نظر منتشر شده
۷۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221453
اگر ناموس خودتان بود
بخش تعاملی الف - محمدحسین اعتزازیان
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
در یک شب بهاری، با خواهرتان در حال قدم زدن در اطراف پارکی هستید. ناگهان ماشینی جلوی پارک، متوقف و با شما درگیر می شود. در این حین می بینید خواهرتان را به زور سوار ماشین می کنند و می برند. هر چه از افرادی که در پارک در حال پیاده روی هستند، کمک می خواهید، کسی به شما اعتنا نمی کند و با جواب های «با پلیس تماس بگیر!» مواجه می شوید.

این آینده جامعه ایست که امثال خلیلی در آن وجود ندارند. اصلا به جریانات سیاسی و غیر سیاسی که می توانند و می خواهند از این قضیه منفعتی برای خود کسب کنند کاری نداشته باشید. فرض کنید کاری که شهید خلیلی انجام داد، در یک کشور لاییک صورت می گرفت، در آن صورت مردم آن کشور به وی به چشم «یک قهرمان ملی» نگاه می کردند یا او را به خاطر کاری که انجام داد مورد مذمت قرار می دادند؟ به او به چشم یک موعظه گر دینی نگاه می کردند که از روی تعصب مذهبی و تندروی، اقدام به چنین کاری کرده است یا اینکه او را به خاطر داشتن «مسئولیت اجتماعی» تحسین می کردند؟

اشتباه نکنید، داستان علی خلیلی، داستان ارتکاب گناه و امر به معروف و ولایت پذیری نیست، داستان دفاع از مظلوم و ایثار و فداکاری است. داستان شعری است که تا وقتی ارزش داشت که فکر می کردیم بر سردر سازمان ملل نقش بسته است، شعری که این روزها کمتر می خوانیمش، شعری که باید دوباره معنی اش کنیم:

بنی‌آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
 
کلمات کلیدی : محمدحسین اعتزازیان
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۴:۲۷
این داستان کشوری است که قانونمندی از آن رخت بربسته است؛ اگر قانونمندی و مجازات عادلانه و عاقلانه تدوین؛ اجرا و پیگیری شود چنین حوادثی فقط و فقط یک "اتفاق" خواهد شد. فکر می کنید حادثه ای که برای مرحوم خلیلی حادث شده چقدر محصول جامعه ای است که بدلیل سهل انگاری و سهل اندیشی درباره نظم و قانون راهی به صواب نمی رود؟ در جامعه ای که حکومت اسلامی وظایف خود را به شایستگی انجام می دهد چقدر به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر حادثه آفرین محتاجیم؟ به راستی چرا شبیه چنین حوادثی در کشورهای غربی کمتر اتفاق می افتد و در صورت اتفاق به زودی ریشه کن می شود؟ چرا به خود رجوع نمی کنیم؟ (2052379) (alef-1)
 
علی حق گو
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۹:۰۴
کار این بنده خدا که ستودنی بوده انشالله ثوابش رو هم از خدا بگیره نه اینکه توقع ثواب از مردم داشته باشن اما خدایش امنیت رو هم خدا از ما نگیره هر لحظه باید منتظر باشی تا به زور بریزن یکی رو سوار کنن ببرن و مردم نجاتش بدن در غیر اینصورت هیچی به هیچی راستی نگفتی اگه توی یه کشور لاییک می ریختن جلوی چشم مردم یه خانم رو سوار می کردن رسانه های ما فریاد وااااااا اسفا سر می دادن که ای داد بیداد امنیت در غرب مرده است مردمش بی تفاوت شدن و چندین کارشناس مرتبط و غیرمرتبط به مدت چندین هفته بر سر این مسئله که غرب مادی گرا رو به افول است سخنرانی ها می فرمودند ورسانه ملی در بخش های خبری متفاوت در بوق وکرنا می دمید که آیا در غرب انسانیت مرده است آیا فرد گرایی در غرب به افول رسیده است امنیت در غرب چگونه بازخواهد گشت کارشناسان پاسخ می گویند امشب از بعد از خبر (2052381) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۰:۴۸
در اینکه اصل مطلب درسته و باید نسبت به مسایل اطراف خود حساس باشیم حرفی نیست
ولی چرا نسبت به این اقدام واکنش منفیه در کشور ما؟
جز اینه که اونقدر در مسایل شخصی مردم حاکمیت دخالت کرده که واکنش منفی ایجاد شده جز اینه که بهره برداری های خاص شده و دیگران رو شهروند درجه دو دونستن
همه جای دنیا واسه کسانی که در راه کشورشون شهید میشن بینهایت ارزش قایلن ولی اینجا اونقد شهدا رو کوبوندن سر مردم بابت هرچیزی که متاسفانه اون ارزش رو ندارن که باید میداشتن
هرچیزی میشه میگن شهید ندادیم که اینطور شه فقط بهره برداری تبلیغاتی در حالیکه جایگاه شهدا بالاتر از اینه
حکایت کمک به فردی که تحت تجاوز قرار میگیره حالا شما اسمشو بذار امر به معروف هم همینه اینقدر زیاده روی شده که از اونور بام افتادیم
واسه یه تار مو نیروی انتظامی و بعضا لباس شخصی ها چه رفتارهایی میکنن اونجا امر به معروف نیاز نیست؟اونجایی که پلیس مملکت بابت یه مانتو کوتاه دختری رو کشان کشان میبره تو ماشین آمر به معروف ها کجا هستن
نباید ایینه ای که ایرادات ظاهری رو نمایان میکنه شکست چاره کار اصلاح اون ایراداته
الف جان با احترام نوشتم و ناقدانه پس لطفا منتشر کن (2052388) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۲:۱۵
دقیقا همین جور (2052391) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۱:۵۴
خوب برای روشن شدن موضوع اصل ماجرا را بنویسید تا مردم هم حق را به حق دار بدن انقدر این برادران دو روز بسیج رفته خودشان را نخود هر اشی کرده اند واینقدر بی دلیل در امورات شخصی مردم دخالت نا بجا کرده اند که مردم توان تفکیک حق از باطل را از دست داده اند (2052404) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۲:۰۹:۰۱
موضوع خیلی روشنه ولی چشم دیدن می خواد داری؟؟؟ (2053683) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۲۲:۵۵:۳۶
آهان شما به جلوگیری از ربودن ناموس مردم تو روز روشن می گید دخالت در کار خصوصی (2071695) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۱:۱۲:۴۴
آنها که در این مواقع بی تعصب و بی خیال هستند برایشان اهمیتی ندارد که ناموس خودشان هم به همین بلا گرفتار شود. باید گفت که اینها مجسمه بی غیرتی هستند . (2052432) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۱:۳۷:۰۷
مساله ميدوني چيه دوست عزيز؟ تقصير مرحوم خليلي نيست، تقصير دوستان اون مرحومه كه در اين سالها به هر بهانه اي تو حريم شخصي مردم وارد شدن. من هم قبول دارم كه الان اگر خارج بود خليلي يه قهرمان ملي بود. ولي خب تو خارج حريم زندگي خصوصي ادمها هم محترمه. به جاي مردم بايد دوستان مرحوم خليلي رو ملامت كني. (2052465) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۱۸:۴۷
شما هم با این نظری که دادید واقعا قهرمان ملی هستید (2053825) (alef-11)
 
