سال آینده اداره میکند؟
آیا داوطلب محترم میتواند به مردم تعهد نماید تورم 41% که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده را کنترل و به زیر 10% بیاورد و یا رشد تولید ملی ، توان اقتصادی ملی را بالا ببرد و ثبات در اقتصاد بوجود بیاورد و قدرت خرید و توان و معاش مردم را ارتقا بدهد و قدرت پول ملی را بالا ببرد و عزت و کرامت مردمی را در شان انقلابی و اسلامی و ملی ایرانیان نگهدارد و ................ بالاخره میتواند در این طوفان کشتی کشور را مدیریت نماید و آنچه را که وعده میکند را محقق و عمل نماید؟
پیشنهاد میکنم مطالبات مردم از داوطلبان محترم شفاف و بدور از چابلوسی و باند بازی و توهم زدائی باشد.
امروز ما مرد عمل میخواهیم . مردی که دارای گرو و تیم کاری قوی باشد . مردی که برای اداره امور فکر میکند و مطالعه شده قول میدهد و به قولش و تعهدش پایبند میباشد .
برادران و خواهران ایرانی من
ایران کشور ثروتمند و با فرهنگ و انقلابی و مردمی است . ما برای بهترین بودن هیچ کم نداریم و به لطف و منت خداوند همه چیز داریم . پس دلیلی ندارد مردم در سختی باشند و بخاطر بی تدبیری در مشکلات باشند و بعضا شب گرسنه بخوابند و ........ .
سید جمشید (1213745) (alef-10)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۵:۰۰:۳۲
من بیکارم. می خوام رئیس جمهور بشم. احساس تکلیف نمی کنم. از سر بیکاری می خوام رئیس جمهور بشم. آخه تو ایران کار خیلی بزرگی نیست رئیس جمهوربودن. فقط حرف می زنی و شعار تو خالی میدی.

در عرصه بین المللی هم فقط شعار می دی تا تحریمت کنند. خیلی راحته. (1213795) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۹:۰۴:۰۵
قربون دستت پس من رو هم بذاروزير كشور (1213889) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۰۹:۰۹:۵۵
کسی هستم که کاملاً احساس تکلیف شرعی می‌کنم نیایم (1213895) (alef-16)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۱:۵۳
توجه توجه توجه! الف جان این تکنیک نه چندان دید بعضی دوستان است که برای اینکه نظرشان در صدر قرار بگیرد همه به نظر اصلی اول پاسخ میدهند! در حالیکه اصلا به آن ربطی ندارد و فقط برای در بالا قرار گفتن انجام میشود. (1214045) (alef-7)
 
سید
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۲:۴۵:۲۶
کسی هستم که بشدت احساس تکلیف شرعی می نمایم ، آیا بیایم ؟؟ (1214242) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۲۹:۵۹
توهم بیا (1215458) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۲:۴۷:۱۸
استاد ياراحمدي عزيز شما كماكان در لفافه صحبت مي كنيد و رك و پوست كنده با مردم سخن نمي گوييد. چرا هدف واقعي برخي از اين اقايان را با هزار پيچ وخم بيان مي كنيد
. اقاي دكتر شما نگران چه هستيد كه با صراحت حرف نمي زنيد
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1214248) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۳:۰۶:۰۸
امسال سال حماسه كانديداهاست!!!! (1214306) (alef-10)
 
خلیل مهاجر
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۳:۲۹:۱۶
کاندیداهای متعدد با طرح موضوعات و نگرشهای متفاوت از معضلات و فرصتهای پیش روی کشور به نوعی به غنای انتخابات کمک مینمایند. طرح این نقطه نظرات سرانجام فهرست دغدغه های ملی رای دهندگان را در فصل انتخابات بر پایه اولویت تعیین میکند و اینکه مواضع کدام نامزد ریاست جمهوری در حل این معضلات ملموس تر و واقعی تر جلوه نماید جایگاه مستحکمتری در میان رای دهندگان خواهد داشت و فعالیت انتخاباتی دیگر نامزدها را تحت الشعاع مواضع فراگیر خود قرارداده و از فروغ آنها میکاهد. امری که به تناوب در انتخابات ریاست جمهوری ایران اتفاق افتاده است.

