نظر منتشر شده
۱۸۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 140796
‫توکلی: مجلس و قوه قضائیه به وظیفه خود در برخورد با بی کفایتی های دولت عمل کنند‬
بخش خبری الف، 4 بهمن 90
ادامه وضعیت موجود در بازار سکه و ارز، اقتصاد کشور را به ورشکستگی می کشاند، مجلس سریعا باید مسئولان اقتصادی بی لیاقت را عزل و کل دولت را تعیین تکلیف نماید.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۳
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ادامه وضعیت موجود بازار ارز و طلا اقتصاد را به ورشکستگی می کشاند، از ایفای نقش مجلس در رابطه با عزل مسئولان اقتصادی بی لیاقت یا تعیین تکلیف کل دولت خبر داد.

احمد توکلی در گفتگویی درخصوص وضعیت پیش آمده برای بازار سکه و ارز گفت:‌ اگر به سرعت به داد اقتصاد نرسیم وضع موجود بازار ارز و طلای کشور را به ورشکستگی می کشاند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌علت این بی ثباتی بازار ارز و طلا چه بی کفایتی باشد چه خیانت، اقتصاد را متوقف می کند.

تدبیر، سلامت، عقل و جدیت دولت می تواند آثار تحریم ها را خنثی کند
وی تاکید کرد:‌ تحریم ها در بی ثباتی بازار طلا و ارز اثر دارد اما تدبیر، سلامت، عقل و جدیت می تواند آثار تحریم ها را خنثی کند، اما زمانی که تصمیماتی گرفته می شود که وضعیت بی ثبات اقتصادی را تشدید می کند باید به عقلانیت و سلامت برخی تردید کرد.

توکلی در خصوص تاثیر وضعیت بی ثباتی بازار طلا و ارز در افزایش نرخ تورم گفت:‌ بانک مرکزی با بی اعتنایی به وظیفه قانونی خود که مهمترینش حفظ ارزش پول ملی است، بازار را عمدا و یا از سر ناتوانی رها کرده است، دولت هم سکوت می کند و این سکوت بازار را مبهم تر کرده است.

وی افزود: در این شرایط مردم ناچار می شوند قضاوت های متفاوتی را نسبت به هدف دولت از این رفتار داشته باشند و این امر عدم اطمینان و ریسک را بالا می برد.

نوسانات شدید بازار سکه و ارز تورم را تشدید می کند
توکلی با اشاره به اینکه تبعات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نوسانات بازار بسیار مخرب است اظهار داشت: از بعد تجاری چون روند افزایش قیمت ارز و طلا بسیار سریع و پر نوسان است همه سعی می کنند خریدشان را از ترس این که فردا کالاها گران تر می شود جلو بیاندازند.

وی افزود: در این شرایط عرضه کنندگان تلاش می کنند در حد ممکن فروششان را عقب بیاندازند زیرا فکر می کنند شاید فردا بتوانند با قیمت بیشتری کالای خود را به فروش برسانند، در نتیجه این روند شکاف میان عرضه و تقاضا افزایش یافته و تورم تشدید می شود.

توکلی با بیان اینکه این چرخه باطل دائما خود را تشدبد می کند، اظهار داشت: در مورد تاثیر نوسانات بازار بر بخش تولید، ما در تامین مواد اولیه و ماشین آلات وابسته به واردات هستیم، تولید کننده مردد است چون مواد اولیه خرید می کند و کالا تولید می کند اما نمی داند با چه قیمتی باید کالای تولیدی خود را به فروش برساند.

وی با بیان اینکه بازار امروز با دو پدیده گرانی و نوسان ارز روبروست گفت:‌ نتیجه این روند این است که تولید کننده اگر بتواند حداقل تولید را خواهد داشت و اگر نتواند در کارخانه و بنگاه اقتصادی را می بندد.

توکلی تصریح کرد: وضع سرمایه گذاری در این دوران بسیار وخیم است زیرا سرمایه گذاری از زمانی که شروع می شود تا زمانی که بازدهی پیدا کند حدود ۴ تا ۵ سال طول می کشد و باید افق آینده را در مورد نفت یا ضرر اقتصادی پروژه سرمایه گذاری خود بداند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در شرایطی که در عرض دو تا سه ماه ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی نصف می شود هیچ سرمایه گذاری وارد بازار نخواهد شد، این مشکل بدان معناست که ما علاوه بر اینکه در کوتاه مدت با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود در میان مدت نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

وی نوسانات قیمت بازار ارز و طلا را از حیث عدالت اجتماعی بسیار خطرناک خواند و گفت:‌ این نظریه که گفته می شود دارایی مردم نصف شده اشتباه است، زیرا دارایی کسانی که دارایی ثابت دارند نه تنها نصف نشده بلکه ارزشش افزایش نیز پیدا کرده است اما کسانی که دارایی ندارند و با درآمدشان زندگی می کنند و با کارشان درآمد کسب می کنند بیچاره می شوند.

نوسانات شدید بازار سکه و ارز در انتخابات پیش رو اثرات منفی می گذارد
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از حیث سیاسی هم وقتی مردم ببینند دولتی پرمدعا که این همه دم از توانایی و قدرت می زند ظرف دو ماه هر حرفی که مسئولان اقتصادی اش می زنند غلط از آب در می آید به دولت بی اعتماد می شوند و در نتیجه فکر می کنند در مملکت کسی نیست که به دادشان برسد.

وی با بیان اینکه از نظر فرهنگی نوسانات بازار ارز و سکه باعث حرمان و ناامیدی مردم می شود، گفت: ‌در این حالت مردم دائما می گویند کاش سکه می خریدیم، کاش ارز می خریدیم، وقتی حرمان تشدید شده و عمومی می شود نتیجه آن عدم رضایت از وضعیت فعلی است که اثرات سیاسی مخربی دارد و در حضور مردم در انتخابات پیش رو اثر مخرب می گذارد.

مجلس و قوه قضائیه وظیفه خود را در برخورد با بی کفایتی های دولت انجام نمی دهند
توکلی تاکید کرد:‌ متاسفانه مجلس وظیفه خود را در برخورد با بی کفایتی دولت انجام نمی دهد. وی با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل مردمی که فشارهای ناشی از نوسانات بازار سکه و ارز را تحمل می کنند مسئولیم، افزود: قوه قضائیه هم علیرغم پرونده های متعددی که مجلس از تخلفات دولت به این قوه ارسال نموده وظیفه قانونی خود را در رسیدگی به تخلفات دولت انجام نمی دهد در نتیجه دولت هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پاسخ به این سئوال که دولت به خاطر در اختیار داشتن ذخایر ارز و طلا از نوسانات بازار سکه و ارز سود می برد، گفت: اگر دولت را آدمی فرض کنیم که به دنبال منافع شخصی خود است البته این حرف درست است اما اگر دولت را دولتی ملی بدانیم که در خدمت مردم است این حرف نادرست است.

وی تاکید کرد:‌ اگر دولت در راستای افزایش ارزش ذخایر ارز و طلای خود نوسانات بازار را مدیریت نکند دیگر بحث بی کفایتی و بی عرضگی مطرح نیست بلکه بحث خیانت به مردم مطرح است.

دولت نباید ارزش پول ملی را وجه المصالحه کسب درآمد خود کند
توکلی افزود: همه دولتها وظیفه دارند پول ملی خود را در مقابل تغییرات کنترل کنند برای این منظور بانک مرکزی تاسیس می شود، ذخایری از طلا و ارز برای خود پیش بینی می کنند و تدابیر قانونی دارند کشور ما نیز دارای قانون پولی و بانکی است که تکلیف این مسئله را روشن کرده است.

وی تاکید کرد:‌هیچ دولتی ارزش پول ملی اش را وجه المصالحه کسب درآمد برای اداره مخارج دولت نمی کند چرا که دولتها طبق عقل، علم و اعتقادات اسلامی باید بودجه را در خدمت تعادل اقتصادی قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کدام دولت را در دنیا سراغ دارید که به مردمش وفادار باشد عقل هم داشته باشد اما عدم تعادل اقتصادی را بپذیرد تا بودجه خود را تامین کند. هیچ دولت عاقل و وفاداری این کار را انجام نمی دهد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کارشناسان اقتصادی نوسانات بازار سکه و ارز را مسئله امنیتی خوانده اند و خواستار دخالت وزارت اطلاعات در این موضوع شده اند، گفت: من نمی توانم در این موضوع روشن صحبت کنم به نظر من صرفا مسئله بی عقلی دولت در کار نیست بلکه اهداف و مقاصد دیگری در کار است.

مذاکرات با هیئت رئیسه مجلس برای تعیین تکلیف دولت
توکلی در پایان با اشاره به اینکه فردا با محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس در رابطه با بررسی وضع موجود دیدار دارد، گفت:‌ در این دیدار در رابطه با وظیفه مجلس برای عزل مسئولین اقتصادی بی لیاقت دولت یا تعیین تکلیف کل دولت مذاکره خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۱۴:۱۹
اي كاش مجلس به وظيفه قانوني و شرعي اش عمل كند.