ج- ا
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۱:۳۹:۲۷
سلام درود بر شرف. شهید والامقام خلیلی امیدوارم این تصور هیچ وقت نباشد وامیدوارم ادامه دهنده راه شهید خلیلی باشم (2052467) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۱:۴۵:۳۴
نویسنده محترم می دونی چرا اینگونه شده ؟چون هر کار خوبی را به حساب خود و هر بدی را به حساب معاندین و... و کارهای خلاف منطق افراد خودسر را توجیه و ... هر کاری حتی اگر خلاف را که در جهت تحقق خواستمون بوده به حساب دین گذاشتیم و توجیه کردیم و... و هزاران کار دیگر و.... حاصلش شده این!!! (2052476) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۱:۴۸:۳۳
چه ربطی داشت!؟؟ (2052488) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۱:۵۳
ببخشيد ها ، اميدوارم خدا اين صحنه را براي هيچ بنده اي به وجود نياورد ، اما اينكه اين شهيد بزرگوار قرباني درگيري هاي جناحي شد تقصير ما نبود ، تقصير كساني بود كه دور ايشان يك حصاري كشيدند به نام ارزشي ، بسيجي و غيره .
يادشان رفت ايشان اول از همه انسان است و دوم مسلمان و سوم ايراني ،

سربسته بگويم :‌
انقلابي كه روزي 98 درصد مردم رسما"‌جزو آن بودند تبديل شده به جبهه انقلاب اسلامي كه جمع بسيار اندكي داخل آن محسوب مي شوند ،
درواقع مفاهيمي مانند انقلاب ، مستضعفان و بسيج كه در ذات كلمه به معني عموم مردم بود حالا شده برند يك گروه خاص .

اگر اين بساط خود خالص پنداري برچيده شود ، اگر درهاي بسيج به روي عموم مردم گشوده شود اگر مسجد در انحصار يك گروه خاص نباشد اگر عده اي ناجوانمردانه سرقفلي نام انقلاب اسلامي را به نام خود نزنند اگر هزاران شهيد دفاع مقدس منحصر به يك گروه نشود اگر به بهانه خود عمار پنداري به شعور اكثريت مردم ايران توهين نشود اگر گروه اقليتي كه ده درصد آرا را به دست آورده است شكست خود را بپذيرد آدر آن صورت مردم آن کشور به اين شهيد به چشم «یک قهرمان ملی» نگاه می کردند (2052493) (alef-1)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۲:۵۳
وقتی نیروهای انتظامی در کشور کار خود را خوب انجام ندهند امثال شهید خلیلی ها باید پا به میدان بگذارند وگرنه با وجود یک نیروی انتظامی قوی ما نیازی نداریم که خودمان وارد درگیری بشویم وجان عزیزانمان در خطر بیفته این را باید اقایون نظامی جواب گوباشند که اگر خواهر خودشان بود می ماندن ونگاه میکردن (2052511) (alef-1)
 
منصور
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۵:۳۴
فقط چون يك روحاني بود شما بزرگش كرديد .
وگرنه ساليانه ازاين موارد براي افراد عادي زياد اتفاق ميافتد ولي هيچ كس نيست صدايش را دربياورد .
فقط فقط استفاده ابزاري از فداكاري اين طلبه ميكنيد ولاغير
انگار شما در اين مملكت وياركها زندگي نميكنيد چند نگاهي در چند روز مختلف بياندازيد بعد متوجه خواهيد شد .
نگارنده محترم تا زماني كه نگاه وتفكر شهروند درجه يك ودو هست هزار از اين مطالب واقعي وصحيح هم بنويسيد فايده اي ندارد .
چرا فقط فقط روحاني ژ
چرا از جوانان غير روحاني اينگونه تعريف نميشود .
بزرگنمائي بدترين عامل وضد تتبليغ براي رواحانيت سالم وخوب جامعه شده
.....درجه يك ودو را بگذاريد كنار همه چيز درست ميشود
درزمان جنگ همه يك گروه بوديم توده بسيج براي دفاع از كشور .....ولي امروز هزارات اسم ورسم داديد فقط براي منافع شخصي وخصوصي براي افراد خاص
ممتاز سازي
مقدس سازي
مبرا سازي
پاك سازي
و.......اين آرزوي امام (ره)وارمان بلند امام نبود .