ویژگی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران عدم ثبات و توازن در اساسی ترین و مهمترین امور کلان کشور یعنی اقتصاد، سیاست خارجی که در خلال بیست و چند سال گذشته بی سابقه است. بنابراین باید پذیرفت که کاندیداتوری آقایان شریعتمداری، پور محمدی و فلاحیان نه تنها خود پسندی نیست بلکه پیشینه این افراد کاندیداتوری آنها را مطلوب جلوه گر میسازد. اگر همه چیز دولت فعلی مقبول به نظر آید الا گرایش موسوم به انحرافی آنوقت ما با ائتلاف گسترده ای روبرو هستیم که بیشتر نقش مدافع دولت در قبال اکثریت مجلس که آهنگ مخالفت با رئیس جمهو را این اواخر ساز کرده مواجه هستیم که تا تثبیت نقطه نظرش سخن از کناره گیری از انتخابات بی ربط به نظر میرسد. اگر راه را درست و حال به هر دلیلی احمدی نژاد و تیمش را مشکل میدانیم و معتقدیم که صرفا با رفتن وی همه چیز درست میشود نیز خود یک گرایش قابل توجه است که تاکنون حداقل با چند کاندیدا پا به میدان انتخابات گذاشته است. این تنوع نامزدها فقط در جبهه ایست که از پشتیبانان و متحدین راسخ آقای احمدی نژاد در هشت سال گذشته بود.

اما در کمپ گسترده و لی همچنان پراکنده دیگر طرفداران و هواخواهان تغییر در نقشه راه هشت سال گذشته اند که از آغاز آن را انحرافی بزرگ در سرنوشت کشور می انگارند و انباشت معضلات کنونی را در مدیریت مشترک کمپ فوق الذکر مییابند. اما تبیین و تعریف تغییر نیز در چشم صاحب نظران این کمپ نیز یکسان نیست برخی به خطر گسست اتحاد ملی بر خواسته از فساد و گروهگرایی و بی اعتمادی و قانون گریزی اشاره میکنند و به نوعی آشتی ملی را پیش شرط ضروری برای تغییر عرضه میکنند که البته به نسبت اعتماد گرایشات متفاوت در درون و خارج از این کمپ وزنه این کاندیداها مشخص تر میگردد. گروهی دیگر راه نجات کشور از وضعیت فعلی را صرفا با تکیه بر آمال رای دهندگان اقشار حرفه ای و تحصیلکرده و جوان در شهرهای بزرگ کشور جستجو میکنند و قطبی تر شدن بیشتر جامعه در دوسوی نقش دولت و گشاده دستی وی در تزریق پول نقد از یکسو و احیای اپوزیسیون یکپارچه علیه جامعه مدنی ایده آل خویش را در تعاملات خود و تاثیر آن بر برنامه تغییر را در نظر نمیگیرند.
در هر حال برای گرایشات گوناگون در کمپ حاکم عجله زیادی برای اغنای نیروهای خودی وجود ندارد چرا که در هر صورت تمامی این گرایشات به نوعی در مدیریت هشت سال گذشته سهیم بودند و مبحث قابل تاملی خارج از حفظ حاکمیت ولی سهم بندی متفاوت ندارند. (1214360) (alef-10)
 
مخاطب
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۰۵:۴۷:۳۸
خب كه چي..؟ مثلي‌ست معروف كه مي‌گويد: كم گوي و گزيده گوي چون در...تا زندك تو جهان شود پر..
خدا وكيلي خودتون فهميديد چي گفتيد آقاي خليل مهاجرعزيز. (1219120) (alef-10)
 