دولت بي كفايت بايد استعفا دهد .

دولت بي كفايت ، استعفا ، استعفا (623742) (moderator19)
 
India
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۵:۴۴
تلاش دولت برای جبران کسری بودجه‌اش از محل افزایش قیمت دلار (623857) (moderator19)
 
ایرانی
Bulgaria
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۱:۴۹
نیست بر زخم دلم جز نمک دولت یار (624287) (moderator22)
 
شادان
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۴:۳۴
این فقط زبان حال الف یا توکلی نیست.... زبان حال همه مردم ایران است که در ماه های اخیر بر اثر ندانم کاری های دولت، دچار مشکلات اقتصادی شده اند. (624965) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۸:۰۵:۱۷
نمی دونم این منفی را چه کسی و با چه دیدی داده! مگر تو این مملکت زندگی نمی کنه و مشکلات رانمی بینه؟ (625181) (moderator19)
 
عبدالله
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۲:۱۹:۵۲
آقا من پیشنهاد می کنم برای رفع خستگی دولت مردان در خواست یکسال مرخصی اجباری براشون بکنیم... (625046) (moderator19)
 
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۲:۲۱:۴۷
من از همین جا به عنوان جزئ کوچکی از ملت شریف و بزرگ ایران و به عنوان یکی از حامیان آقای احمدی نژاد در سال 84 و سال 88 رسما به دلیل اوضاع به وجود آمده از ملت شریف ایران از طرف دولت و شخص عذرخواهی می کنم و اعلام تاسف سنگین خود را اعلام می دارم.امیدوارم که با این اوصاف ذره ای از ایمان و اعتقاد ملت کاسته نشود.
از همین جا دست تک تک ملت عزیز و صبور ایران را به خاطر مهربانی ها و تحمل بی نظیرشان می بوسم و برای همه آنها آرزوی موفقیت و سربلندی می کنم و امیدوارم که همه آنها در توان خود برای آبادانی ایران اسلامی که با خون شهدای پاکمان به دست آمده تلاش کنند.

از همین جا اعلام کنم که مثبت منفی های همه شما عزیزان را لطف و محبت شما به خود و این نظر حقیر می دانم و از همه شما تشکر می کنم چرا که هر چه بگویید حق دارید برادر کوچک شما
مجید مجد

درود و سپاس (625764) (moderator19)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۶:۳۴
براي قبول توبه بايد جبران خطاهاي گذشته را بنمايي والا توبه پذيرفته نيست (626707) (moderator19)
 
ولی محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۴:۵۸:۵۵
مگه شما چه کاره هستید برای قبول توبه شرط می گذارید؟ (630538) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۹ ۰۷:۵۴:۵۹
برادر عزیز
مرداد ماه امسال رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام تصریح کردند: «ميل به رفتارهاى قبيله‌اى در ميدان سياست، در ميدان اقتصاد، از ديگر نقاط ضعف ماست. رفتار قبيله‌اى معنايش اين است كه تخطئه يا تأييدى كه نسبت به كار كسى مي‏كنم، ناشى نباشد از ماهيت عمل او؛ ناشى باشد از نحوه‌ى ارتباط او با من. اگر از قبيله‌ى ما كسى كار خطايى انجام داد، راحت قابل اغماض باشد؛ اما از قبيله‌ى مقابل اگر همان كار را انجام داد، اين قابل پي‌گيرى و تعقيب مي‌شود. كار خوب اگر از كسى كه مربوط به قبيله‌ى ماست، انجام گرفت، قابل تحسين و تشويق باشد؛ اگر از قبيله‌ى ديگر بود، نه. رفتار قبيله‌اى اين است. اين رفتار، اسلامى نيست، انقلابى نيست. ما متأسفانه اين‌گونه رفتار را در ميان خودمان داريم.» (بيانات در ديدار مسئولان نظام جمهورى اسلامى ايران 16/5/90) (631394) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۴:۵۸:۱۵
دلم خونه
دست بر دلم نگذارید (630536) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۲۲:۱۸
کاش همون موقع که وزیر اقتصاد استیضاح شده بود بهش رای اعتماد نمی
دادند (624445) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۰۱:۴۸
آقای احمدی نژاد فکر نمیکنی وقتی استعفا فرا رسیده!؟ (624724) (moderator19)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۴۴:۱۲
این رو باید دوسال پیش فکر می کردید. فک نمی کنید الان کمی دیر شده.بیچاره مطهری گلوش پاره شد . کو گوش شنوا (624835) (moderator19)
 
امير
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۰:۵۲:۳۰
سلام
اگر اجراي طرح عدم كفايت رييس جمهور در مجلس هم اكنون اجرا نشود، پس چه زمان و با انجام چه كاري توسط رييس جمهور، انجام مي شود؟ (624936) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۹:۴۹
جز دولت تمامی افرادی که از دولت حمایت کردند هم مسئولند(نمایندگان مجلس) (624980) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۴:۵۹:۳۵
می بایست می گفتید برخی از نمایندگان مجلس
خواهشا دقت کنید تا جمع نبندید (630541) (moderator19)
 
TG
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۱:۴۶:۲۵
يعني مي گي مجلس خيلي با كفايت تشريف داره؟
مجلس محترم كه حتي توان يك سئوال پرسيدن ساده از رئيس جمهور را هم نداره. (625676) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۸:۲۴:۵۵
چیزی که امروز آقای حسینی و اقای بهمنی درباره ارز اعلام کردند هیچ چیز جدیدی نبود و ماجرای ارز باز همان آش است و همان کاسه استعفا بدهند برود یا مجلس تا دیر نشده بجنبد دولت را برکنار کند (626516) (moderator19)
 
مرده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۱:۱۹:۳۸
هم دولت باید استعفا بده هم مجلسی ها با این سکوتشون ... (627513) (moderator19)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۲۵:۱۳
یک حقیقت تلخ در هاله ای از یک تفکر برآمده از توهم توطئه به مرور دارد در بین مردم شکل می گیرد که دولت عمدا در برخی جاها با منافع ملی بازی می کند. اگر مجلس می خواهد بررسی کند باید کلیه اقدامات و تصمیمات مختلف دولت در سال جاری را به طور جدی بررسی کند. (623764) (moderator19)
 
رضامحمدی
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۲۶:۱۲
جناب آقای دکتر توکلی سلام جنابعالی که عضوی از مجلس میباشید چنین میفرماید مردم چه بگویند ایا فکر نمیکنید مجلس هم بجای خودش مقصر است...

این مردم صبور و مسلمان ایران آگاه تر از این هستند که آقایان بر مسند قدرت ملت تکیه زدندو افکارآشفته دارند، جای تاسف است مثل اینکه مسئولین محترم پیر عقلی گرفتن این ملت همان ملت است که حضرت امام (ره) بارها فرمودند من با پشتیبانی این ملت تو دهن امریکا و نوکرانش میزنم حالا این ملت همان مردم هستند تحت امر مقام معظم رهبری آماده اند مسئولین محترم از چه حراس دارند بیاید با مردم رو راست باشید بخدا ضرر نخواهید کرد مگر این مردم ولی نعمت شما نیستند این برخورد دولت مخصوصا زیر مجموعه دولت با ولی نعمتهای صحیح نیست بنده آگاهانه عرض میکنم شاید هیت منتخب مردم در دولت در بعضی امور قوی باشند اما کافی نیست خدا را شاهد میگرم در زیر مجموعه و ریز مجموعه دولت آن طور نیست که شان ملت است در صورتیکه حل مشکلات مردم از خوردن یک لیوان آب راحت تر است والله خجالت آور است دولتها بخود آید تا بخدا برسید با مردم باشید مثل امام راحل لذت با مردم بودن را ببرید بابا ما ملت مسلمان هستیم تا کنون با فرمایشات ورهنمو دهای مراجع معظم تقلید روزگار بخوشی گذرانید یم آی کسانی که به ولایت فقیه التزام دارید به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر توجه کنید و... بسه دیگه ملت مسلمان ایران ملت همیشه جاوید تاریخ بوده ،هست و خواهد بود بکوری چشم ترخم گرفته دشمنان از هر قوم و دسته ای که باشند یا علی مدد (623765) (moderator19)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۲:۳۶:۰۵
چی می گی؟ اصلا در مورد چی داری حرف می زنی؟ خودت فهمیدی چی نوشتی؟ والا ما که نفهمیدیم! (624642) (moderator19)
 
دسلر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۳:۴۲
شما صداتون از جای گرم بلند میشه ! (624963) (moderator19)
 