اي كاش.....آقا................................
................................... (2052515) (alef-1)
 
بنده‎ی خدا (فیزیک‎دان)
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۸:۳۲
خدا این شهید بزرگوار را در رحمت خود حفظ فرماید. الفِ عزیز، ایکاش پوسترهای این شهید را (ولو به صورت فایل) چاپ می‎کردید تا من و خیلی‎های دیگر به در و دیوار دفترکارمان بچسبانیم. شاید راه شهید خلیلی حفظ شود. (2052518) (alef-1)
 
سید
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۹:۲۰:۴۷
تو ذهنت باید بچسبونی نه تو دفتر کار. (2053351) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۱۴:۱۱
چطور است که اینجا ناموس پرست میشویم، ولی برای آن زن نگون بخت که مورد تجاوز قرار گربته و از خودش دفاع کرده، حرفی به میان نمی آید؟! تازه نحکوم به اعدام و پرداخت دیه هم مبشود؟.... این عدم صداقت ها است که مردم باور نمی کنند! (2052525) (alef-1)
 
armin
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۱۹:۱۳
درود به روان پاک خلیلی بزرگ (2052532) (alef-1)
 
اریانا
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۳۷:۵۷
خواهش میکنم با توجه به نظرات متضاد و متفاوت در مورد این حادثه. یکبار واقعیت ماجرای اتفاق افتاده را از زبان ضارب و نیز همراهان مرحوم از اول تا انتها بدون کم وکاست چاپ کنید تا اظهار نظرها در این مورد احساسی و یکجانبه نباشد. (2052556) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۳۹:۰۸
تا وقتی که نگاه اکثر مردم به مسائل پیرامونشون نگاه سیاست زده باشه ،تا وقتی که گروههای سیاسی تلاش میکنند اتفاقات و حوادثی از این جنس رو مصادره به مطلوب کنند دیگه چه انتظاری میشه داشت ؟ (2052560) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۴۵:۰۹
یاد خاطره ای افتادم ، چندی پیش دو تن از دوستانم صحنه زور گیری را مشاهده کردند و به کمک بنده خدا رفتند. با زور گیر در گیر و موفق به دستگیری زورگیر شدند در هنگام جدال اسیبی به زور گیر وارد شد ( دماغش شکست ) . با حضور پلیس این دو دوست من هم دستگیر و به کلانتری سپس به دادگاه فرستاده شدند بابت ضرب شتم زورگیر ! سپس به جزای نقدی محکوم شدند !
این دوستان ما در دفاعیه گفتند که برای نجات رفته بودیم زور گیر با ما درگیر شد. جواب قاضی به این دفاعیه این بوده : (( مگر شما نیروی انتظامی هستید که دخالت کردید ؟! ))

چندی پیش در تاکسی نشسته بودم راننده تاکسی بسیار گله مند بود که چندی پیش دزدی به خانه انها امده و از خواب بیدار و به دنبال دزد دویده و با چوب ضربه ای به پای سارق زده تا نتواند فرار کند و پای سارق شکسته و محکوم به پرداخت دیه شده !

نتیجه اخلاقی که می شود گرفت با گل به استقبال زور گیر برویم و با چایی از سارق در منزل پذیرایی کنیم تا نیروی انتظامی برسد !

تا زمانی که ما چنین خلاء های قانونی داریم من به شخصه به کمک هیچ کس نمی روم از جانم مایه بزارم سپس گناه کار هم بشم ؟!
الف لطفا منتشر بفرمایید این مشکل بزرگی است ! (2052569) (alef-1)
 
Masoumi
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۴۵:۲۵
با سلام
احسنت، آفرین به این نگاه قشنگ.
واقعا دست مزیدا.
چرا همه چیزی را سیاسی میبینیم. دفاع از مظلوم در همه جای دنیا ارزشمن است و فرهنگ ما پیوسته مزین به اینگونه افتخارات بوده و میبایست به آن ببالیم.
معصومی (2052571) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۴۸:۲۹
من نمیدانم چرا کشورهای دیگر این مشکلات را ندارند و چرا بعد انقلاب جامعه ما این همه مشکل پیدا کرده قبل انقلاب این وضعیت تا جایی که ما میدانیم نبود. (2052576) (alef-1)
 
جلیلی
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۵۶:۵۹
به نظر من اگه امثال شما نباشین پلیس میتونه کاری کنه که هیچکس خواهرتون رو سوار ماشین نکنه . (2052588) (alef-1)
 
مرسی
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۵۸:۲۹
چه عجب نمیردیم و دیدیم یک نفر این مصرع را درست نوشت:
بنی آدم اعضای یک پیکرند.
اشتباه احمقانه نسخه خوانی که سالهاست "یک پیکر" را به "یکدیگر" تبدیل کرد!
تناسبات لفظی موید "یک پیکر" است. در مصرع سوم هم از اعضایی حرف می زند که قاعدتا و یقینا متعلق به یک پیکرند.

مرسی! (2052591) (alef-1)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۰۱:۵۵
اگر بعضی ها از همان اول خوب فکر میکردند، ارزش این فداکاری را میفهمیدند (2052599) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۱۴:۳۴
زمانی که خبر شهادت علی خلیلی منتشر شد در همین سایت الف نظراتی منتشر شد که عنوان کردند که چرا دخالت کرده؟ پس پلیس چه کارست؟ در اصل خبر تشکیک کردند... این اقدام را نکوهش کردند...
بخدا قسم اگر این اتفاق در آمریکا یا اروپا می افتاد از این فرد قهرمانی می ساختند و برای سالیان سال آن را نمادی از انسانیت و ارزش های غربی به جهانیان معرفی می کردند... همانطور که کلید دار برج های دوقلو را بخاطر نجات چندین نفر پس از حادثه برخورد هواپیماها به عنوان یک قهرمان معرفی کردند و چه احتراماتی که به او نگذاشتند...
متاسفانه اخلاق در جامعه ما مرده است یا در حال مرگ است... و بدانیم که در نهایت با این نوع نگرشی که دیدیم ناموس این مملکت نه توسط بیگانگان که توسط افکار بی تفاوت خودمان مورد تعدی و تجاوز قرار خواهد گرفت...
واقعا حرف درستی است که : تو کز محنت دیگران بی غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی (2052614) (alef-1)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۲۷:۳۹
بعضی از خانم ها طوری لباس می پوشند و رفتار میکنند که نه برای خودشان و نه برای دیگران امنیت میماند مخصوصا اگر در ساعات اخر شب باشد (2052633) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۳۴:۰۰
برادر عزیز
نویسنده محترم ..
متاسفانه آنقدر در این مملکت از دین و اسلام سوء استفاده شده

که هر کار درستی هم مردم انجام بدهند .. به محض ابنکه به دین نزدیکش کنیم ..
مردم واکنش منفی نجات میدهند..