خلیل مهاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۲:۰۰:۱۰
عرایض بنده در مبحث اول بیش از اندازه مورد دقت ناظران الف قرار گرفت و شاید از شفافیت آن کاسته باشد. من نوشته بودم که اگر ارزیابی ما از شرایط کشور مبتنی بر نگرش امنیتی باشد، در این راستا کاندیداتوری پور احمدی، فلاحیان و شریعتمداری باید مطلوب به نظر برسد. در کمپ اصولگرایان به این امر اشاره کردم که انتقادات جسته و گریخته آنها به دولت برای قاطبه مردم ملموس نیست چرا که همچنان در فضای خود ساخته و موهومی پیشرفتهای هشت سال گذشته و واقعیت سقوط آزاد کشور در زمینه های کلان غوطه ورند و این امر توجیه ادامه مدیریت آنها را با تناقض روبرو میسازد. به عبارتی داعیه پیشرفتهای 8 سال گذشته آنها را به کمپ احمدی نژاد نزدیک مینماید و رای دهندگان شاهد تائید مدعای کاندید دولت از سوی اصولگرایان خواهد بود و از سویی دیگر شاهد منازعه آنها بر سر سوء مدیریت و نقش تحریمها در برنامه اداره اقتصاد کشور میشوند که گویی بر سر خود برنامه اقنصاد کشور که توسط احمدی نژاد تدوین شده و مورد تائید بقیه اصولگرایان قرار گرفته بحثی نیست بلکه صحبت بر سر صرفا تاثیر مدیریت و تحریم است. پر واضح است که چنین برخوردی نمیتواند در برابر انتقادات و پرسشهای پیگیر کاندیداهای جناح مخالف اعتباری کسب نماید. اصولگرایان برای ایران برنامه ای که در خور اعتنا باشد ندارند و فقط به منظور حفظ و تداوم حاکمیت خود در انتخابات شرکت میکنند و در نهایت به تقسیم قدرت و سهم گیری بیشتر می اندیشند . شعارهای انتخاباتی اصولگرایان چه از نوع بهاری آن و چه از نوعی دیگر توان پیوست با قاطبه ملت را ندارد اما آنچه که موجب پشتیبانی قابل توجه برخی از رای دهندگان از این کمپ میگردد، تزریق پول نقد و قول تزریق بیشتر به اقشار تحتانی شهرستانها و حاشیه نشینان شهرهای بزرگ کشور است که دریافت یارانه به بزرگترین ممر درآمد آنان تبدیل شده است. اگر نظر برخی کارشناسان اقتصادی را که بیش از 40% جمعیت ایران در زیر خط فقر بسر میبرند بپذیریم، آنوقت قدرت سازماندهی و نقش این نیروی عظیم در انتخابات برجسته خواهد شد. اصولگرایان نمیتوانند از حربه دولتی پول نقد بیشتر برای این اقشار به راحتی بگذرند و در دام آن گرفتار خواهد شد. اصولگرایان مخالف دولت در جذب این بخش از رای دهندگان به مصاف دولت خواهند رفت و پایگاه رای کل جریان حاکم در این بخش است. دولت، جناح امنیتی، و سنتی ها برجسته ترین نیروهای اصولگرا بوده که در طی دوران انتخابات بر این بخش از جامعه تمرکز خواهند کرد. کاندیدای اصلحی اگر هم مطرح باشد بعد از رقابت این جناحها در میان این بخش شکل خواهد گرفت.

اما شصت در صد بقیه و نیروهای سیاسی که بیشتر تمایلات آنها را در انتخابات نمایندگی میکنند فرصت چندانی ندارند. علیرغم مباحث پراکنده و قابل تامل بسیار هنوز برنامه ای برای بررسی شهروندان منتشر نگشته است. هنوز نقش قانون برای شهروندان در این انتخابات و گریز و عدم تعهد اصولگرایان و اهمیت حیاتی آن برای کشور برای شهروندان ملموس نگشته است. حال که نیروهای معتدل و پیشرو تصمیم به مشارکت گرفته اند باید مباحث خود را هر چه سریعتر بیان کرده و در میان خود به بحث بگذارند و در ماههای پایانی فصل انتخابات برنامه پیروز را به میان نیروهای خود برده و برای ریاست جمهوری خود را آماده سازند. (1219420) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۰۵:۵۵:۱۸
"خداوند سرنوشت هيچ قومي را عوض نميكند مگر آنكه آن قوم از درون متحول شده باشند" قران كريم
(فاعتبروا يا اولي الابصار) (1219121) (alef-10)
 
حسن
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۴:۲۴:۴۷
هموطنان عزیزم بیا ئیم به موضوعات ریشه ای تر نگاه کنیم به نظر این بنده ناچیز شرایط فعلی کشور به لحاظ سیاسی واقتصادی واجتماعی در بد ترین شرایط 50سال گذشته است ودر فاصله 2ماه مانده به انتخابات حداقل طبقه متوسط جامعه از اسامی مطرح فعلی هیچ کاندیدی را جدی نگرفته ویا حداقل کاندید مورد نظر خود را نمی بیند وسر درگمی که درجامعه دیده میشود ناشی از بیماری نخبه کشی وتخریب نخبگان میباشد (1214480) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۲۳:۲۰:۰۲
شما اول نخبه و طبقه متوسط رو تعریف کن (1217127) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۶:۰۲:۵۴
جلیلی بنده خدا کی از این حرفا زده اخه! (1214630) (alef-10)
 