عبدالله
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۲:۲۵:۴۲
منم همینو میگم این آمریکام... نمیتونه دلارو ثابت نگه داره ببین تو این چند روز چقدر رفته بالا اونوقت می خوان به همه دنیا هم حکومت کنن (625051) (moderator19)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۲۶:۲۷
هر چی بیشتر جلو میریم من بیشتر احساس میکنم تعمدی در برخی مسئولان برای تخریب کشور وجود داره.... از تمام بزرگان چه مسئول و غیر مسئول درخواست دارم برای مدتی هم که شده درگیری های جناحی را کنار گذاشته و به آینده مملکت فکر کنند و تصمیمات موثری اتخاذ کنند. این را هم بگویم که معیشت مناسب اولین شرط حمایت مردم از نظام و ابتدائی ترین انتظارشان از دولت است، آیا در این شرایط فکر میکنید خوانواده چهارنفره حتی با حقوق 1 ملیون تومان معیشت مناسبی دارند؟؟ در شرایطی که اجاره یک خانه کوچک در جای متوسط تهران کمتر از 600 هزار تومان نیست؟... (623766) (moderator19)
 
الف صاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۲:۵۳
چرا آقای توکلی به عنوان یکی از بزرگان مجلس به این سوال پاسخ نمی دهند ؟ (624373) (moderator19)
 
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۸:۴۰
براي اينكه دولت بايد به سئوال پاسخ بدهد (626712) (moderator19)
 
عبدالله
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۲:۲۷:۴۵
آقا مردم ؟ کدوم مردم ؟ مردم هر 4 سال یه بار کاربرد دارن بقیه اش به اونا ربتی نداره. چه معنی داره؟ (625054) (moderator19)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۲۹:۱۲
... امیدواریم در این ایام باقی مانده مذاکراتی به مراتب جدی تر بکنید. (623772) (moderator19)
 
مهدی
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۰:۵۵
چرا بقیه همین حرفها را در مجلس نمی زنند؟ از کی می ترسند؟ (623774) (moderator19)
 
سهیل
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۴:۴۵
بهتر بگیم چه دسته گلی به آب دادان که می ترسن ؟؟؟؟؟ (624532) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۳:۲۱
تنها راه برکناری و واگذاری قدرت است....آزموده را آزمودن خطاست! (623781) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۳:۳۴
احتمالا قيمت سكه به 150000 تومان خواهد برگشت البته اگر دولت خدمتگزار!!! به حذف 4 صفر از پول ملي اقدام كند. (623783) (moderator19)
 
محمدى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۳:۵۶
اقاي توكلى كاش همون موقع كه شما و همفكرانتان ميخواستيد به وزير اقتصاد راي اعتماد نديد،همون موقع اكثر مجلس با شما همسو ميشد تا اين شرايط بحرانى امروز رو شاهد نبوديم. (623784) (moderator19)
 
Norway
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۱:۱۱
یعنی مشکل فقط وزیر اقتصاد بود؟ (624283) (moderator22)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۹:۰۱
از اظهار نظر هایی که دشمن رو شاد میکنه بپرهیزید.
واقعاً برای آقای توکلی متاسفم. ایشون هر کاری دلشون میخواد میتونن بکنن کسی هم در مورد حق ایشون حرفی نداره! فقط لازم نیست اون رو تو بوق و کرنا بکنن!
راستی از طرح نظارت بر نمایندگان چه خبر؟ روزشمار نمیذارید برای ولایت مداری خودتون؟!! (623799) (moderator22)
 
ehsan
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۵۷:۱۴
آقا مهدی این حرفها برای شاد کردن دشمن نیست برای اینه که برخی مسئولین.. ما از خواب بیدار بشن.
که بعید میدونم بیدار یشن (623838) (moderator19)
 
شهریار
China
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۲۲:۳۴
آفا مهدی عزیز؛
از حرف و عقیده شما واقعا متعجبم . ما باید بدلیل اینکه دشمن سوء استفاده نکند چشم بر روی این نابه سامانی ببندیم و به به کنیم که ارزش پول ملی نصف شده !! میخواهید جایزه هم به دولت بدیم! نظرتون چیه؟
واقعا که نیمدونم این منطق را شما از کجا آوردین؟ اگر 10% این اتفاق جای دیگه ای در دنیا افتاده بود الان دولت استعفا داده بود. مثل اینکه شما خیلی دلتون خوش و وضع مالی تون مرتبه نه؟ (623899) (moderator22)
 
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۶:۴۱
ببیخشد از پاچه خواری برای احمدی نژاد خسته نشدید؟!
بابا شما دیگه چه رویی دارین جل الخالق!! (624003) (moderator22)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۱۰:۵۱
پاچه خوار خودتی درست صحبت کن.
من هم از این وضع ناراضی هستم اما برام جالبه آقای توکلی تو این سن هنوز نمیدونه تو رسانه چطور باید صحبت بکنه!! (624047) (moderator22)
 
نسل سوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۱۲:۱۰
فعلا كه اين حرف درمورد شما وهمفكرانتان بيشتر مصداق داره چه درحالت نظري وچه عملي (624225) (moderator19)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۰:۰۲
آره فقط تو و امثال تو میدونی ک چجوری باید تو رسانه صحبت کنی (624251) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۵:۴۹
تو رسانه خارجي و داخلي كه نبايد حرف زد.خيلي حرفها رو هم كه نبايد زد.محترمانه بفرمائيد حفط امنيت ملي ما در گرو خفه خون گرفتن همه است.شما واقعاً مردم رو ببو فرض كردين؟ (624299) (moderator22)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۷:۰۸
میشه منطق و استدلال رو از این جمله بیان بفرمایید؟
حرف دشمن شاد کن نزنید!

مردم دارن زیر بار گرونی و تورم له میشن، اونوقت کسی نباید چیزی بگه؟ (624302) (moderator22)
 
مجتبی
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۳۷:۴۴
شما مثل بعضی اقایون توهم دشمن دشمن دارید (624817) (moderator19)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۸:۲۹:۴۸
آقا مهدي. شما هم بهتر است مثل رييس جمهور محبوبت بروي با رسانه هاي بيگانه مصاحبه كني. توي اين 6 سال يك بار نشد با رسانه هاي داخلي و ايراني خودمان مصاحبه كند. گويا رسانه هاي ايراني را قابل نمي دانند! (626526) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۸:۳۶
حالا یعنی برای جنگ با دشمن، حتما باید با پرچم دشمن نظر داد!!! (624010) (moderator22)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۰۱:۰۱
نمیدونم چطوری پرچم من ایالات متحده آمریکا میخوره!
انصافاً من از ایران نظر میدم!
فیلترشکن هم استفاده نمیکنم برای ورود به الف!
آقایون این پرچمها رو درست کنید!! (624195) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۳۵:۳۴
شما ماهی چند میلیون حقوق میگیرید؟
ما ها کارگریم
حقوق یک ماه من یک سوم قیمت یک سکه است
بعد از دشمن حرف میزنی؟
نباید چیزی بگیم؟ (624813) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۹:۳۵:۵۷
دوست کارگر عزیز یک کارگر با حقوقش میره برای زن وبچش نون میخره نه سکه (625365) (moderator19)
 
Korea, Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۳:۴۴
عجب حرفی زدی! از اون جواب های احمدی نژادی بودا! (626169) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۴۰:۱۶
خوب شد گفتی! چند تا نون سنگ میشه با حقوق یه ماه کارگر خرید؟ گوشت چی؟

تا حالا حس شرمندگی از نداری و جلو خانواده داشتی؟ (635568) (alef-11)
 
رضا
Germany
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۶:۴۳
... این پرچم ها که می بینی اکثرا مربوط میشه به فیلتر شکن. من خودم از تهران دارم نظر میدم ولی چون از فیلتر شکن استفاده می کنم موقع ثبت نظر پرچم کشور صاحب سرور روی نظرم درج میشه. (624968) (moderator19)
 
دسلر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۶:۴۵
خودی ها همان دشمن هستند که این هیچ ناراحتی از این وضع موجود ندارند و به روی خودشان هم نمی آورند! (624969) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۹:۱۵
دشمن از این وضع اسف بار اقتصادی بیشتر شاد میشه چون مسلما بهتر به مقاصدش میرسه .... دوستی امثال شما دوستی خاله خرسه است.... (624013) (moderator22)
 
صدیقه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۰:۰۰:۴۸
اون وقت یکی به من بگه این وضع اسفبار اقتصادی به دولت چه حسی میده؟! (625413) (moderator19)
 
India
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۴۹:۰۸
دلاری که رئیس جمهور گفته ۹۰۰ تومان هم نمی‌ارزد کجاست و چرا دولتی‌ها درباره ۲۰۰۰ تومانی شدن دلار پاسخگو نیستند؟ (624152) (moderator19)
 
asghar
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۷:۲۰:۰۰
شما جداً حرفای این آدم رو باور میکنی‌؟ به درستی‌ که از زیانکارانی. (626406) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۸:۵۱
این طبیعی ترین حق ایشون هست که اظهار نظر کنه ! من هم اگر اقتصاد دان / مرکز پژوهش ها / نماینده مردم بودم به خودم حق می دادم اظهار نظر کنم ! ایکاش همه نمایندگان این نین به دفاع از حق مردم برخواسته بودند !
من به آمار کاری ندارم ! من به شاخص کاری ندارم ! برای من قدرت خرید از سوپری سر کوچه خودمون هست ! نه جای دیگه ای (624183) (moderator19)
 