یک شب من از باشگاه بر میگشتم.
در بین راه موتوری با دو نفر موتور سوار در پیاده رو در خیابان شریعتی سمت میرداماد به یک دختر متلک می انداختند و مزاحمت ایجاد میکردند..
مزاحمت در حدی بود که دختر برگشت با کیف دستش ضربه ای به یکی از پسرهای موتور سوار زد..
همه ی اطرافیان بی خیال از کنار این قضیه گذشتند...
من از سمت راست خیابان به این قضیه نگاه کردم مسیرم رو عوض کردم و رفتم سمت دیگر خیابان...
به سمت موتور سوار نزدیک شدم..
موتور سوار با دوستش به کارشان ادامه میدادند. و دختر هم خسته از این حرکت موتور سوارها .. به حرکت خود ادامه میداد..

به موتور سوارها رسیدم.. و گفتم موضوع چیست چرا مزاحم دختر مردم میشید...

موتور سوار با کمال پررویی گفت مگه خواهر توهه .. گفتم آره خواهر منه ...

موتور سوار گفت حالا مگه چی شده .. و چند تا حرف زد...
دختر برگشت گفت آقا این پسرها نیم ساعته دنبال من هستند.و... با بغض...

و اما .. صحبت ما کمتر از یک دقیقه به دعوا تبدیل شد..
و من در این دعوا یک ضربه رنجیر به دست یکی از اونها خوردم . اما موفق شدم هر دو نفر را کتک مفصلی بزنم... و بالای چشم یکی از اونها به شدت زخمی شده بود...

وقتی پلیس بعد از بیست دقیقه رسید.

1- دختره از صحنه رفته بود.
2- پسرها شاکی بودند که چشم من کور شده
3- پلیس به من گفت تو غلط کردی در کار پلیس دخالت کردی ... روزی 1000 تا دختر اینجا میروند و...... فلان میکنند.. اگر چشم بچه مردم رو کور کرده بودی الان بدبخت بودی ...

4- به من گفت پلیس محترم.. که تو یه جوان ... هستی .. که فعلا کلت بوی قرمه سیزی میده ... اگر چشم پسر اسیب میدید ..الان باید باهمه ی کارت که صحیح بوده .. چشمت رو به جای چشم پسره در می آوردند ..
وقتی قصاص میشدید
اونوقت میفهمدید جوانمردی دیگه مرده ...

5- و در پایان . بنده بدهکار شدم.. --- جوانمردی من شد به عنوان. قلدری و کله قرمه سبزی .... کار من شد به عنوان یک بچه دهاتی بدون سیاست ....

اما ...
خدایی به خاطر سبک زندگی ما در شهرستان... به عنوان یک بچه شهرستاتی سمت جنوب غربی...
تا الان در همین تهران بالای 50 بار درگیری داشته ام به خاطر دفاع از مردم و حق...
چه درمورد درگیریهای تصادف دو ماشین و حمله چند نفر به یک نفر
-- چه در مورد مزاحمت در مورد رانندگی
- مزاحمت دخترها
- مزاحمت چند نفر به قول خودشان بچه خوشگله ....

اما همیشه در پایان مورد حمله اطرافیان بودم.... حتی نزدیک ترین دوستان خودم ... که بابا مگه تو پلیسی.... ول کن بزار دهن طرف رو سرویس کنند . به تو چه ...

----------
راستش مردم به جای فرایند گرا .... وظیفه گرا شده اند...

در حالی که در این فرایند زندگی وظیفه ی همه ی ما پاسداری از ارزش های جامعه هست ... وظیفه ی پلیس تنها نیست .. پلیس به خاطر داشتن موقعیت اداری و امکانات وظیفه ی مشخصی دارد...

---
مگر وقتی به مملکت حمله شد . فقط وظیفه ی نیروهای نظامی نبود که دفاع کنند

اما اگر مردم نبودند.. مملکت تا الان چند تیکه شده بود...

------------------------------- (2052640) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۳۴:۵۰
این هم نگاهی است...
روحش شاد (2052645) (alef-10)
 
نظام
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۳۶:۳۰
چرا به بيمارستانها كه يك ساعت آن مرحوم را پذيرش نكردن توجه نميكنيد گناه آنها بيشتر از ضارب هست (2053274) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۳۸:۴۳
دوست عزیز و ارجمند یعنی الان تو اروپا چون امثال مرحوم شهید خلیلی نیستند از اینجور برنامه ها داریم؟ آن چیزی که شما دکر کردید در اثر کمبود امنیت و فرهنگ بوجود می آید (2052658) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۴۷:۲۳
سرنا و سر گشاد . اگه قوه قضاییه درست عمل کنه و برای هر کار کوچیکی نیاز به آشنا بازی نباشه و هر مظلومی به حقش بریه نیازی به زدن سرما از سر گشاد نیست ضعف سیستماتیک قوه قضاییه علت اصلی این مشکلات است (2052679) (alef-1)
 
امیرعلی
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۴۹:۲۰
متاسفانه تو یه جامعه دو قطبی همین میشه . میشه مثال روسای جمهور دو طیف رو زد . اینکه هر کار خوبی که نماینده یه طیف انجام داد از نظر طرفداران تایید و مخالفین بد میدونن . اینم همینه تو جامعه جوری انداختن که هر کی ریش داره هر کی که روحانی هست ماله یه ملت مشخص شدست و بقیه ملت مشتی نجاستند که شادی کردنشون هم نوعی کثافت کاری بحساب میاد . حتی اگه با تفنگ آب پاش رو همدیگه آب بریزن و یا حتی از رو آتیش بپرن . امرای به معرف و ناهیان منکرشون هم که بعضا توزرد در میان .
این همه رو میخواستم بگم که به اینجا برسم همه چی قاطی شده و ماجرای این روحانی محترم هم مثل مثال تر و خشک شده که کارش از نظر طیف مخالف این کار با نیروهای گشت ارشاد و ... قاطی شده . میریزن توی مهمونیا که نمیگم همشون درسته ولی همه جای دنیا هست . این ملت به همه چی به دیده تردید نگاه میکنن و دلیلشم بنظرم همین برخورد دوگانست . قانونهای مسخره . استفاده کننده شیشه رو بیمار میدونن و الکی رو که تو همه جای دنیا موردی نداره و بعضا اعدام میکنن . این خودی و غیر خودی رو خودمون ایجاد کردیم . بابا ملت همشون مثل ما فک نمیکنن بخدا . ما دهه محرم و فاطمیه داریم . ما علمایی داشتیم با اون همه حکمت . اینکه ملت چرا اینجور شدن رو بریم از خودمون سئوال کنیم که این چه ملتی بود ما تربیت کردیم . شاید حرفام یکم از آسمون و زمین بود ولی هیچ چیزی بیدلیل نیست . (2052685) (alef-1)
 