علی رضا
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۶:۴۳:۲۷
آقایونی که احساس تکلیف می کنند اگه تواناییش رو نداشته باشند که مشکل مردم رو حل کنند یه جایی باید جوابگو باشند که دیگه پول و پارتی ازش کاری بر نمیاد چون قاضیش خداست . (1214690) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۷:۰۸:۴۶
از همین هایی که زیادی احساس تکلیف می کنند با ید به شدت ترسید چرا که دولت قبلی هم همین احساس را داشت و دیدیم که چه شد (1214735) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۷:۱۶:۰۲
این مملکت به احساس تکلیف نیاز ندارد بلکه به عقل و درایت نیاز دارد به سواد و سیاست نیز دارد به مدیریت و توانایی برخورد با متخلف نیاز دارد (1214752) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۱۷:۳۵:۳۶
کاندیدای ریاست جمهوری باید حداقل یک دهه کار اجرایی سنگین کرده باشند ودران فعالیت سابقه موفقیت در غیر این صورت باز مثل 8سال گذشته مملکت با آزمایش وخطا پیش میرود (1214796) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۱:۰۳:۵۸
اگه چهار تا حزب درست وحسابی بود دیگه هرکسی خودجوش احساس تکلیف بهش دست نمیداد (1215115) (alef-10)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۲-۰۱-۱۴ ۲۱:۳۲:۳۱
نمی‌دونم چرا هیشوقت کسی احساس تکلیف نمی‌کنه که نیاد! همه احساس تکلیف می‌کنند که بیایند! (1215163) (alef-10)
 
انتی ده نمکی
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۴۳:۲۲
دیگه کم مونده ده نمکی هم احساس تکلیف کنه (1215494) (alef-10)
 
China
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۱:۰۰:۳۲
ببخشید مگر اول انقلاب که یک سری آدم کارناآزموده را سر کار آمدند،‌ فکر نمی‌کردید مملکت‌داری جای آزمون و خطا نیست؟ حالا همان آدم‌ها می‌گویند ما باتجربه‌ایم و بی‌تجربه‌ها نباید سر کار باشند. خوب یکی برای شما این فرصت را فراهم کرد که تجربه کسب کنید شما هم برای دیگران. (1215514) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۱:۲۸:۲۵
چرا کسی در مورد خودرو احساس تکلیف نمیکنه چون سودش خوبه (1215545) (alef-10)
 
حق جو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۸:۱۸:۰۲
درسال حماسه سیاسی ودرانتخابات ریاست جمهوری ، جهت ادای دین به جامعه امروزی وآیندگان مابه کسی رای می دهیم که به مردم امید به زندگی ببخشد . چراکه بی تفاوتی دولتها باعث شده مسن ترها نسبت به آینده مضطرب ونگران باشند وجوانان نیز ازبیکاری به آینده بی علاقه ، افسرده ودچارروزمرگی شده باشند . ، پس اولا" برای سرپرستان خانوار حداقل بیمه بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی سهم دولت درنظر گرفته وبه حساب تامین اجتماعی واریزنماید وسهم افراد اختیاری باشد . دوما" برای جوانان بیکارمقرری ماهیانه درنظر بگیرد . متاسفانه نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچگونه اقدامی نکرده اند . به عبارتی مانند ملی شدن نفت وگازومنابع طبیعی، منابع انسانی یعنی آحادجامعه نیزملی اعلام بکند. زیرا آرامش حق ما ست. لطفا" اطلاع رسانی کرده وبادیگران درمیان بگذارید. (1215692) (alef-10)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۰:۰۴:۳۹
این بنده های خدا فکر کردن ریاست جمهوری بلیت بخت آزمایی است و یا اینکه شرکت در قرعه کشی است. یه موقع دیدی این بار بلیت اونا برنده شد یا قرعه به نام اونا زدن؟؟؟؟؟ این ملت که قابل پیش بینی نیستند؟؟!!!!! (1215795) (alef-13)
 
///...
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۶:۱۲:۲۳
درست غضاوت کن (1216433) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۲۱:۱۴:۵۰
وای مردیم از احساس تکلیف چه کنیم ؟ (1216900) (alef-10)
 
j
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۱۴:۰۶:۲۵
کسي دلش به حال اين مردم نميسوزه موقع انتخابات اومديم ولي بعدش ما رو فراموش کردين اين احساس تکليف ها ظاهري هست و بس اصلاح طلبان بهتر بودن (1217909) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۰۷:۴۹:۰۸
مطلب جالی بود فقط بد نیست به سایت مان موهان سنگ نگاهی بیندازید که ایشان دارای فوق لیسانس اقتصاد از کمبریج و دکترا از اکسفورد هستند وزیر امور خارجه بودند وزیر اقتصاد بودند و حال نخست وزیر هند هستند.
تورم 40 درصدی را چه کسی می تواند در کشور حل کند ؟؟؟ (1219144) (alef-6)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۲۰ ۰۸:۲۴:۵۶
آقایی که به شدت احساس تکلیف میکنی اینا همش بخاطر اینه که در دوران مدرسه از انجام تکالیف شانه خالی میکردی .
حالا میخای با سرنوشت مردم این اون تکالیف رو البته هنوز با طرز فکری بچه گانه تر از قبل جبران کنی (1224894) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.