علیرضا
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۵:۴۳
خجالت بکش از این طرز حرف زدن ... به شعور مردم توهین نکن ... به فرموده معصوم حتی کسانی که از ظلم حمایت میکنند اونها هم در گناه ظالم شریک و سهیم هستند ... توبه کن به درگاه خدا (624267) (moderator22)
 
مقداد
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۹:۰۴
انقد حرفای دشمن شاد نکن نزدیم که کارمون به اینجا رسیده. اگه از همون اول جلوی ناملایمات مردم صداشون درمیومد کار به اینجا نمی رسید. (624403) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۴۶:۱۵
شما تو امریکا 2 درصد ارزش پول تکون می خوره یا اروپا می گشید سقوط اقتصاد

در ایران با 50 درصد هیچی چیزی نمی گید
شما در هارج از ایران مثل همان طرفدارهای شاه حق حرف زدن ندارید
زن و بچه ما داخل این مملکت هستند
بله دلار تو جیب شما ارزشش رفته بالا تا بیائید اینجا با قروتی دو برابر (624514) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۴:۵۹
شما احتمالاً از اوم آدمایی هستید که اگه زمان امام حسین هم بودید به امام توصیه می کردید که سکوت بکننو حرف دشمن شاد کن نزنن! (624580) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۳۹:۰۰
خدایش اگه این لفظ دشمن رو از ما بگیرن دیگه چه بهونه ای برای اینهمه بی لیاقتی میموند (624820) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۹:۲۸:۴۸
آقا مهدي دشمن شاد كن كدومه؟
خوبه بگيم دولت خيلي كارش درسته از كاردرستي ارزش پول ملي داره به صفر نزديك ميشه يا از كاردرستيشه كه كارخانجات يكي يكي دارن ورشكسته ميشن و كارگران بيكار؟ (625346) (moderator19)
 
حسین
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۹:۴۸:۰۶
اگر دشمن را عاقل بدانیم که از نظر دنیوی حتما هست، از کشف و قبول و اعلام خطا که می تواند اولین گام اصلاح و رشد باشد، مطمئنا خوشحال نمی شود. (628184) (moderator22)
 
بهار
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۰۹:۴۴:۳۰
مهدی جان تو برای آقای توکلی متاسفی!!! کمی تدبیر کن آقای توکلی به دلیل گفتن حقیقت در این چند وقت اخیر جزو محبوب ترین چهره های سیاسی شده - ای کاش ما یه رئیس دولتی مثل آقای توکلی داشتیم که برای گفتن حقیقت از هیچ کسی ابایی نداشت (628654) (moderator22)
 
رضا
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۴۰:۳۱
جالب تر از همه اینه که امسال به نام سال جهاد اقتصادی معرفی شده (623801) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۰۰:۱۹
جانم این هم تلافی کردنه این آقای محو ولایته دیگه. داره تلافی جریان مصلحی رو درمیاره با خراب کردن این نامگذاری. (624016) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۱:۲۶
آره موافقم درست مثل عزل متكي كه جواب حذف مشاورانش در امور بين الملل بود. راستي ايشون هم چه را هائي رو براي جواب دادن انتخاب ميكنه از بيت المال مسلمين و به قيمت بيچارگي ملت. (624286) (moderator22)
 
الف صاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۸:۰۶
اگر می توانید ثابت کنید که دولت به عمد در حال تخریب اقتصاد است ثابت کنید وگرنه بهتر است آتش جهنم را با تهمت زدن به خود نخرید ! (624398) (moderator19)
 
علي
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۱:۳۵:۱۰
همه اساتيد علم اقتصاد بارها نامه نوشته و از دولت التماس كرده اند شايد شما خبر نداريد (625644) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۴۱:۱۵
پیشنهاد میکنم طیف اقای توکلی در اعتراض به عدم مسوولیت پذیری دولت نسبت به وضعیت اسف بار چند روز گذشته استعفا دهند شاید دولت خجالت بکشد. (623804) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۷:۵۷:۰۷
بابا همین توکلی هم اونتو نباشه و داد نزنه دیگه چی میمونه از مجلس؟ (623837) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۰۱:۵۸
چقدر هم داد زدنش نتیجه میده.
برادر حرفی که بخر نداره زدن هم نداره.
شکم ها از حرام پر شده و گوشها را بسته و چشم ها را کور کرده و زبان ها را لال. (624023) (moderator22)
 
علیرضا
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۷:۲۸
آره دیگه ... مطهری رو که رد صلاحیت کردین ... توکلی هم یه جوری استعفا بده ... میمونه خون مردم که انشالله دولت تا چند ماه آینده اونم میکنه تو شیشه (624275) (moderator22)
 
الف صاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۸:۵۷
مطهری جون تون که چند روزی هست که تایید شده ؛ هر چقدر تا الان تونست کار کنه از این به بعد هم می تونه (624402) (moderator19)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۲:۰۰
از اينكه حداقل ده تا مرد رشيد توي مجلس داريم كه حرف حق بزنند جابي خوشحاليه (626697) (moderator19)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۲:۳۳:۵۴
شلوغش نکن مطهری صلاحیتش تایید شد (624635) (moderator19)
 
یار میر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۳:۱۵
سرمایه ما ظرف یکماه نصف شد شما ها دلتون به چی خوشه (623853) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۵:۳۰
به حال من استاد دانشگاه که فقط350 ماهی دلار حقوق میگیرم با مدرک دانشجوی دکتری چه فرقی میکنه؟ یکی جواب ما مردم را بده. (623856) (moderator22)
 
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۹:۲۲
قصدی هست یا سهوی؛نتیجه اینکه مسوولین بی کفایت(اگه نگیم خائن)هستن (623864) (moderator22)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۱۴:۰۳
چرا شیرینی سفر به حیات خلوت آمریکا را به کام دولت تلخ می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟ (623877) (moderator22)
 
فقیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۱۴:۵۰
دولت بی کفایت استیضاح، استیضاح استیضاح استیضاح................. (623879) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۱۵:۴۷
بی بخارترین مجلس ایران در این دوره بود.حتی جرات نکردند از رییس جمهور سوال کنند!!!!! (623881) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۲۷:۰۸
با سلام یاد شعارهای زمان انقلاب افتادم مردم از دولت ناراضی بودند و میخواستند شاه کنار برود روز بعد شاهد عوض شدن نخست وزیر بودیم . مهره ها عوض می شدند ولی سیاست ها همان سیاست های شاه بود . لذا مردم شعار میدادند ما می گویم شاه نمی خواهیم نخست وزیر عوض می شود . حالا تغییر وزیر اقتصاد چه سودی دارد . مرجع سیاست گذاری اقتصادی جای دیگری است . باید این بینش و تفکر ایجاد شود که همه هم سو و یک نظر در جهت رفع موانع و بحران ها بکوشیم و فکرمان واقعا خدمت به نظام باشد نه اینکه بدنبال منفعت خود و جناح باشیم . (623908) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۲۷:۳۱
هر انسانی که اندکی در مورد اقتصاد اطلاعات داشته باشد میداند که با افزایش نرخ سود سپرده های بانکی میتوان بحران ارزی را کنترل کرد و جریان نقدینگی را به سمت بانکها سوق داد. اما بنظر میرسد که جریان انحرافی قصد برهم زدن آرامش کشور را در آستانه انتخابات دارد. خیانت این گروه در بسیاری از مسایل از جمله اختلاس بانکی کاملا اثبات شده است. اکنون نیز با آشفته کردن بازار سکه و ارز میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و برای دشمن خوراک خبری ایجاد کند. این گروه گمان کرده که اقتصاد مال خر است. (623909) (moderator22)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۲۷:۳۲
آقاي دكتر چرا حرف دلتان و دل مردم را در لفافه می زنید؟
" کل دولت را تعیین تکلیف نماید" یعنی چی؟
راحت بگین این رئیس جمهور توان اداره کشور را ندارد و باید کفایت سیاسی اش در مجلس بررسی شود تا ان شا الله مردم نفسی بشند و این دوره مخوف چند ماهه اخیر تمام شود.
(623910) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۰:۰۴:۰۹
دوست ایرانی جناب دکتر نماینده کل ایران نیست که برای مملکت تعیین تکلیف کند . (625419) (moderator19)
 
asghar
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۷:۲۴:۰۳
اتفاقاً هست، بقیه نمایندگان بیشتر به نظر میاد نمایندهٔ دولت هستند. (626415) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۳۳:۰۲
متاسفانه روزمره گی ... کل دولت را فراگرفته، مجلس هم که وقتی کارد به استخوان می رسه تازه به یاد می افته که مردمی هم در این کشور زندگی می کنند. (623928) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۹:۳۲
چاره کار فقط استیضاح فوری احمدی نژاده بابا یکی به داد ما مردم برسه چرا هیچ کس صدای ما رو نمی شنوه؟ (624014) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۵:۴۲
کار از استیضاح گذشته است... (624387) (moderator19)
 