امين بديعي
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۵۰:۲۷
با عرض معذرت از نويسنده محترم بايد چند جمله در ارتباط با متن را ،‌يا در جواب متن را به عرض برسانم ، جملات داخل پرانتز مربوط به شماست :
-- ((این آینده جامعه ایست که امثال خلیلی در آن وجود ندارند.)) خير آينده جامعه ما هيچوقت اينگونه نخواهد بود براي اينكه چنانچه از معدودي اراذل و اوباش كه بگذريم غيرت جوانان ما هنوز موج مي زند اما مشكل در جاي ديگري است !
-- ((اصلا به جریانات سیاسی و غیر سیاسی که می توانند و می خواهند از این قضیه منفعتی برای خود کسب کنند کاری نداشته باشید.)) مگر مي شود به جريانات سياسي كار نداشت آنهايي كه مسبب اصلي بروز چنين ناهنجاريهايي هستند ؟
-- ((فرض کنید کاری که شهید خلیلی انجام داد، در یک کشور لاییک صورت می گرفت، در آن صورت مردم آن کشور به وی به چشم «یک قهرمان ملی» نگاه می کردند یا او را به خاطر کاری که انجام داد مورد مذمت قرار می دادند؟)) اشتباه شما دقيقاً در همين نكته است ، مردم را وارد اين جريان نكنيد ! مردم نظرشان به خوبي مشخص است اين مسئولين امور هستند كه بايد تكليف خود را با اينگونه اراذل مشخص نمايند . سوالي دارم اگر در جريان همين درگيري دو نفر به كمك شهيد خليلي مي آمدند و اراذل را فقط مضروب و زخمي مس ساختند براي اين سوالات پليس محترم چه جوابي داشتيد ؟
1 - مملكت مگر قانون ندارد كه شما دخالت كرديد ؟
2 _ به توچه مربوط بود كه دخالت كردي مگر طرف زن تو يا خواهر تو بود ؟
3 - مرد حسابي فكر كردي اينجا كجاست رمبو شدي زنگ ميزدي پليس 110
4 - شاهد داري كه اينها مسلح به قمه و قداره بودند ؟ بياور
5 - شاهد كه نداري ، اينها هم هر سه نفر بر عليه شما شكايت كردند !
6 - يا يك جوري از دلشان در بياور يا امشب را ميهمان ما هستي تا فردا بفرستيمت دادسرا به فك و فاميلت هم بگو با سند بيايند دنبالت !
7 - ضمناً تا سعي داري از اينها رضايت بگير والي به خاطر ضرب و جرحي كه تو صورت و دستشان است از پزشكي قانوني هر كدام 20 روز طول درمان گرفته اند و كلي ديه برات نوشته مي شه ، خود داني ................
حال كه جواب اين سوالها را نداريد ، خدمتتان عرض مي كنم تا مساله اصلي در قوه قضائيه حل نشود و قانوني بازدارنده در خصوص آزار و اذيت مردم توسط اراذل تدوين نگردد ، و تا قضات محترم با نرمش و رأفت اسلامي با اين برادران اوباش و تلكه بگير و راهزن برخورد ميكنند همين آش است و همين كاسه ! لطفاً شعر بني آدم سعدي عليه الرحمه را بياد مردم نياوريد كه همگي اين شعر را حفظند ، منتهي كيسه اي براي پرداخت ديه به گروه اراذل ندارند و سندي براي نخوابيدن در بازداشتگاه . (2052688) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۴:۴۰:۲۱
عالی بود درسته و دردناک..... (2052779) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۴:۴۰:۳۸
روح ايشان شاد ، اما اگر در يك جامعه دمكراتيك به قول شما بود ايشان بايد به پليس زنگ
ميزد و ماجرا را بيان ميكرد وشماره ماشين را ميداد ، ايا فكر نمي كنيد اين نحو عقلانه ميبود ؟؟ (2052780) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۴۲:۳۲
نه
با نهايت سرعت عمل هم وارد بشه. پليس(با وصف آ ماده بودن پليس و خالي بودن خيابونها تا رسيدن پليس به محل ) و بعد دنبال

مسير احتمالى مجرمين رفتن و........ (2053284) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۴:۴۵:۱۸
من اگر جای شهید خلیلی بودم دوست داشتم دخالت کنم ولی راستشو نداشتم
ایشان در کنار ایثار گری شجاع هم بوده اند.
بارها دیده ام جوانانی مزاحم دخترها می شوند و سایرین با لذت یا ترس نظاره گرند.
بایستی در قانون اصلاحاتی صورت بگیرد که در صورتی نتوان به پلیس دسترسی داشت امکان مداخله بحق وجود داشته باشد.
متاسفانه قانون ماهم مشکل دارد (2052792) (alef-10)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۴:۵۷:۵۲
روشنفكرا معمولا اين موقع ها ساكتند (2052816) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۱۳:۴۹
بهتر بود فضولی نمی کرد (2052846) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۱۴:۴۲
ان شالله مورد مشابهی برای خودت پیش بیاد تا معنای فضولی خوب برات جا بیفته (2053209) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۲۴:۰۶
مردان این کشور هنوز زنده اند. پلیس به جای خود. در هنگام ضرورت و نیاز حیاتی همه مسئولند. (2052866) (alef-10)
 
روح اله
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۳۳:۵۳
درود بر شهید خلیلی قهرمان ملی (2052887) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۴۰:۳۶
من بر اين عقيده هستم اگر موضوع دفاع از ناموس بوده و انها را به زور ميخواستند ببرند ان شهيد نه تنها قويترين مرد ايران است بلكه شجاعترين هم هست ولى در مقابل اگر قصد امر به معروف بوده و به اين بلا دچار شده مشكل خودش و همفكرانش است من از ان دفاع نميكنم (2052896) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۴۴:۳۹
با به رسمیت شناختن نقش قانون و پلیس در موقعیتی این چنین تمام افراد جامعه مسئولند و باید به صورت اجتماعی و متحد برابر منکر بایستند. (2052903) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۴۵:۲۶
اجر شهادت ایشان کمتر از سایر شهدا نیست.
بخشش خانواده ایشان پس از شهادت او، نهایت انسانیت بود.
اما وجود این همه اراذل و اوباش در سطح کشور دلیل از بی توجهی مسئولین فرهنگی ما دارد. (2052904) (alef-10)
 
عاشق ایران
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۵۵:۴۷
دوست عزیز من هم با نظر شما موافقم ولی ریشه این بی توجهی درکجاست؟
ریشه این بدبختی آنجایی است که :
1- مردم را در امور مختلف جامعه به دلایل مختلف علاقه ای به حضور ندارند
2- اجازه فعالیتهای مستقل مدنی نهاد ها و NGO ها از مردم سلب شده و به دلایلی دولت و نهادها و سازمانهای شبه دولتی مانع فعالیت های آزاد آنها هستند
3- عدالتخانه و اجرای عدالت به آرزوی دست نیافتنی تبدیلی این ملت تبدیل شده است
4- بعضی ها نیز مدعی شهروند درجه یک و دو در این جامعه هستند مطمعنا اکثریت شهروندان از نظر این افراد شهروند درجه دو محسوب میشوند
5- نحوه برخورد با فساد های اقتصادی و غیر اقتصادی مردم را به نقطه ای رسانده که فقط به فکر خود و خانواده خود هستند
6- اصولا در تعلیم و تربیت آموزش و پرورش ما جایی برای فعالیتهای اجتماعی وجود ندارد و رقابت فقط برای قبولی کنکور میباشد
7- تبعیض بی عدالتی اقتصادی و غیر اقتصادی در تمامی ابعاد به چشم میخورد
8- نگاه علمی و جامعه شناسی جایش را به نگاه پوپولیستی و شعار محور داده است
9- جامعه نیز یک سیستم مانند بدن انسان است اگر احساس درد حس نشود و کتمان شود آنوقت به بیماری علاج ناپذیر دچار خواهیم شد کشور ما نیز در آستانه فروپاشی اجتماعی قرار گرفته است یکی از علت های آن نیز ترس روزنامه نگاران به اطلاع رسانی میباشد
10- .... 11-.... 12......................... (2052926) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۶:۴۸:۴۸
چرا انقدر شلوغش میکنید .
1- ان افراد ناموس آقا ی خلیلی نبوده اند آنها افرادی بوده اند که در هر صورت با افرادی که گفته میشود مزاحم انها شده اند اشتراکاتی داشته اند و ممکن است جر و بحث انها سر مطلب دیگه ای بوده است که هیچ ربطی به آقای خلیلی و موضوع امر به معروف و نهی از منکر نداشته . آیا می دانید بعد از ان اتفاق انها هم از صحنه فرار کرده اند و تا کنون هیچ کس انها را ندیده ؟
2- برداشت غلط از موضوع امر و به معروف باعث شد در موضوعی که قابل پیگری از طریق دیگری هم بود به یک فاجعه کشیده شد. آقای خلیلی می توانست بدون دخالت شماره اتومبیل آنها را یاداشت نموده و در اسرع وقت موضوع را به پلیس و مراجع ذیربط اطلاع میداد . در این کشور با سیستم های دوربین های که در سطح شهر کار گذاشته شذه پیدا کردن یک اتومیبل در سطح شهر برای نیروهای انتظامی کاری بسیار ساده است.
3- قطعا سن کم و ناپختگی و احساسات این جوان پاک در این ماجرا کار بدست داده موضوع را انقدر پیپیده نکنید . کسانی که بدون تبین شرایط امر به معروف بخاطر اهداف سیاسی انقدر موضوع امر به معروف انهم فقط در موضوع حجاب و ظواهر را بزرگ میکنند در قتل این جوان گناه کار هستند و باید جوابگو باشند. (2053030) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۷:۵۴:۳۹
احسنت .درست است انشاا..... درس بگیریم (2053167) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۷:۵۹:۲۷
آقای خلیلی یک نهاداست که بابیخردی وبرخوردناشایست جایگاه اجتماعی بلکه مردم ازآنها متنفرند.
این نهاد دختران جلوی چشم والدین به شلاق بستند. کثافتکاریهای اینها به حدی زیاد است که نهایت ندارد.
من آقای خلیلی رانمی شناسم ونمیدانم چه کرده وچه دیده ولی نهاد"بکن - نکن"
یک نهادمنحطی است که زشتی کارآن برکسی پوشیده نیست.
همین نهاد به افرادیک آستین کوتاه میپوشیدند اسپری میزد- شلوارجین پاره میکرد-نوارموسیقی ازماشینها میگرفت و....ولی ندیدیم سخنی ازدزدیهای چندهزارمیلیارد سخنی بگوید. (2053178) (alef-1)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۱:۵۱:۴۱
خداییش خلاصه و مفید گفتین. دیگه میمونه که چقدر دلمون برای پذیرفتن حرف حق آمادگی داشته باشه و انصاف داشته باشیم. (2054408) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۰۳:۳۲
حرف شما درست ولی ببینید با امر به معروف و نهی از منکر چگونه مردم را آزرده کرده اند که حتی فداکاری منجر به فوت این بنده خدا رو هم بعضی نمی پسندند (2053187) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۰۵:۵۲
دقیقا درست هست،
متاسفانه، صداوسیما و رسانه های وابسته به حاکمیت، از کلمه "امر به معروف و نهی از منکر" که برای اکثریت مردم یک معنی دیگر(تذکر به پوشش و حجاب) میدهد استفاده کردند و کار او را دینی و وابسته به بسیج و حاکمیت نشان دادند. در صورتی که کاری که او انجام داد، اصلا نهی از منکر نبود، خودش هم بارها گفت، اما آخ از دست این رسانه های وابسته، که همه چیز را به خود منتسب مبکنند و در هر فرصتی خون شهدا را وسط میکشند به خاطر منافع خودشون (2053192) (alef-1)
 