آقای به غلت کردن افتاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۰۰:۲۹
زنده باد توکلی ، آقا من یکی به غلت کردن افتادم که به ااحمدی نژاد رای دادم ، غلت کردم ، همش تصمیمات احساسی ، همش حرف ، داغون شدیم به خدا . یک نفر به ایشان حالی کنه که سیاست یعنی با پنبه سر بریدن ، این داد و بیدادی که ایشان راه می اندازد ، که عوام در این کار واردترند . به نظر من قبل از اینکه رئیس جمهور بشه باید یک سری کلاس سیاستمداری واسش می گذاشتند تا بیاید توی باغ . ببر ، بزن ، بکش ، داغون کن ، منهدم کن ، خنجر بزن ، دفاع کن ، اما با پنبه ، پتک رو توی آستینت قایم کن و همیشه آماده باش . هیچ می دونید به ما ضعفا چقدر ضرر وارد کرده .من باید الان خودم خونه داشتم تا اومدم بخرم رفت بالا . چند سال دیگه باید جون بکنم که بتونم خونه بخرم . چند سال ؟ با پایه حقوق 700 هزار تومن . این مجلس داره چکار می کنه . مگه ما بیچاره ایم که سیاست خارجیمون به یک شخص وابسته باشه تا آقا هست مملکت ما ضربه ناپذیره ( جانم فدای رهبر/مرگ بر ضد ولایت فقیه ) و مگر امثال احمدی نژاد که ببایند و توی سازمان ملل جلوی آمریکا بایستند در این مملکت کم هست ؟ بابا ما هممون بمبیم ، مصالح مملکت رو فدای این عزیز دل نکنید . باز هم آقای توکلی سنش از من بیشتر و با تجربه ترند ، هر آنچه صلاح می دانند انجام دهند خدا نگهدارشان . (624017) (moderator22)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۷:۲۶
با هشتاد درصد حرفات موافقم فقط کاش املا فارسیتو یه کوچولو قویتر میکردی فدات شم! (624274) (moderator22)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۴:۲۳
سلام حامد از اينكه نسبت به چند ماه قبل بهتر شدي خوشحالم ديگه منفي نمي گيري !! (626700) (moderator19)
 
نسل سوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۲:۰۲
با عرض معدرت "غلط"رو اشتباه نوشتي ،در ثاني حالا هم زياد مطمئن نباش كه درست مينويسي يا مي گي (624289) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۹:۲۴:۳۳
جناب قبلا اینکه پیشنهاد کلاس سیاست مداری به رئیس جمهور بدی یک سری به کلاس املا بزن که غلط را "غلت" ننویسی (625337) (moderator19)
 
asghar
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۷:۲۵:۴۲
چیه مگه؟ بنده خدا گفته به احمدی‌نژاد رای داده، چرا انتظار بیجا داری. (626422) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۲:۰۰:۴۶
حداقل فهمیدیم چه کسانی به احمد ی نژاد رای دادن!!!!! (626862) (moderator19)
 
پريسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۱:۴۶:۲۹
خوش به حالت كه پايه حقوق 700 هزاري داري واي به حال معلم ها!!!! (630155) (moderator7)
 
Switzerland
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۰۳:۵۹
الحق این رئیس دولت هرچی گفتن برعکس شد
1. گفتن یارانه هدفمند شه ریشه تورم خشکیده میشه حالا این تازه نتایج سحره
2.گفتن قیمت زمین و از مسکن حذف می کنیم البته کردن منتها تو بیابون
3.گفتن دلار 900 بیشتر نمی ارزه شد 2000
4.گفتن امسال 2 میلیون شغل درست می کنیم البته فکر کنم 60 میلیون درست شده چون همه شدن دلال ارز و سکه ووو

نمی دونم دیگه چه اتفاقی بیفته باید یکنفر استعفاء بده بره!! (624027) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۳:۴۶
اینا رو یادت رفت بگی:
-به هر ایرانی یک باغ ویلای هزار متری می رسه
-فقر ریشه کن میشه
-پول نفت میاد سر سفره
-لیست مفسدین اقتصادی از جیب رئیس جمهور بیرون میاد
-نظام بانکی و بیمه اصلاح میشه
-سازمانهای دولتی به خارج از تهران منتقل می شوند
-نظام دورکاری مستقر میشه
- باز هم بگم؟ (624260) (moderator22)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۰:۳۸:۴۶
بابا بنده خدا نمیدونه که میتونه استعفا بده ! (624915) (moderator19)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۸:۴۲:۱۵
آقاي احمدي نژاد . تو را به جان هر كس دوست داري ديگه بسه. مردم ... نااميد شدند همه افسردگي گرفتند.... يك عذرخواهي بكن و استعفا بده .. مردم ايران آنقدر شريف و نجيب هستند كه قبول كنند. نگذار كار از كار بگذره و آه و نفرينها لبريز بشه. (626551) (moderator19)
 
ali
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۳۰:۰۳
sبا سلام به جناب آقای دکتر توکلی وهمه دلسوزان به نظام وکشور
اقای دکتر از صداقت و شجاعت شما متشکرم،و از سکوت نمایندگان در خانه ملت بسیار متاسف.شاید هم سرگرم تبلیغات انتخاباتی اشان هستند و وقت ...
به یقین شما و کارشناسان دلسوز نیک می دانید که اعداد و ارقامی که بعنوان نقدینگی موجود در بازار بعضا"از آن یاد می شود ،در دست قاطبه مردم عزیز باشد
که بخواهند با سرمایه هایشان در جهت خلاف مصالح کشورشان گام بردارند و اگرهم این تصور صحت داشته باشد قطعا"سهم آن اندک است.
بنابراین ایراد امر در جائی دیگر است :
-قطعابخش عمده آن مربوط به برنامه های طراحی شده دشمنان قسم خورده این نظام است که باید چگونگی ورود این مبالغ هنگفت را به بازار دلالی وغیرمولدکشوربخوبی رصد کرد.
- یقینا"بخشی مربوط به کاستی های مجموعه مدیریتی کشور است که راس آن دولت محترم است،
که امیداواریم هرچه سریعتر این مشکل با همفکری همه دلسوزان به نظام حل وفصل شود.

بهر صورت تکلیف آنهایی که با شرکت های دولتی قرارداد با ارز 1035منعقد نموده اند با توجه شرایط دلار 2000تومانی چه خواهد شد.و... (624098) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۳۱:۰۵
به نظرم اگر این مجلس بتواند رای بر عدم کفایت رییس جمهور بدهد، بهترین مجلس تاریخ ایران خواهد شد و در نامشان در تاریخ ثبت میشه،
مجلس اگر اصولگرای واقعی است، باید اینگونه در حفظ اصول کوشا باشد. (624101) (moderator19)
 
علی س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۳۴:۵۹
ای بابا ما که دلمون خونه و دستمون هم به دلاره دولتی نمیرسه ولی اون آقایونی که میرسه واسشون خیلی هم همین اوضاع عالیه.معلومه که تو این شرایط کسی استعفا نمیده.وسکوت رو اختیار میکنه. (624113) (moderator19)
 
الف- ج
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۴۵:۰۷
سلام- بالاخره یکی پیدا شد که یک واکنشی نشان دهد.البته مطمئن باشید با این دولتی که من می شناسم امثال آقای دکتر توکلی عزیز نیز نمی توانند کاری بکنند. مگر در بحث استیضاح وزیر اقتصاد چه کاری از پیش بردند. همان روزها هم آقای دکتر توکلی بسیار مخالف بودند که آقای حسینی در استیضاح رای مجدد بیاورد و به عبارتی استیضاح رای نیاورد اما چه شد. به نظر من مجلسی ها هم دست کمی از دولت در عدم عقلانیت ندارند(البته خیلی هاشون) و امیدوارم امثال آقای دکتر توکلی زیاد باشند چون یک دست صدا ندارد. قیمت سکه این هفته قطع به یقین کم می شود اما دیگر به مرز 600 نه بلکه به مرز 800 و بالاتر و این همان کلاه سر مردم گذاشتن است. یعنی کالایی را 400 تومان گران کنی و بعد 200 تومان ارزان کنی و فرض کنی مردم نمی فهمند که گران شده. این اتفاقی است که ایرانی ها به آن عادت کرده اند و البته بسیار خوشحال می شوند وقتی کالایی گران و سپس کمی ارزان می شود. بیچاره ها چه کنند. دیگه این دولت به دولت های سودان و سومالی و میانمار و مراکش و ... یک سور حسابی زده است. (624142) (moderator19)
 