غایتی
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۱۲:۱۸
دزدی در جامعه بیداد میکند . اگر خانه یا دکان کسی ر ا بردند دیگر دزدش هرگز پیدا نمیشود اگر هم بشود مال را دوستان دوستانه بین خود تقسیم میکنند و چیزی برای صاحب مال در کار نیست.
راستی این آزادی های زندانیان وقت و بی وقت هم از اون کارهاست. اگر اینها مجرم نبودند چرا دستگیر شدند اگر هم مجرمند چرا به هر بهانه ای آزاد میشوند تا بلای جان جامعه بشوند اگر جا ندارید آنها را به یک جزیره یا نقطه دوری ببرید تا دوران خودشان را سپری کنند و بدانند که این مملکت دارای حساب و کتاب است . (2053201) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۲:۴۴:۲۴
هر وقت ماجرای بزرگی رخ می دهد متوجه میشویم که مجرم از جانیان سابقه دار بوده که با وثیقه آزاد شده بوده یا از دست سرباز نیروی انتظامی گریخته بوده است.
با چنین عملکردی از قوه قضاییه یا نیروی انتظامی باید هرروز هزارتا شهید بدیم تا آخرش شاهد یک جامعه پر از درگیری و نفرت و بی نظمی باشیم

وقتی قانون نداشته باشیم ممکنه افرادی هم در لباس قهرمانان در واقع به عنوان اهداف شخصی دیگری باشند. (2053752) (alef-13)
 
اندیشه
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۱۲:۲۷
لطفا یه سر بزنید به مطالبی که درباره این ماجرا نوشته شده در همین سایت الف که به نظر من طیف وسیعی از سلیقه های مختلف از آن بازدید میکنند و ببینید که اتفاقا نظراتی که در آن از عبارتهایی نظیر اگر خواهر و مادر خودتان بود استفاده شده چه رای پایینی آورده اند این به هیچ وجه بی غیرتی نیست بلکه ترجیح نظر دهندگان به حاکمیت قانون به جای رواج هرج و مرج است من نجات یک مظلوم از دست ظالم را ستایش میکنم اما قضاوت خیابانی اشخاص غیر مسؤول در مورد همدیگر را نمیپسندم ترجیح میدهم قانون حاکم باشد. (2053202) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۱۷:۳۵
در کشور دمکراتیک از پلیس منطقه سوال میشه آیا پلیس که این اتفاق در آن محله افتاده پاسخگو میباشد؟ (2053223) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۲۳:۱۱
من نمیدونم دقیقا به چه دلیل این شهید کشته شده ولی در یک کشور که قانون رعایت میشه باید براساس قانون رفتار بشه و هر کس به وابسته ی لباسی که در تنش احساس مامور قانون بودن نکند و در مواجه با این اتفاقات سریعا به پلیس زنگ زده و مراتب را گزارش داد (2053241) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۵۳:۲۷
چون تند تایپ کردم و ارسال این اشتباهات اصلاح میشود : به وابسته ی=به واسطه ی ...........گزارش داد = گزارش دهد ........با عرض پوزش به خاطر اشتباهات تایپی (2053303) (alef-11)
 
طاهر
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۴۵:۵۰
با سلام اگرعلی خلیلی به شهادت نمیرسید ودردفاع ازان خانمها اسیبی در حد مثلا"شکستگی بینی را برای یکی از ان افرادموجب میشد قانونا"چه برخوردی با اومی شد. (2053290) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۴۷:۱۷
شما دزد مياد خونتون با اون دست به يقه ميشيد دزد زخمي ميشه قاضي شما مقصر ميشناسيه!
يك سؤال ساده كسي هست كه تا حالا ماشين خودشرو يا خونوادش رو دزد نزده نزده باشه!؟ (2053292) (alef-11)
 
غلامرضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۸:۴۷:۴۷
الف جان ... اگر در کشور قوانین نوشته شده ی کامل میشد وبدرستی اجرا میکردند هیچ کسی جرات نمیکرد به ناموس مردم چپ نگاه کنه . حالا ضعف قوانین باعث چنین مشکلاتی شده .اگر در جامعه قانون نوشته شده حاکم باشد نیازی به قهرمان بازی نیست . (2053295) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۹:۰۳:۴۳
مشکل را باید در جاهای دیگری جستجو کرد. علی خلیلی وقتی زخمی شد اورا به تعدادی از بیمارستانها بردند و او را پذیرش نکردند .حالا شما از مردم در شرایط مشابه چه انتظاری دارید؟ اگر هم علی خلیلی ضاربان را می زد در دادگاه به او می گفتند به تو چه مربوط بود مگر تو پلیسی ؟ البته داستان هم آنگونه که شما نوشته اید نبوده و خود شهید خلیلی در مصاحبه ای گفته بود که دونفر خانمی که شهید از آنان دفاع کرده ماشین داشته اند و پس از شروع در گیری با ماشین خود فرار کرده اند. (2053326) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۱:۲۲:۳۸
کلا جامعه ی بی تفاوتی شدیم وقتی در میدان کاج ادم کشتند صبر کردیم و نگاه کردیم
وقتی دو موتورسوار زورگیری می کردند باز هم فقط نگاه کردیم
وقتی گشت ارشاد هم با دختران بدرفتاری می کرد باز هم فقط نگاه کردیم
وقتی پلیس کشور خود را منشاء تمام خوبی ها می داند و مردم مجرمند مگر اینکه اثبات کنند نتیجه جز این نیست (2053576) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۲:۱۰:۴۰
در 12فروردين سال 58 بيشتر از 90درصد مردم گفتند مسلمانند.(دروغ كه نگفته اند ). از ان تاريخ تا كنون (سال93) به همان ميزان نامسلمان داريم(بچشم مياد).
دزدي - دروغ - متلك-رشوه- رانت - كمكاري- بيكاري-قانون گريزي-اعتياد- سست شدن بنياد خانواده - اصراف - قاچاقو- و ... - ريشه ي اين ويران گريها كجاست؟
وچرا؟ (2053689) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۲۳:۲۵
2-3 سال قبل شخصا در خیابان ایران زمین شهرک غرب شاهد بودم دو خودرو به آرامی در کنار یکدیگر مشغول به حرکت و سرنشینان پسر یکی با سرنشینان دختر آنیکی در حال گفتگو بودند و اگرچه به دلیل حرکت به موازات هم و با سرعت کم، برای خودروهای پشت سر ایجاد مزاحمت ترافیکی میکردند، اما واضح بود که دختران به هیچ وجه از وضعیت مزبور ناراضی نبوده و احساس مزاحمت نمیکردند، تا اینکه موتور پلیس سر رسید و هر دو خودرو را متوقف و به خودروی دختران این انتخاب را داد که یا از خودروی پسران بدلیل مزاحمت شکایت نموده و خودشان بدون مشکل محل را ترک نمایند یا اینکه بدلیل بدحجابی، خودرویشان متوقف شده و پسران بتوانند بدون مشکل محل را ترک نمایند. اگرچه از دید هر ناظر منصفی، کسی که مزاحم دختران شده بود پلیس بود و نه خودروی پسران، ولی در غیاب این گزینه، انتخاب دختران قابل پیش بینی بود: شکایت از پسران نگون بخت و قصر در رفتن! ایکاش بتوانید مصاحبه ای با دخترانی که مرحوم خلیلی ادعای دفاع از ایشان را داشتند ترتیب دهید تا ... البته الان که فکر میکنم میبینم مصاحبه های با تم اعترافات تلویزیونی هم دیگر تسکین دهنده هیچ دردی نیست... روح آن مرحوم شاد (2053836) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۲۳:۴۹
به خاطر خدا و به حرمت خون این جانداده در راه اخلاق و شرف و ناموس مسولان نظام دنیا را سیاه و سفید نبینند! و گروهی معتمد عادل شجاع صادق و وطن دوست به غرب و شرق بفرستند تا ببینند چگونه در ساعات پایانی شب در اکثر این کشورها امنیت زنان بی حجاب تامین شده است! و بدون تعصب از انان راه وروش این امنیت را بیاموزند وبه وطن بیاورند تا بدانیم ریشه این امنیت از کجاست و از پایه دوباره برنامه ریزی کنیم!نبایدتجربه دیگران را تجربه کرد باید از تجربه دیگران استفاده کرد و پل ساخت ! پل پیشرفت امنیتی اخلاقی اجتماعی اقتصادی سیاسی و.... (2053837) (alef-11)
 
محمد جواد
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۳۰:۰۸
کار این طلبه قهرمان ستودنیه اما سوال اساسی اینه که چرا یک جامعه مذهبی باید بجایی برسه که نهی از منکرش باید با درگیری خونین توسط مردم غیرنظامی انجام بشه؟ (2053851) (alef-11)
 
وبگرد ایلامی
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۵۵:۴۲
اگر یک شرور و قاچاقچی در دفتر قاضی او را تهدید کند آیا قاضی به ضرر او حکم می دهد مطمئنا نه اشکال اصلی از سیستم قضایی ایران است که باید اصلاح شود نباید یک قاضی طرف مجرم باشد اصلا نباید مجرم قاضی را ببیند یا او را بشناسد باید مکانیزمی طراحی شود که مجرم و قاضی رودروی هم نشوند تا مجرم و شرور فرصتی برای تهدید قاضی پیدا نکند به نظر من اشکال اصلی که متاسفانه سیستم قضایی ایران از آن بی خبر است همین مساله است. (2053914) (alef-11)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۱:۴۹:۴۴
قبل از انقلاب نه گشت ارشاد بود و نه خیلی امربمعروف و نهی از منکر تشویق میشد. مردم دینشون رو داشتن. نشونه اش هم این که حاضر شدن برای دینشون جونشون رو بدن و انقلاب کنن. بعدش هم 8 سال همون جوونا که همشون مال قبل انقلاب بودن از مملکتشون دفاع کردن که حالا بعضیا دارن به بهونه خون اون جوونا زشت ترین کارها و افکار رو بر خودشون مباح میدونن. جوونایی که ما تو این 35 سال با گشت ارشاد و امر بمعروف و جبر و زور خواستیم درستشون کنیم و ببریمشون بهشت، خداییش چی از آب در اومدن. چرا نمیخوایم چشممون رو باز کنیم؟؟؟؟ در اینکه امربمعروف دستور دینه حرفی نیست. ولی هر چیزی شرایطی داره. بلایی سر دین آوردیم و انقدر به اسم دین کارای عجیب و غریب کردیم که اگر کسی توخونه خودشم تنهایی نماز بخونه فکر میکنیم حتما یک نیت ریاکارانه ای داره. وقتی دین رو اجباری کردیم دیگه نباید توقع داشته باشیم مردم هم رفتارشون کاملا از نظر ما عاقلانه و قابل قبول باشه. مردم ما هیچوقت با دین مشکل ندارن. با تفسیرهای عجیب و غریب و با زور گویی مشکل دارن. تورو خدا اگه واقعا دلسوز ایران و ایرانی و دین این مردم هستین کمی عمیق تر فکر کنین و کارشناسی تر حرف بزنیم. شعار تا کی؟ با شعار دادن فقط آب به آسیاب دشمنان واقعی این مردم میریزیم که متاسفانه خارجی هم نیستن. 99 درصدشون داخلین. خدا چشم همه ما رو به حقیقت باز کنه انشاا.. (2054399) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۶:۱۲:۵۱
سلام
اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی و اخلاقی و اجتماعی است شکی نیست اما باید یادمان باشد که این وظیفه فقط شامل تذکر به افراد نیست بلکه مراتبی از آن که با اهمیت تر و با ارزش تر است تذکر به مسئولان و دستگاه های حکومتی است در این مسئله واقعا نقش قوه قضائیه و نیروی انتظامی و نهادهای فرهنگی و دینی هم باید به بحث گذاشته شود (2055043) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۲۲:۳۷:۴۰
به خیلی چیزا بستگی داره مثلا این که خواهر من لخت قدم بزنه یا با حجاب باشه
سر معامله اختلاف پیدا کنن یا مزاحمشون بشن و...
در مورد اول هر کی باشه حقشه و امثال خلیلی بیخود دخالت کردن ودر مورد دوم نهی از منکر می شه و حضور امثال خلیلی و اعدام مزاحمین واجب. (2055845) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.