رصا
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۲:۴۸
افای توکلی به عنوان متفکرترین چهره اقتصادی مجلس بهتراست به فکر استقلال شورای پول و اعتبار باشید. (624167) (moderator19)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۷:۵۰
در قانون اساسی امکان استیزاح دولت پیش بینی شده برای یک همچنین مواقعی که دولت بی کفایت است. چرا قانون را اجرا نمی کنی. والا اینجوری نظام تضعیف که نمیشه هیچی تقویت هم میشه. اینجوری درس عبرتی میشه برای سایر دولتمردانه آینده و اعتماد مردم هم بیشتر میشه. ... (624181) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۰۰:۵۸
اقاي توكلي دوست داشتني هر چقدر خواستيد با آقاي باهنر مذاكره نمائيد ولي بنده چشمم از اين مجلس آب نمي خورد كه بتواند مسئولین اقتصادی بی لیاقت دولت را عزل نمايدیا کل دولت راتعیین تکلیف نمايد. (624194) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۱۹:۵۸
مشکل اساسی ما در این مجلس ریاست انست که بیش از اندازه مصلحت اندیش !!!!! است و فقط در فکر ...... است و ما که از ایشان گذشت نمی کنیم . (624250) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۵:۱۱
راستی از طرح نظارت بر نمایندگان چه خبر؟ جناب الف جناب توکلی روزشمار نمیذارید برای ولایت مداری خودتون؟!! (624266) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۰:۲۹
چقدر مشمئز کننده هستند این احمدی نژاد پرستها...
حتی الان هم که گندکارشون درآمده بازهم ول کن نیستند (624314) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۷:۲۱:۵۱
عزیز من. این چیزی که شما بهش میگی گند کاری برای خودشون سود مطلقه. بعدا گندش در میاد چه کسایی از این نوسانات ارز و طلا سود کردن. (625125) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۸:۳۴
این مجلس ۲۸۰ تا نماینده داره ها !!!‌ کجار رفتن اینا ؟!؟!؟ یعنی تا این حد مجلس ما نمایشی شده!!! (624306) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۱:۳۷
آقاي توكلي شما دولت را متهم مي كنيد ؟
اگر مردم عادي از اين حرفا بزنند آره ولي شما كه قدرت داريد و نماينده مرديم وقتي مياين و از اين حرفا مي زنيد اين خودش يك نوع ضعفه
شما بايد عمل كنيد ،‌مجلس هم به نوبه خودش مسئوله
قدرت مجلس ما كم نيست
من مي گم دولت مقصره شكي نيست ولي مجلس رو انقدر بي تقصير نشون نديم و توپ رو تو زمين دولت نندازيم .
چرا مجلس هيچ اقدامي نمي كنه ؟
رئيس جمهور هم مي گه تقصير مجلسه !
اين كه نشد آخه (624319) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۵:۳۴
...جناب توکلی چشم امید مردم به شما نمایندگانشان دوخته شده، اگر از شما نا امید شوند به کجا باید پناه بیاورند؟ به وظیقه قانونی خود عمل کنید و عدم کفایت رییس جمهور را در مجلس به رای بگذارید (624327) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۷:۵۳
مطمئن هستم که این موضوع هم مثل طرح سوال فراموش میشه . (624340) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۱۶:۵۳
اقای توکلی
گوش ما از این حرفها پر است
لطفا سریعتر اقدام عملی کنید (624428) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۳۹:۲۴
آقایان مطهری زاکانی و ... مردم ازشما انتظار بیشتری دارند (624493) (moderator19)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۴:۵۸
نام احمدي نژاد و رييس كل بانك مركزي ايران بايد در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شود چون ظرف مدت بسيار كوتاهي پول ملي ايران را... (624533) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۰۱:۴۹
چرا اینقدر مسئولین رو دارن.تو چین یه خطا رخ میده وزیرش خودکشی می کنه ولی تو کشور ما آب تو دلش تکون نمی خوره (624725) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۰۳:۲۵
اینقدر ارزش ریال بیاد پایین که پراید را صادر کنیم به دو دلار (624732) (moderator19)
 
1
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۱۰:۰۵
انتقاد بود و پیشنهادات کلی. مصداق تدبیر، سلامت، عقل و جدیت کدام راهکارهاست؟
لطفا ولو در صورت تخصصی بودن در مطلبی پیرامون اون بحث کنید. (624753) (moderator19)
 
امیرظفر
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۱۶:۲۸
به نظر من وقتی نمایندگان جرات مقابله با دولت راندارند و منافع خود را به منافع مردم ترجیح میدهند که هرچیزی دارند از رای مردم است وای به حال یک مشت دلال و سواستفاده چی۰۰۰۰۰۰ (624770) (moderator19)
 
حسین
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۲۵:۱۱
در هر کشوری از دنیا چنین بحران اقتصادی اتفاق می افتاد تا امروز صد بار کل دولت استعفا کرده بود اما اینجا ....؟؟؟؟!!!!! (624778) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۴۲:۳۳
برادران عزیز مجلسی و دولتی این حرفها را کنار بگذارید و بنشینید یک فکری به حال این ملت بکنید توهین کردن تعطیل ... (624830) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۲۳:۵۲:۳۶
برادر من يه سوال ميخواستيىد بكنيد نزديك يكسال طول كشيد... حال تا بخواهيد ورود كنيد طرف دوره اش تمام شده.... (624848) (moderator19)
 
يعقوبي
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۰:۴۹:۲۶
اگر دلار گران بشه توليد كننده به خاطرسود بيشتر كالاي توليدي را صادر ميكنه مواد اوليه هم به خاطر ارز دولتي قانوني وارد كشور ميشه و درامد گمرك به خاطر كم شدن قاچاق بيشتر ميشه ، گردشگر به خاطر ارزاني هزينه سفربيشتر داخل كشور مياد و غيره .....
پس اهداف گراني دلار با تحريم نفت و جايگزيني صادرات و رونق گردشگري و غيره مرتبط است . البته در يك بازه زماني فشار به مردم مياد ولي آيا راه ديگري داره...؟
چون خلاصه نوشتم لطفا ابتدا دقيق بخوانيد سپس راي دهيد (624931) (moderator19)
 
پدربزرگ
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۰:۵۱:۰۸
سلام
...
خوب می دونن باید در مقابل مطبوعات چه چجوری صحبت کنن
معلوم هست که آموزش دیدن !!!
راستی یه سوال
آقای توکلی کاندیدا شدن یانه!؟
... (624933) (moderator19)
 
يعقوبي
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۱:۰۱:۴۳
الان تازه فهمیدم اصحاب کهف چه حالی داشتن وقتی بیدار شدن دیدن پولشون دیگه ارزش نداره فقط فرقش اینه که اونا سیصدسال خوابیدن ولی ماهرروز صبح این حس بهمون دست میده (624947) (moderator19)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۰:۵۲:۰۸
اتفاقا چون پول اونها از فلزات قیمتی بوده مثل طلا و نقره ارزش بیشتری پیدا کرده مگه توفیلم ندیدی سر اون پولی که بابت نان داده بود دعوا شده و همه می گفتند این گنج را از کجا پیدا کردی؟ (625554) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۰:۳۷
http://www.alef.ir/vdcba8b5.rhbsgpiuur.html?25104
با نیم نگاهی یه گذشته
درباره مراسم توديع وزير سابق اقتصاد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۰۲
سخنان تعجب برانگیز و افشاگرانه آقای دانش جعفری وزیر سابق اقتصاد و دارایی در مراسم تودیع خود، حیرت تمامی محافل رسانه‏ای و سیاسی و اقتصادی را در بر داشت. سمت و سوی این سخنان، نه فقط مربوط به سیاست های کلان اقتصادی دولت از قبیل کنترل تورم و بودجه عمرانی کشور و رشد نقدینگی بود، بلکه ایشان در موارد متعددی به مواضع و اقدامات شخص رییس جمهور از جمله ارایه گزارشات غلط و غیر کارشناسی ایشان در موارد متعدد منجمله در سخنرانی معروف قم نیز خرده گرفتند.

تعجب محافل مختلف از این سخنان، آقای دانش‏جعفری در مراسم تودیع خود، از دو جنبه بود. جنبه اول اینکه همگان شخصیت آقای دانش جعفری را بعنوان فردی آرام و صبور و غیر جنجالی می پنداشتند و جنبه دوم اینکه چرا این سخنان مهم ولی کم اثر باید در مراسم تودیع ابراز شود و اصولاً چگونه است که فردی علیرغم انتقادات و اعتراضات بسیار کلان و اصولی با دولت محترم، در مسوولیت خود باقی می‏ماند تا بنحو تاسف بار و خفیفی او را کنار بگذارند ولی حاضر به استعفا نمی شود و حتی پس از آن، مسوولیت مشاور عالی اقتصادی رییس جمهور را نیز قبول می نماید!
راز گشایی از این سوالات مهم، میزان حیرت ما از سخنان مراسم تودیع را خواهد کاست.

اینکه چرا یکی از وزرای کلیدی و وزین کابینه، پس از خروج از دولت فضا را برای بازگویی انتقادات و اعتراضات مهیا می بیند حتماً بدلیل ناراحتی از کنار گذاشتن او از دولت نیست اگر چه نوع برخورد با او برای حذف از کابینه و انداختن بسیاری از مسوولیت کاستی ها از سوی رییس جمهور به گردن وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در سخنرانی قم، می تواند هر انسانی را برای پاسخگویی تحریک نماید. اما علت اصلی سکوت این وزیر و شاید وزرای دیگر، به فضای عمومی درون دولت بازگشت می‏کند. بر اساس شنیده های متواتر دو سال اخیر از فضای داخل دولت، ظاهراً امکان اظهار نظر آزاد و مخالفت وزرای ذیربط با تصمیمات اعلامی، مهیا نیست و نظرات اعضای کابینه یا استماع نمی‏شود و یا آنان با برخورد و تحقیر مواجهه می شوند. طبعاً وجود چنین فضایی در کابینه، وزرا را مجبور به انتخاب یکی از دو گزینه کلی می کند. یا اینکه شرایط موجود در مجموعه دولت را پذیرا شوند و یا اینکه از کابینه استعفا دهند. انتخاب گزینه اول، به همان سرانجامی ختم می‏شود که آقای دانش جعفری آن را انتخاب کرد و یا بعد از برکناری دکتر رهبر و وزیری هامانه و طهماسبی از آنان شنیده شد. یعنی اعتراض به سیاست های دولت پس از برکناری و خروج از کابینه.

اما در خصوص گزینه دوم چه می توان گفت؟ چرا وزرایی که از سیاست های کلی دولت راضی نیستند و یا با دخالت های دولت در حوزه کاری آنان مخالف هستند، راه حل استعفای خود خواسته را پیشه نمی کنند؟ چرا بعنوان مثال آقای دانش جعفری علی رغم مخالفت با انحلال سازمان مدیریت و افزایش بودجه عمرانی دولت و کاهش اجباری نرخ بهر بانکی و دخالت های بی‏مورد در سیستم مدیریتی ایشان و وجود دیدگاههای سیاسی مخرب در کابینه (که در سخنان دیروز ایشان به تفصیل بیان شد)، باز هم آنقدر در کابینه باقی ماند تا او را به شکل ناهنجاری برکنار کردند؟ آیا تاثیر سخنان آقای دانش جعفری پس از استعفا بیشتر بود یا در مراسم تودیع و برکناری ایشان؟

بنظر می رسد که نوع انتخاب و چینش وزرا برای کابینه بگونه ای بوده است که نوعاً افرادی انتخاب نشوند که مسیر استعفا را انتخاب کنند. صد البته موضوع خدمت کردن به مردم و تحمیل شرایط موجود و قدرتمندتر کردن کابینه در شرایط حساس کنونی نیز می تواند بعنوان یک فاکتور مهم برای عدم استعفا توسط وزیران محترم دولت باشد. امید است دیگر شاهد چنین صحنه هایی در آینده نباشیم. (624961) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۲:۴۶
واقعا"٢٩٠ نماينده مجلس داريم !!! كه فقط !! فقط !! بايد يك نماينده حرف دل مردم را بزند !!!!! (624962) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۷:۳۹:۰۵
این یک نماینده هم می خواد جبران حمایتهاش از دولت رو بکنه تا شرمنده مردم نباشه (625148) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۸:۱۰
موافقم. ولی یه نفر هم باید تکلیف مجلس ... رو تعیین کنه. (624972) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۷:۲۱:۵۶
اشکال اینجاست که تنها شاید ده نماینده در مجلس حرف دل مردم را میزنند و بقیه نماینده دنبال استفاده از رانت نمایندگی در جهت منافع خود هستند (625126) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۷:۳۱:۵۰
کجاهستند سینه چاکان احمدی نژاد.........
دولت... استعفا استعفا......... (625140) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۷:۳۳:۰۳
این دولت که از همون اول اوضاعش معلوم بود و به اون تقصیری وارد نیست. مقصر مجلسه که بیش از این به دولت اجازه فعالیت میده. به چند دلیل:
1- مجلس دربرابر تاخیر در ارائه لایحه بودجه در سالهای اخیر چه واکنش موثری انجام داده؟؟؟
2- وقتی رییس دولت گفت مجلس در راس امور نیست مجلس چه واکنش مناسبی انجام داد؟؟؟
3- در برابر احقاق حقوق ملت در جریان اختلاس چه کاری از سوی مجلس انجام شد؟؟؟
4- در برابر تخلفات عدیده دولت در عدم اجرای قوانین تصویب شده مجلس چه واکنشی از سوی مجلس صورت گرفت؟؟؟
5- و ... (625143) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۷:۵۸:۰۰
آقای توکلی شما مجلسی ها برای این موضوع چکار کردید !!!!
... (625169) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۸:۳۸:۵۷
نقش دولت بعنوان مجری فعالیتهای اقتصادی و کنترل بازار چیست؟؟؟؟؟؟؟؟ (625236) (moderator19)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۸:۴۷:۰۴
جناب توکلی : انشاا... ارزوی ورشکستگی اقتصاد این مملکت را دشمنان داخلی و خارجی , به گور خواهند برد. شما نگران نباشید ماپیش بینی های شما را زیاد دیده ایم . همچنین طرح نثبیت قیمت های جنابعالی در گذشته را هم دیده ایم . (625256) (moderator19)
 
صدیقه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۱:۰۴:۳۱
میشه لطفاً برای من توضیح بدید طرح تثبیت قیمت ها چیه؟
خب نمی دونم!
یک لطفاً توضیح بده (625568) (moderator19)
 
لي لا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۹:۱۴:۴۴
نگران نباشيد قيمت ها درست ميشود به شرطي كه اين دولت!!! استعفا بدهد (625323) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۹:۳۱:۴۷
چند درصد از بودجه جاری کشور از درامد نفتی پرداخت می شود بدون صادرات نفت دولت توان پرداخت حقوق چند درصد کارمندان را دارد (625354) (moderator19)
 
بيغم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۰:۰۵:۳۴
استيضاحش نکنيدا، وضع خيلي بد ميشه، مثل استيضاح وزير اقتصاد ميشه، که خيلي براي دولت بعدش بد شد؟!! استيضاح بد، کسري بودجه که جبران شد، آقايون خودشون ميرند نوبل اقتصادشون هم ميگيرند به همين راحتي. ... (625424) (moderator19)
 
یک شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۰:۲۶:۰۴
واقعا شجاعت آقای توکلی و همچنین آقای علی مطهری در انتقاد از دولت ستودنی است کاش یک جو از این غیرت و احساس مسئولیت رو سایر نمایندگان ساکت مجلس خصوصا نمایندگان طرفدار دولت هم داشتند!! افسوس ......!! (625486) (moderator19)
 
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۰:۳۹:۴۳
نقدینگی زیاد شده تورم 21 درصد شده دارن پول های اضافی را با ارز و سکه بیرون میارن چاره ای هم نیست باید صبور بود به نظر من در اینده ای نزدیک وضع به روال گذشته بر میگرده (625524) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۰:۴۲:۳۹
دولت ارز را بالا می برد تا در صورت کاهش صادرات نفت بتواند پول حقوق را تامین کند (625533) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۰:۴۷:۲۵
براي اقشار متوسط بسيار دشوتر است ولي قشر محروم يه اين ابعاد با مشكل مواجه نيست. قبلا فقير بود و محروم حالا هم ادامه همان وضع است. الان كساني بيشتر داد مي زنند كه تريبونهاي بيشتري در اختيار دارند وگرنه مردم بدبخت كه عادت دارند (625548) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۱:۱۱:۱۸
چاره کار فقط استیضاح فوری احمدی نژاد (625588) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۱:۱۱:۳۹
دولت... استعفا استعفا. (625590) (moderator19)
 
احد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۱:۴۵:۴۰
سلام وقتی خبرنگاری ازاقای ریس جمهور می پرسد قیمت دلار چقدر باید باشد با ...مسخره می فرمایید دلار بایستی زیر هزارتومان باشد بس الان که دلار ازمرز دوهزار تومان فراتر رفته ایشان کجایند و.... شما را بخدا دست این مردم بی پناه را بگریید (625674) (moderator19)
 
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۲:۳۶:۱۹
يادتان نرود شما همانهايي هستيد كه به وزير اقتصاد دولت مجدد راي اعتماد داديد... (625805) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۹:۲۷:۳۶
سلام به ملت بزرگ ایران اسلامی بنده یکی از جانبازان هستم و هیچ ادعایی هم ندارم فقط یادمان نرود ما بنده شکم نیستیم تا به حال هم مردم عزیز این را ثابت کرده اند این وضع نیز بخوبی خاتمه میابد و رسوایی میماند برای دستهای پشت پرده (626619) (moderator19)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۹:۴۷:۲۴
آهای مجلسی ها به داد مامردم برسید جلوی بی کفایت ها را بگیرید (626643) (moderator19)
 
سعید 57
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۰:۵۰:۴۹
با سلام

اشکال ما مردم در این است که وقتی آقای توکلی اشتباه می کند ، می گوییم پس حتما آقای احمدی نژاد راست می گوید و بالعکس . (626750) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۱:۳۵:۵۰
دولت باید فوراا ستعفا دهد. مجلس باید رئیس جمهور را استیضا کند (626826) (moderator19)
 
دهاتی
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۹:۴۶
سلام، دارویی که هرماه به مبلغ 2.200.000 ریال می خریدم؛ امروز به قیمت 2.830.000ریال از داروخانه خریدم. درآمد ما به ریاله، ولی خرج به دلار. من که راضی نیستم... (627490) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۱:۳۲:۳۸
افزایش قیمت دلار برایم خیلی خوب بود من یک 10 دلاری داشتم ، فروختمش 200500 ریال و دادم 800 گرم گوشت گوسفند خریدم. (627533) (moderator19)
 
افشاري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۰:۱۵
مجلس.. بايد سريعا دولت .. را استيضاء كند ... تا مردم قدري آرام شوند (627782) (moderator19)
 
آرمان
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۶:۳۷:۲۰
دولت نباید استعفا دهد بلکه باید درپیشگاه ملت استیضاح ... شود. (627979) (moderator19)
 
س
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۷:۵۷:۲۵
به عنوان یک ایرانی وضعیت افغانستان هم اینطور که شما میگی نیست...
یه لینکی که به مردم امید بده توی این سایت گفته نشده...
واقعا چرا؟؟؟
(628070) (moderator22)
 
نادر
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۸:۱۸:۰۹
به گزارش خبرگزاری آلمان، مردم ژاپن، که در ماه‌های گذشته، بحران سیل ، سونامی و نشت مواد رادیواکتیو را پشت سر گذاشته‌اند، بیش از سه و نیم میلیارد ین ( بیش از 45 میلیون دلار) پول را که در مناطق سیل زده یافته اند به دولت بازگردانده اند.
همچنین 5700 گاوصندوق پیدا شده پس از سیل که حاوی بیش از دو میلیارد ین بوده، به دولت داده شده است.
سخنگوی پلیس ژاپن اعلام کرد مردم و داوطلبان همچنان کیف پولهای پیدا شده را تحویل می دهند و تا کنون 96 درصد مبالغ پیدا شده، به صاحبانشان بازگردانده شده است .
زلزله و سونامی در ژاپن که در ماه مارس رخ داد، دستکم 20 هزار کشته و هزاران نفر بی خانمان بر جا گذاشت




پي‌نوشت:

راستی قضیه اختلاس رئیس کل بزرگترین بانک جهان اسلام در «اصولگراترین دولت» به کجا رسید!؟ (628098) (moderator22)
 
رضا
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۴:۱۹
بنام خدا
با سلام
حتما دولت قصد خدمت دارد ولی در بحث یارانه ها خود دولت مصرف کننده بزرگ و اصلی منابع آب وگازوبرق است ومردم کمترین سهم را در مصرف این منابع رادارندو باید این را بگم که می شد از محل منابع مالی یارانه ها وضعیت ساختمانها را از نظر بهینه سازی انرژی اصلاح کرد و بعنوان مثال در ساختمانها با مشارکت دولت پنجرهها را دو جداره و موتور خانه ها را با عایق بندی و تعویض مشعل از اتلاف انرژی جلوگیری وآن را بهینه نماییم که با این عمل هم اشتغال زای میشود و هم وضعیت ساختمانها کشور مطلوب تر و نیز این ثروت هدر نمیرفت و جهتدار هزینه میشود از اینگونه طرحها بسیار و قابل اجرا است . و دولت فقط بنزین را گران می کرد

آقای توکلی عزیز آیا نمشود با کارشناسی دقیقتر منابع مالی را هزینه کرد. (628162) (moderator22)
 
nader
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۲۰:۱۵:۱۸
آره دیگه.
آقای توکلی فقط مشکل از رییس جمهور نیستا.
نماینتده های مجلس را باید اصلاح کرد که اصلا قانون گذاری نمی کنند بلکه!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا به دادمون برسه (628224) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۲۰:۱۶:۰۵
جناب اقای توکلی علیرغم علاقه و احترامی که از گذشته دور برای شما قائلم اما عرض میکنم تعداد زیاد کامنت گذاران و محتوای کامنتها نشان میدهد شما در جذب حداکثری مخالفان دولت موفق بودهاید و به همان اندازه متاسفانه در دفع انها که شما را فردی متخصص و عادل میدانستند نیز موفق بوده اید بنده مدت زیادی است که عموم مطالب سایت الف را با اعتماد میخوانم اما تا کنون یک تحلیل قوی و یک ارائه طریق قوی اقتصادی از شما ندیدهام انچه بر نوشتارها و اظهار نظر های شما همیشه سایه اش مشهود است یک بغض فرو خفته و نه چندان پنهان است که باعث میشود اگر در جایی استثنا مطلبی هم بود اثر گذار نباشد لذا بعنوان کسی که شما را دوست دارد توصیه میکنم چشمها را شسته و خدمات را هم ببینید و با عدالت اظهار نظر کنید و گرنه هر کسی بر علیه دولت و نظام بنویسد سیل به به و چه چه معاندین داخلی و خارجی را بهمراه خواهد داشت (628227) (moderator22)
 
ابراهیم
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۲۱:۱۵:۱۶
به نظر می رسد تهدید اقای توکلی برای تعیین تکلیف دولت.... نتیجه ی مثبت داشته .چرا که بلا فاصله دولت که برای سه هفته خود را به خواب زده بود دست پاچه نسبت به وضعیت واکنش نشان داد که باعث کاهش قیمت ها در بازار ارز و سکه شد. اما واقعیت این است که مشکل همچنان باقی است واین فقط یک واکنش موقتی است . یعنی نمایندگان واقعی مجلس اگر همچنان شهامت پی گیری دولت وریس جمهور رادارند نباید تسلیم این سناریو شده ورسالت واغعی خود را فراموش کنند (628283) (moderator22)
 
علیرضا
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۱:۳۷:۰۵
من یک سوال برام پیش اومده.آقای بهمنی گفتن هر وارد کننده ای هر مقدار ارز بخواد فقط کافیه ارزش ریالیشو واریز کنه ما خودمون ارزو بحساب طرف خارجی واریز میکنیم.
مگه بانک مرکزی ما تو اروپا و آمریکا تحریم نشده ؟پس چطور اینا میخوان پول واریز کنن؟؟؟؟ (628768) (moderator22)
 
معین
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۱۷:۰۴:۴۲
ازدولت می خواهیم تابیش ترازاین آبروی خودرانبرده استعفادهد. (629127) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۵:۰۰:۲۳
استعفا؟!
عجب
خیلی خوش خیالی (630543) (moderator19)
 
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۸:۱۵:۲۰
این دولت با احساسات مردم بازی کرد (630834) (moderator19)
 
علي
۱۳۹۰-۱۱-۰۹ ۰۷:۵۰:۴۳
مطهري بهشتي كجائيد ببينيد با فرزندانتان چه ميكنند (631392) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۰ ۱۶:۳۰:۳۱
درست است که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ." اما کارهای درست زیادی می تواند انجام دهد . از جمله تحریم نفت ایران تا کسی نتواند با شعار "بردن نفت سر سفره های مردم " این ملت ساده و زودباور را گول بزند . (633686) (alef-11)
 
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۰ ۱۷:۱۷:۳۱
به نظرمن نمام بدبختیهای ما ازبرخی ازنمایندگان ترسو ورانتی است که به رای مردم ومال بیت المال خیانت میکنند وازاین امکاتانی که دراختیارشان است استفادهای قانونی نمیکنند وازرییس جمهور سوال نمیکنند مجلس مارامقایسه کنید بامجلس انگلیس جایگاه نمایندگان ما4برابر آنها است ولی اکثرا جا غایبند ویا توچرت حاظرین هم بی تفاوت میماند نمایندگان حامی دولت که خوب هوشیارهستتد ......زنده باد توکلی ....توکلیهای مجلس رازیاد کتید تا مردم برای مجلس رای دهند (633761) (alef-11)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۳:۰۵:۳۷
نمایندگان بایدازامثال مطهری وتوکلی شهامت وشجاعت را یاد بگیرند اگر سوگندخورده اند که حافظ منافع مردم باشندومنافع فردی برایشان در اولویت نیست ولی انگار بودن وماندن درمجلس یعنی حفظ ثروت وقدرت بهرقیمتی (635641) (alef-11)
 
هوادار
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۶:۲۷:۰۱
اين دولت خيلى كارها كرده كه بعداً صداش درمياد ،چرا اينقدر عجله داريد (636777) (moderator22)
 
گيلان
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۲:۵۴:۴۹
جناب آقاي توكلي عزيز
با نظرات اقتصادي شما موافقم ولي متاسفانه دولت محترم گوش شنوا به دلسوزان اقتصادي كشور ندارد0 (640501) (alef-11)
 
عباسعلی صلواتی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۳:۲۵:۰۶
ریاست مرکزپژوهش های مجلس وریاست مجلس باید انقدر موقر صحبت کند که هر سطر ش درس باشد واندرز نه آنکه جناب توکلی صراحتا" دولت را به بی کفایتی متهم می کند توهینی که حتی دشمنان دین و مملکت هم با دولت اینگونه نمی کنند و جناب آقای رییس مجلس همکارنش را به پرهیز از "لگد پراکنی سیاسی " سفارش می دهد گویا واژه زیبا و ادبیات بهتر نیافته اند آینگونه سخن گفتن به نفع دشمنان کشور تمام می شود ولو انکه در پشت آن نیت خیری هم باشد نکنید کاری که دشمنان قسم خورده را خوش بیاید (645835) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.